(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 28 شهريور 1389- شماره 19743

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اين 2 سال (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
آرزو (گفت و شنود)
آزادي همه گروگان ها از اسارت اشرار در شرق كشور
ايتاليا تحريم هاي غرب عليه ايران را پس زد
پوردستان: ايران توانايي خفه كردن هر تهديدي را در نطفه دارد
آيت الله مقتدايي: وهابيون در پشت پرده اهانت به قرآن قرار دارند
فرار به جلو «مهندسان آشوب» در حزب مشاركت و مجمع روحانيون (خبر ويژه)
عقده گشايي سياسي در جشن خانه سينما (خبر ويژه)
موساد و خريد و فروش بردگان رسانه اي (خبر ويژه)
نيويورك تايمز: ترساندن خوب است اما حيف كه ايران نمي ترسد (خبر ويژه)
وقتي اتحاديه اروپا جوجه هاي خود را زيربال و پر مي گيرد (خبر ويژه)
هركس رد مي شود لگدي به جنازه تحريم ها مي زند (خبر ويژه)



اين 2 سال (يادداشت روز)

در آستانه سفر رييس جمهور به نيويورك به نظر مي رسد امريكا نيازمند آن است كه مجموعه پروژه هايي را كه در دو سال گذشته عليه ايران اجرا كرده، يك بار جمع بندي كند. هدف اين جمع بندي قاعدتا اين است كه واشينگتن به يك ارزيابي نهايي درباره رويارويي استراتژيك خود با ايران دست پيدا كند و سپس بر مبناي آن تصميم بگيرد كه گزينه بعدي در مقابل ايران چه مي تواند باشد و آيا اساسا گزينه ديگري قابل ايجاد است يا نه.
1- در دو سال گذشته امريكايي ها بيش از هر چيز سعي كرده اند از طريق تحولات مربوط به سياست داخلي بر سياست خارجي و راهبردهاي امنيت ملي و ايران و بر نوع تعريف آن از منافع منطقه اي و فرامنطقه اي اش تاثير بگذارند. در واقع فرض بنيادي امريكا در اين مدت اين بوده است كه آسان ترين راه براي تغيير سياست خارجي ايران اين است كه داخل ايران اتفاقي بيفتد. اولين مشكلي كه امريكايي ها در اين زمينه با آن مواجه بوده اند اين بوده است كه فرضا اگر هم قرار باشد در داخل ايران تغييراتي شكل بگيرد، اين روند بسيار كند و زمان بر خواهد بود و در حالي كه تغييري كه امريكا در سياست خارجي ايران (سياست هسته اي و سياست منطقه اي) منتظر و پي گير آن است، امري اضطراري و فوري است. منابع غربي خود اين پارادوكس را به اين شكل تصوير كرده اند كه در ايران دو ساعت وجود دارد: ساعت اتمي و ساعت تحولات داخلي. حتي در دوران اوج فتنه 88 تحليل استراتژيست هاي غربي اين بود كه ساعت اتمي در ايران بسيار تندتر از ساعت تحولات داخلي كار مي كند و در نتيجه هرگونه استراتژي كه بخواهد فرايندهاي سياست خارجي در ايران را با استفاده از مكانيسم هاي مرتبط با سياست داخلي كنترل كند، همواره گرفتار نوعي تاخير فاز خواهد بود. مشكل بزرگتر اين نوع نگاه البته جاي ديگري است. برخي منابع و مخازن مطالعات استراتژيك در غرب اخيرا هشدار مي دهند كه گويا ساعت تغييرات داخلي در ايران -يا آنطور كه خانم كلينتون در ايام فتنه 88 مايل بود بگويد: «ساعت براندازي»- كاملا از كار افتاده و يا چرخشي معكوس را آغاز كرده است. يك جريان داخلي كه بتواند با استفاده از فشار اجتماعي براي نظام دردسر درست كند، آخرين گزينه اي بود كه غربي ها اميد داشتند با فعال كردن آن استراتژي مهار ايران به ثمر بنشيند. اين برگ اكنون كاملا سوخته است. ديگر نه فقط اميدي به اين نيست كه جريان اصلاح طلب در داخل ايران بتواند عصايي زير بغل سياست هاي غرب بگذارد، بلكه اساسا محل ترديد است كه ديگر چنين جرياني وجود داشته باشد. غرب اكنون بايد محاسبه كند كه آتش زدن چند سطل آشغال و به راه انداختن مختصري سر و صدا آيا ارزش آن را داشته است كه ارزشمندترين ذخيره هاي خود در ايران را كه بيش از 20 سال براي پرورش آنها زحمت كشيده بود، نيست و نابود كند؟ و حالا كه اين اتفاق نه به دست سيستم حكومتي بلكه به دست مردم ايران رخ داده، آيا جايگزني براي آن وجود دارد؟
2- درون منطقه خاورميانه كه مهم ترين صحنه نزاع ايران و غرب است، پس از يك دوره بلاتكليفي و روزمرگي، اكنون نتايج منازعه راهبردي ايران و غرب در حال آشكار شدن است. در عراق، اگرچه امريكايي ها راهبرد خود را ايجاد بن بست در فرايند سياسي و جلوگيري از نخست وزير شدن مالكي به هر قيمت قرار داده بود، اما اكنون نشانه هاي واضحي وجود دارد كه كاخ سفيد نهايتا بايد نخست وزير گزينه مورد حمايت ايران را بپذيرد با اين تفاوت كه مالكي ظرف يك سال گذشته دوست و دشمن خود را به خوبي از هم بازشناخته و به ميزان صداقت طرفين بازي پي برده است. آنچه احتمالا اين فرايند را تسريع خواهد كرد، خروچ بخش اعظم نيروهاي رزمي ارتش امريكا از عراق است كه به طور طبيعي بر قدرت چانه زني آن در معادلات سياسي درون عراق تاثير جدي خواهد گذاشت.
در افغانستان، امريكايي ها مدتهاست تاكيد مي كنند قبول دارند كه هيچ استراتژي به جز استراتژي منطقه اي كه ايران در مركزيت آن قرار داشته باشد، قادر به جمع و جور كردن مسئله نيست. با اين حال امريكا تا امروز به اين دليل كه نمي خواست اينطور به نظر برسد كه موضوع هسته اي ايران اولويت خود را از دست داده است از ارائه تقاضاي رسمي كمك از ايران خودداري مي كرد. اكنون گزارش هايي در دست است كه نشان مي دهد امريكايي ها به تدريج خود را ناچار مي بينند حركت به سمت ايران و درخواست كمك از آن را آغاز كنند و اين اتفاق به زودي رخ خواهد داد. اين گرايش احتمالا بيش از هر چيز ناشي از آن است كه امريكايي ها دريافته اند وضعيت در افغانستان اضطراري تر از آن است كه بتوان آن را به عنوان حاشيه اي بر بحث هسته اي ايران در نظر گرفت. اينكه متقابلا ايران چه واكنشي به اين درخواست نشان خواهد داد موضوع اين نوشته نيست، اما واضح است كه حاد شدن نيازهاي منطقه اي امريكا به زودي آرايش هاي ژئوپلتيك در منطقه خاورميانه را به نحوي دگرگون خواهد كرد كه امريكا به خوبي دريابد در اثر حوادث سال 88 اين گزاره كه ايران قدرت اول منطقه است، به هيچ وجه تغيير نكرده است.
