(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 16 شهريور 1389- شماره 19735

حديث دشت عشق
تيم ملي فوتبال كشورمان به دنبال نهمين پيروزي است تقابل قدرت هاي آسيا در سئول
اخبار كوتاه از فوتبال
اعتراض ركابزنان مقابل فدراسيون دوچرخه سواري
نشان برنز حدادي درمسابقات جام بين قاره اي
براي حضور در بازي هاي آسيايي گوانگجو اردوي تيم ملي كشتي آزاد 29 شهريور آغاز مي شود
آخرين خبر دو مدال سوريان و علي اكبري براي ايران
آغاز انتخابات فدراسيون هاي ورزشي از 28شهريور
اعزام كامل تيم هاي شنا، شيرجه و واترپلو به گوانگجو
اميدواري هاي رضازاده از جلسه مجارستان رأي ؛ لغو يا كاهش محروميت علي حسيني است
آخرين خبرها از رقابت هاي كشتي قهرماني جهان - روسيه
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «رضا كاشي»
خواهرم! حجاب شما مشتي بر دهان دشمن است

به نام الله پاسدار حرمت خون شهيدان و سلام بر تمام رزمندگان اسلام و با سلام و درود بي پايان بر رهبر كبير انقلاب و با سلام به پدر و مادر وخواهران و برادرانم، اميدوارم اگر بدي و رنجي از من ديده ايد به بزرگي و عطوفت خود ببخشيد. مي خواهم وقتي پاي حساب و كتاب من به ميان كشيده شد لااقل شما از من راضي باشيد. خواهران گرامي! خون شهيد مشتي است بر دهان دشمن و حجاب شما مشتي كوبنده تر، با حجاب خود، خون مرا پاسداري كنيد و برادران عزيز اسلحه من نبايد حتي لحظه اي به زمين بيفتد و بايد رزمنده اي ديگر آنرا بردارد و بهتر كه آن رزمنده شما باشيد. از شما طلب مغفرت دارم، مرا حلال كنيد. بسيجي شهيد «رضا كاشي»، سال 1349 متولد شد و در 15/4/1367 درمنطقه حلبچه به شهادت رسيد.
بنياد شهيد منطقه يك قم

 



