(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 6 شهريور  1389- شماره 19728

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اشتباه عمدي ! (يادداشت روز)
سران قوا مواظب شيطنت اختلاف افكنان باشند
كيهان و خوانندگان
گورخر (گفت و شنود)
تاكيد رئيس جمهور بر معرفي الگوي اسلامي حضور زنان در جامعه
دم خروس سرويس هاي اطلاعاتي غرب زير پالتوي اوريف ليم (خبر ويژه)
موسوي دست ها را بالا برده اما اپوزيسيون همچنان استنطاق مي كند (خبر ويژه)
عباس عبدي: موسوي مي خواست سواري مجاني بگيرد اما پاسخگو نباشد (خبر ويژه)
شركت مدير كل آژانس در خيمه شب بازي رژيم كودك كش (خبر ويژه)
فواحش فرانسه هم وارد داد و قال حقوق بشر شدند! (خبر ويژه)



اشتباه عمدي ! (يادداشت روز)

1- هنگام اقامت حضرت امام(ره) در پاريس و در ماههاي پرجوش و خروش قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، چند تن از اعضاي جبهه ملي، از جمله كريم سنجابي دبير كل وقت اين جبهه به ديدار ايشان مي روند. روز بعد، يكي از خبرنگاران اروپايي با اشاره به اين ملاقات، از حضرت امام مي پرسد؛ آيا صحت دارد كه حضرتعالي براي رسيدن به وحدت با جبهه ملي و جلب همكاري آنها، در برخي از نظرات خود تخفيف هايي داده ايد؟ حضرت امام(ره) در پاسخ مي فرمايند؛ اين خبر صحت ندارد. نظراتي كه ما مطرح مي كنيم، متعلق به خودمان نيست كه در آن تخفيف بدهيم. اينها نظر اسلام است و قابل تخفيف و تغيير نيست.
و اما، از سوي ديگر، مروري گذرا بر سخنان، نوشته ها، نامه ها و مجموعه آثار گرانقدري كه از امام راحل(ره) برجاي مانده و در دسترس همگان است، به وضوح نشان مي دهد كه توصيه هاي آن حضرت به «وحدت» و نگراني ايشان از تفرقه، يكي از اصلي ترين و پرتكرارترين آموزه هاي مورد تأكيد حضرت امام بوده است و تقريباً كمتر سخنراني و يا نامه و نوشته و دستورالعملي از امام راحل(ره) را مي توان يافت كه در آن بر ضرورت «وحدت» تأكيد نشده باشد.
رهبر معظم انقلاب نيز در ديدار اخير كارگزاران نظام با ايشان، آنجا كه سخن از ضرورت وحدت و همدلي به ميان مي آيد، مي فرمايند؛
«ما عرض كرديم جذب حداكثري، دفع حداقلي. البته معيار و ميزان، اصول و ارزشهاست. انسانها از لحاظ ايمان در يك حد نيستند. ما در بين خودمان آدمهايي داريم ضعيف الايمان، آدمهايي داريم كه ايمانشان قوي تر است. بايد راه بيائيم. نمي شود ضعيف الايمان را دفع كرد، نمي شود فقط به كساني چشم دوخت كه قوي الايمانند؛ نه، ضعفا را هم بايد در نظر داشت. كساني كه خودشان را قوي مي دانند، آن كساني را كه ضعيف مي دانند، ملاحظه كنند، مراعات كنند، دفع نكنند. آن كساني كه جزو مجموعه هستند، ليكن براثر اشتباه و غفلت كنار افتادند، جدا افتادند، اينها را به خود بياورند؛ اينها را نصيحت كنند، دلالت كنند، راه را به آنها نشان بدهند، آنها را برگردانند. اينها مسائل اساسي است.»
همانگونه كه ملاحظه مي شود، ايشان نيز، روي اصول و ارزشها به عنوان معيار و ميزان وحدت تأكيد مي ورزند و چند روز بعد، در پي فضاسازي مشترك دشمنان خارجي و داخلي، دانشجوياني كه به محضر رهبر معظم انقلاب رسيده بودند در همين زمينه پرسشي را مطرح مي كنند و آقا در پاسخ مي فرمايند؛
وحدت هم كه ما گفتيم- كه بعد سوالات ديگري هم در اين زمينه شده- منظور من اتحاد بر مبناي اصول است. بنابراين وحدت با كيست؟ با آن كسي كه اين اصول را قبول دارد. به همان اندازه اي كه اصول را قبول دارند، به همان اندازه ما با هم مرتبط و متصليم؛ اين مي شود ولايت بين مومنين. آن كسي كه اصول را قبول ندارد، نشان مي دهد كه اصول را قبول ندارد يا تصريح مي كند كه اصول را قبول ندارد، او قهراً از اين دائره خارج است. بنابراين با اين تفصيل و توضيحي كه عرض شد، هم طرفدار وحدتيم، هم طرفدار خلوصيم.
2- بعد از سفارش اخير رهبر معظم انقلاب بر حفظ وحدت و پرهيز از تفرقه كه توصيه هميشگي ايشان و حضرت امام(ره) بوده و هست، حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي صديقي در خطبه نماز جمعه تهران - 92/5/98- با اشاره به اين توصيه و از نگاهي دلسوزانه و خيرخواهانه گفت:
«در ماه رمضان ميهمان خدا هستيم و اوست كه ما را دعوت كرده و در را نبسته است، لذا سراغ كساني كه از نظام جدا شده اند برويم و ببينيم درد و مشكل كجاست. آيا تاكنون مانند پيامبر(ص) بوده ايم كه منتظر بود تا كساني كه او را آزار مي دادند و زير پايش خار مي گذاشتند، ابراز پشيماني كنند و برگردند؟»
اين بخش از سخنان خطيب محترم جمعه در فاصله اندكي پس از انتشار با سوءاستفاده مديران بيروني فتنه و عوامل داخلي آن روبرو شد كه اظهارات ايشان را نشانه تلاش جمهوري اسلامي ايران براي بازگرداندن عوامل فتنه به عرصه سياست و دلجويي!! از آنان تفسير كرده بودند، تا آنجا كه يكي از سران فتنه با ذوق زدگي بيانيه اي صادر كرده و اين -به زعم خود- تصميم نظام را نشانه موفقيت كودتاي سبز ناميده و از حذف مرز ميان خودي و غيرخودي! با عنوان يكي از دستاوردهاي جنبش سبز!! - بخوانيد فتنه آمريكايي اسرائيلي 88- ياد كرد!
