(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 7 شهريور  1389- شماره 19729

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدي نژاد در حرم امام خميني(ره): تمام حيثيت ، هويت و موجوديت امروز ما از امام راحل(ره) است
سخنگوي شوراي نگهبان: نظر كارگروه ويژه رفع اختلافات دولت و مجلس به زودي اعلام مي شود
حجت الاسلام آقاتهراني: شهامت دولت احمدي نژاد در بحث هسته اي ستودني است
واكنش روسيه به درخواست ايران براي مشاركت در توليد سوخت نيروگاه بوشهر
قاليباف در مراسم تجليل از پيشكسوتان قرآني:محور برنامه هاي فرهنگي شهرداري آموزه هاي قرآني است
 4 گردان بسيجي آماده اعزام به پاكستان
غرب تروريسم جهاني را زير چتر امنيتي و اطلاعاتي خود قرار داده است
كميته هاي مشترك ميان جامعه روحانيت و جامعه مدرسين تشكيل مي شود
تغيير محتواي برخي دروس علوم انساني دانشگاه ها براساس مباني اسلامي
درخواست كمك ارتش لبنان از ايران براي دفاع درمقابل صهيونيست ها
راديو صداي روسيه: تنها ديوانه ها مي توانند تصميم به حمله عليه ايران بگيرند
كتابت هزار مرتبه سوره حمد توسط خوشنويسان اصفهاني
احداث بزرگترين دانشكده دندانپزشكي كشور در كرمانشاه
اختصاص 20 ميليارد تومان اعتبار براي آزادي زندانيان جرائم غيرعمد
همايش بين المللي غدير سال آينده در اصفهان برگزار مي شود
ايجاد 150 هزار فرصت شغلي در پارس جنوبي
وزير نيرو: 1800 پروژه كشوري در هفته دولت به بهره برداري مي رسد
در قائم شهريادواره اولين شهيد هوانيروز كشور برگزار شد
انتخاب نمايشنامه هاي برگزيده در جشنواره تئاتر كودك و نوجوان همدان
اخبار ادبي و هنري



احمدي نژاد در حرم امام خميني(ره): تمام حيثيت ، هويت و موجوديت امروز ما از امام راحل(ره) است

رئيس جمهور گفت: امام خميني(ره) با تغييري كه در انديشه و دل ها بوجود آورد همه مناسبات عالم را تحت تاثير قرار داد و همه حيثيت، هويت و موجوديت امروز ما از امام راحل(ره) است.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كه بعد از ظهر ديروز به همراه اعضاي هيئت دولت در حرم امام خميني(ره) حضور يافت، پس از تجديد ميثاق با آرمان هاي رهبر كبير انقلاب اسلامي اظهار داشت: همه حيثيت، هويت و موجوديت امروز ما از امام راحل(ره) است.
وي افزود: امام آمد و نه تنها ملت ايران و همه ملت هاي عالم بلكه موجوديت و هويت انساني را احيا كرد. ايشان يك بار ديگر عظمت، كرامت و جايگاه انسان و هدف از خلقت انسان را در برابر بشريت بازتعريف كرد و با تغييري كه در انديشه و دل ها به وجود آورد، همه مناسبات عالم را تحت تاثير قرار داد. راهي كه ايشان باز كرد امروز بسيار درخشان تر پيموده مي شود و خيل ملت ها يكي پس از ديگري به كاروان حق طلبان مي پيوندند.
رئيس جمهور با گراميداشت شهادت شهيدان رجايي و باهنر تصريح كرد: اين شهيدان شخصيتي بودند كه همه وجود خود را برا ي آرمان هاي امام سوختند و وجودشان ذوب در امام بود و با محبت و عشق به امام نفس كشيده و زندگي مي كردند و براي انجام وظيفه و پيمودن راه تعالي حتي يك روز و يك لحظه را از دست ندادند و از هيچ كوششي فروگذار نبودند.
احمدي نژاد ويژگي هاي شهيدان رجايي و باهنر را الگويي براي مديران و دولتمردان دانست و از صفا، صداقت، خدمتگزاري، خستگي ناپذيري، پافشاري بر حقوق ملت و تن ندادن به تحميل ها، فشارها و توطئه ها به عنوان ويژگي هاي اين شهيدان نام برد.
وي اضافه كرد: عمق پافشاري و تعهد اين شهيدان بر ارزش ها را مي توان از عمق كينه دشمنان در بدن هاي سوخته آن دو عزيز ديد.
رئيس جمهور با بيان اينكه دشمن تصور مي كرد با برداشتن رجايي و باهنر راه را براي منحرفان، فاسدان و دلباختگان انديشه مادي باز خواهد كرد، گفت: اما آنها غافل بودند كه ملت و امام هزاران و صدها هزار مثل رجايي و باهنر را تربيت و تحويل مي دهند و در سي ويكمين سال پيروزي انقلاب اسلامي هر روز قله هاي جديدي فتح مي كند و هر روز بالنده تر از روز قبل است.
احمدي نژاد تاكيد كرد: دولت و همه خدمتگزاران و همه ملت ايران امروز بسيار عميق تر و آگاه تر با آرمان هاي شهيدان تجديد ميثاق مي كند.
وي تنها راه سعادت ملت ايران را راه شهيدان دانست و خاطرنشان كرد: ملت ايران آمادگي جانفشاني در راه آرمان هاي الهي را وظيفه خود مي داند.
رئيس جمهور همچنين اظهار داشت: همه بدانند راه شهيدان رجايي و باهنر كه راه امام، آرمان امام و راه پيامبر گرامي اسلام و ائمه اطهار است، ادامه دارد و به فضل الهي تا فتح همه سنگرهاي عالم و حاكميت جهاني يگانه پرستي و عدالت ادامه خواهد داشت.

 



سخنگوي شوراي نگهبان: نظر كارگروه ويژه رفع اختلافات دولت و مجلس به زودي اعلام مي شود

