(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 6 شهريور  1389- شماره 19728

تا ماه آينده تمام زندانيان ديه آزاد مي شوند
رئيس سازمان زندان ها: جرم زندانيان سال فتنه امنيتي است نه سياسي
جزئيات دلايل سه پرواز ناموفق هما ، ماهان و آسمان
سرقت گاوصندوق با سطل زباله شهرداري
وزير آموزش و پرورش: زمان اعلام نتايج استخدام آموزش و پرورش مشخص نيست
رودخانه ها در جنوب شرق كشور سيلابي مي شوند
تعويق اجراي طرح جامع پيشگيري از مواد مخدر
رويدادهاي خارجي سازمان ملل : 8 ميليون پاكستاني نيازمند كمك فوري هستند
حل مشكل كمبود 3هزار معلم ابتدايي در تهران
رئيس كلانتري 144 جواديه: شرور سابقه دار در تهرانپارس دستگير شد
حوادث كوتاه از كشور
دستگيري 5 ايراني حامل مواد مخدر در تايلند
نجات گاو 350كيلويي از چاه
اقدام نژادپرستانه
24 ميخ داغ در بدن زن خدمتكار
عكس خانوادگي دزد را لو داد



تا ماه آينده تمام زندانيان ديه آزاد مي شوند

معاون ستاد ديه كشور از آزادي تمام زندانيان ديه تا ماه آينده خبر داد و گفت: سه هزار زنداني ديه در كشور وجود دارد كه دو هزار نفر آنها تاكنون آزادشده و بقيه نيز پس از پايان ماه رمضان آزاد مي شوند.
محمدعلي ساري افزود: زندانيان چك و مهريه در كشور هر كدام سه و 6هزار نفر هستند كه با احتساب زندانيان ديه تعدادشان به 11 هزار و 200 زنداني مي رسد.
ساري اولويت اول ستاد ديه را زندانيان ديه عنوان و تصريح كرد: ديه تنها موردي است كه هيچ نيت و قصد قبلي در آن وجود ندارد ولي در صدور چك يا مهريه فرد با اطلاع قبلي پرداخت مهريه را تعهد مي كند و مي داند كه عندالمطالبه است و فردا اگر نتواند پرداخت كند به زندان مي افتد به اين ترتيب اولويت اول ستاد، ديه بوده و درصدديم در زمينه چك و مهريه نيز تعدادي از زندانيان را آزاد كنيم.
وي افزود: فردي كه مي خواهد مهريه را تعهد كند ابتدا بايد فكر كند و جامعه نيز به او آگاهي بدهد.
معاون ستاد ديه كشور قانون بيمه اجباري را سبب كاهش بسيار زياد زندانيان ديه عنوان كرد و گفت: اين قانون به گونه اي پيش بيني شده است كه اولا تعدد ديات را شامل مي شود و اگر در يك تصادف چهار-پنج نفر هم كشته شوند اين قانون آن را پوشش مي دهد.
ساري يادآور شد: تسهيلات زيادي در اين قانون وجود دارد كه يكي از آنها بيمه نامه است و بايد به عنوان وثيقه مورد قبول قاضي قرار گيرد بنابراين نيازي به آوردن وثيقه ملكي از جانب شخص نبوده و همان بيمه نامه به عنوان وثيقه مورد استفاده قرار مي گيرد و فرد مي تواند آزاد شود.
معاون ستاد ديه كشور افزود: با تدوين بخشنامه اي جديد، آيين نامه پرداخت وام قرض الحسنه به زندانيان جرايم غيرعمد ابلاغ شد و با ابلاغ اين آيين نامه آن دسته از زندانيان جرايم غيرعمدي كه واجد دريافت وام شناخته شوند، مي توانند با استفاده از مزاياي وام قرض الحسنه در اقساط بلند مدت، ديون خود را پرداخت كنند.
ساري ادامه داد: اين افراد كساني هستند كه در نتيجه ارتكاب جرايم غيرعمدي، شبه عمدي و خطاي محض به پرداخت ديه و مانند آن و كساني به علت ارتكاب ساير جرايم غيركلاهبرداري به پرداخت خسارت به اشخاص زيان ديده محكوم شده اند.
وي افزود: مطابق جدول مندرج در آيين نامه، مبلغ وام هاي اعطايي از يك ميليون تومان تا 53 ميليون و 300 هزار تومان (ديه كامل در ماه هاي حرام) و مدت بازپرداخت آن از 20 تا 195 ماه خواهد بود.

