(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 23 شهريور 1389- شماره 19740

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خشم ملت ايران از هتاكي اوباش آمريكايي به قرآن كريم
پيام آيت الله نوري همداني در محكوميت فاجعه قرآن سوزي
واكنش آيات عظام ، شخصيت ها و اقشار مختلف جامعه به هتك حرمت قرآن كريم
بنياد شهيد توطئه قرآن سوزي در آمريكا را محكوم كرد
تجمع دانشجويان خشمگين مقابل سفارت سوئيس
رسايي: مجلس خبرگان رهبري تكليف خود را با حاميان كودتا روشن خواهد كرد
برنامه «شب آفتابي» تا دوم مهرماه ادامه دارد
جزئيات آتش سوزي در جايگاه اختصاصي بنزين پل سفيد
خير گنبدي 25 زنداني ديه را آزاد كرد
پايان سومين كنفرانس بين المللي اطلاعات كوانتومي ايران در كيش
راي هيئت عمومي ديوان عدالت اداري در خصوص جمع آوري قليان
توزيع كتاب هاي درسي راهنمايي و دبيرستان در تهران آغاز شد
19 لغايت22 آذرماه برگزار مي شود
اولين نمايشگاه تخصصي مديريت بحران ، امداد و نجات
چهل و يكمين كنفرانس رياضي كشور در اروميه گشايش يافت
با حضور وزير كشور: استانداري البرز رسماً آغاز به كار كرد
اولين ساختمان هوشمند در شمال تهران
اخبار ادبي و هنري



خشم ملت ايران از هتاكي اوباش آمريكايي به قرآن كريم

خشم و انزجار ملت مسلمان ايران از هتاكي آمريكائيهاي اوباش به قرآن كريم در سراسر كشور رو به فزوني نهاده است.
مردم متدين و نمازگزاران زنجان شب دوشنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشا با شركت در يك راهپيمايي باشكوه، اهانت به ساحت مقدس كلام الله مجيد را بشدت محكوم كردند.
اعتراض خودجوش
مردم زنجان
به گزارش ايرنا، شركت كنندگان در اين راهپيمايي با فريادهاي «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، مهدي صاحب الزمان صاحب عزاست امروز»، «جيره خوار آمريكا كشيش دست نشانده اعدام بايد گردد»، «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسرائيل»، «قرآن بزه هدف دور قرآن بزه شرف دور»، «قرآن چپ باخلانلر بي دين و بي شرف دير»، انزجار و نفرت خود را از عاملان اين اقدام وقيحانه اعلام و بر ضرورت وحدت و يكپارچگي جهان اسلام در مقابل توطئه هاي امپرياليستي و صهيونيستي تأكيد كردند.
نمازگزاران زنجاني اهانت به كلام الله مجيد را داغ سنگيني دانسته و اين مصيبت را به محضر حضرت بقيه الله الاعظم حجت ابن الحسن ارواحنا لتراب مقدمه الفداه كه قرآن ناطق و صاحب قرآن است، تسليت گفتند.
راهپيمايي دانشجويان
و طلاب مشهدي
همچنين دانشجويان و طلاب مشهدي و جمعي از زائران و مجاوران بارگاه ملكوتي امام هشتم(ع) يكشنبه شب مسير چهارراه شهدا تا مضجع شريف ثامن الحجج(ع) را پياده طي نمودند و ضمن در سوگ نشستن فاجعه اسفناك به آتش كشيدن قرآن كريم توسط كشيش هاي آمريكايي اين اقدام وقيحانه را محكوم كردند.
حاضران در اين راهپيمايي با سر دادن شعارهاي مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل، «اوباما اوباما اين آخرين اخطار است، مسلمان بيدار است از آمريكا بيزار است،» عزا عزاست امروز روز عزاست امروز مهدي صاحب الزمان صاحب عزاست امروز»، «سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن»، «سكوت هر مسلمان خيانت است به اسلام»، «آتش زدن به قرآن اهانت به دين است اعلام جنگ جدي به كل مسلمين است»، «اهانت به قرآن عزاي مسلمين است»، «ما ذوالفقار حيدريم، جان بر كفان رهبريم» و «جانم فداي قرآن جانم فداي اسلام» اين اقدام وقيحانه را محكوم كردند.
همچنين در پايان اين راهپيمايي دانشجويان و طلاب مشهدي با قرائت بيانيه اي ضمن محكوم كردن اين عمل شنيع، مجازات فوري سرسپردگان صهيونيسم را خواستار شدند.
سوگواري شوشتري ها
از سوي ديگر به گزارش فارس از شوشتر، مردم اين شهرستان كه از ديرباز به عنوان دارالمؤمنين معروف هستند از ديروز به دليل اهانت به كتاب قرآن به صورت خودجوش با پوشيدن لباس هاي مشكي عزادار به محل كار خود مراجعه كردند.
در بازار شهرستان شوشتر نيز برخي از مغازه ها اقدام به نصب پرچم هاي مشكي سر در محل كسب خود كرده اند كه اين امر به صورت فزاينده اي در حال افزايش است.
اطلاعيه هاي محكوميت و تراكت ها و پلاكاردهاي نصب شده در سطح شهر چهره اي عزاگونه به اين شهرستان داده است و در برخي از نقاط شهرستان مساجد اقدام به پخش قرآن كرده اند كه اين امر فضاي عزا را در سطح شهرستان بيش از پيش تقويت مي كند.
خروش مردم اهواز
مردم متدين اهواز نيز پيش از ظهر ديروز با برپايي اجتماع اعتراض آميز در ميدان مولوي (سه گوش) اين شهر خشم و انزجار خود را از هتاكي اوباش آمريكايي به قرآن كريم به نمايش گذاشتند.
در اين اجتماع باشكوه كه پس از انجام راهپيمايي اعتراضي مردم صورت گرفت حجت الاسلام حاجتي امام جمعه موقت اهواز به ايراد سخن در محكوميت اقدام جنايتكارانه آمريكائيها پرداخت.
همچنين اجتماعات اعتراضي و خودجوش ديگري نيز در سطح شهر اهواز و ساير شهرهاي خوزستان برگزار شد.
