(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 9 شهريور  1389- شماره 19731

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عسگراولادي: در ديدار با رئيس جمهور انتقادات صريحي نسبت به مشايي مطرح شد
احمدي نژاد در ديدار مقامات ارشد جنبش امل: مقاومت ملت هاي منطقه موجب شكست دشمنان خواهد شد
حجت الاسلام آقاتهراني: معتقدين به اصول نظام مي توانند زير يك چتر جمع شوند
متكي: بالاتر از مكتب اسلام هيچ مكتبي نيست
رئيس ستاد قدس و انتفاضه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي:
روياي تصرف كشورهاي مسلمان توسط رژيم صهيونيستي امروز به يك شوخي تبديل شده است
درخواست مقامات عراق براي اخراج گروهك منافقين از اين كشور
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم: رهبر معظم انقلاب خلف صالح امام راحل است
دل هاي بي قرار در شب هاي تعيين سرنوشت
آغاز ثبت نام دوره پودماني دانشگاه علمي كاربردي از 21 شهريور
سفير ايران در بغداد: آمريكا به دنبال بهانه مي گردد تا در عراق بماند
دست نوشته امام خميني در ديدار از تبريز به اسناد ملي تحويل شد
چادر، پشه بند ، دارو و غذا مهمترين نياز سيل زدگان پاكستان
بهره برداري از 1600 پروژه عمراني و خدماتي در روستاها
پارك پرچم هاي صلح و دوستي در رودهن احداث مي شود
استاندار اصفهان: هجمه به عليرضا افتخاري از سوي رسانه هاي صهيونيستي كليد خورد
ساخت مجتمع نيروگاه تركيبي خورشيدي و بادي در دامغان آغاز شد
درگذشت آيت الله احمدي فقيه بر اثر سانحه رانندگي
آيت الله سبحاني: كمك به سيل زدگان پاكستان از يك سوم سهم امام مجاز است
انتشار ليست شركت هاي وابسته به رژيم صهيونيستي تا هفته آينده
اخبار ادبي و هنري



عسگراولادي: در ديدار با رئيس جمهور انتقادات صريحي نسبت به مشايي مطرح شد

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري با اشاره به جلسه خود با رئيس جمهور گفت: در اين ديدار انتقادات خيلي صريحي نسبت به اطرافيان رئيس جمهور از جمله آقاي مشايي مطرح شد.
حبيب الله عسگراولادي در گفتگو با فارس در خصوص ملاقات اخيرش با رئيس جمهوري گفت: خواست بنده از ايشان اين بود كه مجموعه جبهه پيروان خط امام و رهبري با ايشان ديداري داشته باشند و درباره مسائل روز بحث هاي طلبگي صورت گيرد و آقاي احمدي نژاد نيز قبول كرد و گفت كه آقاي عسگراولادي هر فردي را تاييد كند من با آنها ملاقات مي كنم؛ لذا من از ايشان درخواست ملاقات شخصي نكردم.
عسگراولادي با بيان اينكه در اين جلسه به رئيس جمهور گفتم كه دو مسئله براي ما مطرح است، گفت: موضوع اول تولي به ولايت است كه همراهان شما و همفكران شما در تولي به ولايت امتحان خوبي پس نمي دهند؛ شما مراعات مي كنيد اما همراهان شما مراعات نمي كنند و مجموعه ما نگران اين هستند كه تولي به ولايت از درون دولت و يا كنار دولت سست شود.
وي موضوع دوم صحبت با رئيس جمهور را وحدت اصولگرايان عنوان كرد و افزود: به ايشان گفتم خودماني صحبت كنيم، پاسخي براي نوآوري و كشمكش هاي شما (سه رئيس قوه) كه هر سه اصولگرا هستيد، نداريم چرا كه ما مدافع شما هستيم.
دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري بيان كرد: آقاي حبيبي (دبيركل حزب موتلفه) هم در اين نشست حضور داشت و خيلي صريح اين انتقادات را كه به اطرافيان ايشان از جمله به آقاي مشايي مربوط مي شد، مودبانه و متين بيان كرد و رئيس جمهور هم با يك تلقي بسيار خوب پاسخ دادند.
عسگراولادي به سخن حبيبي اشاره كرد كه به رئيس جمهوري گفت: شما در انتخابات مجلس هشتم از اصولگرايان دعوت كرديد تا با يكديگر نشست داشته باشيم كه اين كار بسيار مثبتي بود و بنده صحبت آقاي حبيبي را قطع كردم و گفتم كار بسيار شجاعانه اي بود چرا كه شخص رئيس جمهور نمي بايست اين كار را انجام دهد ولي شما شجاعانه اين كار را كرديد و اصولگرايان را دعوت كرديد و در شرايط كنوني براي اينكه مردم گمراه نشوند، نياز است كه شما يك شرايط جديدي را پديد آوريد.
دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: رئيس جمهور پاسخ داد كه بايد اصولگرايي را بازتعريف كنيم.
عسگراولادي مدعي اصولگرا بودن هاشمي رفسنجاني شد و ادامه داد: به رئيس جمهور گفتم كه اصولگرايي اي كه يك طرف آن آقاي هاشمي رفسنجاني و طرف ديگر آن آقاي احمدي نژاد باشد، مطلوب نيست و با مزاح به ايشان گفتم كه احمدي نژاد مي گويد تعداد اندكي اصولگرا هستند و هاشمي مي گويد كه همه اصولگرا هستند و سپس رئيس جمهور گفت كه اصولگرايي چيست و چه كسي بايد تعريف كند كه به ايشان گفتم «مقام معظم رهبري»؛ چرا كه شما و آقاي هاشمي تعريف خاص خود را از اصولگرايي داريد و تعريف رهبري از اصولگرايي، فوق همه جناح ها است.
وي توضيح بيشتري درباره جزئيات اين جلسه نداد.