سخنگوي شوراي نگهبان ابراز اميدواري كرد نظر كارگروه ويژه رفع اختلافات دولت و مجلس تا چند هفته آينده اعلام شود.
دكتر عباسعلي كدخدايي در نشست خبري خود به ارائه گزارشي در خصوص كارگروه ويژه براي رفع اختلافات ميان قواي مجريه و مقننه پرداخت و گفت: اشكالات و ايراداتي از سوي دولت نسبت به مجلس صورت مي گرفت و مكررا اين مباحث به دليل اين كه حدود و مرزهاي تقنين و اجرا مشخص نيست، مطرح مي شد به عنوان مثال اين كه مجلس اختيارات دولت را در برخي موارد محدود كرده است. وي ادامه داد: مناقشاتي را نيز در اين زمينه داشتيم مانند مباحث شوراهاي عالي، سازمان مديريت و بحث بازنشستگان در قانون خدمات كشوري كه اين موارد مورد ايراد دولت بود.
كدخدايي افزود: در اين جهت رئيس جمهور مراتب را طي نامه اي به مقام معظم رهبري مطرح كردند به عنوان مثال اين كه مجلس با طرح هاي دو فوريتي با تغيير گسترده در لوايح، اختيارات دولت را محدود مي كند.
سخنگوي شوراي نگهبان خاطرنشان كرد: اصول 71، 138، 75، 126 و اصولي از اين قبيل مورد بحث و اختلاف نظر بود. البته مجلس شوراي اسلامي نيز طي نامه اي گزارشي را اعلام و مطرح كرد كه مجلس طبق قانون و اختياراتي كه قانون اساسي به آنها داده است انجام وظيفه مي كند و ابهامي وجود نداشته است.
كارگروه چگونه تشكيل شد؟
وي افزود: مقام معظم رهبري نيز موضوع را به شوراي نگهبان ارجاع دادند با اين نگاه كه لازم است راهكاري قاطع و ماندگار ارائه شود.
كدخدايي گفت: به همين دليل كارگروهي ويژه بعد از مذاكرات با رئيس جمهور و رئيس مجلس تشكيل شد كه در آن نمايندگان مجلس، نمايندگان دولت و كارشناساني خارج از دستگاه اجرايي و تقنيني و چند نفر از اعضاي شوراي نگهبان حضور دارند.
وي اعلام كرد: اين كارگروه تاكنون بيش از ده جلسه برگزار كرده است كه اين جلسات حدود 3 ساعت به طول مي انجاميد و مباحث به صورت جزيي و تفصيلي بررسي مي شود و اميدواريم بتوانيم تا چند هفته آينده به جمع بندي نهايي برسيم و مراتب را خدمت مقام معظم رهبري ارائه كنيم و در جايي اگر لازم شد كه شوراي نگهبان براي تفسير قانون اساسي وارد شود، وارد مي شود.
سخنگوي شوراي نگهبان گفت: منتظر هستيم جمع بندي انجام شود و پس از جمع بندي به راهكار مشخصي دست يابيم و اين موضوع به خوبي حل شود.
نظارت برعهده شخص
يا نهاد خاصي نيست
از كدخدايي در خصوص اصل 113 قانون اساسي كه رئيس جمهور را حافظ قانون اساسي مي داند و از سوي ديگر حفظ قانون اساسي برعهده شوراي نگهبان گذاشته شده است و اينكه در نهايت چه كسي بايد نظر نهايي را ارايه دهد سوال شد كه كدخدايي، اظهار كرد: مجموعه دستگاه ها وظيفه اجرا و نظارت بر قانون اساسي را تحت انواع مختلف برعهده دارند.
مجلس شوراي اسلامي در بخشي به عنوان وظيفه نظارتي وشوراي نگهبان نيزوظيفه نظارت، تطبيق مصوبات با قانون اساسي و شرع مقدس و نظارت بر انتخابات را برعهده دارد دولت وقوه مجريه نيز در بحث اجرا داراي وظايفي هستند. مي توان گفت اين وظيفه اي نيست كه منحصرا برعهده شخص يا نهاد خاصي باشد.
وي افزود: اگرچه منحصرا هر سه قوه بايد زير نظر ولي فقيه انجام وظيفه كنند واگر لازم شد و در صورتي كه مشكل خاصي وجود داشته باشد مقام معظم رهبري نيز ورود پيدا مي كند مانند همين مورد كه ميان نظرات دو قوه ابهاماتي وجود داشته باشد كه ايشان دستور دادند راهكاري توسط شوراي نگهبان پيش بيني شود.
ارسال مصوبات مجلس به مجمع بايد استثنا باشد
خبرنگار ديگري با بيان اينكه اخيرا شاهد هستيم كه رويه شده با پافشاري، كليه مصوبات به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارسال شود يا بدون امضاي رئيس جمهور ابلاغ شود، از كدخدايي سوال كرد كه آيا شوراي نگهبان در تفسير اين موارد نظري دارد؟
سخنگوي شوراي نگهبان، با بيان اينكه يكي از موارد اختلاف همين مورد بوده است، گفت: به هر حال مجلس برخلاف اصول قانون اساسي عمل نمي كند. ما نيز معتقديم كه مجمع تشخيص مصلحت نظام يك استثناست و در موارد نادر و جاهايي كه مصلحت ايجاب مي كند مصوبات به مجمع تشخيص ارسال مي شود.
وي افزود: البته اينگونه نبوده كه همه مصوبات به مجمع ارسال شود ولي ممكن است برخي از موارد در نوبت اول با اصرار نمايندگان به مجمع تشخيص ارسال شود. اگرچه اين امر خلاف قانون اساسي نيست اما بايد دقت شود و اميدواريم در كارگروه مذكور بتوانيم به راهكار روشني برسيم كه مشكل حل شود.
از سخنگوي شوراي نگهبان در خصوص طرح مجلس براي افزايش تعطيلات عيد فطر و تعيين ساعات كار در ماه مبارك رمضان سوال شد كه وي گفت: اجازه دهيد طرح به شورا واصل شود بعد اظهارنظر مي كنيم.

 



حجت الاسلام آقاتهراني: شهامت دولت احمدي نژاد در بحث هسته اي ستودني است

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تقدير از دولت نهم و دهم، شهامت احمدي نژاد در بحث هسته اي را ستودني دانست.
حجت الاسلام مرتضي آقاتهراني، همزمان با پنجمين روز از هفته دولت در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: شهامت دولت خصوصا شخص رئيس جمهور در بحث هسته اي قابل تقدير است.
وي تاكيد كرد: بايد از دولت به دليل برنامه ريزي خوب و مناسب براي به ثمر رساندن موضوع هسته اي ايران تشكر و قدرداني كرد.
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي همچنين با بيان اين كه سفرهاي استاني در حل مشكلات شهرستان هاي كشورمان تاثيرگذار بوده است، اظهار داشت: احمدي نژاد با سفرهاي استاني در جهت عدالتخواهي گام برداشته است. وي افزود: در سفرهاي استاني مسئولان بيشتر با مشكلات مردم آشنا و فاصله بين مديران و مردم كم مي شود.

 