بي بي سي با استناد به سخنان حجت الاسلام والمسلمين صديقي و چند اظهارنظر مشابه از سوي دو شخصيت روحاني ديگر، اين اظهارات را نشانه عقب نشيني نظام از مواضع خود معرفي كرد و با تلويحي نزديك به تصريح نتيجه گرفت كه ناكامي جمهوري اسلامي ايران در مهار رخدادهاي پس از انتخابات رياست جمهوري دهم، باعث شده است كه «آيت الله خامنه اي به دنبال وحدت با اصلاح طلبان» باشد! اين شبكه راديو تلويزيوني كه از سوي وزارت خارجه انگليس اداره مي شود در پايان گزارش خود با لحني طلبكارانه اعلام كرد؛ رهبران جنبش سبز! هنوز به اين درخواست پاسخي نداده اند! و افزود؛ رهبران جنبش(!!) خواستار آن شده اند كه حكومت، خسارت هاي وارد شده به آسيب ديدگان اعتراضات پس از انتخابات را جبران و عاملان برخورد خشونت بار با معترضان را مجازات كند!!
راديو فردا و چند گروه ضدانقلاب ديگر ادعا كردند كه جمهوري اسلامي ايران در نهايت به راه حل هاي ارائه شده از سوي آيت الله هاشمي رفسنجاني در نمازجمعه 62تيرماه 88 رسيده است!!...
3- اظهارات حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي صديقي با توجه به مواضع بارها اعلام شده ايشان درباره خيانت فتنه گران و نيز بخش هاي ديگري از سخنان وي در همان خطبه به وضوح نشان مي دهد كه آنچه امام جمعه موقت تهران با دلسوزي و نگاهي عالمانه در پي آن بوده اند، با تفسير و تحليلي كه از اظهارات ايشان شده است فاصله اي پر ناشدني و متضاد دارد، اما با عرض پوزش از محضر جناب آقاي صديقي بايد اذعان كرد كه توضيح ايشان - احتمالا به دليل كمبود وقت- كافي نبوده است و به بيان ديگر آقاي صديقي عزيز كه به حق يكي از اسوه هاي حركت در صراط مستقيم اسلام و انقلاب هستند، از مقصود مورد نظر خويش تعريف جامع و مانعي ارائه نفرموده اند. اگرچه دشمنان بيروني و داخلي در پي بهانه جويي بوده و هستند و در بهره گيري و سوءاستفاده از بيانات جناب صديقي عزيز و بزرگوار دچار اشتباه نشده! بلكه عمداً اشتباه كرده اند! با اين حال شايد بهتر آن بود كه امام جمعه موقت تهران حساب دشمنان تابلو دار اسلام و انقلاب كه در جريان فتنه 88 آشكارا در نقش ستون پنجم مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس ظاهر شده بودند را با صراحت بيشتري از حساب فريب خوردگان و خطاكاراني كه در پي آب به سوي سراب رفته بودند، جدا مي كردند، زيرا در ميان كساني كه به قول جناب صديقي «از نظام جدا شده اند» و يا آزرده خاطر شده و «رميده اند» علاوه بر فريب خوردگان و شماري از راه گم كردگان، افرادي نظير سران و عوامل اصلي فتنه نيز حضور داشته اند كه به قول شيمون پرز «به نمايندگي از اسرائيل با جمهوري اسلامي ايران مخالفت مي كنند» و به گفته نتانياهو «بزرگترين سرمايه اسرائيل و آمريكا در ايران هستند» و به اذعان صريح اوباما «اهداف آمريكا را در جمهوري اسلامي ايران دنبال مي كنند» و به تصريح جرج بوش «خط مقدم جبهه آمريكا عليه اسلام و امام در داخل خاك ايران هستند». دشمنان مردم را به دخالت در امور داخلي ايران دعوت كرده اند، مطابق اسناد موجود ميلياردها دلار از كشورهاي خارجي كمك مالي دريافت داشته اند، براي مقابله با اسلام و انقلاب، به حضرت امام حسين عليه السلام اهانت كرده اند، وجود مبارك حضرت صاحب (عج) را نفي كرده اند، بدترين توهين ها را نسبت به ساحت امام راحل(ره) روا داشته اند، مسجد را به آتش كشيده اند، آشكارا و بي پرده در خدمت آمريكا و اسرائيل بوده اند، خون هاي پاك مردم مسلمان را به زمين ريخته اند و....
از سوي ديگر اين سخن برخاسته از اخلاق اسلامي است و قابل ترديد نيست كه «همه ما اهل يك خانواده هستيم» ولي مگر ابوجهل عموي پيامبر اعظم(ص) نبود كه به حمايت از اشراف و برده داران، با اسلام عدالتخواه و حامي مستضعفان به مقابله برخاسته بود و يا مگر شمر با حضرت ابوالفضل عليه السلام نسبت خويشاوندي نداشت؟! و....
4- و اما، وقتي سخن از وحدت در ميان است، مرزبندي با دشمنان يكي از «بايد»هاي ضروري آن است. اين مرزبندي يك اصل عقلايي و منطقي است و بدون آن وحدت معني ندارد و اين پرسش پيش مي آيد كه وحدت روي چه محور و براساس كدام معيار؟ چرا كه روال وحدت، تاكيد بر مباني و تخفيف در سليقه ها و تاكتيك هاست. آيا جمهوري اسلامي مي تواند از مردم سالاري، مباني و اعتقادات اسلامي، استقلال، خط امام(ره) و... كوتاه بيايد؟! اين مباني كه به قول حضرت امام(ره) و به گواهي عقل و شرع و برپايه حفظ منافع ملي قابل تخفيف نيستند و كمترين تخفيف در هريك از آنها به مفهوم دست كشيدن از نظام اسلامي، انقلاب، خون شهدا، منافع ملي، خواست مردم و تقديم دو دستي ايران اسلامي به دشمنان است. در كلام خداي عزوجل كساني كه دشمنان خدا را دوست مي گيرند با وعده عذاب سخت روبرو شده اند و از آنها با عنوان «حزب شيطان» ياد شده است(41 مجادله) و در همان سوره مباركه تاكيد شده است؛ مومنان هرگز كساني را كه با خدا و پيامبرش دشمني ورزيده اند، دوست نمي گيرند، حتي اگر پدر، فرزند، برادر و يا عضوي از قبيله آنها باشند، در كلام خدا از اين جماعت- مؤمنان- با عنوان «حزب الله» ياد شده است.
5- با توجه به موارد فوق و به قول حكيمانه رهبر معظم انقلاب اتحاد بر مبناي اصول امكان پذير است و كساني كه اين اصول را قبول ندارند از دايره وحدت مورد نظر بيرون هستند.
بنابراين، برخلاف تظاهر سالوسانه سران فتنه به ذوق زدگي، نه فقط مرز ميان خودي و غيرخودي برداشته نشده است، بلكه وحدت به مفهوم و معناي هرچه پررنگ تر شدن اين مرزهاست و صد البته، مجرمان و خيانتكاران نيز مي توانند توبه كنند ولي توبه آنان به رابطه ميان آنها و خداي عزوجل مربوط است و مانع از مجازات و مكافات آنان به جرم جناياتي كه مرتكب شده اند نيست و بديهي است كه فريب خوردگان حساب جداگانه اي دارند.
حسين شريعتمداري

