(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 14 شهريور  1389- شماره 19733

عضو شوراي شهر تهران: افزايش قيمت كرايه برخي خطوط اتوبوسراني به علت تجميع چند مسير است
رئيس سازمان تعزيرات حكومتي: فروش، نگهداري و در معرض نمايش قرار دادن كالاهاي قاچاق جرم است
10 هزار خانوار سيل زده پاكستاني تحت پوشش كمپ درماني ايران قرارگرفتند
راه اندازي تلفن مشاوره در مراكز نظام وظيفه استان ها
شمار مبتلايان به ايدز در كشور به 21 هزار نفر رسيد
زريبافان: كشته شدگان كهريزك شهيد محسوب نمي شوند
كاهش 5/7 درصدي طلاق و افزايش 4/5 درصدي ازدواج
حوادث كوتاه از كشور
با ارسال حكم دادگاه به كيهان امامي راد محكوميت سه ماهه خود را تكذيب كرد
به دنبال سقوط تير چراغ برق رئيس سازمان چاي كشور زخمي شد
توضيحات نيروي انتظامي درباره حمله گرگ به مردم در قروه
نماز 5/1ميليون نفري در مكه
زلاندنو 7ريشتر لرزيد
فعاليت ميمون در پليس بنگلادش
سقوط هواپيماي باربري بويينگ در دوبي
باند قاچاق مردان روسپي



عضو شوراي شهر تهران: افزايش قيمت كرايه برخي خطوط اتوبوسراني به علت تجميع چند مسير است

با تصميم شوراي اسلامي شهر تهران و بدون اطلاع رساني قبلي كرايه اتوبوس هاي بخش خصوصي و بي آرتي در مسيرهاي تجميع شده به چهار برابر افزايش يافت.
به گزارش خبرنگار ما، شهروندان تهراني صبح شنبه در ايستگاه هاي بي آرتي متوجه شدند كرايه مسير آزادي- ترمينال چهاربرابر شده و بايد به جاي ارائه يك بليت 25 توماني، چهار بليت بپردازند.
بنا به اين گزارش اجراي بدون اعلام قبلي اين مصوبه شورا مشكلاتي را در ايستگاه هاي بي آرتي ايجاد كرد كه ازدحام مردم هنگام ورود به ايستگاه ها و سخت گيري ماموران و رانندگان براي دريافت پول به جاي بليت از جمله آن بود.
اجراي طرح افزايش 4برابري كرايه اتوبوس ها در حالي است كه هنوز سيستم كارت الكترونيكي براي ورود و خروج آسانتر مسافران و اخذ كرايه به نسبت طول مسير به درستي راه اندازي نشده و مردم براي اينكه از كارت استفاده كنند بايد چند بار آن را به دستگاه نشان دهند تا رانندگان يا ماموران ايستگاه ها اجازه سوار شدن به آنان را بدهند.
حمزه شكيب عضو كميسيون عمران شوراي اسلامي شهر تهران در اين باره به خبرنگار ما گفت: افزايش كرايه خطوط در مسيرهاي اصلي در پي تجميع مسيرها بوده است.
وي توضيح داد: قبلاً سه مسير آزادي به انقلاب، انقلاب به امام حسين(ع) و امام حسين(ع) به ترمينال تعريف شده بود كه قيمت هر مسير 25تومان بود كه با تجميع اين خطوط از آزادي به ترمينال قيمت اين مسير سه برابر شده و به همين ترتيب براساس تعداد خطوط قيمت كرايه اتوبوس و بي آرتي افزايش پيدا كرده است.
شكيب افزود: رانندگان موظف هستند براساس مسافتي كه شهروندان طي مي كنند از آنان بليت دريافت كنند و تا زماني كه سيستم كارتخوان اتوبوسها راه اندازي نشده است، ملاك گفته مسافران است.
گفتني است در حال حاضر كليه اتوبوس هاي بخش خصوصي و بي آرتي تمام هزينه مسير را از مسافران بين راهي دريافت مي كنند. و علي رغم اعتراض شهروندان تاكنون هيچ رسيدگي به اين موارد نشده است.

 



رئيس سازمان تعزيرات حكومتي: فروش، نگهداري و در معرض نمايش قرار دادن كالاهاي قاچاق جرم است

