(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 14 شهريور  1389- شماره 19733

توضيحات سازمان منطقه آزادكيش درباره يك خبر
رعايت محدوديت هاي آستانه حضرت معصومه(س) در پروژه مونوريل
كوتاه از هفته دولت
به نام خوراسگان به كام اصفهان
بهره برداري از آرامستان هاي آلاچيقي در بهشت رضاي مشهد
مديرعامل شركت آب منطقه اي گلستان: پيشرفت 78 درصدي پروژه سد كبود وال
هزينه 40 ميليارد ريالي در راستاي محروميت زدايي
انتقال 45 ميليون مترمكعب آب زرينه رود به اراضي كشاورزي بناب
تجليل از قاري برتر مسابقات بين المللي قرآن كريم در اصفهان
ايجاد 9000 فرصت شغلي جديد دراستان قزوين
15 هزار هكتار از اراضي كرمانشاه به سيستم آبياري مجهز مي شوند
رئيس بيمارستان امام خميني شهرستان: بخش VIP در فريدونكنار راه اندازي مي شود
مسير كهگيلويه و بويراحمد به مشهد 130 كيلومتر كوتاه تر مي شود
انتقاد استاندار گيلان از طولاني شدن روند اجراي پروژه ها در رشت
سالانه 200 هزار پاكستاني به زيارت مشهد و قم مي روند



توضيحات سازمان منطقه آزادكيش درباره يك خبر

در پي چاپ خبر «جشنواره تابستاني كيش در نيمه راه پايان يافت» در كيهان مورخ 3/6/89، سازمان منطقه آزاد كيش توضيحاتي ارسال كرد. در اين نامه، آمده است: سيزدهمين جشنواره تابستاني كيش از روز پنجم تيرماه مصادف با سيزدهم رجب ولادت حضرت امام علي(ع) آغاز شده و همانطور كه از قبل توسط مسئولان ستاد برگزاري جشنواره اعلام شده بود تا دوم مهرماه ادامه خواهد داشت.
اين جشنواره در مرحله اول از 8 تير تا 19 مردادماه برگزار شد و در مرحله بعدي از شب عيدفطر يعني از 19شهريورماه مجدداً آغاز و تا دوم مهرماه همچنان به كار خود ادامه خواهد داد. و همانطور كه قبلا توسط رسانه هاي جمعي اعلام شده، عنوان مرحله دوم جشنواره تابستاني «خداحافظ تابستان» مي باشد.
در همين ارتباط بايد يادآور شد كه بسياري از هموطنان عزيز در اقصي نقاط كشور با آغاز ماه مبارك رمضان و به منظور تعظيم شعائر اسلامي، پاسداري از حرمت اين ماه عزيز و به خاطر باطل نشدن روزه خود از سفر كردن پرهيز مي كنند، مسئولان برگزاري جشنواره تابستاني كيش نيز با در نظر گرفتن اين مسئله كه در اين ماه مبارك، مسافران و گردشگران كمتري در كيش حضور خواهند داشت و به دليل اينكه اساساً برگزاري جشنواره جذب گردشگري مي باشد و با تأملات ديني (تشويق براي عدم روزه داري) جشنواره را به طور موقت براي يك ماه متوقف كرده تا پس از سپري شدن اين ماه، با برنامه ريزي قبلي مرحله دوم جشنواره از شب عيدفطر بار ديگر آغاز شود.
كيهان: آنچه در اين توضيحات آمده، عيناً در خبر كيهان نيز درج شده بود، اما نكته اينجاست كه برخلاف آنچه در اين توضيحات آمده، تعطيلي ماه مبارك رمضان در برنامه ريزي اوليه جشن تابستاني امسال كيش وجود نداشته و به همين دليل بازاريان، كسبه، هتلها و... به دليل اين تعطيلي غيرمنتظره متحمل خسارتهاي سنگين شدند بويژه كه بسياري از آنها براي مسافران جا رزرو كرده بودند و به همين دليل و پس از اعتراضات گسترده هلتداران، كسبه و بازاريان، جشنواره تابستاني از 19 شهريور به بعد تمديد شد و خبر آن در حد فاصل ارسال و درج خبر خبرنگار كيهان انتشار يافت. گفتني است از سالهاي گذشته در ايام مبارك رمضان جشن باشكوه رمضان پس از اذان مغرب برگزار مي شد و صداو سيما نيز آن را منعكس كرده است.