 



فعالان سياسي اصولگرا تاكيد كردند
سران قوا مواظب شيطنت اختلاف افكنان باشند

سرويس سياسي-
فعالان سياسي اصولگرا با تاكيد بر ضرورت وحدت بر مبناي اصول نظام و هشدار نسبت به شيطنت جماعتي براي اختلاف افكني، وحدت با مخالفان ارزش هاي ديني و انقلابي را غيرممكن دانستند.
محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تعريف صحيح از وحدت ميان قوا گفت: منظور از وحدت اين است كه شكاف و تخريبي بين قوا وجود نداشته باشد و همگي براي توسعه و پيشرفت كشور در داخل و افزايش شوكت نظام جمهوري اسلامي در خارج از كشور تلاش كنند.
به گزارش فارس، وي با تاكيد بر اينكه وقتي سمت و سوي همه قوا معطوف به اين اهداف باشد، در آن صورت بين قوا وحدت وجود دارد، افزود: زماني كه رفتار و گفته هاي مسئولان به سمت توسعه و عدالت نبوده و در جهت تحقق آرمانهاي انقلاب نباشد، بايد نگران از بين رفتن وحدت ميان قوا بود.
نماينده مردم طرقبه و چناران در مجلس به وجود سلايق مختلف در اداره كشور اشاره كرد و گفت: ممكن است در برهه اي از زمان يا در مسئله خاصي بين مسئولان كشور اختلاف سليقه وجود داشته باشد يا مسيرهاي متفاوتي رابراي رسيدن به اهداف برگزينند اما تا هنگامي كه همه براي پيشرفت و عزت نظام و انقلاب تلاش مي كنند نبايد گفت بين آنها اختلاف وجود دارد زيرا وجود اختلاف سلايق در بعضي مقاطع به نفع پيشرفت كشور است و منافاتي با وحدت ندارد.
دهقان امكان برقراري وحدت با مخالفان ارزشهاي ديني و انقلابي را غيرممكن دانست و افزود: وحدت با كساني كه دچار فساد در عقيده بوده و التزام عملي به ولايت فقيه و خط روشن امام و رهبري ندارند و يا داراي پرونده هاي سنگين اقتصادي بوده و حاضر به پاسخگويي به مراجع قضايي نيستند، كاري بيهوده و غيرممكن است.
همچنين الياس نادران نماينده مردم تهران در مجلس نيز اظهار داشت: اگر تعامل بين دولت و مجلس براساس چارچوب هاي موجود صورت گيرد، نه تنها مطلوب است بلكه جزو ضروريات كشور هم محسوب مي شود، چرا كه هم افزايي بين قوا از مسائل مهم در كشور است.
وي افزود: اگر همه به دنبال اين باشند كه بخواهند وحدت يك طرفه در جامعه ايجاد كنند و هميشه يكي از قوا از موضع خود عقب نشيني كند اين مسئله پذيرفتني نيست و توصيه مقام معظم رهبري هم اين چنين نبود.
نماينده مردم تهران ادامه داد: به هيچ وجه پذيرفتني نيست كه كسي بخواهد با شيطنت به دنبال ايجاد تفرقه در كشور باشد و يا به سمت يكجانبه گرايي كار را پيش ببرد و بايد در مقابل اين عده هوشياري و بصيرت به خرج داد.
نادران تاكيد كرد: تمام مسائل مطرح بايد در چارچوب فرمايشات رهبري و موازين اصولگرايي باشد كه اگر چنين باشد انجام امور مفيد خواهد بود و تنها بايد براي انجام آن هوشمندي بيشتري به خرج داد.
اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: نبايد در اين بين در دام ديگران افتاد و فريب بازي ديگران را خورد و يا در زمين ديگران بازي كرد، بر اين اساس بايد گفت كه اين مسائل موضوعات روشن و شفافي است كه بايد آنها را رعايت كرد.
در همين ارتباط، بيژن نوباوه نماينده مردم تهران در مجلس هم با اشاره به جلسه مشترك اخير دولت و مجلس گفت: اين جلسه، جلسه بسيار خوبي بود كه طي آن هم لاريجاني و هم احمدي نژاد همگرايي مناسبي با هم داشتند.
وي گفت: نبايد توقع داشته باشيم كه هر چيزي كه دولت گفت مجلس قبول كند و هر چيزي كه مجلس گفت دولت بپذيرد.
از سوي ديگر؛ حسين مظفر عضو مجمع تشخيص مصلحت خاطرنشان كرد: مشخصا يك عده مخالف و ضد نظام هستند و يك عده موافق نظام هستند اما يك طبقه بندي ديگري وجود دارد و در آن افرادي هستند كه ديدگاههاي متفاوتي دارند اما در چارچوب داخل نظام تلقي مي شوند. معتقدم وحدت در مورد كساني كه نظام و چارچوب هاي نظام سياسي و آرمانهاي اسلام و انقلاب را قبول دارند به سادگي ميسر است و طبيعي است كه وقتي كه وحدت مطرح مي شود درباره طيف خارج از نظام نيست، بلكه درباره كساني است كه به عنوان افراد درون نظام تلقي مي شوند.
