(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 28 مرداد 1389- شماره 19721

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب: اهل مذاكره ايم امانه با آمريكا
درسي از 28 مرداد
رئيس جمهور در گفت وگو با پرس تي وي: نظام اسلامي با كمترين هزينه فتنه 88 را مهار كرد
آيت الله سبحاني: قدرت واقعي تكيه بر خداوند است
مهندس خوب باشيم
جزئيات راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر از زبان رئيس اين نيروگاه
درخواست دولت از مردم براي كمك به سيل زدگان پاكستان
حجت الاسلام والمسلمين غرويان: روش مشايي همان روش سروش است
اعلام آمادگي سازمان بسيج مستضعفين براي كمك به سيل زدگان پاكستان
شعباني: كودتاي 28 مرداد مصداقي بر مظلوميت ملت ايران در برابر دشمنان است
معاون اول رئيس قوه قضائيه: كاهش جمعيت كيفري و حبس زدايي در راس اهداف دستگاه قضا است
تعداد نمايندگان امضا كننده نامه اعتراض به مشايي به 183 نفر رسيد
ديدار نمايندگان آمريكا با گروهك تروريستي پژاك در منطقه



در ديدار مسئولان و كارگزاران نظام
رهبر انقلاب: اهل مذاكره ايم امانه با آمريكا

سرويس سياسي-
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در ديدار با رؤساي قوا و مسئولان كشور با تبيين مواضع نظام جمهوري اسلامي، استراتژي حركت آينده كشور را مشخص كرده و فرمودند: ايران وارد هيچ مذاكره اي با آمريكا نخواهد شد.
ايشان در اين ديدار كه عصر چهارشنبه برگزار شد، با اشاره به توبه، انابه و خلوص به عنوان مهمترين فرصت هاي ماه رمضان، رعايت تقواي فردي و اجتماعي را مهم ترين وظيفه مسئولان خواندند.
رهبرمعظم انقلاب با اشاره به اين كه توبه، انابه، تسليم دل و جان در برابر خداوند و خالص شدن از آلودگي ها از ويژگي هاي مهم ماه مبارك رمضان است، ايام ماه رمضان در هر سال را معادل ايام نماز در روز خواندند و افزودند: بازگشت از كار غلط و توبه و انابه به درگاه خداوند نيازمند شناخت قصورها و تقصيرهاست.
ايشان تاكيد كردند: دايره توبه بسيار وسيع است. همه بايد كاملا علاوه بر رفتار خود مراقب رفتار زيرمجموعه هايشان هم باشند چرا كه غفلت هاي زيرمجموعه ها هم اگر به نام آنها انجام شود و مستند و متكي به آنها باشد به پاي آنها هم نوشته خواهد شد.
ايشان در ادامه با اشاره به دعاي شريف مكارم الاخلاق در صحيفه سجاديه به بيان مصاديق مهم تقواي اجتماعي پرداختند و تاكيد كردند كه گسترش عدالت، فرو خوردن خشم، اصلاح ذات البين، ايجاد وحدت، جلوگيري از آتش افروزي در جامعه و گردآوري آنها كه زماني با مومنان بودند اما حالا با اشتباهي از جرگه خارج شده اند، مصاديق اين امر مهم است.
رهبر انقلاب با هشدار به عملكرد عده اي از افراد فاقد تقواي سياسي فرمودند: «رفتار كساني كه در حال آتش افروزي پي درپي در بين جناح هاي سياسي هستند مصداق بارز بي تقوايي است».
ايشان سپس با تاكيد بر اين كه جذب حداكثري و دفع حداقلي همچنان سياست نظام است، تاكيد كردند: «ميزان اين امر البته، اصول و ارزش هاست. ايمان افراد درجات مختلف دارد و بايد كنارافتادگان از مجموعه را با نصيحت و دلالت به راه آورد».
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ادامه با اشاره به اين كه ملت ايران و جبهه استكبار با هم جبهه بندي واقعي دارند تاكيد كردند: «در 32 سال گذشته، به راه خود ادامه داده ايم اما جبهه مقابل دچار تغييراتي شده است». ايشان مخالفت آمريكا و اسرائيل با ايران را بنياني خواندند و تاكيد كردند آنها با موجوديت نظام جمهوري اسلامي دچار مشكل هستند و ما هم متقابلا ماهيت استكباري آنها را نفي مي كنيم.
رهبرانقلاب اسلامي مهم ترين ضعف جبهه استكبار را محروم بودن آنها از عقبه مردمي در جهان دانستند و فرمودند كه كاهش اعتماد به نفس آمريكا در گرفتن تصميم هاي مهم در منطقه خصوصاً عراق و افغانستان كاملا آشكار است. ايشان متقابلا تاكيد كردند كه ملت ايران داراي حركت درخشان و صعودي در جبهه هاي مختلف است و علاوه بر محبوبيت در جهان در داخل كشور نيز روندي بالنده را طي مي كند. رهبرمعظم انقلاب اسلامي حضور 40 ميليوني مردم در انتخابات سال گذشته را گواه آشكار اين امر دانستند. ايشان در ادامه با اشاره به اينكه غرب در مقابل ايران به ابزارهايي همچون فشار اقتصادي، جنگ رواني، ايجاد اختلال سياسي، خرابكاري و تهديد نظامي متوسل مي شود تاكيد كردند كه دولت فعلي آمريكا هم از همين روش هاي قديمي عليه ملت ايران استفاده مي كند.
ايشان سپس با اشاره به مسئله مذاكره با آمريكا فرمودند، قبلا درباره دو مسئله عراق و يك مسئله ديگر كه آنها مي گفتند يك مسئله مهم امنيتي است با آنها مذاكره كرديم ولي به سرعت معلوم شد هدف آنها وقتي كم بياورند زورگويي و ختم يك طرفه مذاكره است. ايشان اضافه كردند به جز اين دو مورد ما عقيده داريم فشار و ارعاب را نمي توان مذاكره ناميد. ايشان فرمودند: ما اهل مذاكره هستيم اما نه با آمريكا و تاكيد كردند ايران با فشار و ارعاب و قلدري با هيچ كس مذاكره نمي كند. ايشان در تبيين علت اين مسئله فرمودند: آنها صادقانه و مثل يك مذاكره كننده معمولي وارد نمي شوند بلكه با خوي و روحيه ابرقدرتي وارد مي شوند و ما نيز با هيچ طرفي كه خوي ابرقدرتي داشته باشد مذاكره نمي كنيم.
رهبرمعظم انقلاب اسلامي سپس تاكيد كردند اگر آمريكا روحيه ابرقدرتي را كنار بگذارد، از تهديد و تحريم دست بكشد و براي مذاكره هدف پيشاپيش معين نكند، قسم نخورديم كه تا آخر مذاكره نكنيم ولي اينها مذاكره كننده نيستند و مي خواهند زور بگويند.
ايشان با اشاره به فشارها و تهديدهاي اخير غرب فرمودند ايران زيربار هيچ فشاري نمي رود و به هر فشاري به سبك خود پاسخ خواهد داد.
رهبرانقلاب با اشاره به موضوع تأمين سوخت راكتور تهران تاكيد كردند اين مسئله عدم صداقت آمريكا را روشن كرد و نتيجه كاملا به ضرر آنها شد چرا كه هم ايران سوخت 20 درصد را توليد كرد و هم قابل اعتماد نبودن غربي ها براي همه معلوم شد.
رهبرانقلاب درباره مسئله حمله نظامي فرمودند: بعيد است غربي ها چنين حماقتي بكنند ولي بايد بدانند اگر دست به چنين كاري بزنند پاسخ ايران محدود به منطقه نخواهد بود.
ايشان همچنين با ستايش از تدابير مسئولان در مقابل تحريم ها به ضرورت تبديل تحريم به فرصت تاكيد كردند.

