(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 23 شهريور 1389- شماره 19740

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كمك 100 ميليون دلاري ايران به سيل زدگان پاكستان
نمايندگان مردم فارس در مجالس شوراي اسلامي و خبرگان مواضع دستغيب را محكوم كردند
استرداد لايحه برنامه پنجم منتفي شد
متكي: گفت وگو درباره تبادل سوخت صرفاً در قالب گروه وين انجام مي شود
تحليلگران آمريكايي: انكار نفوذ منطقه اي ايران بيانگر ساده لوحي اوباماست
سرلشكر فيروزآبادي: محور اصلي بزرگداشت هفته دفاع مقدس مقايسه توانمندي هاي انقلاب است
بررسي گلايه مطبوعات درباره نحوه توزيع يارانه ها و آگهي ها در كميسيون فرهنگي مجلس
وال استريت ژورنال: روسيه و چين خلأ ناشي از تحريم ها عليه ايران را پر كرده اند
سلطانيه در نامه اي به مديركل آژانس: گزارش اخير آمانو كپي برداري از قطعنامه غيرقانوني 1929 است
اعلام آمادگي كاخ سفيد براي از سرگيري گفت وگو با ايران
 پرداخت هديه رئيس جمهور در 6 ماهه دوم سال
انتصاب هرمان ناكارتس به عنوان معاون جديد امور پادمان آژانس



به پيروي از توصيه رهبر معظم انقلاب انجام شد
كمك 100 ميليون دلاري ايران به سيل زدگان پاكستان

معاون اول رئيس جمهور از اختصاص 100ميليون دلار ديگر كمك دولت ايران به سيل زدگان پاكستان خبر داد.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، «محمدرضا رحيمي» معاون اول رئيس جمهور ديروز پس از پايان جلسه هيئت دولت گفت: در جلسه دولت به دنبال فرمايشات مقام معظم رهبري در نماز عيد فطر مبني بر لزوم كمك به مردم سيل زده پاكستان، دولت مصمم شد به جهت رفع بخشي از مشكلات مردم مسلمان پاكستان مبلغ 100ميليون دلار به اين امر اختصاص دهد.
وي خاطرنشان كرد: دولت همچنين همه دستگاههاي اجرايي را موظف كرد تا با هماهنگي وزارت كشور تمامي مساعي خود را براي كمك به رفع آلام مردم پاكستان به كار گيرند.
معاون اول رئيس جمهور با بيان اينكه سيل به طور گسترده خسارات شديدي را به پاكستان وارد كرده است، اظهار داشت: بر همه مسلمانان و ملتهاي جهان لازم و ضروري است تا با روحيه نوع دوستي و جنبه هاي انسان دوستانه مساعي خود را به كار گرفته تا به مردم پاكستان كه در رنج و سختي به سر مي برند كمك و مساعدت شود.
رحيمي تاكيد كرد: گرچه دولت از قبل در كمك به سيل زدگان پاكستان پيش قدم بوده و نمايندگاني از سوي مقام معظم رهبري و رئيس جمهور به پاكستان اعزام شده اند ولي وسعت خسارات به قدري زياد است كه به كمك هايي بيش از اين نياز دارد و اميدواريم مردم كشورمان هم دست دولت را بگيرند تا بتوان بخشي از آلام مردم كشور دوست و همسايه پاكستان را برطرف كرد.
در همين رابطه جمعي از تشكل هاي دانشجويي در تلاش براي كمك رساني به مردم سيل زده پاكستان اعلام كردند با جمع آوري 400 ميليون ريال وجه نقد آن را به نماينده پاكستاني تحويل خواهند داد.
به گزارش فارس، تشكل هاي دانشجويي بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي اميركبير، بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي، بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت و جنبش دانشجويان جهان اسلام جهت كمك رساني به مردم سيل زده پاكستان و با حضور در دانشگاهها، روز قدس و عيد سعيد فطر مبلغ 400 ميليون ريال وجوه نقدي را از دانشجويان و مردم تهران جمع آوري كردند كه طي مراسمي به نماينده جنبش اماميه پاكستان تحويل مي شود.
مراسم تحويل اين وجوه نقدي ساعت 17 سه شنبه (امروز) 23 شهريور با حضور نمايندگان تشكل هاي دانشجويي و «سيد رشيد» نماينده جنبش اماميه پاكستان در دانشگاه صنعتي اميركبير برگزار خواهد شد.
اعزام اولين گروه
بهداشتي- درماني
سازمان بسيج به پاكستان
مدير امداد و درمان سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور از اعزام اولين گروه از نيروهاي بهداشتي- درماني سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور جهت خدمت رساني به مردم سيل زده پاكستان به مناطق سيل زده خبر داد.
دكتر دهقان با بيان اين مطلب گفت: اين گروه شامل پزشك، پرستار و كارشناس بهداشت روز جمعه 19 شهريورماه به مناطق بحران زده پاكستان اعزام شده اند. اين افراد در كمپ هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در پاكستان استقرار يافته اند.
وي اظهار اميدواري كرد: گروه هاي بهداشتي و درماني سازمان بسيج جامعه پزشكي به شكل منظم و مستمر با همكاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و جمعيت هلال احمر ايران به مناطق بحران زده اعزام شوند.

