(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 31  مرداد 1389- شماره 19723

اعلام وضعيت فوق العاده در 4 شهر كشمير
شاهدان دروغين دردادگاه رفيق حريري تحت پيگرد قضايي قرارگرفتند
امضاي قرارداد نظامي يك ميليارد دلاري ميان دهلي نو و تل آويو
اوباما ميزبان مذاكرات سازش مقاومت فلسطين : خيانت است
دروغ سنج «تروريست سنج»!
گسترش اعتصاب ها در آفريقاي جنوبي معلمان در پايتخت با پليس درگير شدند
آمادگي سران 7كشور درارمنستان براي كمك به ثبات قرقيزستان
روزنامه الجمهوريه: جنايات اشغالگران آمريكايي با خروج از عراق فراموش نمي شود
اخوان المسلمين از احتمال تحريم انتخابات مصر خبر داد
بحران سياسي در كويت به دنبال ورود مأموران اسرائيلي
موافقت دولت برلوسكني با برگزاري انتخابات زود هنگام درايتاليا
براساس تازه ترين نظرسنجي مردم آمريكا: اميدي به پيروزي در جنگ افغانستان نداريم



اعلام وضعيت فوق العاده در 4 شهر كشمير

منابع خبري از اعلام وضعيت فوق العاده در كشمير هند در روزهاي اخير خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از فرانس پرس، نيروهاي امنيتي هند روز شنبه، پس از كشته شدن دو نوجوان در تظاهرات ضددولتي در كشمير تحت كنترل هندوستان، مقررات منع آمد و شد در منطقه وضع كردند. يك افسر پليس هند كه خواست نامش فاش نشود گفت: در بيشتر مناطق «سرينگر» و سه شهر ديگر كشمير، مقررات منع آمد و رفت وضع شده است.اين در حالي است كه با كشته شدن دو نوجوان مسلمان در روز جمعه و در پي درگيري ها ميان نيروهاي امنيتي و تظاهر كنندگان خشمگين در كشمير تحت كنترل هند، ناآرامي ها در اين منطقه گسترش يافت.پاكستان و هند سال هاست كه بر سر مالكيت كشمير با يكديگر اختلاف دارند و خط كنترل، كشمير را ميان دو كشور هند و پاكستان تقسيم مي كند.

 



شاهدان دروغين دردادگاه رفيق حريري تحت پيگرد قضايي قرارگرفتند

سرويس خارجي:
حزب الله لبنان اعلام كرد كه دولت حريري پيگرد شاهدان دروغين را آغاز كرده است.
«نواف موسوي» نماينده حزب الله درپارلمان لبنان اعلام كرد كه اقدام دولت لبنان درمامور كردن وزير دادگستري براي جمع آوري اطلاعات درباره شاهدان دروغين پرونده ترور رفيق حريري به معناي شروع مراحل پيگرد اين افراد است.
وي افزود:دولت از «ابراهيم نجار» وزير دادگستري خواسته تا اين موضوع را به ويژه ازجنبه حقوقي پيگيري كند و به محض دريافت اطلاعات آن را به دولت ارايه دهد.
موسوي تاكيد كرد حزب الله همچنان به موضع شناخته شده خود نسبت به دادگاه بين المللي رسيدگي به ترور حريري مبني بر بي اعتمادي به روند تحقيق وكل اين دادگاه تاكيد دارد.
نماينده حزب الله درپارلمان لبنان همچنين گفت، حزب الله با توجه به اطلاعاتي كه دراختيار دارد مسئوليت پذير است و طرف هاي ذي ربط هم بايد مسئوليت خود مبني بر تحقيق درباره دست داشتن اسرائيل درترور حريري و پيگرد شاهدان دروغين وكساني كه به آنها پناه داده اند برعهده گيرند.
شيخ نعيم قاسم معاون دبيركل حزب الله لبنان نيزطي اظهاراتي بر ضرورت محاكمه شاهدان دروغين درجريان پرونده ترور نخست وزير اسبق لبنان تأكيدكرد.
به گزارش ايسنا وي افزود: اتهام زني به اسرائيل مساله استثنايي به حساب نمي آيد بايد از روز اول اسرائيل متهم مي شد و مثل متهمان درعرصه سياست با وي برخورد مي شد اما تلاش هايي براي دور كردن اسرائيل از اين اتهامات صورت گرفت. هرگونه تلاشي دراين زمينه به معني مشاركت در فتنه انگيزي و از بين بردن حقيقت وثبات درلبنان است چيزي كه اسرائيل خواهان آن است.
نعيم قاسم همچنين اظهار داشت: محاكمه شاهدان دروغين مسئوليت لبنان در درجه اول است چرا كه اين شاهدان كشور را تخريب كرده و باعث فتنه انگيزي شده اند و مسير تحقيقات را منحرف كرده اند.