 



مديرعامل سازمان قطار شهري قم خبر داد
رعايت محدوديت هاي آستانه حضرت معصومه(س) در پروژه مونوريل

قم- خبرنگار كيهان:
مديرعامل سازمان قطار شهري قم گفت؛ محدوديت هايي كه آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و ميراث فرهنگي براي پروژه مونوريل تعيين كرده اند، قابل رعايت است.
به گزارش روابط عمومي پروژه ملي مونوريل قم، اردشير احمدي، با اشاره به نحوه اجرا و وضعيت پروژه مونوريل قم اظهار داشت: پروژه مونوريل قم كه در نوع خود بي نظير است، براي نخستين بار در كشور به مرحله اجرا درخواهد آمد.
وي ادامه داد: اجراي چنين پروژه اي سال هاست كه در كشور دنبال مي شود كه درنهايت اين پروژه در قم قابليت اجرايي شدن پيدا كرد.
مديرعامل سازمان قطار شهري قم با بيان اينكه تاكنون با حمايت هاي انجام شده مونوريل قم به مراحل بسيار خوبي رسيده است، گفت: استان قم به عنوان نهمين كلان شهر كشور مشمول اعتبارات مربوط به قانون مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت كشور براي ايجاد سامانه قطار شهري شده است كه 50 درصد اعتبارات اين كار از دولت و 50درصد هم از سوي شهرداري ها هزينه مي شود.
وي افزود: پس از تصويب تشكيل سازمان قطار شهري قم مراحل اجرايي دو خط قطار شهري به طول 18 و 31 كيلومتر به صورت عمود بر هم مطالعه شد.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به اينكه اعتبارات قطار شهري به صورت كلي تصويب شده است، بايد پروژه هاي مترو و مونوريل به صورت همزمان پيشرفت كند.
حجت الاسلام بنايي افزود: بحث احداث مترو بايد همچنان همراه با پروژه مونوريل پيش رود، چرا كه اگر اين كار به خوبي انجام نشود در اخذ اعتبار براي سال هاي آينده دچار مشكل خواهيم شد.

 