 



درسي از 28 مرداد

متين محجوب
روز 28 مرداد، يادآور كودتاي ننگين و سياهي است كه شيريني نهضت ملي شدن صنعت نفت را در كام ملت ايران تلخ كرد. نگاه به چيستي و چرايي اين كودتا هر چند مقتضاي چنين نوشته اي است اما اين هدف تنها بخشي از موضوع مورد بررسي را به خود اختصاص مي دهد.
البته يادداشت هاي مناسبي عموماً محكوم به بررسي صرف اتفاقات آن روز بوده و اين مسئله شايد آنها را مجبور به تكرار نگاري در سال هاي متمادي نمايد. اما از حسن اتفاق اين بار موضوع 28 مرداد نه فقط به عنوان مناسبت روز، بلكه از آن جهت كه تطبيقي عجيب با روزگار ما دارد، محور اين نوشته را تشكيل داده است. از همين رو مي طلبد كه ضمن نگاه به گذشته در بازخواني اين كودتا، نيم نگاهي نيز به امروز و وقايع پيراموني خود داشته تا هر دو هدف اين قلم در نگارش اين سطور ميسر شود و اما اصل ماجرا...
قيام مردم در 30 تير 1331 كه به رهبري آيت الله كاشاني صورت گرفت، زمينه هاي نخست وزيري مصدق را براي دومين بار فراهم كرد. چرا كه وي قبل از اين، از ارديبهشت 1330 تا 25 تير 1331 هم عهده دار كابينه بود و زماني كه شاه درخواست او را براي واگذاري وزارت جنگ به كابينه دولت رد كرد، سقوط نمود.
دور دوم فعاليت دولت مصدق در شرايطي آغاز شد كه وي قيام 30 تير را به رهبري آيت الله كاشاني مشاهده كرده بود. اما بايد پذيرفت كه فاصله زماني قيام 30 تير 1331 تا 28 مرداد 1332 در حقيقت مقطع شكل گيري و تعميق اختلاف مصدق با روحانيت و طبعاً زمان فراهم آمدن مقدمات كودتا بود و اين مهم ترين موضوعي است كه اين نوشته به دنبال بيان آن است.
اينكه عمليات آژاكس از طريق انگليس و آمريكا و با هزينه هاي هنگفت اين دو كشور دولت مصدق را سرنگون كرد و اينكه امثال شعبان بي مخ ها پياده نظام اين جريان در عملي كردن طرح كودتا بودند امري مسلم و غيرقابل خدشه است؛ اما پرسش اصلي آنجاست كه چرا مصدق نتوانست در مقابل چنين تحرك ناچيزي دوام بياورد و به راحتي كنار زده شد.
در جريان نهضت ملي شدن نفت، سه ضلع فدائيان اسلام، آيت الله كاشاني و جبهه ملي با هم همكاري داشتند و وحدت ميان اين سه گروه باعث شد تا آنها همه امكانات لازم را براي بسيج توده مردم و هدايت آنها و همچنين مبارزه با انگليس در ايران در اختيار داشته باشند. اين وحدت اگر استمرار پيدا مي كرد، شايد مي توانست به طور كامل بيگانگان را براي بازگشت به كشور ناكام گذارد، اما به خاطر اختلافاتي كه ميان مسئولين و رهبران مردم ايجاد شد چنين آرزويي با كمال تأسف به وقوع نپيوست.
عوامل بيگانه با نفوذ دادن اشخاصي مثل شمس قنات آبادي كه يك روحاني فاسد بود، به درون فدائيان اسلام و پس از آن از طريق نزديك كردن وي به آيت الله كاشاني، سعي در تفرقه انداختن ميان اين جريان ها داشتند، از سوي ديگر با استفاده از مهره وابسته اي همچون مظفر بقايي تأثير بسزايي در شكسته شدن وحدت اين جريان ها ايفا كردند و در نتيجه وقتي اين اتحاد شكسته شد و در جامعه جو تفرقه به وجود آمد، زمينه لازم براي عملي شدن كودتا در كشور آماده شد.
مصدق نيز پس از آغاز به كار دور دوم دولتش، درصدد افزايش اختيارات خود و محدود كردن اختيارات مجلس شوراي ملي برآمد و بناي اختلاف با آيت الله كاشاني را گذاشت. بدين ترتيب او بدون توجه به نقش آيت الله كاشاني در قيام سي تير، برخي نزديكان ايشان را دستگير كرد. وي در اين راه به هشدارهاي گاه و بيگاه آيت الله كاشاني نيز كه او را از ايجاد شكاف و اختلاف در جامعه برحذر مي داشت، بي اعتنايي مي كرد. فاصله ايجاد شده ميان رهبران كشور، سبب شد تبليغات هواداران دو طرف عليه يكديگر بالا بگيرد و بعضي مطبوعات وابسته به دولت جنگ رواني گسترده اي را عليه آيت الله كاشاني و روحانيت به راه بيندازند، جنگي كه تعمداً بيگانگان هم در آن مي دميدند.
با اين شرايط جاي هيچ ترديدي نيست كه علت عمده توفيق كودتاگران بسترسازي مناسبي بود كه براي اجراي اين كودتا به عمل آورده بودند و الا با صفوف متحد ملت ايران و رهبران آنها، به هيچ وجه نمي توانستند آن را به جايي برسانند.
اخلال در روابط رجال سياسي و مذهبي دهه 30 و پاشيدن بذر نفاق، بدبيني و كينه در فضاي جامعه عواملي بود كه نمي توان نقش آنها را در پيروزي كودتاگران ناديده گرفت و از همين رو دولت مصدق نيز بدون يك درگيري مسلحانه و نبرد جدي سقوط كرد، علت چنين اتفاقي همانگونه كه بارها در اين نوشته به آن تصريح شد آن است كه اين دولت پيش از اين به خاطر بگومگوهاي واهي پيرامون مديريت كشور و تعميق اختلاف ميان رهبران سقوط كرده بود و تواني براي مقاومت در برابر دشمن را نداشت.
از سوي ديگر زماني كه كودتاي 28 مرداد را در حقيقت عليه ملتي بدانيم كه در راه كوتاه كردن دست اجانب و بازيابي استقلال سياسي، فرهنگي، اقتصادي و... خويش مجاهدت و مبارزه مي كرد، آنگاه ضرورت آسيب شناسي امروز را با توجه به ناراستي هاي عملكرد رهبران آن زمان بيشتر درخواهيم يافت. و اما يك كلام براي امروز...
مقوله وحدت و همبستگي در ميان مسئولين كشور و تشخيص دشمن اصلي به عنوان محور تبري و جدايي شايد يكي از ضروري ترين مسائل امروز كشور ما باشد كه رهبر معظم انقلاب نيز بارها بر آن تأكيد داشته اند و اين كلام امام هم البته تأكيدي است مضاعف بر همين ضرورت كه مي فرمايد:
«توطئه ها براي همين است كه شماها را از هم جدا كنند، دشمن كنند، قشرهاي مختلف درست كنند، گروه هاي مختلف درست كنند- همه با هم دشمن؛ و آنها نتيجه اش را ببرند. تا كي ما بايد غافل باشيم؟ ... شما دانشگاهيان نبايد بيدار شويد؟ شما علما نبايد بيدار شويد؟ ... باز ما بايد سر يك امور جزيي، كه هيچ نيست، با هم اختلاف كنيم، به جان هم بيفتيم؟...»

