(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 9 شهريور  1389- شماره 19731

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خبرش نزديك است (يادداشت روز)
آرزوي مالك (به جاي گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
هراس پيشاپيش فتنه گران از طنين انزجار ملت در روز قدس (خبر ويژه)
حمله همسر بدنام ساركوزي به كيهان (خبر ويژه)
هاآرتص: تلافي ايران سنگين تر از توان اسرائيل است (خبر ويژه)
قدرت هاي غربي مجبورند با دقت به خواسته هاي ايران هسته اي گوش فرا دهند (خبر ويژه)
پياده نظام شكست خورده اي كه دنبال عرق و ورق است (خبر ويژه)



خبرش نزديك است (يادداشت روز)

1- خداوند بر درجات امام خميني(ره) بيفزايد كه سالها قبل از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي همچون طبيبي الهي مشكل و عارضه اصلي قدرت و تصميم گيري هاي به اصطلاح استراتژيك عرصه سياست و مديريت كلان اجتماعي را به خوبي تشخيص داده و بر مبناي جهان بيني توحيدي خود طي پيامي به گورباچف-11/10/67- با تاكيد بر اينكه صداي شكستن استخوان هاي ماركسيسم به گوش مي رسد هشدار دادند:
«مشكل اصلي كشور شما مسئله مالكيت و اقتصاد و آزادي نيست، مشكل شما عدم اعتقاد واقعي به خداست؛ همان مشكلي كه غرب را هم به ابتذال و بن بست كشيده و يا خواهد كشيد، مشكل اصلي شما مبارزه طولاني و بيهوده با خدا و مبدأ هستي و آفرينش است.» (صحيفه امام-ج 21-ص221 تا 227)
آنچه به وضوح در اين پيام تاريخي مشاهده مي شود نهيب امام امت به قلدران و قدرتمنداني است كه حذف مذهب و دين از عرصه اجتماع را در دستور كار قرار داده بودند و در مخيله تنگ و تاريك شان نمي گنجيد روزگاري از سرير قدرت به زير كشيده خواهند شد.
اما آنچه دقت و تامل بيشتري مي طلبد اين است كه چنين آينده اي همانطور كه براي اردوگاه الحادي شرق پيش بيني شد و لباس عينيت بر تن كرد براي اردوگاه استكباري غرب كه به سركردگي ايالات متحده سالهاست يكجانبه جولان مي دهد و به خيال خود مي تازد، نيز پيش بيني شده است و اكنون اين پرسش به ميان كشيده مي شود كه آيا عينيت و تحقق آن امكان پذير است؟
2- از دو، سه سال پيش كه بحران مالي غرب از پرده برون افتاده و همچون دومينيوي ويرانگري تداوم يافته است، تحليلگران و كارشناسان به اين مسئله وقوف يافته اند كه دوره ابرقدرتي و يكه تازي ايالات متحده به سر رسيده است. بطوري كه رسانه ها و ناظران سياسي ديگر اين مسئله را پنهان نمي كنند. دو سال پيش و در همان ماههاي آغازيني كه واشنگتن با اين بحران مالي لجام گسيخته دست و پنجه نرم مي كرد شوراي ملي آمريكا طي گزارشي پيرامون وضعيت اقتصادي اين كشور كه زيربناي سياست داخلي و خارجي آن را تشكيل مي دهد تصريح مي كند، آمريكا در آستانه افول و زوال قرار گرفته و مشكلات فراواني پيش روي دارد، اوباما ميراثي بحراني و پرچالش را از بوش تحويل گرفته است و آمريكا ديگر ابرقدرت جهان نيست.