تيم ملي فوتبال كشورمان به دنبال نهمين پيروزي است تقابل قدرت هاي آسيا در سئول

سرويس ورزشي-
بيست و چهارمين ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و كره جنوبي در شرايطي عصر امروز در سئول برگزار مي شود كه تيم كشورمان در 39 سال گذشته نتوانسته كره جنوبي را در خانه اش شكست دهد.
ديدار امروز بيست و چهارمين جدال تيم هاي ايران و كره جنوبي است كه از قضا تداعي كننده آخرين بازي آنها در همين ورزشگاه جام جهاني است27. خرداد 1388 تيم ملي فوتبال ايران با هزار اميد و آرزو در ورزشگاه جام جهاني سئول به مصاف كره جنوبي رفت تا شايد با شكست اين تيم جواز صعود به جام جهاني 2010 را بدست آورد. در آن بازي خاص تيم ملي فوتبال ايران تا دقيقه 81 مسافر جام جهاني بود، اما گل تساوي بخش پارك جي سونگ كه پاسخي براي گل دقيقه51 مسعود شجاعي بود، روياي جام جهاني را سوزاند.
با گذشت 447 روز از آن تاريخ ايران و كره جنوبي باز هم به مصاف هم مي روند، اما اين بار نه براي راهيابي به جام جهاني، بلكه در ديداري دوستانه براي ارزيابي داشته ها و نداشته هاي خود در آستانه جام ملت هاي آسيا.
بازي بيست و چهارم ابرقدرت ها
تيم هاي ملي ايران و كره جنوبي امروز در سئول براي بيست و چهارمين بار در طول تاريخ به مصاف هم مي روند. نتايجي كه در ديدارهاي قبلي رقم خورده است، نشان مي دهد رقابت 52 ساله دو قدرت سنتي فوتبال آسيا برابر و متعادل بوده است. ملي پوشان فوتبال ايران در مصاف با تيم ملي كره جنوبي موفق به ثمررساندن 27 گل شده و در مقابل 30 گل نيز دريافت كرده اند.
تاريخچه رقابت ايران و كره جنوبي به 52 سال پيش باز مي گردد. اين دو تيم اولين بار در جريان مسابقات آسيايي توكيو مقابل يكديگر صف آرايي كردند. تيم هاي ايران و كره جنوبي تا به امروز 23 بار مقابل هم صف آرايي كرده اند كه سهم هر يك از دو تيم هشت پيروزي و هفت تساوي بوده است.
ديدار امروز از نظر نتيجه براي هيچ يك از دو تيم مهم نيست و انتظار مي رود كه برنامه هاي تاكتيكي ايران و كره فارغ از هرگونه استرس در زمين پياده شود. تيم ملي كشورمان كه در بازي مقابل چين اميدواركننده ظاهر شد براي اين ديدار كار دشوارتري را پيش رو دارد. قدرت كره در فوتبال قابل مقايسه با چين نيست و كادر فني تيم ملي نيز به خوبي بر اين نكته واقف است.شايان ذكر است ديدار ايران و كره امروز ساعت
15/30 برگزار مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ديدار دوستانه آرژانتين و اسپانيا
در ادامه مسابقات دوستانه ملي، سه شنبه شب تيم آرژانتين به عنوان قهرمان دو جام جهاني 1978 و 1986 پذيراي اسپانيا خواهد شد كه دو ماه قبل در رقابت هاي آفريقاي جنوبي موفق به كسب اولين مقام اولي طول تاريخ حياتش شد. برنامه ساير مسابقات به اين شرح است:
¤ ونزوئلا- اكوادور ¤ كانادا- هندوراس ¤ اوكراين- شيلي ¤ جامائيكا- پرو ¤ پاناما- ترينيدادتوباگو ¤ مكزيك- كلمبيا
توقف سپاهان در حضور جان واريو
تيم فوتبال سپاهان اصفهان در ديداري دوستانه مقابل آلومينيوم هرمزگان با تساوي يك- يك متوقف شد. فابيو جان واريو هافبك مصدوم سپاهان در اين ديدار 90 دقيقه به ميدان رفت.
سفر تيم نوجوانان به كره جنوبي
تيم زير 16 ساله هاي ايران براي برگزاري دو بازي تداركاتي فردا شب در حالي راهي سئول مي شود كه تيم ايران روز جمعه و يكشنبه هفته آينده مقابل تيم نوجوانان كره جنوبي قرار مي گيرد. مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا آبان ماه سال جاري در ازبكستان برگزار مي شود.
قطبي: دنبال انتقام نيستيم
قطبي سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان پيش از ديدار مقابل كره جنوبي گفت: كره جنوبي يكي از بهترين تيم هاي آسياست و ما به قصد برگزاري يك ديدار تداركاتي خوب مقابل اين تيم به سئول آمده ايم و خود را براي جام ملت هاي آسيا آماده مي كنيم و قصد انتقام نداريم.
دومنك از فدراسيون فرانسه هم اخراج شد
فدراسيون فوتبال فرانسه ريموند دومنك، سرمربي پيشين تيم ملي اين كشور را كه همچنان حقوق بگير اين فدراسيون بود، اخراج كرد. فدراسيون فوتبال فرانسه علت اخراج دومنك را سوءمديريت در زمان تصدي مربيگري تيم فوتبال فرانسه اعلام كرد.
كاروان 43 نفره پوهانگ جمعه در اصفهان
كاروان 43 نفره تيم فوتبال پوهانگ استيلرز كره جنوبي حريف تيم ذوب آهن ايران در مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا ساعت 11 صبح روز جمعه نوزدهم شهريورماه وارد فرودگاه شهيد بهشتي اصفهان مي شود. ديدار اين دو تيم ساعت 30/18 دقيقه روز سه شنبه در ورزشگاه فولادشهر برگزار خواهد شد.
اردوي پيروزي در كيش يا بندرعباس
تيم فوتبال پيروزي كه همه ساله به اردوهاي خارج از كشور سفر مي كند، امسال با تصميم كادر فني اردوي خود را قبل از داربي و در يكي از شهرهاي كيش يا بندرعباس برگزار خواهد كرد. دربي تهران 23 مهرماه برگزار مي شود.
ثبت قرارداد شريفات با استقلال
اسماعيل شريفات ظهر روز گذشته در هيات فوتبال تهران حاضر شد و قرارداد 2 ساله خود را با اين تيم به صورت رسمي ثبت كرد. با ثبت اين قرارداد باشگاه استقلال مي تواند كارت بازي اين بازيكن را از فدراسيون بگيرد. طبق قانون بازيكن آزاد 7 روز پس از قرارداد مي تواند به ميدان برود.

