(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 31  مرداد 1389- شماره 19723

آمادگي ايران براي صادرات محصولات نظامي به 50 كشور جهان
سردار ذوالفقاري: امنيت كشور در گرو كنترل مرز مشترك ايران با پاكستان است
معاون سياسي وزير كشور: هرگونه فعاليت مشاركت و مجاهدين غيرقانوني و غيرشرعي است
پيوند اعضاي بدن جوان 25 ساله به پنج بيمار
معاون شهردار: سهميه جديد براي آرم طرح ترافيك نداريم
ارائه كارت منزلت هوشمند از دي ماه امسال در تهران
دستگيري سركرده باند سارقان مأمورنما
رويدادهاي خارجي
 
نجات كودك 3 ساله از چنگال آدم ربايان
گودبرداري غيراصولي 6 نفر را مدفون كرد
برخورد اتوبوس شركت واحد با 7 خودرو
حبس و جريمه نقدي در انتظار دارندگان و فروشندگان عتيقه هاي تقلبي
كلاهبرداري به بهانه شركت در قرعه كشي
انتصاب
120كيلو طلا در دوخت پرده كعبه
سرپرست جديد خبرگزاري برنا منصوب شد



وزير دفاع اعلام كرد
آمادگي ايران براي صادرات محصولات نظامي به 50 كشور جهان

وزير دفاع از آمادگي ايران براي صادرات محصولات نظامي به بيش از 50 كشور جهان خبر داد.
سردار احمدوحيدي صبح روز گذشته با حضور در حرم مطهر حضرت امام(ره) با اشاره به فرارسيدن سي ويكم مردادماه، سالروز صنعت دفاعي كشور گفت: امروز شاهد هستيم كه به بركت امام، انقلاب، خون شهيدان، ايثار و فداكاري جانبازان و تلاش و مجاهدت متخصصان زبده و زحمت كش ايران عزيز كه در گذشته صنعتي كاملا وابسته داشت و در برخي زمينه ها صنعت نداشت، امروز در زمينه دفاعي صنعتي جامع، جهاني، پويا و پيشتاز دارد كه قادر است علاوه بر تامين نيازمندي هاي كشور، به بيش از 50 كشور جهان نيز صادرات داشته باشد.
وحيدي با بيان اينكه صنعت دفاعي ايران به جايي رسيده است كه ديگر كسي نمي تواند جلودار آن باشد، اظهار داشت: صنايع دفاعي ما با توليدات و امكانات انبوه و پيشرفته خود و در عمل به دنيا نشان داد كه هيچ چيز از دنيا كم ندارند.
وزير دفاع با اشاره به خودكفايي نيروهاي مسلح گفت: اكنون بيش از هر زمان ديگري مقتدرانه در مقابل رژيم استكبار ايستاده ايم.
وحيدي در ادامه به تهديدات اخير آمريكا عليه ايران اشاره كرد و گفت: ما صداهايي را مي شنويم كه مي گويند طرح نظامي در دست داريم و ما به آنها مي گوييم ما همان ملتي هستيم كه براي اينكه يك وجب از خاك ايران به دست دشمن نيفتد هشت سال جنگيديم و حدود 200هزار شهيد داديم؛ آيا شما هم آماده ايد كه سالها بجنگيد و دهها هزار بلكه صدها هزار كشته به خانه ببريد؟ ما آماده ايم.
وي با بيان اينكه تا آخرين قطره خون تا آخرين نفس از نظام جمهوري اسلامي دفاع مي كنيم گفت: ما فكر باطل دشمنان اسلام را به گور مي فرستيم. خفاشاني كه شب پروازند نمي توانند عقابان تيزپرواز را مستاصل كنند. آنها فكر مي كنند با اين تسليحات نظامي شان مي توانند ملت ما را بترسانند؛ در حالي كه ملت ما بر فراز قله ها پرواز مي كند و رهبرمان دشمنان را به ذلت كشانده است.
وزير دفاع همچنين در حاشيه مراسم تجديد ميثاق با آرمان هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي در جمع خبرنگاران گفت: ما پروژه هاي متعددي داريم كه طي روزهاي آينده بخشي از آنها را افتتاح خواهيم كرد.
وي درباره وضعيت كشور در حوزه صنايع دفاعي هم گفت: ما امروز به لحاظ توانمندي و خودكفايي در حوزه صنايع دفاعي و توليد محصولات دفاعي مورد نياز نيروهاي مسلح در نقطه اي هستيم كه مي توانيم بگوييم تقريبا احتياجي به خارج از مرزها نداريم.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تاكيد كرد: هر آنچه كه در حوزه هاي مختلف هوا، زمين، دريا، زيردريا و فضا نياز داريم توسط فرزندان ملت در صنايع دفاعي ساخته مي شود و از اين جهت در موقعيت بسيار خوبي قرار داريم.