 



امضاي قرارداد نظامي يك ميليارد دلاري ميان دهلي نو و تل آويو

اسرائيل و هند قرارداد يك ميليارد دلاري نظامي امضا كردند.
روزنامه عكاظ چاپ عربستان با اعلام اين خبر نوشت، شركت تسليحاتي رافائل متعلق به رژيم صهيونيستي با امضاي قراردادي يك ميليارد دلاري با هند سيستم هاي دفاع موشكي پيشرفته در اختيار ارتش اين كشور قرار مي دهد.اين سيستم هاي دفاع موشكي در حملات هوايي مورد استفاده قرار خواهند گرفت.اين سيستم هاي دفاع موشكي شامل سيستم هاي دفاع موشكي زمين به هوا از نوع «اسپايدر» و هوا به هوا از نوع «پيتون» است.
منابع نظامي در دهلي نو اعلام كردند كه كميته سياسي و امنيتي هيئت وزيران هند با اين قرارداد يك ميليارد دلاري موافقت كرده است.

 



اوباما ميزبان مذاكرات سازش مقاومت فلسطين : خيانت است

سرويس خارجي-
جنبش حماس و گروه هاي فلسطيني مذاكرات مستقيم سازش را خطرناك تر از كمپ ديويد توصيف و مخالفت خود را با آن اعلام كردند.
«سامي ابوزهري» سخنگوي جنبش حماس آغاز مذاكرات مستقيم سازش را تلاشي جديد براي اعمال نيرنگ عليه مردم فلسطين دانست و خواستار توقف آن شد.
وي افزود: دعوت براي مذاكرات حتي خواسته فلسطينيان براي توقف شهرك سازي صهيونيست ها در قدس شرقي را ناديده گرفته و به اين شهرك سازي ها مشروعيت مي بخشد.
ابوزهري تأكيد كرد، دعوت براي مذاكرات مستقيم هيچ فايده اي ندارد و ما را به نقطه صفر باز مي گرداند.
به گزارش خبرگزاري فارس، دولت منتخب فلسطين به رياست «اسماعيل هنيه» تأكيد كرد كه هيچ كس حق ندارد به نمايندگي از ملت فلسطين با اشغالگران وارد مذاكره شود.
دولت منتخب فلسطين در بيانيه اي اعلام كرد: هيچ يك از طرف هاي فلسطيني اين اختيار را ندارد كه به نمايندگي از ملت ما مذاكره كند و هرگونه مذاكره و نتايج آن براي دولت منتخب فلسطين و ملت فلسطين الزام آور نخواهد بود.
مصطفي برغوصي دبيركل جنبش ابتكار ملي فلسطين نيز اعلام كرد، ورود به مذاكرات مستقيم بدون توقف شهرك سازي و تعيين مرجع الزام آور به شكست منجر مي شود و نتايج آن از نشست كمپ ديويد در ژوئيه 2000 ميان بيل كلينتون، ياسر عرفات و ايهود باراك نخست وزير اسرائيل خطرناك تر است. جنبش جهاد اسلامي فلسطين، جبهه خلق براي آزادي فلسطين نيز در بيانيه هاي جداگانه بازگشت به مذاكرات را خيانت به ملت فلسطين عنوان كردند و از همه فلسطينيان در داخل و خارج از كشور و نيروهاي ملي و اسلامي خواستند با هوشياري و اقدام فوري مخالفت صريح خود را با مذاكرات اعلام كنند.
همچنين «موسي ابومرزوق» معاون رئيس دفتر سياسي حماس اظهار داشت، مقامات اشغالگر با ترسيم نقشه جغرافيايي در كرانه باختري، فلسطينيان را در قبال راه حلي قرار خواهند داد كه نتيجه هيچ مذاكره اي نيست.
اما تشكيلات خودگردان فلسطين از دعوت كميته كاري چهارجانبه براي از سرگيري مذاكرات تقدير كرد و افزود، امكان دستيابي به توافق طي كمتر از يك سال وجود دارد.
سازمان آزاديبخش فلسطين نيز با آغاز مذاكرات مستقيم سازش ميان تشكيلات خودگردان فلسطين و رژيم صهيونيستي موافقت كرد.
