(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 27 شهريور 1389- شماره 19743

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ديپلماسي از نوع بيش فعالي! (يادداشت روز)
رئيس جمهور در ديدار سفراي ايران در كشورهاي اروپايي:
ايران از گفت وگو استقبال مي كند اما زير بار زور نمي رود
دگرگوني (گفت و شنود)
درخواست 1+5 براي از سرگيري مذاكرات با ايران
احمدي نژاد در مصاحبه با شبكه «ان بي سي» آمريكا: تحريم هاي بيشتر نمي تواند آسيبي به ايران برساند
انبار علوفه سازمان CIA پس از 5 ماه رسما ناامن اعلام شد (خبر ويژه)
وقتي روزنامه نگار سلطنت طلب به كاهدان حقوق بشر مي زند! (خبر ويژه)
سايت صهيونيستي: تا اسلام در ايران باشد روي آرامش نمي بينيم (خبر ويژه)
آمريكا، انگليس و فرانسه دست به گريبان بحران بزرگ اقتصادي (خبر ويژه)
كيهان در كمين است با هم دعوا نكنيد! (خبر ويژه)
كيهان و خوانندگان



ديپلماسي از نوع بيش فعالي! (يادداشت روز)

كودكي را تصور كنيد كه بسيار پرتحرك و پرجنب وجوش است؛ به گونه اي كه فعاليت زياد جسمي او ديگر اعضاي خانواده را آزرده خاطر نموده و در خيلي از موارد آن فعاليت ها و جنب وجوش ها و شيطنت ها دردسرهاي عجيب و غريبي را به همراه داشته است.
علاقه به بازي هاي خطرناك- مثلا بازي با كبريت يا دست زدن به اجاق گاز- از جمله گرايش هاي غيرطبيعي كودك مورد اشاره است. معمولا والدين اين كودك و امثال آن در چنين حالتي بچه خود را براي اطرافيان و اقوام، باهوش و بازيگوش توصيف مي كنند تا قدري خرابكاري ها و بعضا اعمال غيرقابل توجيه كودك خود را بپوشانند آنهم كودكي كه نوعي اضطرار و ناگزيري براي خرابكاري دارد.
اما آنچه جاي تامل دارد و آن نكته اي است كه روان شناسان و كارشناسان علوم تربيتي نسبت به آن هشدار مي دهند اختلالي به نام «بيش فعالي» است يعني گاهي اوقات تحركات، جنب وجوش ها و شيطنت ها نه تنها به معناي باهوشي و بازيگوشي نيست بلكه به علت اختلالي مي باشد كه گريبانگير آن كودك شده است.
به عبارت ساده «بيش فعالي» اختلالي رفتاري است كه در آن كودك هرچند پرتحرك و پرفعاليت است اما با نقص توجه و عدم تمركز روبروست. كارشناسان علوم تربيتي معتقدند مرز تشخيص كودكاني كه از مرضي به نام «بيش فعالي» برخوردارند با كودكان باهوش و بازيگوش در اين دقت نهفته است كه در بچه هاي سالم و باهوش فعاليت و تحرك زياد باعث كاهش بازده كودك در اموري چون تحصيل و روابط اجتماعي نمي شود. خلاصه مطلب اين كه مرز تشخيص ميان اين دو دسته از كودكان ناظر به عملكردهاست نه ميزان انرژي و فعاليت آنها.
غرض از آنچه در بالا بدان اشاره شد وضعيت و موقعيتي است كه اكنون جبهه نظام استكبار در عرصه سياست دچار اختلالي به نام بيش فعالي شده و با آن دست و پنجه نرم مي كند. اين نكته اي درخور تامل است كه رهبر بصير انقلاب در ديدار اخير نمايندگان مجلس خبرگان با ايشان- پنج شنبه 25/6/89- مطرح نموده و با تاكيد بر استحكام و قدرت روزافزون جبهه اسلامي و در سوي مقابل استيصال و دستپاچگي بيش از پيش جبهه نظام استكباري بيان مي دارند: «امروز بارزترين نكته در رفتار جبهه نظام استكبار وجود بيماري به نام «بيش فعالي است» كه آثار آن تحرك و فعاليت بسيار اما بدون تمركز و هدف است.»
در همين زمينه ذكر نكاتي قابل اعتناست:
1- شرايط كنوني دنيا و شواهد و قرائني كه در عرصه سياست بين الملل به وضوح قابل رويت است حكايت از نابساماني و بهم ريختگي جبهه نظام استكباري به سركردگي آمريكا دارد. آخرين نمونه، اقدام جنون آميز هتك حرمت به ساحت قدسي قرآن مجيد در آمريكا است.
اقدامي كه با خيزش و خروش جهان اسلام مواجه شد و هرچند قلب 5/1 ميليارد مسلمان را جريحه دار ساخت اما بر ضعف و استيصال و زبوني ايالات متحده دلالت داشت.
ناگفته پيداست كه هتك حرمت قرآن كريم آنهم در سالگرد حادثه مرموز 11 سپتامبر سناريوي از پيش تعيين شده افراطيون آمريكايي و لابي صهيونيستي بود كه مي پنداشت با اين حركت وقيحانه قداست باورهاي اسلامي- كه مهمترين مانع و سد بر راه افزون طلبي ها و چپاولگري هاي آمريكاييان و مستكبران است- را شكسته و موج اسلام خواهي را به چالش مي كشاند. اما اين هدف واهي و شوم نه تنها محقق نگشت بلكه موجي از نفرت جهاني براي ايالات متحده به ارمغان گذاشت تا جايي كه بسياري از شخصيت هاي غربي و آمريكايي تاكيد مي كنند كه واشنگتن در ارزيابي و برآورد اين اقدام خود به منظور اهداف خاص، اشتباهي بزرگ را مرتكب شده كه تبعات آن غيرقابل پيش بيني است.
پرسش اصلي كه ذهن بسياري از تحليلگران و استراتژيست ها را مشغول ساخته آن است كه آمريكايي ها با چه هدفي و به چه منظور تصميم گرفتند كه در سالگرد 11 سپتامبر و در صورتي كه دولت اوباما طي 20 ماه گذشته مدام بر اين مسئله تاكيد دارد كه با «اسلام و مسلمانان سر جنگ ندارد»! سناريو هتك حرمت به قرآن را كليد بزنند؟
آيا اين اقدام جنون آميز در راستاي آنچه كه به اصطلاح «ديپلماسي هوشمند» نام نهاده اند قابل توجيه است؟!
جالب آن كه چندي است آمريكايي ها بر مقوله «ديپلماسي عمومي»- تاثيرگذاري بر افكار عمومي دنيا از طريق ابزارهاي غيررسمي- تمركز كرده اند تا به قول موسسه آمريكايي بروكينگز با اين روش اعتماد از دست رفته نسبت به واشنگتن آن هم در مقياس جهاني به نوعي بازسازي و احياء شود.
اما علي رغم تمامي تلاش ها و تقلاها و تحرك هاي كاخ سفيد، هتك حرمت لابي آمريكايي- صهيونيستي به قرآن مجيد موجب شده تا ثمره ديپلماسي عمومي آمريكا نه تنها به بار ننشيند بلكه نفرت صدها ميليون مسلمان و حتي غيرمسلمانان از اديان مختلف وضعيتي را براي دولت اوباما رقم بزند كه حداقل مي توان از آن با توصيف نشستن روي اره ياد كرد! بي آن كه راه پس و پيشي وجود داشته باشد!
بلا و مصيبتي كه دقيقاً بر سر رژيم صهيونيستي پس از حمله به كاروان آزادي آمده است.
البته در پرانتز اين نكته را بايد افزود كه بسياري از كارشناسان و ناظران سياسي معتقدند اقدام قرآن سوزي در چند شهر آمريكا كه امروز گلوي ديپلماسي اين كشور را به شدت فشار مي دهد دست پخت صهيونيست ها بوده است تا از فشار سهمگين افكارعمومي دنيا نجات يابند چرا كه بعد از جنايت ددمنشانه صهيونيست ها در حمله به كاروان آزادي در آبهاي بين المللي، موج اعتراضات و خيزش و خروش ملت هاي آزاده دنيا، اين رژيم را در سخت ترين شرايط تاريخي خود قرار داده است.
بنابراين اكنون بحران استراتژيك و مشترك آمريكايي ها و صهيونيست ها چيزي جز بحران مشروعيت در صحنه بين المللي نيست.
2- از تناقض هاي ديگري كه آمريكا در عرصه بين المللي با آن روبروست مسئله پاكستان است.
دو ماه پيش در جريان سفر هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا- كه همچون كودكان بيش فعال ناآرام و پرجنب وجوش است- به پاكستان، واشنگتن با يك مانور رسانه اي اعلام كرد كه 500 ميليون دلار كمك مالي به اسلام آباد كرده است و اين تنها بخشي از بسته 5/7 ميليارد دلاري است كه كنگره آمريكا سال گذشته براي كمك به پاكستان تصويب كرده است.
اما با رخداد حادثه غم انگيز سيل ويرانگر در پاكستان و آواره شدن بيش از 20 ميليون انسان در اين كشور آمريكايي ها نه تنها ديگر از كمك مالي حرفي به ميان نمي آورند و علي رغم تمام ادعاهاي حقوق بشري اقدامي نكرده اند بلكه در دو هفته گذشته حملات هوايي هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا به پاكستان تداوم يافته و در اين ميان دهها نفر از انسان هاي بي گناه نيز كشته شده اند.
بي شك در قاموس سياست آمريكايي ها اين جنايت ها و آدم كشي ها آنهم به بهانه مبارزه با تروريسم و القاعده در راستاي ديپلماسي هوشمند معنا و مانور داده مي شود.
3- امروز مرض «بيش فعالي» جبهه نظام استكباري به سركردگي آمريكا علي رغم حجم انبوهي از تلاش ها و ترفندها براي حذف و يا دست كم خارج كردن جبهه اسلامي و بلوك مقاومت اسلامي از صحنه تصميم گيري در عرصه بين الملل، بيش از هر كجا در منطقه خاورميانه به چشم مي خورد.
افغانستان به باتلاقي براي آمريكايي ها تبديل شده است كه اكنون پس از 9 سال لشكركشي به اينكه كشور دستاوردي براي واشنگتن به همراه نداشته است.
در صحنه عراق نيز به اعتراف مقامات و رسانه هاي آمريكايي آن كه پيروز ميدان بوده جمهوري اسلامي ايران است چرا كه امروز بيشترين تاثيرگذاري را بر اين كشور دارد.
آمريكايي ها در كارزار رويارويي با ايران اسلامي نيز علي رغم اعمال تحريم هاي يكجانبه آنهم پس از تحريم هاي شوراي امنيت طرفي نبسته اند تا جايي كه در كوران اين تحريم ها ايران بر افزايش مبادلات تجاري و اقتصادي خود افزوده است. از يكسو چين و روسيه مشتاقانه با ايران در حوزه هاي مختلف اقتصادي همكاري مشترك دارند طوري كه هفته گذشته صداي «وال استريت ژورنال» درآمد و تاكيد كرد كه چين و روسيه خلأ تحريم هاي يكجانبه بر ضد ايران را پر كرده اند و اين باعث شده تا شكافي عميق در ميان كشورهاي اروپايي بوجود بيايد چرا كه آنها مشاهده مي كنند در شرايطي كه در بحران مالي و اقتصادي افسارگسيخته اي قرار دارند بازار مصرف ايران را نيز از دست داده اند و بلافاصله چين و روسيه از اين فرصت استفاده مي كنند.
همچنين در ادامه ناكارآمدي تحريم هاي آمريكا و همپيمانانش بايد به تركيه نيز اشاره كرد كه همين دو روز پيش «رجب طيب اردوغان» در ديدار با معاون اول رئيس جمهور كشورمان بي پرده و با صراحت از سه برابر شدن افزايش روابط اقتصادي و تجاري تركيه با ايران درآينده خبر داد.
البته اينها تنها نمونه اي از بسيارهاست و مشتي از خروارها.
4-آمريكايي ها در راستاي همان تحركات و تقلاهاي بي نتيجه كه بيشتر از سر دستپاچگي و استيصال است ميانجيگري مذاكرات سازش ميان صهيونيست ها و تشكيلات خودگردان را كليد زده اند. هر چند دو دور اين مذاكرات- در واشنگتن و شرم الشيخ- نشان داد كه از همان ابتدا مذاكرات شكست خورده و بي نتيجه خواهد بود اما اين دخالت آمريكايي ها كه تنها هدف شان وجه المصالحه قرار دادن حقوق حقه ملت فلسطيني است ناشي از همان بيش فعالي در عرصه سياست است چرا كه بر شرايط و واقعيات موجود تمركزي ندارند.
5- همه تحركات و تلاش هاي آمريكا براي بهبود وجهه مورد خدشه اش در افكارعمومي دنيا و از سويي تمام ترفندها و دسيسه ها بر ضد جبهه اسلامي و بخصوص انقلاب اسلامي به منظور جلوگيري از نهضت بيداري اسلامي در حالي است كه؛ اولا؛ آمريكايي ها و نظام استكباري دنيا در پياده كردن اهداف زياده خواهانه و چپاولگرانه خود ناكام مانده و قدرت سياسي، اقتصادي و نظامي آنها نسبت به سال هاي نه چندان دور در سراشيبي افول و ضعف قرار گرفته است.
ثانياً؛ جبهه نظام اسلامي قدرتمندتر از گذشته به مسير خود ادامه مي دهد و شرايط امروز در فلسطين، لبنان، سوريه و تركيه كاملاً متفاوت نسبت به قبل است. همين چند روز پيش بود كه مردم تركيه در يك همه پرسي به تغيير قانون اساسي خود به نفع اسلام گرايان راي دادند و «نه» بزرگ خود را به رخ لائيك ها كشيدند.
شرايط و اقتدار روزافزون ايران اسلامي نيز در صحنه منطقه اي و بين المللي به گونه اي است كه بي نياز از هرگونه توضيح و توصيف است. الهام پذيري كشورهاي منطقه از مقاومت ايران اسلامي كابوسي تمام نشدني را براي مستكبران و افزون طلبان به تصوير كشانده است.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارنوت هفته پيش پس از اعلام همه پرسي در تركيه با حالتي عجز آلود و در گزارشي كه التهاب و نگراني از آن مي باريد نوشت: «تركيه در حال تبديل شدن به ايراني ديگر است».
يادآوري اين نكته خالي از لطف نيست كه امروز آمريكا در بحران مالي ويران كننده اي به سر مي برد و با مشكلاتي دست و پنجه نرم مي كند كه قادر به حل آنها نيست حتي بحران زيست محيطي خليج مكزيك امروز براي اين كشور يك معضل و مشكل چالش زا شده است بطوري كه ماهها پس از نشت نفت در اين خليج كارشناسان آمريكايي معتقدند مقادير زيادي نفت خام در عمق خليج مكزيك وجود دارد و در واقع هزينه ميلياردها دلار براي مهار نفت تنها در سطح خليج مكزيك بوده و نسبت به عمق آن توجهي نشده است.
جالب است كه «چارلز هايكينسون» استاد دانشگاه جورجيا سه روز پيش افشا كرد كه 70 تا 79 درصد از نفت نشت شده در خليج مكزيك هنوز در آبهاي اين خليج وجود دارد.
با توجه به مطالب پيش گفته سوال اين است كه اين همه هياهو و سرو صداي آمريكايي ها در صحنه بين الملل و دخالت در امور مختلف بخاطر چيست؟ اين سوال را هم بايد اضافه كرد كه نتيجه اقدامات آمريكايي ها چه بوده است؟
پاسخ سوال اول با توضيحاتي كه در اين نوشته آمد سخت نيست، آمريكايي ها چاره را در آن ديده اند كه شكست ديپلماسي خود را با مانور رسانه اي بپوشانند ولاغير؛ چرا كه خود آمريكايي ها -همانطور كه اخيراً هنري كيسينجر استراتژيست برجسته آمريكايي اعتراف كرد- مي دانند ديپلماسي آمريكا در برابر ايران- پرچمدار جبهه اسلامي- شكست خورده است.
اما پاسخ سوال بعدي به محور اصلي اين نوشته برمي گردد و بايد گفت، بيش فعالي ديپلماسي آمريكايي ها كار دست آنها داده است و در حالي كه گمان مي كنند باهوش هستند و از ديپلماسي هوشمند بهره مي گيرند خروجي اقدامات آنها بر جنون روزافزون اين ديپلماسي تاكيد دارد و اقدام اخير آنها در هتك حرمت نسبت به ساحت مقدس قرآن علامت و مشخصه باليني رفتار آمريكايي ها و جبهه نظام استكباري است.
حسام الدين برومند