واكنش روسيه به درخواست ايران براي مشاركت در توليد سوخت نيروگاه بوشهر

سرويس سياسي-
در پي پيشنهاد ايران به روسيه مبني بر ايجاد كنسرسيوم سوخت هسته اي، مسكو به اين پيشنهاد پاسخي مبهم داد و خواستار بررسي هاي بيشتر در اين زمينه شد.
به گزارش روزنامه روسي كامرسانت، سرگئي ريابكوف معاون وزير امور خارجه روسيه اعلام كرد: مسئله كليدي در شكل كنسرسيوم هسته اي با ايران، مسئله غني سازي اورانيوم است كه انجام مستقل آن توسط ايران مشكلاتي ايجاد مي كند چون از نقطه نظر فناوري همان غني سازي براي اهداف نظامي است.
ريابكوف افزود: البته اطلاعاتي در مورد اين كه تهران غني سازي اورانيوم را با اهداف نظامي انجام دهد وجود ندارد ولي هيچ اطميناني هم نيست كه برنامه هسته اي اين كشور صلح آميز باشد. درست به همين دليل ايران تحريم شده تا امكان غني سازي براي اهداف نظامي منتفي شود.
در همين ارتباط، «اندري چركاسنكو» رئيس گروه اتم پروم ريسورسي نيز معتقد است پيشنهاد ايران در مورد ايجاد كنسرسيوم اقدام بزرگي است اگر تهران به راستي قصد توسعه انرژي اتمي را داشته باشد بايد يا زيربناهاي توليد سوخت هسته اي را در خاكش ايجاد كند يا دريافت آن را از خارج تضمين كند ولي هنوز براي صحبت كردن در مورد به صرفه بودن ايجاد كنسرسيوم از نظر اقتصادي زود است و اين مسئله فعلا بيشتر جنبه سياسي دارد.
علي اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان پنج شنبه گذشته از پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران به روسيه مبني بر ايجاد كنسرسيوم سوخت هسته اي براي تامين سوخت نيروگاه بوشهر و نيروگاههاي آينده خبر داد.
وي طي سخناني در يك شبكه تلويزيوني گفته بود: ما به روسيه پيشنهاد ايجاد كنسرسيومي، تحت ليسانس اين كشور را داديم تا بخشي از كارها در روسيه و بخشي از كارها در ايران انجام شود كه مسكو در حال بررسي اين پيشنهاد است.
صالحي درباره ضرورت غني سازي در ايران نيز تاكيد كرده بود: ما بايد به دنيا، توانمندي هاي بالقوه و بالفعل خود در توليد اورانيوم و تبديل آن به مجتمع سوخت هسته اي را نشان دهيم چرا كه آن وقت، در بحث تجارت بين المللي، مساله تامين سوخت راحت مي شود.
صالحي با تاكيد بر اينكه ما قصد نداريم سوخت تمام نيروگاههايمان را در داخل توليد كنيم درباره تامين سوخت رآكتور تهران تصريح كرده بود: ما تاكنون حدود 25كيلوگرم اورانيوم با غناي 20درصد توليد كرده ايم كه در تلاش هستيم اولين مجتمع صفحه سوخت هسته اي را در شهريورماه سال 1390 توليد كنيم.
لازم به يادآوري است كه به موجب توافق نامه ميان تهران و مسكو، روسيه متعهد است به مدت 10سال در صورت درخواست جمهوري اسلامي ايران سوخت نيروگاه بوشهر را تامين كند.
گفتني است وزن سوختي كه اكنون در داخل رآكتور بوشهر قرار گرفته حدود 82 تن است.
در همين حال، دكتر محمد احمديان معاون سازمان انرژي اتمي چندي پيش در مصاحبه با راديو گفت وگو تاكيد كرد: رآكتور نيروگاه بوشهر، هر سال يكبار بايد سوختگيري مجدد شود. با توجه به اينكه حدود مهرماه امسال رآكتور فعال خواهد شد، سال آينده در مهرماه هم براي مدت يك ماه بايد رآكتور از مدار خارج شود. اين رويه اي است كه در مورد تمام نيروگاههاي آب سبك وجود دارد. حدود يك ماه نيروگاه از مدار خارج خواهد شد، يك سوم مجتمع هاي سوخت، يعني در حدود 54 مجتمع سوخت، از قلب رآكتور خارج مي شود به جاي آنها سوخت جديد وارد مي شود و مجتمع هاي قبلي هم تجديد آرايش مي شوند.

 



قاليباف در مراسم تجليل از پيشكسوتان قرآني: محور برنامه هاي فرهنگي شهرداري آموزه هاي قرآني است

شهردار تهران گفت: تمامي اقدامات شهرداري در بستر علوم قرآني در حال پيشروي است كه تبلور آن را امسال در برنامه هاي ماه مبارك رمضان مشاهده مي كنيم.
محمدباقر قاليباف در حاشيه مراسم تجليل از پيشكسوتان قرآني كه در سالن حجاب برگزار شد در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات شهرداري تهران براي اوقات فراغت تابستاني شهروندان اظهار داشت: امسال تابستان، موضوعهاي قرآني را در برنامه هاي فرهنگي در اولويت قرار داديم كه اين نشستها قبل و بعد از افطار در مساجد، پاركها، فرهنگسراها و به طور كلي در اغلب نقاط سطح شهر تهران به شكلهاي مختلف برگزار مي شوند.
وي با اشاره به اينكه برنامه هاي قرآني در بخشهاي مختلفي از قبيل قرائت، همخواني و بخشهاي هنري برگزار مي شود، ادامه داد: اوج برنامه هاي قرآني در باغ موزه دفاع مقدس هر شب بعد از افطار ازساعت 10 به بعد است.
شهردار تهران گفت: توجه به موضوع فرهنگي و در راس آن رعايت اخلاق در شهر تهران، از موضوعاتي است كه در دستور كار فعاليتهاي فرهنگي شهرداري تهران قرار دارد و اجراي برنامه هاي قرآني در ماه مبارك رمضان توام با تعطيلات بهترين فرصت براي ما بوده تا بتوانيم به بهترين شكل ممكن توجه مردم را به امور قرآني معطوف كنيم.
وي در مورد اقدامات شهرداري تهران در حوزه موضوعات فرهنگي عنوان كرد: عمدتا شهرداري تهران در فعاليتهاي فرهنگي خود به موضوعهاي خانواده، دفاع مقدس، امام(ره) و انقلاب، مسئله فلسطين و قدس و ديگر كشورهاي اسلامي توجه دارد و همه اين موارد نيز بر محوريت آموزه هايي از قرآن و در مسير قرآن است.
شهردار تهران در ادامه در مورد اقدامات شوراي عالي قرآني در شهرداري تهران اظهار داشت: در حوزه قرآني، شوراي عالي قرآن را در شهرداري تهران راه اندازي كرديم كه تركيبي از افراد صاحب نظر در بخشهاي مختلف قرآني در آن حضور دارند.
قاليباف با اشاره به حمايت از تشكلهاي قرآني توسط شوراي عالي قرآن گفت: اوج مصوبات اين شورا مربوط به احداث تهران سراي قرآن و عترت است كه در شب ميلاد امام حسن مجتبي(ع) مراسم كلنگ زني آن برگزار شد.
گفتني است در پايان مراسم شهردار تهران از 6 تن از پيش كسوتان قرآني آقايان آيت ا ضياءآبادي، محمدرضا پورمعين، حسين سبزعلي، مهدي محمودي، جليل رسولي و خانم روستا تجليل كرد.

 



سرتيپ پاسدار خراساني اعلام كرد
 4 گردان بسيجي آماده اعزام به پاكستان

سرويس سياسي-
4 گردان بسيجي با تجهيزات كامل آماده اعزام به پاكستان جهت امدادرساني به سيل زدگان اين كشور شدند.
در حالي كه اخبار دريافتي از مناطق سيل زده پاكستان، از وجود بحران جدي در معيشت و سلامت جاني مردم خسارت ديده اين كشور حكايت دارد و نياز به كالاهاي ضروري از جمله دارو و پوشاك و مواد غذايي به شدت احساس مي شود جمهوري اسلامي ايران تدابير جديدي براي كمك به برادران مسلمان خود در نظر گرفته است.
مصطفي محمدنجار روز جمعه آمادگي كامل ايران اسلامي را براي بازسازي بناهاي تخريب شده را اعلام كرد و ديروز سرتيپ پاسدار مجيد خراساني رئيس سازمان بسيج سازندگي از آمادگي كامل 4 گردان بسيجي براي اعزام به مناطق سيل زده پاكستان خبر داد.
وي كه ديروز در يك نشست خبري سخن مي گفت تاكيد كرد: كارشناسان هواشناسي اعلام كردند كه موج سوم سيل در روزهاي اخير ممكن است بار ديگر پاكستان را دربر بگيرد و بايد كار پيشگيرانه اي صورت گيرد.
وي افزود: قرار است اين 4 گردان براي مهار اين سيل عازم اين كشور شوند ولي تاكنون دولت پاكستان بيشتر به دريافت كمك هاي نقدي و جنسي تاكيد كرده است.
تشكيل شوراي هماهنگي مديريت بحران استان ها
در همين حال وزير كشور ديروز به منظور كمك به سيل زدگان پاكستان دستور تشكيل شوراي هماهنگي مديريت بحران استان ها را صادر كرد.
براساس اين دستورالعمل كه ديروز در نشست فوق العاده شوراي عالي مديريت بحران ابلاغ شده است جمع آوري كمك هاي مردمي به سيل زدگان پاكستان از سوي هلال احمر، كميته امداد، سازمان بسيج، مساجد، ستادهاي نماز جمعه و سازمان بهزيستي در حداقل زمان ممكن صورت خواهد گرفت.
وزير كشور در نامه خود از استانداران سراسر كشور خواسته است گزارش عملكرد خود را هر روز به سازمان مديريت بحران منعكس كند.
تسليت هيئت پارلماني ايران
به آسيب ديدگان سيل
در همين حال يك هيئت پارلماني كشورمان كه به همين منظور در پاكستان به سر مي برند در ديدار با همتايان خود از حادثه تاثربار سيل اخير ابراز تاسف كرده و به بازماندگان اين حادثه تسليت گفتند.
علي آقايي رئيس اين هيئت در ديدار با رئيس سناي پاكستان تاكيد كرد: دولت ايران در مقابله با چالش هايي كه پاكستان با آن روبه روست حمايت خود را از اسلام آباد دريغ نخواهد كرد. هيئت ايراني از اردوگاه هاي مختلف مردم سيل زده در كراچي بازديد به عمل آورد.
گفتني است كه هموطنان مي توانند كمك هاي نقدي خود را از طريق شماره حساب هاي 284000 متعلق به سازمان بسيج مستضعفين در موسسه مالي مهر، 1123 كميته امداد در بانك ملي و 99999 هلال احمر در بانك ملي و همچنين از طريق حساب هاي ارزي 222 يا 333 بانك و يا شماره حساب 702070 هلال احمر نزد بانك ملي واريز كنند.

