(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 3  مهر 1389- شماره 19748

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدي نژاد از تريبون سازمان ملل قدرت هاي غربي را به محاكمه كشيد
توكلي: مواضع احمدي نژاد در سازمان ملل و مصاحبه با لري كينگ بسيار هوشمندانه بود
حاشيه هاي سخنراني رئيس جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل
ترزا لويس با تزريق سم مرگبار اعدام شد
جاسبي: مهدي هاشمي از طرف مديريت دانشگاه آزاد حكم ماموريت ندارد
پيكر 10 شهيد حادثه انفجار بمب در مهاباد تشييع شد
پس از تحمل سال ها درد و رنج فرمانده دفاع مقدس به همرزمان شهيدش پيوست
وزير علوم ، تحقيقات و فناوري: 200هزار صندلي دانشگاه هاي كشور خالي است
127 شهر الكترونيك در كشور راه اندازي مي شود
توسط رئيس جمهوري 10 هزار مدرسه قرآن بزودي فعاليت خود را آغاز مي كنند
قائم مقام وزير اطلاعات: سران فتنه براي حمله دشمن لحظه شماري مي كنند
رئيس سازمان بازرسي كل كشور: مشكلات دستگاه قضايي بايد ريشه اي حل شود
امام جمعه قم: عاملان حادثه تروريستي مهاباد به مردم معرفي شوند
همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد 11 هزار كلاس درس تحويل آموزش و پرورش شد
تدوين آيين نامه حمايت مالي از بنگاه هاي اقتصادي
اخبار ادبي و هنري



با نطق روشنگرانه و مستند
احمدي نژاد از تريبون سازمان ملل قدرت هاي غربي را به محاكمه كشيد

