(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 28 مرداد 1389- شماره 19721

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
يك گام به جلو (يادداشت روز)
تهمت! (گفت و شنود)
در اعتراض به تركيب مهمانان سيد حسن خميني سفره افطار عبدالله نوري را ترك كرد
انتقاد از مشاركت كم نمايندگان مجلس در راي گيري هاي صحن علني
كيهان و خوانندگان
جهانگيرزاده: غني سازي با افتتاح نيروگاه بوشهر بيشتر از گذشته ادامه مي يابد
لگدي كه پهلوان پنبه اصلاحات به توهم تقلب زد (خبر ويژه)
ناتواني فتنه گران از برنامه ريزي دوباره كروبي وسط دعوا نرخ تعيين كرد (خبر ويژه)
فرزندان متهم وكيل كلاهبردار و فراري را عزل كردند (خبر ويژه)
20 سال بررسي نظامي آمريكا مي گويد ايران را نمي توان به زانو درآورد (خبر ويژه)



يك گام به جلو (يادداشت روز)

شايد مهمترين خبر درباره ايران كه طي هفته جاري بازتاب جهاني داشت، نهايي شدن راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر بود. اين نيروگاه 1000مگاواتي از نوع آب سبك است كه شروع ساخت آن به 36 سال قبل يعني 1974به دست يك شركت آلماني برمي گردد. با پيروزي انقلاب اسلامي، طرف آلماني حاضر به ادامه همكاري نشد و سرانجام در سال 1992 تهران و مسكو توافقنامه جامع همكاري هاي هسته اي امضا كردند كه براساس آن شركت روسي اتم استروي اكسپورت از ژانويه 1995 عمليات تكميلي آن را بر عهده گرفت و قرار بود كه نيروگاه تا سال 1999 آماده بهره برداري شود.
بالاخره پس از چندين مرحله تعويق از طرف روس، قرار است سوخت گذاري از شنبه آينده (30مرداد) انجام پذيرد. پيش از اين روسيه از دسامبر سال 2007 تحويل سوخت هسته اي به نيروگاه را تحت كنترل آژانس بين المللي انرژي اتمي شروع كرده بود. گروهي از كارشناسان آژانس نيز در ماههاي فوريه و مارس مقررات ايمني را كه در خصوص نيروگاه بوشهر اعمال شده بررسي و از محل نيروگاه بازديد به عمل آورده اند.
خبر راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر، خبر مسرت بخشي براي ملت ايران بود. بدون ترديد شيريني ثمره مقاومت و پايداري بر اين «حق مسلم» ساليان سال در كام ملت خواهد ماند.
اتحاديه اروپا چندي قبل، تحريم هاي سختي عليه ايران به تصويب رساند تا در كنار قطعنامه هاي شوراي امنيت، فشار بر جمهوري اسلامي را مضاعف كرده و مقدمات عقب نشيني ايران از برنامه هاي هسته اي خود را فراهم آورد و به زعم خود تهران را وادار به نشستن بر سر ميز مذاكره نمايد. با اين حال عليرغم تمام تلاشي كه غرب براي توقف و تعليق برنامه هسته اي كشورمان متحمل شد، خبر راه اندازي نيروگاه بوشهر توانست بار ديگر عزم و اراده ملت ايران را به رخ جهانيان بكشاند.
اما روسيه با قبول سوخت گذاري نيروگاه بوشهر، آمريكا را در فشارهاي فزاينده براي جلوگيري از راه اندازي اين نيروگاه و دسترسي به رآكتور هسته اي و همينطور تحريم هاي غرب، ناكام گذاشت.
روسيه از يك طرف به اعمال تحريم هاي اقتصادي عليه ايران در شوراي امنيت راي مي دهد- كه اين مسئله باعث شد مقامات جمهوري اسلامي به شدت از روسيه انتقاد كنند- و از سوي ديگر گامهاي نهايي براي راه اندازي نيروگاه بوشهر را برمي دارد. اين مسئله نشان مي دهد كه روسيه همچنان بر داشتن رابطه قوي با ايران تاكيد داشته و قصد ندارد جمهوري اسلامي را به عنوان يك متحد استراتژيك و شريك تجاري بزرگ در منطقه از دست بدهد.
اين تصميم روسيه باعث تفرقه در گروه وين شده است. زماني كه نخست وزير روسيه در ماه مارس اعلام كرد عمليات آماده سازي نيروگاه هسته اي بوشهر را نهايي كرده و به پايان خواهد رساند، هيلاري كلينتون آن را زودهنگام خواند. قرار است از سوخت هسته اي كه روسيه آن را تامين مي كند، برق توليد شود، اما آمريكا خواسته بود تا زماني كه ايران به همه فعاليت هاي هسته اي خود پايان نداده، سوخت تحويل اين كشور نشود.
از سوي ديگر فرانسه نيز كه جزو گروه وين است از تصميم مسكو اعلام حمايت كرد. البته پاريس راه اندازي نيروگاه بوشهر را «بهانه» ديگري براي لزوم تعليق فعاليت هاي هسته اي كشورمان قرار داده است. سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه ضمن يادآوري اين نكته كه سازمان ملل مجوز فعاليت نيروگاه اتمي بوشهر را صادر كرده مي گويد: ايران نمي تواند در اين نيروگاه از سوختي به جز سوخت تامين شده از طرف روسيه، استفاده كند. پس كمك به راه اندازي نيروگاه بوشهر نمي تواند توجيهي براي غني سازي اورانيوم در ايران باشد!
موضعي شبيه به اين را نيز رابرت گيبس، سخنگوي كاخ سفيد، در اين باره گرفته است. وي مي گويد: روسيه سوخت نيروگاه بوشهر را تامين مي كند و سوخت مصرف شده را پس مي گيرد. اين نشان مي دهد كه ايران نيازي به توانايي غني سازي ندارد. وي همچنين مدعي مي شود؛ اين مسأله ثابت مي كند اگر ايران دنبال برنامه هاي صلح آميز هسته اي است، مي تواند نيازهايش را بدون غني سازي داخلي تامين نمايد.
اينكه غرب و آمريكا از هر بهانه اي براي فشار عليه برنامه هاي هسته اي كشورمان و توقف غني سازي بهره مي برند، طبيعي است اما سؤال اين است آيا پذيرش ايران براي تامين سوخت هسته اي نيروگاه بوشهر از طرف روسيه و بازگرداندن سوخت مصرف شده، به معني عدم نياز به غني سازي است؟
مسلماً جواب اين سؤال منفي است چرا كه مجلس شوراي اسلامي در مصوبه اخير خود در ارتباط با انرژي هسته اي، تأسيس 20 نيروگاه اتمي را بر عهده دولت گذاشته و طبيعي است كه براي راه اندازي و تغذيه اين نيروگاه ها احتياج به غني سازي و تامين سوخت هسته اي با اتكا به فناوري داخلي داريم. مضافاً اينكه سابقه تاريخي مناسبات ايران با غرب به ما فهمانده كه نمي توان به آنان اعتماد كرد. در همين باره آلمان و آمريكا به تعهدات خود عمل نكرده اند. آمريكا پول ساخت راكتور تهران را چند دهه پيش دريافت كرده و آلمان نيز حدود 40 سال پيش متعهد به ساخت و راه اندازي نيروگاه بوشهر شده بود، اما آنها تعهداتشان را به راحتي زير پا گذاشتند.
روسيه در نيروگاه بوشهر متعهد است تا طي چندين سال آينده از لحاظ تامين قطعات و سوخت مورد نياز كنار ما باشد. اصل ساخت پروژه تمام مي شود اما ظاهراً قرار است تا يك سال آينده دانشمندان هسته اي روس، عمليات و مديريت پروژه را به دانشمندان ايراني منتقل نمايند. ايران اين مسأله را به عنوان اصول و ويژگي كارها و پروژه هاي صنعتي بزرگ مي پذيرد، اما مصمم است تا در فناوري هسته اي به خوداتكايي برسد.
جوانان برومند ايران اسلامي و دانشمندان جواني كه علم و تعهد و دانش و عشق به وطن را درهم آميخته اند، قصد دارند بار فناوري هسته اي كشور را بر دوش پرتوان خود به مقصد برسانند. ايراني نشان داده است ؛ اگر بخواهد مي تواند.
حميد اميدي

