(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 9 شهريور  1389- شماره 19731

نجم الدين اربكان خواستار وحدت گروه هاي اسلامي تركيه شد
احزاب مخالف دولت اردن انتخابات مجلس را تحريم كردند
سعدالدين حريري با رئيس جمهور سوريه در دمشق ديدار و گفت وگو كرد
مخالفت قاطع 92 درصد فلسطيني ها با مذاكرات سازش عباس- نتانياهو
مسلمانان اسكاتلندي كالاهاي رژيم صهيونيستي را تحريم كردند
عمرو موسي از نامزدي مجدد دبيركلي اتحاديه عرب اعلام انصراف كرد
تصاوير انتخاباتي البرادعي از شهرهاي مصر جمع آوري شد
سيد حسن نصرالله با رهبر گروه احباش ديدار كرد
تظاهرات ضد دولتي صدها معلم اخراجي در پايتخت عربستان
12شبه نظامي در ناآرامي هاي چچن كشته شدند
كرزاي: استراتژي غرب براي افغانستان فاجعه آميز بوده است
در يكصدمين سال اشغال شبه جزيره كره مردم كره جنوبي عليه ژاپن تظاهرات كردند
ديدار معمر قذافي با نخست وزير ايتاليا در رم



نجم الدين اربكان خواستار وحدت گروه هاي اسلامي تركيه شد

«نجم الدين اربكان» ضمن هشدار به شكل گيري اختلاف و شكاف بين جريان هاي اسلامي در تركيه، خواستار وحدت تمامي گروه هاي اسلامي در اين كشور شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، اربكان كه در تركيه از او به عنوان «رهبر اسلام سياسي» ياد مي شود طي نامه اي به سران گروه هاي اسلامي، درباره تلاش دشمنان براي ايجاد فتنه و اختلاف در گروه هاي اسلامي اين كشور، هشدار داد.اربكان دخالت هواداران گروه هاي لائيك در به آشوب كشاندن مراسم افطاري حزب سعادت در استانبول را رد و تأكيد كرد: اين يكي از نقشه هاي دشمن است كه قصد دارد با اين عمل، در بين ما دودستگي ايجاد كند. وي تصريح كرد: امروز ما بيش از هر زمان ديگر نياز به وحدت داريم، ايجاد شكاف در بين گروه هاي اسلامي فقط به سود دشمنانمان خواهد بود.

 



احزاب مخالف دولت اردن انتخابات مجلس را تحريم كردند

احزاب مخالف دولت اردن انتخابات آتي مجلس اين كشور را تحريم كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، احزاب اردن پس از انحلال مجلس و سوء استفاده دولت جهت تصويب قوانين مورد نظر خود، از جمله تصويب قانون «تك راي انتخابات» كه در اين قانون هر شهروند فقط حق راي دادن به يك نامزد را دارد، انتخابات آتي مجلس را تحريم كردند. اين احزاب با شعار «تحريم به منظور تغيير» مخالفت خود را با تصويب قوانين خودسرانه «سمير رفاعي» نخست وزير اردن اعلام كردند.
دفتر امور جوانان و دانشجويان حزب وحدت مردمي دمكراسي نيز اعلام كرد در روزهاي آينده سلسله نشست هايي را با نيروهاي جوان سياسي، حزبي و مستقل خود برگزار و پيرامون تحريم آتي انتخابات مجلس با آنان مذاكره مي كند.

 