رئيس سازمان تعزيرات كشور گفت: كمترين پرونده هاي سازمان تعزيرات را قاچاق كالا و ارز (يك درصد) و بيشترين پرونده ها مربوط به تخلفات صنفي است.
علي مژدهي پور افزود: سازمان تعزيرات كشور از 5 هزار تومان تا يكصد ميليارد تومان پرونده تخلفاتي را مورد رسيدگي و حكم صادر كرده و تاكنون هيچ گزارشي مبني بر پارتي بازي در رسيدگي به پرونده هاي سازمان تعزيرات نداشته ايم.
وي در ادامه با اشاره به قانون هدفمند شدن يارانه ها و تمهيدات سازمان در كنترل بازار اظهار داشت: پس از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها وظايف سازمان تعزيرات كشور چندين برابر مي شود به نحوي كه با تشكيل كميته ويژه هدفمند كردن يارانه ها تمامي امكانات و تجهيزات مورد نياز براي كنترل بازار پيش بيني شده است.
به گزارش مهر، رئيس سازمان تعزيرات حكومتي در پاسخ به اين پرسش كه آيا سازمان تعزيرات مي تواند از عرضه مانتوها و لباس هاي نامرغوب گران قيمت كه مطابق با الگوي اسلامي ايراني نيستند جلوگيري كند اظهار داشت: طبق قانون، فروش، نگهداري و در معرض نمايش قرار دادن كالاهاي قاچاق جرم تلقي شده و مستوجب مجازاتهاي معين است.
وي با اشاره به عرضه مانتوهاي قاچاق و استفاده از برخي پارچه هاي خارجي قاچاق براي دوخت مانتوهايي كه با قيمت هاي بسيار بالا و برخلاف الگوهاي ايراني و اسلامي، طراحي و در معرض فروش قرار داده مي شوند اظهار داشت: بازرسان سازمانهاي مرتبط با مبارزه با عرضه كالاهاي قاچاق و ماموران نيروي انتظامي مي توانند با مشاهده فروش و عرضه پوشاك قاچاق در فروشگاه ها، طبق ماده 62 قانون نظام صنفي، گزارش خود را تنظيم و جهت رسيدگي به شعب سازمان تعزيرات حكومتي ارسال كنند.
مژدهي پور اظهار داشت: براساس ماده 62 قانون نظام صنفي، حمل و نقل، عرضه، فروش و حتي نگهداري كالاهايي كه به صورت قاچاق وارد كشور مي شوند در واحدهاي صنفي جرم بوده و متخلفان علاوه بر ضبط تمام كالاهاي موجود به عنوان كالاي قاچاق در مرتبه اول به پرداخت حداقل 2 برابر قيمت روز كالاهاي قاچاق به عنوان جريمه نقدي محكوم مي شوند.
وي با اشاره به قانون مصوب 28 اسفند 1365با عنوان قانون «نحوه رسيدگي به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس هايي كه استفاده از آنها در ملأعام خلاف شرع است يا عفت عمومي را جريحه دار مي كند»، افزود: طبق ماده يك اين قانون، افرادي كه با آگاهي، لباس هاي داراي نشانه، علامت و مشخصه هاي گروه هاي ضد اسلام يا انقلاب را توليد و وارد كرده، اقدام به فروش آن كنند يا در ملأعام و انظار عمومي از آنها استفاده كنند مجرم شناخته مي شوند.

 



جمعيت هلال احمر اعلام كرد
10 هزار خانوار سيل زده پاكستاني تحت پوشش كمپ درماني ايران قرارگرفتند

مسئول تيم اعزامي پزشكان جمعيت هلال احمر ايران به پاكستان گفت: تيم درماني و امداد جمعيت هلال احمر ايران در نخستين اقدام خود پس از استقرار كمپ هاي درماني و بهداشتي اين جمعيت 10هزار خانوار سيل زده پاكستاني را تحت پوشش درماني و بهداشتي قرار داده است.
حميدرضا جنيدي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: تيم درماني جمعيت هلال احمر ايران با هماهنگي فدراسيون بين المللي صليب سرخ و استانداري ايالت سند پاكستان، 10 هزار خانوار 6 نفره سيل زده پاكستاني را در كمپي به مساحت 30 هكتار، تحت پوشش درماني و بهداشتي قرار داده است.
وي ادامه داد: در اين راستا جمعيت هلال احمر، استقرار نيمي از چادرهاي اسكان سيل زدگان پاكستاني در اين كمپ را بر عهده گرفته است؛ استقرار نيم ديگر چادرهاي اسكان آسيب ديدگان را نيز فدراسيون صليب سرخ بر عهده دارد.
جنيدي با اشاره به اينكه روزانه بيش از صدها نفر از سيل زدگان پاكستاني در كمپ درماني جمعيت هلال احمر ويزيت و درمان مي شوند، افزود: بيشترين آمار مراجعه كنندگان به اين كمپ، در زمينه بيماري هاي پوستي بوده و به ندرت موارد عفوني به كمپ درماني هلال احمر ايران مراجعه كرده اند.
وي با بيان اينكه تابه حال فقط يك مورد بيمار واگيردار به كمپ هلال احمر ايران مراجعه كرده است، گفت: اين بيمار نيز در حال حاضر از كمپ خارج و براي درمان به مسئولان ذي صلاح سپرده شده است.
مسئول تيم اعزامي پزشكان جمعيت هلال احمر ايران به پاكستان اضافه كرد: تيم درماني جمعيت در جدي ترين اقدام خود در روزهاي آينده، تمام 30 هكتار مساحت كمپ سيل زدگان پاكستاني را با آب و آهك ضدعفوني خواهد كرد.
وي بيان داشت: در حال حاضر بيشترين آمار مراجعه كنندگان بيمار به كمپ درماني هلال احمر ايران، افراد بين 12 تا 20سال هستند و خوشبختانه هنوز شرايط بحراني از نظر بيماري هاي واگير در كمپ درماني هلال احمر ايران مشاهده نشده است.
جنيدي افزود: تيم درماني و امدادي هلال احمر ايران در روزهاي آينده، ساخت دستشويي هاي بهداشتي را نيز آغاز خواهد كرد ولي يكي از بزرگترين مشكلات براي احداث اين دستشويي ها، سطح بالاي آب در اين مناطق است.
وي خاطرنشان كرد: يكي از بزرگترين مشكلات كمپ دارويي و درماني جمعيت هلال احمر ايران، عدم رعايت مسئولان پاكستاني در جمع آوري زباله ها بود كه خوشبختانه در حال حاضر تيم اعزامي پزشكان و امداد جمعيت هلال احمر كشورمان در حال جمع آوري زباله هاي بسيار زياد از اطراف و داخل اين كمپ هستند.