 



تهمت! (گفت و شنود)

گفت: پهلوان پنبه اصلاحات اعتراف كرد كه ادعاي تقلب در انتخابات رياست جمهوري دهم دروغ بوده است.
گفتم: بنابراين اعتراف كرده كه ادعاي تقلب را به دستور مديران بيروني فتنه يعني آمريكا و اسرائيل و انگليس مطرح كرده بودند.
گفت: آيا سران فتنه باز هم مي توانند ادعا كنند كه «ستون پنجم» دشمن نبوده اند؟!
گفتم: طي يكسال و چندماه گذشته معلوم شده است كه سران فتنه و اطرافيان آنها روي هرچه جاسوس و جنايتكار و وطن فروش است را سفيد كرده اند.
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: شخصي براي عده اي تعريف مي كرد و مي گفت، سران و دست اندركاران فتنه 88 دزد و جاسوس هستند، يكي از آن ميان به او اعتراض كرد و گفت؛ آقا چرا تهمت مي زني؟ از او پرسيدند؛ مگر شما عضو فتنه گران هستي؟ و يارو گفت؛ نه! بنده وطن فروش جاسوس هستم!

 



در اعتراض به تركيب مهمانان سيد حسن خميني سفره افطار عبدالله نوري را ترك كرد

حجت الاسلام سيد حسن خميني در اعتراض به تركيب مهمانان عبدالله نوري به ويژه حضور چهره هاي ساختارشكن، مراسم افطار را نيمه تمام ترك كرد.
به گزارش مشرق، در مراسم افطاري عبدالله نوري كه در منزل وي در منطقه دربند برگزار شد، طيف هاي مختلفي از مجمع روحانيون، مشاركت، سازمان مجاهدين، نهضت آزادي و ملي- مذهبي ها حضور داشتند.
از چهره هاي حاضر در اين مراسم مي توان به خاتمي، كروبي، خوئيني ها، عطريانفر، آغاجري، ياسر خميني، مجيد انصاري، موسوي لاري و برخي خانواده هاي زندانيان فتنه اشاره كرد.
بر اساس اين گزارش، سيد حسن خميني پس از حضور در منزل عبدالله نوري و مشاهده تركيب حاضران، با صرف افطاري مختصر جلسه را ترك كرد.
در اين ميان اصرار نوري بر اقامه نماز جماعت، صرف شام و مشاوره درباره برخي مباحث سياسي بي نتيجه ماند.
يكي ديگر از حاشيه هاي اين مراسم بي اعتنايي خاتمي به كروبي و حضور آنان در دو محل جداگانه بود.
 



در جلسه ديروز صورت گرفت
انتقاد از مشاركت كم نمايندگان مجلس در راي گيري هاي صحن علني

