(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 3 شهريور  1389- شماره 19726


آتش سوزي در 200 منطقه جديد روسيه
آخرين فرصت براي انتقال كارگاه هاي مزاحم از جنوب تهران
از سوي بنياد شهيد3 قرباني ماجراي كهريزك شهيد اعلام شدند
تا پايان سال 92 ايرانيان بالاي 15سال كارت هوشمند ملي مي گيرند
تصادف 2 خودروي سواري تونل توحيد را بست
در بردسكن زنگ تلفن همراه قاتل جان موتورسوار شد
دستگيري مامورنمايي كه زنان را فريب مي داد
رويدادهاي خارجي
دستگيري 51 نفر از اراذل و اوباش منطقه خزانه
غرامت دزدي
كاهش آمار مرگ و مير در ماه رمضان
ماجراي شيرين قوچ بختياري و قصاب پرحرف
محكومان مالي قبل از سال 89 تا دو ماه آينده آزاد مي شوند
مركز اسكان بانوان بي خانمان در پايتخت ايجاد شد
مرگ به خاطر برادر
معاون وزير بهداشت: اعطاي مجوز به متقاضيان تاسيس داروخانه از سر گرفته مي شود



آتش سوزي در 200 منطقه جديد روسيه

وزارت امور اضطراري روسيه اعلام كرد كه ماموران آتش نشاني موفق شدند بيش از 200 منطقه آتش جديد در نقاط مختلف جنگلي اين كشور را شناسايي كنند.
در بيانيه وزارت امور اضطراري روسيه آمده است كه اين نقاط جديد مساحتي به وسعت 6 هزار و 391 هكتار را در بر گرفته است البته با وجود افزايش مناطق آتش، طي 24 ساعت گذشته تعداد اين نواحي 36 مورد كاهش داشته است، اما همچنان به دليل وزش بادهاي موافق و گرم و خشك بودن هوا اين حريق در حال گسترش است.به گزارش خبرگزاري ريانووستي، براساس اعلام دپارتمان ملي هواشناسي روسيه از سال هاي دهه 1970ميلادي اين كشور با چنين هواي گرم و خشكي مواجه نبوده است. به همين دليل اين وضعيت نامساعد براي سكنه تا حدودي غيرقابل تحمل است.گفتني است براي اطفاي اين حريق كه از اواسط ژوئن سال جاري ميلادي در جنگل ها و اراضي سبز روسيه آغاز شده است هزاران نفر از ماموران آتش نشاني و كارمندان ارتش اين كشور در مناطق حريق مستقر شدند.همچنين تاكنون اين حريق در 22 منطقه باعث جان باختن 53 نفر شده و بيش از سه هزار و 500 نفر را هم بي خانمان كرده است. البته دود و خاكستر ناشي از اين حريق كه در مسكو پايتخت روسيه و نواحي اطراف پراكنده شده تعداد تلفات جانبي را هم افزايش داده است.دولت روسيه طي گزارشي اعلام كرد كه براي خانواده قربانيان اين حريق مبلغ دو ميليارد و 670ميليون روبل در نظر گرفته شده است.

 



آخرين فرصت براي انتقال كارگاه هاي مزاحم از جنوب تهران

اداره ساماندهي شهرداري منطقه 20 به منظور جلوگيري از اشاعه آلودگي واحدهاي صنعتي اقدام به تعطيلي كارگاههاي مزاحم كرده است.
رئيس اداره ساماندهي گفت: براساس بررسي هاي به عمل آمده 7هزار واحد صنفي و صنعتي در سطح منطقه 20 وجود دارد كه سهم مهمي در ايجاد انواع آلاينده ها به عهده دارند كه از اين تعداد 179 كارگاه مزاحم در سال گذشته در منطقه تعطيل شد.عليرضا محمودي افزود: تعطيلي كارگاههاي مزاحم به منظور تبديل اين صنايع به صنايع پاك صورت گرفته است.به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 20 محمودي با اشاره به ساماندهي مشاغل صنعتي بيان داشت: تاكنون در اداره ساماندهي منطقه 600 پرونده تشكيل شده است كه از اين تعداد 80 مورد آن داراي راي تعطيلي است كه بايد از متن شهر خارج شده يا به شغل هاي غيرمزاحم تغيير شغل دهند.