 



احمدي نژاد در ديدار مقامات ارشد جنبش امل: مقاومت ملت هاي منطقه موجب شكست دشمنان خواهد شد

رئيس جمهور گفت آگاهي بي نظيري كه در جبهه مقاومت ملت هاي منطقه شكل گرفته باعث شكست همه دشمنان خواهد شد.
محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور كشورمان يكشنبه شب در ديدار مسئولين و مقامات ارشد جنبش امل با اشاره به اينكه لبنان و ايران عضو يك پيكر واحد هستند، اظهار داشت: دو ملت در مقابل دشمنان بشريت و مستكبران داراي ماموريت ها و مسئوليت هاي سنگين و مشتركي هستند.
وي با بيان اينكه دشمنان در تكاپو هستند تا امنيت، همدلي و اتحاد بوجود آمده در لبنان را خدشه دار كنند، گفت: به فضل الهي مسئولين و گروههاي مقاومت لبناني با حكمت، تدبير و تقويت همبستگي همه توطئه هاي دشمنان را خنثي خواهند كرد.
احمدي نژاد با بيان اينكه مردم و مقاومت لبنان در خط مقدم خداپرستان و آزاديخواهان جهان قرار دارند، گفت: آگاهي بي نظيري كه در جبهه مقاومت ملتهاي منطقه از لبنان تا ايران شكل گرفته، باعث شكست همه دشمنان خواهد شد.
رئيس جمهور همچنين با بيان اينكه شرايط جهان اسلام و دنيا در پي ايستادگي و بيداري ملتهاي منطقه، به سرعت در حال تغيير است، تصريح كرد: نظامات مادي و سلطه جهاني به بن بست رسيده و جهان به شدت نيازمند عدالت است و حاكميت عدالت جز در سايه يگانه پرستي و انديشه ولايت غيرممكن است و اين همان ماموريتي است كه ملتهاي مستقل و عدالت خواه آن را دنبال مي كنند.
احمدي نژاد در ادامه ويژگي ها و نقش تاثيرگذار امام موسي صدر در احياي مقاومت در جنوب لبنان در برابر متجاوزين و رژيم صهيونيستي را مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت پيگيري همراه با حكمت و تدبير به منظور روشن شدن سرنوشت وي و همراهانش تاكيد كرد.
سران و مسئولين ارشد جنبش امل نيز در اين ديدار با ارائه گزارشي از آخرين وضعيت مقاومت و منطقه، با اشاره به گسترش و فراگيرشدن فرهنگ مقاومت در بين آحاد مردم لبنان اظهار داشتند: ملت و گروههاي لبناني با وحدت موضع و استحكام در برابر رژيم صهيونيستي و متجاوزين يكپارچه و متحد هستند و اجازه هرگونه تعدي گري را از صهيونيست ها سلب خواهند كرد.
مسئولين جنبش امل كه به مناسبت سي ودومين سالگرد ربوده شدن امام موسي صدر به تهران سفر كرده اند همچنين با اشاره به پيگيري هاي خود در اين خصوص بر لزوم همكاري كشورهاي اسلامي براي روشن شدن سرنوشت امام موسي صدر تاكيد كردند.

 



حجت الاسلام آقاتهراني: معتقدين به اصول نظام مي توانند زير يك چتر جمع شوند

نماينده اصولگراي مجلس گفت امروز در نظام اسلامي همه كساني كه اصول را قبول دارند، مي توانند زير يك چتر حركت كنند.
حجت الاسلام والمسلمين مرتضي آقاتهراني در گفت وگو با ايسنا جذب حداكثري را شيوه پيامبر اسلام توصيف كرد و گفت: براساس اين شيوه، پيامبر عظيم الشان اسلام يار و ياورهاي زيادي داشتند كه همه آنها اصول و مباني اسلام را قبول داشتند، هرچند كه ممكن بود عقايد و اعتقادات متفاوتي داشته باشند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، با اعتقاد به اين كه امروز در نظام اسلامي همه كساني كه اصول سياسي و اجتماعي را قبول دارند، مي توانند زير يك چتر حركت كنند، گفت: پذيرفتن ولايت فقيه و قانون اساسي و حكومت اسلامي نيز جزو اين اصول محسوب مي شود و اگر كسي اين را پذيرفت ديگر نبايد چون عضو گروه ما نيست طرد شود و يا با آن دعوا كنيم.
آقاتهراني پذيرفتن اين روند را عامل ايجاد وحدت در جامعه دانست و گفت: مقام معظم رهبري نيز به دنبال دفع افراد نيستند چرا كه دفع تنها بايد نسبت به كساني اعمال شود كه با اصل نظام مشكل دارند و در غير اين صورت بايد براي جذب افراد تلاش كرد.
نماينده تهران در مجلس با تاكيد بر ضرورت تعهد افراد بر قانون اساسي و ولايت فقيه گفت: بيش از اين نيز هيچ انتظاري از اشخاص نبايد وجود داشته باشد و تعهد افراد به اين مباني به همين اندازه هم كفايت مي كند.
آقاتهراني با تاكيد بر رعايت تقواي سياسي و رابطه مستقيم آن با عدالت سياسي خاطرنشان كرد: در شرايط فعلي كشور، از رئيس جمهور، رئيس مجلس و ساير مسئولان انتظار مي رود كه تقوا و عدالت سياسي را كاملا رعايت كنند.
اين نماينده اصولگراي مجلس اظهار عقيده كرد كه تقواي سياسي هم اكنون در بين مسئولان نظام رعايت مي شود، اما يقينا جا براي بهتر رعايت شدن آن بسيار وجود دارد و بايد به سمتي حركت كرد كه ائمه معصومين (عليهم السلام) از ما خواسته اند و كما اينكه رعايت تقوا و عدالت سياسي در شرايط فعلي كشور يك نياز اصلي محسوب مي شود.