نماينده دشتستان در مجلس شوراي اسلامي از مشاركت كم نمايندگان مجلس در راي گيري هاي صحن علني انتقاد كرد.
به گزارش فارس ايوب پاپري مقدم نماينده دشتستان در جلسه علني ديروز هنگام بررسي لايحه حمايت از شركت هاي دانش بنيان و لايحه حفاظت از درياها در مقابل آلودگي به مواد نفتي در تذكري آيين نامه اي نسبت به عدم مشاركت نمايندگان در راي گيري هاي صورت گرفته انتقاد كرد.
وي افزود: حدود 161 نفر از نمايندگان در راي گيري هاي صورت گرفته براي اين قوانين دخالت نداشتند و اين براي مجلس جاي اشكال است كه بيش از نصف آنها در راي گيري ها شركت نمي كنند.
به گفته اين نماينده مجلس امروزه عليه مجلس هجمه هاي زيادي صورت مي گيرد.
پاپري مقدم همچنين خاطرنشان كرد: تعطيلات نمايندگان و صندلي هاي خالي برخي از نمايندگان در جلسات علني از جمله مواردي است كه همواره زير سوال بوده است.
وي خطاب به هيئت رئيسه از لاريجاني خواست تا نسبت به اين موضوع به نمايندگان تذكرات لازم را بدهد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به تذكر وي اين تذكر را بجا دانست و گفت: بنده نيز بارها در اين زمينه به نمايندگان تذكر داده ام.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ حق هسته اي ملت ايران، از ملي شدن صنعت نفت بسيار مهم تر است. بنابراين نمي توان براي دفاع از اين حق در مقابل دولت هاي رياكار و ضد ايراني غرب سرسوزني عقب نشيني كرد.
سيدحسن مهاجري از آلمان
¤ همه انسان هاي روي زمين از شيطان بزرگ، آمريكا، به جز شر و جنايت هيچ چيز ديگري نديده اند. بديهي است براي مذاكره با آن كشور، ابتدا بايد تاوان خيانت ها و جنايات صورت گرفته عليه كشورمان از سوي آمريكا پرداخت شود و سپس مذاكره انجام شود.
سليماني
¤ به آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري و به دو بار رأيي كه به ايشان داده ام افتخار مي كنم اما عرض بنده اين است كه آقاي احمدي نژاد نبايد احتمال بدهد كه يكي از نزديكان ايشان به سهو يعني با تحليل غلط دارد در زمين دشمن بازي مي كند!
2066---0911
¤ مدير دفتر رئيس جمهور محترم وقتي مشاهده مي كند سخنان و مواضع او پيرامون مسائل مختلف موجب ايجاد انشقاق در بين اصول گرايان و جامعه مي شود و سود آنرا دشمنان مي برند چرا به حكم عقل و منطق استعفا نمي دهد و كنار نمي رود و يا حداقل سكوت نمي كند تا تمام اين حرف و حديث ها و اختلافات زيان آور از بين برود.
جان قربان
¤ هر ساله با فرا رسيدن ماه مبارك رمضان مصاحبه هايي با فرماندهان نيروي انتظامي در خصوص برخورد با تظاهركنندگان به روزه خواري علني پخش مي شود و شاهد صدور اطلاعيه هايي در اين مورد هستيم ولي در سطح شهر اين معضل در مواردي ديده مي شود و برخوردي هم با مرتكبين اين عمل منكر صورت نمي گيرد.
8516---0919
¤ با روي كارآمدن دولت نهم و دهم و همچنين اجراي نظام هماهنگ حقوق انتظار داشتيم تبعيض فاحش بين حقوق فرهنگيان با بعضي كارمندان مثل كارمندان بانك ها از بين برود ولي اينگونه نشد.
مقيسه
¤ براي اطلاع مسئولين امر بنويسيد جانبازان زير 25 درصد هم براي خودشان مشكلاتي دارند چرا همه تسهيلات خاص جانبازان را منحصر به جانبازان 25 درصد به بالا كرده اند.
0372---0916
¤ در كتاب فروشي هاي ميدان انقلاب بصورت علني كتب عرفان هاي كاذب و گمراه كننده در معرض ديد و فروش گذاشته شده است چرا كسي رسيدگي نمي كند؟
5392---0919
¤ از رئيس محترم قوه قضائيه درخواست مي شود مسئله اطاله دادرسي را در سال همت مضاعف و كار مضاعف به جد تعقيب و آنرا به كمتر از يكسال تقليل دهند. بنده براي دريافت 370 هزار تومان چند هفته اي كه پيگير هستم بيش از 50 هزار تومان هزينه كرده ام و به راحتي خود دادگاه مي گويد حداقل تا 6 ماه بايد بيايي و بروي؟