 



از سوي بنياد شهيد3 قرباني ماجراي كهريزك شهيد اعلام شدند

بنياد شهيد و امور ايثارگران براي سه نفر از درگذشتگان ماجراي كهريزك كارت شهيد صادر كرده است.
يك منبع آگاه در بنياد شهيد تهران بزرگ با تاييد اين مطلب به خبرگزاري مهر گفت: بعد از حوادث تلخ و تخلفات عده اي كه منجر به جنايت در بازداشتگاه كهريزك بعد از حوادث انتخاباتي سال گذشته شد، با تاييد مراجع ذيصلاح قانوني براي 3 جان باخته اين رويداد يعني محسن روح الاميني، محمد كامراني و امير جوادي فر پرونده شهادت با كد 88 صادر شده است.گفتني است، شهيد تشخيص دادن قربانيان حادثه كهريزك، يكي از نتايج فعاليت و اقدامات كميته ويژه اي بوده است كه به دستور رهبر انقلاب تشكيل و مامور رسيدگي به پرونده كهريزك شده بود.

 



تا پايان سال 92 ايرانيان بالاي 15سال كارت هوشمند ملي مي گيرند

معاون فناوري اطلاعات سازمان ثبت احوال كشور با بيان اينكه كارت هوشمند ملي براي تمام ايرانيان بالاي 15سال تا پايان سال 92 صادر مي شود، گفت: با صدور كارت هاي هوشمند شناسنامه ها حذف نمي شود.
علي اصغر عميديان كارت ملي هوشمند را يكي از مهمترين پيش نيازهاي معرفي هويت ديجيتال عنوان كرد و گفت: كارت ملي هوشمند از نوع پروژه هاي پيچيده در حوزه فن آوري اطلاعات است.
وي افزايش امنيت، حداقل نمودن جعل هويت، بروزرساني و تكميل اطلاعات فعلي ديتاسنتز سازمان ثبت احوال، افزايش قدرت كشور براي مديريت بحران، ايجاد بستر براي استفاده گسترده از امضاي ديجيتال، طبقه بندي ارائه خدمات براساس مليت ايراني و غير ايراني، ايجاد بستر توسعه دولت الكترونيك، يكپارچه سازي پروژه هاي موجود و آينده كشور در زمينه كارت هوشمند، ايجاد بهره وري اقتصادي، افزايش اعتبار ملي و بين المللي، ايجاد تحول در فضاي فن آوري اطلاعات كشور را از اهداف اين پروژه عنوان كرد.
معاون فناوري اطلاعات سازمان ثبت احوال كشور درباره فاز اول پروژه صدور كارت هوشمند، گفت: فاز اول اجراي آن به صورت پيش پايلوت براي تعداد ده هزار نفر از كارمندان استان قم صادر مي شود.
عميديان به فاز دوم پروژه (پايلوت) اشاره كرد و گفت: براساس خروجي پيش پايلوت و تجربه حاصل از آن براي كل واجدين شرايط در استان قم اجرا خواهد شد.
وي ادامه داد: فاز سوم پروژه براساس خروجي پروژه پايلوت و تجربه هاي حاصله در سراسر كشور و براي همه شهروندان واجد شرايط اجرا خواهد شد.
معاون فناوري اطلاعات سازمان ثبت احوال كشور با بيان اينكه كارت ملي هوشمند، يك كامپيوتر ساده و كوچك است كه با اتصال به يك كارتخوان، مي توان به اطلاعات درون آن دسترسي پيدا كرد، گفت: اطلاعات درون كارت ملي هوشمند به طور امن نگهداري مي شوند و كارت از دسترسي هاي غيرمجاز به آن جلوگيري مي كند.
عميديان درباره مزاياي كارت ملي هوشمند نسبت به كارت شناسايي ملي كاغذي، گفت: كارت ملي هوشمند، علاوه بر داشتن بدنه با دوام و ويژگي هاي امنيتي بيشتر و بالاتر نسبت به كارت ملي كاغذي، مزاياي ديگري نيز دارد كه كارت هاي كاغذي قادر به تامين آنها نيستند.