وي در گفت وگو با ايسنا، افزود: افراد درون نظام هم طبيعي است كه با هم اختلاف نظر دارند و اين اختلاف نظر نبايد باعث طرد باشد. اختلاف نظرها در سياست ، اقتصاد، فرهنگ و نحوه اداره كشور هرگز نبايد منجر به برچسب ها و انگ هاي ضدانقلابي شود و فردي را به واسطه آن خارج از نظام يا ضد ولايت فقيه تلقي كرد.
وي با بيان اين كه «منظور از وحدت، وحدت استراتژيك است، نه وحدت در تاكتيك» افزود: اين يعني واقعا مي توانند افرادي كه در چارچوب نظام، انقلاب، اسلام را قبول دارند و دلشان براي كشور مي سوزد در مجموعه دلسوزان نظام قرار بگيرند و وحدت داشته باشند، منتها وحدت بايد بر مبناي اصول و مباني و ارزش هاي مورد وفاق جامعه باشد.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ اگر تدبير حكيمانه مقام معظم رهبري و حضور هوشمندانه مردم در صحنه نبود سران فتنه كشور را دودستي تقديم آمريكايي ها كرده بودند. خداوند را بابت نعمت هاي بزرگي كه ارزاني ما كرده سپاسگزاريم اميدواريم كه بتوانيم قدردان باشيم.
6195---0912
¤ افتتاح نيروگاه اتمي بوشهر، كه يك پيروزي بسيار بزرگ در ميان تهديدات و فشارهاي گوناگون دشمنان محسوب مي شود را به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبري و ملت بزرگ ايران تبريك مي گويم.
سليمان بلغار
¤ پرواز هواپيماي بدون سرنشين كشورمان، هر ايراني آزاده و وطن پرستي را خوشحال كرده است. خدمت جناب رئيس جمهور بفرمائيد حتي حذف يك وعده غذا از سفره ايرانيان ارزش آن را دارد تا توان نظامي و دفاعي كشورمان به بالاترين حد خودش برسد.
كاشاني
¤ با تشكر از صدا و سيما به علت عدم پخش ربنا با صداي فرد معلوم الحال پيشنهاد مي كنم با وجود هنرمندان متعهد بيشمار اين دعا با صداي آنها و با كيفيت تر و يا دكلمه آقاي استاد امير نوري، «چند خوردي چرب و شيرين از طعام» را پخش كند.
مهرباني
¤ برنامه «راز» كه با موضوع سينماي صهيونيسم هجمه استكبار بر عليه ايران از شبكه 4 سيما با مديريت آقاي طالب زاده و دعوت از كارشناسان پخش مي شود از تحليل هاي عميق برخوردار است. اگر براي كيهان امكان دارد بخش ها و قسمت هايي از تحليل هاي مطرح شده در اين برنامه را جهت استفاده خوانندگان روزنامه چاپ كنيد.
8330---0912
¤ رئيس جمهور محبوب ما بارها از اعتبار و آبروي خويش براي توجيه حرف هاي بي اساس و پايه آقاي مشايي مسئول دفتر خود هزينه كرده است. ترس ما اين است كه اين قصه به سرانجام بدي ختم شود. آقاي مشايي در حد و اندازه اي نيست كه آقاي احمدي نژاد خودش را هزينه چنين فردي بكند.
6111---0912
¤ موضوع سريال نان و ريحان كه شب هاي ماه رمضان از شبكه 5 سيما پخش مي شود هيچ سنخيتي با مناسبت اين ماه عزيز ندارد در ضمن بازيگران سريال الفاظ ركيك و زشت بين يكديگر رد و بدل مي كنند رفتارهاي غيراخلاقي بازيگران جاي خود دارد.
خسروي
¤ براساس آنچه كه مشاهده مي شود و مسئولين امر آمار مي دهند تعداد بي شماري از واحدهاي مسكوني در تهران خالي از سكنه هستند. اگر چنانچه مبارزه جدي با كساني كه اين خانه ها را خالي نگه داشته اند بشود تاثير مستقيم و فوري روي قيمت مسكن خواهد گذاشت.
ابراهيمي
¤ به دليل عدم رعايت اصول ايمني در جاده در حال تعريض آبعلي احتمال بروز حوادث ناگوار بسيار زياد شده و متاسفانه با اينكه موضوع را پي گيري كرده ايم هيچ مسئولي پاسخگو نيست. لطفا انعكاس بدهيد.
1894---0912
پاسخ شركت راه آهن شهري تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 31/5/89 با مضمون «توسعه مترو تا رودهن» به اطلاع مي رساند:با توجه به برنامه ريزي هاي بعمل آمده ادامه و اتصال متروي تهران به خط 2 سريع السير مترو در مسير تهران- پرديس و امتداد آن تا بومهن، رودهن و دماوند در دستور كار شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) قرار دارد.

