(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 6 شهريور  1389- شماره 19728

تكميل مسجد نيمه كاره فاطمه زهرا(س) جيرفت نياز به كمك افراد نيكوكار دارد
شب هاي رمضان در دامنه هاي سبلان
ايران در كيهان
كميته امداد كردستان براي خانواده هاي نيازمند 9 هزار شغل ايجاد كرد
كارخانه نورد فولاد و توليد اتانول در خوانسار احداث مي شود
معاون شهردار: بافت فرسوده اصفهان نوسازي مي شود
بازسازي عتبات عاليات به 127ميليارد تومان اعتبار نياز دارد
مديرعامل شركت برق گلستان: فرسودگي شبكه برق گنبدكاووس تحمل بار مصرف بالاي برق را ندارد
تاكيد استاندار فارس بر بهره برداري از ايستگاههاي راه آهن شيراز- اصفهان
بهره برداري از تقاطع غيرهمسطح رشت يك سال زودتر از موعد مقرر
معاون امور عمراني استانداري گلستان:
واحدهاي توليد مصالح ساختماني سه ماه براي استانداردسازي مهلت دارند
توضيحات بنياد شهيد استان بوشهر درباره يك مطلب



تكميل مسجد نيمه كاره فاطمه زهرا(س) جيرفت نياز به كمك افراد نيكوكار دارد

سرويس شهرستان ها:
مسجد نيمه كاره فاطمه زهرا(س) جيرفت براي تكميل نياز به مشاركت و كمك مالي افراد نيكوكار دارد.
يكي از اعضاي هيئت امناي مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) جيرفت در اين باره گفت: به منظور ساخت مسجدي به نام فاطمه زهرا(س) در اين شهر در سال 86 با كمك افراد نيكوكار يك واحد مسكوني به مساحت 425 متر مربع به مبلغ 36 ميليون تومان خريداري و با اهداي منزل ديگري در جوار اين واحد از سوي مادر و دختر نيكوكار براي ساخت مسجد اين دو خانه بازسازي و نماز جماعت در آن اقامه كه با استقبال فراوان مردم بويژه جوانان روبه رو شد. حسين مطهري افزود: ارديبهشت ماه امسال و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اين دو واحد مسكوني تخريب و ساخت مسجد و تكيه اي با نام فاطمه زهرا(س) آغاز شد.
وي گفت: با بيش از 40 ميليون تومان كمك هاي مردمي و افراد خير تاكنون فوندانسيون اين مسجد انجام شده و به دليل فقدان بودجه ادامه كار ساخت اين بناي مذهبي متوقف شده است.
وي گفت: براي تكميل بناي مسجد نياز به مشاركت و كمك مالي افراد نيكوكار، دستگاههاي دولتي و سازمان اوقاف و امور مساجد است.
عضو هيئت امناي مسجد افزود: هم اكنون نماز جماعت و ديگر برنامه هاي مذهبي در فضاي باز مسجد انجام مي شود.
اين مسجد در سه طبقه احداث مي شود و شامل درمانگاه، پايگاه مقاومت بسيج، كانون فرهنگي و موسسه خيريه خواهد بود.
شايان ذكر است شماره حساب 106984082004 نزد بانك ملي شعبه امام خميني(ره) جيرفت براي كمك افراد نيكوكار به تكميل اين مسجد اختصاص يافته است.

 