 



متكي: بالاتر از مكتب اسلام هيچ مكتبي نيست

وزير امور خارجه دولت دهم گفت: اسلام برترين است و بالاتر از اسلام نيست.
منوچهر متكي در جمع نمازگزاران مسجد الاقصي تهران افزود: تاكيد ما بر چنين مكتبي يعني مكتب اسلام است و مرام ما چنان مرامي است كه اماممان به ما آموخت.
به گزارش فارس رئيس دستگاه ديپلماسي با اشاره به فرمايشات امام خميني(ره) درباره حضرت علي(ع) گفت: امام راحل فرمود بزرگترين ظلمي كه بر علي(ع) و بشريت شد اين بود كه زمانه علي ظرفيت نداشت كه بتواند همه دانش، انديشه، توصيه ها و درس هاي علي(ع) را درك كند.
متكي ايستادگي امام خميني را ناشي از شناخت مردم خود دانست و اظهار داشت: 45 سال پيش از امام (ره) پرسيدند: به چه اتكايي سخن مي گوييد و محكم ايستاده ايد و طرفداران شما كجا هستند؟ كه امام(ره) فرمود: سربازان من در گهواره ها هستند.
وي با معنادار خواندن اين شعار ملت ايران كه «ما اهل كوفه نيستيم، علي تنها بماند» آن را ترسيم تاريخ خواند و افزود: اين شعار تعميم اين صفت و ويژگي ملت ايران است كه ملتي فهيم، قدرشناس و بزرگ مي باشد.
به گفته متكي ملت ايران امروز رمز و راز بزرگترين تحول در جامعه بشري است.
وزير خارجه با ذكر اين نكته كه ملت ايران امامشان را خوب شناخت و امام(ره) نيز ملتش را خوب شناخت، يادآور شد: امروز رهبر معظم انقلاب در همان مسير طي طريق كرده و همان ارتباط را ايجاد و تقويت كرده اند.
وي بخشي از ماندگاري هر شخصي را در دوران حياتش دانست و افزود: ماندگاري اصلي هر انساني به معناي نام نكو داشتن و زنده بودن واقعي مي باشد.
رئيس دستگاه ديپلماسي اضافه كرد: هر كس به گونه اي زندگي مي كند كه مي فهمد و آنهايي كه جامع تر مي فهمند و به سرچشمه هاي زلال هستي بخش جهان متصل مي شوند، ماندگاري بيشتري دارند.

 



رئيس ستاد قدس و انتفاضه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي:
روياي تصرف كشورهاي مسلمان توسط رژيم صهيونيستي امروز به يك شوخي تبديل شده است

رئيس ستاد قدس و انتفاضه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي يكي از شعارهاي اصلي راهپيمايي روز قدس امسال را مخالفت جدي با طرح هاي سازش خيز ارائه شده دانست.
رمضان شريف ديروز در يك نشست خبري كه به همين مناسبت برگزار شده بود تاكيد كرد: رژيم صهيونيستي اگر در گذشته فقط با كشورهاي اسلامي روبه رو مي شد امسال در سي ويكمين سال انقلاب با افكار عمومي جهان اعم از مسلمان و غيرمسلمان مواجه است.
شريف ادامه داد: ابتكار امام باعث شد كه روياي تصرف كشورهاي مسلمان توسط رژيم صهيونيستي به يك شوخي تبديل شده و به مرحله اي رسيده كه اين رژيم فقط به تامين امنيت خود فكر مي كند. تداوم سياست هاي امام (ره) از سوي مقام معظم رهبري باعث شده تا مسلمانان جهان اولين تهديد خود را رژيم صهيونيستي و دومين تهديد را آمريكا بدانند.
رئيس ستاد قدس و انتفاضه در ادامه سخنانش خاطرنشان كرد: نسل سوم ملت فلسطين كه رهبران جوان، با انگيزه و مودب به آداب اسلامي هستند بسيار مصمم تر، جدي تر و آگاه تر نسبت به تهديدهاي رژيم صهيونيستي مي باشند و رهبري و هدايت نيروهاي مردمي را برعهده دارند و تلاش مي كنند به رغم تمام فشارها، تحريم ها و محاصره ها نسل مبارزين فلسطين داراي پايگاه مردمي عميق و جدي باشند.
شريف با اشاره به وقوع جنگ غزه و هجوم وحشيانه رژيم صهيونيستي به مردم اين منطقه گفت: هدف از تحميل جنگ غزه، دوري مردم از حماس و مقاومت بود، اما هر چه فشارها، زد و بندها و تحريم ها عليه ملت فلسطين بيشتر شود مقاومت مردم فلسطين نيز افزايش مي يابد.
وي با بيان اينكه پشتيباني مجامع بين المللي از رژيم صهيونيستي كاهش يافته، گفت: علاوه بر اين، افكار عمومي هم كه به بركت بنگاه هاي خبري از رژيم صهيونيستي پشتيباني مي كردند از اين كار دست كشيده اند.
رئيس ستاد قدس و انتفاضه در بخش ديگر نشست خبري اظهار داشت: در جمهوري اسلامي ايران به بركت راهبرد امام(ره) و مقام معظم رهبري در 31 سال گذشته همواره مردم تلاش كرده اند حمايت خود را از مردم فلسطين دنبال كنند و اين را يك وظيفه ديني، شرعي و در جهت منافع كشور خود مي دانند و در مقابل، دشمن درجه يك خود را رژيم صهيونيستي مي دانند.
شريف با بيان اينكه اسرائيل هرگز قادر به عملي كردن تهديدات خود عليه ايران نبوده و نخواهد بود، اظهار داشت: اقدام عليه ايران نقطه پاياني جنايات رژيم صهيونيستي در منطقه را رقم خواهد زد.
وي با بيان اينكه راهپيمايي روز قدس ساعت 30:10 آغاز مي شود، گفت: اين راهپيمايي باعث شده تا مسئله فلسطين مسئله روز جهان شود و سالانه هزاران خبر و تحليل پيرامون آن مطرح مي شود.
رئيس ستاد قدس و انتفاضه با اشاره به حضور پرشور جوانان در راهپيمايي روز قدس خاطرنشان كرد: شايد بيشترين تشكل هاي مردمي و NGOهاي ايران در حوزه فلسطين فعاليت مي كنند.

