(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 9 شهريور  1389- شماره 19731

حديث دشت عشق
سرمربي ايران با تمجيد از عملكرد شاگردانش: ايران در جام جهاني تجربه كسب مي كند
اخبار كوتاه از فوتبال
علي آبادي به مجلس مي رود
شروعي متفاوت براي مدعيان قهرماني لاليگا توقف رئال در شب پيروزي پرگل بارسلونا
آخرين تلاش هاي رضازاده و رياحي براي لغو محروميت علي حسيني
11 شهريور ركورد گيري نهايي از وزنه برداران تيم ملي
پرونده دايي تمام شده، نيازي به نشست مشترك نيست
كفاشيان: ايران توانمندي قهرماني در جام ملت ها را دارد
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «محمد دانيال راوشان»
خدا با اين انقلاب با ما اتمام حجت كرد
بخدا قسم كه بجز عشق امام حسين (ع) وارد اين راه نشدم عزيزان! چشم دل را باز كنيد راه را پيدا كنيد آنچه در انتظار شما است گرامي تر از زندگي مادي در اين دنيااست از زندگي اين دنيا بهره ببريد براي رسيدن به آخرت همچون كشاورزي كه تمام سعي او اين است كه از زمينش بيشترين استفاده را ببرد. خدا ميداند گاهي اوقات چيزهايي را مي بينم و دلم آتش ميگيرد. بخاطر اينكه عده اي از ما مسلمانان بخاطر اين همه نعمت كفور هستيم ما بايد قدر اين نعمتها را بدانيم شكرگزاري كنيم از خداي بزرگ بخاطر اين جمهوري اسلامي و بخاطر اين رهبر بزرگ و شهداي عزيز قدر اينها را بدانيم، قدر آزادي را بدانيم خداوند توسط اين انقلاب بر ما اتمام حجت كرد. اگر راه حق و صحيح را نشناسيم عذابي بزرگ در انتظار ماست. بياييد با او باشيم با خميني بزرگ، فرمانبر او باشيم كه فرمانبر خداست از ما سؤال مي شود اگر بوديد چرا عمل نكرديد. از همه شما خواهش ميكنم كه قدر اين شهيدان را بدانيد و آنقدر از جوانب مختلف به اين انقلاب كه صاحب اصلي آن امام زمان (عج) است ضربه وارد نكنيد. پاسدار شهيد «محمد دانيال راوشان»، سال 1342 در شهر انديمشك خوزستان متولد شد و در 18/12/1363 در منطقه سرپل ذهاب به شهادت رسيد.

 



