(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 23 شهريور 1389- شماره 19740

صبح ديروز برگزار شد
مراسم توديع و معارفه 4 تن از معاونان و رؤساي پليس فرماندهي ناجا
انهدام شبكه توليد و توزيع مشروبات الكلي خارجي در شرق تهران
مديرعامل شركت مترو تهران و حومه خبر داد
بهره برداري از 3 ايستگاه جديد مترو در مهرماه
فرمانده انتظامي تهران بزرگ خبر داد
شناسايي 100 نفر از تجمع كنندگان مقابل منزل كروبي
كارشناس ارشد مديريت اقتصاد بهداشت خبر داد
فروش تجهيزات پزشكي دولتي به اسم اسقاطي با قيمت نازل
رئيس سازمان مدارس غيردولتي:افزايش شهريه مدارس ممنوع است
مريم مجتهدزاده: «حق اولاد» به كمك هزينه عائله مندي زنان شاغل سرپرست خانوار اضافه مي شود
حكم تخليه مدرسه نمونه شهيد مطهري قطعي شد
آسمان استان هاي شمالي باراني مي شود
رويدادهاي خارجي سربازان انگليسي مواد مخدر قاچاق مي كردند
سارق مسلح بانك هاي شاهرود كشته شد
تعداد فوت شدگان حادثه انفجار خط لوله گاز خانگيران به 5 نفر رسيد
اشرار، خودرو حامل يك تن مواد مخدر را منهدم كردند
35 درصد كودكان كانادايي كودكان كار هستند
محاكمه گروه مرگ
پوشك كثيف بچه درون قوطي كنسرو



صبح ديروز برگزار شد
مراسم توديع و معارفه 4 تن از معاونان و رؤساي پليس فرماندهي ناجا

مراسم توديع و معارفه روساي پليس راهنمايي و رانندگي، پيشگيري و معاون عمليات و معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ برگزار شد.
صبح ديروز طي مراسمي 4 تن از معاونان و روساي پليس فرماندهي انتظامي تهران بزرگ معرفي شدند.
سردار ساجدي نيا در اين مراسم درباره طرح هاي پليس در پايتخت اظهار داشت: طرح هاي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ همانند گذشته ادامه خواهد يافت و اولويت ما مباحثي است كه از سوي مردم به عنوان اصلي ترين موضوع مطرح شده است.
به گزارش ايسنا، وي خاطرنشان كرد: اميدواريم كه با برنامه ريزي هاي انجام شده طرح هاي پليس انجام شود تا وضعيت بهتري را در سطح شهر شاهد باشيم.
سردار حسين ساجدي نيا فرمانده انتظامي تهران بزرگ همچنين در مراسم معارفه روسا و معاونان جديد فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با تأكيد بر اينكه امسال سال كادرسازي در نيروي انتظامي است، گفت: در انجام وظايف خود بايد تكليف گرا باشيم تا مفاسد را ريشه كن كرده و امنيت را در جامعه حاكم كنيم.
وي با اشاره به اينكه در مسايل آموزشي نيروهاي پليس خلأ داريم، اظهار داشت: موضوع آموزش پرسنل در فرماندهي تهران بزرگ بايد در رأس كارها قرار گيرد و نيروها از آموزش هاي بهتري برخوردار شوند.
وي افزود: مشورت، استفاده از تجربيات ديگران، اشراف در كارها و برخورد با تخلفات و پيش بيني و پيشگيري در اجراي مأموريت هاي پليس بايد در اولويت برنامه هاي مأموران قرار گيرد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ خاطرنشان كرد: اگر اين اقدامات وجود نداشت، قطعاً با مشكلات بسياري در جامعه همانند مشكلات سال 88 روبرو مي شديم.
وي گفت: سران فتنه امسال نيز اقدامات بسياري انجام دادند، اما با اشراف اطلاعاتي مأموران خوشبختانه بر اقدامات آنها فائق آمدند.
ساجدي نيا خاطرنشان كرد: موضوع مديريت، برنامه ريزي، هماهنگي، سازماندهي و وحدت بايد در كار فرماندهي وجود داشته باشد و ارتقاي كمي و كيفي، استفاده از فن آوري نيز مد نظر قرار گيرد كه گام هاي مطلوبي در سال هاي گذشته در اين زمينه برداشته شده و اميدواريم اين موضوع امسال رشد بيشتري داشته باشد.در اين مراسم سردار حسين رحيمي فرمانده سابق انتظامي لرستان به مدت سه سال به عنوان رئيس راهور تهران بزرگ، سرهنگ محسن خانچلري معاون سابق عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ به عنوان رئيس پليس جديد پيشگيري تهران، سرهنگ غلامعلي كريمي معاون هماهنگ كننده فرمانده انتظامي هرمزگان به عنوان معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ و سرهنگ سعيد بني اسد معاون آموزشي فرماندهي انتظامي بوشهر به عنوان معاون جديد اجتماعي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ معرفي شدند.
همچنين در اين مراسم سرهنگ عباس خسروي به عنوان جانشين معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، سرهنگ منصور آذين به عنوان رئيس موسسه مسكن فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، معرفي شدند.
گفتني است در اين مراسم سرهنگ سيدهادي هاشمي رئيس سابق پليس راهور تهران بزرگ، سرهنگ عباس زاده سرپرست پليس پيشگيري تهران، سرهنگ رضا غني لو معاون اجتماعي تهران و سرهنگ محسن خانچلري معاون سابق اجتماعي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ توديع و از آن ها قدرداني شد.

