(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 23 شهريور 1389- شماره 19740

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انتظار مردم و دستوركار خبرگان (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
عشق (گفت و شنود)
پروژه فرانكلين ؛ طراحي فتنه 88 در سال 2003
يديعوت آحارنوت: تركيه در حال تبديل شدن به ايراني ديگر است
سرپرست اوقاف :با تنظيم كيفرخواست موضوع هتاكي به قرآن را در مجامع بين المللي دنبال خواهيم كرد
اهانت به قرآن واكنش صهيونيست ها به گسترش و اقتدار اسلام است
مصيبتي كه پت و مت بر سر اصلاح طلبان آوردند (خبر ويژه)
اين همه آدم كه در توالت فرنگي جا نمي شوند (خبر ويژه)
شوراي امنيت اسرائيل: سال سختي در انتظار ماست (خبر ويژه)



انتظار مردم و دستوركار خبرگان (يادداشت روز)

امروز و فردا- 23 و 24 شهريورماه- هشتمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري در تهران برگزار مي شود و مطابق معمول در اين اجلاس هم علاوه بر دستور كار اصلي، چند برنامه جانبي ديگر نيز پيش بيني شده است.
يكي از اين برنامه هاي جانبي كه در پاره اي از موارد به دليل اهميت آن مي تواند بخشي از متن اصلي تلقي شود، دعوت از برخي شخصيت هاي برجسته كشور براي سخنراني پيرامون بااهميت ترين مسائل روز است. چرا كه نمايندگان محترم مجلس خبرگان رهبري با توجه به مسئوليت خطير و تعيين كننده اي كه بر عهده دارند نمي توانند و نبايد از جزئيات مسايل مهم و سرنوشت ساز داخلي و خارجي بي خبر باشند مخصوصا آن كه اين روزها هزاران رسانه فارسي زبان به تحريف واقعيت ها مشغولند و شماري از جريانات داخلي نيز در همخواني با دشمنان بيروني و يا به علت حب و بغض هاي حزبي و گروهي به اين توهمات و دروغ پردازي ها دامن مي زنند. بنابراين ، اگرچه بسياري از اعضاي محترم مجلس خبرگان رهبري علاوه بر نمايندگي خبرگان، مسئوليت هاي مهم ديگري نيز بر عهده دارند و به تناسب حضور در اين مسئوليت ها از بااهميت ترين اخبار و گزارش هاي بعضا طبقه بندي شده و سري دور نيستند ولي نياز ياد شده كماكان به قوت خود باقي است، چرا كه، از يكسو، اين موقعيت براي تمامي اعضاي محترم مجلس خبرگان فراهم نيست و از سوي ديگر نبايد و نمي توان از نقش خناسان در القاي توهم و دروغ پراكني غافل بود. مخصوصا آن كه متاسفانه شماري از اين خناسان به هر علت- از جمله، سابقه دوستي ديرينه و يا روابط خويشاوندي- مي توانند موفق به كسب اعتماد و جلب اطمينان برخي از آقايان شوند كه در مواردي شاهد اين اتفاق تلخ و آسيب رسان بوده ايم و لغزش كساني را كه لغزيدن آنان كمتر قابل انتظار بود، به چشم ديده ايم.
با توجه به نكته فوق و نياز مورد اشاره و مخصوصا با در نظر گرفتن مسئوليت خطير و جايگاه تعيين كننده نمايندگان محترم مجلس خبرگان رهبري، اطلاع دقيق و مستند آنان از فتنه 88 يكي از نيازهاي منطقي و ضروري است كه بايد در صدر دستور كار اجلاس خبرگان جاي داده شود. چرا كه فتنه 88 به گواهي اسناد و شواهد غيرقابل ترديد، موجوديت نظام جمهوري اسلامي ايران را نشانه رفته بود و سران و عوامل اصلي آن در نقش ستون پنجم مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس به صحنه آمده بودند. بنابراين، اگر «رهبري نظام» اصلي ترين موضوع و دستوركار اجلاس هاي خبرگان است -كه هست- و اگر فلسفه وجودي تشكيل مجلس خبرگان رهبري در اين «موضوع» خلاصه مي شود- كه مي شود- بررسي دقيق، مستند و همراه با جزئيات فتنه 88 بايستي اصلي ترين دستوركار اجلاس جاري مجلس خبرگان رهبري باشد. ضرورت اين بررسي و آگاهي اعضاي محترم خبرگان رهبري از فتنه اي كه به تخاصم آشكار با اسلام، انقلاب، امام(ره)، رهبري، نظام و در يك كلمه موجوديت جمهوري اسلامي ايران طراحي شده و به صحنه آمده بود، با هيچ توضيح و توجيهي قابل انكار نيست.
انتظار آن بود كه مجلس خبرگان رهبري در اولين اجلاس رسمي خود پس از آغاز فتنه به اين موضوع ضروري بپردازد كه متاسفانه و در كمال ناباوري و تعجب مردم يعني موكلان خود، از كنار آن عبور كرد و اكنون با توجه به آشكار شدن ابعاد ديگري از فتنه ياد شده و سوءبرداشت برخي از خواص كه رفوزگي شماري از آنان را در پي داشت، ديگر كمترين بي توجهي به اين مسئله حياتي قابل پذيرش نيست.
امروزه تمامي اسناد و شواهد موجود به وضوح نشان مي دهند كه فتنه 88 برخلاف آنچه كه فتنه گران در آغاز فتنه و براي سرپوش نهادن بر مقصود اصلي خود ادعا مي كردند عليه رئيس جمهور و دولت آقاي احمدي نژاد طراحي نشده بود بلكه موجوديت نظام، رهبري، اسلاميت و جمهوريت آن را نشانه رفته بود. بنابراين چگونه و با كدام توجيه منطقي مي توان در اجلاس خبرگان رهبري از بررسي و بحث پيرامون آن صرفنظر كرد و ابعاد مستند و تكان دهنده موجود درباره وطن فروشي، خيانت و جنايت ستون پنجم دشمن بيروني را براي نمايندگان محترم مجلس خبرگان ناگفته گذاشت؟!
ممكن است گفته شود كه طرح اين مسائل در اجلاس مجلس خبرگان رهبري، به اختلافات دامن مي زند! كه بايد گفت؛ اين ديدگاه غيرمنطقي ترين ديدگاه ممكن درباره موضوع ياد شده است، چرا كه؛
الف: فتنه 88 به گواهي اسناد و شواهد موجود عليه تماميت اسلام و انقلاب و نظام بود يعني در يك سوي آن نظام جمهوري اسلامي ايران و در سوي ديگر، مثلث آمريكا، انگليس و اسرائيل به تخاصم در مقابل هم ايستاده بودند، بنابراين اختلافي اگر هست- كه هست و بايد باشد- ميان توده هاي مردم طرفدار نظام و دشمنان بيروني آنهاست و ربطي به اختلافات داخلي ندارد.
ب: سران و عوامل اصلي فتنه بخشي از ابواب جمعي دشمنان بيروني هستند از اين روي نه فقط اختلاف بلكه ضديت آشكار و بي پرده با آنها در ادامه دشمني و اختلاف با آمريكا، انگليس و اسرائيل و دنباله هاي داخلي آنها، تلقي مي شود كه اگر وجود نداشته باشد، تأسف آور است. بنابراين به بهانه دامن زدن به اختلافات! آنهم اختلاف با دشمنان تابلودار نمي توان از اطلاع رساني درباره فتنه 88 طفره رفت، بلكه وجود اين مرزبندي و اختلاف با ستون پنجم دشمن ضروري و مصداق روشن «تبري» نيز هست.
ج: اگر هنوز هم كساني پيدا مي شوند كه در وطن فروشي سران و عوامل اصلي فتنه و پيروي بي كم و كاست آنان از فرمول بارها اعلام شده دشمن ترديد دارند كه به يقين در ميان اعضاي محترم مجلس خبرگان رهبري با توجه به شخصيت علمي آنان وجود چنين ترديدي بسيار بعيد به نظر مي رسد، چاره كار آن است كه ابعاد فتنه به طور مستند و همراه با شواهد غيرقابل انكار به اطلاع آنان برسد و اين، دقيقاً همان نكته مورد نظر يادداشت پيش روي است.
د: اختلافي كه مذموم و ناپسند است و نبايد به آن دامن زد، اختلاف نظرها و تفاوت سليقه ميان مسئولان نظام، قواي سه گانه و يا اين دستگاه با آن دستگاه رسمي در درون نظام است كه بسيار عادي و طبيعي است اگرچه متأسفانه در پاره اي موارد از دامن زدن به اينگونه اختلافات پرهيز جدي نمي شود!
هـ : متأسفانه و با عرض پوزش بايد گفت؛ برخي از مسائل مورد بحث در جلسات خبرگان رهبري رابطه چنداني با دستور كار اصلي اين مجلس ندارد و يا دستكم اين كه با دستوركار اصلي فاصله زيادي دارد. ضرورت طرح شماري از اين موضوعات را اگرچه به طور كلي نمي توان نفي كرد ولي در حالي كه پاي مسائل با اهميت تر و موضوعات قابل بررسي و تعيين كننده ديگري در ميان است، اولويت دادن به طرح مسائل مورد اشاره و موضوعات بي رابطه يا كم رابطه با دستور كار اصلي مجلس محترم خبرگان، چندان قابل دفاع نيست.
و بالاخره، با اين اميد كه نمايندگان محترم خبرگان رهبري، بررسي همه جانبه و مستند فتنه 88 را در دستور كار اجلاس قرار دهند. لازم است به اطلاع هيئت رئيسه محترم مجلس خبرگان برسانيم كيهان آمادگي كامل خود را به منظور همكاري و كمك در ارائه اسناد و شواهد غيرقابل انكار براي اثبات وطن فروشي، خيانت و جنايت سران و عوامل اصلي فتنه اعلام مي دارد.
حسين شريعتمداري