 



سردار ذوالفقاري: امنيت كشور در گرو كنترل مرز مشترك ايران با پاكستان است

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي گفت: اگر به كنترل صحيح مرز مشترك ايران و پاكستان نپردازيم در آينده مشكلاتي ايجاد مي شود كه مي تواند در درازمدت امنيت كشور را تهديد كند.
به گزارش مهر سردار حسين ذوالفقاري در مراسم معارفه فرماندهان جديد مرزباني افزود: ميزان كشف موادمخدر در مرزهاي ورودي در طول پنج ماهه نخست سال جاري 122 درصد افزايش داشته است و به موازات آن كشف موادمخدر در داخل كشور نيز كاهش داشته است.
وي ادامه داد به هر ميزان كه در كاهش ورود موادمخدر به داخل كشور سرمايه گذاري كنيم به همان ميزان مي توان تأثير آن را در داخل كشور مشاهده كرد.
به گزارش مهر فرمانده مرزباني نيروي انتظامي با بيان اينكه در حال حاضر 60 درصد از زندانيان كشور زندانيان موادمخدر هستند گفت: اگر از ورود مواد مخدر به كشور جلوگيري كنيم مي توانيم اين آمار را تا حد چشمگيري كاهش دهيم.
همچنين به گزارش فارس سردار ذوالفقاري گفت: در 5 ماهه گذشته ميزان كشفيات تجهيزات ماهواره اي 4 هزار و 785 درصد افزايش داشته است.

 