جالب اينجاست كه بسياري از رسانه ها و مطبوعات غربي راه برون رفت از بحران مالي آمريكا و غرب را بازگشت به دستورات و فرامين ديني مي دانند. به عنوان نمونه هفته نامه ژورنال دفاينانس در سرمقاله خود به قلم رولان لاسكين ريشه بحران هاي مالي غرب را مضاربه هاي خيالي و غيرقانوني توصيف مي كند و در بحبوحه آغاز بحران مالي كشورهاي غربي خواستار اجراي شريعت اسلامي در حوزه مالي و اقتصادي مي شود. با تداوم و استمرار اين بحران مالي كار به جايي مي رسد كه سال گذشته پارلمان فرانسه نيز قانوني به تصويب مي رساند كه به موجب آن اوراق بهادار اسلامي در اين كشور صادر شود با اين توجيه و منطق اقتصادي كه اگر اين مهم اتفاق بيفتد تا سال 2020 سرمايه اي تا مرز 120ميليارد يورو بدست مي آيد و...
نمونه ها در اين زمينه كم نيستند و آنچه از دل آنها بيرون مي آيد تاكيد تلويحي و بعضا تصريحي بر اين نكته است كه ناديده گرفتن دين و مذهب با اضمحلال و حركت در مسير زوال دولت ها و حكومت ها مرتبط است.
3- آمريكايي ها در دوره جرج بوش آشكارا عزم خود را جزم كردند تا فراتر از اينكه عنصر «مذهب و دين» در كشورشان كنار گذاشته به نبرد و پيكار هر كشوري بيايند كه رگه هايي از دين و مذهب در تصميم هاي كلان آن نقش دارد. اينجا بود كه بوش كوچك در اواخر زمامداري خود درسفر به خاورميانه و در پادگان عريجفان كويت بر طبل جنگ ايدئولوژيك آمريكا با جهان اسلام مي كوبد و...
يك سال و چند ماه بعد در حالي كه باراك اوباما بر جاي جرج بوش نشسته است در سفر به تركيه اعلام مي دارد: «آمريكا با اسلام سر جنگ ندارد»!
امروز پس از گذشت 18، 19ماه از زمامداري اوباما بر ايالات متحده آشكارا مي توان ديد كه «اوباما بوشي ديگر است» و تفاوت ادبياتش با بوش، نقاب او بوده كه اكنون ماههاست به زير كشيده شده است.
4- جالب تر آنكه آمريكايي ها در حالي مدعي آزادي بيان هستند كه كوچك ترين اظهارنظري پيرامون مذهب، دين و ايدئولوژي تبعات سختي براي گوينده آن خواهد داشت.
همين چندي پيش بود كه «اوكتاويا نصر» خبرنگار مشهور سي.ان.ان كه دبير بخش خاورميانه اين شبكه تلويزيوني بود بخاطر تمجيد از شخصيت مرحوم علامه فضل الله از كار بركنار شد.
اين خبرنگار پرسابقه آمريكايي تنها در توييتر نوشته بود: «از شنيدن خبر درگذشت سيدمحمد حسين فضل الله ناراحتم، او يكي از رهبران حزب الله بود كه برايش احترام زيادي قائل بودم.»
پيش تر نيز «هلن توماس» خبرنگار 89 ساله كاخ سفيد در 27 ماه مه- 6 خرداد- پس از اظهارنظري درباره رژيم صهيونيستي بلافاصله اخراج مي شود.
اين قديمي ترين خبرنگار كاخ سفيد گفته بود: «به اسرائيلي ها بگوييد از فلسطين بروند بيرون و به خانه هايشان در لهستان، آلمان، آمريكا و يا هر جاي ديگر برگردند.»
5- تظاهرات اعتراض آميز دو روز پيش صدها هزار نفر آمريكايي در واشنگتن كه بزرگترين گردهمايي عمومي مردم آمريكا در قرن 21 به حساب مي آمد نشان داد كه ساختار قدرت در ايالات متحده با ضعفي فزاينده روبروست.
