(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 9 شهريور  1389- شماره 19731

حفاري تونل صدر- نيايش آغاز شد
مسيرهاي راهپيمايي روز قدس
اعزام غيرحضوري مشمولان خدمت وظيفه به مراكز آموزشي
خدمات رساني اتوبوسراني به مناسبت روز جهاني قدس
رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي خبر داد: ايجاد 30 بيمارستان صحرايي در مناطق محروم
نماينده سابق مردم كوهدشت در مجلس به 3 ماه زندان محكوم شد
766 معتاد و قاچاقچي در استان تهران دستگير شدند
محل تحصيل آيات حسن زاده و جوادي آملي در آتش سوخت
بهره برداري از پروژه هاي عمراني در منطقه 20
مرد ايلامي برادرش را15سال در خانه زنداني كرد
دستگيري كلاهبرداران 90 ميليارد ريالي در اصفهان
گرما رمق آخرش را مي كشد
در سنندج بارش باران تند مردم را غافلگير و هوا را بهاري كرد
سارقان خشن مردي را براي 15 ميليون تومان سوزاندند
وزير آموزش و پرورش: زمان بازنشستگي پيش از موعد به اتمام رسيده است
آپارتايد در مترو



حفاري تونل صدر- نيايش آغاز شد

معاون فني و عمراني شهرداري تهران از آغاز عمليات حفاري تونل شمالي صدر- نيايش خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، مازيار حسيني گفت: عمليات اجرايي اين تونل كه بار ترافيكي بزرگراه هاي نيايش و صدر را كاهش مي دهد با استقرار 9 كارگاه در بزرگراه مدرس، صدر و انتهاي خيابان گل آذين- پارك نونهالان-ضلع شمالي بزرگراه صدر- خيابان وليعصر- (پارك ملت)- كردستان، نيايش- كارگاه مركزي پارك ملت- نيايش- ملاصدرا- گلشهر صورت مي گيرد.
وي افزود: تونل صدر نيايش با دو تونل رفت و برگشت به طول 5 هزار و 265 متر طراحي شده و براساس طرح مهندسي پروژه پهناي تونل هاي رفت و برگشت، هر يك 16 متر است.
حسيني در مورد فرآيند اجراي تونل صدر- نيايش تصريح كرد: در حال حاضر حفاري تونل شمالي آغاز و اجراي پل فلزي سنگين روي جوي خيابان وليعصر براي رفت و آمد ماشين آلات انجام شده است.
معاون فني عمران شهرداري تهران گفت: اين پروژه در مسير غرب به شرق بزرگراه نيايش در تقاطع خيابان وليعصر و مسير شرق به غرب بزرگراه صدر (ورودي بزرگراه هاي چمران و مدرس) واقع شده و بزرگراه هاي صدر نيايش را دو تونل رفت و برگشت به هم متصل مي كند.
حسيني با تأكيد بر تأثيرات ترافيكي تونل صدر نيايش اعلام كرد: اين تونل در بزرگراه هاي صدر نيايش بار ترافيكي را كاهش داده و حركت وسايل نقليه در اين بزرگراه ها و بزرگراه هاي مدرس، چمران و كردستان را روان تر خواهد كرد.
اين مقام مسئول در شهرداري تهران در مورد روش هاي مورد استفاده در ساخت سازه هاي زيرزميني اين پروژه گفت: در اجراي اين پروژه دو روش «تونلي» و «كندوپوش» براي ساخت سازه هاي زيرزميني درنظر گرفته شده است.
وي گفت: تأسيسات زيرزميني، زمين هاي معارض، جابجايي درختان، مسايل مالي همچنين فرآيند تأمين ديدگاه هاي تكميلي كارفرما از جمله مسايل و مشكلاتي است كه در اين پروژه با آن مواجه هستيم.