 



اعتراض ركابزنان مقابل فدراسيون دوچرخه سواري

حدود 100 نفر از اهالي دوچرخه سواري و ملي پـوشان بخش كوهستان ديروز با تجمع مقابل درب فدراسيون دوچرخه سواري به عملكرد مسئولان اين فدراسيون اعتراض كردند.
هفته گذشته فرهاد عصفوري رئيس كميته كوهستان فدراسيون، مكوندي مدير تيم هاي ملي و چاپچي رئيس سازمان ليگ دراعتراض به دخالت رئيس فدراسيون از سمت خود استعفا دادند. زنگي آبادي با قبول استعفاي اين سه نفر اعلام كرد كه به زودي نفرات جايگزين را معرفي خواهد كرد.رئيس فدراسيون دوچرخه سواري پس از قبول استعفاها، سفر تيم ملي دوچرخه سواري كوهستان به كره جنوبي براي شركت درمسابقه هاي قهرماني آسيا را به دليل آماده نبودن اعضا لغو كرد. اين اقدام رئيس فدراسيون باعث اعتراض شديد اعضاي تيم ملي كوهستان شده است. تجمع كنندگان خواستار تجديدنظر مسئولان در اعزام تيم به كره جنوبي شدند و همچنين خواستند كه زنگي آبادي بيشتر به رشته كوهستان توجه كند. پس از اين اعتراض ها مسئولان فدراسيون دوچرخه سواري با نمايندگان تجمع كنندگان به صورت خصوصي گفت وگو كردند.
مسابقه هاي دوچرخه سواري كوهستان قهرماني آسيا 4 مهر ماه دركره جنوبي انجام مي شود و تيم ملي ايران قصد داشت با 7 نماينده دراين رقابتها شركت كند.

 



نشان برنز حدادي درمسابقات جام بين قاره اي

احسان حدادي مدال برنز رقابت هاي پرتاب ديسك جام بين قاره اي دووميداني دنيا را برگردن آويخت.
رقابت هاي دووميداني جام بين قاره اي طي دو روز گذشته در شهر استليت كرواسي برگزار شد و احسان حدادي درماده پرتاب ديسك كه تنها نماينده ايران در قالب تيم آسيا بود با ركورد 64 متر و 55 سانتي متر درمكان سوم اين رقابت ها ايستاد و مدال برنز را از خود كرد. حدادي در دو دوره پيش اين رقابت ها كه در يونان برگزار شده بود مدال نقره را از آن خودكرده بود.
در رقابت يكشنبه شب رابرت پارتينگ قهرمان پرتاب ديسك دنيا از آلمان با ركورد 66متر و 85 سانتي متر اول شد و بن هاردين از استراليا با ركورد 66متر و 45 سانتي متر در مكان دوم ايستاد.
رقابت هاي دووميداني بين قاره اي دنيا هر دوسال يك بار با حضور تيم هاي برتر از قاره هاي پنج گانه برگزار مي شود. دردوره اخيرنيز جايزه نفر برتر هر رقابت 30هزار دلار، نفردوم 15 هزار دلار و نفر سوم 10هزار دلار بود.

 



براي حضور در بازي هاي آسيايي گوانگجو اردوي تيم ملي كشتي آزاد 29 شهريور آغاز مي شود

مرحله اول اردوي تيم ملي كشتي آزاد به منظور حضور در بازيهاي آسيايي گوانگجو از روز 29 شهريورماه در تهران آغاز مي شود.
كادر فني تيم ملي كشتي آزاد قصد دارد در پايان رقابت هاي جهاني كشتي در روسيه كه روز 22 شهريورماه به اتمام مي رسد مرحله جديد اردوي ملي پوشان را براي شركت در بازيهاي آسيايي گوانگجو از روز 29 شهريورماه در محل خانه كشتي تهران آغاز كند.
براين اساس با توجه به اينكه امسال بازيهاي آسيايي از اهميت بالاتري نسبت به رقابتهاي جهاني برخوردار است و كادر فني زمان كافي براي شركت در اين رقابتها دارد نفرات اعزامي به اين رقابتها در آستانه حضور در گوانگجو معرفي مي شوند.
كادر فني تيم ملي تا زمان حضور در گوانگجو چهار مرحله اردوي 15 روزه در برنامه خود قرار داده و قصد دارد در مرحله اول چند كشتي گير را به صورت مشروط به اردو دعوت كند تا پس از شركت آنها در رقابتهاي قهرماني كشور كه اواخر مهرماه برگزار مي شود و در صورت تاييد اين نفرات كه اغلب به دلايل شركت نكردن در مسابقات مختلف در چند ماه اخير به اردوي تيم ملي دعوت نشده اند، به مراحل بعدي اردوها براي حضور در بازيهاي آسيايي گوانگجو دعوت كنند.
رقابتهاي كشتي بازيهاي آسيايي گوانگجو اواخر آبان و اوايل آذرماه برگزار خواهد شد.

