(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 3 شهريور  1389- شماره 19726


استاندار تهران: مهلت اعلام شماره حساب خانوارها تا جمعه تمديد شد
اعلام آمادگي بنگلادش براي حضور در خط لوله صلح
آمادگي 4 گروه سرمايه گذاري خارجي براي مشاركت در ايران
بهره برداري از 100 پروژه راهداري و حمل و نقل جاده اي
رئيس اتاق بازرگاني تهران: واردات بايد در راستاي توسعه صادرات باشد
كوتاه اقتصادي
معرفي اعضاي جديد ستاد برنامه ريزي تحول اداري كشور
ميزان عيدي امسال كارگران اعلام شد
وجوه يارانه اي قبوض برق مورد تاييد نيست
يك عضو برجسته اوريف ليم: فعاليت شركت كاملا هرمي بود



استاندار تهران: مهلت اعلام شماره حساب خانوارها تا جمعه تمديد شد

مهلت اعلام شماره حساب خانوارها براي دريافت يارانه نقدي تا ساعت 24 روز جمعه تمديد شد
مرتضي تمدن استاندار تهران در نشست خبري با خبرنگاران كه همزمان با آغاز هفته دولت برگزار شد، با بيان اينكه برخي در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها كارشكني و مقاومت سازمان يافته مي كنند، گفت: با اجراي قانون هدفمندي مفاسد ايجاد شده از روش نادرست توزيع يارانه ها از بين مي رود.
تمدن با اشاره به بحث اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها گفت: اجراي اين قانون را دنبال مي كنيم و شاهد بوديم كه از 25 مرداد كار اعلام شماره حساب بانكي مردم به سامانه وزارت رفاه آغاز شد و تا امروز 62درصد از خانوارهاي استان تهران شماره حساب خود را اعلام كردند.
وي ادامه داد: 62درصد از خانوار استان تهران كه شماره حساب خود را اعلام كردند، 2 ميليون و 172 هزار و 16خانوار را شامل مي شود و پيش بيني ما اعلام شماره حساب 3ميليون و 590 هزار و 20 خانوار است.
استاندار تهران با بيان اينكه خانوارهايي كه تاكنون شماره حساب خود را اعلام نكردند، تا پايان هفته جاري مهلت دارند كه ثبت نام كنند، تصريح كرد: با وجود گستردگي كار، خانواده هاي تهراني در اعلام شماره حساب همراهي خوبي را انجام دادند ولي بعضي ها كار اعلام شماره حساب را به دقيقه 90 موكول كردند كه اين موضوع براي ما و خودشان مشكل ايجاد مي كند از همين رو از خانواده ها مي خواهيم در صورتي كه از دريافت يارانه نقدي منصرف نشده اند ظرف امروز و فردا شماره حساب خود را اعلام كنند.
تمدن تأكيد كرد: برخي معتقدند كه زمان اعلام شماره حساب تمديد مي شود ولي اين موضوع هنوز قطعي نيست و اگر اين اتفاق رخ بدهد بسيار محدود خواهد بود. بنابراين بايد گفت كساني كه شماره حساب اعلام نكنند به معناي انصراف از دريافت يارانه نقدي محسوب مي شود.
وي با بيان اينكه پس از اعلام شماره حساب وارد بحث واريز نقدي يارانه به حساب خانوارها خواهيم شد كه از مهر ماه شروع مي شود، گفت: اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها بزرگترين و شجاعانه ترين تصميم براي سامان بخشيدن به نظام اقتصادي كشور است كه انشاء الله با اجراي آن نقطه عطفي در مسائل اجتماعي و اقتصادي را شاهد خواهيم بود.