اطلاعيه جامعه مدرسين حوزه علميه قم
جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز با صدور بيانيه اي ضمن پاسداشت مقام همه پيامبران الهي و احترام به پيروان كليه اديان آسماني و مقدسات آنان، اهانت به قرآن كريم را قاطعانه محكوم كرد.
در اين بيانيه آمده است: حادثه دردناك سوزاندن قرآن كريم خشم مسلمانان جهان را برانگيخت و دلهاي آنان را داغدار كرد؛ قرآن عزيزي كه هديه پروردگار جهان به همه انسانها و كتاب هدايت و رستگاري است و همه مسلمانان از هر فرقه و مذهب و گروهي به آن عشق مي ورزند. دولتمردان، علما، فرهيختگان و آزادانديشان جهان شاهدند در كشوري كه دولتمردانش خود را منادي به اصطلاح آزادي مي دانند، به بهانه ايجاد آزادي به نقاط مخالف دنيا لشكركشي كرده و حقوق مسلمانان را ناديده مي گيرند.
واقعه يازدهم سپتامبر ابزار ديگري است براي استكبار تا ضمن ايجاد اختلاف ميان اديان الهي با دستمايه قرار دادن آن تحت عنوان مبارزه با تروريسم نيروهاي آمريكايي و هم پيمانانشان به كشتار مسلمانان و غارت منابع كشورهاي مسلمان ادامه دهند.
واقعه اي كه پس از گذشت 9 سال نه تنها دست داشتن مسلمانان در انجام آن به اثبات نرسيده است بلكه ادله و شواهد فراوان و انكارناپذيري دال بر دخالت مستقيم عناصر صهيونيستي و وابسته به رژيم اشغالگر قدس و هماهنگ با نيروهاي امنيتي و سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا وجود دارد.
اين بيانيه به امضاي آيت الله محمد يزدي رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم رسيده است.
اظهارات شخصيت ها
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي اهانت افراطيون به قرآن كريم را محكوم كرد. علي لاريجاني در بيانيه اش اهانت افراطيون به ساحت مقدس قرآن كريم و سكوت توأم با همراهي دستگاه حاكمه آمريكا را محكوم كرد و از رؤسا و نمايندگان پارلمان هاي جهان اسلام خواست نسبت به اين جنايت بي سابقه، واكنش قاطع و سريع نشان دهند.
وي همچنين در پيام خود به دولت آمريكا هشدار داد، دست از حمايت از اين گونه اقدامات وحشيانه برداشته وگرنه منتظر پاسخ كوبنده مسلمانان جهان باشد.
رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص هم طي نوشته اي با محكوميت اقدام زشت اهانت به قرآن اظهار داشت: اين اقدام غيرانساني و غيراخلاقي نشان از عجز مبشران دروغين فضاي باز سياسي و اجتماعي براي بيان ديدگاه هاست.
متكي: دود اين آتش
به چشم غرب مي رود
وزير امور خارجه كشورمان هم با محكوم كردن سوزاندن قرآن در آمريكا و تأكيد بر پاسخگويي مقامات آمريكايي نسبت به اين گستاخي، گفت: ما به طور آشكارا دست صهيونيسم را در پشت همه تحريكات و اختلاف افكني ها بين پيروان مذاهب مي بينيم.
منوچهر متكي افزود: مطمئناً اين تخم كينه اي است كه از سوي غرب كاشته شده و دود آتشي كه برافروخته مي شود به چشم خودشان خواهد رفت.
رئيس دستگاه ديپلماسي ادامه داد: كتاب آسماني ما (قرآن كريم) كتابي است كه حفظ، ماندگاري و جاودانگي آن به امر و حكمت خداوندي است كه فرمود «آن را نازل كرديم و خود حافظ و نگهبان آن خواهيم بود.»
وي اضافه كرد: همه ملت هاي آزاده نيز چنين اقدام وحشيانه و زشت را محكوم مي كنند.
وزير خارجه با اشاره به جلسه اخيرش با سفرا و رؤساي نمايندگي هاي خارجي مقيم در تهران گفت: در آن جلسه به آنها متذكر شديم كه به دولت هايشان منتقل كنند كه بايد در قبال اين اقدام اهانت آميز مواضع روشن و مشخصي را اتخاذ كنند.
متكي با اشاره به كاريكاتورهاي اهانت آميز پيامبر اسلام در يكي از كشورهاي اروپايي يادآور شد: متأسفانه يك رهبر اروپايي در اين روزها به كاريكاتوريست هتاك جايزه داده و نشان مي دهد كه به نوعي آمادگي ادامه همراهي با محافل صهيونيستي پشت پرده اينگونه اقدامات را دارد.
وي با تأكيد بر پاسخگويي مسئولان آمريكايي نسبت به اقدام روز گذشته در اين كشور (سوزاندن قرآن)، تصريح كرد: كساني كه حتي برخي از پيروان مختلف مرام هاي گوناگون را برنمي تابند و با بمباران و آتش زدن با آنها مقابله مي كنند، در اينجا در مقابل هتاكان به مقدسات اسلامي ساكت مي نشينند و اقدام شايسته اي را كه بايد انجام دهند، انجام نمي دهند.
بيانيه هاي محكوميت هتاكي به قرآن
دهها تشكل و سازمان نيز در محكوميت هتاكي آمريكايي هاي اوباش به قرآن كريم بيانيه منتشر كردند. اسامي برخي از اين تشكل ها به شرح زير است: كارمندان بسيجي كشور، جنبش عدالتخواه دانشجويي، شوراي عالي انقلاب فرهنگي، سازمان بسيج اساتيد دانشگاه هاي كشور، بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس، انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شيراز، بسيج دانشجويي دانشگاه شاهد، انجمن اسلامي دانشگاه الزهرا، كاركنان اساتيد دانشجويان و بسيجيان دانشكده خبر، جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي مشهد و اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان استان گيلان.