 



رئيس جمهور در گفت وگو با پرس تي وي: نظام اسلامي با كمترين هزينه فتنه 88 را مهار كرد

رئيس جمهور با اشاره به اقتدار نظام اسلامي در مهار فتنه 88 گفت: جمهوري اسلامي با كمترين هزينه موفق شد فتنه را مهار كند و وضع را آرام نمايد.
احمدي نژاد در گفت وگو با جرج گالاوي مجري انگليسي شبكه «پرس تي وي» در پاسخ به سؤالي درباره جنبش موسوم به سبز اظهار داشت: ايران يك كشور آزاد و دمكراتيك است. عده اي در ايران هستند كه عليه من صحبت مي كنند و مطمئن هستند كه مشكلي براي آنها پيش نخواهد آمد و براي همين در كمال خونسردي مرا نقد مي كنند. ما در ايران به معناي واقعي انتخابات آزاد و منصفانه داريم و مردم عناصر، اجراكنندگان و ناظرين انتخابات هستند و نهادهاي دولتي تنها از برگزاري انتخابات پشتيباني مي كنند.
وي همچنين با اشاره به حمايت دولتهاي غربي از فتنه گران گفت: هدف آمريكا اين بود كه قبل از انتخابات هر كاري مي تواند انجام دهد تا جلوي دولت احمدي نژاد را بگيرد. اوباما قرار نبود كه در اوضاع ايران دخالت كند اما در تور خاورميانه ايش گفت كه اميدوار به تغييراتي در ايران است. شبكه هايي مثل بي بي سي و صداي آمريكا نيز تمام تلاش شان را انجام دادند تا در كنار راديوها و وب سايتهايي كه راه اندازي شده بود در كشور آشوب به پا كنند و دولت را ساقط كنند.
احمدي نژاد افزود: بايد بدانيم كه در ايران 14ميليون نفر به من راي ندادند پس بايد طبيعتا 14ميليون نفر عليه من تظاهرات مي كردند در حالي كه تعداد تظاهركنندگان ناچيز بودند. انتخابات در ايران باعث اختلاف بين ايراني ها نخواهد شد. ما بيش از سي انتخابات داشتيم و با وجودي كه انتخابات آزاد و رقابتي بود مردم دوستي خود را حفظ كردند.
در ادامه اين مصاحبه، گالاوي با اشاره به سران فتنه از رئيس جمهور پرسيد آيا اين افراد همچنان در داخل نظام هستند؟
احمدي نژاد پاسخ داد: تقريبا همه هستند اما مردم ديگر آنها را قبول ندارند. مردم به آنها راي ندادند، آنها دوبار پي درپي شكست خوردند. هم در مجلس هم در شوراي شهر، بعضي از آنها فكر مي كنند صاحب اين كشور هستند. براي آنها مشكل است كه مردم آنها را نمي خواهند. و اينها آمدند كمپين راه بيندازند و بگويند كه در شهرهاي بزرگ ناآرامي و اعتراض هست حال آنكه در هر شهر بزرگي ممكن است كه يك ناآرامي صورت گيرد. ولي من به آن 14ميليوني كه به من راي ندادند احترام مي گذارم و هميشه هم از احترام برخوردار خواهند بود. كساني نيز بودند كه دستگير شدند، آنها كساني بودند كه در انتخابات شركت نكرده بودند. البته هركسي ممكن است مرتكب اشتباه شود آنها نيز وقتي متوجه اشتباه خود شدند پشيمان شدند و متوجه حقيقت شدند. اكنون نيز در ايران هيچ شكافي وجود ندارد.
وي درباره سران فتنه هم گفت: اينها در اقليت هستند و كساني هم نيستند كه اهل «درگيري و برخورد» باشند و البته آدم هاي موثري هم در جامعه نيستند. اتفاقات پس از انتخابات بنا بر يك پروژه اي بود كه در خارج كشور انجام شد و به دست افرادي و تعداد معدودي نيز در داخل تعقيب شد. جمهوري اسلامي نمي خواست شيوه اي خشن با آنها اتخاذ كند و شما هم ديديد كه ما اوضاع را با هزينه حداقلي آرام كرديم در حالي كه برخي از دولتهاي غربي فكر كردند اوضاع در ايران تغيير خواهد كرد و يك انقلاب مخملي در ايران رخ خواهد داد و يكي از مسئولين انگليسي گفت كه ايران به دوران بحران رسيده است ولي مردم ما به اندازه كافي باهوش بودند كه جواب آنها را بدهند. در 22بهمن سالگرد انقلاب اسلامي هم مردم نشان دادند و تعداد تظاهركنندگاني كه براي حمايت از نظام آمده بودند بيش از هميشه بود و اين جمعيت هم شامل كساني بود كه به من راي داده بودند و هم كساني كه راي نداده بودند.
خاطرنشان مي شود مصاحبه فوق از شبكه پرس تي وي پخش شد.