تمدن در بخش ديگري از سخنان خود با اعلام خبر افتتاح 14 هزار واحد مسكن مهر تا پايان شهريور ماه اظهار داشت: با توجه به تعهد ما در استانداري تهران براي ايجاد يك صد هزار شغل در سال 89 بعد از پايان ماه رمضان براي كساني كه توانسته ايم شغل ايجاد كنيم جشن اشتغال را برپا خواهيم كرد.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه ارزيابي شما از عملكرد استانداري تهران در رسيدگي به پرونده كوي دانشگاه با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر كند بودن اين كار گفت: مراحل و كارهاي مقدماتي رسيدگي به اين پرونده كه مربوط به استانداري تهران و شوراي تامين بود انجام و تحويل مقامات ذيربط داده شده است.
استاندار تهران همچنين در پاسخ به اين سؤال كه يارانه نقدي كه از مهر ماه به حساب خانوارها واريز مي شود مردم از چه زماني اجازه برداشت دارند، خاطرنشان كرد: منتظريم اين اطلاعات را از مسير كارگروه تحول اقتصادي كه از سوي سخنگوي اين كارگروه اعلام مي شود، دريافت كنيم.
استاندار تهران با بيان اينكه به مناسبت هفته دولت و در اين هفته در افتتاح طرح هاي عمراني يك ركورد را بر جاي خواهيم گذاشت، گفت: بيش از 916 پروژه و طرح عمراني با اعتباري به مبلغ هزار و 600 ميليارد تومان در هفته دولت به بهره برداري خواهد رسيد.
با بيان اينكه به مناسبت هفته دولت و در اين هفته در افتتاح طرح هاي عمراني يك ركورد را بر جاي خواهيم گذاشت، گفت: بيش از 916پروژه و طرح عمراني با اعتباري به مبلغ هزار و 600 ميليارد تومان در هفته دولت به بهره برداري خواهد رسيد.
استاندار تهران در همين خصوص ادامه داد: در هفته دولت 189پروژه در كرج، 97 پروژه در شهريار، 80 پروژه در تهران، 58 پروژه در ورامين، 58 پروژه در پاكدشت، 55 پروژه در فيروزكوه، 55 پروژه در ساوجبلاغ، 49پروژه در شميرانات، 46پروژه در دماوند، 47پروژه در شهرري، 45پروژه در اسلامشهر، 41 پروژه در رباط كريم، 21پروژه در نظرآباد، 11پروژه در ملارد و 6 پروژه در شهر قدس همزمان با هفته دولت به بهره برداري مي رسد.
تمدن در ادامه با اشاره به وجود 157جايگاه فعال سوخت CNG در استان تهران، اضافه كرد: 50 جايگاه ديگر در دست احداث است كه از اين تعداد 10 مورد در هفته «دولت» به بهره برداري مي رسد.
وي افزايش جايگاه سوخت CNG را با توجه به كثرت خودرو در تهران و نيز وظايفي كه در قبال كاهش آلودگي هوا بر عهده استانداري است، ضروري دانست و از شهرداري ها درخواست كرد كه در اين زمينه همكاري مطلوبي داشته باشند.
استاندار تهران تأكيد كرد: در حال حاضر بايد57 جايگاه سوخت CNG در استان تهران احداث شود كه از اين تعداد مكانيابي 18 مورد انجام شده است.
وي از افزايش ظرفيت 20 جايگاه CNG شهر تهران در هفته گذشته خبر داد و يادآور شد: با اين اقدام 22درصد به ظرفيت جايگاه هاي CNG شهر تهران افزوده شد.
تمدن از اجراي يك طرح آبرساني فرا استاني در آينده نيز خبر داد و تاكيد كرد: به دليل حساسيت موضوع انتقال آب از ديگر استان ها به تهران فعلاً به جزئيات اين طرح اشاره نمي كنيم و مختصات آن در زمان مقتضي اعلام خواهد شد.
استاندار تهران در بخش ديگري از سخنانش با تاكيد بر اين كه سياست ابلاغي رئيس جمهوري در مورد خروج كارمندان از تهران را بي كم و كاست اجرا خواهيم كرد، توضيح داد: هر چند ممكن است در مسير اجراي اين سياست ها فراز و فرود به وجود آيد، اما استانداري تهران به هيچ وجه در اين زمينه تعلل نمي كند.

