(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 16 شهريور 1389- شماره 19735

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مراسم جزءخواني قرآن كريم در حرم مطهر هلال بن علي(ع) آران و بيدگل
خانه كدام سينما ؟!
ارزيابي دو كارشناس برجسته از عملكرد هاينونن پورتر: هاينونن آژانس را تحويل آمريكا داد
كينه زدايي از دل ، راه مستجاب شدن دعا
پيام آيت الله نوري همداني خطاب به مسلمانان درباره سيل پاكستان
هشدار سپاه پاسداران نسبت به جنگ رواني برخي رسانه هاي منطقه
لاريجاني در كنفرانس بين المللي «قدس، قبله اول»:
بدون احترام به حقوق آوارگان فلسطين هيچ صلحي در منطقه رخ نخواهد داد
موافقت ائتلاف ملي با نامزدي نوري المالكي براي نخست وزيري دولت آينده عراق
امير كويت بعد از ماه رمضان به تهران سفر مي كند



مراسم جزءخواني قرآن كريم در حرم مطهر هلال بن علي(ع) آران و بيدگل

مراسم جزءخواني قرآن كريم به مناسبت ماه مبارك رمضان همه روز بعد از نماز صبح با حضور مردم در حرم مطهر هلال بن علي(ع) برگزار مي شود.
اين جزء خواني كه هر روز پس از نماز صبح از آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علي(ع) به صورت زنده و مستقيم از شبكه اصفهان پخش مي شود، به مدت يك ساعت به طول مي انجامد.
بر اساس اين گزارش با هماهنگي هاي صورت گرفته با شوراي عالي قرآن همه روزه علاوه بر قاريان ممتاز ملي و بين المللي شهرستان هاي آران و بيدگل و كاشان، قاريان ممتاز و مورد تاييد اين شورا از استان هاي قم و اصفهان به جزء خواني قرآن كريم مي پردازند.
شايان ذكر است، آستان حضرت محمد هلال بن علي(ع) پس از آستان قدس رضوي، حرم حضرت معصومه(س) و حرم حضرت عبدالعظيم حسني، چهارمين مكان مذهبي است كه ميزبان برنامه جزءخواني با پخش زنده از رسانه ملي است كه داراي صحن، گنبد،مناره ها و حرم زيبايي است كه جاذبه هاي تصويري لازم را براي اجراي اين مراسم معنوي داراست.

 



خانه كدام سينما ؟!