معاون سياسي وزير كشور: هرگونه فعاليت مشاركت و مجاهدين غيرقانوني و غيرشرعي است

معاون سياسي وزير كشور هرگونه فعاليت احزاب مشاركت و مجاهدين را پس از توقيف، غيرقانوني و غيرشرعي اعلام كرد.
سيدصولت مرتضوي، معاون سياسي و رئيس شوراي اطلاع رساني وزارت كشور طي نشست خبري با حضور خبرنگاران، به تشريح اقدامات و فعاليت هاي يك ساله اين معاونت پرداخت.
رئيس شوراي اطلاع رساني وزارت كشور نظارت بر احزاب و صدور پروانه فعاليت براي آنها را از وظايف معاونت سياسي برشمرد و تصريح كرد: تقريباً 50 درخواست براي صدور پروانه فعاليت احزاب و تشكل ها مورد رسيدگي قرار گرفته و براي تعداد قابل توجهي از تشكل هاي مذهبي و سياسي پروانه فعاليت صادر شده است.
مرتضوي در پاسخ به اين پرسش كه براي جلوگيري از فعاليت غيرقانوني مشاركت و مجاهدين چه تلاش هايي را انجام داده ايد، گفت: در خصوص سازمان مجاهدين و مشاركت، نظر به تخلفات عديده اي كه داشته اند، به استناد قانون و اتفاق آراء، كميسيون ماده 10 به اين نتيجه رسيده كه فعاليت آنها بايد متوقف شود. از همين رو هر نوع فعاليت احزاب بعد از توقيف، غيرقانوني، غيرشرعي و غيرمجاز مي باشد و پرونده آنها نيز به دادگاه رفته است.
رئيس شوراي اطلاع رساني وزارت كشور همچنين با تاكيد بر اينكه انحلال احزاب از وظايف دستگاه قضايي است، خاطر نشان كرد: بعضي اوقات اين احزاب توقيف شده بيانيه صادر كرده و اظهار نظر مي كنند كه بايد گفت هر نوع مصاحبه و بيانيه در قالب اين تشكل ها تخلف است كه مجدداً رسيدگي و به مجاري ذيصلاح ارجاع مي شود.
مرتضوي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه تكليف خانه احزاب چه شد و آيا فعاليت آن قانوني مي باشد يا نه، گفت: خانه احزاب تشكلي مانند ساير تشكل ها است كه كميسيون ماده 10 احزاب ايراداتي را به اساسنامه آن گرفته و قبل از انتخابات طي مكاتبات متعددي كه با دبير كل آن انجام شد اين ايرادات به آنها ابلاغ شد كه مي بايست اساسنامه خود را اصلاح و براساس اساسنامه جديد مي بايست انتخاباتشان را برگزار مي كردند ولي قبل از اصلاح اساسنامه مجمع عمومي تشكيل و انتخاباتي را برگزار كردند.
وي انتخابات خانه احزاب را مخدوش دانسته و خاطرنشان كرد: تا زماني كه اساسنامه خود را اصلاح نكنند، فعاليت خانه احزاب را قانوني نمي دانيم.
مرتضوي در خصوص بحث اصلاح قانون احزاب نيز تأكيد كرد: براساس اعلام نظري كه نخبگان سياسي و دانشگاهي داشتند قانون موجود احزاب قانون كامل، جامع و مانعي نبود كه توانستيم با اخذ نظر كارشناسان سياسي و دانشگاهي در كميسيون ماده 10، قانون احزاب را بازنويسي و نقد و بررسي كنيم كه در همين راستا قانون جامع و كاملي در حوزه صدور پروانه، رسيدگي به تخلفات، تشكيلات احزاب و مجامع عمومي احزاب و اقليت ها تدوين شده است كه مراحل پاياني خود را طي مي كند.
وي افزود: براي اصلاح قانون احزاب و جمع بندي نظرات جلساتي را با اعضاي كميسيون ماده 10داشتيم كه اميدواريم اين لايحه ظرف 3 يا 4 هفته آينده تقديم دولت شود.
مرتضوي ادامه داد: در حوزه انتخابات هم از آنجا كه قانون انتخابات پراكنده و سليقه اي بود يك كارگروه ويژه در رابطه با بازنگري و بررسي قوانين انتخابات اعم از رياست جمهوري، مجلس، خبرگان و شوراها مورد بررسي قرار گرفته و الان لايحه جامع انتخابات تكميل شده كه در شرف امضاي وزير كشور براي تقديم به مجلس مي باشد.
وي در همين خصوص ابراز داشت: معتقديم بحث انتخابات با گذر زمان بايستي شفاف سازي و آسان سازي شود. كه از همين رو با بخشي از كارشناسان در خصوص رايانه اي و مكانيزه كردن انتخابات قراردادي صورت گرفته است؛ چنانچه دستگاه هاي نظارتي بپذيرند قادر هستيم كل انتخابات هاي آينده را به صورت مكانيزه و رايانه اي برگزار كنيم.

 



