(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 9 شهريور  1389- شماره 19731

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تجليل از روحيه كار و خدمت تذكر نسبت به موازي كاري در فرهنگ و ديپلماسي
شريك دزد و وكيل قافله !
موادي از لايحه حمايت از خانواده از دستور كار مجلس خارج شد
سفير ايران در بحرين: ايران در استراتژي دفاعي خود نياز به اقدامات سري ندارد
وزير دفاع در گفت وگو با العالم: آماده تسليح كامل ارتش لبنان براي دفاع از مرزهاي خود هستيم
علي(ع) همتاي قرآن كريم در تمام شئون
حمايت بيش از 150 نماينده از طرح «نظارت بر مجلس »
مايك مولن: گزينه نظامي عليه ايران در دستور كار نيست
رئيس مجمع تشخيص مصلحت : در اين شب ها از خدا بخواهيم كه نعمت انقلاب و نظام اسلامي را حفظ كند
غفوري فرد: دولت دهم در عرصه سياست خارجي از اقتدار نظام دفاع كرد
ترور نافرجام نماينده آيت الله سيستاني
اين هفته آژانس براي نخستين بار درباره اسرائيل گزارش مي دهد



رهبر معظم انقلاب درديدار با رئيس جمهور و هيئت دولت تاكيد فرمودند
تجليل از روحيه كار و خدمت تذكر نسبت به موازي كاري در فرهنگ و ديپلماسي