 



آيت الله سبحاني: قدرت واقعي تكيه بر خداوند است

يكي از مراجع تقليد در قم گفت: بقا در دست قدرت نظامي نيست و ما بايد به خداوند تكيه كنيم كه اين قدرت را در دفاع از ما به كار گيرد.
آيت الله جعفر سبحاني ظهر ديروز در تفسير سوره حشر كه در مجتمع عالي فقه برگزار شد، با بيان اينكه نه مسلمانان و نه خود يهوديان بني نضير، تصور شكستشان را نمي كردند، اظهار داشت: يهوديان بني نضير در قلعه هاي مستحكم حضور داشتند و حتي مسلمانان نيز تصور نمي كردند كه بتوانند آنها را شكست دهند.
وي ادامه داد: البته خداوند از راه معنوي وارد شد و زمينه پيروزي مسلمانان را بر آنها فراهم كرد، خداوند با هراس و رعبي كه در دل يهوديان ايجاد كرد زمينه شكستشان در مقابل مسلمانان را فراهم ساخت.
استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه داستان يهوديان بني نضير درس هاي فراواني براي ما به همراه داشته است، تصريح كرد: هر امتي كه از نظر سلاح نظامي قوي باشد، ولي مرعوبيت در دل داشته باشد پيروز نمي شود و از اين رو ما بايد هميشه در مقابل دشمنان شجاعانه عمل كنيم.
وي اضافه كرد: در جنگ بدر مسلمانان 313 نفر و كافران بيش از 900 نفر با سلاح و تجهيزات كامل بودند ولي به دليل رعبي كه از مسلمانان در دلشان نفوذ كرده بود، با شكست مواجه شدند.
آيت الله سبحاني با بيان اينكه صهيونيست ها نيز روزي توسط خداوند خوار و ذليل خواهند شد، خاطرنشان كرد: روزي خداوند رعبي از مسلمانان در دل آنها ايجاد مي كند كه از منطقه خارج مي شوند.
وي با بيان اينكه تاريخ در حال تكرار شدن است، تصريح كرد: در زمان خروج يهوديان بني نضير دو طايفه خانه ها را تخريب مي كردند و يكي از اين طايفه ها يهوديان بني نضير بودند كه براي اينكه خانه هاي آنها به دست مسلمانان نيفتد خودشان خانه هاي خود را خراب مي كردند.
استاد حوزه علميه قم اظهار داشت: امروز نيز صهيونيست ها هنگام خروج از غزه خانه هايي را كه در آن سكونت داشتند خراب مي كردند و كساني كه اهل بصيرت هستند بايد از تاريخ درس بگيرند.
وي با بيان اينكه اگر ما نيز گناهكار شويم دشمن بر ما چيره مي شود، خاطرنشان كرد: داستان يهوديان بني نضير اين درس را به ما مي دهد كه بقا در دست قدرت نظامي نيست و اين قدرت زماني از كار خواهد افتاد و آن زمان زماني است كه خداوند ذلت يك قوم را بخواهد.
آيت الله سبحاني گفت: رزمايش ها خوب است و اقتدار نظامي بايد وجود داشته باشد، ولي ما بايد به خداوند تكيه كنيم تا اين قدرت را به نفع ما به كار ببرد.

 