 



آخرين خبر دو مدال سوريان و علي اكبري براي ايران

حميد سوريان و امير علي اكبري، فرنگي كاران اوزان 55 و 96 كيلوگرم كشورمان با پيروزي در دور پنجم رقابت هاي جهاني علاوه بر حضور در ديدار فينال ، مدال نقره خود را نيز قطعي كردند.
امير علي اكبري در وزن 96 كيلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم سالادزه از ازبكستان را در دو تايم با نتيجه 2 بر صفر شكست داد و در دور سوم عبدالفتاح از مصر را با نتيجه اي مشابه از پيش رو برداشت تا در دور چهارم به مصاف ونچوف از بلغارستان برود. او در سومين مسابقه خود با نتايج 3 برصفر و يك برصفر مقابل حريف بلغار به پيروزي رسيد و در ديدار مرحله نيمه نهايي اصلان بيك خوشتوف قهرمان جهان از روسيه را در دو تايم شكست داد و فيناليست شد. همچنين در وزن 55 كيلوگرم حميد سوريان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل محمد بوترفيسا از الجزاير در دو تايم با نتيجه 8 بر صفر به پيروزي رسيد و در دور سوم مقابل ونكووف از بلغارستان در دو تايم با نتيجه 4 بر 2 به برتري دست يافت. سوريان در دور چهارم مقابل هاپاماكي از فنلاند در دو تايم با نتيجه 2 بر صفر و يك بر يك به پيروزي رسيد و به مرحله نيمه نهايي صعود كرد. او در مرحله نيمه نهايي مقابل رومن آمويان از ارمنستان در دو تايم با نتايج يك بر صفر و 3 بر صفر به پيروزي دست يافت و راهي ديدار فينال شد. فينال اين دو وزن شب گذشته برگزار شد اما به دليل كمبود زمان موفق به انعكاس نتايج آن نشديم.در شماره بعدي روزنامه گزارش كامل ديدارهاي فينال چاپ خواهد شد.

 



آغاز انتخابات فدراسيون هاي ورزشي از 28شهريور

دور جديد انتخابات فدراسيون هاي ورزشي از روز 28 شهريور و با برگزاري مجمع انتخابات فدراسيون پزشكي ورزشي آغاز خواهد شد.
مجمع انتخابات فدراسيون هاي ورزشي كه به دليل ماه مبارك رمضان با وقفه اي يك ماهه همراه شده بود با برگزاري مجمع انتخابات 6 فدراسيون ورزشي از روز 28شهريور ماه جاري پيگيري خواهد شد.
دردور جديد مجامع انتخاباتي فدراسيون هاي ورزشي، مجمع انتخاباتي فدراسيون پزشكي ورزشي نخستين فدراسيون ورزشي خواهد بود كه رئيس 4 سال آينده خود را معرفي خواهد كرد. براي رياست اين فدراسيون 5 نفر شامل؛ دكتر لطفعلي پوركاظمي (سرپرست فدراسيون)، دكتر مرتضي سبزيان ، دكتر غلامرضا نوروزي، دكتر توحيد سيف برقي و سيدجعفر سادات عدل ثبت نام كرده اند.
بنابر اعلام امور مجامع سازمان تربيت بدني، مجمع انتخابات فدراسيون ورزشهاي همگاني 7مهر، انجمن هاي ورزشي 11مهر، ورزشهاي ناشنوايان 8 مهر، ورزش هاي بيماران خاص 17مهر و گلف 22مهر برگزار خواهد شد.
امور مجامع همچنين اعلام كرد 5 نفر شامل؛ احمد محتشمي (سرپرست فدراسيون)، جعفر درويش زاده، عباس دهقان،سيد محسن جواهري و علي نصيري براي انتخابات رياست فدراسيون ژيمناستيك ثبت نام كرده اند. زمان برگزاري مجمع انتخاباتي اين فدراسيون اعلام نشده است.

