(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 6 شهريور  1389- شماره 19728

حديث دشت عشق
آغاز شانزدهمين دوره مسابقات جام جهاني بسكتبال اولين آزمون سخت ايران مقابل برزيل
اخبار كوتاه از فوتبال
قرعه آسان براي بارسلونا و چلسي در ليگ قهرمانان اروپا ميلان، رئال مادريد و آژاكس در گروه مرگ
پايان بازيهاي هفته هفتم و تعطيلي 14 روزه ليگ ذوب آهن و نفت در تعقيب پيروزي صدرنشين
وزنه برداري چهار سال است هيچ مدالي كسب نكرده باقري: انتظار نداشته باشيد روي سكو برويم
همه عنوان ها به اينتر رسيد «ميليتو» بهترين بازيكن ليگ قهرمانان اروپا
يزداني خط خورد اميري ملي پوش وزن 96 كيلوگرم شد



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «قاسم يزداني»
بيدارمان كردند و خود در خاك خفتند

هر مبلغي كه براي تبليغ به روستاي باقرآباد مي آمد، پدرش از او استقبال مي كرد و او را در خانه جاي مي داد. اين آشنايي با روحانيت به اين خانواده توفيق داد فرزندشان را به حوزه بفرستند تا معارف اهل بيت(ع) را فرا گيرد و مبلغ دين خدا گردد. او در مدرسه امام صادق(ع) ثبت نام و در محضر استادان آن مدرسه تلمذ نمود و معرفت آموخت.
طلبه رباني قاسم يزداني در كشاكش نبرد حق عليه باطل، اولين بار در سال 62 به جزيره مجنون عزيمت و مدتي مجاهدت نمود، آنگاه براي ادامه تحصيل به قم، شهر علم و تقوا رفت و دو سال در اين شهر تحصيل كرد. اعزام دومش در سال 64 در عمليات پيروزمند والفجر 8 بود كه به عنوان تك تيرانداز در فاو به جهاد پرداخت و سرانجام آخرين صفحه كتاب زندگيش در همين عمليات با خون رقم خورد. از صفات بارز اين شهيد سعيد توجه عميق به انجام واجبات و ترك محرمات و اهتمام دقيق به امر به معروف و نهي از منكر بود.طلبه شهيد «قاسم يزداني»، سال 1345 در باقرآباد كوهپايه متولد شد و در 24/12/1364 در عمليات والفجر8 به ديار شهيدان سفر كرد.

 