3- صحنه سومي كه بررسي آن براي كامل شدن اين تصوير لازم است، مسئله هسته اي ايران است. امريكايي ها در يك و نيم سال گذشته، با اين فرض كه تنها راه خارج كردن ايران از وضعيت آستانه اي، تهي كردن انبار ايران از مواد هسته اي است -چرا كه دو جزء ديگر وضعيت آستانه اي يعني دانش و تجهيزات به هيچ شكلي قابل محدود شدن نيست- روي اين پروژه تمركز كردند. در اين مدت و با وجود فراز و نشيب هاي پيچيده ديپلماتيك و اطلاعاتي نه فقط اين هدف حاصل نشده بلكه ايران در دو حوزه توليد مواد هسته اي و مهارت غني سازي پيشرفت هاي بسيار قابل توجهي كرده كه شايد تا همين يك سال قبل در خود ايران هم به اين شكل پيش بيني نمي شد. ايران اكنون بر مبناي يك برنامه مدون از پيش تعيين شده حجم مواد كم غني شده خود در نطنز را افزايش مي دهد و فناوري هاي پيشرفته تر مربوط به ماشين هاي سانتريفيوژ را تست مي كند. مهم تر از اين، ايران در شرايط فعلي در تكنيك هاي غني سازي 20 درصد مهارت كاملي به دست آورده كه به لحاظ راهبردي بسيار ارزشمند است. البته همانطور كه به طور رسمي هم اعلام شده ايران قصد ندارد همه ذخيره مواد كم غني شده خود را به اورانيوم 20 درصد تبديل كند ولي نفس اين موضوع كه ايران اكنون تمام مشكلات مهندسي و فني مربوط به غني سازي 20 درصد را حل و در كنار آن بيش از 20 كيلو از اين مواد را هم ذخيره كرده است، تنگناهاي جدي براي غرب در هرگونه مذاكره آتي بوجود خواهد آورد. ايران هزينه غني سازي 20 درصد را پيشاپيش با قطعنامه 1929 و تحريم هاي يك جانبه ما بعد آن پرداخت كرده است وحالا نوبت غربي هاست كه راهي براي كنار آمدن با اين عرصه جديد كه پيش روي ايران گشوده شده بيابند. احتمالا به دليل پيش بيني همين تنگناهاست كه غربي ها اكنون قادر به تصميم گيري در مورد مذاكرات وين نيستند و دائما بر مذاكره هسته اي با گروه 6 تاكيد مي كنند كه مي دانند از نظر ايران تكليف آن روشن است.
اگر مجموعه اين موارد يعني ارزيابي هاي داخلي، منطقه اي و هسته اي را كنار هم بگذاريم واضح است كه با وجود همه تلاش ها و توطئه هايي كه امريكايي ها در يك سال گذشته انجام داده اند، شاخص هاي امنيت ملي ايران بهبود يافته است. اين مستقيما به آن معناست كه طراحي هاي غرب عليه ايران با وجود همه ريزه كاري هايي كه در آن به كار رفته و ابزارهاي متعدد داخلي و خارجي كه براي اجراي آن در نظر گرفته شده بود، هيچ كدام حتي به كسري از نتايج تعيين شده نرسيده است. به عبارت ديگر مي توان گفت كه ايران يك بار ديگر يك نبرد تركيبي را كه در آن ابزارهاي سخت، نرم و نيمه سخت مخلوط شده بود، از امريكا برده است. طبيعي است كه اين گذشته، اثر خود را در آينده خواهد گذاشت و غربي ها از اين به بعد مجبورند در شرايطي با ايران مواجه شوند كه انبانشان از هميشه تهي تر است. اگر امريكا استراتژي خود در مقابل ايران در 2 سال گذشته را يك بار جمع بندي كنند، ارزيابي نهايي چيزي غير از اين نمي تواند باشد كه از ايران جا مانده اند. صرف نظر از اينكه گزينه بعدي چه باشد، اين ارزيابي تبعاتي غير قابل چشم پوشي در آينده مناسبات ايران و غرب خواهد داشت.
مهدي محمدي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ نحوه برخورد كشيش هاي صهيونيستي متعصب با قرآن كريم بيانگر عمق پوچي و تهي مغزي آنهاست اگر هر انسان آزاده و با شعوري مروري بر قرآن كريم بنمايد متوجه مي شود كه صدها آيه از قرآن كريم به تعليم و تعلم و تدبر و تفكر و علم و... انسانها را سوق مي دهد و اولين آياتش دم از قلم و آموزش مي زند. يك دانشمند منصف مسيحي گفته بود كه با توجه به اولين آيات قرآن اگر نسبت خشونت به آن داده شود نشانگر كم اطلاعي و تعصب است چرا كه آيات بسياري انسانها را به علم و دانش و تفكر و تدبر فرا مي خواند و به چنين كتابي برچسب خشونت نمي چسبد.
حيدري
¤ منافقين مسجد را آتش زدند، پرچم امام حسين(ع) را آتش زدند ، تنها حكومت شيعي را به چالش كشيدند و عده اي از خواص نيز حمايت و يا سكوت كردند تا امروز كفار قرآن كريم را به آتش كشيدند.
0351---0912
¤ با توجه به اعمال تحريم توسط كره جنوبي بر دولت و ملت است كه با تحريم كالاهاي اين كشور به مقابله به مثل بپردازيم.
5267---0935
¤ منشور كورش كه متعلق به ايران است چرا در موزه كشور بيگانه نگهداري مي شود و ما فقط 4 ماه مي توانيم از آن نگهداري كنيم.
4765---0913
¤ با توجه به اينكه خيلي از مردم به دلايل گوناگون موفق به گوش دادن به مشروح سخنراني هاي مقام معظم رهبري نمي شوند خواهشمنديم كه متن كامل سخنان ايشان را در كيهان چاپ كنيد.
صادقي
¤ چرا امتحانات پيش دانشگاهي در نوبت شهريور در نيمه دوم ماه هم زمان و حتي بعد از اعلام نتايج كنكور سراسري برگزار مي شود؟
8495---0911
¤ شماره حساب هاي بانك كشاورزي اعلام شده براي واريز يارانه ها اكثراً تأييد نشده است روستائيان در بانك كشاورزي حساب دارند فكري برايشان بشود.
6662---0918
¤ در شهر فومن مواد مخدر به راحتي به فروش مي رسد طوري كه تمام مردم موادفروشان را مي شناسند اما ناجا و دادگستري هيچ اقدامي نمي كنند.
8896---0911
¤ فرزند شهيد از شهرستان خاش و مدت 13سال سابقه خدمت در دستگاه دولتي دارم ولي متاسفانه هنوز براي استخدام رسمي هيچگونه اقدامي صورت نگرفته است از مسئولين درخواست رسيدگي دارم.
مقدم
¤ چند روزي است كه در تبليغات صداوسيما از مصلاي بزرگ امام خميني(ره) تحت عنوان مصلاي بزرگ تهران نام برده مي شود آيا مصلا را تغيير نام داده اند؟!
احمد حسن زاده
¤ برق خيابان 1/1 در شهرك والفجر واقع در خيابان يوسف آباد خيابان 64 غربي هر چند وقت يكبار قطع شده و با تماسهاي مكرر اهالي و وصل آن متاسفانه مجدداً قطع مي شود خواهشمند است مسئولين به صورت ريشه اي مشكل را حل كنند.
8506---0919
پاسخ شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو)
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه، صفحه 9، مورخ 17/6/89، با مضمون «دائمي كردن قرارداد موقت»، به آگاهي مي ر ساند: با توجه به اينكه سيستم اداري و استخدامي شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) براساس قانون كار است، انعقاد قرارداد با پرسنل مربوط بصورت دائمي است و هيچ يك از شاغلين با قرارداد موقت در اين شركت انجام وظيفه نمي نمايند. ضمناً موضوع مطرح شده مربوط به پرسنل شاغل در يكي از شركتهاي پيمانكار طرف قرارداد با اين شركت است و از آنجائي كه اين شركت ها داراي شخصيت حقوقي مستقل مي باشند، موضوع بايد از طريق شركت هاي ذيربط پي گيري گردد.»
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطالب مندرج در مورخه 16/3/89 روزنامه تحت عنوان «حضور اشرار در منطقه مهرآباد جنوبي- شمشيري» به اطلاع ميرساند:
فرماندهي انتظامي تهران بزرگ اعلام نموده ضمن اجراي طرح هاي پاكسازي در خيابان شمشيري و پارك شمشيري، چندين نفر از اراذل و اوباش نيز دستگير و تحويل مراجع قضايي گرديده اند.»