شب هاي رمضان در دامنه هاي سبلان

گزارشي از: نادر پرستار- خبرنگار كيهان در اردبيل
مشاهده سرپرست خانواده ها با يك گوني كوچك برنج در دست و ازدحام و شلوغي مغازه هاي قنادي نشان از رسيدن رمضان در اردبيل دارد.
چرا كه فرني كه آرد برنج مواد اوليه آن است با ماه مبارك رمضان در اردبيل الفت ديرينه اي دارد و بنابراين تهيه آن جزء ضروري ترين و لازم ترين وظايف سرپرستان خانواده ها در اردبيل است.
بيشتر مردم اردبيل در روزهاي آخر ماه شعبان با زبان روزه به استقبال ماه رمضان مي روند. روزه گرفتن در آخرين روزهاي ماه شعبان سنت حسنه اي است كه در ميان مردم اردبيل ريشه دوانيده و اين عمل را نوعي تكليف براي خود شمرده و آن را نشاني از اهميت دادن به ماه مبارك و عظمت و بزرگي اين ماه قلمداد مي كنند.
جنب و جوش و مراجعه زياد مردم به فروشگاه هاي موادغذايي و ازدحام در چنين محل هائي يكي ديگر از نشانه هاي فرا رسيدن ماه رمضان در اردبيل است. مردم اردبيل به خاطر آنكه در طول ماه رمضان فرصت مناسب و كافي براي حضور در مساجد و انجام فرايض ديني داشته باشند. سعي مي كنند عمده موادغذايي مورد نياز در ماه رمضان را قبل از فرا رسيدن اين ماه تهيه كنند. با فرا رسيدن ماه مبارك شهر چهره اي ديگر به خود مي گيرد. فضاي معنوي خاصي بر اين شهر حاكم مي شود و از اولين روز و اولين ساعات رمضان هم تلاش مي كنند كه در رفتار و كردار و گفتار خود مراقب باشند و خودسازي را پيشه خود قرار دهند.
با فرا رسيدن افطار مادران سفره پربركت افطار را پهن مي نمايند و دقايقي مانده به اذان مغرب همه اعضاي خانواده بر سر سفره مي نشينند. بزرگان به تلاوت قرآن مي پردازند و دعا مي كنند و كوچكترها با آمين گفتن خود را همراه بزرگترها در توسل به درگاه احديت مي كنند.
بيشتر خانواده هاي اردبيلي افطار خود را با آب ولرم، خرما و يا نمك باز مي كنند. فطير سنتي ، بربري و سنگك تازه در تمامي سفره هاي اردبيلي هاي روزه دار جاي خاصي براي خود دارند كه به همراه چاي شيرين، عسل سبلان و سرشير مخصوص اردبيل ميل مي شود.
فرني به همراه مرباي گل (قزل گل)، بالنگ و پسته غذاي معمول و هميشگي سفره هاي افطار اردبيلي هاست. فرني، غذايي است كه با آرد و برنج و شيرمحلي درست مي شود و در افطار قبل از غذاي اصلي به همراه مربا و به خصوص مرباي گل صرف مي شود. همچنين آش دوغ نيز از جمله غذاهايي است كه در سفره اردبيلي ها جاي خاصي داشته و از طرفداران زيادي برخوردار است.
برخي از خانواده هاي اردبيلي دوست دارند كه تمامي غذاهاي تهيه شده را به هنگام افطار صرف كنند و عده اي ديگر چاي شيرين، فرني و آش دوغ و به طور كلي غذاهاي فرعي را به هنگام افطار ميل مي كنند و پس از گذشت ساعاتي غذاي اصلي از جمله برنج و كباب را صرف مي كنند. ساعات نزديك به افطار در اردبيل از حال و هواي خاصي برخوردار است. اگر غريبه اي در اين شهر باشد و زمان اذان مغرب را نداند از رفتار مردم و جو حاكم به شهر متوجه فرا رسيدن زمان اذان مي شود. جنب و جوش مردم و بسته شدن همزمان مغازه ها و محل هاي كسب و كار نشان از فرا رسيدن افطار در اردبيل است. به هنگام افطار همه در منازل و بر سر سفره افطار حاضر مي شوند و سكوتي خاص و آرامشي قابل توجه بر سطح شهر حاكم مي شود.
شب هاي ماه رمضان در اردبيل شب هايي منحصر به فرد است. ساعتي پس از افطار اكثريت مغازه ها و مراكز خريد باز شده و شلوغي خاصي در سطح شهر حاكم مي شود. برخي خانواده ها خريدهاي ضروري خود را پس از افطار انجام مي دهند و تا پاسي از شب و حتي نزديكي هاي سحر برخي از مغازه ها باز و نسبت به ارائه خدمات به مردم اقدام مي كنند.
همچنين در ساعات بعد از افطار در اغلب مساجد نماز جماعت اقامه مي شود و سپس مراسم سخنراني و قرائت قرآن و ادعيه برگزار مي شود. در اغلب موارد در اين شب ها همه اعضاي خانواده به اتفاق هم به مسجد مي روند. نمازجماعت در ماه رمضان در اردبيل از شكوه و عظمت خاصي برخوردار است. در تمامي محلات پير و جوان و زن و مرد در صف هاي به هم فشرده نمازجماعت حضور مي يابند و براي برپايي نماز اول وقت به جماعت اهميت قائل مي شوند.
مجالس ترحيم نو گذشتگان در مساجد در ماه رمضان در ساعات بعد از افطار برگزار مي شود و براساس يك سنت قديمي در شب دوم ماه رمضان در اردبيل مجالس يادبود براي اشخاصي كه بعد از رمضان سال قبل درگذشته اند در منازل برپا مي شود.
در بين مردم مسلمان و ولايتمدار اردبيل بيدار شدن از خواب در ساعاتي قبل از اذان صبح و صرف سحري از قديم الايام مراسم خاص خود را دارد هر چند كه گذر زمان تغييراتي در آن ها به وجود آورده است.
دادن افطاري و برپايي ميهماني ها از ديگر مراسم روزه داران اردبيلي است. صله ارحام و دادن افطاري به اقوام و آشنايان بدين گونه است كه ابتدا افراد و خانواده هاي كم سن و سال براي باز كردن افطاري به منزل بزرگتران مي روند و سپس آنان را به افطاري هاي ديگر دعوت مي كنند.
در عيد فطر نيز همه روزه داران جهت اقامه نماز عيد به مساجد مي روند و در ساعات اوليه صبح موجي از جمعيت در خيابان ها و كوچه هاي اردبيل به راه مي افتند تا خود را به موقع به مساجد و مصلاي اردبيل براي برپايي نماز برسانند. ديد و بازديد اين روز مخصوص مصيبت زدگان است. بدين معني كساني كه قبل از عيد و در فاصله فطر و يكي از اعياد رسمي قبل از آن يكي از افراد خانواده خود را از دست داده اند در مساجد محلات حضور مي يابند و دوستان و آشنايان براي اظهار همدردي به مساجد مي روند. مشابه اين مجالس براي زمان در بعدازظهر عيد فطر در منازل برگزار مي شود