آغاز شانزدهمين دوره مسابقات جام جهاني بسكتبال اولين آزمون سخت ايران مقابل برزيل

شانزدهمين دوره مسابقات بسكتبال قهرماني مردان جهان در حالي از امروز (شنبه) آغاز مي شود كه تيم ملي ايران نخستين حضور خود در اين رقابت ها را بايد با تركيب نصفه و نيمه و اميدي كمرنگ به صعود تجربه كند.
فدراسيون بين المللي بسكتبال (فيبا) با همكاري فدراسيون بسكتبال تركيه طي روزهاي 6 تا 21 شهريورماه شانزدهمين دوره مسابقات قهرماني جهان را برگزار مي كند. رقابت هايي كه نزديك به 6 دهه از برگزاري اولين دوره آن مي گذرد و امروز اهميت آن به حدي رسيده كه همپا و هم رده بسكتبال المپيك خوانده مي شود.
نخستين دوره مسابقات بسكتبال قهرماني جهان با حضور تنها 10 تيم برگزار شد. اين دوره از بازي ها در سال 1350 با قهرماني خانگي آرژانتين به پايان رسيد. پس از آن هر دوره از مسابقات با شركت 16 تيم پيگيري شد تا سال 1986 كه اسپانيا ميزبان 24 تيم در نهمين دوره اين رقابت ها بود. ولي پس از آن دوباره مسابقات با حضور 16 تيم پيگيري شد تا سال 2006 و ميزباني ژاپني ها در شهر «سايتاما».
دوره پيشين مسابقات بسكتبال قهرماني مردان جهان با حضور 24 تيم در شرق آسيا و كشور ژاپن برگزار شد. اسپانيا در ديدار نهايي اين رقابت ها يونان را از پيش رو برداشت و صاحب جام پانزدهم شد تا مدافع عنوان قهرماني مسابقات امسال باشد. پيكارهايي كه براي سومين بار با شركت 24 تيم از 5 كنفدراسيون قاره اي برگزار مي شود و بسكتبال ايران براي نخستين بار در آن شركت دارد.
4 شهر، يك جام، يك سهميه
پيكارهاي 2010 بسكتبال قهرماني مردان جهان در تركيه و به ميزباني شهرهاي استانبول، قيصريه، آنكارا و ازمير دنبال خواهد شد. البته پس از پايان مرحله مقدماتي 16 تيم برتر راه يافته به دور دوم مسابقات، ديدارهاي حذفي خود را در استانبول دنبال مي كنند تا معرفي صاحب جام شانزدهم، جامي كه صاحب را راهي المپيك 2012 لندن هم مي كند. بزرگان بسكتبال جهان مانند آرژانتين و آمريكا كه در فينال المپيك پكن هم مقابل يكديگر قرار گرفتند براي تصاحب اين سهميه رقابت نزديكي با يكديگر خواهند داشت.
ايران به دنبال خوب باختن است
شايد وقتي وسلين ماتيج 24 آذرماه سال گذشته در هتل «كمپينسكي» شهر استانبول در كنار صفاعلي كماليان و محمود مشحون شاهد همگروهي شاگردانش با تيم هاي آمريكا (قهرمان المپيك و تيم دوم جهان)، برزيل (تيم چهاردهم جهان)، كرواسي (تيم پانزدهم جهان)، اسلووني (تيم بيستم جهان) و تونس (تيم چهل و دوم جهان) بود، فكرش را هم نمي كرد كه در آستانه رويارويي با اين تيم ها دچار مشكلاتي شود كه به واسطه آن مجبور به كنار گذاشتن حامد آفاق و صمد نيكخواه بهرامي از تركيب اصلي شود. در غياب اين دو بازيكن كليدي، ماتيچ، دستياران ايراني اش و شاگردانش كه در محاصره بزرگان جهان هستند فقط به خوب باختن فكر مي كنند و البته خوش بيني به شكست تونس. اما اميدها به صعود كمتر از قبل شده است.
آمريكا بهترين تيم جهان
بسكتبال آمريكا با در اختيار داشتن 10 مدال طلا، نقره و برنز پرافتخارترين تيم جهان است. از اين حيث در محدوده آسيا فيليپيني ها بهترينند چون تنها آسيايي هايي هستند كه مدال جهاني دارند. فيليپين سال 1954 در خانه خود با شكست فرانسه صاحب مدال برنز جهان شد.
گروه بندي
گروه بندي 24 تيم شركت كننده در شانزدهمين دوره مسابقات بسكتبال قهرماني مردان جهان به شرح زير است:
گروه A: آرژانتين، صربستان، استراليا، آلمان، آنگولا و اردن
گروه B: آمريكا، ايران، اسلووني، برزيل، كرواسي و تونس
گروه C: يونان، تركيه، پورتوريكو، روسيه، چين و ساحل عاج
گروه D: اسپانيا، فرانسه، كانادا، ليتواني، نيوزلند و لبنان
برنامه كامل ديدارهاي تيم ملي بسكتبال كشورمان كه قرار است امشب در اولين گام به مصاف برزيل برود به اين شرح است:
شنبه 6/6/89
¤ ايران - برزيل (ساعت 23)
يكشنبه 7/6/89
¤ كرواسي - ايران (ساعت 30:20)
دوشنبه 8/6/89
¤ تونس - ايران (ساعت 30:20)
چهارشنبه 10/6/89
¤ ايران - آمريكا (ساعت 30:20)
پنج شنبه 11/6/89
¤ اسلووني - ايران (ساعت 30:20)
- ساعت ديدارهاي ايران به وقت كشورمان است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