مهندس خوب باشيم

به ما گفتند: شما يك درسي بخوانيد تا مهندسي ياد بگيريد كه هر چيزي را در جاي خودش انجام بدهيد.محبّت را در جاي خود، عداوت را در جاي خود تا بشويد اهل تبرّي و تولّي، سكوت را در يك جا، كلام را در يك جا تا بشويد حكيم،و قرآن اين راه را به ما نشان مي دهد تا ما عاقل بشويم .حالا ما چه جوري عالم بشويم كه بعد عاقل بشويم ؟ اينكه انسان حلال و حرام الهي را ياد مي گيرد، مباني و مبادي اعتقادي را ياد مي گيرد، اخلاق را ياد مي گيرد، فقه و حقوق را ياد مي گيرد، براي اين است كه بفهمد كجا بد است، كجا خوب است، كجا عدل است، كجا ظلم است، كجا صدق است، كجا كذب است، كجا حق است، كجا باطل است و كجا حسن است و كجا قبيح، اينها را بايد بفهمد.
وقتي فهميد، « عالم » شد، عالم شدن زمينه اي است براي « عاقل» شدن.عاقل كسي است كه اين مواد خام و مصالح ساختماني هندسه خلقت را كه ياد گرفت، بتواند هر چيزي را در جاي خود قرار بدهد.كجا قيام كند، كجا قعود كند، كجا اعتراض كند، كجا بپذيرد، خشم و رضاي او مشخص مي شود، قهر و مهر او مشخص مي شود، قيام و قعود او مشخص مي شود، آن مي شود ( عاقل ).
نيل به « عقل »، هدف تحصيل علم
آدم درس نمي خواند كه ( عالم ) بشود، درس مي خواند كه «عاقل» بشود، و نه عالم ! اين بيان قرآن كريم است.فرمود: ما امثال را، قصص و داستان را، همه اين صحنه ها را براي شما بازگو مي كنيم: و ت لك الامثال نضر بها ل لنّاس.امّا: و ما يعق لها لا العال مون.يعني كساني كه درس حوزوي و دانشگاهي خواندند، نردبان خوبي ما به آنها داديم، با اين نردبان مي توانند بالا بروند.آنهائي كه درس نخواندند، حلال و حرام را نمي دانند، زشت و زيبا را نمي دانند، اينها ناچارند بمانند.امّا آنها كه درس خواندند، زمينه عقل فراهم مي شود.آن عاقل كسي است كه از اين علم بهره صحيح بگيرد، وقتي عالم شد كه اشياء چيست، هر چيزي را در جاي خود قرار مي دهد.وقتي هر چيزي را در جاي خود قرار داد، مي شود مهندس خوب، مهندس خوب كه شد، مي شود « خليفه الله ».
تمام تلاش ها و كوشش ها براي اين است كه ما عاقل بشويم، نه عالم.اگر يك كسي تلاش و كوشش اش اين بود كه سلاح خوبي درست كند، شمشير تيزي درست كند، امّا به ميدان نرود و جهاد نكند، اين ابزار سودي ندارد ! يا نردبان خوبي درست كرد، اگر با اين نردبان بالا نرود، او بهره اي نبرده ! يا وسيله غواصي خوبي درست كرده، اگر با آن غوص نكند و غرق بشود در همين كار، اوبهره اي نبرده ! فرمود:و ت لك الامثال نضر بها ل لنّاس و ما يعق لها لا العال مون(1)؛ يعني علم، زمينه اي براي عقل است.
توصيف « انسان عاقل » در بيان امير مؤمنان (ع)
مطلب بعد آن نتيجه اي است كه از اين آيات گرفته مي شود و آن اين است كه از وجود مبارك حضرت امير (ع) سئوال كردند: ص ف لنا العاق ل ؟ به حضرت عرض كردند: عاقل كيست ؟ فرمود: من يضع الاشياء مواض عها(2)، آن كس كه مهندس خوبي است، هر چيزي را سر جاي خودش مي گذارد.اگر در بحث هاي علمي كار مي كند، موضوع را سر جايش مي گذارد، محمول را سر جايش مي گذارد، رابطه موضوع و محمول را سر جايش مي گذارد، صغري را سر جايش مي گذارد، كبري را سر جايش مي گذارد، نتيجه گيري خوب است، چه در علوم عقلي، چه در علوم نقلي يك عالم محقّق و فنّان خوبي است.در كارهاي اجرائي و عملي هم اينچنين است، در كارهاي قضائي هم اينچنين است.اگر اهل علم است، عاقل است، اگر نيروي اجرائي است، عاقل است، اگر كار قضائي مي كند، عاقل است، كار نظامي و انتظامي مي كند، عاقل است.
عاقل كسي است كه هر چيزي را سر جاي خودش قرار مي دهد، امااين بدون علم، شدني نيست ! اگر عالم بود و هر چيزي را سر جاي خودش قرار داد، مي شود مهندس خوب در بحث هاي معرفتي و عملي، چنين انساني مي شود « خليفه الله ».براي اينكه مستخلف عنه ما خدائي بود كه هر چيزي را سر جاي خودش قرار داد و عالمانه آفريد: الا يعلم من خلق(3) ! بعد اينها را هم سر جاي خود جاسازي كرد: اعطي كلّ ش يء خلقه ثمّ هدي.فرمود: شما مكرر در مكرر در كلّ عالم ارزيابي كنيد، جهان بين خوبي باشيد، مي بينيد ذرّه اي شكاف در عالم نيست: ما تري ف ي خلق الرّحمن م ن تفاوت.
« تفاوت » معنايش اين است كه اين سلسله، يك گوشه از حلقاتش سر جايش نباشد.اگر يك گوشه از حلقات اين سلسله سر جايش نباشد، اين فوت شده، جايش خالي است. وقتي جايش خالي بود، سابق از لاح ق گسيخته، لاح ق از سابق گسيخته، نتيجه نمي دهد.تفاوت، معنايش اين است كه فوت شده! وقتي يك حلقه فوت بشود، اين رابطه گسيخته مي شود! فرمود: شما در صدر و ساقه عالم،فوت نمي بينيد كه يك چيزي فوت بشود:ما تري ف ي خلق الرّحمن من تفاوت.هيچ چيز فوت نمي شود، همه سر جايشان هستند واين يك مهندسي خوبي است و عاقل كسي است كه هر كاري را سر جاي خودش انجام بدهد، در درس خواندن برنامه دارد و....
اينكه گزارش دادند اين جوانان ورزش مي كنند، بايد رعايت اين كار را هم بكنند كه خيلي به خودشان فشار نياورند، در خواب شان، در غذايشان، در ورزش شان طوري باشد كه اهل افراط و تفريط نباشند، سلامتشان را هم حفظ بكنند، ن شآء الله آيات الهي را هم حفظ مي كنند، معارفش هم حفظ مي كنند، معاني اش هم حفظ مي كنند، عملش هم حفظ مي كنند، اين مي شود مهندس خوب.مهندس خوب، خليفه الله است.
مراتب گوناگون « خلافت الهي »
آنوقت اگر ايمان دهها درجه دارد، خلافت هم به شرح ايضاً، خلافت هم مراتبي دارد.حالا لازم نيست كسي به مقام معصومين برسد، آن در دسترس كسي نيست، خيال كسي هم به آن نمي رسد ! مائيم و مراحل ايمان و ايمان هم مراتبي دارد و مؤمن مي تواند خليفه الله باشد.
مرحوم كليني (رض) نقل كرده كه ذات أقدس له به وجود مبارك موساي كليم، يا به پيامبر ديگر (ع)، گفته: وقتي من بيمار شدم، چرا به عيادت من نيآمدي ؟ عرض كرد: لها ! تو كه منزّه از بيماري هستي.فرمود: آن مؤمن كه مريض شد، مثل آن است كه من بيمار شده باشم !او خليفه خداست، اگر كسي خليفه الله بود، حكمش اين است.در آن بخش هائي كه: من آذي مؤم ناً فقد آذاني(4)، يا من حاربن ي فكأنّه حاربن ي، همين است.فرمود : اگر كسي مؤمني را برنجاند، مثل اينكه به جنگ من قيام كرده است، براي اينكه خليفه من است ! خليفه،مستخلف عنه را نشان مي دهد.
شما اگر به يك كسي اهانت كرديد، اين شخص است، امّا اگر يك كسي نامه اي آورد از طرف يك شخصيتي، اهانت به او، اهانت به آن مرس ل است.اهانت به اين پيك، اهانت به فرستنده است.يك وقت است كه اين شخص معزول است، س متي ندارد، آن اهانت بد است، ولي بالأخره يك اهانت عادي است.امّا يك وقت است اين مأمور است، يك نامه اي از طرف يك شخصيّتي آورده، اهانت به او اهانت به آن فرستنده است.اينكه در روايات دارد اگر كسي مؤمني را برنجاند، گاهي عرش خدا متزلزل مي شود، اينها نشانه خليفه بودن است.
بيانات آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) در جلسه درس اخلاق در ديدار با جمعي از حافظان قرآن، دانشجويان همدان، طلاب و اقشار مختلف مردم ـ قم ، خرداد 1385
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) عنكبوت/ 43 (2) نهج البلاغه/ حكمت 225 (3) ملك/ 14 (4) وسائل الشيعه/ 16/ 356
خوان حكمت در ماه مبارك رمضان هر روز منتشر مي شود.