 



انهدام شبكه توليد و توزيع مشروبات الكلي خارجي در شرق تهران

معاون عمليات پليس امنيت تهران بزرگ از انهدام يك شبكه تهيه و توزيع مشروبات الكلي خارجي در تهران خبر داد.
سرهنگ قاسم لويي گفت: در اين رابطه بيش از 4هزار و 200قوطي و شيشه مشروبات الكلي خارجي كشف و ضبط شده است.
وي افزود: طي چند روز گذشته با كسب خبر از منابع اطلاعاتي مبني بر اينكه شخصي به نام م-ه به طور گسترده در منطقه شرق و ديگر نقاط تهران در امر تهيه و توزيع مشروبات الكلي فعاليت مي كند بلافاصله وارد عمل شديم.
وي ادامه داد: با انجام تحقيقات غيرمحسوس، محل سكونت متهم مورد شناسايي قرار گرفت و طي يك عمليات ويژه نيز محل دپوي مشروبات الكلي خارجي در جاده جاجرود خرمدشت كشف شد.
معاون عمليات پليس امنيت تهران بزرگ افزود: ضمن هماهنگي با مقام قضايي، 17 شهريورماه پليس ضمن تحت كنترل قرار دادن محل دپو، با مشاهده اينكه يك دستگاه خودرو پژو 405 مشكي رنگ به رانندگي سوژه اصلي به همراه يك دستگاه نيسان سايپا با تانكر تحت پوشش حمل مواد سوختي به اتفاق دو نفر ديگر وارد مكان مورد نظر شدند، با انجام يك عمليات ضربتي 5 نفر از متهمان را دستگير و دو خودرو مذكور را توقيف كردند.
به گزارش مهر سرهنگ قاسم لويي گفت: 4 نفر از دستگيرشدگان از توابع شهرستان مهاباد بوده و در بازرسي از انبار و خودروي نيسان 4206 قوطي و شيشه مشروبات الكلي خارجي كشف و ضبط شده است.

 



مديرعامل شركت مترو تهران و حومه خبر داد
بهره برداري از 3 ايستگاه جديد مترو در مهرماه