 



رئيس جمهور در ديدار سفراي ايران در كشورهاي اروپايي:
ايران از گفت وگو استقبال مي كند اما زير بار زور نمي رود

رئيس جمهور كشورمان تاكيد كرد ايران از گفت وگو با همه كشورهاي اروپايي استقبال مي كند اما با هرگونه زورگويي مخالف است.
دكتر محمود احمدي نژاد پنج شنبه شب در ديدار سفيران جمهوري اسلامي در كشورهاي اروپايي با اشاره به نگاه جهاني ايران به تحولات بين المللي در عرصه هاي مختلف تاكيد كرد: ماموريت اصلي نمايندگي هاي ايران در خارج كشور، گسترش، تحكيم و تعميق روابط با همه كشورهاست.
رئيس جمهور گفت: ايران از گفت وگو و مذاكره با همه كشورها از جمله اتحاديه اروپايي استقبال مي كند اما با هرگونه تسلط و زورگويي مخالف است.
دكتر احمدي نژاد همراهي اتحاديه اروپا با قطعنامه تحريم را نوعي بداخلاقي توصيف كرد و افزود در فضاي اقتصاد آزاد هر نوع تحريم شكست خورده است.
رئيس جمهور با قدرداني از تلاش هاي وزير امورخارجه و نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج كشور خاطرنشان كرد: در سياست خارجي ما انفعالي وجود ندارد و آينده نزديك از آن ايران است.
سياست خارجي اروپا
در دوران بوش منفعل بود
منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان نيز بعدازظهر پنجشنبه در نخستين همايش منطقه اي سفرا و روساي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در اروپا گفت: منفعل بودن سياست خارجي اروپا در 8 سال دوران حكومت جمهوري خواهان در آمريكا كه برخي از آن تعبير به «نداشتن سياست خارجي» مي كنند، اتحاديه اروپا را در پايين ترين حد تاثيرگذاري قرار داده است.
وي يكي از بحث هاي مستمر در دستگاه ديپلماسي را رصد كردن روابط و مناسبات با اروپا دانست كه از پيشينه اي طولاني در روابط با ايران برخوردار است.
وي با بيان اينكه روابط ايران و اروپا در 150 سال گذشته فراز و نشيب هاي فراواني داشته، خاطرنشان كرد: تصور اروپا اين بود كه او بايد راهبري مناسبات خارجي با ديگران را داشته باشد و اوست كه مباني روابط، مفاهيم در روابط، راهبردها و رويكردها در روابط با ديگران را تنظيم مي كند.
متكي با ذكر اين نكته كه دو تحول عمده موجب شد كه ما شاهد تغيير قابل توجهي در اين مناسبات بين اروپا و جهان خارج باشيم، اظهار داشت: نخستين تحول افزايش آگاهي ملت هاست. كشورهاي مختلف بعد از پايان دوره استعمار و بعد از گذر از ديكتاتوري هاي حاكم و شناخت بيشتر مناسبات جهاني، داراي مواضع و نظراتي هستند كه اگر نگوييم در بسياري از زمينه ها، حداقل در بخشي از حوزه هاي مرتبط با منافع ملي آنها، در تعارض راهبردها و رويكردهاي كشورهاي غربي در مناسبات با آنهاست.
به گفته وزير خارجه اين رشد آگاهي و مسئوليت پذيري دولت هاي برآمده از اراده مردم در كشورهاي در حال توسعه، به عنوان پديده اي جديد خود را بر روابط بين الملل تحميل مي كند.
رئيس دستگاه ديپلماسي اضافه كرد: نكته دومي كه موجب ايجاد اين تحول جديد در مناسبات حاكم بر روابط بين المللي شد، اشتباهات و شكست هاي نسبتا پي در پي سياست هاي منطقه اي و فرامنطقه اي بلوك غرب و اروپا در مناسباتش با ديگران به ويژه در برخورد با بحران ها و مشكلات مناطق مختلف جهان بود كه آن را تدوين و تصميم سازي كرد و سپس آن سياست ها را عملياتي نمود.
متكي در عين حال يادآور شد: لجام گسيختگي، از دست دادن عنان و بي محابا و غيرمنطقي عمل كردن غرب در برخي از حوزه ها از جمله حقوق مسلم ديگر ملت ها، شكنندگي را در سياست هاي غرب براي تبيين در جامعه بين المللي بيشتر و بيشتر كرده است.
در ابتداي اين همايش، علي آهني معاون اروپاي وزارت امور خارجه نيز با بيان اين كه برگزاري اين همايش در اين مقطع بسيار حائز اهميت است، خاطرنشان كرد: اين همايش فرصتي براي همفكري و هم انديشي با سفرا و مسئولان نمايندگي هاي ايران در كشورهاي اروپايي است كه نوعا از همكاران مجرب هستند.
آهني ادامه داد: پشت سر گذاشتن اين مقطع نويد بخش چشم انداز مطلوب و اميدبخشي براي ملت و كشورمان خواهد بود و موجب ناكامي و ياس دشمنان نظام خواهد شد.
معاون اروپاي وزير امورخارجه با اشاره به برنامه هاي در نظر گرفته شده براي اين همايش سه روزه اضافه كرد: در نظر گرفته ايم تعداد موضوعات را محدود كنيم تا بتوانيم با زمان بيشتري از ديدگاه هاي سفرا و مسئولان نمايندگي حداكثر بهره را داشته باشيم، موضوعاتي كه در پيش است درخصوص تعاملات با اروپا از ابعاد اقتصادي، سياسي، فرهنگي، علمي و چالش ها، فرصت ها و راهكارهاي موجود در اين موارد در جهت تامين هر چه بهتر منافع ملي كشورمان بررسي مي شود.
وي تصريح كرد: موضوع همكاري هاي تجاري و اقتصادي و راهكارها براي گذر از شرايط فعلي از ديگر مواردي است كه در اين همايش به بحث گذاشته مي شود كه در اين راستا از تعدادي از وزيران و روساي سازمان هاي مربوطه نيز دعوت كرده ايم تا در اين زمينه بحث و تبادل نظر شود.
گفتني است در اين همايش رامين مهمان پرست سخنگو، امير منصور برقعي قائم مقام، علي آهني معاون اروپا، محمد مهدي آخوندزاده معاون حقوقي و بين المللي، محمدباقر خرمشاد معاون آموزش و پژوهش، حسن قشقاوي معاون كنسولي، امور مجلس و ايرانيان خارج از كشور و فرحي معاون مالي وزارت امورخارجه و 31 سفير و سركنسول جمهوري اسلامي ايران در 28 كشور اروپايي شركت داشتند.

