(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 14 شهريور  1389- شماره 19733

حديث دشت عشق
وعده فدراسيون فوتبال در اوج مشكلات تيم اميد: ايران - كامرون؛ 25 آبان در تهران
اخبار كوتاه از فوتبال
كار سختي براي كسب پنجمين مدال طلا دارم سوريان : كشتي گير روس مهمترين رقيبم است
آمادگي ملي پوشان واليبال پيش از مسابقات قهرماني جهان
ناكامي هاي فرانسه پاياني ندارد شكست خانگي شاگردان بلان مقابل بلاروس
حرف هاي تازه سرمربي تيم ملي وزنه برداري در كرمانشاه باقري: انتقاد نشد چند سال ناكام شديم!
تيم ملي با چهار جودو كار امروز راهي ژاپن مي شود
همسر «ماجك» مربي موقت تيم ملي هندبال بانوان
آخرين خبرها از رقابت هاي كشتي قهرماني جهان - روسيه
بازگشت بي سروصداي تيم ملي بسكتبال



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «احسان رباني زاده»
كاش آن شب هاي بي برگشت برگردند
شهيد «احسان رباني زاده» در تاريخ
1/1/1338 در خانواده اي مذهبي به دنيا آمد. احسان به جلسات مذهبي و قرائت قرآن علاقه مند بود و ديگران را نيز تشويق به شركت در اين جلسات مي كرد.مقطع ابتدايي را با موفقيت سپري كرد و براي ادامه تحصيل به كاشان رفت. در اوقات فراغت به پدرش در كار كشاورزي كمك مي كرد. وي در دوران مبارزه عليه رژيم پهلوي فعال بود و در راهپيمايي هايي كه در تهران در زمان حكومت نظامي برپا مي شد، شركت مي كرد.احسان پس از پيروزي انقلاب اسلامي عازم خدمت مقدس سربازي شد. دوران آموزشي را در شهر عجب شير سپري كرد و داوطلبانه روانه كردستان براي مقابله با گروهك هاي منحرف شد و در طول بيست ماه خدمت باقي مانده، در فتح اكثر روستاها و شهرهاي كردستان شركت داشت.
در يكي از اين درگيري ها به گروگان گرفته شد كه پس از چند روز از سوي نيروهاي اسلام آزاد شد. احسان پس از اتمام خدمت مقدس سربازي به ديار خود بازگشت و فعاليت هاي گذشته خود را دوباره شروع كرد. مدتي در شوراي هماهنگي كاشان مشغول كار شد. سپس در جهاد سازندگي به خدمت پرداخت.
او سرانجام در 21/4/1361 عازم جبهه هاي نبرد با صداميان در جنوب كشور شد و در 7/5/1361 در عمليات رمضان و در جبهه كوشك به شهادت رسيد.

 