خط قرمز دايي روي هفت بازيكن
علي دايي نام هفت بازيكن را براي ديدار مقابل فولاد خوزستان از فهرست اصلي خط زد.علي دايي، سرمربي تيم فوتبال پيروزي تهران، پس از تمرين ديروز نام مجتبي شيري و حسين بادامكي به دليل مصدوميت، حميد علي عسگر و اميرحسين فشنگچي به دليل محروميت و محمد منصوري، آرفي و الهايي را از فهرست 20 نفره خط زد.
ميثاقيان: به سقوط شهرداري فكر هم نكنيد
سرمربي تيم فوتبال شهرداري تبريز با بيان اينكه تيمش روز به روز بهتر مي شود، گفت: ما در پايان ليگ جزو 10 تيم بالاي جدول خواهيم بود، پس اصلاً به سقوط شهرداري فكر هم نكنيد.اكبر ميثاقيان ضمن بيان مطلب فوق در مورد آخرين وضعيت تيمش گفت: ما تيم جواني داريم و در ابتداي راه هستيم ولي روز به روز بهتر مي شويم و مي توانيم در مسابقات آينده امتيازات از دست رفته را جبران كنيم.
ماسكرانو با 25 ميليون پوند به بارسلونا مي پيوندد
خاوير ماسكرانو، هافبك آرژانتيني ليورپول، با انعقاد قراردادي به ارزش تقريبي 25 ميليون پوند به تيم فوتبال بارسلونا خواهد پيوست. ماسكرانو 26 ساله كه به دليل نارضايي خانواده اش از زندگي در انگلستان، درصدد جدايي از ليورپول برآمده بود، با انعقاد قراردادي 4 ساله به ارزش تقريبي 25 ميليون پوند و حقوق هفتگي 85 هزار پوند به بارسا خواهد پيوست. ماسكرانو تا فردا (يكشنبه) در اين باشگاه حاضر خواهد شد تا در آزمون پزشكي حضور پيدا كند.
جلالي: پيروزي بي محابا بازي نمي كند
سرمربي تيم فوتبال فولاد خوزستان گفت: پيروزي تيمي است كه بي مهابا بازي نمي كند.مجيد جلالي در مورد اينكه پيروزي همواره در اهواز روز سختي داشته است، گفت: هر اتفاقي كه در گذشته افتاده، دليل نمي شود كه دوباره تكرار شود. براي اينكه فردا (امروز) روز خوبي داشته باشيم، بايد مصمم باشيم. براي بازي با پيروزي 8 بازيكن خود را به دليل مصدوميت و محروميت ندارم و بايد به داشته هاي تيم تكيه كنم. سرمربي فولاد درباره پيروزي تصريح كرد: اين تيم بي مهابا بازي نمي كند. بازي سنجيده باعث شده تا بتواند در صدر جدول قرار گيرد. اين نشان از توانايي آنها دارد.
طرح پيشنهادي برخي نمايندگان و احتمال تعليق فوتبال ايران
نماينده مردم اسلام آباد غرب طرح پيشنهادي برخي نمايندگان مجلس را باعث محروميت ايران از سوي فيفا و پايين آمدن شأن دولت و مجلس دانست. حشمت فلاحت پيشه در مورد طرح پيشنهادي برخي از نمايندگان مبني بر حضور نمايندگاني از 3 قوه در فدراسيون فوتبال اظهار داشت: حدود 47 نماينده مجلس اين طرح را با قيد يك فوريت ارايه كرده بودند كه خوشبختانه يك فوريت آن رد شد. من با اين طرح مخالفم و روز گذشته نيز به عنوان مخالف در مجلس صحبت كردم. وي ادامه داد: اينكه نمايندگان دل مشغولي در مورد ورزش فوتبال دارند، محترم است؛ اما اينكه قواي سه گانه بخواهند در سازمان ليگ و كميته انضباطي فدراسيون نماينده داشته باشند و در تصميم گيري ها دخالت كنند، خلاف مقررات است و در اين صورت فيفا فوتبال ايران را با محروميت تعليق مواجه خواهد كرد.
بهزادي در بستر بيماري
همايون بهزادي كه زماني سكوهاي ورزشگاه شهيد شيرودي او را به نام سرطلايي ايران صدا مي زدند، دو هفته است كه در بستر بيماري به سر مي برد. با اين حال اين روزها از اهالي فوتبال بر بالين مهاجم اسبق تيم ملي خبري نيست. وي كه به دليل مشكلات ريوي در بيمارستان بستري است، چندان حال و روز خوبي ندارد. بهزادي كه به سختي صحبت مي كند، درباره شرايط خود اظهار داشت: دو هفته است بستري هستم و در اين مدت 10 كيلو لاغر شده ام. از دوستاني كه به ديدارم آمدند، ممنونم و هركس به ملاقاتم آمده، ممنونشان هستم و هركس هم نيامده، حتماً گرفتاري داشته و گلايه اي ندارم. راضي به رضاي خدا هستم و براي مرگ آماده ام.