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي ، عصر دوشنبه در ديدار رئيس جمهور و هيئت دولت، حفظ جهت گيري هاي اساسي دولت همچون پايبندي به ارزش ها - عدالت طلبي - ساده زيستي - دوري از اشرافيگري - تلاش و خدمت بي وقفه و استكبارستيزي را ضروري خواندند و تأكيد كردند: تسهيل زندگي مردم و توجه به سند چشم انداز در جهت گيرهاي دولت مورد اهتمام بيشتر قرار گيرد.
رهبرمعظم انقلاب اسلامي در اين ديدار كه به مناسبت هفته دولت و سالروز شهادت شهيدان رجايي و باهنر (رئيس جمهور و نخست وزير سال هاي اول انقلاب) صورت گرفت اين دو شهيد گرانقدر را مظهر كار و تلاش مومنانه و پايبندي بي اغماض به اصول و ارزش ها دانستند و خاطر نشان كردند: ماندگار شدن ياد اين چهره هاي نوراني، نشانه تشكر خداوند از بندگان مخلصي است كه با همه وجود براي اسلام كار و تلاش مي كنند و ارزش هاي اسلامي
انقلابي را در كارهاي خود متبلور مي سازند.
ايشان با اشاره به فتنه طراحي شده سال 88، افزودند: اين فتنه، ضربه سختي به روند كار و پيشرفت كشور وارد كرد و به دشمن روحيه داد اما ملت و دولت با اعتماد و ايمان و ايستادگي، كارها را پيش بردند و به لطف خداوند، توفيقات خوبي نصيب دولت شد كه اين مسئله نيز، نمودي از پايبندي به جهت گيري هاي شهيدان رجايي و باهنر به شمار مي رود.
حضرت آيت الله خامنه اي، احساس افتخار و سربلندي از پايبندي به شعارهاي انقلاب را رمز توفيقات دولت خواندند و به رئيس جمهور و هيأت دولت خاطرنشان كردند: مردم نيز به خاطر شعارهايي مانند عدالت طلبي - پايبندي به دين و استكبار ستيزي به شما اقبال كرده اند و تلاش كنيد كه اين جهت گيري ها را با شدت و جديت حفظ كنيد.
رهبر انقلاب اسلامي در بيان جهت گيري هاي ضروري در فعاليتهاي دولت به «آسان كردن زندگي براي مردم» اشاره كردند و افزودند: اين سرفصل مهم بايد مورد توجه كامل قرار داشته باشد تا ابعاد مختلف زندگي مردم، از تسهيل و راحتي و امنيت برخوردار باشد.
ايشان سند چشم انداز را يكي ديگر از جهت گيري هاي لازم دولت دانستند و افزودند: سند چشم انداز، نقشه راه 20 ساله كشور است كه با دقت و با توجه به واقعيات تنظيم شده و بايد در همه شرايط مورد توجه كامل باشد.
رهبر انقلاب با اشاره به گذشت 5 سال از آغاز اجراي اين سند راهبردي افزودند: بايد مسيري را كه در اين مدت پيموده شده مورد بررسي جدي قرار دهيم و به گونه اي عمل كنيم كه متناسب با دوره هاي مختلف زماني، اهداف سند چشم انداز محقق شود.
ايشان خاطرنشان كردند: اگر بي توجه به اين سند بسيار مهم، ده سال جلو برويم طبعاً در مدت باقي مانده امكان تحقق اهداف چشم انداز، ديگر وجود نخواهد داشت بنابراين بايد دولت افرادي را مأمور كند كه عاقلانه با تدبير و تدبر، به اين سؤال اساسي پاسخ دهند كه آيا پيشرفت در سند چشم انداز متناسب با زمان طي شده بوده است يا نه؟
حضرت آيت الله خامنه اي توجه به شعار دهه چهارم انقلاب اسلامي يعني پيشرفت و عدالت را از ديگر جهت گيري هاي ضروري دولت خواندند و افزودند: در 2 سالي كه از آغاز دهه چهارم مي گذرد كارهاي خوبي در جهت پيشرفت انجام شده است اما براي قضاوت درباره «تحقق عدالت» بايد معيارها و شاخص هاي روشني را تدوين كرد تا سنجش تحقق شعار عدالت در بخشهاي مختلف اقتصادي - اجتماعي - آموزشي - فرهنگي و ديگر عرصه ها با توجه به شاخصها امكان پذير شود.
رهبر انقلاب اسلامي برنامه هاي 5 ساله را نيز از جهت گيري هاي مهم كشور دانستند و با اشاره به بررسي برنامه پنج ساله پنجم در مجلس، ابراز اميدواري كردند با همكاري واقعي و انعطاف پذير قواي مقننه و مجريه، اين برنامه به خوبي و با انسجام لازم تدوين و تصويب شود.
ايشان پرهيز مجلس از تغييرات اساسي در برنامه پنج ساله ارائه شده دولت و خودداري مجلس از نگاه منطقه اي و بخشي به اين برنامه را ضروري دانستند و افزودند: دولت نيز نبايد برنامه اي را كه تهيه كرده «غيرقابل نقد و تغيير» بداند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به نكات خوبي كه رئيس جمهور در اين ديدار درباره كارهاي اقتصادي دولت بيان كرد، پيگيري همه اجزا و فصول طرح تحول اقتصادي را توصيه كردند و افزودند: علاوه بر هدفمند كردن يارانه ها، بخشهاي ديگر اين طرح درباره نظام بانكي - پول ملي و ديگر بخشها نيز به طور جدي پيگيري و اجرا شود.
رهبر انقلاب اسلامي توجه به شاخص هاي كلان را در مباحث اقتصادي مهم برشمردند و بر تلاش بيشتر براي تحقق نرخ رشد توليد پيش بيني شده در سند چشم انداز و نيز افزايش سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي تأكيد كردند.
ايشان اهتمام ويژه و مستمر دولت را به مسئله اشتغال خواستار شدند و ارتقاي بهره وري را در رشد اقتصادي كشور مهم دانستند.
رهبر انقلاب اسلامي تأمل و بررسي فعاليتهاي انجام شده براي اجراي سياستهاي اصل 44 را مورد تأكيد قرار دادند و افزودند: روح اصل 44، «ورود سرمايه گذاري و مديريت مردم و بخش خصوصي به عرصه اقتصادي» است و دولت بايد ضمن توجه كامل به فلسفه وجودي اين اصل، سياست گذاري و نظارت و هدايت را همچنان در اختيار داشته باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ناتواني بخش خصوصي از سرمايه گذاري بزرگ در برخي بخشها، خاطرنشان كردند: سياست ها و اقدامات دولت بايد به گونه اي باشد كه بخش خصوصي قادر شود زير بار سرمايه گذاري هاي بزرگ نيز برود.
ايشان اجراي صحيح و كامل اصل 44 را، كاري ميان مدت و بلند مدت خواندند و افزودند: اگر اين كار انجام شود، گشايشي واقعي در اقتصاد كشور حاصل خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان نكاتي را در باب مديريت دولت بيان كردند.
ايشان در همين زمينه با اشاره به جايگاه بسيار مهم هيأت وزيران در تعيين تكاليف قانوني مردم و مسئولان افزودند: همه وزيران در تصميم هاي دولت مؤثر و شريكند بنابراين بايد با برخورد فعال، پخته و كارشناسي شده در مباحث شركت كنند تا مصوبات به طور صحيح، پرورش يابد و تصحيح و تكميل شود.
رهبر انقلاب اسلامي، كمك به هم افزايي دستگاه ها را از ديگر مسائل مديريتي هيأت وزيران دانستند و با انتقاد از اقدام بعضي دستگاه ها در علني كردن برخي اصطكاك هاي طبيعي دولتي در افكار عمومي تأكيد كردند: اينگونه مسائل بايد در جلسات هيأت وزيران حل و فصل شود و يا به حداقل برسد.
ايشان پرهيز از كارهاي موازي در عرصه هاي مختلف از جمله سياست خارجي و نيز اعتماد به وزيران در چارچوب اختيارات و وظايفشان را از ديگر نكات مديريتي هيأت دولت دانستند.
رهبر انقلاب اسلامي با توصيه به هيأت وزيران براي انتقاد پذيري بيشتر خاطرنشان كردند: البته در بسياري از مسائل حق با دولت است اما اعضاي دولت بايد در همه احوال انتقادپذيري و سعه صدر را در خود نهادينه كنند.
ايشان با ابراز خرسندي از توجه ويژه دولت به مسائل فرهنگي و افزايش بودجه اين بخش، حساسيت درباره چگونگي جذب بودجه فرهنگي را ضروري برشمردند و افزودند: در تخصيص بودجه به كارهاي فرهنگي، بايد با توجه به اهداف و واقعيات، اولويت ها را تعيين كرد و سپس به استحكام محتوايي و هنري كار، توجه كامل داشت چرا كه كارهاي ويتريني و تشريفاتي در مسائل فرهنگي نه تنها فايده ندارد بلكه ضررهاي مشخصي به همراه مي آورد.
ايشان تحرك ديپلماتيك دولت را انصافاً قابل تشكر دانستند اما خاطرنشان كردند: آنچه بيشتر از تحرك و رفت و آمد سياسي بايد مورد توجه قرار داشته باشد روح و جهت گيري و محتواي ديپلماسي است.
رهبر انقلاب اسلامي، وزارت امور خارجه را مسئول هدايت منسجم و برنامه ريزي شده همه مسائلي دانستند كه به نوعي با سياست خارجي و روابط با ديگر كشورها مربوط مي شود.
در اين ديدار آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور گزارش مشروحي از تلاشها و خدمات دولت در بخشهاي مختلف ارائه كرد.
رئيس جمهور ابتدا با اشاره به رويكردهاي اساسي دولت هاي نهم و دهم گفت: گسترش روحيه كار و خدمتگزاري براي مردم، فروتني در برابر مردم بويژه محرومان، كار و تلاش بي وقفه و مضاعف، گسترش عدالت و نهادينه كردن آن، حركت كردن در چارچوب آرمانهاي انقلاب و خط امام و رهبري، و حمايت از ارزشهاي اسلامي و انقلابي از رويكردهاي اصلي دولت است كه تمام برنامه ريزيها براساس اين جهت گيريها بوده و خواهد بود.
رئيس جمهور به تشريح برنامه هاي دولت براي گسترش عدالت پرداخت و گفت: 73 سفر استاني، توزيع سهام عدالت، توزيع تسهيلات بانكي در رده هاي پايين جامعه، توزيع عادلانه منابع دولتي، خريد نقدي محصولات كشاورزي، گسترش قرض الحسنه، بهسازي و نوسازي مسكن و بافت روستايي، توسعه تأمين اجتماعي روستايي، كپرزدايي در كشور، گسترش شبكه گازرساني، هدايت تسهيلات يارانه اي به سمت كشاورزي و مناطق محروم، افزايش خانه هاي بهداشت و اجراي طرح پزشك خانواده، باز كردن حلقه هاي مديريتي از گروهها و جناحهاي سياسي به سوي متن مردم، و مبارزه با اشرافيت دولتي از جمله اقدامات دولت براي نهادينه كردن عدالت و تبديل موضوع نوكري مردم و خدمت رساني به يك فرهنگ، است.
آقاي احمدي نژاد سپس به برخي اقدامات دولت در بخشهاي مختلف اشاره كرد و درخصوص حوزه اقتصادي افزود: در اين بخش اصلاحات ساختاري اقتصادي مبناي كارهاي انجام شده بوده و بر همين اساس، بازار مسكن، طلا، ارز و خودرو كنترل و منابع به سمت بازار سرمايه هدايت شده است كه رشد شاخص بورس، نتيجه اجراي اين سياستها است.
رئيس جمهور طرح تحول اقتصادي را از جمله برنامه هاي اقتصادي برشمرد و گفت: طرح هدفمند كردن يارانه ها از بخشهاي اصلي اين تحول اقتصادي است كه زيرساخت هاي آن آماده شده و در آينده نزديك بخشهاي نهايي آن اجرايي خواهد شد.
آقاي احمدي نژاد در ادامه به بيان برخي آمار و ارقام از اقدامات دولت در بخش اقتصاد پرداخت.
¤ توسعه صادرات: مجموعه صادرات غيرنفتي كشور از سال 84 تا سال 88، نود و شش ميليارد دلار بوده كه اين رقم در حد فاصل سالهاي 60 تا پايان 83، شصت ميليارد دلار بود.
¤ واردات: ميانگين رشد واردات در سالهاي اخير 3/9 درصد بوده در حاليكه قبلا 25 درصد در هر سال بود.
¤ سرمايه گذاري خارجي: ميزان جذب سرمايه گذاري خارجي3 ميليارد دلار است و ايران در رده ششم دنيا قرار گرفته است.
¤ اجراي اصل 44 و واگذاريها: در طول دولتهاي نهم و دهم، هفت هزار ميليارد تومان واگذاري انجام شده كه اين عدد در حد فاصل سالهاي 72 تا 83، سيصد ميليارد تومان بود.
كنترل بازار و نظارت بر توزيع كالا، كاهش حجم دولت و افزايش خدمات دولت، انجام اصلاحات بانكي و بيمه اي، و تقويت ارزش پول ملي از ديگر مواردي بود كه رئيس جمهور در بخش اقتصادي به آنها اشاره كرد.
آقاي احمدي نژاد در گزارش خود، عدد و رقم هاي فعاليتهاي دولت در بخشهاي ديگر را نيز برشمرد و اين آمارها را ارائه كرد:
- افزايش متوسط ساخت آزاد راه از 46 كيلومتر به 106 كيلومتر در سال
- افزايش چهل درصدي حجم ترانزيت
- 3 برابر شدن سرمايه گذاريها در بخش برق
- افزايش كل سرمايه گذاري در بخش نفت از 6/39 ميليارد دلار در برنامه سوم به 5/88 ميليارد دلار در برنامه چهارم
- افتتاح 10 طرح پتروشيمي در يك سال اخير
- تأمين كل بنزين مورد نياز كشور در داخل
- افزايش توليدات كشاورزي از 87 ميليون تن به 107 ميليون تن
- دو برابر شدن اشتغال در بخش كشاورزي
- احداث 10 هزار دفتر ارتباطات روستايي
- افزايش واگذاري تلفن همراه از 1/5 ميليون به 1/52 ميليون
- كاهش دو هزار ميليارد توماني بدهي دولت به بانك مركزي
- و كاهش نرخ بيكاري به 2/11 درصد
رئيس جمهور تأسيس صندوق تأمين آتيه مهر امام رضا را يكي از كاملترين طرحهاي دولت براي آتيه نسل آينده و موزون سازي رشد جمعيت دانست و گفت: تأسيس صندوق ملي نوآوري و شكوفايي و آماده سازي طرح جديد نظام بانكي از ديگر اقدامات دولت است.
آقاي احمدي نژاد، درخصوص اقدامات دولت در حوزه اطلاعات و امنيت، به تسلط خوب بر سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه و تحركات دشمنان اشاره كرد و گفت: در حوزه سياست خارجي و در چارچوب حكمت، تدبير و مصلحت، دولت رويكردي فعال داشته است و بر همين اساس رئيس جمهور به 81 كشور سفر انجام داده و هفتاد هيأت بين المللي نيز پذيرش شده است.
رئيس جمهور با يادآوري نشست خلع سلاح هسته اي در تهران و حضور فعال ايران در نشست بازنگري ان پي تي در نيويورك، تأكيد كرد: دولت به پشتوانه مردم موفق شده است هيمنه سياسي استكبار را با وجود تحريم ها و فشارهاي سنگين سياسي بشكند.
بخش فرهنگ، حوزه ديگري بود كه رئيس جمهور به آن اشاره كرد و افزود: تمركز اصلي در دولت دهم، بخش فرهنگ است و هدف گذاري هم گسترش نشاط و آرمانخواهي در حوزه فرهنگي، و احياء انگيزه اسلامي و ايراني در توليدات فرهنگي است.
آقاي احمدي نژاد ايجاد فضاي تفاهم و تعامل با قواي ديگر به ويژه مجلس، رعايت حداكثري قانون، و جذب حداكثري و حفظ فضاي آزاد را از جهت گيري هاي اصلي دولت برشمرد و خاطرنشان كرد: ما معتقديم نظام ولايت و خط امام و رهبري، يك نظام جامع و مترقي است و دولت نيز در چارچوب اصول و با رويكرد حفظ وحدت و تعامل با ساير دستگاهها به دنبال انجام وظايف خود خواهد بود.
در پايان اين ديدار نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حضرت آيت الله خامنه اي اقامه شد و حاضران روزه خود را به همراه رهبر معظم انقلاب اسلامي افطار كردند.