 



پيام آيت الله نوري همداني در محكوميت فاجعه قرآن سوزي

به دنبال اهانت جمع قليلي از صهيونيست هاي كينه توز نسبت به ساحت قرآن كريم آيت الله نوري همداني پيامي در محكوميت اين اقدام صادر كرد.
متن كامل پيام ايشان چنين است:
بسم الله الرحمن الرحيم
فاجعه آتش سوزي قرآن مجيد بوسيله تعدادي از ديوانگان فرهنگ استكباري موج شديدي از خشم مسلمانان كل جهان را برانگيخت.
ما پس از محكوم كردن اين عمل شيطاني به دنياي استكبار به سركردگي آمريكا اعلام مي كنيم كه پرده عناد آنقدر فكر شما را زائل و چشم خردتان را پوشانده است كه نمي دانيد غير از قرآن دليلي براي حقانيت دين يهود و دين مسيح در عصر خود نيز نداريد.
و بالاخره دنياي استكبار بايد بداند كه چيزي از عظمت قرآن با اين عمل وحشيانه كاسته نمي شود. اما منتظر نتايج خشم آتشين مسلمانان جهان در سراسر عالم بايد باشد.
حسين نوري همداني
22/6/1389

 



واكنش آيات عظام ، شخصيت ها و اقشار مختلف جامعه به هتك حرمت قرآن كريم

در پي هتك حرمت قرآن كريم در مقابل كاخ سفيد در سالگرد حادثه 11 سپتامبر، آيات عظام مكارم شيرازي و علوي گرگاني در واكنش هاي جداگانه اين اقدام موهن را به شدت محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري رسا،حضرت آيت الله مكارم شيرازي با صدور بيانيه اي هتك حرمت قرآن كريم در آمريكا را محكوم كرد و اظهار داشت: نهادهاي جهاني بايد تدبيري براي جلوگيري از اينگونه وحشي گري ها كه تخم عداوت را در سراسر جهان مي پاشد، بينديشند و اجازه ندهند به اين سادگي امنيت جهان دستخوش اختلال و بازيچه گروهي نادان و جنايتكار قرار گيرد.
بنابراين گزارش حضرت آيت الله مكارم شيرازي با صدور بيانيه اي نسبت به اهانت به قرآن كريم در آمريكا واكنش شديدي نشان داد و اظهار داشت: بيانيه حضرت آيت الله العظمي مكارم شيرازي (مدظله العالي): گرچه تصميم بر آتش زدن قرآن مجيد را همه ارباب كليسا و همه عقلاي دنيا محكوم كردند و سبب شد آن كشيش ديوانه از كار خود منصرف شود ولي جمعي از اوباش كه احتمالا از منابع صهيونيستي فرمان مي گرفتند اين كار بسيار زشت را در بعضي از خيابان هاي آمريكا انجام دادند.
همچنين به گزارش فارس، آيت الله علوي گرگاني نيز با صدور بيانيه اي هتك حرمت به ساحت قرآن كريم را نشانه افول و سرنگوني قدرت هاي غربي عنوان كرد.
بنابراين گزارش در بيانيه آيت الله علوي گرگاني آمده است: استكبار جهاني به سركردگي آمريكاي جنايتكار و بعضي از كشورهاي غربي كه اسلام را تنها مانع سياست هاي استعماري خود مي دانند، مبارزه با دين مقدس اسلام را در دستور كار خود قرار داده اند.
اين بيانيه مي افزايد: آنها مدتي است با تبليغات گسترده به وسيله بنگاه هاي رسانه اي غربي صهيونيستي اسلام هراسي را در جهان به راه انداخته اند و در مسير اين سياست شكست خورده دست به توطئه اي خطرناك زده و به قرآن كريم كه معجزه رسول مكرم اسلام است، هتك حرمت كردند كه اين اقدام موجب جريحه دار شدن قلب مقدس امام زمان(عج) و مراجع عظام تقليد و رهبر معظم انقلاب و همه مسلمانان و آزادگان جهان شد.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: اين اقدام را تسليت گفته و اين اعمال را نشانه افول و سرنگوني قدرت پوشالي غرب مي دانم و البته مردم جهان فلاكت و بدبختي اين فاسدان را به چشم خواهند ديد.
موضع گيري اقشار
و شخصيت هاي گوناگون درباره هتاكي به قرآن كريم
در پي اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم توسط گروهي افراطي اقشار و شخصيت هاي مختلف ايران اسلامي با صدور بيانيه و سخنراني اين اقدام موهن را محكوم كردند.
روحانيت اهل سنت كردستان هتك حرمت
به قرآن كريم را محكوم كرد
به گزارش ايرنا در بيانيه اي كه از سوي روحانيت اهل سنت كردستان صادر شده با اشاره به اين كه هتك حرمت به قرآن كريم قلب مسلمانان جهان را جريحه دار كرده آمده است: اسائه ادب به ساحت مقدس پيامبر گرامي اسلامي(ص)، ارزش هاي ديني و در ادامه آن هتك حركت به قرآن كريم، چهره سفاك و شيطاني مدعيان انسان دوستي و حقوق بشر را براي جهانيان آشكارتر كرد.
اين بيانيه مي افزايد: آشكار است كه جامعه ميلياردي پيروان اسلام ناب محمدي(ص) حساب پيروان اديان الهي از جمله مسيحيت را از عاملان اين هتاكي هاي مستمر جدا نموده و حتي يك مسلمان حاضر به جسارت به ساحت قدسي حضرت مسيح(ع) و حضرت موسي(ع) نبوده و نخواهد بود.
خليفه ارامنه آذربايجان:
توهين به مقدسات هر دين الهي محكوم است
به گزارش رسا اسقف يفيشه مانجيگيان، خليفه ارامنه آذربايجان د رگفت وگوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري رسا در تبريز اظهار داشت: توهين به مقدسات هر دين الهي محكوم است و به هيچ وجه قابل قبول نيست.
وي خاطرنشان كرد: همانگونه كه توهين به مقدسات مسيحيان جايز نيست، هتك حرمت به مقدسات مسلمانان به ويژه قرآن كريم نيز محكوم است.
مانجيگيان تاكيد كرد: هر گروه و افرادي كه اقدام به سوزاندن كتاب مقدس مسلمانان كردند، ديوانه اي بيش نبودند چرا كه هم معتقد به اديان الهي نيستند و هم در جهت اهداف ظالمان و زورگويان حركت كردند.
خليفه ارامنه آذربايجان با تاكيد بر اينكه هتك حرمت به قرآن، هتك حرمت به اديان الهي است، تصريح كرد: اين عده محدود در حالي قرآن را مورد بي احترامي قرار مي دهند كه در مضامين ارزشمند و الهي آن در مورد حضرت عيسي(ع) پيامبر الهي و مورد احترام اسلام و مسيحيت سخن آمده است.
امامي كاشاني: طرح قرآن سوزي توجه جهانيان را به اسلام و جايگاه قرآن معطوف كرد
به گزارش مهر از خرم آباد، امام جمعه موقت تهران ضمن تاكيد بر ضرورت مقابله جهان اسلام با اهانت كنندگان به قرآن كريم، گفت: از سوي ديگر طرح قرآن سوزي موجب توجه جهانيان به جايگاه اسلام و قرآن شد.
توليت مدرسه عالي شهيد مطهري با اشاره به اينكه دنياي الحاد مي خواهد نسل جوان را به خرابي و فساد بكشاند، بيان داشت: اين اقدام كور دشمنان نشان داد كه دنياي الحاد بايدبيدار شود و بداند امروز قرآن و اسلام علاج نسل جوان جامعه بشري است و دشمنان به اين جهت است كه مي خواهند دين و اسلام را از بين ببرند.
امام جمعه كرمانشاه: اين اقدام جز در سايه آمريكاي جنايتكار ممكن نيست
به گزارش خبرنگار كيهان از كرمانشاه، امام جمعه كرمانشاه با صدور بيانيه اي اين اقدام شرم آور را محكوم كرد.
در بيانيه آيت الله مصطفي علما آمده است: البته بر همگان آشكار است كه چنين اقداماتي جز در سايه شياطين بزرگ يعني آمريكاي جنايتكار و اسرائيل غاصب نيست كه از درماندگي در مقابل اسلام با عظمت به چنين كارهاي ابلهانه اي روي آورده اند. لذا اينگونه اقدامات وقيحانه نه تنها عاجز است كه به اسلام كاملترين و آخرين دين خدا آسيبي برساند، هرگز نمي تواند ذره اي به ساحت قرآن كريم، كلام با عظمت خدا خدشه اي وارد كند و يا از تاثير شگرف و آسماني آن بكاهد چرا كه خداوند گفته است: ما قرآن را نازل كرديم، و ما بطور قطع نگهدار آنيم.
اجتماع حوزويان قم
در اعتراض به هتك حرمت قرآن كريم
به گزارش خبرنگار كيهان از قم، در پي اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم طلاب و فضلاي حوزه علميه قم در تجمعي پرشور ضمن محكوم كردن اين عمل ننگين نسبت به عواقب آن به مدعيان دروغين آزادي هشدار دادند. همچنين بنابراين گزارش، اين تجمع امروز 23 شهريور در مدرسه مباركه فيضيه قم نيز برپا خواهد شد.
براساس اعلام روابط عمومي مركز مديريت حوزه هاي علميه، در اين تجمع عظيم كه امروز ساعت 10 صبح برگزار مي شود، حجت الاسلام والمسلمين سعيدي، امام جمعه قم به ايراد سخن خواهد پرداخت.