رئيس جمهور كشورمان درسخنان خود در مجمع عمومي سازمان ملل پيشنهاد كرد كه سازمان ملل درباره 11 سپتامبر يك گروه حقيقت ياب مستقل تعيين كند.
متن كامل سخنان دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در شصت و پنجمين اجلاس عمومي سازمان ملل كه شامگاه پنجشنبه ايراد شد، به شرح زير است.
الحمدلله رب العالمين والصلوه والسلام علي سيدنا و نبينا محمد و آله الطاهرين و صحبه المنتجبين و علي جميع الانبياء والمرسلين
سلام و صلوات خداوند بر پيامبران الهي به ويژه پيامبر بزرگ اسلام و اهل بيت مطهر و ياران برگزيده اش و بر تمام پيامبران الهي
اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه والنصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه و المستشهدين بين يديه
اي خداي بزرگ در ظهور وليت كه همراه با سلامتي و پيروزي باشد تعجيل كن و ما را از بهترين ياران و حاميان او و فداكاران در راهش قرار بده
جناب آقاي رئيس، همكاران محترم
خداوند بزرگ را سپاسگزارم كه بار ديگر فرصت حضور در اين مجمع جهاني را عنايت فرمود. ابتدا ياد جانباختگان سيل مهيب پاكستان را گرامي داشته و با بازماندگان و دولت و ملت پاكستان ابراز همدردي مي كنم. از همگان دعوت مي كنم كه بعنوان يك وظيفه انساني به ياري همنوعان خود بشتابند.
در سالهاي گذشته پيرامون برخي از اميدها و نگراني ها، از بحران هاي خانواده، امنيت، كرامت انساني، اقتصاد و آب و هوا و از اميد به عدالت و صلح پايدار با شما سخن گفتم.
اينك كه نظام سرمايه داري و مديريت موجود جهاني پس از حدود يكصد سال حاكميت، به پايان راه رسيده و از ارائه پاسخ مناسب به نيازهاي جامعه درمانده شده است، تلاش مي كنم با نگاهي به دو عامل اصلي اين ناكامي، برخي از مشخصات نظم مناسب آينده را ترسيم نمايم.
الف: عامل نگرشها و اعتقادات
مي دانيد كه پيامبران الهي مأموريت داشته اند تا همگان را به يگانه پرستي و عشق و عدالت فرا بخوانند و راه رسيدن به سعادت را در برابر بشريت قرار دهند. انسانها را به تفكر و علم دعوت كنند تا حقيقت را بهتر بشناسند و از شرك و خودخواهي برحذر باشند. حقيقت دعوت پيامبران واحد است. هر پيامبري، پيامبر قبل از خود را تصديق و به پيامبر بعدي بشارت داده و دين را متناسب با ظرفيت بشر كاملتر از گذشته ارائه كرده است. اين سير تا پيامبر خاتم كه تمام و كمال دين را عرضه كرد ادامه داشته است.
به موازات اين سير، خودخواهان و دنياپرستان در برابر اين دعوت روشن ايستادگي و براي مقابله با پيام آنان قيام كردند.
- نمروديان در برابر حضرت ابراهيم، فرعونيان در برابر حضرت موسي و دنياپرستان در برابر حضرت عيسي و حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) قرار گرفتند. در سده هاي اخير نيز به بهانه ظلمي كه طي قرون وسطي از ناحيه مدعيان دينداري در غرب رفت، ارزش ها و اخلاق انساني به عامل توقف و عقب ماندگي تفسير و در برابر علم و عقل قرار داده شد.
- قطع ارتباط انسان با آسمان در واقع رابطه او را با حقيقت خودش منفصل كرد.
- انسان كه استعداد درك حقايق عالم و حق جويي، ميل به عدالت و كمال، پاكي و زيبايي و جانشيني خدا در زمين را دارد به موجودي محدود به عالم ماده و مأموريت او به حداكثر رساندن لذت فردي تعريف گرديد. اصالت غرايز انساني به جاي اصالت حقيقت انسان نشست.
- انسانها وملتها رقيب هم شمرده شدند و سعادت يك فرد يا ملت در مزاحمت و در حذف و سركوب ديگران تعريف شد. به جاي تعامل سازنده و تكامل بخش، تنازع مخرب براي بقاء مبناي تنظيم روابط قرارگرفت.
- پرستش سرمايه و سلطه جايگزين يگانه پرستي كه رمز وحدت و عشق است گرديد.
- اين مقابله گسترده خودخواهان با ارزش هاي الهي راه را بر برده داري و استعمار باز كرد.
بخش وسيعي از جهان، تحت سلطه چند دولت غربي قرار گرفت. ده ها ميليون انسان به بردگي كشيده شدند و دهها ميليون خانواده متلاشي گرديدند. تمام منابع، حقوق و فرهنگ ملتهاي استعمارزده به غارت رفت. سرزمين ها اشغال و مردم بومي قتل عام و تحقير شدند.
اما با قيام ملتها، استعمارگري منزوي و استقلال ملتها به رسميت شناخته شد. اميد به احترام، رفاه و امنيت در ملتها زنده شد. در اوايل قرن گذشته شعارهاي زيباي آزادي، حقوق بشر و دموكراسي، اميدهاي فراواني ايجاد كرد تا مرهمي بر زخمهاي عميق مانده از گذشته باشد اما امروز نه تنها آرزوها محقق نشده بلكه خاطراتي بعضاً تلخ تر از گذشته در تاريخ ثبت شده است.
- در دو جنگ جهاني، اشغال فلسطين، جنگهاي كره و ويتنام، جنگ عراق عليه ايران، اشغال افغانستان و عراق و جنگهاي آفريقا صدها ميليون نفر كشته و زخمي و آواره شدند.
- تروريسم، توليد مواد مخدر، فقر و فاصله طبقاتي گسترش يافت. حكومتهاي كودتايي و ديكتاتوري تحت حمايت غرب در آمريكاي جنوبي جنايتهاي كم نظير مرتكب شدند.
- به جاي خلع سلاح، توليد و انباشت سلاح هاي اتمي و ميكروبي و شيميايي توسعه پيدا كرد و جهان در معرض تهديد بيشتري قرار گرفت.
و بدين ترتيب ظاهراً همان اهداف استعمارگران و برده داران اما اين بار با شعارهاي جديد دنبال شده است.
ب: عامل مديريت جهاني و ساختار حاكم
- جامعه و سپس سازمان ملل با شعار برپايي صلح و امنيت و تأمين حقوق انساني و در حقيقت براي مديريت جهاني تشكيل گرديد.
- با كالبد شكافي سه رويداد، نحوه مديريت حاكم بر جهان قابل ارزيابي است.
اول: 11 سپتامبر كه حدود ده سال همه جهان را تحت تأثير قرار داده است.
- ناگهان با پخش تصاوير مختلف خبر حمله به برجهاي دو قلو در جهان منتشر شد.
- تقريباً تمام دولتها و شخصيت هاي مطرح اين حادثه را به شدت محكوم كردند.
- موتور تبليغات به راه افتاد و جهان در معرض خطري بزرگ به نام تروريسم و تنها راه نجات، لشگركشي به افغانستان اعلام شد.
- بالاخره افغانستان و به فاصله كوتاهي عراق تحت اشغال قرار گرفتند.
لطفاً دقت كنيد؛
- ادعا شد كه در 11 سپتامبر حدود سه هزار نفر كشته شده اند كه همه از آن متاسفيم اما در افغانستان و عراق تاكنون صدها هزار نفر كشته و ميليونها نفر مجروح و آواره شده اند و درگيري به طور روزافزون توسعه پيدا كرده است.
در معرفي عوامل اصلي اين حادثه سه نظر اعلام شد:
1- يك گروه تروريستي بسيار قدرتمند و پيچيده كه از همه لايه هاي امنيتي و اطلاعاتي آمريكا عبور كرده است. اين نظر بيشتر از ناحيه دولتمردان آمريكا تبليغ شد.
2- توسط بخشهايي از دولت آمريكا و براي ايجاد تغيير در روند نزول اقتصاد آمريكا و سيطره او بر خاورميانه و همچنين نجات رژيم صهيونيستي انجام شده است. اكثريت مردم آمريكا و ملتها و سياستمداران بر اين باورند.
3- توسط يك گروه تروريستي انجام شده است ليكن دولت وقت آمريكا از آن پشتيباني و بهره برداري كرده است. ظاهراً اين نظريه طرفداران كمتري دارد.
-مهمترين اسناد اتهام چند گذرنامه كه از ميان حجم عظيم خرابه ها پيدا شده بود و يك نوار ويديويي از يك شخص بود كه محل سكونت او نامعلوم است ولي اعلام شد كه قبلا در تجارت نفت با برخي مقامات آمريكايي مشاركت داشته است. اينگونه وانمود شد كه به دليل شدت آتش سوزي و انفجار از عاملين انتحاري اثري به دست نيامد. چند سوال اساسي بدون پاسخ مانده است.
1- آيا عقل حكم نمي كرد كه ابتدا تحقيق دقيقي توسط گروههاي مستقل انجام و پس از شناسايي كامل عوامل، برنامه اي منطقي براي برخورد با آنها طراحي مي گرديد.
2- به فرض پذيرش نظر دولت آمريكا، آيا روش برخورد با يك گروه چريكي، لشگركشي گسترده، جنگ منظم و كشتار صدها هزار نفر است.
3- آيا امكان نداشت مثل برخورد ايران با گروه تروريستي ريگي كه چهارصد نفر از مردم بيگناه ايران را كشته و زخمي كرده بود اقدام مي شد. در عمليات ايران به هيچ بيگناهي خسارتي وارد نشد.
- پيشنهاد مي شود كه سازمان ملل درباره 11 سپتامبر يك گروه حقيقت ياب مستقل تعيين نمايد تا بعدها عده اي اظهارنظر درباره آن را ممنوع نكنند.
در اينجا مايلم اعلام نمايم كه جمهوري اسلامي ايران در سال آينده، ميزبان كنفرانسي خواهد بود كه با هدف شناخت تروريسم و راهكارهاي مقابله با آن برگزار خواهد شد. از مقامات كشورهاي مختلف، انديشمندان، صاحبنظران، محققين و موسسات مطالعاتي براي شركت در اين كنفرانس دعوت مي كنم.
دوم: اشغال سرزمين فلسطين است.
- ملت مظلوم فلسطين شصت سال تحت سلطه يك رژيم اشغالگر از آزادي، امنيت و حق حاكميت محروم است ولي اشغالگران به رسميت شناخته مي شوند. روزانه خانه ها بر سر زنان و كودكان خراب مي شود و مردم در وطن خود از آب و غذا و دارو نيز محرومند. صهيونيست ها تاكنون 5 جنگ گسترده بر همسايگان و ملت فلسطين تحميل كرده اند.
- صهيونيست ها در جنگ عليه لبنان و غزه زشت ترين اقدامات را عليه مردم بي دفاع انجام داده اند.
- رژيم صهيونيستي برخلاف همه قواعد بين المللي به كشتي كمكهاي انساني هجوم مي كند و غيرنظاميان را مي كشد.
- اين رژيم به طور مطلق مورد حمايت برخي كشورهاي غربي است و دائماً كشورهاي منطقه را تهديد و با اعلام قبلي شخصيت هاي فلسطيني و غيره را ترور مي كند ولي مدافعان فلسطيني و مخالفين اين رژيم با عناويني چون تروريست و ضد يهود تحت فشار قرار مي گيرند. تمام ارزش ها حتي آزادي بيان در اروپا و آمريكا به پاي صهيونيسم قرباني مي شود.
- به دليل عدم توجه به حقوق مردم فلسطين همه راه حل ها به شكست مي انجامد.
-اگر از ابتدا به جاي رسميت دادن به اشغالگري، حق حاكميت ملت فلسطين به رسميت شناخته مي شد آيا امروز شاهد اين همه جنايت بوديم.
- پيشنهاد روشن ما بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين خويش و مراجعه به آراء عمومي همه مردم فلسطين براي اعمال حاكميت و تعيين نوع حكومت خود است.