پژمان كريمي
از چندي پيش بسياري از دلسوزان سينما، نسبت به وجود جرياني مشكوك در پيكره خانه سينما، هشدار مي دهند.
اين در حالي است كه جريان ياد شده، همواره با صداي بلند خود را نسبت به سينماي ملي و ارزشهاي فرهنگي دغدغه مند معرفي مي كند. مي كوشد خود را مستقل توصيف نمايد و همه فعاليتهاي خود را صرفاً در مسير دلمشغولي هاي صنفي معنا سازد.
اما همين جريان رفتاري از خود بروز مي دهد كه كمترين سنخيتي با ادعاهاي نه چندان كوچك اش ندارد.
روز سه شنبه، نتايج داوري چهاردهمين جشن خانه سينما اعلام شد.
اينكه اين نتايج تا چه ميزاني با معيارهاي صنفي و حرفه اي همپوشان است، موضوعي ديگر است. مهم اما انتخاب يك زن بازيگر ضدايران و ايراني به عنوان نامزد بهترين بازيگر زن است.
اين زن، سينماي ايران را به اميد حضور حرفه اي در هاليوود ترك نمود و در نخستين حضور هاليوودي خود، در فيلمي بازي كرد كه به گونه اي در راستاي سينماي صهيونيستي معنا مي شود. وي در گفت وگوهاي رسانه اي و نيز محافل به اصطلاح فرهنگي با ظاهري كه در شان يك زن ايراني نيست، آشكار شده]و مي شود[. او در صحبتهاي خود با رسانه ها و جمع هاي غيررسانه اي، گاه موضع گيري هاي غيرعلمي شبه سياسي مي كند و به روشني عليه ايران و مقدسات ديني سخن مي گويد.
بطور نمونه در حاشيه جشنواره اي اروپايي، وي كاملا حكم «حجاب» را كه يك وظيفه الهي و احترام به شخصيت زن است، كتمان كرد و آن را در حق زن، مصداق «ستم» برشمرد. و همچنين با يكي از آوازه خوانان معتاد به موادافيوني كه در ايران به جرم توهين به قرآن كريم دستگير شده بود، به اجراي يك برنامه موسيقايي پرداخت.
جالب است بدانيد اين بازيگر زن خود قرباني پروژه ضدفرهنگي «زيباي خفته» است كه اجراي آن مدتي است به دست دستگاههاي اطلاعاتي غرب عليه ايران در حال اجراست؛ پروژه اي كه با صيد عناصر فعال به اصطلاح فرهنگي-هنري كشور هدف، از اين عناصر به عنوان پيكاني عليه فرهنگ آن كشور بهره گرفته مي شود.
و حالا همين بازيگر كه -آگاهانه و يا ناآگاهانه- به عنوان پياده نظام ضد فرهنگي در حال ايفاي نقش است، در كانون داوران چهاردهمين دوره جشن سينماي ايران قرار مي گيرد. به عبارتي در داخل كشور خواسته و ناخواسته نمايندگاني از سينماي ايران، به ياري باندهاي مافيايي سينماي غرب مي آيند تا ستاره سازي و نتايج پروژه ضدفرهنگي و ضدايراني تحقق يابد!
البته ممكن است داوران، استدلال كنند دليل انتخاب بازيگر ياد شده، صرفاً تكيه بر معيارهاي هنري بوده است و نه ملاحظات سياسي! كه بايد گفت: آيا تكيه بر معيارهاي هنري ارجح و عقلاني است يا پرهيز از بازي در ميدان دشمن؟!
آيا منافع ملي و حرمت ايران و ايراني را بايد به مسلخ «داوري هنري» حضرات برد؟
در كجاي دنيا اين اتفاق مي افتد؟! در كجاي دنيا، فردي را، بازيگري را، سياستمداري را، دانشمندي را، كه خلاف ادب، به مليت، به هويت، به شخصيت و به دين يك ملت اهانت مي كند، صرف جايگاه حرفه اي اش، تقديس مي كنند و حرمت مي گذارند!؟
در كجاي دنيا، آدمي را كه در نزد بيگانه درد دل مي كند، هويت خود را فراموش مي سازد، عليه دولت قانوني كشورش سخن مي گويد و دين اسمي سرزمين اش را به چالش مي كشد تحسين و تكريم مي كنند؟
كج انديشي و بي سليقگي و بي بصيرتي، آخر تا كجا و به چه اندازه؟! ناديده گرفتن گناه توهين به ايران و ايراني و فرهنگ ملي و دين اللهي چرا؟ در كشور فرانسه كه به غلط و به گزاف جبهه دمكراسي خوانده مي شود و قبله آمال برخي از به اصطلاح هنرمندان داخلي است، فيلم سازاني كه در مسير خواست دستگاه سياسي اين كشور مدعي عمل نكنند، خيلي زود با بي رحمي از گردونه كار حرفه اي بيرون گذاشته مي شوند. «امبلا ديه دونر» يكي از همان هاست.
در جرم اين هنرمند سينما و تاتر، تنها دفاع از فلسطيني ها بوده نه توهين به مردم و دولت و كشور فرانسه!
به هر روي آرزو مي كنيم جريان مشكوك خزنده در پيكره خانه سينما، با همت خود اهالي سينما، بساط خود را از خانه اي كه بايد مبتني بر منافع صنفي و حرمت به هويت ملي باشد، برچيند.
نكته ديگر اينكه، چه خانه سينما و چه دست اندركاران و حامي يا حاميان مالي جشن خانه سينما، بايد پاسخگوي «ارج نهادن به عملكرد هتاك ياد شده» باشند و نبايد از زير بار اين مسئوليت - به هر بهانه اي- شانه خالي كنند.
و دست آخر؛ ترديد نكنيم اگر قوه قضائيه به عنوان مدعي العموم در صحنه دفاع از هويت و شأن ايراني و پاسداشت حرمت نظام، در قبال عملكرد ضدانقلابي جمع معدودي از اهالي هنر، ساكت نمي نشست و به تماشا اكتفاء نمي كرد، امروز شاهد نبوديم كه برخي در مقام هنرمند و داوري آثار سينمايي و به اسم برگزاري جشن سينماي ايران و... به ايران و ايراني و نظام و ارزشهاي اين ملك، بي پروا اهانت كنند!
از اين حيث گناه مدعي العموم هم كوچك نيست!

 



ارزيابي دو كارشناس برجسته از عملكرد هاينونن پورتر: هاينونن آژانس را تحويل آمريكا داد

