(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 3 شهريور  1389- شماره 19726


حديث دشت عشق
هفته ششم با شكست ذوب آهن و پيروزي راه آهن به پايان رسيد
نيكخواه بهرامي جام جهاني بسكتبال را از دست داد
نكته ورزشي
مسابقات انتخابي كاراته و تداوم اعتراضات
دعوت از25بازيكن به اردوي تيم ملي فوتبال شجاعي آمد ، ميداوودي رفت
خواندني از ورزش ايران
خبرهاي المپيك نوجوانان
اعزام تيم ملي تكواندو به انگلستان
اخبار كوتاه از فوتبال
16 بازيكن «سهميه ملي» براي حضور در ليگ معرفي شدند



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «علي نوروزي»
شفاي مادر بدست فرزند شهيدش

شهيد «علي نوروزي» فرزند عباس در سال 1346 در يك خانواده مذهبي و متدين در محله انصار كوهبنان به دنيا آمد و رشد يافت، او تحصيلات ابتدايي را در دبستان سنايي گذراند و از همان كودكي در پايگاه شهيد رجايي محله انصار ثبت نام نمود و تا كلاس پنجم ابتدايي درس خواند، او تابستانها به كار بنايي مي پرداخت تا خرج تحصيل خود و مخارج خانواده اش را تامين كند وقتي به سن 16 سالگي رسيد و شور و عشق فرزندان انقلاب را براي رفتن به جبهه مشاهده كرد عزم خود را جزم كرد تا او نيز قدم در اين راه بگذارد، ولي پدر و مادرش با اين كار مخالفت مي كردند و رضايت نمي دادند كه او به جبهه برود و او تلاش فراواني كرد تا آنها را راضي كند و بالاخره نيز موفق شد به جبهه اعزام شود، او مدت كوتاهي در جبهه بود و در تاريخ 5/8/1362 در دشت مريوان به درجه رفيع شهادت نائل آمد. از كرامات اين شهيد مي توان به خوابي كه مادر بزرگوار او ديده اشاره كرد؛ مادر شهيد مي گويد: مريضي بسيار سختي داشتم و داروهاي دكتر نيز هيچ تأثيري نداشت، بسيار سرفه مي زدم و به سختي نفس مي كشيدم، يك شب كه حالم بسيار بد بود خواب رفتم و فرزندم علي را در خواب ديدم، او يك داروي سياه رنگي در دست داشت، به من گفت مادرجان از اين دارو بخور، حتماً خوب مي شوي. من دارو را از دست او گرفتم و خوردم و بلافاصله خوب شدم.

 



هفته ششم با شكست ذوب آهن و پيروزي راه آهن به پايان رسيد
طعم صدرنشيني زير زبان پيروزي

هفته ششم رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي كشور دوشنبه شب با صدرنشيني پيروزي پس از 828 روز، اولين شكست ذوب آهن در آبادان، نخستين پيروزي راه آهن در كرج و توقف خانگي پر گل صبا به پايان رسيد.
روز دوم و پاياني هفته ششم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور دوشنبه شب با برگزاري پنج ديدار همزمان پيگيري شد كه در يكي از اين ديدارها تيم پرسپوليس با برتري 2 بر يك برابر شاهين بوشهر و با توجه به شكست ذوب آهن با همين نتيجه در آبادان برابر صنعت نفت، پس از 828 روز به صدر جدول ليگ برتر صعود كرد.
پيروزي درحالي به اين پيروزي دست يافت كه عبدالله كرمي بازيكن تيم شاهين در دقيقه 32 يك ضربه پنالتي را از دست داد، همچنن شاگردان علي دايي با اخراج اميرحسين فشنگچي از دقيقه 66 با 10 بازيكن به بازي ادامه دادند.
سرخپوشان در اين بازي خوش شانس بودند كه گل تساوي را دريافت نكردند زيرا شاگردان استيلي در دقايق پاياني فشار زيادي را به دروازه پيروزي وارد كردند. در آبادان نخستين شكست ذوب آهن رقم خورد. اين تيم اصفهاني با نتيجه دو بر يك مغلوب نفت آبادان شد تا صدرنشيني را از دست دهد. در كرج تيم راه آهن موفق شد سايپا را شكست دهد تا كربكندي نيز رنگ نخستين برد را ببيند.اين پيروزي براي راه آهن باارزش بود.
در قم جدال تيم هاي صبا و شهرداري 8 گل داشت كه سهم هر تيم 4 گل بود. صبا در دقايقي از بازي با نتيجه 4 بر 2 از حريف جلو افتاد اما تيم ميثاقيان گل هاي خورده را جبران كرد تا به يك امتياز باارزش در قم برسد.
اما در تبريز تيم تراكتورسازي درحالي كه از حمايت 65 هزار تبريزي برخوردار بود توانست ملوان را از پيش رو بردارد. اين برد نخستين برد خانگي تراكتورسازان در حضور آذري زبان ها بود.
نتايج كامل ديدارهاي شب دوم هفته ششم ليگ برتر به اين شرح است:
¤ سايپا البرز صفر- راه آهن شهرري 1
گل: كمال كاميابي(67)
¤ تراكتورسازي تبريز2- ملوان بندرانزلي صفر
گل ها: رسول خطيبي (23) و مسعود ابراهيم زاده (37)
¤ صباي قم 4- شهرداري تبريز 4
گل ها: هادي اصغري(14، 27 و 44) و داوود حقي(7) براي صباي قم- رسول پيرزاده (25)، شهرام گودرزي (34)، سعيد دقيقي (72) و علي كريمي (75) براي شهرداري تبريز
¤ صنعت نفت آبادان 2- ذوب آهن اصفهان 1
گل ها: فرهاد آل خميس(40) و رسول نويدكيا(68) براي صنعت نفت- سيد محمد حسيني (10) براي ذوب آهن
¤ پيروزي 2- شاهين بوشهر 1
گل ها: غلامرضا رضايي(4) و مازيار زارع (61) براي پيروزي- مهدي نوري (82) براي شاهين
اخراج: امير حسين فشنگچي (66) از پيروزي.