 



نمايندگان مردم فارس در مجالس شوراي اسلامي و خبرگان مواضع دستغيب را محكوم كردند

شيراز- خبرنگاركيهان:
15 نفر از نمايندگان فارس در مجلس در نامه اي خطاب به رئيس مجلس خبرگان رهبري و رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس نسبت به مواضع اخير «علي محمد دستغيب» يكي از نمايندگان فارس در مجلس خبرگان به شدت انتقاد كردند.
در قسمتي از اين نامه آمده است: به دنبال اعلام مواضع ناصواب و ساختارشكنانه علي محمد دستغيب نسبت به رهبري و اظهارنظر وي در رابطه با موضوعات و مسائل پس از انتخابات و زير سؤال بردن مشروعيت رهبري، در استان فارس فضاي ناامني ايجاد و واكنشهايي از ناحيه امت حزب الله نسبت به مواضع وي بروز داده شد و براي مدتي مسجد قبا (دفتر دستغيب) تعطيل شد. تكرار مواضع نامبرده در جلسات تفسير وي در ماه مبارك رمضان امسال و انعكاس آن در راديو آمريكا و ساير رسانه هاي دشمن باعث شد تا اعتراضات مردمي عليه وي در روز قدس شكل بگيرد و با تجمع مردمي در مسجد قبا و ايجاد درگيري حدود 40 نفر زخمي و راهي بيمارستان شوند. در بخش ديگري از اين نامه آمده است: ضمن محكوم كردن بيانات و اقدامات وي كه همسو با مواضع دشمنان نظام است بيم آن مي رود كه تكرار اينگونه مواضع و انجام اقدامات ذكر شده دگربار امنيت مردم شريف و ولايتمدار فارس را به مخاطره اندازد. لذا از آن مجلس محترم بررسي و رسيدگي سريع و جدي و اعلام نظر و پيگيري براي اتخاذ مواضع مقتضي از طرف دستگاههاي مسئول را خواستاريم. همچنين دبير حزب مؤتلفه اسلامي شيراز ضمن محكوميت حملات حرمت شكنان روز قدس امسال در شيراز از دادگاه ويژه روحانيت خواست با آمران و عاملان اين ماجرا برخورد قانوني و حقوقي كرده و اجازه ندهند بار ديگر فرصت طلبان فضا را مسموم كرده و به مطامع نامشروع خود دست يابند.
دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز نيز گفت: علي محمد دستغيب را خبره استان و شايسته حضور در مجلس خبرگان رهبري نمي دانيم.
ابراهيم كمالي با بيان اينكه اين اقدام به هيچ وجه براي مردم شيراز قابل تحمل و توجيه نيست، خطاب به نمايندگان مردم در مجلس خبرگان رهبري گفت: صلاح نمي دانيم اين فرد نمايندگي مردم ما را در مجلس خبرگان به عهده داشته باشد و از اعضاي محترم مجلس خبرگان رهبري مي خواهيم حركت سال گذشته خود را در مورد علي محمد دستغيب امسال قاطعانه تر انجام دهند.
آيت الله سيدعلي اصغر دستغيب يكي از نمايندگان مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبري نيز گفت: هر ندايي را كه براي تضعيف رهبري باشد محكوم مي كنيم.
وي در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا در شيراز اظهار داشت: آنچه براي من اطمينان است اينكه هم اكنون اكثريت قاطع اعضاي مجلس خبرگان رهبري در دوره چهارم پشتيبان رهبري هستند و آنان تضعيف رهبري را محكوم مي كنند.
نماينده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبري گفت: شروطي را كه براي رهبري تعيين شده به قوت خود در آيت الله خامنه اي استمرار دارد و مجلس خبرگان رهبري با همان اكثريت قاطع حامي و پشتيبان رهبري ايشان است.
نماينده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبري گفت: اگر فردي از اعضاي مجلس خبرگان رهبري تخلفي كند اعضاي مجلس خبرگان رهبري با او برخورد و در خصوص او تصميم گيري خواهند كرد و طبق آيين نامه و مقررات مصوب مجلس خبرگان در هر مورد اعضاي مجلس به وظايف قانوني خود عمل مي كنند.
استاد حوزه علميه گفت: سخنان و عملكرد علي محمد دستغيب مسئله جديدي نيست و از 20 سال قبل سخنان و عملكرد وي همين طور بوده است.
آيت الله محي الدين حائري شيرازي در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: به اندازه اي برخورد رهبر معظم انقلاب با جريان انتخابات روشن و واضح بوده كه نتيجه اش اين شده كه آنهايي كه 13 ميليون راي آورده اند به خاطر اصرارشان به مواضع خودشان گرفتار ريزش شدند.
وي در ادامه بيان داشت: مسئله اين است كه اينگونه افراد به اطرافيانشان خوش بين هستند و به دليل گزارش هايي كه به آنها مي دهند و حرفهاي اطرافيان، به طرف مقابل بدبين مي شوند و خيال مي كنند صحبتي كه انجام مي دهند به عنوان يك وظيفه شرعي است كه انجام گرفته است.
جبهه پيروان خط امام و رهبري استان فارس نيز با صدور بيانيه اي از دستگاه قضايي خواست تا با عوامل آشوبگر علي محمد دستغيب برخورد قانوني كند.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز در بيانيه جبهه پيروان خط امام و رهبري استان فارس آمده است: از مسئولان كشور و استان فارس به ويژه دستگاه قضايي مي خواهيم تا با توجه به مدارك متقن اجازه ندهند ديگر بار شهر شيراز پايگاه عوامل دشمن كه خوراك تبليغاتي رسانه هاي آنها را تامين مي كنند باشد و به شدت با متخلفان برخورد قانوني كنند.

 



