(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 16 شهريور 1389- شماره 19735

دريافت 700 هزار تومان براي ارائه كدام خدمات؟
انتقاد فرماندار شيراز ازسفرهاي خارجي اعضاي شوراي شهر
كوتاه از هفته دولت
مسابقه عكاسي «ماه بهشتي» ويژه رمضان برگزار مي شود
آداب رمضان در تفرش و آشتيان
در هفته دولت كار احداث دو مركز كانون در استان مازندران شتاب مي گيرد
اعلام آمادگي اصفهان براي بازسازي مناطق سيل زده پاكستان
معرفي برترين اذان گويان نوجوان استان اصفهان
كاهش تصادفات و آلاينده هاي هوا با احداث بزرگراه دو طبقه در اصفهان
براي نخستين بار در كشور فيلم هاي دارويي در اصفهان توليد شد
اجراي مديريت واحد شهري در برخي از كلان شهرها به صورت آزمايشي
اشتغال 330 نفر در شركت زغال سنگ طبس
به طور همزمان به 3 نفر از اعضاي يك خانواده تسهيلات ساخت مسكن در بافت هاي فرسوده پرداخت مي شود
مدارس روستايي گنبد كاووس در قالب 48 مجتمع آموزشي ساماندهي مي شود
فرماندار بويراحمد: كاركنان ادارات حق دخالت در نزاع هاي دسته جمعي را ندارند
آزادي 14 زنداني جرائم غيرعمد در گرگان



دريافت 700 هزار تومان براي ارائه كدام خدمات؟

اخيراً براي دريافت برگه عدم خلاف ساختمان نوساز خود به شهرداري اراك مراجعه كردم كه گفتند بايد شناسنامه فني ساختمان را ارائه كنم. به سازمان نظام مهندسي رفتم چند برگ فرم و پرسشنامه تحويلم دادند . آنها نيز گفتند بايد براي هر متر 1400 تومان پرداخت كنم كه جمع پرداختي براي ساختمان اينجانب حدوداً 700 هزار تومان تمام شد. پيش از اين نيز هزينه ترسيم نقشه را حدوداً سه ميليون تومان پرداخت كرده بودم.
حالا سوال من از مسئولان شهرداري، شهرسازي و نظام مهندسي اراك اين است كه در حالي كه اطلاعات خواسته شده در شناسنامه فني، همان اطلاعات نقشه ساختماني است اين مقدار هزينه را براي ارائه كدام خدمات از شهروندان دريافت مي كنيد؟!
اراك - خبرنگار كيهان

 



انتقاد فرماندار شيراز ازسفرهاي خارجي اعضاي شوراي شهر

شيراز-خبرنگار كيهان:
فرماندار شيراز از سفرهاي خارجي بدون دستاورد اعضاي شوراي اين شهر انتقاد كرد.
حسين قاسمي در جريان بازديد از منطقه محروم كفترك گفت: بهتر است بعضي از اعضاي شوراي شهر به جاي ارائه پيشنهاد اعزام به كره جنوبي و مشاهده پاركينگ چرخشي آن كشور هزينه اين سفرها را خرج مناطق محروم كرده و از اين مناطق ديدن كنند.
وي افزود: هزينه هاي هنگفت سفرهاي خارجي كه هيچ سودي ندارد نبايد از جيب دولت و مردم پرداخت شود.
قاسمي گفت: بايد از اين افراد پرسيد اگر از بودجه شخصي خود هم مي خواستيد هزينه كنيد به اين سفرها مي رفتيد؟
فرماندار شيراز با بيان اينكه محروميت در روستاهاي اين شهرستان مايه شرم و تاسف مديران كم كار است گفت: سوختن برخي روستاها در فقر و محروميت ناشي از مديريت غلط برخي از مديران گذشته است.
قاسمي با بيان اينكه نبايد بگذاريم محرومان زير چرخ هاي توسعه نامتوازن له بشوند اظهار داشت: نمي توان روستائيان و محرومان را به حال خود رها كرد بلكه همه بايد به مشكلات اين قشر رسيدگي كرده و در جهت رفع مشكلات مناطق محروم تلاش كنيم.
وي ضمن انتقاد از مديريت امور اراضي جهاد كشاورزي استان در برخورد با زمين خواران اظهار داشت: امور اراضي استان در برخورد با زمين خواران فعاليت جدي ندارد و مي طلبد اين اداره با سرعت بخشيدن به حركت در اين زمينه، تلاش خود را مضاعف كند.