 



رئيس سازمان زندان ها: جرم زندانيان سال فتنه امنيتي است نه سياسي

رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و امنيتي كشور با اشاره به فتنه بعد از انتخابات گفت، جرم زندانيان سال فتنه امنيتي است، نه سياسي.
به گزارش فارس، غلامحسين اسماعيلي در حاشيه برگزاري سومين همايش سالانه شوراي هماهنگي پيشگيري از وقوع جرم در مشهد اظهار داشت: كساني كه در جريان فتنه سال گذشته دستگير شدند كساني بودند كه جرايم امنيتي مرتكب شدند.
رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و امنيتي كشور با بيان اينكه ما بايد بين زندانيان سياسي و جرايم امنيتي فرق قائل شويم، تصريح كرد: اگر فتنه گران در حوادث بعد از انتخابات تحركات منفي را نمي داشتند اين وضعيتي را كه هم اكنون شاهد آن هستيم، نداشتيم.
اسماعيلي با اشاره به اينكه براي ما در حوزه زندان ها به هيچ وجه مهم نيست كه دستگيرشدگان داراي چه حرفه و شغلي بوده اند، تاكيد كرد: معمولا كساني كه مرجع قضايي با قرار يا حكم صادره آنها را به زندان معرفي بكند ما وظيفه نگهداري و خدمات رساني به آنها را برعهده داريم فارغ از اينكه قبل از آمدن به زندان داراي چه حرفه و شغلي بوده اند.
اين مقام مسئول با تاكيد بر اينكه طبقه بندي مجرمين وظيفه اصلي ماست، خاطرنشان كرد: اما ما در بحث طبقه بندي، مجرمان، صنفي طبقه بندي نمي كنيم كه بگوييم اينها كارگر، دانشجو يا كارمند هستند.رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و امنيتي كشور خاطرنشان كرد: ما اينان را براساس نوع جرم طبقه بندي مي كنيم و عنوان مي كنيم كه اينها جزو گروه جرايم موادمخدر، سرقت عليه نظام اقتصادي كشور و يا عليه امنيت ملي هستند.

 