 



شريك دزد و وكيل قافله !

روح الله امين آبادي
وكالت حرفه مقدسي است گاه يك وكيل با آشنايي به قانون مي تواند موكل خود را كه از قانون اطلاعي ندارد از افتادن در ورطه اي كه او را چاره اي از آن نيست نجات دهد. وي مي تواند بيگناهي را از رفتن بالاي چوبه دار رهايي بخشد و با حق پايمال شده اي را از قانوندانان قانون شكن بازگيرد.
گاهي نيز اشراف بر قانون براي يك وكيل حكم چاقويي را پيدا مي كند كه با آن زندگي را از انساني سلب مي كند.
از اين مقدمه كه بگذريم بايد به موضوعي كه اين روزها عليه نظام اسلامي در رسانه هاي بيگانه مطرح است بپردازيم.
سكينه محمدي آشتياني زني است كه در سال 1385 به اتهام زناي محصنه، قتل و جنايت از سوي دادگاه كيفري تبريز به اعدام محكوم شده است.
رئيس دادگستري آذربايجان شرقي مي گويد اگر فقط يك مورد از جنايت وي در مورد نحوه به قتل رساندن شوهرش بيان شود آن وقت عمق بي رحمي و جاني بودن وي براي افكارعمومي آشكار خواهد شد.
با وجود اين اجراي حكم الهي قصاص نفس چنان بر عده اي سنگين و غيرقابل تحمل نمود كه با ايجاد جو رسانه اي شديد عليه نظام اسلامي خواستند علاوه بر متوقف كردن اجراي قانون از فرصت پيش آمده براي تبليغ عليه نظام اسلامي حداكثر سوءاستفاده را كنند.
در اين ميان نقش وكيل سكينه محمدي آشتياني را نمي توان ناديده انگاشت. وي پيش از فرار از كشور و پناه بردن به بيگانگان در نقش وكيل اين زن مشغول فعاليت بود، فعاليتي كه نه تنها به سود متهمه تمام نشد بلكه محملي گشت تا وي علاوه بر فرار از اتهاماتي كه متوجهش بود با اخذ پناهندگي در خارج از كشور به عنوان يك فعال سياسي مطرح شود.
محمد مصطفايي چند سال پيش نيز وكالت چند متهم به قتل را برعهده گرفته بود.
وي با سوء استفاده از احساسات پاك مردم و با افتتاح حسابي خواستار اين شده بود كه مردم براي آزادي متهمان به حساب اعلام شده پول واريز كنند.
با عدم رضايت شكات متهمان اعدام شدند و در اين ميان سرنوشت پول هايي كه به حساب اعلام شده از سوي مصطفايي واريز شده بود مشخص نيست.
از اين رو بود كه وي براي اداي پاره اي از توضيحات احضار شد ولي چون پاسخي در چنته نداشت فرار را بر قرار ترجيح داد و با اين عنوان كه ميخواهد از حقوق موكلينش دفاع كند از كشور خارج و پناهنده شد.
وكيل ياد شده بعد از اخذ پناهندگي مدعي شده است كه «از اينكه در اسلو هستم و نمي توانم در ايران باشم و به موكلينم خدمت كنم ناراحتم».
«محمدرضا رجايي درقي» يكي از موكليني است كه مصطفايي وكالت وي را برعهده داشته و بي آن كه اين پرونده را به نقطه سرانجامي برساند با شهادت دروغ مسير پرونده را تغيير داده است.
بي شك مصطفايي خود با نام «محمدرضا رجايي درقي» آشنا است. وي با خيانت در حق موكل خود پرونده را به نفع يوسف-ح (يكي از نزديكان مصطفايي) مختومه كرده است. گفتني است در اين ميان تا مدتها موكل از اين كه وكيل وي ارتباط نزديك با متشاكي دارد بي اطلاع و ناآگاه بوده است!
مصطفايي را مي توان نمونه بارز يك قانون دان قانون شكن دانست، وي با اشراف به قانون در كلاهبرداري هاي پدرزن خود شركت داشته و با سوءاستفاده از موقعيت خود به موكلينش خيانت كرده است.
مصطفايي اينك در خارج از كشور از حقوق موكلين خود سخن ميگويد بي آن كه اشاره كند در حق چند موكل خيانت كرده و يا با نام چند موكل ديگر حساب هاي بانكي باز كرده است؟
مصطفايي بايد در دادگاه حضور پيدا مي كرد تا پاسخ گويد كه اين پول ها به كدام حساب واريز شده است و اينك كه موكلين با عدم رضايت شكات اعدام شده اند چه كسي از اين پول ها كه با نيت پرداخت به شكات اخذ شده است بهره مند ميشود؟
طبق ماده 41 قانون وكالت مصوب سال 1315 در صورتي كه خيانت وكيل نسبت به موكل خود ثابت شود از قبيل آن كه وكيل با طرف دعواي موكل خود ساخته و بالنتيجه حق موكل خود را تضييع كرده باشد به محروميت ابدي از شغل وكالت محروم خواهد شد و موكل مي تواند خسارت وارده بر خود را از او مطالبه كند.
مصطفايي از سوي موكلان به خيانت متهم و بركنار شده است و حال بي آن كه به اين اتهام پاسخ گويد در مجامع جهاني از سوي موكلين خود سخن مي گويد.
بي بي سي فارسي در گزارشي مي نويسد: دليل صدور حكم بازداشت مصطفايي معلوم نيست هرچند اين احتمال مطرح شده است كه اقدامات او در راستاي دفاع از موكلانش از جمله از طريق اطلاع رساني در سطح بين المللي، باعث ناخرسندي مقامات قضايي شده است.
يقيناً وكيل فراري از قوانين اطلاع دارد و ميداند كه «وكيل بايد اسراري را كه به واسطه وكالت از طرف موكل مطلع شده و همچنين اسرار مربوطه به حيثيات و شرافت و اعتبارات موكل را حفظ نمايد.»
اين در حالي است كه مصطفايي بدون توجه به قانون با بين المللي كردن موضوع موكل خود علاوه بر اين كه خدمتي به وي نكرده است بلكه آبروي موكل و فرزندانش را نيز تباه كرده است.
بدين جهت بود كه پسر سكينه محمدي آشتياني نسبت به سخنان مصطفايي اعتراض و رسماً اعلام مي كند كه مصطفايي ديگر وكيل مادرش نيست.
«سجاد باقرزاده» مي گويد مصطفايي در مصاحبه با اشپيگل و سپس بي بي سي، سخناني مطرح كرده كه دروغ محض است.
فرزندان سكينه آشتياني همچنين با انتشار نامه اي اعلام كردند مادرشان محمد مصطفايي را از وكالت عزل كرده است و از محمد مصطفايي خواسته اند از اظهارنظر درباره پرونده مادرشان خودداري كند.
آن چه كه مسلم است مصطفايي از جيب موكلين سابق خود براي آينده اش هزينه مي كند.
وي كه قرار بود در دادگاه حاضر شده و به اتهامات اقتصادي خود پاسخ گويد با سوء استفاده از موقعيت پيش آمده و نيز پرونده موكلش از كشور فرار كرده و پناهنده شده است.
وي امروز علاوه بر پاسخگويي به اتهامات اقتصادي بايد به اتهام خيانت در حق موكلين خود نيز كه از سوي آنان مطرح شده است پاسخ گويد.