سرويس سياسي-
دو كارشناس برجسته آمريكايي تاكيد كرده اند كه هاينونن اصلي ترين عامل اعمال نفوذ آمريكا در آژانس بوده است.
گرت پورتر خبرنگار با سابقه آمريكايي كه به نكته سنجي و موشكافي شهرت دارد، گفته است: الي هاينونن رئيس مستعفي بخش پادمان هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي، در دوره مسئوليت خود اين بخش را به ابزاري براي اسرائيل، آمريكا، فرانسه، انگليس و آلمان عليه ايران تبديل كرده بود.
وي گفته است: هر چند هاينونن سرانجام كنار كشيد اما با توجه به روند سياسي اين نهاد، جانشين وي هم كسي خواهد بود كه درباره پرونده هسته اي ايران، موضع مشابه هاينونن داشته باشد.
وي در مقاله اي كه تيرماه گذشته در پايگاه خبري اينترپرس سرويس منتشر شد نوشت: مهندس اتمي فنلاندي كه روز پنجشنبه پس از پنج سال معاونت مدير در پادمان هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي از كار خود استعفا داد، اهرمي بود كه آژانس را به مكانيزم حمايت از تحريم هاي شوراي امنيت عليه ايران تبديل كرده بود.
اين روزنامه نگار مشهور آمريكايي افزوده است: نتيجه تلاش هاي هاينونن انحراف افكار جوامع غربي به سوي اين ديدگاه بود كه ايران تلاش مي كند برنامه تسليحات اتمي خود را پنهان كند.
پورتر گفته است: ولي اعمال نفوذ هاينونن در گنجاندن اسناد اطلاعاتي (جاسوسي) در قالب گزارش هاي رسمي، خشم شديد سياسي هيئت مديره آژانس را برانگيخت زيرامقامات ديگر آژانس بر اين باور بودند كه آن اسناد تقلبي هستند.
به نوشته وي، هاينونن مديريت بخش پادمان آژانس را در ژوييه سال 2005 به عهده گرفت و بلافاصله در همان ماه، دولت جرج بوش براي اولين بار مقامات ارشد آژانس را در جريان مجموعه اطلاعاتي درباره ايران قرار داد.
وي افزوده است: اين اصطلاحا اطلاعات بوش به هاينونن نيز تلاش داشت اين نكته را نمايش دهد كه قصد برنامه تحقيقات هسته اي ايران، نظامي است.
اين روزنامه نگار با سابقه آمريكايي تصريح كرد: پس از آن، آژانس قصد فعاليت هاي اتمي ايران را به سادگي مطالعات منتسب ناميد. در آن زمان دولت بوش به اين نهاد فشار آورد تا اسناد را به منظور متهم كردن ايران در پنهان كاري نمودن برنامه تسليحات اتمي اش به كار ببرد.
به نوشته وي، دولت وقت آمريكا مصمم بود اطمينان حاصل كند كه هيئت حكام آژانس از ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت سازمان ملل به منظور اعمال تحريم ها به عنوان بخشي از استراتژي گسترده تر در مجبور كردن تهران در توقف برنامه غني سازي اورانيوم حمايت مي كند.
اين روزنامه نگار آمريكايي تاكيد دارد: محمد البرادعي مديركل پيشين آژانس و ديگر مقامات كه در امور تحقيقات و گزارش ايران فعاليت داشتند بلافاصله به موثق بودن اسناد مشكوك شدند. طبق گفته هاي دو نويسنده اسرائيلي به نامهاي يوسي ملمن و مير جاويدانفر چندين نفر از مقامات آژانس سال هاي 2005 و 2006 در مصاحبه هايي به آنان گفته بودند كه مقامات ارشد آژانس بر اين باورند كه اسناد از سوي يك سازمان اطلاعات غربي دستكاري شده است.
به نوشته وي، از سوي ديگر هاينونن از راهبرد به كار گرفتن مجموعه اسناد اطلاعاتي به منظور اينكه ايران را در موضع دفاعي قرار دهد، حمايت كرده بود علي اصغر سلطانيه نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي، از آغاز آن اسناد را ساختگي ناميد. و در نشست هاي شوراي حكام به شماري از شاخص ها از جمله فقدان تمبرهاي رسمي در اسناد از سوي يك مقام رسمي و همچنين نبود هرگونه نشان امنيتي (روي اسناد) اشاره كرده بود.
تنش ها ميان هاينونن و مقامات ارشد آژانس درباره اسناد اطلاعاتي در اوائل سال 2008 زماني كه ايران مستندات دقيقي را براي آژانس فراهم آورد كه فرضيه قبلي كليدي در اسناد اطلاعاتي را نفي مي كرد، افزايش يافت.
تهران توانست رضايتمندانه اين موضوع را ثابت كند شركت كيميا معدن مورد ادعاي اسناد جاسوسي، به منظور پروژه پردازش سنگ معدن اورانيوم ايجاد شده بود ولي پيش از آنكه بتواند به قرارداد عمل كند، بسته شده است.
اين روزنامه نگار آمريكايي در ادامه مقاله خود نوشته است: پس از آن مقامات ارشد آژانس درخواست كردند هاينونن در گزارشات آتي در ارتباط با ايران ميان اين نهاد و اسنادي كه چندان هم موثق نيستند، فاصله بياندازد هرچند به اين هشدار هم توجه نكرد.
با ادامه فعاليت هاي ضد ايراني هاينونن، موضع وي حاكم شد و در آخرين سال مديريت البرادعي بخش پادمان آژانس به ابزاري براي اسرائيل و كشورهاي آمريكا، فرانسه، انگليس و آلمان تبديل شد كه به وي فشار آوردند خلاصه اي از گزارشات اطلاعاتي را كه ترسيم كننده فعاليت هاي اتمي ايران با ادعاي پيگيري برنامه تسليحات اتمي را به عنوان گزارش آژانس منتشر كند.
فشارهاي دامنه دار آمريكا و متحدانش بر ايران، منبع اصلي قدرت هاينونن به شمار مي آمد. كشورهاي حامي وي سال ها بخش پادماني آژانس را با مطالب اطلاعاتي خود عليه ايران تغذيه مي كردند و هاينونن نيز مي دانست البرادعي نمي تواند آشكارا با ائتلاف به رهبري آمريكا درباره اين موضوع رويارويي كند.
پورتر نوشته است: دولت بوش تهديد كرده بود البرادعي را در سال 2004 بركنار مي كند و با اكراه انتخاب دوباره وي به عنوان مدير كل آژانس در سال 2005 را قبول كرد. وي قدرت مقابله با برخي موضوعات را نداشت و مي توان گفت يوكيو امانو جانشين وي نيز حتي توانايي كمتري در برگزيدن يك موضع مستقل در ارتباط با ايران دارد.
اين روزنامه نگار مشهور آمريكايي در پايان مقاله خود نوشته است: روند سياسي كاري آژانس بين المللي انرژي اتمي به گونه اي است كه مي توان از هم اكنون اطمينان داشت جانشين هاينونن نيز به روند مشابهي درخصوص موضوع اتمي ايران ادامه مي دهد.
ريتر: هاينونن گاف اطلاعاتي داد
اسكات ريتر بازرس تسليحاتي سابق سازمان ملل هم رفتارهاينونن با موضوع مطالعات ادعايي را شديدا مورد انتقاد قرار داده است.
ريتر در 28 مرداد 87 در مورد مطالعات ادعايي مي گويد: من يك راهكار ساده از اين رايانه دارم. UNSCOM ، يك تيم از كارشناسان و تحليلگران رايانه اي، مشتمل بر سازمان «سيا» FBI و وزارت دفاع، بايد هياتي را تشكيل داده و لب تاپ ادعايي را مورد تحليل قرار دهند و با تهيه سندي بر حسب ترتيب زماني، اطلاعات داده شده به حافظه رايانه و چگونگي آن، منطق داده ها را بررسي كنند و اطمينان يابند كه همه چيز با عملكرد رايانه همخواني دارد، به ما بگويند كه در چه زماني رايانه روشن و اطلاعات بدان داده شده است؟
اين منتقد سياست هاي خارجي بوش در ادامه به شدت از هاينونن انتقاد كرده و مي گويد: پرسش كليدي اين است كه چرا آژانس به هاينونن، معاون فنلاندي امور ايمني و مامور و مسئول بازرسي فني اجازه مي دهد، حركتي تك نفره را به نيابت از آمريكا، انگليس و غيرمستقيم اسرائيل بر مبناي اطلاعاتي از منبعي غيرقابل اطمينان چون مجاهدين خلق به راه اندازد؟ علاوه بر آن، چرا افسار ماموري را چنين رها كرده اند تا اطلاعات حساس را در اختيار مطبوعات و گروه هاي غيرذيربط با تمايلات خاص سياسي قرار دهد تا در نتيجه، اتهامات تاييده نشده در افكار عمومي واقعي و مستند جلوه كند. در حالت عادي، اطلاعاتي كه به بيرون درز يافته اند همانند ادعاي تحقيقات اتمي ايران براي دستيابي به سلاح هاي اتمي مورد بررسي دقيق قرار مي گيرند تا منبع بروز اطلاعات يافته شود و اقدامات لازم براي جلوگيري و پايان دادن به آن انجام شود و هنوز در وين، امري مهم چون نقض پياپي حدود و اختيارات ازسوي هاينونن به عنوان مطلبي بي اهميت وانمود مي شود: همانند اين كه گوريل 800 پاندي خطرناكي را در اتاقي رها كنند و وانمود سازند كه چنين حيواني در آنجا نيست.