 



جزئيات راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر از زبان رئيس اين نيروگاه

رئيس نيروگاه اتمي بوشهر درخصوص آغاز فرآيند سوختگذاري در نيروگاه اتمي بوشهر در روز شنبه آينده اظهار داشت: بعد از انجام اين مرحله، تاسيسات هسته اي تبديل به نيروگاه هسته اي خواهد شد.
حسين درخشنده در گفت وگو با ايرنا با بيان اين مطلب افزود: بعد از اينكه مرحله سوختگذاري در نيروگاه بوشهر به اتمام رسيد، اين نيروگاه وارد تست هاي فيزيكي، تست هاي راه اندازي فيزيكي و تست هاي حداقل قدرت خواهد شد.
وي ادامه داد: بعد از انجام اين مراحل وارد مرحله power start up و راه اندازي قدرت خواهيم شد. در ابتدا، اين نيروگاه با 50درصد قدرت نامي و بعد 75درصد قدرت نامي كار مي كند و اميدواريم تا آخر سال به 100درصد قدرت نامي اين نيروگاه دست پيدا كنيم.
حسين درخشنده در پاسخ به اين سوال كه بعضا عنوان مي شود ميزان توليد برق اين نيروگاه كمتر از 1000 مگاوات خواهد بود، اظهار داشت: همه نيروگاه ها يك قدرت نامي دارند و خروجي ژنراتور آنها برابر با اين قدرت نامي است اما بخشي از توان توليد آنها تا سقف 10 تا 12درصد صرف مصرف داخلي آنها مي شود.
وي افزود: نيروگاه بوشهر مي تواند تا 915 مگاوات برق توليدي خالص خود را به شبكه سراسري منتقل كند كه البته اين مساله در فصول مختلف سال متفاوت است و در فصل هاي خنك تر اين ميزان بيشتر خواهد بود.
رئيس نيروگاه اتمي بوشهر تاكيد كرد: در ساير نيروگاه ها از جمله نيروگاه هاي فسيلي نيز به همين صورت است و قسمتي از توليد آنها صرف مصرف داخلي شان مي شود.
گفتني است از روز شنبه و با حضور علي اكبر صالحي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي و سرگئي كرينكو رئيس شركت روس اتم مرحله سوختگذاري در نيروگاه بوشهر آغاز خواهد شد.
براساس اعلام مقامات كشورمان اين نيروگاه در اواخر شهريورماه و بعد از ورود سوخت به قلب رآكتور آن وارد مرحله عملياتي شده و تا اواخر آبان ماه نيز با 50درصد ظرفيت به شبكه سراسري متصل خواهد شد.
حسين درخشنده اظهار اميدواري كرد نيروگاه بوشهر بتواند تا پايان سال جاري با 100درصد ظرفيت به شبكه سراسري متصل شود.

 



درخواست دولت از مردم براي كمك به سيل زدگان پاكستان

معاون اول رئيس جمهور از مردم خواست دولت و ساير نهادهاي كشور را در كمك به آسيب ديدگان ناشي از سيل در پاكستان ياري كنند.
محمدرضا رحيمي پس از پايان جلسه روز چهارشنبه هيئت دولت گفت:از سوي دفتر مقام معظم رهبري آقايان غيوري، انصاري و رحيميان و ازسوي دولت آقايان نجار و فقيه ماموريت يافته اند با سفر به پاكستان و بررسي اوضاع درباره خدمات امدادي نيازسنجي كنند.
وي گفت: كميته امداد امام خميني نيز شماره حساب بانك ملي به شماره 1123 را به همين منظور اختصاص داده است. وي ادامه داد: در جلسه روز چهارشنبه هيئت دولت بر آمادگي براي كمك رساني تاكيد شد و بسيج و ساير نهادها نيز در اين باره اعلام آمادگي كرده اند.

 



حجت الاسلام والمسلمين غرويان: روش مشايي همان روش سروش است

عضو هيئت علمي جامعه المصطفي العالميه ضمن اعلام آمادگي براي مناظره با مشايي گفت: روش مشايي روشي است كه دكتر سروش در مورد مطالب خودش اعمال مي كرد و سال ها مقالاتي مي نوشت و اگر كسي نقد مي كرد، مي گفت شما مطلب من را نفهميديد.
حجت الاسلام والمسلمين محسن غرويان با اشاره به سخنان مشايي در خصوص مكتب ايران و مكتب اسلام اظهار داشت: مناظره با مشايي مي تواند اثرات خوب و براي مردم روشنگري داشته باشد و مطالب شفاف مي شود.
وي خاطر نشان كرد: فايده دوم اين مناظره رفع ابهاماتي است كه در اصطلاح مكتب ايراني است و روشنگري اين مسئله براي مردم يك ضرورت است.
اين استاد حوزه علميه افزود: تعبير مكتب ايران در كنار مكتب اسلام قرار گرفته و اينها جزو كليد واژ ه هاي حساس و حساسيت برانگيز در جامعه است كه واكنش هاي زيادي را از مراجع و علماي حوزه برانگيخته است.
وي در ادامه اظهار داشت: اين صحبت ها حتي در ميان ديگر افراد جامعه هم حساسيت هايي ايجاد كرده و حتي در مجلس شوراي اسلامي هم واكنش هايي در پي داشته است.
غرويان با طرح اين سؤال كه مكتب ايران به چه معناست، گفت: مكتب ايران همان ناسيوناليزم ايراني و مليت پرستي است و اينها با انديشه هاي امام(ره) و انديشه هاي مقام معظم رهبري(مدظله) در تضاد است.
وي يادآور شد: رئيس جمهور هم نسبت به ديدگاه هاي مشايي پيشنهاد داد چون در كشور فضاي باز سياسي و آزادي بيان است، آقاي مشايي نظراتي داشت و آنهايي كه منتقد هستند، آزاد هستند نظرات خود را بيان كنند.
اين استاد حوزه با اشاره به اظهارات جوانفكر مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور در برنامه «ديروز، امروز و فردا» بيان داشت: اينكه گفته مي شود موضع گيري ها بدون فهم از صحبت هاي مشايي و يا بدون اطلاع از صحبت هاي وي بوده را قبول ندارم.
وي با بيان اينكه بسياري از آقايان مجتهد، صاحب نظر و نماينده مجلس، اهل سياست ما در جامعه و مجلس اظهار نظر كرده اند، گفت: اينكه يك يا دو نفر صحبت ها را نخوانده اند و متوجه نشده اند، ممكن است پذيرفته شود اما اينكه همه را به موضع گيري بدون اطلاع متهم كنيم، يك توهين به مجموعه علما و نمايند گان مجلس و سياسيوني است كه نسبت به اين صحبت ها موضع گرفته اند. غرويان افزود: اين روش، روشي است كه دكتر سروش در مورد مطالب خودش اعمال مي كرد و سال ها مقالاتي مي نوشت و اگر كسي نقد مي كرد، مي گفت شما مطلب من را نفهميديد.
وي خاطرنشان كرد: اين روش، ديگر از كار افتاده و در جامعه ما مورد پذيرش نيست و ديگران هم كه از اين روش استفاده كرده اند، به نتيجه اي نرسيدند و اهل دقت در جامعه ما زياد هستند.
اين استاد حوزه اظهار داشت: آيت الله مصباح كه از طرفداران دولت بوده اند، اظهار داشت ايشان تعبير بي شرمانه به كار برده اند؛ يعني ايشان هم متوجه نشده اند.
وي تصريح كرد: حرف هاي آقاي مشايي و به كار بردن اصطلاح مكتب ايراني در كنار مكتب اسلامي كاملا روشن است. غرويان در پايان گفت: اصلا در كاربرد اين اصطلاح اشكال دارم و كاري به قبل و بعدش ندارم بلكه معتقدم كاربرد اين اصطلاح في نفسه غلط است و ما مكتب ايران در كنار مكتب اسلام نداريم، آن چيزي كه براي ما مكتب است، اسلام است.