مديرعامل شركت مترو تهران و حومه گفت: ايستگاههاي چهارراه وليعصر(عج)، توحيد و ميدان آزادي از توسعه غربي خط 4 مترو در مهرماه آماده بهره برداري خواهند شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، محسن هاشمي با بيان اين مطلب اظهار داشت: در تلاشيم با آغاز سفرهاي آموزشي در مهرماه بتوانيم اين امكان را براي شهروندان فراهم كنيم كه از ميدان انقلاب تا ميدان آزادي را با مترو تردد كنند.
وي با بيان اينكه خط 4 متروي تهران تا پايان سال از غرب به شهرك اكباتان خواهد رسيد، گفت: با توسعه غربي خط4، مسافران خط 5 (كرج- تهران) به غير از ايستگاه صادقيه مي توانند از ايستگاه جديد خط 4 كه با اين خط تقاطع دارد براي ورود به شبكه داخلي مترو استفاده كنند كه اين امر كاهش ازدحام در ايستگاه صادقيه و خط 2 را نيز به همراه دارد.
مديرعامل شركت مترو تصريح كرد: ايستگاه محمدشهر كرج نيز در خط 5 مترو آماده بهره برداري است و با ورود واگن هاي جديد مترو اميدواريم به زودي اين ايستگاه نيز به بهره برداري برسد.
وي ايستگاه نبرد از توسعه شرقي خط 4 را از ديگر ايستگاههاي در حال آماده سازي برشمرد و گفت: ايستگاههاي مياني توسعه شرقي خط4 از ميدان شهدا تا كلاهدوز نيز به زودي و با ورود و تامين واگن هاي مورد نياز به بهره برداري خواهند رسيد.
هاشمي در پايان همچنين از راه اندازي دستگاه حفار اتوماتيك (TBM) در خط 3 خبر داد و گفت: با به كارگيري دستگاههاي حفار اتوماتيك سرعت حفر تونل ها افزايش مي يابد و مي توانيم با سرعت بيشتر و بهتر توسعه مترو را محقق كنيم.

 



فرمانده انتظامي تهران بزرگ خبر داد
شناسايي 100 نفر از تجمع كنندگان مقابل منزل كروبي

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از شناسايي 100 تن از تجمع كنندگان در برابر منزل كروبي خبر داد.
سردار حسين ساجدي نيا در حاشيه مراسم توديع و معارفه چند تن از معاونان فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در پاسخ به سؤالي مبني بر شناسايي افراد تجمع كننده در برابر منزل كروبي اظهار داشت: اكثر قريب به اتفاق اين افراد شناسايي و به مراجع قضايي معرفي شده اند و با پيگيري مراجع قضايي برخوردهاي لازم با اين افراد انجام خواهد شد.
ساجدي نيا در پاسخ به سؤالي درباره انتساب اين افراد با برخي از مسئولان گفت: اين موضوع را نه رد و نه تأييد مي كنم، بگذاريد سيستم قضايي كشور در اين باره پاسخگو باشد.

 



كارشناس ارشد مديريت اقتصاد بهداشت خبر داد
فروش تجهيزات پزشكي دولتي به اسم اسقاطي با قيمت نازل