سوم: انرژي هسته اي است.
- انرژي هسته اي پاك و ارزان و نعمتي خدادادي و از بهترين جايگزينها براي كاهش آلودگيهاي ناشي از سوخت فسيلي است.
- معاهدهNPT به تمام اعضاء اجازه داده است كه بدون محدوديت از آن بهره ببرند و آژانس موظف به حمايت و پشتيباني فني و حقوقي از آنها شده است.
- بمب اتم بدترين سلاح ضد بشري است كه بايد به طور كامل محو گردد. معاهده NPT توسعه و انباشت آن را ممنوع و خلع سلاح را ضروري شمرده است.
- اما ملاحظه كنيد دارندگان بمب اتم و برخي اعضاء دائم شوراي امنيت چه كرده اند:
-انرژي هسته اي را معادل بمب معرفي و با ايجاد انحصار و فشار بر آژانس آن را از دسترس اكثريت ملتها دور كرده اند و همزمان بمب هاي اتمي خود را حفظ كرده و ارتقاء و گسترش داده اند.
اين اقدامات باعث شده است كه؛
- نه تنها خلع سلاح اتفاق نيفتاده است بلكه توليد بمب اتم در برخي مناطق از جمله توسط رژيم اشغالگر و تهديدگر صهيونيستي اشاعه يافته است.
- همين جا پيشنهاد مي شود كه سال 1201 سال خلع سلاح اتمي و «انرژي هسته اي براي همه و سلاح هسته اي براي هيچ كس» اعلام شود.
- در تمام اين موارد سازمان ملل نمي تواند اقدام موثري انجام دهد و متاسفانه در دهه اي هم كه به نام صلح نامگذاري شد جنگ و تجاوز و اشغالگري، صدها هزار نفر كشته و مجروح بر جاي گذاشت و بر كينه ها و دشمني ها افزوده شد.
خانم ها و آقايان:
اخيراً نيز شاهد اقدام زشت و ضد انساني قرآن سوزي بوديم.
- قرآن كتاب آسماني و معجزه جاويد پيامبر اسلام است و به يگانه پرستي، عدالت، عشق به مردم، آباداني زمين، تفكر و تعقل و دفاع از مظلومان و مبارزه با ستمگران دعوت مي كند و از پيامبران الهي نظير نوح، ابراهيم، اسحق، يوسف، موسي و عيسي (عليهم السلام) به نيكي نام مي برد و آنان را تصديق مي كند. قرآن را سوزاندند كه همه اين حقايق و معارف را بسوزانند اما حقيقت سوختني نيست، قرآن جاودانه است چون خدا و حقيقت جاودانه اند. اين اقدام و هر اقدامي كه موجب تعميق شكافها و فاصله ها بين ملتها شود شيطاني است. بايد با هوشمندي از غلتيدن در دام شيطان احتراز كرد. من به نمايندگي از ملت ايران به همه كتب آسماني و پيروان آنان احترام مي گذارم. اين قرآن است و اين كتاب مقدس هر دو براي ما محترمند.
دوستان محترم
سالهاست كه ناكارآمدي انديشه سرمايه داري و مديريت بين المللي و ساختارهاي موجود آشكار شده و اكثريت دولتها و ملتها خواستار تغيير اساسي و اجراي عدالت در مناسبات جهاني اند.
- علت ناتواني سازمان ملل ساختار ناعادلانه آن است. با امتياز وتو قدرت اصلي در شوراي امنيت متمركز شده و ركن اصلي يعني مجمع عمومي به حاشيه رفته است.
- در چند دهه گذشته همواره حداقل يكي از اعضاي دائمي در يك طرف مناقشات بوده است.
- وقتي قاضي و دادستان، خود يك طرف دعوا هستند چگونه مي توان انتظار كارآمدي داشت چرا كه امتياز وتو براي تجاوز و اشغالگري مصونيت مي آورد.
- آيا در بحث هسته اي، اگر ايران داراي امتياز وتو بود مواضع شوراي امنيت و مديركل آژانس همين گونه بود.
دوستان عزيز
- سازمان ملل مهمترين مركز هماهنگي مديريت مشترك جهاني است. ساختار آن بايد به گونه اي اصلاح شود كه همه دولتها و ملتهاي مستقل در مديريت جهاني مشاركت سازنده و فعال داشته باشند.
- امتياز وتو بايد لغو شود و مجمع عمومي بالاترين ركن و دبيركل، مستقل ترين فرد و تمام مواضع و اقدامات او با تاييد مجمع عمومي و در جهت عدالت و رفع تبعيض باشد.
- دبيركل نبايد براي ابراز حقيقت و اعمال عدالت تحت فشار قدرتها و يا كشور محل استقرار سازمان باشد.
- پيشنهاد مي شود طي يك سال و در يك نشست فوق العاده، مجمع نسبت به اصلاح و نهايي كردن ساختار سازمان اقدام نمايد.
- جمهوري اسلامي ايران پيشنهادات روشني دارد و آماده مشاركت سازنده و فعال است.
خانم ها و آقايان؛
- من به صراحت اعلام مي كنم كه اشغال كشورها به بهانه تحميل آزادي و دموكراسي يك جنايت نابخشودني است.
- جهان به جاي منطق قدرت، انحصارطلبي، يكجانبه گرايي، جنگ و تهديد به منطق مهرورزي، عدالت و مشاركت همگاني نيازمند است.
- نيازمند مديريت افرادي پاك چون انبياي الهي است.
- دو حوزه وسيع جغرافيايي يعني آفريقا و آمريكاي لاتين يك دهه از تحولات تاريخ ساز را پشت سر گذاشته اند. رويكردهاي جديد در اين دو قاره كه بر همگرايي و وحدت هرچه بيشتر و بومي سازي الگوهاي رشد و توسعه كشورهايشان استوار است منافع چشمگيري را براي مردمان اين دو منطقه به ارمغان آورده است. هوشمندي و تدبير رهبران اين دو قاره قادر به حل بحران ها و معضلات منطقه اي بدون دخالت هاي سلطه جويانه فرامنطقه اي است.
جمهوري اسلامي ايران روابط همه جانبه خود را طي سالهاي اخير با آمريكاي لاتين و آفريقا گسترش داده است.
و اما درباره ايران سرافراز؛
- بيانيه تهران گامي بزرگ و سازنده در جهت ايجاد اعتماد است كه با اقدام شايسته و انساني دولتهاي برزيل و تركيه و همراهي صميمانه ايران تنظيم شده و گرچه با بداخلاقي و قطعنامه غيرقانوني مواجه شد، ليكن همچنان معتبر است.
- ما بيش از تعهدات خود قوانين آژانس اتمي را رعايت كرده ايم ولي هرگز تحميلات غيرقانوني را نپذيرفته و نخواهيم پذيرفت.
- گفته اند كه با فشار مي خواهند ايران را وادار به گفت وگو كنند. اولا ايران هميشه آماده گفت وگو برپايه احترام و عدالت بوده است. ثانيا روش هاي مبتني بر بي احترامي به ملتها، مدتهاست كه كارآمدي خود را از دست داده است. آنان كه در برابر منطق روشن ملت ايران از تهديد و تحريم استفاده كردند در واقع باقيمانده حيثيت شوراي امنيت و اعتماد ملتها به اين نهاد مهم را قرباني و ناعادلانه بودن آن شورا را يكبار ديگر اثبات كردند.
- اينان وقتي با ملت بزرگ ايران كه در تاريخ با نام دانشمندان، شاعران، عارفان، هنرمندان و فرهنگ و تمدنش و به نام پاكي، خداپرستي و عدالت خواهي شناخته شده است اينگونه رفتار مي كنند چگونه انتظار دارند كه ملتها به آنان اعتماد كنند.
- همه مي دانند كه نظام سرمايه داري و روش هاي سلطه جويانه در مديريت جهان شكست خورده و نه تنها دوره برده داري و استعمار بلكه دوره تسلط بر جهان نيز گذشته و راه بر بازسازي امپراطوريها بسته شده است.
- اعلام كرده ايم كه حاضريم در يك مناظره آزاد جدي با دولتمردان آمريكا در همين صحن و به طور شفاف ديدگاه خود درباره مسائل مهم جهان را به شما عرضه نمائيم.
- همين جا پيشنهاد مي شود براي تحقق گفت وگوي سازنده همه ساله كرسي مناظرات آزاد در صحن مجمع برپا شود.
و اما سخن آخر؛
دوستان و همكاران
- ملت ايران و قاطبه ملتها و دولتهاي جهان با مديريت تبعيض آلود فعلي حاكم بر جهان مخالفند. اين مديريت به دليل غيرانساني بودن در پايان راه و بن بست كامل و نيازمند اصلاحات اساسي است.
- اصلاح وضع جهان و استقرار آرامش و سعادت مستلزم مشاركت همگاني، انديشه پاك و مديريت الهي و انساني است.
همه ما بر اين باوريم كه
- عدالت عامل اصلي صلح، امنيت پايدار و گسترش محبت بين انسانها و ملتهاست و نوع انسان ها تحقق آرمانها، حقوق و عزت خود را در سايه عدالت جستجو مي كنند و از ظلم، بداخلاقي و تحقير گريزانند.
- حقيقت انساني در عشق ورزيدن به انسانها و خوبي ها متجلي مي گردد و محبت بهترين مبناي تنظيم رابطه بين انسانها و ملتها است.
وحشي بافقي شاعر نامدار ايراني مي فرمايد:
اگر صد آب حيوان (آب حيات) خورده باشي
چو عشقي در تو نبوده مرده باشي
- انسانها در مسير ساختن جهاني سرشار از پاكي و امنيت و رفاه، رقيب و منازع نيستند بلكه ياور يكديگرند.
- كساني كه شادي خودرا در غم، رفاه خود را در فقر و امنيت خود را در ناامني ديگران جستجو مي كنند و خود را برتر از ديگران مي دانند از دايره انسانيت خارج و در مسير شيطاني اند.
- اقتصاد و اموال دنيا ابزار خدمت به ديگران، دوستي و تقويت روابط انساني و كمال معنوي و نه وسيله سلطه و فخر فروشي است.
- زن و مرد مكمل يكديگرند و خانواده و رابطه پاك، عاشقانه و پايدار دو همسر در كانون آن، تضمين تداوم و تربيت نسلها، لذت حقيقي، ترويج عشق و اصلاح جامعه است.
- زن مظهر جمال خداوند و كانون عاطفه و مسئول ترويج مهرورزي و حفظ پاكي و لطافت جامعه است.
- خشن شدن روح و رفتار زنان و محروم شدن آنان از حق اساسي مهرورزي مادرانه و همسرانه موجب خشونت جامعه و آسيب هاي جبران ناپذير خواهد شد.
-آزادي حقي الهي است كه بايد در خدمت صلح و كمال انساني به كارگيري شود.
- انديشه صالح و اراده صالحان رمز عبور به حيات طيبه و زندگي سرشار از اميد، نشاط و زيبايي است.
- اين وعده خداوند است كه زمين به پاكان و صالحان به ارث خواهد رسيد و انسانهاي رها شده از اسارت خودخواهي ها، مديريت جهان را برعهده مي گيرند و آنگاه اثري از غم، تبعيض، فقر، ناامني و تجاوز نمي ماند و روزگار شادي حقيقي بشر و شكوفايي حقيقت خداگونگي انسان فرا مي رسد.
- همه عدالت خواهان و آزادگان منتظر بوده اند و به اين دوران شكوهمند وعده داده اند.
- انسان كامل، عبد مخلص خدا و عاشق صادق انسان كه پدر گرامي اش از تبار پيامبر عزيز اسلام و مادر گرامي اش از تبار امت مسيح است به همراه عيسي بن مريم و ديگر صالحان در انتظار هستند تا در تحقق آن دوران درخشان بيايند و همه بشريت را ياري كنند.
- شايسته است دست دردست يكديگر و با تلاش براي عدالت به استقبال آنان برويم.
سلام بر عشق و پرستش، سلام بر عدالت و آزادي، سلام بر حقيقت انسان، انسان كامل، يار حقيقي و صادق انسان و سلام بر شما و همه صالحان و پاكان.