در اين تظاهرات گسترده كه با عنوان «تظاهرات براي اعاده حيثيت آمريكا» برگزار شد صدها هزار نفر حيثيت برباد رفته آمريكا را فرياد كردند.
مشكلات عديده كاخ سفيد در مسائل اقتصادي، محيط زيست و سياست داخلي از سويي و كاهش نفوذ اين كشور در تصميم گيري هاي بين المللي بخصوص در منطقه خاورميانه بيش از پيش باعث شده كه اعتبار بزك شده آمريكايي ها در افكار عمومي دنيا مخدوش گردد.
6- مجموعه مشكلات و معضلاتي كه كاخ سفيد در حوزه داخلي و خارجي با آن روبروست سبب شده تا مقامات اين كشور در كنار ديپلماسي رسمي، به طور جدي بر «ديپلماسي عمومي» متمركز شوند تا بلكه اعتبار و اعتماد از دست رفته ايالات متحده را به نوعي بازسازي و احيا نمايند.
در همين رهگذر؛ چندي است كه مؤسسه آمريكايي بروكينگز با گزارش هاي مختلفي به واكاوي و بررسي ديپلماسي آمريكا مي پردازد.
اما نكته قابل ذكر اين است كه ديپلماسي آمريكا با چالش هاي جدي از جمله بيداري اسلامي به پيشقراولي جمهوري اسلامي ايران نسبت به سياست هاي فريبكارانه واشنگتن مواجه است. آنچه در اين ميان طبيعي است هجمه و كوششي است كه آمريكايي ها انجام مي دهند تا با صرف مبالغ هنگفت- از طريق ديپلماسي عمومي خود- هر اقدامي را كه مهار ايران نام مي نهند انجام دهند.
به عنوان نمونه رقم 55 ميليون دلاري كه آمريكايي ها عليه ايران اسلامي و با هدف جنگ نرم به تصويب رساندند در همين راستاست.
7- و بالاخره بايد گفت علي رغم تمام ترفندها و دسيسه هايي كه آمريكايي ها با لطايف الحيل عليه ايران اسلامي طي سه دهه گذشته به كار گرفته اند آنچه خروجي آن بوده است ضعف و ناتواني و سردرگمي آنها در رويارويي با جمهوري اسلامي است؛ همچنان كه رهبر بصير و خبير انقلاب در ديدار اخير دانشجويان با ايشان خاطرنشان نمودند:
«دشمنان ما منحني شان به طرف ضعف است، منحني ما به طرف قوت است، نظام طاغوتي، نظام سرمايه داري متجاوز و ظالم در دنيا كه مظهرش رژيم ايالات متحده آمريكاست امروز از ده سال پيش و از بيست سال پيش بسيار ضعيف تر است... همه دلايل و شواهد هم همين را اثبات مي كند، آمريكاي دولت ريگان به مراتب قوي تر بود از آمريكاي دولت اوباما و قبل از اوباما، بوش كوچك! واقعا همين جور است، آنها رو به ضعف رفتند، هيچ نشانه اي هم وجود ندارد كه مجدداً اين منحني از طرف آنها به طرف صعود حركت كند.»
صداي شكستن ستون هاي كاخ سفيد به گوش مي رسد و رسانه ها و تحليلگران غربي بدون پرده پوشي نسبت به اين مسئله اعتراف مي كنند. آنچه در اين شرايط حساس تاريخي مهم است آگاهي روزافزون ملت هاي آزاده و مستقل دنيا و افكار عمومي جهان است كه از همين روي، مي طلبد در سطح وزارت امور خارجه ايران نسبت به تقويت ساختار ديپلماسي عمومي اقدام درخور شأن و شايسته اي انجام شود.
حسام الدين برومند