برخي تجهيزات پزشكي بدون نياز واقعي و فقط براي برنگشتن بودجه در بخش دولتي خريداري و به انبار مي روند سپس بعد از مدتي با قيمت نازل به بخش خصوصي فروخته مي شوند.
جميل صادقي فر، كارشناس ارشد مديريت اقتصاد بهداشت اظهار داشت: يكي از بزرگترين مشكلات ما كه بخش دولتي بهداشتي ما را ضعيف تر از بخش خصوصي جلوه مي دهد اين است كه پديده اي در وزارت بهداشت به نام تضاد منافع وجود دارد.
وي با بيان اينكه صحبت هايي مبني بر شكل گيري كميته ارزيابي فناوري سلامت در وزارت بهداشت است اضافه كرد: اين كميته مانند كشورهاي ديگر هم براي بخش خصوصي و هم براي بخش دولتي سياستگذاري مي كند و دستگاه هايي وارد كشور مي كند كه يكسري فاكتورها از جمله ايمني، دقت، اثربخشي مناسب و همخواني با فرهنگ ما را داشته باشد.
صادقي فر تصريح كرد: متاسفانه به دليل تضاد منافع به كرات مشاهده مي شود شخصي كه خودش سياستگذار و مجري بخش دولتي است چون در بخش خصوصي و به نوعي در جاهاي ديگر ذي نفع است به گونه اي تصميم گيري مي كند كه در بخش تجهيزات پزشكي مشكلات حال حاضر را باعث مي شود.
وي افزود: به عنوان مثال فردي در وزارت بهداشت سياستگذار تجهيزات پزشكي است اما از طرف ديگر رئيس هيئت مديره فلان شركت تجهيزات پزشكي هم هست. اين فرد چگونه مي خواهد تصميم گيري كند كه شركت هاي وارداتي دستگاه هاي با مشخصات ذكر شده را وارد كند.
صادقي فر ادامه داد: لذا در اين زمينه اين فرد يا كوتاهي مي كند يا دستگاه هايي با هزينه هاي گزاف را وارد كشور مي كند.
وي خاطرنشان كرد: به طور كلي در بحث تجهيزات پزشكي و خريد آن مكانيسم درستي نداريم و وزارت بهداشت به عنوان متولي اصلي سلامت آن طور كه بايد و شايد برنامه ريزي نكرده البته زحماتي كشيده شده است ولي هنوز به نتيجه نرسيده ايم.
اين كارشناس ارشد مديريت اقتصاد بهداشت خاطرنشان كرد: متاسفانه مشاهده مي شود در برخي شهرها اگر 3 دستگاه سي تي اسكن در يك شهر وجود داشته باشد اين دستگاه در بخش دولتي خوابيده است اما در بخش خصوصي كار مي كند.
وي افزود: وقتي علت را جويا مي شويم متوجه مي شويم كه اين دستگاه با كمترين اشكال خوابيده است ولي اين فردي كه در بخش دولتي دستگاه را خوابانده است ردپايش در بخش خصوصي وجود دارد يعني دستگاه دولتي را از كار انداخته است كه مشتري به بخش خصوصي رفته و در آنجا پول بيشتري پرداخت كند.
صادقي فر ادامه داد: متاسفانه اين سخن كه بخش خصوصي دستگاه هاي اسقاطي و قراضه بخش دولتي را در اختيار قرار مي دهد تا حد زيادي درست است چرا كه برخي اوقات دستگاه هايي كه خريده مي شود در انبار بخش دولتي وجود دارد.
به گزارش فارس، وي اضافه كرد: اين دستگاه ها به هر دليلي كه يا مي خواستند بودجه هزينه شود يا بودجه را برگشت ندهند خريداري مي شود در حالي كه نيازي به آن دستگاه وجود ندارد لذا در انبار قرار مي گيرد و بعد از مدتي با قيمت ارزان تر به بخش خصوصي داده مي شود.
صادقي فر با بيان اينكه بخش خصوصي واقعا در بسياري اوقات كيفيت خدماتش بالاتر از بخش دولتي نيست خاطرنشان كرد: به دليل اينكه بخش خصوصي روي مشتري مداري و احترام به بيمار قوي كار مي كند به نوعي بهتر جلوه مي كند اما بايد در نظر داشت بخش خصوصي دستگاه هاي دست دوم بخش دولتي را در اختيار مي گيرد.

 



رئيس سازمان مدارس غيردولتي:افزايش شهريه مدارس ممنوع است

رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي از ممنوعيت افزايش شهريه مدارس و مراكز غيردولتي در طول سال تحصيلي خبر داد.
باقرزاده ضمن تأكيد بر مبناي عمل قرار گرفتن مصوبات و ابلاغيه هاي وزارت آموزش و پرورش در خصوص افزايش شهريه مدارس غير دولتي در سال تحصيلي جديد 90-89 گفت: به استناد ماده 15 قانون تأسيس و اداره مدارس و مراكز آموزش و پرورش غيردولتي تهيه الگوي تعيين شهريه از اختيارات وزير آموزش و پرورش است.
وي افزود: شهريه با درنظر گرفتن دوره تحصيلي، كيفيت آموزش و پرورش، برنامه سالانه مدارس و مراكز فعاليت هاي فوق برنامه و مكمل، فضاي فيزيكي و تجهيزات و شرايط منطقه اي و نرخ تورم رسمي كشور تعيين مي شود.
باقرزاده گفت: اين فرآيند به طور دقيق براي تعيين نرخ شهريه مدارس در سال تحصيلي جديد طي شده و مبناي عمل بوده است و لذا هرگونه افزايش بعدي در شهريه مدارس و مراكز غيردولتي در طول سال جديد منتفي است.