 



مسيرهاي راهپيمايي روز قدس

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در آستانه فرا رسيدن آخرين جمعه از ماه مبارك رمضان و روز جهاني قدس به فرمان بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، حضرت امام خميني «رحمت الله عليه» با صدور اطلاعيه اي مسيرهاي هفت گانه راهپيمايي مردمي روز جهاني قدس تهران را اعلام كرد.
در اين اطلاعيه تصريح شده است: امسال، مردم مومن و روزه دار ايران اسلامي با توجه به تهديدات بين المللي و توطئه سران استكبار جهاني به ويژه آمريكاي جنايتكار و رژيم غاصب صهيونيستي پرشورتر از سال هاي قبل در راهپيمايي روز جهاني قدس حضور معنوي و آگاهانه خود را به اثبات مي رسانند تا بانگ رساي مظلوميت تنيده شده در حقانيت فلسطين و سرزمين هاي به ناحق اشغال شده فلسطين و نابودي هر چه سريعتر رژيم سفاك صهيونيست را فرياد زنند.
اين اطلاعيه مي افزايد: مراسم ويژه راهپيمايي روز جهاني قدس امسال، در ميهن اسلامي مان، همزمان و همصدا با ساير كشورها و بلاد اسلامي در آخرين جمعه از ماه مبارك رمضان (12/6/1389) مطابق با بيست و سوم ماه مبارك رمضان به صورت سراسري در تمامي استان ها و شهرستان ها و شهرهاي كشور به سوي ميعادگاههاي نماز جمعه، برگزار مي شود.
اين مراسم در تهران، از ساعت «30/10 صبح» از مبادي و مسيرهاي مشخص شده به سوي ميعادگاه نماز جمعه (دانشگاه تهران) آغاز شده و با سر دادن شعارهاي ضداستكباري و ضدصهيونيستي و قرائت قطعنامه پاياني و برگزاري نماز جمعه به پايان مي رسد. بر پايه اين گزارش مسيرهاي هفتگانه راهپيمايي روز جهاني قدس تهران به شرح زير است:

 



رئيس سازمان وظيفه عمومي خبر داد
اعزام غيرحضوري مشمولان خدمت وظيفه به مراكز آموزشي

رئيس سازمان وظيفه عمومي گفت: با هماهنگي هاي صورت گرفته ميان ستاد كل نيروهاي مسلح و اين سازمان اعزام مشمولان به مراكز آموزشي غيرحضوري مي شود.
سردار سيد حميد صدرالسادات گفت: يكي از اولويت هاي ما پاسخگويي صحيح و سريع به مراجعين با ساماندهي و بهينه كردن سيستم پاسخگويي است.
وي افزود: بكارگيري فن آوري هاي جديد و روش هاي مكانيزه در هر سازماني قطعاً منجر به كاهش ارتباط افراد به سازمان مي شود.
وي به ارتباط سيستمي با تمام سازمان هاي مرتبط مانند دانشگاه ها، نيروهاي مسلح و ثبت احوال اشاره كرد و اظهار داشت: صدور معافيت هاي تحصيلي براي دانشجويان از طريق مكانيزه كردن سيستم منجر مي شود تا ديگر نيازي به حضور آنان در سازمان نباشد.
به گزارش شبكه ايران صدرالسادات گفت: يكي ديگر از اولويت هاي سازمان، كاهش مراجعات حضوري به مراكز وظيفه عمومي است و به همين منظور غيرتمركزي كردن بعضي از امور، تفويض اختيارات و يا افزايش اختيارات استان ها، توسعه مشاوره تلفني در سازمان و استان ها و توسعه مشاوره تلفني در سازمان و استان ها از اقدامات در دست انجام است.