وعده فدراسيون فوتبال در اوج مشكلات تيم اميد: ايران - كامرون؛ 25 آبان در تهران

سرويس ورزشي -
در روزهايي كه مشكلات تيم فوتبال اميد كشورمان به اوج خود رسيده، مسئولان فدراسيون از برگزاري ديدار تداركاتي با تيم كامرون خبر مي دهند.
رئيس كميته بين الملل فدراسيون فوتبال با اعلام اين خبر گفت: پس از نامه نگاري هاي مختلف و انجام مذاكرات تاييديه فدراسيون فوتبال كامرون در ارتباط با حضور تيم اميد اين كشور در تهران و انجام ديدار با تيم اميد ايران در روز 16 نوامبر (25 آبان ماه) و شب عيد قربان به دست ما رسيد و بر اين اساس تيم هاي اميد ايران و كامرون در اين تاريخ در ورزشگاه آزادي رودرروي هم قرار مي گيرند.
وي افزود: پس از حضور اين تيم در تهران به دنبال اين هستيم تا تيم اميد ايران هم براي انجام يك ديدار تداركاتي ديگر به كشور كامرون سفر كند.
فدراسيون در انديشه فراهم كردن مقدمات حضور كامرون در تهران است اما تيم اميد كشورمان با شرايط نه چندان مساعد در لهستان حضور دارد، روز گذشته و ساعاتي پيش از ديدار تداركاتي اين تيم مقابل اميد لهستان، خبرگزاري مهر ازاحتمال ايستادن يك بازيكن در درون دروازه تيم اميد خبر داد!
گويا با توجه بازماندن صالح خليل آزاد و محمدرشيد نظري از سفر به لهستان و مصدوميت محمدباقر صادقي دروازه بان اين تيم، غلامحسين پيرواني براي استفاده از دروازه بان در اين ديدار با مشكل مواجه شد تا جايي كه مربيان به فكر استفاده از يك بازيكن در درون دروازه افتادندكه اينگونه نشد. البته اين تمام مشكلات نبود، پيش از اعزام تيم اميد به لهستان نيز از خروج 8 بازيكن ممانعت به عمل آمد تا تيم پيرواني تنها با چهارده بازيكن به ورشو سفر كند.
نكته جالب توجه تيم اميد آنجاست كه كميته ملي المپيك نيز چندان در امور اين تيم قرار ندارد تا جايي كه بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك در مورد نحوه اعزام تيم فوتبال اميد به لهستان و همراهي نكردن 8 بازيكن به دليل مشكلات خروجي اظهار داشت: فدراسيون فوتبال بايد در اين باره صحبت كند چون خودشان وارد عمل شدند و كميته ملي المپيك در جريان اين مشكل نبود.
وي درباره اينكه پيش از اين كميته ملي المپيك اعلام كرده بود براي حل مشكل خروجي بازيكنان حاضر به هرگونه همكاري با فدراسيون فوتبال است، تصريح كرد: هنوز هم اين حرف را مي زنم چون تشريفات ما آماده هرگونه همكاري است اما براي اين سفر اطلاعي به ما نداده بودند و متاسفانه همكاري از طرف فدراسيون فوتبال وجود ندارد. با آقاي كفاشيان هم تماس گرفتم اما نتوانستم ايشان را پيدا كنم. اگر فرض را بر صحت صحبت هاي افشارزاده بگذاريم بايد گفت كه اختلافات فدراسيون فوتبال و كميته ملي المپيك بر سر تيم اميد ادامه دارد و در اين ميان پيرواني و شاگردانش با انبوهي از مشكلات دست و پنجه نرم مي كنند.


 