 



سازمان وظيفه عمومي خبرداد
راه اندازي تلفن مشاوره در مراكز نظام وظيفه استان ها

معاون اجتماعي سازمان وظيفه عمومي از توسعه تلفن مشاوره در مراكز نظام وظيفه در نيمي از استان هاي كشور خبر داد و گفت: در هفته نيروي انتظامي سامانه تلفن گويا براي پاسخ دهي به سوالات مشمولان راه اندازي مي شود.
سرهنگ حجت واعظي نژاد معاون اجتماعي سازمان وظيفه عمومي از استقبال مناسب مشمولان از تلفن مشاوره در سازمان نظام وظيفه خبر داد و افزود: در حال حاضر 12 كارشناس در سازمان نظام وظيفه به پاسخگويي به سوالات مشمولان پرداخته و 06 درصد مشكلات آنان را برطرف مي كنند.
وي ادامه داد: اين كارشناسان به طور ميانگين در ماه به 21هزار سوال مشمولان در سراسر كشور پاسخ مي دهند اما براي افزايش سطح خدمات رساني به مشمولان و كاهش ميزان مراجعات آنان، در هفته نيروي انتظامي سامانه گوياي سازمان نظام وظيفه راه اندازي مي شود.معاون اجتماعي سازمان وظيفه عمومي گفت: راه اندازي اين تلفن گويا موجب مي شود به سوالات مشمولان به صورت شبانه روزي پاسخ داده شود.وي اظهار كرد: اين سامانه حداقل اطلاعات مورد نياز را به مشمولان ارائه مي دهد بر همين اساس در صورت پيچيده بودن سوال ها، مشمولان به صورت مكانيزه به كارشناسان ارتباط داده مي شوند.
سرهنگ واعظي نژاد از توسعه مشاوره تلفني نظام وظيفه به ساير استان هاي كشور خبر داد و گفت: يكي از اولويت هاي سازمان نظام وظيفه كاهش ميزان مراجعات حضوري مشمولان است و به همين منظور در سال جاري اين سيستم در 05 درصد استان هاي كشور راه اندازي مي شود.
به گزارش ايسنا وي تصريح كرد: 05 درصد استان هاي ديگر كشور نيز در سال جاري به اين سيستم مشاوره مجهز مي شوند تا بار ترافيك تماس هاي مشمولان در تهران كاهش يابد.

 



شمار مبتلايان به ايدز در كشور به 21 هزار نفر رسيد

آخرين آمار موارد ثبت شدهHIV/AIDS در سه ماهه اول سال 89 در كشور اعلام شد.
بر اساس آمار جمع آوري شده از دستگاه هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني تا تاريخ اول تيرماه 89 مجموعاً 21 هزار و 435 نفر افراد مبتلا به HIV/AIDS در كشور شناسايي شده اند كه
6/92 درصد آنان را مردان و 4/7 درصد را زنان تشكيل مي دهند.
بر اساس اين گزارش، تاكنون 2 هزار نفر مبتلا به ايدز شناسايي شده و 3763 نفر از افراد مبتلا فوت كرده اند. 6/46 درصد از مبتلايان بهHIV در زمان ابتلا در گروه سني 34- 25 سال قرار داشته اند كه بالاترين نسبت در بين گروه هاي سني را به خود اختصاص مي دهند.
اين گزارش حاكيست: علل ابتلاء به HIV در بين كل مواردي كه از سال 1365 تاكنون در كشور به ثبت رسيده اند به ترتيب تزريق با وسايل مشترك در مصرف كنندگان مواد (9/69 درصد)، رابطه جنسي (1/9 درصد)، دريافت خون و فرآورده هاي خوني (1/1 درصد) و انتقال از مادر به كودك (6/0 درصد) بوده است. راه انتقال در
3/19 درصد از اين گروه نامشخص مانده است.
همچنين در مقايسه اين آمار با مواردي كه ابتلاء آنان در سال 1388 گزارش شده است، اعتياد تزريقي 3/71 درصد، برقراري روابط جنسي 6/17 درصد و انتقال از مادر مبتلا به كودك 6/1 درصد را تشكيل داده است.
به گزارش پايگاه وبدا، همچنين در 5/9 درصد از موارد شناسايي شده در اين سال، راه انتقال نامشخص بوده و هيچ مورد جديد ابتلاء از راه خون و فرآورده هاي خوني گزارش نشده است.