 



توكلي: مواضع احمدي نژاد در سازمان ملل و مصاحبه با لري كينگ بسيار هوشمندانه بود

رئيس مركز پژوهش هاي مجلس گفت كه مواضع رئيس جمهور در سازمان ملل و مصاحبه با لري كينگ بسيار هوشمندانه و منطبق با اصول حكمت، عزت و مصلحت بود.
احمد توكلي در گفت وگو با فارس افزود: سخنان آقاي احمدي نژاد در مجمع عمومي سازمان ملل در تكميل جهت گيري هاي چند سال گذشته ايشان بود و از نظر ايجابي و سلبي نكات قابل توجهي داشت.
وي گفت: سخنان رئيس جمهور از نظر ادبيات به كار گرفته شده ادبيات توحيدي و از نظر سياسي هوشمندانه بود. محورهاي سلبي از مهم ترين مسائل داخلي و بين المللي اظهارات رئيس جمهور بود كه از آن مي توان به مسئله هسته اي ايران، جنگ افروزي ها در خاورميانه و ساختار ظالمانه سازمان هاي بين المللي اشاره كرد.
وي گفت: آقاي احمدي نژاد در رويكرد ايجابي، پيشنهادهاي قابل توجهي مانند انرژي هسته اي براي همه و سلاح هسته اي براي هيچ كس يا پيشنهاد اصلاحات در ساختار سازمان ملل و ايجاد كميته حقيقت ياب درباره 11 سپتامبر را مطرح كرد.
وي تاكيد كرد: اظهارات رئيس جمهور بسيار منطقي و عقلاني و همچنين برانگيزاننده كشورهاي تحت ستم و جهان سوم بود. خصوصا آنجا كه مديريت بر جهان را جز با مشاركت برابر همه كشورها غيرعادلانه مي خواند.
احمد توكلي يادآور شد: آقاي احمدي نژاد در مصاحبه اي كه با آقاي لري كينگ داشتند، مواضع بسيار هوشمندانه و با خبرويت كاملا سياسي مطرح كردند و از اين جهت باعث سرافرازي ما شدند.
وي افزود: فكر مي كنم اين نطق و اين مصاحبه مصداق درستي از رعايت حكمت، عزت و مصلحت در ديپلماسي خارجي ايران بود. اينكه بعضي از مخالفان، خروج هيئت حاكمه آمريكا و هم پيمانانش را از صحن سازمان ملل و در حين نطق آقاي احمدي نژاد نشانه منفي بگيرند، ننگ براي مدعيان چند صدايي است نه رئيس جمهور ايران. اين اقدام شبيه پنبه در گوش كردن ابوجهل در برابر پيام الهي بود و چيزي از عظمت اين پيام الهي كم نمي كند. بلكه نشانه حماقت ابوجهل هاي زمان است.

 



خبرنگار اعزامي كيهان به نيويورك گزارش داد
حاشيه هاي سخنراني رئيس جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل

حسام الدين برومند- خبرنگار اعزامي كيهان به نيويورك:
سخنراني رئيس جمهور كشورمان در مجمع عمومي سازمان ملل با حاشيه هاي قابل توجهي همراه بود كه خلاصه اي از آن در ادامه مي آيد.
¤ احمدي نژاد هنگام سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل وقتي اعلام كرد: «من به نمايندگي ملت ايران به قرآن و همه كتب آسماني احترام مي گذارم»؛ با يك دست قرآن و با دست ديگر كتاب مقدس را بالا برد و به حاضرين در جلسه نشان داد.
¤ هنگام سخنراني احمدي نژاد، جايگاه ويژه خبرنگاران و تماشاچيان بسيار شلوغ شد و حاضران با دقت به سخنان او گوش مي دادند. پس از اتمام سخنان رئيس جمهور كشورمان نيز، وي با تشويق و كف زدن تمامي حضار در جلسه بدرقه شد.
¤ هنگامي كه احمدي نژاد در ميان سخنان خود به موضوع 11 سپتامبر پرداخت و تشكيل يك گروه حقيقت ياب از سوي سازمان ملل را در اين خصوص خواستار شد، هيئت آمريكايي از جاي خود برخاست و جلسه را ترك كرد. همچنين هيئت هاي همه 27 كشور عضو اتحاديه اروپا به همراه نمايندگان استراليا، نيوزلند، كانادا و كاستاريكا نيز پس از هيئت آمريكايي، جلسه سخنراني را ترك كردند. اين در حالي است كه تعداد اعضاي سازمان ملل قريب به 200 كشور است و بيش از 150 كشور در جلسه حاضر بودند.
گفتني است نشست افتتاحيه مجمع عمومي سازمان ملل نيز در حالي برگزار شد كه محمود احمدي نژاد هنگام سخنراني باراك اوباما حضور نداشت. با اين حال برخي از شبكه هاي خبري آمريكا با پخش تصاويري از احمدي نژاد، تلاش كردند وانمود كنند كه وي هنگام سخنراني اوباما حاضر بوده است.
¤ احمدي نژاد بعد از سخنراني در مجمع عمومي و پس از مصاحبه با شبكه تلويزيوني سازمان ملل، هنگام ترك ساختمان، در روبروي فروشگاه مركزي سازمان ملل (united nations GIFT center)، با ابراز علاقه مردم مواجه شد. احمدي نژاد كه از لابي اين محل به سمت طبقه فوقاني حركت مي كرد، با اين خواسته مردم از كشورهاي مختلف روبرو شد كه «بايستد و با آنها عكس بگيرد». احمدي نژاد هم چند لحظه اي ايستاد و به احساسات آنها پاسخ داد.
¤ قبل از شروع سخنان رئيس جمهور، برخي گروه هاي ضد انقلاب، با جمعيت اندكي كه به 20 نفر نمي رسيد، در مقابل هتل محل اقامت هيئت ايراني تجمع كرده و شعار سر مي دادند. جالب اينجاست كه اين افراد كه عكس هاي خاصي را در دست داشتند علي رغم جمعيت اندك، تضاد و دودستگي فراواني ميان آنها بود و شعارهايي ناهماهنگ سر مي دادند.
همچنين جمعيتي كه تعداد آنها به سختي به اندازه انگشتان دو دست مي رسيد و پارچه هاي سبز به همراه داشتند در روبروي مقر سازمان ملل تجمع كرده بودند. ائتلاف منافقين و سبزها در حالي بود كه هر دو گروه با بي اعتنايي مردم و رهگذران مواجه شده بودند.
¤ قبل از مصاحبه احمدي نژاد با شبكه تلويزيوني سازمان ملل و در حالي كه گروه خبري و رسانه اي ايران، خود را آماده اين مصاحبه مي كرد؛ دو خبرنگار خارجي به صورت مرموزي در لابلاي گروه خبري و رسانه اي ايران وارد محل استوديو ضبط برنامه شدند. يكي از اين افراد خبرنگار اورشليم پست بود كه اصرار داشت احمدي نژاد را ببيند، اما در نهايت مسئولين برنامه، آنها را به بيرون هدايت كردند.

 



رونمايي از آخرين پرده حقوق بشر آمريكايي
ترزا لويس با تزريق سم مرگبار اعدام شد

ترزا لويس شهروند 41 ساله آمريكايي كه از نارسايي ذهني رنج مي برد، با تزريق مواد سمي مرگبار اعدام شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «ترزا لويس» زن آمريكايي 41 ساله محكوم به اعدام، ساعت 2 پنجشنبه به وقت ايالت ويرجينيا (5 صبح به وقت تهران) در زندان شهر «جارات» ايالت ويرجينيا با تزريق مواد سمي اعدام شد.
خبرگزاري فرانسه به نقل از مقامات محلي در ويرجينيا با تاييد اعدام اين زن آمريكايي گزارش داد كه تعدادي از مردم ايالت ويرجينيا در اعتراض به راي دادگاه در مقابل محل اعدام ترزا تجمع كردند.
اتهام ترزا لويس اجير كردن دو مرد براي قتل همسر و پسر خوانده اش بود.
قاضي دادگاه ترزا را با نارسايي ذهني، «مغز متفكر» قتل ها معرفي كرده بود. اين در حالي بود كه اين زن در چندين تست هوش در مرز «عقب مانده ذهني» قرار گرفت.
گفته مي شود كه ترزا در زمان قتل ها از نارسايي و اختلالات رواني ديگري رنج مي برد كه حكم اعدامش را زير سوال مي برد.
اعدام اين زن با موجي از مخالفت هاي گسترده جهاني و فعالان حقوق بشر همراه بوده است.
اين اعدام در حالي صورت گرفت كه كشورها و رسانه هاي غربي بر سر اعدام فردي به نام سكينه محمدي در ايران كه جرم او اثبات شده، چند ماه است سر و صداي فراواني راه انداخته اند.

 



جاسبي: مهدي هاشمي از طرف مديريت دانشگاه آزاد حكم ماموريت ندارد

رئيس دانشگاه آزاد گفت: بنده به مهدي هاشمي ماموريت ندادم و وي از طرف مديريت دانشگاه حكمي نداشته است.
عبدالله جاسبي در گفت وگو با خبرنگاران به موضوع ماموريت مهدي هاشمي اشاره كرد و اظهار داشت: به آقاي مهدي هاشمي ماموريت ندادم و وي از طرف مديريت دانشگاه نيز حكمي نداشته و باز تاكيد مي كنم كه بنده حكمي به ايشان ندادم.
وي اضافه كرد: همين جا اذعان مي كنم كه دانشگاه آزاد همواره تابع ديدگاه ها و نظريات مقام معظم رهبري بوده و در كنار آن نيز در مسير و چارچوب سياست هاي كلي نظام حركت مي كند و شكي هم در اين رابطه وجود ندارد.
وي همچنين تصريح كرد: كساني كه به هر شكلي در مقابل نظام اسلامي قرار گيرند در دانشگاه آزاد جايي نخواهند داشت چرا كه معتقديم از جمله برنامه هاي اصلي مخالفان نظام كه برنامه ريزي كرده و روي آن سرمايه گذاري هاي كلان كرده اند، ايجاد اختلاف بين مسئولان نظام بوده و هست و بر همين اساس در اين برهه زماني بايد ضمن حفظ هوشياري كامل بهانه دست دشمنان ندهيم.

 



با حضور پرشور مردم و مسئولان
پيكر 10 شهيد حادثه انفجار بمب در مهاباد تشييع شد

پيكر شهداي عمليات تروريستي مهاباد با حضور مردم و مسئولان استاني و محلي تشييع شد.
به گزارش مهر در اروميه، مراسم تشييع پيكر 10 تن از زنان شهيده حادثه بمب گذاري مهاباد به همراه پيكر پسر بچه شش ساله اين حادثه با حضور پرشور مردم، استاندار آذربايجان غربي و مسئولان محلي از مقابل مسجد محمد رسول الله تا گلزار شهداي شهرستان مهاباد تشييع شد.
مردم غيور و انقلابي شهرستان مهاباد در اين مراسم با سر دادن شعارهاي مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل و مرگ بر ضد ولايت فقيه انزجار خود را از اين اقدام تروريستي به گوش همه آزادگان و استقلال طلبان جهان رساندند.
صبح چهارشنبه با انفجار بمبي در فاصله 50 متري جايگاه مراسم سان و رژه نيروهاي مسلح مهاباد 10 تن از بانوان اين شهرستان به همراه يك پسربچه شش ساله شهيد و بيش از 35 نفر مجروح شدند.
پيكر تني چند از زنان شهيده حادثه بمب گذاري مهاباد در گلزار شهدا به خاك سپرده شد و پيكر شهداي غيربومي نيز براي خاكسپاري به زادگاهشان منتقل مي شود.