 



بيانيه خانواده شهداي ترور به مناسبت سالروز انفجار دفتر نخست وزيري
غرب تروريسم جهاني را زير چتر امنيتي و اطلاعاتي خود قرار داده است

كانون هابيليان با صدور بيانيه اي اعلام كرد كه غرب سعي دارد در راستاي منافعش، تروريست ها را ذيل چتر امنيتي- اطلاعاتي خود قرار دهد.
كانون هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)، با انتشار بيانيه اي در بزرگداشت ياد شهداي تروريستي 8 شهريور، ضمن محكوميت سياست هاي دوگانه غرب در مبارزه با تروريسم، حمايت برخي دولت هاي غربي از فرقه تروريستي منافقين را نشانه دشمني هميشگي غربي ها با نظام جمهوري اسلامي ايران خواند.
در اين بيانيه آمده است: ملت بزرگ ايران از همان روزهاي آغازين پيروزي انقلاب اسلامي يكي از قربانيان مسلم تروريسم بود و تاكنون در اين راه نيز هزينه هاي گزافي پرداخته كه حاصل آن بيش از 16 هزار و 400 شهيد ترور و ميلياردها دلار خسارت و زيان مادي بوده است اما با اين وجود و در عين شگفتي، همواره از جانب سردمداران اصلي تروريسم در دنيا به عنوان يكي از اشاعه دهندگان تروريسم معرفي شده است!
در قسمت ديگري از بيانيه خانواده شهداي ترور كشورمان آمده است: در حالي كه هر ساله كنفرانس ها و نشست هاي رنگارنگ مبارزه با تروريسم در گوشه و كنار جهان برگزار مي شود، بسياري از متوليان اين نشست ها، خود عاملان اصلي ايجاد، توسعه و حمايت از تروريسم در جهان هستند. جاي بسي شگفتي است كه حمايت هاي آمريكا از تروريسم دولتي رژيم صهيونيستي و گروه هاي تروريستي جدايي طلب در كشورهايي كه خطوط سياسي آنها همسان با سياست خارجي آمريكا تهيه و تنظيم نشده، همچنان ادامه دارد و اين واقعيتي است كه پنهان نيست و دنيا بر آن تصريح مي كند.
بيانيه خانواده شهداي ترور كشور با اشاره به اينكه هشتم شهريور ماه، سالروز حادثه تروريستي انفجار دفتر نخست وزيري جمهوري اسلامي ايران به دست عوامل منافقين و شهادت مظلومانه رئيس جمهور و نخست وزير ملت ايران شهيدان رجايي و باهنر است، يادآور مي شود: جمهوري اسلامي ايران كه هيچگاه از ضربه هاي جبران ناپذير تروريسم در امان نبوده، با تصويب لايحه مبارزه با تروريسم، اين روز را به نام «روز مبارزه با تروريسم» نام گذاري كرده است.
در ادامه اين بيانيه آمده است: آنچه در مورد نگرش و منش غرب به تروريسم قابل ذكر است اينكه غرب همواره مبارزه با تروريسم را به عنوان ابزاري براي حضور خود در جاي جاي جهان و برخورد با مخالفان خود و حمايت از گروه ها و افرادي قرار داده كه با سياست هاي اين كشور همراه هستند و اين نشان مي دهد غرب در مواجهه با مسئله تروريسم در ايران، ديدگاهي كاملاً سياسي و جهت دار دارد. كشورهاي غربي و در رأس آنها آمريكا، همواره در بحث مقابله با تروريسم يك نگاه دوگانه داشته اند. از يك سو كاخ سفيد حضور خود را در افغانستان در راستاي مهار تروريسم بيان مي كند و از سوي ديگر به آموزش و پرداخت بودجه هاي كلان به گروهك ريگي مي پردازد.
در واقع غرب در تلاش براي از بين بردن تروريسم در جهان نيست، بلكه سعي دارد تروريست ها را در راستاي منافع خود و در ذيل چتر امنيتي- اطلاعاتي خود قرار دهد. استفاده ابزاري از گروهك منافقين شاهد مثالي است كه به خوبي اين موضوع را روشن مي سازد. از سوي ديگر اعترافات عبدالمالك ريگي اثبات كرد كه گروهك هاي تروريستي هيچگاه نمي توانند بدون حمايت اربابان خود در كاخ سفيد دست به اقدامي بزنند.
در پايان اين بيانيه آمده است: ملت ايران با وجود تمام لطمات جاني و مالي كه از تروريسم دريافت كرده است، همواره خود را سرآمد مبارزه با تروريسم مي داند و حقيقت اين است كه انگيزه مبارزه با تروريسم براي ملت ايران - كه خود بزرگ ترين قرباني تروريسم در جهان است- بيش از هر دولت ديگري وجود دارد و در اين راه خانواده شهداي ترور نيز همپاي آحاد مردم ايران، با محكوميت ابدي تروريسم و گروه هاي تروريستي، ياد و خاطره شهداي تروريسم در ايران را گرامي مي دارد و خود را ملزم به تداوم راه شهداي ترور و افشاگري درباب دشمنان تروريسم ملت ايران مي داند.

 



سالك خبر داد
كميته هاي مشترك ميان جامعه روحانيت و جامعه مدرسين تشكيل مي شود

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز از تشكيل كميته هاي مشترك در جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين براي بحث روي محورهاي مشترك خبر داد.
به گزارش فارس، سخنگوي جامعه روحانيت مبارز با اشاره به جلسه شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز، گفت: «اين جلسه با حضور اكثريت اعضا و با دبيري آيت الله مهدوي كني تشكيل شد».
وي به مباحث مطرح شده در اين جلسه اشاره و تصريح كرد: «موضوع اول كه در جلسه شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز مطرح شد اخبار داخل و خارج كشور بود كه يكي از آنها فاجعه سيل پاكستان بود».
وي همچنين از ديگر مباحث مطرح شده در آن جلسه را موضوع تحريم ها عليه ايران و نشست مشترك مجلس و دولت عنوان كرد.
سالك با اشاره به اين كه جلسه جامعه روحانيت مصوبه اي را به همراه نداشت، خاطرنشان كرد: «با تشكيل كميته هاي مشترك در جامعه روحانيت و جامعه مدرسين براي بحث روي محورهاي مشترك، نتايج آن براي ملت ايران از طريق رسانه ها منتشر خواهد شد».