شيرين تكتاز
¤ با گذشت بيش از دو ماه از آزمون استخدام در آموزش و پرورش متأسفانه نه تنها كارنامه اي صادر نشده بلكه پس از آزمون برخي از شرايط را نيز حذف نمودند از جمله سابقه فرهنگي، تدريس و... و فقط سهميه ايثارگران باقي ماند. بنده با نمره عالي به وزارت رفته و نمرات خود را مشاهده كردم و علت نپذيرفته شدنم را جويا شدم ولي هيچ پاسخي نشنيدم. از وزير محترم و دولت خدمتگزار درخواست مي شود با دقت نسبت به آزمون و مراحل بعدي آن نظارت نمايند.
امضاء محفوظ
¤ با توجه به قانون مجلس شوراي اسلامي، حق التدريسي هاي بالاي 5 سال سابقه بايد استخدام شوند ولي متأسفانه اين مصوبه قانوني در شهرستانها اجرايي نمي شود و اينجانب با 7 سال سابقه كار و مدرك كارشناسي ارشد هنوز استخدام نشده ام.
0363---0911
¤ بازنشستگان تأمين اجتماعي بعد از گذشت 5 ماه منتظر افزايش حقوقشان هستند براي رضاي خدا هم كه شده تسريع نماييد.
7415---0918
¤ به رغم اختصاص برخي واگن هاي مترو براي خواهران، اما باز هم شاهد ايجاد اختلاط به خصوص در ساعات پرتردد هستيم. از مديريت محترم مترو خواهشمند است تدبيري انديشيده شود تا اين معضل برطرف گردد.
سليمان بلغار
¤ به قوه قضائيه و سازمان ثبت احوال پيشنهاد مي شود براي كاهش جرائم اجتماعي، قبل از انجام طلاق هاي توافقي نيز انجام مشاوره اجباري شود.
دكتر دهقاني از كوار فارس
¤ متأسفانه بيشتر توجه مسئولين متوجه تهران شده كه مشكلي براي تهراني ها بوجود نيايد. به همين دليل در شهرستان ها مثل تبريز گوشت يا مرغ ارزان قيمت توزيع نمي شود.
8881---0936
¤ مسئولين استان خوزستان اگر يك بار با ماشين شخصي خود از جاده دهدز به ايذه سفر كنند از نزديك با مشكلات جاده ورودي استان چهارمحال به خوزستان آشنا مي شوند و مشخص مي گردد اين جاده عقب افتادگي هاي زيادي نسبت به ساير جاده هاي استان دارد.
0136---0916
¤ بسياري از شهروندان اسلام آباد ساعات زيادي از عمر خود را در صف طولاني گاز سي ان جي تلف مي كنند از مسئولين امر مي خواهيم براي رفع اين مشكل و نجات هم وطنان خود در اين شهرستان فكري بكنند.
2816---0918

 



جهانگيرزاده: غني سازي با افتتاح نيروگاه بوشهر بيشتر از گذشته ادامه مي يابد

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي بر ادامه غني سازي علي رغم افتتاح نيروگاه بوشهر تاكيد كرد.
جواد جهانگيرزاده روز چهارشنبه در حاشيه جلسه علني مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با ايرنا، در خصوص اظهارات سخنگوي كاخ سفيد مبني بر اينكه با افتتاح نيروگاه بوشهر ديگر نيازي به غني سازي اورانيوم نيست، گفت: كاخ سفيد مرجع صدور كار كارشناسي نيست و هيچ يك از پروتكل هاي بين المللي اجازه چنين گستاخي و دخالت برخي از كشورها در امور كشورهاي ديگر را نمي دهند.
وي تاكيد كرد: ما خودمان نيازهاي كشور را بهتر مي شناسيم و بهتر مي توانيم در اين خصوص تصميم بگيريم و نيازي به تصميم گيري هاي ديگر كشورها نداريم.
جهانگيرزاده با تاكيد بر اينكه با افتتاح نيروگاه بوشهر، ايران غني سازي اورانيوم را ادامه مي دهد، گفت: در اين زمينه پايداري دولت و ملت ستودني است و مطمئنا با موفقيت گردنه ها را پشت سر خواهيم گذاشت.
نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي افزود: در طول اين سال ها بسياري از كشورها تلاش كردند افتتاح نيروگاه بوشهر را به تاخير بياندازند و اين نشان دهنده فشار بين الملل و رفتارهاي نادرست عليه يك ملت است و نشان مي دهد كه در دنيا روابط سالمي نيست و برخي از كشورها مي خواهند با زور حرف خود را پيش ببرند.