 



دگرگوني (گفت و شنود)

گفت: يكي از سايت هاي ضد انقلاب با انتقاد از سران فتنه خطاب به آنها نوشته است، «بدجوري سر ما را كلاه گذاشتيد، خودتان راحت مي گرديد و به عيش و نوش مشغوليد ولي هواداران بيچاره را دم تيغ داديد و به خاك سياه نشانديد»!
گفتم: سران فتنه كه از همه بدبخت تر و فلك زده تر هستند.
گفت: سران فتنه هم بايد به سازمان هاي جاسوسي آمريكا و اسرائيل و انگليس اعتراض كنند و بگويند كه چرا آنها را به اين حال و روز انداخته اند...؟!
گفتم: ولي مطابق اسناد موجود، سران فتنه از آمريكا و كشورهاي اروپايي و برخي كشورهاي عربي پول هاي كلاني گرفته بودند و مفت و مجاني براي آنها كار نكرده اند.
گفت: همين سايت ضد انقلابي خطاب به سران فتنه نوشته؛ پس چي شد آن دگرگوني و تغييري كه وعده اش را داده بوديد؟! نكند كه خواب سوءاستفاده ديگري از ما ديده ايد؟!
گفتم: از شخصي پرسيدند «دگرگوني» يعني چي؟ و يارو كه فروشنده پياز و سيب زميني بود در پاسخ گفت؛ دگرگوني يعني اين كه اگه اين «گوني» نشد، برو تو اون «گوني»!

 



درخواست 1+5 براي از سرگيري مذاكرات با ايران

سرويس سياسي-
يك خبرگزاري غربي از درخواست كشورهاي عضو گروه 1+5 از ايران براي از سرگيري مذاكرات خبر داد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس در اين باره گزارش داد، كشورهاي آمريكا، انگليس، فرانسه، آلمان، چين و روسيه از تهران خواستند تا درخصوص برنامه هسته اي اش به ميز مذاكرات برگردد. اين در حالي است كه ايران اعلام كرده درباره برنامه هسته اي اش با آژانس گفت وگو مي كند نه 1+5.
براساس اين گزارش، «وانگ مينگ» معاون سفير چين در سازمان ملل در پايان جلسه غيرعلني ديپلمات هاي 1+5 در نيويورك بدون اشاره به جزئيات بيشتر اين ديدار اعلام كرد: در شرايط كنوني فرصت هاي جديدي براي از سرگيري مذاكرات با ايران پيش آمده است.
نماينده روسيه در سازمان ملل نيز اعلام كرد كه گفت وگوي گروه 1+5 با ايران هرچه سريع تر آغاز شود.
به گزارش خبرگزاري نووستي، «ويتالي جوركين» در اين رابطه گفت: «از ايران دعوت مي كنيم تا براي از سرگيري هرچه سريعتر گفتگوهاي گسترده با گروه «1+5» مسئول حل و فصل مسائل مرتبط با برنامه هسته اي ايران، اقدامات ضروري و سريعي را اتخاذ كند».
براساس اين گزارش، «سوزان رايس» نماينده دائم آمريكا در سازمان ملل متحد روز قبل از همين جايگاه اعلام كرده بود كه ايالات متحده از شوراي امنيت دعوت مي كند تا تدابير تكميلي جديد عليه ايران به خاطر حقايق جديد حكايت كننده از ايران نسبت به قطعنامه هاي شوراي امنيت درخصوص برنامه هسته اي اين كشور اتخاذ كند.
درعين حال وي به تخلفات وضوح اشاره نكرد كه آيا واشنگتن خواستار تحريم هاي جديد عليه ايران است و يا فقط به نشان دادن واكنش به صورت صدور بيانيه از سوي شوراي امنيت بسنده مي كند.
خانم رايس گفت: «شوراي امنيت و كميته 1737 آن(درخصوص تحريم ها عليه ايران) بايد پاسخي متناسب به عملكردهاي اخير ايران نشان بدهند».
آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارش اخير خود به افزايش حجم اورانيوم غني شده از سوي ايران به رغم قطعنامه هاي شوراي امنيت و اينكه مقامات ايراني مانع انجام بازرسي از تاسيسات هسته اي جمهوري اسلامي ايران مي شوند، اشاره كرده بود.
در همين رابطه، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز ابراز اميدواري كرد كه گفت وگوها با ايران درباره موضوع هسته اي صلح آميز اين كشور در نزديك ترين زمان از سر گرفته شود.
«كاترين اشتون» در گفت وگو با خبرنگار شبكه العالم در بروكسل با اشاره به ادامه تماس هاي خود با «سعيد جليلي» دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران گفت: تماس ها و مكاتبات بين من و سعيد جليلي بعنوان طرف مذاكره كننده ايراني ادامه دارد و اين اميد وجود دارد كه گفت وگوها را از سر بگيريم. وي افزود: موضوع مهم، بازگشت به گفت وگوها در نزديكترين زمان ممكن است.
همزمان با درخواست اتحاديه اروپا و گروه 1+5 براي از سرگيري مذاكرات با ايران، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد كه برقراري رابطه با ايران به نفع واشنگتن است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «پي.جي كرولي» دراين باره گفت؛ «آماده هستيم تا با ايران به طور سازنده وارد رابطه شويم و اين كار به نفع ماست.»
براساس اين گزارش، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا اين مطلب را در پاسخ به پرسشي درباره آزادي «سارا شورد» يكي از زنداني آمريكايي در ايران بيان كرد كه اخيرا به قيد وثيقه 500 ميليون توماني آزاد شد و خاك ايران را ترك كرد.
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا اضافه كرد: اگر «محمود احمدي نژاد» تلاش كرد كه با اين حركت پيامي به مردم آمريكا بدهد، قدم بعدي اين است كه دو گردشگر ديگر هم آزاد شوند و اطلاعاتي راجع به «رابرت لوينيسون» شهروند آمريكايي كه در ايران ناپديده شده است، به دست ما برسد.
 