 



بنياد شهيد توطئه قرآن سوزي در آمريكا را محكوم كرد

بنياد شهيد و امور ايثارگران در پي تهديد يك كشيش افراطي در آمريكا مبني بر فراخوان قرآن سوزي در روز 11 سپتامبر، اين اقدام موهن توسط تعدادي افراطي در آمريكا را محكوم كرد.
به گزارش روابط عمومي بنياد شهيد و امور ايثارگران، در اين بيانيه آمده است: «تري جونز» كشيش آمريكايي اگر چه به تهديد خود مبني بر آتش زدن قرآن عمل نكرد، اما جرقه اين اقدام موهن را در ذهن ده ها افراطي ديگر شعله ور كرد و قرآن، كتاب مقدس بيش از يك ميليارد مسلمان روز 11 سپتامبر در چندين نقطه آمريكا به آتش كشيده شد كه خشم مسلمانان جهان را به همراه داشت.
بنياد شهيد و امور ايثارگران ضمن محكوم كردن اين اقدام ننگين تصريح كرد: قرآن كريم قرن ها باقي مانده است و تا روز قيامت نيز باقي خواهد ماند و اين اقدامات از روي جهل به آيين رحماني اسلام صورت گرفته و موجب تحقير اديان و رد ديگر اديان الهي است، چرا كه اهانت نسبت به هر دين، فرهنگ و سنت، اقدامي بسيار نابخردانه، جاهلانه و متعصبانه است و اين اقدام ازسوي تمام انسان هاي آزاد، دورانديش و عاقل محكوم است و پيروان همه اديان بويژه مسلمانان واقعي از اينگونه اقدامات اعلام بيزاري مي كنند.
براساس اين بيانيه، آنچه در روز 11 سپتامبر در آمريكا از سوي عده اي تروريست اتفاق افتاد، با پشتيباني هر كس و به هر نحوي كه بود، دور از اسلام است و به مسلمانان ارتباطي ندارد و مسلمين از آن بيزارند همانطور كه آنچه پس از آن به نام مبارزه با تروريسم، از سوي قدرت هاي بزرگ در افغانستان، عراق، گوانتانامو و ابوغريب روي داد، مورد تنفر مسلمانان دنيا و ديگر دينداران جهان است.
در ادامه اين بيانيه بنياد شهيد و امور ايثارگران ضمن محكوم كردن اقدامات نفرت انگيز افراطيون آمريكايي در توهين به كتاب آسماني مسلمانان جهان تاكيد كرد: اگر نخستين اقدامات موهن انجام شده در غرب نظير اهانت سلمان رشدي به پيامبر عظيم الشان اسلام با اقدام كاريكاتوريست اروپايي در اهانت به مسلمانان كه در لواي آزادي بيان صورت پذيرفت با اقدام قاطع و قانوني كشورهاي غربي مواجه مي شد و قوانين لازم براي جلوگيري از اهانت به اديان در دستور كار قرار مي گرفت امروز شاهد چنين اقداماتي نبوديم.
در پايان اين بيانيه آمده است، اين اقدام شنيع، بار ديگر بر اين واقعيت مهم و باارزش صحه گذاشت كه مسلمانان دنيا بايد وحدت اسلامي را جدي بگيرند و نيز تمامي دين مداران جهان با يكديگر هم سو باشند، چرا كه دشمنان و مستكبران عالم چاره اي جز عقب نشيني در برابر حق و فضيلت دين مبين اسلام نخواهند داشت.

 



تجمع دانشجويان خشمگين مقابل سفارت سوئيس

دانشجويان معترض به هتك حرمت قرآن كريم كه در مقابل سفارت سوئيس در تهران تجمع كرده بودند پرچم آمريكا را به آتش كشيده و تابوتي را كه بر روي آن ليبرال دموكراسي نوشته بود زير پا له كردند.
اين دانشجويان عصر ديروز هنگام آتش زدن پرچم آمريكا شعارهاي «الله اكبر» «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسرائيل» «مرگ بر صهيونيست»، «ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند» و «حتي اگه بميريم سازش نمي پذيريم» سر دادند.
دانشجويان در حالي كه عكس هاي رهبر معظم انقلاب و امام راحل را در دست داشتند شعارهايي با مضمون «اي رهبر آزاده آماده ايم آماده» و «واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد» سر دادند.
همچنين دانشجوياني كه در مقابل سفارت سوييس به نشانه اعتراض به هتك حرمت به قرآن كريم در آمريكا حاضر شدند سياه پوشيده و پرچم هاي سياه به دست داشتند.
اين دانشجويان به دليل هتك حرمت قرآن كريم لباس سياه به تن كرده، قرآن بالاي سر گرفته و خواهان اقدام عاجل و شايسته براي جلوگيري از تداوم بي حرمتي ها نسبت به مقدسات اسلامي شدند.
دانشجويان با شعارهاي يا ايها المسلمون اتحدو اتحدو، سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن، الله اكبر، لا اله الا الله، صهيونيست عدوالله، هيهات من ذله، آمريكا حيا كن آشوبو رها كن، زهي خيال باطل با قرآن در قلب ما چه خواهي كرد؟ با مشت هاي گره كرده خواهان رسيدگي به اقدامات خصمانه آمريكايي ها شدند.
يار محمدي نماينده دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور در اين مراسم با بيان اينكه اين اقدامات آمريكا در ادامه سناريوهاي گذشته اش است گفت: سردمداران بدانند جهان اسلام فقط عربستان نيست كه وهابيتي را كه از شما به ارث برده اند اسلام مطلق بدانند.
وي اظهار داشت: جهان اسلام جهاني است كه در آن مسلمانان در مقابل زور مي ايستند و با دشمنان مقابله مي كنند.
عليرضا جلولي نماينده اتحاديه انجمن اسلامي مستقل دانشگاه هاي سراسر كشور نيز در ادامه اين مراسم گفت: آمريكا تراژدي رو به پايان است و به سقوط نزديك مي شود.
وي گفت: آنان به آخر خط رسيده اند و آخر خط مساوي با جنون است و از اين روست كه دست به چنين اقدامات خصمانه اي مي زنند.
جلولي خاطرنشان كرد: هشتاد و شش درصد مردم آمريكا معتقدند حادثه يازده سپتامبر اقدام خود آمريكايي ها بوده است.