 



تصادف 2 خودروي سواري تونل توحيد را بست

برخورد دو خودروي سواري در تونل توحيد منجر به مصدوميت 2 تن از سرنشينان خودرو شد.
وقوع يك تصادف در مسير جنوب به شمال تونل توحيد در ساعت 41:21 دوشنبه شب به سامانه 125 سازمان آتش نشاني تهران گزارش شد و آتش نشانان ايستگاه 5 به محل حادثه اعزام شدند.
فرمانده آتش نشانان اعزامي به اين عمليات گفت: آتش نشانان پس از حضور در محل حادثه مشاهده كردند كه دو دستگاه خودروسواري با يكديگر برخورد كردند كه منجر به واژگوني يكي از اين خودروها شده است.
محمد تيمور خاني گفت: آتش نشانان پس از ايمن سازي محل و قطع سيستم برق خودرو و قرار دادن علائم هشدار دهنده، دو سرنشين خودروي واژگون شده را كه دچار مصدوميت شده بودند، تحويل امدادگران اورژانس دادند.
تيمورخاني افزود علت اين حادثه توسط كارشناسان راهنمايي و رانندگي در دست بررسي است.

 



در بردسكن زنگ تلفن همراه قاتل جان موتورسوار شد

بردسكن- خبرنگار كيهان:
به صدا درآمدن زنگ تلفن همراه در حين رانندگي جان راكب موتورسيكلت را در شهرستان بردسكن گرفت.
جانشين راهنمايي و رانندگي بردسكن با اعلام خبر فوق گفت: راكب 22 ساله موتورسيكلتي كه در بلوار امام رضا بردسكن در حركت بود متأسفانه به خاطر تخطي از سرعت مطمئنه و عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه خود به سمت راست منحرف و بشدت از ناحيه سر با جدول جوي آب و تير برق برخورد كرد كه قبل از رسيدن اورژانس و يگان امداد جان خود را از دست داد. ستوان يكم روح الله نخعي افزود: براساس شواهد اين راننده در حين رانندگي تلفن همراهش به صدا درآمد و با توجه به اينكه سرعتش غيرمجاز بوده است نتوانسته موتورسيكلت خود را كنترل كند كه متأسفانه اين حادثه برايش به وجود آمد. وي گفت اين راننده با هيچ وسيله اي برخورد نكرد و محل حادثه بلوار بوده و از لحاظ علائم راهنمايي و رانندگي و ايجاد سرعت گير هيچ گونه مشكلي نداشته است.شهرستان بردسكن در استان خراسان رضوي قرار دارد.

 



دستگيري مامورنمايي كه زنان را فريب مي داد

فردي كه با معرفي خود به عنوان مامور يكي از نهادهاي كشوري، زنان جوان را فريب داده و از آنها كلاهبرداري مي كرد، توسط ماموران پليس آگاهي رباط كريم دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرج به نقل از ستاد اطلاع رساني فرماندهي نيروي انتظامي استان تهران، مهدي يارندي گفت: چهاردهم مردادماه امسال زني جوان با در دست داشتن شكايتي عليه فردي به نام «مهران-ت» به پليس آگاهي شهرستان رباط كريم مراجعه وگزارشي ارائه داد مبني بر اينكه مدتي پيش در شهر تهران به عنوان مسافر سوار يك دستگاه خودروي سمند به رانندگي شخص مذكور شده كه وي خود را مامور يكي از نهادهاي كشوري معرفي و پس از مدتي آشنايي او را به عقد موقت خود درآورده ولي پس از چند ماه به بهانه خريد سهام، مبلغ 40 ميليون ريال از شاكي گرفته و متواري شده است.
معاون اجتماعي و فرماندهي انتظامي استان تهران گفت: با دريافت اظهارات زن جوان، موضوع در دستور كار ماموران پليس آگاهي رباط كريم قرار گرفت و در بررسي هاي اوليه مشخص شد فردي با مشخصات متهم در هيچ نهاد كشوري فعاليت نداشته و وي با جعل اين عنوان، اقدام به اخاذي از شاكي كرده است.
يارندي اظهار داشت: پيگيري ها براي شناسايي و دستگيري متهم ادامه داشت تااينكه زن جوان ديگري به پليس آگاهي رباط كريم مراجعه و با ارائه شكايت مشابهي عليه «مهران -ت»، اظهار داشت: متهم به بهانه اي مبلغ 60 ميليون ريال وجه نقد از او گرفته و پس از قطع ارتباط با او متواري شده است.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه كارآگاهان احتمال دادند افراد بيشتري در دام متهم فراري افتاده باشند از نهادي كه متهم خود را از كاركنان آن معرفي كرده بود استعلام صورت گرفت و مشخص شد 8 زن ديگر به عنوان شاكي به آن نهاد، مراجعه داشته اند.
يارندي گفت: با توجه به اهميت موضوع، پيگيري هاي ويژه اي صورت گرفت و كارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتي، متهم را در رباط كريم شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه او را دستگير كردند و متهم را به مراجع قضايي تحويل دادند.