سعدالدين حريري با رئيس جمهور سوريه در دمشق ديدار و گفت وگو كرد

رئيس جمهور سوريه و نخست وزير لبنان در ديدار با يكديگر در دمشق، به بررسي روابط دوجانبه و افق هاي همكاري ميان دو كشور در همه زمينه ها پرداختند.
به گزارش ايسنا، «سعدالدين حريري» يكشنبه شب به دمشق رفت و با «بشار اسد» رئيس جمهور سوريه، درباره روابط دو جانبه و آخرين تحولات منطقه به رايزني و گفت وگو پرداخت.
دو طرف همچنين بر پيگيري دستاوردها در زمينه همكاري دوجانبه و تمايل به تداوم رايزني ها و هماهنگي ها در جهت خدمت به منافع دو ملت و منافع همه اعراب تاكيد كردند.
سعدالدين حريري در اين ديدار، از حمايت سوريه از لبنان نيز قدرداني كرد.
بررسي تحولات منطقه اي و بين المللي از ديگر محورهاي مورد مذاكره رئيس جمهور سوريه و نخست وزير لبنان بود.
حريري و اسد همچنين خواستار اجرايي شدن توافقنامه هاي امضا شده و تلاش مضاعف براي مبادلات تجاري و ايجاد شبكه اي در راستاي منافع دو كشور شدند.
سوريه و لبنان هفدهم ژوئيه گذشته 18 توافقنامه، يادداشت تفاهم و پروتكل همكاري امضا كردند.
رئيس جمهور سوريه در اين ديدار بر ضرورت حفظ آرامش و گفت وگو براي حل مشكلات موجود تاكيد كرد. وي همچنين خواستار حمايت از مقاومت در برابر خطرهاي خارجي شد و افزود: تقويت وفاق ملي و حمايت از مقاومت امنيت و ثبات لبنان را تامين مي كند.

 



براساس آخرين نظرسنجي مشخص شد
مخالفت قاطع 92 درصد فلسطيني ها با مذاكرات سازش عباس- نتانياهو

در آستانه شروع مذاكرات مستقيم سازش، 92 درصد فلسطيني هاي ساكن نوار غزه و كرانه باختري مخالفت صريح خود را با اين مذاكرات اعلام كردند.
براساس تازه ترين نظرسنجي كه در مناطق فلسطيني به عمل آمد 92درصد از ساكنان كرانه باختري و غزه اعلام كردند كه هرگز با مذاكرات سازش موافقت نخواهند كرد.
مردم فلسطين با تاكيد بر اين مسئله كه محمود عباس نماينده واقعي آنان نيست اظهار داشتند كه مخالف حضور تشكيلات خودگردان فلسطين در مذاكرات مستقيم با اسرائيلي ها بدون پيش شرط هستند.
اغلب شركت كنندگان در اين نظرسنجي، قدس را پايتخت ابدي دولت فلسطين، حق بازگشت آوارگان به موطن خود را حق غيرقابل فروش، پايان اشغالگري را ضروري دانستند و بر تشكيل دولت فلسطيني در سرزمين تاريخي خود با حاكميت مطلق نظير ساير كشورهاي جهان تاكيد كردند.
فلسطيني هاي شركت كننده در اين نظرسنجي تأسيس دولت فلسطيني داراي ماهيت مستقل را درخواست حياتي خود ناميدند و 97 درصد تلاش صهيونيست ها براي يهودي كردن قدس را محكوم كردند.
مخالفت قاطع ملت فلسطين با مذاكرات سازش در حالي صورت مي گيرد كه رژيم صهيونيستي با نزديك شدن به آغاز مذاكرات بر خشونت هاي خود عليه فلسطيني ها افزوده است.
در تازه ترين دور يورش وحشيانه عليه فلسطيني هاي ساكن اراضي اشغالي صبح روز گذشته نظاميان صهيونيست با ساكنان مسلمان «حي السلوان» در قدس اشغالي به شدت درگير شدند.
نيروهاي نظامي رژيم صهيونيستي با پرتاب گلوله هاي پلاستيكي، گاز اشك آور به سوي ساكنان اين منطقه، تعداد زيادي از مردم را زخمي كردند و عده اي را نيز ربودند.
از سوي ديگر، سازمان اطلاعات خارجي رژيم صهيونيستي يك فرمانده ديگر گردان هاي شهيد عزالدين قسام را به شيوه مشابه نحوه ترور شهيد «محمود المبحوح» در دبي ترور كرد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، جسد «سامي عنان» (39ساله) جمعه شب در وسط نوار غزه پيدا شد و ابتدا اعضاي خانواده و دوستان و آشنايان وي فكر كردند كه وي به شيوه جنايي معمول كشته شده است، اما سپس مشخص شد كه هيچ آسيبي به جسم وي وارد نشده و تنها دو آمپول سمي به دست چپ وي تزريق شده و به زير شكم وي نيز شوك الكتريكي وارد شده است.
گردان هاي قسام ضمن تسليت شهادت اين فرمانده خود، راهپيمايي نظامي را به سوي منزل اين فرمانده برگزار كرد كه در پايان راهپيمايي مذكور يكي از رهبران جنبش حماس به ايراد سخنراني پرداخت و مستقيما رژيم صهيونيستي را مسئول اين جنايت معرفي كرد و گفت كه سامي عنان با استفاده از ابزارهايي ترور شده است كه تنها رژيم صهيونيستي و سازمان موساد مي تواند به آنها دسترسي داشته باشد و مواد مذكور در نوار غزه يافت نمي شود.
در همين رابطه، اقليت فلسطيني ساكن آمريكا با انتشار بيانيه اي اعلام كردند كه «محمود عباس» لياقت رياست تشكيلات خودگردان را ندارد و بايد هرچه سريع تر از سمت خود كناره گيري كند.
«موسي الهندي» فعال فلسطيني اظهار داشت: اقليت فلسطيني به اطلاع كاخ سفيد خواهند رساند كه حقوق ملي فلسطينيان قابل خريد و فروش نيست و دستاورد مذاكرات هرچه كه باشد براي عباس و حاميان وي الزام آور است نه براي ملت فلسطين.
وي افزود، تشكيلات خودگردان به پايان راه خود رسيده و نفس هاي آخر خود را مي كشد.
مخالفت فلسطيني ها با مذاكرات سازش در شرايطي است كه «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي بدون توجه به خواسته هاي فلسطينيان اعلام كرد كه بدون هيچ پيش شرطي وارد مذاكره خواهد شد و هيچ تعهدي به «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا، نخواهد داد.
وي افزود: اسرائيل همچنان به شهرك سازي هاي خود ادامه خواهد داد. از سوي ديگر، شبكه خبري «بي بي سي» در تحليلي از شروع مذاكرات اعلام كرد كه نشانه هاي شكست بر مذاكرات اسرائيل و فلسطينيان سايه انداخته است.
اين شبكه خبري با تاكيد بر اين مسئله كه «محمود عباس» خواستار توقف شهرك سازي از سوي رژيم صهيونيستي است، ولي مقامات اين رژيم با اين خواسته مخالفت كرده اند افزود، به نظر نمي رسد اين مذاكرات نتيجه اي دربرداشته باشد و احتمالا به سرنوشت كمپ ديويد دچار خواهد شد.
ساير رويدادها
¤ در اعتراض به مذاكرات مستقيم سازش «جبهه مردمي»، عضويت خود در كميته اجرايي ساف را لغو كرد.
¤ روسيه اعلام كرد به رغم درخواست ها و فشارهاي رژيم صهيونيستي براي لغو قرارداد تسليحاتي با سوريه، اين كشور همكاري نظامي خود با دمشق را قطع نخواهد كرد.