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323


كيهان و خوانندگان

¤ عمل شنيع آتش زدن و اهانت به قرآن كريم را محكوم مي كنيم. اين كار نشانه اوج ذلت و درماندگي آمريكا در برابر موج اسلام گرايي در غرب است. بعد از اين اتفاق سران كاخ سفيد چگونه مي خواهند دم از شعارهاي دروغين آزادي بيان و حقوق بشر بزنند.
ايراني
¤ بدون ترديد پشت صحنه اهانت به قرآن در آمريكا، صهيونيست ها هستند، آنها از هر عاملي براي اختلاف بين ملت ها و پيروان اديان الهي استفاده مي كنند تا بلكه جايگاه متزلزل و رو به زوال خود را محكم تر كنند. اما نمي دانند كه اين كار جنگ با خداست و شكست حتمي در انتظار آنان است.
اسلامي نسب
¤ جنايت آتش سوزي قرآن كريم در آمريكا كه توسط عده اي تحريك شده صهيونيست ها صورت گرفت خشم هر انسان موحدي را برمي انگيزد. مسلما عاملان آن به سزاي جنايت خودشان خواهند رسيد، ولي چرا دولتمردان آمريكا جلوي اين اقدام ضدبشري را نگرفتند؟ اين موضوع نشانه چهره پليد و خوي ددمنش آنان است و ژست آزادي و دمكراسي سران آمريكا را توخالي و پوشالي نشان مي دهد.
مهدي جلده باخاني
¤ از طرفداران آقاي احمدي نژاد هستم و به خاطر پيروزي ايشان نذر روزه كرده بودم كه ادا هم كردم. اما متأسفانه ديده مي شود كه هشدارهاي نيكان درباره خطر اطرافيان وي افاقه نكرده است.
رضايي
¤ به نظر من اينكه گفته مي شود احمدي نژاد با طعنه و كنايه گفته است روزنامه كيهان را مطالعه نمي كند، شيطنت خبرنگار سؤال كننده بوده است والا كيست نداند كه يكي از عوامل اصلي روي كارآمدن دولت اصولگراي احمدي نژاد در سال 84 همين روزنامه كيهان بود.
يك شهروند
¤ بسياري از نيروهاي شركتي وابسته به هيچ اداره اي نيستند و در بلاتكليفي بسر مي برند. لذا از مسئولان محترم درخواست داريم براي حل مشكل اين قشر نيز تدبيري بينديشند.
سكينه منصوري خامسي
¤ يكي از كارهاي شايسته اي كه اين روزها در ادارات دولتي صورت مي گيرد نصب بنرهايي از آيات قرآن كريم و احاديث و روايات روي نرده ها و ديوارهاست كه ضمن تقدير و تشكر پيشنهاد مي كنم كه هر از گاهي اين بنرها با آيات و احاديث ديگري جايگزين شود تا مردم فيض بيشتري ببرند.
سليمان بلغار
¤ از مسئولان طرح تعويض خودروهاي فرسوده درخواست دارم تا با ايجاد شرايط سهل و آسان زمينه را براي متقاضيان فراهم كنند تا هر چه سريع تر به خواسته خود برسند.
آذركاسب
¤ پدر بنده پيرو خبري در بهمن ماه مبني بر تعويض خودروهاي فرسوده ماشين خودشان را تحويل داده است ولي تا اين لحظه كه بيش از 6 ماه مي گذرد هنوز وامش را دريافت نكرده است.
خانم اميني- تهران
¤ جريمه تأخير در پرداخت اقساط وام هاي دريافتي از بانك ها سنگين است. جا دارد كه اين جرايم كاهش يابد.
مديا كاظمي
¤ نقد سريال نون و ريحون كه در صفحه تصوير روز كيهان چاپ شده بود بسيار عالي بود. متأسفانه اين سريال تا پايان ماه رمضان پخش شد و مسئولين محترم صدا و سيما هيچ توجهي به اعتراض هاي بي شمار مردم نسبت به تهيه و پخش اين سريال نكردند.
014---66
¤ كاهش دادن ظرفيت پذيرش خانم ها از 90 نفر به كمتر از 50 نفر در آزمون استخدامي آموزش و پرورش موجب گرديد بيشتر ما دارندگان مدارك تحصيلي دانشگاهي با رشته تحصيلي مرتبط پذيرفته نشويم واقعاً شوكه و افسرده شده ايم. لطفاً اعتراض ما را به گوش مسئولين و تصميم گيران مربوطه برسانيد.
9616---0912
¤ مسئولين تصميم گير در صدا و سيما مشخص كنند كه به بهانه درآمدزايي در تبليغ و مصرف گرايي تا كجا مي خواهد پيش بروند؟ چرا در اين مورد حد اعتدالي وجود ندارد.
5712---0935
¤ از اينكه در رسانه ملي كشور بصورت تلويحي از فرقه تصوف تبليغ ميشود بسيار متأسف هستيم. غرض انتقاد به پخش فيلم سينمايي تاريكي است كه مدتي پيش از شبكه يك سيما روي آنتن رفت و پيرمردي در قيافه و كسوت صوفي ها بعنوان هادي و راهنما نشان داده شد.
351---0912
¤ مي خواستم بدانم كه چرا به وضعيت فرهنگي داخل مترو رسيدگي نمي شود.
بخشي
¤ چرا نگهباناني كه زير نظر پيمانكاران اداره برق هستند با توجه به تصويب هيئت محترم وزيران مبني بر استخدام نيروهاي شركتي هنوز سروسامان نيافته اند و خبري از عقد قرارداد و استخدام آن ها نيست.
پرستو هيوا- تهران
¤ متأسفانه متكديان دروغين چهره شهر را زشت كرده اند و كسي هم نيست كه اين موضوع را از ريشه حل كند. نبايد اجازه داد چهره جمهوري اسلامي با اينگونه رفتارهاي ناهنجار مخدوش شود.
فيروزنيا
پاسخ روابط عمومي نيروي انتظامي
در پاسخ به مطالب مندرج در مورخه 23/4/89 تحت عنوان «محلي به نام قزاق محله در استان گلستان» به اطلاع ميرساند: از ابتداي سال جاري تاكنون چندين مرحله عمليات در منطقه موردنظر صورت گرفته كه در راستاي آن تعدادي خرده فروش و تعدادي حمل كننده و نگهدارنده موادمخدر دستگير كه در بازرسي از آنها مقداري موادمخدر كشف و ضبط گرديد.