 



ايران در كيهان

افزايش روابط اصفهان و خارطوم
اصفهان- خبرنگار كيهان: استاندار خارطوم با اشاره به مشتركات دو كشور و تحكيم روابط سودان و ايران، خواستار افزايش روابط اصفهان و خارطوم شد. «عبدالرحمن الخضر» در ديدار با استاندار اصفهان گفت: سودان از كشورهاي در حال توسعه است و تاسيسات زيادي را در دست ساخت دارد كه با همكاري ايران مي توان شركت هاي اقتصادي بزرگ ايجاد و در سرمايه گذاري توفيق بيشتري كسب كرد. وي افزود: در زمينه ساخت راه، پل، تونل، آسفالت و قير با ايران و اصفهان آماده همكاري هستيم و با توجه به سرمايه گذاري سودان در پرورش دام ما آمادگي داريم گوشت مورد نياز ايران و ديگر كشورهاي مسلمان را تامين كنيم.
شبي با قرآن در خوراسگان
¤ مراسم افتتاحيه محفل نوراني قرآن كريم در محل آستان مقدس ابوالعباس خوراسگان برگزار شد. در اين مراسم كه حجت الاسلام والمسلمين حسين اژدري مديركل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان، دكتر شهرزاد نماينده مجلس، دكتر نيك دستي قاري رتبه اول مسابقات بين المللي سازمان اوقاف و امور خيريه و تني چند از مسئولان شهر و استان اصفهان حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي نقدعلي معاون اداره كل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان در خصوص بهره گيري از ماه مبارك رمضان و نور قرآن مطالبي بيان كرد.
خريد تضميني محصولات كشاورزي
يزد- خبرنگار كيهان: سرپرست اداره تعاون روستايي استان يزد از خريد تضميني 21 هزار تن انواع محصولات كشاورزي و دامي از كشاورزان و دامداران استان يزد خبر داد. محمدعلي باقي زرگر اظهار داشت: تعهد اداره تعاون روستايي استان يزد در زمينه خريد تضميني محصولات مختلف از كشاورزان و دامداران 22 هزار تن بوده و از اين ميزان 21 هزار تن به ارزش بيش از 76 ميليارد ريال محقق شده است.
راه يابي به مسابقات كشوري تواشيح
لردگان- خبرنگار كيهان: گروه تواشيح مركز دارالقرآن كريم كوثر لردگان در مسابقات استاني اداره كل اوقاف مقام اول را كسب كرد و به مسابقات كشوري راه پيدا كرد.
گفتني است مراسم جزءخواني قرآن كريم همه روزه تا پايان ماه مبارك رمضان از ساعت 30/6 عصر تا اذان مغرب توسط قاريان برتر در مصلاي شهر برگزار مي شود.
محفل انس با قرآن در كلاله
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: مراسم معنوي انس با قرآن با حضور «حسين رستمي» نفر اول مسابقات بين المللي قرائت قرآن با شركت اقشار مختلف شيعه و سني در مسجد جامع كلاله برگزار شد. در اين مراسم پس از تلاوت آياتي از كلام الله مجيد به وسيله استاد حسيني و قاريان منطقه، حجت الاسلام والمسلمين «نورالله ولي نژاد» مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان گلستان با تاكيد بر ضرورت بهره مندي انسان ها از آيات قرآن كريم گفت: قرآن راه و منش زندگي را براي ما مشخص كرده است.
افتتاح 12 پروژه در خراسان شمالي
بجنورد- خبرنگار كيهان: مديركل راه و ترابري استان خراسان شمالي از افتتاح و بهره برداري از 12 پروژه عمراني در زمينه راه در اين استان خبر داد.