 



نيكخواه بهرامي جام جهاني بسكتبال را از دست داد

صمد نيكخواه بهرامي كاپيتان تيم ملي بسكتبال كشورمان مسابقات جام جهاني را از دست داد
صمد نيكخواه بهرامي ملي پوش تأثير گذار بسكتبال كشورمان كه مدتي است با آسيب ديدگي مواجه شده است، مسابقات جام جهاني بسكتبال را از دست داد.
كاپيتان تيم ملي بسكتبال كه از ناخيه غضروف پا دچار آسيب ديدگي شده است، بايد 3 هفته استراحت كند تا پس از گذراندن دوران نقاهت دوباره به تمرينات بازگردد. از همين رو وي مسابقات جام جهاني را از دست داد.
گفتني است؛ حامد آفاق نيز با آسيب ديدگي مواجه است و وي نيز به احتمال فراوان نمي تواند تيم ملي را همراهي كند.

 



نكته ورزشي

تيم ملي جاي بازيكنان آماده است؟!
سرويس ورزشي - روز گذشته اسامي 25 بازيكن تيم ملي فوتبال كشورمان در شرايطي اعلام شد كه بازهم حرف و حديث در خصوص ليست جديد افشين قطبي بسيار است. بيرون ماندن چند بازيكن آماده ليگ و از سوي ديگر مشاهده نام بازيكناني كه به نظر مي رسد تبديل به سرقفلي تيم ملي شده اند تعجب اهالي فوتبال را به دنبال داشت.در ليست جديد هيچ اثري از نام ميلاد ميداوودي مهاجم گلزن استقلال كه به اذعان بسياري از كارشناسان جزو آماده هاي ليگ است ، ديده نمي شود. ميداوودي جايي در تيم ملي ندارد ، اما نام بازيكني در ليست جديد ديده مي شود كه تا پايان هفته ششم يك گل هم نزده است! شهاب گردان سنگربان ذوب آهن كه اگر آماده ترين دروازه بان ليگ نباشد حداقل جزو سه دروازه بان برتر بوده بازهم پشت خط مانده در حالي كه نام دروازه باني در ليست است كه در شش هفته قبل 9 گل دريافت كرده است! از ديگر نكات مبهم ليست جديد دعوت از بازيكني است كه تيم باشگاهي اش مشخص نيست اما به واسطه علاقه اي كه سرمربي تيم ملي به او نشان داده هميشه پاي ثابت اردوهاي تيم ملي بوده است.
گفتني ها در خصوص اسامي ملي پوشان و اتفاقاتي كه در تيم ملي رخ مي دهد بسياراست ، با اين حال در مقطع فعلي حداقل انتظار اين است كه مربيان در انتخاب بازيكنان بيش از هرچيز به آمادگي نفرات توجه داشته باشند و مسائل باندي و علائق شخصي را در اولويت قرار نداده و بر مصلحت تيم ملي ترجيح ندهند.