احمدي نژاد در مصاحبه با شبكه «ان بي سي» آمريكا: تحريم هاي بيشتر نمي تواند آسيبي به ايران برساند

رئيس جمهور كشورمان در مصاحبه با يك شبكه تلويزيوني آمريكايي گفت كه تحميل تحريم هاي بيشتر، هيچ آسيبي به جمهوري اسلامي ايران وارد نخواهد كرد.
«محمود احمدي نژاد» در مصاحبه با شبكه تلويزيوني «ان بي سي» آمريكا تأكيد كرد: كشورهاي غربي به دنبال اقدامات شديدتري عليه برنامه هسته اي ايران هستند اما تحريم هاي بيشتر هيچ آسيبي به جمهوري اسلامي ايران وارد نخواهد آورد.
وي در مصاحبه خود كه در تهران صورت گرفت و از شبكه تلويزيوني «ان بي سي» آمريكا پخش شد، تأكيد كرد: كشور ما ايران به هيچ وجه به آمريكا نيازي ندارد. حتي اگر دولت آمريكا تحريم ها عليه ايران را افزايش دهد و 100 برابر كند و حتي اگر اروپا نيز در تحميل تحريم هاي سنگين تر به آمريكا بپيوندد، ما در ايران در موقعيتي قرار داريم كه مي توانيم احتياجات خود را برآورده سازيم.
رئيس جمهوري ايران سپس به ديده بان هسته اي سازمان ملل توصيه كرد كه رژيم صهيونيستي را به دليل داشتن زرادخانه هاي تسليحات هسته اي مورد بازرسي قرار دهد.
احمدي نژاد در خصوص برنامه تسليحاتي رژيم صهيونيستي به شبكه «ان بي سي» گفت: آنها ]رژيم صهيونيستي[ تسليحات هسته اي دارند و به طور دائم همسايگان خود را تهديد مي كنند.
رئيس جمهوري ايران همچنين در خصوص پرونده سه آمريكايي دستگير شده در ايران كه يكي از آنها با ضمانت وثيقه اي آزاد شد، اعلام كرد كه به هيچ عنوان در پرونده دو آمريكايي ديگري كه هنوز در بازداشت ايران قرار دارند، دخالت نخواهد كرد.
احمدي نژاد در اين باره افزود: من فكر مي كنم ما نبايد در كار يك قاضي، خود را در موقعيت دخالت كردن قرار دهيم. من فكر مي كنم ما بايد به قاضي و دادگاه اجازه دهيم تا در خصوص اين پرونده تصميم گيري كند.
وي تصريح كرد كه دو زنداني آمريكايي بازداشت شده در ايران بايد ثابت كنند كه درصدد ارتكاب جرم در ايران نبودند.
سفر احمدي نژاد
به سوريه و الجزاير
رئيس جمهوري اسلامي ايران پيش از عزيمت به نيويورك براي شركت در مجمع عمومي سازمان ملل، به كشورهاي سوريه و الجزاير سفر مي كند.
براساس اين گزارش احمدي نژاد در جريان سفر به سوريه و الجزاير قرار است در ملاقات با روساي جمهور اين دو كشور، مهم ترين مسائل مربوط به روابط دوجانبه و موضوعات منطقه اي و بين المللي را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهد.

 



انبار علوفه سازمان CIA پس از 5 ماه رسما ناامن اعلام شد (خبر ويژه)

نرم افزار طراحي شده توسط سازمان سيا و وزارت خارجه آمريكا براي تسهيل ارتباط رمزدار ضدانقلاب خارج با محافل همسوي داخلي پس از يك سال تبليغات پردامنه و قرباني كردن برخي عناصر ساده دل، ناامن اعلام شد.
نرم افزار موسوم به هي استك (انبار كاه) از فروردين امسال رسما توسط سيا و وزارت خارجه رونمايي شده بود. شعار طراحان فرصت طلب اين نرم افزار اين بود كه ردگيري امنيتي ارتباطات اينترنتي از طريق اين نرم افزار مانند پيدا كردن سوزن در انبار كاه و محال است! اما روزنامه واشنگتن پست پس از 5 ماه اعلام كرد آزمايش نرم افزار هي استك به خاطر ضعف امنيتي و تهديد جان كاربران آن متوقف شده است. توليدكنندگان هي استك ادعا كرده بودند نيروهاي اپوزيسيون از اين طريق مي توانند ضمن كدگذاري و رمز كردن مبادلات اطلاعات، خارج از نظارت و كنترل عمل كنند.
اوستين هيپ موسس شركت هي استك مي گويد با توجه به نگراني هاي امنيتي، آزمايش آن از سوي كاربران متوقف شده است.
نشريه آمريكايي فارين پاليسي اخيرا اعلام كرده بود كه ضعف امنيتي اين نرم افزار، كاربران اين سيستم را در ايران با مشكل مواجه مي كند و آنها را به چنگ مسئولان امنيتي مي اندازد. ادعا شده بود كاربران اين نرم افزار مي توانند با استفاده از اين نرم افزار، به جاي ذكر نام و هويت واقعي خود، از نام و كاربري مستعار استفاده كنند. يك سال از توليد نرم افزار مذكور مي گذرد.
روزنامه كيهان 31فروردين امسال همزمان با هياهوي فراوان سيا و وزارت خارجه آمريكا، از قول روزنامه كريستين ساينس مانيتور نوشت: نرم افزار هي استك (انباركاه) در خدمت شبكه اطلاعاتي ايران براي شناسايي اعضاي اپوزيسيون قرار مي گيرد.
روزنامه كريستين ساينس مانيتور به نقل از يك كارشناس اينترنتي عضو اپوزيسيون در ايران نسبت به سرانجام اين پروژه و به دام افتادن شماري ديگر از عناصر ضدانقلاب هشدار داد و نوشته بود: ما به اين نرم افزار احتياج داريم كه به كدسازي وسيع اطلاعات مي پردازد و سپس به مجموعه اي از اطلاعات معمولي تبديل مي كند تا در ترافيك معمول اينترنت جلب توجه نكند. اين فناوري شايد حيات جديدي به شبكه ارتباطي نيمه جان ما بدهد اما بايد اطمينان داده شود كه 5 ماه پس از گزارش كريستين ساينس مانيتور و در حالي كه بنابر اعلام منابع آمريكايي، 35 ميليون دلار بودجه براي هي استك اختصاص يافته، اكنون خبر مي رسد آستين هيپ 25 ساله به نوعي براي بودجه مذكور كيسه دوخته است. به همين دليل منابع آمريكايي برخلاف چند ماه پيش كه اعلام مي كردند فناوري مذكور را در تيراژي وسيع در اختيار اپوزيسيون قرار داده اند اكنون مدعي اند تنها 20 نمونه از اين نرم افزار توزيع شده و اكنون هم جمع آوري شده است! آنها آماري از مزدوران سيا كه قرباني شده اند نداده اند.
سايت ضدانقلابي خودنويس در گزارشي نوشت: آستين هيپ و هي استك او خيلي زود مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و گروهي از كارشناسان سياسي آمريكايي و ايراني- آمريكايي حامي كار او شدند تا بتواند سريع تر در واشنگتن به نتيجه برسد. حاميان او از جمله عباس ميلاني، كريم سجادپور و گري سيك اكنون از پشتيباني طرح ناكامل «هي استك» دست كشيده اند. نگراني در مورد امنيت كاربران اينترنتي در ايران يكي از مهم ترين موضوع هاي مورد بحث در واشنگتن است. آستين هيپ، نابغه و سوپرمن معرفي مي شد. عباس ميلاني مي گويد هيپ به سراغ او آمده و گفته كه هي استك تنها برنامه اي است كه دولت آمريكا اجازه صدور آن را به ايران مي دهد. اما سؤال زماني ايجاد شد كه معلوم شد اين نرم افزار به درستي امتحان نشده است. كساني كه متوجه خلأ امنيتي «هي استك» شدند، از جمله يك هكر معروف به نام جيكوب اپلبام، متوجه شدند كه آستين هيپ هيچ اطلاعي از مشكلات فني ماجرا ندارد چون خودش طراح نرم افزار نبوده است، چيزي كه بسياري نمي دانستند. جيكوب اپلبام، كه به ديدار آستين هيپ در سن فرانسيسكو رفته بود تا اين نرم افزار را امتحان كند اعلام كرد كه «كد» هي استك ناامن است و هركسي در ايران از اين نرم افزار استفاده كرده در خطر است. در اين مرحله بود كه بابك سياوشي، از مديران پروژه اعلام كرد كه عرضه عمومي واقعيت نداشته و تنها دوجين كاربر نرم افزار را در اختيار دارند. سياوشي ادعا كرد كه به همه كاربران هشدار داده شده كه اين نرم افزار هنوز ريسك بالايي دارد.
خودنويس با تاكيد بر اينكه معلوم نيست آسيب پيش آمده به اين زودي جبران شود، اضافه مي كند: وقتي عكس آستين هيپ همه جا منتشر مي شود و وزارت خارجه از «هي استك» به عنوان يك طرح قابل اتكا نام مي برد و وزارت خزانه داري مجوز صدور اين برنامه به ايران را مي دهد، بسياري گمان مي برند كه ديگر كار تمام است و همه مشكلات حل شده. اما عجله و اتكاي بيش از حد به روابط به جاي بررسي كارشناسانه اين نرم افزار و به چالش كشيدن آن باعث شد كه پروژه اي كه مي توانست پس از رفع اشكال هاي جدي تبديل به ابزاري كمكي براي كاربران اينترنت در ايران شود، تبديل به مانعي بزرگ برسر پروژه هاي مشابه در آينده شود.
يادآور مي شود پيش از اين برخي محافل رسانه اي و امنيتي مكررا هشدار داده اند كه ارتش سايبري سيستم اطلاعاتي ايران يكي از قدرتمندترين و مسلط ترين نيروهاي جنگ اطلاعاتي در فضاي مجازي است و از اين طريق توانسته به درون محافل ضدانقلاب حتي در خارج كشور نفوذ كند.



 



وقتي روزنامه نگار سلطنت طلب به كاهدان حقوق بشر مي زند! (خبر ويژه)