كشورهاي غربي نيز پس از شنيدن خبر آغاز قريب الوقوع مذاكره مستقيم ميان تشكيلات خودگردان با رژيم صهيونيستي از آن استقبال كردند. «نيكلا ساركوزي» رئيس جمهور فرانسه اظهار داشت، ما از تلاش دولت باراك اوباما براي تشويق دو طرف فلسطيني و اسرائيلي براي بازگشت به ميز مذاكرات تقدير مي كنيم.
وزير خارجه ايتاليا اين تحول را مثبت خواند و وزير خارجه انگليس اظهار داشت، ما از اين اقدام استقبال مي كنيم و از تمام گروه ها مي خواهيم از هرگونه فعاليتي كه ممكن است به نابودي مذاكرات منجر شود دست بردارند.
مقامات واشنگتن نيز نسبت به از سرگيري مذاكرات مستقيم شديداً ابراز اميدواري كردند.
وزيرخارجه آلمان نيز از سرگيري مذاكرات صلح خاورميانه را نشانه مثبت براي پيشرفت در روند صلح خاورميانه دانست.
اين درحالي است كه رژيم صهيونيستي كه بيشترين سود را از اين مذاكرات مي برد از شروع مذاكرات استقبال كرد و نخست وزير اين رژيم اظهار داشت كه بدون هيچ پيش شرطي آماده گفت وگو با طرف فلسطيني است.
گفتني است كميته چهارجانبه به اصطلاح صلح خاورميانه كه متشكل از نمايندگان آمريكا، روسيه، سازمان ملل و اتحاديه اروپاست روز پنجشنبه دوم سپتامبر (11 شهريور) را موعد تعيين شده براي از سرگيري مذاكره محمود عباس با تل آويو اعلام كرد.
پس از آنكه مذاكرات مستقيم طرفين در زمان نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي (ايهود اولمرت) متوقف شده بود دو طرف به مذاكره غيرمستقيم با ميانجيگري آمريكا روي آوردند ولي اين نوع مذاكره نيز پس از چهارماه بي نتيجه ماند.
گروه هاي مختلف فلسطيني با اين مذاكرات كه اكنون بيش از 17 سال است تشكيلات خودگردان با رژيم صهيونيستي با اشكال مختلف آن را ادامه مي دهد به شدت مخالفند و معتقدند اين مذاكرات تاكنون براي ملت فلسطين ثمري نداشته است و تنها سرپوشي بر شهرك سازي و يهودي سازي رژيم صهيونيستي است.
در بيانيه كميته چهارجانبه از طرفين خواسته شده كه در مدت يك سال به توافق برسند و در اين مدت با حفظ آرامش از اقدامات تحريك آميز عليه يكديگر خودداري كنند.
هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا در يك كنفرانس خبري در واشنگتن با جرج ميچل فرستاده ويژه آمريكا در خاورميانه به از سرگيري مذاكرات مستقيم ميان دوطرف در دوم سپتامبر تأكيد كرد.
وي اظهار داشت: از پادشاه اردن و رئيس جمهور مصر براي حضور در نشست واشنگتن دعوت شده است.
كلينتون گفت، باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا ميزبان اين نشست است.
ساير رويدادها
¤ با وجود اقدامات سركوبگرانه رژيم صهيونيستي در شهر قدس بيش از 150 هزار نمازگزار با حضور در مسجدالاقصي نمازجمعه اين هفته را برگزار كردند.
¤ اسماعيل هنيه نخست وزير منتخب حماس از سران جنبش فتح دعوت كرد تا براي پايان دادن به اختلاف گروه هاي فلسطيني نشستي برگزار كنند.
¤ رژيم صهيونيستي پس از انهدام كامل روستاي العراقيب در صحراي نقب دومين روستاي تاريخي فلسطينيان به نام الفارسيه در غور اردن را به طور كامل منهدم كرد.
¤ منابع صهيونيستي از قطعي شدن تصميم وزير جنگ رژيم صهيونيستي براي انتصاب گالانت به جاي اشكنازي به سمت رياست ستاد ارتش رژيم صهيونيستي خبر دادند.