جزئيات دلايل سه پرواز ناموفق هما ، ماهان و آسمان

هنوز از فرود اضطراري هواپيماي ايرباس هما در فرودگاه استانبول در صبح پنج شنبه ساعتي نگذشته بود كه هواپيماي ايرباس 300 شركت ماهان درخواست فرود اضطراري در همين فرودگاه كرد و ساعت 22 پنجشنبه شب هواپيماي فوكر 100 شركت آسمان در تبريز پس از نشستن از باند خارج شد.
يك كارشناس شركت هواپيمايي آسمان در گفت وگو با فارس اعلام كرد: هواپيماي فوكر 100 به شماره 773 متعلق به شركت هواپيمايي آسمان كه از تهران عازم تبريز بود به علت وضعيت نامناسب جوي از باند فرود خارج شد.
وي تاكيد كرد: باند فرود فرودگاه تبريز در اثر بارندگي، بسيار لغزنده بوده است و اين امر سبب خروج هواپيما به بيرون محوطه باند و در نتيجه تركيدن يكي از چرخ هاي هواپيما شده است.
اين كارشناس هوايي گفت: با تبحر خلبان، هواپيما در خارج باند متوقف شد و مسافران از درهاي خروجي پياده شدند.
اين كارشناس در پايان اظهار داشت: تمامي مسافران در سلامت كامل به سر مي برند و كليه وسايل و توشه خود را كه از هواپيما تخليه شده بود، تحويل گرفتند. بنابر اين گزارش اين هواپيما از تهران به سمت تبريز حركت كرده بود كه دو دقيقه پس از نشستن، از مسير باند خارج شد و قسمت جلوي آن داخل كانالي فرو رفت كه به كمك نيروهاي امدادي، مسافران از هواپيما خارج و دو نفر آسيب ديده سطحي اين هواپيما نيز مداوا شدند.
مشكل در سيستم هيدروليك هواپيماي هما
شاهرخ نوش آبادي مدير روابط عمومي شركت هواپيمايي هما نيز با اشاره به فرود اضطراري هواپيماي ايرباس شركت هواپيمايي هما در فرودگاه آتاتورك استانبول به مقصد استكهلم پايتخت سوئد توضيح داد: اين پرواز ساعت 8 و 20 دقيقه، روز پنج شنبه از فرودگاه امام خميني(ره) به مقصد استكهلم به پرواز درآمد و به وقت تركيه در ساعت 11 و 15 دقيقه به علت نقص فني فرود اضطراري را انجام داد.
وي تصريح كرد: پس از فرود اضطراري چهار ساعت و 15 دقيقه در فرودگاه استانبول به علت نقض فني هواپيما متوقف شد، سپس دو ساعت و 45 دقيقه منتظر صدور مجوز پرواز از سوي استاندارد پرواز سازمان هواپيمايي تركيه شد كه در مجموع با هفت ساعت تاخير فضاي پروازي تركيه را ترك كرد.
نوش آبادي با اعلام دليل اين فرود اضطراري اعلام كرد: نقص فني در سيستم هيدروليك هواپيماي ايرباس علت اصلي درخواست فرود اضطراري در فرودگاه استانبول بوده است.
گفتني است پرواز ايران اير به مقصد استكهلم 200 مسافر و خدمه داشت.
نقص فني در موتور هواپيماي ماهان
خبرگزاري آناتولي اعلام كرد: هواپيماي مسافربري ايرباس A300 ماهان در مسير تهران-دوسلدورف به دليل نقص در موتور سمت چپ خود به طور اضطراري در فرودگاه آتاتورك به زمين نشست.گفتني است مسافران پرواز 5060 تهران-دوسلدورف ساعت 8 و 45 دقيقه جمعه از استانبول عازم فرودگاه دوسلدورف آلمان شد.بنابراين گزارش شركت هواپيمايي ماهان از اطلاع رساني دراين باره خودداري كرد.

 



رئيس پليس آگاهي استان قزوين خبر داد
سرقت گاوصندوق با سطل زباله شهرداري

رئيس پليس آگاهي استان قزوين از دستگيري سارقاني خبر داد كه گاوصندوقي را پس از سرقت به وسيله سطل آشغال شهرداري به اطراف قزوين منتقل كرده بودند.
سلمان اميري در گفت وگو با فارس در قزوين بيان داشت: ماموران كلانتري محمودآباد حين گشت زني در اطراف اين شهر به سه نفر جوان مظنون و پس از بررسي متوجه شدند كه آنها در حال تخريب گاوصندوق هستند.
وي ادامه داد: از اين گاوصندوق 5/2 ميليون تومان پول نقد، 30 فقره چك، لپ تاپ و مداركي ديگر كشف شده است.
رئيس پليس آگاهي استان قزوين اضافه كرد: ماموران پليس در اين رابطه تحقيقات خود را آغاز كردند كه متهمان در بازجويي اظهار داشتند: كه اين اموال را از يك مغازه مبل فروشي واقع در خيابان عدل سرقت كردند.
وي توضيح داد: يكي از اين سه متهم پيش از اين در اين مغازه مبل فروشي كار مي كرده است و از فضاي فيزيكي و شرايط مغازه آشنايي لازم را داشته و در نتيجه سارقان از پشت بام وارد مغازه مي شوند و پس از باز كردن درب مغازه دو گاوصندوق را خارج و در داخل سطل زباله شهرداري به اطراف قزوين حوالي باغ هاي محمودآباد منتقل مي كنند.
اميري عنوان داشت: اين سه متهم سني بين 17 تا 18 سال دارند و هيچ يك داراي سابقه كيفري نيستند.
وي افزود: يكي از متهمان اين پرونده در تحقيقات پليس به 37 فقره سرقت موتورسيكلت اعتراف كرده كه تمام موارد سرقت شناسايي و مالباختگان نيز در اين رابطه شناسايي شده اند.
رئيس پليس آگاهي استان قزوين در پايان خاطرنشان كرد: با توجه به ابعاد پرونده تحقيقات در مورد اين سرقت همچنان ادامه دارد.