 



درخواست مقامات عراق براي اخراج گروهك منافقين از اين كشور

مقامات عراقي با اشاره به همكاري گروهك منافقين با تروريست ها بر لزوم اخراج اعضاي اين گروهك از عراق تاكيد كردند.
به گزارش پرس.تي.وي «احمد الزركوشي»، از مسئولان استان دياله عراق هدف اصلي گروهك تروريستي منافقين را ايجاد آشوب و هرج و مرج در اين استان دانسته و از كمك مالي منافقين به گروهك هاي مسلح خبر داد.
وي گفت: منافقين از بدو ورود به عراق، بيش از عراقي ها از ثروت و سرمايه اين كشور استفاده كرده اند و همواره به مردم عراق ضربه زده اند.
«عواد التميمي» از بزرگان استان دياله نيز با اشاره به اين كه گروهك تروريستي منافقين با بعثي ها و گروه هاي مسلح تروريستي در عراق ارتباط دارند، گفت كه اعضاي اين گروهك تروريستي بايد خاك اين كشور را ترك كنند.
براساس مداركي كه به تازگي از حالت محرمانه خارج شده است جامعه اطلاعاتي آمريكا اذعان دارد كه ادعاي سازمان منافقين مبني بر خودداري داوطلبانه از خشونت از سال 2001، فريبي بيش نبوده و اين سازمان هم چنان قابليت انجام عمليات هاي تروريستي خود را حفظ كرده است.
در اين گزارش آمده است: خلع سلاح اين سازمان داوطلبانه و كامل نبوده است و اعضاي آن همچنان قادرند عمليات تروريستي مختلفي را اجرا كنند.
در اين گزارش هم چنين بر اين نكته تاكيد شده است كه تمامي اطلاعاتي كه منافقين درباره برنامه هسته اي ايران ارائه كرده اند، غلط و با اهداف سياسي بوده است.

 



عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم: رهبر معظم انقلاب خلف صالح امام راحل است

يك عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم از عملكرد سران فتنه و مدعيان خط امام انتقاد كرد.
به گزارش رسا، حجت الاسلام سيدهاشم حسيني بوشهري در جمع شب زنده داران و عزاداران حرم كريم اهل بيت(ع) با بيان اينكه مقام معظم رهبري خلف صالح امام راحل است تأكيد كرد: گاهي اوقات برخي ها مي گويند ما با امام(ره) بوده ايم، اين درست، اما بايد توجه داشت مقام معظم رهبري خلف صالح امام راحل است، چرا آنجا مانديد، اما اينجا نمي مانيد، مگر چه تفاوتي است، چرا اين مقدار فاصله است؟
اين استاد حوزه علميه قم تصريح كرد: در طول تاريخ نيز اين موضوع اتفاق افتاده است، عده اي در كنار و همراه امام علي(ع) بودند. اما با فرزند او يعني حسين بن علي(ع) به پيكار و نبرد برخاستند و او را به شهادت رساندند.
حسيني بوشهري با اشاره به مظلوميت امام علي(ع) تأكيد كرد: مظلوميت هايي كه امام علي در تاريخ زندگاني خود متحمل شدند، بخاطر ما بود كه امروز با ياد و نام مولاي متقيان افتخار كنيم.
حجت الاسلام پناهيان هم در حرم حضرت معصومه(س) توجه به عاقبت به خيري را رمز نجات در فتنه هاي آخرالزماني دانست و ابراز داشت: در فتنه هاي آخرالزمان، حتي انسان هاي خوب نيز دچار ريزش و سقوط مي شوند و برخي از منتظران ظهور، تيغ به صورت آقا خواهند كشيد.
وي اظهار داشت: بسياري از افراد خوب و حتي شيعيان نيز در فتنه هاي آخرالزمان از دين خود برمي گردند و طبق روايتي از امام معصوم(ع)، در فتنه هاي آخرالزماني، برخي ها از دجال هم بدتر عمل مي كنند.
وي با اشاره به رواياتي، ملاك تشخيص افراد را حال فعلي آنان دانست و نه سوابق آنان، گفت: اگر هم كسي سابقه خوبي داشت و سقوط كرد، نبايد تعجب كرد، مگر طلحه و زبير در اسلام كم سابقه و خدمات داشتند، عاقبت شان چه شد؟
حجت الاسلام پناهيان، توجه به اهل بيت(ع) را مايه آرامش دل ها دانست و تأكيد كرد: ممكن است يك نفر عمري در خدمت امام و پيرو معصوم(ع) باشد، اما سرآخر امام خود را به قتل مي رساند، ما بايد از خداوند تبارك و تعالي بخواهيم كه دعاهاي ما را مستجاب و عاقبت به خيرمان كند.

 



دل هاي بي قرار در شب هاي تعيين سرنوشت

اين شب ها هر انسان آزاده اي هر دم خود را در ميان انبوه جمعيتي كه عاشقانه در دل سياه شب، نور را بر سر و عشق را بر لب زمزمه مي كنند، به حضرت محبوب نزديك مي بيند و خود را در آغوش پر مهر او رها مي كند به بهانه قدر و قيمتي كه قرار است برايش رقم بخورد.
حالا و در جغرافياي عشق كه قلب مسلمانان جهان نيز محسوب مي شود، شب ها، مساجد و تكايا و هيئات، هر لحظه ميزبان مردماني است كه در غم اول عدل گستر عالم سياه پوشيده اند و در سياهي شب، روشنايي را بر دستان خود حمل مي كنند.
همه شهرها و روستاهاي ايران در اين شب ها چونان ستاره هاي كهكشان راه شيري، زمين را نوراني كرده است و ذكر «الغوث الغوث» را در عرش به گوش ملائك مقرب مي رساند.
جوانان با اشتياقي وصف ناپذير خود را به درگاه رحمت و مغفرت الهي رسانده اند و دانه هاي دلشان را در تسبيح صدگانه توبه و تمنا مي گردانند تا طعم عشق را بر جان روزه دار و دل تب دار از غم مولا بنشانند و اين چنين طعم انتظار حضرت منجي با طعم انتظار قلم تقدير ساليانه در اين «شب هاي روشن» در هم تنيده است و ضربان قلب عالم در ايران و در شب نشيني هاي عاشقانه روزه داران مي زند.