استرداد لايحه برنامه پنجم منتفي شد

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از منتفي شدن استرداد لايحه برنامه پنجم توسعه خبر داد.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا تاكيد كرد: در نشستي كه مقرر شده بين مجلس و دولت برقرار شود، خواسته دولت مطرح شده و مجلس نيز براساس آن تصميم مي گيرد، لذا موضوع استرداد اين لايحه منتفي محسوب مي شود.
وي با تاكيد بر اين مطلب كه ارتباط دولت و مجلس اختلاف نظر در مورد لايحه برنامه پنجم را رفع مي كند به فرمايشات رهبر انقلاب در ديدار با نمايندگان مجلس در 18 خرداد سال جاري اشاره كرد و افزود: در اين ديدار نظر رهبري معظم انقلاب اين بود كه لوايح دولت در مجلس اصلاح و تكميل شود اما تحميل نشود.
وي همچنين رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب براي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي را يك حجت شرعي دانست و افزود: تمام نمايندگان مجلس به دنبال آن هستند كه رهنمودهاي معظم له را ملاك كار خود قرار داده و از مسير ولايت هيچگاه خارج نشوند و روح ولايي را همواره بر مجلس حاكم داشته باشند.
نماينده مردم بيرجند و درميان در مجلس شوراي اسلامي گفت: بناي مجلس بر اين است كه با دولت تعامل و تفاهم داشته باشد لذا در چارچوب فرمايشات رهبر معظم انقلاب عمل خواهد كرد.
وي همچنين وجود برخي اختلاف نظرها بين دولت و مجلس را اختلاف نظر كارشناسانه ذكر كرد و يادآور شد: اين اختلافات، طبيعت قانون گذاري و اجرا است و همواره در طول تاريخ وجود داشته است.
ابراهيمي افزود: در برخي موارد مجلس تصور مي كند كه اگر از اين مسير وارد شود زودتر به مقصد مي رسد و از طرفي دولت هم كه با مشكلاتي در اجرا مواجه است مي خواهد كه قانون راه را برايش تسهيل كند لذا اختلاف در روش رسيدن به مقصد مي باشد.
او با اشاره به اينكه صلاح نيست در قوانين ، مسائل سياسي گنجانده شود، افزود: در قانون گذاري بايد واقع بينانه عمل كرد و به فرموده امام راحل و رهبر معظم انقلاب بايد راه براي اجراي قانون باز باشد.
حجت الاسلام ابراهيمي با بيان اينكه قطعا مجلس تلاش خواهد كرد كه دولت در اجراي قانون موفق شود، خاطرنشان كرد: وقتي قانون به درستي در كشور اجرا شود پيشرفت هاي حاصله موجب آبروي مجلس و دولت خواهد بود.
در همين حال حجت الاسلام حسين سبحاني نيا عضو هيئت رئيسه مجلس هم از وصول يك نامه دست نويس از طرف دولت به هيئت رئيسه مبني بر باز پس گيري درخواست استرداد لايحه برنامه پنجم به مجلس خبر داد و گفت: اگرچه اين نامه به صورت مكتوب و رسمي نيست اما همين نامه دست نويس نيز به معناي آن است كه دولت مصمم است تقاضاي استرداد خود را پس بگيرد.
سبحاني نيا تاكيد كرد: بدين ترتيب كار رسيدگي به لايحه برنامه پنجم و نيز مواردي كه در آن نظر دولت تامين شده در كميسيون تلفيق مجلس شروع خواهد شد.

 



متكي: گفت وگو درباره تبادل سوخت صرفاً در قالب گروه وين انجام مي شود

وزير خارجه كشورمان در واكنش به اظهارات برنز تاكيد كرد كه گفت وگو درباره تبادل سوخت صرفا در قالب گروه وين انجام مي شود.
منوچهر متكي، وزير خارجه كشورمان كه در نشست مطبوعاتي مشترك با «بدوماآلان يودا» وزير خارجه بوركينافاسو سخن مي گفت درخصوص ساز و كار جديد گفت وگوهاي ايران با 1+5 كه قرار بود پس از ماه رمضان ترسيم شود و آمادگي طرف هاي مقابل براي انجام اين گفت وگوها گفت: ساز و كار جديد مورد نظر ايران در ساختار 1+5 به طرف هاي مقابل اعلام شد و چنانچه اين آمادگي در آنها وجود داشته باشد مانند هميشه از موضع انجام مذاكرات و گفت وگو در قالبي كه در بيانيه تهران ذكر شده استقبال مي كنيم. وي در ادامه در مورد پرونده رژيم صهيونيستي در شوراي حكام نيز گفت: براي نخستين بار در كنفرانس بازنگري ان پي تي بر ضرورت توجه اين رژيم و آژانس به رفتار و رويكرد آن با اصرار كشورهاي مختلف جهان به ويژه جنبش عدم تعهد تاكيد شد و اين تاكيد با نام بردن از اين رژيم در بيانيه پاياني ان پي تي به مرحله عملياتي رسيد. آژانس فعاليت هايي را در اين زمينه انجام داد. فكر مي كنيم چاره اي جز گردن نهادن اين رژيم به مقررات ان پي تي وجود ندارد. آن زمان مشخص خواهد شد كه چگونه اين رژيم به سلاح ها و كلاهك هاي اتمي مستقر در سرزمين هاي اشغالي تسليح شده است و قاعدتاً بايد آژانس، شوراي حكام و جامعه بين المللي عكس العمل هاي مناسب خود را نسبت به اين رفتار توسعه طلبانه و نظامي گرانه اين رژيم در منطقه نشان دهد.
رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان همچنين در پاسخ به پرسش ديگري در مورد اينكه ويليام برنز معاون وزير خارجه آمريكا از آمادگي اين كشور خبر داده است كه در چارچوب كميته شش جانبه ميانجي گرانه بين المللي با ايران در مورد موضوعات هسته اي وارد گفت وگو شود و حتي اعلام آمادگي كرده است تامين سوخت راكتور تحقيقاتي تهران را در چارچوب اين كميته بررسي كند، تاكيد كرد: گفت وگوهاي پيرامون تبادل سوخت صرفا در قالب گروه وين انجام مي شود و هر زمان آژانس مقدمات لازم را براي اين گفت وگوها فراهم كند اين مذاكرات آغاز مي شود.
وي ادامه داد: گروه 1+5 رويكرد درستي را پس از اعلاميه تهران در حركت به سوي قطعنامه در پيش نگرفت و عدم صداقتش را در برخورد با ايران نشان داد به همين دليل ضروري است كه ساختار 1+5 عادلانه شود و ايران مطرح كرده كشورهاي ديگري نيز به اين ساختار افزوده شود، بنابراين مذاكرات 1+5 نيازمند تغيير ساختار اين گروه است و ما اين پيشنهادات را ارائه كرده ايم.
وي در مورد اظهارات خانم كلينتون در مورد آن چه ايجاد ديكتاتوري نظامي در ايران خوانده بود نيز با بيان اينكه اين اظهارات مداخله جويانه است، گفت: آمريكايي ها عادت كرده اند مقابل آيينه مي ايستند خود را مي بينند و ويژگي هاي خود را به ديگران منتسب مي كنند. نظامي گري و مداخله نظامي در تاريخ آمريكا ثبت شده است اگر از هر ملتي در دنيا بپرسيد چه كسي بيشترين رويكرد نظامي گرانه و مداخله جويانه در مناطق ديگر دنيا داشته است بچه هاي دبستان هم مي گويند ايالات متحده آمريكا فرقي هم در اين زمينه ميان حزب دموكرات و جمهوري خواه وجود ندارد اين رويكردي است كه نوعي تنفر و روي گرداني در ميان ملل جهان نسبت به سياست ها و سياست مداران آمريكايي ايجاد شده است. وي تصريح كرد: كاخ سفيد در ضعيف ترين موقعيت خود براي تصميم سازي قرار دارد در دو ماه آينده به دليل انتخاباتي كه در اين كشور برگزار مي شود به هر آب و آتشي مي زنند كه در افكار عمومي آمريكا جلب آراي عمومي كنند. پيشينيان شما نيز چنين كارهايي را كرده اند اما ببينيد نتيجه اقدامات آنها چه شده است هشت سال دخالت در افغانستان، كشتار مردان، زنان، كودكان در مساجد، مراسم عروسي و اجتماعات در شهر و روستا چه نتيجه اي براي شما داشت. امروز شركت هاي امنيتي آمريكا و غرب در افغانستان چه مي كنند آيا مي دانيد در افكارعمومي مردم افغانستان اين سوال مطرح است كه آمريكا در افغانستان با چه كساني مي جنگد؟