 



آرزو (گفت و شنود)

گفت: درگيري شديد گروه هاي ضد انقلاب با هم و لجبازي برخي سران فتنه عليه يكديگر بدجوري مديران بيروني فتنه را نگران كرده است.
گفتم: وقتي بهايي ها و منافقين و سلطنت طلب ها و مدعيان اصلاحات و ماركسيست ها را در يك ائتلاف دور هم جمع مي كنند، معلوم است كه بعد از شكست فتنه اين گروه ها نقطه ائتلافي ندارند و به جان هم مي افتند.
گفت: سايت بالاترين كه تحت مديريت منوشه امير است خطاب به آنها توصيه كرده است كه دست از لجبازي بردارند و با هم كنار بيايند.
گفتم: ولي اين گروه ها مدتهاست كه از مقابله با جمهوري اسلامي نااميد شده اند و اگر با يكديگر هم درگير نباشند، بدجوري احساس پوچي مي كنند.
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: دو نفر كه خيلي با هم لج بودند محكوم به اعدام شده بودند. به اولي گفتند؛ آخرين آرزويت قبل از مردن چيست؟ گفت؛ مي خواهم نامزدم را ببينم. به دومي گفتند آرزوي تو چيست؟ گفت؛ اجازه ندهيد او نامزدش را ببيند!

 