 



رويدادهاي خارجي

بي سرپناهي 4 ميليون سيل زده پاكستاني
سازمان ملل متحد اعلام كرد كه صدها هزار نفر هنوز در مناطق سيل زده پاكستان در آوارگي بسر برده و حدود 6/4ميليون نفر بدون سرپناه باقي مانده اند.
سازمان ملل متحد در جديدترين اظهار نظر خود اعلام كرد كه صدها هزار نفر هنوز در مناطق سيل زده در آوارگي بسر برده و حدود
6/4ميليون نفر بدون سرپناه باقي مانده اند.
بنابر اين گزارش، نماينده دفتر هماهنگ كننده كمك هاي بشردوستانه سازمان ملل متحد، «موريتزيو جيليانو» گفت: سازمان ملل و جامعه جهاني تاكنون نتوانسته اند قريب يك ميليون سرپناه براي آوارگان تامين كنند، در حالي كه چادر و پوشش پلاستيكي مورد نياز براي اسكان موقت 4/2ميليون نفر هنوز به دست آن ها نرسيده است.«سليم رحمت»، نماينده سازمان بين المللي مهاجرت در اين خصوص گفت كه
9/3 ميليون نفر از سيل اخير آسيب ديده اند.وي افزود: تاكنون 111 هزار چادر و 72 هزار پوشش پلاستيكي تامين شده و اين در حالي است كه هر روز بر تعداد آوارگان افزوده مي شود.
هچنين «ماوكوس پراي»، نماينده سازمان برنامه جهاني غذا اعلام كرد: جيره غذايي يك ماهه بين 6/1ميليون نفر توزيع شده در حالي كه هدف ما توزيع اين ميزان در بين 6ميليون نفر است. وي در ادامه، نياز به چهار هلي كوپتر ديگر حاوي موادغذايي را اعلام كرد.
از سوي ديگر، «سامي مالك» نماينده يونيسف تصريح كرد: ممكن است 8 ميليون كودك در معرض ابتلاء به بيماري هاي بوجود آمده از سيل قرار داشته باشند.
وي از تهيه واكسن هاي سرخك، مالاريا و پادتن هاي مارگزيدگي علاوه بر پيش بيني و تدارك داروهاي ضروري براي حفاظت از سلامتي 8/1ميليون نفر خبر داد.
در عين حال سازمان بهداشت جهاني اعلام كرد كه اين سازمان با حمايت دولت و امدادرسانان توانسته است در مناطق سيل زده، مراكزي جهت مراقبت از بيماران داراي اسهال ايجاد نمايد.