 



وزير علوم در ديدار نمايندگان تشكل هاي دانشجويي خبر داد
تغيير محتواي برخي دروس علوم انساني دانشگاه ها براساس مباني اسلامي

وزير علوم از تغيير محتواي برخي واحدهاي درسي در رشته هاي علوم انساني بر اساس مباني اسلامي خبر داد.
كامران دانشجو اين خبر را در نشست مشترك دانشجويان عضو تشكل هاي اسلامي دانشجويي با وزير علوم اعلام كرد.
در آغاز اين نشست نمايندگان تشكل هاي اسلامي دانشجويي سؤالات و نظرات خود را با كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري در ميان گذاشتند و سپس وي به سؤالات دانشجويان پاسخ و ديدگاه هاي خود را بيان كرد.
دانشجو با بيان اينكه مأموريت دانشگاه ها تربيت انسان هايي منطبق با معيارهاي اسلامي است، گفت: بايد بستر و شرايط براي انجام بهينه مأموريت دانشگاه ها فراهم شود و دانشجويان ارزشي مي توانند در ايجاد اين بسترها و فضاها براي تقويت ارزش هاي معنوي در دانشگاه ها مؤثر باشند.
وي اساتيد و متون درسي را از اركان اسلامي شدن دانشگاه ها دانست و در پاسخ به گلايه دانشجويان از نحوه پذيرش اعضاي هيئت علمي در دانشگاه هاي متفاوت و اعمال سلايق سياسي در گروه هاي آموزشي دانشگاه ها به جاي مسايل علمي و عقيدتي، افزود: جذب اساتيد از طريق هيئت مركزي جذب، يكي از گام هاي اساسي براي اصلاح روند جذب اساتيد در دانشگاه ها است و متون نيز بويژه در علوم انساني در حال بازنگري است و به تدريج تعدادي از واحدهاي درسي از رشته هاي مهم علوم انساني بر اساس مباني اسلامي تغيير محتوا پيدا خواهند كرد.
وزير علوم در ادامه در پاسخ به ابراز نگراني هاي تعدادي از نمايندگان تشكل هاي دانشجويي در خصوص نحوه پذيرش دانشجويان دكتري در دانشگاه هاي كشور و اعمال بي عدالتي و نظرات سياسي در گروه هاي آموزشي به جاي مسايل علمي، پژوهشي و عقيدتي خاطرنشان كرد: برگزاري متمركز آزمون پذيرش دانشجويان دكتري از ديگر اقدامات مهمي است كه براي افزايش عدالت در آموزش عالي صورت مي گيرد.
دانشجو همچنين افزود: شرايط برگزاري اين آزمون كه بهمن ماه انجام مي شود، در حال بررسي است و متعاقباً اعلام خواهد شد.
وي با بيان اينكه آئين نامه انتقال دانشجويان نيز با هدف تسهيل فرآيند انتقال بويژه براي دانشجويان دختر آخرين مراحل تدوين را مي گذراند، اظهار داشت: اين آئين نامه به زودي ابلاغ و اعلام مي شود و از مهرماه اجرايي خواهد شد.
وزير علوم با انتقاد از برخي دانشگاه ها كه فارغ التحصيلي دانشجويان دكتري را منوط به چاپ مقاله در مجلات نمايه ISI مي كنند، گفت: به دانشگاه ها ابلاغ شده است كه انتشار مقاله در مجلات معتبر علمي و پژوهشي داخلي و يا خارجي براي اين امر كافي است.
دانشجو در بخش ديگري از سخنان خود با تحسين آرمان خواهي موجود در قشر دانشجو، تصريح كرد: آرمان خواهي روحيه اي خوب و منطبق با فرهنگ انتظار است كه براي حاكم كردن ارزش هاي اسلامي، معنوي و انساني در جامعه كاربرد دارد، لكن روحيه آرمان خواهي با روحيه طلب كاري متفاوت است، روحيه آرمان خواهي باعث ايجاد نشاط و شادابي در جامعه و تلاش و حركت به سمت آن آرمان هاي متعالي مي شود، در حاليكه روحيه طلب كاري باعث سرخوردگي، نااميدي و پرخاشگري و ايستايي مي شود.
وي در همين زمينه ادامه داد: به عبارتي ديگر فرد آرمان خواه كمك مي كند و راه حل ارائه مي دهد و همكاري مي كند و اميد مي آفريند تا به سمت آرمان ها حركت كنند درحاليكه فرد طلب كار مي ايستد و انتظار دارد بقيه كارها را درست كنند و وظيفه خود را فقط مطالبه توأم با پرخاش مي داند.
دانشجو در ادامه با اشاره به فعاليت هاي اجتماعي، فرهنگي و سياسي دانشجويان، اردوهاي جهادي را از فعاليت هاي اساسي دانشجويي دانست و گفت: اردوهاي جهادي در سال هاي اخير رشد خوبي كرده و بايد مورد حمايت قرار گيرد، چرا كه حضور در مناطق محروم و تلاش براي حل مشكلات مردم اين مناطق، عرصه مهمي است كه در آن نظريه و عمل به هم نزديك مي شود.
بر اساس اين گزارش، قدرداني از وزارت علوم به علت اقدامات صورت گرفته در جذب اساتيد، افزايش دوره هاي تحصيلات تكميلي، تغيير در نحوه پذيرش دانشجويان دكتري، مبارزه با سكولاريسم و تأسيس معاونت فرهنگي مستقل در دانشگاه ها، همچنين درخواست نظارت بر موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي، ضرورت حمايت از پژوهشكده هاي دانشجويي و درخواست برنامه ريزي وزارت علوم براي تقويت اردوهاي راهيان نور، از نكات مطرح شده توسط نمايندگان تشكل هاي دانشجويي در اين نشست بود.
دانشجويان در اين ديدار صميمي با اشاره به غلبه گفتمان عدالت محوري در جامعه، خواهان تعميق اين گفتمان در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي شده و بر ضرورت تقويت رشته هاي دانشگاهي ميان رشته اي و تحول در علوم انساني تأكيد كردند و خواهان افزايش پذيرش دانشجويان متناسب با امكانات دانشگاه ها شدند.
همچنين يكي ديگر از نمايندگان تشكل هاي دانشجويي با اشاره به رونق اردوهاي جهادي در سال هاي اخير و اهميت جهادگري و توسعه مناطق محروم در ديدگاه امام خميني(ره) و مسئولان نظام خواهان حمايت جدي از اين اردوها شد.

 



نماينده ارتش لبنان تاييد كرد
درخواست كمك ارتش لبنان از ايران براي دفاع درمقابل صهيونيست ها

نماينده رسمي ارتش لبنان درخواست كمك ارتش اين كشور از ايران را تاييد كرد.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري ترند نيوز، نماينده رسمي ارتش لبنان كه خواست نامش فاش نشود، با اعلام اين كه درخواست كمك نظامي بيروت از تهران با اهداف دفاعي انجام شده است، گفت كه مهمترين وظيفه ارتش لبنان محافظت از خاك و مرز اين كشور درمقابل حملات اسرائيل است.
بنابر اين گزارش، «ميشل سليمان» رئيس جمهوري لبنان پيش ازاين به طور رسمي از ايران خواستار كمك در تجهيز و مدرنيزه كردن ارتش لبنان با توجه به درگيري هاي اخير در مرز لبنان و سرزمين هاي اشغالي شده بود.
به گفته نماينده رسمي ارتش لبنان، اين درخواست با هدف توسعه دادن دفاع ارتش لبنان در صورت نقض صلح درمرز با اسرائيل و يا حملات نظامي جديد به لبنان، ارائه شده است.
وي در رابطه با انتقال اسلحه توسط كشورهاي ديگر به لبنان گفت: اين انتقال توسط توافقنامه دو جانبه امضا شده، صورت مي گيرد.
اين مقام لبناني افزود كه ارتش كشورش براي پذيرش كمك هاي نظامي از هر كشور دوست از جمله از ايران براي محافظت ازاراضي خود، آماده است.
نماينده رسمي ارتش لبنان همچنين گفت كه كمك هاي نظامي براي مدرنيزه كردن ارتش لبنان براي تثبيت اوضاع داخلي دراين كشور استفاده خواهد شد.
مسئله كمك دفاعي ايران به لبنان پس از توقف كمك هاي نظامي 100ميليون دلاري آمريكا به بيروت مطرح شده است.
بنابراين گزارش احمد وحيدي وزير دفاع ايران نيز گفته است كه تهران براي كمك هاي دفاعي به ارتش لبنان آماده است و افزود كه ايران مي تواند هر درخواستي دراين حوزه را اجرا كند.

