(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 31  مرداد 1389- شماره 19723

حديث دشت عشق
بحران زده ها در قزوين به هم رسيدند استقلال- نفت ديدار پس از 23 سال
اخبار كوتاه از فوتبال
نام 20 كشتي گير در ليست دوپينگي هاي فيلاست پايان محروميت واحدي در بهمن ماه
مربي گران قيمت دوچرخه سواري سه شنبه در تهران
حذف عالميان از رقابت هاي پينگ پنگ چين
براي حضور درمسابقات جهاني مسكو تركيب تيم هاي ملي كشتي ايران مشخص شد
خبرهاي المپيك نوجوانان
نيكخواه بهرامي: انتظارات غيرمنطقي باشد خداحافظي مي كنم
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «علي اكبر غفورزاده»
يكي از علي اكبرهاي حسين زمان
شهيد «علي اكبر غفورزاده» در تاريخ
1/11/1346 در خانواده اي تهيدست ولي مذهبي متولد شد و در دامان مادري قاليباف و پدري كشاورز رشد كرد. هنگامي كه وارد دبستان شد همراه با تحصيل به شغل چوپاني هم مشغول بود. وقتي دوره دبستان را به پايان رساند به علت مشكلات معيشتي ترك تحصيل كرد.
علي اكبر با پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني در پايگاه بسيج و فعاليت هاي فرهنگي شركت مي كرد.او چهارده ساله بود كه تحت تأثير محيط معنوي خانواده به خصوص برادر شهيدش كه اهل جبهه و جنگ بود قرار گرفت و قصد اعزام به جبهه نمود. به علت كمي سنش با او مخالفت مي شد تا بالاخره با اصرار فراوان مسئولان را متقاعد كرد كه او را براي امداد و پشتيباني جنگ اعزام كنند و بدين وسيله توانست به مرور زمان همراه برادرش به خط مقدم برود. حدود چهارسال در جبهه حضور داشت و با دشمن متجاوز بعثي مي جنگيد و دراين مدت دو مرتبه در آبادان و فاو مجروح شد. او سرانجام در تاريخ 8/11/64 در منطقه جنوب به شهادت رسيد.

 