 



آغاز ثبت نام دوره پودماني دانشگاه علمي كاربردي از 21 شهريور

معاون سازمان سنجش آموزش كشور از آغاز ثبت نام آزمون پودماني دانشگاه جامع علمي كاربردي از 21 شهريورماه خبر داد.
دكتر حسين توكلي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون پودماني دانشگاه جامع علمي كاربردي از روز يك شنبه 21 شهريورماه گفت: داوطلبان مي توانند تا روز 27 شهريورماه نسبت به ثبت نام اينترنتي اقدام كنند.
توكلي به انتشار اطلاعيه ثبت نام در روزهاي دوشنبه 15 و 22 شهريورماه در پيك سنجش اشاره و اظهار كرد: ثبت نام داوطلبان در اين دوره به صورت يكي از دو روش اينترنتي و يا مراجعه به باجه هاي پستي انجام مي شود.
وي با اشاره به روش ثبت نام اينترنتي گفت: داوطلبان مي توانند با مراجعه به سايت سازمان سنجش نسبت به پرينت دفترچه راهنما اقدام و نسبت به ارسال مدارك مورد نياز اقدام كنند، همچنين داوطلباني كه تمايل دارند از طريق اينترنت ثبت نام كنند بايد مبلغ 55هزار ريال توسط كارت هاي اعتباري شتاب هزينه اينترنتي را پرداخت كنند.
معاون سازمان سنجش افزود: داوطلبان مي توانند براي دريافت كارت اعتباري به باجه هاي پستي از ساعت 8 صبح روز يكشنبه 21 شهريورماه مراجعه و كارت اعتباري ثبت نام را دريافت كنند.
توكلي با اشاره به نحوه گزينش در اين دوره گفت: گزينش داوطلبان در اين دوره براساس معدل كل ديپلم و صلاحيت هاي عمومي داوطلبان در سهميه هاي آزاد، شاغل، ايثارگر و شاهد با توجه به ضوابط دانشگاه علمي كاربردي صورت مي گيرد.

 



سفير ايران در بغداد: آمريكا به دنبال بهانه مي گردد تا در عراق بماند

سفير ايران در عراق گفت آمريكا به دنبال بهانه مي گردد تا با افزايش اقدامات خشونت آميز همچنان در عراق بماند.
حسن دانايي فر سفير ايران در عراق در گفت وگو با ايسنا، درخصوص افزايش بي سابقه خشونت و ترور و بمب گذاري در عراق در چند ماه گذشته اظهار كرد: بعضي ها مي خواهند گسترش خشونت و ترور در عراق را به خروج نيروهاي آمريكايي ربط دهند و برخي علاقه مندند اين گونه اقدامات خشونت آميز را انجام دهند تا آمريكايي ها به بهانه اينكه ارتش عراق و پليس و نيروي انتظامي توانايي تامين امنيت اين كشور را ندارد از عراق خارج نشوند، اما ما اين را قبول نداريم.
وي گفت: برخي اقدامات مشكوكي را به لحاظ تبليغاتي انجام مي دهند و اين گونه اقدامات را دامن مي زنند. سفير ايران در بغداد تاكيد كرد: ما معتقديم ارتش و نيروهاي انتظامي و نظامي عراق توانايي تامين ثبات و امنيت عراق را دارند و بايد اين كار به عهده آنها گذاشته شود.
دانايي فر همچنين در خصوص اظهارات منتسب به سفير آمريكا در عراق درباره ايران اظهار كرد: به طور دقيق اين اظهارات را نديده ام اما اين اظهارنظرها در راستاي تبليغات عليه جمهوري اسلامي ايران است كه آمريكايي ها هميشه به اين كار پرداخته اند اما اين مسائل درباره ايران صحت ندارد. عراق كشور دوست و برادر ايران است.

 



دست نوشته امام خميني در ديدار از تبريز به اسناد ملي تحويل شد

مدير كل اسناد و كتابخانه ملي در منطقه شمالغرب كشور گفت: دست نوشته حضرت امام خميني در بازديد ازتبريز كه در سال 1316 صورت گرفته بود به اين سازمان تحويل شد.
به گزارش خبرگزاري مهر از تبريز سيد مسعود نقيب از جديدترين سند اهدايي به سازمان اسناد و مدارك ملي خبر داد و گفت: اين سند، دست نوشته حضرت امام و جمعي از علما در بازديد از تبريز در سال 1316 است كه از طرف كتابخانه تربيت تبريز به سازمان اهدا شده است.
وي يادآور شد: تاكنون يك ميليارد و 40 ميليون سند از سراسر منطقه تحويل اين سازمان شده است.
به گفته نقيب، 7 ميليون و 600 هزار برگ از اين اسناد قابل آرشيو است و 700 ميليون مورد نيز در رايانه ثبت و ضبط شده است.

 



رئيس سازمان جوانان هلال احمر اعلام كرد
چادر، پشه بند ، دارو و غذا مهمترين نياز سيل زدگان پاكستان

رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر گفت: چادر، پشه بند، دارو و غذا مهمترين نياز سيل زدگان است و بهتر است مردم به صورت ريالي براي خريد اين تجهيزات مشاركت كنند.
محمد جواد جعفريان با بيان اينكه در حال حاضر كارشناسان بين المللي، سيل اخير پاكستان را بزرگتر از سونامي اقيانوس هند و زلزله مهيب هائيتي عنوان كرده اند، گفت: سونامي اقيانوس هند كه چندي قبل جزو حادثه هاي بسيار مخرب قرن به حساب مي آمد در مقايسه با سيل اخير پاكستان يك پنجم وخامت فاجعه اخير را در بر داشت.
جعفريان افزود: جمعيت هلال احمر ايران با همكاري وزارت امورخارجه در حال حاضر كمك ها و برنامه هاي انسان دوستانه مؤثري را در مناطق سيل زده پاكستان صورت داده اند و در اين راستا مردم هميشه در صحنه كشورمان نيز كمك هاي شاياني ارايه كرده اند ولي به دليل شدت وخامت در مناطق سيل زده اين كشور متعاقباً افراد آسيب ديده اين كشور به كمك هاي بيشتري از قبيل چادر، پشه بند، مواد دارويي و غذايي احتياج دارند.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر بيشترين كمك هاي مردم در زمينه اهداي آب معدني و كنسرو بوده است، افزود: بيشترين نياز سيل زدگان چادر و پشه بند است و به دليل عدم توانايي مردم از اهداي چادر و پشه بند بهترين وضعيت پرداخت ريالي مبالغ اين اقلام است.