 



وزير آموزش و پرورش: زمان اعلام نتايج استخدام آموزش و پرورش مشخص نيست

به دنبال اعلام مكرر در زمان مشخص شدن نتايج استخدامي آموزش و پرورش وزير آموزش و پرورش گفت: روز و زمان مشخصي را نمي توانيم براي اعلام نتايج نهايي آزمون استخدامي آموزش و پرورش اعلام كنيم.
حميدرضا حاجي بابايي گفت: هم اكنون اين موضوع با قدرت در وزارت آموزش و پرورش در دست پيگيري است و تمام تيم هاي كارشناسي مرتبط با اين آزمون نيز از روز چهارشنبه تاكنون در وزارتخانه مستقر شده اند و تمام كساني را كه مرتبط با اين كار هستند، از سطح كشور فراخوان كرده ايم و تمامي آنها تلاش مي كنند تا در چند روز آينده به يك جمع بندي مشخصي برسند؛ اما نمي توانيم روز و زمان خاصي را براي اعلام نتايج نهايي مشخص كنيم.وي ادامه داد: انجام اين كار بسيار سخت است و از طرفي علاقمنديم كه هيچ حقي از كسي ضايع نشود، بنابراين اين كارهايي را كه در آموزش و پرورش استان ها انجام شده است، كارهاي بي نظير و مصاحبه هاي سنگيني بوده است.
به گزارش فارس وزير آموزش و پرورش در پاسخ به اين پرسش كه موضوع اعمال سهميه 3 درصدي استخدام معلولان در آموزش و پرورش به كجا منتهي شده است نيز گفت: هر چيزي كه در قانون باشد همان را مورد عمل قرار مي دهيم.
همچنين وزير آموزش و پرورش با حضور در هيجدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم در مصلي تهران اعلام كرد: 15 مهر فعاليت 10هزار دارالقرآن در سراسر كشور آغاز مي شود.

 



رودخانه ها در جنوب شرق كشور سيلابي مي شوند

سازمان هواشناسي پيش بيني كرد امروز و فردا رودخانه ها و مسيلها در استانهاي كرمان، هرمزگان و شرق فارس سيلابي شوند.
براساس نقشه هاي پيش يابي طي اين مدت در برخي مناطق شمال غرب، دامنه هاي البرز و سواحل شمالي كشور به تناوب افزايش ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.
بنا بر اين گزارش در همين مدت برخي نقاط جنوب شرق به ويژه استانهاي هرمزگان، كرمان، شرق فارس و دامنه هاي جنوبي زاگرس نيز شاهد رشد ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق است.

 



تعويق اجراي طرح جامع پيشگيري از مواد مخدر

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر از اجرا نشدن طرح جامع پيشگيري از مواد مخدر كه پيش از اين زمان آن شهريورماه جاري اعلام شده بود خبر داد.
سردار حميدرضا حسين آبادي گفت: هنوز زيرساخت هاي لازم براي اجراي اين طرح در دستگاهها فراهم نشده است.
وي افزود: هنوز زمان دقيق اجراي اين طرح مشخص نشده اما اميدواريم اجراي آن به مدت طولاني به تعويق نيفتد.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تصريح كرد: در اين طرح نظارت بر عملكرد دستگاههاي اجرايي بسيار مطلوب برنامه ريزي شده و هر دستگاهي كه در اين خصوص كوتاهي كند با توبيخ و تذكر مواجه مي شود.
به گزارش مهر به گفته حسين آبادي، طرح جامع پيشگيري از مواد مخدر مزاياي فراواني دارد كه مهمترين آن مشخص شدن وظايف تمامي دستگاههاي اجرايي و مشاركت آنها براي تحت پوشش قرار دادن تمام اقشار جامعه در زمينه آموزشهاي پيشگيرانه از اعتياد است.