ابوالفضل باقرنيا مجموع اعتبار اين پروژه ها را مبلغي بالغ بر 100 هزار و 222 ميليون ريال از محل اعتبارات ملي و استاني دانست و افزود با بهره برداري از اين پروژه ها، اياب و ذهاب مردم تسهيل و در زمان و مصرف سوخت صرفه جويي مي شود.
افتتاح جايگاه سي ان جي در اراك
اراك- خبرنگار كيهان: با راه اندازي جايگاه عرضه سي ان جي واقع در ميدان فراهان اراك، چهل و چهارمين جايگاه سي ان جي استان مركزي راه اندازي شد. حسين صادقيان مدير شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه استان مركزي با بيان اين مطلب اظهار داشت اين جايگاه يازدهمين جايگاه سي ان جي در اراك بوده و داراي 3 ديپنسر و ظرفيت 1200 مترمكعب است.
برگزاري يادواره شهدا
سرويس شهرستان ها: با حضور مسئولان و خانواده هاي معظم شهدا مراسم تجليل از 23 شهيد روستاي ديزان طالقان در مسجد جامع اين روستا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل حفظ و نشر ارزش هاي دفاع مقدس غرب استان تهران در پايان اين يادواره كليه شركت كنندگان در مراسم با حضور در گلزار شهداي اين روستا با شهيدان تجديدبيعت كردند.
حمل 5/1ميليارد تن بار
طبس-خبرنگاركيهان:درسال گذشته بيش از 5/1ميليارد تن بار توسط راه آهن شرق كشور حمل شده كه نسبت به سال قبل آن 66 درصد افزايش نشان مي دهد. مديركل راه آهن شرق كشور با اعلام مطلب فوق گفت: در 4ماهه اول امسال درآمد حاصل از بارگيري در راه آهن شرق كشور 144 درصد افزايش يافته است. وي افزود: ماهانه 100هزار نفر مسافر دراين راه آهن جا به جا مي شود.
برگزاري همايش امداد ياران
ساري-خبرنگاركيهان: به مناسبت فرارسيدن ماه مبارك رمضان اولين همايش امداد ياران كميته امداد مازندران درشهرستان بهشهر برگزار شد.
محمود ثابت قدم معاونت حمايت و سلامت خانواده كميته امداد مازندران اظهار داشت: تبيين برنامه هاي اين نهاد درماه مبارك رمضان و ارائه شرح وظايف امداد ياران درجهت جذب كمك هاي مردمي درمناطق مختلف شهري و روستاهاي تابعه اين شهرستان از اهداف اين همايش بود.
مديريت پساب هاي خانگي
مانه و سملقان- خبرنگاركيهان: پساب هاي خانگي سلامت روستائيان را در شهرستان مانه وسملقان تهديد مي كند. مهدي شيردل بخشدار مانه با اعلام مطلب فوق گفت: در بخش مانه براي بزرگترين روستا كه محمدآباد است طرح جمع آوري آب و فاضلاب خانگي را با 2ميليارد ريال اعتبار درنظرگرفته ايم و اداره آب و فاضلاب روستايي تاكنون براي مطالعات آن 200ميليون ريال هزينه كرده است.
اهداي كتاب به كانون هاي مساجد
بندرعباس -خبرنگاركيهان: به مناسبت روز جهاني مسجد بيش از 4 هزار جلد كتاب بين اعضاي كانون هاي فرهنگي-هنري مساجد هرمزگان اهداء شد. همايون اميرزاده گفت:عناوين اين كتاب ها همه با موضوع دين و مذهب و با هدف بالا بردن دانش ديني اعضاي كانون ها به آنها اهداء شده است. وي افزود: هدف ديگر اين اقدام، ترغيب اعضاي كانون ها به مطالعه بيشتر است. زيرا يكي از عوامل اصلي تقويت كانون هاي مساجد بالا بردن سواد و اطلاعات اعضاء است كه آن هم فقط با مطالعه بيشتر ميسر خواهد شد.