 



بهره برداري از 1600 پروژه عمراني و خدماتي در روستاها

سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور اعلام كرد، همزمان با هفته دولت يك هزار و 677 پروژه شامل عمراني، خدماتي و فرهنگي در روستاهاي كشور از سوي دهياريها اجرا شد و به بهره برداري رسيد.
به گزارش ايرنا از سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور، دفتر عمران و توسعه روستايي اين سازمان اعلام كرد: اين پروژه ها شامل ساماندهي گورستان، گلزار شهدا، اماكن ورزشي و فرهنگي، پارك و فضاي سبز، احداث ساختمان، بهسازي معابر، هدايت آبهاي سطحي، اماكن مذهبي، بهداشت محيط و پسماند، ايمني و آتش نشاني است.براساس اين گزارش، بيشترين تعداد پروژه ها مربوط به بهسازي معابر با تعداد 934 پروژه، 49 درصد كل پروژه ها را به خود اختصاص داده است كه اين پروژه ها طيف وسيعي از انواع پروژه هاي خرد مقياس همچون اجراي طرح هادي، احداث پل، آسفالت معابر، روشنايي معابر را در بر مي گيرد.
پس از آن، بيشترين پروژه ها مربوط به احداث ساختمانها و تأسيسات مرتبط با فعاليت هاي مختلف اداري، عمراني و خدماتي است كه اين پروژه ها شامل ساختمان دهياري و خانه بهداشت است.
براي اجراي اين پروژه ها در مجموع بيش از 360 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است كه با توجه به تعداد كل پروژه هاي ياد شده به طور ميانگين براي هر پروژه حدود 214 ميليون ريال هزينه شده است.
همچنين بيشترين اعتبارات صرف پروژه هاي بهسازي معابر رو احداث ساختمان هاي اداري شده است. اكنون بيش از 23 هزار روستاي كشور داراي دهياري هستند و دهياران در اين روستاها به عنوان متولي فعاليت هاي عمراني و خدماتي روستايي براساس نياز روستا و اعتبارات تخصيص يافته طرح هاي مورد نظر را اجرا مي كنند.

 



پارك پرچم هاي صلح و دوستي در رودهن احداث مي شود

رودهن-خبرنگار كيهان:
پارك پرچم هاي صلح و دوستي كشورهاي جهان در رودهن احداث مي شود.
شهردار رودهن در نشست خبري با خبرنگاران گفت: طرح پارك پرچم هاي صلح و دوستي جهان در مركز طرح هاي صنعتي كشور به ثبت رسيده و رودهن به عنوان محل اجراي اين پروژه در نظر گرفته شده است.
در اين نشست رئيس شوراي شهر رودهن با اشاره به موقعيت اين شهر و توريستي بودن آن گفت: نزديكي رودهن به تهران و سفارتخانه هاي كشورهاي مختلف، آب و هواي خوب و امكان حمل و نقل آسان از جمله دلائل انتخاب اين شهر براي اجراي پروژه پارك پرچم هاي صلح و دوستي جهان است.
وي افزود: هدف از احداث اين پارك برقراري ارتباط فرهنگي و توريستي ميان كشورهاي جهان، افزايش آگاهي مردم نسبت به فرهنگ ديگر كشورها، جذب گردشگر داخلي و خارجي، افزايش رفاه عمومي است.
در اين نشست طراح پروژه پارك پرچم هاي صلح و دوستي كشورهاي جهان گفت اين پارك در زميني به وسعت 4 هكتار احداث مي شود و در آن لايت باكس نوراني نصب خواهد شد كه توانايي برقراري ارتباط با سفارتخانه ها و ارائه اطلاعات علمي و فرهنگي به كاربران را دارد.
وي افزود: نصب پرچم ها در مجموعه هاي قاره اي و به صورت جداگانه خواهد بود و مشخصات هر كشوري بر روي پايه ميله پرچم درج مي شود. البته پارك پرچم هاي صلح و دوستي كشورهاي جهان از امكاناتي نظير رستوران، كافي شاپ، آتليه عكاسي، سالن آمفي تئاتر، كنفرانس، موزه و مكان تفريحي براي كودكان در نظر گرفته شده است.

 



استاندار اصفهان: هجمه به عليرضا افتخاري از سوي رسانه هاي صهيونيستي كليد خورد

استاندار اصفهان گفت: هجمه هاي متعدد روزهاي گذشته عليه عليرضا افتخاري، به دليل نداشتن بهانه و سوژه توسط رسانه هاي غربي و به ويژه صهيونيست ها به اين هنرمند بزرگ وارد شده است.
عليرضا ذاكراصفهاني در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: عليرضا افتخاري استاد آواز ايران و يكي از مفاخر موسيقي اصفهان است كه مردم اين شهر و استان به داشتن چنين استادي افتخار مي كنند.
وي اضافه كرد: اصفهان همواره در عرصه هاي مختلف هنري در سطح كشور پيشتاز بوده كه عليرضا افتخاري به عنوان استاد آواز ايران نمونه كوچكي از آن است كه مردم اصفهان همواره به داشتن چنين استادي بر خود مي بالند.
استاندار اصفهان افزود: در چند روز اخير شاهد هجمه هاي متعددي به اين استاد آواز ايران بوديم كه همگي به دليل نداشتن بهانه و سوژه توسط رسانه هاي غربي و به ويژه صهيونيستي انگليسي شروع شد.
وي وضعيت حاكم بر فضاي سياسي ايران را بسيار آرام دانست و تصريح كرد: اين رسانه هاي معاند در سطح بسيار پايين فعاليت هاي سياسي، دست به چنين اقداماتي زده اند تا شايد بتوانند بين مردم و دولت شكاف ايجاد كنند.
ذاكراصفهاني خاطرنشان كرد: هجمه رسانه هاي غربي و كم توجهي رسانه هاي داخلي به وضعيت روحي اين استاد موجب شده است تا وي از ادامه زندگي در كشور فرانسه سخن بگويد.
استاندار اصفهان با تاكيد بر حمايت همه جانبه تمامي مردم اصفهان از اين استاد آواز ايراني حضور وي را در شهر گنبدهاي فيروزه اي به عنوان يكي از گنجينه هاي ملي خواستار شد.

