(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يكشنبه 10 مرداد 1389- شماره 19705

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
شكست سناريوي رياض-تل آويوعليه حزب الله لبنان
آيت الله رفسنجاني: در شرايط خوبي هستيم با تحريم ها مقابله مي كنيم
آئين نامه اجرايي نحوه نظارت ديوان عالي بر اجراي صحيح قوانين در محاكم
دانشجويان در ديدار با رئيس جمهور: مسئولان نبايد در برخورد با اساتيد سكولار كوتاه بيايند
وحيدي خبر داد افتتاح ده ها پروژه مهم دفاعي در 31مردادماه
سردار نقدي: 20 هزار بسيجي دانشجو در روستاهاي كشور به فعاليت عمراني مشغولند
درخواست اوباما از ايران براي آزادي 3 آمريكايي بازداشت شده
زهره الهيان: رئيس جمهور بايد قاطعانه از طرح عفاف و حجاب حمايت كند
در صورت كمك مجلس شهريه دانشگاه پيام نور در سال تحصيلي آينده افزايش نمي يابد
سردار جزايري: كشورها فريب شرارت آمريكا و رژيم صهيونيستي در درياها را نخورند
سيزدهمين يادواره شهداي دانشجو برگزار شد



گزارش اختصاصي كيهان از اجلاس بيروت
 شكست سناريوي رياض-تل آويوعليه حزب الله لبنان

سرويس سياسي-
گزارش هاي دريافتي كيهان از شكست زودهنگام آخرين سناريو مشترك عربستان سعودي و رژيم صهيونيستي عليه محور مقاومت در منطقه خاورميانه حكايت مي كند.
همه شواهد و قرائن بيانگر آن است كه سفر دو روز پيش «ملك عبدالله» پادشاه عربستان به بيروت براي حل مشكل گروه 14مارس با محوريت سعدالدين حريري، نخست وزير لبنان به شكست انجاميده است.
بر اين اساس بيانيه سه جانبه روز جمعه نشست بيروت كه در پايان ديدار دو، سه ساعته مقامات رياض، دمشق و بيروت برگزار شد، صرفا بر روي تلاش هاي جمعي براي حفظ ثبات و آرامش در لبنان تاكيد داشت و هيچ اشاره اي به دادگاه ترور «رفيق حريري» نخست وزير اسبق لبنان نگرديد در حالي كه طبق اعلام منابع رسمي، موضوع اصلي اين مذاكرات رفع موانع داخلي پرونده حريري بود.
اين مسئله نشان داد كه «ملك عبدالله» نتوانست مشكل گروه 14مارس را حل كند و شركاي مقاومت يعني روساي جمهور لبنان و سوريه را وادار كند تا با فشار بر حزب الله لبنان، جريان مقاومت را مجبور به پذيرش سناريو از پيش طراحي شده صهيونيست ها درباره دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري كند.
منابع مطلع اعلام كردند كه پادشاه عربستان به دعوت سعدالدين حريري، نخست وزير لبنان وارد بيروت شد و از وي درخواست كرد كه امكانات منطقه اي را براي وادار كردن مقاومت به تسليم، وارد ميدان كند.
در همين راستا، «ملك عبدالله» براي دستيابي به اين هدف با اصرار «بشار اسد» رئيس جمهور سوريه را هم در سفر به بيروت با خود همراه نمود و سعي كرد تا با دادن امتيازاتي به دمشق، سوريه را از همراهي با حزب الله لبنان در سناريو دادگاه حريري دور كند اما شواهد و قرائن و اظهارات ديروز مقامات سوري از جمله «وليد المعلم» ديپلمات ارشد و وزير امور خارجه اين كشور مبني بر تاكيد دمشق بر حمايت از حزب الله لبنان نشان داد كه فشارهاي رياض به دمشق نتيجه اي دربر نداشته است.
در سفر روز جمعه ملك عبدالله به بيروت كه با تبليغات گسترده رسانه هاي رژيم صهيونيستي همراه شد، مقامات اين رژيم تاكيد زيادي بر اهميت اين سفر داشتند.
شبكه يك تلويزيوني رژيم صهيونيستي در يك تحليل سياسي از زبان تحليلگر ارشد خود درباره اين سفر گزارش داد: سفر ملك عبدالله به بيروت نشان دهنده تغيير تعادل در لبنان از ضلع مقاومت به ضلع كشورهاي محافظه كار است.
مجموع اين مسائل نشان دهنده آن است كه صهيونيست ها بر روي سفر پادشاه عربستان حساب ويژه باز كرده بودند و اميد داشتند رياض بتواند در پازلي كه خود آن را طراحي كرده اند، اهداف مورد نظر را برآورده سازد.
سيدحسن نصرالله، دبيركل حزب الله لبنان طي دو هفته گذشته يك بار در مصاحبه با رسانه هاي لبناني و دو بار در سخنراني هاي خود به صراحت از توطئه اي كه تحت پوشش دادگاه بين المللي ترور حريري، ثبات و آرامش لبنان را تهديد مي كند، پرده برداشت.