بحران زده ها در قزوين به هم رسيدند استقلال- نفت ديدار پس از 23 سال

سرويس ورزشي-
تنور ليگ برتر فوتبال ايران از امروز و با آغاز رقابت هاي هفته ششم بار ديگر داغ خواهد شد، ديدارهايي كه با شدت گرفتن رقابت در صدر جدول و صدرنشيني، اين روزها با همه حاشيه هايش هيجان بيشتري به خود گرفته است.
در روز نخست از هفته ششم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور، تيم استقلال با توجه به پيروزي پرگل برابر پيكان، در ورزشگاه آزادي ميهمان نفت تهران است و مي خواهد روند موفقيت هايش را ادامه دهد اما حريف آن ها گرچه نخستين فصل حضورش در ليگ برتر را تجربه مي كند اما نتايج غيرمنتظره اي را كسب كرده و مي تواند براي شاگردان مظلومي مشكل ساز شود. اين دو تيم آخرين بار 23 سال قبل با هم ديدار كرده بودند.در كرمان تيم مس پس از سه شكست ابتداي فصل، در دو هفته اخير نتايج قابل قبولي را كسب كرده و يكشنبه شب در ورزشگاه باهنر ميزبان شاگردان مجيد جلالي است، تيمي كه در ليگ دهم عملكرد خوبي داشته است.
پيكان در حالي كه با محمد احمدزاده روزهاي خوبي را سپري نمي كند، در قزوين بايد برابر استيل آذين پرحاشيه به ميدان برود. هر دو تيم وضعيت مناسب و مطلوبي ندارند و 3 امتياز اين ديدار مي تواند آنها را از شرايط فعلي نجات دهد. شايد اين آخرين فرصت احمدزاده باشد. دو تيم بحران زده به دنبال سه امتياز اين ديدار هستند.
در اصفهان شاگردان قلعه نويي كه در هفته گذشته شكست تلخي را در شهر آورد اصفهان تجربه كردند، ميزبان پاس همدان هستند. گرچه پاس هفته گذشته در ورزشگاه خانگي برابر نفت تهران متوقف شد اما در حال حاضر در رده سوم جدول قرار دارد و براي حفظ جايگاه يا ارتقاي آن براي رسيدن به 3 امتياز به اصفهان مي رود.
در ورزشگاه يادگار امام(ره) تيم هاي تراكتورسازي تبريز و ملوان بندرانزلي برابر هم به ميدان مي روند، تيم هايي كه در هفته هاي اخير نتايج خوبي را كسب نكرده اند، خصوصا تراكتورسازي كه پس از پيروزي در هفته دوم 2 شكست و يك تساوي را در هفته هاي اخير تجربه كرده و در اين بازي در انديشه جبران ناكامي هاي ديدارهاي گذشته است.
چهار ديدار ديگر اين مسابقات روز دوشنبه برگزار خواهد شد كه پيروزي بايد به مصاف تيم فوتبال شاهين بوشهر برود كه هدايت آن را حميد استيلي برعهده دارد.
برنامه هفته ششم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
يكشنبه: 31/5/89
¤ مس كرمان- فولاد خوزستان (ساعت 30:21 ورزشگاه شهيد باهنر كرمان)
¤ پيكان قزوين- استيل آذين (ساعت 30:21 - ورزشگاه شهيد رجايي قزوين)
¤ سپاهان اصفهان- پاس همدان (ساعت 30:21- ورزشگاه فولاد شهر)
¤ تراكتورسازي تبريز- ملوان بندرانزلي (ساعت 30:21- ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز)
¤ نفت تهران- استقلال تهران (ساعت 45:21 - ورزشگاه آزادي تهران)
دوشنبه: 1/6/89
¤ سايپا البرز- راه آهن شهرري (ساعت 30:21- ورزشگاه انقلاب كرج)
¤ صباي قم- شهرداري تبريز (ساعت 30:21 - ورزشگاه يادگار امام (ره) قم)
¤ صنعت نفت آبادان- ذوب آهن اصفهان (ساعت 30:21- ورزشگاه تختي آبادان)
¤ پيروزي- شاهين بوشهر (ساعت 45:21- ورزشگاه آزادي تهران)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تيم ملي فوتسال ايران در رده چهارم جهان
در تازه ترين رده بندي تيم هاي ملي فوتسال جهان، ايران در رده چهارم قرار گرفت. در اين رده بندي كه مربوط به ماه آگوست 2010 است، تيم ملي فوتسال كشورمان با 1655 امتياز و يك پله صعود نسبت به رده بندي قبلي به رده چهارم جهان صعود كرد. در رده هاي اول تا سوم برزيل، اسپانيا و ايتاليا قرار دارند. در بين تيم هاي آسيايي پس از ايران، تايلند و ژاپن در رده هاي دوم و سوم قرار دارند.
دايي مي تواند به فيفا شكايت كند
عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال گفت: علي دايي اگر رأي كميته استيناف را قبول ندارد، مي تواند به فيفا مراجعه كند. هادي آيت الهي درباره اظهارات دايي درخصوص حقش در گرفتن مطالباتش از فدراسيون فوتبال، اظهار داشت: در اين قضيه هيچ تغييري رخ نمي دهد. حرف فدراسيون همان رأيي است كه كميته استيناف صادر كرده است.
برنامه سفر تيم ملي مشخص شد
تيم ملي فوتبال ايران براي دو بازي تداركاتي مقابل چين و كره جنوبي هشت شهريور ايران را ترك مي كند. كاروان تيم ملي ايران براي برگزاري دو بازي تداركاتي مقابل چين و كره جنوبي، هشتم شهريور ايران را ترك مي كنند. بازيكنان تيم ملي ابتدا راهي چين خواهند شد و دوازده شهريور مقابل تيم ملي چين قرار مي گيرند. اعضاي تيم ملي پس از اين بازي 13 شهريور راهي سئول مي شوند و 17 همين ماه با كره جنوبي مصاف خواهند داشت.
مهاجم برزيلي مورد تأييد دايي قرار نگرفت
يك بازيكن برزيلي 27ساله كه در بلژيك هم بازي تياگو نيز بوده است در تمرينات پيروزي حضور پيدا كرد و پس از 2 جلسه تمرين مورد تأييد دايي قرار نگرفت. باتوجه به اينكه پرسپوليسي ها قصد دارند قرارداد خود را با اوسال فسخ كنند به دنبال جذب يك مهاجم خارجي هستند. قرار است در روزهاي آينده چند بازيكن خارجي ديگر در تمرينات حضور پيدا كنند.
كاسميرو تا اطلاع ثانوي محروم شد
بنابر اعلام كميته انضباطي فدراسيون فوتبال، آلفردو كاسميرو سرمربي تيم صنعت نفت آبادان به دليل تخلفاتي كه در ديدار مقابل پيروزي مرتكب و از زمين مسابقه اخراج شد تااطلاع ثانوي از همراهي تيمش در كليه مسابقات محروم است. كميته انضباطي در رأي خود تصريح كرده سرمربي تيم صنعت نفت آبادان به همين منظور مي بايست روز سه شنبه 2 شهريور براي اداي پاره اي توضيحات در كميته انضباطي حضور يابد.
بازگشت غلامحسين مظلومي به استقلال
غلامحسين مظلومي سرپرست پيشين تيم فوتبال استقلال تهران، به عنوان يكي از اعضاي كميته فني و كميته انضباطي باشگاه استقلال معرفي شد. وي ضمن تأييد اين خبر درخصوص حضور روي نيمكت به جاي پورحيدري و در سمت سرپرست گفت: اين موضوع هنوز به من پيشنهاد داده نشده است اما اگر اين فرصت نصيبم بشود، حتماً از پورحيدري رخصت مي گيرم.
آشتياني مديرعامل استيل آذين نمي شود
مديرعامل سابق باشگاه استقلال در واكنش به خبر احتمال مديرعاملي اش در تيم استيل آذين گفت : من همانطور كه در زمان جدايي از استقلال اعلام كرده بودم قصد ندارم ديگر به فوتبال بازگردم، منظورم حضور در بخش اجرايي بود و همان زمان نيز گفتم كه اگر قرار باشد مشورتي بدهم اين كار را انجام مي دهم، اما هرگز به كار اجرايي باز نمي گردم.
اعتراض سپاهان به داوري دربي اصفهان
باشگاه سپاهان در نامه اي به كميته داوران فدراسيون فوتبال از تيم داوري شهر آورد اصفهان انتقاد كرد. در نامه اعتراض سپاهان آمده : قضاوت تيم داوري شهر آورد اصفهان هم با عنايت به صحنه هايي كه در برنامه نود پخش شد و هم با توجه به فيلم ها و عكس هايي كه واحد سمعي بصري باشگاه از اين ديدار تهيه كرده است نشان داد كه گل صحيح ابراهيم توره بي جهت مردود اعلام شد و خطاي پنالتي مسلم بر روي ميلوراد يانوش نيز ناديده گرفته شد.
حضور تيم هاي زير 15 سال و جوانان در ايتاليا و تركيه
در نشست كميته تيم هاي ملي فوتبال كه بعد از ظهر ديروز در دفتر رئيس فدراسيون با حضور كليه اعضا برگزار شدحضور تيم فوتبال زير 15 سال كشورمان در تورنمنت بين المللي ايتاليا از 30 فروردين تا 5 ارديبهشت ماه سال 1390 وهمچنين اردوي آمادگي تيم جوانان در تركيه از 5 شهريور تا بيستم شهريورماه 89 مورد تائيد اعضا قرار گرفت.همچنين حضور تيم ملي فوتسال بزرگسالان روسيه در ايران از 16 تا 20 آبان ماه و انجام 2 بازي دوستانه با تيم ملي فوستال ايران به تائيد اعضا رسيد.