 



رسايي: مجلس خبرگان رهبري تكليف خود را با حاميان كودتا روشن خواهد كرد

نماينده تهران درمجلس شوراي اسلامي با اشاره به نامه علي محمد دستغيب گفت: با توجه به اين كه اكثريت نمايندگان مجلس خبرگان رهبري از بصيرت و شجاعت كافي برخوردارند، در اجلاس بعدي، تكليف خود را با فتنه گراني كه با خيانت به راي ملت وهم صدا با بيگانگان صحبت مي كنند، مشخص خواهند كرد .
حجت الاسلام والمسلمين حميد رسايي در گفت و گو با ايرنا، افزود: بر خلاف برخي اظهار نظرها به عقيده بنده آقاي علي محمد دستغيب بايد در اجلاس پيش روي خبرگان رهبري صحبت كند و بعد از او، رييس مجلس خبرگان نيز در برابر مواضع بيگانه پسند اين شخص اعلام موضع نمايد و امتحان خود را پس دهد تا امثال دستغيب ها بدانند كه مواضع همسو با بيگانگان خريداري ندارد .
رسايي اضافه كرد : مجلس خبرگان رهبري مشروعيت خود را بر اساس اعتماد مردم به دست آورده و بايد خواسته مردم را كه حمايت از ولي فقيه بصير، شجاع، مجتهد و با تقواست در مواقع مختلف مانند حوادث بعد از انتخابات به نمايش بگذارند.
وي با بيان اينكه در انتخابات گذشته 40 ميليون نفر شركت كردند، تصريح كرد: شركت 40 ميليون نفر در انتخابات، يعني 40 ميليون به قانون اساسي راي دادند همان قانون اساسي اي كه مهمترين اصل آن ولايت فقيه است.
وي افزود : مجلس خبرگان رهبري بايد با شفافيت از ولايت فقيه كه شرايط و ويژگي هاي امام عصر(عج) را دارد، دفاع كند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: آقاي دستغيب به دنبال اين است كه خود را به عنوان يك ليدر و كسي كه جسارت دارد، معرفي كند ولي فراموش كرده كه جسارت وي مورد توجه رسانه هاي بيگانه قرار گرفته نه مردم انقلابي ايران .
رسايي با بيان اينكه جسارت زماني پسنديده است كه در راه حق و با استقبال اهل حق و حقيقت مواجه شود والا شمر هم جسارت داشت كه سر از بدن امام عصر (ع) خود جدا كند.
وي با يادآوري اين كه دستغيب سخنان جديدي نگفته، تصريح كرد: نامه اين آقا اقدام كوچك و در راستاي اهداف سران فتنه است و بايد از آن رد شويم، امثال دستغيب قبل از اين در برابر امام امت هم بودند و از اين پس هم خواهند بود و دست چنين افرادي براي مردم رو شده است.
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به محتواي نامه دستغيب به مجلس خبرگان رهبري، گفت: بنده در چند مورد موافق سخنان اين آقا هستم!
رسايي افزود : دستغيب گفته كه در ماه رمضان توبه كردم كه به وظيفه خود عمل نكردم ، ما هم در ماه مبارك رمضان توبه كرديم كه چرا به وظيفه خودمان دربرابر فتنه گران عمل نكرديم و دست برخي از فتنه گراني مانند دستغيب را بيش از آنچه مي شد براي مردم رو نكرديم.
وي اضافه كرد: دستغيب در نامه اش گفته كه مردم خواسته هايي داشتند كه عمل نكرديم، بله درست است خواسته مردم محاكمه سران فتنه بود، اما ما صبر زيادي كرديم هر چند ناراضي نيستيم زيراخواست رهبر انقلاب الا ولا يحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر بود.
وي با بيان اينكه دستغيب در نامه آورده كه جرم موسوي و كروبي در هيچ دادگاهي ثابت نشده، گفت: هر چند جرم موسوي و كروبي در دادگاه افكار عمومي به تاييد رسيده و مردم در 9 دي و 22 بهمن و 14 خرداد هم آن را فرياد زدند اما ما هم خواستار برگزاري دادگاه موسوي و كروبي توسط دستگاه قضا هستيم.
نماينده مردم تهران درمجلس شوراي اسلامي افزود: دستغيب گفته كه مراجع از وضعيت موجود راضي نيستند، ما هم تاييد مي كنيم مراجعي كه مورد تاييد رسانه هاي بيگانه و تراشيده شده روزنامه هاي زنجيره اي تجديد نظر طلب و جريان هاي خارج از كشور هستند، از وضعيت كنوني ناراضي هستند، اما مراجعي كه با دشمنان نظام اسلامي دشمني و با دوستان نظام اسلامي دوستند، بارها و بارها مواضع خود را در برابر جريان فتنه اعلام كرده اند و اتفاقا از مثل دستغيب ها هم اعلام برائت كرده اند.

 



برنامه «شب آفتابي» تا دوم مهرماه ادامه دارد

كارگردان برنامه جذاب شب آفتابي كه هر شب سه هزار نفر از آن ديدن مي كنند، از ادامه آن تا دوم مهرماه خبر داد.
بهزاد بهزادپور در گفت و گو با خبرنگار كيهان اعلام كرد اين برنامه تا دوم مهرماه در تهران ادامه خواهد داشت. وي ميزان بازديدكنندگان را در هر برنامه سه هزار نفر اعلام و از تبليغات ناقص و نامناسب آن انتقاد كرد.
اين برنامه كه هر شب پس از نماز مغرب و عشاء در دهكده مقاومت - بزرگراه شهيد دوران، محل سابق لشگر 27 محمد رسول الله (ص) - برگزار مي شود، روايتگر داستان حضرت آدم تا ظهور حضرت مهدي(عج) بوده و تركيبي بي نظير از صدا، نور، تصوير و حركات نمايشي است كه با هنرنمايي زنده بيش از 500 بازيگر اجرا مي شود.
داستان حضرت ابراهيم، پيامبر اكرم(ص)، غدير خم، كربلا و دفاع مقدس از جمله آيتم هاي اين برنامه است. يكي از مشكلات اصلي شهروندان تهيه بليط برنامه است كه كارگردان آن نيز با تاييد وجود اين مشكل، بي برنامگي توزيع را عامل اصلي آن دانست.