وي در اين باره هشدار داد كه ما اين موضوع را يك توطئه اسرائيلي مي دانيم و زير بار آن نمي رويم و همچنين با قاطعيت از نيروهايمان دفاع خواهيم كرد.
سيدحسن نصرالله در همين رابطه به اسناد روشني مبني بر اسرائيلي بودن دادگاه حريري اشاره كرد.
وي تصريح كرد، استنادات دادگاه حريري به متهم كردن حزب الله لبنان براساس شنود برخي از مكالمات موجود در شبكه مخابراتي لبنان است در حالي كه دستگيري متعدد افراد و دسته هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي در سيستم مخابراتي لبنان نشان مي دهد استناد به يك شبكه آلوده به جاسوسي نمي تواند استناد قوي و قابل قبولي باشد.
اظهارات دبيركل حزب الله لبنان مبني بر اين كه تحت هر شرايطي از نيروهاي خود در برابر اتهامات بي پايه و اساس دادگاه حريري دفاع مي كنيم باعث سراسيمگي جريان غربگراي 14 مارس شد.
در همين رابطه، سعد حريري در تماس هايي كه با سيدحسن نصرالله برقرار كرد اصرار داشت كه دادگاه رسيدگي كننده به پرونده حريري رهبران اصلي و چهره هاي شاخص حزب الله را هدف قرار نمي دهد و هيچ مسئوليتي متوجه كادر رهبري و شخص سيدحسن نصرالله نيست. اين حرف در واقع نشان دهنده سناريو بودن دادگاه حريري است چرا كه پيش از اعلام راي، نخست وزير لبنان از نتايج آن خبر داده است.
در واقع تماس هاي سعدالدين حريري نتوانست از شدت اعتراضات دبيركل حزب الله لبنان بكاهد در نتيجه وي براي حل اين مشكل دست به دامان حامي اصلي خود در منطقه يعني پادشاه عربستان شد.
بيانيه پاياني نشست بيروت نشان داد كه اين نشست هيچ نتيجه اي براي 14 مارس نداشته و آنها شانس شكل دهي جرياني با محوريت عربستان و رژيم صهيونيستي براي فشار بر مقاومت در لبنان را از دست دادند.
تحليلگران سياسي معتقدند كه پس از شكل گيري دولت ائتلاف ملي در لبنان، اين دولت موازنه قدرت را به سود جريان مقاومت به تصوير كشيد و باعث نگراني و انفعال جريان 14 مارس شد. اين جريان براي اينكه بتواند شرايط سياسي داخل لبنان را به زيان مقاومت تغيير دهد دستور كارهاي متفاوتي را از طريق جريان هاي مرتبط با رژيم صهيونيستي تدارك ديده اند كه تا امروز لايه هاي مختلفي از آن به جريان درآمده است.
دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري در واقع يكي از اين لايه هاست كه با حمايت هاي آمريكا، عربستان و رژيم صهيونيستي در حال اجرا شدن است.
در شرايطي كه قرار است گزارش «بلمار» دادستان دادگاه بين المللي ترور حريري در سپتامبر منتشر شود، مضاميني از آن توسط مقامات رژيم صهيونيستي مطرح شده است كه خود گوياي نقش مستقيم صهيونيست ها در اين سناريوسازي عليه حزب الله لبنان است.
بنابراين از طريق اين گزارش قرار است وضعيت داخلي لبنان دستخوش فتنه اي جديد شود تا ثباتي كه به سود جبهه مقاومت است را بر هم زنند. به اين منظور آنچه لازم است از طريق گزارش بلمار مطرح شود بايد از طريق ابزارهاي داخلي لبنان به شكل فعالي در بعد سياسي و رسانه اي مورد حمايت قرار گيرد.
از آنجا كه جريان 14 مارس در وضعيت مطلوبي به سر نمي برد، ملك عبدالله پادشاه سعودي براي تقويت اين جريان، شخص رفيق حريري و جريان مرتبط با آمريكا و رژيم صهيونيستي، برنامه سفر خود را به منطقه و لبنان تنظيم كرده بود.
«رفيق حريري» نخست وزير اسبق لبنان در 14 فوريه 2005 بر اثر انفجار بمب در مسير خودروي شخصي اش جان باخت.
به رغم وجود شواهدي دال بردست داشتن صهيونيست ها در اين حادثه تروريستي بلافاصله نوك پيكان اتهامات به سمت سوريه نشانه رفت و اتهامات كمتري متوجه حزب الله لبنان شد و در اين راستا به حدي از سوي رژيم صهيونيستي و جريان هاي غربگرا در منطقه و لبنان فشارها بر سوريه وارد شد كه دولت دمشق مجبور به عقب نشيني نيروهاي نظامي خود ازلبنان شد. اما در جريان سناريوي جديد كه با محوريت عربستان و رژيم صهيونيستي دنبال مي شود قرار است حزب الله لبنان به عنوان عامل اصلي حادثه ترور حريري معرفي شود.
در همين رابطه سيدحسن نصرالله روز سه شنبه طي يك سخنراني آخرين مواضع حزب الله را در خصوص پرونده حريري و نتايج اجلاس سه جانبه روز جمعه بيروت اعلام مي كند.