پيوند اعضاي بدن جوان 25 ساله به پنج بيمار

زنجان-خبرنگاركيهان:
اهداي اعضاي بدن يك جوان 25 ساله ساكن شهر حلب از توابع استان زنجان به پنج بيمار حياتي دوباره بخشيد.
اعضاي بدن مرحوم عباس محمدلو جوان 25 ساله ساكن شهر حلب در استان زنجان كه بر اثر سانحه تصادف دچار خونريزي و مرگ مغزي شده بود به زندگي پنج بيمار، حياتي دوباره بخشيد.
رويا قهرماني مسئول شبكه فراهم آوري اعضاي پيوندي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان زنجان ضمن اعلام خبر فوق به خبرنگار ما افزود: مرحوم محمدلو پس از تصادف به بيمارستان آيت الله موسوي زنجان منتقل و پس از انجام عمل جراحي و مراقبت هاي ويژه متاسفانه مداوا موثر واقع نشد و با تشخيص مرگ مغزي و همراهي و هماهنگي خيرخواهانه و انساندوستانه خانواده محترم آن مرحوم در بيمارستان اهداي مسيح دانشوري قلب، كليه ها، كبد و ريه آن مرحوم به بيماران نيازمند اهدا شد.
گفتني است جسد آن مرحوم روز جمعه در زادگاهش - شهر حلب- به خاك سپرده شد.

 



معاون شهردار: سهميه جديد براي آرم طرح ترافيك نداريم

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اعلام كرد: سهميه جديد براي توزيع آرم طرح ترافيك يكساله وجود ندارد.
سيدجعفر تشكري هاشمي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: زمان توزيع آرم هاي طرح ترافيك مدت دار يكساله به پايان رسيده و هيچ آرم ترافيك جديدي توزيع نخواهد شد.
وي تاكيد كرد: متقاضياني كه به هر دليل موفق به دريافت آرم طرح ترافيك يكساله نشده اند بايد تا زمان توزيع آرم طرح ترافيك تا سال آينده صبر كنند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا سهميه جديدي مبني بر توزيع دوباره آرم طرح ترافيك از سوي وزارت كشور به شهرداري واگذار شده است يا خير؟ اظهار داشت: هيچ سهميه جديدي براي واگذاري آرم طرح ترافيك يكساله دريافت نكرده ايم.
تشكري هاشمي افزود: سهميه موجود ويژه آرم طرح، روزانه و هفتگي است كه با تصويب وزارت كشور بزودي در آبان ماه ميان متقاضيان توزيع خواهد شد.
معاون شهردار تهران گفت: حدود 9هزار آرم طرح ترافيك روزانه و هفتگي ميان متقاضيان توزيع خواهد شد.
وي از شهروندان خواست تا از مراجعه و پرسش هاي بي مورد درباره توزيع آرم ترافيك خودداري كنند.

 



ايازي خبر داد
ارائه كارت منزلت هوشمند از دي ماه امسال در تهران

معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از توزيع كارتهاي هوشمند منزلت در سه ماهه پاياني سال و دريافت هزينه حداقلي براي ارائه خدمات شهري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، محمد هادي ايازي با اشاره به مشكلات موجود در مسير خدمات دهي به سالمندان در قالب كارت منزلت، اظهار داشت: حدود 600 هزار سالمند در پايتخت زندگي مي كنند كه در مجموع 265 هزار نفر كارت هاي طرح منزلت را از شهرداري تهران دريافت كرده اند.
معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با تاكيد بر اهتمام شهرداري تهران براي رفع اشكالات كارت منزلت با وضعيت فعلي گفت: در همين زمينه كارگروهي با حضور معاون فرهنگي اجتماعي مناطق، سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران، سازمان رفاه و خدمات اجتماعي شهرداري، اداره كل سلامت، شركت واحد اتوبوسراني، شركت راه آهن شهري (مترو) تشكيل داده ايم تا مشكلات موجود را احصاء و برطرف كنيم.
ايازي با اشاره به برگزاري منظم جلسات اين كارگروه براي افزايش ارايه خدمات اجتماعي و شهري به سالمندان تهراني تصريح كرد: قرار است در آينده براي ارائه خدمات شهري به سالمندان هزينه اي حداقلي دريافت شود و خدمات صددرصد رايگان نخواهد بود.
سخنگوي شهرداري تهران همچنين از بررسي هوشمند سازي كارتهاي منزلت در نيمه دوم سال در اين كارگروه مشترك خبر داد تا الزاما خود سالمندان بتوانند از كارتهايي كه ارايه شده است، استفاده كنند.
وي با اشاره به موفقيت مديريت شهري در احداث 294 كانون سالمندي در سطح محلات يادآور شد: در حال حاضر سالمندان ارتباط خوبي با شهرداري تهران دارند و در آخرين گام نيز تورهاي گردشگري ويژه سالمندان را براي آنها راه اندازي كرده ايم.
ايازي ابراز اميدواري كرد كه با خروجيهاي ارايه شده از سوي كارگروه مشترك معاونت اجتماعي و فرهنگي، شهرداري تهران بتواند دامنه فعاليت هاي خود را براي سالمندان افزايش دهد.
گفتني است: سالمندان مي توانند با ارائه كارت منزلت از خدمات شهري از قبيل استفاده رايگان از اتوبوس هاي بليتي، مترو، مراكز تفريحي ورزشي شهرداري، كتابخانه هاي تحت پوشش شهرداري، امكانات فرهنگسراها و خانه هاي فرهنگ برخوردار شوند.
به گفته معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، براساس همكاري مديريت شهري با تعدادي از كلينيكهاي دندانپزشكي و شنوايي، اين مراكز درماني با درصدي تخفيف به سالمندان تهراني خدمات دهي خواهند كرد.