 



كوتاه از هفته دولت

اروميه- خبرنگاركيهان: به مناسبت گراميداشت هفته دولت و با حضور معاون عمراني استاندار آذربايجان غربي 200 خانوار زيركوهي ماكو كه در شرايط نامناسب زندگي مي كردند و همواره سلامتي آنان را ريزش كوه مشرف بر اين شهر مرزي تهديد مي كرد در مجتمع مسكوني كه توسط بنياد مسكن انقلاب اسلامي احداث شده ساكن شدند.
اين تعداد واحد مسكوني در زميني به مساحت 7هزار و 667مترمربع در قالب 13 بلوك آپارتماني و با زيربنايي بيش از 10هزار مترمربع احداث شده است. براي بهره برداري از اين مجتمع مسكوني 38ميليارد ريال هزينه شده كه از اين ميزان 18ميليارد ريال از محل تسهيلات ارزان بانكي تأمين شده است.
ايوان غرب- خبرنگاركيهان: همزمان با هفته دولت 18 پروژه عمراني خدماتي در شهرستان روستاهاي ايوان غرب افتتاح و به بهره برداري رسيد.
ساري- خبرنگاركيهان: در گراميداشت هفته دولت در سال جاري 4محور روستايي شهرستان قائمشهر با اعتباري بالغ بر 4هزار و 60ميليون ريال بهسازي و آسفالت شد و مورد بهره برداري مردم قرار گرفت.
قزوين- خبرنگاركيهان: بوستان دانشجوي شهر قزوين به بهره برداري رسيد.
اين بوستان در زميني به مساحت 17هزارمترمربع احداث شده كه براي تكميل آن 21 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است. همچنين بوستان خبرنگار شهر قزوين نيز به بهره برداري رسيد. اين بوستان در زميني به مساحت 2هزار و 700مترمربع احداث شده است. براي ساخت اين بوستان 9ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات شهرداري قزوين هزينه شده است.
دزفول- خبرنگاركيهان: فرماندار ويژه شهرستان دزفول گفت: امسال در هفته دولت پروژه هاي با هزينه 200ميليارد ريال در اين شهرستان به بهره برداري رسيد. غلامرضا اخوان صباغ در جلسه شوراي اداري و همايش وحدت و همدلي با حضور آيت الله موسوي جزايري نماينده ولي فقيه و امام جمعه اهواز افزود: اين پروژه ها شامل 26 پروژه در زمينه بهداشتي و درماني، گازرساني به روستاها، واحد آموزشي و آبرساني به شهرك صنعتي است.
¤ پروژه هاي عمراني شامل مركز بهداشتي دز آب، دبيرستان شهرك انقلاب و گازرساني به 20 روستاي دزفول همزمان با هفته دولت با حضور معاون عمراني استاندار خوزستان و امام جمعه دزفول افتتاح شدند.
تبريز- خبرنگاركيهان: به مناسبت هفته دولت، عمليات اجرايي 248 واحد مسكوني مسكن مهر در كليبر آغاز شد. اين پروژه در 4هكتار مساحت و در 36بلوك 4طبقه اجرا خواهد شد و پيش بيني مي شود در هفته دولت سال 90 به بهره برداري برسد.
ساري- خبرنگاركيهان: همزمان با هفته دولت 315 پروژه مخابراتي در استان مازندران افتتاح شد. براي اين پروژه ها 332ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
شهريار- خبرنگاركيهان: همزمان با هفته دولت آموزشگاه فني حرفه اي بانوان با حضور فرماندار شهريار و جمعي از مسئولان ادارات افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت. براي اين آموزشگاه يك ميليارد و 200ميليون تومان اعتبار هزينه شده است.