 



عشق (گفت و شنود)

گفت: معلوم نيست چرا پياده نظام فتنه اينهمه به «توالت فرنگي» عشق و علاقه دارند؟!
گفتم: شايد به اين علت كه حال و هواي «فرنگ» را به يادشان مي آورد! حالا چي شده كه به اين فكر افتاده اي؟
گفت: براي اين كه بعد از دستگيري و افشاي اسنادي كه از آنها به دست آمده به خيانت خود اعتراف مي كنند ولي بعد ادعا مي كنند با فرو كردن سر آنها درون توالت فرنگي مجبور به اعتراف شده اند!
گفتم: پس با اين حساب نبايد بگويي كه آنها به توالت فرنگي عشق مي ورزند، بلكه ظاهراً بايد از آن بدشان بيايد!
گفت: اي عوام! كجاي كاري؟ اين چند نفر قبل از دستگيري هم در نوشته ها، سخنراني ها، ميتينگ ها و بيانيه هاي خود همه آنچه را كه امروزه در زندان اعتراف كرده اند، بيان داشته و به آن افتخار هم كرده بودند.
گفتم: بنابراين بايد نتيجه گرفت يا ادعاي آنها كه با فرو كردن سرشان در توالت فرنگي از آنها اعتراف گرفته اند دروغ است و يا اين كه وقتي آزاد بودند هم با فرو كردن سر خود در توالت فرنگي موضع مي گرفتند و بيانيه مي دادند.
گفت: حالا باز هم مي تواني عشق آتشين آنها به توالت فرنگي را انكار كني؟
گفتم: چه عرض كنم؟! مي گويند دو تا مگس غرب گرا بعد از ازدواج از شدت علاقه به غرب، ماه عسل خود را در توالت فرنگي گذراندند!

 