اخبار كوتاه از فوتبال

داور دربي ايراني است
عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ درمورد داور ديدار سنتي روز 23 مهر تيم هاي استقلال و پيروزي گفت: اين ديدار را براي چهارمين بار پياپي يك داور ايراني قضاوت خواهد كرد و در نظرداريم روند قضاوت داوران ايراني براي اين ديدار را ادامه دهيم.
سپاهان ، بهترين تيم ايراني
فدراسيون بين المللي تاريخ و آمار فوتبال در حالي سپاهان اصفهان را به عنوان بهترين تيم ايراني معرفي كرد كه پيروزي يكي از نمايندگان ايران در فصل آينده ليگ قهرمانان آسيا در اين رده بندي جايي ندارد. در اين رده بندي سپاهان در رده 175 ايستاده و تيم هاي ذوب آهن و استقلال به ترتيب 177 و 202 را به خود اختصاص داده اند.
اوسال از پيروزي وقت خواست
باشگاه پيروزي قصد داشت به دليل آنكه هروه اوسال در قبال دريافت مبلغ 45 هزار دلار، پس از فسخ قرارداد اقدام به پس دادن آن نكرده به فيفا شكايت كند اما مدير برنامه هاي اوسال پس از تهديدهاي فراوان مسئولان باشگاه پيروزي با باشگاه تماس گرفت و به مسئولان پيروزي قول داد ظرف يك هفته آينده مبلغ 45 هزار دلار را بازمي گرداند.
استعفاي پنج تن از مسئولان استيل آذين
پس از جدايي مديرعامل سابق باشگاه استيل آذين و آمدن مهريزي به اين باشگاه قائم مقام، معاون روابط بين الملل ، معاون حقوقي ، مدير روابط عمومي و معاون فرهنگي باشگاه استيل آذين از سمت خود كناره گيري كردند.
مذاكرات بي نتيجه فدراسيون با اروگوئه و الجزاير
عباس ترابيان در خصوص ديدارهاي تداركاتي تيم ملي فوتبال كشورمان گفت: با تيم هاي اروگوئه و الجزاير مذاكراتي داشتيم كه اروگوئه به دليل دريافت پيشنهاد مالي بهتر قرار است در تاريخ 17 نوامبر با تيم ملي شيلي بازي كند و مذاكرات با فدراسيون فوتبال الجزاير هم نتيجه بخش نبود. با اين حال در حال مذاكره با يكي دو فدراسيون ديگر هستيم تا تيم ملي بتواند در اين تاريخ بازي خوبي برگزار كند.
استقلال هافبك چپ پا مي خواهد
فتح الله ازده سرپرست موقت باشگاه استقلال در خصوص احتمال حضور تيموريان در اين تيم اظهار داشت: با تيموريان بر سر مبلغ مشخصي توافق كرديم و تا پايان مذاكرات هم مبلغ پيشنهادي ما همان باقي ماند. به هر حال فكر مي كنم استقلال بيشتر از يك هافبك مركزي به بازيكن توانمندي كه بتواند در جناح چپ تيم بازي كند نياز دارد.
شانس بالاي اسپانيا و پرتغال براي ميزباني مشترك جام جهاني
تيم ناظران اعزامي از سوي فيفا پس از بازديد از اسپانيا و ورزشگاه نوكمپ، شانس اسپانيا و پرتغال را براي ميزباني مشترك جام جهاني بيشتر از ديگر نامزدها دانست. در حالي كه هر يك از كشورهاي اسپانيا و پرتغال، پيشينه برگزاري رويدادهاي مهم فوتبال را در كارنامه دارند، براي ميزباني جام جهاني 2018 يا 2022 پيشنهادي را به صورت مشترك ارائه كرده اند، فيفا هم اكنون در حال بررسي شرايط نامزدهاي ميزباني اين جام جهاني است.
برطرف شدن مصدوميت سه استقلالي
پرويز مظلومي براي رويارويي با مس كرمان اكثر بازيكنان كليدي خود را در اختيار خواهد داشت. در روزهاي اخير بازيكناني مثل فرهاد مجيدي و ميلاد ميداودي به دليل مصدوميت در تمرينات گروهي شركت نكردند و مجتبي جباري هم از ناحيه بيني دچار مشكلات جزيي بود. اين سه بازيكن اما براي ديدار حساس مقابل مس كرمان مشكلي ندارند و تيمشان را همراهي مي كنند.
كفاشيان: آماده درخشش درجام ملت هاي آسيا هستيم
كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال پس از پيروزي تيم ملي برابر چين گفت: پيروزي مقابل چين نشان داد كه يك تيم ملي ايده آل داريم و ملي پوشان ما آماده درخشش در جام ملت هاي آسيا هستند.اميدوارم اين پيروزي ها در نهايت زمينه موفقيت و درخشش تيم ملي در جام ملت ها را سبب شود.
ديدار تداركاتي پيروزي و نساجي
تيم فوتبال پيروزي تهران كه خود را براي ديدار با پاس همدان از هفته هشتم رقابتهاي ليگ برتر آماده مي كند، امروز در ديداري تداركاتي به مصاف نساجي مازندران خواهد رفت. نساجي روز جمعه توانسته بود با دو گل پيكان قزوين را در مسابقه اي دوستانه شكست دهد.
بازرسان سازمان ليگ در باشگاه ها
بازرسان سازمان ليگ پس از ماه مبارك رمضان با حضور در باشگاه هاي ليگ برتر به بررسي رقم قرارداد بازيكنان و مربيان خواهند پرداخت. فدراسيون فوتبال پيش از آغاز فصل رقم 350 ميليون تومان را به عنوان سقف قرارداد در نظر گرفت و اعلام داشت در صورت تخلف هر تيم ، آنها با جريمه هايي چون محروميت و كسر امتياز روبرو مي شوند. مسلما در صورتي كه بازرسان سازمان ليگ كار خود را به درستي انجام دهند جريمه هاي سنگيني در انتظار بسياري از تيم هاي ليگ برتري خواهد بود. در ليگ امسال تعدادي از تيم ها براي جذب ستاره ها رقمي بيش از 500 ميليون تومان را پرداخت كردند.