 



تحليلگران آمريكايي: انكار نفوذ منطقه اي ايران بيانگر ساده لوحي اوباماست

دوتحليلگر آمريكايي تأكيد كردند: اوباما كه داعيه «مهار» ايران و مقابله با نفوذ اين كشور را سرداده، ساده لوحانه اين حقيقت را انكار مي كند كه موقعيت و نفوذ منطقه اي ايران عملاً «مهارنشدني» است و هرگونه تلاش در اين مسير تنشهاي منطقه اي را افزايش خواهد داد.
به گزارش مهر، مجله «Monthly Review» در مقاله اي در شماره اخير خود به قلم «فلينت لورت» و «هيلاري مان لورت» به انتقاد از مذاكرات «سازش» خاورميانه در واشنگتن پرداخته و مي نويسد: نقش آفرينان خاورميانه مانند سوريه، حماس و ايران در اين مذاكرات شركت ندارند.
نويسندگان ضمن بي اثر خواندن تلاش هاي اوباما براي از سرگيري مذاكرات صلح خاورميانه مي افزايند: براي نمونه سوريه يعني كشوري كه از سال 1967 بخش قابل توجهي از سرزمين هاي آن تحت اشغال اسرائيل بوده در اين مذاكرات شركت داده نشده است. اين در حالي است كه بنا به طرح پيشگام اتحاديه عرب براي صلح، اسرائيل تا زماني كه از تمام سرزمين هاي اشغالي خارج نشده به صلح فراگير دست نخواهد يافت.
در اين مقاله آمده است: بسياري از تحليلگران به بي نتيجه و نامعقول بودن پيشبرد مذاكراتي كه در آن طرف فلسطيني نماينده احزاب، جوامع و گروههاي فلسطيني نيست و نمي تواند توافق صلح را پس از تأييد به تمام اقشار ملت فلسطين بقبولاند، اشاره كرده اند. به زعم نويسندگان، خيره كننده ترين ناكارايي مذاكرات مزبور در اين است كه حماس در آن شركت ندارد.
در متن مقاله آمده است: براي ما قابل درك است كه حماس نخواهد مستقيماً در مذاكرات با اسرائيل شركت كند، اما اين مسئله را به روشني اعلام كرده كه از نظر دولتمردان حماس هرگونه توافق صلح با اسرائيل در پي مذاكره با اعضاء ساف بايد تسليم مردم فلسطين شود تا آنها طي رفراندومي حقيقي آن رامورد تأييد قرار داده و يا رد كنند. گروه ساف قادر نخواهد بود مردم فلسطين را متقاعد كند پيماني را تأييد كنند كه با دولت نتانياهو بسته شده است.
نويسندگان در پايان با اشاره به مخالفت جدي جمهوري اسلامي ايران با مذاكرات سازش مي نويسند: دولت اوباما در حالي كه داعيه «مهار» ايران و مقابله با نفوذ اين كشور را سرداده، ساده لوحانه اين حقيقت را انكار مي كند كه موقعيت و نفوذ منطقه اي ايران عملاً «مهارنشدني» است و هرگونه تلاش در اين مسير تنشهاي منطقه اي را افزايش خواهد داد.

 



سرلشكر فيروزآبادي: محور اصلي بزرگداشت هفته دفاع مقدس مقايسه توانمندي هاي انقلاب است