 



راديو صداي روسيه: تنها ديوانه ها مي توانند تصميم به حمله عليه ايران بگيرند

سرويس سياسي -
پايگاه اينترنتي راديو صداي روسيه احتمال اقدام نظامي عليه ايران را بسيار ضعيف خواند و تصريح كرد كه فقط ديوانه ها مي توانند تصميم حمله به ايران را بگيرند.
اين پايگاه اينترنتي در مطلبي به قلم «كنستانتين ماكروف» با اشاره به بحث هاي صورت گرفته ميان كارشناسان كشورهاي مختلف درباره احتمال حمله آمريكا يا اسراييل به تاسيسات هسته اي ايران نوشت: نيروگاه اتمي بوشهر حتي از نظر تئوري هم نمي تواند يكي از اهداف حمله احتمالي به ايران باشد چرا كه همه به اين موضوع اذعان دارند، حتي سرسخت ترين منتقدان،كه تاسيسات نيروگاه بوشهر صلح آميز است و زير نظر آژانس بين المللي انرژي اتمي فعاليت مي كند.
اين كارشناس روسي تاكيد كرد كه هرچند شايد تهديدي نظامي عليه ايران وجود داشته باشد اما احتمال اقدام نظامي عليه اين كشور بسيار ضعيف است چون عوامل مختلف زيادي وجود دارد كه مانع چنين حمله اي مي شود.
وي با بيان اينكه حتي جرج بوش هم از ايده به كار گرفتن زور عليه ايران ناتوان ماند نوشت: نظاميان و رهبران سياسي آمريكا مدت هاست به اين موضوع پي برده اند كه در صورت حمله به ايران نيروهاي اين كشور كه در عراق و افغانستان مستقر هستند هدف حملات متقابل قرار خواهند گرفت. اين كارشناس روسي تصريح كرد كه علاوه بر اين ايراني ها بطور تضمين شده اي از حمايت بخش اعظم شيعيان عراق برخوردارند.
ماكروف با تاكيد بر اينكه بعيد است دولت اوباما گزينه حمله به ايران را انتخاب كند نوشت: سرسخت ترين منتقدان ايران هم به خوبي مي دانند كه امروز برنامه هسته اي ايران بهانه كافي براي حمله به دست دولت اوباما نمي دهد.
وي در بخش ديگري از مطلب خود درباره احتمال حمله اسراييل به ايران با بيان اينكه باز عوامل زيادي وجود دارند كه مانع اجراي برنامه هاي اسراييل مي شوند خاطرنشان كرد كه در صورت حمله اسراييل به ايران تنها طي يك روز ائتلاف عرب حامي آمريكا در خاورميانه تخريب مي شود و اين چيزي است كه واشنگتن به هيچ وجه نمي تواند با رخ دادن آن موافقت كند.
وي همچنين با برشمردن عوامل ديگري همچون سردي روابط اسراييل و تركيه و نفرت عمومي از اسراييل بخاطر حمله به كاروان آزادي كه نشان از ناتواني حمله اسراييل به ايران است تاكيد كرد كه به هر حال در آينده نزديك نمي توان در انتظار ظاهر شدن هواپيماهاي آمريكايي و اسراييلي در آسمان ايران بود چون فقط ديوانه ها مي توانند چنين تصميمي بگيرند و به نظر مي رسد چنين كساني در ميان رهبران آمريكا و اسراييل وجود ندارند.

 



كتابت هزار مرتبه سوره حمد توسط خوشنويسان اصفهاني

در حاشيه هفتمين نمايشگاه قرآن كريم اصفهان سوره مباركه حمد از سوي خوشنويسان اصفهاني به روش تحرير خط ريز كتابت شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، اين برنامه جمعه شب توسط 60 جوان خوشنويس اصفهاني در هفتمين نمايشگاه قرآن و علوم قرآني اصفهان برگزار شد و اين جوانان سوره مباركه حمد را يك هزار مرتبه كتابت كردند.
اين جوانان سال گذشته قرآن كريم را در يك روز با خودكار كتابت كرده بودند و در سال جاري طي طرحي مشابه پارسال، 1000 سوره حمد كتابت شده و قرار است اين سوره ها در روزهاي آينده به مساجد استان اصفهان اهدا شود.
اين گروه 60 نفره به سرپرستي هنرمند خوشنويس اصفهاني استاد عباس علي زارع زاده به انجام اين اقدام هنري پرداختند تا از هنر خود در زمينه كتابت قرآن كريم استفاده كنند.
اين حركت جمعه شب در آخرين روز از برپايي اين نمايشگاه ساعات 8 تا 22 در سالن همايش هاي نمايشگاه هاي بين المللي استان واقع در پل شهرستان انجام شد.
شركت نمايشگاه هاي بين المللي استان اصفهان تصميم دارد نتيجه تلاش ارزشمند اين هنرمندان را در قالب قاب هاي نفيس به هزار مسجد استان اصفهان اهدا كند.

 



احداث بزرگترين دانشكده دندانپزشكي كشور در كرمانشاه

كرمانشاه - خبرنگار كيهان:
عمليات احداث بزرگ ترين دانشكده دندانپزشكي كشور با اعتباري بالغ بر 89 ميليارد ريال در كرمانشاه شروع شد.
دكتر «حميدرضا مظفري» رئيس دانشكده دندانپزشكي كرمانشاه در مراسم كلنگ زني اين پروژه گفت: اين دانشكده به گونه اي طراحي شده كه پاسخگوي نيازهاي 50 ساله استان كرمانشاه و ساير استان هاي همجوار است. وي افزود: پذيرش دانشجو براي اين دانشكده از سال گذشته شروع شده و آنان در حال گذراندن دروس علوم پايه هستند البته پس از آن نيز تدريس دروس تخصصي آغاز خواهد شد و ما اميدواريم تا آن زمان ساختمان جديد دانشكده آماده بهره برداري شود.