 



جزئيات آتش سوزي در جايگاه اختصاصي بنزين پل سفيد

رئيس شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ناحيه سوادكوه از نشت بنزين از نازل روي تلمبه و آتش سوزي آن در شهر پل سفيد خبر داد.
بهمن فاخري در گفت وگو با فارس در سوادكوه با اشاره به آتش سوزي در جايگاه اختصاصي عليپور پل سفيد در عصر روز يكشنبه افزود: در اين اتفاق با شجاعت مهدي خدابخشي، تلمبه چي جايگاه از يك فاجعه مالي و جاني جلوگيري شد.
فاخري خاطرنشان كرد: روز يكشنبه پس از سوخت گيري نيسان وانت از طريق تلمبه شماره دو بنزين، به دليل بي احتياطي راننده در هنگام قرار دادن نازل بر روي تلمبه و خروج مقداري بنزين ازنازل و نشت آن بر روي تلمبه، بدنه تلمبه دچار آتش سوزي شد.
وي افزود: در اين حادثه با هوشياري تلمبه چي حاضر در صحنه به نام مهدي خدابخشي و استفاده وي ازيك كپسول آتش نشاني و تجربه اي كه در كلاس هاي آموزش ايمني در شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ناحيه سوادكوه كسب كرده بود، شعله آتش مهار شد.
رئيس شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ناحيه سوادكوه با اشاره به اينكه در طول سال دو تا سه كلاس آموزشي ايمني و اطفاي حريق برگزار مي كنيم، گفت: در صورت بروز اين حادثه با توجه به تعطيلي آن روز و حجم بالاي مسافران و خودرو شاهد يك فاجعه بوديم اما به لطف الهي و شجاعت تلمبه چي از خسارت جاني و مالي قابل توجه نجات يافتيم.
اين جايگاه بنزين تنها جايگاه در شهر پل سفيد و ورودي جنوبي استان مازندران در شهرستان سوادكوه است.

 



خير گنبدي 25 زنداني ديه را آزاد كرد

گنبد كاووس: خبرنگار كيهان:
با كمك هاي مالي «محمد شهركي» يكي از خيرين شهرستان گنبد كاووس 25 زنداني ديه و جرائم غيرعمد آزاد شدند.
رئيس دادگستري گنبد كاووس ضمن اعلام خبر فوق افزود: اين خير خوشنام شهر گنبد كاووس در اين اقدام خداپسندانه، شرايط آزادي اين تعداد زنداني را فراهم كرد.
عليرضا رضواني با قدرداني از اقدام اين خير گنبدي، اضافه كرد: 18 زنداني روز قبل از عيد سعيد فطر و 7 زنداني نيز از ابتداي سال جاري تا قبل از ماه مبارك رمضان توسط اين خير از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.
رضواني همچنين گفت: با تلاش هاي اين خير و جلب رضايت اولياي دم، دو زنداني محكوم به قصاص نيز آزاد شدند.

 



پايان سومين كنفرانس بين المللي اطلاعات كوانتومي ايران در كيش

كيش- خبرنگار كيهان:
سومين كنفرانس بين المللي اطلاعات كوانتومي ايران كه در كيش برگزار شده بود امروز به كار خود پايان مي دهد.
در اين كنفرانس كه با حضور 36 نفر از دانشمندان و محققان جهان و يك صد نفر از انديشمندان كشورمان از 21 شهريورماه جاري در سالن همايش هاي بين المللي كيش برگزار شده بود بيش از 50 مقاله علمي مورد بحث و بررسي علمي قرار گرفت.
در اين كنفرانس علمي كه از سوي دانشگاه صنعتي شريف و با همكاري دانشگاه كالگري كشور كانادا برگزار شده بود دانشمنداني از كشورهاي انگليس، آلمان، استراليا، كانادا، ايتاليا، ژاپن، برزيل، كلمبيا، عربستان سعودي، هندوستان، امارات متحده عربي، پاكستان و سنگاپور شركت داشتند.

 



راي هيئت عمومي ديوان عدالت اداري در خصوص جمع آوري قليان

هيئت عمومي ديوان عدالت اداري، آئين نامه اجرايي قانون جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات را قانوني تشخيص داد و آن را ابطال نكرد.
به گزارش ايسنا، در جلسه هيئت عمومي ديوان عدالت اداري دادخواست اتحاديه صنف قهوه خانه داران و قهوه خانه هاي سنتي شهرستان تهران مبني بر تقاضاي ابطال آيين نامه اجرايي قانون جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات و بحث جمع آوري قليان از قهوه خانه ها و چايخانه ها مورد بررسي قرار گرفت و نظر به اينكه اختيار تصويب آيين نامه مطابق ماده 18 قانون جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات به عهده هيئت وزيران قرار گرفته است، آيين نامه مذكور قانوني تشخيص داده شد.
همچنين پس از رسيدگي به دادخواست اتحاديه صنف چايخانه داران اصفهان مبني بر ابطال مصوبات شوراي تامين استان اصفهان در خصوص جمع آوري قليان از قهوه خانه ها و چايخانه ها و همچنين تعطيلي چايخانه هاي فاقد پروانه، هيئت عمومي ديوان عدالت اداري مصوبات شوراي تامين استان را مطابق قانون تشخيص داد و حكم به عدم ابطال صادر كرد.

 



توزيع كتاب هاي درسي راهنمايي و دبيرستان در تهران آغاز شد

مديركل چاپ و توزيع كتب درسي وزارت آموزش و پرورش گفت: توزيع كتابهاي درسي راهنمايي و دبيرستان در يك هزار و 200 كتابفروشي تهران آغاز شد.
«سيداحمد حسيني» افزود: يك هزار و 130 عنوان كتاب درسي با شمارگان بيش از 135 ميليون جلد در مدارس سراسر كشور توزيع مي شود.
وي ادامه داد: توزيع كتاب هاي درسي در استان ها در هفته اول شهريورماه آغاز شده است.
وي ادامه داد: كتاب هاي درسي راهنمايي و دبيرستان در چهار هزار و 200 كتابفروشي استان ها توزيع مي شود.
وي گفت: مبناي قيمت كتاب هاي درسي راهنمايي و دبيرستان براساس قيمت هاي پشت جلد كتاب هاي درسي است.
حسيني اضافه كرد: قيمت كتب درسي به صورت پوستر در اختيار كتابفروشي ها قرار گرفته است و آنان موظفند كه قيمت ها را در محل مناسبي نصب كنند.
وي تاكيد كرد فروش اجباري لوازم التحرير و نوشت افزار با كتب درسي ممنوع است.
حسيني اضافه كرد: توزيع كتب درسي ابتدايي در شهرستان ها از هشتم شهريور و در تهران از 15 شهريورماه آغاز شده است.