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح اعلام كرد كه محور اصلي برنامه هاي بزرگداشت هفته دفاع مقدس مقايسه توانمندي هاي انقلاب در طول سي سال گذشته است.
به گزارش فارس، سرلشكر بسيجي دكتر «سيدحسن فيروزآبادي» ديروز در ديدار اعضاي ستاد بزرگداشت سي امين سالگرد دفاع مقدس كه در محل ستاد كل نيروهاي مسلح برگزار شد، با بيان اينكه ما در هفته بزرگداشت دفاع مقدس و در سي امين سال برگزاري آن بايد از شعارزدگي پرهيز كنيم، يكي از محورهاي كار در اين هفته را تبيين نقش امام(ره)، جمهوري اسلامي، ارزش ها و تفكر بسيجي و شهدا در پايه گذاري همه پيشرفت هاي علمي و اخلاقي كشور دانست.
وي با بيان اينكه در طول اين 30 سال هميشه از اين مسائل سخن گفته شده است، خاطرنشان كرد: بايد براي جوانان ايران، ملت هاي مسلمان و آزادگان جهان تبيين كنيم كه در سي سال قبل كه رژيم بعث عراق با تحريك آمريكا و رژيم صهيونيستي و حمايت شوروي و كشورهاي مرتجع عربي به ايران حمله كرد، اوضاع داخلي كشور ما و نيروهاي مسلح به چه شكلي بود و امروز پس از 30 سال در چه وضعيتي قرار دارد. سرلشكر فيروزآبادي در ادامه سخنانش به بررسي اجمالي وضعيت نيروهاي مسلح در 30 سال قبل و امروز پرداخت و گفت: ارتش در قبل از انقلاب كاملا وابسته به خارج به ويژه آمريكا بود اما امروز ارتش جمهوري اسلامي ايران با سوادترين و مدير و مدبرترين فرماندهان را تربيت مي كند. ارتش جمهوري اسلامي ايران يك ارتش تحقيقاتي و فناوري است و با توجه به تجارب هشت سال دفاع مقدس نيازهاي تجهيزاتي اش را شناخته و توليد كرده و از نظر تاكتيكي نيز به اندازه اي از توانايي رسيده كه مي تواند بنابر مقتضيات و نوع دفاع، تاكتيك هايش را تغيير دهد. اين همان ارتشي است كه در قبل از انقلاب پرسنل آن كارگران مستشاران آمريكايي بودند. وي به بررسي وضعيت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در 30 سال قبل و امروز پرداخت و گفت: سپاه نيرويي بود كه براي حفظ انقلاب در راه پيشرفت خود و همچنين مقابله با دشمنان نفوذي تاسيس شد اما وقتي جنگ تحميلي آغاز شد سپاه هاي استان هاي مرزي درگير جنگ به همراه پرسنل سپاه هاي ديگر شهرستانها در مقابل دشمن بعثي ايستادند و از انقلاب دفاع كردند.
سرلشكر فيروزآبادي در ادامه سخنانش گفت: امروزه سپاه از مدرن ترين ارتش هاي جهان محسوب مي شود و در زمينه جنگ هاي مدرن، نامتقارن و ... كاملا ورزيده بوده و براي اجراي هرگونه طرحي آماده است و بر همين اساس دنيا اعتراف مي كند نبايد با سپاه درگير شود. وي گفت: اين همان سپاهي است كه روزي فقط براي دفاع از امنيت انقلاب تاسيس شده بود اما امروز چندين نيرو دارد و هركدام از سپاه هاي استاني در منطقه خودشان يك ارتش بزرگ محسوب مي شود.
سرلشكر فيروزآبادي يادآور شد: امروزه، سپاه، عالمانه، مبتني بر تئوري هاي علمي و راهبردي و طراحي هاي عملياتي و تاكتيك هاي تجربه شده آماده است.
عضو شوراي عالي امنيت ملي به وزارت دفاع اشاره كرد و افزود: قبل از انقلاب، مقدار كمي در صنايع نظامي سرمايه گذاري شده بود كه خاصيت چنداني نداشت. وزارت دفاع قبل از انقلاب يك نوع سلاح ژ-3، آر پي جي7، مهمات توپخانه و مواد منفجره توليد مي كرد يعني كاركردي برابر يك هزارم كاركرد وزارت دفاع امروز داشت. از سوي ديگر امروزه به موازات پيشرفت ارتش و سپاه، ده ها هزار پروژه تحقيقاتي در نيروهاي مسلح براي خوداتكايي انجام شده است و چند هزار پروژه از اين پروژه ها نيز به سرانجام رسيده و به خط توليد منتهي شده است.
سرلشكر فيروزآبادي در بخش ديگري از سخنانش به بسيج اشاره كرد و افزود: وقتي حضرت امام راحل فرمودند مملكتي كه 20 ميليون جوان دارد بايد 20 ميليون تفنگدار داشته باشد، 10 ماه از پيروزي انقلاب نگذشته بود كه همه جوانان عطش آموزش براي دفاع از انقلاب اسلامي را داشتند.
وي يادآور شد: روزي كه جنگ تحميلي آغاز شد ما بسيجي تفنگ به دست براي رفتن به جبهه نداشتيم اما 160 گردان بسيجي سازمان يافته در آزادسازي خرمشهر شركت داشتند و امروز بيش از 10 ميليون بسيجي آماده رزم داريم و اصولا همه ملت ما بسيجي هستند. بسيجي سالهاي جنگ، امروز رئيس دانشگاه، رئيس كارخانه، رئيس پژوهشگاه و مسئول ساخت موشك شده است.

 



بررسي گلايه مطبوعات درباره نحوه توزيع يارانه ها و آگهي ها در كميسيون فرهنگي مجلس

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي از بررسي موضوع توزيع يارانه و آگهي در روزنامه ها در اين كميسيون خبر داد.
ستار هدايتخواه سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس در گفت وگو با فارس با اشاره به پيگيري هاي اين كميسيون در خصوص نحوه توزيع يارانه ها و كاغذ براي مطبوعات، گفت: برخي مطبوعات و رسانه هاي ارزشي و اصولگرا از اين موضوع گلايه دارند.
وي خاطرنشان كرد: بر همين اساس اعضاي كميسيون فرهنگي به كميته رسانه و هنر كميسيون ماموريت دادند كه اين موضوع را بررسي و پي گيري كند.
سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس در پايان درباره نحوه توزيع آگهي در روزنامه ها توضيح داد: با وجود وعده وزير ارشاد، هنوز گزارش مي رسد كه نحوه توزيع آگهي ها عادلانه نيست و به همين دليل مقرر شد كميته رسانه و هنر، اين موضوع را هم با جديت مورد پيگيري قرار دهد.

 