 



دستگيري سركرده باند سارقان مأمورنما

سارق سابقه دار طايفه فيوج كه در قالب مامور به سرقت از افاغنه مي پرداخت دستگير شد.
گروهي از سارقان طايفه فيوج با شناسايي خانه هاي افاغنه در سطح شهر تهران در پوشش مامور به خانه آنها مي رفته و به بهانه بازرسي از منزل وجوه نقد و اموال با ارزش داخل خانه را به سرقت مي بردند.
با حضور ده ها نفر از مالباختگان و مشخص شدن اين كه سرقت كار طايفه فيوج است مالباختگان از ميان تصاوير مجرمان سابقه دار فيوج 5 مجرم را شناسايي كرده و در اين مياه ايرج از سوي تمام مالباختگان به عنوان سركرده سارقان مورد شناسايي قرار گرفت.
در ادامه تحقيقات مشخص شد كه متهمان علاوه بر سرقت از افاغنه، با شناسايي مراجعه كنندگان مراكز اقتصادي و تجاري، به ويژه بانك ها، در پوشش مامور به بازرسي از مالباختگان پرداخته و در يك لحظه با استفاده از غفلت مالباختگان اموال آنها را سرقت كرده و از محل متواري مي شدند كه اين گروه از مالباختگان هم همگي بر سارق بودن ايرج تاكيد داشتند.
با اقدامات گسترده پليسي 4 متهم پرونده به اسامي حسين، محمد، حبيب، و محسن در سال 88 توسط كارآگاهان پليس آگاهي دستگير و در تحقيقات انجام شده به ده ها فقره سرقت تحت پوشش مامور اعتراف كردند اما متهم اصلي پرونده و سركرده گروه كه در زمان دستگيري همدستانش در مخفيگاه خود حضور نداشت، با اطلاع از دستگيري ديگر اعضاي گروه زندگي مخفيانه اي را براي فرار از دست كارآگاهان پليس انتخاب كرد و اين زندگي مخفيانه تا زمان دستگيري وي ادامه داشت.
به گزارش فارس با شناسايي مخفيگاه متهم در شهرستان كرج ايرج توسط كارآگاهان پليس آگاهي شهرستان كرج دستگير و به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.

 