كوتاه از هفته دولت

تكاب- خبرنگاركيهان: همزمان با هفته دولت و با حضور استاندار آذربايجان غربي بهره برداري از تصفيه خانه آب شرب شهرستان تكاب آغاز شد. مديرعامل شركت آب منطقه اي استان آذربايجان غربي در آيين بهره برداري از اين تصفيه خانه گفت: تصفيه خانه آب شرب شهرستان تكاب بخشي از مجموعه طرح آب رساني به اين شهرستان بود كه از آب سد مخزني ساروق تكاب تغذيه مي شود. وي خاطرنشان ساخت عمليات اجرايي احداث تصفيه خانه آب شرب تكاب از سال 1384 آغاز شده كه براي تكميل و بهره برداري از آن هزينه اي بالغ بر 147ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي و استاني صرف شده است.
اهواز- خبرنگاركيهان: مديرعامل شركت آب و فاضلاب خوزستان گفت: ايستگاه پمپاژ شهر سالند دزفول همزمان با هفته دولت با حضور جمعي از مسئولان به بهره برداري رسيد. مهندس محسن پويا با اعلام اين خبر افزود: با بهره برداري از ايستگاه پمپاژ شهر سالند از توابع شهرستان دزفول، مشكل كمبود آب 500خانوار ساكن در اين شهر و 4روستاي تابعه آن برطرف شد.
وي در ادامه اظهار داشت: اين طرح كه شامل احداث يك ايستگاه پمپاژ، آبگير، 1900 متر خط انتقال 110 و 150ميلي متر و تأسيسات سرچاهي مي باشد، ظرفيت پمپاژ 120مترمكعب آب را در ساعت داراست كه در مدت زمان يك ماه توسط اداره آبفا دزفول به مرحله اجرا رسيده است.
شهركرد- خبرنگاركيهان: همزمان با فرارسيدن هفته دولت، از دومين جايگاه سوخت CNG شهركرد در منطقه ميرآباد اين شهر به بهره برداري رسيد.
اردشير نوريان شهردار شهركرد گفت: اين جايگاه تك منظوره در زميني به مساحت 1400مترمربع و با اعتباري افزون بر 18ميليارد ريال از محل اعتبارات دولتي احداث شده است.
كرمانشاه- خبرنگاركيهان: همزمان با هفته دولت ناحيه صنعتي شهرستان دالاهو با اعتباري بالغ بر 5/14ميليارد ريال به بهره برداري رسيد. گفتني است اين ناحيه صنعتي از مصوبات سفر رياست جمهوري است كه در زميني به مساحت 90هكتار و 4كيلومتر راه سازي، برق 20كيلو ولت و شبكه آب به طول 5/3كيلومتر به بهره برداري رسيد.
بردسكن- خبرنگاركيهان: طي مراسمي با حضور مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس خراسان رضوي، مديريت كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان، فرماندار و جمعي از مسئولان اجرايي بردسكن كلنگ3 پروژه فضاي آموزشي در اين شهرستان به زمين زده شد. براي اين پروژه ها بيش از 6ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
شيراز- خبرنگاركيهان: 140پروژه مخابراتي به مناسبت هفته دولت همزمان با 25 استان با حضور رئيس جمهور از طريق ويدئو كنفرانس و استاندار فارس افتتاح و به بهره برداري رسيد كه شامل 32مركز تلفن كم ظرفيت و پرظرفيت، 8ايستگاه تلفن همراه، راه اندازي مركز ثابت OMC، شبكه هاي فيبرنوري، ديتا به ارزش 100ميليارد ريال است.
كرمانشاه- خبرنگاركيهان: همزمان با هفته دولت شهرك صنعتي هرسين با اعتباري بالغ بر 16ميليارد ريال به بهره برداري رسيد. اين خبر را مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان كرمانشاه اعلام كرد و اظهار داشت: اين شهرك از راهسازي و شبكه توزيع آب به طول 6كيلومتر، شبكه برق به طول 20كيلوولت و مخزن آب زميني با حجم 500مترمكعب برخوردار است.
گرگان- خبرنگاركيهان: مراسم افتتاح متمركز پروژه هاي شهرستان گرگان در تالار فخرالدين اسعد گرگاني با حضور استاندار گلستان، فرماندار گرگان، نماينده ولي فقيه، جمعي از علما و مديران كل و خانواده ايثارگران برگزار شد.
در اين مراسم فرماندار گرگان گزارشي از پروژه هاي قابل افتتاح و پروژه هايي كه عمليات اجراي آن آغاز مي شود ارائه كرد و گفت: در مجموع 580پروژه عمراني، توليدي، اقتصادي و اشتغالزا با اعتباري بالغ بر 110ميليارد تومان قابل افتتاح و بهره برداري است كه تعداد 556پروژه با اعتبار 107 ميليارد تومان افتتاح و 14طرح نيز كلنگ زني شد.
تبريز- خبرنگاركيهان: همزمان با هفته دولت، بهره برداري از هفتادوهشتمين پايگاه اورژانس آذربايجان شرقي بعنوان پايگاه اورژانس شهري شهرك «باغميشه» تبريز، آغاز شد.
اين پايگاه هزارمترمربع مساحت و 149مترمربع زيربنا دارد و مجهز به آمبولانس بنز با تجهيزات پيش بيمارستاني بوده و براي آن 2ميليارد ريال هزينه شده است.