در كمتر از 24 ساعت صورت گرفت
آزادي همه گروگان ها از اسارت اشرار در شرق كشور

نماينده مردم زاهدان در مجلس از آزاد شدن شش گروگان استان سيستان و بلوچستان خبر داد
حسينعلي شهرياري در گفت وگو با ايسنا، ضمن تقدير از تلاش هاي سپاه در اين راستا گفت: سپاه توانست با عملياتي جدي، تعدادي از اشرار را به هلاكت برساند و تعدادي ديگر را دستگير كند كه در اين عمليات هر شش تن گروگان كه ديروز به اسارت گرفته شده بودند، آزاد شدند.
هيچ يك از گروگان ها
از مقامات بلندپايه نبودند
علي عبداللهي معاون امنيتي وزارت كشور هم در نشست خبري كه در سالن همايش هاي وزارت كشور برگزار شد، در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران در رابطه با گروگان گيري اخير در سيستان و بلوچستان و اعلام اين خبر از سوي جندالله كه افراد گروگان گيري شده از نيروهاي ارشد نيروي هوايي هستند، توضيح داد: جلوي اتوبوسي كه از چابهار در حال حركت به سمت زاهدان بوده است، ساعت يك شب توسط اشرار گرفته مي شود و شش نفر از مسافران را پياده مي كنند كه5 نفر از آنها سرباز پايگاه نيروي هوايي و يك نفر كارمند بانك مسكن زاهدان بوده اند كه آنها را گروگان مي گيرند، لذا اين افراد از مقامات بلندپايه نبودند.
وي ادامه داد: اين دسته افراد با گروگان گيري به دنبال اخاذي هستند، اما چون گروه هاي اشرار معامله مي كنند، قول آنها را به جندالله داده اند كه به آنها تحويل شان دهند، پس اين كه اين اقدام توسط افراد ريگي و جندالله باشد به طور كلي رد مي شود.
معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور همچنين در جواب سؤالاتي در رابطه با وجود فرقه هاي نوظهور توضيح داد: آنچه من در گذشته در رابطه با فرقه هاي نوظهور گفتم اين بود كه شدت حضور آنها را تكذيب كرده ام، البته قبول دارم كه اين فرقه ها كه در گذشته وجود داشته اند، در حال حاضر نيز در جامعه حضور دارند.
وي افزود: هر اقدامي كه منجر به ايجاد مسير انحرافي در جامعه شود و به خصوص در بعد فرهنگي وارد ميدان شود، بايد مورد برخورد قرار گيرد؛ چرا كه هدف آنها نسل جوان است. پس بايد همانطور كه برنامه برخورد با آنها وجود داشته در حال حاضر شدت يابد و توصيه ما به خانواده ها اين است كه مراقب جوانان باشند و البته رسانه ها كمك كنند تا فرقه هاي نوظهور وارداتي به جامعه معرفي شود تا آينده سازان كشور در مسير انحرافي قرار نگيرند.
وي همچنين در اين نشست خبري، هدف از تشكيل اجلاس وزراي كشور همسايه عراق را كمك به بهبود شرايط امنيتي و به خصوص در داخل عراق دانست و اظهار كرد: براساس قطعنامه امنيتي ميان كشورها، توجه ويژه به امنيت پايداري درعراق از موضوعات مهم است.
وي افزود: اولين اجلاس وزراي كشور همسايه عراق در سال 82 در ايران، دومين اجلاس سال 84 در استانبول تركيه، سومين اجلاس سال 85 در عربستان، چهارمين اجلاس سال 86 در كويت، پنجمين اجلاس سال 87 در اردن، ششمين اجلاس سال 88 در مصر و اين اجلاس به عنوان هفتمين اجلاس در بحرين برگزار مي شود.
معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور با اشاره به اين كه كشورهاي عضو اجلاس همسايه عراق متشكل از ايران، تركيه، سوريه، اردن، عربستان، كويت و بحرين و مصر هستند، گفت: دبيرخانه اجلاس در بغداد است و كشورها سالانه در ارتباط با مصوباتي كه دارند گزارش به دبيرخانه ارائه مي كنند.
عبداللهي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران از جمله كشورهايي بوده كه همواره خواهان ثبات و امنيت در عراق بوده و تلاش زيادي در اين زمينه داشته است و هميشه به دنبال حفظ تماميت ارضي كشور عراق بوده و جزو كشورهايي است كه سفارت خود را در عراق در روزهاي اول مستقر كرده است.
وي در رابطه با اقدامات انجام شده در بعد اقتصادي، سياسي و امنيتي توضيح داد: در ارتباط با فعال كردن بازارچه هاي مرزي با عراق رشد خوبي داشته ايم، همچنين با افزايش مبادلات كالا از دو طرف روبرو هستيم و تاسيسات مرزي ما افزايش يافته است كه در اين راستا مرز چزابه و پرويزخان را اضافه كرديم و مي توان گفت از جمله بازارچه هاي رسمي ما چزابه، مهران، خسروي، باشماق، تمرچين و پرويزخان هستند.
عبداللهي در رابطه با امنيت مرزها افزود: ساماندهي وضعيت مرزي را انجام داده ايم و در زمينه مرزهاي آبي و خشكي اقدامات خوبي انجام شده است. همچنين در مقابله با تردد افراد غيرمجاز اقدامات جدي انجام شده و اين موضوع نسبت به گذشته بسيار كاهش يافته و در حال حاضر نزديك به صفر است و در اين رابطه هزينه زيادي براي انسداد مرز صورت گرفته تا مبارزه جدي با قاچاق و تردد افراد غيرمجاز انجام شود. همچنين در بعد اقتصادي اقدامات زيادي در عراق شده است كه اين باعث مي شود، امنيت در عراق به دنبال وضع بهتر اقتصادي مردم ايجاد شود.
 



براساس گزارش موسسه ملي آمار رم
ايتاليا تحريم هاي غرب عليه ايران را پس زد

موسسه ملي آمار ايتاليا (ايتسات) اعلام كرد كه كشورش با گسترش مناسبات تجاري با ايران، تحريم هاي غرب عليه اين كشور را بي اثر كرده است.
بنا بر گزارش منابع خبري اين موسسه در تازه ترين گزارش خود با تاييد پويايي و رونق چشمگير مناسبات تجاري رم و تهران اعلام كرد: ايتاليا نخستين شريك تجاري ايران در اتحاديه اروپاست.
«پيير لوئيجي داگاتا» دبيركل اتاق بازرگاني ايتاليا و ايران در اين باره تصريح كرد: ميزان كل مبادلات ايران و ايتاليا در 6 ماه نخست سال 2010 ميلادي بيش از 3 ميليارد يورو بود كه در مقايسه با مدت مشابه سال 2009 ميلادي به ميزان 77 درصد افزايش نشان مي دهد. اين امر نشان دهنده علاقمندي بازرگانان و صاحبان صنايع ايتاليا براي ادامه حضور در بازار جذاب جمهوري اسلامي ايران است.
براساس اين گزارش، يكي از صاحبان صنايع ايتاليا نيز گفت يك كارآفرين هستم كه گروه صنعتي من 30 سال است كه در ايران فعاليت مي كند و من واقعا از اين رابطه راضيم و بدون توجه به تحريم ها به اين همكاري ادامه خواهم داد.
در همين رابطه برخي از شبكه هاي تلويزيوني ايتاليا با پخش گزارش هايي از ديدارهاي «سيدمحمد علي حسيني» سفير كشورمان در رم از استانهاي مختلف اين كشور و استقبال صاحبان صنايع و فعالان اقتصادي ايتاليا از كار در ايران اعلام كردند تحريم هاي تجاري عليه ايران شكست خورده است.
براساس اين گزارش، سفير ايران در ايتاليا نيز تاكيد كرد در همكاري هاي اقتصادي و تجاري بين كشورها بخش هاي خصوصي نقشي فعال تر از دولت ها دارند. حسيني افزود در ايتاليا هم صاحبان صنايع و تجار اين كشور از گذشته همكاريهايي را با ايران داشتند و نه فقط بر حفظ بلكه بر تقويت و گسترش اين همكاري ها تاكيد دارند.
به گفته رسانه هاي ايتاليا بي توجهي دست اندركاران بخش خصوصي اين كشور به تحريم ها عليه ايران خشم صهيونيست ها را به شدت برانگيخته است تا حدي كه دولت بر لوسكني را كه نزديكترين دوست خود در اروپا مي دانند به نقض تعهد متهم كرده اند. البته دولت ايتاليا از طريق سخنگوي وزارت خارجه با صدور بيانيه اي رسمي خطاب به رژيم اشغالگر قدس اذعان داشت كه قادر به كنترل و منع همكاري بخش خصوصي اين كشور با ايران نيست.
در همين رابطه، سازمان سرمايه گذاري ايران قرار است بزودي در ايتاليا نشستي را با حضور جمعي از صاحبان صنايع و تجار ايراني و ايتاليايي برگزار كند.