 



پس از تحمل سال ها درد و رنج فرمانده دفاع مقدس به همرزمان شهيدش پيوست

اهواز- خبرنگار كيهان:
پيكر مطهر سرتيپ شهيد مرتضي (ايرج) ري شهري صبح ديروز تشييع و در گلزار شهداي اهواز به خاك سپرده شد.
شهيد ري شهري معاون طرح و برنامه قرارگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود.
به گزارش خبرنگار ما، وي در طول جنگ تحميلي با خدمت در رده هاي فرماندهي گروهان و گردان، نقش تعيين كننده اي در هدايت رزمندگان و بسيجيان اهواز در عمليات هاي متعدد به عهده داشت.
سرتيپ ري شهري پس از تحمل درد و رنج ناشي از جراحات جنگ تحميلي، سرانجام چهارشنبه شب گذشته دعوت حق را لبيك گفت و به ياران شهيدش پيوست.
پيكر اين سردار شهيد با حضور گسترده مردم اهواز و بر روي شانه هاي همرزمانش تشييع و در جوار برادر شهيدش مصطفي ري شهري (از شهداي عمليات بدر) به خاك سپرده شد.
گفتني است مراسم سوم و هفتم شهيد ري شهري فردا يكشنبه در مسجد امام زين العابدين (ع) اهواز و شنبه هفته آينده در شهرك شهيد محلاتي تهران برگزار مي شود.

 



وزير علوم ، تحقيقات و فناوري: 200هزار صندلي دانشگاه هاي كشور خالي است

وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: دانشگاه هاي دولتي و غيرانتفاعي كشور در سال تحصيلي جديد 200هزار صندلي خالي دارند.
به گزارش ايرنا، دكتر كامران دانشجو روز پنج شنبه در مشهد افزود: دانشگاه هاي دولتي و غيرانتفاعي در سال تحصيلي 90-89 براي يك ميليون و 200هزار صندلي از طريق آزمون سراسري دانشجو پذيرش كرده كه 200هزار صندلي به لحاظ رقابت در رشته هاي دانشگاهي خالي مانده است.
وي رقابت هاي رشته هاي تحصيلي دانشگاه هاي دولتي غيرانتفاعي را در 14 رشته كارداني و برخي رشته هاي كارشناسي دانست و افزود: رشته هاي كارداني فني و مهندسي، اقتصاد، حقوق و مكانيك بيشترين رقابت را داشتند.
دانشجو اظهار داشت: 290 مؤسسه آموزش عالي غيردولتي در كشور براي سال تحصيلي جديد 960 هزار دانشجو پذيرش كرده اند كه بيشتر آنها با مشكلات مالي مواجه هستند.
وي ادامه داد: اين گونه موسسات غيردولتي بي رويه در كشور گسترش يافته اند و بيشتر آنها امكانات آموزشي و هيئت علمي مناسبي ندارند.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: بسياري از موسسه هاي آموزش عالي غيردولتي علت افت آموزشي را در شهريه دانشجو مي دانند و مي گويند، هزينه سرانه دانشجو و اداره مؤسسه ها، پنج سال است كه افزايش نيافته و اين باعث افت تحصيلي و زيان آنها شده است.
وي اظهار داشت: وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از اين پس سعي خواهد كرد از گسترش بي رويه موسسات آموزش عالي غيردولتي پرهيز كند و بيشتر به تقويت، نظارت و كيفيت تحصيل دانشجويان آنها بپردازد.

 



127 شهر الكترونيك در كشور راه اندازي مي شود

باني شهرهاي الكترونيك در ايران گفت: شهرهاي الكترونيك در 127 شهر كشور در حال ايجاد و توسعه است.
«علي اكبر جلالي» روز پنج شنبه در حاشيه همايش بررسي آسيبها و پيامدهاي فضاي مجازي و نقش پليس سايبر در شهر الكترونيك در سمنان افزود: اين شهرها در استانهاي مختلف از جمله خراسان شمالي، كردستان، اصفهان و زنجان در حال ايجادو توسعه است.
وي گفت: ايجاد اين شهرها در استانهاي سمنان و كردستان به صورت موفق تر و كاربردي تر است و سمنان تنها استاني است كه 100درصد شهرهاي آن داراي شهر الكترونيك است.
وي با بيان اينكه كمتر از يك ماه ديگر شهرهاي الكترونيك در استان سمنان رسما افتتاح مي شود گفت: اشتغالزايي بيشتر از ويژگي هاي شهرهاي الكترونيك است.
جلالي گفت: با ايجاد شهرهاي الكترونيك نيازي به اينترنت نيست.
وي درخصوص مشكل سرعت اينترنت در ايران گفت: با ايجاد شبكه هاي ملي پرسرعت در كشور اين مشكل برطرف مي شود.
باني شهرهاي الكترونيك ايران با بيان اينكه ايران در توسعه فناوري اطلاعات در رتبه متوسط جهاني قرار دارد گفت: مشكل سرعت اينترنت ربطي به شبكه جهاني ندارد و ناشي از امكانات داخلي است.

 



توسط رئيس جمهوري 10 هزار مدرسه قرآن بزودي فعاليت خود را آغاز مي كنند

دبير ستاد تحول بنيادين آموزش و پرورش گفت: 15 مهر ماه امسال، 10 هزار مدرسه قرآن توسط رئيس جمهوري در كشور افتتاح مي شود.
محمد بناييان سفيد در گفت وگو با خبرنگار فارس در سمنان، اظهار داشت: حدود 40 هزار ورزشگاه و سالن نيز در كشور بايد ساخته شود كه 4 هزار ورزشگاه در دست ساخت است.
وي از ساخت 8 هزار مجتمع آموزشي در روستاها خبر داد و گفت: چهار سال است كه گروه هايي بر روي تحول بنيادين در كشور كار كرده اند.
دبير ستاد تحول بنيادين آموزش و پرورش عنوان داشت: اين گروه ها ازسال 83 آغاز به مطالعه كردند و براساس مطالعات علمي عميقي كه داشتند نقاط ضعف و قوت شناسايي شد.
وي تصريح كرد: سند تحول راهبردي يا سند ملي آموزش كه برگرفته از مباني نظري اسلامي است، دوم مرداد 89 به تصويب رسيد و در دستورالعمل هاي آموزش و پرورش قرار گرفت.
دبير ستاد تحول بنيادين آموزش و پرورش گفت: رهنامه تربيت در جمهوري اسلامي كه حلقه پيوند بين مباني نظري با مسائل عملياتي بوده نيز در حال تدوين است كه روش هاي اجرايي سند راهبردي را ترسيم مي كند.
بناييان سفيد اظهار داشت: تهذيب، تحصيل و ورزش سه محوري هستند كه رهبر معظم انقلاب بر آن تاكيد دارند و معاونت پژوهشي در اين خصوص كارهايي را انجام داده است.