 



موادي از لايحه حمايت از خانواده از دستور كار مجلس خارج شد

به دستور علي لاريجاني و به رغم مخالفت نمايندگان مجلس سه ماده از لايحه حمايت از خانواده از دستور كار مجلس خارج شد.
به گزارش خبرنگار امور مجلس كيهان در ابتداي نشست علني عصر ديروز خانه ملت، لاريجاني في البداهه اعلام كرد كه مواد 22، 23 و 24 لايحه حمايت از خانواده براساس تذكرات و اخطارهاي مكرر نمايندگان براي بررسي بيشتر به كميسيون قضايي ارجاع شد.
وي افزود: براساس مشورت با قوه قضاييه و مذاكراتي مشخص شد كه مواد 23 و 24 اشكالات شرعي دارد، لذا براي تكميل و بررسي بيشتر اين موضوع قرار شد اين مواد به كميسيون برگردد و از جهات شرعي آراسته شود.
ماده 22 لايحه حمايت از خانواده در خصوص ثبت نكاح موقت در صورت باردارشدن زوجه، ماده 23 اين لايحه در خصوص ازدواج مجدد مردان و ماده 24 لايحه مذكور در خصوص مهريه هاي متعارف و غيرمتعارف است.
ارجاع اين مواد به كميسيون در حالي صورت گرفت كه نمايندگان در جلسه روز يكشنبه خود با اين امر مخالفت كرده بودند و لذا اقدام عصر ديروز لاريجاني در ارسال اين مواد به كميسيون بدون راي نمايندگان محل سؤال تعدادي از وكلاي ملت بود.
برهمين اساس در جلسه ديروز پس از اقدام رئيس مجلس در خارج كردن مواد 22 و 23 و 24لايحه حمايت از خانواده از دستور كار مجلس، كوچك زاده و رسايي نمايندگان تهران خواستار ارائه تذكر آئين نامه اي شدند ولي لاريجاني به هيچ وجه به آنها اجازه تذكر نداد.
در نهايت اين دو نماينده نيز به نشانه اعتراض به نحوه اداره مجلس توسط لاريجاني جلسه علني را ترك كردند.
اين رفتار با استقبال خباز نماينده اقليتي كاشمر مواجه شد و او از عملكرد وي تشكر كرد.
همچنين نماينده پاكدشت هم در تذكري كه لاريجاني به وي اجازه بيان آن را داد مدعي شد برخي نمايندگان مي خواهند نقش شعبان بي مخ ها را در مجلس اجرا كنند.
تكليف مجلس
براي وزارت بهداشت
مجلس وزارت بهداشت را مكلف كرد بيماري هايي را كه بايد زوجين پيش از ازدواج عليه آنها واكسينه شوند و نيز بيماريهاي واگيردار و خطرناك براي زوجين و فرزندان ناشي از ازدواج را تعيين و اعلام كند.
نمايندگان مجلس در جلسه علني بعدازظهر ديروز از ارجاع مواد پربحث لايحه حمايت از خانواده براساس ماده 25 اين لايحه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي را مكلف كردند ظرف يك ماه از تاريخ لازم الاجراشدن اين قانون بيماري هايي را كه بايد طرفين پيش از ازدواج عليه آنها واكسينه شوند و نيز بيماري هاي واگيردار و خطرناك براي زوجين و فرزندان ناشي از ازدواج را معين و اعلام كند.
براساس مصوبه مجلس دفاتر رسمي ازدواج بايد پيش از ثبت نكاح، مدارك صادر شده از سوي پزشكان و مراكز مورد تاييد وزارت بهداشت، درمان و آموزش دال بر عدم اعتياد به مواد مخدر و عدم ابتلا به بيماريهاي موضوع اين ماده و يا واكسينه شدن طرفين نسبت به بيماريهاي مذكور را از آنان مطالبه و بايگاني كند.
مجلس مقرر كرد چنانچه گواهي صادر شده بر وجود اعتياد و يا بيماري دلالت كند، ثبت نكاح در صورت اطلاع طرفين بلامانع است.
در مورد بيماريهاي مسري خطرناك كه نام آنها به وسيله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تعيين و اعلام مي شود طرفين جهت مراقبت و نظارت به مراكز تعيين شده معرفي مي شوند.
براساس مصوبه مجلس در مواردي كه بيماري خطرناك زوجين به تشخيص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي منجر به خسارت به جنين باشد، مراقبت و نظارت بايد شامل منع توليد نسل نيز شود.