 



پوردستان: ايران توانايي خفه كردن هر تهديدي را در نطفه دارد

امير پوردستان تأكيد كرد: امروز ارتش جمهوري اسلامي ايران با رصد مداوم تهديدات و با سرلوحه قرار دادن امر آموزش از قابليت هاي عملياتي بسيار خوب برخوردار است و اين توان را دارد كه به محض اين كه تهديدي صورت گيرد، آن را در نطفه خفه كند.
امير سرتيپ احمدرضا پوردستان در مراسم گراميداشت ياد و خاطره شهداي نيروي زميني ارتش و تكريم خانواده شهدا، گفت: هفته دفاع مقدس كه يادآور ايثار و فداكاري ملت نستوه، سربلند و سرافراز ايران اسلامي است، را تبريك عرض مي كنم و ياد و خاطره كليه شهيدان را گرامي مي داريم.
وي خاطرنشان ساخت: آن زماني كه شيپور جنگ نواخته شد و رژيم بعثي عراق با 12 لشكر زرهي و مكانيزه و 45 تيپ مستقل مرزهاي ما را مورد تعدي و تجاوز قرار داد، ملت بزرگ ايران اسلامي نشان دادند كه دين لقلقه زبان هايشان نيست و مصداق آن 72 نفري كه با امام حسين(ع) بودند، آنها با رهبرشان براي دفاع از تماميت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، قرآن و ولايت جبهه ها را پر كردند و در خاك و خون غلتيدند.
پوردستان تصريح كرد: اگر امروز مسئولان نظام ما در صحنه هاي بين المللي با قدرت و استحكام حرف حق خود را مي زنند و از هيچ چيزي هراسي ندارند، به بركت مجاهدت شهداي ما است و مثل شهيدان مثل شمع است كه سوختند و آب شدند و روشنايي بخشيدند تا در كنار اين روشنايي ما امروز بتوانيم با قدرت و صلابت در تمامي عرصه هاي بين المللي ظاهر شويم و حرف حق خود را بزنيم.
فرمانده نيروي زميني ارتش، ادامه داد: امروز نيروي زميني به بركت شهيدان مفتخر است كه از توان رزمي و كفايت عملياتي بالايي برخوردار است. امروز ارتش جمهوري اسلامي ايران با رصد مداوم تهديدات و با سرلوحه قرار دادن امر آموزش از قابليت هاي عملياتي بسيار خوبي برخوردار است و اين توان را دارد كه به محض اين كه تهديدي صورت بگيرد آن را در نطفه خفه كند.

 



آيت الله مقتدايي: وهابيون در پشت پرده اهانت به قرآن قرار دارند

مدير حوزه هاي علميه گفت: امروز وهابيون تبديل به غده سرطاني در كشورهاي اسلامي شده اند و حتي محرك اهانت به قرآن هم آنها بوده اند تا اختلاف بين مسلمانان و مسيحيت را تشديد كنند.
آيت الله مرتضي مقتدايي پيش از ظهر ديروز در مراسم آغاز سال تحصيلي حوزه هاي علميه در سالن اجتماعات مدرسه فيضيه، با اشاره به سالگرد تخريب قبور ائمه بقيع اظهار داشت: اين اقدام از سوي افراد منحرف از اسلام و كساني كه از احكام اسلام بهره اي نبرده اند، صورت گرفت و هنوز هم اين گونه توهين ها ادامه دارد.
وي با اشاره به پايان يافتن ماه مبارك رمضان در آستانه سال تحصيلي جديد حوزه هاي علميه، گفت: امسال ويژگي مهم آغاز سال تحصيلي جديد اين است كه شروع درس ها با پايان ماه مبارك رمضان مقارن شده و نورانيت و صفا و معنويت ويژه اي در اساتيد و طلاب مشاهده مي شود.
مدير حوزه علميه قم ادامه داد: پس از تخريب قبور ائمه بقيع هنوز هم گرفتاري هاي وهابي ها براي ما وجود دارد و آنها به صورت چشمگيري در سيستان و ديگر شهرهاي ما در حال فعاليت هستند.
وي با تاكيد بر اينكه وهابي ها در كشورهاي اسلامي تبديل به غده سرطاني شده اند، بيان داشت: اين وهابي ها در كشورهاي اسلامي نفوذ زيادي پيدا كرده اند و اختيارات و امكانات گسترده اي دارند و ضرر و خطر وهابيت امروز براي جهان اسلام بسيار بالا است.
آيت الله مقتدايي تصريح كرد: همه ما بايد متوجه اين خطر بزرگ بوده و با آن مبارزه كنيم.
وي خاطرنشان كرد: محرك همين حركت سوزاندن قرآن نيز وهابي ها هستند، كه اين كار را براي تشديد اختلافات بين مسلمانان و مسيحيت انجام مي دهند.
مدير حوزه علميه قم اضافه كرد: وهابي ها به اثر سوزاندن قرآن گرفتار مي شوند و چيزي جز نابودي و هلاكت نصيب آنها نمي شود.
وي با بيان اينكه نظام اسلامي پس از فعاليت هاي امام خميني و حمايت هاي مردم به عنوان يك قدرت مي درخشد، گفت: بعد از پيروزي انقلاب براي حوزه ها تكاليف بالاتري ايجاد شد كه بايد همه متوجه آنها باشند.
آيت الله مقتدايي با تاكيد بر ضرورت تربيت افراد شاخص و مجتهد در حوزه هاي علميه، بيان داشت: فقيه آگاه، مجتهد و مدبر در حوزه هاي مختلف بايد تربيت شود و نبايد برخي افراد بگويند كه اشخاص برجسته تربيت مي شوند و نياز به تلاش نيست.
مدير حوزه علميه قم با تاكيد بر اينكه توسعه گرايش به اسلام و ارتباط مستمر با كشورهاي مختلف از بركات حوزه هاي علميه است، اظهار داشت: امروز شبهات در سطح دنيا بيداد مي كند و دشمنان با بيان اين شبهات قلب جوانان را هدف قرار داده اند و گاهي هم در انحراف ذهن جوانان موفق مي شوند.
وي تصريح كرد: حوزه ها بايد براي تربيت افراد برجسته برنامه ريزي كرده و آماده باشند.
آيت الله مقتدايي ادامه داد: ما امروز نياز به مجتهد داريم و بايد براي تربيت آنها برنامه ريزي مناسبي صورت بگيرد و نياز به اساتيد برجسته برطرف شود.
وي با تاكيد بر اينكه خلأهاي موجود در حوزه بايد برطرف شود، افزود: حوزه بايد مستقل بوده و به هيچ تشكيلاتي وابسته نبوده و نباشد، اما اينكه حوزه بايد نيازهاي نظام را برطرف كند قابل چشم پوشي نيست.
مدير حوزه علميه قم در ادامه سخنان خود با تاكيد بر اينكه نظارت اساتيد بر طلاب سنتي است كه بايد در حوزه احيا شود، گفت: اساتيد نبايد طلاب را رها كنند و نسبت به پيشرفت و حضور و غياب آنها حساس باشند.
وي خاطرنشان كرد: اين كار علاوه بر اينكه تاثير زيادي در پيشرفت طلاب دارد، كمك برجسته اي به تربيت افراد برجسته در حوزه ها مي كند.
آيت الله مقتدايي با تاكيد بر اينكه در چند سال اخير حوزه هاي علميه شهرستان ها پيشرفت هاي خوبي داشته اند، گفت: تقويت حوزه هاي شهرستان ها موجب تقويت حوزه علميه قم مي شود و بايد نسبت به اين مسئله حساس بود.