 



اعلام آمادگي بنگلادش براي حضور در خط لوله صلح

شركتهاي انرژي بنگلادشي از پيوستن به طرح احداث خط لوله انتقال گاز طبيعي از حوزه گازي پارس جنوبي ايران استقبال كردند.
رئيس شركت دولتي پترو بنگال گفت: ما از پيوستن به اين خط لوله استقبال مي كنيم.
وي افزود: ما از اينكه در زمره چند كشور مشاركت كننده در احداث اين خط لوله قرار گيريم بسيار خوشحاليم.
خبرگزاري يونايتدپرس اينترنشنال نيز به نقل از يك مدير اجرايي از داكا گزارش داد: شركت هاي انرژي در بنگلادش از تصميم پيوستن به پروژه احداث خط لوله گاز طبيعي از ميدان گازي پارس جنوبي در ايران استقبال مي كنند.
ايران و پاكستان چند ماه پيش قرارداد احداث اين خط لوله را امضا كردند كه حدود
6/7 ميليارد دلار هزينه دارد.
پس از آن تهران در نامه اي خطاب به دولت بنگلادش، از اين كشور براي پيوستن به اين طرح دعوت و دولت بنگلادش اعلام كرد سرگرم بررسي اين قرارداد است. به گزارش شبكه خبر، بنگلادش كه با كمبود برق مواجه است به دنبال آن است تا از طريق منابع مختلف انرژي تامين كند؛ به ويژه به اين علت كه ذخاير گاز بنگلادش نيز رو به كاهش است.
طبق برنامه هاي اوليه، قرار بود اين خط لوله تا هند ادامه پيدا كند؛ اما هند به علت مشاجرات بر سر قيمت گاز و هزينه انتقال آن و همچنين ظاهرا به علت فشارهاي آمريكا، از ادامه مذاكرات كناره گيري كرد.
تحليلگران مي گويند پيشنهاد ايران براي پيوستن بنگلادش به اين پروژه، مي تواند تلاشي براي بازگرداندن هند به ميز مذاكره و همچنين افزايش سرمايه گذاري هاي خارجي براي احداث اين خط لوله باشد.

 



آمادگي 4 گروه سرمايه گذاري خارجي براي مشاركت در ايران

گروه هاي سرمايه گذاري از 4 كشور آسيايي و اروپايي براي سرمايه گذاري در طرحهاي ايميدرو اعلام آمادگي كردند.
رئيس هيئت عامل ايميدروبا اعلام اين خبر تصريح كرد: به تازگي مذاكراتي با گروه هاي سرمايه گذاري از چين، تركيه، روسيه و هند انجام شده است و آنها آمادگي خود را براي حضور و مشاركت در طرحهاي توسعه اي اين سازمان اعلام كرده اند.
حسن پلارك در اين باره گفت: هركدام از اين گروه هاي خارجي در برگيرنده 3 تا 4 شركت سرمايه گذاري هستند و برخي از آنها حتي در مذاكرات انجام شده طرحهاي مورد علاقه خود را مشخص كرده اند.
معاون وزير صنايع و معادن ادامه داد: در مذاكره اي كه با طرف روسي انجام شده، تفاهم نامه اي به امضا رسيد و روسها برنامه خود را براي سرمايه گذاري در يكي از معادن بزرگ كشورمان اعلام كردند.
پلارك همچنين گفت: طرفهاي تركيه نيز تفاهمنامه اي با ايميدرو امضا كردند تا به زودي اقدامات خود را براي سرمايه گذاري در معادن و صنايع معدني ايران آغاز كنند.
به گفته رئيس هيئت عامل ايميدرو، دو شركت سرمايه گذاري تركيه اي روش مورد علاقه خود براي حضور در طرحهاي ايميدرو را فاينانس اعلام كردند.
پلارك يادآور شد كه با توجه به برنامه سازمان توسعه ونوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)، براي اجراي 108 طرح به ارزش 27 هزار و 500 ميليارد تومان، فضاي مناسبي براي مشاركت شركتهاي سرمايه گذاري خارجي پديده آمده است چرا كه آنها اين شرايط را فرصت مناسبي براي مشاركت در طرح هاي پر بازده معدن و صنايع معدني تلقي مي كنند.

