(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 28 مرداد 1389- شماره 19721

حديث دشت عشق
پيروزي- راه آهن؛ پايان بخش هفته پنجم ليگ همبازي هاي ديروز، حريفان امروز
توصيه آيان به افشارزاده براي رفع محروميت علي حسيني: از افراد آگاه به ورزش استفاده كنيد
اخبار كوتاه از فوتبال
فدراسيون دوچرخه سواري درخدمت مربيان خارجي زنگي آبادي : مشكل مالي براي اعزام نداريم
آخرين تكواندوكار امروز انتخاب مي شود لغو سفر تيم ملي به يونان
بسكتبال ايران به دنبال جواز حضور در جام ملت هاي آسيا مشحون: مسابقات غرب آسيا آخرين فرصت است
اخبار تلگرافي از فوتبال جهان
عليزاده مسافر بازي هاي آسيايي گوانگجو
خواندني از ورزش ايران
خبرهاي المپيك نوجوانان



حديث دشت عشق

به ياد سردار شهيد «سيدحسين دوستدار»
سزاي عاشق راستين شهيد شدن است
سردار رشيد اسلام، «سيدحسين دوستدار»، برادر شهيد «سيدحسن دوستدار»، فرزند سيدمحمود و فاطمه، در نخستين روزهاي بهاري سال 42 در روستاي رياب از توابع گناباد ديده به جهان گشود.در سنين كودكي در مكتب خانه محل تولدش به فراگيري قرآن و مسائل مذهبي پرداخت. دوران ابتدايي را در زادگاهش گذراند. علاقه اش به تحصيل علم باعث شد به گناباد عزيمت كند و در دبيرستان ناصرخسرو موفق به اخذ مدرك ديپلم گردد.آرزوي پيروزي رزمندگان اسلام و زيارت امام حسين(ع) در كربلاي معلي و بالاخره شهادت في سبيل الله را داشت.
قبل از پيروزي انقلاب به همراه برادر شهيدش، سيدحسن، به سمت فعاليت هاي انقلابي كشيده شد و پس از پيروزي انقلاب در همكاري و همگامي با نهادهاي انقلابي از هيچ اقدامي فروگذار نبود. پس از شروع جنگ به عضويت سپاه درآمد و در برنامه هاي فرهنگي و امنيتي، جذب و اعزام نيرو به خط مقدم جبهه فعاليتش را آغاز مي نمايد. پس از مدتي خدمت در كردستان جذب يگان تعاون سپاه سوم قدس شد و در معراج شهدا مشغول به فعاليت گرديد، او از بنيانگذاران و مؤسسين پايگاه شهيد هاشمي نژاد رياب بود.
در عمليات هاي والفجر 8 و كربلاي 4 شركت فعال داشت. در عمليات فتح المبين از ناحيه پا مجروح گرديد و يك بار نيز از ناحيه گردن زخمي شد.
او سرانجام در آخرين مسئوليت خود در لشكر ويژه شهدا به عنوان معاون قرارگاه خاتم در عمليات كربلاي پنج (شلمچه) در سال 1365 بر اثر اصابت تركش خمپاره به شهادت رسيد.

 