 



رويدادهاي خارجي سازمان ملل : 8 ميليون پاكستاني نيازمند كمك فوري هستند

سازمان ملل متحد با تائيد گسترش دامنه سيل در پاكستان اعلام كرد شمار سيل زدگان در اين كشور به 17ميليون و200 هزار نفر رسيده است كه 8 ميليون نفر آنها به كمك هاي فوري نياز دارند.
به گزارش خبرگزاري ها جان هولمز هماهنگ كننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام كرد: با ادامه سيل در پاكستان، دست كم 160هزار كيلومترمربع از خاك اين كشور به زير آب رفته و نياز سيل زدگان به كمكها افزايش يافته است.
بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد نيز در نوشته اي عنوان داشت هم اكنون پاكستان به كمك ما نياز دارد و 14ميليون نفر در اين كشور نيازمند مراقبت هاي بهداشت اضطراري هستند.
بان كي مون ادامه داد: به همين دليل است كه سازمان ملل درخواست اضطراري 460 ميليون دلاري صادر نموده است. اين مبلغ كمتر از يك دلار در هر روز براي يك نفر است تا 6 ميليون انسان براي 3 ماه آينده، شامل 3 ميليون و500 هزار نفر كودك را زنده نگه دارد. تعهدات كمك بين المللي هر روز بيشتر مي شوند. كمتر از يك هفته بعد از صدور اين درخواست، ما هنوز در نيمه راه هستيم و حجم پاسخ در برابر مقياس فاجعه كافي نيست.
وي افزود: اگر ما هم اكنون اقدام نماييم، مي توان جلوي امراضي را گرفت كه به دليل آب آلوده شايع مي شوند اجراي عمليات امدادرساني در مكانهاي سخت و بعضي اوقات خطرناك آسان نيست اما اينجانب شاهد انجام آنها در سراسر جهان بوده ام، از مناطق بسيار دورافتاده و خطرناك آفريقا گرفته تا شهرهاي ويران شده هائيتي و من شاهد آن در پاكستان نيز بودم.
دولت پاكستان نيز اعلام كرد كه به دليل شكست در عمليات امداد و نجات و مقابله با شدت سيلاب 300 هزار تن از سكنه نواحي جنوبي اين كشور را مجبور به تخليه كرده است.
گزارش خبرگزاري ها نيز حاكي است نيروهاي طالبان تهديد كرده اند به محض ورود خارجي ها به پاكستان آنها را مورد هدف قرار خواهند داد.
كمك هاي مردمي
به سيل زدگان پاكستان
پايگاههاي جمعيت هلال احمر در بيش از 50 نقطه شهر تهران و در سراسر ايران آماده دريافت وجوهات نقدي مردم براي كمك به آسيب ديدگان ناشي از سيل پاكستان هستند.
رئيس ستاد مديريت بحران كشورمان نيز با اعلام اينكه مهمترين نياز سيل زدگان پاكستان آب آشاميدني است گفت: مردم مي توانند با تحويل بطري هاي پلمب شده آب معدني و يا پرداخت وجه نقد براي تامين آب آشاميدني سالم به سيل زدگان كمك كنند.
حسين باقري گفت: از زمان وقوع سيل در پاكستان تاكنون 370 تن بار از اقلام كمكي كه مورد درخواست پاكستاني ها بود به اين كشور ارسال شده است.
وي همچنين شماره حسابهاي 284000 متعلق به سازمان بسيج مستضعفين در موسسه مالي اعتباري مهر، 1123 كميته امداد در بانك ملي و 99999 هلال احمر در بانك ملي را آماده دريافت كمكهاي نقدي هموطنان اعلام كرد و گفت: هموطنان خارج از كشور هم مي توانند از طريق حساب ارزي 222 يا 333 بانك ملي يا 702070 هلال احمر در بانك ملي كمكهاي نقدي خودرا براي سيل زدگان پاكستان ارسال كنند.
باقري درباره اينكه مردم كشورمان، كمكهاي غيرنقدي را چگونه مي توانند به دست سيل زدگان پاكستاني برسانند گفت: هلال احمر، پايگاههاي بسيج، مساجد سراسر كشور، كميته امداد و ستادهاي نمازجمعه آماده دريافت كمكهاي غيرنقدي هستند.