يك روزنامه نگار سلطنت طلب و فراري، وزير خارجه فرانسه را «مدافع حقوق بشر» خطاب كرد و او را سر ذوق آورد.
«نوشابه -الف» به بهانه مصاحبه با برناركوشنر، يك رپرتاژ آگهي شرم آور را در تمجيد از كوشنر و در سايت روزنت كه از پاريس اداره مي شود، منتشر كرد. اين سلطنت طلب پاريس نشين با تمجيد از كوشنر به خاطر اينكه از يك زن قاتل (س-م) در ايران حمايت كرده، مي گويد: «شما قبل از وزارت خارجه، يك مدافع حقوق بشر بوده ايد». و كوشنر كه در كنار اتهام بي ثباتي سياسي و كاسبكاري، متهم به مشاركت در قاچاق كودكان كوزوو است، از تملق «نوشابه-الف» جا مي خورد و مي گويد: تشكر مي كنم از اينكه فعاليت هاي مرا در سراسر زندگي ام به عنوان دفاع از حقوق بشر مي ناميد. اين يكي از انگيزه هاي اصلي من در انجام مسئوليت فعلي است.
كوشنر در اين مصاحبه همچنين مجدداً از فتنه سبز در ايران حمايت كرد و سران آن را شجاع و شرافتمند (!!) ناميد.
آنچه در اين ميان جالب است اينكه كوشنر در طي چند دهه زندگي سياسي خود، از احزاب متبوع خويش به عنوان خائن و فرصت طلب اخراج شده است. اين خبرنگار سلطنت طلب در حالي به كوشنر دخيل بسته كه وي از سوي دولت ساركوزي در فهرست اخراجي هاي كابينه قرار گرفته و به زودي بر كنار خواهد شد. بدين ترتيب كار آساني نيست قضاوت دراين باره كه كوشنر ورشكسته تر است، يا نوشابه-الف.
الصاق عنوان نچسب مدافع حقوق بشر به وزير فرانسوي در حالي است كه رژيم فرانسه هم اكنون به خاطر سخت گيري و اخراج كولي ها در اروپا متهم به نقض حقوق بشر شده است. اين مسئله در دستور كار نشست اخير اجلاس سران اروپا در بروكسل قرار داشت و ويوين ردينگ كميسر قضايي اتحاديه اروپا، اقدام فرانسه را با سركوب هاي دولت آلمان نازي مقايسه كرد. ردينگ تهديد كرد در صورت ادامه اين رفتار شرم آور، به اقدام قضايي عليه دولت فرانسه متوسل خواهد شد.
ساركوزي مي گويد اين موضع گيري شرمانه بود. اما او مشاجره تند و بي سابقه اي هم با خوزه مانوئل باروسو رئيس كميسيون اتحاديه اروپا داشت. باروسو به شدت از اقدام فرانسه براي اخراج دست كم 8 هزار كولي انتقاد كرده بود.
با اين اوصاف بايد به سركار خانم نوشابه-الف كه سر پيري هوس كرده تا وزير خارجه در حال اخراج فرانسه را سركيسه كند و در مقابل از او مترسك حقوق بشر بتراشد، به خاطر خوش سليقگي و نبوغ تبريك گفت.
دستگاه جاسوسي فرانسه به غير از سلطنت طلبان فراري، به تروريست هاي منافقين هم پناه داده است. سايت روزنت پيوند وثيقي با سلطنت طلب ها، و گروهك هاي تروريستي منافقين، پژاك و ريگي دارد.
گفتني است مطابق اسناد منتشر شده ساواك، «نوشابه-الف» و همسرش «هوشنگ-الف» عضو نفوذي ساواك در حزب توده بودند.

 



سايت صهيونيستي: تا اسلام در ايران باشد روي آرامش نمي بينيم (خبر ويژه)

همزمان با هتاكي به ساحت قرآن كريم در مقابل كاخ سفيد كه با تحريك صهيونيسم مسيحي صورت گرفت، يك سايت اينترنتي صهيونيستي اعلام كرد تا اسلام در ايران باشد، ما روي آرامش نخواهيم ديد.
نويسنده سايت بالاترين با اشاره به گفت وگوي خود با يكي از اسلامگرايان مي نويسد: او مي گفت حتي اگر جمهوري اسلامي هم نبود مطمئن باشيد اسلام دوباره به قدرت باز مي گشت چون مساجد، منابر و حوزه هاي علميه و حسينيه ها و تكايا هستند و ما مي توانيم از مراسم مذهبي محرم و صفر و رمضان و نمازجمعه و فطر و قربان، وفات ها و اعياد چهارده معصوم در جهت هدايت افكارعمومي استفاده كنيم. ما قرآن را داريم، ما امام زمان را داريم ما چه داريم و چه ها داريم و وقتي از ايشان سوال كردم كه خب، شما كه اين همه اهرم هاي قدرت و هدايت را در دست داريد ديگر چه نيازي براي در اختيار گرفتن حاكميت سياسي داريد؟ گفت: كه مذهب تشيع يك قرائت كاملا سياسي از دين اسلام دارد و نگاهش از بدو تولد تاكنون هميشه معطوف به قدرت و حكومت بوده است و تنها راه اجراي احكام اسلامي و حدود الهي در جامعه را هم منوط به در اختيار داشتن اهرمهاي قدرت و حاكميت سياسي ميداند و قبول اصل امامت و ولايت هم در همين راستاست و اگر كسي اين اصول و فروع را قبول نداشته باشد علوي نيست.
اين سايت صهيونيستي كه توسط منوشه امير اداره مي شود، نتيجه مي گيرد: مسلمانان، اسلام حداقلي را به معناي مثله كردن اسلام مي دانند. تا زماني كه اسلام در ايران باشد ما روي آرامش را نخواهيم ديد. بايد به اصلاح طلبان و جريان سبز انديش توصيه كرد كه اين قدر خودشان را خسته و مردم را فرسوده نكنند تا بخواهند اسلام را با اصول ليبرال- دموكراسي ممزوج نمايند چون محصول نهايي اين تجزيه و تركيب ها يقيناً بدتر خواهد شد.
يادآور مي شود سايت صهيونيستي بالاترين در تحركات ضد قرآني اخير جانب صهيونيست هاي مسيحي شيطان پرست را گرفت و همزمان به تمسخر احاديث اهل بيت پرداخت. اين سايت از چند سال گذشته به هتاكي علني عليه قرآن و اهل بيت مشغول است.

 



آمريكا، انگليس و فرانسه دست به گريبان بحران بزرگ اقتصادي (خبر ويژه)

82 درصد مردم آمريكا اميد به بهبود وضعيت اقتصادي اين كشور ندارند. انتشار تازه ترين نتايج نظرسنجي در آمريكا در حالي است كه آمار منتشره نشان مي دهد رشد اقتصادي در ايالات متحده از 7/3 درصد در سه ماهه اول سال ميلادي جاري به 6/1 درصد در سه ماهه دوم سقوط كرده است.
در آخرين نظرسنجي كه توسط موسسه افكارسنجي گالوپ و روزنامه يواس اي تودي منتشر شد، 82 درصد شهروندان آمريكايي گفته اند اميدي به بهبود وضعيت اقتصادي ندارند و به اعتقاد آنها ركود اقتصادي همچنان ادامه خواهد يافت. در اين ميان 54 درصد گفته اند كه پيش بيني مي كنند حتي اوضاع بدتر هم بشود. اين بررسي نشان مي دهد، مردم آمريكا در يك سال اخير در مقايسه با سال 2009 نسبت به شرايط اين كشور و بهبود وضعيت اقتصادي آن در آينده نزديك، بيش از پيش بدبين شده اند.
براساس شاخص هاي اقتصادي «بلوچيب» كه نشان دهنده ارزيابي هاي شماري از كارشناسان خبره اقتصادي آمريكا از وضعيت اقتصادي اين كشور است و هفته پيش منتشر شده، پيش بيني مي شود اقتصاد آمريكا طي سه ماهه سوم سال 2010 به سختي تا 8/1 درصد رشد خواهد كرد كه در مقايسه با رقم 6/1 درصد سه ماهه دوم امسال تنها 2/0 درصد افزايش را نشان مي دهد. و اين در حالي است كه رشد اقتصادي اين كشور در سه ماهه اول سال معادل 7/3 بوده است. براساس آمارهاي موجود، با از ميان رفتن 54 هزار شغل در ماه گذشته ميلادي، نرخ بيكاري آمريكا هم اكنون از مرز 5/9 درصد هم عبور كرده است.
از سوي ديگر، «آستن گولزبي» مشاور ارشد اقتصادي باراك اوباما و رئيس شوراي مشاوران اقتصادي كاخ سفيد به تازگي اعلام كرده است: نرخ بيكاري در اين كشور همچنان روندي صعودي را خواهد پيمود. به اذعان وي ركود اقتصادي حال حاضر در آمريكا، عميق ترين ركود دوران ما از سال 1929 تاكنون است.
در همين حال گزارش هاي اقتصادي از تشديد بحران اقتصادي در انگليس - متحد سياسي آمريكا- حكايت مي كند. خبرگزاري فرانسه در گزارشي اعلام كرد بحران در اتحاديه هاي بازرگاني انگليس، بر مشكلات بيشتر دامن زده و قرار است هفته آينده طرح از سرگيري اعتصاب ها توسط اين اتحاديه بررسي شود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه شمار بيكاران در ماه آگوست با رشد چشمگيري مواجه شد و اين نشان مي دهد برنامه دولت براي كاهش هزينه ها به حجم مشكلات اقتصادي افزوده است.
هاروارد آرچر تحليل گر موسسه گلوبال در مصاحبه با خبرگزاري فرانسه گفت: اطلاعات بازار كار مأيوس كننده و نگران كننده است و اين هشدار را مي دهد كه بهبود بازار كار امري محال است.
هم اكنون ديويد كامرون نخست وزير دولت ائتلافي هدف انتقادات صريح كنگره اتحاديه بازرگاني TUC انگليس در خصوص كاهش هزينه ها قرار دارد.
يادآور مي شود پيش از اين تصميم دولت فرانسه براي بالا بردن سن بازنشستگي و كاستن از هزينه هاي دولت به ميزان 010 ميليارد يورو در طول 3 سال كه عموماً به معناي تشديد فشار اقتصادي به شهروندان است باعث اعتصاب گسترده در اين كشور شده بود.

 



كيهان در كمين است با هم دعوا نكنيد! (خبر ويژه)