 



كار سختي براي كسب پنجمين مدال طلا دارم سوريان : كشتي گير روس مهمترين رقيبم است

دارنده چهار مدال طلاي جهان گفت: امسال در رقابتهاي جهاني روسيه كار سختي را پيش رو دارم و فكر مي كنم كشتي گير روس مهمترين رقيب من است.
حميد سوريان، كشتي گير فرنگي كار وزن 55 كيلوگرم، با بيان اين مطلب افزود: براي حضور در رقابت هاي جهاني مسكو تمرينات بسيار خوبي را پشت سر گذاشته ام و شرايط خوبي براي شركت در اين مسابقات دارم. نظير مانكي يف روس كه در رقابتهاي المپيك پكن صاحب مدال طلا شد و من در اين رقابتها به دليل مشكلات داوري مقابل وي شكست خوردم، مهمترين رقيب من است كه اميدوارم در مسكو انتقام شكست المپيك را از وي بگيرم.
سوريان تصريح كرد: تمامي ملي پوشان هدف دارند و با انگيزه بالايي آماده حضور در رقابتهاي جهاني هستند و اميدوارم بتوانيم در اين مسابقات نتايج خوبي را كسب كرده و دل مردم ايران را شاد كنيم. توقعات از كشتي با توجهات برابري ندارد درحالي كه همه در رويدادهاي مهم از كشتي انتظار مدال آوري دارند متأسفانه همه نگاه ها تنها به يك رشته خاص خلاصه شده است.
رقابتهاي كشتي فرنگي قهرماني جهان روزهاي 14 تا 17 شهريورماه در شهر مسكو پايتخت روسيه برگزار مي شود.

 



آمادگي ملي پوشان واليبال پيش از مسابقات قهرماني جهان معدني: اميدوارم زودتر به تركيب اصلي برسيم

سرمربي تيم ملي واليبال گفت: نگراني هايم از ناآماده بودن بازيكنان برطرف شده چون آنها به شرايط عادي بازگشته اند.
حسين معدني از وضعيت كلي اردونشينان تيم ملي واليبال ابراز رضايت كرد و اظهارداشت: آغاز اين مرحله از اردوها با نگراني هايي همراه بود چون بازيكنان دور از انتظار بودند اما خوشبختانه آنها به مرور و درعين حال زود به شرايط عادي بازگشتند.سرمربي تيم ملي واليبال با اشاره به اينكه فشار تمرينات تيمي تا روزهاي پاياني اردو ادامه نخواهدداشت، ادامه داد: 10 روز پيش از سفر به اتريش و شركت در اردوي آماده سازي اين كشور، به تدريج از شدت فشار تمرينات كاسته مي شود تا بازيكنان پس از آخرين اردوي برون مرزي خود بهترين آمادگي لازم را براي شركت در مسابقات جهاني داشته باشند.
معدني همچنين ضمن بيان اينكه تمرينات تيم ملي واليبال با حضور 15 بازيكن پيگيري مي شود، يادآور شد: دوست دارم زودتر 14 بازيكن نهايي تيم ملي انتخاب شود تا با خيال راحت تر پيگير تمرينات باشيم. خصوصا اينكه اطمينان دارم معرفي تركيب اصلي تيم در انگيزه بازيكنان براي دنبال كردن جدي تمرينات تاثيري نمي گذارد.تيم ملي واليبال 3تا18مهرماه در هفدهمين دوره مسابقات قهرماني جهان شركت مي كند. اين رقابتها در ايتاليا برگزار مي شود. تيم ملي پيش از سفر به ايتاليا اردويي آماده سازي در اتريش برگزار مي كند و از آنجا راهي ايتاليا مي شود.