 



قائم مقام وزير اطلاعات: سران فتنه براي حمله دشمن لحظه شماري مي كنند

قائم مقام وزير اطلاعات گفت: برخي سران فتنه به عناوين مختلف عليه كشور، نظام و دستاوردهاي آن سياه نمايي كرده و براي حمله دشمن لحظه شماري مي كنند.
به گزارش ايرنا وي پنج شنبه شب در مراسم چهلمين روز شهادت فرزند معاون استاندار خراسان رضوي افزود: سران فتنه به طرق مختلف تلاش مي كنند با سياه نمايي ضعف كوچكي را عليه نظام و كشور بزرگ و تحريم ناچيز دشمن را مهم جلوه دهند.
وي اظهار داشت: فتنه گران هنوز هم فكر مي كنند، اتفاقي نيفتاده و مردم منتظر حضور دوباره آنها در صحنه هستند.
وي ادامه داد: اين كوردلان تا آنجايي پيش رفتند كه در جلسات خصوصي شان لحظه شماري مي كنند كه چطور تحريم هاي اقتصادي و فشار خارجي بر ايران شرايط را براي حضور آنها در صحنه فراهم مي كند.
وي گفت: اين افراد بيت المال را به عنوان حق خود مطرح مي كنند و ديگران را از اين مي ترسانند كه فرزندانشان در آينده مدعي بيت المال خواهند شد.
قائم مقام وزير اطلاعات گفت: سران فتنه نه تنها اين رشد و تعالي و معجزه الهي را باور ندارند و حقيقت شگرف را درك نمي كنند بلكه به عامل دشمن تبديل شده و لحظه شماري مي كنند كه دشن چه زماني به ايران حمله مي كند كه آنان بتوانند بعد از آن سري در سرها نشان دهند.
بسيجي شهيد «حسين غفاري نژاد» فرزند معاون امنيتي و انتظامي استاندار خراسان رضوي مردادماه جاري در مبارزه با اشرار مسلح در زاهدان به شهادت رسيد.

 



رئيس سازمان بازرسي كل كشور: مشكلات دستگاه قضايي بايد ريشه اي حل شود

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: مشكلات قوه قضائيه بايد به صورت ريشه اي و مبنايي بررسي وتدابير و راهكارهاي لازم براي رفع آن اتخاذ شود.
به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين «مصطفي پورمحمدي» در جمع كاركنان دادگستري و اعضاي شوراي قضايي استان هرمزگان كمبود نيروهاي متخصص در استان هاي محروم را از مشكلات عمده دستگاه قضايي عنوان كرده و گفت: اين يك دغدغه جدي است كه به نظر مي رسد حتي با فراهم كردن تسهيلات و افزايش حقوق و دستمزد هم رفع نمي شود.
وي خواستار همكاري قواي سه گانه و مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين زمينه شد و گفت: اين مشكل بايد به صورت ريشه اي و مبنايي بررسي و تدابير و راهكارهاي لازم براي رفع آن اتخاذ شود. رئيس سازمان بازرسي كل كشور د ربخش ديگري از سخنانش به همكاري اين سازمان با مجلس شوراي اسلامي در زمينه تنقيح قوانين اشاره كرد و اظهار داشت: براساس توافقي كه با مجلس شوراي اسلامي صورت گرفت، سازمان بازرسي كل كشور تنقيح قوانين 105 ساله اخير را برعهده گرفت و اصلاحات لازم را به مجلس پيشنهاد مي كند.

 



امام جمعه قم: عاملان حادثه تروريستي مهاباد به مردم معرفي شوند

امام جمعه قم خواستار شناسايي عاملان حادثه تروريستي مهاباد و معرفي آنها به مردم شد.
به گزارش مهر در قم، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته قم كه در شبستان امام خميني(ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد اظهار داشت: در روز رژه نيروهاي مسلح دشمن دست به شرارت زد و باري ديگر حركت كوركورانه اي انجام داد و تعدادي از مردان، زنان و بچه ها را به خاك و خون كشيد.
وي افزود: اين تحركات از قدرت نمايي دشمنان نيست بلكه نشان دهنده بدبختي و ذلت آنهاست.
حسيني بوشهري تاكيد كرد: ما ضمن تسليت به خانواده هاي شهداي اين حادثه غم انگيز از مسئولان كشور مي خواهيم كه عوامل اصلي اين حادثه را دستگير و به ملت معرفي كنند.
امام جمعه قم جدا كردن مردم از مسئولان و تزلزل در ايمان مردم را دو عامل اصلي دشمني هاي استكبار دانست و اظهار داشت: امروز كشور ما رو به جلوست و مردم در صحنه حاضر هستند و پيام تك تك مردم ما اين است كه تا پاي جان در صحنه حاضر هستيم.
وي تاكيد كرد: در صحنه داخلي نبايد سخني گفت و رفتاري انجام داد كه جامعه دچار ياس و نااميدي شود چرا كه اين عمل سم مهلكي براي حركت رو به جلوي ما است.
حسيني بوشهري اظهار داشت: امروز ملت ما بصيرتي بيش از گذشته دارد و مسئولان نظام در كنار كاخ هاي سر به فلك كشيده دشمنان و در مقابل رسانه هاي بيگانه افشاگري مي كنند و چهره دشمنان را در جهان برملا مي كنند.
امام جمعه قم تاكيد كرد: براساس آخرين اطلاعات به دست آمده يك ميليون نفر از آوارگان سيل پاكستان به خاطر نداشتن آب و غذا در معرض از بين رفتن هستند و من با وجود اينكه از مردم قم به خاطر كمك هاي فراواني كه انجام داده اند، تشكر مي كنم ولي تاكيد مي كنم كه آنچه به سيل زدگان پاكستان كمك شد متناسب با نياز آنها نيست.

 



همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد 11 هزار كلاس درس تحويل آموزش و پرورش شد

رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس گفت: همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد، 11 هزار و 300 كلاس درس تحويل آموزش و پرورش سراسر كشور شد.
«مرتضي رئيسي» پنجشنبه در حاشيه آيين شروع سال تحصيلي در مدرسه شاهد همدان در گفت وگويي با ايرنا اظهار داشت: اين كلاس ها در قالب يك هزار و 876 طرح آموزشي با يك ميليون و 800 هزار متر مربع زيربنا احداث شده است.
وي اضافه كرد: با بهره برداري از اين تعداد فضاي آموزشي، 500 هزار دانش آموز از فضاهاي ايمن، استاندارد و مطابق با نياز تعليم و تربيت برخوردار مي شوند.
رئيسي با بيان اينكه براي احداث و تجهيز اين فضاهاي آموزشي 6 هزار و 500 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است، اظهار داشت: ساخت 13 درصد از طرح هاي آموزشي سراسر كشور از محل كمك هاي خيرين صورت گرفته است كه اين طرح ها 15 مهر به طور همزمان با حضور رئيس جمهوري بهره برداري خواهد شد.
وي افزود: بيشترين طرح هاي احداثي در استان خوزستان و بيشترين تعداد كلاس درس مربوط به استان تهران است.
رئيسي تصريح كرد: همچنين 5 هزار و 500 طرح آموزشي با زيربناي 6 ميليون و 500 هزار متر مربع در سراسر كشور در دست اجرا است و با اختصاص اعتبارات و تأمين منابع عمليات اجرايي طرح هاي جديد نيز آغاز مي شود.

