(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 5 مهر 1389- شماره 19750

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
 پرهيز از افراط و تفريط در بررسي عملكرد قواي 3گانه
نمايندگان مجلس طرح نظارت بر خود را رد كردند
خارج از دستور
صدر با اشاره به انفجار تروريستي مهاباد:مسئولان انتظامي با عاملان اين انفجار به اشد وجه برخورد كنند
لاوروف : روسيه مخالف تحريم ها عليه ايران است
وزير مسكن و شهرسازي: عزم دولت تبديل مسكن از كالاي سرمايه اي به كالاي مصرفي است
شكست تلاش آمريكا براي جلوگيري از طرح موضوع توانمندي هسته اي رژيم صهيونيستي در آژانس
اسلامي شدن مراكز آموزشي ودانشگاهي درگرو اسلامي شدن « علوم » آنهاست
حجت الاسلام رسايي: تبديل 150 امضا به 79 راي به طرح نظارت بر نمايندگان مغاير شأن مجلس بود
هلاكت عوامل اصلي جنايت تروريستي مهاباد به دست نيروي زميني سپاه
محمد كوثري: تحليل عمليات والفجر 8 در دانشگاه هاي نظامي دنيا سال ها طول مي كشد



رئيس قوه قضائيه خواستار شد
 پرهيز از افراط و تفريط در بررسي عملكرد قواي 3گانه

رئيس قوه قضائيه گفت: تمام مسئولان، اصحاب رسانه و افراد صاحب نظر بايد در بررسي عملكرد قواي 3 گانه از افراط و تفريط بپرهيزند.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با گراميداشت ياد و خاطره ايثارگري هاي ملت در 8 سال دفاع مقدس گفت: مقاومت و ايثار ملت ايران در دفاع مقدس و عرصه هاي مختلف و حساس انقلاب بايد دشمنان را به اين نتيجه رسانده باشد كه توطئه هاي كور آنان از جمله انفجار بمب و كشتن زنان و كودكان بي گناه ثمري ندارد جز اينكه وحدت و انسجام و مقاومت ما را بيشتر كند.
وي با تسليت به بازماندگان انفجار مهاباد و تاكيد بر دستگيري و محاكمه هرچه سريع تر عاملان اين جنايات از سوي دستگاه هاي امنيتي و قضايي افزود: اين حملات كور و ددمنشانه در آستانه هفته دفاع مقدس بار ديگر حماسه آفريني، مقاومت و شهادت طلبي مردم بزرگ ايران را در اذهان زنده كرد و البته اين درس را نيز به عاملان و حاميان اين جنايت داد كه بدانند چنين جناياتي در كشور ايران كه مردمش 30 سال در كوران حوادث و توطئه هاي دشمنان خود از جمله جنگ تحميلي و بدترين حملات تروريستي آبديده شده اند تاثيري منفي ندارد.
لاريجاني با اشاره به سالگرد دفاع مقدس، گفت: گر چه در سال هاي گذشته برخي افراد و گروه ها سعي در كمرنگ كردن جلوه هاي ناب دفاع مقدس داشتند اما اين ارزش هاي ناب و خالص چنان عميق بوده و هستند كه كسي نمي تواند آن را از ذهن و خاطره ملت ما ببرد. وي تأكيد كرد: دفاع مقدس در امور و ابعاد مختلف موجب پيشرفت و تعالي كشور و خودباوري مردم در دفاع از ارزش هاي ايران اسلامي شد.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ديدار با اعضاي مجلس خبرگان، پرهيز از افراط و تفريط در بررسي عملكرد قواي سه گانه را ضرورتي مهم برشمرد و اظهار كرد: تمام مسئولان، اصحاب رسانه و افراد صاحب نظر مناسب است كه در بررسي عملكرد قواي سه گانه از افراط و تفريط بپرهيزند و موجبات نااميدي مردم را فراهم نكنند بلكه در كنار انعكاس نقاط ضعف، خدمات مناسب دولت و ساير قوا را نيز منعكس كنند.
لاريجاني تاكيد كرد اميدواري مردم موجب تقويت بنيان هاي نظام اسلامي و مشاركت فعال آنان در مسير حركت جامعه به سوي پيشرفت مي شود و القاي نااميدي به مردم اساس بسياري از حركت هاي مهم اجتماعي را از بين مي برد.
وي در پايان حمايت قاطع خبرگان رهبري از رهبر معظم انقلاب را مايه دلگرمي نظام و ياس دشمنان برشمرد.