 



مسلمانان اسكاتلندي كالاهاي رژيم صهيونيستي را تحريم كردند

سرويس خارجي- مسلمانان صاحب مراكز تجاري در اسكاتلند در اعتراض به سياست هاي رژيم صهيونيستي عليه فلسطيني ها، كالاهاي اين رژيم را تحريم كردند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از روزنامه اسكاتلندي «سندي هيرالد»، صاحبان فروشگاه ها و مغازه هاي متعلق به مسلمانان در اسكاتلند در اعتراض به تجاوزهاي رژيم صهيونيستي عليه اراضي اشغالي فلسطين، كالاها و توليدات اسرائيلي را تحريم كردند.خانواده هاي مسلمان آسيايي كه در شهر گلاسكو اسكاتلند سرمايه گذاري هاي تجاري گسترده اي دارند، در اعتراض به سياست هاي تجاوزكارانه رژيم صهيونيستي كالاهاي اسرائيلي را تحريم و از خريد و فروش آن خودداري مي كنند.
30 تجارتخانه در محله هاي مسلمان نشين در شهر «گلاسكو» از تحريم كالاهاي صهيونيستي حمايت كرده اند.
بر روي بسياري از تجارتخانه هاي مسلمانان در شهر گلاسكو تابلوهايي نصب شده كه روي آنها نوشته شده است: «كالاهاي اسرائيلي نمي فروشيم.»
بسياري از سازمان دهندگان اين اقدام قصد دارند در صورتي كه اين اقدام در گلاسكو با موفقيت انجام شود، آن را در تمام مناطق اين كشور گسترش دهند.
از سوي ديگر، فعالان صلح از دو سازمان همبستگي با فلسطين و دوستان الاقصي به منظور حمايت از اين اقدام صاحبان تجارتخانه هاي مسلمانان آسيايي راهپيمايي كردند.