 



لگدي كه پهلوان پنبه اصلاحات به توهم تقلب زد (خبر ويژه)

انتشار ويدئويي سخنان مصطفي تاج زاده مبني بر رد وقوع تقلب در انتخابات، با شوك و حيرت 24 ساعته در محافل سياسي و رسانه اي ضد انقلاب مواجه شد. اين محافل البته با سپري شدن يك روز از انتشار ويدئو، تلاش كردند با حاشيه پردازي، متن اين رويداد مهم را كتمان كنند.
در اين ويدئو كه در شبكه جهاني يوتيوب منتشر شده، تاج زاده به محسن صفايي فراهاني و عبداله رمضان زاده- دو عضو ديگر مركزيت مشاركت- مي گويد: براي بنده كه تجربه انتخابات رو دارم، مي دونم كه در انتخابات تقلب نشده.
وي همچنين مي گويد: ممكنه كه يكي دو ميليون عقب جلو بشه ولي ما نتيجه انتخابات رو باختيم. حالا به جاي 25 ميليون و 14 ميليون، شده باشه 24 ميليون و 15 ميليون مثلاً. ما انتخابات رو باختيم.
اين اظهارات از آن جهت واجد اهميت مي باشد كه تاج زاده به عنوان يكي از سمبل هاي مبارزه و مقاومت در ميان فتنه گران شناخته مي شد كه مدام در جنگ رواني براي اين جريان تلاش مي كرد تقلب در انتخابات را به مخاطبان ساده دل القا كند. و طبيعتاً سخنان اخير وي مي تواند هم به لحاظ استدلالي و هم به لحاظ روحيه، باعث آشفتگي و سرخوردگي بيشتر در ميان نيروهاي ميداني فتنه شود.
رسانه هاي وابسته به جريان فتنه براي كاهش پس لرزه هاي اظهارات تاج زاده مدعي شده اند كه وي تحت فشار و شكنجه !؟ اين حرف ها را ادا كرده حال آن كه ويدئوي منتشره نشان مي دهد وي در فضايي آرام و دوستانه با ديگر اعضاي حزب متبوع خود اين سخنان را بر زبان مي راند اما حتي اگر اين ادعاي فشار و شكنجه! همه پذيرفتني بود، باز هم فرو ريختن اسطوره خيالي وي قابل توجيه نيست.
در همين حال برخي سايت هاي ضد انقلاب مدعي شده اند اين فيلم در زندان به صورت يواشكي و مخفيانه برداشت شده كه اتفاقاً اگر اين ادعا را هم بپذيريم، بر سنديت بيشتر فيلم و از سر اختيار و باور بودن اظهارات تاج زاده تاكيد مي كند.
از سوي ديگر سايت صهيونيستي بالاترين با لحني تلخ نوشت: ابطحي، عطريانفر، الويري و... اينك تاج زاده! باز هم فيلمي از اعترافات يكي از شيران در بند بعد شكنجه منتشر شده است. تاج زاده مي گويد كه تقلب بيش از 1 ميليون امكان ندارد اما از كجا معلوم؟!
ادعاي شكنجه تاج زاده در حالي است كه وي ماه ها در مرخصي تفريحي! به سر مي برد و سعي مي كرد اداي پهلوان پنبه ها را از خود درآورد.
در همين حال سايت خبري «شرق» در گزارشي از سخنان تاج زاده در يك محفل دوستانه پيش از بازگشت به اوين خبر داد و نوشت: او در اين سخنان از تقسيم نقش ها در ميان گروه هاي طراح فتنه خبر مي دهد. به گزارش يكي از افراد حاضر در محفل مذكور، تاج زاده مي گويد در جلسه سران جبهه اصلاحات تصميم بر اين شده است كه اصلاح طلبان با تقسيم رهبري اين جريان، به دو شاخه راديكال و معتدل اهداف تعريف شده خود را پيش ببرند. براساس اين تقسيم كار طيف معتدل با اتخاذ مواضعي نزديك به ديدگاه هاي نظام تلاش خواهد كرد خود را به حاكميت نزديك و از اين فرصت براي مشروعيت بخشيدن به جرياني كه نقاب ميانه روي بر چهره دارد نهايت استفاده را نمايد.
براساس اين گزارش، تاج زاده مي گويد براساس طرح هايي كه از طريق يك اطاق فكر ارائه شده، جريان اصلاحات با تقسيم رهبري به دو شاخه راديكال و معتدل فرصت مي يابد تا ضمن ادامه حركات تند و راديكال، از طرف ديگر امكان رايزني براي كسب امتياز از نظام توسط شاخه معتدل خود را فراهم كند. ما در حقيقت با اين كار داريم تئوري معروف سعيد حجاريان يعني فشار از پايين و چانه زني از بالا را به مرحله اجرا درمي آوريم.
تاج زاده در جواب سوال يكي از حضار مبني بر اين كه چرا اعضاي اتاق فكر و سران اصلاحات به اين نتيجه رسيده اند كه رهبري خود را به دو شاخه تقسيم كنند، پاسخ مي دهد: واقعيت امر اين است كه ماجراي اختلاف شديد رهبران اصلاحات بر سر موضوع رهبري اين جريان بعد از قضاياي انتخابات، عمده ترين دليل اين دستور بوده است.
وي در تشريح بيشتر اين تصميم مي افزايد: «با افول و ناتواني جنبش سبز در تحقق خواسته هاي از پيش تعيين شده، خاتمي به عنوان يكي از بزرگان و بنيان گذاران اين جريان، وارد گود رهبري جريان شد و حاضر نبود اضمحلال حركتي را كه 8 سال براي آن زحمت كشيده و به تعبير خودش فرزند وي بود را بپذيرد؛ اما طرف ديگر يعني موسوي و كروبي كه آنها نيز مدعي حركت بودند و معتقد بودند كه جريان را خودشان به راه انداخته اند و نام و آبروي خود را براي آن هزينه كرده اند آن را تقديم خاتمي اي نمايند كه بزرگترين هنر او نظاره جريانات از خارج گود بوده است. اين اختلافات تا جايي ادامه پيدا كرد كه خاتمي در ديدارهاي مختلف چه خصوصي و چه عمومي انتقادات صريحي از موسوي و كروبي و اقدامات آنها مي كرد تا اين كه يك عده از عقلاي جريان اصلاحات به فكر ايجاد يك اتاق فكر افتادند و گفتند در شرايط فعلي اختلافات ميان سران سمي مهلك براي جريان سبز است و بايد براي رفع اين قضيه با طرف هاي اختلاف صحبت و رايزني كرد. و قرار شد يك استراتژي جديد اتخاذ شود تا در آن براساس تقسيم كار انجام شده هر سه فرد را در رأس جريان قرار بدهيم تا از كل ظرفيت هاي موجود براي تحقق خواسته هايمان بهره مند شويم»