رويدادهاي خارجي
قايقي كه پرواز مي كند

«اوكتوري» طراح فرانسوي ايرباس با تركيب دانش خود از طراحي هواپيما و علاقه بي اندازه اش به درياها موفق به ارائه طرحي شگفت انگيز از يك قايق پرنده شده است كه مي تواند با فشرده شدن يك كليد از يك قايق مجلل به يك هواپيماي سريع و زيبا تبديل شود.
با وجود اينكه طرح وي هنوز در وادي علم و تخيل سرگردان است «ابرقايق بالدار» وي در نمايشگاه موزه هوا فضاي پاريس توجه افراد زيادي را به خود جلب كرده است. اين طرح تنها يكي از طرح هاي بلند پروازانه طراحاني است كه در تلاشند مرزهاي طراحي در هوانوردي را گسترده تر كنند.
البته اين طرح چندان هم دور از ذهن و تخيلي تصور نمي شود زيرا تعدادي از مهندسان و طراحان هواپيما پس از ديدن آن براي توليد طرح وي با او به مذاكره پرداخته اند به طوري كه «اوكتوري» با توجه به واكنشهايي كه از جانب اين متخصصان دريافت كرده ساخته شدن چنين طرحي در آينده را حتمي مي داند.
اين ابرقايق بالدار 46 متر طول داشته و با فشردن يك كليد و با كمك گرفتن از دكلهاي متحركش از يك ابرقايق به يك هواپيما جت زيبا تبديل مي شود.
زماني كه قايق بر روي آب قرار دارد، هر يك از اين دكلها كه 40 متر ارتفاع دارند با استفاده از سيستم جك دوگانه اي چرخيده و متناسب با جهت وزش باد در زاويه و موقعيت مناسب قرار مي گيرد.
براساس گزارش سي ان ان، هنگام پرواز دكلها به اندازه اي كاهش ارتفاع مي دهند تا به سطح افقي برسند. بادبانهاي اين قايق درون شبكه بندي هايي بر روي اين دكلها نصب شده اند. اين قايق از دو عرشه اصلي برخوردار است، عرشه پاييني كه اتاقهاي اصلي، آشپزخانه و دستشويي را در خود جا داده و در عرشه بالايي سه اتاق خواب و يك حمام بزرگ قرار گرفته اند.

 



نجات كودك 3 ساله از چنگال آدم ربايان

ساري-خبرنگار كيهان:
ماموران پليس موفق شدند كودك 3 ساله اي را از چنگال آدم ربايان 60 ميليون توماني در آمل نجات دهند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، ابوالفضل نظامي كودك 3 ساله آملي كه در كوچه هاي منتهي به خانه اش در حال بازي بود ناگهان مفقود شد. تا اينكه فردي ناشناس طي تماس تلفني با خانواده كودك، مبلغ 60 ميليون تومان را در قبال آزادي كودك درخواست كرد.
با اطلاع پليس از اين آدم ربايي، ماموران آگاهي طي عملياتي موفق شدند فردي را كه براي دريافت وجه نقد در قبال آزادي اين كودك در محل قرار حاضر شده دستگير كنند.
متهم در اعتراف خود به پليس گفت: با همدستي خواهر و همسرش كه در همسايگي والدين اين كودك سكونت داشتند، اين آدم ربايي صورت گرفته است.

 



گودبرداري غيراصولي 6 نفر را مدفون كرد

بر اثر گودبرداري غيراصولي يك ساختمان در بلوار درياي سعادت آباد، 6 نفر زير خروارها خاك مدفون شدند.
به گزارش پايگاه خبري 125 آتش نشاني، «سيدتقي رضواني» مدير منطقه 4 عمليات آتش نشاني تهران در اين باره گفت: حادثه آوار در حالي بوقوع پيوست كه كارگران در زميني به مساحت 2000 متر مربع در عمق 15 متري زمين در حال انجام عمليات گوبرداري براي ساخت بناي جديد بودند.
وي افزود: با رخداد اين حادثه 6 كارگر زير آوار مدفون شدند و ديوارهاي ساختمان مجاور محل گوبرداري ترك برداشت.
وي اضافه كرد: با اطلاع از اين حادثه بلافاصله آتش نشانان ايستگاه هاي 25، 58 و گروه نجات 3 در محل حضور يافتند و با توجه به اينكه امكان آوار دوباره وجود داشت. ساكنان ساختمان مجاور را از ساختمان خارج كردند.
وي اضافه كرد: گروهي ديگر از آتش نشانان عمليات امداد و نجات را براي نجات كارگران گرفتار آغاز كردند و پس از سه ساعت تلاش موفق شدند 6 كارگر را از زير خروارها خاك خارج كنند.
وي ادامه داد: در اين حادثه دو نفر جان باختند، و عوامل اورژانس پس از معاينه مرگ آنان را تاييد كردند.