وال استريت ژورنال: روسيه و چين خلأ ناشي از تحريم ها عليه ايران را پر كرده اند

روزنامه وال استريت ژورنال بر ناكارآمدي تحريم هاي يكجانبه آمريكا و اتحاديه اروپا بر ضد ايران تأكيد كرد.
اين روزنامه طي گزارشي به قلم «رول مارك گرشت» (افسر سابق سازمان سيا) و «مارك دوبووتيز» (مدير اجرايي بنياد دفاع از دموكراسي) با بيان اينكه تحريم هاي آمريكا عليه ايران در 15 سال اخير بي فايده بوده و اثر آنها زود از بين رفته است نوشت: چين و روسيه خلأ ناشي از تحريم هاي عليه ايران را پر كرده اند و تا زماني كه آمريكا براي مقابله با خرابكاري آنها تصميم نگيرد به تضعيف تحريم ها ادامه خواهند داد.
وال استريت ژورنال با تصريح بر اينكه براي فشار بر ايران بايد روسيه و چين را تحت فشار قرار داد نوشت كه وزارت امور خارجه آمريكا به زودي فهرست جديد شركت هاي خارجي را كه به نقض تحريم هاي ايران متهم هستند اعلام خواهد كرد.
اين گزارش با اشاره به توافق سياسي شكننده ميان آلمان و ايتاليا براي حمايت از تحريم ها عليه ايران و از سوي ديگر، موج نگراني بازرگانان نسبت به اين توافق به نقل از اولريش اكرمن سخنگوي انجمن مهندسي آلمان اين پرسش را مطرح كرده كه اگر شركت هاي آلماني خارج شوند آيا ديگر شركت هاي غيرآلماني جاي آنها را نخواهند گرفت؟
وال استريت ژورنال افزود: با وجود روسيه و چين پاسخ به اين پرسش مثبت است.
همچنين اين روزنامه تأكيد كرد: روسيه وچين علي رغم تحريم ها تأكيد كرده اند بخش انرژي ايران همچنان به روي آنها باز است.
وال استريت ژورنال سپس در اين گزارش با اشاره به انصراف همكاري شركت توتال با ايران تحت فشارهاي پاريس و واشنگتن تصريح كرد: در سال 2009 شركت ملي نفت خام چين جاي شركت توتال فرانسه را در قراردادي به منظور توسعه بخش مهمي از ميدان گاز پارس جنوبي ايران گرفت.
همچنين اين گزارش يادآور شده است كه چاينا اويل كه بازوي تجاري شركت ملي نفت خام چين است از سال 2010به ايران بنزين مي فروشد.
وال استريت ژورنال افزود: يونيپك كه شاخه تجاري سينوپك شركت مواد شيميايي و نفت خام چين است در بهار سال 2010 پس از وقفه اي تقريباً شش ساله، فروش بنزين به ايران را از سر گرفت.
همچنين براساس گزارش رويترز شركت جوهاي جنرونگ چين نيز انتقال بنزين به ايران را برخي مواقع با همكاري ليتاسكو بازوي تجاري لوك اويل شركت بزرگ نفتي روسيه آغاز كرده است.
بنابر گزارش وال استريت ژورنال، پس از تصويب قانون جامع تحريم هاي ايران توسط آمريكا و تصويب قطعنامه 1929شوراي امنيت سازمان ملل، مقامات روسيه و چين با مقامات ايران در خصوص طرح هاي انرژي مشترك بطور علني گفت وگو كرده اند.
در همين حال، «سينوپك» در حال توسعه ميادين نفتي ايران و افزايش ظرفيت پالايش نفت خام اين كشور در پالايشگاه هاي تبريز، اراك و آبادان است.
شركت ملي نفت خام چين نيز در حال افزايش توليد نفت ايران از جمله در ميادين مهم آزادگان جنوبي و آزادگان شمالي و كوهدشت است.
بنابراين گزارش، شركت ملي نفت برون ساحلي چين همچنين با كمك به ايران براي توسعه ذخاير گاز طبيعي خود در ميدان پارس شمالي و ساخت تأسيسات مايع سازي گاز موافقت كرده است.
در بخش ديگري از اين گزارش آمده است: مسكو و پكن سخت تلاش كردند تا بتوانند در ازاي حمايت از قطعنامه 1929 بر ضد تهران، اقدامات تنبيهي جزيي تر واشنگتن را بر ضد خود لغو كنند و به موفقيت اندكي نيز دست يافتند.
اين گزارش افزود: هرگونه اقدام آمريكا بطور حتم خشم روسيه و چين و همچنين افرادي را در واشنگتن كه براي بهبود روابط با اين دو كشور تلاش كردند برخواهد انگيخت.
وال استريت ژورنال با بيان اينكه روسيه و چين مي توانند به چندين نحو تلافي كنند كه احتمالاً منافع راهبردي آمريكا و اروپا را بغرنج خواهد كرد نوشت: اگر دولت اوباما هيچ كاري نكند يا فقط شركت هاي كوچك متخلف روسيه و چين را با اهداف سياسي ساده تري در سوئيس و ونزوئلا تحريم كند افزايش مبادلات تجاري چين و روسيه با ايران احتمالاً در عزم راسخ اروپايي ها شكاف ايجاد خواهد كرد و به شكست سياست هاي ما در خصوص ايران منجر خواهد شد.

 



سلطانيه در نامه اي به مديركل آژانس: گزارش اخير آمانو كپي برداري از قطعنامه غيرقانوني 1929 است