يزد- خبرنگاركيهان: درمراسمي با حضور استاندار و همزمان با سراسر كشور 100 پروژه مخابراتي در استان يزد با سرمايه گذاري بالغ بر 50 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
بندرعباس- خبرنگاركيهان: طي مراسمي با حضور معاون سياسي امنيتي استانداري هرمزگان و جمعي از مسئولان استاني و محلي پروژه تكميل خط آبرساني به بندر خمير به بهره برداري رسيد. معاون مهندسي و توسعه آب و فاضلاب هرمزگان در آيين بهره برداري از اين پروژه گفت: براي اين طرح يك ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه شده است.
تبريز- خبرنگاركيهان: طي مراسمي طرح هادي روستاهاي دانباران، چقوش و فرگوش از توابع سراب، افتتاح شد.
با افتتاح اين پروژه ها 900 خانوار روستايي با 4هزارو500 نفر، تحت پوشش قرارگرفتند. «قربان محمدي» مديركل بنيادمسكن انقلاب اسلامي آذربايجان شرقي گفت: طرح هادي در 13 روستاي منطقه با 21 ميليارد ريال در حال اجرا مي باشد. همچنين 200 واحد مسكوني روستايي بهسازي شده و در شهرستان سراب افتتاح شد.
رحيم آباد- خبرنگاركيهان: با حضور مسئولان استان و شهرستان رودسر، پروژه گازرساني بازنشين عليا و سفلي از توابع بخش رحيم آباد در هفته دولت افتتاح و مورد بهره برداري قرارگرفت.
گفتني است براي اجراي پروژه گازرساني روستاي بازنشين عليا و سفلي رحيم آباد كه 280 خانوار دارد، افزون بر 3 ميليارد و 200ميليون ريال اعتبار صرف شده است.
بندر انزلي- خبرنگاركيهان: فرماندار بندر انزلي از اتمام پروژه ساخت ساختمان پل جديد اين شهر تا پايان سال جاري خبر داد.
نادر عبدالله پور گفت: همزمان با هفته دولت 78 طرح عمراني، اقتصادي، بندري، كشاورزي، خدماتي و آموزشي با 500 ميليارد ريال اعتبار در بندر انزلي افتتاح و مورد بهره برداري قرارگرفت.
سنندج- خبرنگاركيهان: طرح زيرگذر 22 گولان واقع در بلوار پاسداران سنندج پس از دوسال تاخير همزمان با هفته دولت به بهره برداري رسيد. براي اين پروژه 80 ميليارد ريال هزينه شده است.
بهاباد- خبرنگاركيهان: به مناسبت گراميداشت هفته دولت درمراسمي با حضور فرماندار بهاباد و جمعي از مسئولان كلنگ طرح آبرساني زاينده رود از خط اول انتقال به بهاباد به زمين زده شد.
اسلامي، مديركل آب و فاضلاب شهري استان گفت: اين طرح با 77هزار و 800 متر لوله گذاري با قطر لوله هاي 200 و 250 ميليمتر، احداث 2 باب مخزن 5 هزار متر مكعب، 10 ايستگاه پمپاژ و 9 مخزن بين راهي در مدت 18 ماه انجام خواهدشد.
وي گفت: براي اجراي اين طرح 60 ميليارد ريال از شركت آب و فاضلاب و 20 ميليارد ريال مجتمع سنگ آهن چادرملو اختصاص يافته است.
¤ درمراسمي بهره برداري از 56 طرح عمراني، خدماتي در شهرستان بهاباد آغاز شد. براي اجراي اين طرح ها در مجموع 109 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.