 



خدمات رساني اتوبوسراني به مناسبت روز جهاني قدس

اتوبوسراني تهران همزمان با روز قدس خدمات ويژه اي به شهروندان ارائه مي كند.
به گزارش روابط عمومي شركت اتوبوسراني تهران و حومه در اين رابطه 1500 دستگاه اتوبوس در روز برگزاري راهپيمايي روز جهاني قدس از ساعت 8 بامداد تا پايان مراسم و برگزاري نماز جمعه آماده خدمت رساني به شهروندان خواهند بود.
ميادين و پايانه هايي كه اتوبوس ها در آن مكان ها مستقر خواهند شد به اين شرح است:
پايانه آزادي- پايانه خاوران- پايانه مترو علم و صنعت- پايانه شهيد سروري- ميدان امامت- دماوند- ميدان خراسان- ميدان شوش- ميدان قيام- ميدان محمديه- پارك شهر- شهدا- ميدان شهيد كلاهدوز- افسريه- ميدان بهارستان- ميدان 13 آبان پيروزي- ميدان شهر ري- فلكه دولت آباد- خزانه بخارايي- شهيد غيبي- ميدان راه آهن- خاني آباد- جواديه- شهرك وليعصر «عج الله»- يافت آباد- بازار دوم نازي آباد- جليلي- ابوذر- آذري- خليج فارس- ميدان جمهوري اسلامي- ميدان صادقيه- شهرك اكباتان- تهرانسر- كن- شهرك شهيد باقري- چهار راه تهران پارس- ميدان رسالت- چهار راه اشراق- فلكه دوم تهران پارس- حكيميه- ميدان امام حسين(ع)- ميدان سپاه- تجريش- جماران- اختياريه- چيذر- دركه- سوهانك- ولنجك- نياوران- لويزان- دارآباد- شهرك شهيد محلاتي- دانشگاه الزهرا(س)- هوانيروز- دهكده المپيك- شهران - جنت آباد- پونك- ميدان قدس- سعادت آباد- ميدان صنعت.
همچنين مقرر شده است تا تمامي خطوط اتوبوسراني منتهي به ايستگاه هاي اصلي مترو تقويت و آماده خدمت رساني به شهروندان باشند.
گفتني است در پايان مراسم شهروندان از محل هاي مشخص شده، به ميادين اوليه بازگشت داده خواهند شد.

 



رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي خبر داد: ايجاد 30 بيمارستان صحرايي در مناطق محروم

رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي گفت: امسال 30 بيمارستان صحرايي در مناطق محروم و مرزي كشور با همكاري وزارت بهداشت و بهداري نيروي زميني سپاه راه اندازي مي شود.
محمد رئيس زاده، افزود: در دوران دفاع مقدس بسياري از پزشكان متعهد و وظيفه شناس در قالب تيم هاي اضطراري يا افراد چسب به دست در جبهه هاي نبرد حضور داشتند، كه به مداواي مجروحان جنگ مي پرداختند.
وي گفت: اين تيم ها نشست ها و جهت هاي خودشان را دنبال مي كردند. بعد از پايان جنگ اين نشست ها به صورت خودجوش ادامه پيدا كرد تا اينكه سال 74 سازمان بسيج جامعه پزشكي به صورت رسمي شكل گرفت. در واقع اعضاي اين سازمان از امدادگران زمان جنگ اعم از پزشك، پيراپزشك، پرستار و راننده آمبولانس تشكيل شده و همان خدمات بسيجي وار به مجروحان دفاع مقدس را اين بار به مناطق محروم ارائه مي كنند.
رئيس زاده فلسفه تأسيس سازمان بسيج جامعه پزشكي را ايجاد انسجام و حفظ روحيه بسيجي و انقلابي و همچنين تعميق بصيرت در بين افراد متدين و مسلمان جامعه پزشكي كشور دانست.
وي افزود: مهمترين هدف از تشكيل بسيج جامعه پزشكي اين است كه پل ارتباطي بين 350 هزار نفر از اعضاي فعال جامعه پزشكي با مناطق محروم و اقشار نيازمند به خدمات بهداشتي و درماني ايجاد شود.
رئيس زاده خدمت رساني به مجروحان را از اولويت هاي كاري سازمان بسيج جامعه پزشكي دانست و گفت: در اين عرصه ما بحث تشكيل بيمارستان صحرايي در مناطق محروم و مرزي كشور را داريم و طبق پيش بيني هاي انجام شده امسال 30 بيمارستان صحرايي در اين مناطق با همكاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، بهداري نيروي زميني سپاه و ساير ارگان هاي مرتبط با نظام سلامت ايجاد مي شود كه در 5 ماه اول سال 9 بيمارستان صحرايي داير شده است و در هفته دفاع مقدس نيز 8 بيمارستان صحرايي ايجاد مي شود.
وي همچنين گفت: اعزام تيم هاي تخصصي به روستاها و مناطق نيازمند در شرايط اضطراري و وقوع حوادث غيرمترقبه مثل عمليات تروريستي در زاهدان يا سيل در پاكستان، از ديگر اقداماتي است كه ما در اين زمينه انجام داده ايم.
رئيس زاده افزود: در حال حاضر در مناطق محروم و براي اقشار نيازمند به بهداشت و درمان از سوي نيروهاي عضو سازمان بسيج جامعه پزشكي، ويزيت هاي رايگان صورت مي گيرد. همچنين تجهيز بيمارستان هاي مناطق محروم به شكل دوره اي در راستاي همين برنامه ها در حال انجام است.