 



مسابقات انتخابي كاراته و تداوم اعتراضات

رقابتهاي انتخابي تيم ملي كاراته براي حضور در بازيهاي آسيايي گوانجو با انتخاب نفر سوم و تداوم اعتراضات در سنگين وزن به پايان رسيد
قرار بود دوشنبه شب با برگزاري رقابتهاي انتخابي در دو وزن 55- كيلوگرم و 84+ كيلوگرم تكلبف نفرات اعزامي به گوانگجو مشخص شود. اين موضوع در وزن 55- كيلوگرم اتفاق افتاد. در اين وزن محمد قاسمي كه هفته گذشته مقابل وحيد حسني پور به برتري دست يافته بود پس از دو تساوي، دو بار رقيب خود را با اختلاف شكست داد و مسافر گوانگجو شد.
اما در وزن 84+ كيلوگرم شرايط متفاوت بود. ابتدا ذبيح الله پورشيب با نتيجه 2 بر صفر از سد مهران بهنام فر گذشت.سپس سعيد فرخي كه در دو وزن 75- كيلوگرم و 84- كيلوگرم براي حضور در رقابتهاي جهاني و آسيايي شانس خود را امتحان كرده بود، اولين مبارزه خود را برابر بهنام فر مساوي كرد. اما در دومين مبارزه يك بر صفر از سد او گذشت تا مهران بهنام فر از اردوي تيم ملي اعزامي به گوانگجو حذف شود.
در ادامه رقابتهاي اين وزن ذبيح الله پورشيب در اولين مبارزه برابر سعيد فرخي به برتري دست يافت. مبارزه دوم اين دو كاراته كا در حالي كه با برتري پور شيب رو به پايان بود با اخطار داور به اين كاراته كا ايلامي به تساوي انجاميد تا تعيين تكليف به ديدار سوم كشيده شود ولي پور شيب به فرصت هاي متعددي كه كادر فني در اختيار سعيد فرخي قرارداده است، اعتراض كرد. اين عضو تيم ملي معتقد بود كه كادر فني نبايد به فرخي كه عضو تيم ملي اعزامي به مسابقات جهاني (وزن 75- كيلوگرم) بود فرصت شركت در وزن 84- كيلوگرم و سپس 84+ كيلوگرم بازي هاي آسيايي گوانگجو را مي داد.

 



دعوت از25بازيكن به اردوي تيم ملي فوتبال شجاعي آمد ، ميداوودي رفت

از سوي افشين قطبي سرمربي تيم ملي فوتبال ايران 25بازيكن به اردوي تيم ملي دعوت شدندتا از ميان آنان 23 نفر براي سفر تداركاتي به چين و كره جنوبي اعزام شوند.
اسامي بازيكنان دعوت شده به اين شرح هستند: سيدمهدي رحمتي، ابراهيم ميرزاپور، عليرضا حقيقي، خسرو حيدري،هاشم بيك زاده، هادي عقيلي،محمد نصرتي، سيدجلال حسيني، حنيف عمران زاده، احسان حاج صفي، حسن اشجاري،آندرانيك تيموريان، جواد نكونام، مسعود شجاعي، پژمان نوري، فرزاد آشوبي، ايمان مبعلي، محمدنوري، محمدرضا خلعتبري، غلامرضا رضايي، ميلاد زنيدپور، هادي نوروزي، كريم انصاريفرد، محمد غلامي، مهرداد اولادي.
درميان اسامي اعلام شده پنج بازيكن سرباز شامل اولادي، حاج صفي،حقيقي،زنيدپور وانصاريفرد وجود دارند كه كادر فني درانتظار صدورمجوز خروج از كشور اين بازيكنان است. همچنين تا قبل از اعزام به چين تمام بازيكنان بجز تيموريان ديدارهاي هفته هفتم ليگ برتر را درپيش دارند.ضمن آنكه نكونام و شجاعي نيز يكشنبه در اسپانيا بازي دارند و احتمال آسيب ديدگي وجود دارد. به همين دلايل 25 بازيكن از سوي قطبي به اردوي تيم ملي دعوت شده اند كه از ميان آنان 23 نفر به چين وكره جنوبي اعزام خواهند شد. البته نكونام و شجاعي در چين به اردوي تيم ملي خواهند پيوست.
تيم ملي فوتبال ايران روز 12شهريور با تيم ملي چين در شهر ژنگژو مركز ايالت هنان و روز 16 شهريور با تيم ملي كره جنوبي درسئول دو ديدارتداركاتي برگزار خواهد كرد و روز 17 شهريور به ايران باز مي گردد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤رقابت هاي شناي معلولان قطع عضو و ويلچري جهان در جمهوري چك با كسب هشت مدال رنگارنگ ( 2 طلا، 5 نقره و يك برنز ) براي نمايندگان كشورمان همراه بود.
¤ حسن رحيمي دارنده مدال طلاي كشتي جوانان جهان گفت: با روحيه بالا براي حضور در رقابتهاي جهاني مسكو آماده مي شوم و اميدوارم امسال مدال خوشرنگي كسب كنم.
¤ مسابقات فوتسال جام رمضان بسيج با شركت 32 تيم در مجتمع 5 آذر آغاز شد.