از آرشيو پنتاگون سربرآورد
پروژه فرانكلين ؛ طراحي فتنه 88 در سال 2003

سرويس سياسي-
يك مقام ارشد سابق پنتاگون در نوشته اي، از جزئيات طرح مخفي خود براي براندازي جمهوري اسلامي ايران پرده برداشت.
لري فرانكلين كه به عنوان رئيس ميز ايران در پنتاگون و در همكاري با افرادي همچون مايكل لدين بر موضوع جنگ عراق و زمينه هاي آن متمركز بوده است، در نوشته اي با عنوان «برنامه سري من براي سرنگوني جمهوري اسلامي»، سندي را بر جاي گذاشته كه به روشني نشان مي دهد پروژه فتنه 88 از سال 2003 جزء به جزء توسط آمريكايي ها طراحي و برنامه ريزي شده بود.
فرانكلين از جمله مخالفين آغاز جنگ عراق به شمار مي رفت چرا كه وي به قدرت منطقه اي ايران كاملا آگاه بوده و آن را مانع تحقق اهداف آمريكا در اقدام به اين جنگ مي دانست. فرانكلين در اين طرح، راه حل خود براي برطرف ساختن مانع ايران را براندازي جمهوري اسلامي معرفي كرده و اجراي اين طرح را مقدمه اي براي آغاز جنگ عراق مي داند.
اين مقام ارشد پنتاگون البته به دنبال ابراز مخالفت خود با جنگ عراق به جرم جاسوسي براي اسرائيل از طريق لابي صهيونيستي آيپك از منصب خود بركنار و دادگاهي گرديد. با اين حال وي را مي توان جزء سرسخت ترين و معاندترين عناصر ضدجمهوري اسلامي ايران در آمريكا برشمرد كه به همراه ديگر نومحافظه كاران اين كشور، همواره نظريات و پيشنهادات افراطي خود را به دولت هاي مختلف آمريكا عليه نظام اسلامي ارائه نموده اند.
مقاله ياد شده كه در فارين پاليسي منتشر شده البته پس از ناكامي آمريكا در جنگ عراق و همچنين در روزهاي پس از انتخابات سال 88 در ايران نوشته شده و فرانكلين در اين نوشته به ارزيابي طراحي ها و پيش بيني هاي خود پرداخته است.
در اين مقاله اين مقام ارشد سابق پنتاگون كه از زندان آن را ارسال كرده آمده است: فوريه 2003 و چند هفته قبل از اشغال عراق بود و دولت بوش هنوز استراتژي واقع گرايانه اي در مورد هژمون آينده منطقه كه در عراق قرار دارد، نداشت. من به عنوان رئيس ميز ايران در وزارت دفاع، نااميد بودم. قرار بود كه ما به عراق حمله كنيم ولي سياست مشخصي در مورد دشمن سرسخت عراق نداشتيم. حس من اين بود عراق به ويتنامي ديگر تبديل شود و در ايران «هوشي مينه» جديد پديدار شود. در حقيقت من از منابعم آگاه شده بودم كه تهران پيش از شروع جنگ شبكه اي از عوامل، گروه هاي وابسته و سلاح در عراق ايجاد كرده است و آماده است تا زماني كه ايالات متحده، صدام را از عراق ساقط كرد آمريكا را به چالش بكشد. من همچنين مي دانستم تصور اعتماد و همكاري با رهبران عراقي طرفدار ايران ايده اي احمقانه است. اما من به اندازه كافي شجاعت بيان اين موضوع را نداشتم و نمي توانستم با رئيس در اداره نقشه هاي ويژه «داگلاس فيث» و يا رئيس او «پل وولفوويتز» روبرو شوم.
وي ادامه داد: در جو تب دار آن زمان تصور نمي كردم كه كسي مرا جدي بگيرد و مي دانستم كه فيث آنقدر مشغول اشغال عراق است كه حاضر نيست به حرفهايم گوش دهد. بنابراين من با توجه به شرايط حاكم، به «استيون ووزن» رئيس سياست خارجي ايپك (كميته امور عمومي اسرائيل و آمريكا) نزديك شدم و از او خواستم تا نگراني هاي من را با «اوليوت آبرامز» در شوراي امنيت ملي در ميان بگذارد. اين اقدام من باعث شد تا من به جرم جاسوسي براي اسرائيل محاكمه شوم.
فرانكلين اضافه كرد: اما هدف من هرگز انتقال اطلاعات به اسرائيل نبود و من تنها تلاش داشتم تا از حمله عراق قبل از اتخاذ استراتژي مشخصي در قبال ايران جلوگيري كنم.
وي در اين مقاله همچنين براي تاكيد بر صحت پيش بيني هايش تصريح كرد: پس از حمله آمريكا به عراق، مدير كيهان نوشت: «اشغالگران آمريكايي، گروگان ما در عراق هستند.»
من مي دانستم اين گونه خواهد شد. الان پيش بيني هايم تحقق پيدا كرده و ايران نقشه آمريكا در عراق را نقش بر آب كرده است.
مسئول ميز ايران در پنتاگون در ادامه به طرح خود براي مقابله با ايران اشاره كرد و نوشت: من هميشه در پنتاگون گفته بودم كه تغيير رژيم و نه كنار آمدن با ايران و جنگ با اين كشور، بايد سياست ما باشد. اما عناصري در سازمان سيا و وزارت خارجه با اين موضوع مخالف بودند. نقشه من طرحي بود تا بنيادهاي رژيم را بدون توسل به نيروي نظامي بلرزاند.
وي در تشريح جزئيات اين طرح عنوان كرد: من از ايالات متحده درخواست كردم تا يك دولت در تبعيد را مثلا در جايي مثل آسياي مركزي كه سابقه ايراني دارد به رسميت بشناسد. من پيشنهاد برنامه پيچيده تبليغاتي دادم تا داستان هاي درست و نادرست را در رسانه پخش كند و به اين وسيله اطمينان مردم ايران به رهبرانشان كم شود.
فرانكلين اضافه كرد: من درخواست كردم تا سابقه حقوق بشري ايران برجسته شود و هر روز بر يكي از قربانيان رژيم تمركز شود. زندان هاي رژيم برملا شود. همچنين پيشنهاد كردم برخي از اسناد از حالت سري خارج شود تا آبروي رژيم ايران در صحنه بين المللي از بين برود. به علاوه از متخصصين مالي درخواست كردم تا فهرستي از حساب هاي بانكي، اموال و بنگاه هاي تجاري كه رهبران كليدي رژيم مالك آنها هستند تهيه كنند و پيشنهاد كردم كه نقل و انتقال هاي مالي بلوكه شود.
وي با توصيه به دولت آمريكا براي آموزش برخي فعالين سياسي در ايران، ادامه داد: سرانجام درخواست كردم كه تعهدي نسبت به مردم ايران، مانند جنبش مردمي لهستان، داده شود و نسلي از فعالان سياسي آموزش ديده شوند تا به طور مخفيانه وارد كشور شوند و از آن خارج شوند. مردم بايد بدانند كه مهار روسيه به معناي كنار آمدن با آن كشور نبود، در حقيقت ايالات متحده ميليون ها دلار براي سرنگون كردن آن رژيم منحوس صرف كرد.
فرانكلين در اين مقاله كه پس از انتخابات سال 88 نوشته شده در ادامه به ارزيابي طرح هاي پيشنهادي خود پرداخته و البته توصيه هاي تكميلي را نيز به آن مي افزايد: انتخابات تابستان سال 2009 نشان داد كه مخالفاني در ايران وجود دارد. اين شرايط نشان داد كه تلاش كافي براي افزايش اين نارضايتي فراتر از طبقات مياني و بالايي انجام نشده است. اما بسياري در ايالات متحده تنها دو گزينه را براي ايران مي بينند. حمله نظامي و يا نوعي همزيستي با ايران، اما گزينه سومي نيز وجود دارد. ايالات متحده مي تواند حمايت كامل خود از معترضين ايران را اعلام كند و اين جنبش جديد را با تجهيز آن به تلفن هاي ماهواره اي، دوربين هاي ديجيتال و جي پي اس تقويت كند.
اين مقام ارشد پنتاگون اضافه كرد: آمريكا همچنين مي تواند برخي از تيراندازان ماهر را تربيت كند تا با تيراندازان رژيم كه به تظاهرات كنندگان شليك مي كنند مقابله كند. همچنين مي توان داده هايي به كانالهاي اطلاعاتي وارد كرد تا ارگان هاي اطلاعاتي ايران سردرگم شوند و با عناصر مختلف سازمان هاي خودشان مقابله كنند و با يكديگر بجنگند.
همچنين مي توان راديوهاي باند كوتاه در اختيار مناطق روستايي قرار داد. ايالات متحده مي تواند اقتدار رژيم را با نشان دادن فساد و دورويي آن كم كند. ممكن است كه اين اقدامات ايالات متحده باعث دستگيري گسترده شود اما اين اقدام رژيم مي تواند باعث به وجود آمدن مقاومت شديد در ايران شود. سرانجام ممكن است بخش عظيمي از مردم ايران دست به شورش بزنند. در صورت بروز چنين سناريويي، رژيم متوسل به خون ريزي، هرج و مرج و اقدامات انتقامي مي شود. اما اگر مردم ايران بسيج شوند و دست به اعتصابات گسترده بزنند، رژيم ايران فلج خواهد شد.
 