 



زريبافان: كشته شدگان كهريزك شهيد محسوب نمي شوند

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران، شهيد محسوب شدن سه قرباني بازداشتگاه كهريزك توسط بنياد شهيد را تكذيب كرد.
مسعود زريبافان معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: اسامي سه قرباني بازداشتگاه كهريزك از سوي نهادهاي ذيربط در بين شهداي فتنه پس از انتخابات قرار گرفته بود، اما بنياد شهيد اين سه نفر را حائز شرايط ندانسته و شهيد محسوب نمي كند.
پيش از اين يكي از خبرگزاري ها گزارش داده بود، براي سه جان باخته حادثه كهريزك يعني محسن روح الاميني، محمد كامراني و امير جوادي فر پرونده شهادت با كد88 صادر شده است.

 



سازمان ثبت احوال تهران اعلام كرد
كاهش 5/7 درصدي طلاق و افزايش 4/5 درصدي ازدواج

براساس گزارش سازمان ثبت احوال از آمار چهار ماهه نخست امسال در هر ماه به طور ميانگين 84 هزار و 311 واقعه ازدواج و در مقابل 10 هزار و 828 واقعه طلاق در كل كشور به ثبت رسيده است.
سازمان ثبت احوال كشور آمار چهار ماهه وقايع حياتي را اعلام كرد كه بر اين اساس ولادت در چهار ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9/1 درصد رشد داشته است و از 435 هزار و 366 نفر به 443 هزار و 766 نفر افزايش يافته است.
بر اين اساس، در هر ماه 11 هزار و 94 واقعه ولادت به ثبت رسيده است كه در توضيح جزئي تر مي توان گفت كه امسال در هر ساعت 149 واقعه ولادت در كل كشور ثبت شده است.
بايد افزود: بيشترين ميزان افزايش ثبت ولادت مربوط به استان «يزد» با 5/6 درصد و كمترين ميزان ثبت ولادت در استان «كرمان» با منفي سه درصد است.
همچنين بيشترين ولادت ثبت شده مربوط به استان سيستان و بلوچستان با 4/30 در هزار و كمترين نرخ ولادت ثبت شده در استان «گيلان» با 8/12 در هزار بوده است.
در مجموع نرخ ولادت در كشور در چهار ماه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 3/18 درصد رشد داشته است.
سازمان ثبت احوال همچنين اعلام كرده است كه در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ميزان فوت در كل كشور 4/8 درصد رشد داشته است و ميزان فوت از 138 هزار و 884 مورد به 139 هزار و 658 مورد افزايش يافته است، به طوري كه در چهارماهه امسال 34 هزار و 914 واقعه و در هر ساعت 47 واقعه فوت به ثبت رسيده است.
همچنين بيشترين ميزان فوت مربوط به استان «سيستان و بلوچستان» با 3/6 در هزار و كمترين نرخ فوت ثبت شده در استان كرمان و با رقم 6/3 در هزار بوده است.
براساس آمار اعلام شده توسط سازمان ثبت احوال، كل ازدواج ثبت شده در چهارماهه اول امسال 337 هزار و 245 واقعه بوده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته كه 319 هزار و 873 واقعه بود، 4/5 درصد افزايش را نشان مي دهد. به طوري كه در هر ماه 84 هزار و 311 واقعه ازدواج و در هر ساعت 113 واقعه ازدواج به ثبت رسيده است.
بيشترين درصد تغيير ازدواج ثبت شده مربوط به استان «خراسان جنوبي» با 2/15 درصد و كمترين تغيير ازدواج نيز مربوط به استان «فارس» با منفي 13 درصد بوده است.
ميزان طلاق در چهارماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5/7 درصد افزايش را نشان مي دهد و از 40 هزار و 287 مورد به 43 هزار و 315 مورد افزايش يافته است، به طوري كه در هر ماه 10 هزار و 828 واقعه طلاق و در هر ساعت 5/14 واقعه طلاق به ثبت رسيده است.
لازم به ذكر است، بيشترين درصد تغيير طلاق ثبت شده مربوط به استان «سمنان» و كمترين درصد تغيير طلاق ثبت شده مربوط به استان «لرستان» بوده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