 



خبرهاي المپيك نوجوانان

¤ علي آقا ميرزايي، قايقران نوجوان كشورمان در مرحله مقدماتي مسابقات قايقراني المپيك نوجوانان در ماده كانو اسلالوم عنوان يازدهم را در بين 21 قايقران كسب كرد.
¤ مديركل دفتر برنامه ريزي سازمان تربيت بدني از اهداي 75 سكه طلا به هر يك از قهرمانان بازي هاي المپيك نوجوانان خبر داد.
¤ غرفه فرهنگي كاروان ايران در كنار غرفه دو كشور عراق و ژاپن در دهكده بازي هاي المپيك نوجوانان آغاز به كار كرد.
¤ سپهر صفاري تيرانداز ايراني در ماده تپانچه بادي 10 متر در جايگاه دوازدهم ايستاد.

 



اعزام تيم ملي تكواندو به انگلستان

تيم ملي تكواندو براي حضور در رقابت هاي آسيايي گوانگجو، شركت در تورنمنت بين المللي منچستر را در دستور كار خود قرار داده است.
تيم ملي تكواندو كشورمان كه اردوهاي آماده سازي خود را براي حضور در بازيهاي آسيايي گوانگجو آغاز كرده است، قصد داشت در رقابتهاي بين المللي يونان و آلمان شركت كند. «هنگ ماير» سرمربي هلندي تيم ملي يونان دعوتنامه حضور در نخستين دوره مسابقات بين المللي اين كشور را به ايران ارسال كرده بود كه با نظر سرمربي تيم ملي به دليل سطح فني پائين، اين سفر از دستور كار تيم ملي خارج شد.اما تيم ملي تكواندو با تركيب كامل راهي تورنمنت بين المللي منچستر در انگلستان كه از سطح فني بالاتري برخوردار است خواهد شد. مسابقات آزاد بين المللي تكواندو انگليس طي روزهاي 3 و 4 مهرماه با حضور چهره هاي شاخص تكواندوي جهان در شهر منچستر برگزار خواهد شد.رضا نادريان، محمدباقري معتمد، عليرضا نصر آزاداني، فرزاد عبدالهي، يوسف كرمي و حسين تاجيك شش تكواندوكار اعزامي به بازيهاي آسيايي گوانگجو به همراه مسعود حجي زواره و كوروش رجلي راهي اين تورنمنت خواهند شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دايي: با اشتباه فدراسيون به برانكو جريمه داديم
علي دايي سرمربي تيم فوتبال پيروزي در پايان ديدار اين تيم برابر شاهين گفت: كساني كه مي گويند نمي توانم به فيفا شكايت كنم، بنشينند و ببينند چه اتفاقي مي افتد و حق را به من مي دهند يا خير. به نظر من روابط بين الملل فدراسيون يك سري اتفاقات را نمي داند، فدراسيون بايد يك وكيل بين المللي استخدام كند و بعد حرف بزند. ما از برانكو به فيفا شكايت كرديم، اما متاسفانه محكوم شديم و مجبور شديم به او غرامت دهيم. اين پول بيت المال است نه پولي كه قرار است به من بدهند. ديديد كه همه چيز در پرونده برانكو برعكس شد.
كادرفني استقلال تغيير نمي كند
علي فتح الله زاده سرپرست باشگاه استقلال با رد شايعه تغيير كادرفني تيم گفت: نارضايتي از نتيجه يك بازي به تغيير يا بركناري مربيان منجر نمي شود. هرچند در بازي برابر نفت تهران عملكرد خوبي نداشتيم و از نتيجه به دست آمده ناراضي هستم، اما قرار نيست با يك تساوي و نارضايتي از يك نتيجه آن هم در هفته هاي آغازين تغييراتي انجام دهيم.
سپاهان تيموريان را نمي خواهد
باشگاه سپاهان اصفهان اعلام كرد برنامه اي براي جذب آندرانيك تيموريان بازيكن پيشين تيم فولهام انگلستان ندارد. در مطلبي كه روي خروجي سايت خبري باشگاه سپاهان قرار گرفته بود، آمده است: با احترام به اين بازيكن بزرگ فوتبال ايران، اين باشگاه برنامه اي را براي جذب وي ندارد.
غيبت سه بازيكن پيروزي و استقلال در هفته هفتم
در پايان رقابت هاي هفته ششم رقابت هاي ليگ برتر سه بازيكن از پيروزي و استقلال با گرفتن كار زرد و قرمز هفته هفتم ليگ را از دست دادند.
فيليپ آلوز دسوزا هافبك برزيلي تيم فوتبال استقلال تهران كه در بازي مقابل نفت تهران از داور بازي كارت زرد گرفت، 3 اخطاره شد و بازي مقابل سپاهان را از دست داد.از تيم فوتبال پيروزي نيز، حميدرضا علي عسگر كه در بازي مقابل شاهين بوشهر كارت زرد گرفت 3 اخطاره شد و نمي تواند سرخپوشان را در بازي مقابل تيم فوتبال فولاد خوزستان همراهي كند.اميرحسين فشنگچي هافبك چپ پاي پيروزي نيز پس از اخراج در بازي دوشنبه شب مقابل شاهين بوشهر، بازي هفته آينده ليگ مقابل فولاد خوزستان را از دست داد.
اميدواري سرمربي تراكتورسازي به حضور در آسيا
فراز كمالوند سرمربي تيم فوتبال تراكتورسازي پس از پيروزي مقابل ملوان گفت: با حضور تماشاگران پرشور تبريزي به حضور در ليگ قهرمانان آسيا مي انديشيم. اگر در بازي هاي گذشته هم تماشاگران را در اختيار داشتيم مي توانستيم نتايج بهتري كسب كنيم؛ تا پايان نيم فصل بايد 28 امتياز به دست بياوريم تا در نيم فصل دوم نگاهي به صدرنشيني و كسب جواز حضور در ليگ قهرمانان آسيا داشته باشيم. با حضور تماشاگران مي توانيم به اين مهم برسيم.
هشدار بلاتر به انگليسي ها
رئيس فدراسيون بين المللي فوتبال، فيفا، به انگليسي ها هشدار داد در خصوص ميزباني جام جهاني 2018 خود را از پيش برنده ندانند. سپ بلاتر در گفتگو با سايت «اينسايد ورلد فوتبال» اظهار داشت: برگزاري رقابت هاي جام جهاني در انگلستان ساده ترين كار ممكن است. اين كشور ورزشگاه دارد، تماشاگر دارد و از زيرساخت هاي خوبي برخوردار است. اما امكانات و توانايي روسيه را هم نمي توان ناديده گرفت.