پيروزي- راه آهن؛ پايان بخش هفته پنجم ليگ همبازي هاي ديروز، حريفان امروز

سرويس ورزشي-
پرونده ديدارهاي هفته پنجم رقابت هاي ليگ برتر امشب با برگزاري بازي تيم هاي پيروزي و راه آهن بسته مي شود، ديداري كه به واسطه تقابل 10 مربي و بازيكن سابق دو تيم جذابيت هاي خاص خود را دارد.
دو تيم پيروزي و راه آهن در حالي پنج شنبه شب به مصاف هم مي روند كه 10 مربي و بازيكن اين دو تيم سابقه عضويت در تيم مقابل را داشته اند. فرشيد كريمي، حسن رودباريان و بهادر عبدي سه بازيكن تيم راه آهن در سال هاي گذشته بازيكن تيم پيروزي بوده اند و اين هفته مقابل تيم سابق خود قرار مي گيرند. حميد مطهري و كوروش برمك دو بازيكن سابق پرسپوليس در اواخر دهه هفتاد نيز هم اكنون در كادر فني تيم راه آهن مشغول به فعاليت هستند. در اين ميان بايد نام عبداله ويسي دستيار اول رسول كربكندي را هم به نوعي به اين فهرست اضافه كرد چرا كه ويسي قرار بود در جام باشگاه هاي آسيا به عنوان يار كمكي براي پرسپوليس به ميدان برود اما او به رغم چندين هفته حضور در تمرينات پرسپوليس از پوشيدن پيراهن اين تيم در رقابت هاي آسيايي محروم ماند.
مهدي تارتار، رضا نورمحمدي و سعيد حلافي نيز كه فصل گذشته در راه آهن عضويت داشتند، پنجشنبه شب مقابل تيم سابق خود قرار مي گيرند. عليرضا محمد و مجتبي زارعي نيز كه در طول سه سال اخير پيراهن پرسپوليس را بر تن كرده اند بار ديگر مقابل تيم سابق خود قرار مي گيرند. حضور محمدحسن انصاري فرد مديرعامل اسبق باشگاه پيروزي در باشگاه راه آهن هم از ديگر نكات جالب توجه اين بازي است.
رقابت اين دو تيم از نظر فني نيز نكاتي در دل خود دارد. راه آهن كه هفته نخست را با تساوي برابر سپاهان قهرمان ليگ نهم آغاز كرد در ادامه نتوانست نتايج مطلوب را بگيرد تا با يك امتياز در قعر جدول ليگ دهم جاي خوش كند. راه آهن در ادامه ديدارهاي خود به ترتيب به تراكتورسازي تبريز، صنعت نفت آبادان و صباي قم باخت تا شرايط مساعدي نداشته باشد. شاگردان رسول كربكندي براي اين كه از اين شرايط نابه سامان خارج شوند بايد از پيروزي امتياز بگيرند. اما پيروزي كه اين روزها با گل هاي 3 امتيازي غلامرضا رضايي مهاجم تند و تيز و ريز نقش خود نتايج لازم را مي گيرد براي اين كه خودش را در بالاي جدول حفظ كند، محكوم به شكست راه آهن است. پيروزي سال گذشته در دو ديدار با راه آهن يك پيروزي و يك تساوي كسب كرده بود. كريم باقري كاپيتان سرخپوشان به علت ناآماده بودن مقابل راه آهن نمي تواند به ميدان برود. همچنين شيث رضايي كه در دو بازي آخر مقابل سايپا كرج و صنعت نفت آبادان در تركيب حضور نداشت، كماكان بايد شاهد زوج خط دفاعي كه عليرضا نورمحمدي و سپهر حيدري تشكيل داده اند، باشد.قضاوت ديدار پيروزي و راه آهن كه از ساعت 30:21 در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود با خداداد افشاريان است.
مصاف تيم هاي تازه صعود كرده
مهمترين نكته ديدار تيم هاي شهرداري تبريز و صنعت نفت آبادان اين است كه هر دو تيم امسال جواز حضور در رقابت هاي ليگ برتر را بدست آورده اند و در واقع اين جدال بين تيم هايي است كه از مسابقات دسته اول به ليگ دهم قدم گذاشتند. شهرداري براي اين كه جبران مافات كند بايد در حضور تماشاگرانش سه امتياز را كسب كند. اما به نظر مي رسد نفت هم براي جبران شكست خانگي مقابل پيروزي به دنبال امتياز باشد. بازي تيم هاي شهرداري و نفت ساعت 30:21 در ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز انجام خواهد شد.