 



نماينده سابق مردم كوهدشت در مجلس به 3 ماه زندان محكوم شد

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
نماينده سابق مردم كوهدشت در مجلس به سه ماه حبس محكوم شد.
به حكم دادسراي عمومي و انقلاب تهران ويژه كاركنان دولت، علي امامي راد به اتهام نشر اكاذيب و اهانت به رئيس دفتر نظارت و بازرسي انتخابات لرستان و تشويش اذهان عمومي از طريق نطق پيش از دستور در جلسه 18ارديبهشت ماه سال 87 مجلس شوراي اسلامي با شكايت دفتر حقوقي و قوانين شوراي نگهبان و رئيس دفتر نظارت و بازرسي لرستان در شعبه 76 كيفري دادگستري استان تهران مورد محاكمه قرار گرفت. دادگاه اظهارات علي امامي راد را از تريبون مجلس در راستاي وظايف نمايندگي تشخيص نداد و وي را به تحمل سه ماه حبس محكوم كرد.
براساس اين گزارش در مرحله تجديدنظر، ديوانعالي كشور حكم مذكور را تاييد و قطعيت راي صادره را اعلام كرد.

 



با اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي
766 معتاد و قاچاقچي در استان تهران دستگير شدند

كرج-خبرنگار كيهان:
در راستاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي دهمين مرحله اين طرح با هدف جمع آوري و هدايت معتادان پرخطر و دستگيري توزيع كنندگان موادمخدر در استان تهران اجرا و 766 نفر در اين خصوص دستگير شدند.
فرمانده انتظامي استان تهران پيش از ظهر ديروز در نشست خبري در تشريح جزئيات اين خبرگفت: در راستاي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و افزايش سطح احساس امنيت ماموران انتظامي كليه مناطق جرم خيز و مناطقي كه محل تجمع توزيع كنندگان مواد مخدر و معتادان پرخطر بود را تحت كنترل قرار دادند و دهمين مرحله طرح جمع آوري معتادان پرخطر و دستگيري قاچاقچيان به اجرا درآمد.
سرتيپ عليرضا اكبرشاهي با اشاره به كشف بيش از 42كيلوگرم انواع مواد مخدر در اجراي اين طرح افزود: در طول اجراي طرح دستگيري فروشندگان مواد مخدر و جمع آوري و هدايت معتادان پرخطر كه در سطح استان تهران به اجرا درآمد، 42 كيلوگرم انواع مواد مخدر از جمله 39 كيلو و 263 گرم ترياك، يك كيلو و 199 گرم هروئين و مابقي شامل حشيش، شيشه و انواع ديگر مواد مخدر كشف و ضبط شد.