فوت كودك 6 ساله در اثر تصادف
تبريز- خبرنگار كيهان: يك كودك 6 ساله در يكي از جاده هاي روستايي اهر، به دليل برخورد با ميني بوس، دردم فوت كرد.اين كودك، در حين عبور از محل، دست مادر خود را رها كرده بود كه با ميني بوس برخورد نمود و جان خود را از دست داد.پليس، بي احتياطي عابر پياده و عدم توجه به جلو از سوي راننده ميني بوس را، علت حادثه اعلام كرده است.
زوج مواد فروش در اصفهان
اصفهان- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي اصفهان از شناسايي و دستگيري يك زوج موادفروش توسط كلانتري 27 فرماندهي انتظامي شهرستان اصفهان خبر داد.سرهنگ «محسن عقيلي» افزود: در بازرسي از محل سكونت اين زوج به نام هاي «مجيد- ش» و «ثريا- ف» مقدار يك كيلو و 470 گرم ماده مخدر از نوع هروئين، يك كيلو ترياك و 250 گرم موادمخدر از نوع كراك و 3 دستگاه ترازوي ديجيتالي مخصوص توزين موادمخدر و حدود 25 ميليون ريال وجه نقد كشف و ضبط شد.
مرگ در اثر پليس بازي
درچه- خبرنگار كيهان: عليرضا جزيني دانش آموز 12 ساله كه با دو كودك خردسال 7 و 3 ساله مشغول بازي كودكانه پليسي بودند، كه عليرضا در غياب والدين خود در نقش سارق طنابي را به پنكه سقفي منزل آويزان كرده و با قرار گرفتن روي صندلي خود را از طناب حلق آويز مي كند، كه متأسفانه با رها كردن خود از روي صندلي در اثر خفگي از دنيا مي رود.
كشف بيش از 6 هزار سكه تقلبي در اصفهان
اصفهان- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان فريدن گفت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر كلاهبرداري فردي به نام محمد- م از وي با شيوه فروش سكه تقلبي موضوع در دستور كار مأموران پاسگاه بلطاق اين فرماندهي قرار گرفت.سرهنگ حسين دشتي افزود: مأموران حين كنترل خودروهاي عبوري خودروي فرد كلاهبردار را مشاهده و به وي دستور ايست دادند كه راننده خودرو بدون توجه به ايست مأموران اقدام به فراركرده اما پس از تعقيب از سوي مأموران متوقف و متهم به همراه چهار نفر از سرنشينان اين خودرو به نام هاي شهرام، محمد، ايمان و حميد-ح دستگير شدند.وي گفت: مأموران در بازرسي از خودرو تعداد شش هزار و 300 عدد سكه تقلبي را كشف و ضبط كردند.دشتي افزود: اين 4 نفر تاكنون به اين شيوه مبلغ 300 ميليون ريال از مردم كلاهبرداري كرده اند.
مرگ نصاب آسانسور
ساري- خبرنگار كيهان: بي احتياطي نصاب آسانسور در شهرستان بابل، منجر به سقوط وي از ارتفاع و در نهايت باعث مرگ وي شد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، مأموران كلانتري 11 شهرستان بابل در پي اطلاع از مرگ مشكوك فردي به نام «محمد- الف» سريعاً جهت بررسي موضوع به محل اعزام شدند كه بعد از بررسي مشخص شد مرگ نامبرده به علت بي احتياطي و در اثر سقوط از بلندي روي داده است.
درگيري خونين دو تبعه افغاني در بابل
ساري- خبرنگار كيهان: به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، در پي كسب خبري از مركز فوريتهاي پليسي مبني بر وقوع يك فقره درگيري بين دو تبعه افغاني مقيم آمل مأموران سريعاً به محل اعزام شدند.در اين درگيري ضارب كه هم ولايتي خود را از ناحيه ران پا به شدت مجروح كرده بود از محل متواري شد و مضروب نيز توسط چند نفر از دوستان آنان به بيمارستان منتقل شد كه متأسفانه به علت خونريزي شديد در بيمارستان جان باخت. در ادامه پليس با اقدام به موقع قاتل را دستگير كرد.
3 كشته و زخمي در اثر برخورد موتورسيكلت ها
تبريز- خبرنگار كيهان: برخورد دو دستگاه موتورسيكلت در يكي از جاده هاي روستايي عجب شير، موجب فوت «داوود-ن» و «شهرام-ع» راكبين موتورسيكلت ها و زخمي شدن شديد «رقيه-چ» ترك نشين يكي از موتورها شد.
راز قتل در دو روستاي مراغه
تبريز- خبرنگار كيهان: معاون اجتماعي پليس آذربايجان شرقي از دستگيري فردي كه با چاقو و تبر اقدام به قتل يك زن و مرد كرده بود، توسط پليس خبر داد.
سرهنگ «صمد فرامرزي» افزود: به دنبال مرگ مردي به نام «ح- داداشيان» و خانم «م- نكو» در دو روستاي همجوار در اطراف مراغه، در نهايت پليس موفق به دستگيري فردي به نام «ح-ر» خواهرزاده شوهر مقتوله شد. متهم علت قتل را عدم پاي بندي مقتولين به مسائل اخلاقي عنوان كرد.