 



رئيس سازمان زندان ها خبر داد
اختصاص 20 ميليارد تومان اعتبار براي آزادي زندانيان جرائم غيرعمد

رئيس سازمان زندان ها از اختصاص 20 ميليارد و 500 ميليون تومان اعتبار براي آزادسازي زندانيان جرايم غيرعمد خبر داد.
به گزارش خبرنگار فارس از مشهد، غلامحسين اسماعيلي شامگاه جمعه در مراسم نهمين جشن گلريزان در راستاي آزادسازي زندانيان جرايم غيرعمد كه در محل تالار نور سازمان اوقاف مشهد برگزار شد اظهار داشت: بيش از 13 هزار زنداني جرايم غيرعمد در سطح كشور وجود دارد كه براي آزادسازي آنان اعتباري به ارزش ريالي 400 تا 500 ميليارد تومان نياز دارد.
رئيس سازمان زندان هاي كشور با بيان اين كه در 20 سال گذشته تاكنون 30 هزار نفر از زندانيان جرايم غيرعمد در سطح كشور آزاد شدند افزود: از اين تعداد 8 هزار نفر در سال گذشته توسط كمك هاي مردمي آزاد شدند همچنين از ابتداي سال جاري نيز 1800 نفر از زندانيان جرايم غيرعمد از بند زندان ها رها شدند.
وي با اشاره به اهميت نقش بيمه شخص ثالث در كاهش تعداد زندانيان جرايم غيرعمد در سطح كشور و نيز لحاظ شدن بيمه نامه رانندگان در مراجع قضايي به عنوان وثيقه تصريح كرد: با اعمال بيمه شخص ثالث در اين مدت تعداد زندانيان جرايم غير عمد در حدود 10 تا 15 درصد كاهش يافته است.
رئيس سازمان زندان هاي كشور با انتقاد از عملكرد صندوق تأمين خسارات بيمه در راستاي انجام وظايف منظور شده براي آنان خواستار عملكرد اين صندوق در حيطه انجام وظايف مشخص شده شد و گفت: تاكنون صندوق تأمين خسارات وظايف خود را به شكل مطلوب انجام نداده است.

 



همايش بين المللي غدير سال آينده در اصفهان برگزار مي شود

همايش بين المللي غدير سال آينده با همكاري پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي در استان اصفهان برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، جمعه شب گذشته تفاهمنامه اي بين استانداري اصفهان، پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي كشور و موسسه نشر معارف اهل البيت براي برگزاري همايش بين المللي غدير در سال 1390دراصفهان به امضا رسيد.
تشكيل بانك جامع پديدآورندگان داخلي و خارجي آثار مرتبط با غدير ايجاد بانك جامع مراكز و موسسات درون و برون مرزي مرتبط با غديرخم، گردآوري و ساماندهي اطلاعات كتاب شناسي منابع مكتوب داخلي و خارجي غدير خم و راه اندازي كتابخانه تمام متن ديجيتالي غدير خم از مهم ترين اهداف برگزاري اين همايش است.
همچنين تدوين انديشنامه و زندگي نامه امام علي (ع) همكاري درترجمه مختصر الغدير به زبان هاي غير فارسي، همكاري درچاپ و ترجمه آثاري مرتبط با غدير، تاسيس و به روزرساني سايت ويژه غدير خم، حمايت و مشاركت در انتشار ترجمه هاي جديد الغدير به زبان فارسي نيز جزو اهداف اين همايش ذكر شده است.

 



ايجاد 150 هزار فرصت شغلي در پارس جنوبي

مدير عامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس گفت: با شتاب دهي به عمليات اجرايي مراحل باقيمانده پارس جنوبي در نيمه دوم امسال 150 هزار فرصت شغلي در اين منطقه ايجاد مي شود.
به گزارش روابط عمومي منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس، «موسي سوري» در جمع ايتام بخش عسلويه افزود: به رغم تمام كارشكني دشمنان 14 فاز باقيمانده به دست توانمندان داخلي و توان بومي در حال پيشرفت و توسعه است.
وي اظهار داشت: با بهره برداري از اين فازها سهم برداشت ايران از مخزن مشترك پارس جنوبي روزانه به 700 ميليون متر مكعب مي رسد و از محل اين برداشت سالانه 100 ميليارد دلار به اقتصاد كشور تزريق خواهد شد.
سوري گفت: نيمه دوم امسال با شتاب عمليات اجرايي فازهاي باقيمانده پارس جنوبي فرصت هاي اشتغال در حوزه هاي مختلف كاري افزايش مي يابد و جوانان استان بوشهر به ويژه بخش عسلويه بايد براي كسب سهم واقعي خود در اشتغال پارس جنوبي تلاش كنند.
وي ادامه داد: اصرار ما در سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس حضور فعال جوانان توانمند بومي در جبهه هاي مختلف كاري و حوزه هاي شغلي در فازهاي باقيمانده پارس جنوبي و ديگر طرح هاي مهم صنعت نفت در سايت 1 و 2 اين منطقه است.

 



وزير نيرو: 1800 پروژه كشوري در هفته دولت به بهره برداري مي رسد

وزير نيرو در سخنراني پيش از نمازجمعه مشهد از افتتاح بيش از يك هزار و 800 پروژه برقي تا پايان هفته دولت در سراسر كشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار فارس از مشهد، مجيد نامجو در رواق امام خميني حرم مطهر رضوي اظهار داشت؛ همزمان با هفته دولت يك هزار و 800 پروژه برقي با اعتباري بالغ بر يك هزار و 200 ميليارد ريال به بهره برداري مي رسد.
وي افزود: همچنين همزمان با اين هفته چند تصفيه خانه با اعتباري بالغ بر 3 هزار ميليارد ريال به بهره برداري مي رسد.
وي واگذاري تصدي ها به مردم را از اقدامات وزارت نيرو عنوان كرد و افزود: 35 نيروگاه آماده واگذاري به مردم است و وزارت نيرو درصدد است با واگذاري اين نيروگاه ها و افزايش بهره وري از محل فروش اين نيروگاه ها به توسعه ديگر نيروگاه ها اقدام كند.
نامجو همچنين با اعلام رضايت از ميزان بارندگي هاي امسال در كشور و ذخيره سازي آن براي استفاده زمين هاي كشاورزي خاطرنشان كرد: به واسطه مديريت مناسبي كه در بحث رهاسازي آب از سدها به زمين هاي كشاورزي صورت گرفت توانستيم 2 ميليون تن گندم را از كشور به خارج صادر كنيم.
وزير نيرو در ادامه به گرماي اخير در كشورمان اشاره كرد و بيان داشت: با توجه به اينكه امسال گرماي بي سابقه را پشت سر گذاشتيم اما 400 واحد نيروگاهي توانستند به طور همزمان فعاليت و نزديك به 40 هزار مگاوات برق را تامين كنند تا مردم دچار مشكل نشوند.
همچنين به گزارش خبرگزاري مهر به دنبال صدور قبض هاي برق با مبالغ بالا براي تعداد زيادي از مازندراني ها، معاون اول رئيس جمهور، وزير نيرو را مكلف كرد تا هرچه سريعتر اين مشكل را در مازندران حل كند.

 



در قائم شهريادواره اولين شهيد هوانيروز كشور برگزار شد

يادواره شهيد جعفرمهدوي ملك كلايي اولين شهيد هوانيروز كشور با حضور مسئولان كشوري و استاني در قائم شهر برگزار شد.
به گزارش مهر از ساري، معاون هماهنگ كننده هوانيروز كشور ظهر جمعه دراين يادواره با اشاره به اينكه امسال سي ويكمين سال شهادت شهيد مهدوي است، خاطر نشان كرد: اين شهيد بزرگوار در سال 52 به هوانيروز ملحق شده و در سال 58 نيز در منطقه پاوه كرمانشاه به شهادت رسيدند.
رسول گل محمودي از ساخت ماكت چرخبال با ياد شهيد مهدوي خبر داد و اظهار داشت: اين ماكت در سال آينده به همين مناسبت طي مراسم ويژه اي در نزديكي محل زندگي ايشان در مسير كمربندي ورودي قائمشهر از سمت فيروزكوه نصب خواهد شد.
معاون هماهنگ كننده هوانيروز كشور، هوانيروز را حامي انقلاب و ايران اسلامي دانست و يادآور شد: هوانيروز نظير تيغ تيزي در دست دولتمردان ايران اسلامي جهت دفاع از كشور و استفاده در برنامه هاي ويژه است.
گل محمودي با بيان اينكه پس از 31 سال دور هم جمع شده ايم تا ياد شهيد مهدوي را گرامي بداريم، بيان كرد: شهيد مهدوي از مردان نيك روزگار بود كه جانش را جهت حفظ ايران اسلامي از دست داد.