بيرجند- خبرنگاركيهان: به مناسبت گراميداشت هفته دولت، سومين پروژه ورزشي استان با حضور استاندار، مديركل تربيت بدني استان و برخي از مسئولين استاني مورد بهره برداري قرار گرفت. استخر سرپوشيده آزادي خرمشهر در مجموعه ورزشي آزادي شهرستان بيرجند، كه از مصوبات دوم سفر هيئت دولت بوده است با مساحت يك هزار و 151مترمربع و با اعتبار 10ميليارد ريال از محل اعتبارات نفت افتتاح شد.
رودهن- خبرنگاركيهان: فرماندار رودهن گفت: در هفته دولت 49 پروژه با مشاركت دولت و بخش خصوصي در شهرستان افتتاح شد. وي افزود: براي اجراي اين پروژه ها 53ميلياردتومان اعتبار هزينه شده است. همچنين دومين جايگاه سوخت رساني در رودهن به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.
¤ در ششمين روز از هفته دولت و در مراسمي با حضور معاون وزير جهاد كشاورزي، معاون برنامه ريزي استاندار و جمعي از مسئولان استان، 30طرح عمراني در بخش كشاورزي استان با اعتباري بالغ بر 102 ميليارد ريال به صورت همزمان افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
اوز- خبرنگاركيهان: در گراميداشت هفته دولت 5طرح عمراني با هزينه اي افزون بر 11ميليارد و 200ميليون تومان در بخش مركزي شهرستان لارستان به بهره برداري رسيد.
اسفراين- خبرنگاركيهان: بمناسبت گراميداشت هفته دولت با حضور مسئولين دستگاههاي اجرايي از دو پروژه برقرساني شهرك دهنه اجاق از توابع بخش بام و صفي آباد اسفراين بهره برداري شد.
اين طرح ها شامل برقرساني به شهرك دهنه اجاق از توابع بخش بام و صفي آباد و همچنين خط انتقال برق از دهنه اجاق به بام به طول 13كيلومتر است كه براي ساخت و تجهيز آن مبلغ 2ميليارد و 730ميليون و 500هزار ريال از محل اعتبارات شركت توزيع برق استان خراسان شمالي تأمين و پرداخت شده است.
بندرعباس- خبرنگاركيهان: در هفته دولت با حضور سالاري، معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري هرمزگان، جباري نماينده مردم غرب استان در مجلس شوراي اسلامي، احمد شباني فرماندار و جمعي از مسئولان استاني و محلي 6پروژه توزيع نيروي برق شهرستان بستك با اعتبار 23ميليارد ريال به صورت متمركز افتتاح شد.
مهربان- خبرنگاركيهان: همزمان با هفته دولت در مراسمي با حضور مسئولان شهرستان سراب و بخش مهربان بهره برداري از پروژه هاي عمراني شهرداري مهربان آغاز شد. اين پروژه ها شامل جدول گذاري، آسفالت ريزي و ادامه توسعه پارك بزرگ شهر مهربان مي باشد كه در مجموع بيش از 6ميليارد ريال براي اجراي آنها توسط شهرداري مهربان هزينه شده است. همچنين تعدادي پروژه عمراني، فرهنگي و راه سازي با اعتباري بالغ بر 31ميليارد ريال اعتبار در مهربان به بهره برداري رسيد.
بابل- خبرنگاركيهان: به مناسبت گراميداشت هفته دولت 2 الي 8شهريور (ياد و خاطره شهيدان رجائي و باهنر) تعداد 9پروژه عمراني، توليدي، خدماتي و آبي و خاكي مديريت جهاد كشاورزي بابل با اعتباري بالغ بر 17ميليارد و 712ميليون ريال در بابل به بهره برداري رسيد.
مدير جهاد كشاورزي بابل در مراسم افتتاح پروژه ها اظهار داشت: نقش وزارت جهاد كشاورزي در توسعه كشاورزي و تأمين امنيت غذايي و اقدامات مؤثري كه براي خودكفائي محصولات استراتژيك طي سال هاي اخير به عمل آورده، بسيار حائز اهميت است.
ساوجبلاغ- خبرنگاركيهان: 12 طرح خدماتي- كشاورزي و توليدي جهاد سازندگي ساوجبلاغ با حضور فرماندار مورد بهره برداري قرار گرفت. اين طرحها در زمينه آب، تخم مرغ، اسب داري، گلخانه، كارخانه قارچ و مراكز خدمات پس از فروش تراكتور با اعتبار 48ميليارد ريال در سطح شهرستان ساوجبلاغ مورد بهره برداري واقع شد.
قشم- خبرنگاركيهان: همزمان با هفته دولت 33 پروژه با اعتباري بالغ بر يك هزار ميليارد ريال در منطقه آزاد قشم افتتاح و كلنگ زني شد.
رضا موسوي مديرعامل منطقه آزاد قشم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به تعدد پروژه ها در منطقه آزاد قشم، از مجموع 33پروژه 10 پروژه براي مراسم رسمي انتخاب شده است.
قاين- خبرنگاركيهان: در گراميداشت هفته دولت و با حضور معاون برنامه ريزي استانداري خراسان جنوبي 9پروژه آبفاي شهرستان قاينات بطور همزمان افتتاح شد.
دانشي پور، رئيس اداره آبفاي روستايي قاين در تشريح اين پروژه ها گفت: با افتتاح مجتمع آبرساني كرغند پنج روستاي خنج، بزبيشه، سرساران، بنرگ و گريمنج در پوشش آبرساني قرار مي گيرند كه بيش از 480 خانوار از نعمت آب شرب سالم بهره مند مي گردند.
وي اعتبار هزينه شده براي اين طرح 4ميليارد و 600ميليون ريال عنوان كرد.