 



آيت الله رفسنجاني: در شرايط خوبي هستيم با تحريم ها مقابله مي كنيم

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در شرايط كنوني نيز خواهيم توانست به مسائل فائق آييم زيرا شرايط امروز در ايران و جهان بدتر از شرايط سال هاي 67 نيست.
به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت الله هاشمي رفسنجاني در ابتداي جلسه اين هفته مجمع تشخيص مصلحت نظام، با توجه به حوادث هفته هاي اخير در سطح بين المللي و منطقه خاورميانه عليه كشورهاي اسلامي و جمهوري اسلامي ايران اظهار كرد: احساس مي شود غربي ها اعم از آمريكا، اروپا و برخي كشورهاي اين اردوگاه و هم سو با مسائل عراق، افغانستان، لبنان و فلسطين اوضاع را بدتر و حاد مي كنند و با مسأله جمهوري اسلامي ايران نيز نوعي برخورد لجوجانه و غيراصولي را پيش گرفته اند و تلاش دارند همه راه هاي تفاهم و ديپلماتيك را بسته و با وجود اعلام آمادگي ايران در انجام مذاكرات، آن ها راه هاي خصمانه خود را دنبال و با ايجاد حواشي و بهانه گيري هاي بي مورد، جو را متشنج مي كنند.
وي لازمه عبور از اين مرحله را، خويشتن داري، حوصله و رفتار عقلايي توسط دلسوزان در داخل كشور و در سطح بين المللي عنوان كرد و گفت: اتخاذ مواضع لجوجانه و غيرعقلايي نه تنها مشكلات منطقه را حل نخواهد كرد، بلكه تجربه تاريخ نشان مي دهد كه شرايط و اوضاع منطقه خاورميانه به ويژه منطقه حياتي خليج فارس را بغرنج تر و مشكل تر خواهد كرد.
وي با اشاره به مرور خاطرات خود مربوط به وقايع و بحران هاي سال 1367 در مورد دفاع مقدس و فضاي بسيار بحراني در داخل و كشورهاي عراق و حتي آمريكا اظهار كرد: با تدبير و عقلانيت در داخل و جهان توانستيم نه تنها جنگ را ختم كنيم بلكه پيروزي سياسي خود در سازمان ملل متحد را ثبت كرديم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در شرايط كنوني نيز خواهيم توانست به مسائل فائق آييم زيرا شرايط امروز در ايران و جهان بدتر از شرايط سال هاي 67 نيست.
وي با اشاره به بحران كنوني بين المللي اقتصادي كه به مهلكه اي تبديل شده است، گفت: غربي ها، با زورگويي و لجاجت بر مواضع غيراصولي خود عليه ايران به نتيجه اي نخواهند رسيد، زيرا دنيا ظرفيت تحميل بحران يا بحران هاي ديگري را ندارد و بايد مسئولانه و عقلايي رفتار كنند تا از دورنماي شومي كه براي دنيا ترسيم كرده اند به خوبي عبور كرده و مسائل با تفاهم حل و فصل شود.

 



از سوي رئيس قوه قضائيه ابلاغ شد
آئين نامه اجرايي نحوه نظارت ديوان عالي بر اجراي صحيح قوانين در محاكم

آيت الله آملي لاريجاني، رئيس قوه قضائيه در آيين نامه اي مقررات و ضوابط نظارت ديوان عالي كشور بر اجراي صحيح قوانين در محاكم را ابلاغ كرد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، متن كامل اين آيين نامه كه در 13ماده تهيه شده، به شرح ذيل است:
ماده 1 - با عنايت به اصل 157، بند 3 اصل 156 و بند يك اصل 158و در اجراي اصل 161 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، در خصوص نظارت ديوان عالي كشور بر اجراي صحيح قوانين در محاكم كه در اين آيين نامه به اختصار ديوان ناميده مي شود، مقررات و ضوابط مذكور به شرح مواد آتي تعيين مي گردد.
ماده 2- منظور از نظارت در اين آيين نامه عبارتست از: بكارگيري توانمندي هاي انساني و فن آوريهاي نوين در جهت مراقبت و رصد كردن نحوه اجراي قوانين و مقررات در مراجع قضايي از حيث رعايت حقوق اشخاص و اعمال كليه موازين قانوني و آيين هاي دادرسي و دستورالعمل هاي لازم الاتباع و بطور كلي هر آنچه از لحاظ شكلي و ماهوي در فرآيند دادرسي لازم الاجرا مي باشد.
ماده 3- علاوه بر موارد مصرحه در قانون، نظارت بر اجراي صحيح قوانين در كليه دادگاه ها و دادسراها بر عهده ديوان مي باشد.
ماده 4- نظارت بر اجراي صحيح قوانين در كليه دادگاه ها شامل عمومي، انقلاب، نظامي، كيفري استان و تجديدنظر بر عهده رئيس ديوان مي باشد كه از طريق معاونتي تحت عنوان معاونت نظارت ديوانعالي كشور اعمال مي شود.
ماده 5- نظارت بر اجراي صحيح قوانين در كليه دادسراها اعم از عمومي، انقلاب و نظامي بر عهده دادستان كل كشور مي باشد كه از طريق معاونتي تحت عنوان معاونت نظارت دادستان كل كشور اعمال مي شود.
ماده 6- رئيس ديوان و دادستان كل كشور مي توانند علاوه بر قضات ديوان، با هماهنگي مسئولان ذيربط از ساير قضات مجرب و با سابقه به منظور اجراي امر نظارت استفاده نمايند.
ماده 7- معاونت نظارت حسب مورد پس از كسب نظر رئيس ديوان و دادستان كل كشور هيئت ها يا اشخاصي را جهت اعمال نظارت تعيين مي كند.
ماده 8- رياست هر هيئت حسب مورد با قاضي ديوان يا قاضي دادسراي ديوان خواهد بود. رئيس هيئت حسب مورد توسط رئيس ديوان يا دادستان كل تعيين مي گردد. تركيب اعضا و نحوه انتخاب ديگر اعضاي هيئت و چگونگي تشكيل، نظارت، بازرسي، مدت ماموريت و ساير امور داخلي برابر دستورالعملي است كه توسط رئيس ديوان و دادستان كل كشور تهيه و به تصويب رئيس قوه قضائيه مي رسد.
ماده 9- رئيس هر يك از هيئت ها يا شخص تعيين شده موظف است پس از انجام ماموريت گزارش خود را ضمن ارائه راهكارهاي مناسب حسب مورد به معاونت نظارت ديوان عالي كشور و يا دادستان كل ارائه نمايد.
ماده 10- وظايف معاونت نظارت ديوانعالي كشور و دادستان كل كشور حسب مورد عبارت است از:
الف- نظارت و بازرسي از دادگاه ها و دادسراها.
ب- بررسي و ارزيابي گزارش هاي واصله.
ج- انعكاس و جمعبندي گزارش ها و پيشنهادها و ارائه آنها به رئيس ديوان و دادستان كل كشور.
د- پيگيري تصميمات رئيس ديوان و دادستان كل كشور.
هـ- تشكيل بانك اطلاعات آراء با همكاري مركز آمار و فن آوري اطلاعات جهت ارزيابي آراء و علت نقض آنها و فراهم نمودن موجبات رويه قضايي واحد در مراجع قضايي.
ماده 11- رئيس ديوان يا دادستان كل پس از دريافت گزارش ها و پيشنهادها، ضمن اقدام مقتضي، مراتب را جهت اطلاع به رئيس قوه قضائيه ارايه مي دهند و در مواردي كه مستلزم اقدام از سوي رئيس قوه قضائيه باشد، درخواست اقدام مقتضي خواهد شد.
ماده 12- نظر به اهميت تشويق در ايجاد انگيزه كاري، كليه هيئت هاي نظارت موظفند با در نظر گرفتن معيارهاي كاري، يافته هاي مثبت خود را در مورد قضات و كاركنان اداري همراه با مستندات حسب مورد به رئيس ديوان يا دادستان كل كشور اعلام نمايند تا مورد تشويق قرار گيرند.
ماده 13- اين آيين نامه
در 13 ماده و يك تبصره در تاريخ 30/4/89 توسط رئيس قوه قضائيه تصويب و پس از ابلاغ لازم الاجرا مي باشد.