 



مريم مجتهدزاده: «حق اولاد» به كمك هزينه عائله مندي زنان شاغل سرپرست خانوار اضافه مي شود

رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري از پيگيري اصلاح ماده اي از قانون مديريت خدمات كشوري جهت افزودن «حق اولاد به كمك هزينه عائله مندي زنان سرپرست خانوار» خبر داد.
مريم مجتهدزاده افزود: درحال حاضر به استناد بند 4 ماده (68) قانون مديريت خدمات كشوري، كمك هزينه عائله مندي و اولاد به كاركنان مرد شاغل و بازنشسته و وظيفه بگير داراي همسر و حداكثر تا سه فرزند پرداخت مي شود.
وي ادامه داد: اين درحالي است كه به زنان شاغلي كه داراي همسر نبوده و يا همسر آنها معلول و از كارافتاده كلي باشد و زن به تنهايي متكلف مخارج فرزندان باشد، كمك هزينه عائله مندي بدون در نظر گرفتن حق اولاد تعلق مي گيرد.
مجتهدزاده عنوان كرد: براساس بخشنامه بيست و هشتم شهريور ماه سال گذشته معاونت توسعه مديريت و منابع انساني رياست جمهوري، به دليل نص ماده ياد شده از قانون مديريت خدمات كشوري و حذف چارت حق اولاد از اين قانون، دستگاه ها مكلف به قطع حق اولاد به دليل پيش بيني نشدن اين امر در قانون شدند، به طوري كه درحال حاضر به زنان سرپرست خانوار، تنها هزينه عائله مندي پرداخت مي شود.
به گفته وي اين درحالي است كه در قانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت مصوب سال 80 كه با تصويب قانون مديريت خدمات كشوري لغو شد، زنان سرپرست خانوار از امتياز عائله مندي وحق اولاد توأمان بهره مند بودند.
مشاور رئيس جمهور با اشاره به اين كه اين قشر از زنان جامعه، به دليل نداشتن سرپرست و يا ناتواني همسر، وظيفه تأمين معاش و نفقه خانواده و فرزندان را برعهده دارند، پيش بيني حق اولاد براي زنان سرپرست خانوار اقدام مهمي در جهت ترميم حقوق اين زنان است، تأكيد كرد: حق اولاد مي تواند بخشي از نيازهاي معيشتي فرزندان خانواده هاي داراي سرپرست زن را تأمين كند.
مجتهدزاده با بيان اين كه موضوع اصلاح اين قانون، تير ماه امسال در دستور كار كميسيون اجتماعي هيئت دولت قرار گرفت، يادآور شد: هم اكنون مقرر شده است كه پس از اخذ نظر معاون حقوقي رئيس جمهور در اين باره، موضوع مجددا در دستور كار كميسيون اجتماعي دولت قرار گيرد و پس از آن، هيئت دولت در اين زمينه تصميم گيري كند.


 



حكم تخليه مدرسه نمونه شهيد مطهري قطعي شد

در شرايطي كه تنها يك هفته به آغاز سال تحصيلي مانده است با صدور حكم قطعي تخليه مدرسه شهيد مطهري 800 دانش آموز اين مدرسه سرگردان شدند.
اين مدرسه كه طي 40سال اخير رتبه برتر قبولي دانش آموختگان در مراكز آموزش عالي كشور را در اختيار دارد با حكم تخليه شعبه 29 مجتمع شهيد بهشتي مواجه شده است.
عزيز الله علاءالدين مالك اين مدرسه صبح ديروز حكم قطعي تخليه مدرسه شهيد مطهري را دريافت كرده است.هم اكنون اين مدرسه به عنوان حوزه امتحان نهايي كشوري در حال فعاليت است كه صدور حكم مذكور موجب بلاتكليفي برخي از پذيرفته شدگان آموزش عالي شده است.
گفتني است پيش از اين احمد حيدري معاون حقوقي وزير آموزش و پرورش گفته بود: حكم دادگاه براي تخليه مدرسه نمونه شهيد مطهري و واگذاري آن به مالك، نهايي نيست و پس از قطعي شدن براي مذاكره با مالك اقدام مي كنيم.
به گزارش فارس وي با طرح اين ادعا كه اگر اين موضوع به مرحله بحراني برسد به معاونت حقوقي وزارت آموزش و پرورش اعلام مي شود، افزود: به محض صدور حكم، مدرسه تخليه نمي شود و لازم است پس از طي مراحل تجديد نظر، دفاعيات خود را در مراحل ابتدايي صدور حكم و تجديد نظر آن اعلام كنيم همچنين با پيگيري وضعيت فضاهاي آموزشي قلع و قمعي از قبيل مدرسه شهيد مطهري، مشكل بسياري از آنها را برطرف مي كنيم.