 



ناتواني فتنه گران از برنامه ريزي دوباره كروبي وسط دعوا نرخ تعيين كرد (خبر ويژه)

رقيب ناكام آراي باطله در انتخابات رياست جمهوري تصريح كرد فتنه گران قادر به برنامه ريزي دوباره براي ادامه جنبش نيستند.
كروبي در ديداري كه مخاطبان آن «گروهي از جوانان اصلاح طلب» عنوان شده اند، تصريح كرد ادامه جنبش به برنامه ريزي نياز دارد اما در شرايط كنوني، نمي توانيم يكجا جمع شويم و برنامه ريزي كنيم.
وي البته در توجيه بي كفايتي براي احياي دوباره فتنه و آشوب، سركوب را بهانه كرده اما متعرض اين حقيقت نشده كه برنامه ريزي فتنه گران در طول 14ماهه پس از انتخابات، علي الدوام حالت كاهنده و نقض غرض داشته به نحوي كه در22بهمن و سپس روز كارگر و سالگرد انتخابات، با امحاي مطلق فتنه و آشوب مواجه شدند.
كروبي در عين حال توضيح نداده كه چرا نظام بايد براي براندازي و آشوب طلبي- به نيابت از آمريكا و اسرائيل- اجازه فعاليت و گردهمايي بدهد.
اين نامزد سرمايه باخته در انتخابات، براي روحيه دادن به افراد سرخورده گفته است «اصولگرايان در ميان خود دچار اختلاف شديدي شده اند.» او همچنين درباره اختلافات شديد خود با ديگر فتنه گران، منكر ماجرا شده و مي گويد «اختلافي وجود ندارد حتي برعكس، در اين دوران سخت تلاش مي كنيم با همدلي و همراهي امور را پيش ببريم.»
شايان ذكر است كروبي اگرچه ماهها قبل از انتخابات از سوي خاتمي و موسوي و حزب مشاركت و سازمان مجاهدين و كارگزاران دور خورده بود و در انتخابات نيز نتوانست اعتماد بيش از 330هزار نفر (كمتر از يك درصد 40ميليون شركت كننده) را كسب كند اما بلافاصله پس از انتخابات و با مشاهده برنامه ريزي سران فتنه براي القاي تقلب و ايجاد آشوب، فرصت را براي موج سواري و پوشاندن بي اعتمادي مطلق مردم به شخص خود مناسب يافت و تلاش كرد با رفتارهاي انتحاري، آب رفته را به جوي بازگرداند. با اين اوصاف، دم زدن او از برنامه ريزي- در حالي كه اغلب به حلقه هاي اصلي برنامه ريزي افراطيون راه داده نشده- نوعي كلام مطايبه آميز است و چه نظام اجازه تجمع براي برنامه ريزي بدهد و چه اين اجازه را ندهد، كروبي جزو تصميم گيران و سناريست ها قلمداد نمي شود بلكه اغلب در جلسات مذكور، نقش سياهي لشكر يا بدلكاري كه بايد خود را به در و ديوار بكوبد، به او واگذار مي كنند.