 



قرعه آسان براي بارسلونا و چلسي در ليگ قهرمانان اروپا ميلان، رئال مادريد و آژاكس در گروه مرگ

مرحله گروهي فصل
11-2010 رقابت هاي فوتبال ليگ قهرمانان اروپا قرعه كشي و گروه بندي تيم هاي حاضر در اين مسابقات مشخص شد.
در اين مراسم كه با حضور نماينده باشگاههاي حاضر در اين رقابت ها و مسئولان يوفا برگزار شد 32 تيم حاضر در 8 گروه چهار تيمي قرار گرفتند كه حضور تيم هاي ميلان، رئال مادريد، آژاكس هلند و اوسر فرانسه در گروه هفتم باعث شده اكثر كارشناسان به اين گروه لقب «گروه مرگ» بدهند.
فصل جديد رقابتهاي فوتبال ليگ قهرمانان اروپا از روز 23 شهريور (14 سپتامبر) آغاز مي شود. گروه بندي مسابقات به شرح زير است.
گروه A: اينترميلان ايتاليا، وردربرمن آلمان، تاتنهام انگليس، تونته از هلند
گروهB: ليون فرانسه، بنفيكا پرتغال، شالكه آلمان، هاپوئل رژيم صهيونيستي
گروه C: منچستر يونايتد انگليس، والنسيا اسپانيا، گلاسكو رنجرز اسكاتلند و بورسا اسپور تركيه
گروهD: بارسلونا اسپانيا، پاناتينايكو يونان، كوپنهاگن دانمارك و رابين قازان روسيه
گروه E: بايرن مونيخ آلمان، آ.اس.م ايتاليا، اف.ث.بازل سوئيس و كولوج روماني
گروهF: چلسي انگليس، المپيك مارسي فرانسه، اسپارتاك مسكو روسيه و زيلينا اسكواكي
گروه G: آ.ث. ميلان ايتاليا. رئال مادريد اسپانيا، آژاكس آمستردام هلند و اوسر فرانسه
گروهH: آرسنال انگليس، شاختار دونتسك اوكراين، براگا پرتغال و پارتيزان بلگراد صربستان

 



پايان بازيهاي هفته هفتم و تعطيلي 14 روزه ليگ ذوب آهن و نفت در تعقيب پيروزي صدرنشين