 



دروغ سنج «تروريست سنج»!

دروغ سنج ها درهر تحقيقاتي براي بازرسان آمريكايي ابزاري اجتناب ناپذيرند، طوري كه بدون آنها كارشان هيچ جور راه نمي افتد. حالا، مي گويند از زماني كه «جنگ ضدتروريسم» مد شده، دانشمندان هم همه تلاششان را روي ساختن دروغ سنج «تروريست سنج» متمركز كرده اند!
به اين ترتيب، در سايت «زيگونت» مي خوانيم كه محققان دانشگاه «نورث وسترن» شيكاگو ظاهرا موفق شده اند با كمك گرفتن از روش هاي كامپيوتري «تروريست »ها را شناسايي كنند! يعني اين كه در واقع از 12 دانشجو خواسته اند نقشه يك بمب گذاري در شهر «هوستون» را بكشند و بعد توانسته اند امواج مغزي خاصي را در مغزشان رديابي كنند. روش كارشان هم به اين شكل است كه مجموعه اي از واژه ها و نمادهاي مرتبط با تروريسم رابر روي صفحه كامپيوتر به نمايش مي گذارند و بعد براساس آن امواج مغزي را تجزيه و تحليل مي كنند. به اين ترتيب، تيم تحقيقاتي پروفسور «پيتر روزنفلد» و «جان ميكسنر» ادعا مي كنند كه از بين دو گروه 12 نفري توانسته اند گروه طراح بمب گذاري را با يك احتمال 80 تا 100 درصدي شناسايي كنند! حالا، اگرچه نتايج آزمايش ظاهرا رضايتبخش بوده، اما خيلي از متخصصان زيست شناسي اعصاب اين «تروريست سنج» ها را زياد هم قابل اعتماد نمي دانند، و روي اين نكته تكيه مي كنند كه تيم تحقيقاتي از اول مي دانسته كه كدام گروه بمب گذاري را طراحي كرده است.
¤ سرويس خارجي كيهان

 



گسترش اعتصاب ها در آفريقاي جنوبي معلمان در پايتخت با پليس درگير شدند

اعتصاب كارگران آفريقاي جنوبي با پيوستن معلمان و كاركنان بخش خدمات درماني گسترش يافت.
به گزارش ايرنا، اعتصاب معلمان اعتصاب كننده اطراف ژوهانسبورك به درگيري با پليس انجاميد كه در نتيجه تعدادي از آنها زخمي شدند.
10 هزار نفر از معلمان آفريقاي جنوبي د راعتراض به پرداخت نشدن مطالبات صنفي در «سوتو» در اطراف ژوهانسبورگ پايتخت آفريقاي جنوبي گرد هم جمع شدند و قصد مسدود كردن بزرگراه سراسري «ان وان» را داشتند كه پليس با شليك گلوله هاي پلاستيكي و استفاده از ماشين هاي آب پاش، تعدادي را مجروح و روانه بيمارستان كرد.
گزارش هاي رسيده از آفريقاي جنوبي حاكي است كه كاركنان بخش خدمات درماني سراسر كشور آفريقاي جنوبي ديروز دست از كار كشيدند و در مقابل بيمارستان هاي خود در اعتراض به پايين بودن دستمزدها، تظاهرات كردند.
اعتصاب كنندگان در آفريقاي جنوبي خواستار 6/8درصد افزايش حقوق و كمك هاي ماهيانه مسكن شدند.
اين اعتصاب ها محدود به شهر خاصي د ركشور آفريقاي جنوبي نيست بلكه در سراسر كشور ادامه دارد.
در آفريقاي جنوبي بيش از يك ميليون نفر از كاركنان دولت پيشنهاد افزايش حقوق هفت درصدي دولت را نپذيرفتند و ائتلاف اتحاديه هاي كارگري آفريقاي جنوبي كه بيش از يك ميليون و 300 هزار نفر از كاركنان دولت از جمله معلمان، نيروهاي پليس، كارگران كارخانه هاي اتومبيل سازي، كاركنان خدمات بهداشتي و ذوب فلزات را دربرمي گيرد، هشدار داده كه اعتصاب تا زماني كه خواسته كاركنان دولت برآورده نشود، ادامه خواهد داشت.
گفته مي شود اعتصاب از روز چهارشنبه در آفريقاي جنوبي آغاز شده و 90درصد از مدارس اين كشور را به تعطيلي كشانده است.