 



16 بازيكن «سهميه ملي» براي حضور در ليگ معرفي شدند
آغاز ليگ برتر بسكتبال از 15 آذرماه

فدراسيون بسكتبال ضمن معرفي 16 بازيكن به عنوان سهميه هاي ملي حضور حداكثر 3 نفر از آنها را در تركيب تيم هاي ليگ برتري براي حضور در رقابت هاي سال جاري مجاز دانست.
فدراسيون بسكتبال 16 بازيكني كه براي حضور در مسابقات قهرماني جهان به آخرين اردوي تيم ملي دعوت شده اند را به عنوان سهميه هاي ملي براي شركت در مسابقات ليگ برتر 89 معرفي كرده است. اسامي 16 بازيكني كه از سوي فدراسيون بسكتبال به عنوان سهميه ملي معرفي شده اند، به شرح زير است:
مهدي كامراني آرن داودي، جواد داوري، سامان ويسي، حامد آفاق، محمدصمد نيكخواه بهرامي، ايمان زندي، ارسلان كاظمي، اوشين ساهاكيان، اصغر كاردوست، حامد حدادي، امير اميني، محمد حسن زاده، علي دورقي، موسي نبي پور و روزبه ارغوان
طبق اعلام و تصويب فدراسيون بسكتبال و كميته مسابقات اين فدراسيون هر يك از تيم هايي كه قصد حضور در رقابت هاي ليگ برتر سال جاري را دارند تنها مجاز به جذب حداكثر 3 بازيكن از فهرست سهميه هاي ملي هستند.
از ديگر تصميمات مهمي كه در نخستين نشست هماهنگي تيم هاي ليگ برتري اتخاذ شد مي توان به موارد ذيل اشاره كرد:
¤ از سوي فدراسيون بسكتبال تاريخ نقل و انتقالات يكم شهريورماه تا 20 مهرماه تعيين شد.
¤ به دليل برگزاري مسابقات آسيايي گوانگجو، رقابتهاي ليگ برتر از روز 15 آذرماه با حضور 12 تيم آغاز خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14