 



يكي از قديمي ترين مدارس علميه ايران
محل تحصيل آيات حسن زاده و جوادي آملي در آتش سوخت

مدرسه محل تحصيل آيات جوادي آملي و حسن زاده كه يكي از قديمي ترين مدارس ايران به شمار مي رود در آتش سوخت.
به گزارش خبرگزاري رسا درساري، محل آتش سوزي يكي از قديمي ترين مدارس علميه ايران و محل تحصيل علمايي چون حضرت آيت الله جوادي آملي، حسن زاده آملي، آيت الله پيشنمازي، آيت الله غروي، آيت الله فرسيو و آيت الله مقتدايي بوده است.
مدرسه علميه امام حسن عسكري (ع) آمل از نخستين مدارس علميه كشور و استان مازندران به شمار مي رود و براساس اسناد موجود قدمت آن به قرن سوم هجري مي رسد.
حوزه علميه و مسجد امام حسن عسكري دو بناي مهم ديني و تاريخي استان مازندران به شمار مي رود كه در كنار هم بنا شده اند و اين مسجد در ضلع شمال غربي شهر آمل در منطقه پايين بازار واقع شده كه تاريخ بناي اوليه آن معلوم نيست، اما روايت شده كه آن بنا به قرن هشتم هجري مي رسد.
به اعتقاد عده اي نيز اين مسجد به دستور ناصر كبيري (ناصرالحق) در قرن سوم قمري ساخته شده كه اگر اين نظريه درست باشد گفته مي شود قبل از ساخت مدارس سه گانه نظاميه توسط خواجه نظام الملك اين مدرسه از نخستين مدارس بنا شده در ايران است كه مدارس نظاميه در قرن پنجم هجري و زمان حكومت سلجوقيان توسط اين فرد بنا شد.
اين مدارس سه گانه شامل حياطي است كه سه ضلع غربي و شرقي آن ساختمان دارد و بناي غربي شامل شبستان و بناي شرقي پلكاني است در وسط كه به ايواني منتهي مي شود.
در بالاي ورودي اين مسجد گلدسته اي هشت ضلعي آجري با بامي سفال پوش ساخته شده و بر ديواره گلدسته نقش و نگاري گچكاري به معماري دوره قاجار به ويژه نقش سرو همچنين گل بوته هاي اسليمي و نقش هاي هندسي در هر ضلع آن بنا شده است و اين بنا در سال 79 در فهرست آثار ميراث فرهنگي كشور ثبت شده است.
حجره هاي اين مسجد تاريخي به ويرانه تبديل شده و تنها گلدسته آن عبوري براي مشاهده كردن نقش و نگار معماري معماران آن زمان باقي مانده است.
حجت الاسلام محمدعلي رجايي، استاد اين مدرسه با بيان اين كه ميراث فرهنگي چند سال پيش قول مرمت و بازسازي اين بناي تاريخي را داده بود، ادامه داد: مسئولان ميراث فرهنگي تنها سقف اين بناي تاريخي را برداشته و آن را ايزوگام كرده و چندين سال است كه آن را به حال خود رها كردند.
آتشپاد مهرداد كربلايي زاده، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري آمل، با بيان اين كه سقف مشترك مسجد با محل حريق از مواد قابل اشتعال پلاستيك و مواچوبي بود، گفت: در اقدامي سريع اين منطقه كه منجر به گسترش حريق به مسجد مي شد، كنترل و آتش سوزي مهار شد.
گفتني است قرآن هاي موجود در مسجد امام حسن عسكري(ع) در آتش سوزي روز گذشته مدرسه علميه و مسجد امام حسن عسكري(ع) آمل كه موجب تخريب بخش عمده اي از مدرسه علميه شده بود در آتش نسوخت و آتش بركلام الهي گلستان شد.

 



بهره برداري از پروژه هاي عمراني در منطقه 20

معاون فني و عمران شهرداري منطقه 20 گفت: تا پايان شهريورماه سال جاري 30 پروژه عمراني در اين منطقه به بهره برداري مي رسد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 20، مهندس عباس فرشاديان خاطرنشان كرد: با اختصاص 90 ميليارد تومان از اعتبار 210 ميلياردي بودجه منطقه به حوزه عمراني امسال شاهد تحول بزرگي در اين حوزه خواهيم بود كه ساماندهي گورستان بي بي زبيده، احداث زورخانه نفرآباد هاشم آباد، احداث بوستان هاي آستانه، بهشتي و روستاي زمان آباد، محوطه سازي تپه باستاني چشمه علي، احداث سراي محله سرتخت، پياده روسازي و ساماندهي معابر، اتمام فاز دوم تعريض جاده امين آباد و خيابان شهيد مختاري، سرپوشيده كردن انهار از مهمترين پروژه هايي است كه پيشرفت فيزيكي آنها به صددرصد رسيده است و تا پايان اين ماه به بهره برداري مي رسد.