 



آسمان استان هاي شمالي باراني مي شود

مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي كشور با اشاره به كاهش دماي هوا طي امروز و فردا پيش بيني كرد. آسمان نوار شمالي كشور با وزش باد و بارش باران همراه باشد.
پرويز رضازاده گفت: امروز و فردا يك توده هواي خنك نوار شمالي را به ترتيب از غرب به شرق تحت تاثير قرار مي دهد. بر اين اساس امروز در شهرهاي شمالي استان هاي آذربايجان شرقي و آذربايجان غربي همچنين استان اردبيل، گيلان و فردا چهارشنبه در استان هاي گيلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالي، سمنان وشمال خراسان رضوي بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد و در نهايت كاهش دما دور از انتظار نيست.
رضازاده گفت: فردا بارش در استان هاي گلستان، شرق مازندران و خراسان شمالي از شدت بيشتري برخوردار خواهد بود.

 



رويدادهاي خارجي سربازان انگليسي مواد مخدر قاچاق مي كردند

پليس نظامي انگليس كه تحقيقات خود را درباره قاچاق مواد مخدر به ويژه هروئين توسط نظاميان اين كشور در افغانستان، آغاز كرده است، شماري از نظاميان اين كشور را مورد بازجويي قرارداد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از لندن به گفته وزارت دفاع انگليس، احتمالاً شماري از سربازان انگليسي مستقر در افغانستان از هواپيماها و بالگردهاي نظامي براي خارج كردن مواد مخدر از اين كشور استفاده كرده اند.
هم اكنون شماري از سربازان انگليسي در فرودگاههاي «كمپ باستيون» و «قندهار» تحت بازجويي قرار دارند و براي جلوگيري از قاچاق مواد مخدر بيشتر توسط اين نظاميان، از تدابير امنيتي شديد و سگ هاي آموزش ديده استفاده مي شود.
يك سخنگوي وزارت دفاع انگليس گفته است اگر صحت گزارش هاي رسيده در اين زمينه تأييد شود، سربازان خاطي تحت پيگرد قضايي قرار خواهند گرفت.
افغانستان يكي از بزرگترين توليدكنندگان هروئين در جهان به شمار مي رود.

 



سارق مسلح بانك هاي شاهرود كشته شد

شاهرود- خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي انتظامي استان سمنان از هلاكت سارق مسلح بانك هاي شاهرود خبر داد.
سرتيپ قاسم نصري در جمع خبرنگاران شاهرود گفت: در ارديبهشت ماه سال گذشته شخصي به نام شفيع زاده فردي را در روستاي رويان شاهرود به قتل رسانده و خودرو او را به آتش كشيده و متواري شد. در اسفندماه سال گذشته بانك كشاورزي و نهم شهريورماه جاري بانك صادرات اين روستا مورد دستبرد سارقان مسلح قرار گرفت و جمعاً مبلغ 27 ميليون تومان در اين دو حادثه به سرقت برده شد.
وي افزود: مأموران كه از سرقت اوليه بانك در سال گذشته سرنخ هايي به دست آورده بودند با سرقت دوم متوجه شدند كه سرقت دوم نيز توسط همان سارقان انجام شده است.
سارق فراري در شب عيد فطر در مخفي گاه خود در يك درگيري مسلحانه به هلاكت رسيد و ديگر همدستش دستگير شد. از سارق يك قبضه سلاح كمري كشف شد.