 



رئيس آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد
حل مشكل كمبود 3هزار معلم ابتدايي در تهران

رئيس آموزش و پرورش شهر تهران از حل مشكل كمبود 3هزار معلم ابتدايي براي سال تحصيلي جديد خبر داد.
زكريا يازرلو گفت: با سازماندهي نيروهاي موجود در دوره راهنمايي و متوسطه اين مشكل را براي سال تحصيلي 90-89 حل كرده ايم.
وي افزود: مدارس شهر تهران در سال گذشته با كمبود 3هزار معلم در دوره ابتدايي روبرو بودند كه براي جبران اين كمبود از نيروهاي شركتي و قراردادي استفاده شد.
به گزارش مهر يازرلو گفت: 46هزار كلاس درس در 3 دوره ابتدايي، راهنمايي و متوسطه براي سال تحصيلي جديد فعاليت خود را آغاز مي كنند.

 



رئيس كلانتري 144 جواديه: شرور سابقه دار در تهرانپارس دستگير شد

با تلاش ماموران كلانتري 144 جواديه تهران شرور سابقه داري كه باعث ايجاد رعب و وحشت در منطقه سپه شهر تهرانپارس شده بود دستگير شد.
سرهنگ حسن خوشبين گفت: در راستاي برخورد با اراذل و اوباش و قانون شكنان، فردي به نام مهدي-ع كه با اقدامات شرورانه و ايجاد درگيري باعث ايجاد مزاحمت و سلب آسايش مردم منطقه سپه شهر تهرانپارس شده بود توسط ماموران كلانتري 144 دستگير شد.
وي افزود: با بررسي سوابق متهم توسط ماموران مشخص شد كه وي يكي از افراد شرور با سابقه در اين منطقه بوده و با عربده كشي، قمه كشي، شكستن شيشه پنج خودرو و همچنين تهديد خانواده هاي اين منطقه باعث ايجاد رعب و وحشت و سلب آسايش شهروندان شده است.
سرهنگ خوشبين ادامه داد: ماموران با هماهنگي مقام قضايي در مدت يك ساعت، متهم را به همراه سه نفر از همدستانش دستگير كردند.
به گزارش ايرنا وي افزود: متهم پس از چرخاندن در محل و با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شد.

 



حوادث كوتاه از كشور

مرگ دو كارگر در زير آوار
بابل- خبرگزاري فارس: صبح پنج شنبه سه نفر از كارگران بابلي در روستاي ولوكلا از توابع بخش گتاب كنار رودجار سجاد رود مشغول ديواركشي بودند كه به دليل سست شدن پي ديوار، ديوار ريزش كرده و كارگران را در عمق سه متري فرو برد. در اين حادثه دو نفر به نام هاي سليمان خليل تبار و علي نصيرايي در دم جان سپرده و علي اصغر شعباني به شدت مصدوم شد. فرد مصدوم بلافاصله به بيمارستان انتقال يافت كه حال وي نيز وخيم گزارش شده است. جسد دو كارگر ديگر نيز بعد از تلاش و جستجوي دو ساعته در عمق سه متري زمين در ميان گل و لاي پيدا شد.
درگيري پليس با قاچاقچيان مواد مخدر
سراوان- خبرگزاري فارس: در درگيري مرزبانان سراوان با اشرار مسلح و قاچاقچيان مواد مخدر تعداد 5 نفر شتر از قاچاقچيان تلف شد و قاچاقچيان نيز اقدام به فرار كردند.
در اين عمليات 68 بسته 10 كيلويي ترياك كشف و دو تيغه خشاب و 58 تير جنگي كلاشينكف كشف شد. همچنين با دستگيري 6 قاچاقچي سوخت و توقيف 17 دستگاه خودرو 42 هزار و 650 ليتر انواع مواد سوختي كشف شد. يك هزار و 650 كيلو آرد قاچاق، 300 راس دام، 37 عدد كپسول گاز، يك قبضه كلت كمري و يك قبضه سلاح كلاشينكف از ديگر كشفيات در اين شهر بوده است.
دستگيري دو متهم به قتل
گرمسار- خبرگزاري فارس: يك زن افغاني كه با همدستي مردي، شوهرش را به قتل رسانده و جسدش را در كوير گرمسار رها كرده بود، دستگير شد. جسد متوفي به نام سعيد 35 ساله كه با همكاري چند نفر به گنج يابي در كوير اطراف گرمسار مشغول بودند در داخل يك دستگاه خودرو در كوير جوادآباد كشف شد. در اين رابطه دو نفر از دوستان و همكاران مقتول كه يكي افغاني و ديگري اهل گرمسار است دستگير شدند. عليرضا به ارتباط خود با شيوا همسر مقتول و قتل سعيد اعتراف كرد. شيوا كه از اذيت و آزار شوهرش ناراضي بود در شب حادثه با خوراندن شربت خواب آور سعيد را بيهوش و با همدستي عليرضا وي را خفه كرده بود.
زنان سارق در دام پليس
تبريز- خبرگزاري فارس: دو زن سارق كه اقدام به سرقت طلا و جواهرات مغازه هاي زرگري در بازار تبريز مي كردند دستگير شدند. اين دو زن در پوشش خريدار طلا و جواهرات به مغازه طلافروشي وارد شده و پس از سرقت مغازه متواري مي شدند. متهمان به نام هاي حبيبه -ق و فوزيه-ب اهل ملاير و ساكن كرج دستگير و در بازرسي بدني از آنها مقدار قابل توجهي طلاجات مسروقه كشف شد.