 



بهره برداري از 100 پروژه راهداري و حمل و نقل جاده اي

سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي از افتتاح بيش از 100 پروژه در بخش هاي مختلف از جمله مجتمع هاي خدماتي و رفاهي، فناوري اطلاعات، توسعه پايانه هاي مرزي، ايمني و راهداري در هفته دولت خبر داد.
در هفته دولت امسال، 58 پروژه احداث راه اصلي، راه فرعي، عمليات بهسازي و روكش آسفالت و احداث تقاطع هاي هم سطح و غيرهم سطح توسط سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي و ادارات كل راه و ترابري به بهره برداري خواهد رسيد.
گزارش سازمان راهداري حاكي است: اين پروژه ها با استفاده از اعتبارات سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي و عمراني استان ها و ابلاغي وزارت راه و ترابري انجام شده است.
براساس اين گزارش: بهره برداري از 10 پروژه بهسازي، احداث و كلنگ زني از دو پروژه باند دوم تربت جام- فريمان و تعريض محور خليل آباد- بردسكن از ديگر پروژه هاي بخش راهداري وزارت راه و ترابري در هفته دولت است.
همچنين در هفته دولت امسال از 23 مجتمع خدماتي- رفاهي در استان هاي آذربايجان غربي، تهران، خراسان رضوي، سمنان، هرمزگان، همدان، اردبيل، كرمان و مازندران بهره برداري خواهد شد.
راه اندازي درگاه يكپارچه فروش بليت اينترنتي، ارسال اطلاعات آنلاين حمل و نقل كالا در پايانه هاي تهران، مشهد، بندرعباس، تبريز و اصفهان، راه اندازي سايت اطلاع رساني كالاي قابل حمل در كشور از جمله پروژه هايي هستند كه در حوزه فن آوري اطلاعات بخش راهداري به بهره برداري خواهند رسيد. اين در حالي است كه بهره برداري از سيستم صدور كارت هوشمند غيرمتمركز ناوگان و رانندگان كشوري در شش استان و بهره برداري از سيستم ويديو كنفرانس سازمان با 30 اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي كشور از ديگر پروژه هاي حوزه فن آوري اطلاعات بخش راهداري وزارت راه هستند. همچنين در هفته دولت امسال سالن تجاري پايانه هاي مرزي شلمچه و باشماق و ساختمان تجاري و محوطه پايانه مرزي سرو احداث خواهد شد.

 



رئيس اتاق بازرگاني تهران: واردات بايد در راستاي توسعه صادرات باشد

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران با تاكيد بر ضرورت پيگيري سخنان اخير مقام معظم رهبري درباره «مديريت واردات»، گفت: نگرش اصلي در تنظيم استراتژي و بيان ماموريت مي بايست بر مبناي توليد صادرات محور مبتني بر «نگرش درون زاي بيرون نگر» استوار باشد.
يحيي آل اسحاق، استراتژي مديرتي واردات را واردات براي توليد در جهت تامين بهينه نيازهاي داخلي و صادرات، تعريف كرد و گفت: با توجه به نظر مقامات ارشد كشور مبني بر افزايش توليد صادرات محور، تكاپو و تلاش مضاعفي در وزارت بازرگاني، براي بهبود توليد و تصرف بازارهاي صادراتي صورت گرفته است.
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران با تاكيد بر توليد صادرات محور و مديريت واردات اين دو را مكمل يكديگر خواند.
وي ادامه داد: بنابراين برون نگري در سياست هاي تجاري بايد به عنوان پارادايم تجاري مطرح شود و در عين حال سياست هاي اقتصادي در راستاي توسعه صادرات تنظيم شود.
رئيس اتاق تهران تاكيد كرد: ذهنيت درون گرايي در اقتصاد عمر زيادي از كشور ما را گرفته است و تا زماني كه اقتصادمان جهاني نشود و ادبيات جهاني، تكنولوژي و فرآيند و سليقه جهاني در حوزه صادرات و اقتصاد حاكم نشود، نمي توان به نقطه بهينه اي دست يافت.
وي تاكيد كرد: واردات بايد منجر به افزايش توليد و افزايش صادرات شود كه مفهوم آن افزايش اشتغال، نشاط، توان اقتصادي و توان رقابت و حضور در صحنه هاي بين المللي است.
آل اسحاق به نقش اساسي وزارت بازرگاني در تبيين اين استراتژي اشاره كرد و گفت: بايد وزارت بازرگاني را از درگيري با مسائل حاشيه اي و زودگذر دور كرد تا به ماموريت اصلي كه همان تعريف و تدوين پاراديم جديد بازرگاني براساس شرايط زماني است، بپردازد.
به گفته وي، سهم كالاهاي واسطه اي در تجارت كالا بدون سوخت، سال 2008 حدود 40درصد و در اقتصاد كشورهايي نظير چين، مالزي و تايوان بين 50 تا 70درصد بود. در اقتصاد امروز جهان كشورها، واردات را به گونه اي مديريت مي كنند كه در راستاي توسعه صادرات باشد و ورود كالاهاي واسطه اي و كالاهاي نيمه ساخته بخشي از همين سياست است.