 



مسابقه عكاسي «ماه بهشتي» ويژه رمضان برگزار مي شود

زنجان - خبرنگار كيهان:
مسئول خانه عكاسان حوزه هنري زنجان از برگزاري مسابقه عكاسي «ماه بهشتي» ويژه ماه مبارك رمضان در استان خبر داد.
مهدي خدايي با اشاره به توزيع فراخوان اين مسابقه در سطح شهر، حداكثر آثار پذيرفته شده در اين مسابقه را 10 قطعه عكس عنوان نمود و افزود: اين مسابقه در قالب موضوعات: طاعات و عبادات مردم در ماه مبارك رمضان، لحظات روحاني سحر و افطار، ويژه برنامه هاي جشن ولادت امام حسن(ع)، شب هاي قدر و عبادات مردم در اين شب ها، ايام عزاداري شهادت حضرت اميرالمومنين(ع)، نماز جماعت و فعاليت هاي مردمي در اين ماه مبارك، روز قدس و همبستگي و اتحاد مردم در حمايت از مردم مظلوم فلسطين و نيز برپايي گسترده نماز عيد سعيد فطر برگزار خواهد شد.
مسئول خانه عكاسان حوزه هنري آخرين مهلت دريافت آثار را 22 شهريورماه اعلام نمود و گفت: اين مسابقه در سطح استان و در ميان هنرمندان عكاس هم استاني برگزار مي شود.مهدي خدايي گفت: شركت كنندگان مي بايست آثار خود را در اندازه 30 در 45 سانتي متر و بر روي CD رايت شده ارسال نمايند.
مسئول خانه عكاسان حوزه هنري زنجان برگزاري مراسم اختتاميه اين مسابقه را پنجم مهرماه اعلام نمود و افزود: در اين مراسم به 10 نفر از برگزيدگان ربع سكه بهار آزادي اهدا خواهد شد.وي از برپايي نمايشگاه آثار برگزيده اين مسابقه خبر داد و گفت: مسابقه عكس «ماه بهشتي» كه به همت خانه عكاسان حوزه هنري استان زنجان و با همكاري شهرداري و شوراي اسلامي شهر زنجان برگزار مي شود پس از برگزاري شاهد برپايي نمايشگاهي از اين آثار خواهد بود.
مهدي خدايي مسئول خانه عكاسان حوزه هنري زنجان در پايان يادآور شد: علاقه مندان به شركت در اين مسابقه جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به حوزه هنري استان زنجان مراجعه كنند.

 



آداب رمضان در تفرش و آشتيان

از ديرباز تفرش و آشتيان را به عنوان زادگاه عالمان دين و دانش و فرهنگ مي شناسند.
مردم اين دو شهرستان همچنين در دينداري و خداترسي، شهره عام و خاص هستند و هرچند بي تأثير از تغييرات فرهنگي دوره معاصر نبوده اند، اما دين و انجام فرايض ديني همچنان اولويت اول اين مردم دين مدار و متدين است. كه از جمله آنها آداب و فرايض ماه مبارك رمضان است.
ماه مبارك رمضان در تفرش و آشتيان در واقع از آخرين روزهاي ماه شعبان آغاز مي شود. مردم در دهه سوم شعبان به استقبال ماه مبارك رمضان مي روند و روزه مي گيرند.آنها درغروب آخرين روز ماه شعبان براي رويت هلال ماه به بام خانه ها مي روند و پس از آنكه هلال ماه را رويت كردند با تبريك و روبوسي نخستين روز ماه صيام را آغاز مي كنند.
در گذشته اي نه چندان دور برخي از مردم اين دو شهر به هنگام سحر به بام خانه ها و يا به بام مساجد اقدام به سحرخواني مي كردند و برخي نيز با آمدن به كوچه ها و كوبيدن درخانه ها مردم را براي انجام مراسم سحر بيدار مي كردند.از ديگر مراسم آشتياني ها و تفرشي ها در ماه مبارك رمضان تشكيل جلسات قرآني در خانه ها، مساجد و تكايا است، به گونه اي كه در قالب اين جلسات گاهي نيز به حفظ، تفسير و ترجمه قرآن كريم مي پردازند.غذا دادن به روزه داران، كمك به فقرا و نيازمندان و يتيمان، پرداخت ذكات فطريه، حضور پررنگ در شب هاي قدر و شب زنده داري و برپايي جلسات سوگواري مولاي متقيان حضرت علي(ع) از ديگر آداب مردم اين دو شهر در ماه مبارك رمضان است.مردم در شب هاي قدر با حضور در بيت علماي بزرگ شهر و انداختن شال عزا و آوردن علما به مسجد به عزاداري و سوگواري مي پردازند.
پختن حليم، آش رشته، شله زرد و توزيع آن در زمان افطار به همسايگان از اعمال پسنديده مردم آشتيان و تفرش در ماه مبارك رمضان است.
مردم اين دو شهر اغلب روزه خود را با خرما و آب باز مي كنند و معتقدند كه اين سنت به جامانده از پيامبر اكرم(ص)، ائمه معصومين و عالمان ديني است.
گزارش از: خبرنگار كيهان در اراك

 



با محقق شدن اعتبار ساخت
در هفته دولت كار احداث دو مركز كانون در استان مازندران شتاب مي گيرد