يديعوت آحارنوت: تركيه در حال تبديل شدن به ايراني ديگر است

روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارنوت با اشاره به نتايج همه پرسي در تركيه تصريح كرد كه تركيه تحت رهبري رجب طيب اردوغان نخست وزير اين كشور در حال تبديل شدن به ايراني ديگر است.
پايگاه اينترنتي اين نشريه صهيونيستي در شماره روز دوشنبه خود طي مقاله اي به قلم «اويل مگنزي» نوشت: در حالي كه جامعه بين المللي از برگزاري همه پرسي در تركيه براي ايجاد اصلاحات در قانون اساسي اين كشور استقبال كرد و همچنين شركت گسترده مردم تركيه را در اين همه پرسي مورد تحسين قرار داد يهوديان تركيه مي گويند اين كشور در حال تبديل شدن به ايران است زيرا اصلاحات پيشنهادي در قانون اساسي تركيه منجر به قدرت گرفتن بيش از پيش اسلام در اين كشور خواهد شد.
اين روزنامه افزود: به غير از يهوديان تركيه برخي ديگر از شهروندان اين كشور نيز در اين خصوص ابراز نگراني عميق كرده اند زيرا احتمالا ارتش و همچنين قوه قضاييه تركيه كه از حاميان و محافظان سكولاريسم در اين كشور به شمار مي آيند تضعيف خواهند شد.
اين ادعا كه غير از يهوديان تركيه برخي ديگر از شهروندان نسبت به راي آوردن اصلاحات در تركيه نگران هستند در حالي است كه اكثريت نسبت به اصلاحات پيشنهادي راي مثبت داده اند و تنها يهوديان تركيه بر ضد اصلاحات پيشنهادي راي دادند.
گفتني است؛ اتحاديه اروپا كه قبلا از دولت تركيه در خصوص جلوگيري از مباحثات عمومي در خصوص مسائل مديريتي و دولتي در اين كشور انتقاد مي كرد از برگزاري اين همه پرسي استقبال كرد. «استفان فيوله» كميسر گسترش اتحاديه اروپا در بيانيه اي رسمي خاطرنشان كرد: ما در طول چند ماه گذشته به طور مدام مي گفتيم ايجاد چنين اصلاحاتي در تركيه قدمي مثبت در جهتي صحيح خواهد بود و چنين نيز شد. وي افزود: تصويب اين اصلاحات باعث برآورده شدن يكي از اولويت هايي است كه موجبات هماهنگ شدن تركيه را با معيارهاي پيوستن به اتحاديه اروپا فراهم خواهد آورد.
يديعوت آحارنوت در عين حال نتوانست عصبانيتش را از تحولات تركيه پنهان كند و به نقل از كساني كه آنها را شهروند ناميده بود مدعي شد كه اصلاحات پيشنهادي اردوغان بر مبناي دموكراسي نيست و به حقوق كردها و ديگر اقليت ها در تركيه و همچنين حقوق بشر يا آزادي عبادت در اين كشور اشاره اي ندارد.

 



سرپرست اوقاف : با تنظيم كيفرخواست موضوع هتاكي به قرآن را در مجامع بين المللي دنبال خواهيم كرد

حجت الاسلام علي محمدي نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه با ارسال نامه هاي جداگانه به دبيركل سازمان ملل متحد، سازمان كنفرانس اسلامي، پاپ و سفير سوئيس در ايران خواستار برخورد با هتاكان به قرآن مجيد شد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان اوقاف و امور خيريه متن كامل اين نامه به اين شرح است:
انا لله و انا اليه راجعون
امروز چه مصيبتي بالاتر از هتك حرمت به آخرين كتاب الهي و مايه سعادت بشريت وجود دارد. ما هم به پيروي از رهنمود همين كتاب رحماني به مصداق آيه شريفه الذين اذا اصابتهم مصيبه قالوا انا لله و انا اليه راجعون به خود تسكين داده و اين مصيبت اعظم را به ساحت حضرت بقيه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء تسليت عرض مي نماييم.
سازمان اوقاف و امور خيريه به عنوان يكي از اصلي ترين متوليان تكريم و ترويج قرآن كريم در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مجدانه خواستار واكنش سريع و گسترده جوامع بشري نسبت به اقدام گستاخانه ايادي صهيونيسم جهاني در هتك حرمت به ساحت كلام الله مجيد مي باشد. اين سازمان همچنين خواستار توضيح رئيس جمهور ايالات متحده نسبت به اين اقدام وقيحانه مي باشد.
بديهي است در صورت عدم برخورد با مسببان و بانيان واقعه اخير، اين سازمان تنظيم كيفرخواست و پيگيري قضايي از مجامع بين المللي براي مجازات دست اندركاران اين اقدام را از حقوق حقه خود مي داند.