 



با مشاركت سرمايه گذار آلماني
ساخت مجتمع نيروگاه تركيبي خورشيدي و بادي در دامغان آغاز شد

همزمان با هفته دولت احداث نخستين مجتمع نيروگاه تركيبي خورشيدي و بادي دامغان آغاز شد.
اين مجتمع در زميني به وسعت يك هزارو500 هكتار در چهار مرحله ساخته مي شود و با بهره برداري كامل از آن، ظرفيت توليد يك هزار مگاوات برق از طريق انرژي خورشيدي و بادي را خواهد داشت.
رئيس هيئت مديره مجتمع نيروگاهي دامغان گفت: مرحله اول اين نيروگاه با توان توليد 55 كيلووات برق دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد.
«بهمن خليل نژاد» گفت: سرمايه مورد نياز ايجاد و تجهيز اين مجتمع با مشاركت يك سرمايه گذار آلماني تامين مي شود.
وي گفت: با ساخت و بهره برداري از اين نيروگاه براي چهار هزار نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم شغل ايجاد مي شود.

 



درگذشت آيت الله احمدي فقيه بر اثر سانحه رانندگي

آيت الله حاج ميرزا محمدحسن احمدي فقيه يزدي از اساتيد حوزه علميه قم روز يكشنبه بر اثر سانحه رانندگي به ديار باقي شتافت.
به گزارش مهر، وي از شاگردان حضرات آيات گلپايگاني، اراكي، محقق، فكور، حاج شيخ مرتضي حايري، طباطبايي، سلطاني بروجردي، بهاءالديني و ميرزا هاشم آملي به شمار مي رفت.
اين عالم رباني همواره از حاميان نهضت امام خميني و انقلاب اسلامي ايران بود و خود و خانواده اش داراي سوابق مبارزاتي هستند.
بانوي عالمه و مجتهده، زهره صفاتي همسر ايشان نيز از محققان و مدرسان حوزه علميه به شمار مي رود.
مرحوم احمدي فقيه، براساس سيادت مادرشان، به «حاج ميرزا محمدحسن» مشهور بود.
البته درباره اجداد پدرشان نيز گفته شده كه آنان از سادات بوده اند و از بحرين به ايران تبعيد شده اند و يا مهاجرت كرده اند و براي رعايت مصالحي، مانند حفظ جان شان، عمامه سفيد بر سر بسته اند.
وي از ابتداي نهضت اسلامي، همواره با حضرت امام خميني(ره) هم گام بود و در تحقق آرمان هاي ايشان، تلاش نيكو داشتند و در پي اين فعاليت سياسي به همراه همسر و بعضي از فرزندان شان از سوي ساواك دستگير و زنداني شد.
براي تحكيم اهداف علمي و فقهي و خدمت به انقلاب اسلامي، فعاليت وي بعد تازه اي به خود مي گيرد و به خارج از كشور مسافرت مي كند و در كنار پير و مرادش، حضرت امام خميني مشغول خدمت مي گردد.
وي توفيق پيدا كرد به تدريس خارج مباحث قرآني، بويژه احكام القرآن و چندين دوره اصول تفريعي و پاره اي از كتاب هاي فقهي با اشاره به مسائل جديد و مقايسه با قانون مدني و عرفان و فلسفه و كلام و بعضي از مباحث هيئت بپردازد.
از جمله تلاش هاي آن مرحوم در مقام استادي، مراقبت ويژه از برخي از نخبگان حوزه بود كه اينك بعضي از آنان، به تدريس درس خارج و يا سطح مشغول اند و در بين آنان افرادي هستند كه به مقام اجتهاد و بلكه افتاء رسيده اند.

 



آيت الله سبحاني: كمك به سيل زدگان پاكستان از يك سوم سهم امام مجاز است

حضرت آيت الله جعفر سبحاني از مراجع تقليد، اختصاص يك سوم سهم امام به سيل زدگان پاكستان را مجاز اعلام كرد.
به گزارش ايرنا، اين مرجع تقليد در پيامي اعلام كرد: حادثه مولمه سيل پاكستان كه ميليون ها برادر و خواهر ما را بي خانه و كاشانه كرد، قلوب مسلمانان به ويژه ملت ايران را متاثر ساخته است.
در ادامه پيام افزوده شده است: در چنين شرايطي كمك به اين نيازمندان، يك فريضه اخلاقي و انساني و ديني است، اميد است مسلمانان در حد توان كمك كنند و مي توانند ثلث سهم امام(ع) را در اين امور مصرف نمايند.
در قسمت ديگري از اين پيام آمده است: به اميد روزي كه در پرتو عنايات الهي و كمك هاي مردم، گرد رنج و غم از چهره اين ملت پاك شود و همگان به زندگاني عادي خويش برگردند.