 



تعداد فوت شدگان حادثه انفجار خط لوله گاز خانگيران به 5 نفر رسيد

مسئول روابط عمومي شركت گاز استان خراسان رضوي گفت: يكي ديگر از مجروحان حادثه آتش سوزي و انفجار خط لوله انتقال گاز سرخس به مشهد شب گذشته جان خود را از دست داد.
به گزارش ايرنا محمد حسين نفتي عصر يكشنبه در مشهد افزود: اين فرد به نام عباسعلي الله بخشي يكي از 10 مجروح حادثه انفجار خط لوله انتقال گاز سرخس به مشهد بود كه در بيمارستان امام رضا(ع) بستري بود.
وي ادامه داد: با فوت اين شخص تعداد كشته شدگان حادثه فوق به پنج نفر افزايش يافت.
وي گفت: بر اثر انفجار خط لوله انتقال گاز پالايشگاه گاز خانگيران سرخس به مشهد كه در روز جمعه گذشته بدليل واژگوني يكي از تجهيزات در حال كار بر روي لوله خط انتقال گاز به وقوع پيوست، 16 نفر زخمي و چهار نفر جان خود را از دست دادند.
از مجموع 16 نفر زخمي اين حادثه 6 نفر به صورت سرپايي مداوا شدند و 10 نفر براي درمان به بيمارستان امام رضا(ع) مشهد انتقال يافتند كه يكي از آنان فوت كرد.

 



اشرار، خودرو حامل يك تن مواد مخدر را منهدم كردند

معاون هماهنگ كننده فرماندهي مرزباني سيستان و بلوچستان گفت: اشرار و سوداگران مرگ در جريان درگيري با مرزبانان هنگ مرزي سراوان، خودروي حامل بيش از يك تن مواد مخدر خود را منهدم كردند و متواري شدند.
به گزارش ايرنا سرهنگ «احمد شهركي» افزود: مرزبانان هنگ مرزي سراوان مستقر در گروهان جالق در طول نوار مرزي، با گروهي از اشرار و سوداگران مرگ درگير شده و مقاديري مواد مخدر كشف كردند.
وي ادامه داد: مرزبانان اين هنگ با كسب خبري از منابع اطلاعاتي مبني بر اين كه اشرار و قاچاقچيان قصد ورود و انتقال مواد مخدر به داخل كشور را دارند، با اشرار و سوداگران مرگ درگير شدند.
وي افزود: اشرار مسلح كه توان مقابله با مرزبانان و عبور از گذرگاه ها را نداشتند و عرصه را بر خود تنگ ديدند با استفاده از تاريكي شب و شناخت منطقه، ضمن انهدام خودروي حامل مواد مخدر متواري شدند.
شهركي گفت: نيروهاي مرزباني در جريان پاكسازي محل درگيري سه كيسه 10 كيلويي مواد مخدر در مجموع به مقدار تقريبي 30 كيلوگرم ترياك كشف كردند.
او اضافه كرد: بيش از يك تن مواد مخدر در خودروي قاچاقچيان وجود داشت كه به علت آتش سوزي خودرو توسط اشرار و سوداگران مرگ، بخش زيادي از آن منهدم شد.

 