 



وزير امور اقتصادي و دارايي خبر داد
تدوين آيين نامه حمايت مالي از بنگاه هاي اقتصادي

وزير اقتصاد و دارايي گفت: آيين نامه و ساز و كار پشتيباني مالي از بنگاه هاي اقتصادي در روند اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها تدوين شده است.
به گزارش ايرنا، دكتر سيدشمس الدين حسيني عصر پنج شنبه در سبزوار افزود: مجموعه سياست ها در زمينه قانون هدفمندسازي يارانه ها و فراتر از آن سياست هاي لازم براي اجراي اين قانون در هيئت وزيران و كارگروه ويژه پيش بيني شده و ساز و كار چگونگي تخصيص منابع براي حمايت از مردم، كاملا روشن و شفاف است.
وي همچنين عصر پنج شنبه در نشست شوراي اداري سبزوار گفت: از زمان آغاز اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده در كشور تاكنون 50 هزار ميليارد ريال از بخش هاي مختلف جمع آوري شده است.
وزير اقتصاد و دارايي با بيان اين كه قانون ماليات بر ارزش افزوده از سال 87 آغاز شد، افزود: از اين مبلغ 20هزار ميليارد ريال وارد خزانه دولت شده و 30 هزار ميليارد ريال براي عمران در اختيار شهرداري ها قرار گرفته است. عضو هيئت وزيران كشور با اشاره به اين كه ظرفيت كشور از بابت قانون ماليات بر ارزش افزوده بالاست، افزود: در اجراي اين قانون مرحله به مرحله پيش رفته ايم و در حال حاضر وارد مرحله چهارم شده ايم و تاكنون 12 گروه مشمول ماليات بر ارزش افزوده هستند.
دكتر حسيني با اشاره به انعقاد تفاهمنامه سه جانبه اي بين وزارت بازرگاني، وزارت اقتصاد و شوراي عالي اصناف در هفته گذشته، افزود: تشكل رسمي اصناف براي ادامه كار اعلام آمادگي كرده است.
وزير اقتصاد و دارايي در خصوص اخذ ماليات بر ارزش افزوده از صاحبان كالاهاي لوكس و زينتي، گفت: ما نمي توانيم ماليات بر ارزش افزوده را از صنعت دريافت كرده اما از زيورآلات اين ماليات را نگيريم چرا كه اين اقدام برخلاف انصاف و قانون است.
وي همچنين اظهار داشت: صرفنظر كردن از اخذ ماليات بر مصرف و به جاي آن فشار بر بخش توليد در نهايت موجب كم شدن سرمايه گذاري در بخش توليد و عدم ايجاد اشتغال در اين بخش مي شود.
حسيني گفت: در مقابل اگر متناسب با توليد از مصرف هم ماليات گرفته شود فشار بر توليد كاهش و ماليات بر توليد تخفيف مي يابد.
وزير اقتصاد و دارايي در بخشي ديگر از سخنانش گفت: شوراهاي مديريتي كشور كه پيش از ابلاغ اصل 44 قانون اساسي شوراهاي سياستي و اداري بود بايد تبديل به شوراهاي سرمايه گذاري و توسعه و عمران شوند.

 



اخبار ادبي و هنري

با حضور هنرمندان و كودكاني از دو كشور
جشن صلح و دوستي ايران و عراق برگزار شد
خبرنگار اعزامي كيهان-خرمشهر: به مناسبت سي امين سالگرد آغاز دفاع مقدس، جشن صلح و دوستي كودكان ايراني و عراقي در خرمشهر برگزار شد.
اين جشن با حضور جمعي از هنرمندان ايراني و عراقي و اعضاي جنبش هاي ضدجنگ غربي به كار خود پايان داد.
قبل از آغاز جشن هنرمندان ايراني با حضور در شلمچه و تجديد ميثاق با آرمان هاي شهداي هشت سال دفاع مقدس به كودكان و هنرمندان عراقي مستقر در مرز دو كشور پيوستند.
در بخشي از اين برنامه شركت كنندگان با طي بخشي از مسير اروند رود -حد فاصل آبادان تا خرمشهر- صلح و دوستي دو كشور را با پرواز كبوترها بصورت نمادين، به نمايش گذاشتند.
در اين جشن هنرمنداني چون نادر طالب زاده، احمد نجفي، گوهر خيرانديش، حبيب احمد زاده، پرويز شيخ طادي، عبدالحسين برزيده، حسين ترابي، سيروس الوند و... حضور داشتند.
اجراي نورافشاني، بخش ديگري از مراسم ياد شده بود.
اكران فيلم «وادي گرگ ها، فلسطين» در تركيه
تاريخ اكران فيلم سينمايي «وادي گرگ ها، فلسطين»كه از سوي شركت فيلمسازي پاناي تركيه و با محوريت تراژدي انساني در فلسطين و جنايات صهيونيست ها در سرزمين هاي اشغالي تهيه شده، اعلام شد.
به گزارش خبرگزاري آناتولي تركيه، فيلم سينمايي «وادي گرگ ها، فلسطين» كه توسط شركت فيلمسازي پاناي تركيه و با هدف نمايش جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم فلسطين و به خصوص محاصره غزه و فجايع انساني در اين منطقه از سرزمين هاي اشغالي تهيه شده در بيستم ژانويه 2011 همزمان با تركيه در چندين كشور جهان به اكران درمي آيد.
منتقدان سينمايي معتقدند اين اثر سينمايي مي تواند در تشريح جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم بي دفاع غزه و گسترش نفرت از اين رژيم منفور در خاورميانه و جهان نقش به سزايي ايفا كند.
سناريوي فيلم وادي گرگ ها فلسطين بر اساس ماجراي حمله ارتش صهيونيستي به كاروان آزادي غزه و تحولات متعاقب آن و عزيمت قهرمانان داستان از تركيه به فلسطين و گرفتن انتقام از جانيان صهيونيست استوار است.
اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي به دليل افشاي ماهيت پليد اين رژيم در اثر مذكور با اكران آن به شدت مخالف است
كتاب مصور «هشت سال اين گونه گذشت»
به زودي منتشر مي شود
همزمان با سي امين سال دفاع مقدس و هفته دفاع مقدس كتاب مصور «هشت سال اين گونه گذشت» با تلفيقي از تصوير و متن درباره دفاع مقدس كه توسط «جعفر شيرعلي نيا» تدوين شده، به زودي توسط انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد.
به گزارش ايرنا، جعفر شير علي نيا گفت: اين كتاب در واقع پاسخگوي خلايي است براي مخاطباني كه چندان با جنگ هشت ساله آشنايي نداشته اند.
وي با بيان اينكه اين كتاب جنبه هاي سياسي، نظامي و لحظات خاص دفاع مقدس با تلفيقي از عكس و متن را بيان مي كند افزود: اكثر كتاب هايي كه در مورد جنگ نوشته مي شود فرض شان اين است كه مخاطب با جنگ آشنايي دارند ولي مخاطبان زيادي هم هستند كه اطلاع دقيقي از جنگ و وقايع آن ندارند.
شيرعلي نيا افزود: ايده اصلي كار اين بود كه فضاي كلي از اين هشت سال با سه وجه جذابيت، جامعيت و مستند بودن براي مخاطبان فراهم آيد.
كاسه ساز: سينماي دفاع مقدس همچون دفاع مقدس
مظلوم واقع شده است
يكي از تهيه كنندگان سينماي دفاع مقدس گفت كه سينماي دفاع مقدس همانند خود دفاع مقدس مظلوم واقع شده است و بايد در طول سال، فيلم هاي دفاع مقدسي بسازيم، حتي اگر مورد استقبال عموم نيز قرار نگيرد، چرا كه هدف والاتري مطرح است.
به گزارش باشگاه خبري توانا، حبيب الله كاسه ساز در حاشيه يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، تاكيد كرد: به نظر مي رسد بيان اينكه سينماي دفاع مقدس مخاطب ندارد، حربه اي است تا تلاش در اين زمينه كاهش پيدا كند.
تهيه كننده فيلم اخراجي ها در ادامه گفت: در دوراني پرمخاطب ترين هاي ما همگي در ژانر دفاع مقدس بودند و نمونه هايي چون «آژانس شيشه اي»، «ليلي با من است»، «آخرين مرحله»، «افق»، «سفر به چزابه» و «اخراجي ها» گواه اين مدعاست.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14