 



معاون پارلماني رئيس جمهور خبرداد
انتشار ليست شركت هاي وابسته به رژيم صهيونيستي تا هفته آينده

معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: ليست شركتهاي وابسته به رژيم اشغالگر قدس براي ارائه تشديد تحريم آنها از سوي ايران تا هفته آينده منتشر مي شود.
به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدرضا ميرتاج الديني ظهر دوشنبه در بجنورد افزود: سه ماه قبل طرح تشديد تحريم هاي تجاري عليه رژيم صهيونيستي به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد و هفته گذشته ليستي از اين شركتهاي چند مليتي كه به نوعي وابسته به اين رژيم هستند تهيه و به كميسيون سياست خارجي مجلس تقديم شد.
وي اظهار داشت: به زودي اين ليست با توافق مجلس و دولت توسط رسانه ها منتشر خواهد شد.
ميرتاج الديني با بيان اينكه رژيم صهيونيستي با نفوذ اقتصادي كه در دنيا دارد بطور مداوم در حال تشكيل شركتهاي متفاوت با نامهاي جديد است، خاطرنشان كرد: همزمان با عملياتي شدن تحريم ها ليست اين شركتهاي تجاري رژيم صهيونيستي نيز منتشر مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

نمايشگاه عكاس فتنه به مناسبت روز قدس!
موزه هنرهاي معاصر فلسطين، وابسته به فرهنگستان هنر، در اقدامي سئوال برانگيز مجموعه اي از عكس هاي عكاس ويژه سران فتنه را برگزار كرد!
نمايشگاه عكس هاي «آلفرد يعقوب زاده» در حالي به مناسبت روز قدس برپا شده است كه او در جريان فتنه سال گذشته، اقدام به تهيه عكس از فعاليت هاي سران فتنه و آشوبگران و ارسال آن ها براي آژانس هاي خارج از كشور مي نمود.
اين فرد كه به عكاس سفارشي دولت هاي غربي معروف است همچنين طي يك سال گذشته كانال ارتباطي عكاسان معاند با نظام براي انتشار عكس هاي ضد ايراني در سطح بين المللي بود. وي هم اكنون خارج از كشور به سر مي برد.
در اختيار قرار دادن يك نمايشگاه به يكي از عناصر تابلودار فتنه، كه روز قدس سال گذشته با سرلوحه قرار دادن شعار «نه غزه، نه لبنان» به نفع رژيم صهيونيستي عمل كردند و حمايت آن رژيم اشغالگر و ضد بشر را جلب كردند، با آرمان هاي روز قدس در تناقض آشكار است.
قرآن پرفروشترين كتاب در كشورهاي آمريكاي لاتين
در نشست تخصصي فعاليت هاي قرآني در عرصه بين الملل ويژه كشورهاي آمريكاي لاتين كه از سوي دانشگاه جامعه المصطفي در نمايشگاه قرآن برگزار شد عنوان گرديد: قرآن پر فروش ترين كتاب در آمريكاي لاتين است.
حجت الاسلام والمسلمين رباني در اين نشست به فعاليت هاي تبليغي تشيع، تجربيات، حضور و زندگي اش در كشورهاي آمريكاي لاتين اشاره كرد و گفت: زندگي در كشورهاي آمريكاي لاتين با وجود تبليغات گسترده غرب عليه اسلام و ايران به سادگي مي توان اين جمله امام خميني(ره) را درك كرد كه انقلاب اسلامي ايران انفجار نور بود كه در زمان كنوني هم انوار آن در اين منطقه سرازير مي شود.
به گفته رباني فعاليت هاي تبليغي كشورمان در كشورهاي منطقه آمريكاي لاتين شامل برگزاري نمايشگاه هاي كتاب، اعزام قاريان قرآن به كشورهاي منطقه آمريكاي لاتين شامل برگزاري نمايشگاه هاي كتاب، اعزام قاريان قرآن به كشورهاي اين حوزه، ترجمه و تفسير قرآن به زبانهاي اين منطقه، ترجمه سايت ايكنا، تبليغ قرآن از طريق راديو و تلويزيون هاي محلي در اختيار جمهوري اسلامي، مي شود.
وي با ارائه آماري از برگزاري نمايشگاه هاي كتاب مكزيك و ساير كشورهاي آمريكاي لاتين از استقبال شديد مردم اين كشورها از نمايشگاه هايي خبر داد كه قرآن در آن عرضه مي شود و در اين ارتباط گفت: در اين نمايشگاه ها گاه اين اتفاق مي افتد كه مردم فقير اين كشورها براي خريد اين كتاب مقدس به صورت دسته جمعي براي خريد آن اقدام مي كنند.
تقريرات مقام معظم رهبري بر آثار دفاع مقدس در يك كتاب
مجموعه 2 جلدي «نسيم سبز خاطره ها» شامل تقريرات مقام معظم رهبري بر كتاب هايي دفاع مقدس و معرفي آثار مورد توجه ايشان كه به كوشش نماينده ولي فقيه در نيروي دريايي سپاه پاسداران گرد آمده، به مناسبت هفته دفاع مقدس منتشر مي شود.
حجت الاسلام علي شيرازي در گفت وگو با ايبنا، درباره اين مجموعه گفت: كتاب هايي كه مقام معظم رهبري بر آن ها تقرير نوشته اند، در جلد اول «نسيم سبز خاطره ها» معرفي خواهند شد.
در اين كتاب، علاوه بر معرفي هر يك از اين آثار، گزيده اي از كتاب و دست خط مقام معظم رهبري نيز منعكس شده اند. وي ادامه داد: نگارش تقريرات رهبر معظم انقلاب، از سال 1370 آغاز شده و تاكنون به دست ايشان بر بيش از 35 عنوان اثر در حوزه 8 سال دفاع مقدس، تقريرنويسي شده است. نماينده ولي فقيه در نيروي دريايي سپاه پاسداران خاطرنشان كرد: بخشي از سخنان منتشر نشده آيت الله خامنه اي و همچنين ديدگاه ايشان درباره كتابخواني و اهميت مطالعه آثار دفاع مقدس نيز در جلد دوم مجموعه «نسيم سبز خاطره ها» جاي مي گيرند. شيرازي در پايان يادآور شد: تدوين جلد اول «نسيم سبز خاطره ها» به اتمام رسيده و جلد دوم آن نيز به زودي آماده خواهد شد تا به مناسبت هفته دفاع مقدس به چاپ برسند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14