 



سفير ايران در بحرين: ايران در استراتژي دفاعي خود نياز به اقدامات سري ندارد

سفير كشورمان در بحرين با رد جوسازي برخي رسانه هاي منطقه درباره فعاليت زيرزميني ايران گفت: استراتژي دفاعي جمهوري اسلامي به روشني ترسيم شده و نياز به اقدامات سري ندارد.
به گزارش فارس، حسين امير عبداللهيان در گفت وگو با روزنامه الوسط چاپ بحرين در پاسخ به سوالي درخصوص بيانيه صادره از سوي سازمان امنيت ملي بحرين كه طي آن اشاره شده كه ايران هيچ ارتباطي با هسته هاي نهفته كه اوايل ماه مبارك رمضان در بحرين دستگير شده اند، ندارد، گفت: از همان روزهاي اولي كه اين مسئله مطرح شد با جهات ذيربط در بحرين موضوع پيگيري شد، آنها پس از بررسي موضوع اعلام كردند كه اين مساله صحت ندارد. در آغاز هفته جاري نيز از وزارت خارجه بحرين با من تماس گرفته و اعلام كردند آنچه كه در روزنامه كويتي «القبس» آمده دروغ و عاري از صحت مي باشد.
بيانيه صادره از سوي سازمان امنيت بحرين نيز با شفافيت و صراحت اين موضوع را اثبات مي كند.
مايلم با صراحت و با صداي بلند اعلام كنم كه ايران نيازي به تشكيل هسته هاي محرمانه و زيرزميني در منطقه ندارد كه در صورت حمله احتمالي رژيم صهيونيستي كه يك جنگ رواني بيش نيست، فعال شوند. دليل آن اولا روابط موجود بين ايران و منطقه كه روابطي در حال رشد و توسعه دائم مي باشد، دوم اينكه مردم منطقه از عملكرد رژيم صهيونيستي و جنايت هاي مكرر آن همواره خشمگين هستند و نيازي به تحريك ندارند و سوم اينكه همه شاهدند آنچه را كه نيروهاي آمريكايي در عراق و افغانستان انجام مي دهند به عنوان مثال تنها براي يك مسئله و آن ادعاي مبارزه با تروريسم در افغانستان، آمريكا درصدد دستگيري و يا قتل چند تروريست بود.
براساس آمار رسمي تاكنون بيش از 100 هزار نفر در افغانستان به عنوان جنگ عليه تروريسم كشته شده اند، ولي همچنان سران مسئول آن «تروريسم» حضور دارند. آمريكا به گونه اي عمل مي كند كه گويا همه مردم افغان تروريست هستند. امروز ملت ها بيدار شده اند و به خوبي مي دانند كه در صورتي كه اتفاقي و حادثه اي عليه ايران از سوي رژيم صهيونيستي و يا ايالات متحده آمريكا اتفاق افتد و با حمله به ايران مرتكب حماقتي شوند، ما به خود و صرفا به توانمندي هاي دفاعي خود متكي هستيم و مي دانيم كه دولت ها و ملت هاي منطقه و خارج از منطقه در چنين موضوعي به طور خودجوش واكنش نشان مي دهند. اما اتكاي ما به خدا و توانايي دفاعي مان است. و از طرف ديگر به بركت انقلاب اسلامي و وجود رسانه هاي گروهي گسترده و نيز با توجه به ملت هاي آگاه و درك بالاي آنان، جمهوري اسلامي ايران نيازي به اقدام سري و كارهاي زيرزميني ندارد. استراتژي دفاعي جمهوري اسلامي ايران به روشني ترسيم و به تاييد مقام معظم رهبري حضرت آيت الله سيد علي خامنه اي رسيده است و بر اين اساس روابط استراتژيك ما با كشورهاي منطقه و كشورهاي عضو شوراي همكاري، نيازي به هيچ گونه اقدامات سري در منطقه ندارد.

 



وزير دفاع در گفت وگو با العالم: آماده تسليح كامل ارتش لبنان براي دفاع از مرزهاي خود هستيم

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح بار ديگر بر آمادگي ايران بر تأمين سلاح هاي مورد نياز لبنان براي دفاع از مرزهاي اين كشور تأكيد كرد.
احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در گفت وگو با شبكه تلويزيوني العالم گفت: در صورت درخواست دولت لبنان، جمهوري اسلامي ايران آماده است تا سلاح هاي مورد نياز آن ها را براي دفاع از مرزهاي خود در اختيار اين كشور قرار دهد.
وحيدي با بيان اينكه قبلاً هم اعلام كرده ايم كه ارتش لبنان مي تواند سلاح هاي مورد نياز خود را از ايران تهيه كند، افزود: ارتش لبنان، دوست ما است و در منطقه اي حضور دارد كه تحت فشار و تهديد رژيم صهيونيستي است. به همين دليل ما براي كمك به ارتش لبنان براي دفاع از مرزهاي اين كشور آماده ايم و در صورت درخواست از جمهوري اسلامي ايران، ارتش اين كشور را مسلح خواهيم كرد.

 