 



آرزوي مالك (به جاي گفت و شنود)

امروز در سالروز شهادت مولايمان، امير مؤمنان عليه السلام، اين ستون را به مالك و عمار مي سپاريم و به گونه اي متفاوت از همه روزها مي نگاريم؛
انگار همه غم هاي دنيا در دل مالك خيمه زده است... آوردگاه «صفين» است... دو سپاه درمقابل هم به صف ايستاده اند، براي ساعتي جنگ از نفس افتاده است. «عمار» آهسته به مالك نزديك مي شود. مالك اما، چنان در افكار دور و دراز خود غرق است كه متوجه حضور عمار نمي شود... مالك! برادرم! به چه فكر مي كني؟ مالك كه رشته افكارش پاره شده است، با شنيدن صداي آشناي «عمار» لبخند مي زند، يار ديرين را در آغوش مي گيرد... عمار! برادرم! در اين انديشه بودم كه كاش مي توانستم مولايمان علي(ع) را به دوراني ببرم و در ميان مردماني ببينم كه او را قدر مي دانند و گفته هايش را بر صدر مي نشانند. همه جا از او به يك اشاره باشد و از مردم به سر دويدن... مالك! برادرم! من از اين معركه به ديدار دوست مي روم. تو اما، مسافر بعدي هستي، از راه مصر به ما مي پيوندي و علي(ع) را شنيده ام كه در محراب به خون مي نشيند... و باز هم از مولايمان شنيده ام كه پس از او، گردونه روزگار مي گردد و مي چرخد و به دوراني مي رسد كه مردمانش علي را قدر مي دانند و او را ناديده بر صدر مي نشانند... گفته اند كه آنان از ديار سلمان هستند. به ياد داري كه مولايمان وصف آنها مي گفت و از ژرفاي دل مي فرمود «آه كه چه شوقي به ديدار آنها دارم»...
و امروز، آن روزگاران است. شايد عمار و مالك مردم اين روزگاران ايران اسلامي را به نظاره ايستاده اند، چه سرود زيبايي بر زبان اين مردمان است، خطاب به مولايشان علي(ع)
هرگز كسي نگويد بالاي چشمت ابروست
تيغ از تو گردن از من، چون و چرا ندارد