 



توصيه آيان به افشارزاده براي رفع محروميت علي حسيني: از افراد آگاه به ورزش استفاده كنيد

دبيركل كميته ملي المپيك، گفت: رئيس فدراسيون وزنه برداري جهان معتقد بود با حضور افراد آگاه به ورزش در جلسه رسيدگي به محروميت علي حسيني مي توان به نتيجه اين نشست اميدوار بود.
بهرام افشارزاده در مورد ديدار خود با آيان رئيس فدراسيون جهاني وزنه برداري گفت: درباره ورزش جوانان و نوجوانان صحبت كرديم. آيان مي گفت اين اولين دوره مسابقات است و از هيچ كشوري انتظار نمي رود كه بدرخشد.
افشارزاده ادامه داد: آيان عقيده داشت، وزنه برداري ايران با حضور رضازاده و استفاده از مربيان خوب دنيا مي تواند روزهاي درخشاني را پيش رو داشته باشد.
وي درباره اينكه آيا در صحبت هاي خود باآيان در مورد محروميت سعيدعلي حسيني صحبت شده يا خير؟ خاطرنشان كرد: در اين باره حرف زديم، قرار است پنجم سپتامبر جلسه اي در كشور مجارستان برگزار شود و تكليف اين وزنه بردار كشورمان مشخص شود. رئيس فدراسيون جهاني وزنه برداري معتقد بود كه حضور يك فرد آگاه نسبت به مسائل ورزشي مي تواند به رفع محروميت علي حسيني كمك كند. آيان اميدوار بود و مي گفت چنانچه ما از افراد آگاه به ورزش و وكيلان قوي استفاده كنيم مي توانيم به نتيجه خوبي برسيم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تساوي فولاد و صبا
در آغاز ديدارهاي هفته پنجم رقابت هاي ليگ برتر ديدار تيم هاي فوتبال فولاد خوزستان و صباي قم با تساوي بدون گل به پايان رسيد. 2 تيم در حالي به مصاف يكديگر رفتند كه شرايط يكساني داشتند و با 7 امتياز در ميانه جدول قرار داشتند. در پايان اين ديدار نيز 2 تيم امتيازها را بين خود تقسيم كردند و با تساوي بدون گل به كار خود پايان دادند.
5 بازي دوستانه براي تيم ملي فوتسال
تيم ملي فوتسال تا پايان سال جاري علاوه بر حضور در جام جهاني كوچك، ميزبان 5 مسابقه دوستانه و تداركاتي در ايران خواهد بود. اين در حالي است كه امسال تيم ملي فوتسال هيچ مسابقه رسمي را پيش رو ندارد و پيكارهاي جام ملت هاي آسيا نيز در سال 2011 برگزار مي شود.
احتمال بازگشت كريمي و اخراج درودگر
پرونده علي كريمي به كميته انضباطي باشگاه استيل آذين تهران ارجاع داده شد. اين تصميم را اعضاي هيأت مديره باشگاه استيل آذين اتخاذ كردند.
رفتن پرونده كريمي به كميته انضباطي در شرايطي است كه اين بازيكن توسط مدير عامل باشگاه اخراج شده بود اما حالا قرار است كميته انضباطي درباره اخراج او تصميم گيري كند. شنيده ها از باشگاه استيل آذين حكايت از آن دارد كه شايد طي روزهاي آينده حكم بازگشت كريمي به تمرينات صادر و از سوي ديگر صادق درودگر سرپرست تيم نيز اخراج شود.
صحبت هاي پرسروصداي دايي در سيما
سرمربي تيم فوتبال پيروزي گفت: امشب در تلويزيون در خصوص همه چيز از جمله چگونگي اخراج از تيم ملي، شكايت از فدراسيون فوتبال به فيفا و صحبت هاي اخير رئيس كميته استيناف صحبت خواهد كرد. صحبت هاي دايي ساعت 30:23 و در يك برنامه زنده ورزشي شبكه سوم سيما پخش مي شود.