سرمربي ايران با تمجيد از عملكرد شاگردانش: ايران در جام جهاني تجربه كسب مي كند

سرمربي تيم ملي بسكتبال ايران پس از شكست مقابل تيم كرواسي ضمن تمجيد از عملكرد شاگردانش گفت: ما پا به بزرگترين رقابت ورزشي در بسكتبال گذاشته ايم و آمده ايم اينجا كه خوب بجنگيم و نتايج خوبي كسب كنيم.
ديدار دو تيم ملي بسكتبال ايران و كرواسي شب يكشنبه از گروه B مسابقات قهرماني مردان جهان در سالن «ابدي ايپكچي» استانبول برگزار شد و ملي پوشان كشورمان اين ديدار را با نتيجه 75 بر 54 به حريف خود كه صاحب رنكينگ پانزدهم فيبا است، واگذار كردند.
وسلين ماتيچ پس از اين ديدار گفت: ما بازي ها را چندان بد شروع نكرده ايم بويژه مقابل كرواسي كه بازي خوب شروع شد. حتي در كوارتر سوم بهتر هم بوديم اما مشكل ما پايين بودن توان برخي از بازيكنان مان است. وقتي حدادي از بازي خارج مي شد، كرواسي بيشتر حمله مي كرد و به امتياز مي رسيد. وي در مورد حامد حدادي و تعويض هاي پياپي او نيز گفت: حامد زياد آماده نيست. او براي ما تنها در پنج رقابت بازي كرده و چندان آماده نيست. بايد بدانيم كه بازي هاي آسيايي براي ما اهميت بيشتري دارد و ما آماده ايم كه اينجا خوب آماده شويم و تجربه لازم را براي موفقيت در بازي هاي آسيايي كسب كنيم. شكست در اين رقابت ها چندان براي ما مشكل ساز نيست. مهم كسب تجربه هاي خوب از اين رقابت هاست. برنامه ما در آينده موفقيت در بازي هاي آسيايي است.
ماتيچ در پاسخ به سؤال خبرنگاري در مورد بازي ايران و آمريكا با خنده گفت: همه از اين بازي سخن مي گويند. اين بازي هم مانند بازي هاي بسكتبال ديگر است. يك طرف تيم ملي بسكتبال ايران قرار دارد و طرف ديگر تيم ملي بسكتبال آمريكا. همگان نيز تفاوت بسكتبال اين دو كشور را مي دانند پس نبايد مسائل سياسي را داخل ورزش كنيم. بسكتبال سياسي نيست، يك رقابت ورزشي است و هر ورزشكاري تلاش مي كند تا تيمش نتيجه خوبي كسب كند. شعار ما در اين رقابت ها اين است كه براي رسيدن به روياهاي مان نهايت تلاش مان را مي كنيم. اين موضوع براي ما خيلي مهم است.
حدادي: آفاق و نيكخواه
40 امتياز بودند
حامد حدادي بازيكن 2 متر و 18 سانتي متري كشورمان هم كه در ديدار با كرواسي با 27 امتياز و 9 ريباند عنوان امتيازآورترين بازيكن ميدان را به خود اختصاص داد گفت: ما در اين بازي همه تلاش مان را كرديم. در بازي اول شايد بچه ها چندان روي فرم نبودند اما در بازي دوم وضعيت بهتر شده و با تجربه بيشتري بازي مي كنند. مشكل اين است كه برخي از بازيكنان ما از تجربه كمي برخوردارند و اين مساله باعث شده تا در تعويض ها دچار مشكل شويم اما به هر حال با اين كه در برخي شرايط از لحاظ بدني كم مي آوريم، به طور كلي نتيجه ما خوب بوده است.
حدادي در مورد غيبت نيكخواه بهرامي و حامد آفاق در اين دوره از رقابت ها گفت: من فكر مي كنم آن ها به تنهايي مي توانستند هر كدام 30 تا 40 امتياز براي تيم ايران كسب كنند اما ساير بازيكنان تلاش شان را مي كنند كه جاي آن ها را پر كنند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