 



مرد ايلامي برادرش را15سال در خانه زنداني كرد

فردي كه توسط برادرش در ايلام 15سال در خانه زنداني شده بود با تلاش پليس آزاد شد.
به گزارش ايرنا، پايگاه اطلاع رساني پليس اعلام كرد: 15سال قبل اين فرد كه جواني 26 ساله بود توسط برادرش در اتاقي 6متري محبوس و درب اتاق با دستگاه جوشكاري به هم متصل و غيرقابل باز كردن شده بود.
گزارش پليس حاكي است: عدم ارتباط با بيرون و نداشتن همدم و هم صحبت و از طرفي عدم دسترسي به امكانات بهداشتي باعث شده كه اين فرد از نظر جسمي و روحي بسيار رنجور و حالتي ديوانه وار داشته باشد.
بنابراين گزارش، برادر اين فرد در تحقيقات انجام شده انگيزه خود را از دست زدن به چنين اقدامي نزاع و درگيري برادرش در كوچه و بازار عنوان كرد و اظهار داشته است: با توجه به اينكه برادرم از لحاظ روحي و رواني مشكل داشت به ناچار با هماهنگي مادرم و براي اينكه به كسي صدمه نزند او را در اتاق زنداني كردم.
فرد محبوس شده پس از آزادي در بيمارستان بستري و تحت مداوا قرار دارد.

 



دستگيري كلاهبرداران 90 ميليارد ريالي در اصفهان

رئيس پليس آگاهي استان اصفهان گفت: سه نفر در اصفهان به اتهام 90 ميليارد ريال كلاهبرداري از واحدهاي طلافروشي اين منطقه شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش روز يكشنبه ايرنا سرهنگ حسين حسين زاده افزود: در پي شكايت تعدادي از كسبه طلافروش بازار اصفهان در اين ارتباط، موضوع در دستور كار مأموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري قرار گرفت.
وي اظهار داشت: در تحقيقات انجام شده مشخص شد كه 120 نفر از كسبه بازار اصفهان 123 كيلوگرم طلا به ارزش 90 ميليارد ريال را به منظور ساخت زينت آلات و مصنوعات گرانبها در اختيار سه نفر از همكاران خود قرار داده اند.
وي افزود: افراد ياد شده از اعاده طلاها به بهانه هاي مختلف خودداري كرده و متواري شدند.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان گفت: با توجه به ارزش بالاي اين كلاهبرداري، تيم ويژه اي از كارآگاهان مجرب مسئول رسيدگي به اين پرونده شدند و با اقدامات ويژه پليسي، مخفيگاه دو نفر از متهمان شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي دستگير شدند. سرهنگ حسين زاده افزود: كلاهبردار سوم نيز در خارج از استان شناسايي و دستگير شد.

 