 



گورخر (گفت و شنود)

گفت: سايت جرس- حلقه ماسوني لندن- و سخنگوي سران فتنه پيشنهاد كرد كه هواداران جنبش سبز در روز قدس به خيابان ها نيايند.
گفتم: تا همين ديروز كه رجز مي خواندند و از «حضور پرشور» خود در روز قدس حرف مي زدند!
گفت: بهاءالله مهاجراني در اين سايت اعتراف كرده كه ديگر هواداري باقي نمانده و تاكيد كرده كه مردم خشمگين هواداران فتنه سبز را لت و پار مي كنند.
گفتم: خب! ديگه چي؟!
گفت: چند سايت ضد انقلاب ديگر هم به بهاءالله مهاجراني و كديور افندي گوشزد كرده اند كه دوران آنها تمام شده و بيانيه هايي كه صادر مي كنند نشانه آن است كه هنوز مرگ سياسي خود را باور نكرده اند.
گفتم: يارو مي گفت؛ خل و چل ترين حيوانات گورخر است! پرسيدند چرا؟! گفت؛ براي اين كه تا لب گور، دست از خريت برنمي دارد!
 



تاكيد رئيس جمهور بر معرفي الگوي اسلامي حضور زنان در جامعه

رئيس جمهور جايگاه زن در نظام اسلامي را برجسته خواند و بر اهتمام به معرفي الگوي اسلامي حضور زنان در جامعه به جهان تاكيد كرد.
به گزارش ايسنا دكتر «محمود احمدي نژاد»، پنج شنبه شب در جمع روسا و مشاوران امور زن و خانواده دستگاههاي اجرايي كشور خاطرنشان كرد: حقيقت زن در جامعه اسلامي زيربناي ساختار اجتماعي است و امروز بانوان ايران اسلامي با حضور با ايمان، پرنشاط و بالنده در عرصه هاي مختلف اين حقيقت را به اثبات رسانده اند.
وي توجه به جايگاه زن را ضامن پيشرفت و توسعه كشور و تربيت انسانهاي توانمند و موفق دانست و گفت: دولت با چند نگاهي تلاش كرده است زنان در عرصه هاي مختلف حضوري فعال داشته باشند.
وي با اشاره به حضور 4 زن در مسئوليت هاي كليدي وزارت و نيز معاونت هاي رئيس جمهور گفت: اكنون تابوي عدم حضور زنان در دولت شكسته شده است و بانوان عضو كابينه با ايفاي مسئولانه نقشه هاي خود توانمندي زن در جامعه اسلامي را به خوبي اثبات كرده اند.
رئيس جمهور همچنين از روسا و مشاورين امور زنان خواست تا با برنامه ريزي دقيق جايگاه واقعي زن را الگوسازي كنند و آن را به كشورهاي ديگر منعكس نمايند.

 



دم خروس سرويس هاي اطلاعاتي غرب زير پالتوي اوريف ليم (خبر ويژه)