علي(ع) همتاي قرآن كريم در تمام شئون

اگر خواستيد آدرس ولايت علي(ع) را درست بررسي كنيد كه او كجاست، بايد در حرم امن قلب پيغمبر راه پيدا كنيد. پيكر مطهرش در درون كعبه به دنيا آمده، اين يك كار جسمي است؛ امّا جان علي در جان پيغمبر قرار دارد. اين نه تنها درآيه مباهله تصريح شده كه فرمود: علي به منزله نفس ماست: و انفسنا و انفسكم (1)؛ بلكه از ضميمه كردن خطبه نهج البلاغه با آيه قرآن استنباط مي شود. در نهج البلاغه،حضرت يك ادّعائي دارد، چون معصوم است و: ما ينط ق عن الهوي(2) است، مقبول است و مشابه اين ادّعا را هم خود پيغمبر درباره علي بيان كرد.
در خطبه معروف قاصعه فرمود: نّي اري نور الوحي و الرّ ساله و اشمّ ر يح النّبوّه (3). عرض كرد: من بوي وحي را مي شنوم، من نور وحي و رسالت را مي بينم و بوي نبوّت را استشمام مي كنم. در همان خطبه دارد كه رسول اكرم به علي بن أبيطالب (ع) فرمود: يا علي ! نّك تسمع ما اسمع و تري ما اري لا أنّك لست ب نب ي و نّك لوزير (4). فرمود: علي ! هر چه را من مي بينم، تو مي بيني؛ هر چه را من مي شنوم، تو مي شنوي. منتها تو ولي هستي و وزير مني و نبي نيستي؛ اين مقدّمه اي است كه در نهج البلاغه هست.
برقراري تماس فرشته وحي با قلب مطهّر و جان پاك پيامبر اكرم (ص)
امّا آيه قرآن مي فرمايد: نزل ب ه الرّوح الأمين، علي قلب ك ل تكون م ن المنذ رين (5). يعني اين فرشته وحي پيام الهي را مي آورد در قلب تو پيغمبر؛ با گوش دل تو پيغمبر حرف مي زند. ديگران حرف فرشته را نمي شنوند، چون در درون دل توست.
پس در محرم خانه دل، يك چشمي است، يك گوشي است، يك بينشي است و مانند آن كه بعضي دارند، بعضي ندارند. آن كاملش را انبياء و اولياء (ع) دارند، ناقصش را مؤمنين دارند و غير مؤمن فاقد آن است كه: لا تعمي الأبصار و لك ن تعمي القلوب الّت ي ف ي الصّدور(6). آنها كه عمي و صمّ و بكم اند، خارج بحثند. مؤمنين، ضعيفش را دارند، كامل معصومش را معصومين دارند.
پس در حريم دل رسول گرامي، جا براي نزول فرشته هاست؛ فرشته وحي آنجا مي آيد و آنجا پيام خدا را پياده مي كند: نزل ب ه الرّوح الأمين علي قلب ك. اگر كسي در درون دل پيغمبر نباشد، چگونه حرف فرشته را مي شنود ؟! چگونه بوي نبوّت را استشمام مي كند؟! چگونه آنچه را كه پيغمبر مي بيند، او مي بيند ؟! از انضمام خطبه قاصعه و اين آيه نوراني بر مي آيد كه علي بن أبيطالب در درون جان جانان قرار دارد؛ اين مي شود « نفس پيغمبر». اينها اگر از نظر بدن كثيرند، اما آنجا از نور واحدند. اين زيارت هاي بلند، مخصوصاً زيارت جامعه كبيره اين مضمونها را تفهيم مي كند.
از آن به بعد حرف علي (ع) خيلي رساست. فرمود: هيچ كسي مثل من نبود.آنهائي كه نامشان در اسد الغاب ه و امثال اسد الغاب ه آمده؛ در حدود 12 هزار نفر از حضري و بدوي وجود مبارك رسول گرامي را ادراك كرده اند. اين 12 هزار نفر يك طرف و علي بن أبيطالب يك طرف؛ به اندازه علي حرف ندارند براي گفتن !تمام اين افرادي كه در مدّت 23 سال محضر پيغمبر را درك كردند، يك بار يا بيشتر. اين همه مردم در ظرف 25 سال، 23 سال با رسول گرامي بودند و وجود مبارك حضرت امير يك تنه حرف آورد !! در همان نهج دارد كه: كان يجاو ر كلّ سنه ب ح راء و كنت اراه و لا يراه احد غير ي (7). هر ساله پيغمبر در حراء مجاور مي شد؛ فقط من مي ديدم، ديگران نمي ديدند. ديگران فكر مي كردند او آمده براي چراي گوسفندها؛ امّا به حراء مي رود و چه مي كند، من ديدم و من مي بينم.
اشراف علم علوي بر تمامي حوادث و رخدادهاي عالم تا روز قيامت
چنين كسي وقتي سر بر مي آورد و ادّعا مي كند، مي گويد: سلون ي قبل ان تفق دون ي. بعد سوگند ياد مي كند: فوالّذ ي نفس ي ب يد ه لا تسألون ي عن ش يءفيما ب ينكم و ب ين السّاعه و لا عن فئه تهد ي م ائهً و تض لّ م ائه لا و انباتكم ب ناع ق ها و قائ د ها و سائ ق ها (8). فرمود: هر چه مي خواهيد از من بپرسيد. قسم به ذات كسي كه جان علي در دست اوست؛ اگر جريان آينده را از الآن تا قيامت، حوادث الآن كه مثلاً 25 سال بعد از رحلت آن حضرت است، مثلاً سنه 35 هجري يا 30 هجري يا 34 هجري؛ فرمود: از الآن تا قيامت ! معلوم نيست قيامت ك ي قيام بكند. ممكن است 1 روز بعد قيام بكند، 1 ساعت بعد قيام بكند، 1 ميليون سال بعد قيام بكند؛ ما چه مي دانيم ؟! ما هر لحظه منتظريم. امّا ادّعاي علوي اين است؛ فرمود: قسم به ذات كسي كه جان علي در دست اوست؛حوادث الآن تا روز قيامت؛ هر چه بپرسيد، علي بلد است.
فرمود:احزاب و گروهها كه مايه هدايت عدّه اي و گمراهي يك عدّه اي هستند، من مي دانم رهبرانشان كيست، دنباله كننده كيست، جلو رونده كيست؛ همه را بلدم. اين حرف را در حضور دوست و دشمن گفت؛ احدي انكار نكرد ! و دوست و دشمن هم اين را نقل كردند.
علي (ع) همتاي قرآن كريم در جميع شئون
در اوائل نهج هم هست كه:و الله لو ش ئت ان اخب ر كلّ رجل م نكم ب مخرج ه و مول ج ه و جميع شأن ه لفعلت و لك نّي اخاف ان تكفروا ف يّ ب رسول الله (9). قسم به خدا من سرنوشت تك تك شما را مي دانم. من نه تنها درباره آينده چنين علمي دارم، درباره حال هم چنين علمي دارم؛ سرگذشت تك تك شما را هم مي دانم. ادّعائي كه ذات أقدس له در قرآن كريم از عيسي بن مريم نقل كرد، كم رنگ تر از اين است: انا انبّ ئكم ب ما تأكلون و ما تدّخ رون ف ي بيوت كم (10)؛ محدوده ادّعاي عيسي به اندازه انجيل عيسي است ! هيچ پيغمبري بالاتر از كتاب خود حرف نمي زند.
هر پيغمبري همتاي كتاب خودش است؛ اين يك مقدّمه. علي چون جان پيغمبر است، همتاي قرآن است؛ اين دو مقدّمه و قرآن نه تنها مصدّق صحف گذشته هاست، بلكه مهيمن بر همه كتابهاست؛ اين سه مقدّمه. كسي كه همتاي مهيمن است، مهيمن خواهد بود؛ اين نتيجه يا مقدّمه چهارم. ادّعاي عيسي طبق بيان خدا در قرآن در همين حد است كه: نّي انبّ ئكم ب ما تأكلون و ما تدّخ رون ف ي بيوت كم و مانند آن.
امّا ادّعاي علي (ع) اين است كه به سرنوشت تك تك شما آگاهم. ولي اگر بگويم، شايد آن ظرفيّت را نداشته باشيد و بگوئيد: (معاذ الله) علي از پيغمبر أفضل است و همين مايه ارتداد شما بشود. ولي اين را با دوستان خواص خودم در ميان مي گذارم، آنها كه چنين ظرفيّتي دارند؛ چون: نّ هذ ه القلوب اوع يه فخ يرها اوعاها (11).
بعد هم فرمود:من اوّل كسي بودم كه حرف پيغمبر را گوش دادم. من قبل از اسلام ديگران مسلمان شدم ! اينكه مي گويند: انقلابي قبل از انقلاب، براي آن است كه تشخيص دادن راه بسيار سخت است و تحمّل خطر از آن سخت تر. فرمود: آن روز كه براي خيلي ها معلوم نبود اسلام حق است، من تشخيص دادم؛ آن روز كه خطر داشت، من به استقبال خطر رفتم؛ اينها گوشه هائي از علم آن حضرت است.
شجاعت كبري، مخصوص علي بن ابيطالب (ع)
سلحشوراني بودند كه شمشير كشي مي كردند، ولي حضرت فرمود: اگر همه عرب صف ببندند، من رو بر نمي گردانم:لو تضافرت او تضاهرت العرب علي ق تال ي لمّا ولّيت (12). اينها مهم نيست، اينها در جهاد اصغر است،آنكه در جهاد اصغر پيروز است، داراي شجاعت صغري است. آنكه در جهاد اكبر ظفرمند است، داراي شجاعت كبري است و آن مخصوص خود علي (ع) است.
بعد هم به مردم اعلام كرد: مردم ! اگر راهي كه من طي كرده ام، آن راه را ادامه ندهيد؛ گرفتار حوادث خونبار خواهيد شد. در سحر نوزدهم ماه مبارك رمضان حضرت نشسته بود، فرمود: أنا جال س ملكتن ي عين ي. اين حالت ها براي ائمه (عليهم السّلام) هست؛ در باره سيّدالشهداء (ع) هم هست. حالا يا خواب بود كه عدّه اي بر آنند؛ يا نه، حالت منامي است نه خواب. وجود مبارك سيّدالشهداء خواب بود، خوابيد در روز عاشورا يا عصر تاسوعا، خوابيد و يا درحالت منامي ديد كه به او مي گويند: اين قافله به كربلا مي رود و مرگ، اينها را تعقيب مي كند(13).
شكايت علي (ع) از امت به پيامبر (ص) و نفرين ايشان
به هر تقدير در نهج حضرت فرمود: من در سحر ماه مبارك رمضان نشسته بودم: ملكتن ي عين ي فسنح ل ي رسول الله(14)پيغمبر را ديدم، حالا يا در خواب، يا در حالت منامي. به پيغمبر عرض كردم: از امّت تو انحراف و دشمني ديدم، جنگ را بر من تحميل كردند، من خيلي سختي از امتت ديدم ! فرمود: ادع عليه م (15)؛ نفرين بكن. اينكه پيغمبر فرمود: نفرين بكن، يعني در اين حال اين دعا مستجاب است.
بهترين دعائي كه حضرت در سحر نوزدهم ماه مبارك رمضان براي خودش كرد و بدترين نفرين براي امت تبهكار، اين است؛ عرض كرد: خدايا ! مرا بگير و بدتر از من به اينها بده ! اينها را از من بگير و بهتر از اينها به من برسان ! اين كلمه خير و شرّ كه در اين دعاست؛ تعييني است، نه تفضيلي. نظير: اولوا الأرحام بعضهم اولي ب بعض(16) است. نه يعني من بدم، بدتر از من؛ نه يعني اينها خوبند، خوبتر از اينها به من بده؛ نه. من خوبم؛ من را بگير، بد به اينها بده. اينها بدند؛ بد را از من بگير، خوب را به من بده:ابدلهم الله ب ي خ يراً م نهم و ابدلن ي الله ب ه شرّاً م نّي(17).
برگرفته از بيانات آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته)
در ديدار با اقشار مختلف مردم قم به مناسبت سالروز شهادت حضرت علي (ع)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) آل عمران/ 61 (2) نجم/ 3 (3) نهج البلاغه/ خ 192(قاصعه) (4) بحار الأنوار/ 14/ 476
(5) شعراء/ 193 و 194 (6) حج/ 46 (7) نهج البلاغه/ خ 192 ـ ( فضل الوحي ) (8) همان/خ93
(9) همان/خ175 (10) آل عمران/ 49 (11) نهج البلاغه/ خ 175 (12) همان/ نامه 45
(13)بحار الأنوار/ 44/ 364 (14) نهج البلاغه/ خطبه 70 (15) همان (16) انفال/ 75و احزاب/ 6
(17) نهج البلاغه/ خ 70