گرما رمق آخرش را مي كشد

رئيس سازمان هواشناسي كشور از كاهش مداوم دما تا روز پنجشنبه هفته جاري خبر داد و گفت: گرماي تابستان ديگر آخرين رمقهايش را مي كشد و هواي خنكي تا پايان هفته بر تمام مناطق كشور حاكم خواهد شد.
بهرام صناعي در گفتگو با خبر مهر با اشاره به تداوم بارندگي هاي پراكنده در مناطق غرب استان كرمان و شمال هرمزگان گفت: وزش باد و باران پراكنده با شدت بيشتري در نواحي غرب كشور ادامه دارد.
رئيس سازمان هواشناسي كشور تاكيد كرد: نزديك به 30 ميلي متر باران در استان مازندران و نواحي البرز مركزي و 15ميلي متر در شرق استان فارس و غرب كرمان و شمال هرمزگان گزارش شده است.
افتتاح مركز هواشناسي فرودگاه شهيد بهشتي اصفهان
وي در ادامه از افتتاح مركز هواشناسي فرودگاه شهيد بهشتي اصفهان خبر داد و گفت: اين مركز به دليل اهميت اطلاعات و خدمات هواشناسي و تاثير مستقيم آن بر سلامت و كيفيت پروازها افتتاح شد.
صناعي افزود: در تمامي مراكز كنترل پرواز، كارشناسان هواشناسي همراه كارشناسان هواپيمايي همكاري مي كنند و نقش تعيين كننده اي در كيفيت هر پرواز دارند.
وي با اشاره به پديده هاي موثر در پروازها از ديدگاه كارشناسان هواشناسي اضافه كرد: در تمامي پروازها به ميزان فشار هوا، درجه حرارت، جهت و سرعت باد، نوع ابر و... توجه مي شود.
اين متخصص هواشناسي با اشاره به وضعيتهاي متفاوت هوا در طول پرواز تاكيد كرد: با توجه به اينكه برخي ابرهاي جوششي و باردار آنقدر خطرناك هستند كه ممكن است موجب سقوط هواپيما يا تكانهاي شديد شوند اطلاع رساني كارشناسان هواشناسي براي كاهش خطرات احتمالي بسيار با اهميت است.
وي حركت هواپيماها را برخلاف جهت وزش باد دانست و گفت: در هر فرودگاه علاوه بر ايستگاه هاي كنترل و مراقبت پرواز، ايستگاههاي هواشناسي نيز پيش بيني شده تا لحظه به لحظه اطلاعات هواشناسي مسيرهاي پرواز را در اختيار تيم پرواز و خلبانان قرار دهد.

 



در سنندج بارش باران تند مردم را غافلگير و هوا را بهاري كرد

بارش باران تند و ناگهاني در استان كردستان مردم اين استان به ويژه شهرستان سنندج را غافلگير كرد.
به گزارش فارس از سنندج، با عبور ابرهاي باران زا از شهرهاي استان كردستان، دانه هاي باران بر دشت و دامان كوهساران اين منطقه فرو ريخت.
با اين تردستي طبيعت قامت بلند كاج ها، پشت بام خانه ها، كوچه و خيابان ها شسته شد و دانه هاي باران كه در برخي از مناطق با تگرگ نيز همراه بود، نويد رسيدن فصل پاييز را در اين ديار سر دادند.
عبور تكه هاي ابر كه چيزي جز يك حركت ناگهاني برفراز كوه هاي اين استان نبود مردم را به حدي غافلگير كرد كه دستفروشان بساط خود را جمع كردند و عابران و رهگذران هر كدام به گوشه اي از پاساژ ها و مغازه ها هجوم بردند.
بارش باران به مردم نشان داد كه خستگي تابستان از پيكر شهر در حال اتمام است و فصلي جديد همراه با رنگ و بويي ديگر در راه است.باران نشان داد كه بودنش فرط گرماي تابستان را مي ربايد و معابر، خيابان ها و كوچه ها را شستشو مي دهد، آسمان را بعد از بارش خود زيبا و تميز مي كند و در اين عصر زيباي سنندج نشاط ديگري در ميان افراد كوچك و بزرگ ايجاد مي كند.