 



سرهنگ سليماني خبر داد
دستگيري 51 نفر از اراذل و اوباش منطقه خزانه

سرويس اجتماعي -
سركلانتر هفتم تهران بزرگ از دستگيري 51 نفر از اراذل و اوباش منطقه خزانه تهران خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان سرهنگ علي اكبر سليماني گفت: با هماهنگي دستگاه قضا صبح روز 2 شهريور ساعت 30/5 با اجراي همزمان 34 واحد عملياتي 60 منزلي را كه از قبل مورد شناسايي قرار داده بوديم بازرسي كرده و 51 نفر از اراذل و اوباش منطقه خزانه را به همراه آلات و ادواتي نظير قمه، چاقو، شمشير دستگير كرديم.
وي افزود: 38 نفر از دستگير شدگان داراي سابقه بوده و بقيه تازه كار هستند.
وي تظاهرمستانه، شرب خمر و جلوگيري از عبور و مرور مردم را از جمله جرائم اين اراذل و اوباش شمرد و گفت: يكي از سركرده هاي اراذل و اوباش خزانه به نام علي-ع كه 17 سال دارد علت اقدامات خود را تلاش براي مشهور شدن ميداند.
سرهنگ سليماني افزود: اگر اين متهم از زندان آزاد نشود 80درصد مشكل خزانه حل مي شود.
سركلانتري هفتم تهران گفت: براي 30 نفر از كساني، كه دستگير شده اند حكم قبلي صادر شده است ولي چون بيشتر افرادي كه در اين محل زندگي مي كنند از يك قوم و طايفه هستند متهمان با كسب رضايت از خانواده ها در اسرع وقت آزاد مي شوند.سرهنگ سليماني افزود: اراذل و اوباش در بعضي موارد با زور و تهديد از شاكيان رضايت مي گيرند و دست دستگاه قضا در اين زمينه بسته است.

 



غرامت دزدي

يك كودك ايرلندي بابت اتهام دزدي يك چيپس 7500 يورو غرامت از فروشگاهي دريافت كرد.
به گزارش پايگاه اينترنتي «مشي» تادج موني(5ساله) كه در شمال دبلين پايتخت ايرلند زندگي مي كند. هنگامي كه با مادر خود «راشيل موني» براي خريد به فروشگاه بزرگي در آن شهر رفته بود، از سوي رئيس آن متهم به دزديدن يك چيپس يك يورويي شد.اما راشيل موني با ارائه ادله و اسناد به دادگاه دوبلين نه تنها بيگناهي فرزند خود را به اثبات رساند، بلكه مبلغ 6300 پوند معادل 7500 يورو غرامت دريافت كرد.مدير فروشگاه نيز كه قافيه را تنگ ديد، چاره اي جز پرداخت تمام و كمال غرامت به كودك 5 ساله نداشت و آن را به او داد.

 



قائم مقام سازمان بهشت زهرا خبر داد
كاهش آمار مرگ و مير در ماه رمضان

آمار فوتي هاي پذيرش شده در بهشت زهرا طي 12 روز اول ماه مبارك كاهش قابل توجهي داشته است.
كامران زنگيشه، قائم مقام سازمان بهشت زهرا(س) با اعلام اين خبر افزود: تعداد فوتي هاي 12 روز اول ماه رمضان يكهزار و 442 نفر بوده كه اين تعداد در مدت زماني مشابه در ماه قبل به ميزان 1700 مورد ثبت شده است وي اظهار داشت: بيشترين علل مرگ و مير تهراني ها در اين مدت ايست قلبي بوده است.
زنگيشه كمترين ميزان مرگ و مير را در منطقه 22 شهر تهران و بالاترين ميزان مرگ و مير را در منطقه 4 اعلام كرد.
وي در ادامه با اشاره به بسته هاي فرهنگي تهيه شده با موضوعات ماه مبارك رمضان و سجاياي اخلاقي شهيد اين ماه بزرگ حضرت مولي الموحدين امير مومنين امام علي(ع) و موضوع ارتقاي سطح معارف زائران گفت: اين بسته ها در ليالي مبارك قدر توسط ايستگاههاي صلواتي به زائران اهدا خواهد شد.
زنگيشه ادامه داد: جهت رعايت رفاه حال مراجعان و زائران، واحد خدمات عمومي سازمان تعداد 15 دستگاه سرويس بهداشتي پرتابل سيار در محوطه پاركينگ قطعات ايجاد كرده و هم چنين تعداد 5 دستگاه خودروي ون براي انتقال زائران در داخل قطعات مطهر شهدا اختصاص داده كه در ليالي مبارك قدر سرويس رايگان به عاشقان راه رسم شهدا ارايه خواهند نمود.
قائم مقام سازمان در پايان اظهار داشت: استقرار واحدهايي از سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني، تانكرهاي آب آشاميدني، بهسازي سامانه روشنايي قطعات مطهر شهدا و آماده باش تعداد 50 نفر نيروي خدماتي از ديگر خدمات ويژه سازمان براي اين ايام مي باشد.
بهشت زهرا
در شب هاي قدر باز است
به گزارش روابط عمومي سازمان بهشت زهرا، با توجه به استقبال شهروندان تهراني از برگزاري مراسم ويژه ليالي مبارك قدر در جوار مزار شريف شهدا، بهشت زهرا در روزهاي يكشنبه هفتم، سه شنبه نهم و پنج شنبه يازدهم شهريور ماه به صورت شبانه روزي باز خواهد بود.
كلاس هاي آموزش مداحي
بنابر گزارش رسيده از سوي واحد آموزش سازمان بهشت زهرا(س) دوره هاي سوم و چهارم آموزش مداحان سازمان در رشته هاي قرائت قرآن، تلقين، زيارت عاشورا و اصول اداره مجالس غزاداري در ماه رمضان برگزار مي گردد.