 



دستگيري 5 ايراني حامل مواد مخدر در تايلند

پنج مرد ايراني به جرم حمل مواد مخدر كريستال و متامفتامين به ميزان 3/12 كيلوگرم و به ارزش 3/1ميليون دلار در فرودگاه بين المللي تايلند دستگير شدند.
به گزارش رسانه هاي روز جمعه تايلند، پليس فرودگاه بانكوك با اعلام اين خبر متهم اول را محمدرضا 25ساله معرفي كرد كه اقدام به جاسازي و حمل 510 گرم متامفتامين در كفش خود كرده بود و رفتار مشكوك و حركت غيرعادي كفش هاي متهم باعث ايجاد شك در نيروهاي امنيتي فرودگاه و دستگيري وي شد.
در همين زمان پليس اقدام به دستگيري سليم 37ساله كرد كه در بيرون فرودگاه منتظر او مانده بود.روز چهارشنبه هفته گذشته نيز دو ايراني به نامهاي ابراهيم 26ساله و سيدمحمد 29ساله كه از امان به تايلند مسافرت مي كردند به دليل حمل شيشه به ميزان
7/8 كيلوگرم دستگير شدند.
پليس همچنين از دستگيري يك ايراني ديگر بنام مجيد 26ساله خبر داد كه حامل قاچاق مواد مخدر به ميزان 7/2كيلوگرم بوده است.
پليس فرودگاه تايلند نيز با اعلام يكسان بودن مبدا تمامي اين پنج تن در دمشق و عبور از كشورهاي اردن و امارات متحده عربي از استفاده مسير جديد حمل مواد مخدر به تايلند توسط قاچاقچيان خبر داد.

 



نجات گاو 350كيلويي از چاه

آتش نشانان با تلاش فراوان و با استفاده از جرثقيل 25تني توانستند گاو 350كيلويي را كه به درون چاه سقوط كرده بود سالم نجات دهند.
ماموران آتش نشاني صبح روز پنجشنبه از طريق تماس مردي در جريان حادثه سقوط گاو داخل چاه قرار گرفته و بلافاصله به محل حادثه در بزرگراه قم- روستاي پلائين اعزام شدند.امير معماريان رئيس ايستگاه 35 كه در محل حادثه حضور داشت گفت: در يك چاه به عمق 50 متر يكي از گاوهاي گاوداري آن محدوده به درون چاه سقوط كرده بود كه امدادگران، با بكارگيري تجهيزات نجات و كمك از پرسنل و جرثقيل 25 تني توانستند اين گاو را كه با تاييد دامپزشك گاوداري زنده بود را به بالا هدايت كنند.به گزارش ايسنا به گفته وي باز بودن دهانه چاه علت اين حادثه بوده است.