 



به نام خوراسگان به كام اصفهان

مردم خوراسگان از مشكلاتي كه شوراي اين شهر در الحاق خوراسگان به اصفهان براي شان ايجاد كرده اند، شديدا احساس نگراني مي كنند.
در اوايل سال جاري شوراي اسلامي شهر اصفهان در راستاي تكميل و بهره برداري از پروژه هاي عمراني خوراسگان مبلغ 20 ميليارد تومان اختصاص داد كه قرار شد پس از الحاق اين شهر به اصفهان، اين مبلغ در راستاي آبادي شهر به شهرداري خوراسگان اختصاص يابد، كه متأسفانه با اهمال كاري و خودخواهي اعضاي شوراي اسلامي شهر خوراسگان، اين مبلغ صرف پروژه هاي عمراني شهر اصفهان شد. متأسفانه اعضاي شوراي اسلامي شهر خوراسگان نه تنها به دلايل مشهود و آشكار از الحاق خوراسگان به اصفهان طفره مي روند بلكه در قبال جذب اعتبارات عمراني و دفاع از حقوق شهروندان خوراسگاني نيز فاقد انگيزه لازم هستند.
خوراسگان- خبرنگار كيهان

 



در آذرماه اتفاق مي افتد
بهره برداري از آرامستان هاي آلاچيقي در بهشت رضاي مشهد

مشهد- خبرنگار كيهان:
مديرعامل سازمان فردوس هاي شهرداري مشهد گفت: نخستين آرامستان هاي آلاچيقي در بهشت رضاي مشهد در آينده اي نزديك به بهره برداري مي رسد.
سيدكمال الدين شاهچراغي با اشاره به اين كه اين پروژه اوايل آذرماه سال جاري راه اندازي خواهد شد، افزود: در حال حاضر آرامستان هاي آلاچيقي بهشت رضا به 60 درصد پيشرفت فيزيكي رسيده است.
وي اظهار داشت: در شرايط كنوني مقدار اعتبار هزينه شده براي اجراي اين طرح 100ميليون تومان در نظر گرفته شده است.
شاهچراغي با اشاره به اينكه پروژه آرامستان هاي آلاچيقي در زميني به وسعت 5/2هكتار در حال ساخت است، اظهار داشت: در پروژه آرامستان هاي آلاچيقي امكاناتي همانند 200 قبر آلاچيقي، آبياري قطره اي فضاي سبز داخلي آلاچيق و نوع طرح و سازه آلاچيق با بهره گيري از امكانات روز در نظر گرفته شده است.

 



مديرعامل شركت آب منطقه اي گلستان: پيشرفت 78 درصدي پروژه سد كبود وال

گرگان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت آب منطقه اي گلستان از پيشرفت 78 درصدي پروژه سد كبود وال خبر داد.
مهندس ايرج حيدريان درحاشيه بازديد از اين سد با اشاره به هزينه 280 ميليارد ريالي كه تاكنون صرف شده گفت: براي اجراي اين پروژه كه يكي از بزرگترين پروژه هاي شبكه آبياري و زهكشي استان است 680 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده و درحال حاضر نيز كانال انتقال آب از سد به اين شبكه به طول 14 كيلومتر و به ظرفيت 5/6 مترمكعب درثانيه احداث شده است.
وي با اشاره به اهداف اين پروژه گفت: جمع آوري و تنظيم سالانه 50 ميليون مترمكعب جريان هاي رودخانه هاي زرينگل و كبودوال براي توسعه و بهبود كشاورزي و سيرآب شدن 10 هزار هكتار از اراضي استان از اهداف اين طرح است.