 



فرزندان متهم وكيل كلاهبردار و فراري را عزل كردند (خبر ويژه)

فرزندان «س-م» (متهم به روابط نامشروع و تباني در قتل شوهر)، وكيل كلاهبردار و فراري نامبرده را عزل كردند.
در نامه اي كه از سوي نامبردگان منتشر شده، از محمد مصطفايي خواسته شده از اين پس از اظهارنظر درباره متهم ياد شده خودداري كنند. آنها در نامه خود تصريح كرده اند كه مادرشان وكيل مذكور را عزل كرده و بنابراين ديگر درباره اين پرونده اظهار نظر نكنند.
فرزندان متهم ياد شده در گفت وگو با سايت ضد انقلابي روز نت تصريح كردند: برخي مصاحبه هاي مصطفايي ]كه اكنون به نروژ گريخته و با استفاده از جنجال بر سر پرونده متهم، پناهندگي از نروژ گرفته است[ باعث تصميم گيري س-م شده است. ما از حرف هايي كه او به مجله اشپيگل زده به شدت ناراحتيم. او حتي در پرونده قتل هم وكالت نداشته و صرفاً درباره پرونده زنا و سنگسار وكالت داشته و چگونه مي تواند در پرونده اي كه هيچ وكالتي نداشته اظهارنظر كند».
وكيل كلاهبردار در واكنش به اين اعتراض مدعي شد «اختلافات در خارج از كشور زياد است و افراد متاسفانه در خارج نمي توانند با هم كار كنند. متاسفانه كسي كه با اين بچه ها ارتباط برقرار كرده، كاملاً مخالف جمهوري اسلامي است و با شايعه افكني و پخش و تلقين اين گونه موارد فقط قصد بهره برداري سياسي دارد. گروهي كه من عرض كردم اتفاقاً در آلمان زندگي مي كند. وگرنه بچه هاي متهم از كجا مي دانند من به اشپيگل يا بي بي سي چه گفته ام.»
نكته جالب درباره رسوايي وكيل فراري و پوشش همه جانبه رسانه هاي ضد انقلاب روي اظهارات سياه نمايانه وي عليه جمهوري اسلامي، از خواب بيدار شدن سايت جرس وابسته به حلقه لندن است كه پس از بهره برداري تبليغاتي كامل به همراه رسانه هاي ضد انقلابي چون بي بي سي، صداي آمريكا، راديو فرانسه، دويچه وله و...اكنون مدعي است، روشنگري صداوسيما درباره ماهيت اين پرونده فساد اخلاقي منجر به جنايت و تباني و مشاركت در قتل همسر، «تشييع فاحشه» است! اين در حالي است كه هزاران شبكه ماهواره اي و اينترنتي ضدانقلاب در پروژه اي هماهنگ با وكيل ياد شده و سناريوي كامل جنگ رواني، تلاش كردند ضمن وارونه نمايي پرونده يك جنايت مشمئزكننده، چهره اي سياه از حقوق بشر در ايران ترسيم كنند.

 



20 سال بررسي نظامي آمريكا مي گويد ايران را نمي توان به زانو درآورد (خبر ويژه)