 



اقدام نژادپرستانه

يك جوان نژادپرست آمريكايي، راننده مسلمان را به دليل مسلمان بودن به شدت مورد ضرب و شتم قرار داد.
به گزارش خبرگزاري ها، «احمد شريف» راننده مسلمان آمريكايي روز چهارشنبه به دست يك جوان 21 ساله به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و روانه بيمارستان نيويورك شد.
جوان نژادپرست آمريكايي، پس از پي بردن به مسلمان و روزه دار بودن احمد شريف در ميدان «تايمز اسكوير» ناگهان شروع به داد و فرياد كرد و با كاردي كه همراه وي بود، گلوي او را بريد و با ضربه اي ديگر به صورت راننده مسلمان او را به شدت مجروح كرد.
پليس آمريكا پس از اطلاع از اين حادثه، جوان ضارب را بازداشت و آن را از نوع جرايم تنفر و نژادپرستي بشمار آورد.
اقدام نژادپرستانه جوان آمريكايي، ابراز انزجار شهردار نيويورك و سازمان هاي اسلامي و غيرمسلمان را در پي داشت و بسياري از آنها، اقدام به قتل يك مسلمان را به شدت محكوم كردند.
اين در حالي است كه با نزديك شدن سالروز 11 سپتامبر، اقدامات نژادپرستانه بر عليه مسلمانان آمريكايي در روزهاي اخير افزايش يافته است.

 



24 ميخ داغ در بدن زن خدمتكار

خانواده يك خدمتكار سريلانكايي پس از بازگشت اين زن از عربستان متوجه شدند وي در پي شكايت از سختي كار با شكنجه جنون آميز زوج عربستاني مواجه شده است.
به گزارش خبرگزاري رويترز، اين زوج سعودي پس از روبرو شدن با شكايت خدمتكار سريلانكايي از سختي كار 24 ميخ 5/2 تا 5 سانتي متري در دستها، پاها و پيشاني وي فرو كرده اند.
جالب اينكه «آرياواتي» 49 ساله كه سه پسر دارد، پس از 5 ماه كار در عربستان و بازگشت به سريلانكا توسط خانواده اش به علت دردهايي كه در بدن داشته به بيمارستان منتقل مي شود و در آنجا پزشكان با انجام سي تي اسكن ميخهايي 5/2 تا 5 سانتي متري در بدن وي مشاهده مي كنند.
اين خدمتكار سريلانكايي كه هم اكنون براي عمل جراحي خارج كردن اين 24 ميخ در بيمارستان به سر مي برد، اعلام كرده است كه زوج عربستاني پس از شكايتهاي وي از سختي شرايط كار اين ميخها را در حالي كه كاملاً داغ بوده در بدنش فرو كرده اند.
مقامات دفتر كاريابي خارج از كشور سريلانكا اعلام كرده اند هم اكنون علاوه بر ارائه اين پرونده به دادستاني كل، موضوع از طريق وزارت امور خارجه سريلانكا با دولت عربستان در حال پيگيري است.

 



عكس خانوادگي دزد را لو داد

اين يكي از عكس هايي است كه مي توان گفت در بهترين زمان ممكن گرفته شده است.
زماني كه اين خانواده تصميم گرفتند عكس يادگاري دست جمعي بگيرند، براي همين آقاي «مير» دوربين را روي سه پايه قرار داد و تنظيم آن را روي عكس برداري خودكار 10 ثانيه اي گذاشت.بعد از گرفتن عكس آنها متوجه شدند كه كيف آنها و فرزندانشان شامل كيف پول، كارت اعتباري به همراه آي پد و وسايل جانبي دوربين به سرقت رفته است.جالب اينجاست؛ زماني كه اين خانواده عكس گرفته شده را نگاه مي كردند، متوجه شدند دوربين آنها درست در لحظه مناسب عكس سارق را گرفته است. خوشبختانه پليس به سرعت موفق به دستگيري سارق شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14