 



توسط كميته امداد طبس صورت مي گيرد
هزينه 40 ميليارد ريالي در راستاي محروميت زدايي

طبس - خبرنگار كيهان:
رئيس كميته امداد امام خميني شهرستان طبس گفت: اين نهاد سال گذشته در راستاي رسيدگي به امور محرومين در شهرستان طبس، 40 ميليارد ريال هزينه كرده است.
احمد رفيعي افزود: تعداد 1713 خانوار كه معادل 6 درصد جمعيت طبس را تشكيل مي دهند از خدمات اين نهاد در امور عمراني، ساختماني، مستمري، بهداشت و درمان، آموزش فرهنگي، اشتغال و خودكفايي بهره مند مي شوند.
وي از تحت پوشش قرارداشتن 650 دانش آموز و 110 دانشجوي طبسي خبر داد و گفت: سال گذشته بالغ بر 700 ميليون ريال در امور تحصيلي آنان هزينه شده است.
رفيعي در پايان افزود: تعداد 10 هزار نفر از محرومين شهرستان طبس در ماه مبارك رمضان در ضيافت افطار اطعام مي شوند.

 



فرماندار خبر داد
انتقال 45 ميليون مترمكعب آب زرينه رود به اراضي كشاورزي بناب

بناب- خبرنگاركيهان:
فرماندار بناب درجلسه كارگروه آب و كشاورزي شهرستان از انتقال 45 ميليون مترمكعب آب از محل زرينه رود به اراضي كشاورزي بناب در آينده اي نزديك خبر داد.
سعيد برقي گفت: بناب از جمله شهرستانهاي استان مي باشد كه دربخش كشاورزي مشكل آب ندارد ولي مسئولين جهاد كشاورزي بايستي با تشكيل كلاس و كارگاههاي متعدد آموزشي كشاورزان را به سمت آبياري تحت فشار ترغيب كنند و آن را جزو اولويت برنامه هاي خود قرار دهند.
فرماندار بناب نبود آمار دقيق توليد و ميزان مصرف محصولات كشاورزي را يكي از مشكلات بخش كشاورزي كشور دانست و از مسئولان جهاد كشاورزي خواست برنامه ريزي دقيق براي توليد محصولات كشاورزي داشته باشند تا محصولات توليدي روي دست كشاورزان نماند.
وي گفت: 80 هزارتن محصول پياز بناب وارد بازار مي شود و كشاورزان نگران قيمت فروش محصولات توليدي خود هستند.

 



تجليل از قاري برتر مسابقات بين المللي قرآن كريم در اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
در مراسمي با حضور مسئولان، اساتيد قرآن كريم و اقشار مختلف مردمي از قاري نخست مسابقات بين المللي قرآن كريم در مهمانسراي عباسي اصفهان تقدير شد.
در اين مراسم از «مسعود نيكدستي» كه در مسابقات بين المللي قرآن كريم سال جاري در تهران به مقام نخست دست يافته بود، تجليل و قدرداني شد.
در ادامه اين برنامه همچنين از ناصر رضوي، غلامرضا شاه ميوه، محمدرضا ستوده نيا، محمدرضا حاج اسماعيلي، رسول گوهري فر، صادق همدانيان، رضا سعادت نيا و محمدرضا خالقي بعنوان پيشكسوتان و اساتيد بنام قرآن كريم تقدير شد.
شايان ذكر است، مسعود نيكدستي متولد سال 1355 در اصفهان و دكتر دندانپزشك است و قرائت قرآن را از هشت سالگي آغاز كرده و تاكنون مقام هاي مختلفي نيز در مسابقات قرآني كسب كرده است.
وي در مسابقات بين المللي قرآن كريم كه تيرماه سال جاري در تهران برگزار شد موفق به كسب مقام نخست رشته قرائت شد و اين نخستين بار بود كه يك قاري از اصفهان چنين مقامي را كسب مي كند.
در پايان مراسم هدايا و لوح هاي تقدير از سوي استاندار، نمايندگان مجلس و اساتيد قرآن به مسعود نيكدستي اهدا شد.

 