 



آمادگي سران 7كشور درارمنستان براي كمك به ثبات قرقيزستان

نشست رسمي سران سازمان پيمان امنيت جمعي با محوريت كمك به قرقيزستان درارمنستان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري ها، نشست رسمي سران سازمان پيمان امنيت جمعي ديروز درايروان، پايتخت ارمنستان و با محوريت كمك به بهبود اوضاع قرقيزستان،تشكيل شد.
«ديميتري مدودف» رئيس جمهور روسيه و «سرژ سركيسيان»، رئيس جمهور ارمنستان از جمله سخنرانان اين نشست دوره اي بودند كه درپايان با صدور يك بيانيه به كار خود پايان داد.
همه شركت كنندگان دراين نشست يعني نمايندگان بلاروس، قزاقستان، قرقيزستان، تاجيكستان، ازبكستان، روسيه و ارمنستان با امضاي اين بيانيه برآمادگي خود براي ارائه كمك به قرقيزستان به منظور ايجاد ثبات تأكيد كردند.
از ديگر دستاوردهاي اين نشست، انتخاب رئيس جمهور بلاروس به عنوان رئيس دوره اي پيمان امنيت جمعي بود كه از دسامبر سال 2010 رياست وي رسماً آغاز خواهد شد. رفع بخشي از اختلافات سياسي - اقتصادي بين كشورهاي روسيه و بلاروس كه اخيراً به تيرگي روابط اين دو كشور منجر شده بود، از ديگر دستاوردهاي اين نشست بود كه موجب خوشحالي فراوان «مدودف» شد. روزنامه «گازيه تا» ضمن انتشار اين خبر نوشت: مدودف در نشست غيررسمي اين سازمان كه روز جمعه برگزار شد، نتوانست خوشحالي خود را از اين بهبود روابط پنهان كند.
گفتني است، پيمان امنيت جمعي با هدف همكاري هاي مختلف سياسي و اقتصادي به خصوص واكنش سريع دربرابر تجاوزات خارجي تأسيس شده است.جمهوري آذربايجان از اعضاي سابق اين پيمان است كه بنا به برخي دلايل درسال 1999 از اين سازمان خارج شد.

 