 



كميته امداد كردستان براي خانواده هاي نيازمند 9 هزار شغل ايجاد كرد

سنندج- خبرنگار كيهان:
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان كردستان گفت: اين نهاد در سال گذشته براي بيش از 9 هزار خانوار تحت پوشش خود اشتغال ايجاد كرده است.
«علي اكبر بسطامي» در جمع خبرنگاران افزود: كميته امداد براي اشتغالزايي خانوارهاي تحت پوشش خود كساني را كه فاقد مهارت ها شغلي هستند، پس از استعدادسنجي مورد آموزش قرار مي دهد و سال گذشته دو هزار و 489 نفر از افراد تحت پوشش اين كميته آموزش هاي فني و حرفه اي را فرا گرفته اند.
وي در زمينه ايجاد سرپناه براي خانواده هاي محروم اين استان گفت: در سال گذشته از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و با همكاري دولت؛ كميته امداد توانست در مجموع دو هزار و 917 واحد مسكن احداث، تعمير و بهسازي كند كه 274 مورد از اين واحدها نوساز بوده است.
وي سالمندان و زنان سرپرست خانوار را بخش بزرگي از افراد تحت حمايت دانست و گفت: 10 درصد از جمعيت استان كردستان تحت پوشش كميته امداد هستند.
بسطامي گفت: دو هزار دانشجو و بيش از يك هزار و 700 دانش آموز نيز تحت پوشش كميته امداد كردستان هستند.

 



كارخانه نورد فولاد و توليد اتانول در خوانسار احداث مي شود

خوانسار- خبرنگار كيهان:
با حمايت وزارت صنايع و معادن، بزودي شاهد احداث كارخانه نورد فولاد و توليد اتانول در شهرستان خوانسار خواهيم بود.
مديركل صنايع و معادن استان اصفهان در جلسه نمايندگان صنايع خوانسار افزود: اجراي طرح هاي صنعتي در خوانسار همسو با سياست هاي دولت در تمركززدايي و جلوگيري از مهاجرت به شهرهاي بزرگ از جمله تهران صورت مي گيرد.
«محسن پورسينا» با اشاره به نياز كشور به خودكفايي در توليد بنزين، طرح توليد اتانول از محصولات كشاورزي در شهرستان خوانسار را گام مهمي در توليد سوخت و خودكفايي در اين زمينه دانست.
وي خواستار پيگيري خط اعتباري ويژه مصوب براي پرداخت تسهيلات به واحدهاي صنعتي نيمه تمام شد و گفت: بايستي براي كاهش مدت تشريفات اداري، كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان در شهرستان خوانسار با حضور نمايندگان صنايع و معادن، استانداري، شركت شهركهاي صنعتي و بانك هاي عامل تشكيل تا طرح هاي نيمه تمام در آن جلسه با حضور مجريان طرحها به صورت كامل بررسي و تصويب شود.