 



نام 20 كشتي گير در ليست دوپينگي هاي فيلاست پايان محروميت واحدي در بهمن ماه

20 كشتي گير در فهرست محرومان فدراسيون جهان كشتي به خاطر دوپينگ قرار دارند.
در اين ميان نام مسعود واحدي ملي پوش سابق وزن 66 كيلوگرم ايران نيز به چشم مي خورد كه محروميت وي در تاريخ 9 فوريه 2011 (20 بهمن 89) به پايان مي رسد.
اما رحمان بيليجي دارنده دو مدال طلا و يك نقره كشتي فرنگي جوانان جهان و ملي پوش وزن 60كيلوگرم تركيه در جام جهاني ارمنستان شاخص ترين كشتي گيري است كه در فهرست دوپينگي هاي فيلا جاي دارد. همچنين ديزني رودريگز ملي پوش 120 كيلوي كوبا و نفر پنجم المپيك پكن، در مسكو غايب خواهد بود.

 



مربي گران قيمت دوچرخه سواري سه شنبه در تهران

مربي انگليسي بخش پيست تيم ملي ايران سه شنبه هفته جاري براي حضور 5 روزه در كنار تيم ملي وارد تهران مي شود.
جرج مكلين مربي انگليسي كه ماه گذشته با حضور در تهران و پس از توافق با مسئولان فدراسيون دوچرخه سواري به عنوان مربي قرارداد همكاري به امضا رساند. براساس مفاد توافق نامه سه شنبه هفته جاري وارد تهران مي شود. وي در مدت حضور در تهران روند تمرينات و سطح ركوردي دوچرخه سواران سرعتي ايران كه در يك ماه گذشته براساس برنامه تمريني وي ركاب زده اند را از نزديك بررسي خواهد كرد.
مكلين كه در كارنامه ورزشي خود بيش از 20 مدال جهاني و المپيكي دارد به مدت 5 روز در كنار تيم ملي خواهد بود. وي براساس قرارداد خود روزانه 1250 پوند (2 ميليون و 60 هزار تومان) دريافت مي كند.

 



حذف عالميان از رقابت هاي پينگ پنگ چين

نوشاد عالميان با شكست از پينگ پنگ باز دهم جهان از دور رقابتهاي تور حرفه اي چين حذف شد.
در چهارمين روز از رقابتهاي تور حرفه اي پينگ پنگ چين و در بخش حذفي رده سني بزرگسالان نوشاد عالميان كه به عنوان تنها نماينده ايران به اين مرحله صعود كرده بود مقابل هيوك از كره با رده جهاني 10 و نفر اول كره با نتيجه 4 بر يك مغلوب شد و از دور رقابتها كنار رفت.
پيش از اين عالميان در تور حرفه اي بحرين با نتيجه 3 برصفر از اين حريف شكست خورده بود كه اين بار توانست در جمع 32 بازيكن برتر مسابقات يك گيم از او بگيرد.
در رقابتهاي دوبل نيز تيم دونفره افشين نوروزي- نوشاد عالميان در نخستين ديدارش با نتيجه 3 بر صفر آمريكا را از پيش رو برداشت ولي در ديدار دوم از تيم مشترك سوئد- هند با نتيجه 3 بر يك باخت و از دور رقابتها حذف شد.
همچنين تيم دوبل محسن خطيون- نيما عالميان نيز درحالي كه برابر تيم دو نفره دانمارك با نتيجه 2 بر يك پيش بودند درنهايت بازي را با حساب 3 بر 2 به حريفانشان واگذاركردند و از حضور در اين رقابتها بازماندند.
بدين ترتيب تمام نمايندگان ايران در تور حرفه اي پينگ پنگ سوشوي چين به كار خود پايان دادند.

 



براي حضور درمسابقات جهاني مسكو تركيب تيم هاي ملي كشتي ايران مشخص شد

تركيب تيم ملي كشتي فرنگي ايران براي حضور درمسابقات جهاني مسكو اعلام شد.
مسابقات جهاني كشتي فرنگي و آزاد از 15 تا 21 شهريور در مسكو روسيه برگزار مي شود كه تيم ملي كشتي فرنگي ايران با چهار تغييرنسبت به رقابت هاي جهاني 2009 دانمارك و تيم آزاد احتمالا با دو تغيير راهي مسكو مي شود.
البته هنوز تركيب آزادكاران رسما اعلام نشده ولي به احتمال فراوان نفرات زير به مسابقات جهاني اعزام مي شوند.نفرات اعزامي به مسابقات جهاني به اين ترتيب هستند:
كشتي فرنگي: 55كيلوگرم: حميد سوريان، 60كيلوگرم: اميد نوروزي، 66كيلوگرم: سعيد عبدولي، 74كيلوگرم: مهدي محمدي، 84كيلوگرم: طالب نعمت پور، 96كيلوگرم: امير علي اكبري و 120كيلوگرم: محمد قرباني
كشتي آزاد: 55كيلوگرم: حسن رحيمي، 60 كيلوگرم: مراد محمدي، 66كيلوگرم: مهدي تقوي، 74كيلوگرم: صادق گودرزي، 84كيلوگرم: احسان لشگري، 96كيلوگرم: رضا يزداني يا عرفان اميري و 120كيلوگرم: فردين معصومي

 