 



فرار به جلو «مهندسان آشوب» در حزب مشاركت و مجمع روحانيون (خبر ويژه)

مجمع روحانيون در اقدامي هماهنگ با حزب مشاركت و سايت نوروز اقدام به هياهو و ردگم كني درباره اظهارات سردار مشفق عليه فتنه سال 88 كردند. «مجمع» و «سايت نوروز» همزمان به انتشار مقالاتي عليه اين اظهارات پرداختند و ادعا كردند به استناد سخنان سردار مشفق، انتخابات مهندسي شده بود چرا كه دستگاه هاي اطلاعاتي كشور به رصد كردن عرصه پرداخته اند!
در بيانيه منتشره به نام مجمع روحانيون آمده است: از مجموع مطالب و گفتار سردار مشفق اقرار شده كه يك جريان نظامي امنيتي خارج از حد و وظايف خود دست به اقدامات غيرقانوني از دو سال قبل از انتخابات و پس از انتخابات زده و با شيوه هاي غير قانوني، غيرشرعي، غير انساني و غيراخلاقي به مهندسي انتخابات پرداخته اند... ايشان بي پروا ادعا مي كند كه اقدامات قانوني و آشكار اصلاح طلبان براي براندازي نظام است. اين چه ادعاي مسخره اي است كه آقاي خاتمي براي روي كارآمدن به جذب حمايت خارجي بپردازد؟ و زشت تر و مفتضح تر، تهمت آشكار دريافت ميليون ها دلار پول از بيگانگان براي لطمه به انقلاب است.
فرار به جلوي نويسنده-گان- بيانيه منتسب به مجمع روحانيون در حالي است كه محمدعلي ابطحي پيش از اين با اشاره به برنامه ريزي گروه هاي موثر در فتنه براي آشوب (به واسطه القاي تقلب و ...) تصريح كرده بود شعار تقلب، اسم رمز آشوب بود. در اين ميان معلوم نيست مجمع روحانيون ملاقات كساني نظير خاتمي با راسموسن (دبير كل ناتو) و جورج سوروس را انكار مي كند يا اختصاص بودجه هاي رسمي از سوي وزارت خارجه و كنگره آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي به فتنه گران مدعي اصلاح طلبي را؟ آيا مجمع مي تواند حمايت علني اوباما و كلينتون و رابرت گيتس و شيمون پرز و نتانياهو را از مدعيان اصلاح طلبي و فتنه سبز كتمان كند و اگر اين حمايت هاي سياسي و مالي و اطلاعاتي و رسانه اي پرحجم واقعيت دارد كه دارد بايد پرسيد، اين حمايت ها براي تقويت جمهوري اسلامي بوده يا براندازي آن و فتنه گران لانه كرده در گروه هايي نظير مجمع، كدام بخش ها از پازل دشمن را - در همسايگي گروهك هايي چون منافقين، بهائيت، نهضت آزادي، تندرو ... پر مي كرده اند؟
از سوي ديگر اينكه وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران بر سازمان هاي جاسوسي انگليس و آمريكا و اسرائيل پيش دستي كرده و نيروهاي ميداني اين جريان را تحت نظر گرفته اند و گذر زمان هم درستي ارزيابي هاي آنان را نشان داده، درخور تقدير نسبت به عمل به وظايف قانوني و انقلابي و ملي خود هستند همچنان كه پاسداري از انقلاب يكي از وظايف ذاتي سپاه پاسداران است.
فتنه گران در اجراي سناريوي آشوب و براندازي چنان هيجان زده بودند كه از هيچ اقدامي- از آشوب خياباني گرفته تا شعار به نفع آمريكا و اسرائيل و هجمه به جمهوري اسلامي، امام خميني، ولايت فقيه و رهبري و سرانجام هتاكي نسبت به اسلام و عاشوراي حسيني - دريغ نكردند و همه اين اقدامات در كارنامه خيانت هاي برخي اعضاي مجمع روحانيون و حزب مشاركت به ثبت رسيده است.