پيشنهاد رسمي ميلان به ابراهيموويچ
زلاتان ابراهيموويچ از باشگاه ميلان ايتاليا پيشنهادي 14 ميليون يورويي براي 3 فصل دريافت كرده است. اين در حالي است كه باشگاه بارسلونا اسپانيا نيز از چندي پيش به صورت رسمي از علاقه خود براي فروش اين بازيكن خبر داده است.
جريمه مالي براي هافبك استقلال
فرزاد آشوبي بازيكن تيم استقلال تهران به علت استفاده از الفاظ ناپسند در مورد يكي از مديران فدراسيون فوتبال در برنامه تلويزيوني 90 از سوي كميته انضباطي به پرداخت 20 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.
تمرينات يوگا راز گلزني گيگز
فرگوسن سرمربي تيم فوتبال منچستريونايتد گفت: موارد زيادي در گلزني مهاجم مجربي همانند رايان گيگز مؤثرند؛ ولي شايد يك عامل مهم در اين زمينه پرداختن او به تمرينات يوگا باشد. بازيكن ولزي منچستر از سال 1990 در جمع شياطين سرخ اولدترافورد حضور دارد وتاكنون در 589 بازي قادر به زدن 109 گل شده است.
تيموريان ژانويه در بلكبرن
آندرانيك تيموريان درباره آخرين وضعيتش گفت: پرونده انتقالم به بلكبرن بسته نشده و احتمال دارد ژانويه به اين تيم بپيوندم. البته چندي هفته قبل مدير برنامه هايم با مسئولان باشگاه به توافق رسيده بود و چيزي نمانده بود تا قراردادم را امضا كنم اما به خاطر قانون اتحاديه فوتبال انگليس كه مي گويد بازيكنان آسيايي بايد در 75 درصد بازي هاي ملي كشورشان شركت كرده باشند، نتوانستم قراردادم را با اين تيم ببندم.
عنايت: 6 داور در سطح اول آسيا داريم
مسعود عنايت رئيس كميته داوران مدعي است ايران در حال حاضر با داشتن 6 داور به همراه ژاپن از بيشترين تعداد داوران نخبه آسيا برخوردار است و در تلاش است اين تعداد سهميه را در سطح فيفا و اي اف سي حفظ كند. اما نكته جالب توجه ادعاي رئيس كميته داوران آنجاست كه با داشتن شش داور خوب حتي يك سهميه هم در مسابقات جام ملت هاي آسيا نداريم.
توجه باشگاه اندرلشت به بازيكنان مسلمان
مسئولان باشگاه اندرلشت بلژيك براي سه بازيكن مسلمان خود در ماه مبارك رمضان تسهيلات بيشتري قائل مي شوند. مبارك بوسوفا، شيكو كوياته و باكاري ساره سه بازيكن مسلمان اندرلشت هستند كه از سوي مسئولان اين باشگاه بلژيكي ، تحت برنامه ويژه اي تمرين مي كنند كه طي آن اعتقاداتشان مد نظر گرفته شود. آريل جاكوبس، سرمربي اندرلشت، در گفتگو با روزنامه بلژيكي هت لاتسته نيوز اظهار داشت كه به اين بازيكنان استراحت بيشتري نسبت به سايران داده و نيز اجازه داده شده بيشتر بخوابند.
ايران ليست بازيكنانش را ارائه مي دهد
كنفدراسيون فوتبال غرب آسيا از فدراسيون فوتبال ايران خواست تا ليست بازيكنان تيم ملي بزرگسالان را به اين كنفدراسيون ارسال كند. ششمين دوره مسابقات فوتبال غرب آسيا از تاريخ 2 تا 11 مهرسال جاري در كشور اردن با حضور 9 كشور ايران، اردن، بحرين، عمان، فلسطين، عراق، سوريه، كويت و يمن برگزار خواهد شد و تيم ملي فوتبال بزرگسالان ايران، به عنوان مدافع عنوان قهرماني دوره گذشته در اين رقابت ها شركت خواهد كرد.