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323


كيهان و خوانندگان
¤ بعد از شكست سران فتنه در رسيدن به اهداف شومشان عده اي به بهانه وحدت سعي دارند سران فتنه را از بن بستي كه گرفتار آن شدند نجات دهند اين در حالي است كه فتنه 88 فرصتي شد تا باطن واقعي و منافقانه سران فتنه رو شود و نشان دهد كه آنان به هيچ يك از اصول انقلاب پايبند نيستند و طبق فرمايش رهبر معظم انقلاب اسلامي با كساني كه به اصول اعتقادي ندارند وحدت جايز نيست.
6406---0912
¤ با اين همه توهيني كه راديو بي بي سي به ملت ايران مي كند چرا سفير انگليس را اخراج نمي كنيم؟
2505---0912
¤ كيهان بايد به موضوع برائت جستن پدرزن آقاي تاج زاده از عملكرد غيرقابل توجيه دختر و دامادش در جريان فتنه انگيزي پس از انتخابات و محكوم ساختن فتنه گران بيشتر مي پرداخت و به صرف يك خبر اكتفا نمي كرد.
1106---0912
¤ ما با افزايش تعطيلات عيدسعيدفطر موافقيم ولي نه به قيمت حذف تعطيلي 15 خرداد كه امام راحل (ره) آن را براي هميشه عزاي عمومي اعلام كردند.
ساعدي
¤ در كشور ما جاسوس را خيلي زود به سزاي خيانتش مي رسانند ولي متاسفانه با مفسدين اقتصادي كه خون مردم را در شيشه مي كنند و ضربه اي بدتر از جاسوس و جاسوسي به كشور مي زنند برخورد قاطع و عبرت آموز نمي شود. چرا؟
4061---0917
¤ مسئولين وزارت آموزش و پرورش يك بار براي هميشه در مورد دانشجوهاي تربيت معلم كه به حال خود رها شده اند اعلام نظر كنند و آنها را از سرگرداني و بلاتكليفي نجات بدهند.
5074---0911
¤ داراي مدرك ليسانس دبيري فيزيك هستم. هركجا براي استخدام مراجعه مي كنم چون رشته ام مربوط به آموزش و پرورش مي شود قبول نمي كنند. از طرف ديگر هر سال به سن بنده اضافه مي شود و بدون شغل مانده ام. از مسئولان امر تقاضاي كمك دارم.
3037---0913
¤ تقاضا مي شود متن كامل لايحه حمايت از خانواده را در روزنامه چاپ كنيد تا ابهام و شبهات مردم نسبت به لايحه برطرف و جلوي شايعات گرفته شود.
3368---0935
¤ موضوع جذب و استخدام سهميه 3 درصد معلولين در آموزش و پرورش در پرده ابهام قرار گرفته و وضعيت روشن و شفافي ندارد. تقاضاي پيگيري داريم.
2176---0910
¤ چرا وزارت بازرگاني كالابرگ روغن و برنج را اعلام نمي كند مگر كالابرگها باطل شده اند؟!
5474---0918
¤ شركت هاي هرمي زيادي در مناطق يك و دو تهران بويژه در حوالي برج ميلاد، ستارخان و نيايش به فعاليت خود ادامه مي دهند. وقتي براي كاريابي به تهران مراجعه كردم توسط فردي به يكي از اين شركتها معرفي شدم وقتي در كلاس آنها شركت كردم، به هرمي بودن آنها پي بردم و كار را رها كرده به گرگان برگشتم. از مسئولين امر درخواست مبارزه بي امان با اين شركتها را دارم.
امين جان آبادي
¤ فرستنده تلويزيوني شهرستان قروه كردستان سالهاي متمادي است كه مشكل فني دارد ولي متاسفانه مسئولين توجهي به آن نمي كنند. اين مشكل چه وقت حل خواهد شد؟
1997---0935
¤ چرا صداوسيما با ساخت فيلم هاي پرغم و غصه در اين شبهاي عزيز موجبات افسردگي مردم را فراهم مي كند.
3659---0911
¤ متاسفانه سريالهاي تلويزيوني فقط به نكات منفي زندگي ايرانيان مي پردازند. صحنه هايي از قتل، دعوا و انتقام مثل زير هشت، جراحت، در مسير زاينده رود. آيا نكات مثبت زندگي ايرانيان قابل پرداختن نيست؟
4426---0916
جوابيه روابط عمومي وزارت راه و ترابري
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 11/5/89 در خصوص «عدم وجود روشنايي در بزرگراه قم- كاشان» به آگاهي مي رساند: «از آنجايي كه نصب روشنايي در كليه محورهاي مواصلاتي به عهده اداره كل ايمني راهها و حريم سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي مي باشد، براساس معيارها و ضرورت هاي فني و مهندسي با درنظر گرفتن اولويت و بودجه اختصاص يافته اقدام مي شود. اما احداث روشنايي آزادراه قم- كاشان به جهت اينكه آزادراه از سوي سرمايه گذار بخش خصوصي احداث گرديده و هرگونه عمليات اجرايي و بهره برداري و نگهداري و نصب روشنايي در صورت الزام فني و مهندسي برعهده شركت سرمايه گذار مي باشد اقدام خواهد كرد و آن اداره كل نسبت به ارائه راهكارها و مشخصات فني طرح اقدام و هماهنگي و همكاري لازم را انجام خواهدداد.»