 



عقده گشايي سياسي در جشن خانه سينما (خبر ويژه)

چهاردهمين جشن خانه سينما در حالي به كار خود پايان داد كه اين كانون صنفي به جايگاه محفلي براي عقده گشايي سياسي و حمايت از مخالفان نظام و تقدير از پياده نظام شناخته شده آمريكا و اسرائيل سقوط كرد.
در اين جشن برخي حاضران سخناني مشابه نظرات شبكه هاي ماهواره اي بيگانه بر زبان آوردند.
براساس اين گزارش، يكي از حاضران از نبودن هنرمندان ضدانقلاب فراري در اين جشن انتقاد كرد و آرزو نمود تا وضعيت كشور هرچه سريع تر تغيير كند!
آرزو براي بازگشت فيلمسازي كه فيلم هايي غيراخلاقي مي سازد و براي خوشايند دولت هاي غربي عليه جمهوري اسلامي فعاليت مي كند، از ديگر رويدادهاي اين دوره از جشن خانه سينما بود.
در شماره هاي بعدي، گزارش مستندي از مراسم ياد شده ارائه خواهيم كرد.

 



موساد و خريد و فروش بردگان رسانه اي (خبر ويژه)

شماري از عناصر سلطنت طلب به صرافت افتاده اند تا به بهانه ساماندهي 500 نفر از روزنامه نگاران خارج نشين، سروساماني به اوضاع فلاكت بار اقتصادي و سياسي خود بدهند.
خبرها حاكي از آن است كه عليرضا نوري زاده، هوشنگ اسدي و همسر وي با همراهي چند نفر ديگر در تلاشند خود را بنگاهدار و صاحب كار 500 روزنامه نگار مورد اشاره معرفي كنند و بدين ترتيب از كشورهايي چون آمريكا، فرانسه و انگليس پول بگيرند. نوري زاده پيش از اين طي مقاله اي در گويانيوز گلايه كرده بود كه 30 سال سابقه شانتاژ عليه جمهوري اسلامي دارد اما تازه به دوران رسيده هايي نظير مهاجراني هنوز در شهرهايي چون لندن مستقر نشده، صاحب املاك و درآمدهاي هنگفت شده و مورد توجه طرف غربي قرار گرفته اند.
گزارش خودنويس حاكي است حلقه نوري زاده- اسدي، جلساتي را در پاريس و كپنهاك برگزار كرده و پيشنهاداتي را براي مديريت 500 روزنامه نگار خارج نشين مطرح كرده اند. براساس اين گزارش در اين حلقه، امير حبيبي نيا، نيك آهنگ كوثر و گلنوش نيك نژاد هم حضور دارند.
نوري زاده از روزنامه نگاران «ويژه» در رژيم پهلوي كه با سفارتخانه هاي آمريكا و انگليس در ارتباط بودند به شمار مي رفت و اكنون در روزگار پيري با پادويي براي موساد و سيا روزگار مي گذراند. اغلب عناصر فراري به خاطر مشكلات حاد اقتصادي، و روحي و رواني مجبور مي شوند تن به هر كاري بدهند و خريد و فروش آنها به عنوان بردگان رسانه اي امري رايج در آمريكا و اروپاست. به نحوي كه گردانندگان هلندي راديو زمانه چندي پيش، مهدي جامي (سردبير زمانه) را اخراج كرده و به وي و همكارانش متذكر شدند كه «شماها بردگان ما هستيد و ما به هر نحو كه بپسنديم با شما رفتار مي كنيم»!

 



نيويورك تايمز: ترساندن خوب است اما حيف كه ايران نمي ترسد (خبر ويژه)

روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز، سياست دولت اوباما در قبال برنامه هسته اي ايران را «دچار سرگشتگي» و «بي اعتبار» و «بي ثبات» توصيف كرد.
نيويورك تايمز نوشت: هيلاري كلينتون هفته گذشته ادعا كرد «دنيا در آستانه ورود به عصر نويني است كه مديريت جهاني آمريكا در آن حياتي خواهد بود.» قاعدتاً اين يك خبر خوب است. اما وقتي نوبت به مديريت مي رسد نياز به شفافيت بيشتر مي شود؛ در حالي كه با توجه به آنكه ايران در آستانه توليد يك بمب هسته اي است]![ به نظر مي رسد دولت اوباما بيشتر دچار سرگشتگي است تا شفافيت و دشوار به نظر مي رسد كه بتوان سياست آمريكا در خصوص ايران را معتبر دانست. آيا دولت اوباما دست اندركار تشديد فشارهاست و يا دوباره تصميم به تماس ديپلماتيك با ايران گرفته است؟ كساني كه سخنان ماه گذشته باراك اوباما در اين خصوص را شنيده اند، بر سر اينكه وي كداميك از اين دو مسير را انتخاب كرده دچار اختلاف نظر هستند.
اين روزنامه اضافه كرد: اوباما ماه گذشته در ديدار با جمعي از خبرنگاران در كاخ سفيد تلاش كرد از خود تصوير فردي را به نمايش بگذارد كه به موضوع ايران احاطه كامل دارد. اما نتيجه آن شد كه دو برداشت كاملاً متفاوت از ذهنيت او به وجود بيايد؛ يكي اينكه تمايل بيشتري براي برتري روش ديپلماتيك وجود دارد و ديگر اينكه ديپلماسي جديدي در كار نخواهد بود. به اين ترتيب اين دو موضع كاملاً متفاوت در مقاله هاي كاملاً متضاد دو نويسنده متبحر در روزنامه واشنگتن پست، آن هم به فاصله چند روز، به رشته تحرير درآمد. اين نشان مي دهد كه سخنان رئيس جمهور به قدري گنگ و مبهم بود كه امكان يك برداشت واحد از نحوه برخورد آقاي اوباما با موضوع ايران وجود نداشت.
نيويورك تايمز هشدار مي دهد: يك مقام عاليرتبه از اتحاديه اروپا طرح هاي آمريكا را غيرشفاف توصيف كرد و گفت: «در اين مرحله هرچيزي كه شك و ترديد در خصوص نيات ما را به ايران نشان بدهد، سبب هدر رفتن بيشتر فرصت ها شده و فاجعه بار خواهد بود.» توصيف رابرت كاگان هم از موضع محكم رئيس جمهور جالب توجه است زيرا از جنس مجموعه اي از هشدارهاي فله اي است كه آمريكايي ها از ژوئيه به اين سو براي تهران فرستاده اند.
نيويورك تايمز با مرور مواضع آشفته كساني چون لئون پانتا رئيس سيا و مايكل هايدن رئيس سابق سازمان و نيز اظهارات مايك مولن رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا درباره نحوه مواجهه با چالش ايران مي نويسد: مشكل بررسي اين مواضع در اين است كه هيچ بخشي از سخنان اوباما با اين مواضع مطابقت ندارد. جرج پكرويچ، معاون تحقيقاتي رئيس جمهور و رئيس سياست هسته اي موسسه صلح بين المللي كارنگي درباره اين پرسش كه «ميزان جديت و كارايي سخناني كه به نظر محكم و تند مي رسند، از نظر وي تا چه اندازه است؟»، مي گويد؛ «اين مواضع هيچ تاثيري بر ايران ندارند. به نظر من اين حرف ها بيشتر براي ساكت كردن منتقدان در داخل آمريكا زده مي شود تا براي ترساندن ايران. استفاده مناسب از زور در برابر ايران براي ايالات متحده مطلوب است اما به نظر من، ما اين حربه را در اختيار نداريم.» نيويورك تايمز مي نويسد: بنابراين بايد راجع به سخنان ماه اوت آقاي اوباما كه گزينه گفتگو را دوباره بر روي ميز قرار داده، چگونه فكر كرد؟
ديويد ايگناتيوس نويسنده مقاله «اوباما خواهان نسخه جديدي از گفتگوست» به توضيحات يك مقام ارشد براي ميهمانان رئيس جمهور استناد مي كند. وي گفته بود تحريم هاي فعلي راهي براي تاثيرگذاري در محاسبات «هزينه - فايده» ايران بودند. آقاي ايگناتيوس افزود رئيس جمهور خود «مطمئن نيست» حاكمان ايران در سياست هسته اي كه مي تواند به آنها امكان برخورداري از بمب هسته اي را بدهد، تا چه حد سبك و سنگين كنند. اينكه رئيس جمهور نامطمئن است، قابل درك است. اما چرا به تهران و متحدان ايالات متحده، شواهدي از سرگشتگي آمريكايي ها نشان مي دهد؟