برخورد قانوني با شركت هرمي اوريف ليم با هياهوي رسانه اي و اعتراض سلطنت طلبان و راديوهاي بيگانه وابسته به غرب مواجه شد.
به گزارش خبرنگار ما، در حالي كه «گابريل نبت» مدير مالي شركت سوئدي اوريف ليم با حمله به كيهان، هرگونه وابستگي و كمك اين شركت به برخي از جريانات سياسي برانداز در جريان فتنه پس از انتخابات سال گذشته را رد مي كند، جريان رسانه اي ضدانقلاب خارج از كشور، موج جديدي از تبليغات بر ضد نظام را آغاز كرده اند.
راديو فردا، ارگان رسمي سازمان سيا، طي روزهاي اخير با برقراري ارتباط با مشاوران ارشد و مديران اين شركت هرمي، پلمب دفتر اوريف ليم در تهران را محكوم كرد.
بي بي سي فارسي نيز در اقدامي مشابه با حمله به كيهان و درج سخنان مدير مالي اوريف ليم كوشيد تا با رد اتهاماتي نظير هرمي بودن و تخلفات عديده مالياتي، برخورد با اين شركت را اقدامي سياسي جلوه دهد. از سوي ديگر جريانات شكست خورده سياسي خارج نشين نيز با جنجال رسانه اي سعي در القاي اين شائبه كردند كه ايران اين اقدام را در پاسخ به تحريم هاي چندي پيش اتحاديه اروپايي و كانادا انجام داده است.
اين در حالي است كه شركت هرمي «اوريف ليم پرشيا» براساس گزارش دستگاههاي اطلاعاتي و قضايي كشور، علاوه بر فعاليت ناسالم هرمي و فرار مالياتي، در پوشش فروش لوازم آرايشي و بهداشتي از برخي جريانات سياسي برانداز حمايت مالي مي كرد.
حيدر مصلحي، وزير اطلاعات نيز پس از اتمام جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر انهدام شركت هرمي اوريف ليم گفت: اين شركت ها با پشتوانه هاي بيروني با توجه به اين كه به هيچ وجه موضوع اقتصادي را دنبال نمي كنند، تحت هدايت و حمايت سرويس هاي جاسوسي قرار دارند.
وزير اطلاعات افزود: ما بلافاصله پس از آن كه متوجه شوند و بخواهند حركت هايي را انجام دهند با آنها برخورد مي كنيم.
گفتني است، هرمي بودن تنها يكي از فعاليت هاي مخرب اوريف ليم در ايران است و علاوه بر آن ابتذال، پاي بند نبودن به مسائل اخلاقي و كمك هاي معنادار به جريان فتنه در طول سال گذشته از ديگر مواردي است كه اوريف ليم بدان گرايش داشته است. در اين زمينه بايد گفت، در سفري كه به تازگي سران اين شركت هرمي به سوئد داشته اند بسياري ازبازاريان، مديران و دايركتورهاي اوريف ليم با وضعي زننده و نامناسب حضور داشته و در آنجا شعائر اسلامي و بديهيات جامعه ايران را رعايت نكرده اند، به گونه اي كه تصاوير منتشره از اين سفر كه كيهان در اختيار دارد، چهره اي بسيار نامناسب از جامعه ايراني را به نمايش مي گذارد.
علاوه بر اين جيغ بنفش راديوهاي وابسته به سرويس هاي جاسوسي غرب در اعتراض به پلمب اوريف ليم نيز دليل قابل قبولي براي فعاليت هاي جهت دار و دوپهلوي شركت مذكور است.

 



موسوي دست ها را بالا برده اما اپوزيسيون همچنان استنطاق مي كند (خبر ويژه)

يكي از عناصر نفوذي در جبهه اصلاحات تصريح كرد سران جنبش سبز از همان اول از مرزبندي خودي و غيرخودي عبور كردند و اين گروه هاي خارج از كشور هستند كه هنوز رويكرد انتقادي به موسوي و ديگران دارند.
سعيد رضوي فقيه از عناصر افراطي و آشوب طلب نفوذي در دفتر تحكيم بود كه بعدها به حزب مشاركت نزديك شد و مدتي را در فرانسه اقامت داشت. وي در انتخابات رياست جمهوري سال گذشته جزو تيمي بود كه در جريان تقسيم كار افراطيون، دور كروبي حلقه زدند و او را دعوت به راديكاليسم كور كردند.
وي در گفتگو با دويچه وله و درباره سخنان اخير موسوي كه بر عبور سبزها از مرزبندي خودي و غيرخودي تأكيد كرده بود، گفت: جنبش سبز از همان آغاز از مرز خودي و غير خودي عبور كرده بود.
وي درباره اين سوال خبرنگار دويچه وله كه «تأكيد موسوي بر عبور از مرز خودي و غير خودي، يكي از اساسي ترين اركان هويتي جمهوري اسلامي را مورد اشاره قرار مي دهد. خود شما چه تصويري از اين امر داريد؟» گفت: جنبش از آغاز از اين مرزها عبور كرده بود... و هنوز زمينه براي ارتباط عيني و ملموس نيروهاي داخل و خارج پيش نيامده است. به نظر من سران جنبش اين حسن نيت را نشان داده اند اما برخي نيروهاي خارج از كشور به محض هر اعلام نظر آنها، موجي از انتقاد ايجاد مي كنند و به نوعي آنها را در مورد گذشته خود مورد استنطاق قرار مي دهند يا به آنها تحكم مي كنند كه با گذشته خود خداحافظي كنند.
رضوي فقيه در پاسخ به اين نظر خبرنگار كه «بيشتر گلايه ها از كروبي و موسوي در مورد عدم مرزبندي آنها با حاكميت درباره گذشته است. مثلاً اين كه چرا در مورد مسائل دهه شصت يا جنگ با احتياط حرف مي زنند يا اصلاً نمي زنند. اين اشاره ها به معناي نفي و تخريب آنها نيست»، گفت: ما بايد شرايط داخل كشور را در نظر بگيريم. اولويت بندي ها در داخل كشور براساس شرايط عيني و موجود است و لزوماً شبيه آن چيزي نيست كه دوستان خارج از كشور مي خواهند. در مورد رويدادهاي دهه شصت من تحت فشار گذاشتن رهبران جنبش سبز را براي اين كه موضع گيري قاطع و روشني در اين زمينه داشته باشند، چندان مناسب نمي دانم.
من فكر مي كنم تأكيد روي مطالبات مشترك حداقلي و اجراي قانون اساسي مي تواند زمينه اي باشد كه بخشي از نيروهاي راست و اصولگرا هم در حمايت خود از تندروها دچار تزلزل شوند و در مورد همكاري و حتي ائتلاف با نيروهاي منتقد و معترض تأمل كنند. طرح مسائل راديكال، ريزش بدنه اجتماعي جنبش سبز را در پي خواهد داشت.