گروهك وابسته به وزير «اطلاعات و جهانگردي» رژيم پهلوي از محافل ضد انقلاب ديگر خواست از متهم كردن يكي دو عضو سفارتخانه هاي ايران در اروپا كه به غرب پناهنده شدند خودداري كنند چرا كه آنگاه اين اتهامات عينا متوجه بقيه پناهندگان ضدانقلاب هم مي شود.
گروهك حزب مشروطه (ليبرال دموكرات)! كه زير نظر داريوش همايون فعاليت مي كند، مي نويسد: اخيرا در پي پناهنده شدن دو عنصر سفارت ايران در كشورهاي اروپايي، تحركاتي در خارج از كشور و در فضاي اينترنت به چشم مي خورد كه حكايت از مخالفت افراد خارج نشين با اين ديپلماتها و فرصت طلبانه دانستن اقدام آنها است. دليل آنها هم اين است كه اين افراد در اواخر دوران خدمت خود دست به اين كارها مي زنند تا بتوانند از مزاياي پناهندگي استفاده كنند. بايد توجه داشت افرادي كه اين انتقادهاي تلخ و كيهان پسند را مطرح مي كنند، بهتر است نگاهي به خود و كارنامه خود هم داشته باشند. مگر آنها وضعيتي بهتر از اين دارند؟ اين انتقاد در مرحله اول به خود آنها برمي گردد. در ايران بسياري از فعالان سياسي در شرايطي وحشتناك مشغول مبارزه هستند اما آنها فرار را بر قرار ترجيح داده اند. حال كسي به اين خاطر شما را سرزنش نمي كند. لااقل شما هم كاري به ديگران نداشته باشيد و تفرقه ايجاد نكنيد.
سايت گروهك مذكور اضافه مي كند: اگر پناهندگي آنقدر شيرين است و مزايا دارد كه آن را بر آمدن به ايران ترجيح مي دهند، پس همه مبارزان! به همين خاطر جلاي وطن كرده اند. چنانچه عده اي بخواهند نقش داروغه درخارج از كشور را ايفا كنند و در آنجا شوراي پناهندگان سياسي را تشكيل دهند، اختلاف و بگو و مگو و خاله زنك بازي ها شروع مي شود و در اين ميان چهره كساني كه كشور را ترك كردند، خراب مي شود.
يادآور مي شود داريوش همايون داماد سرلشگر زاهدي عامل اصلي كودتاي 28 مرداد 1332 - به نيابت از سيا و MI6 انگليس - و از عناصر صهيونيست متنفذ دربار پهلوي بود كه از طريق خيانت هاي فراوان به كشور، توانست ثروت هنگفتي را به يغما برده و از كشور خارج كند. او مي گويد انقلاب اسلامي بزرگ ترين كابوس عمر هشتاد وشش ساله من است.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ باز هم عدو سبب خير شد. صهيونيست هايي كه به قرآن هتك حرمت نمودند، با اين كار خود كنجكاوي جهانيان درباره قرآن را برانگيختند و اين باعث خواهد شد مراجعه به اين كتاب آسماني افزايش يابد. با توجه به جذابيت آيات نوراني قرآن براي هر انساني، بدون شك اين مسئله سبب بيشتر شدن تمايل پيوستن به اسلام خواهد شد.
كاشاني
¤ مكر شياطين به اراده الهي باز هم عليه خودشان خواهد شد. آمريكايي ها در اصل با هتك حرمت به كتاب آسماني مسلمانان، خانه خود را به آتش كشيدند. مثل هميشه، آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند.
سيدباقر سيدآقايي
¤ اين كافران احمق خيال مي كنند با جسارت به قرآن كريم مي توانند مانع گسترش نور مبين قرآن شوند، غافل از اين كه اراده خدا بر اين است كه همه دنيا را با اين نور روشن كند هرچند كه آنها خوششان نيايد.
5660--0914
¤ آنچه در جريان وهن قرآن تعجب برانگيز است، سكوت پاپ نسبت به اين مسئله است. اين در حالي است كه قرآن، از مسيحيت به نيكي ياد كرده است.
روئين پور از تهران
¤ اگر سال گذشته با آتش زنندگان مسجد، توهين كنندگان به پرچم امام حسين(ع)، روزه خواران روز قدس و همه زير پا گذارندگان ارزش ها و مقدسات با جديت برخورد مي شد، امروز مشتي از اوباش آمريكا به خود جرأت اهانت به قرآن كريم را نمي دادند.
رحماني پور
¤ با توجه به توطئه صهيونيستي اهانت به قرآن كريم، پيشنهاد مي شود يك روز به نام روز جهاني قرآن كريم در تقويم نامگذاري شود.
يك شهروند
¤ خدمت دولت محترم خواستم عرض كنم، پس از انتخابات سال گذشته و وقايعي كه پيش آمد، استكبار جهاني فرصت هايي را به دست آورد. اما با پيروي كامل از ديدگاه ها و رهنمودهاي رهبر انقلاب، مي توانيم تمام فرصت هاي آنها را به تهديدهايي عليه خودشان تبديل كنيم.
پزشك مسلمان ايراني
¤ براي تقويت فرهنگ عفاف و حجاب، مسئولان بايد از خودشان آغاز كنند. به اين معني كه حوزه هايي چون ورزش، سينما، صدا و سيما و... ابتدا بايد در اين زمينه بهبود پيدا كنند. در شرايطي كه در فيلم هايي كه در سوپرماركت ها فروخته مي شوند، اين مسئله رعايت نمي شود، چه توقعي از مردم مي توان داشت؟
يك هموطن
¤ يك ماه پيش گندم را تحويل تعاوني روستايي داده ام هنوز از پول آن خبري نيست حالا كه فصل كاشت است پول نداريم بذر تهيه كنيم برابر دستور رئيس جمهور محترم پول كشاورز قرار بود در عرض سه روز پرداخت شود لطفا مسئولين رسيدگي كنند.
بابازاده از آذربايجان غربي- شاهين دژ
¤ در فروردين 89 وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد كه در سال جاري 26 هزار معلم حق التدريسي استخدام مي شوند كه حكم آنها هم از اول فروردين 89 زده مي شود اما حكم استخدام ما اول تيرماه 89 زده شده است.
4131--0916
¤ پيشنهاد مي كنم كه مطالب و سرمقاله هاي روزنامه و مطالب مربوط به خبر ويژه را در قالب مجموعه مقالات با فهرست هاي لازم منتشر كنيد تا بهره برداري بيشتري از آن صورت گيرد.
شكوهي دبير تاريخ
¤ مصاحبه اي كه از آقاي حداد عادل درباره زندگي رهبري چاپ كرديد، عالي بود.
9168--0916
¤ ضمن تشكر از عنايت روزنامه مردمي كيهان به مشكل 800 دانش آموز و خانواده هاي آنان كه دبيرستان مطهري، مركز آموزشي آنان در آستانه تخليه و تخريب قرار گرفته، متاسفانه تاكنون هيچ اقدام مثبت و يا پاسخ مشخصي از سوي مسئولان امر در آموزش و پرورش در اين ارتباط داده نشده است. در حالي كه كمتر از چند روز به بازگشايي مدارس مانده، آيا اين انصاف است كه چندصد دانش آموز ممتاز و مستعد كشور بلاتكليف رها شوند؟
پوراحمدي و تعدادي تماس ديگر
¤ از تهران به بروجرد منتقل شدم نه تنها از مزاياي ابلاغي دولت بهره مند نشدم بلكه از بروجرد نيز به شهر ديگر ما را منتقل نمودند!
5801--0912
¤ ما يك خانواده پنج نفره هستيم و مستاجر و همسرم جزء بيماران خاص است و خودم يك كارگر ساده با حقوق ثابت يك فرزندم دانشجو يكي دبيرستاني و ديگري دبستاني ، براي وديعه مسكن به خيلي از ارگانها و اشخاص مملكتي حتي رياست جمهوري نامه نوشتم پاسخي دريافت نكردم به چندين بانك مراجعه كردم براي دريافت وام ولي نتيجه اي حاصل نشد. آيا كسي هست كه دست ما را بگيرد و از اين وضع نجات دهد.
يك شهروند
¤ طبق مصوبه دولت بابت حق بيمه خدمات درماني بدون لحاظ تعداد دفترچه ها 2% حقوق كاركنان كسر مي گردد يعني هركس دفترچه كمتري داشته باشد پول بيشتري بايد بدهد كه اين دور از عدالت است و لازم است تجديدنظر شود.
4307---0912
¤ از بازنشستگان اخير سازمان جهاد كشاورزي استان تهران هستم. بدين وسيله از نماينده محترم ولي فقيه در سازمان كه در مدت چندين سال از بيانات روشنگرانه ايشان در زمينه مسائل سياسي روز و احكام دين بهره مند شدم تشكر ويژه مي كنم.
1843---0912
¤ اعلام گرديد خانواده هاي داراي سه دختر مجرد و يك پسر در صورتي كه پدر خانواده از كار افتاده باشد پسر خانواده از سربازي معاف است ولي هر بار كه به نظام وظيفه مراجعه مي كنيم مي گويند بخشنامه آن ابلاغ نشده است. تكليف امثال بنده در اين مورد چيست؟
نظري از ايلام
¤ مسئولين مخابرات طي مصاحبه اي اعلام كردند چنانچه بدهي مشتركين كمتر از مبلغ وديعه آنان در نزد مخابرات باشد تلفن آنان قطع نمي شود ولي بنويسيد حداقل در خصوص بنده كه فقط مبلغ 15 هزار تومان بدهي داشتم خلاف اين مصاحبه عمل كردند و خط تلفنم بصورت يك طرفه قطع شده است.
تجرد از قم
¤ عوامل شهرداري براي جلوگيري از سد معبر دست فروش ها ، آن ها را در انظار عمومي به باد كتك مي گيرد. از شهردار محترم خواهش مي كنم كه تدبير ديگري براي حل اين موضوع بينديشند. كتك زدن كساني كه براي تامين معاش راهي جز اين كار ندارند صحيح نيست.
يك شهروند
¤ دارنده يك اتوبوس ريالي شركت واحد هستم كه از اول صبح تا ساعت 7 بعدازظهر در خط مشغول كار هستيم. براي دريافت سوخت سي ان جي كه مي رويم مجبوريم بيش از 6 ساعت در صف انتظار بايستيم. با توجه به اين كه ما راننده هاي اتوبوس شركت واحد هم نياز به خواب و استراحت داريم خواهش مي كنيم كه در اين باره چاره اي بينديشيد.
جعفر سيدسالكي
¤ لطف كنيد صفحه روزنامه را به صورت فايل Pdf هم روي سايت بگذاريد با اينترنت پرسرعت هم كه به سايت شما مي روم به سختي مطالب را باز مي كنم.