روزنامه الجمهوريه: جنايات اشغالگران آمريكايي با خروج از عراق فراموش نمي شود

يك روزنامه مصري با اشاره به عقب نشيني آمريكا از عراق نوشت، اين عقب نشيني به معناي فراموشي جنايات اشغالگران آمريكايي نيست.
به گزارش خبرگزاري مهر، روزنامه «الجمهوريه» با اشاره به عقب نشيني نيروهاي رزمي آمريكا از عراق نوشت: در سال 2003 آمريكايي ها به بهانه دروغين و تحت پوشش شعارهايي مثل آزادي و اجراي دموكراسي، عراق را اشغال كردند. الجمهوريه مي افزايد: اكنون پس از گذشت هفت سال، عراق به يك كشور ويران تبديل شده است. خون ده ها هزار نفر از فرزندان اين سرزمين به بهانه هاي واهي ريخته شده است و مي شود و ميليون ها نفر هم در اين كشور براي فرار از كشتار روزانه، به دنبال محيط امن مي گردند.الجمهوريه تاكيد كرد: جنايات اشغال عراق كه از سوي دولت آمريكا به رياست «جرج بوش» پسر انجام گرفته است، نبايد بدون هيچ مجازاتي رها شود.
اين روزنامه ادامه مي دهد: جنايات آمريكا در عراق، تنها در جنايات جنگي و كشتار همگاني مردم بي گناه عراق خلاصه نمي شود، بلكه شدت اين جنايات به حدي است كه سردمداران سابق نازي ها را نيز خجالت زده مي كند.الجمهوريه در پايان نوشت: آمريكا با استفاده از بدترين سلاح ها، عراق را از بين برد و بر ملت آن نيز به بهانه آزادي و دموكراسي، شديدا ظلم روا داشت.
خبر ديگر اينكه «نوري مالكي» طي پيامي براي «اياد علاوي» آمادگي خود را براي آغاز روابطي جديد با فهرست «العراقيه» اعلام كرد. به گزارش ايسنا، «اسامه النجيفي» از رهبران اصلي فهرست العراقيه، گفت پيام مالكي توسط «علي الدباغ» به علاوي ابلاغ شده است.
النجيفي تاكيد كرد كه فهرست العراقيه به مذاكرات خود با ائتلاف هاي دولت قانون و كردستان عراق و ملي عراق تحت رهبري (عمار حكيم) ادامه خواهد داد.اخيرا ميان رهبران العراقيه و جريان «صدر» نيز مذاكراتي در مورد تشكيل ائتلاف انجام شد.
در همين حال، شيخ «عبدالمهدي الكربلايي»، نماينده آيت الله «سيدعلي سيستاني» در كربلا، درباره واكنش هاي مردمي نسبت به تاخير در تشكيل دولت هشدار داد.
افزايش شركت هاي امنيتي
نيويورك تايمز نوشت، درحالي كه آخرين واحدهاي رزمي آمريكايي خاك عراق را ترك كرده اند، دولت واشنگتن تصميم دارد تعداد نيروهاي امنيتي خصوصي در عراق را به دو برابر افزايش دهد. طبق گزارش فوق، اين نيروها وظيفه حفاظت از ديپلمات ها و امدادگران را برعهده خواهند داشت.«فيليپ كراولي» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در توجيه افزايش شركت هاي امنيتي اعلام كرد: نيروهاي امنيتي عراق نمي توانند كاملا جايگزين ارتش آمريكا شوند، ما بايد مطمئن شويم كه امنيت ديپلمات ها و امدادگران ما تامين مي شود.هرچند هنوز آمار رسمي در زمينه اعزام نيروهاي امنيتي خصوصي به عراق وجود ندارد، اما روزنامه نيويورك تايمز در گزارش خود، به «ارتش كوچك 7000 نفري» اشاره كرده است. دولت عراق هنوز در قبال اين تصميم جديد واشنگتن، واكنشي نشان نداده است.

 