 



كوتاه اقتصادي

¤ وزير مسكن و شهرسازي از افزايش سهم صنعتي سازي مسكن مهر به 15درصد خبر داد و گفت: از حدود يك ميليون واحد مسكوني طرح مسكن مهر حدود 150هزار واحد با استفاده از فناوري هاي نوين ساخته مي شود.
¤ معاون وزير بازرگاني با اشاره به درنظر گرفتن اعتبار حدود 300 ميليارد توماني براي كالابرگ خبر داد كه تا پايان ماه رمضان دو كالابرگ شكر و روغن اعلام خواهد شد.
¤ عضو هيات علمي موسسه تحقيقات برنج كشور با توصيه به مصرف كنندگان براي تهيه برنج ايراني از فروشگاههاي معتبر گفت: اين موسسه نيز آمادگي لازم براي آزمايش و تاييد خلوص برنج هايي كه در پارتي هاي بزرگ خريداري مي شود را دارد.
¤ ماهنامه تخصصي «تلفن همراه» در شصت و چهارمين شماره خود از راه اندازي راديوي ويژه فعالان حوزه تلفن همراه خبر داد و نوشت: قرار است برنامه هاي اين راديو كه اكنون تنها جمعه ها پخش مي شود، به زودي به صورت روزانه روي موج راديو جوان پخش شود.
¤ مدير كل دفتر صنايع ماشين سازي و نيرو محركه وزارت صنايع و معادن گفت: طبق ضوابط فني آيين نامه واردات خودرو، تمام خودروهاي وارداتي بايد آخرين استانداردها را در زمينه ايمني عملكرد، آلايندگي و مصرف سوخت را رعايت كنند.
¤ با اجراي عمليات كابل برگردان ارتباط تلفني مشتركين با پيش شماره هاي 6695 الي 6697، 6648، 6649، 6640، 6641، 6646، 8840 الي 8847 از امروز به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
¤ اولين كنفرانس بين المللي دستاوردهاي نوين در سيستمهاي صوت و تصوير و تلفن همراه 25 و 26شهريور در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار مي شود.
¤ بنياد مستضعفان با احداث دامداري صنعتي پنج هزار راسي در استان خوزستان رونق قابل توجهي را در بخش كشاورزي و دامپروري اين استان ايفا مي كند.به گزارش روابط عمومي بنياد مستضعفان، شركت سرمايه گذاري دامپروري شير و گوشت پارس، طرح احداث دامپروري نگين فام خوزستان را كه از جمله طرحهاي مهم استان مي باشد و از جايگاه اقتصادي و ملي برخوردار است با سرمايه گذاري بنياد مستضعفان در اين استان احداث مي كند.
¤ عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: براساس اظهارات مسئولان شركت ارتباطات سيار، در شرايط فعلي اختلالات مكالمات در اين شبكه به 5/1درصد كاهش يافته است.
¤ مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي از ارائه طرح جديد محاسبه كارمزد بنزين به دولت خبر داد و اعلام كرد: در صورت اجرايي شدن اين طرح، مجموع هزينه هاي تامين، توزيع و كارمزد بنزين محاسبه مي شود.
¤ حضور 40 رشته فعاليت در بورس تهران آن را از حيث تنوع به متنوع ترين بورس خاورميانه تبديل كرده و شاخص كل بورس برغم بحران مالي همچنان به رشد چشمگير خود ادامه مي دهد و به عدد 17هزار واحد رسيده است.