 



با امضاي اين طرح صورت گرفت
حمايت بيش از 150 نماينده از طرح «نظارت بر مجلس »

با نهايي شدن طرح نظارت بر نمايندگان و نزديك شدن زمان بررسي آن در صحن علني، 150 نماينده ضمن حمايت از اين طرح آن را امضاء كردند.
پس از نهايي شدن طرح نظارتي جديد مجلس شوراي اسلامي كه بر سه محور «نظارت مجلس بر مجلس »، «نظارت مجلس بر كميسيون ها » و «نظارت مجلس بر نمايندگان » استوار است، نمايندگان اقدام به حمايت از اين طرح با زدن امضاء پاي آن كردند.
تعداد امضاهاي اين طرح تا پايان جلسه علني ديروز مجلس شوراي اسلامي از مرز 150 امضاء عبور كرد اما طرح مذكور بنابر مسائلي كه ديروز در خانه ملت پيش آمد به هيئت رئيسه ارائه نشده و ارائه آن به جلسات آينده موكول شده است.
براساس اين گزارش، جايگاه شوراي نگهبان در قانون اساسي در طرح نظارت بر نمايندگان هيچ تغييري نكرده است البته مصونيت، امكانات دادن به نمايندگان و برخورد با نمايندگاني كه بخواهند از چارچوب قانون خارج شوند، از جمله مسائلي است كه در طرح مذكور لحاظ شده است.

 



مايك مولن: گزينه نظامي عليه ايران در دستور كار نيست

رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا اعلام كرد كه كشورش به گزينه نظامي عليه ايران فكر نمي كند.
به گزارش پايگاه خبري سكيوريتي مترز، «مايك مولن» در جمع تاجران محلي در ديترويت آمريكا درباره برنامه هسته اي ايران گفت: آمريكا هنوز رويكرد ديپلماتيك را دنبال مي كند و مداخله نظامي گزينه اي نيست كه ارتش آمريكا فعلا به آن فكر كند.
مولن ادامه داد: چيزهاي زيادي درباره ايران وجود دارد كه آمريكا از آن اطلاع ندارد دو كشور از سال هزارو نهصد و هفتاد و نه تاكنون مذاكره آشكار نداشته اند ما همديگر را بخوبي نمي شناسيم من نگرانم كه محاسبات غلط باشد و يك حادثه كوچك به وضعيت غيرقابل كنترل منجر شود.وي در عين حال مدعي شد كه ايران در تلاش براي دستيابي به توانمندي توليد سلاح هسته اي است
تحريم نمادين ايران
كره تايمز به نقل از منابع آگاه اعلام كرد، كره جنوبي به علت روابط تجاري نزديك با ايران نمي تواند ايران را تحريم كند و اين تحريم صرفا نمادين خواهد بود نه واقعي.
به گزارش فارس به نقل از كره تايمز، روز جمعه مقامات دولتي كره اظهار داشتند كه كره از استراتژي آمريكا براي تحريم ايران تبعيت خواهد كرد و تحريم هايي را براي ايران در نظر خواهد گرفت.
هيئت نمايندگان سئول اكنون براي افزايش كارايي سطح اقدامات اين تحريم ها و مجازات ها در واشنگتن هستند كه يك هيئت اختصاصي و مستقل از تهران بازديد خواهند كرد.
مقامات كره اعلام كردند به دليل روابط تجاري نزديك با كشورهاي خاورميانه نمي توانند همانطور كه آمريكا از آنها انتظار دارد تحريم هاي شديدي نسبت به ايران اعمال كنند.
يكي از مقامات كره به روزنامه تايمز كره گفت: كاري كه نسبت به ايران انجام خواهيم داد فقط يك حركت نمادين است و ما از طريق ارتباطات مستقيم و غيرمستقيم تلاش خواهيم كرد مجال و فرصتي براي مذاكرات بيشتر فراهم كنيم.