 



برخورد اتوبوس شركت واحد با 7 خودرو

اتوبوس شركت واحد اتوبوسراني تهران پس از برخورد با 7 خودرو متوقف شد.
اين حادثه در ساعت 9 و 30 دقيقه صبح ديروز در مسير شمال به جنوب بزرگراه شهيد باقري، بين خيابان 196 و فرجام روي داد.
اين حادثه كه به علت نقص فني در ترمز اتوبوس شركت واحد روي داد تلفات جاني نداشت ولي 15 نفر مصدوم برجا گذاشت.
در حاشيه اين حادثه بسياري از شهروندان خواستار از رده خارج كردن اتوبوس هاي فرسوده شركت واحد از ناوگان حمل و نقل عمومي شدند.
اتوبوس شركت واحد خالي از مسافر بود و اين حادثه موجب شد حدود 3 ساعت، هر دو لاين بزرگراه شهيد باقري مسدود شود.
مجروحان اين حادثه، به بيمارستان امام حسين تهران منتقل شدند.

 



حبس و جريمه نقدي در انتظار دارندگان و فروشندگان عتيقه هاي تقلبي

سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از مجازات حبس و جريمه نقدي معادل نصف ارزش اصل اثر براي دارندگان و فروشندگان اشياي عتيقه تقلبي براساس قانون الحاقي به قانون مجازات اسلامي خبر داد.
حسن محسني در گفت وگو با فارس افزود: اگر مردم بدانند چه مجازات سنگيني در انتظار دارندگان و فروشندگان عتيقه هاي تقلبي است، هيچ گاه به سراغ اين اشيا نخواهند رفت.
وي درباره قانون الحاق يك ماده به عنوان ماده 566 مكرر به كتاب پنجم قانون مجازات اسلامي گفت: براساس اين ماده قانوني هركسي نمونه تقلبي آثار فرهنگي- تاريخي اعم از ايراني و خارجي را به جاي اثر اصلي بسازد يا آن را به قصد عرضه، قاچاق يا فروش، معرفي، حمل يا نگهداري كند يا با آگاهي از تقلبي بودن اثر خريداري كند به حبس از 91روز تا ششماه و جزاي نقدي معادل نصف ارزش اثر اصلي با اخذ نظر كارشناس از سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري محكوم مي شود.
سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اظهار داشت: براساس تبصره منضم به اين قانون، نمونه تقلبي به اشيايي اطلاق مي شود كه در دوره معاصر ساخته شده و از حيث نقوش، خطوط، شكل، جنس، اندازه، حجم و وزن شبيه آثار فرهنگي- تاريخي اصيل بوده يا بدون آنكه نمونه اصلي وجود داشته باشد به عنوان اثر فرهنگي- تاريخي اصيل معرفي شود و علامتي از سوي سازنده يا سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري براي تشخيص از اصل، بر روي آن حك نشده باشد.
محسني افزود: براساس تبصره دوم اين قانون، چنانچه شيء تقلبي نمونه اصلي نداشته باشد، ارزش آن به فرض وجود توسط كارشناسان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تعيين مي شود.
وي در ادامه گفت: اشياي مكشوفه موضوع اين ماده به نفع سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ضبط مي شود و حكم اين تبصره شامل اشيايي است كه قبل از لازم الاجرا شدن اين قانون ضبط شده نيز مي شود.
سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري افزود: اين قانون 26خردادماه 1388 در مجلس شوراي اسلامي تصويب و در هشتم تيرماه 1388 به تاييد شوراي نگهبان رسيده و لازم الاجراست.