 



معرفي اعضاي جديد ستاد برنامه ريزي تحول اداري كشور

شوراي عالي اداري به منظور تطبيق تركيب اعضا و وظايف شبكه تحول اداري كشور در دستگاه هاي اجرايي و نيز اعمال تغييرات لازم در آن با توجه به تغييرات ساختاري به عمل آمده، تركيب اعضاي ستاد برنامه ريزي تحول اداري كشور را اصلاح كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، در جلسه شوراي عالي اداري، معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور به عنوان رئيس ستاد، معاون نوسازي و تحول اداري، معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور به عنوان نايب رئيس، يك نفر ازمعاونان معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور به انتخاب معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور، رئيس مركز آموزش مديريت دولتي، چهار نفر از معاونان وزارتخانه ها (از بخش هاي امور فرهنگي و آموزشي، امور اجتماعي، امور زيربنايي و امور توليدي) صاحب نظر در مسايل مديريت به پيشنهاد رئيس ستاد و تاييد رئيس شوراي عالي اداري، چهار نفر صاحب نظر در مسايل مديريت و منابع انساني و فناوري اطلاعات به پيشنهاد رئيس ستاد و تاييد رئيس شوراي عالي اداري و رئيس امور بهره وري و همكاري هاي بين المللي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور در سمت عضو و دبير ستاد به عنوان اعضاي ستاد برنامه ريزي تحول اداري كشور تعيين شدند.
همچنين عبارت هاي «سازمان مديريت و برنامه ريزي» و «رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي» در مصوبات هيئت وزيران و شوراي عالي اداري، مربوط به شبكه راهبري تحول اداري به ترتيب به «معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور» و «معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور» اصلاح شد.

 



ميزان عيدي امسال كارگران اعلام شد

كارگران امسال 606 هزار تا 909 هزار تومان عيدي دريافت مي كنند.
به گزارش خبرنگار كيهان ميزان عيدي و پاداش پايان سال مشمولان قانون كار براساس مصوبه سال 1370 مجلس شوراي اسلامي تعيين و اعلام مي شود.
بر اين اساس كارگاه هاي مشمول قانون كار بايد به ازاي يك سال كار معادل دو ماه آخرين دستمزد دريافتي را به عنوان عيدي و پاداش به كارگران بپردازند به شرط اينكه مبلغ پرداختي از معادل 90 روز (3 ماه) حداقل دستمزد روزانه تعيين شده بيشتر نشود. با توجه به اينكه در سال 89 حداقل حقوق ماهيانه كارگران مشمول قانون كار 303 هزار تومان تعيين شده است به همين جهت كارگران حداقل 606 هزار و تا 909 هزار تومان دريافت خواهند كرد.
طبق اين قانون همچنين اظهارنظر مسئولان وزارت كار و امور اجتماعي كارگران موقت و قراردادي نيز مشمول دريافت عيدي و پاداش هستند.
گزارش خبرنگار كيهان حاكي است براساس قانون ماليات پاداش و عيدي كارگران تا مبلغ 437 هزار از ماليات معاف است و از بقيه مبلغ آن 10 درصد ماليات دريافت مي شود.

 