سرويس شهرستانها -
با محقق شدن اعتبار ساخت دو مركز كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در استان مازندران، كار احداث اين مراكز فرهنگي هنري شتاب مي گيرد.
به گزارش روابط عمومي كانون، مدير كانون استان مازندران از تحقق 3 ميليارد و 800 ميليون ريال اعتبار براي ساخت اين دو مركز در هفته دولت خبر داد و افزود: در هفته دولت طي جلسه اي كه در شهرستان فريدونكنار برگزار شد اعتباري بالغ بر 200 ميليون تومان براي تكميل احداث مركز كانون پرورش فكري در اين شهرستان اختصاص يافت.
قاسم عزيززاده گرجي ادامه داد: ساخت مركز كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان فريدونكنار در مساحتي بيش از 650 متر مربع از ماه ها پيش آغاز شده و هم اكنون با پيشرفت فيزيكي 35 درصد روبه رو است.
وي اخذ كامل اعتبار پروژه مركز كانون پرورش فكري را در تسريع بنا موثر دانست و عنوان كرد: پيش بيني مي شود تا پايان سال مركز كانون پرورش فكري فريدونكنار به بهره برداري برسد.
مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مازندران يادآور شد: اعتبار 1 ميليارد و 800 ميليون ريالي ساخت مركز كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان شهرستان محمودآباد نيز در هفته دولت اخذ شد.
عزيززاده گرجي افزود: مركز كانون پرورش فكري محمودآباد در مساحتي برابر 600 متر مربع، شامل كتابخانه، واحدهاي تخصصي، سالن نقاشي و اجتماعات احداث مي شود.

 



اعلام آمادگي اصفهان براي بازسازي مناطق سيل زده پاكستان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان از كمك 30 ميليون ريالي اين شورا به سيل زدگان پاكستان خبر داد.
عباس حاج رسوليها آمادگي مديريت شهري اصفهان را براي مشاركت در بازسازي مناطق سيل زده پاكستان اعلام كرد.
وي در جلسه علني اين شورا افزود: اصفهان تجربيات ارزشمندي را در بازسازي مناطق سيل زده و مناطق جنگي دارد و در صورت نياز آمادگي دارد اين ظرفيت را در بازسازي مناطق سيل زده پاكستان بكار گيرد.
وي از موسسه هاي خيريه اين شهر نيز خواست براي كمك رساني به سيل زدگان پاكستان اقدام كنند.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به هفته اطعام و كمك به ايتام و فعاليت ارزنده موسسه هاي خيريه در كمك به نيازمندان گفت: توزيع كمك هاي شهروندان در قالب 50 هزار سبد كالا به ارزش 10 ميليارد ريال بين افراد روزه دار و افراد مستمند تنها بخشي از فعاليت يكي از موسسه هاي خيريه اين شهر در اين ايام است.


 



معرفي برترين اذان گويان نوجوان استان اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
برگزيدگان استاني مسابقه اذان گويان نوجوان استان اصفهان تحت عنوان «نواي آسماني» در مجتمع فرهنگي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان معرفي شدند.
پس از فراخوان مسابقه اذان تحت عنوان «نواي آسماني» كه به همت مجتمع فرهنگي هنري كانون پرورش فكري برگزار شد، 30 اثر در قالب سي دي صوتي و نوار كاست از مراكز فرهنگي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان اصفهان به دبيرخانه مسابقه رسيد.
در پايان نيز تعداد 8 اثر به ترتيب از اميرحسين بصيري و مسعود مظاهري از مراكز شماره 2، ابوالفضل جلايي و محمد جواد حيدري از مراكز شماره 4، عليرضا بهادران و محمدرضا چيت ساز از مجتمع فرهنگي هنري و حسين ميرزايي و محمد مهدي قاسمي از كهريزسنگ به مرحله استاني راه يافتند و با اهداي هدايايي فرهنگي مورد تقدير قرار گرفتند.
اجراي سرود و شعرخواني از جمله برنامه هايي بود كه در اين مراسم برگزار شد.
همچنين برگزاري مسابقه حضوري با موضوعات «قرآني» و «رمضان»، نمايش خلاق «دانه اي كه سپيدار شد» و نماهنگ «دست در دست خدا» از ديگر برنامه هايي بود كه به ترتيب به اجرا گذاشته شدند.