محروميت دو ملي پوش استقلال و سپاهان از همراهي تيم ملي
فرزاد آشوبي و هاشم بيك زاده دو بازيكن ملي پوش تيم هاي استقلال و سپاهان به دلايل موجه در سفر تداركاتي تيم ملي به شرق آسيا تيم كشورمان را همراهي نخواهند كرد.به گفته اصغر حاجيلو سرپرست تيم ملي فرزاد آشوبي به جهت عمل دندان و با ارائه گواهي پزشكي و هاشم بيك زاده به دليل تمديد نشدن تاريخ اعتبار پاسپورتش در سفر به چين و كره جنوبي همراه تيم ملي نخواهند بود. به اين ترتيب تيم ملي فوتبال كشورمان ساعت 21 ديشب (دوشنبه) با 23 بازيكن و پروازي 20 ساعته عازم چين شد تا طي روزهاي 12 و 16 شهريورماه به ترتيب مقابل تيم هاي چين و كره جنوبي به ميدان برود.
تيموريان: به يكي از تيم هاي بالاي جدول مي روم
لژيونر فوتبال كشورمان گفت: قصد دارم حداقل يك نيم فصل را در ايران بازي كنم و تيم آينده ام يكي از تيم هاي بالاي جدول ليگ برتر خواهد بود.
آندرانيك تيموريان با بيان اين مطلب افزود: قصد دارم تا ماه ژانويه (دي ماه) سال جاري در يكي از تيم هاي ليگ برتر ايران بازي كنم و در صورت مساعد شدن شرايط انتقالم، به تيم بلكبرن انگليس برگردم. وي افزود: با چند تيم ليگ برتري ايران مذاكره داشته ام ولي ترجيح مي دهم تا زمان نهايي نشدن اين مذاكره نامي از اين تيم ها برده نشود چرا كه ممكن است حاشيه هايي درخصوص اين انتقال ايجاد شود.
پيروزي مقتدرانه ميلان در شب معارفه ابراهيموويچ
تيم فوتبال ميلان فصل جديد رقابت هاي سري آ باشگاه هاي ايتاليا را با برتري 4 بر صفر مقابل لچه آغاز كرد. تيم فوتبال ميلان ديشب با گل هاي الكساندر پاتو(16 و 28)، تياگو سيلوا (23) و فيليپو اينزاژي(90) مقابل ميهمان خود لچه به برتري رسيد. همچنين در بين دو نيمه نيز زلاتان ابراهيموويچ به هواداران ميلان معرفي شد و هواداران نيز با استقبال گرم از اين مهاجم سوئدي نشان دادند به او براي قهرماني ميلان به شدت اميد بسته اند. يوونتوس در ديگر ديدار برگزار شده هفته نخست در زمين باري مغلوب اين تيم شد. تك گل بازي در اين ديدار را ماسيمو دوناتي در دقيقه 43 به ثمر رساند.
رحمتي: جريان حذف قلعه نويي صحت ندارد
دروازه بان سپاهان گفت: در بين دو نيمه بازي با استقلال اتفاقاتي رخ داد كه در زمان اوج سپاهان آنها را خواهم گفت. سيد مهدي رحمتي با بيان اينكه به نظر من سپاهان در دفاع تيمي مشكل دارد و در اين مورد كمي ضعيف عمل مي كنيم گفت: اين موضوع به ضعف مدافعان تيم مربوط نمي شود و يك تيم وقتي مي خواهد دفاع كند بايد همه به هم كمك كنند. وي در ادامه در خصوص مسايلي كه بين دو نيمه بازي استقلال- سپاهان اتفاق افتاد گفت: نمي خواهم فعلا به آن بپردازم و اين را موكول مي كنم به زماني كه سپاهان به روزهاي اوجش بازگشت. بايد در حال حاضر تلاش كنيم تا سپاهان به روزهاي خوب گذشته بازگردد. وي در پايان با تكذيب جريان حذف قلعه نويي در اصفهان توسط عده اي از بازيكنان گفت: نه با قلعه نويي و نه با هيچ فرد ديگري اين كار را نخواهيم كرد، چون آدم نبايد آخرتش را به اين حرف ها بفروشد.
فتح الله زاده:قطبي به خاطر دستيارش مجيدي را دعوت نمي كند
سرپرست باشگاه استقلال گفت:آقاي قطبي به صراحت بگويد يكي از دستيارانش با فرهاد مجيدي مشكل دارد و به همين دليل او را دعوت نمي كند. علي فتح الله زاده تاكيد كرد: درمورد فرهاد مجيدي نظر آقاي قطبي براي ما نمي تواند قابل قبول باشد. او معتقد است كه مجيدي انگيزه ندارد اما دعوت نمي شود. اين يعني چه؟ آقاي قطبي با صراحت بگو يكي از دستيارانت با فرهاد مجيدي مشكل دارد و به همين دليل او را دعوت نمي كني. اين حرف ها كدام است كه بازيكن گرسنه و تشنه نيست. اين حرف ها كه فوتبالي نيست. من نمي خواهم در آستانه سفر تيم ملي بيشتر از اين حرف بزنم اما فقط به قطبي هشدار مي دهم حواسش به اطرافيانش باشد.
فتح الله زاده درپايان با بيان اينكه من با هيچ بازيكني مماشات نمي كنم درخصوص صحبت هاي مبعلي مبني بر اينكه مديران اين باشگاه از او هيچ حمايتي نمي كنند گفت: مبعلي بهتر است به جاي مصاحبه كردن تمرين كند. از بازي او در اين مدت راضي نيستيم و خوب نبوده و به دليل صحبت هايي كه كرده بايد پس از سفر تيم ملي به چين و كره جنوبي در كميته انضباطي باشگاه حاضر شود و توضيح دهد.
تيم اميد به مصاف تيم كامرون مي رود
تيم فوتبال اميد ايران در صورت توافق نهايي دو فدراسيون ايران وكامرون، ديداري دوستانه را با اميدهاي فوتبال اين كشور برگزار خواهد كرد.
عباس ترابيان، سرپرست كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال ضمن اعلام اين خبر افزود: در صورت توافق نهايي با كامروني ها تيم اميد روز شنبه 24 مهر ماه 1389 در ورزشگاه آزادي تهران به مصاف تيم اميد اين كشور خواهد رفت. تيم فوتبال اميد كشورمان 11 شهريور به لهستان اعزام خواهد شد و طي اقامت چهار روزه در اين كشور دو بازي تداركاتي را مقابل اميدهاي فوتبال لهستان برگزار مي كند.