ايجاد 9000 فرصت شغلي جديد دراستان قزوين

قزوين -خبرنگاركيهان:
معاون برنامه ريزي استاندار قزوين گفت: با راه اندازي 100طرح اولويت داراقتصادي، 9هزار فرصت شغلي جديد در استان قزوين ايجاد مي شود.
اصغر حمزه اي درجلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان قزوين اظهار داشت: طي جلسات مشترك با بانك ها از بين طرح هاي اولويت دار استان، تعداد 100 طرح مهم انتخاب وبرگزيده شد كه براي تكميل و راه اندازي به هزار و 100ميليارد ريال تسهيلات بانكي نياز است.
وي افزود: با تخصيص اين ميزان ازتسهيلات از سوي بانك ها، 9هزار فرصت شغلي جديد در استان قزوين ايجاد مي شود.
معاون برنامه ريزي استاندار قزوين افزود: تأمين و تزريق تسهيلات براي راه اندازي اين 100طرح جزو اولويت هاي اصلي بانك ها محسوب مي شود كه از ماه آينده به طور متوسط بين پنج تا شش طرح از اين مجموعه به صورت ماهانه افتتاح و به مرحله بهره برداري مي رسند.
وي با تأكيد بر تخصيص 500ميليارد ريال تسهيلات خود اشتغالي از محل اعتبارات دور دوم سفر رئيس جمهور افزود: بانك ها بايد هر چه سريع تر به متقاضيان تسهيلات خود اشتغالي پاسخ مثبت بدهند و هيچ عذر و بهانه اي درعدم پرداخت اين تسهيلات به متقاضيان قابل قبول نيست.
در ادامه استاندار قزوين اظهار داشت: درسال جاري ازسوي شورايعالي اشتغال كشور مبلغ 11هزار ميليارد تومان براي اشتغالزايي در سطح كشور تخصيص يافته كه از اين ميزان 168 ميليارد تومان سهميه استان قزوين است.

 



15 هزار هكتار از اراضي كرمانشاه به سيستم آبياري مجهز مي شوند

كرمانشاه - خبرنگار كيهان:
در صورت تامين اعتبار امسال 15 هزار هكتار از اراضي كرمانشاه به سيستم هاي نوين آبياري مجهز مي شود.
مديرآب و خاك سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه با بيان اين مطلب گفت: وسعت اراضي زراعي آبي استان كرمانشاه 240 هزار هكتار است كه اين اراضي در صورت مستعد بودن به 400 هزار هكتار قابل توسعه است.
مهندس تراب يوسفي افزود: با توجه به سدهاي در حال احداث در استان كرمانشاه در سال هاي آينده شاهد توسعه سطح اراضي آبي استان خواهيم بود. وي در ادامه درباره راندمان آبياري درمزارع استان اظهار داشت: در حال حاضر ميانگين راندمان آبياري در كشور كمتر از 40 درصد است ولي در استان كرمانشاه با توجه به اينكه عمده آب بخش كشاورزي از چاه ها تامين مي شود، راندمان آبياري بيش از ميانگين كشوري است.
يوسفي افزود: تاكنون در سطح 28 هزار هكتار از اراضي كشاورزي استان كرمانشاه سيستم هاي نوين آبياري اجرا شد كه از اين ميزان 25 هزار هكتار آبياري باراني و سه هزار هكتار آبياري قطره اي است.

 



رئيس بيمارستان امام خميني شهرستان: بخش VIP در فريدونكنار راه اندازي مي شود

فريدونكنار- خبرنگار كيهان:
رئيس بيمارستان امام خميني(ره) فريدونكنار گفت: بخش مراقبت هاي ويژه VIP با تامين اعتبار تا پايان شهريور در اين بيمارستان راه اندازي خواهد شد.
دكتر سيدباقر هاشمي در گفتگو با خبرنگار ما ضمن اعلام اين مطلب اظهار داشت: به 6 بيمارستان ابلاغ شد تا اين بخش راه اندازي شود و ما به 200 ميليون تومان اعتبار نياز داريم تا ده تخت و اتاق را فعال كنيم با آن امكاناتي كه در اين بخش بايد ايجاد شود و از نماينده محترم مجلس شوراي اسلامي هم خواسته ايم همچون سالهاي گذشته در اين خصوص با ما همكاري نمايد تا از رديف هاي در اختيار وزير براي اين مهم جذب شود.
هاشمي در خصوص بخش VIP تصريح كرد يك خدمات ويژه اي است براي بيماران كه در يك اتاق با تخت مخصوص بيمار و تخت همراه با سرويس بهداشتي و حمام مجزا و LCD و يخچال و هزينه آن نيز بين دولتي و خصوصي برآورد شده است كه هم بيمار و هم كادر درماني راضي خواهند بود و به جاي اينكه بيماران به بخش خصوصي بروند در همين جا راحت تر و ارزانتر خدمات خواهند گرفت.