 



ماجراي شيرين قوچ بختياري و قصاب پرحرف

ياسوج- خبرنگار كيهان:
اعتصاب غذاي قوچ سرقت شده و پرحرفي قصاب سارقان و مالخر را لو داد.
ماجرا از اين قرار است كه در يكي از شب ها سارقان به دامداري رضا قلي در يكي از روستاهاي حاشيه شهر ياسوج دستبرد زده و چند رأس ميش به همراه يك رأس قوچ نژاد بختياري وي را به سرقت بردند. رضا قلي كه به قوچ خود علاقه زيادي داشت و حاضر نبود به راحتي دوري حيوان را فراموش كند عزم خود را جزم كرد تا هر طور شده سارقان را شناسايي كند.
مالباخته به هر كجا كه لازم بود رفت اما اثري از ردپاي قوچ و گوسفندان خود پيدا نكرد تا اين كه سرانجام به قصاب خوشنام محله مراجعه و از او درباره خريد چنين قوچي پرس وجو كرد. اما قصاب منكر خريد چنين حيواني شد و براي رضايت خاطر وي او را به منزل پدرش دعوت كرده و از نامبرده پذيرايي كاملي انجام مي دهد.
قصاب بخت برگشته پرحرفي اش گل مي كند و در حضور مهمان خطاب به پدرش مي گويد «چرا قوچي را كه خريده اي آب و علف نمي خورد» و بدين وسيله ماجراي سرقت قوچ كه در خانه قصاب نگهداري مي شد لو رفته و قصاب كه اقدام به خريد قوچ و گوسفندان سرقتي كرده بود سارقان را معرفي و با دستگيري دزدان، گوسفندان به طويله صاحب اصلي خود باز مي گردند.

 