 



مصطفي رحماندوست خبر داد
انتخاب نمايشنامه هاي برگزيده در جشنواره تئاتر كودك و نوجوان همدان

همدان - خبرنگار كيهان
دبير اجرايي هفدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان از انتخاب نمايشنامه هاي برگزيده اين جشنواره خبر داد.
به گزارش كميته روابط عمومي و اطلاع رساني جشنواره تئاتر كودك و نوجوان، مصطفي رحماندوست گفت: از ميان 83 نمايشنامه، 3 نمايشنامه به عنوان برگزيده انتخاب شده اند كه با كمك مالي جشنواره چاپ مي شوند.
وي درباره نمايش هاي صحنه اي جشنواره اظهار داشت: حدود 108 لوح فشرده نمايش هاي اجرا شده به دبيرخانه جشنواره رسيد و هيئت داوران پس از بررسي آنها، اسامي نمايش هاي راه يافته به جشنواره را تا يك هفته ديگر اعلام مي كند. از اين تعداد 12 گروه نمايشي براي شركت در هفدهمين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان انتخاب مي شوند.
رحماندوست همچنين خبر داد: ا مسال 4 گروه نمايشي در بخش جنبي جشنواره با عنوان حرفه اي ها به اجراي نمايش مي پردازند كه اين نمايش ها براي ايجاد رقابت عادلانه در جشنواره در بخش مسابقه شركت نمي كنند.
وي اظهار داشت: محمود فرهنگ، رضا فياضي، مريم معترف و مسلم قاسمي در اين بخش نمايش هاي خود را اجرا مي كنند كه سطح اين نمايش ها بالاتر است و عدم حضور آنها در بخش مسابقه رقابت را براي بقيه شركت كنندگان جشنواره راحت تر مي كند.
دبير اجرايي هفدهمين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان گفت: امسال بخش مسابقه راديو تئاتر به بخش هاي جشنواره افزوده شده است. نمايش هاي خياباني نيز توسط گروه هاي استان همدان در ايام جشنواره اجرا مي شود
.گفتني است، هفدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان از 7 تا 11 مهر در همدان برگزار مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

نقش تعيين كننده رهبري در جريان هاي شعري كشور
رئيس حوزه هنري معتقد است مقام معظم رهبري با بيان رهنمودهايشان نقش تعيين كننده اي در ادامه جريان هاي شعري موجود در جامعه دارند.
محسن مومني پيرامون ديدار مقام معظم رهبري با شاعران گفت: اين ديدارها تقريباً از 22 سال پيش به طور منظم برگزار مي شوند و مي تواند آنها را جلسه اي نمادين دانست كه مقام معظم رهبري با برگزاري آن قصد دارند اهميت شعر در زبان فارسي و فرهنگ جامعه اسلامي را به ما يادآوري كنند.
رئيس حوزه هنري همچنين گفت: رهبري شعر را به اندازه اي مهم مي دانند كه هر سال ديداري با شاعران برگزار مي كنند تا با شنيدن اشعار و سخنان شاعران در جريان روند شعري كشور قرار گيرند. از آن جايي كه ايشان در شاعري تبحر ويژه اي دارند و در شعر نيز باريك انديش و ظرفيت بين هستند مي توانند با بيان رهنمودهايشان نقش تعيين كننده اي در ادامه جريان هاي شعري موجود در جامعه داشته باشند.
نويسنده كتاب « در كمين گل سرخ» گفت: جلسات شعر خواني نيمه رمضان كه هر سال با حضور رهبر برگزار مي شود جلسه اي نمادين بوده و به هيچ وجه خشك و رسمي نيست. ايشان وارد مباحث جدي ادبي مي شوند و به نقد اشعار مي پردازند و مي توانم بگويم اين جلسات از صميمانه ترين نشست هايي است كه در زمينه شعر برگزار مي شود.
وي افزود: شعرا در حضور رهبر با آزادي كامل اشعار خود را مي خوانند و نظرات روشنگر ايشان را مي شنوند تا بتوانند مسيرهايي را كه به تاثيرگذاري شعر در جامعه منتهي مي شود، دست پيدا كنند.
معرفي فيلم هاي منتخب انقلاب
هيئت انتخاب بخش «تصويرانقلاب» جشنواره فيلم دفاع مقدس به كار خود پايان داد و دوازده فيلم سينمايي راه يافته به بخش مسابقه اين بخش را معرفي كرد.
يك هيئت پنج نفره متشكل از حميد دهقان پور، محمود گبرلو، حميد بهمني، سيدسعيد سيدزاده و اميررضا آشتياني پور عهده دار مسئوليت انتخاب فيلم هاي بخش «تصوير انقلاب» جشنواره دفاع مقدس بودند كه از بيش از 60 فيلم سينمايي اين بخش دوازده فيلم را براي رقابت در مرحله مسابقه نهايي جشنواره معرفي كردند.
فيلم هاي سينمايي رسيده به دبيرخانه جشنواره از توليدات سينمايي سال هاي پس از انقلاب با موضوع و محوريت انقلاب اسلامي بودند.
عناوين آن فيلم ها به اين ترتيب است: خونبارش- امير قويدل به تهيه كنندگي رسول صدرعاملي، صنوبر- مجتبي راعي به تهيه كنندگي عروج فيلم، هيولاي درون- خسرو سينايي به تهيه كنندگي بنياد مستضعفان، تيرباران- علي اصغر شادروان به تهيه كنندگي حوزه هنري، ترن-امير قويدل به تهيه كنندگي (هادي مشكوه ، ماشاءالله افراشته و محمدجعفر صديق)، جاي امن- مجتبي راعي به تهيه كنندگي گروه تلويزيوني شاهد و بنياد سينمايي فارابي، طوفان شن- جواد شمقدري به تهيه كنندگي گروه سينمايي شاهد، كيميا و خاك - عباس رافعي به تهيه كنندگي عباس رافعي، يك گزارش واقعي- داريوش فرهنگ به تهيه كنندگي منوچهر شاهسواري، در محاصره- اكبر صادقي به تهيه كنندگي ا.نوآرا، بحران- علي اصغر شادروان به تهيه كنندگي حوزه هنري، توجيه- منوچهر حقاني پرست به تهيه كنندگي حوزه هنري
جشنواره فيلم دفاع مقدس از 92 شهريور تا 2 مهرماه سال جاري همزمان در ايران و چند كشور جهان برگزار مي شود.
كامل ترين نسخه خطي نهج البلاغه رونمايي مي شود
در آستانه فرا رسيدن شب هاي قدر و شهادت امام علي(ع) مراسم رونمايي از كامل ترين نسخه خطي كتاب نهج البلاغه برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، اين نسخه از نهج البلاغه متعلق به قرن 5 هجري قمري و به خط نسخ است و روي كاغذ سمرقندي كتابت شده است. اين مراسم ساعت 01 صبح امروز، يكشنبه 7 شهريورماه در كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران برگزار و همزمان با آن نمايشگاهي از تصاوير گزيده اي از قرآن هاي نفيس اين كتابخانه كه تا به حال به نمايش عمومي درنيامده برپا مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14