 



در اصفهان روي داد
كلاهبرداري به بهانه شركت در قرعه كشي

اصفهان- خبرنگار كيهان:
فردي كه به بهانه شركت در قرعه كشي، اقدام به كلاهبرداري از مردم مي كرد، در اصفهان دستگير شد.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان اظهار داشت: متهم به نام «مهدي-م» با وعده مشاركت در قرعه كشي يكي از شركت هاي صوتي و تصويري، تعدادي اوراق مشاركت، مدارك شناسايي و يك قطعه عكس از فردي دريافت كرد.
سرهنگ حسين حسين زاده افزود: متهم با استفاده از مدارك و جعل امضا و اثرانگشت به افتتاح حساب در چندين بانك مختلف اقدام و پس از اخذ دسته چك به سوء استفاده از اموال وي مبادرت كرد.
وي اظهار داشت: مخفيگاه متهم شناسايي و نامبرده طي عملياتي دستگير شد.
حسين زاده افزود: متهم به كلاهبرداري اقرار كرد و در بازرسي از مخفيگاه متهم تعدادي دسته چك كشف شد.

 



انتصاب

اميراحمد گراوند با عنوان جانشين مرزباني ناجا و سردار منصور دشتي با عنوان معاون هماهنگ كننده مرزباني ناجا منصوب شدند.
همچنين اميريعقوب رضازاده به عنوان معاون عمليات مرزباني منصوب شد و سرهنگ حسيني نيز جانشين درياباني ناجا شد.

 



120كيلو طلا در دوخت پرده كعبه

يك منبع رسمي در عربستان اعلام كرد: براي دوخت پرده كعبه مكرمه از 120كيلوگرم منسوجات طلا به قيمت 20ميليون ريال سعودي استفاده شده است.
به گزارش خبرگزاري عربستان (واس) «محمدبن عبدالكريم الفويفلي» مسئول نظارت بر ساخت پرده كعبه اظهار داشت: ساخت پرده كعبه مكرمه شامل چند مرحله از جمله رنگ آميزي، بافت، آزمايشات، چاپ و جمع آوري آن است.وي اضافه كرد: بيش از 700 كيلوگرم حرير در ساخت پرده كعبه به كار رفته است تا پس از رنگ آميزي و بافت مورد استفاده قرار گيرد.به گفته وي حرير به كار رفته در ساخت پرده خانه خدا از نوع خالص است و بر روي آن جمله «لااله الا الله محمد رسول الله» و «سبحان الله و بحمده» و «سبحان الله العظيم» و «ياحنان يا منان يا الله» نقش خواهد بست.او توضيح داد كه ارتفاع پرده بالغ بر 14 متر و در يك سوم قسمت بالايي آن نواري از طلا و نقره كه منقوش به آيات قرآني به خط ثلث و نقش و نگارهاي اسلامي است.
پرده كعبه كه 45 متر طول دارد، شامل 16قطعه است كه به صورت نوار كه بر روي آن سوره «اخلاص» در داخل مرجعي با نقش و نگارهاي اسلامي منقوش شده است.در ساخت پرده كعبه از 120كيلوگرم طلا و 25كيلوگرم نقره استفاده شده است.ساخت پرده كعبه يكي از ويژگي هاي برجسته شهر مكه است كه سالانه هزاران هزار زائر بازديدكننده از اقصي نقاط جهان را به خود جلب مي كند.

 



طي حكمي از سوي بذرپاش
سرپرست جديد خبرگزاري برنا منصوب شد

طي حكمي از سوي مهرداد بذرپاش رئيس سازمان ملي جوانان پرويز كرمي با حفظ سمت به عنوان سرپرست خبرگزاري برنا منصوب شد.
به گزارش ستاد خبري سازمان ملي جوانان پيش از اين كرمي مشاور وزير و مديركل حوزه وزارتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم و مشاور اجرايي، مشاور وزير و مدير كل روابط عمومي و بين الملل اين وزارتخانه در دولت دهم بوده است.
مدير مسئول و سردبير روزنامه جوان، معاون مدير مسئول روزنامه همشهري و سردبيري ايرانشهر از ديگر سمت هاي كرمي تاكنون است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14