 



اعلام آمادگي سازمان بسيج مستضعفين براي كمك به سيل زدگان پاكستان

سازمان بسيج مستضعفين با صدور اطلاعيه اي براي كمك رساني و امداد به مردم سيل زده پاكستان اعلام آمادگي كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج مستضعفين، در اين اطلاعيه آمده است: وقوع سيل در كشور پاكستان و كشته و آواره شدن ميليون ها مسلمان در ماه روزه داري و عبادت، موجب تاثر بشريت به ويژه مسلمانان جهان شد.
سازمان بسيج مستضعفين كه خدمت به مظلومان عالم را سرلوحه خود قرار داده است خود را در اين حادثه شريك دل هاي بي قرار و قلوب شكسته زنان و مردان آواره، كودكان غمديده و بازماندگان اين واقعه تلخ مي داند.
اين اطلاعيه مي افزايد: سازمان بسيج مستضعفين به پشتوانه ميليون ها بسيجي عاشق و ملت غيور و آزاده ايران اسلامي آمادگي كامل خود را براي كمك همه جانبه به سيل زدگان اعلام كرده و به محض اعلام آمادگي و هماهنگي مسئولان كشور پاكستان و تسهيل امر اعزام از سوي دستگاههاي ذيربط ايران، بسيجيان عزيز را در مرحله نخست در قابل گروه امداد و پزشكي تخصصي، امداد پزشكي و عمومي و گردان امداد و نجات عاشورا به مناطق سيل زده اعزام مي كند.

 



شعباني: كودتاي 28 مرداد مصداقي بر مظلوميت ملت ايران در برابر دشمنان است

نماينده مردم كرمانشاه در مجلس گفت: كودتاي 28 مرداد در تاريخ سياسي ايران هنوز مصداقي عمده براي تحليل مظلوميت ملت ما در قبال توطئه هاي دشمنان است.
به گزارش فارس، محمدرضا شعباني در نطق ميان دستور خود به سالروز كودتاي 28 مرداد 1332 اشاره كرد و اظهار داشت: كودتاي 28 مرداد تاريخ براي ما درس عبرتي است به خصوص كه اين روز در تاريخ سياسي ايران هنوز مصداقي عمده براي تحليل مظلوميت ملت ما در قبال توطئه هاي دشمنان است.
وي افزود: كودتاي آمريكايي-انگليسي 28مرداد 32 در شرايطي شكل گرفت كه ملت ايران به رغم قيام تاريخي خود براي استقلال سياسي و اقتصادي با عزم مداخله گر بيگانگان مواجه شد و از آن زمان هرگاه ملت ايران به سوي خود اتكايي گام برداشت با تفقد برخي كشورهاي غربي مواجه شد.
شعباني در ادامه يادآور شد: مقابله امروزه قدرت هاي استكباري با عزم كشورمان در دسترسي به فناوري صلح آميز هسته اي و حركت آن در راستاي سند چشم انداز 20 ساله نيز در اين رابطه قابل تحليل است.
به گفته وي، هنوز هم تفكر كيسينجر وزير خارجه اسبق آمريكا در مرام مقامات كاخ سفيد حاكم است و ما هنوز اين جمله معروف او در هنگام جنگ را به ياد داريم كه گفت«بهتر است اجازه دهيم ايران و عراق يكديگر را از بين ببرند نفت بسيار ارزشمندتر از آن است كه در دستان آنها باقي بماند.»
نماينده مردم كرمانشاه در مجلس بر همين اساس يادآور شد: بدون شك اگر دولت هاي منطقه سياست دوستي و اتحاد جمهوري اسلامي ايران را در دستور كار خود قرار دهند، خاورميانه از هرگونه فتنه گري قدرت هاي غربي خالي شده و اين گونه امكان تاراج ثروت هاي منطقه توسط بيگانگان فراهم نمي شد.
شعباني ادامه داد: ملت ايران تنها زماني مي توانند در مقابل توطئه بيگانگان پيروز شوند كه متحد بمانند زيرا وحدت عامل نيرومندي ملت و دولت است، لذا به رغم طبيعي بودن برخي اختلاف نظرهاي داخلي نبايد ترديد داشت كه در موضوع سياست خارجي هرگونه اختلاف نظر تنها به ضرر منافع ملي كشور تمام شده و دشمن را در رسيدن به اهداف خود در قبال كشورمان خوش بين مي سازد.
اين عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در خاتمه گفت: براساس تجارب تاريخي مردم ايران در شرايط خاص و حساس در برابر دشمنان بيگانگان وحدت نظر و انسجام داشته اند و امروز نيز با پيروي از رهنمودهاي امام خميني(ره) و رهبر فرزانه انقلاب با وحدت كامل دشمنان را در اهدافشان ناكام گذاشتند.