 



عمرو موسي از نامزدي مجدد دبيركلي اتحاديه عرب اعلام انصراف كرد

سرويس خارجي-
دبيركل اتحاديه عرب گفت، هرگز براي دبيركلي مجدد اتحاديه عرب نامزد نخواهد شد.
«عمروموسي» در يك نشست سياسي در اسلووني اظهار داشت: من قصد ندارم پس از پايان دوره دبيركلي خود در ماه مارس (اسفندماه) بار ديگر نامزد دبيركلي اتحاديه عرب شوم.وي تصميم براي نامزدي رياست جمهوري آتي مصر را تاييد يا رد نكرد و درباره اين پرسش كه آيا در روند سياسي مصر در آينده ايفاي نقش خواهد كرد، به اين جمله بسنده كرد كه هنوز هيچ چيز معلوم نيست.
عمرو موسي كه پيش از دبيركلي اتحاديه عرب، به مدت 10 سال وزير خارجه مصر بود، يكي از نامزدهاي احتمالي انتخابات رياست جمهوري مصر در سال 2011 خواهد بود.
بنا بر اعلام نزديكان عمرو موسي، وي در صورت نامزدي مجدد «حسني مبارك» در انتخابات آتي رياست جمهوري نامزد انتخابات نخواهد شد، اما اگر حزب حاكم مصر «جمال مبارك» فرزند حسني مبارك را به عنوان نامزد رياست جمهوري معرفي كند، عمرو موسي در انتخابات شركت خواهد كرد.

 



به دستور حسني مبارك
تصاوير انتخاباتي البرادعي از شهرهاي مصر جمع آوري شد

دولت مصر پوسترهاي انتخاباتي «محمد البرادعي» را از سطح روستاها و شهرهاي اين كشور جمع آوري كرد.
به گزارش پايگاه اينترنتي «محيط»، كميته ويژه اي مركب از نيروهاي امنيتي از سوي حزب كنگره ملي (حزب حاكم) مصر، به دستور دولت، تصاوير البرادعي را از شهرها و روستاها جمع آوري كرد.
براساس دستورالعمل صادر شده از سوي حزب كنگره ملي، اين كميته در وهله اول، پوسترها و شعارهاي تبليغاتي ضد مبارك را از در و ديوار قاهره و ساير شهرها و روستاهاي مصر جمع آوري و پاكسازي مي كند و در مرحله دوم با گشت زني هاي مداوم نيروهاي امنيتي، مانع از تبليغات ضد دولتي و چسباندن پوسترهاي تبليغاتي البرادعي مي شود.
كميته ويژه شعارهاي احزاب اپوزيسيون و مخالف مبارك را پاكسازي و از دست زدن به شعارها و پوسترهاي انتخاباتي «جمال مبارك» فرزند رئيس جمهور 82 ساله مصر خودداري مي كند.
در همين راستا، رژيم مبارك با بودجه دولتي، كميته اي تمام وقت را براي شناسايي و كنترل فعاليت هاي سياسي و تبليغاتي احزاب و گروه هاي مخالف در اينترنت و فيس بوك راه اندازي كرده است.
از سوي ديگر، يك وكيل مصري، اقدام اخير دولت در اختصاص 64 كرسي «مجلس شورا» به زنان را نوعي فريبكاري سياسي دانست و اقدام به شكايت عليه حزب حاكم كرد.
«نبيه البهي»، دلايل خود را براي ارائه دادخواست، سوءاستفاده ابزاري حزب كنگره ملي از 64 كرسي اختصاص يافته به زنان اين كشور دانست.