 



عباس عبدي: موسوي مي خواست سواري مجاني بگيرد اما پاسخگو نباشد (خبر ويژه)

عضو تندرو و ظاهراً مستعفي حزب مشاركت سران فتنه را متهم كرد كه در جريان حوادثي چون ماجراي روز عاشوراي سال گذشته، بي مسئوليتي نشان داده اند.
عباس عبدي در گفت وگو با يكي از سايت هاي ضد انقلاب درباره حوادث روز عاشورا و بيانيه موسوي پس از اين حوادث گفت: بيانيه ها و محتواي آن يك بحث است و واقعيت جاري در خيابان، بحث ديگر. وقتي مسئوليت پديده اي به دوش فرد يا افرادي مي افتد طبعاً بايد تلازم مسئوليت و پاسخگويي را رعايت كنند. واقعيت اين است كه بايد مسئوليت خود را در برابر حضور خياباني مشخص نمود. اگر اين حضور مورد تأييد نبود بايد صريحاً گفته مي شد و اگر موضع بي طرفي نسبت به آن وجود داشت، اين نيز بايد بيان مي شد. آقاي موسوي براي حضور در آن راهپيمايي دعوت نكرد. اين كه بعداً قدرداني شود متفاوت است با پذيرش مسئوليت اصل حضور. بعداً هم از همان بيانيه آقاي موسوي عدول شد و اين در گفته سركار خانم رهنورد آمد. اين عقب نشيني تأثير منفي داشت زيرا پيامي كه از سوي ساخت سياسي دريافت شد اين بود كه نمي توان بر اين گونه موضوع گيري ها حساب باز كرد.
عبدي همچنين با انتقاد از آشفتگي در شعارها و مواضع فتنه گران اظهار داشت: شعارها و مطالبات به طور روشن از 13 آبان به بعد دچار يك گسيختگي و بي برنامگي شد و در نهايت به تظاهرات قم و عاشورا كشيده شد. البته قبل از 13 آبان هم علايمي از اين روند ديده مي شد، اما در اين روز وجه غالب شعارهاي خياباني اين ويژگي را بخود گرفت. سطح شعارها به گونه اي شد كه رهبران جنبش نه خواهان آن بودند و نه قادر به دفاع از آن بودند و كل ماجرا را تغيير ماهيت داد. همچنين شعارهايي نيز مطرح شد كه كاملاً روشن بود كه انحرافي است. براي مثال مرگ بر روسيه از عجيب ترين شعارها بود، جنبشي كه قرار بود شعار مرگ بر اين و آن را ندهد و خواهان حركت مسالمت آميز و غير خشونت آميز باشد، يك باره شعار مرگ بر روسيه را سر مي دهد كه اصولاً معلوم نيست روسيه اين وسط چه كاري كرده است كه بايد مستحق اين شعار باشد؟ اينكه ما به دلايل متعددي كه حق هم هست از سياست هاي روسيه بدمان مي آيد، يك بحث است اما مگر روسيه حامي دولت ايران است كه مرگ بر آن سر مي دهند. به همين دليل هم خيلي زود اين شعار فراموش و حذف شد، اما چگونه ممكن است كه يك شعار تا اين حد بي پايه در يك روز همگاني و سپس محو شود؟ آيا اين شواهد براي حساسيت نشان دادن كافي نبود؟ اما چه تصميماتي بايد گرفته مي شد؟ هركس (بدون قيد مي گويم) كه مي خواست و فكر مي كرد اينگونه حضور خياباني به نحوي در جهت تأييد ايده ها و سياست ها و برنامه هاي اوست، بايد يا كل جريان را مي پذيرفت، يا اينكه فوراً در برابر راديكال شدن شعارها و نيز منحرف شدن شعارها (هر دو مورد مهم بود) موضع گيري صريح و قاطع ابراز مي كرد. اما ما عادت كرده ايم كه سواري مجاني بگيريم و اين در سياست عقلايي، شدني نيست.
شايان ذكر است عبدي در انتخابات سال گذشته در ستاد كروبي فعاليت مي كرد.

 



شركت مدير كل آژانس در خيمه شب بازي رژيم كودك كش (خبر ويژه)