يك روزنامه آلماني تصريح كرد دولت آمريكا 20 سال است به طور كاملاً جدي حمله به ايران را بررسي مي كند اما هربار به اين نتيجه رسيده كه نمي تواند با پيروزي از جبهه ايران برگردد.
برلينر اومشاو (Berliner Umschau) در تحليلي به قلم گويين داير (روزنامه نگار مستقر در لندن كه تحليل هايش در 35 كشور منتشر مي شود) و تحت عنوان «بياييد درباره حمله به ايران صحبت كنيم» نوشت: دريادار مايك مولن رئيس ستاد ارتش آمريكا اخيراً تأييد كرد كه ايالات متحده طرح حمله نظامي به ايران را دارد. وظيفه ستادهاي مشترك در ارتش ها همين است كه طرح هايي براي نامحتمل ترين تحولات آينده تدوين كنند. براي نمونه در دهه 1930 آمريكا به طراحي نقشه هايي براي اشغال كانادا پرداخت. البته آنچه روند برنامه ريزي در مورد ايران نشان داده اين است كه آمريكا نمي تواند به هيچ رو در جنگ پيروز شود.
اين روزنامه آلماني اضافه كرد: ريچارد كلارك مشاور مبارزه با تروريسم در سه دولت كاخ سفيد در مصاحبه با نيويورك تايمز فاش كرد كه در ابتداي دهه 1990، دولت كلينتون خيلي جدي حمله به ايران را مورد بررسي قرار داد اما كارشناسان نظامي، دولت را از چنين اقدامي برحذر داشتند. كلارك گفت:« بعد از بحث هاي طولاني بالاترين مقام هاي ارتش نتوانستند درباره سياستي به توافق برسند كه ايالات متحده بتواند به اين هدف برسد.» طراحان پنتاگون در پانزده سال گذشته برنامه حمله به ايران را بارها مرور كرده اند و هنوز هم به نتيجه نرسيده اند كه آمريكا چگونه مي تواند پيروز شود. نكته اينجاست كه آمريكا نمي تواند غير از ترساندن ايران با اسلحه اتمي كاري بكند كه ايران را واقعاً به زانو زدن و تقاضاي ترحم وادارد.
گويين داير همچنين مي نويسد: در ايران 70 ميليون نفر زندگي مي كنند كه با وجود برخي انتقادها، تقريباً همه وطن دوستان پرشوري هستند كه در صورت تعرض به كشورشان، دست به مبارزه با بيگانه مي زنند. ايران سرزميني كوهستاني و علاوه بر اين بزرگ است (چهار برابر عراق). ارتش ايران در حال حاضر 450 هزار نيرو دارد، كمي كمتر از ارتش ايالات متحده اما ايران برخلاف آمريكا نيروهايش را در بيش از ده ها كشور پراكنده نكرده است.
روزنامه آلماني افزود: اگر قرار باشد كاخ سفيد چيز بيشتري از اقدام هاي كوچك نظامي در امتداد ساحل جنوبي ايران پيشنهاد كند، ژنرال هاي بلندپايه آمريكايي با اعتراض استعفاء خواهند كرد. ايران به نوبه خود مجموعه اي از گزينه ها را در اختيار دارد كه بر آمريكا فشار بياورد. فقط قطع صادرات نفت ايران قيمت نفت را در اين بازار محدود به آسمان خواهد برد؛ حدود 7 درصد نفت معامله شده در سطح جهان از ايران مي آيد. ايران همچنين مي تواند جلوي 40 درصد صادرات نفت جهاني را بگيرد به اين شكل كه نفتكش هاي حامل نفت عراق و عربستان و ديگر كشورهاي خليج فارس را با موشك هاي ضدكشتي نور غرق كند. اين موشك كه در داخل ايران توليد مي شود بردي برابر 200 كيلومتر دارد و كافي است تا به همه گلوگاه هاي خليج فارس برسد. با دو برابر سرعت صوت تنها يك متر بالاي سطح آب پرواز مي كند و به آساني با رادار قابل رهگيري نيست. دقت هدف گيري آن را 98 درصد ارزيابي مي كنند. اين موشك ها مي توانند به سادگي كشتي هاي نفت كش را غرق كنند و ظرف چند روز قيمت هاي بيمه براي نفتكش هايي كه مي خواهند وارد شوند به ميزاني بالا خواهد رفت كه تمام صادرات نفت از منطقه متوقف خواهد شد.
به نوشته روزنامه آلماني « در اين فاصله ايران شروع به تجهيز طالبان در افغانستان با موشك هاي امروزين زمين به هوا خواهد كرد كه اين كار مي تواند در مدت كوتاهي به تلاش هاي نظامي آمريكا در اين كشور پايان دهد. (تحويل موشك هاي استينگر از سوي آمريكا به نيروهاي جهادي افغانستان باعث شد هليكوپترهاي روسي از آسمان ناپديد شوند و در نهايت به اشغالگري اتحاد شوروي پايان داده شود.) موشك هاي ايراني پايگاه هاي نظامي ايالات متحده را در ساحل جنوبي خليج فارس هدف خواهند گرفت و متحدان ايران در لبنان يعني حزب الله با موشك به اسرائيل حمله خواهند كرد. ايالات متحده گزينه ديگري در صورت بالا گرفتن كار ندارند و فشار بر آمريكا براي پايان دادن به جنگ روز به روز افزايش پيدا خواهد كرد در حاليكه صنعت و حمل و نقل در سراسر جهان متوقف خواهد شد. پايان كار، عقب نشيني شرم آور ايالات متحده و تثبيت نهايي موقعيت ايران به عنوان قدرت تعيين كننده منطقه اي در خليج فارس خواهد بود. اينها نتايج تفكرات راهبردي در پنتاگون بودند و مولن آنها را مي شناسد. بنابراين طرحي براي حمله به ايران وجود دارد اما مولن ترجيح مي دهد استعفاء كند تا اينكه بخواهد اين طرح را به اجرا درآورد. همه اين حرف ها بلوف است.»

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14