 



هراس پيشاپيش فتنه گران از طنين انزجار ملت در روز قدس (خبر ويژه)

يك روز پس از اظهارات محتشمي پور در تخطئه تلويحي شعار «نه غزه، نه لبنان»، سيدمحمد خاتمي ديگر عضو مجمع روحانيون مبارز نيز در ادبياتي مشابه به تخطئه تلويحي اين شعار پرداخت. وي يك سال پس از افتضاح فتنه گران در حاشيه راهپيمايي روز قدس، گفت مسئله يا ايران، يا فسطين، برداشت غلطي است و از نظر حقوقي و اخلاقي بايد با اشغال فلسطين مقابله كرد.
اظهارات هماهنگ دو عضو مجمع روحانيون نشان مي دهد پيش از اين بر سر شكستن سكوت- و بلكه جانبداري يك سال پيش از پياده نظام رژيم صهيونستي در روز قدس- هماهنگي هايي صورت گرفته است. مجمع روحانيون كه يكي از اركان فتنه سال 88 بود، پس از اعلام انزجار ملت ايران از سران فتنه در دو يوم الله 9 دي و 22 بهمن 1388، نگران است كه يوم الله امسال روز قدس نيز تبديل به صحنه نمايش ابراز خشم و انزجار ملي نسبت به فتنه گران شود و به همين دليل با پيش دستي مي كوشد حساب خود را از ستون پنجم و مزدوران رژيم صهيونيستي كه به تحريك سران فتنه به خيابان آمده بودند، جدا كند.
خاتمي روز گذشته در ديدار كميته دانشجويي سابق دبيرخانه حمايت از فلسطين اظهار داشت: مسئله يا ايران يا فلسطين برداشت غلطي است. روز قدس نماد حمايت از حق و مبارزه با ظلم، تجاوز و اشغال است.
وي افزود: بايد ديد چگونه مي توان به وحدت رسيد و از خنثي شدن نيروها و انرژي هايي كه متأسفانه در جامعه ما بد مصرف مي شود بهتر استفاده كرد. واقعا مي شود با وجود اختلاف سلايقي كه وجود دارد نسبت به بسياري از مسائل از جمله روز قدس به تفاهمي رسيد و در جامعه جوان ما به نوعي شاهد وحدت بود.
وي همچنين گفت: آنچه در فلسطين مي گذرد فاجعه بزرگ بشري و تاريخي است و طبيعي است ملت ما كه نسبت به سرنوشت خود و سرنوشت بشر دغدغه فراواني داشته و انقلاب بزرگي كرده، نمي تواند نسبت به اين امر بسيار مهم بي تفاوت باشد. آنچه در فلسطين رخ مي دهد يك فاجعه بي نظير است.
خاتمي گفت: روز قدس به تشخيص و اعلام حضرت امام خميني و قبول ملت به عنوان نماد حمايت از حق و مبارزه با ظلم، تجاوز و اشغال و سركوب و آوارگي در آخرين روزهاي ماه مبارك رمضان تعيين شده است. بنابراين جانبداري از فلسطين براي ما يك اصل اسلامي، انساني و حقوق بشري است.
خاتمي اضافه كرد: ايران به خاطر آزادي خواهي و استقلال طلبي بهترين و والاترين مدافع مردم فلسطين است.
مسئله «يا ايران يا فلسطين» برداشت غلط يا القاء خطرناكي است كه از سوي ديگران مطرح مي شود. مسئله قرار گرفتن ايران و فلسطين مسئله اي نيست كه در ذهن و وجدان جامعه ما وجود داشته باشد و همه مردم ايران از رنج اين ملت مظلوم رنج مي كشند.
البته سخنان خاتمي درباره ملت ايران اعتراف ديرهنگام به هويت اسلامي و انساني اين ملت بزرگ است اما آنچه جاي سؤال دارد اين است كه اولا چرا موضع گيري عليه تحرك ناكام به نفع رژيم صهيونيستي با يك سال تأخير و آن هم ناتلويح؟ ثانيا چرا همان اجيرشدگان رژيم صهيونيستي كه در آن روز به گرد كساني چون كروبي و موسوي حلقه زده بودند، همان هايي بودند كه با افتخار خود را اصلاح طلب و سبز معرفي مي كردند و از سوي خاتمي و كروبي و موسوي مورد حمايت قرار داشتند؟ آيا اينها همين وابستگان به گروهك ها نبودند كه زير عبا و قباي كساني چون خاتمي توانستند آشوب به راه بيندازند، آتش سوزي درست كنند، به نفع آمريكا و اسرائيل شعار دهند، روي جمهوري اسلامي خط بكشند، عكس حضرت امام خميني و پرچم عزاداران حسيني را به آتش بكشند و به امام و رهبري و ولايت فقيه و قانون اساسي اهانت كنند؟ ثالثا آقاي خاتمي و ديگر بازيگران فتنه در مجمع روحانيون پاسخ دهند كه به نام اصلاح طلبي و جنبش سبز كدام خيانت ها را در همين يك سال و نيم گذشته مرتكب شده اند كه نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونستي مي گويد اصلاح طلبان و سبزها بزرگ ترين سرمايه اسرائيل هستند و شيمون پرز رئيس كودك كش رژيم صهيونستي و جلاد اصلي جنايت در غزه مي گويد آنها به نيابت از ما با جمهوري اسلامي مي جنگند؟!
اكنون هم فرمول بسيار ساده اي وجود دارد. اگر خاتمي و عناصر همسو با وي در مجمع روحانيون در ادعاي خود صادقند كه مخالف رژيم صهيونستي و همراه جمهوري اسلامي و امام و رهبري هستند، حداقل در لفظ از فتنه گراني چون موسوي و كروبي و عملكرد عوامل ميداني فتنه در 8 ماهه پس از انتخابات اعلام برائت و انزجار كنند و به يقين نخواهند كرد چون خود بخشي از اين فتنه بلكه كارگردان آن بوده اند.