 



با تكميل محور ترانزيتي حلوان- عشق آباد
مسير كهگيلويه و بويراحمد به مشهد 130 كيلومتر كوتاه تر مي شود

ياسوج- خبرنگار كيهان:
با تكميل محور ترانزيتي حلوان- عشق آباد، مسير كهگيلويه و بويراحمد به مشهد مقدس 130 كيلومتر كوتاه تر مي شود.
مديركل راه و ترابري كهگيلويه و بويراحمد با اعلام اين خبر افزود: محور ترانزيتي حلوان- عشق آباد معروف به جاده طريق الرضا، استان هاي كهگيلويه و بويراحمد را به اصفهان، خوزستان، مركز كشور و خراسان رضوي وصل و بسياري از شهرها را از بن بست خارج مي كند.
منوچهر حبيبي از آغاز مطالعات اتصال ياسوج به آزاد راه هاي كشور از طريق الرضا خبرداد و گفت: اين جاده پس از مطالعات نهايي وارد مرحله اجرايي مي شود.
وي بزرگراه ياسوج- اقليد را بخشي از محور طريق الرضا دانست و افزود: محور ارتباطي طريق الرضا از سه راه ابركوه وارد اقليد مي شود و از طريق كمربندي به تونل اباصالح المهدي وصل و به استان كهگيلويه و بويراحمد مي رسد.

 



انتقاد استاندار گيلان از طولاني شدن روند اجراي پروژه ها در رشت

رشت- خبرنگاركيهان:
استاندار گيلان در جريان بازديد سرزده از طرح هاي عمراني رشت گفت: در بيشتر كندوكاري هاي اين شهر نظافت شهري رعايت نمي شود.
روح الله قهرماني چابك با هشدار به مديران در كندوكاري هاي سطح شهر گفت: در بيشتر اين كندوكاري ها نظافت شهري رعايت نمي شود.
به گفته وي يكي ديگر از نواقص اجراي بعضي از اين كندوكاريها را عدم وجود علائم مشخص براي تعيين حريم پروژه ها كه بعضاً با آهن پاره، لاستيك و آشغالها راههاي منتهي به طرح ها بسته مي شود دانست.
استاندار گيلان با تأكيد بر اينكه مديران اجرايي استان بايد به طور دقيق بر نحوه اجراي طرحهايشان نظارت داشته باشند افزود: اين دسته از مديران بخصوص مديران دستگاههاي اجرايي آب و فاضلاب شهري، شهرداري، برق منطقه اي، شركت گاز و مخابرات موظف به حضور ميداني در زمان حفاريهاي مربوطه هستند.
وي ادامه داد: من از مردم بخاطر عدم حضور برخي مديران در زمان كندوكاريها در سطح شهر عذرخواهي مي كنم و به اين مديران كم توجه اخطار مي كنم تا زماني كه كندوكاريها و حفاريها ادامه دارد نبايد در اتاق خود بنشينند زيرا مسئوليت اين خرابي ها برعهده آنان است.

 



سالانه 200 هزار پاكستاني به زيارت مشهد و قم مي روند

تبريز - خبرنگار كيهان:
هر سال حدود 200 هزار زائر پاكستاني با سفر به ايران به زيارت مشهد مقدس و قم مي شتابند.
رايزن بازرگاني سفارت پاكستان در ايران، در ديدار با «احمد علي رضا بيگي» استاندار آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق گفت: مناسبات ايالت «پنجاب» پاكستان با خراسان رضوي بسيار خوب بوده و سالانه 200 هزار زائر از پاكستان به شهرهاي مشهد و قم سفر مي كنند.
محمد سعيد جدون با تاكيد بر لزوم تعيين يكي از ايالت هاي كشورش، به عنوان محور ارتباطي با آذربايجان شرقي، اين امر را به موجب افزايش مبادلات و روابط بين دو كشور داشت و دراين خصوص به ايالت «سند» در كراچي پاكستان اشاره كرد.
مقام سفارت پاكستان در تهران، در عين حال گفت: پاكستان از روابط رو به رشد با ايران، حمايت مي كند و مردم پاكستان نسبت به مردم ايران، احساس برادري دارند و حامي سياست هاي دولت ايران مي باشند.
وي سپس افزود: شوراي همكاري ايران و پاكستان به اتاق مشترك ايران و پاكستان تبديل مي شود.
«جدون» گفت: بزودي يك هيئت اقتصادي از پاكستان به استان آذربايجان شرقي سفر مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14