هفته هفتم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر امشب با برگزاري هفت ديدار به پايان خواهد رسيد كه در يكي از حساس ترين ديدارها تيم پيروزي- صدرنشين جديد ليگ برتر- در اهواز به مصاف تيم فولاد خوزستان خواهد رفت.
پس از انجام بازي هاي اين هفته، به دليل اردوي تيم ملي و بازي با چين و كره جنوبي، ليگ به مدت دو هفته تعطيل خواهد بود و تيم ها پس از انجام چند مسابقه به صورت كاملاً فشرده فرصتي براي استراحت پيدا خواهند كرد.
تيم پيروزي كه پس از يك و نيم سال به صدر جدول رسيده، قصد ندارد به اين راحتي ها آن را از دست بدهد. حتي اگر در اين راه حريفاني چون مجيد جلالي، بازيكنان با انگيزه فولاد و آب و هواي گرم اهواز داشته باشند. علي دايي در اين ديدار فشنگچي و علي عسگر را به دليل محروميت و مجتبي شيري را همچنان به دليل مصدوميت در اختيار ندارد. ضمن اينكه كريم باقري هم پس از انتخاب عنوان با اخلاق ترين مرد ادوار گذشته ليگ برتر مي تواند اين بار از ابتدا براي سرخپوشان به ميدان برود. در مقابل تيم فولاد خوزستان در غياب تنها مهاجم گلزن خود رضا نوروزي و ميثم خسروي كه به علت محروميت در اين ديدار نمي توانند تيمشان را همراهي كنند كار سختي پيش روخواهد داشت.
همان طور كه طلسم نبردن هاي پيكان و راه آهن در هفته ششم شكسته شد، روند نباختن هاي ذوب آهن نيز در اين هفته قطع شد تا در كنار باخت استيل آذين، تمام تيم ها شكست را تجربه كرده باشند. شاگردان ابراهيم زاده براي جبران باخت مقابل صنعت نفت امشب دومين خط حمله قوي ليگ را پيش رو دارند كه بخش بزرگي از گل هايش را در تساوي پرگل 4-4 هفته قبل مقابل شهرداري تبريز به ثمر رسانده است. اما چيزي كه مسلم است امتياز ندادن ذوب آهن در اصفهان است. سرهنگ ياوري سرمربي صباي قم كه خط حمله شهرداري را به گردان هاي نظامي تشبيه كرده بود كار آساني مقابل مربي خوش فكر ذوب آهن در پيش ندارد.
ديدار استيل آذين با تراكتورسازي هم خالي از حساسيت نيست. اين ديدار هر چند كه در تهران برگزار مي شود اما نبايد از حمايت همه جانبه هواداران آذري، بازگشت كريمي به تركيب استيل آذين پس از دو هفته غيبت و ... به سادگي گذشت. برنامه روز دوم بازيهاي هفته هفتم كه همگي به طور همزمان از ساعت 21و30 دقيقه برگزار مي شود به اين شرح است:
شنبه 6/6/89
¤ استيل آذين- تراكتورسازي تبريز (ورزشگاه دستگردي تهران)
¤ فولاد خوزستان- پيروزي (ورزشگاه تختي اهواز)
¤ شاهين بوشهر- راه آهن شهر ري (ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر)
¤ ملوان بندرانزلي- صنعت نفت آبادان (ورزشگاه تختي انزلي)
¤ ذوب آهن اصفهان- صباي قم (ورزشگاه فولادشهر اصفهان)
¤ شهرداري تبريز- پيكان قزوين (ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز)
¤ پاس همدان- سايپا البرز (ورزشگاه قدس همدان)

 



وزنه برداري چهار سال است هيچ مدالي كسب نكرده باقري: انتظار نداشته باشيد روي سكو برويم