6406---0912
¤ مدت دو دوره قبض برق اهالي منطقه شهر كوهسار از توابع هشتگرد را به در خانه هاي مردم تحويل نداده اند و كسي هم پاسخگو نيست اگر در آينده هزينه هاي اضافي و جريمه بر گردن مشتركان گذاشته شود چه كسي جواب خواهد داد؟
علي اميري شهر كوهسار
پاسخ روابط عمومي وزارت راه و ترابري
در پاسخ به مطلب درخواست تسريع و تكميل «پروژه قم- گرمسار» در ستون كيهان و خوانندگان مورخ 31/5/89 به آگاهي مي رساند؛ (پروژه قم به گرمسار به طول 150 كيلومتر در دست اجرا مي باشد تاكنون 142 كيلومتر آسفالت آن پس از زيرسازي در 1 يا 2 لايه بيندر و يا توپكا انجام شده و بقيه عمليات اجرايي با جديت و تلاش درخور توجه از سوي پيمانكاران در دست اقدام مي باشد و انتظار مي رود در آينده نزديك كل محور مورد بهره برداري و زير بار ترافيك قرار گيرد.)
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 13/5/89 روزنامه تحت عنوان «سروصداي غيرقابل تحمل آلات موسيقي در مراسم جشن عروسي» به اطلاع مي رساند:
فرماندهي انتظامي استان لرستان اعلام نموده با بررسي سوابق پنج ماه اول سال 89 و كليه اخبار و اطلاعات مربوط به كاروان هاي عروسي و پخش موسيقي كه از طريق 110 اعلام و عمليات پليسي صورت گرفته، هيچگونه اخبار بلااقدام در سيستم موجود نبوده و قصوري متوجه مأمورين واحد عمل كننده و اپراتور 110 نمي باشد.
¤ به مسئولين دولتي پيشنهاد مي كنم براي مهاجرت معكوس به ساكنين استان تهران و كرج در ساير شهرستانها زمين واگذار شود تا علاوه بر انتقال بخشي از مردم از تهران با كار روي زمين هاي واگذاري به رونق اقتصادي نيز كمك خواهند كرد.
ايراني
از شركت سايپا مي خواهم كه علت تأخير 45 روز در تحويل پرايد دوگانه سوز وديعه اي را اعلام كنند تا مردم سرگردان نباشند.
6689:0916
¤ بخش مركزي شوشتر 15ماه است بخشدار ندارد چه كسي بايد رسيدگي كند؟
6408:0916
¤ از منطقه برق باغ فيض درخواست مي شود نسبت به تعويض لامپ روشنايي سوخته باغ ملي- خ دكتر شهيد مفتح روبروي پلاك 40 كه بيش از 2 ماه با پيگيري هاي متعدد نتيجه اي حاصل نشده اقدام نمايند.
قاسمي
¤از شركت برق منطقه اي مولوي درخواست مي شود نسبت به نصب پايه چراغ روشنايي ضلع غربي خيابان 17 شهريور جلوي ساختمان بانك صادرات ميدان شهدا اقدام نمايد.
محمدي
¤ جانباز اعصاب و روان هستم. با مراجعه به بنياد جانبازان مي خواستم از مزايايي كه كارمندان جانباز در صورت انتقال از تهران بهره مند خواهند شد كسب اطلاع بكنم اظهار بي اطلاعي كردند. راهنمايي كنند از كجا و چه كسي سؤال بكنيم.
يك جانباز
¤ اين چه عدالتي است كه مزايا و تسهيلات مختص كارمندان انتقالي از تهران شامل حال كارمندان منتقل شده در سالهاي قبل نمي شود؟
8143:0919
¤يك فرهنگي هستم درسال 86 از تهران به شهررضا از توابع اصفهان منتقل شدم. از آن همه مزايا و تسهيلات ويژه منتقلين از كلان شهرها كه تبليغ شد فقط حقوق بنده را مقداري اضافه كردند. از زمين و كمك بلاعوض چند ميليوني هيچ خبري نيست. پيگيري هاي چندين ساله ام نيز نتيجه نداده است.
اسكندري
¤ آيا سزاوار است من كارگر در شهريار هر روز غروب كه از سركار به منزل مي آيم خسته و كوفته تاكسي اجاره بكنم و با دو عدد سيلندر گاز تمام سطح شهر را زير پا بگذارم و سرآخر دست خالي برگردم.
7919:0938
¤ كارمند ساده شركتي هستم. براي گرفتن دفترچه بيمه مخصوص پدر و مادرم اقدام كرده ام. با اينكه طبق اسناد شوراي روستا و تشخيص دادگاه از كارافتادگي و ناتواني پدرم تاييد شده ولي بيش از سه ماه تمام، بنده را مي برند و مي آورند ولي آن كاري را كه بايد بكنند انجام نمي دهند.
4340:0918
¤ مگر دوشغله بودن دولتمردان و مسئولين اجرايي كشور ممنوع نيست پس چگونه آقاي مشايي داراي هفت تا هشت پست و مسئوليت مي باشد.
1450:0912
¤ وزارت آموزش و پرورش چرا فوق العاده كارشناس كاركنان اداري را برقرار نمي كند دوسال است كه معلق مانده است.
7235:0912
¤ چند ماه است شهرستان چهاردانگه از توابع استان تهران با قطعي آب و افت فشار روبروست و هيچ مسئولي حاضر به پاسخگويي نمي باشد اميدواريم مسئولين دراين تابستان نسبت به رفع مشكل ياد شده اقدام كنند.
7589:0919
¤ مأموريت مهدي هاشمي براي دانشگاه آزاد به لندن چه وقت به اتمام مي رسد؟
2398:0913
¤ با گذشت سه دهه از انقلاب اسلامي متأسفانه خيلي از شهرها از داشتن مصلاي نماز جمعه رنج مي برند و در تابستان با گرماي بالاي 40 درجه روي آسفالت نماز اقامه مي كنند و در زمستان هم روي برف و باران. شايسته است مسئولين امر بويژه مسئولين امور مساجد و نمازهاي جمعه و جماعت فكري اساسي نمايند. راستي چرا مصلاي تهران كه بيش از دو دهه درحال ساخت است خبري از افتتاح آن نيست؟
2671: 0917
¤ شهرك ظفر سه كرمانشاه چندين سال است با قطع آب روبروست و حتي استانداري نيز قول مساعد رفع مشكل را دادند ولي متأسفانه هيچ اقدامي نشده است از وزير محترم نيرو درخواست رسيدگي داريم.
7579:0918
¤ از وزير محترم راه و ترابري خواهشمنديم نسبت به راه اندازي پرواز ايرانشهر- مشهد به صورت هفتگي اقدام نمايند.
4127:0915
¤ به شهرداري تهران بگوييد به جاي فعاليت هاي بي مورد هزينه بر بدهي خود را به عوامل اجرايي سامانه هاي نشاط كه يك سال از آن مي گذرد پرداخت كند.
5399:0912
¤ برنامه راز از شبكه 4 با موضوع سينماي صهيونيسم هجمه استكبار بر عليه ايران و... برنامه اي كه تا به حال سابقه چنداني در صدا و سيما نداشته با مديريت آقاي طالب زاده و حضور كارشناسان شروع شده است از كيهان مي خواهم كه بخشي را در روزنامه با محوريت تحليل اين برنامه اختصاص دهيد.
8330:0912
¤ چرا مطالب روزنامه را همانند ديگر روزنامه ها و مثل آگهي هاي روزنامه كادربندي نمي كنيد با اين كار، هم شكل كار شكيل تر و منظم تر است هم رغبت به مطالعه بيشتر مي شود.
7399:0913
¤ امروز معيار حق ولي فقيه زمان است امت مسلمان بايد هرگونه موضع گيري، اظهارنظرو اقدامشان براين اساس باشد همين معيار رمز پيروزي است.
1537:0918
¤ از مسئولين استان خوزستان درخواست مي شود سري به جاده ساحلي پشت ايستگاه برق 16 متري احداثي اهواز بزنيد و از نزديك ملاحظه كنيد كه نه آسفالت دارد نه خدمات شهرداري و نه خدمات اتوبوسراني. چه كسي مسئول است؟
2848:0916
¤ سه ماه قبل در نمايندگي سايپا براي خريد پرايد دوگانه سوز به صورت وديعه اي ثبت نام كردم زمان تحويل شهريورماه بود وقتي به نمايندگي مراجعه كردم اعلام كردند كه يك ماه با تأخير تحويل مي شود و بعد متوجه شدم كه خودروي تحويلي تير و مرداد افراد ديگر را هم هنوز نداده اند چرا قول و وعده داده مي شود و در عمل تخلف از وعده مي كنند؟!
4425:0916
¤ وحدت يك امر مقدس است و براي تحقق آرمان ها و حفظ ارزش ها نياز به وحدت داريم. اما وحدت با افرادي كه اين آرمان ها و ارزش ها را ندارند و هدف اصلي شان حفاظت از اشرافيت و قدرت خانوادگي شان است، يك امر متناقض و ابتر است.
شهيدي
¤ در تاريخ 26/5/89 متوجه شدم علمك گاز منزلمان كه در بيرون قرار دارد شكسته است. وقتي به شركت گاز مراجعه كردم، گفتند كه بايد 50 هزار تومان خسارت بدهيم. اين قانون بسيار اشتباهي است، زيرا مردم مسئوليتي درقبال علمك هاي خارج از منزلشان ندارند. بنابراين يا بايد اين قانون تغيير كند يا علمك داخل منزل نصب شود.
عليرضا ذاكري
¤مجلس به جاي پرداختن به بحث ازدواج موقت فكري براي حل مشكلات بيكاري و ازدواج دائمي جوانان بكند، چرا امور را اصلي و فرعي نمي كنيد. آيا بيكاري معضل جوانان امروز است يا ازدواج موقت؟
احمدي
¤از نمايندگان محترم مجلس و وزارت آموزش و پرورش درخواست مي شود فكري به حال قرارداديهاي ايثارگر وزارت آموزش و پرورش نمايند.
حاتمي
¤نمروديان زمان با توهين به قرآن پرده از چهره پليدشان كنار زدند و نشان دادند كه در دنياي به ظاهر متمدن مانند حيوان زيست مي كنند بلكه از حيوان هم پست تر هستند.
6972---0935
¤از وزير محترم آموزش و پرورش مي خواهيم با ماموريت تحصيلي فرهنگيان موافقت كرده و اين ماموريت از امسال به اجرا گذاشته شود.
5474---0918
¤طبق سنوات گذشته، بانك هاي كشور در هفته بانكداري اسلامي به كارمندان و بازنشسته هاي خود پاداش پرداخت نمودند. اما امسال بانك صادرات در اين زمينه كوتاهي كرد. لطفا رسيدگي شود.
الماسي