 



ولي امر مسلمين در پيامي تاكيد فرمودند
اهانت به قرآن واكنش صهيونيست ها به گسترش و اقتدار اسلام است

در پي اهانت نفرت انگيز به قرآن شريف در آمريكا، حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام مهمي به ملت ايران و امت بزرگ اسلام، حلقه هاي صهيونيستي درون دولت آمريكا را طراحان اصلي اين توطئه مشمئز كننده خواندند و با تشريح اهداف پشت پرده كينه توزي هاي صهيونيست ها نسبت به اسلام و قرآن تأكيد كردند: دولت آمريكا براي اثبات ادعاي خود درباره دخالت نداشتن در اين توطئه، بايد عوامل اصلي اين جنايت بزرگ و بازيگران ميداني آن را به گونه اي شايسته به مجازات برساند.
متن پيام ولي امر مسلمين جهان به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
قال الله العزيز الحكيم: انا نحن نزلنا الذكر و انا له لحافظون
ملت عزيز ايران ـ امت بزرگ اسلام!
اهانت جنون آميز و نفرت انگيز و مشمئز كننده به قرآن مجيد در كشور آمريكا كه در سايه امنيت پليسي آن كشور اتفاق افتاد حادثه تلخ و بزرگي است كه نمي توان آن را تنها در حدّ يك حركت ابلهانه از سوي چند عنصر بي ارزش و مزدور به حساب آورد. اين يك اقدام محاسبه شده از سوي مراكزي است كه از سال ها پيش به اين طرف، سياست اسلام هراسي و اسلام ستيزي را در دستور كار خود قرار داده و با صدها شيوه و هزاران ابزار تبليغاتي و عملياتي، به مبارزه با اسلام و قرآن پرداخته اند. اين حلقه ديگري از زنجيره ننگيني است كه با خيانت سلمان رشدي مرتد آغاز شد و با حركت كاريكاتوريست خبيث دانماركي و ده ها فيلم ضد اسلام ساخته شده در هاليوود ادامه يافت و اكنون به اين نمايش نفرت انگيز رسيده است. پشت صحنه اين حركات شرارت بار چيست و كيست؟
مطالعه اين روند شرارت كه در اين سالها با عمليات جنايت بار در افغانستان و عراق و فلسطين و لبنان و پاكستان همراه بود، ترديدي باقي نمي گذارد كه طرّاحي و اتاق فرمان آن در دستان سران نظام سلطه و اتاق فكرهاي صهيونيستي است كه از بيشترين نفوذ بر دولت آمريكا و سازمان هاي امنيتي و نظامي آن و نيز بر دولت انگليس و برخي دولتهاي اروپائي برخوردارند. اينها همان كساني اند كه پژوهش هاي حقيقت ياب مستقل روز به روز بيشتر انگشت اتهام در ماجراي حمله به برج ها در 11 سپتامبر را به سوي آنان متوجه مي كنند. آن ماجرا بهانه حمله به افغانستان و عراق را به رئيس جمهور جنايتكار وقت آمريكا داد و او ا علان جنگ صليبي كرد و همان شخص بنابر گزارشها، ديروز اعلام كرده است كه اين جنگ صليبي با ورود كليسا به صحنه، كامل شد.
هدف از اقدام نفرت انگيز اخير آن است كه از سوئي مقابله با اسلام و مسلمانان در جامعه مسيحي به سطوح همگاني مردم كشيده شود و با دخالت كليسا و كشيش، رنگ مذهبي گرفته و پشتوانه اي از تعصبات و تعلقات ديني بيابد، و از سوي ديگر ملتهاي مسلمان را كه از اين جسارت بزرگ به خشم آمده و جريحه دار مي شوند از مسائل و تحولات دنياي اسلام و خاورميانه غافل سازد.
اين اقدام كينه توزانه، نه آغاز يك جريان، بلكه يك مرحله از روند طولاني مدت اسلام ستيزي به سركردگي صهيونيسم و رژيم آمريكا است. اينك همه سران استكبار و ائمه الكفر در برابر اسلام قرار گرفته اند. اسلام، دين آزادي و معنويت انسان، و قرآن كتاب رحمت و ح كمت و عدالت است؛ وظيفه همه آزاديخواهان جهان و همه اديان ابراهيمي است كه در كنار مسلمانان با سياست پليد اسلام ستيزي با اين شيوه هاي نفرت بار مقابله كنند. سران رژيم آمريكا نمي توانند با سخنان فريبنده و ميان تهي، خود را از اتهام همراهي با اين پديده زشت تبرئه كنند. سالهاست كه مقدسات و همه حقوق و حرمت ميليونها مسلمان مظلوم در افغانستان و پاكستان، در عراق و لبنان و فلسطين زير پا گذاشته شده است. صدها هزار كشته، دهها هزار زن و مرد اسير و زير شكنجه، هزاران كودك و زن ربوده شده و ميليونها معلول و آواره و بي خانمان، قرباني چه چيزي شده اند؟ و با همه اين مظلوميتها، چرا در رسانه هاي جهاني غرب، مسلمانان را مظهر خشونت و قرآن و اسلام را خطري براي بشريت وانمود مي كنند؟ چه كسي باور مي كند كه اين توطئه گسترده بدون كمك و دخالت حلقه هاي صهيونيستي درون دولت آمريكا ممكن و عملي است؟!
برادران و خواهران مسلمان در ايران و سراسر جهان!
لازم ميدانم اين چند نكته را به همه متذكر گردم:
اولاً: اين حادثه و حوادث پيش از آن به روشني نشان ميدهد كه آنچه امروز آماج حمله نظام استكبار جهاني است، اصل اسلام عزيز و قرآن مجيد است؛ صراحت مستكبران در دشمني با جمهوري اسلامي ناشي از صراحت ايران اسلامي در مقابله با استكبار است و تظاهر آنان به دشمن نبودن با اسلام و ديگر مسلمانان، دروغي بزرگ و فريبي شيطاني است. آنان با اسلام و هر آنكس كه بدان پايبند است و هر آنچه نشانه مسلماني است دشمن اند.
ثانياً: اين سلسله كينه توزيها با اسلام و مسلمين، ناشي از آن است كه از چند دهه پيش تاكنون نور اسلام از هميشه تابنده تر و نفوذ آن در دلها در جهان اسلام و حتي در غرب از هميشه بيشتر شده است. ناشي از آن است كه امت اسلام از هميشه بيدارتر شده و ملتهاي مسلمان اراده كرده اند زنجيرهاي دو قرن استعمار و تجاوز مستكبران را پاره كنند. حادثه اهانت به قرآن و پيامبر عظيم الشأن صلي اله عليه و آله، با همه تلخي، در دل خود حامل بشارتي بزرگ است. خورشيد پر فروغ قرآن روزبروز بلندتر و درخشنده تر خواهد شد.
ثالثاً: همه بايد بدانيم كه حادثه اخير ربطي به كليسا و مسيحيت ندارد و حركات عروسكي چند كشيش ابله و مزدور را نبايد به پاي مسيحيان و مردان ديني آنان نوشت. ما مسلمانان هرگز به عمل مشابهي در مورد مقدسات اديان ديگر دست نخواهيم زد. نزاع ميان مسلمان و مسيحي در سطح عمومي، خواسته دشمنان و طراحان اين نمايش ديوانه وار است و درس قرآن به ما، در نقطه مقابل آن قرار دارد.
و رابعاً: طرف مطالبه همه مسلمانان، امروز دولت آمريكا و سياستمدارن آنند. آنها اگر در ادعاي دخالت نداشتن خود صادقند بايد عوامل اصلي اين جنايت بزرگ و بازيگران ميداني آن را كه دل يك و نيم ميليارد مسلمان را به درد آورده اند، به گونه اي شايسته به مجازات برسانند.
و السلام علي عباد اله الصالحين
سيّدعلي خامنه اي
22 شهريور 1389