سفر مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي به فلسطين اشغالي و ديدار وي با مقامات صهيونيست تبديل به يك خيمه شب بازي تمام عيار شد.
نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي با اين بهانه كه همراه خانواده به تعطيلات مي رود از ملاقات با يوكيوآمانو طفره رفت و شيمون پرز هم كه حاضر به ملاقات با وي شده بود به جاي توضيح درباره توليد صدها كلاهك هسته اي و امتناع از عضويت در آژانس و ندادن اجازه بازرسي از تأسيسات اتمي رژيم صهيونيستي، به جنجال عليه برنامه هسته اي صلح آميز ايران پرداخت. اين جنايتكار كودك كش كه دستور استفاده از سلاح هاي اورانيومي را در جنگ 22 روز غزه صادر كرده بود، مدعي شد «ايران با تهديد به كاربرد سلاح هسته اي، اسرائيل و جامعه جهاني را به خطر انداخته است. ايران تهديد كرده كه از سلاح اتمي عليه اسرائيل استفاده مي كند و نبايد اين تهديد را ناديده گرفت.»
پرز همچنين با تحريف تاريخ سراسر تعدي و تجاوز رژيم نامشروع صهيونيستي ادعا كرد: اسرائيل ظرف 62 سال گذشته 7 بار مورد حمله و تجاوز دشمن قرار گرفته است. ما دائماً در برابر تهديد قرار داريم.
برخلاف اين ادعا، اصل تأسيس رژيم صهيونيستي بر مبناي اشغالگري و تجاوز بوده و پس از آن نيز اين رژيم به افزايش مناطق اشغالي در سرزمين فلسطين پرداخته و هم اكنون نيز بخش هايي از خاك سوريه را در اشغال خود دارد. رژيم صهيونيستي همچنين آغازگر تجاوز به خاك لبنان و نوار غزه در جنگ هاي 22 روزه و 33 روزه بود.
برخلاف بيانيه صريح اعضاي آژانس كه در كنفرانس چند ماه پيش نيويورك خواستار پيوستن رژيم صهيونيستي به معاهده ان پي تي و نظارت بر تأسيسات اتمي اين رژيم شدند، آمانو در سفر به سرزمين هاي اشغالي هيچ انتقادي را مطرح نكرد. صهيونيست ها در ادامه خيمه شب بازي خود، به جاي اينكه تأسيسات ديمونا و زرادخانه هاي خود را نشان مدير كل آژانس دهند، وي را به بيمارستاني در بيت المقدس برده و اعلام كردند ما در اين بيمارستان از انرژي صلح آميز هسته اي براي معالجه استفاده مي كنيم.

 



فواحش فرانسه هم وارد داد و قال حقوق بشر شدند! (خبر ويژه)

پس از چندماه غوغاي سياسي و رسانه اي بي ثمر از سوي محافل غربي و ضدانقلابي، شيرين عبادي اعتراف كرد هياهو بر سر پرونده «س-م» (متهم به زناي محصنه و مباشرت در قتل همسر) بي فايده بوده است. اين سلطنت طلب خارج نشين حتي ادعا كرد بزرگ نمايي اين پرونده، كار وزارت اطلاعات ايران براي انحراف ذهن جريان معارض با جمهوري اسلامي بوده است!
راديو فردا كه خود سركردگي هوچيگران درباره پرونده مذكور را به عهده داشته با شيرين عبادي گفت وگو كرد و گفت: براي اينكه حواس ها از زندانيان پرت شود، دولت با طرح مسائلي چون دعواي زرگري يا مجازات هاي غيرمنطقي براي مجرمين عادي، توجه بين المللي را جلب كرده است. به عنوان مثال حكم سنگسار خانم ]...[ از اين جنس است. چگونه است كه اين خانم به يكباره تبديل به كمپين بين المللي مي شود و توجه افكارعمومي را به خود جلب مي كند تا حدي كه ما فراموش مي كنيم بر سر زندانيان و آن 17 زنداني كه اعتصاب غذا كردند و تا پاي مرگ رفتند، چه مي آيد. اما متاسفانه نه در سطح ملي و نه در سطح بين المللي آن گونه كه بايد به اين مسئله توجه نشد چون داستان اين خانم را وزارت اطلاعات به نحوي جلو انداخت كه توجه همگان جلب شود و مسئله بزرگ تر را فراموش كنيم. به جاي آن همه داد و قال و جنجال كه براي اين خانم به پا كرديم، آيا جا نداشت براي آن زنداني ها كه تا پاي مرگ رفتند، حداقل به همان ميزان حساسيت نشان مي داديم؟
از خواب بيدار شدن ارگان رسمي سازمان سيا و به ميدان آوردن مهره اي چون عبادي در حالي است كه پيش از وزير خارجه آمريكا، وزارت خارجه انگليس و برخي مقامات فرانسوي و آلماني با هيجان زدگي به ميدان آمدند و مدعي حمايت از كسي شدند كه در كنار ارتكاب عملي غيراخلاقي، مرتكب مباشرت در قتل همسر خود هم شده است.
به غير از گروهك هاي ضدانقلاب نظير سلطنت طلبان و... كه خيانت به همسر را عادي مي شمارند و خود نيز بعضاً به آن خيانت پايبندند، به تازگي كارلا بروني همسر بدنام نيكولا ساركوزي و آجيواني بازيگر فاسدالاخلاق فرانسوي طي اظهارنظرهايي، از «س-م» حمايت كردند. بروني، هنرپيشه و خواننده فاسدالاخلاق ايتاليايي اگرچه توانست خانواده ساركوزي را از هم بپاشد و همسر رئيس جمهور فرانسه شود اما به تازگي اخبار جديدي از ارتباطات وي با يك خواننده منتشر شد. وي در دفاع از «س-م» گفته است: حكم صادره ناعادلانه است. من واقعاً از اينكه او به خاطر دوست داشتن يك نفر محكوم به مرگ شده، واقعاً متعجب شدم. خانم ]...[ از همان جا در قعر سلولتان بدانيد كه همسر من آزادي شما را دنبال مي كند و هرگز شما را فراموش نخواهد كرد(!) آجيواني بازيگر بدسابقه فرانسوي هم در حمايت از س-م گفت: نام او ]...[ در قلب من حك شده و هر روز بر زبانم جاري است. تو سرشار از توانايي هاي سركوب شده اي(!)
يادآور مي شود وزير خارجه فرانسه روز گذشته خواستار تحريم ايران در حمايت از «س-م» شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14