 



دانشجويان در ديدار با رئيس جمهور: مسئولان نبايد در برخورد با اساتيد سكولار كوتاه بيايند

يك عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت خواستار برخورد جدي مسئولان با اساتيد سكولار شد.
به گزارش فارس مهدي اميريان در ديدار اعضاي دفتر تحكيم وحدت با رئيس جمهور با طرح اين پرسش كه آيا انتظار زيادي است كه در دولت فرهنگي در دانشگاهها از اساتيد هماهنگ نه، بلكه از نخبگان كارآمد و ارزش مدار استفاده كنيم؟ تصريح كرد: آيا ما در انقلاب فرهنگي در آن زمان ثباتي كه امروز در نظام داشتيم را برخوردار بوديم و آن انقلاب انجام شد؟
وي افزود: در زمان انقلاب فرهنگي با اساتيد سكولار برخورد شد و اين در شرايطي اتفاق افتاد كه ثباتمان مانند امروز نبود، پس چرا دست و دل برخي از مسئولان در اين زمينه مي لرزد و چرا بايد از اين نهاد تاثيرگذار يعني دانشگاهها كه دشمنان هم متوجه تاثيرگذاري آن شدند غافل باشيم و هنوز بعضي از مسئولان متوجه اين تاثيرگذاري نيستند.
اميريان نقش اساتيد را در دانشگاهها بسيار بااهميت عنوان كرد و گفت: نقش اساتيد در تاثيرگذاري ممتاز و قابل توجه است.
وي اضافه كرد: در دولت هاي قبل برخي مسئولين به جز خود رئيس جمهور مواضع تندي داشتند و رئيس جمهور مصلحت انديش بود اما در دولت شما خود شما فردي انقلابي و مكتبي هستيد اما برخي از مسئولان مانند شما فكر و عمل نمي كنند و شايد اين مسئله به اين دليل است كه آنها مي خواهند در دولت هاي بعدي نيز جايگاه داشته باشند ولي مردم ديگر به چنين افرادي اعتماد نخواهند كرد.
اين فعال دانشجويي با بيان اين كه امروز فضاي دانشگاهها جولانگاه سياست بازان نيست و فضاي معنوي و علمي در دانشگاهها حاكم است تاكيد كرد: نبايد از غوغاسالاري ها و جوسازي هاي سياسي عده اي قليل مغلوب و يا خداي ناكرده مرعوب شويم.
اميريان در ادامه سخنان خود با ابراز تاسف نسبت به اين كه هنوز ارتباط دانشگاه با صنعت در حد شعار باقي مانده است، اظهار داشت: متاسفانه اين مهم هنوز به معناي واقعي محقق نشده است و حال كه نتوانستيم دانشگاهها را صنعتي كنيم پس حداقل صنايع را مجبور كنيم كه مراكز آموزش عالي را تاسيس كنند تا نيروهاي متخصص موردنياز را در آنجا پرورش دهند.
رئيس جمهور پرچمدار وحدت اصولگرايان باشد
رامين محمدي عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت در ديدار با رئيس جمهور با بيان اين كه عده اي امروز سعي دارند جريان دانشجويي را بدون تاثير معرفي كنند، گفت: جريان دانشجويي در بحث دانشگاه آزاد ايستاد و توانست مطالبه عمومي را دنبال و محقق كند و اين نشان دهنده تاثيرگذاري جنبش دانشجويي است.
وي با اشاره به اين كه امروز دفتر تحكيم وحدت از حداقل امكانات فيزيكي برخوردار نيست، خاطرنشان كرد كه اما اعضاي اين اتحاديه دانشجويي بدون هيچ چشم داشتي در مسير ولايت حركت مي كند.
محمدي همچنين از رئيس جمهور درخواست كرد كه پرچمدار وحدت در جناح اصولگرايان شود و در اين باره گفت: در اين زمان كه دشمنان به دنبال ايجاد اختلاف هستند ما از شما مي خواهيم كه خودتان محور ايجاد وحدت در جبهه اصولگرايان باشيد.
دولت در موضوع حجاب
اقدام جدي كند
سميه چيتي دبير روابط عمومي دفتر تحكيم وحدت هم طي سخناني خواستار اقدام جدي دولت در موضوع حجاب شد.
وي همچنين آمادگي دفتر تحكيم وحدت را براي پيشبرد گفتمان عدالت خواهي اعلام كرد.