 



19 لغايت22 آذرماه برگزار مي شود
اولين نمايشگاه تخصصي مديريت بحران ، امداد و نجات

اولين نمايشگاه تخصصي مديريت بحران، امداد و نجات توسط سازمان امداد و نجات در تاريخ 19 الي22 آذرماه در محل دائمي نمايشگاه بين المللي تهران برگزار مي شود.
هوشنگ كبريايي مجري اولين نمايشگاه تخصصي مديريت بحران، امداد و نجات و رئيس ستاد برگزاري نمايشگاه هاي بين المللي شركت تعاوني توليدكنندگان تجهيزات پزشكي، دندانپزشكي و آزمايشگاهي گفت: اين نمايشگاه به دليل فرآيند ذاتي خود در سطح ملي و با هدف معرفي آخرين دستاوردها و فناوري هاي نوين در حوزه مديريت بحران و امداد و نجات برگزار مي شود و بعنوان يك رويداد ملي زمينه ساز تلاقي افكار و تبادل تجربيات و ايجاد ديدگاه براي مديران و تصميم گيران در بحث حوادث غيرمترقبه و بلاياي طبيعي خواهد بود.
وي افزود: از اهداف ديگر اين نمايشگاه معرفي جمهوري اسلامي ايران در منطقه و عرصه بين المللي به عنوان يك كشور صلح طلب و توانمند براي مقابله با بحران هاي بين المللي عنوان كرد.
كبريايي افزود: فرهنگ سازي و آموزش همگاني مردم بصورت عملي و اجرايي در كليه زمينه هاي مرتبط با مديريت بحران و امداد و نجات يكي از دستاوردهاي برگزاري اين نمايشگاه خواهد بود.
مجري نمايشگاه گفت: ارائه توانمندي هاي جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران و نيز تلاش در جهت ايجاد تعامل و همكاري هاي گسترده ميان توليدكنندگان داخلي و متقاضيان خدمات و ترغيب سازمان ها و ساير ارگان هاي كشور جهت استفاده بهينه از خدمات و توليدات آنها از جمله اهداف برگزاري اين نمايشگاه مي باشد.
وي افزود: در حال حاضر جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران با همكاري امور بين المللي خود از جمعيت اكثريت كشورهاي جهان دعوت بعمل آورده تا آخرين تكنولوژي هاي روز را در اين نمايشگاه به نمايش بگذارند.
كبريايي ادامه داد: اين نمايشگاه در فضايي حداقل 5000 متر مربع و با حضور بيش از 50 شركت داخلي و خارجي متقاضي غرفه جهت نمايش كالاي مرتبط برگزار مي گردد همچنين كشورهاي چين، تركيه و سوئد در حال حاضر حضورشان در نمايشگاه قطعي مي باشد.

 



چهل و يكمين كنفرانس رياضي كشور در اروميه گشايش يافت

چهل و يكمين كنفرانس رياضي كشور روز يكشنبه با شركت 750 نفر از استادان، دانشجويان دكترا و كارشناسي ارشد رشته رياضي و علاقه مندان به علم رياضي در اروميه آغاز به كار كرد.
به گزارش ايرنا، در اين كنفرانس همچنين هفت نفر از استادان رياضي از كشورهاي آلمان، عراق، كرواسي، تركيه و جمهوري آذربايجان حضور دارند.
شركت كنندگان در مدت چهار روز برگزاري اين كنفرانس، در كارگاههاي آموزشي شاخه هاي مختلف علم رياضي شركت مي كنند.
محورهاي كنفرانس امسال، رياضي، آناليز، جبر، رياضي كاربردي، هندسه و توپولوژي است و از 1200 مقاله واصله به دبيرخانه كنفرانس، 600 مقاله به صورت سخنراني ارايه مي شود.
گسترش علم رياضي، فراهم كردن آشنايي با مطالب روز رياضي و تبادل اطلاعات در اين زمينه از اهداف برگزاري اين كنفرانس اعلام شده است.
استاندار آذربايجان غربي در پيامي به اين كنفرانس، از آن به عنوان فرصت مناسبي براي ارايه آخرين يافته هاي انديشمندان، اساتيد و صاحبنظران اين حوزه ياد كرده است.
وحيد جلال زاده در اين پيام افزوده است: امروزه يكي از شاخص هاي پيشرفت و توسعه علمي در كشورها، ميزان و معيار رتبه بندي علاقه و دانش جوانان آن كشور به دانش رياضي مي باشد.
استاندار آذربايجان غربي در اين پيام تاكيد كرده است: برگزاري اينگونه كنفرانس ها، موجب شكوفايي بيشتر علوم و تبادل اطلاعات علمي مي شود.
جلال زاده در اين پيام اظهار اميدواري كرده اين كنفرانس بتواند در جهت رشد و توسعه علوم و فناوري كشور موثر واقع شود.

 



با حضور وزير كشور: استانداري البرز رسماً آغاز به كار كرد

با پرده برداري تابلو استانداري البرز توسط محمد نجار اين استانداري رسماً آغاز به كار كرد.
به گزارش فارس، مصطفي محمد نجار وزير كشور بعدازظهر دوشنبه به همراه مرتضي تمدن استاندار تهران، فاطمه آجرلو نماينده مردم كرج در مجلس، محمدي فر معاون حقوقي وزير كشور و جمعي از مسئولين محلي از تابلو استانداري البرز پرده برداشت.
براساس اين گزارش وزير كشور قبل از افتتاح اين استانداري به رسم تبرك و اداي احترام با حضور در گلزار شهداي استان البرز تاج گلي را به ارواح پاك شهدا اهدا كرد.
همچنين وزير كشور پس از افتتاح استانداري البرز، عيسي فرهادي را به عنوان سرپرست اين استانداري معرفي كرد.
براساس اين گزارش لايحه تأسيس استان البرز پس از بررسي هاي كارشناسان در وزارت كشور در نيمه دوم سال 88 توسط معاونت سياسي اين وزارتخانه تهيه و به دولت ارائه شد كه پس از تصويب در دولت نيز به مجلس ارائه شد كه در نهايت پس از طي مراحل قانوني در تاريخ 6/5/89 به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد و در تاريخ 21/5/89 نيز توسط رئيس جمهور به وزارت كشور ابلاغ شد.
گفتني است استان البرز شامل شهرستان هاي كرج، ساوجبلاغ و نظرآباد است كه هم اكنون دوميليون و ششصد هزار نفر جمعيت دارد و مركز آن كرج كه يك كلانشهر جمعيتي بالغ بر يك ميليون و 800 هزار نفر در خود جاي داده است.