 



حمله همسر بدنام ساركوزي به كيهان (خبر ويژه)

همسر فاسدالاخلاق ساركوزي رئيس جمهور فرانسه كه به تازگي از خيانت يك زن جنايتكار و فاسدالاخلاق در ايران جانبداري كرده، نسبت به گزارش كيهان غيرتي شد. نشريه فرانسوي پست نوشت كارلا بروني از اينكه روزنامه كيهان و تلويزيون ايران وي را فاسدالاخلاق معرفي كرده اند، شگفت زده و عصباني شده است. روزنامه انگليسي ديلي ميل نيز از قول يك منبع داخلي در اليزه نوشت: بروني به شدت از اين موضوع شوكه شده است.
كارلا بروني اخيراً ضمن جانبداري از كمپين حمايت از «س-م» - زني كه پس از برقراري روابط نامشروع و زناي محصنه با مردي ديگر، اقدام به قتل همسر خود كرده- خطاب به اين جنايتكار گفته بود «حكم صادره براي تو ناعادلانه است. من از اينكه تو به خاطر دوست داشتن يك نفر محكوم به مرگ شده اي، واقعاً متعجب شدم. از همان قعر سلول بدان كه ما هرگز تو را فراموش نخواهيم كرد و همسرم پيگير آزادي توست».
غيرتي شدن ناگهاني اين فاحشه ايتاليايي در قبال خبر كيهان در حالي است كه وي قبل و بعد از ازدواج با ساركوزي داراي روابط نامشروع با افراد گوناگون بوده و خود نيز با ورود به زندگي ساركوزي و يك سال ارتباط پنهاني با وي، باعث پاشيدن خانواده رئيس جمهور فرانسه و طلاق گرفتن همسر دوم ساركوزي شده است.
پيش از اين روزنامه انگليسي ديلي ميل در گزارشي تصريح كرده بود: كارلا بروني زماني با ميك جاگر خواننده انگليسي روابط مخفيانه برقرار كرده و اين در حالي است كه جاگر در همان زمان با جري هال يك زن آمريكايي زندگي مي كرد و حتي از وي داراي 4 فرزند بود.
شبكه بي بي سي هم در معرفي كارلا بروني مي نويسد: در ليست روابط جنسي بروني، نام هايي چون ميك جاگر، كوين كاستنر، وينسنت پرز، دونالد ترامپ و حتي لورانت فابيوس نخست وزير سابق انگليس ديده مي شود.
بي بي سي در ادامه، در بيان سابقه روابط كارلا بروني آورده است: در سال 2001 و در حالي كه بروني به زندگي با «ژان پائول آنتوان» نويسنده فرانسوي مشغول بود، روابط غيراخلاقي مخفيانه اي را با پسر او رافائل كه 10 سال از خودش كوچكتر بود، آغاز كرد و اين رابطه باعث آن شد كه رافائل از «جاستين لاوي» همسر خود جدا شود. جاستين لاوي در واكنش به اين اقدام غيراخلاقي بروني، بيكار ننشست و در سال 2004 با انتشار رماني در خصوص زن جواني كه شوهرش توسط يك «زن گستاخ با لبخندي مخرب» فريفته مي شود، اين اقدام بروني را افشا كرد.
كارلا بروني در سال 2001 از رافائل صاحب يك فرزند پسر شد اما در سال 2007 و در حالي كه رافائل اعلام داشت كه بروني به زندگي متعهد نيست، از يكديگر جدا شدند.
بي بي سي در ادامه افزوده است: كارلا بروني همچنين سال گذشته در گفتگو با نشريه زنان فيگارو، اعلام كرده است كه «تك همسري حوصله من را سر مي برد»! و «اين عشق است كه زمان طولاني مي ماند و هوس آتشين، دو يا سه هفته بيشتر دوام نمي آورد.»
«بانوي اول» فرانسه تنها يك سال پس از اينكه به كاخ اليزه راه پيدا كرد، به ساركوزي نيز خيانت كرد. براساس گزارش نشريه فرانسوي «لو ژورنال دوديمانش» در ماه مارس، او با «بنژامين بيولاي» يك خواننده جوان فرانسوي روابط نامشروعي برقرار كرد كه اين، باعث رنجش خاطر مردم فرانسه، افت محبوبيت ساركوزي و افزايش انتقادات به وي به خاطر انتخاب چنين فرد خائني به عنوان همسر رئيس جمهور فرانسه شد.
اين روزنامه در ادامه آورده بود: كارلا بروني از چندين سال پيش، از دوستان صميمي بيولاي بوده و اكنون نيز به رغم اينكه اصطلاحاً همسر ساركوزي است اما به طور غيررسمي با اين خواننده فرانسوي در پاريس زندگي مي كند.
بررسي سوابق كارلا بروني به روشني نشان مي دهد كه چرا اين زن بدسابقه، از يك زن ايراني مرتكب زناي محصنه و مشاركت كننده در قتل همسرش كه به مرگ محكوم شده، حمايت كرده است و در واقع خود وي نيز مستحق مرگ است.

 



هاآرتص: تلافي ايران سنگين تر از توان اسرائيل است (خبر ويژه)

يك روزنامه صهيونيستي اذعان كرد تهديد اسرائيل به درگيري نظامي با ايران خارج از قدرت اين رژيم و در حد يك بلوف است.
هاآرتص نوشت: درگيري با ايران نه تنها تأثيري در تغيير رژيم ايران يا تغيير رفتار آن نخواهد داشت بلكه مي تواند هزاران اسرائيلي را به كشتن دهد. پيش فرض غلط حمله به ايران اين است كه اسرائيل مي تواند خسارت زيادي را بر ايران وارد كند در حالي كه اسرائيل نمي داند يك حمله با اين همه هزينه، چه اثري در ايران خواهد داشت. ايران تسليم فشارها نمي شود اما چاره آن هم اقدام نظامي نيست، اقدامي كه مي تواند به خاطر تلافي ايران، خسارت هاي زيادي براي اسرائيل و متحدان آمريكا در منطقه به همراه داشته باشد. مرگ بي چون و چراي هزاران اسرائيلي، هزينه اوليه چنان حمله اي است و اين ادعا كه اسرائيل تحمل تلفات و خسارات سنگين را دارد، عوام فريبانه است.