محكومان مالي قبل از سال 89 تا دو ماه آينده آزاد مي شوند

رئيس سازمان زندان ها با اشاره به پيگيري هاي انجام شده براي آزادي زندانيان كه به خاطر عدم پرداخت ديه حبس شده اند، گفت: حداقل ترين اميد ما اين است كساني را كه قبل از سال 89 بابت ديه بازداشت شده اند را تا 2 ماه آينده از زندان آزاد كنيم.
غلامحسين اسماعيلي رئيس سازمان زندان ها كه در حاشيه دوازدهمين سالگرد شهادت شهيد لاجوردي در مسجد بلال سخن مي گفت، با اشاره به پيگيري هاي انجام شده براي آزادي زندانيان كه به خاطر عدم پرداخت ديه حبس شده اند، اظهار داشت: حداقل ترين اميد ما اين است كه كساني را كه قبل از سال 89 بابت ديه بازداشت شده اند را تا 2ماه آينده از زندان آزاد كنيم.
وي با بيان اينكه بعد از آزادي زندانيان ديه به طور طبيعي زندانيان ديگري جايگزين آنها خواهد شد، در پاسخ به سؤالي در خصوص آزادي زندانيان كه به خاطر جرايم غيرعمد زنداني شده اند، گفت: تمام اقدامات و مساعدت هاي مالي كه اكنون در حال انجام است و عناياتي كه مردم در جشن گلريزان دارند به همراه هداياي مقام معظم رهبري شامل جرايم غيرعمد مي شود.
رئيس سازمان زندان ها همچنين تاكيد كرد كه هداياي دولت و ستاد ديه شامل حال مجرماني كه جرم آنها عمدي بوده نخواهد شد.
اسماعيلي در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص دستبندهاي الكترونيكي گفت: ما براي در اختيار گرفتن اين دستبندها اكنون مذاكراتي را انجام داده ايم و نمونه هاي خارجي آن را نيز امتحان كرده ايم؛ البته مطالعات آن را نيز قبل از اينكه مجلس قانونش را ابلاغ كند انجام داديم اما براي اجراي اين كار نيازمند كمك مالي هستيم كه اميدواريم دولت و مجلس آن را تامين كنند.
به گزارش فارس وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه بعد از توجه مجلس و دولت به بار مالي دستبندهاي الكترونيكي، اين وسيله در آينده اي نزديك در اختيار سازمان زندان ها قرار بگيرد.

 



مركز اسكان بانوان بي خانمان در پايتخت ايجاد شد

مديرعامل سازمان رفاه و خدمات اجتماعي شهر تهران از اسكان زنان بي خانمان در مركز شماره 2 خاوران خبر داد.
محمدجواد روزبهاني در مورد وضعيت گرمخانه ها در سطح شهر تهران گفت: ظرفيت گرمخانه ها يا همان مراكز اسكان شبانه در فصل زمستان افزايش مي يابد چرا كه به طور معمول استقرار اين افراد در فصل زمستان بيش از فصل تابستان است.وي با بيان اينكه فصل تابستان، فصل كار است و اين افراد اغلب تابستان ها به اشتغال مشغول هستند، افزود: به اين دليل در تابستان، گرمخانه ها خلوت تر است و شهرداري مراكز گرمخانه خود را در فصل زمستان توسعه مي دهد.
روزبهاني با اشاره به اقدامات مطلوب صورت گرفته در زمينه افراد بي خانمان گفت: اين اقدامات منجر به كاهش اسكان اين افراد در گرمخانه ها شده اين در حالي است كه پيش از اين گرمخانه ها مراكز اسكان معتادان بود اما با توسعه خدمات مددكاري اين افراد به مراكز بازپروري معرفي شدند و هزينه درمان آنها نيز توسط شهرداري تهران پرداخت مي شود.
روزبهاني در مورد اسكان بانوان در گرمخانه ها گفت: با توجه به اين كه تعداد بانوان بي خانمان در سطح شهر در مقايسه با آقايان اندك است، يك مركز براي اسكان آنها درنظر گرفته شده كه مركز شماره دو خاوران است.
وي افزود: وضعيت زنان بي خانمان پس از اسكان در مركز شماره دو خاوران بررسي و به مقام هاي قانوني منعكس مي شود و پس از آن به مراكز بهزيستي يا خانواده هايشان منتقل مي شوند اما در طول زمان اسكانشان در گرمخانه از خدمات درماني برخوردار مي شوند.
به گزارش مهر، مديرعامل سازمان رفاه و خدمات اجتماعي شهر تهران در مورد افزايش مراكز گرمخانه هاي شهرداري در سال جاري با بيان اين كه با اقدامات مطلوب شهرداري در زمينه خدمات دهي و مددكاري بسياري از معتادان پس از بازپروري به خانه هايشان برگشته و در مجموع تعداد بي خانمان ها در اين مراكز كاهش يافته، تصريح كرد: هم اكنون اصلي ترين برنامه ما توسعه خدمات دهي و مددكاري به بي خانمانان است و اميدواريم تنها شاهد خدمات دهي گرمخانه ها به افراد مستاصل باشيم.