 



ناكامي هاي فرانسه پاياني ندارد شكست خانگي شاگردان بلان مقابل بلاروس

تيم فوتبال فرانسه نخستين بازي خود در چارچوب رقابت هاي مقدماتي يورو 2012 را با شكست خانگي مقابل بلاروس آغاز كرد.
تيم فوتبال فرانسه كه نمايش سؤال برانگيزي در رقابت هاي جام جهاني 2010 داشت، دوره جديد رقابت هاي خود را هم با شكست آغاز كرد.
بازيكنان فرانسه تحت مربيگري لوران بلان در بدو ورود به زمين از سوي تماشاگران حاضر در ورزشگاه استادو فرانس تشويق شدند اما وقتي در پايان ديدار با تك گل دقيقه86 سرگئي كيسلاك شكست خوردند، از سوي همان تماشاگران هو شدند.
در يكي ديگر از ديدارهاي برگزار شده جمعه شب، اسپانيا مدافع عنوان قهرماني جام ملت هاي اروپا و قهرمان جهان، در زمين ليختن اشتاين به برتري 4بر صفر رسيد. براي اسپانيايي ها در اين ديدار فرناندو تورس (18 و 54)، داويد ويا(26) و داويدسيلوا(62) گلزني كردند.
در ساير ديدارها نتايج زير حاصل شد:
گروهA:
¤ قزاقستان صفر- تركيه3
¤ بلژيك صفر- آلمان يك
گروه B:
¤ ارمنستان صفر- ايرلند يك
¤ آندورا صفر- روسيه2
¤ اسلواكي يك- مقدونيه صفر
گروهC:
¤ جزاير فارو صفر- صربستان3
¤ استوني يك- ايتاليا2
¤ اسلووني صفر- ايرلند شمالي يك
گروهD:
¤ روماني يك- آلباني يك
¤ لوكزامبورگ صفر- بوسني و هرزگوين3
¤ فرانسه صفر- بلاروس يك
گروهE:
¤ مولداوي2- فنلاند صفر
¤ سوئد2- مجارستان صفر
¤ سن مارينو صفر- هلند5
گروهF:
¤ لتوني صفر- كرواسي3
¤ يونان يك- گرجستان يك
گروهG:
¤ مونته نگرو يك- ولز صفر
¤ انگلستان4- بلغارستان صفر
گروهH:
¤ ايسلند يك- نروژ2
¤ پرتغال4- قبرس4
گروهI:
¤ ليتواني صفر- اسكاتلند صفر
¤ ليختن اشتاين صفر- اسپانيا4

 



حرف هاي تازه سرمربي تيم ملي وزنه برداري در كرمانشاه باقري: انتقاد نشد چند سال ناكام شديم!

سرمربي تيم ملي وزنه برداري بزرگسالان گفت: از رسانه ها گله مندم زيرا تنها زماني به سراغ صاحبنظران رشته وزنه برداري مي آيند كه آنها پستي دريافت كرده باشند.
كورش باقري كه به همراه اعضاي تيم ملي در اردوي كرمانشاه به سرمي برد اظهار داشت: آيا هرگز رسانه اي از من پرسيد بعد از جهاني 2007 چرا كورش باقري رفت؟ شايد اگر اين مسئله باز مي شد داستان آن هفت نفر دوپينگي و آن همه ناكامي در المپيك و جهاني را نمي داشتيم.
وي گفت: يكي از مشكلات گروه هاي قبلي ما عدم نقد درست بود، اگر از ما هم انتقاد نشود نمي توانيم موفق شويم و مصداق عدم نقد درست را مي توان در فقدان موفقيت در چند سال اخير ديد.
سرمربي تيم ملي وزنه برداري كشورمان در خاتمه اظهار داشت: متأسفانه هستند افرادي كه سنگين ترين وزنه اي كه در طول زندگي خود برداشته اند يك پارچ آب بوده و هم اكنون خود را به عنوان كارشناس خبره معرفي مي كنند، من تصور مي كنم اين امر يك نوع رانت خواري در ورزش است.