 



علي آبادي به مجلس مي رود

رئيس هيات تحقيق و تفحص از سازمان تربيت بدني از حضور علي آبادي در جلسه آينده اين هيات خبر داد.
حجت الاسلام سيدجلال يحيي زاده با اشاره به جلسه ديروز هيات تحقيق و تفحص از سازمان تربيت بدني، گفت: در دو هفته قبل دكتر حدادعادل رييس كميسيون فرهنگي مجلس موافقت كرده بود كه دكتر دادكان در جلسه هيات تحقيق و تفحص حضور پيدا كرده و ديدگاه هاي خود را در رابطه با مسائل و موضوعات مرتبط با فدراسيون فوتبال در تحقيق و تفحص به ما ارائه كند.
وي افزود: دكتر دادكان به همراه پهلوان امروز(ديروز) در جلسه هيات تحقيق و تفحص حضور يافت و در ارتباط با فرصت هايي كه در فوتبال از دست داده ايم، هم چنين علل بعضي از ناكامي هاي فوتبال، نظرات خود را براي بهبود و اصلاح ورزش و فوتبال به اعضاي هيات تحقيق و تفحص ارايه كرد.
نماينده مردم تفت و ميبد در خانه ملت، گفت: اعضاي هيات نيز در برخي موارد سوالاتي داشتند كه آنها را از دكتر دادكان پرسيدند و وي نسبت به هر يك از آنها پاسخ داد. البته با توجه به درخواست علي آبادي و موافقت دكتر حدادعادل قرار است در جلسه آينده هيات تحقيق و تفحص از علي آبادي دعوت كنيم تا چنانچه نسبت به گزارشي كه تا الان تهيه شده توضيحات و پاسخ هايي اجمالي دارد، آن را بيان كند.

 



شروعي متفاوت براي مدعيان قهرماني لاليگا توقف رئال در شب پيروزي پرگل بارسلونا

تيم فوتبال رئال مادريد درحالي فصل جديد رقابت هاي لاليگا را با تساوي بدون گل آغاز كرد كه بارسلونا، رقيب اين تيم به يك پيروزي پرگل دست يافت.
تيم فوتبال رئال مادريد با مربيگري خوزه مورينيو يكشنبه شب در زمين مايوركا با تساوي بدون گل به كار خود پايان داد.
در اين ديدار دروازه بان تيم مايوركا با درخشش خود تيم متمول و پر هزينه رئال را با همه ستارگانش متوقف كرد. اين نتيجه درحالي رقم خورد كه تيم بارسلونا مدافع عنوان قهرماني لاليگا ساعتي قبل از رويارويي رئال با مايوركا موفق شد در زمين راسينگ سانتاندر به برتري 3برصفر دست پيدا كند. ليونل مسي(4)، آندرس اينيستا(31) و داويد ويا(63) گل هاي بارسا را در اين ديدار به ثمر رساندند. «تشيته» از تيم سانتاندر در دقيقه33 اين ديدار يك ضربه پنالتي را از دست داد.
اوساسونا هم درحالي كه در پامپلونا ميزبان المريا بود به نتيجه اي بهتر از تساوي بدون گل دست پيدا نكرد. جواد نكونام تا دقيقه84 اين ديدار در زمين حضور داشت اما مسعود شجاعي ديگر بازيكن ايراني اوساسونا فرصت حضور در ميدان را پيدا نكرد.
در ساير ديدارهاي هفته نخست لاليگا نتايج زير حاصل شد:
¤ دپورتيوولاكرونا صفر- رئال زاراگوزا صفر
¤ اسپانيول3- ختافه يك
¤ رئال سوسيه داد يك- ويارئال صفر

 



آخرين تلاش هاي رضازاده و رياحي براي لغو محروميت علي حسيني
11 شهريور ركورد گيري نهايي از وزنه برداران تيم ملي

ركوردگيري نهايي 9 وزنه بردار اردونشين به منظور مشخص شدن افراد آماده و اعزام آنها به رقابت هاي جهاني آنتاليا تركيه، 11 شهريور ماه در كرمانشاه برگزار خواهد شد.
كادرفني تيم ملي وزنه برداري به منظور مشخص شدن افراد آماده و اعزام آنها به مسابقات جهاني تركيه، از 9 وزنه بردار اردونشين ركوردگيري نهايي به عمل مي آورد.
اين برنامه روز پنجشنبه 11 شهريورماه با حضور احسان رضاييان، سيدمهدي پانزوان، كيانوش رستمي، اصغر ابراهيمي، حامد مجيدي، محمدرضا براري، محسن بيرانوند، سجاد انوشيرواني و بهداد سليمي در سالن وزنه برداري كوروش باقري كرمانشاه برگزار خواهد شد.
پيكارهاي وزنه برداري بزرگسالان جهان از 22 شهريورماه تا 5 مهرماه به ميزباني آنتاليا تركيه برگزار مي شود.
خبر ديگر از وزنه برداري اينكه مسئولان فدراسيون وزنه برداري جمعه هفته جاري به همراه وكيل علي حسيني به مجارستان سفر مي كنند تا در آخرين جلسه رسيدگي به پرونده وزنه بردار فوق سنگين ايران شركت كنند.
نخستين جلسه كميته دادرسي فدراسيون جهاني وزنه برداري براي بررسي پرونده دوپينگ سعيد حسيني 25 خردادماه در بلغارستان برگزار شد كه در پايان؛ با توجه به گستردگي مطالب مطرح شده اين موضوع به نشست دوم كشيده شد.
به همين منظور دومين و آخرين جلسه رسيدگي به پرونده علي حسيني روز شنبه 13 شهريورماه از ساعت 10 صبح با حضور 4 نماينده حقوقي iwf، نماينده آژانس بين المللي دوپينگ (وادا) و نمايندگان كشورمان در مجارستان (بوداپست) برگزار مي شود.
حسين رضازاده و داراب رياحي به عنوان سرپرست و نايب رئيس فدراسيون وزنه برداري و حسن مرادي، وكيل علي حسيني جمعه هفته جاري به مجارستان سفر خواهند كرد تا با شركت در نشست كميته دادرسي فدراسيون جهاني، آخرين مدارك فدراسيون وزنه برداري كشورمان را براي دفاع از علي حسيني ارائه دهند.