خبرهاي المپيك نوجوانان

¤ واليباليست هاي نوجوان كشورمان نخستين ديدار خود در مسابقات واليبال المپيك نوجوانان را به تيم آرژانتين واگذار كردند. شاگردان شهنازي در اين بازي به ترتيب با نتايج (25 بر 12)، (25 بر 9) و (29 بر 27) مغلوب شدند.تيم واليبال نوجوانان ايران فردا(دوشنبه) دومين و آخرين ديدار خود در مرحله مقدماتي مسابقات واليبال المپيك نوجوانان را مقابل تيم كوبا برگزار خواهد كرد.
¤ تيم بسكتبال نوجوانان كشورمان نخستين ديدار خود در مرحله دوم مسابقات بسكتبال المپيك نوجوانان را با برتري 29 بر 17 مقابل نيوزلند پشت سر گذاشت.
¤ علي آقا ميرزايي، قايقران نوجوان كشورمان در مرحله مقدماتي ماده كانوكاياك مسابقات قايقراني المپيك نوجوانان عنوان سوم را در بين 24 قايقران به خود اختصاص داد.
¤ كاروان ورزشي ايران در نخستين دوره بازيهاي المپيك نوجوانان سنگاپور تا پايان روز ششم اين مسابقات به 5 مدال طلا، نقره و برنز دست يافته است.
¤ در پايان رقابتهاي تكواندو اولين دوره المپيك نوجوانان تيم دو نفره ايران با دو مدال طلا و نقره در مكان سوم جدول توزيع مدالها ايستاد.
¤ محمدرضا وظيفه دوست، دووميداني كار نوجوان كشورمان در فينال گروه دوم ماده پرش ارتفاع مسابقات المپيك نوجوان عنوان سوم را به خود اختصاص داد.
¤ فرشيد قاسمي، جودوكار وزن 66- كيلوگرم كشورمان با قبول شكست در مصاف با حريفي از دانمارك از دستيابي به مدال برنز المپيك نوجوانان بازماند.
¤ اميدوار رضايي و اسدالله عباسي، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي روز جمعه مهمانان كاروان ورزشي ايران در دهكده المپيك نوجوانان سنگاپور بودند.
¤ چهره هاي نامداري كه سابقه قهرماني المپيك را دارند از جمله سرگئي بوبكا و مارك فلپس هر شب ميهمان ورزشكاران نوجواني هستند كه نخستين المپيك رده سني خود را تجربه مي كنند.

 



بسكتبال به دنبال قهرماني در گوانگجو است
نيكخواه بهرامي: انتظارات غيرمنطقي باشد خداحافظي مي كنم

كاپيتان تيم ملي بسكتبال با عنوان كردن اينكه شكست هاي اين تيم در ديدارهاي تداركاتي اخير مقابل تيم هاي جهاني عجيب نبود، گفت: اگر بدانم از من و هم تيمي هايم در مصاف با چنين تيم هايي انتظاري غير از اين وجود دارد، بسكتبال را كنار مي گذارم.
صمد نيكخواه بهرامي تغيير تركيب تيم ملي بسكتبال درهريك از اردوها و تورنمنت هاي اخير مانند رقابت هاي جام استانكوويچ چين و تورنمنت بين المللي تركيه را يكي از دلايل شكست عنوان كرد اما به موارد ديگري هم كه در رقم خوردن اين نتايج تاثير داشته اند، اشاره كرد.
نيكخواه بهرامي با يادآوري اينكه تيم ملي بسكتبال در ديدارهاي پيش از المپيك پكن حداقل با 30 اختلاف امتياز مغلوب استراليا مي شد، اظهار داشت: ما در جام استانكوويچ اين تيم را با كمتر از 10 اختلاف امتياز شكست داديم. اين نشان از پيشرفت داشت. اين ديدارهاست كه باعث مي شود ما شلاق بخوريم. براي آنكه بتوانيم مسير رسيدن به هدف را ياد بگيريم. قهرماني در جهان هدف ما نيست بسكتبال به دنبال قهرماني در گوانگجو است.
وي با تاكيد بر اينكه انتظار شكست تيم هاي اروپايي و جهاني توسط تيم ملي بسكتبال ايران- در چارچوب مسابقات تداركاتي يا جهاني- غيرمنطقي است، گفت: اگر واقعا انتظارات اينگونه از ما وجود داشته باشد، به كارم در بسكتبال پايان داده و از آن خداحافظي مي كنم. بايد معقولانه برخورد شود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ قايقرانان تيم ملي دراگون بت روز گذشته براي شركت در مسابقات جهاني عازم مجارستان شدند.
¤ مسابقات شمشيربازي بين المللي جام ستارخان شهريورماه امسال با حضور رئيس كنفدراسيون آسيا برگزار مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14