 



قدرت هاي غربي مجبورند با دقت به خواسته هاي ايران هسته اي گوش فرا دهند (خبر ويژه)

دستاورد بزرگ هسته اي ايران در سوخت گذاري نيروگاه بوشهر در حالي در تاريخ اين كشور ثبت شد كه طرفين مناقشه هسته اي به انجام مذاكره ابراز تمايل مي كنند و غرب مجبور است به دقت به خواسته هاي ايران گوش دهد.
روزنامه مصري الاهرام با ارائه اين تحليل نوشت: آغاز به كار نيروگاه بوشهر، تحول عظيم در تاريخ ايران محسوب مي شود و به 4 دهه مانع تراشي موانع گوناگون از سوي غرب براي راه اندازي اين نيروگاه از زمان آغاز ساختنش در سال 1974 پايان داد. ابتدا يك شركت آلمان غربي براي ساخت نيروگاه بوشهر با ايران قرارداد بسته بود اما به دنبال تحريم هاي آمريكا عليه ايران، اين شركت آلماني قراردادش را با ايران فسخ كرد و دو دهه بعد يعني در سال 1992 ايران و روسيه توافق نامه همكاري براي استفاده صلح آميز ايران از انرژي هسته اي و ساخت نيروگاه بوشهر امضا كردند.
مرحله نهايي تكميل كل نيروگاه بوشهر در سال 1998 آغاز شد و اين پروژه اكنون به پايان رسيده است.
الاهرام همچنين مي نويسد: دستاورد بزرگ هسته اي ايران در حالي در تاريخ اين كشور ثبت شده كه طرفين مناقشه هسته اي اكنون نسبت به هر زمان ديگري به انجام مذاكره تمايل دارند. با توجه به موفقيت ايران در راه اندازي نيروگاه بوشهر و به رغم مواجهه اين كشور با فشارها و تحريم هاي غرب، قدرت هاي جهان مجبور خواهند بود به خواسته هاي ايران با دقت گوش فرا دهند. ايران اكنون عضو باشگاه كشورهاي هسته اي جهان و اولين كشور خاورميانه است كه راكتور هسته اي در اختيار دارد. اين موفقيت چشمگير بايد باعث شود تا غرب به گونه اي ديگر به ايران نگاه كند و ديدگاهش را در قبال اين كشور تغيير بدهد. در نهايت اين غرب خواهد بود كه ايران هسته اي را بايد به رسميت بشناسد.

 



پياده نظام شكست خورده اي كه دنبال عرق و ورق است (خبر ويژه)

يك سايت صهيونيستي از بقاياي فتنه سبز خواست روز قدس مشغول عرق و ورق و تفريح نباشند و براي يكبار هم كه شده حس مسئوليت داشته باشند!
بالاترين كه مطالب اين روزهايش تبديل به زنگ خنده شده، خطاب به بقاياي گروهك ها مي نويسد: براي روز قدس چه كار مي كنيد. آرزوي جمهوري اسلامي اين است كه سبزها بروند شمال يا هر جاي تفريحي ديگه حال كنند. عرق، ورق، ويسكي، سكس. نكنه اين هفته هوس كوه، شمال و يا مسافرت به هر جاي ديگه بكنيد. نكنه بگيد مگه ما چه كار مي توانيم بكنيم، از همان جا با ماهواره و اينترنت دنبال مي كنيم.
اين سايت ضد انقلابي همچنين نوشت: نكنه الان بي تفاوت پيش خودت بگي خب مي مانم، يك سري حول و حوش11 تنهايي با ماشين مي رم ببينم چه خبره. نه، اگه روزه نيستيد ساعت 8 يك صبحانه مفصل، ساعت 9 آماده باش، سر ساعت 10، پياده نظام و سواره نظام سر قرار ]![ الان چه كار مي كني. نكنه راحت نشستي تا خبرت كنند، بلند شو وقت كم داريم. آفرين اگه خوب كار كنيم مي توانيم عصر جمعه بريم تفريح همراه با روح شاد سهراب و كيانوش و ترانه ]![
شايان ذكر است اغلب اين مطالب تحريك آميز بي رمق از خارج از كشور پردازش شده و با جعل امضا به عنوان يك هموطن و.... در بالاترين درج مي شود.
بالاترين در مطلب ديگري نوشت: اين آخرين فرصت براي ماست. نيروهاي حكومت مدتي است خيالشان از بابت ما راحت شده و مي گويند جنبش سبز شكست خورده است. اگر اين بار اتفاقي نيفتد مطمئن باشيد ديگه نخواهيم توانست خود را به عنوان يك نيرو نشان دهيم.
آخرين و رسواترين تحرك خياباني عناصر وابسته به گروهك هاي منافقين، تندر، بهائيت و نهضت آزادي، نمايش رسواي 8 ماه پيش در روز 6دي (عاشورا) بود كه تير خلاص را نيز به جريان فتنه زد و موج خروش و اعتراض بي سابقه اجتماعي عليه فتنه گران را در روز يوم الله 9 دي و سپس 22 بهمن به همراه آورد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14