 



كاهش تصادفات و آلاينده هاي هوا با احداث بزرگراه دو طبقه در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
با بهره برداري از نخستين بزرگراه دو طبقه كشور «پل روگذر امام خميني(ره)» اصفهان بيش از 95 درصد تصادفات در اين محور كاهش يافته و ميزان كشته شدگان ناشي از تصادفات در آن از 70 به 2 نفر تقليل يافته است.
شهردار اصفهان احداث پل روگذر امام خميني(ره) را در كاهش انواع آلاينده هاي هوا موثر خواند و افزود: با بهره برداري از بزرگراه دو طبقه امام خميني(ره) و تقاطع غيرهمسطح شهيدان اميني، زمان سفرهاي درون شهري و مصرف سوخت كاهش يافته به طوري كه صنعتگران فقط در مدت 5 دقيقه به شهرك صنعتي اميركبير دسترسي مي يابند.
سيدمترضي سقائيان نژاد اضافه كرد: پليس ترافيك راهور براي اجراي قوانين ترافيك، مسائل امنيتي و ساماندهي وضعيت ترافيك شهر بزودي در اين محور مستقر خواهد شد.
وي از تعريض خيابان امام خميني(ره) حد فاصل خيابان بهارستان تا ميدان استقلال خبر داد و گفت: شهرداري در نظر دارد امسال از سه راه ملك شهر تا ميدان استقلال را از 50 به 76 متر به طول 5 كيلومتر آزادسازي و تعريض كند.

 



براي نخستين بار در كشور فيلم هاي دارويي در اصفهان توليد شد

اصفهان-خبرنگار كيهان:
براي نخستين بار در كشور، فيلم هاي داروسازي، آرايشي بهداشتي و غذايي در آزمايشگاه فارماسيوتيكس دانشكده داروسازي و
علوم دارويي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان ساخته شد.
دانشيار گروه فارماسيوتيكس دانشكده داروسازي و علوم دارويي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان در اين باره گفت: فيلم هاي دارويي، آرايشي و بهداشتي داراي ساختاري نازك، شفاف و يا رنگي، با قابليت چسبيدن به پوست يا مخاط و داراي استحكام و قابليت تا شدن و كشش است.
رحيم بحري نجف افزود: جنس اصلي اين فيلم ها را پليمر تشكيل مي دهد و مي تواند از انواع سنتيك، نيمه سنتيك و طبيعي باشد، همچنين مي تواند از انواع سازگار با بدن باشد كه پس از قرار گرفتن در قسمت هاي مختلف بدن، بدون تحريك بافت، توسط خود بافت تجزيه شود.
بحري اظهار داشت: از اين فيلم ها براي داروهاي ضد درد، ضد تب، ضد تهوع، ضد روماتيسم، ضد آسم، ضد سرفه، ضد فشار خون، ضد ديابت و همچنين ويتامين ها و مواد معدني ها به ويژه در ناراحتي هاي گوارشي و در افراد سالخورده و بچه ها كه بلعيدن براي آنها مشكل است، استفاده مي شود. همچنين ازاين فيلم ها براي قرار دادن مواد آنتي سپتيك بر روي زخم استفاده مي شود كه نقش پانسمان بر روي زخم را نيز برعهده مي گيرند و قابليت شست وشو بدون تاثير بر روي روند بهبودي زخم را دارند.
اين دانشيار علوم پزشكي مزاياي استفاده از اين گونه فيلم ها را نسبت به داروهاي موجود در بازار راحتي استفاده از آنها توسط بيمار، استفاده ازميزان كمتر دارو به دليل هدفمند بودن و اثر سريع آنها نسبت به اشكال دارويي معمول، راحتي بلع و عدم نياز به آب براي استفاده از آنها و كاهش هزينه درمان بيماران بيان كرد.