 



مرگ به خاطر برادر

سه برادر مصري در غم از دست دادن برادر بزرگ خود، يكي پس از ديگري و به فاصله نيم ساعت جان به جان آفرين تسليم كردند.
به گزارش روزنامه «الرياض» چاپ عربستان، يك خانواده مصري در استان «جيزه»، به دليل مرگ برادر بزرگ خانواده كه 51 سال سن داشت و دچار افت فشارخون شده بود، به فاصله نيم ساعت، سه نفر از اعضاي خود را از دست داد.
اين اتفاق هنگامي رخ داد كه «ممدوح محمدالدلال» (51ساله) كه برادر بزرگ خانواده به شمار مي رفت به دليل افت فشار خون جان داد و برادرش كه به تازگي از سفر آمده بود. با ديدن او شروع به ضجه و ناله كرد و ناگهان در مقابل مادر 75 ساله خود بر زمين افتاد و همسايه ها به خيال اينكه بيهوش شده است طبيب خبر كردند، اما كار از كار گذشته بود.برادر سوم نيز كه سعيد و 41 سال سن داشت با شنيدن داد و فريادهاي همسايگان به سوي او شتافت ولي پس از اينكه به طبقه بالاي ساختمان رفت، ناگهان با جنازه او مواجه شد و حالت جنون به وي دست داد و بيهوش بر زمين افتاد.
رضا برادر چهارم (30ساله) نيز كه براي پي بردن به موضوع به طبقه دوم خانه خود رفت و با اين صحنه روبرو شد، از حال رفت و بيهوش به زمين افتاد.همسايگان براي نجات او را به بيمارستان بردند و پزشكان اعلام كردند كه به دليل عشق و علاقه برادران به يكديگر سه تن از آنها جان سپرده اند.
برپايه اين گزارش،پس از حضور مسئولان قضايي و پزشك قانوني منطقه اكبر مشخص شد كه سه برادر متوفي به دليل افت شديد فشارخون به دليل غم و اندوه ناشي از مرگ برادر جان سپرده اند.

 



معاون وزير بهداشت: اعطاي مجوز به متقاضيان تاسيس داروخانه از سر گرفته مي شود

معاون غذا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به تدوين و ابلاغ آيين نامه جديد تاسيس داروخانه در سراسر كشور گفت: اعطاي مجوز به متقاضيان تاسيس داروخانه بزودي از سر گرفته مي شود.
دكتر «احمد شيباني» روز سه شنبه، در آستانه پنجم شهريورماه - روز داروساز - افزود: براساس دستور اين معاونت به دانشگاههاي علوم پزشكي تهران، شهيد بهشتي و ايران، متقاضيان مي توانند با مراجعه به اين دانشگاهها، براساس نوبت، امتياز و شرايط خود مجوز تاسيس داروخانه را دريافت كنند.
وي اظهار داشت: اكنون بيش از 300 نفر در تهران در نوبت تاسيس داروخانه هستند و تعداد قابل ملاحظه اي از متخصصان نيز متقاضي تاسيس در ساير مناطق كشور هستند.
معاون وزير بهداشت گفت: مبناي اجراي آيين نامه قبلي تاسيس داروخانه ها، جمعيت مناطق در سه سال كشور و فاصله داروخانه ها بود كه با افزايش نيازها و جمعيت كشور، ضروري بود در اين آيين نامه اصلاحاتي انجام شود.
وي افزود: اين معاونت با كمك انجمن داروسازان آيين نامه خوبي در اين زمينه تنظيم كرده است كه يك ماه پيش ابلاغ شد و بزودي شاهد تاسيس داروخانه هاي جديد در كشور خواهيم بود.
شيباني در تشريح ضرورت اصلاح آيين نامه گفت: توقف تاسيس داروخانه در تهران و شهرهاي بزرگ مناسب نبود چرا كه موجب مي شد مسايل خاصي در جريان جابجايي پروانه ها و مجوزها صورت گيرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14