 



معاون شهردار: بافت فرسوده اصفهان نوسازي مي شود

اصفهان- خبرنگاركيهان:
معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان از ابلاغ طرح بازنگري تفضيلي شهر تا دو ماه آينده و پرداخت تسهيلات بانكي براي نوسازي بافت فرسوده تا سقف 200ميليون ريال به ازاي هر واحد مسكوني خبر داد.
مسعود نريماني در گفت وگو با خبرنگاران افزود: باتوجه به اينكه طرح تفضيلي شهر اصفهان، يكي از نخستين طرح هاي تفضيلي كشور است كه قديمي شده اما هنوز ابلاغ و اجرايي نشده است اما با تعامل با كميسيون ماده 5 اميد است ظرف 2ماه آينده ابلاغ و اجرايي شود.
وي گفت: براي تعيين محدوده شهر اصفهان، طرح بازنگري تفضيلي تهيه و طرح توسعه پايدار حريم شهر اصفهان نيز براي حريم شهر تدوين شده كه براي تأييد به شورا و تصويب نهايي به شوراي برنامه ريزي استان ارسال خواهد شد.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان طرح بازنگري تفضيلي و توسعه پايدار حريم شهر را لازمه توسعه اين كلان شهر دانست و افزود: در همين راستا محدوده قانوني شهر نيز براي تأييد به مراجع مربوطه تقديم مي شود.
وي پروژه هاي بدنه سازي شرق چهارباغ، احياي ميدان امام علي(ع) و بناهاي اطراف ميدان امام را از جمله طرح بزرگ اين حوزه توسط سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان خواند و گفت: درحال حاضر مرحله سوم بدنه سازي شرق چهارباغ آغاز شده است و مرحله اول طرح زيرگذر ميدان امام علي(ع) تا عيد سعيد فطر به بهره برداري مي رسد اما طرح بهسازي اطراف ميدان امام كه 17هكتار مساحت دارد پس از ابلاغ طرح تفضيلي ماده 5 با 10ميليارد تومان اعتبار اوليه آغاز خواهدشد.

 



بازسازي عتبات عاليات به 127ميليارد تومان اعتبار نياز دارد

قزوين- خبرنگار كيهان:
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات استان قزوين با اشاره به اقدامات اين ستاد در عراق گفت: براي بازسازي عتبات عاليات 712 ميليارد تومان اعتبار نياز است.
رضا صديقي در چهارمين نشست ستاد بازسازي عتبات عاليات استان قزوين اظهار داشت: بزرگترين سرمايه براي بازسازي عتبات عاليات مردم هستند و امروز بهترين زمينه براي بازسازي عتبات عاليات در كشور فراهم شده است و بايد برنامه ريزي و بسترسازي لازم براي حضور همه مردم در اين زمينه فراهم شود.
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات استان قزوين افزود: پيشرفت 59 درصدي ساخت و ساز مناره هاي دوطفلان مسلم(ع)، ساخت و انتقال تصفيه خانه براي رفع مشكل آب آشاميدني حرم دوطفلان مسلم(ع)، ايجاد فضاي باز بيرون محوطه حرم در دوهزار مترمربع براي تسهيل در عبور و مرور زائران، انجام سنگ كاري بيرون محوطه، نصب دو دكل 52 متري براي روشنايي اطراف حرم، انتقال و نصب دو ضريح براي حرم دو طفلان از جمله اقدامات اين ستاد در شهر مسيب عراق است.
وي با بيان اينكه درحال حاضر مبلغ يك ميليارد تومان براي بازسازي حرم دوطفلان مسلم نياز است كه ضرورت همكاري مردم متدين را مي طلبد، گفت: جابه جايي و بازسازي ايوان حرم دوطفلان مسلم(ع) با 050 ميليون تومان اعتبار، مسقف كردن 060 مترمربع فضاي حرم براي اقامت يك هزار و 050 زائر با 07 ميليون تومان اعتبار، اجراي طرح توسعه ديوارهاي حرم دوطفلان مسلم(ع)، سنگ كاري حرم، طلاكاري گنبد، آينه كاري و مقاوم سازي و بازسازي سرداب صحن و سراي حرمين عسكريين (ع) از برنامه هاي در دستور كار اين ستاد است.
صديقي با قدرداني از همكاري مردم براي بازسازي عتبات عاليات خواستار جذب نيروي متخصص در عرصه هاي اسكلت كاري، سنگ كاري، برق كاري و تأسيسات به صورت حرفه اي شد.