 



رئيس شوراي اسلامي اصفهان خبر داد
اجراي مديريت واحد شهري در برخي از كلان شهرها به صورت آزمايشي

اصفهان -خبرنگاركيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: مديريت واحد شهري در برخي شهرها از جمله دراصفهان به طور آزمايشي اجرا مي شود.
عباس حاج رسولي ها افزود: براساس اظهارات رئيس جمهور اين طرح ابتدا در برخي از كلان شهرها مانند تهران،اصفهان به صورت آزمايشي اجرا مي شود و بعد از بررسي معايب و محاسن طرح، آن را براي اجرا به كل كشور تعميم مي دهند.
وي با بيان اينكه اجراي اين طرح به كاهش مشكلات مردم بسياري از زمينه ها كمك مي كند. گفت: طرح واگذاري 23 تصدي به مديريت شهري يا همان مديريت يكپارچه شهري به صورت كلي در شوراي عالي استان ها مصوب شده و جزئيات آن نياز به كار كارشناسي دولت دارد.
حاج رسوليها افزود: در صورتي كه به پيشنهاداتي كه از طرف شوراي عالي استان ها و شوراي شهر به مجلس و دولت ارائه مي شود توجه شود اين طرح عملي مي شود.

 



معاون فرماندار طبس خبر داد
اشتغال 330 نفر در شركت زغال سنگ طبس

طبس - خبرنگار كيهان:
معاون فرماندار شهرستان طبس گفت: به زودي حدود 330 نفر در شركت زغال سنگ طبس به كارگيري مي شوند.
علي كدخدايي از بستر و فضاي مناسب براي ايجاد اشتغال در اين شهرستان خبر داد و اظهار داشت: معادن غني زغالسنگ - نيروگاه حرارتي زغال سوز، استقرار اداره كل راه آهن، شبكه گازرساني و فرودگاه از جمله زيرساختهاي اشتغال در اين شهرستان مي باشند.
وي گفت: به زودي حدود 330 نفر در شركت زغال سنگ طبس به كار گمارده مي شوند و با بهره برداري از نيروگاه زغال سوز اين شهرستان نيز تعداد زيادي جذب بازار كار مي شوند.
كدخدايي با بيان اينكه نيروگاه زغال سوز طبس پروژه عظيمي است كه عمليات اجرايي آن از سالها قبل آغاز شده و هم اكنون جاده دسترسي و آسفالت آن در حال تكميل و حفر چاه و منابع آبي آن تامين و سايت ها و ساختمانهاي موردنياز آن احداث شده است، گفت: با بهره برداري از اين نيروگاه 1000 مگاواتي پيش بيني مي شود كه بيش از يكهزار نفر به طور مستقيم جذب بازار كار شوند.
معاون فرماندار طبس در زمينه پرداخت تسهيلات به بنگاههاي زودبازده اظهار داشت: شهرستان طبس بعد از مركز استان با 84 مورد پرداخت مقام اول را به خود اختصاص داده است.
علي كدخدايي اعلام نمود براساس سرشماري سال 85 نرخ بيكاري در شهرستان طبس 6/9% بوده است كه هم اكنون اين رقم وضعيت بهتري پيدا كرده است.

 



به طور همزمان به 3 نفر از اعضاي يك خانواده تسهيلات ساخت مسكن در بافت هاي فرسوده پرداخت مي شود

شهركرد - خبرنگار كيهان:
به منظور مساعدت به سازندگان واحدهاي مسكوني در بافتهاي فرسوده، تسهيلات براي ساخت 3 واحد مسكوني به نام سازنده، همسر و يك نفر از فرزندان صغير وي پرداخت مي شود.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري با اشاره به اعطاي تسهيلات بانكي بابت ساخت واحدها مسكوني واقع در بافتهاي فرسوده گفت: در صورت تشخيص و تاييد مديريت شعب بانك مسكن مبني بر اينكه سازنده قصد انبوه سازي و انتفاع مالي با فروش واحدهاي احداثي نداشته، مشروط به احراز توانايي بازپرداخت سازنده در چارچوب ضوابط و مقررات براي ساخت 3واحد به سازندگان در بافتهاي فرسوده تسهيلات پرداخت مي شود.
مهندس علي ابراهيمي اظهار داشت: روند احيا و نوسازي بافتهاي فرسوده در سطح استان كه با مشاركت مردم، بخش خصوصي و شركت عمران و مسكن سازان ساخته خواهد شد با استقبال مردم روبروست.
وي مساحت بافت هاي فرسوده در 16 شهر استان را 1050 هكتار اعلام كرد و افزود: از ابتداي اجراي طرح نوسازي و بهسازي بافت هاي فرسوده 27 شهر استان، تاكنون طرح تعيين محدوده 16 شهر در كميسيون ماده 5، كارگروه معماري و شهرسازي و شوراي برنامه ريزي استان به تصويب رسيده است.