 



كينه زدايي از دل ، راه مستجاب شدن دعا

در مهماني يك دعوتنامه اي از ميزبان به مهمان مي رسد، مهم ترين دعوتنامه اي كه از طرف خدا به مردم رسيد، قرآن كريم است. اين كتاب كه در ليالي قدر نازل شد، دعوتنامه خداست و شما كه مؤمنين به خدائيد، اين دعوت را اجابت كرده ايد. اكنون كه با اجابت اين دعوت در كنار مائده الهي نشسته ايد، بكوشيد طبق اين دعوتنامه از ميزبانتان چيز بخواهيد، خارج از دعوتنامه چيزي نطلبيد.
دعوتنامه الهي به حضرت آدم (ع) مبني بر توبه او
وقتي وجود مبارك آدم (ع) بنا شد توبه كند، دعوتنامه اي از خدا به آدم رسيد:فتلقّي آدم م ن ربّ ه كل مات(1)، گفتند: دعوتنامه اي از خدا به آدم رسيد و او با دريافت آن به توبه موفّق شد. يكي از برجسته ترين كلماتي كه به آدم رسيده، ولايت اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم السّلام) است كه آدم (ع) هم،اسماي حسناي الهي را دريافت نمود و هم اسماء خمسه طيّبه را. يعني ح صن توحيد كه مشروط به ولايت است، از آدم تا خاتم به عنوان يك اصل مطرح است.
لزوم درخواست متاع پايدار از خداي سبحان
در اين دعوتنامه كه ( قرآن كريم ) نام دارد، ما را به متاع پايدار تشويق كرده اند. به ما گفتند: چيزهاي زودگذر را از خدا نخواهيد، آخرت بخواهيد كه پايدار است. علوم و معارف، آخرت است، عدل و احسان، حسن خلق، احياي نفوس مردم، رفع نيازهاي مشروع جامعه و هر كاري كه بنده را به خدا نزديك مي كند، آخرت است. از خداي سبحان آخرت طلب كنيد كه: و الآخ ره خير و ابقي (2). وقتي وارد آخرت شديد و بهشت را پيدا كرديد، به شما در همين دعوتنامه مي گويند: و الله خير و ابقي (3).
كاري بكنيد كه بهشت مشتاق شما باشد. نه شما وارد بهشت بشويد.عدّه اي به بهشت مي روند و عدّه اي بهشت مال آنهاست. عدّه اي مالك بهشتند: لهم جنّات تجر ي م ن تحت ها الأنهار(4)مثل شهداء كه درباره اين بزرگواران تعبير قرآن كريم اين است: لهم جنّات تجر ي ... شهداء و صلحاء و صديقين كه مالك بهشتند، سهمي از شفاعت دارند. به همراه خود، به اذن خدا عدّه اي را هم مي برند. آنها كه از همّت والا برخوردار نيستند، حداكثر: يدخلون الجنّه ب غ ير ح ساب(5)؛ ولي مردان بزرگ: لهم جنّات تجر ي م ن تحت ها الأنهار. در اين دعوتنامه به ما گفته اند: از خدا غير خدا را نخواهيد و چون لقاي خدا را طلب كرده ايد، همه چيز را به شما خواهند داد. آنگاه در عين حال كه از خيرات دنيا و حسنات آخرت برخورداريد، در عين تنعّم، خدا را مشاهده مي كنيد.
قصرهاي بلورين و بي نظير بهشت، از براي انسان هاي مداوم در ذكر خدا
همه ما كم و بيش شنيده ايم كه در بهشت قصري است كه انسان در درون آن كه هست، بيرون را مي بيند. چنين قصر بلورين كه تمام پايه ها و سقف و ديوارهاي آن شفاف و بلورين باشد، در دنيا نمونه ندارد، ولي در بهشت قصرهايش اينچنين بلورين و شفاف است كه از بيرون كسي آنها را نمي بيند، ولي آنها كه در درونند، هم درون را مي بينند، هم بيرون را. اين قصرهاي بلوري و شفاف، عبارت از زندگي مرداني است كه سراسر عالم را آيت خدا مي دانند. ما كه جزء افراد عادي هستيم، زندگي محجوبانه داريم، در پشت پرده به سر مي بريم، در پشت ديوار زندگي مي كنيم. اگر پرده برداشته شد و ديوار ويران گشت، پشت پرده را مي بينيم ! ولي مردان الهي در قصر شفاف شيشه اي زندگي مي كنند.
نشانه اينكه ما در حجاب زندگي مي كنيم اين است كه سلامت ما پرده است، قدرت و امنيّت ما ديوار است. تا ما سالميم، غافليم. همين كه اين سلامت شكست و مريض شديم،همين كه اين قدرت از دست ما گرفته شد،به فكر امّن يجيب(6) مي افتيم،. اين زندگي براي ما زندگي محجوبانه است، يعني ما پشت پرده سلامت به سر مي بريم، پشت ديوار قدرت زندگي مي كنيم. همين كه مريض شديم، مي بينيم پشت پرده چه خبر است ! همين كه از قدرت بر كنار شديم، مي فهميم پشت ديوار چه خبر است، مي گوئيم: يا الله ! ولي مردان الهي اين قدرت و اين سلامت براي آنها مثل يك شيشه شفاف، آيت است. آنها در حال سلامت، پشت ديوار سلامت را مي بينند، در حال قدرت، پشت پرده قدرت را مي بينند. آنها در يك حيات سراسرآيت و علامت زندگي مي كنند، ما در يك حيات حجاب و پرده اي به سر مي بريم، آنها هم اكنون هم در بهشتند. اينكه از وجود مبارك اميرالمؤمنين (ع) رسيده است كه مردان الهي: قلوبهم ف ي الج نان و ابدانهم ف ي العمل(7)، ناظر به همين است. فرمود: مردان حق دلهايشان در بهشت است و بدن اينها در دنيا مشغول فعاليّت.