 



با ارسال حكم دادگاه به كيهان امامي راد محكوميت سه ماهه خود را تكذيب كرد

كوهدشت - خبرنگار كيهان
برخلاف خبر قبلي كيهان نماينده سابق كوهدشت فقط به مبلغ دوميليون و پانصدهزار ريال جريمه نقدي محكوم شده است.
در پي چاپ مطلبي در روزنامه كيهان مورخه 9/6/89 صفحه 15 تحت عنوان «نماينده سابق مردم كوهدشت در مجلس شوراي اسلامي به 3 ماه زندان محكوم شد» امامي راد نماينده سابق 3دوره مردم در مجلس شوراي اسلامي ضمن ارسال اصل راي دادگاه و جوابيه به دفتر روزنامه كيهان در شهرستان كوهدشت طبق قانون مطبوعات خواستار چاپ اين جوابيه در همان صفحه شد. در اين جوابيه خطاب به مديرمسئول كيهان آمده است:
احتراماً به عرض مي رساند در روزنامه شماره 19731 - 9/6/89 كيهان مطلبي عليه اينجانب به چاپ رسيده است كه ضمن ارسال اصل مدارك و حكم دادگاه و ديوانعالي كشور و ضمن محفوظ داشتن حق شكايت براي خود عليه ارسال كننده خبر به دفتر آن روزنامه در شهرستان كوهدشت توضيحاتي به عرض مي رساند:
1- همگان استحضار دارند كه بنده از اولين روزهاي نمايندگي از مريدان سرسخت مقام معظم رهبري و اصل ولايت فقيه بوده ام و هستم و اين جوسازيها همگي از همين الآن جهت انتخابات مجلس نهم مي باشد و بدانند به لطف خداوند بنده تا زماني كه زنده ام در خدمت مقام معظم رهبري و اين مردم عزيز بوده و ذره اي از حق خود كوتاه نمي آيم.
2- همان طوري كه اصل مدارك به حضور ارسال مي گردد بنده طبق راي شماره
397-25/12/88 شعبه 76 كيفري استان تهران فقط به مبلغ دوميليون و پانصد هزار ريال جريمه نقدي محكوم شده ام كه درآن روزنامه وزين اعلام شده به 3 ماه زنداني قطعي و اين راي در ديوان عالي هم تاييد گرديده است (كذب محض مي باشد.)
3- جاي تعجب بنده از اين است كه روزنامه ارزشمندي مانند كيهان كه بنده هميشه از آن به نيكي ياد كرده و مي كنم و به حقيقت گويي شهره است انتظار نمي رفت كه بدون هيچ گونه مدركي اين مطلب را به چاپ رسانده است (چون اصل مدارك نزد اينجانب مي باشد و به حضور ارسال مي گردد).
آقاي شريعتمداري احتمالاً به ياد داريد نطقهاي آتشين اينجانب را عليه براندازان مجلس ششم و آن تحصن كنندگان بي مورد را. همان طور كه اشاره شد اين افراد با اين كارها و جوسازيها قصد تخريب چهره اينجانب را دارند. ولي بدانند به لطف خداوند ذره اي كوتاه نخواهم آمد از اين افراد انتظار مي رود حداقل از نام شوراي نگهبان كه بنده طبق نطقي كه قبلاً در رد صلاحيت خود اعلام نموده ام وجود شوراي نگهبان براي بقاي نظام الزامي مي باشد و از طرفداران سرسخت اين شورا مي باشم استفاده ننموده و در اين ماه مبارك رمضان از تهمت و افتراء دست برداشته و همگي به دامن خداوند متعال پناه برده شايد مورد آمرزش قرار گيريم و كار را به كاردان سپردن و انتخاب اصلح را به دست اين مردم ارزشمند و ولايت مدار بسپارند.
انشاءالله
كيهان به دليل بي دقتي ارسال كننده خبر و اشتباه پيش آمده از آقاي امامي راد و خوانندگان پوزش مي طلبد.