 



فدراسيون دوچرخه سواري درخدمت مربيان خارجي زنگي آبادي : مشكل مالي براي اعزام نداريم

رئيس فدراسيون دوچرخه سواري گفت: هيچ مشكل مالي براي اعزام تيم ملي به اردوهاي برون مرزي نداريم.
علي زنگي آبادي با اشاره تمرينات تيم ملي عنوان كرد: براساس برنامه هاي 2مربي هلندي و انگليسي ركابزنان تمرينات خود را زير نظر مربيان داخلي دنبال مي كنند. درحال رايزني براي برپايي اردوي برون مرزي براي تيم استقامت و نيمه استقامت درچين هستيم و اين امربا توجه به برگزاري بازي هاي آسيايي 2010 دراين كشور براي ما مهم است.
رئيس فدراسيون دوچرخه سواري گفت: برپايي اردو درهلند نيز در برنامه هاي ما هست و با توجه به دريافت دعوتنامه ارسالي از سوي مربي هلند، پس از پايان مرحله سوم ليگ ملي پوشان انتخابي را راهي هلند خواهيم كرد تا در زمان باقي مانده زير نظر پيترز تمرينات خود را دنبال كنند.
فدراسيون دوچرخه سواري ماه گذشته با 2مربي انگليس و هلندي براي هدايت تيم هاي استقامت، نيمه استقامت و سرعت به ميزان تقريبي 18 هزار دلار قرارداد همكاري امضا كرد. اين درحالي است كه پيترز هلندي و مكلين انگليسي كه از مربيان مطرح جهاني هستند مشروط به عدم حضور دائم در تهران با فدراسيون ايران به توافق رسيدند، به همين دليل ركابزنان هر دو بخش براساس برنامه هاي تمريني ارسالي مربيان تمرين مي كنند و در انتظارفراهم شدن شرايط اعزام به اين دو كشور براي ادامه تمرينات آمادگي با استفاده از امكانات اروپا و حضور مستقيم مربيان جهاني هستند.

 



آخرين تكواندوكار امروز انتخاب مي شود لغو سفر تيم ملي به يونان

تيم ملي تكواندو ايران در مسابقات بين المللي يونان شركت نخواهد كرد.
از سوي فدراسيون تكواندو حضور در 2 ميدان برون مرزي يونان و انگليس براي تدارك تيم ملي اعزامي به بازي هاي آسيايي گوانگجو درنظر گرفته شده بود كه يونان از برنامه ها حذف شد.
اكنون فدراسيون درصدد است تا مقدمات حضور تكواندوكاران را به مسابقات «بريتيش اوپن» انگليس كه 3 و 4 مهرماه صورت مي گيرد، فراهم كند.
آخرين تكواندوكار
امروز مشخص مي شود
اما خبر ديگر از تكواندو اينكه مسابقه انتخابي وزن هشت تيم ملي تكواندو اعزامي به بازي هاي آسيايي امروز برگزار مي شود.
حسين تاجيك نفر اول وزن هشتم رنكينگ جهاني به مصاف كوروش رجلي مي رود كه از وزن ششم و هفتم به يك وزن بالاتر آمده است.
اين دو در مسابقه اول انتخابي، هر كدام به يك برد دست يافتند تا كار به انتخابي سوم كشيده شود.
5 داور جهاني اين رقابت حساس را قضاوت خواهند كرد.
رضا نادريان در وزن سوم، محمد باقري معتمد در وزن چهارم، عليرضا نصرآزاداني در وزن پنجم، فرزاد عبداللهي در وزن ششم و يوسف كرمي در وزن هفتم ديگر اعضاي تيم ايران در بازي هاي گوانگجو هستند.

 



بسكتبال ايران به دنبال جواز حضور در جام ملت هاي آسيا مشحون: مسابقات غرب آسيا آخرين فرصت است

رئيس سازمان تيم هاي بسكتبال با تأكيد بر اينكه براي حضور در رقابت هاي جام ملت هاي آسيا بايد سهميه داشته باشيم، گفت: با وجود از دست دادن قهرماني جام استانكوويچ هنوز براي كسب اين سهميه فرصت داريم.
محمدرضا مشحون اظهار داشت: اگر چه دوره پيشين رقابت هاي بسكتبال جام ملت هاي آسيا با قهرماني ايران به پايان رسيد اما اين به معناي صعود مستقيم ما براي دوره آتي اين رقابت ها نيست.
وي با تأكيد بر اينكه بسكتبال ايران براي حضور در مسابقات 2011 جام ملت هاي مردان آسيا بايد سهميه داشته باشد، تصريح كرد: يكي از فرصت ها براي تصاحب اين سهميه قهرمان شدن در مسابقات جام استانكوويچ لبنان بودكه آن را از دست داديم. اما هنوز فرصت به دست آوردن سهميه آسيايي وجود دارد.
رئيس سازمان تيم هاي ملي بسكتبال با اعلام كردن اينكه ايران به عنوان يكي از تيم هاي غرب آسيا مي تواند با حضور در مسابقات ويژه اين منطقه سهميه شركت در جام ملت ها را به دست آورد تأكيد كرد كه رقابت هاي غرب آسيا آخرين فرصت براي سهميه آسيايي است.