كينه زدايي نسبت به برادران ديني، راه مستجاب شدن ادعيه انسان
اگر در قرآن كه دعوتنامه ماست و ما به پاس اين دعوتنامه در خانه خدا جمع شديم،در اين دعوتنامه آمده است كه مردان بهشت با هم اختلافي ندارند:و نزعنا ما ف ي صدور ه م م ن غ لّ (8). در همين دعوتنامه آمده است كه مردان مؤمن،از خدا صفاي دل طلب مي كنند مي گويند: و لا تجعل ف ي قلوب نا غ لّاً ل لّذ ين آمنوا (9). اگر مردان بهشت با هم اختلاف ندارند، مؤمنين هم در دنيا، بهشتي منش زندگي مي كنند. به خدا عرض مي كنند: آن كينه و اختلاف را از دلهاي ما بردار، يا توفيقي ده كه ما با كسي اختلاف پيدا نكنيم، يا توفيقي رفيق كن كه اگر با كسي كينه اي داريم، كينه زدائي كنيم. وقتي دعاي ما در ليالي قدر مستجاب است كه بهشتي منش باشيم. سعي كنيم عداوت كسي در دل ما نباشد، يا اگر خداي ناكرده تا كنون كينه كسي را در دل داشتيم، اين كينه را بزدائيم و براي او هم طلب مغفرت كنيم و از ذات اقدس له براي او هم خير و حسنه بخواهيم، تا اين روحيه بهشتي بودن باعث استجابت ادعيه درباره خود ما هم باشد.
پس اوّل ما طبق اين دعوتنامه آمديم، ثانياً در اين دعوتنامه نوشته است كه پايدار را از خدا بخواهيد، نه ناپايدار را، ثالثاً به ما گفتند: مهم ترين چيزي كه پاينده است، خداست و اسماي حسناي او و رابعاً در همين دعوتنامه نوشته است كه اگر بخواهيد ادعيه شما مستجاب بشود، زندگي شفاف و شيشه اي داشته باشيد. اگر بخواهيد بعد از مرگ وارد قصري بشويد كه درون و بيرونش شفاف باشد، در دنيا بيت معموري داشته باشيد، يعني قلبي داشته باشيد كه درون و بيرونش شفاف باشد و اگر بخواهيد به اين غرف مبنيّه بلورين بار يابيد، بايد كينه زدائي كنيد و در جانتان بد كسي را نخواهيد.
با اين شرايط عامّه در كنار سفره الهي نشسته ايم و از ذات اقدس له رفاه انسانيّت را اوّلاً، گسترش اسلام در سراسر جهان، ثانياً، نجات محرومان و مستضعفان و مظلومان، مخصوصاً مسلمان هاي در بند فلسطين، ثالثاً، بعد از اين گونه از حوائج عامّه، احتياجات كشورمان را، سلامتي نظام و رهبر را، صيانت دولت و ملّت و مملكت و تماميّت ارضي را، صلاح و فلاح دولتمردان و خدمتگزاران به امت اسلامي را، رفع نياز فرد فرد امت اسلامي را، حلّ معضل جوانها و ساير نيازها را از ذات أقدس له مسألت مي كنيم. با حسن ظنّ اين دعاها را ارائه مي كنيم، يقيناً ذات أقدس له اين دعاها را مستجاب خواهد كرد.
شرط ولايت اهل بيت (ع) در پذيرش توحيد و اجابت دعاها
و چون اين كلمات با توسل به اهل بيت (عليهم السّلام) به ما رسيده است، اين ح صن با شرط به ما منتقل شد. يعني اگر كلمه لا له لا الله دژ مستحكم خداست (10)؛ مشروط به ولايت است، از در ولايت بايد وارد شد. خود اولياي الهي هم از اين در وارد مي شوند. شما مي بينيد وجود مبارك اميرالمؤمنين 10 بار خدا را به اسم خود قسم مي دهد ! همه اين 14 معصوم اگر مراسمي مي داشتند، خدا را به اسماي خود قسم مي دادند. شخصيّت حقيقي اينها يك شهروند اسلامي است، امّا شخصيّت حقوقي اينها، يعني صبغه ولايت اينها، در ب همان ح صن الهي است.
امروز كه در سراسر جهان وليّ زنده اي به نام وجود مبارك مهدي منتظر موعود (عج) است كه آن حضرت در ليله قدر مهماندار همه فرشته هاست، هر جا در شب قدر، در شرق عالم و غرب عالم فرشته اي بيايد، مخصوصاً روح الهي: تنزّل الملائ كه و الرّوح (11) نازل بشوند، مهماندار همه اينها وجود مبارك آن حضرت است، او هم اگر بخواهد اين مراسم را احياء كند، 10 بار خدا را به اسم خود قسم مي دهد. يعني امامت و ولايت اينها كليد اين راه است. اگر وجود مبارك پيغمبر(ص) اوّل به خودش ايمان آورد و ديگران بعداً به او ايمان آوردند: آمن الرّسول ب ما انز ل ل يه م ن ربّ ه و المؤم نون (12)، ائمه هم همين طورند. بنابراين اين كلمات الهي با همه شرايطش به ما رسيده است، فتلقّانا م ن ربّ نا كل مات. اين كلمات توحيدي با اسماي حسناي خدا و با اسماي اين 14 معصوم (ع) به ما رسيده است.
بيانات آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) در مراسم احياي شب قدر
مسجد أعظم قم ، 25/ 9/ 1379
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) بقره/ 37 (2) أعلي/ 17 (3) طه/ 73 (4) مائده/ 119 (5) غافر/ 40 (6) اشاره به: نمل/ 62
(7) نهج البلاغه/ خ 192 ـ ( فضل الوحي ) (8) اعراف/ 43 (9) حشر/ 10
(10) بحار الأنوار/ 49/ 127 (11) قدر/ 4 (12) بقره/ 285