سفير و نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي در نامه اي به آمانو گزارش اخير وي را «نامتوازن» خواند و اعلام كرد: اين گزارش بدون هيچ گونه توجيهي و به طرزي بي سابقه از بخش هايي از قطعنامه غيرقانوني 1929شوراي امنيت كپي برداري شده است.
علي اصغر سلطانيه سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در نامه اي به «يوكيا آمانو» مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي برخي نقطه نظرات جمهوري اسلامي در خصوص گزارش اخير آمانو را بيان كرد.
متن كامل اين نامه به شرح زير است:
مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي
براساس دستورالعمل دولت متبوعم، مايلم برخي نقطه نظرات اوليه جمهوري اسلامي ايران در خصوص گزارش جنابعالي به شماره
46 / GOV / 2020 مورخ 6 سپتامبر 2010 را به شرح زير بيان كنم:
1- در حالي كه گزارش جنابعالي يك بار ديگر مجدداً تأييد كرده است كه «آژانس به راستي آزمايي عدم انحراف مواد هسته اي اظهار شده در ايران ادامه مي دهد»، به نظر مي رسد كه اين گزارش تحت فشارهاي خارجي عبارت پردازي غيرمعمول را در رابطه با وظايف پادماني به كار گرفته است. زيرا آژانس صرفاً مي بايستي تاييد كند همانگونه كه بازرسان آژانس گزارش داده اند، عدم انحراف مواد هسته اي اظهار شده را راستي آزمايي كرده، تمامي مواد هسته اي اظهار شده حسابرسي شده و براي مقاصد صلح آميز هستند.
2- اين گزارش حاوي جزئيات بسيار زياد درباره فعاليت هاي فني معمولي جاري در چارچوب فعاليت هاي صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران است كه در تناقض با حفاظت از اطلاعات محرمانه حساس متعلق به كشورهاي عضو مي باشد.
3- گزارش در مورد اين گونه جزئيات فني ثابت مي كند كه آژانس به تمامي مواد و تأسيسات هسته اي در جمهوري اسلامي ايران دسترسي كامل داشته و از جمله نشان دهنده بازرسي مكرر با استفاده از اقدامات مراقبتي و نظارتي آژانس است.
لذا اين ادعا كه «ايران همكاري لازم را مبذول نداشته است» نادرست و گمراه كننده مي باشد. بايستي توجه داشت درخواست هاي بيشتر فراتر از مفاد پادمان جامع NPT قرار گرفته و اين درخواست ها به بهانه قطعنامه هاي غيرقانوني شوراي امنيت، مطرح مي شوند.
4- جمهوري اسلامي ايران براساس مفاد قانوني از قبيل مفاد اساسنامه آژانس و موافقتنامه پادمان، روشن ساخته است كه بنابر چه دلايلي قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران غيرقانوني و غيرقابل توجيه هستند. موضوع برنامه هسته اي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران به طور غيرقانوني به شوراي امنيت سازمان ملل متحد فرستاده شده و شوراي امنيت با تصويب قطعنامه هايي مبتني بر انگيزه هاي سياسي، غيرقانوني و ناعادلانه، رويكردي اشتباه را اتخاذ كرده است.
5- اين گزارش بدون هيچ گونه توجيهي و به طرزي بي سابقه از بخش هايي از قطعنامه غيرقانوني 1929 شوراي امنيت كپي برداري كرده است. اين شيوه درستي براي گزارش دهي از سوي يك آژانس تخصصي مستقل نيست و (به اين ترتيب) وارد بازي سياسي كشورهاي خاصي شده است. آژانس با اتخاذ چنين رويكرد اشتباهي قطعاً از اساسنامه خود منحرف شده، اعتبار خود را خدشه دار كرده و استقلال خود را زير سؤال برده است.
6- آخرين مطلب، اما نه چندان كم اهميت در رابطه با اصطلاح «مطالعات ادعايي» است. آژانس بايستي به خاطر داشته باشد كه طبق مداليتي حل و فصل موضوعات باقيمانده ( 711 / INFCIRC) اين يك موضوع باقيمانده نيست.
به علاوه همانگونه كه از سوي مديركل قبلي اعلام شده اين واقعيت كه مطالب مربوطه به مطالعات ادعايي فاقد اصالت بوده، هيچ گونه مواد و قطعات هسته اي در رابطه با مطالعات ادعايي وجود نداشته است، در اين گزارش حذف شده اند. در همين زمينه مفهوم «ابعاد نظامي احتمالي» يقيناً خارج از چارچوب مداليتي
( 711 / INFCIRC) كه قبلاً در مورد آن با آژانس مذاكره و توافق شده است و همچنين شرح وظايف آژانس قرار مي گيرد.
مايه بسي تأسف است كه علي رغم توضيحات تفصيلي ما قبل از توزيع گزارش، گزارش جنابعالي واقعياتي را كه قبلاً از سوي سلف شما براساس گزارش بازرسان گزارش شده بود، كاملاً از قلم انداخته و يك گزارش نامتوازن مي باشد.
اينجانب هنوز اميدوارم كه اين موارد صرفاً اشتباهات فني از سوي آژانس در تهيه گزارش بوده و يك رويكرد سياسي جديد نباشد و صميمانه منتظر اقدامات جبراني جنابعالي در اين خصوص مي باشم.
تكرار ادعاهاي آمانو
مدير كل آژانس با تكرار ادعاي همكاري نكردن ايران، مدعي شد: در حالي كه آژانس هم چنان به راستي آزمايي انحراف نداشتن مواد هسته اي اعلام شده در ايران ادامه مي دهد، ايران همكاري لازمي را كه به آژانس اجازه مي دهد تاييد كند تمامي مواد هسته اي اعلام شده در ايران داراي فعاليت هاي صلح آميز هستند، نداشته است.
به گزارش ايسنا، بنابر اعلام دبيرخانه آژانس بين المللي انژري اتمي، يوكيا آمانو - مدير كل آژانس ديروز در نطق آغازينش در برابر 35 عضو شوراي حكام درباره «اجراي توافقنامه پادمان ها در جمهوري اسلامي ايران» ادامه داد: همكاري مورد نياز در كنار ديگر مسائل شامل اجراي قطعنامه هاي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي و شوراي امنيت سازمان ملل، اجراي پروتكل الحاقي و كد اصلاحيه 1/3 و نيز توضيح درباره مسائل مربوط به ابعاد نظامي احتمالي در برنامه هسته اي ايران است. مدير كل آژانس بدون توجه به حق قانوني ايران براي انتخاب بازرسان آژانس ادامه داد: با نهايت تاسف از تصميم ايران براي نپذيرفتن انتصاب دو بازرس كه اخيرا در ايران بازرسي هايي انجام داده بودند، مطلع شدم.
ايران چندي پيش در نامه اي به آژانس اعلام كرد كه دو بازرس مذكور گزارش هاي محرمانه اي را كه براي آژانس جمع آوري شده بود در اقدامي غيرقانوني به رسانه ها و سرويس هاي جاسوسي غرب انتقال داده اند و از آژانس خواست كه اين دو بازرس را تغيير داده و بازرسان جديدي را به ايران معرفي كند. وي مدعي شد: من اعتماد كاملم را به حرفه اي گري و بي طرفي بازرس هاي مربوطه اعلام مي كنم. هر دو (بازرس) از چرخه سوخت هسته اي كاملا مطلع هستند و در ايران تجربه طولاني مدتي دارند. همان طور كه در گزارشم خاطرنشان كردم، مخالفت مكرر ايران با انتصاب بازرسان باتجربه در چرخه سوخت هسته اي و تاسيسات ايران به روند بازرسي ضربه مي زند. مدير كل آژانس در ادامه گفت: يك بار ديگر از ايران مي خواهم در تصميم مورخ 16 ژانويه 2007 خود كه از آژانس درخواست كرد از انتصاب 38 بازرس صرف نظر كند، تجديدنظر كند.
آمانو هم چنين در بخش ديگري از اين سخنراني درباره راكتور تحقيقاتي تهران اظهار كرد: درباره درخواست ايران از آژانس براي تسهيل تامين سوخت هسته اي راكتور تحقيقاتي تهران، من به مشورت با همه طرف هاي مربوطه ادامه دادم. آمانو ادامه داد: اواخر ژوييه آمادگي ام را براي ميزباني نشستي به منظور تسهيل اين روند به تمامي طرف هاي مربوطه اعلام كردم. هم چنان براي برگزاري چنين نشستي مشروط بر توافق همه طرف هاي مربوطه آماده هستيم.