 



به نشانه حفظ وحدت پس از حادثه خونين بيروت
سيد حسن نصرالله با رهبر گروه احباش ديدار كرد

سرويس خارجي-
دبيركل حزب الله لبنان بر نقش ارتش براي حفظ امنيت كشور تاكيد كرد.
سيد حسن نصرالله در ديدار با شيخ «حسام قراقيره» رئيس جمعيت مشاريع خيريه معروف به «احباش» بر نقش ارتش براي حفظ امنيت كشور و لزوم احترام به ارتش تاكيد كرد.
طرفين در اين ديدار نسبت به حادثه برج «ابي حيدر» ابراز تاسف كردند و خواستار تحقيقات كامل در اين زمينه و شناسايي عاملين وقوع اين حادثه تاسف بار شدند.
سيدحسن نصرالله و شيخ حسام قراقيره همچنين در اين ديدار بر توسعه روابط دوجانبه و مقابله مشترك با تهديدهايي كه لبنان را هدف قرار داده اند تاكيد كردند.
گفتني است هفته گذشته بين افرادي از حزب الله و گروه احباش درگيري بوجود آمد كه دو نفر از حزب الله و يك نفر از گروه احباش كشته شدند. اين حادثه با دخالت ارتش به پايان رسيد. از سوي ديگر، كادر رهبري و نمايندگان پارلمان حزب الله از دولت لبنان خواستند با اقدامات تحريك آميز برخي طرف هاي داخلي و خارجي كه سلاح مقاومت را نشانه گرفته اند مقابله كند.
منابع رهبري حزب الله اظهار داشتند، سعدالدين حريري نخست وزير لبنان در قبال درگيري هاي برج ابي حيدر در جايگاه رئيس دولت لبنان برخورد نكرد بلكه به عنوان رئيس جريان المستقبل و رهبري از گروه لبناني ها واكنش نشان داد.
اين منابع تاكيد كردند، حزب الله در روزهاي پس از درگيري برج ابي حيدر تلاش كرد كه با مواضع تندي كه درباره اين درگيري مطرح مي شود مقابله كند، اما مشخص شد كه اين عملياتي سازماندهي شده براي حمله به حزب الله و سلاح آن بوده است.
منابع رهبري حزب الله افزودند كساني كه قبل از كامل شدن تحقيقات درباره درگيري بيروت، حزب الله را به سوزاندن مسجد «البسطه» متهم مي كنند همان هايي هستند كه پس از ترور رفيق حريري بلافاصله انگشت اتهام را به سوي سوريه نشا نه گرفتند و سپس اين كشور را تبرئه كردند.
«حسن فضل الله»، نماينده حزب الله نيز در مراسم بزرگداشت «محمد فوزي فواز» يكي از مسئولان حزب الله كه در درگيري بيروت كشته شده بود، گفت: كساني كه در راس كشور هستند و طرف هاي داخلي و خارجي حامي آنها بدانند كه اين خيال باطل است كه مي توانند مقاومت و سلاح آن را كه با قطعنامه 1559 و جنگ تابستان 2006 نتوانستند تضعيف كنند، هدف قرار دهند. وي افزود: اين اقدامات تحريك آميز با دعوت هايي كه براي حفظ آرامش مي شود در تناقض است و اين تحركات تنها هديه اي به دشمن است.

 



تظاهرات ضد دولتي صدها معلم اخراجي در پايتخت عربستان

صدها تن از معلمان اخراج شده در عربستان در اعتراض به سياست هاي ظالمانه اين رژيم، دست به راهپيمايي و تجمع در رياض زدند.
به گزارش خبرگزاري ها، معلمان معترض يكشنبه با تجمع در خيابان اصلي رياض و راهپيمايي به سوي وزارت آموزش و پرورش اين كشور، از دولت خواستند كه دلايل واهي اخراج آنها را براي افكار عمومي توضيح دهد.
هر چند برگزاري هرگونه تجمع و راهپيمايي اعتراض آميز عليه دولت آل سعود جرم محسوب مي شود،ولي اين باعث نشد كه معلمان معترض اعتراض خود را در خيابان هاي رياض به نمايش نگذارند. معلمان معترض كه بسياري از آنها داراي تحصيلات عالي بودند، اعلام كردند كه اميدواريم با اين راهپيمايي، صداي ما به گوش مسئولين دولت عربستان برسد.
«بدر» يكي از معلمان معترض به خبرنگاران گفت: ما هرگز، امكان ارتباط براي رساندن پيام مان به يكي از مسئولان دولتي را تاكنون نداشته ايم.
وي گفت: حداقل 200 نفر از معلمان معترض از ساعت 8 صبح تا 9 شب روز دوشنبه با تجمع در مقابل وزارت آموزش و پرورش عربستان خواستار ملاقات با وزير ذيربط شدند، اما پس از ساعت ها به آنان پاسخ داده شد كه امكان ملاقات وجود ندارد. گزارش رسانه هاي خبري حاكي است، برگزاري اين راهپيمايي اعتراض آميز كه در نوع خود بي سابقه است مقامات سعودي را به تكاپو انداخت و پليس و نيروهاي امنيتي از معترضان خواستند كه دست از اعتراضات خود كشيده و به خانه هاي خود برگردند.
آمار رسمي ارائه شده از سوي دولت عربستان حاكي است كه ميزان بيكاري در اين كشور 27 ميليون نفري، بيش از 5/10 درصد است و 44 درصد از بيكاران (يعني نيمي از جمعيت فعال) داراي مدارك بالاي تحصيلي هستند.