 



اعزام كامل تيم هاي شنا، شيرجه و واترپلو به گوانگجو

در حالي كه بسياري از رشته هاي ورزشي به خاطر برخي مشكلات مالي و همچنين سياست سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك براي اعزام به گوانگجو يعني مدال آوري قرار است با تركيبي ناقص به بازي هاي آسيايي اعزام شوند رئيس فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو از اعزام اين سه تيم با تركيب كامل به گوانگجو خبر داد.
اميرحسين آيت اللهي اظهار كرد: جلسات متعددي با هيئت اجرايي و دبير كل كميته ملي المپيك داشتيم و نظر آنها را جلب كرديم و همچنين سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني حمايت بي دريغي از فدراسيون شنا داشت كه در نهايت قرار شد تيم هاي ملي شنا، شيرجه و واترپلو با تركيب كامل به بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو اعزام شوند كه اين خبري بسيار خوب است.
رئيس فدراسيون شنا با تاكيد بر اينكه حضور تيم هاي ملي شنا، شيرجه و واترپلو ايران در بازي هاي آسيايي گوانگجو سرآغاز موفقيت هاي آينده براي اين رشته ها است، خاطر نشان كرد: علي رغم تمام ضعف هاي موجود در شناي كشور كه از سال هاي گذشته وجود داشت ملي پوشان ما سهميه هاي ورودي كه كميته المپيك قرار داده بود را كسب كردند كه اين نويد بخش است.

 



اميدواري هاي رضازاده از جلسه مجارستان رأي ؛ لغو يا كاهش محروميت علي حسيني است

سرپرست فدراسيون وزنه برداري با مثبت ارزيابي كردن نشست كميته دادرسي فدراسيون جهاني وزنه برداري، در بررسي پرونده سعيدعلي حسيني، نسبت به كاهش محروميت مادام العمر اين وزنه بردار ابراز اميدواري كرد.
حسين رضازاده كه براي حضور در جلسه كميته دادرسي فدراسيون جهاني به مجارستان رفته بود، در مورد اين جلسه گفت: ما در اين نشست 3 ساعته ضمن ارائه مدارك لازم به دفاع از اين وزنه بردار پرداختيم و انصافا دفاعيات خوبي نيز در حضور هيئت 4 نفره بررسي اين پرونده صورت گرفت كه اين موضوع ما را به اعلام راي نهايي اميدوار كرد، ضمن اين كه حضور تاماش آيان هم در جلسه نقطه اميدواركننده ديگري بود. ان شاءالله راي نهايي همان لغو يا كاهش محروميت اين وزنه بردار باشد.

 



آخرين خبرها از رقابت هاي كشتي قهرماني جهان - روسيه

¤ آزادكاران كشورمان بامداد امروز بايك پرواز مستقيم راهي روسيه محل برگزاري رقابتهاي جهاني شدند و روزهاي 19 تا 22 شهريورماه در سالن المپيك شهر مسكو به مصاف رقباي خود مي روند.
¤ سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي تركيه گفت: رقيب اصلي تيم ايران براي دفاع از عنوان قهرماني رقابتهاي سال گذشته ايران است ، نه روسيه
¤ سامان طهماسبي با دوبنده تيم ملي كشتي فرنگي آذربايجان در مسابقات جهاني مسكو به ميدان مي رود. فدراسيون جهان كشتي رسما حضور طهماسبي در تيم ملي آذربايجان را تاييد كرد و بر اين اساس وي جانشين شالوا گادابادزه در ليست نهايي شده است. طهماسبي روز گذشته به روي باسكول وزن كشي رفت.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ با تاييد كنگره فدراسيون جهاني كشتي، برگزاري كلاس بين المللي مربيگري كشتي آزاد درسال 2011 ميلادي درايران قطعي شد. اين كلينيك مربيگري فيلا در شش ماه دوم سال 1390 به ميزباني ايران برگزار خواهد شد.
¤ حسين علي صابر مجيدي قهرمان اسبق و پرآوازه شناي كشور طي حكمي از سوي امير حسين آيت الهي به رياست كميته فني شنا منصوب شد. پيش از وي محمد حسين اقبالي رياست كميته فني شنا را برعهده داشت كه به دليل مشغله كاري و رسيدن به امر تدريس از سمت خود استعفا كرد.
¤ درحكمي از سوي محمد زارع پور، سرپرست فدراسيون پينگ پنگ ثمري خلج به عنوان مشاور و رئيس كميته استعداديابي منصوب شد.
¤ چهارمين مرحله اردوي آمادگي تيم ملي وزنه برداري جانبازان و معلولين ايران براي حضور در پارالمپيك آسيايي 2010 گوانگجو از 20شهريور ماه درتهران و درآكادمي ملي المپيك و پارالمپيك آغاز مي شود و تا 4مهر ماه ادامه خواهد داشت. دراين اردو 11 ورزشكار از استانهاي مختلف دعوت شده اند تا تمرينات خود را زير نظر سرمربي تيم داود بهتاج و مربي تيم احمد دلجوان برگزار كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14