 



اعلام آمادگي كاخ سفيد براي از سرگيري گفت وگو با ايران

معاون وزير خارجه آمريكا اعلام كرد كه واشنگتن آماده است در چارچوب گروه 6 با ايران وارد گفت وگو شود.
«ويليام برنز» در گفت وگو با خبرگزاري اينترفكس اظهار داشت: واشنگتن هم چنان بر پيشنهاد قبلي خود درخصوص آمادگي براي از سرگيري گفت وگوهاي ديپلماتيك با ايران باقي است.
وي با اشاره به تماس هاي كاترين اشتون رئيس سياست خارجه اتحاديه اروپا با ايراني ها براي فراهم كردن مقدمات يك ديدار جديد گفت، طرف آمريكايي آماده است تا طبق تعهدات ايران به آژانس بين المللي انرژي اتمي و شوراي امنيت سازمان ملل تمام تلاش خود را براي ايجاد راه حلي ديپلماتيك در قبال اين مساله به كار گيرد.
به گزارش روزنامه روسيا اليوم، برنز ادامه داد: واشنگتن همچنين آماده است تا مساله تجهيز مركز پژوهش هاي تهران (راكتور تحقيقاتي تهران) به سوخت هسته اي را در راستاي تلاش هاي ديپلماتيك كميته شش جانبه مورد بررسي قرار دهد.

 



مديركل مطبوعات داخلي خبر داد
 پرداخت هديه رئيس جمهور در 6 ماهه دوم سال

مدير كل مطبوعات داخلي با اشاره به هداياي رئيس جمهور به مناسبت روز خبرنگار گفت: مبالغ اين هديه تصويب شده و از محل تامين اعتبارات ويژه رئيس جمهور پرداخت خواهد شد؛ نحوه پرداخت در آينده نزديك اعلام مي شود كه مسلما در شش ماهه دوم سال جاري خواهد بود.
سيداحسان قاضي زاده ـ مدير كل مطبوعات داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي - در نشست خبري گفت: ليست نهايي خبرنگاران را بعد از تنظيم براي نهاد رياست جمهوري ارسال مي كنيم تا هديه شامل 300 هزار تومان براي خبرنگاران مجرد و 400 هزار تومان براي خبرنگاران متاهل در صورت تاييد نهايي به خبرنگاراني كه در بانك اطلاعاتي خبرنگاران وزارت ارشاد هستند، تعلق بگيرد.
او همچنين از توزيع 8 هزار و 300 بن كارت كتاب به خبرنگاران كل كشور خبر داد و گفت: از اين بين 5 هزار بن كارت در 29 استان و 3 هزار و 300 بن كارت ديگر در تهران توزيع شده است.
وي همچنين به بحث معافيت مالياتي خبرنگاران اشاره و اظهار كرد: آنچه كه در قانون پيش بيني شده و صراحت دارد و اداره كل مطبوعات داخلي نيز آن را انجام داده است، بحث معافيت مالياتي دفاتر نشريات بوده است اما در حال پيگيري معافيت مالياتي خبرنگاران هستيم.
او خاطرنشان كرد: براي معافيت خبرنگاران از پرداخت ماليات بايد وزارت امور اقتصاد و دارايي و نيز سازمان ماليات كشور پيشنهاد اين طرح را در هيات دولت مطرح كرده تا به صورت قانون در مجلس مصوب شود و به اين ترتيب اين عمل در آستانه انجام قرار بگيرد و اين در حيطه وظايف ما نيست.
به گفته او در حال حاضر مطرح مي شود كه خبرنگاران آزاد مشمول معافيت مالياتي مي شوند كه اين امر مي تواند باعث جدايي خبرنگاران از رسانه ها و فعاليت آزاد آنان شود، ما خواهان عموميت پيدا كردن قانوني هستيم تا تمام خبرنگاران را شامل معافيت مالياتي بداند.
مدير كل مطبوعات داخلي و خبرگزاري ها در ادامه به اينكه همه خبرنگاران فعال در رسانه هاي غيردولتي مشمول بازنشستگي تحت قانون مشاغل سخت مي شوند گفت: به دنبال آن هستيم كه خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان را نيز تحت حمايت اين قانون قرار دهيم.
وي تاكيد كرد: سنوات خدمتي كه خبرنگاران مي گيرند با 20 سال سابقه كار معادل همان 30 سال دريافتي خواهد بود. حتي سنوات زير 20 سال نيز معادل يك سال و نيم به اعضاي هر سال محاسبه مي شود، در اين راستا تاكنون 7 يا 5 مورد به اين ترتيب بازنشسته شده اند.
به گفته قاضي زاده قانون مشاغل سخت در حوزه مطبوعات شامل حال سردبير، دبير، خبرنگار، عكاس، ويراستار خبر و كاريكاتوريست مي شود و ملاك وزارت رفاه و تامين اجتماعي براي لحاظ شدن سنوات كار تاييد معاونت مطبوعاتي است.

 



انتصاب هرمان ناكارتس به عنوان معاون جديد امور پادمان آژانس

يوكيا آمانو، هرمان ناكارتس را به عنوان معاون جديد امور پادمان خود منصوب كرد.
به گزارش آسوشيتدپرس از وين مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي روز دوشنبه رئيس جديد بخش مسئول تحقيقات در خصوص فعاليتهاي هسته اي ايران را معرفي كرد.
اين پست با خروج اولي هاينونن خالي مانده بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14