 



سارقان خشن مردي را براي 15 ميليون تومان سوزاندند

2 سارق خشن كه به بهانه معامله تريلر براي سرقت 15 ميليون تومان خريدار را به آتش كشيدند توسط پليس دستگير شدند.
اين 2 متهم كه با هم نسبت فاميلي دارند با كشاندن مالباخته به مخفيگاه خود با اطمينان از اين كه وي 15 ميليون تومان پول نقد براي خريد تريلر به همراه خود دارد به وي حمله كرده و براي سرقت پول با قصد قتل مالباخته را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
دو سارق خشن قصد داشتند با روشن كردن آتش و گرفتن صورت مالباخته بر روي آن صورت وي را كاملاً بسوزانند كه مالباخته توانست در يك فرصت به دست آمده از مخفيگاه سارقان فرار كند.
با شناسايي مخفيگاه متهمان توسط پليس اين 2 متهم دستگير و مبلغ 15 ميليون تومان پول نقد به همراه باتوم و شوكر برقي در منزل آنان كشف شد. سرهنگ عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ از مردم خواست تا در معاملات از وجه نقد استفاده نكرده و فعاليت هاي اقتصادي خود را از طريق مبادي رسمي انجام دهند.

 



وزير آموزش و پرورش: زمان بازنشستگي پيش از موعد به اتمام رسيده است

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه زمان بازنشستگي پيش از موعد به اتمام رسيده است گفت:دولت اعلام كرده است يك ريال بابت بازنشستگي پيش از موعد پرداخت نخواهد كرد.
دكتر حميدرضا حاجي بابايي در گردهمايي مديران كل آموزش و پرورش استان هاي كشور گفت: جذب نيروهاي شركتي آموزشي در آموزش وپرورش غيرقانوني است.وي افزود: آموزش و پرورش براساس مصوبه مجلس هيچ نيرويي را نمي تواند استخدام كند مگر اينكه مجلس اين اجازه را به آموزش وپرورش بدهد.به گزارش ايسنا وزير آموزش و پرورش درباره ساماندهي نيروهاي انساني آموزش و پرورش اعلام كرد: با استخدام هاي جديد كمبود نيرو در استان ها به خصوص آذربايجان غربي، خوزستان، سيستان و بلوچستان برطرف مي شود تا مهر امسال با مشكل كمبود نيرو روبرو نباشيم.به گزارش فارس وي در حاشيه نشست مشترك با اعضاي فراكسيون فرهنگيان مجلس نيز گفت: كارت خريد اعتباري فرهنگيان هفته آينده طي مراسمي به صورت نمادين اهدا مي شود و تاكنون نيز حدود 300 هزار كارت صادر شده است.

 



آپارتايد در مترو

گروه هاي يهوديان افراطي خواستار منع استفاده ا ز خط جديد مترو توسط فلسطينيان شدند
بسياري از يهوديان افراطي خواستار منع استفاده ا ز خط جديد متروي رژيم اسرائيل در شهر بيت المقدس اشغالي توسط فلسطينيان شدند و آن را تهديدي براي امنيت شهرك نشينان صهيونيستي پس از راه اندازي آن دانسته اند.
اين پايگاه هاي خبري در ادامه افزودند: در پي اعلام اين درخواست از سوي يهوديان افرادي، «مايير ناويه» مديركل متروي رژيم اسرائيل فوراً با آن موافقت كرد.
«مايير ناويه» كه در حال بازديد از مراحل ساخت خط جديد متروي رژيم اسرائيل در شهر بيت المقدس اشغالي بود، در اين باره گفت: بنده به هيچ وجه اين درخواست يهوديان را رد نمي كنم.
قابل ذكر است، اين قطار زيرزمين نيست بلكه مسير آن بر روي زمين است و داراي 23 ايستگاه است از مسافت شمال تا جنوب بيت المقدس اشغالي را طي مي كند. سه ايستگاه اين قطار در مناطق عرب نشين توقف مي كند. ساخت اين خط مترو از هشت سال پيش آغاز شد و قرار است فصل بهار آينده يعني حدود هشت ماه ديگر افتتاح شود.
گفتني است در همين حال بر همين اساس يك نظرسنجي توسط شركت متروي رژيم اسرائيل بين شهرك نشينان انجام شد و در آن بيشتر شهرك نشينان مخالفت خود با استفاده اين مترو توسط فلسطينيان را اعلام كردند. البته تمام پرسش هاي مطرح شده در اين نظرسنجي به صورت نژادپرستانه مطرح شده بودند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14