 



اخبار تلگرافي از فوتبال جهان

¤ باشگاه ثروتمند رئال مادريد اسپانيا پس از يك ماه درنهايت با مبلغ 15 ميليون يورو ستاره آلمان، مسعود اوزيل را خريداري كرد.
¤ كامبياسو بازيكن اينترميلان جشن تولد 30 سالگي خود را در مراسمي باشكوه در ورزشگاه سن سيرو تجربه كرد.
¤ پوتين نخست وزير روسيه گفت: در صورت كسب ميزباني جام جهاني 2018، تيم هاي شركت كننده و ميهمانان نيازي به دريافت رواديد نخواهند داشت.
¤ سايت باشگاه كريستال پالاس انگليس گزارش داد كه مديران تيم در آستانه خريد ادگار داويدس، ستاره سابق هلند قرار دارند.
¤ جيوواني تراپاتوني سرمربي ايتاليايي تيم ملي ايرلند پس از بهبودي بيماري اش از بيمارستان مرخص شد.

 



عليزاده مسافر بازي هاي آسيايي گوانگجو

فرشاد عليزاده فرنگي كار وزن 74 كيلوگرم و دارنده مدال برنز جهان به بازيهاي آسيايي مي رود.
فرشاد عليزاده دارنده مدال برنز مدتها به دليل مصدوميت نتوانست دراردوهاي تيم ملي حضور داشته باشد و همراه با ساير كشتي گيران به تمرين بپردازد. البته اين كشتي گير از اردوي قبلي تيم ملي تمرينات پرفشار و سنگيني را همراه با ساير كشتي گيران دنبال كرد تا كم كم به مرز آمادگي برسد.
با توجه به اهميتي كه بازي هاي آسيايي گوانگجو براي ورزش ايران دارد و از طرفي مصدوميت فرشاد عليزاده هنوز بطور كامل برطرف نشده است. محمدبنا قصد ندارد تا با حضور عليزاده در رقابتهاي جهاني مسكو به اين كشتي گير فشار بياورد و شانس كسب مدال توسط وي در بازي هاي آسيايي گوانگجو كم شود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ كاروان دوازده نفره شناي جانبازان و معلولان ايران امروز به منظور شركت در رقابت هاي جهاني آيواز به جمهوري چك سفر مي كند.
¤ اردوي پاياني تيم ملي واليبال براي شركت در رقابت هاي 2010 قهرماني جهان از روز گذشته با حضور 16 بازيكن دعوت شده و البته در غياب حسين معدني سرمربي آغاز شد.
¤ دبير فدراسيون شنا از به تعويق افتادن هشتمين دوره رقابت هاي واترپلوي قهرماني باشگاه هاي آسيا خبر داد.
¤ دور نخست مرحله مقدماتي مسابقات تنيس روي ميز پروتور جهاني چين با دو برد و دو شكست براي نمايندگان كشورمان همراه بود.

 



خبرهاي المپيك نوجوانان

¤ بسكتباليست هاي نوجوان كشورمان ديدارهاي خود در مرحله گروهي مسابقات بسكتبال بازي هاي المپيك نوجوانان را با برتري مقابل پاناما به اتمام رساندند.
¤ دبير كل كميته ملي المپيك با ابراز رضايت از عملكرد كاروان ورزشي ايران در نخستين دوره بازيهاي المپيك نوجوانان گفت: با اينكه برخي فدراسيون ها آمادگي كامل براي حضور در اين رقابتها را نداشتند،اما براي نخستين حضور عملكرد ورزشكاران كشورمان رضايتبخش است.
¤ مهران شيخي پس از كسب مدال نقره بازي هاي المپيك نوجوانان گفت: طي دو هفته براي رقابت هاي قهرماني آسيا و المپيك نوجوانان دو بار وزن كم كردم كه در مجموع 8 كيلوگرم وزنم كم شد. بعد از صحبت هاي شيخي كارشناسان كشتي انتقادات تندي را عليه مربيان اين نوجوان مطرح كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14