 



رئيس مجمع تشخيص مصلحت : در اين شب ها از خدا بخواهيم كه نعمت انقلاب و نظام اسلامي را حفظ كند

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به در پيش بودن شب هاي عزيز قدر گفت: در اين شب هاي باعظمت مهمترين دعا و خواسته ما از خداوند بايد اين باشد كه نعمت انقلاب و نظام اسلامي را كه در سايه مجاهدت هاي بسيار به دست آمده حفظ كند و ما را نيز قدردان اين نعمت قرار دهد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني «در محفل انس با قرآن و عترت» و در جمع قاريان و حافظان داخلي و بين المللي قرآن كريم با اشاره به رشد روزافزون تعاليم اين كتاب آسماني و مكتب اهل بيت(ع) در جهان اظهار كرد: مهمترين نشانه اين اتفاق مبارك بغض و كينه رشد يابنده دشمنان اسلام و انقلاب است به گونه اي كه برخي آباء كليسا در آمريكا و ايتاليا از جشن قرآن سوزي به مناسبت سالگرد 11 سپتامبر سخن مي گويند.
وي «دشمني كنوني مستكبران با اسلام و قرآن را شبيه به فشارهاي سنگين كفار به پيامبر گرامي اسلام» خواند و تصريح كرد: متعصبان و جاهلان دنياي غرب اكنون به بهانه افراط گرايي اسلامي و تروريسم كور القائده بغض و كينه خود را نسبت به تعاليم رهايي بخش اسلام و قرآن به صراحت بيان مي كنند.
وي گروه هاي افراطي اسلامي چون القاعده و طالبان را ساخته سرويس هاي جاسوسي آمريكا و غرب خواند و گفت: آمريكا قصد داشت با تقويت افراط گرايي اسلامي و تقويت و تأسيس گروه هاي تندرو انقلاب اسلامي را متوقف كند، اما حكمت خداوند اين بود كه دست پروردگان آن ها اكنون بلاي جان خودشان شده اند.
رئيس مجلس خبرگان در «محافل انس با قرآن و عترت» را نمونه هاي ارزشمند قدرشناسي مردم ايران نسبت به قرآن و مكتب اهل بيت عليهم السلام خواند و تاكيد كرد: در حال حاضر اين محافل واسطه هاي خوبي براي آشنايي هرچه بيشتر جوانان و نوجوانان ايران اسلامي با حفظ، قرائت و تفسير قرآن كريم شده اند.
وي افزود: هر مقداري كه خودمان را به قرآن و مكتب اهل بيت، قرآن ناطق و قرآن صامت نزديك تر كنيم، همان را به خداوند نزديك كرده ايم.
وي با بيان اين كه « اكنون يك چهارم انسان هاي روي زمين عاشق قرآن هستند و بخش بزرگي از انسان ها نيز از معارف و اخلاقيات مكتب اسلام متأثر هستند» گفت: براي ما مسلمانان افتخار بزرگي است كه خداوند سعادت ما را در انس و الفت با قرآن قرار داده است.

 



غفوري فرد: دولت دهم در عرصه سياست خارجي از اقتدار نظام دفاع كرد

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت در عرصه سياست خارجي توانسته است از اصول و ارزش هاي نظام و انقلاب دفاع كند.
حسن غفوري فرد در گفتگو با فارس درخصوص عملكرد دولت دهم گفت: دولت دهم در ابعاد خارجي از اقتدار نظام و اصول انقلاب دفاع كرده و در مجامع بين المللي، جمهوري اسلامي ايران مقتدرانه ظاهر شده است.
وي ادامه داد: سياست هاي كلي نظام را رهبري مشخص و ابلاغ مي كند و وظيفه رئيس جمهوري پيگيري سياست هاي ابلاغي است.
عضو هيئت رئيسه مجلس در خصوص عملكرد دولت در حوزه فناوري هاي پيچيده تصريح كرد: در مسائل فني، صنعتي و تكنولوژيكي اقدامات خوبي انجام شده است. نيروگاه اتمي بوشهر بعد از 35 سال راه اندازي شد. سفينه به فضا فرستاده شد و در مورد صنايع دفاعي و نظامي نيز عملكرد دولت روشن و مشخص است.
وي از عملكرد دولت دهم در حوزه هدفمند كردن يارانه ها انتقاد كرد و اظهار داشت: در مورد يارانه ها هنوز تصميمات به نتيجه نرسيده و علي رغم اينكه يك سال از زمان تعيين شده گذشته اين طرح اجرايي نشده است در حالي كه قرار بود از اوايل امسال ابلاغ شود.

 



ترور نافرجام نماينده آيت الله سيستاني

نماينده آيت الله سيستاني، مرجع بزرگ شيعيان عراق صبح ديروز از يك سوء قصد جان سالم به در برد.
به گزارش پايگاه خبري العالم، شيخ«فاضل المعموري» نماينده آيت الله سيستاني، مرجع تقليد بزرگ شيعيان در عراق از يك سوء قصد در استان« بابل» واقع در جنوب بغداد جان سالم به در برد؛ در اين حادثه يكي از همراهان وي به شهادت رسيد.
سايت خبري «الهيئه نت» نيز با اعلام اين خبر نوشت، حادثه صبح روز دوشنبه هنگام خروج وي از مسجد «احاويل» روي داد.
منابع رسانه اي به نقل از برخي نيروهاي امنيتي در استان بابل نيز اعلام كردند، تعدادي از افراد مسلح ناشناس به منزل فاضل المعموري در منطقه المحاويل در شمال شهر حله در مركز استان بابل يورش بردند.
بنا بر اين گزارش، خوشبختانه «المعموري» در اين حادثه هيچ آسيبي نديده است. نيروهاي امنيتي بعد از اين حمله بلافاصله در محل حادثه حاضر شده و با محاصره منطقه مورد نظر تلاش براي شناسايي عاملان اين اقدام را آغاز كردند. تا كنون كسي مسئوليت اين حمله را بر عهده نگرفته است.

 



اين هفته آژانس براي نخستين بار درباره اسرائيل گزارش مي دهد

مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي احتمالا براي اولين بار اين هفته درباره برنامه هسته اي غيرصلح آميز رژيم صهيونيستي گزارش مي دهد.
يك ديپلمات غربي در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: يوكيا آمانو، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي تصميم دارد اين هفته گزارش خود را درباره اسرائيل ارائه دهد.
به گفته اين ديپلمات غربي، اين گزارش در واقع نتايج نظرات كشورها در اين باره كه چكار بايد كرد تا اسرائيل به عضويت معاهده ان.پي.تي درآيد را منعكس خواهد نمود.
«يوكيا آمانو» مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در نشست قبلي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي گفته بود كه در واقع اين گزارش، نتايج نظرات همه كشورهاي عضو آژانس درباره اسرائيل است.
آمانو در اين باره گفته بود: قطعنامه كنفرانس عمومي آژانس بين المللي انرژي اتمي از من خواست تا به همراه ديگر كشورهاي ذيربط، براي دستيابي به يك جمع بندي اقدام نمايم و گزارش خود را به نشست شوراي حكام و همچنين پنجاه و چهارمين اجلاس كنفرانس عمومي آژانس در سپتامبر ارائه كنم.
يوكيا آمانو به همين دليل نامه اي در آوريل سال 2010 ميلادي به همه كشورهاي عضو نوشت و از آنان خواست كه وي را درباره هرگونه نظراتي درباره اينكه چگونه مي توان به اهداف اين قطعنامه دست يافت مطلع سازد.
در نشست قبلي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي موضوع تهديدات توان تسليحاتي اتمي رژيم صهيونيستي پس از 52 سال در دستور كار قرار گرفت و بررسي آن به تصويب رسيد.
رژيم صهيونيستي تاكنون از قراردادن تاسيسات هسته اي خود تحت نظارت پادمان آژانس و الحاق به ان.پي.تي امتناع كرده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14