 



اولين ساختمان هوشمند در شمال تهران

معاون فني و عمراني شهرداري منطقه يك تهران گفت: به منظور بهينه سازي مصرف انرژي و كاهش هزينه ها، اولين ساختمان هوشمند به مساحت يك هزار و 250مترمربع در شمال تهران احداث شد.
يوسف متقي با اعلام اين خبر اظهار داشت: ساختمان سراي محله اراج در ضلع غربي بوستان ازگل اولين ساختماني است كه با هدف صرفه جويي و بهينه سازي در مصرف انرژي، افزايش امنيت و جلوگيري از بروز حوادث غيرمترقبه به سيستم هوشمند مجهز شده است.
وي افزود: اين ساختمان در پنج طبقه شامل سراي محله، كتابخانه، سالن آمفي تئاتر، خانه سلامت، نمازخانه و قسمت هاي اداري و آموزشي است كه در روز ميزبان تعداد زيادي از شهروندان است و به همين لحاظ بهينه سازي انرژي و ايجاد آرامش و امنيت خاطر براي مراجعين از الزامات اين گونه مراكز محسوب مي شود.
معاون فني و عمراني منطقه يك تهران درخصوص دلايل تجهيز ساختمان مذكور به سيستم هوشمند اضافه كرد: همه ساله شمار بسياري از ساختمانها دستخوش سرقت يا طعمه حريق مي شوند، چراغ ها و لامپ هاي اضافي به دليل بي توجهي افراد هميشه روشن مي مانند، سيستم هاي سرمايشي و گرمايشي به دليل عدم پردازش صحيح، بي وقفه در حال اتلاف منابع با ارزش انرژي هستند و صدها مورد ديگر همه از موضوعاتي است كه منطقه را براي داشتن يك ساختمان هوشمند ترغيب كرد.
وي افزود: تجهيز ساختمان به پردازشگرهاي مورد نياز جهت دست يابي به اهداف ايمني و امنيتي و بهينه سازي مصرف انرژي، از اهداف اصلي و پايه هوشمندسازي و جلوگيري از آسيب هايي است كه انسان به دليل مشكلاتي از قبيل مشغله ذهني، كمبود فرصت و يا خطاهاي انساني در قرن ها نتوانسته با آن مقابله كند.

 



اخبار ادبي و هنري

انتشارات كيهان در نمايشگاه ملي دفاع مقدس
انتشارات روزنامه كيهان با 120 عنوان كتاب دفاع مقدس و انقلاب اسلامي، در اولين نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس حاضر مي شود.
مجموعه 36 جلدي «نيمه پنهان» و مجموعه 5 جلدي «معماران تباهي» (معرفي سران فرماسونري در ايران) از جمله آثار مدنظر انتشارات كيهان براي عرضه در اولين نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس اند.
6مجلد چاپ شده از «دايره المعارف تطبيقي علوم اجتماعي: جنگ و انقلاب» اثر عليرضا شايان مهر نيز به صورت ويژه در اين نمايشگاه به فروش خواهند رسيد.
به گزارش ايبنا، نخستين نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس، به مناسبت سي امين سالگرد هفته دفاع مقدس، اول تا نهم مهرماه سال جاري در اصفهان برگزار مي شود.
مايكل مور: مسلمانان ارتباطي با حملات 11 سپتامبر ندارند
كارگردان معروف آمريكا گفت: مسلمانان هيچ ارتباطي با حملات 11 سپتامبر ندارند بلكه القاعده به رهبري اسامه بن لادن با استفاده از دين اسلام به عنوان بهانه اي جهت توجيه حمله اش به دو برج مركز تجارت جهاني دست به اين حملات زد.
به گزارش ايسنا، به نوشته روزنامه اليوم السابع-چاپ مصر، مايكل مور، كارگردان آمريكايي در سايت خود اظهار داشت: من مخالف ساخت مسجد در نزديكي منطقه حادثه 11 سپتامبر هستم. من معتقدم اين مسجد بايد در روي همان منطقه ساخته شود چون آمريكا از كساني كه قرباني نژادپرستي و انزجار شده اند حمايت مي كند. آمريكا به همه افراد آزادي كامل در انتخاب دين را داده است.
مور افزود: بسياري از مسلمانان در حملات 11سپتامبر جان خود را از دست دادند؛ بسياري از اعضاي خانواده و نزديكانشان امروز از فقدان آنها رنج مي برند.
اين كارگردان آمريكايي تصريح كرد: عاملان حملات 11 سپتامبر هيچ توجهي به اديان افرادي كه در مكان حادثه بودند، نداشتند.
وي كه درخصوص بسياري از مسايل نظير جهاني سازي جنگ عراق و تسلط شركت هاي بزرگ و گروه هاي مسلح در جهان صاحب نظر است، منتقد سياست هاي جورج بوش، رئيس جمهور سابق آمريكا در خصوص تعامل با حملات 11 سپتامبر بود.
انتصاب دبير اجرايي جشنواره كتاب سال دفاع مقدس
«سيدمحمد ميركاظمي» در حكمي از سوي معاونت ادبيات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس، به عنوان «دبير علمي» سيزدهمين جشنواره انتخاب كتاب سال دفاع مقدس منصوب شد.
به گزارش ايبنا-حكم دبير اجرايي سيزدهمين جشنواره انتخاب كتاب سال دفاع مقدس، به تازگي توسط معاونت ادبيات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس به سيدمحمد ميركاظمي ابلاغ شده است.
وي از فعالان عرصه ادبيات دفاع مقدس و رئيس اداره تاليف نشر شاهد است. همچنين پيش از اين سر داوري بخش «وصيت نامه» جشنواره ربع قرن كتاب دفاع مقدس را برعهده داشته است. حدود 835 عنوان كتاب چاپ شده درباره جنگ تحميلي عراق عليه ايران در سال هاي 1387 و 1388 در گروه هاي داوري سيزدهمين جشنواره انتخاب كتاب سال دفاع مقدس در حال بررسي اند. آيين اختتاميه اين جشنواره، همزمان با هجدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران و به همت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
نمايشگاه دفاع در برابر تجاوز
نمايشگاه «دفاع در برابر تجاوز» چهارشنبه افتتاح مي شود.
به گزارش فارس، مديريت نگارخانه «ابراهيمي نژاد» در يك حركت مردمي به منظور بالا بردن فرهنگ عمومي و احياي ارزش ها و دلاوري هاي مردم سرفراز ايران با زبان هنر به مناسبت سي امين سال هفته دفاع مقدس و در سال همت مضاعف و كار مضاعف، نمايشگاه گروهي از هنرمندان عكاس كشور را تحت عنوان «دفاع در برابر تجاوز» برگزار مي كند.
اين نمايشگاه با همكاري و همياري بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس، انجمن عكاسان انقلاب و دفاع مقدس، سازمان حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس و بسيج، اداره فرهنگ ارزش هاي دفاع مقدس، معاونت پژوهشي و ارتباطات فرهنگ بنياد شهيد و معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري منطقه 15 برپا مي شود.
اين نمايشگاه به مدت يك هفته همه روزه از ساعت 16 الي 20 به مدت يك هفته ادامه خواهد داشت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14