 



مديرعامل شركت برق گلستان: فرسودگي شبكه برق گنبدكاووس تحمل بار مصرف بالاي برق را ندارد

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
فرسودگي شبكه برق شهرستان گنبد كاووس تحمل بار مصرف بالاي برق ساكنان اين شهرستان را ندارد.
مديرعامل شركت توزيع برق استان گلستان در جلسه رسيدگي به مشكلات برق شهرستان گنبدكاووس ضمن اعلام مطلب فوق افزود: عمده مشكل برق اين شهرستان فرسودگي شبكه برق اين منطقه مي باشد به همين منظور براي اصلاح اين شبكه برنامه ويژه اي پيش بيني شده است.
«قاسم شهابي» گفت: به دليل گرمسيري بودن اين منطقه در خردادماه امسال شاهد افزايش 47 درصدي مصرف برق در اين شهرستان بوديم.
مديرعامل شركت توزيع برق گلستان در خصوص صدور قبض برق اين مرحله شهرستان گنبدكاووس افزود: گرماي خردادماه امسال در اين منطقه سبب شده تا مردم بيش از الگوي مصرف برق استفاده كنند و با اطمينان 9/99 درصد مشكلي در محاسبه ميزان برق مصرفي مشتركين وجود ندارد.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس نيز در اين جلسه بر ضرورت تجديدنظر در ماههاي اعمال تعرفه گرمسيري شهرستان گنبدكاووس تأكيد كرد و گفت: با توجه به اقليم گرم اين شهرستان و گرماي بي سابقه مردم ناچار به استفاده بيشتر از وسايل سرمايشي هستند و اين مصرف برق در گنبدكاووس را بسيار بالا برده است.
«غلامعلي سوسرايي» از تعدد مراجعات مردم به فرمانداري در روزهاي اخير به خاطر مشكل در پرداخت قبض برق خبرداد و خواستار مساعدت مسئولان برق در اين زمينه شد.
وي با بيان اينكه اعتبار چهار ميليارد توماني كمك شاياني به اصلاح شبكه برق شهرستان گنبدكاووس كرد، گفت: اگر اين اعتبارات هزينه نمي شد به طور يقين مشكلات بزرگي در شهرستان در زمينه برق به وجود مي آمد، هر چند شبكه هاي برق اين شهرستان هنوز نياز به تقويت دارند.

 



تاكيد استاندار فارس بر بهره برداري از ايستگاههاي راه آهن شيراز- اصفهان

شيراز- خبرنگاركيهان:
وزارت راه و ترابري بايد در اسرع وقت نسبت به تملك زمين هاي مورد نياز براي احداث ايستگاه راه آهن شيراز- اصفهان اقدام كرده و با تخصيص اعتبار زمينه بهره برداري از ايستگاههاي مذكور را فراهم آورد.
استاندار فارس در جلسه اي با نمايندگان ويژه وزير راه و ترابري با بيان اين مطلب گفت: با توجه به سرمايه گذاري 4 هزار ميليارد ريالي براي اجراي اين پروژه هر روز كه انجام ايستگاههاي آن به تعويق مي افتد با توقف سرمايه 400 ميليارد توماني و ضرر سود حاصله از آن مواجه هستيم.
«روح الله احمدزاده» اظهار داشت: بايد توقف پروژه پايان يابد و همه مسئولان تلاش كنند تا هرچه زودتر مسائل و مشكلات اين طرح رفع شود.
وي افزود: در اين طرح حجم بالايي سرمايه گذاري شده است و هر روز كه اجراي اين طرح طولاني تر مي شود ضررش براي بيت المال به مراتب بيشتر از ادعايي است كه چند معارض دارند. وي درباره نگراني مردم نسبت به حقشان در مورد ارزيابي زمين ها افزود: مردم بدانند طرف حساب آنها شخص يا بنگاه نيست. طرف حساب آنان دولت است و مشكل آنها به نحو شايسته اي حل خواهد شد.
گفتني است خبرنگار كيهان در شيراز چندي پيش در خبري مشكلات موجود در ايستگاه موقت راه آهن شيراز را به مسئولان گوشزد كرده بود.

 



بهره برداري از تقاطع غيرهمسطح رشت يك سال زودتر از موعد مقرر

رشت- خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان از افتتاح تقاطع غيرهمسطح ميدان گاز رشت همزمان با ايام دهه مبارك فجر خبر داد.
روح الله قهرماني چابك با تأكيد بر حل مشكل ترافيكي استان به ويژه شهر رشت گفت: پروژه مذكور قرار بود در ارديبهشت ماه سال 90 آماده بهره برداري شود اما انتظار مي رود اين تقاطع در بهمن ماه امسال به بهره برداري برسد.
به گفته وي، پروژه تقاطع غيرهمسطح ميدان گاز رشت با صرف 5/2ميليارد ريال اعتبار تاكنون 45 درصدپيشرفت فيزيكي داشته است.
قهرماني گفت: عمليات احداث اين تقاطع از آذرماه سال 88 آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
وي افزود: 50ميليارد ريال برآورد اوليه اين طرح بوده است.
استاندار گيلان گفت: درحال حاضر مشكلي در تملك اماكن موجود در منطقه و انتقال تأسيسات وجود ندارد كه بايد كارهاي اجرايي آن تسريع شود.