سرمربي تيم ملي وزنه برداري بزرگسالان گفت: با انجام ركوردگيري تا آخر هفته جاري يك نفر از سه وزنه بردار وزن 105كيلوگرم خط خواهد خورد.
كورش باقري كه به همراه اعضاي تيم ملي در اردوي كرمانشاه به سر مي برد، اظهار داشت: اردوي كرمانشاه آخرين مرحله اردوي تيم قبل از اعزام به مسابقات جهاني آنتاليا است كه در اين اردو 9 وزنه بردار حضور دارند.
باقري در ادامه تصريح كرد: در حال حاضر در وزن 105كيلوگرم سه وزنه بردار حضور دارند و با توجه به اينكه در هر وزن تنها قادر به اعزام دو وزنه بردار هستيم، لذا برآنيم تا با ركوردگيري كه در آخر هفته جاري انجام مي دهيم تكليف اين وزن را روشن كنيم و يك نفر را خط بزنيم.
باقري گفت: پس از مسابقات جهاني به فاصله سه روز اردوهاي آمادگي گوانگجو برگزار مي شود و ركوردگيري هاي جديد آغاز مي شود، لذا حضور هر وزنه برداري در مسابقات جهاني به منزله اعزام وي به گوانگجو نمي باشد.
سرمربي تيم ملي وزنه برداري كشورمان در ادامه خاطرنشان ساخت: كم انصافي است كه از هم اكنون انتظار داشته باشيم در مسابقات جهاني تيم به روي سكو برود زيرا تيم بزرگسالان به مدت چهار سال موفق به كسب مدال نشده بود كه اين نشان از پس رفت رشته وزنه برداري است.
وي تاكيد كرد: اگر در مسابقات جهاني موفق به كسب سهميه حضور در المپيك لندن شويم خوب است، هرچند نيم نگاهي هم به مدال داريم و درصدد كسب مدال نيز مي باشيم و اگر غير از اين بود راضي به همكاري نمي شديم.
باقري در پايان كشورهاي روسيه، ارمنستان، چين، كوبا، اوكراين، ليتواني، آلمان و كره جنوبي را به عنوان صاحبان تيمهاي قدرتمند در اين دوره از رقابتهاي جهاني عنوان كرد.

 



همه عنوان ها به اينتر رسيد «ميليتو» بهترين بازيكن ليگ قهرمانان اروپا

ديگو ميليتو بهترين بازيكن فصل پيش رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا شناخته شد.
پنج شنبه شب هفته گذشته در شهر موناكو فرانسه بهترين هاي فصل 2010- 2009 رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا معرفي شدند. ميليتو، مهاجم آرژانتيني اينتر، بالاتر از تمام نامزدها توانست عنوان بهترين بازيكن اين رقابتها را از آن خود كند. او در بازي پاياني برابر بايرن مونيخ زننده هر دو گل قهرماني تيمش بود.ميشل پلاتيني رئيس فرانسوي اتحاديه فوتبال اروپا در اين مراسم كه در شهر موناكو انجام مي شد، با اهداي جام به ميليتو از بازيهاي درخشان اين بازيكن اهل آمريكاي جنوبي قدرداني كرد.
در اين مراسم كه ستارگان بسياري از فوتبال جهان در سالهاي گذشته از جمله فرناندو ردوندو، اشتفان افنبرگ و زين الدين زيدان حضور داشتند، تمام عنوان ها از آن بازيكنان نراتزوري شد.
ژوليو سزار و مايكون، دروازه بان و مدافع برزيلي اينتر در كنار وزلي اسنايدر و ديگو ميليتو بهترين سنگربان، مدافع، هافبك و مهاجم فصل پيش رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا شناخته شدند.

 



يزداني خط خورد اميري ملي پوش وزن 96 كيلوگرم شد

عرفان اميري به عنوان ملي پوش وزن 96 كيلوگرم تيم ملي كشتي آزاد ايران در رقابتهاي جهاني مسكو انتخاب شد.
پس از جلسه ظهر ديروز(جمعه) اعضاي كادر فني تيم ملي كشتي آزاد با رئيس و نايب رئيس فدراسيون كشتي عرفان اميري به عنوان ملي پوش وزن 96 كيلوگرم انتخاب شد.
براين اساس كادر فني تيم ملي كشتي آزاد نداشتن اطمينان نسبت به رفع آسيب ديدگي كامل رضا يزداني در جام زيلكوفسكي لهستان و اينكه وي بتواند در رقابتهاي جهاني شركت كرده و بطور كامل در مسابقات شركت كند را دليل اصلي كنار گذاشتن يزداني از تركيب تيم اعزامي به مسكو اعلام كرده است.
همچنين عدم هماهنگي در مسائل اردويي توسط يزداني دليل ديگر انتخاب اميري براي رقابتهاي جهاني مسكو عنوان شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14