 



پيام آيت الله نوري همداني خطاب به مسلمانان درباره سيل پاكستان

آيت الله نوري همداني از مراجع عظام تقليد اختصاص يك سوم از سهم امام(ع) را به سيل زدگان پاكستان جايز دانست.
به گزارش واحد مركزي خبر، آيت الله نوري همداني با صدور پيامي خطاب به مسلمانان با بيان اينكه دين مقدس اسلام ارتباط، همدلي و همدردي در مشكلات را براي مسلمانان جهان واجب و لازم مي داند، به حادثه سيل در پاكستان كه سبب آوارگي ميليون ها مسلمان اين كشور اسلامي شده اشاره و تاكيد كرد لازم است مجامع جهاني و عموم مردم براي رفع مشكلات آنان اهتمام داشته و اقدامات لازم را به عمل بياورند.
وي افزود: اينجانب صرف يك- سوم از سهم مبارك امام(ع) را براي كمك رساني به سيل زدگان پاكستان مجاز مي دانم و اميدوارم كه با توفيق خداوند متعال اقدام مقتضي از طرف همه برادران و خواهران مسلمان صورت بگيرد.

 



سردار رمضان شريف در گفت وگوبا كيهان خبر داد
هشدار سپاه پاسداران نسبت به جنگ رواني برخي رسانه هاي منطقه

مسئول روابط عمومي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از جنگ رواني رسانه هاي استكباري و برخي رسانه هاي منطقه با انتشار مصاحبه هاي مجازي با فرماندهان سپاه خبر داد.
سرتيپ پاسدار رمضان شريف مسئول روابط عمومي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در گفت وگوبا فارس گفت: رسانه هاي استكباري به دنبال ايران هراسي در بين كشورهاي منطقه هستند و در تلاشند تا افكار عمومي منطقه را عليه ايران بسيج كنند.
وي ادامه داد: در همين راستا رسانه هاي استكباري و برخي رسانه هاي منقطه اي، نقل قول هاي ساختگي از فرماندهان سپاه منتشر مي كنند تا چهره اي خشن و تهديدكننده از ايران و سپاه نشان دهند و آنها بدون اينكه نامي از فرماندهي ببرند، با عنوان فرماندهي كه خواست نامش فاش نشود، پيام القايي خود را منتشر مي كنند.
مسئول روابط عمومي سپاه با بيان اينكه چهره اي كه اين رسانه ها از ايران و سپاه به دنيا نشان مي دهند، واقعي نيست، تصريح كرد: قدرت نظامي ايران تنها براي دفاع از كشور است و به هيچ عنوان تهديد كننده كشورهاي دوست در منطقه نيست.
شريف در پايان تاكيد كرد: تمام مواضع و نظرات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي رسما و از طريق روابط عمومي سپاه رسما منعكس مي شود.