 



وحيدي خبر داد افتتاح ده ها پروژه مهم دفاعي در 31مردادماه

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از افتتاح ده ها پروژه مهم دفاعي در روز 31مردادماه خبر داد.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سرتيپ پاسدار احمد وحيدي با اشاره به نامگذاري 31مرداد به نام روز صنعت دفاعي و نيز نقش راهبردي و منحصر به فرد وزارت دفاع در تكوين و توسعه صنعت دفاعي جمهوري اسلامي ايران، اظهار داشت: از آنجا كه امروز صنايع دفاعي در حوزه هاي هوافضا، هوايي، دريايي، موشكي، الكترونيك و اپتيك، زرهي، مهندسي و عمراني، تحقيقاتي و پژوهشي در مجموعه وزارت دفاع متمركز و نقش اصلي را در اين زمينه ايفا مي كنند، انشاءالله پاسخ عملي به تحريم هاي دشمنان توسعه و پيشرفت ايران را در روز 31مرداد با افتتاح دهها پروژه مهم و خيره كننده دفاعي خواهيم داد.
وي با اشاره به اينكه صنايع دفاعي جمهوري اسلامي ايران در سايه مجاهدت شهيدان والامقامي همچون وزراي دفاع شهيد چمران، فكوري، نامجو و تلاش مديران و متخصصان مجرب و كارآزموده كشورمان امروز در اوج بالندگي و پويايي قرار دارد، گفت: در اين روز فرزندان رشيد، سرافراز و برنادل ملت ايران در وزارت دفاع يك بار ديگر اثبات خواهند كرد كه تحريم و تهديد فاقد كارآيي است و جمهوري اسلامي ايران روز به روز بالند ه تر و آبديده تر به حيات طيبه خود ادامه مي دهد.

 



سردار نقدي: 20 هزار بسيجي دانشجو در روستاهاي كشور به فعاليت عمراني مشغولند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور گفت: هم اكنون حدود 20 هزار دانشجوي بسيجي در روستاهاي كشور به فعاليت عمراني مشغولند.
به گزارش فارس، سردار محمدرضا نقدي در همايش كارگروه هاي بخش كشاورزي بسيج مهندسين كشور با بيان اينكه عامل حركت در بسيج منفعت هاي شخصي نيست، افزود: قلب بسيج براي همه بشريت مي تپد و تفكر آن نيز تفكري انساني است.
وي با تاكيد براينكه اگر مي خواهيد تفكر بسيجي در كشور طنين افكن شود، بايد اين تفكر را در كشور به جريان انداخت، تصريح كرد: بسيج تشكلي تك بعدي نيست و در هر شرايطي رسالتش را انجام مي دهد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين همچنين با اشاره به الگوهاي توسعه سرمايه داري و سوسياليستي در جهان خاطرنشان كرد: ما در كشورمان داراي الگوي توسعه ايراني-اسلامي هستيم و آن را پيگيري خواهيم كرد.
نقدي با بيان اينكه اين يكي از الگوهاي بسيج است، گفت: در طراحي مدل سازي و نظريه پردازي توسعه بايد از موضع بسيجي به مسئولان كمك كنيم.
وي با اشاره به شكست سوسياليسم در اين زمينه اضافه كرد: سه سال است كه اقتصاد آمريكا نيز از اصول خودش عدول كرده و به سوسياليسم روي آورده است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين همچنين كشاورزي در ايران را اصلي ترين ركن توسعه پايدار دانست كه نقش مهمي در پيشرفت كشور دارد.
نقدي ادامه داد: ما بسيج را امتداد مردمي همه نهادهاي كشور مي دانيم و بايد از همه ظرفيت هاي آن براي توسعه و پيشرفت كشور استفاده كنيم.
وي افزود: اگر در دوران دفاع مقدس بسيج نبود سرنوشت جنگ چيز ديگري مي شد و اين بسيج بود كه عمدتا ارتش عراق رامتوقف مي كرد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين تاكيدكرد: هم اكنون حدود 20 هزار نفر از دانشجويان بسيجي براي اجراي كارهاي عمراني در روستاها مشغول فعاليت هستند.
نقدي با بيان اينكه بيشترين متخصصان بيكار در كشور مربوط به بخش كشاورزي است، اظهار داشت: بيشترين نياز كشور نيز توسعه كشاورزي است و مي توان با ساماندهي اين افراد، اقدامات مهمي در بخش كشاورزي انجام داد.