¤از وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي خواهشمند است كه چاپ كلمه جلاله «الله» در روزنامه ها و نشريات ممنوع شود. زيرا مصارف بعدي از نشريات باعث اهانت به اين نام مي شود.
كاشاني از تهران
¤در بخش لاله قان شهرستان بابل، مردم با مشكل تهيه گاز مايع خانگي مواجه شده اند. به طوري كه براي تهيه اين مايحتاج، هر روز ساعت ها بايد در صف ايستاد. لطفا رسيدگي شود.
نبي الله
¤پوشش هاي بانوان ورزشكار در كشور ما غيراسلامي است. از مسئولان امر تقاضا مي شود كه در اين مورد تجديدنظر شود. همچنين پرديس سينمايي ملت با آن وسعت، داراي يك نمازخانه بسيار كوچك است. لطفا رسيدگي شود.
يك دانشجو
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود نسبت به اجرايي نمودن بازنشستگي پيش از موعد خانم ها مساعدت نمايند.
4001---0913
¤ داراي مدرك كارشناسي ادبيات فارسي هستم به هر كجا كه براي كار مراجعه مي نمايم اعلام مي كنند كه ما فقط رشته مهندسي استخدام مي كنيم از مسئولان امر درخواست كمك و راهنمايي دارم.
9827---0913
¤ از مسئولين وزارت آموزش و پرورش مي خواهم كه به وضعيت استخدامي دانشجويان جديد الورود تربيت معلم رسيدگي شود تا از اين بلاتكليفي رهايي يابند.
7003---0915
¤ از كاركناني هستم كه براساس آئين نامه دولت از تهران به شهركرد منتقل شدم متأسفانه نه تنها از تسهيلات خبري نيست كه مسئولين از وجود تسهيلات اظهار بي اطلاعي مي كنند و كار را به فردا و پس فردا مي اندازند. آيا مسئولين امر در جريان عدم عمل به وعده و وعيدها هستند؟
0940---0913
¤ مسئول محترم ستون حديث دشت عشق يك يادي هم از شهداي ارتش داشته باشيد.
8214---0919
¤ از تلاش هاي شبانه روزي همكاران آقاي ترابي شهردار ناحيه 6 اسلامشهر در حل مشكلات عديده شهرك امام حسين(ع) تقدير و تشكر به عمل مي آيد.
جمعي از اهالي خيابان شهيد زارعي و 6 متري بن بست
¤ مركز اصلي سي ان جي كردن خودروها در اردبيل خيلي با كندي پيش مي رود از مسئولين درخواست مي شود تسريع نمايند.
0862---0937
¤ به وزراي آموزش و پرورش و علوم پيشنهاد مي كنم كه كتاب «حجاب» علامه استاد شهيد مطهري در مقاطع راهنمايي و دبيرستان خواهران و دانشگاه ها تدريس شود تا شاهد تقويت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باشيم.
آخونديان از شهرستان تسوج آذربايجان شرقي
¤ چرا سود سهام عدالت خانواده شهدا و جانبازان آذربايجان شرقي پرداخت نمي شود؟
7591---0914
¤ راه ارتباطي شهرك انديشه تبريز از طريق گلزار شهدا با گذاشتن معبر بند مسدود شده و كسي پاسخگو نيست.
پاكپور
¤ از دست وانت هاي ميوه فروش بلندگو به دست آسايش و آرامش نداريم. از 137نيز كاري برنمي آيد جرم ما چيست كه ساكن عبدل آباد تهرانيم. البته اكثر نقاط تهران اين وضع را دارند.
2645---0912
¤ از آقاي بذرپاش علت بركناري مديرعامل برنا را جويا شويد؟ مگر در جريان فتنه با توجه به عملكرد مثبت مورد تقدير مجلس قرار نگرفت.
4414---0915
¤ شبكه ماهواره اي فارسي وان با پخش سريال هاي ضداخلاقي بنيان خانواده هاي ايراني را نشانه رفته است. لطفا صداوسيما به وظيفه شرعي و قانوني خود عمل كند و اهداف شوم دشمنان در اين برنامه ها را براي مردم تبيين كنند.
6535---0936
¤ در سفر استاني رئيس جمهور محترم به آران و بيدگل طي نامه اي از ايشان درخواست كمك هزينه وسيله اي را كردم كه دفتر ايشان طي نامه اي مبني بر تخصيص اعتبار از سوي كميته امداد به دستم رسيد ولي طي چندين نوبت مراجعه به آن اداره از دادن امانت سرباز مي زنند. لطفا منعكس كنيد تا رسيدگي كنند.
1271---0913
¤ چرا در انتخاب لباس بازيگران سريال ها دقت كافي نمي شود. در يكي از سريال هاي ماه مبارك رمضان بر روي مانتو نبازيگر نقش ستاره نمادي بود كه علامت روابط جنسي آزاد است!
0310---0919
¤ خطاب به آقاي رئيس جمهور محترم عرض مي كنيم با ميدان دادن به بعضي از اطرافيان معلوم الحال بيش از اين حاميان و طرفداران واقعي خود مثل كيهان را رنجيده نكنيد. بروبچه هاي روزنامه كيهان در طول انتخابات و بعد از آن بيشترين حمايت را از دولت داشته اند.
آذري برزين
¤ آمارهايي كه دولت و مسئولين از كاهش نرخ تورم و گراني ارائه مي دهد در زندگي ما مردم خيلي محسوس نيست.
9223---0917
¤ اگر مسلمانان آمريكا در همان سرزمين كفر جواب گستاخي جونز ملعون را مي دادند و حقش را كف دستش مي گذاشتند امروز شاهد بي احترامي يك عده شيطان پرست به ساحت مقدس كتاب خدا نبوديم. لعنت خدا بر دولتمردان آمريكا.
9588---0911
¤ گاهي اوقات بعضي از مسئولين افراد پيرامون يا زيردست خود را كساني قرار مي دهند كه ناكارآمد هستند و قصد دارند كارآمدي خود را از اين طريق به رخ ديگران بكشند ولي توجه ندارند كه چه خسارت سنگيني با اين شيوه مديريت متوجه كشور و مردم مي شود.
6920---0912
¤ در مجموعه جراحت كه شب هاي ماه مبارك رمضان از شبكه 3 سيما پخش مي شد دو دختر دوقلو با اينكه در سن تميز و تشخيص بودند مع الوصف پوشش نامناسب داشتند.
2066---0911
¤ از شهرداري شهرستان شبستر سؤال شود چرا سرعت گيرهاي جاده تبريز- ازه كه آسفالت شده هستند را مدام تخريب و سنگ فرش مي كنند. آيا سزاوار است كه بيت المال با اين نوع هزينه تراشي ها حيف و ميل بشود.
5934---0935
¤ اگر آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري مثل ما طرفداران و حاميان واقعي اش روزنامه كيهان را مطالعه مي كرد گرفتار بعضي از اطرافيان ناباب نمي گرديد و متوجه مي شد كه كيهاني ها ايشان را بخاطر تخلق به بعضي از صفات شايسته دوست دارند و نمي خواهند به اعتماد مردم نسبت به رئيس جمهورشان بخاطر بعضي از خطاها خدشه وارد شود.
0244---0919
¤ مركز آمار وزارت رفاه در رسانه ها اطلاعات ضد و نقيضي منتشر نموده كه باعث سرگرداني آن دسته از خانواده هايي شده كه هنوز اطلاعات خود را وارد سايت وزارت رفاه ننموده اند. در سايت و تلفن هاي راهنما نيز اطلاع رساني روشني انجام نشده است. لطفا رسيدگي شود.
يك شهروند
¤ متاسفانه نظام تبعيض رسانه اي كه مروج اصلي آن صهيونيست ها هستند، به برخي روزنامه هاي رنگي كشور نيز سرايت كرده است. به طوري كه كشتار هر روزه فلسطينيان در بسياري از روزنامه هاي داخلي مورد بي توجهي قرار مي گيرد. در مقابل، هر بار كه يك فلسطيني اقدام به انجام عمليات استشهادي مي كند، آنها از كشته شدن تعدادي صهيونيست خبر مي دهند.
كاشاني
¤ خواهشمند است كه از چاپ كلمه سوزاندن در كنار كلمه مقدس قرآن پرهيز نماييد. زيرا اين كار، نوعي گسترش و قبح زدايي از اين مسئله است. بهتر است از اصطلاح اهانت به جاي آتش زدن و سوزاندن استفاده نماييم.
فاطمي از آلمان
¤ اهانت چند صهيونيست آمريكايي به قرآن عظيم، روي مقامات آمريكا را بيش از پيش سياه كرد و چهره شيطاني آنها را بيش از پيش آشكار نمود. بدون شك و به حق آيات الهي، آنها نابود خواهند شد.
ايوبي از كردستان
¤ امسال برخي از نهادهاي خيريه براي جمع آوري فطريه از خانم هاي بدحجاب كه اطلاع كافي از مسائل شرعي نداشتند استفاده كردند. لازم است كه ستادهاي مربوطه در اين موارد دقت بيشتري نمايند.
كاشاني
¤ اگر پاپ در مقابل آتش زدن قرآن سكوت كند، به دين و اعتقادات خودش خيانت مي كند. زيرا در قرآن هم از حضرت مريم و عيسي(ع) صحبت شده است و اقدام آمريكايي ها در اهانت به قرآن، نوعي توهين به ارزشهاي مسيحي نيز محسوب مي شود.
عليمرداني
¤ هتك حرمت به مقدسات اسلامي روز به روز در غرب افزايش مي يابد. چرا دولت و به خصوص دستگاه ديپلماسي كشور اقدام مناسبي را انجام نمي دهد؟
مشكات از كرج
¤ سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن. ديگر نمي توان با آمريكايي ها هيچ گونه سازشي را در پيش گرفت.
واقفي
پاسخ شركت آب و فاضلاب تهران
در پاسخ به مطلب درج شده در تاريخ 8/6/89، درخصوص «فشار پايين آب در محله دامپزشكي» لازم مي داند به آگاهي برساند:
«با توجه به اينكه خيابان دامپزشكي حدفاصل اسكندري تا خوش به دليل موقعيت مكاني در شبكه توزيع، در محدوده ابتداي زون فشاري مي باشد به همين دليل در زمان اوج مصرف در طول شبانه روز، طبقات فوقاني املاك، دچار افت فشار نسبي مي شوند. لازم به ذكر است هوشمند نمودن فشارشكن هاي مربوطه در دستور كار سال جاري بوده تا امكان كنترل اتوماتيك فشار، متناسب با نياز مشتركين در ساعات مختلف شبانه روز قابل تنظيم باشد و بدين ترتيب مشكل مذكور مرتفع خواهد شد.»

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14