 



لاريجاني در كنفرانس بين المللي «قدس، قبله اول»:
بدون احترام به حقوق آوارگان فلسطين هيچ صلحي در منطقه رخ نخواهد داد

علي لاريجاني با اشاره به موضوع طرح سازش تأكيد كرد كه هيچ گاه صلح در منطقه رخ نمي دهد مگر آنكه به حقوق آوارگان فلسطين احترام گذاشته شود.
كنفرانس بين المللي «قدس، قبله اول» در آستانه روز جهاني قدس و با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي، معاون اول قوه قضائيه و سفير فلسطين در تهران در تالار ايوان شمس برگزار شد.
علي لاريجاني ضمن حضور در اين كنفرانس با بيان اين كه در آستانه روز قدس بايستي شرايط و چگونگي به وجود آمدن رژيم صهيونيستي و نام گذاري روز قدس از سوي امام راحل را بررسي كرد، گفت: امام موضوع قدس را به عنوان مسأله جهاني و اسلامي مطرح كرد كه با كالبدشكافي شرايط آن دوران مي توان به خوبي ابتكار امام در نام گذاري آن روز را درك كرد.
لاريجاني در ادامه توضيح داد: در شرايطي امام آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را به عنوان روز قدس نام گذاري نمود كه رژيم صهيونيستي در بهترين شرايط قدرتي قرار داشت، به گونه اي كه با راه انداختن چندين جنگ توانسته بود مناطق مختلفي همچون صحراي سينا، غزه، بلندي هاي جولان، كرانه باختري و... را تصرف كند و سرزمين هايش را گسترش دهد. در آن شرايط كشورهاي عربي نيز اميد خود را از دست داده بودند و براي مبارزه با اسرائيل يأس به آنها روي آورده بود. چنين وضعيت استواري براي اسرائيل در آن زمان وجود داشت و در منطقه نيز سهل انگاري و بي حالي براي مبارزه بوجود آمده بود.
وي اضافه كرد: اشتباه آمريكا و رژيم صهيونيستي آن بود كه فكر مي كرد سركوب شديد انتفاضه موضوع را حل مي كند، اما فكري كه امام(ره) راه انداخته بود تا مسأله فلسطين را به عنوان موضوع اصلي مسلمانان مطرح كند بازيگران جديدي را خلق نمود.
وي خاطرنشان كرد: در اين شرايط روز قدس فرصتي براي بيداري افكار عمومي است. افكار عمومي در حال حاضر بايد بدانند كه چرا آنها طرح سازش را دنبال مي كنند. آنها مي خواهند فلسطينيان را قرباني كرده و از آنها با استفاده از حقوق فلسطينيان از اين موضوع در داخل آمريكا بهره گيرند. چون همگان مي دانند كه اكنون در داخل آمريكا انتخاباتي پيش رو است كه اوباما با آنهمه سر و صدايي كه رئيس جمهور شد مجبور است طرحي ارائه دهد تا از اين فضا عبور نمايد.
رئيس قوه مقننه تأكيد كرد: قدسي كه امام تعريف كرد آن بود كه شما بايستي براي حقوق مردم فلسطين احترام قائل شده و آن را ناديده نگيريد. بنابراين بدانيد كه هيچ گاه صلح در منطقه رخ نمي دهد مگر آن كه به حقوق آوارگان فلسطين احترام گذاشته شده و آنها به سرزمين خود برگردند.
سرنوشت فلسطين بايد به دست فلسطينيان رقم بخورد
حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي معاون اول قوه قضائيه هم طي سخناني در اين همايش تصريح كرد: محوري ترين نكته در سخن و پيام امام(ره)، احياي هويت ديني در فلسطين است.
وي خاطرنشان كرد: اين كه اسرائيل به عنوان يك تهديد براي منطقه و ملت هاي مسلمان و بشريت است امري قطعي و روشن است. نگاه ما به اسراييل نه فقط به عنوان دشمن ايران و اسلام بلكه به عنوان دشمن بشريت قطعي است و موضع ما نيز كاملا در اين زمينه استراتژيك است. اين سخن را براي برخي افراد مي گويم كه سال گذشته شعارهاي القايي از طرف دشمن كه از حلقوم برخي مزدوران بيرون مي آمد را دنبال مي كردند. شعار «هم غزه، هم لبنان» جزو هويت ما و موضع استراتژيك نظام مقدس است.
رئيسي با بيان اين كه اسرائيل با اجراي پروژه ايران هراسي قصد دارد ايران را به عنوان دشمن در اذهان مطرح كند، اظهار كرد: اسرائيل امروز در خانه مسلمين اردو زده و فتنه مي كند و بدون ترديد آنچه از اختلاف و تفرقه در بين امت اسلامي وجود دارد از سوي اسرائيل و هم پيمانان او يعني آمريكا رقم مي خورد.
فلسطين وسيله اي
براي وحدت مسلمانان است
مشاور رئيس جمهور و دبيركل جمعيت دفاع از مردم فلسطين نيز، مقاومت و حمايت از مقاومت را مساوي با حق و سازش را مساوي با باطل دانست و گفت: معيار فلسطين و مقاومت و مقوله سازش، معيارهايي براي تشخيص حق از باطل در عالم اسلام هستند و اين در واقع نعمت مساله فلسطين است.
دكتر مجتبي رحمان دوست طي سخناني در همايش بين المللي «قدس قبله اول» تصريح كرد: آمريكا وحدت جهان را با محوريت اسرائيل مي بيند و از ابتدا شرط ارتباط با خود را تامين منافع اسرائيل معرفي مي كند، اما امروز معيار قدس و فلسطين، ملاك آمريكا را در اين زمينه وارونه كرده است و با اين مبنا مي بينيم از آنجا كه حقانيت فلسطين به شدت مشخص است و جاي تحقيق در مورد آن نيست، دفاع از مظلومان وسيله اي براي تشخيص حق و حمايت از اشغالگري، وسيله اي براي تشخيص باطل به شمار مي آيد.