 



درخواست اوباما از ايران براي آزادي 3 آمريكايي بازداشت شده

رئيس جمهور آمريكا از ايران خواست تا سه تبعه اين كشور را كه سال گذشته به صورت غيرقانوني وارد مرزهاي كشورمان شده و به اتهام جاسوسي در بازداشت به سر مي برند، آزاد كند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، كاخ سفيد اعلام كرد: «باراك اوباما» روز گذشته از مقامات تهران خواست سه گردشگر آمريكايي را كه از يكسال پيش در ايران بازداشت شده اند، فورا آزاد كنند.»
اوباما درباره اين سه تبعه آمريكايي بازداشت شده در ايران ادعا كرد: «اين سه تبعه آمريكايي هيچ جرمي مرتكب نشده اند و زماني كه دستگير شدند در حال گردشگري در منطقه مرزي ايران و عراق بوده اند. با اين وجود آنها از يكسال پيش تاكنون تحت بازداشت قرار دارند و خود و خانواده شان دچار سردرگمي و درماندگي شده اند.»
سه تبعه آمريكايي به نام هاي «شين بائر» 27 ساله، «سارا شورد» 31 ساله و «جاشوا فاتل» 27 ساله، 31 ژوئيه سال گذشته در حالي كه به صورت غيرقانوني وارد مرزهاي غربي كشورمان شده بودند و در حال پرسه زني در نزديكي مرز عراق بودند، به اتهام جاسوسي توسط مقامات كشورمان بازداشت شدند و پس از دستگيري خود ادعا كردند كه در حال انجام سفر كوهنوردي وارد ايران شده اند.
اوباما در ادامه اين ادعاها افزود: «من از مقامات ايران مي خواهم فورا اين سه تبعه آمريكايي را آزاد كنند. بازداشت ناعادلانه اين سه گردشگر هيچ ربطي به مخالفت هاي مداوم موجود ميان آمريكا و جامعه بين الملل با دولت ايران بر سر موضوعات مختلف ندارد.»
رئيس جمهور آمريكا در ادامه ضمن رد هرگونه ارتباط ميان بازداشت شدگان آمريكايي و دولت اين كشور گفت: «مي خواهم واضح بگويم: سارا، شين و جاشوا هرگز براي دولت آمريكا كار نكرده اند و تنها جواناني روشنفكر و جسور هستند.»
ادعاهاي باراك اوباما در حالي مطرح مي شود كه «هيلاري كلينتون» وزيرامور خارجه اين كشور نيز بار ديگر از مقامات كشورمان خواست سه آمريكايي بازداشت شده را آزاد كنند.
كلينتون طي بيانيه اي در اين باره اعلام كرد: «من از ايران مي خواهم كه در اين خصوص عادلانه رفتار كند و به سه آمريكايي بازداشت شده اجازه دهد به كشورشان بازگردند.»
مادران اين سه تبعه آمريكايي اواخر ارديبهشت ماه گذشته با فرزندان خود در هتل استقلال تهران ديدار كردند و پس از اين ديدار ضمن اعلام اينكه با فرزندانشان رفتار خوبي صورت گرفته و آنها از لحاظ جسماني و سلامتي در شرايطي خوبي قرار دارند؛ از مقامات ايراني به دليل برخورد خوب و فراهم آوردن فرصت ملاقات آنها با فرزندانشان تشكر كردند.
اوباما هم با تقدير از اقدام دولت ايران در جهت ايجاد امكان ملاقات اين مادران با فرزندانشان، آن را قابل تحسين توصيف كرد اما توضيحي نداد كه چرا دولت آمريكا از هرگونه ارائه اطلاعات درخصوص شهروندان ايراني زنداني در ايالات متحده خودداري مي كند.
گفتني است سخنگوي وزارت خارجه كشورمان سال گذشته با اشاره به نامعلوم بودن وضعيت 11 ايراني زنداني در آمريكا گفت: بعضي از آنان به بهانه هايي واهي در كشورهاي ديگر دستگير و براساس معاهده استرداد مجرمين، به مراجع قضايي آمريكا تحويل داده شده اند، اما آمريكا از ارائه هرگونه اطلاعات درخصوص وضعيت آنها خودداري مي كند.

 