 



پرونده دايي تمام شده، نيازي به نشست مشترك نيست
كفاشيان: ايران توانمندي قهرماني در جام ملت ها را دارد

رئيس فدراسيون فوتبال پرونده شكايت دايي را تمام شده عنوان كرد و گفت: كميته استيناف راي خود را داده و نيازي به نشست مشترك نيست.
علي كفاشيان در خصوص حضورش در تمرين تيم ملي عنوان كرد: چون ملي پوشان سفر طولاني در پيش دارند براي گفتن خسته نباشيد در كنار آنها حاضر شدم. اين موضوع نشان از حمايت كامل مسئولان فدراسيون از كادرفني تيم ملي دارد.
وي با بيان اينكه در فكر حمايت كامل از تيم ملي و فراهم كردن امكانات براي آنها هستم تا به راحتي عازم سفرهاي تداركاتي شوند خاطرنشان كرد: به شرطي كه از برنامه ها و سفرهاي تداركاتي به خوبي استفاده كنند تيم ملي توانمندي قهرماني در جام ملت هاي آسيا را دارد.
رئيس فدراسيون فوتبال با اشاره به اينكه تيم ملي در سطح تيم هاي اول آسيا است افزود: جام ملت هاي آسيا در قطر شرايط خاصي دارد و بازيكنان بايد با تمام توان براي تيم ملي بازي كنند.
وي در مورد خبر نشست قريب الوقوع دايي با مسئولان فدراسيون فوتبال به فارس گفت: نشست خاصي مدنظر ما نيست. كميته استيناف راي خود را صادر كرده و اين نظر بايد در پرونده اعمال شود.
رئيس فدراسيون فوتبال در خصوص شكايت دايي به فيفا يادآور شد: در جريان اين موضوع نيستم و پرونده دايي از نظر ما تمام شده چون كميته استيناف راي خود را صادر كرده است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤شاگردان محمدبنا براي شركت در پيكارهاي جهاني 0102، ساعت 4 صبح روز جمعه هفته جاري راهي روسيه خواهند شد. رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان از روز 14 شهريور ماه در روسيه آغاز خواهد شد.
¤ تيم ملي هندبال ايران كه در اردوي اصفهان حضور دارد در دومين ديدار تداركاتي خود در ورزشگاه صفائيه براي دومين بار به مصاف فولاد مباركه سپاهان رفت و با نتيجه 33 بر 32 مغلوب شد. ملي پوشان بزرگسال در اولين ديدار خود هم با نتيجه 36 بر 28 مغلوب سپاهان شده بودند.
¤ با هماهنگي هاي صورت گرفته از سوي احمد صافي، سرمربي تيم ملي كره جنوبي، كاراته كاران اين كشور از 17 شهريور ماه به مدت 3 هفته در ايران اردو مي زنند.
¤ مرحله اول مسابقات وزنه برداري جوانان از 22 مهر ماه به مدت 2 روز به ميزباني همدان برگزار خواهد شد.
¤ محمد علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك ايران ديروز در راستاي افزايش همكاري در اعزام كاروان ورزشي ايران به بازيهاي آسيايي گوانگجو با سفير چين ديدار و
گفت و گو كرد. بازي هاي آسيايي 2010 كمتر از 80 روز ديگر به عنوان بزرگترين رويداد ورزشي قاره كهن در شهر گوانگجو درحالي آغاز خواهد شد كه كاروان ورزشي ايران با حدود 300 ورزشكار يكي از بزرگترين كاروان هاي اعزامي به اين دوره از مسابقات خواهد بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14