 



تيم ملي با چهار جودو كار امروز راهي ژاپن مي شود

اعضاي تيم ملي جودو ايران براي حضور در رقابتهاي قهرماني جهان عصر امروز از طريق ابوظبي راهي توكيو خواهند شد.
رقابتهاي جودو قهرماني جهان طي روزهاي هجدهم تا بيست ودوم شهريورماه به ميزباني ژاپن در توكيو برگزار خواهد شد و تيم ملي ايران هم با پنج جودوكار در اين دوره ازرقابتها شركت خواهد كرد.
محسن غفار در وزن 66-كيلوگرم، علي معلومات در وزن 73-كيلوگرم، محمد جمالي در وزن 81-كيلوگرم و محمدرضا رودكي در وزن 100+كيلوگرم با هدايت محمدرضا حاج يوسف زاده و ايوب رستمي ساعت 30/18 يكشنبه تهران را به مقصد ابوظبي ترك كرده و از آنجا راهي توكيو خواهند شد.علاوه بر چهار جودوكاري كه از تهران به توكيو اعزام مي شوند، سيامك عدل كسروي نيز كه ساكن توكيوست در وزن آزاد براي تيم ملي ايران به ميدان خواهد رفت.

 



همسر «ماجك» مربي موقت تيم ملي هندبال بانوان

سرپرست فدراسيون هندبال از حضور موقتي همسر سرمربي تيم بزرگسالان كشورمان به عنوان مربي تيم بانوان براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا خبر داد.
جلال كوزه گري ضمن اعلام اين مطلب افزود: هرچند صحبت هايي در مورد حضور تيم بانوان ايران در بازي هاي آسيايي گوانگجو شده بود اما تا اين زمان حضور اين تيم قطعي نشده است.وي افزود: تيم بانوان كشورمان در رده سني بزرگسالان بعد از بازيهاي آسيايي گوانگجو در رقابت هاي قهرماني آسيا در كشور قزاقستان شركت خواهد كرد كه به همين منظور مذاكره اي را با يكي از مربيان خارجي به منظور كمك موقت به كادر فني ايران كرده ايم.
سرپرست فدراسيون هندبال ايران خاطر نشان كرد: همسر «ماجك» سرمربي تيم بزرگسالان كشورمان هم اكنون با تيم بحرين قرارداد همكاري دارد و اين همكاري تا دو ماه آينده ادامه مي يابد. قصد داريم به صورت موقت از حضور اين مربي هندبال در كنار كادر فني تيم بانوان استفاده كنيم تا ببينيم تيم از نظر فني تا چه حد پيشرفت خواهد كرد.

 



آخرين خبرها از رقابت هاي كشتي قهرماني جهان - روسيه

¤ فرنگي كاران كشورمان صبح ديروز اولين تمرين كشتي خود را در مسكو برگزار كردند.
¤ حميد سوريان، سعيد عبدولي و امير علي اكبري فرنگي كاران اوزان 55، 66 و 96 كيلوگرم كشورمان امشب به روي باسكول مي روند و با شناخت حريفان خود از ظهر فردا به روي تشك مي روند.
¤ محمدعلي صنعتكاران نايب رييس فدراسيون كشتي براي نظارت بر رقابت هاي جهاني روسيه در مسكو حضور دارد.
¤ اسلام بك آلبيف بهترين فرنگي كار روسيه به دليل آسيب ديدگي مسابقات جهاني كشتي را از دست داد.وي قهرماني المپيك پكن و مدال طلاي سال 2009 جهان را در كارنامه خود دارد.

 



بازگشت بي سروصداي تيم ملي بسكتبال

تيم ملي بسكتبال ايران در سكوت محض به كشور بازگشت.
تيم ملي بسكتبال ايران كه با يك برد و چهار باخت مسابقات جهاني تركيه را به پايان رساند بامداد ديروز به تهران بازگشت. اين در حالي بود كه هيچ مسئول و يا نمايندگان رسانه هاي تصويري درفرودگاه حضور نداشتند و در واقع بسكتباليست ها در سكوت كامل به كشور بازگشتند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14