زهره الهيان: رئيس جمهور بايد قاطعانه از طرح عفاف و حجاب حمايت كند

عضو فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اجراي قاطعانه طرح عفاف و حجاب خواستار حمايت هرچه بيشتر دولت از اين طرح شد.
زهره الهيان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: دشمنان ما برنامه ريزي براي اشاعه بي بند و باري و فساد و فحشا را در دستور كار خود دارند و اين مسئله صراحتا در اظهارنظرهاي سياستمداران غربي مطرح شده كه مي گويند حال كه مقابله با نظام جمهوري اسلامي ايران از طرق پروژه هاي بعد از انتخابات ناكام مانده لذا در حال حاضر شرايطي وجود دارد كه بتوان از طريق تغيير نگرش و تغيير رفتار جوانان و زنان به اهداف خود كه همان بي هويت كردن جوانان و زنان ما است برسند. دشمنان به خوبي مي دانند كه تهي شدن فكر و ذهن جوانان و زنان از ارزش ها فضا را براي ساير اهداف آنها آماده مي كند.
وي درباره مديريت طرح عفاف و حجاب هم گفت: بايد مقامات كشور حتي در سطح رئيس جمهور و وزرا برنامه ريزي هاي جدي انجام دهند تا شاهد توسعه عفاف و حجاب در جامعه باشيم.
رويكرد طرح عفاف و حجاب در جامعه يك رويكرد فرهنگي است و اين همان مسئله اي است كه در اولويت كار دولت دهم قرار دارد و رئيس جمهور هم قبلا بيان داشتند كه اولويت اساسي دولت دهم مسائل فرهنگي است و در دولت دهم بنا است كه مسائل فرهنگي تقويت شود، توسعه عفاف و حجاب هم در واقع يك رويكرد فرهنگي است و ما اين خواسته و مطالبه را از مسئولين داريم كه براساس رويكرد فرهنگي كه دولت دهم در دستور كار قرار داده يك عزم جدي را وقف اجراي طرح عفاف و حجاب كند و شتاب بيشتري به اجراي اين طرح دهد.
برخورد با هنجارشكنان
ضروري است
الهيان در ادامه با بيان اينكه با افرادي كه تلاش مي كنند هنجارشكني در جامعه را ترويج كنند بايد برخورد كرد گفت: اگر لجاجتي در اشاعه بي بندوباري و خلل در امنيت رواني و اخلاقي جامعه باشد حتما بايد برخورد جدي صورت گيرد.
وي افزود: براساس گزارش هايي كه دريافت مي كنيم دشمنان ما تلاش مي كنند تا به صورت منسجم و سازمان دهي شده هنجارهاي اخلاقي جامعه ما را بشكنند و ارزشهاي ما را لگدمال كنند و به نوعي با رواج مسائل ضداخلاقي و رواج بي بندوباري امنيت روحي و اخلاقي جامعه را به هم بريزند.
نماينده مردم تهران سپس با تاكيد بر وظيفه مهم رسانه ملي براي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: فعاليت هايي كه تاكنون صداوسيما در اين باره انجام داده مفيد بوده است اما كافي نيست و انتظارات خيلي فراتر از فعاليت هاي كنوني است.
اقدامات دشمن
براي ترويج بي بندوباري
زهره الهيان در ادامه به اقدامات دشمن براي ترويج بي بندوباري در جامعه اشاره كرد و گفت: دشمن به واسطه دلارهايي كه در كنگره آمريكا تصويب مي كند و هزينه هايي كه از طريق كشورهاي متخاصم صورت مي دهد يك سري برنامه هايي را در ايران دنبال مي كند كه يكي از آنها رواج بي حجابي، بدحجابي و اشاعه فرهنگ برهنگي است، يكي ديگر از اين موارد اشاعه فرقه هاي ضاله و عرفان هاي كاذب و دروغين است. بر اين اساس ما شاهد هستيم كه اخيرا بيشتر تلاش مي شود تا رواج فرقه هاي انحرافي تشديد پيدا كند، به طور مثال فقط در يك فرقه كه شيطان پرستي است انواع مصاديق خلاف اخلاق توصيه مي شود و در محافل خصوصي اختلاط دختر و پسر و رواج فرهنگ برهنگي و استفاده از موسيقي مبتذل و مواد مخدر رواج داده مي شود و اين عده در توجيه اقدامات خود، اين كارها را به نوعي فلسفه و تفكر خاص وصل مي كنند. اين فرقه ها نوعي خطر براي فرزندان اين مرز و بوم محسوب مي شوند و خانواده ها بايد نسبت به اين گونه مسائل هوشيار باشند. شيوه هايي كه باعث رواج اين گونه مسائل و بي بندوباري در جامعه مي شوند مي توانند توسط ماهواره يا اينترنت صورت بگيرد، چرا كه دشمن سرمايه گذاري جدي در اين مقوله انجام داده است كه به طور مثال مي توان به شبكه تلويزيوني ماهواره اي اخير اشاره كرد.
اين شبكه كه به تازگي راه اندازي شده است دائما فيلم هاي مبتذل نمايش مي دهد كه طي آن به هويت و فرهنگ ايراني حمله صورت مي گيرد و فيلم هايي كه در اين شبكه پخش مي شود در واقع بنيان خانواده در ايران را هدف قرار داده و دشمن قصد دارد از اين طريق با سست كردن بنيان خانواده ها راهي كه غرب رفته و به بن بست رسيده را مقابل ما هم قرار دهد.
نماينده مردم تهران در مجلس در پايان اظهار داشت: ما از رئيس جمهور انتظار داريم همانطور كه دربسياري از زمينه ها اقدامات انقلابي و قاطعي را داشتند در رابطه با اجراي طرح توسعه عفاف و حجاب هم با يك رويكرد قاطع و عزمي مصمم دولت و وزرا را سوق دهند تا اين طرح را اجرا كنند، البته در كنار اجراي اين طرح نيروي انتظامي هم بايد عملكرد خود را در زمينه هايي كه امنيت اخلاقي جامعه به مخاطره مي افتد دقيق تر كند و رئيس جمهور هم حمايت لازم را از عملكرد نيروي انتظامي به عمل آورد. رئيس جمهور قطعا به رويكرد فرهنگي در اين مسئله توجه داشته اند و اين مسئله در سخنان وي هم مشهود بود، بايد نتايج و ثمرات اقدامات دولت را مردم به چشم خود ببينند تا ذائقه مردم شيريني اقدامات فرهنگي را بچشد و مردم احساس نوعي امنيت نسبت به شرايط موجود را به لحاظ اخلاقي و اجتماعي در جامعه داشته باشند.