اخوان المسلمين از احتمال تحريم انتخابات مصر خبر داد

رهبر اخوان المسلمين مصر از احتمال تحريم انتخابات پارلماني اين كشور در صورت فراهم نشدن مقدمات شركت نامزدهاي مستقل خبر داد.
به نوشته روزنامه «المصريون»، دكتر «محمد بديع» در يك كنفرانس خبري اظهار داشت: موضوع تحريم انتخابات «مجلس الشعب»، به تصميم گيري دسته جمعي جريان هاي سياسي بستگي دارد و بدون اجماع اين موضوع ممكن نخواهد بود، هر چند اختلاف نظرهايي در اين مورد وجود داشته باشد.
وي گفت: با توجه به انتخابات پارلماني آينده و نزديكي به زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري خواستار اتخاذ يك موضع واحد براي وادار كردن رژيم به تن دادن به خواسته هاي شان براي تغيير و اصلاحات هستند.
رهبر اخوان المسلمين بار ديگر خواستار آزادي زندانيان سياسي، اعطاي ضمانت هاي لازم از سوي رژيم مبارك براي برگزاري انتخابات پارلماني شكاف و لغو قوانين دست و پاگير امنيتي و حالت فوق العاده در مصر شد.
محمد بديع تاكيد كرد:اخوان المسلمين همچنان به همكاري خود با احزاب و گروه هاي ضد مبارك تا دستيابي به خواسته هاي شش گانه مطرح شده و وادار كردن رژيم به آنها ادامه خواهد داد.از سوي ديگر، رسانه هاي مصر از پاره شدن تصاوير انتخاباتي «جمال مبارك» فرزند رئيس جمهور مصر و نامزد انتخابات رياست جمهوري در برخي استان هاي اين كشور در روزهاي اخير خبر دادند.
براساس اين گزارش مخالفت هاي مردمي با موروثي شدن حكومت در مصر باعث شده است، جوانان مصري با پاره كردن تصاوير جمال مبارك، مخالفت خود را با تبليغات انتخاباتي وي اعلام كنند.
گزارش روزنامه المصريون حاكي است، بسياري از تصاوير جمال مبارك در خيابان هاي اصلي و ميادين استان هاي «السويس»، «دمياط، الدقهليه» و اسكندريه به زير كشيده و پاره شده است.
«عادل الشرباصي» از ترتيب دهندگان تبليغات انتخاباتي جمال مبارك در «دمياط» مصر، پاره كردن تصاوير فرزند رئيس جمهور كنوني را به جنبش جوانان ششم آوريل نسبت داد و گفت: به زودي صدها پوستر بزرگ جمال در مرتفع ترين نقاط و خيابان هاي اصلي شهر نصب خواهد شد.

 



بحران سياسي در كويت به دنبال ورود مأموران اسرائيلي

ورود شماري از صهيونيست ها به كويت باعث بحران سياسي در اين شيخ نشين حاشيه خليج فارس شد.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، روزنامه كويتي «الدار» با انتشار اين خبر اعلام كرد: مداركي دال بر ورود شماري از صهيونيست ها به خاك كويت در روزهاي اخير به دست آمده است.
در پي ورود اين صهيونيست ها تعدادي از نمايندگان «مجلس الامه»، خواستار بازخواست و پاسخگويي مقامات دولتي شده اند.
برپايه اين گزارش «عدنان عبدالصمد»، نماينده مجلس الامه، طي سخناني، ورود صهيونيست ها به خاك كويت را بسيار خطرناك عنوان كرده و از دولت اين كشور خواست تا در اين مورد كه پيامدهاي سياسي ناگواري در پي دارد، توضيح دهد.
«وليد الطباطبايي» ديگر نماينده مجلس الامه كويت نيز، موافقت با ورود صهيونيست ها به خاك كويت را جرم دانست و به دولت اين كشور توصيه كرد كساني كه به صهيونيست ها مجوز ورود داده اند را به دستگاه قضايي معرفي كند.
«شعيب المويزري» ديگرنماينده مجلس الامه كويت نيز با تاكيد بر اينكه ورود حاملان گذرنامه اسرائيل به خاك كويت ممنوع است، خاطرنشان كرد: اگر خبر ورود اسرائيلي ها به كويت درست باشد، اين مسئله به منزله شكافي خطرناك در امنيت كويت خواهد بود.
اين نماينده پارلمان از مقامات وزارت كشور كويت خواست تا در اين باره تحقيق كنند.
گفتني است رسانه هاي خبري جهان، از ورود شماري از صهيونيست ها به كويت تحت پوشش نيروهاي آمريكايي ساكن در عراق خبر دادند.