35 درصد كودكان كانادايي كودكان كار هستند

گزارشات اخير دپارتمان حمايت از خانواده كانادا، حاكيست فقر كودكان و كودكان كار اين كشور به معضلي گسترده تبديل شده كه اين روند با بحران اقتصادي دو سال گذشته، افزايش يافته است.
كودكان در اين كشور كه در زمره كشورهاي پيشرفته جهان به شمار مي رود، به شدت در معرض آسيب هاي اجتماعي ناشي از فقر و كار قرار دارند.برپايه اين گزارش، خانواده هاي اكثر اين كودكان كه مهاجراني از كشورهاي آسيايي و آفريقايي هستند، نمي توانند از عهده مخارج آن ها برآيند؛ به همين دليل اين كودكان مجبورند با ترك تحصيل در كارخانه ها و كارگاه هاي كوچك و بزرگ كار كنند تا بتوانند حداقل مخارج روزانه خود را تأمين كنند كه اين موضوع براي كشوري همچون «كانادا» به عنوان مشكلي پيچيده و معضل تلقي مي شود.ناامني پولي و بحران اقتصادي در اين كشور يكي از عوامل اصلي پيدايي كودكان كار و فقر كودكان است.لازم به ذكر است، اكثر والديني كه تا پيش از وقوع بحران اقتصادي قادر به تأمين نيازهاي كودكان خود بودند، هم اكنون نمي توانند حتي يك صبحانه كامل براي آن ها فراهم كنند.به گزارش دپارتمان حمايت از خانواده كانادا، كودكان فقيرند و مجبورند به جاي تحصيل و بازي، كار كنند؛ اين مورد عواقب وخيمي هم بر پيكره كانادا و هم بر روح و جسم آن ها بر جاي مي گذارد، البته يكي از عوامل مهم در فقر خانواده ها دستمزدهاي پرداختي پايين به والدين و بي ثباتي شغلي آنهاست.
با اين حال، در كمپين 2000 مقابله با فقر كودكان و كودكان كار اين موضوع مشخص شد كه نرخ اين روند هر سال در حال افزايش است و در عمل نمي توان با آن مقابله كرد.اين در حاليست كه فقر و كار كودكان داراي والدين زير 30 سال بيشتر است، به طوري كه نرخ كودكان كار و فقر آنها در اين خانواده ها حدود 25 درصد بيشتر از ساير كودكان است.به گزارش ايسنا، براساس اعلام دولت كانادا، نرخ كنوني كودكان كار و فقر كودكان در اين كشور 35 درصد است و دولت احتمال مي دهد با گسترش روند بيكاري و ادامه بحران اقتصادي، اين رقم به بيش از 60 درصد افزايش يابد كه از اين ميزان تنها 10 درصد كودكان از تحصيلات ابتدايي و خدمات اجتماعي برخوردارند و در صورت وخيم تر شدن اوضاع جهاني، همين تعداد هم اين خدمات را از دست خواهند داد.

 



محاكمه گروه مرگ

يك دادگاه آمريكايي 12 نفر از اعضاي موسوم به «گروه مرگ» را به جرم كشتار غيرنظاميان بيگناه افغاني محاكمه كرد.
به نوشته روزنامه انگليسي «گاردين»، اعضاي گروه مرگ كه همگي از سربازان كار كشته آمريكا در افغانستان هستند، با تشكيل يك گروه تبهكار، اقدام به كشتن شهروندان بي گناه افغاني كرده و انگشتان قربانيان خود را به عنوان جايزه و يادگار نزد خود نگه مي داشتند.سربازان قاتل آمريكايي، علاوه بر اين اقدام به عكس گرفتن در كنار اجساد قربانيان اميال خود كرده و آنها را در اينترنت قرار مي دادند.به نوشته اين روزنامه، محاكمه سربازان تبهكار آمريكايي، پس از موضوع رسوايي آزار و اذيت زندانيان در زندان «ابو غريب» عراق، مهم ترين محاكمه سربازان آمريكا به جرم جنايت جنگي به شمار مي رود.

 



پوشك كثيف بچه درون قوطي كنسرو

يك زوج آمريكايي از يكي از شركت هاي توليد كنسرو و غلات به اتهام پيدا كردن يك پوشك كثيف بچه درون يكي از محصولات خريداري شده، شكايت كردند.
«توماس» و «لين رادن بري» كه اهل منطقه «آپسون كانتي» در ايالت «جورجيا» آمريكا هستند، در مصاحبه اي با يكي از روزنامه هاي محلي اين ايالت اعلام كردند كه روز گذشته پس از يافتن يك پوشك كثيف بچه، درون قوطي كنسرو از فروشگاه و كارخانه توليد كننده شكايت كردند.«لين رادن بري»، ادامه داد: ما روز گذشته پس از خريد يك بسته كامل كنسرو و غلات از فروشگاهي در منطقه به منزل بازگشته و من در يكي از قوطي ها را براي شوهرم باز كردم. او مشغول خوردن شد تا اين كه به حالت وحشت زده متوجه وجود چيزي شبيه پوشك بچه درون قوطي شد. من سريعا با اورژانس تماس گرفتم و او را كه به حالت تهوع افتاده بود، به بيمارستان منتقل كردند.به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، شكايت اين زوج در دادگاه منطقه «آپسون» مورد بررسي قرار گرفت، اما هنوز مشخص نيست چه حكمي براي كارخانه و فروشگاه صادر شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14