وجوه يارانه اي قبوض برق مورد تاييد نيست

مديركل دفتر تحقيقات و سياست هاي بخش هاي توليدي وزارت اقتصاد گفت: مبالغي كه در حال حاضر در قبض برق به عنوان مبلغ يارانه و قابل پرداخت درج مي شود مورد تاييد وزارت اقتصاد نيست.
محمد رحيم احمدوند در گفت وگو با اكونيوز افزود: شركت برق بسياري از هزينه هاي غيرمرتبط با برق مصرفي مردم را در قبض برق مي گنجاند كه به مصرف برق ارتباطي نداد و مورد تاييد وزارت اقتصاد نيست. اين موضوع در زمان اجراي قانون هدفمندي يارانه ها مورد بازنگري قرار مي گيرد.
مدير كل دفتر تحقيقات افزود: براي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها بايد بسترهاي لازم فراهم و در رويه هاي جاري مصرف انرژي تغيير ايجاد شود.
وي با تأكيد بر اين كه يك تغيير مهم، تغيير رفتار مردم در نحوه مصرف انرژي است، اظهار داشت: مردم بايد صرفه جويي در مصرف انرژي را به صورت جدي مورد توجه قرار دهند. چون در غير اين صورت بايد هزينه گزافي بابت استمرار رويه هاي قبلي مصرف پرداخت كنند.احمدوند در مورد چگونگي استفاده از انرژي در ساير كشورها گفت: بررسي ها نشان مي دهد كه در بسياري از كشورها مصرف انرژي فقط در حد ضرورت و با حداكثر صرفه جويي انجام مي شود. مثلاً در هتل ها براي استفاده از سيستم گرمايشي يا سرمايشي بايد از سكه استفاده كرد يعني به ميزان پولي كه نقداً پرداخت مي شود مي توان از انرژي استفاده كرد.
مديركل دفتر تحقيقات توليدي وزارت دارايي كه واحد متبوعش در تهيه آيين نامه ها و بسته هاي حمايتي لازم براي اجراي هدفمندي يارانه ها نقش داشته است، افزود: اگر موضوع هدفمندي يارانه ها با تغيير فرهنگ مصرف به فرهنگ صرفه جويي همراه نباشد، احتمال عدم توفيق طرح وجود دارد و در آينده مشكلات عديده اي در كشور ايجاد خواهد شد.
كيهان: با توجه به اظهارات اين مقام مسئول در وزارت اقتصاد، شايسته است وزارت نيرو در اين زمينه جواب مستدل ارايه نمايد تا به اطلاع مردم برسد.

 