 



معاون امور عمراني استانداري گلستان:
واحدهاي توليد مصالح ساختماني سه ماه براي استانداردسازي مهلت دارند

گرگان - خبرنگار كيهان:
معاون امور عمراني استانداري گلستان اعلام كرد: توليدكنندگان مصالح ساختماني استان 3 ماه فرصت دارند تا براي استانداردسازي واحدهاي توليدي خود اقدام كنند.
عبدالرضا رادبود اظهار داشت: در صورتيكه توليدكنندگان در اين مهلت زماني نسبت به الزامات و موازين استاندارد بي توجه باشند، با آنان برخورد خواهد شد.
وي ضمن تأكيد بر اهميت استانداردسازي محصولات واحدهاي توليد مصالح ساختماني گفت: در راستاي انجام اين مهم، همكاري و تعامل گسترده دستگاههاي اجرايي با اداره كل استاندارد ضروري و بلكه ناگزير است، زيرا عدم برخورد با واحدهاي توليدي غيراستاندارد، مساوي باناديده گرفتن حقوق مصرف كنندگان و توليدكنندگان استاندارد بوده و مخاطراتي براي امنيت و سلامت جامعه ايجاد مي كند.

 



توضيحات بنياد شهيد استان بوشهر درباره يك مطلب

با سلام و تحيت، احتراما، ضمن عرض سپاس از توجه و عنايت آن نشريه وزين بر امور مربوط به جامعه ايثارگري و تلاش در جهت بهبود كيفيت خدمات رساني به اين عزيزان.
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون «درشهر ما»، صفحه 11 شماره 19701 تاريخ 4/5/89 زير عنوان «مشكل والدين شهداي برازجاني براي زيارت قبور» مطلب زير جهت آگاهي خوانندگان آن نشريه ارسال مي شود.
استان بوشهر به واسطه موقعيت خاص جغرافيايي و آب و هوايي داراي شرايط ويژه اي است. آفتاب سوزان اين استان و گرماي 50 درجه يكي از مهمترين دغدغه ها و عوامل اختلال در زندگي عادي مردم است. وجود فرهنگ متعالي ايثارگري در مردم استان و تقديم شهداي گرانقدر به انقلاب اسلامي باعث گرديده است كه يكي از اولويت ها در سازمان بنياد شهيد ساماندهي گلزارهاي مقدس شهدا و مسقف نمودن اين اماكن مقدس جهت تسهيل در امر زيارت قبور مطهر شهدا و كاستن از مشكلات مربوط به گرماي آفتاب تابستان باشد. براين اساس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان بوشهر با سرعت پيگير ساماندهي گلزارهاي مقدس شهدا شد و با استفاده از توان مهندسان برجسته استان و كشور نقشه هاي گلزارهاي مقدس شهدا را اجرا كرد كه گلزار مورد اشاره آن نشريه نيز به عنوان يكي از بزرگترين پروژه ها با استفاده از طراحي بسيار زيبا و ماندگار يكي از مهندسان خوش ذوق كه خود فرزند شهيد نيز مي باشند اجرا شد. بواسطه وضعيت زمين گلزار شهدا برازجان و شيب گلزار مي بايستي سمت پايين گلزار (ضلع شمالي) با ارتفاع ساخته مي شد تا گلزار كاملا مسطح باشد و دراين سمت نيز جهت سهولت قدم گذاشتن جانبازان عزيز و والدين كهنسال شهدا به صحن گلزار با ايجاد رمپ با شيب ملايم و كاملا مطابق با استاندارد بين المللي مشكل به صورت كامل از بين رفته ضمن اينكه از سه ضلع جنوبي، شرقي و غربي تنها با گذر از يك پله مي توان قدم به گلزار گذاشت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14