 



وقتي اتحاديه اروپا جوجه هاي خود را زيربال و پر مي گيرد (خبر ويژه)

اتحاديه اروپا پرده ديگري از حمايت هاي خود از فتنه گران را به نمايش گذاشت و ليستي از آشوبگران ايران را براي اعطاي جايزه به آنها، ارائه داد.
جايزه ساليانه ساخاروف كه از سوي اتحاديه اروپا سازماندهي مي شود، از جمله اقداماتي است كه اين كشورها براي حمايت از مهره هاي وابسته به خود در كشورهاي ديگر به كار مي بندند. اين اتحاديه در بيانيه اخير خود كه در سايت ايران گلوبال منتشر شده، عباس اميرانتظام، منصور اصانلو و بهاره هدايتي را به عنوان نامزدهاي دريافت اين جايزه معرفي كرده است.
در اين بيانيه البته تصريح شده است كه از سال 1988 كه اين جايزه پايه گذاري شده، هيچ گاه به يك شهروند ايراني تعلق نگرفته اما ما باور داريم كه در اين سال، مناسب خواهد بود كه جايزه ساخاروف به كساني از ايران داده شود.
تنظيم كنندگان اين بيانيه البته بي آنكه در حمايت خود از فتنه گران ايران اندكي پرده پوشي كنند، معيارهاي خود در انتخاب اين سه گزينه را به صراحت مقابله با نظام اسلامي عنوان مي كنند. به طوري كه در رابطه با اميرانتظام تصريح شده است، وي به عنوان يك سياستمدار لائيك با پيش نويس فعلي قانون اساسي جمهوري اسلامي كه آن زمان توسط مجلس خبرگان قانون اساسي تدوين مي شد به مخالفت برخاست.
نمايندگان اتحاديه اروپا در بخش ديگري از اين نوشته اذعان مي كنند كه ما باور داريم اختصاص جايزه ساخاروف به كانديداهاي مذكور، تجلي و مبين حمايت صريح و پرقدرت نمايندگان منتخب مردم اروپا از معترضين در ايران است.
اين بيانيه همچنين گزينه هاي ديگري را نيز مطرح مي كند كه تنها نظري گذرا به آنها به روشني گوياي اهداف مغرضانه نمايندگان اروپا است. كيوان صميمي، احمد زيدآبادي، عيسي سحرخيز، بهمن احمدي امويي، محمد صديق كبودوند، عبدالله مومني، شيوا نظرآهاري، هنگامه شهيد و ژيلا بني يعقوب از جمله نامزدهايي هستند كه نمايندگان اروپا براي حمايت و همراهي،قصد اعطاي جايزه به آنها را دارند.

 



هركس رد مي شود لگدي به جنازه تحريم ها مي زند (خبر ويژه)

3 ماه پس از تصويب قطعنامه ضد ايراني تحريم در شوراي امنيت، سران 3 رژيم استكباري اذعان كردند ايران تحريم ها را دور زده است.
نمايندگان 3 كشور آمريكا، انگليس و فرانسه در سازمان ملل اعلام كردند ايران با نقض مكرر قطعنامه شوراي امنيت، اقدام به دور زدن تحريم ها كرده است.
اين نمايندگان گفته اند: ما از تاخير در تشكيل هيئت نظارت بر اجراي تحريم هاي ايران احساس نگراني مي كنيم.
اين اظهارات در حالي است كه اردوغان نخست وزير تركيه به تازگي اعلام كرد: ما ضمن احترام به تحريم هاي سازمان ملل، قصد داريم حجم مبادلات تجاري خود با ايران را كه 10 ميليارد دلار است به 3 برابر گسترش دهيم.
روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال هفته گذشته در تحليلي اعلام كرده بود: روسيه و چين هم تحريم ها را به اجرا نمي گذارند و خلأ برخي كشورهاي اروپايي را پر كرده اند.
به نوشته اين روزنامه: اگر اوباما هيچ كاري با ناقضان تحريم ها در روسيه و چين نكند يا حتي اهداف راحتي مانند سوئيس و ونزوئلا را كه ناقض تحريم ها هستند، تحت فشار نگذارد، تمام سياست هايي كه در مورد ايران به كار گرفته، بي اثر خواهد شد و از بين خواهد رفت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14