 



مصيبتي كه پت و مت بر سر اصلاح طلبان آوردند (خبر ويژه)

منابع خبري از تلاش مجدد خاتمي براي ديدار با رهبر معظم انقلاب خبر مي دهند. گفته مي شود خاتمي اين بار، دعايي مدير مسئول را واسطه درخواست وقت ملاقات قرار داده است.
گزارش جهان نيوز حاكي است خاتمي تلاش دارد نسبت به حوادث سال گذشته و تندروي برخي دوستان خود اعلام برائت كند و اين تحرك احتمالا در راستاي نامه سال گذشته وي به محضر رهبر انقلاب صورت مي گيرد كه طي آن تلاش شده بود نوعي فاصله گذاري و انتقاد نسبت به عملكرد كروبي و موسوي انجام شود. خاتمي بارها و از جمله چند روز پيش متذكر شده كه جريان اصلاحات به خاطر حوادث سال گذشته هزينه زيادي پرداخت كرده و بايد ضمن خط كشي با برخي تندروها، جريان اصلاحات را زنده كنيم.
اين در حالي است كه سايت ضدانقلابي روزنت با اشاره به بن بست جريان اصلاحات نوشت: جريان اصلاحات پيش از حوادث سال گذشته، نگران غربال شوراي نگهبان بود و پس از آن نوبت به چانه زني نمايندگان اين جريان با حاكميت مي رسيد اما اكنون مهم ترين چالش، اساسا فاز اول ماجرا يا همان شوراي نگهبان است. معما اكنون اين است كه چگونه مي توان وارد ساختار شد؟ شكي نيست كه اتفاقات سال گذشته به اندازه كافي دست شوراي نگهبان را براي رد صلاحيت اصلاح طلبان باز مي كند.
اين سايت مديريت شده از خارج كشور اضافه مي كند: يكي از ضعف هاي اساسي جريان اصلاحات اين بود كه چانه زني در بالا بدون فشار از پايين صورت مي گرفت و نيرويي نبود كه از پايين فشار بياورد. اكنون معادله برعكس شده و اين بار ديگر كسي نيست كه از بالا چانه زني كند.
روزنت البته فراموش كرده اين نكته را يادآور شود كه مردم ديگر پاي فتنه گران نمي ايستند همچنان كه از روز قدس سال گذشته تا 22 بهمن و پس از آن در روز قدس امسال نشان دادند و از طرف ديگر چانه زن هاي خاكستري ساليان گذشته اكنون خود در مظان خيانت و اتهام قرار دارند.

 



اين همه آدم كه در توالت فرنگي جا نمي شوند (خبر ويژه)

سخنگوي گروهك ادوار تحكيم با ادعاي اينكه اعترافاتش تحت شكنجه بوده، چه چيزي را مي تواند انكار كند؟ حضور عناصر لائيك و وابسته به گروهك هايي نظير نهضت آزادي؟ ارتباط با منافقين؟ همكاري با گروهك هاي تجزيه طلب؟ يا مزدوري براي آمريكا و سازمان «سيا» را؟
اخيرا و در تداوم پروژه انكار روشنگري هاي عناصر فتنه گر بازداشت شده، نامه اي منتسب به عبدالله مؤمني سخنگوي گروهك ادوار تحكيم منتشر شد كه در آن ادعا شده نامبرده تحت شكنجه بوده و اظهارات وي نيز تحت فشار انجام شده است. اين پروژه در ادامه سناريوي «توالت فرنگي» (سناريوي زير سؤال بردن اعترافات و اظهارات مستند حمزه كرمي درباره خيانت ها و تخلفات مهدي هاشمي) به اجرا گذاشته شده است.
درهمين حال پايگاه اينترنتي «بولتن» به بررسي ادعاي شكنجه سخنگوي گروهك ادوار تحكيم و ابراز ترديد در اعترافات وي پرداخت. بولتن نيوز ابتدا اعترافات مؤمني را درج كرد مبني بر اينكه «يكي از دلايل انحراف، عدول از اصول و فقدان مرزبندي هاي روشن و اصولي در دفتر تحكيم است كه موجب كمرنگ شدن مرزبندي با گروهك هاي التقاطي نظير سازمان منافقين، گروهك هاي ماركسيستي، نهضت آزادي، ملي-مذهبي ها، و جنبش مسلمانان شد و استقلال تحكيم را نقض كرد تا جايي كه تصوير حضرت امام از آرم دفتر تحكيم حذف شد» و سپس پرسيد: آيا اين سخنان دروغ است و تحت فشار بيان شده است؟ آيا سعيد حبيبي دبير اسبق تشكيلات تحكيم يك كمونيست دوآتشه نيست، كه حتي خودش به صراحت اين مسئله را بيان كرده و مي كند؟ آيا افرادي چون مهدي اميني زاده و احمد زيدآبادي از اعضاي كنوني و سابق دفتر تحكيم و سازمان ادوار جزو عناصر شناخته شده نهضت آزادي و گروهك ملي-مذهبي نيستند؟ آيا ارتباط برخي اعضاي طيف غيرقانوني دفتر تحكيم وحدت با سرپل منافقين در خبرنامه اميركبير و دريافت پول از اين سازمان تروريستي به اثبات نرسيده است؟ وقاحت ادوار تحكيم به جايي رسيد كه در نشستي كه به بهانه عيد فطر در سال 87 در دفتر اين سازمان برگزار شد، فردي كه از طرف كميته بازداشت هاي خودسر دعوت شده بود پشت تريبون رفت و از سازمان منافقين دفاع كرد و به جمهوري اسلامي ناسزا گفت. آيا اين سازمان از محكومان و مرتبطان با گروهك تروريستي پژاك و گروههاي تجزيه طلب و فعالان قومي حمايت نكرد؟ آيا براي بيان اين امور مسلم كه اخبار و اطلاعات پيرامون آن در اختيار همگان است، نياز به شكنجه وجود دارد؟
اين پايگاه خبري همچنين درباره اعترافات «مومني» مبني بر اينكه «ما با نامه نگاري به مراجع بين المللي، اصل مشروعيت نظام را هدف گرفتيم و در خصوص انتخابات مجلس هفتم با نامه نگاري به خاوير سولانا رياست سياست خارجي اروپا، قبح دخالت بيگانگان در امور داخلي را شكستيم» مي پرسد: آيا اين نامه نگاري ها صورت نگرفته است؟ و آيا نامه نگاري با مسئولين بيگانه پيرامون مسائل داخلي از جمله انتخابات غير از دعوت از بيگانگان جهت دخالت در امور داخلي كشورمان است؟ آيا غير از اين است كه مومني و همفكران اش سرسپردگي به غرب را به حد اعلا رساندند و برخلاف مشي جنبش هاي دانشجويي در سراسر عالم، از حمله آمريكا به عراق حمايت كردند و اين فاجعه را طي بيانيه «بهار بغداد» جشن گرفتند؟!
سايت «بولتن» درباره اين اعترافات سخنگوي ادوار تحكيم كه «تعدادي از اعضاي ادوار در كلاس هاي آموزش براندازي نرم و انقلاب مخملي به مدت يك هفته در آلمان شركت كردند كه همه مخارج، هزينه هاي رفت و برگشت و اقامت توسط آمريكا و تحت پوشش يكي از نهادهاي حقوق بشري آمريكايي تامين شده بود» نوشت: آيا ابوالفضل جهاندار و سعيد درخشندي و چند نفر ديگر از اعضاي فعال دفتر تحكيم وحدت به اين سفر نرفتند و در بازگشت مورد محاكمه قرار نگرفتند و با توجه به مستندات متقن محكوم نشدند؟ تمام بخش هاي اعترافات اين مجرم امنيتي قابل اثبات است و حقايق مسلمي است كه جايي براي ترديد باقي نمي گذارد.
اين رسانه در پايان نوشته است: گويا فتنه گران علاقه وافري به توالت فرنگي دارند و به راحتي اين پروژه را رها نخواهند كرد و قصد بيرون كشيدن سر از اين منجلاب را ندارند.