 



12شبه نظامي در ناآرامي هاي چچن كشته شدند

منابع خبري از كشته شدن 12نفر در حمله افراد مسلح به روستاي زادگاه رئيس دولت خودمختار چچن خبر دادند.
به گزارش رويتر، مقامات چچن اعلام كردند كه پليس اين منطقه پس از دفع حمله شبه نظاميان به روستاي زادگاه رئيس دولت خودمختار چچن كه تحت حمايت مسكو قرار دارد، 12تن از شبه نظاميان را كشتند و اين درگيري آرامش نسبي موجود در اين منطقه را از بين برد.
«رمضان قادرف» رئيس دولت چچن به شبكه تلويزيوني دولتي « روسيه24» گفت كه وي عمليات عليه شورشيان در روستاي «تسنتروي» را برعهده داشته است.
اين در حالي است كه قادرف كه خود قبلا يك شبه نظامي چچني بود، متعهد شد كه صلح و ثبات را به جمهوري چچن كه سالها شاهد زد و خوردهاي داخلي بود، بازگرداند.
در همين حال، يك منبع مطلع در مركز پليس فدرال ناحيه اي قفقاز شمالي به خبرگزاري «نووستي» گفت: 30شبه نظامي صبح روز يكشنبه به روستاي زادگاه قادرف حمله كردند كه پس از كشته شدن 12نفر، بقيه موفق به فرار از صحنه درگيري شدند.

 



كرزاي: استراتژي غرب براي افغانستان فاجعه آميز بوده است

رئيس جمهور افغانستان با فاجعه بار خواندن استراتژي غرب در جنگ با شبه نظاميان، تنها دستاورد اين استراتژي را كشته شدن مردم بي گناه افغانستان عنوان كرد.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، حامد كرزاي، ديروز با انتقاد شديد از استراتژي نيروهاي غربي در كشورش تصريح كرد، كشته شدن مردم بي گناه، تنها دستاورد اين استراتژي بوده است.
كرزاي كه يكشنبه و در جريان ديدارش با «نوربرت لمرت»، رئيس پارلمان آلمان در كابل سخن مي گفت تاكيد كرد، براي جلوگيري از اين كشتار، استراتژي غربي ها در جنگ با گروه هاي تروريستي بايد به طور اساسي اصلاح شود.
براساس اين گزارش، اظهارات تند كرزاي مقابل رئيس پارلمان آلمان در حالي مطرح مي شود كه افغانستان در ماه جاري هدف موجي از حملات گسترده تروريستي بود.
از سوي ديگر، دفتر رياست جمهوري افغانستان نيز خبرهاي منتشر شده در رسانه هاي آمريكايي مبني بر پرداخت دستمزد توسط سازمان سيا به مقامات دولتي افغانستان را به شدت محكوم كرد. خبرگزاري ريانووستي در اين باره نوشت، دفتر رياست جمهوري افغانستان با صدور بيانيه اي ادعاهاي مطرح شده از سوي منابع آمريكايي را بي اساس دانست و تصريح كرد، چنين اتهاماتي بر اتحاد عليه تروريسم اثرات منفي خواهد گذاشت.
26 اوت سال جاري، روزنامه «نيويورك تايمز» مدعي شد، سازمان جاسوسي آمريكا به رئيس شوراي امنيت ملي افغانستان پول پرداخت كرده است. واشنگتن پست نيز از پرداخت پول به شمار كثيري از مقامات دولت كرزاي از سوي سيا خبر داده بود.
واشنگتن پست در ادامه هدف از اين اقدام سازمان جاسوسي آمريكا را حفظ منافع اطلاعاتي دردولت افغانستان عنوان كرده بود.
براساس اين گزارش، برخي مقامات آمريكايي نيز گروهي از مشاوران دولت كرزاي را به عنوان مهره هاي اطلاعاتي سيا به استخدام خود درآورده اند.
قتل فرماندار
رئيس پليس ولايت ننگرهار در گفت وگو با خبرنگار فارس از كشته شدن «سيدمحمد پهلوان» فرماندار شهرستان «لعل پور» در ولايت ننگرهار بر اثر انفجار مين خبر داد. براساس اين گزارش، در اين انفجار چهار محافظ فرماندار مذكور نيز به شدت زخمي شدند