 



مدارس روستايي گنبد كاووس در قالب 48 مجتمع آموزشي ساماندهي مي شود

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
رئيس آموزش و پرورش گنبدكاووس اظهار داشت: مجتمع هاي آموزشي در قالب طرح «ترنم ولايت» از ابتداي سال تحصيلي جديد 90-89 فعاليت خود را در مناطق روستايي گنبدكاووس آغاز خواهند كرد.
«نبي الله آخوندي» در جلسه توجيهي مجتمع هاي آموزشي روستايي اين شهرستان، گفت: پيش از اين قرار بود مجتمع هاي آموزشي در سطح مناطق شهري نيز اجرا شود، براساس تصميم اداره كل آموزش و پرورش گلستان، فعلاً اين طرح بايد در مناطق روستايي اجرا شود.
معاون آموزش و نوآوري مدير آموزش و پرورش گنبدكاووس نيز در اين جلسه با تشريح نحوه ساماندهي مدارس روستايي در قالب مجتمع هاي آموزشي، گفت: اين مجتمع ها در قالب 4 درجه و برحسب تعداد دانش آموز ساماندهي مي شوند.
«علي علياري» افزود: اين مجتمع هاي آموزشي تركيبي از مدارس ابتدايي و راهنمايي يا راهنمايي و متوسطه و يا تركيبي از هر سه مقاطع تحصيلي خواهند بود كه در هر صورت، هر شش واحد آموزشي تحت مديريت يك مجتمع آموزشي خواهند بود.
وي عدالت آموزشي و توسعه مدارس و نيز استفاده از امكانات تمامي مدارس يك مجتمع را از اهداف مهم اين طرح برشمرد و گفت: در اين طرح هر مجتمع آموزشي برحسب نوع درجه از نيروي انساني (معاون آموزشي، معاون پرورشي، متصدي رايانه، سرايه دار و...) برخوردار مي شوند، ضمن اينكه مدير هر واحد آموزشي نيز به عنوان معاون آموزشي مدير مجتمع خواهد بود.

 



فرماندار بويراحمد: كاركنان ادارات حق دخالت در نزاع هاي دسته جمعي را ندارند

ياسوج- خبرنگاركيهان:
فرماندار بويراحمد در نشست شوراي اداري بويراحمد گفت: برخي كاركنان ادارات دولتي كهگيلويه وبويراحمد نه تنها در بروز دعواها و درگيري ها ممانعتي به عمل نمي آورند بلكه بيشتر اوقات محركان و مسببان اصلي درگيري ها بوده اند.
پرويز رضايي افزود: با هماهنگي كه با دستگاه قضايي استان انجام گرفته است درصورت اثبات اين عمل، شديدترين برخورد و مجازات براي فرد و يا افراد خاطي درنظر گرفته مي شود.
وي از كاركنان ادارات و نهادها خواست، خانواده ها و بستگان خويش را از دخالت در درگيري ها پرهيز دهند.
وي گفت: براي كاهش اين معضل اجتماعي، نياز به فرهنگ سازي است و در اين راه متوليان امور فرهنگي، اجتماعي و امنيتي بايد موضوع را مورد بررسي قرار دهند. رضايي استفاده از نيروهاي اتباع بيگانه را از ديگر معضلات اصلي و اساسي شهرستان بويراحمد اعلام كرد.

 



آزادي 14 زنداني جرائم غيرعمد در گرگان

گرگان- خبرنگار كيهان:
14 نفر از محكومين جرائم غيرعمد از طريق پرداخت وام بلاعوض ستاد ديه آزاد شدند.
در راستاي سياستهاي سازمان زندان هاي كشور و اهداف عاليه زندانباني اسلامي، ستاد ديه استان گلستان 14 نفر از زندانيان زندان گرگان را آزاد كرد.
گفتني است تاكنون 157 نفر از محكومين تصادف كه بيمه نامه شخص ثالث و يا داراي گواهينامه بودند فرمهاي ستاد ديه را تكميل كرده اند.
رنجبر رئيس زندان گرگان ابراز اميدواري كرد با همكاري كاركنان زندان و همچنين نهادهاي مرتبط شرايطي فراهم شود تا موجبات خوشحالي تعدادي از خانواده هاي مددجويان در اين ماه مبارك فراهم شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14