 



شوراي امنيت اسرائيل: سال سختي در انتظار ماست (خبر ويژه)

گزارش سالانه شوراي امنيت ملي اسرائيل، اين رژيم را دستخوش 5 چالش مهيب توصيف كرد.
در گزارش اين شورا، از «قدرت ايران، مقاومت حماس، قدرت حزب الله، چالش سوريه، و معضل سلب مشروعيت» به عنوان 5 چالش عمده رژيم صهيونيستي نام برده شده و آمده است: امكان اينكه در پايان سال عبري بتوان موفقيتي براي تلاشهاي صورت گرفته جهت كاهش شكاف بين اسرائيلي ها و فلسطينيان تصور كرد، بسيار ناچيز است و بخصوص در سايه وجود مشكلاتي همچون قدس، مرزها و آوارگان اين كار غيرقابل انجام است و در صورتي كه مذاكرات به شكست منجر شود، وضعيت از اين هم بدتر خواهد شد.
اين گزارش در ارزيابي خود از عملكرد سال گذشته رژيم صهيونيستي تاكيد مي كند طي سال گذشته عبري هيچ نوع اقدامي دال بر ثمربخشي تلاشها براي بهبود موضع اسرائيل در قبال چالش هاي فرارو وجود ندارد و اين در حالي است كه در مقابل گرايش هاي تهديدكننده استراتژيك در اطراف آن افزايش يافته و همچنان مي توان گفت كه روند سازش در بن بست قرار دارد.
به اعتراف مركز پژوهش هاي امنيت ملي رژيم صهيونيستي، محاصره نوار غزه به عنوان روش تضعيف مقاومت و حماس شكست خورده به نحوي كه تشكيلات رام الله نمي تواند با تكيه بر آن مذاكرات ملموسي را با تل آويو انجام دهد. اين در حالي است كه غزه به كانوني براي اعمال فشارهاي سياسي و ديپلماتيك عليه صهيونيستها هم تبديل شده است.
تحليلگران اين مركز در گزارش خود بر اين باورند با وجود تمامي توانمندي كه صهيونيستها در اختيار دارند اما در اعمال توازن بازدارنده قدرت با گروههاي فلسطيني در غزه ناكام مانده و در جنگ 22روزه غزه (عمليات سرب گداخته) هم متحمل بهاي سنگيني شده است به نحوي كه انتقادهاي بين المللي نسبت به رفتار اسرائيل همچنان ادامه دارد. بنابراين ما اكنون با بحران در زمينه سلب مشروعيت از اسرائيل مواجهيم.
به گزارش قدسنا، در اين ارزيابي آمده است: قدرت روزافزون حزب الله در صحنه لبنان زاييده جمود حاكم بر روند سازش تل آويو- دمشق است، به نحوي كه هم اكنون جبهه شمال فلسطين اشغالي بيش از هر زمان ديگر در طول تاريخ رژيم صهيونيستي براي صهيونيستها خطرناك و تهديدكننده است.
تحليلگران مركز پژوهش هاي امنيت رژيم صهيونيستي در گزارش سالانه خود بر اين باورند كه «جمهوري اسلامي ايران هم اكنون در اوج تبديل شدن به يك قدرت منطقه اي است تا به نوك پيكان بلوك منطقه اي مخالف رژيم صهيونيستي تبديل شود. افزايش روزافزون قدرت جمهوري اسلامي ايران، روند سازش، تغيير رهبري در منطقه عربي به دليل كهولت سن رهبران فعلي و چهره اصولا نااميدكننده در منطقه اين نظريه را تقويت مي كند كه سال پيش رو براي اسرائيل، سالي سرنوشت ساز و چالش آميز است. همچنين جايگاه استراتژيك آمريكا نيز در منطقه دچار چالش بزرگي شده است؛ به نحوي كه در صورت ناتواني در روند سازش، در كنار خروج آمريكا از عراق، افزايش دخالت نظامي آمريكا در افغانستان و ناتواني در زمين گير كردن برنامه هسته اي ايران اين جايگاه را تحت الشعاع خود قرار داده است.»
احصاي اين چالش هاي گسترده براي رژيم صهيونيستي در حالي است كه روزنامه صهيونيستي هاآرتص هم در گزارشي تصريح كرد: تشكيلات خودگردان فلسطين به خاطر ناتواني در روند سازش تا يك سال ديگر فرو مي پاشد.
به نوشته اين روزنامه «تشكيلات خودگردان آنقدر شكننده شده است كه صرف شكست مذاكرات مستقيم بين تشكيلات رام الله و رژيم صهيونيستي به خودي خود باعث فروپاشي كامل تشكيلات خودگردان و سازمان هاي امنيتي وابسته به آن مي شود. بعد از 18 سال مذاكرات، تشكيلات خودگردان به شدت فرسوده شده است و در صورت عدم دستيابي به توافق با فلسطينيان بايد منتظر تبعات بسيار بد و ناگوار فروپاشي تشكيلات خودگردان براي صهيونيستها بود.»

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14