 



در يكصدمين سال اشغال شبه جزيره كره مردم كره جنوبي عليه ژاپن تظاهرات كردند

مردم كره جنوبي در يكصدمين سالگرد تسلط نيروهاي ژاپني بر كشورشان، خواستار پرداخت غرامت از سوي توكيو شدند.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس» صدها تن از مردم و خانواده هاي قربانيان جنگ جهاني دوم يكشنبه با تجمع مقابل سفارت ژاپن در سئول عليه دولت ژاپن شعار دادند.
تجمع كنندگان همزمان با يكصدمين سالگرد تسلط نيروهاي ژاپني بر شبه جزيره كره، ضمن درخواست غرامت كامل از توكيو خواستار عذرخواهي صادقانه دولتمردان ژاپن به خاطر جناياتي شدند كه در سال 1910 ميلادي بر آنها وارد شد.
ژاپن در ماه اوت سال 1910 شبه جزيره كره را مجبور به امضاي عهدنامه اي كرد كه در عمل اين منطقه را تبديل به مستعمره ژاپن مي كرد؛ اما پس از 35 سال حكمراني ژاپن بر مردم اين منطقه، شكست در جنگ جهاني دوم بر اين حاكميت پايان داد.
«اختناق، سركوب به بردگي كشيدن و كار در اردوگاه هاي اجباري در وضعيت اسفبار» از جمله پيامدهاي 35 ساله حاكميت ژاپن بر مردم كره بود كه تاكنون مردم اين شبه جزيره آنرا فراموش نكرده اند.
يادآوري مي شود، حدود سه سال پس از پايان حاكميت استعماري ژاپن، شبه جزيره كره به دوبخش كمونيستي (كره شمالي) و كاپيتاليستي (كره جنوبي) تقسيم شد.
سال 1950 نيز جنگ دو كره به وقوع پيوست بيش از نيم قرن است كه دو كره به انحا مختلف درگير بحران هستند.

 



ديدار معمر قذافي با نخست وزير ايتاليا در رم

رهبر ليبي در يك سفر دو روزه به پايتخت ايتاليا رفت و با نخست وزير اين كشور ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش خبرگزاريها، «معمر قذافي» ديروز وارد ايتاليا شد و با «سيلويو برلوسكني» نخست وزير جنجال برانگيز اين كشور ديدار و گفت وگو كرد؛ نخست وزيري كه دو پرونده فساد مالي و اخلاقيش هنوز در دادگستري ايتاليا مفتوح است.
سفر قذافي به ايتاليا در حالي است كه 30 راس اسب اصيل عرب و سواركاران آن، در اين سفر وي را همراهي مي كنند تا در يك سان كه نخست وزير ايتاليا نيز در آن حضور دارد، شركت كنند.
ديدار قذافي از ايتاليا به مناسبت دومين سالگرد امضاي معاهده دوستي ميان دو كشور صورت گرفت، براساس اين معاهده دوستي، دولت ايتاليا به عنوان غرامت دوره استعمار ليبي، طي سه دهه، پنج ميليارد دلار به ليبي از راه سرمايه گذاري در تأسيسات زيربنايي اين كشور پرداخت مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14