 



موافقت ائتلاف ملي با نامزدي نوري المالكي براي نخست وزيري دولت آينده عراق

به گزارش خبرگزاري فارس يك نماينده مجلس عراق از موافقت ائتلاف ملي به رهبري «سيد عمار حكيم » با نامزدي «نوري المالكي » براي نامزدي نخست وزيري دولت آينده عراق خبر داد.
«حيدر الجوارني » عضو ائتلاف دولت قانون به رهبري مالكي در گفت وگو با روزنامه«المدي » گفت كه ائتلاف دولت قانون موافقت تلويحي اركان ائتلاف ملي اعم از «فضيلت »، «مجلس اعلا » و جريان صدر با نخست وزيري مالكي در دولت آينده را دريافت كرده است.
دولت قانون همچنان به نامزدي مالكي براي نخست وزيري پايبند است و اظهارات رهبران ائتلاف ملي عراق بيانگر عدم وجود خطوط قرمز براي نامزدي مالكي است.
الجوارني همچنين تاكيد كرد: در مورد نامزد واحد همپيماني ملي براي نخست وزيري از ميان نامزدهاي دو ائتلاف(دولت قانون و ائتلاف ملي) بر اساس سازوكارهاي جديد توافق خواهد شد.
عمار حكيم و مالكي هفته گذشته پس از مدتي وقفه در گفت وگوهاي بين ائتلاف ملي و دولت قانون با يكديگر ديدار كردند و پيش بيني مي شود كه گفت وگوهاي اين دو ائتلاف بار ديگر ازسرگرفته شود.
با وجود گذشت بيش از پنج ماه از اعلام نتايج انتخابات مجلس عراق بدليل اختلاف نظر فراكسيون هاي چهارگانه پيروز اين انتخابات دولت جديد هنوز تشكيل نشده است.
مراجع، مردم و شخصيت هاي سياسي عراق خواستار تشكيل هر چه سريعتر دولت جديد هستند و تاخير در تشكيل دولت را اقدامي نادرست و مردود مي دانند زيرا به خلأ امنيتي، سياسي و نابساماني اوضاع كشور منجر مي شود.

 



يك روزنامه كويتي خبر داد
امير كويت بعد از ماه رمضان به تهران سفر مي كند

روزنامه كويتي الانباء اعلام كرد كه شيخ صباح احمد الجابر الصباح امير كويت بعد از ماه رمضان به تهران سفر خواهد كرد.
به گزارش فارس، اين روزنامه به نقل از يك منبع ديپلماتيك ايراني نوشت كه «اسفنديار رحيم مشايي» رئيس دفتر رياست جمهوري اسلامي ايران د رسفر خود به كويت درباره راه اندازي نيروگاه بوشهر به اين كشور همسايه اطمينان داد.
اين منبع در اظهاراتي كه ديروز منتشر شد، تصريح كرد كه مناسبات ايران و كويت تا سقف نامحدودي افزايش خواهد يافت.
براساس اين گزارش، امير كويت وعده داده است كه بعد از ماه مبارك رمضان به تهران سفر كند، مسايي همچنين در اين ديدار تاكيد كرده است كه منطقه شاهد هيچ حمله آمريكايي نخواهد بود و اسرائيل نيز جرات حمله به ايران را نخواهد داشت، در غير اين صورت با واكنش و مشت آهنين ايران مواجه خواهد شد.
براساس اظهارات اين منابع، مشايي در اين ديدار آمريكا را ضعيف تر از هر زمان ديگري دانست و از كشورهاي همسايه خواست تا اجازه ندهند كه آمريكا از پايگاه هاي مستقر در خاك اين كشورها به ايران حمله كند.
وي همچنين نامه كتبي «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهور كشورمان را نيز به شيخ صباح تقديم كرد كه در مورد مناسبات دوجانبه و راهكارهاي گسترش و تحكيم اين مناسبات و آخرين تحولات منطقه بود.
براساس اين گزارش، مشايي چهارشنبه گذشته در ماموريتي از سوي رئيس جمهور به كويت سفر كرده بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14