يك عضو برجسته اوريف ليم: فعاليت شركت كاملا هرمي بود

فعاليت شركت اوريف ليم هرمي بوده و تمام تلاش دست اندركاران آن بر اين اساس بود تا زيرمجموعه هاي خود را روز به روز افزايش دهد.
به دنبال انهدام شبكه هرمي اوريف ليم و پلمب دفتر اين شركت در شمال شرق تهران، «ف.ن» يكي از ليدرهاي اصلي اوريف ليم كه به همراه تعدادي از سران اين شركت بازداشت شده است، در اين زمينه گفت: اين شركت در مدت فعاليت خود اقدام به فروش محصولات از طريق جذب هرم وار مشتري مي كرد و تاكنون بيش از 70 ميليارد تومان سرمايه كسب كرده و شامل زيرمجموعه هاي زيادي است.
اين سرشاخه شركت هرمي اوريف ليم در ادامه با اعلام اينكه در اين مدت هدف اصلي شركت، جذب سرمايه زياد و هم چنين افزايش زيرمجموعه هاي خود بوده است به طوريكه هركدام از اعضا با خريد محصولات شركت، اقدام به بازاريابي مي كردند و هر عضوي كه زيرمجموعه بيشتري را جمع و محصولات زيادي را فروخته بود، به اعضاي اصلي تبديل مي شد اين فرد بازداشت شده با اعتراف به اينكه در اين مدت هيچ كدام از احكام و موازين اسلامي در دفتر شركت اوريف ليم رعايت نمي شد گفت: هفته اي يكبار اعضاي اصلي هرم فروش گرد هم مي آمدند و با تصميم گيري درخصوص نحوه افزايش فروش و ارائه ترفندهاي مختلف بازاريابي هرمي، نسبت به جذب سرمايه بيشتر اقدام مي كردند.
در همين حال، «گابريل نبت» مدير مالي شركت اوريف ليم د رگفتگو با خبرگزاري فرانسه در حالي كه قصد داشت فعاليت هرمي اين شركت را توجيه كند گفت: نوع فعاليت ما دادن اين فرصت! به 40 هزار ايراني عمدتا خانم است كه از طريق فروش شبكه اي درآمد كسب كنند! از اينرو دستگيري اين افراد ممكن است نشانه آن باشد كه شرايط كار در ايران سخت تر شده است!!!
اين مدير سوئدي شركت هرمي اوريف ليم با اشاره به دستگيري دو خارجي در قضيه انهدام شبكه هرمي اين شركت در دخالتي آشكار در امور داخلي ايران گفت: ما با سفارت سوئد در تماسيم تا از علت اين موضوع مطلع شويم و كاركنانمان را آزاد كنيم.
در همين حال «حسن رادمرد» رئيس مركز تجار وزارت بازرگاني گفت: مديران اين شركت درباره فروش الزامي و اجباري محصولات خود و اخذ حق عضويت و استخدام اعضا به عنوان مشاور پاسخ قانع كننده اي نداشتند.
جديدترين گزارش خبرنگار كيهان حاكي است، ماموران به تازگي محلي در شادآباد تهران را شناسايي كرده اند كه مديران متخلف اوريف ليم اسناد مالي اين شركت را براي آنكه دور از دسترس ماموران مالياتي باشد، بدانجا انتقال مي دادند. اين اسناد محرمانه كه از لحاظ حجم بسيار قابل توجه بوده توسط يك خاور به مكاني انتقال و بازرسان مالياتي مشغول كار بر روي اين اسناد هستند.
ازسوي ديگر با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) محموله هاي گمركي اوريف ليم توقيف شده و مورد بازرسي مسئولان قضايي و بهداشتي قرار گرفته است.
در همين حال هفته نامه آمريكايي «بيزينس ويك» با اشاره به اين موضوع كه ايران به تنهايي 20درصد سهم اين شركت از بازار آسيا را تشكيل مي داد از افت 4درصدي سهام اوريف ليم در بازار بورس استكهلم خبر داد.
بيزينس ويك افزود:طي هفته جاري با اقدام دستگاه قضايي ايران شبكه هرمي اوريف ليم در ايران از هم پاشيده شد و سه تن از اعضاي ارشد اين شبكه بازداشت شد. براساس گزارش مقامات ايراني اين شركت از طريق فعاليت هاي غيرقانوني 70ميليون دلار درآمد كسب كرده است. قربانيان اين شبكه 250 هزار نفر اعلام شده است.هفته نامه آمريكايي بيزينس ويك با اشاره به موضع گيري گابريل بنت مدير مالي اين شركت كه توليدكننده لوازم آرايشي است اعلام كرد شركت مذكور اتهامات وارد شده به خود را رد كرده است و از عدم برقراري تماس از سوي ايران با اين شركت انتقاد كرده است.
وي همچنين هرگونه همكاري اين شركت با مخالفان ايران را تكذيب كرد و ابراز اميدواري كرد شركت متبوع وي بتواند به فعاليت هاي خود در ايران ادامه دهد. برخي منابع رسانه اي در ايران اين شركت را متهم مي كنند با گروه هاي برانداز و مخالفان نظام جمهوري اسلامي در ايران ارتباط هايي برقرار كرده و از آن ها حمايت مي كرده است.
برخي تحليلگران نيز اقدام ايران در انهدام شبكه هرمي اين شركت اروپايي را با تحريم هاي يك جانبه اتحاديه اروپا عليه ايران مرتبط مي دانند و آن را اقدامي ازنوع مقابله به مثل عليه اتحاديه اروپا تحليل مي كنند.
منابع رسمي اوريف ليم درآمد اين شركت در دو ماهه نخست سال جاري ميلادي در ايران را 5/5 ميليون يورو اعلام كرده اند. اين شركت در سال گذشته ميلادي 10 ميليون دلار از محل فعاليت هاي خود در ايران درآمد كسب كرد. ايران 20درصد سهم اين شركت از بازار بزرگ آسيا را تشكيل مي داد و بزرگترين بازار اين شركت در خاورميانه محسوب مي شد.
شايان ذكر است مسئولان شركت اوريف ليم در ترفند جديد خود با انكار تخلفات و سيستم هرمي خود، قصد دارند با حاشيه سازي و تغيير فضاي بررسي به فضايي غيركارشناسي و سياسي، با تحريك اعضاي فريب خورده خود به جنجال بپردازند كه اين موضوع هوشياري مقامات مربوطه را مي طلبد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14