 



موافقت دولت برلوسكني با برگزاري انتخابات زود هنگام درايتاليا

سرويس خارجي:
پايان نگرفتن بحران سياسي دررم، نخست وزير ايتاليا را وادار كرد با برگزاري انتخابات زود هنگام موافقت كند.
به دنبال خروج «فرانكو فيني» رئيس مجلس عوام ايتاليا از ائتلاف با «سيلويو برلوسكني» نخست وزير اين كشور، دولت رم اكثريت حامي خود را درپارلمان از دست داد، اما از زمان اقدام «فيني» تاكنون،موقعيتي براي محك زدن ميزان حمايت پارلمان از دولت برلوسكني ايجاد نشده است. روز گذشته اعلام خبري مبني بر رأي گيري هفته آينده پارلمان ايتاليا درباره برنامه سه ساله برلوسكني، اين فرصت را فراهم كرد.
خبرگزاري فرانسه گزارش داد، روز جمعه برلوسكني برنامه اي پنج ماده اي در رابطه با مسائل قضايي، مالي، اصلاحات مالكيت، كمك به مناطق جنوبي ايتاليا و همچنين مسائل امنيتي به پارلمان ارائه كرد.
نخست وزير ايتاليا با اشاره به اين برنامه پنج ماده اي و يادآوري بن بست سياسي در رم خاطر نشان كرد: «درصورتي كه نتوانيم درپارلمان اكثريت را به دست آوريم، چاره اي جز برگزاري انتخابات زود هنگام درماه دسامبر نخواهد بود.
«آمبرتو بوسي» يكي از متحدان برلوسكني نيز پيش از اين گفته بود كه تنها راه حل بحران سياسي موجود برگزاري انتخابات در پاييز 2010 است.
البته با توجه به قانون اساسي ايتاليا، رئيس جمهور اين كشور مي تواند پس از استعفاي نخست وزير و انحلال دولت، از ميان دو گزينه «تشكيل دولت موقت» و «برگزاري انتخابات زود هنگام» يكي را انتخاب كند.
حاميان برلوسكني خواستار برگزاري انتخابات هستند و هشدار داده اند كه در صورت تشكيل دولت موقت، تظاهرات سراسري برگزار خواهند كرد.
آنچه در اين ميان تقريباً قطعي به نظر مي رسد، نزديك بودن انحلال دولت رم است.

 



براساس تازه ترين نظرسنجي مردم آمريكا: اميدي به پيروزي در جنگ افغانستان نداريم

براساس آخرين نظرسنجي در آمريكا، بيش از 80 درصد مردم اين كشور اميدي به پيروزي در جنگ افغانستان ندارند.
به گزارش خبرگزاري مهر، طبق جديدترين نظرسنجي كه توسط خبرگزاري آسوشيتدپرس و موسسه تحقيقاتي «جي.اف.كا» انجام گرفت، 81 درصد آمريكايي ها در مورد پيروزي كشورشان در جنگ افغانستان نااميد هستند. تعداد مخالفان اين جنگ نيز در آمريكا افزايش يافت و به 58 درصد رسيد. خوشبيني تنها 19 درصد آمريكايي ها به جنگ افغانستان در حالي است كه در سامبر گذشته (10 آذر تا 10 دي) اين ميزان، 31 درصد بود. گسترش موج بدبيني ها نسبت به آينده جنگ افغانستان، از جمله چالش هاي جدي دولت «باراك اوباما» است.
چالش ديگر، شكاف ميان كاخ سفيد و دولت كابل است و طرفين همديگر را به اتهاماتي متهم مي كنند؛ كاخ سفيد از «حامد كرزاي» مي خواهد با فساد دولتي مقابله كند و طي ديداري كه جمعه گذشته «جان كري» سناتور آمريكايي، با كرزاي داشته است، با گرفتن وعده از وي در اين مورد، كابل را ترك كرد.
دولت افغانستان نيز با ممنوع كردن فعاليت شركت هاي امنيتي خصوصي طرف قرارداد با پنتاگون، اعتراض واشنگتن را برانگيخت. در آخرين عمليات شبه نظاميان طالبان عليه شركت هاي امنيتي خصوصي در ولايت جنوبي هلمند، 25 تن از فعالان اين شركت، كه همگي افغان بودند، كشته شدند.
خبر ديگر از افغانستان اينكه، انفجار مين به هلاكت دو نظامي استراليايي و جراحت همين تعداد از آنها انجاميد. در مورد محل دقيق وقوع اين انفجار اشاره اي نشده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14