 



در صورت كمك مجلس شهريه دانشگاه پيام نور در سال تحصيلي آينده افزايش نمي يابد

رئيس دانشگاه پيام نور اعلام كرد در صورت كمك مجلس به دانشگاه پيام نور، شهريه اين دانشگاه در سال تحصيلي آينده افزايش نمي يابد.
حسن زياري، رئيس دانشگاه پيام نور در گفت وگو با فارس با تأكيد بر اين كه در صورت كمك مجلس به دانشگاه پيام نور شهريه اين دانشگاه در سال تحصيلي آينده افزايش نمي يابد، افزود: در حال حاضر سرانه دانشجويان دانشگاه پيام نور 66 هزار تومان است و اين در حالي است كه سرانه دانشجويان دانشگاه هاي دولتي بيش از يك ميليون و 800 هزار تومان است.
وي با تأكيد بر اين كه در حال حاضر دوره هاي كارشناسي ارشد و دكتراي دانشگاه پيام نور بيشتر به صورت حضوري است، گفت: دانشگاه پيام نور خواستار افزايش سرانه دانشجويي دانشگاه پيام نور تا يك چهارم سرانه دانشجويي دانشگاه هاي دولتي است.
رئيس دانشگاه پيام نور با تأكيد بر اين كه هيئت امناي دانشگاه پيام نور اجازه افزايش شهريه 10 تا 15 درصدي به طور سالانه را داده است، اظهار كرد: در صورت كمك مجلس به دانشگاه پيام نور شهريه اين دانشگاه در سال تحصيلي آينده افزايش نمي يابد.
وي گفت: دانشگاه پيام نور سعي مي كند كمترين افزايش شهريه در سال تحصيلي آينده را داشته باشد.

 



سردار جزايري: كشورها فريب شرارت آمريكا و رژيم صهيونيستي در درياها را نخورند

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح به ساير كشورها هشدار داد مراقب اقدامات شرورانه آمريكا و رژيم صهيونيستي در درياها باشيد.
به گزارش معاونت فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح، سردار سيد مسعود جزايري در جمع نخبگان ارشد يك انديشكده سياسي دفاعي اظهار داشت: لايحه 1553 كنگره آمريكا مبني بر بازگذاشتن دست رژيم صهيونيستي براي برخورد با جمهوري اسلامي ايران بخشي از يك سناريوي عمليات رواني است كه به سفارش يكي از اتاق هاي فكر آمريكا و به منظور تحت تأثير قراردادن مديريت هسته اي كشورمان تهيه شده است.
جزايري در تبيين بيشتر اين مسئله افزود: اميد اصلي آمريكا و ساير دشمنان قسم خورده ايران اسلامي، به سرانجام رسيدن قطعنامه 1929 و رخنه در عزم تهران در برابر تحريم هاست و براي اين منظور سناريوي جامعي كه متن اصلي آن تبليغات- پروپاگاندا و عمليات رواني و پيوست آن طرح هاي نظامي است را تدوين كرده اند.
رئيس ستاد تبليغات دفاعي كشور گفت: رصد كامل سناريو صحنه هايي كه دشمن طراحي و ترسيم مي كند مهم و ضروري است و بايد همه مراقب باشند دچار فريب استراتژيك نشوند.
وي در ادامه با بيان اين مسئله كه عده اي نمي خواهند مسافر قطاري كه به سوي پرتگاه در حركت است را ببينند، تأكيد كرد: دوران آمريكا و صهيونيست ها روبه زوال است و مخصوصاً رژيم صهيونيستي هرگز تا اين اندازه آسيب پذير نبوده است. اين موضوع از ديد صاحب نظران پنهان نيست و بعضي عقلاي آمريكايي و كساني كه خود نيز بر اين قطار سوارند بر آن صحه مي گذارند.
جزايري در مورد اقدام اخير تعدادي از نمايندگان آمريكايي در تنظيم لايحه ضد ايراني 1553 نيز بيان داشت: معمولا اقداماتي از اين جنس در كنگره آمريكا داراي لايه هاي چندگانه اي است كه بخشي از آن مربوط به رقابت قدرت در دو حزب حاكم آمريكا است ليكن در مجموع فاقد ارزش عملياتي است و بيشتر در راستاي پروپاگاندا از آن بهره برداري مي شود.
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح در عين حال به ساير كشورها هشدار داد مراقب اقدامات شرورانه آمريكا و صهيونيست ها بخصوص در درياها كه سعي خواهد آنها را با اسم ديگران تمام كنند، باشند.

 



با حضور بيش از 2000 دانشجو
 سيزدهمين يادواره شهداي دانشجو برگزار شد

سيزدهمين يادواره شهداي دانشجو با حضور بيش از 2 هزار نفر از دانشجويان در بهشت زهرا(س) تهران برگزار شد.
سيزدهمين يادواره شهداي دانشجو از سوي سازمان بسيج دانشجويي، با حضور بيش از 2 هزار نفر از دانشجويان حاضر در طرح ولايت، در سالن دعاي ندبه بهشت زهراي تهران برگزار شد.
در اين مراسم كه صبح جمعه برپا شد، سردار عسگري و سردار تاجيك از يادگاران دوران دفاع مقدس به سخنراني پرداخته و مقام بلند شهيد و شهادت را تشريح و تبيين نمودند.
قبل از آغاز اين مراسم نيز دانشجويان دختر با حضور در حرم بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي با آرمان هاي امام راحل تجديد ميثاق كردند. دانشجويان پسر هم پس از پايان اين برنامه با حضور خود در حرم حضرت امام با ايشان، عهدي دوباره بستند.
به علاوه در ادامه اين مراسم به مقالات ارائه شده به دبيرخانه يادواره و همچنين طرح هاي برگزيده جوايزي اهداء شد.
دانشجويان دختر و پسر حاضر در اين مراسم بعد از اتمام برنامه ها بر سر مزار تعدادي از شهدا حاضر شده و ياد و خاطره آن عزيزان گلگون كفن را گرامي داشتند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14