 



به دنبال سقوط تير چراغ برق رئيس سازمان چاي كشور زخمي شد

سقوط تير چراغ برق در شهرستان لاهيجان سبب شد تا رئيس سازمان چاي كشور راهي بيمارستان شود.
به گزارش فارس، يك تير چراغ برق در روز قدس در نزديكي نمازگزاران شهر لاهيجان سقوط كرد كه در اثر آن 6 نفر از نمازگزاران از جمله علي محرر رئيس سازمان چاي كشور و بهروز دانشيان رئيس دانشگاه آزاد اسلامي اين شهر مجروح شدند.
مجروحان اين حادثه به بيمارستان 22 آبان لاهيجان منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند.
هنوز گزارشي درباره علت سقوط تيرچراغ برق مخابره نشده است.

 



توضيحات نيروي انتظامي درباره حمله گرگ به مردم در قروه

در پي چاپ خبر حمله گرگ به مردم در شهر قروه و زخمي شدن شماري از آنان، نيروي انتظامي كردستان با ارسال جوابيه اي اعلام كرد: دليلي ندارد كه مردم از عملكرد پليس رضايت نداشته باشند.
متن كامل توضيحات نيروي انتظامي كردستان به شرح زير است: در مورخه 23/5/89 طي اعلام از طريق پليس 110 مبني بر هجوم يك قلاده گرگ در ميدان اتحاد شهرستان قروه به مردم كه منجر به زخمي شدن تعدادي از شهروندان شده سريعا اكيپي از ماموران كلانتري 11 به محل عزيمت نمودند.
ماموران انتظامي ضمن حضور در محل، متوجه شدند گرگ وارد مغازه اي شده كه بلافاصله ضمن متفرق كردن مردم، در مغازه را مسدود و مانع از خروج گرگ شدند سپس طي هماهنگي كه با شهرداري و محيط زيست به عمل آمد واحدي از ماموران شهرداري در محل حاضر و نهايتا با استفاده از يك قبضه سلاح شكاري گرگ را هدف قرار داده است. لازم به ذكر است خوشبختانه در اين حادثه هيچ گونه تلفات جاني وجود نداشته است.
متذكر مي گردد كه برخلاف بخش پاياني خبر مندرج در مورخه 23/5/89 روزنامه كيهان، مردم از عملكرد پليس ابراز رضايت كرده اند و دليلي براي عدم رضايتمندي در اين خصوص وجود نداشته است.
لازم به ذكر است خبر مزبور از سوي خبرنگار فارس منتشر شد.

 



نماز 5/1ميليون نفري در مكه

منابع خبري عربستان از برگزاري نمازجمعه 5/1ميليون نفري در آخرين جمعه ماه مبارك در مكه خبر دادند.
به نوشته روزنامه «الرياض»، آخرين جمعه ماه مبارك رمضان با شكوه و جلال خاصي با حضور بيش از يك ميليون و نيم نمازگزار زائر و مقيم در مكه مكرمه برگزار شد.
براساس اين گزارش نمازگزاران روزه دار در صف هاي به هم پيوسته با سجده بر درگاه آستان مقدس الهي، شكر نعمت هاي خداوند را به جاي آوردند.از سوي ديگر دولت عربستان، روز جمعه تدابير ويژه اي را براي برگزاري اين مراسم باشكوه اتخاذ كرده بود.

 



زلاندنو 7ريشتر لرزيد

در پي زمين لرزه اي كه بامداد شنبه دومين شهر بزرگ زلاندنو را لرزاند و موجب قطع برق، شكاف جاده ها و آسيب رسيدن به ساختمانها شد، مسئولان اين كشور وضعيت اضطراري اعلام كردند.
به گزارش رويترز از ولينگتون، پايتخت زلاندنو، اين زلزله كه قدرت آن 1/7 ريشتر اعلام شد علاوه بر شهر «كرايست چرچ» منطقه وسيعي از جنوب اين كشور را تحت تاثير قرار داده است.
درحالي كه گزارش هايي از زخمي شدن شماري از ساكنان اين شهر حكايت مي كند تاكنون گزارشي از تلفات منتشر نشده است.
مقامات شهر حدودا 400 هزار نفري «كرايست چرچ» و بخش هاي كشاورزي اطراف آن از آسيب جدي به زيرساخت خبر داده اند. پليس زلاندنو مواردي از غارت فروشگاه ها را نيز گزارش داده است.
گزارش هاي رسيده حاكي از آن است كه زمين لرزه باعث قطع خطوط برق، بروز شكاف در جاده ها و وارد شدن خسارت هاي گسترده به ساختمانها شده است.
باب پارها، شهردار كرايست چرچ نيز اعلام كرد: بخش هاي زيادي از شبكه فاضلاب شهري در نواحي مختلف ويران شده است لذا به مردم هشدار داده شده است كه از دو رودخانه محلي فاصله بگيرند زيرا سازمان هواشناسي شهر كار نمي كند و بايد مراقب باشند.