 



معاون اول رئيس قوه قضائيه: كاهش جمعيت كيفري و حبس زدايي در راس اهداف دستگاه قضا است

قزوين- خبرنگار كيهان:
معاون اول رئيس قوه قضائيه گفت: كاهش جمعيت كيفري و حبس زدايي در رأس اهداف دستگاه قضايي است و دستگاه قضا در راستاي دستيابي به اين هدف همت خود را مضاعف كرده است.
حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي در مراسم معارفه رئيس كل جديد دادگستري استان قزوين با تاكيد بر كاهش جمعيت كيفري در زندان ها بعنوان يكي از سياست هاي مورد تأكيد قوه قضائيه اظهار داشت: كاهش جمعيت كيفري در زندان ها ديگر سياست مورد تاكيد رئيس قوه قضائيه است به طوري كه رهبري نيز فرمودند اين امر از سياست هاي خوب است، امروز نيز مسئله كاهش جمعيت كيفري و كمتر زنداني كردن مورد تأكيد قوه قضائيه است.
رئيسي از مردم بعنوان مهم ترين مؤلفه قدرت در كشور نام برد و افزود: لازمه افزايش اعتماد مردم به نظام كارآمدي مديران است.
وي با اشاره به ايجاد فتنه هاي دشمن در گوشه و كنار كشور گفت: مهم ترين مؤلفه قدرت كشور ما در مقابل فتنه ها و توطئه هاي دشمن حضور مردم متدين و انقلابي در تمام صحنه ها و حوادث در كنار رهبري حكيمانه مقام معظم رهبري است.
معاون اول رئيس قوه قضائيه ايجاد احساس امنيت در جامعه را وظيفه اصلي دستگاه قضا خواند و افزود: اينكه مردم در استان محل اقامت خود احساس آرامش و رضايت داشته باشند از اهميت بسياري برخوردار است كه اين مهم ضمن تلاش مسئولان قضايي با همكاري و تعامل نيروهاي انتظامي برآورده مي شود.
وي با اشاره به نبود مشكلات امنيتي در قزوين عنوان داشت: خوشبختانه در استان قزوين مسئله جدي وجود ندارد و قزوين جزو استان هايي است كه از امنيت و آرامش خوبي برخوردار بوده و از ظرفيت هاي قضايي و نظارتي خود به نحو شايسته استفاده كرده است.

 



تعداد نمايندگان امضا كننده نامه اعتراض به مشايي به 183 نفر رسيد

يك عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي از ارسال نامه 183 امضايي نمايندگان مجلس به رئيس جمهور درباره اظهارات مشايي خبر داد.
ولي اسماعيلي در گفت وگو با ايسنا با بيان اين كه قرار شده است كه اين نامه در مجلس قرائت نشود، گفت: ما قصد داريم با ارسال اين نامه به رئيس جمهور عكس العمل ايشان را ببينيم و اگر هم لازم باشد قرار ملاقات حضوري با ايشان ترتيب دهيم.
وي با اشاره به محورهاي اين نامه عنوان كرد بحث تذكرات شفاهي و كتبي كه پيش از اين با آقاي رئيس جمهور در خصوص آقاي مشايي داده ايم و توجه نكردن آقاي مشايي به اين تذكرات از جمله محورهاي اين نامه است.
اسماعيلي با اشاره به ديداري كه چندي پيش اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس با اسفنديار رحيم مشايي داشتند، گفت: جمع بندي كلي ما اين است كه آقاي مشايي به حرف هايي كه در جلسات به جمع بندي مي رسيم پايبند نيست و بيشتر حرف هاي خود را مي زند.
اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت: نظر اعضاي فراكسيون اين است كه به نفع نظام است كه آقاي مشايي تنها به شرح وظايف خود بپردازد و ما هشدار مي دهيم كه اگر به همين منوال پيش رود نگراني ها در سطح جامعه افزايش خواهد يافت.
اسماعيلي گفت: تصور ما اين است كه با توجه به اين كه دوستان خود آقاي رئيس جمهور در مجلس و نمايندگان مردم اين نامه را امضا كرده اند قطعاً تأثيرش بيشتر از تذكرات قبلي خواهد بود و ما اميدواريم آقاي احمدي نژاد در اين زمينه به يك جمع بندي مشخصي برسد.

 



يك رسانه آمريكايي خبر داد
ديدار نمايندگان آمريكا با گروهك تروريستي پژاك در منطقه

يك رسانه آمريكايي از ديدارهاي نمايندگان آمريكايي با گروهك تروريستي پژاك در منطقه خبر داد.
يكي از نفرات ارشد گروهك تروريستي پژاك در گفت وگو با بولتن هفته نامه آتلانتيك از سفرهاي پي در پي مقام هاي آمريكايي به منطقه خبر داد و نوشت: نمايندگان آمريكايي چندين دفعه براي گفت وگو با گروهك تروريستي پژاك به منطقه آمده اند و هم چنين گروهك تروريستي پژاك نيز به صورت متوالي جلساتي را با برخي مقامات آمريكايي در عراق داشته اند.
بنابر اين گزارش، اين فرد كه به دلايل امنيتي از افشاي نامش خودداري شده است در گفت وگو با آتلانتيك گفت: ما انتظار كمك هاي بيشتري از آمريكا داريم.
به گزارش ايسنا آتلانتيك در ادامه نوشت: اين فعل و انفعال ها در حالي صورت مي گيرد كه ايران نيروهاي پژاك را درهم شكسته است و بدان معني است كه ايران هم چنين مستحكم به پيش مي رود و بدون هيچ گزندي دشمنان داخلي خود را نابود مي كند. اين واقعيت براي كساني كه دولت ايران را دست كم گرفته بودند و فكر مي كردند با شلوغ كاري هاي اينترنتي و توييتر از پا درمي آيد خوشايند نيست.
اين در حالي است كه به گفته برخي از سايت هاي خبري، سازمان مجاهدين خلق (منافقين) با انتشار بيانيه اي حمايت خود را از گروه تروريستي پژاك اعلام كرده است و اين مطلب نشان دهنده همكاري تنگاتنگ و پشت پرده سران منافقين و پژاك با آمريكا را دارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14