 



فعاليت ميمون در پليس بنگلادش

تلويزيون روسيا اليوم در گزارشي به فعاليت ميموني موسوم «كارمند صلح» در پليس بنگلادش پرداخت و با پخش تصاويري از احترام نظامي اين ميمون افزود: شايد چنين امري عجيب به نظر برسد ولي در حقيقت اين «ميمون پليس» يا «پليس ميمون» به عضويت افتخاري پليس بنگلادش در آمده بود است.
اين گزارش با بيان اينكه «اين ميمون در مدت كوتاهي توانست لبخند را بر لبان مردم بويژه كودكان و دانش آموزان بنشاند» افزود: ميمون پليس روز خود را با احترام نظامي به پرچم بنگلادش آغاز مي كند و پس از آن در معيت همكارانش سوار برخودروي پليس در ميان مردم گشت مي زند.
بنا بر اين گزارش، پليس ميمون در هنگام ماموريت كاري بر سقف خودرو سوار مي شود و با تكان دست دستور حركت صادر مي كند و فعاليت هاي محوله خود را انجام مي دهد.اين گزارش محل فعاليت اين پليس ميمون را در منطقه ناامني كه مردم اعتمادي به دولت ندارند دانست و افزود: در منطقه ناامني كه اعتماد متقابل بين شهروندان و مسئولان نظام در حال از بين رفتن بود؛ اين ميمون توانست يخ ها را ذوب كرده و فعاليت هاي امنيتي تكراري را به فرصتي براي استراحت و خنده تبديل كند.

 



سقوط هواپيماي باربري بويينگ در دوبي

يك فروند هواپيماي باربري شركت «يوبي اس» از نوع بويينگ 400-747 در نزديكي فرودگاه بين المللي دوبي در جاده دوبي - العين سقوط كرد.
يك فروند هواپيماي باربري متعلق به شركت «يوبي اس» از نوع بويينگ 400-747 قبل از رسيدن به فرودگاه بين المللي دوبي به علت نقص فني در جاده «الامارات» سقوط كرد و هر دو خلبان آن جان باختند.
طبق نخستين گزارش هاي منتشر شده، بيش از 12 خودرو در شعله هاي آتش سوختند و نيروهاي آتش نشاني دوبي توانستند پس از دو ساعت، آتش سوزي هواپيماي سقوط كرده و خودروها را مهار كنند.
اين سانحه در يكي از پرترددترين بزرگراه هاي دوبي رخ داد. اين بزرگراه به شهرهاي ابوظبي و العين متصل مي شود.
شيخ احمد بن سعيد آل مكتوم، رئيس شركت هواپيمايي امارات و مدير فرودگاه بين المللي دوبي پس از اين حادثه در جمع خبرنگاران با اظهار تاسف از اين حادثه گفت: كارشناسان در حال بررسي علت سقوط اين هواپيماي باري بوده و طي روزهاي آينده نتايج را اعلام خواهيم كرد.مسئولان اماراتي تاكنون آمار تلفات اين سانحه را 2 نفر اعلام كرده اند و اين در حاليست كه خبرگزاري امارات محل اين سانحه را بيابان هاي اطراف فرودگاه دوبي اعلام كرد!

 



باند قاچاق مردان روسپي

پليس اسپانيا يك باند قاچاق مردان جوان روسپي را در اين كشور متلاشي كرده و 14 نفر را به اتهام عضويت در آن دستگير كرده است.
اين افراد پسران جوان برزيلي زير 30 سال را با وعده يافتن شغل هايي مانند مدل لباس يا رقاصي به اسپانيا مي آوردند، اما آنها را به روسپي گري وادار مي كردند.
به گفته پليس، قربانيان هر يك حدود چهار هزار يورو براي سفر به اسپانيا به باند مذكور بدهكار بودند به همين دليل تهديد شده و مجبور به پيروي از دستور اعضاي آن مي شدند.
پليس علاوه بر 14 نفري كه متهم به عضويت در اين باند تبهكار هستند، 17 روسپي را نيز دستگير كرده است.
فردي كه مقام هاي اسپانيايي او را رئيس باند مي دانند برزيلي است و در شهر پالماي اسپانيا دستگير شده است.
باند ياد شده مردان جوان را اغلب از شمال برزيل به اسپانيا مي آورد.
پليس مي گويد كه بعضي از آنها مي دانستند كه قرار است به عنوان روسپي كار كنند، اما نمي دانستند كه مجبور به كار شبانه روزي يا سفر مداوم از استاني به استان ديگر خواهند شد.
اين نخستين بار است كه در اسپانيا يك باند قاچاق مردان روسپي كشف و مظنونين به عضويت در آن دستگير شده اند.
به گفته پليس، روسپي ها و كساني كه به عنوان مشتري به آنها مراجعه مي كردند از موادمخدر مانند كوكائين يا داروي محرك جنسي واياگرا نيز استفاده مي كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14