 



با راي مخالف به يك فوريت
نمايندگان مجلس طرح نظارت بر خود را رد كردند

نمايندگان مجلس براي دومين بار طرح نظارت بر خودشان را تصويب نكردند.
به گزارش خبرنگار امور مجلس كيهان در نشست علني ديروز بهارستان كه پس از سه هفته تعطيلي تشكيل شده بود، يك فوريت طرح نظارت مجلس بر امور نمايندگان در دستور كار قرار گرفت كه متاسفانه با 79 راي موافق در برابر 81 راي مخالف و 16 راي ممتنع از مجموع 201 نماينده حاضر در مجلس به تصويب نرسيد.
عدم تصويب فوريت اين طرح در حالي صورت گرفت كه طراحان اعلام كرده بودند طرح مذكور را 150 نماينده امضا كرده اند!
خاطر نشان مي شود 3 ماه پيش نيز عده اي از نمايندگان طرح نظارت مجلس بر مجلس تهيه و مطرح كردند اما ناگهان اعلام شد كه اين طرح براي پختگي بيشتر از دستور كار صحن علني خارج شده و به كميسيون اصل 90 رفته است.
طرح نظارت بر مجلس
مطالبه رهبري است
اما ديروز پيش از راي گيري درباره يك فوريت طرح نظارت مجلس بر امور نمايندگان ابتدا سيدعلي ادياني راد نماينده قائم شهر به عنوان يكي از طراحان طرح فوق گفت: اين طرح مطالبه مقام معظم رهبري است و همه نمايندگان و ملت ايران مستحضرند كه مقام معظم رهبري در سالگرد تاسيس مجلس بحث ضرورت نظارت پذيري نمايندگان را مطرح كردند.
به گزارش فارس اين نماينده مجلس هشتم در بخش ديگري از توضيحات خود با قرائت فرمايشات مقام معظم رهبري درخصوص بحث نظارت بر مجلس گفت: دليل ديگر ارائه طرح نظارت بر مجلس خلاء قانوني و فقدان قانون مشخص در زمينه نظارت بر امور نمايندگان است.
وي افزود: اگرچه در قانون اساسي و آيين نامه داخلي مجلس به برخي از رده هاي نظارت مي توان اشاره كرد ولي اين مواد و اصول جامع و كامل نيستند.
ادياني راد يادآور شد: از زماني كه مجلس كميسيون اصل 90 را مامور تهيه اين طرح كرده است، كميسيون مذكور از ظرفيت هاي كارشناسي و نظرات دستگاه هاي مختلف استفاده كرده است.
نماينده قائم شهر در مجلس گفت: ضرورت حمايت از نمايندگان در موارد قضايي از ديگر دلايل ارائه اين طرح است.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه در حال حاضر ساز و كار لازم براي دفاع از منزلت نمايندگان وجود ندارد لذا ضروري است كه براي تسهيل ترتيب در امر و نظارتي اين طرح به تصويب برسد.
لاهوتي ، نماينده اقليت (مخالف)
در ادامه جلسه مهرداد لاهوتي نماينده لنگرود و عضو فراكسيون اقليت مجلس در مخالفت با يك فوريت طرح نظارت مجلس بر نمايندگان مدعي شد اين طرح به هيچ وجه فوريت ندارد.
وي افزود: ترديدي نيست كه بايد فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار نمايندگان اجرا شود، ولي ايشان هيچ وقت نفرمودند كه درخصوص اين موضوع طرحي با فوريت و عجله ارائه شود؛ چرا كه امكان دارد به خاطر عجله، شرايط در راس امور بودن مجلس تضعيف شود.
اين ادعاي لاهوتي در حالي است كه بيش از 3 ماه بر روي طرح فوق كار شده است. نماينده لنگرود ادامه داد: اين همه عجله براي ارائه طرح مذكور ضرورت ندارد؛ چرا كه ممكن است شرايط تضعيف نمايندگان كه بايد مصونيت داشته باشند، ايجاد شود.
لاهوتي در پايان مدعي شد: اين طرح به هيچ وجه فوريت ندارد و بهتر است به كميسيون ها برود و دقيق تر بررسي شود.
گفتني است طرح مذكور ماهها در كميسيون اصل 90 مورد بررسي قرار گرفته بود.
دهقان (موافق)
پس از مخالفت لاهوتي، محمد دهقان نماينده طرقبه و چناران در موافقت با فوريت طرح فوق و در پاسخ به ادعاهاي مخالف گفت: نظارت بر مجلس به هيچ وجه به معناي تقليل جايگاه اين قوه نيست، اين طرح حتي شأن و منزلت مجلس را ارتقا مي دهد.
وي با توجه به اينكه مجلس هشتم داراي صالح ترين افراد است، اضافه كرد: اگر ساز و كار نظارتي مناسبي بر مجلس وجود داشته باشد، باعث رفع بسياري از اتهامات به اين قوه مي شود.
دهقان ادامه داد: برخي دستگاه هاي خارج از مجلس گاهي براي اينكه از زير بار نظارت اين قوه خارج شوند، جايگاه مجلس را خدشه دار مي كنند و همين مسئله نشان مي دهد كه اگر يك نهاد نظارتي وجود داشته باشد، به نفع قوه مقننه و به نفع كشور و نظام است.
عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان كرد: در تهيه طرح نظارت بر امور نمايندگان تقريبا نظرات همه مجموعه هاي نظارتي كشور در نظر گرفته شده و طرح جامعي است.
وي در پايان تصريح كرد: حدود 3 ماه است كه از فرمايشات مقام معظم رهبري در اين خصوص مي گذرد و كارشناسان با دقت تمام اين موضوع را بررسي كردند لذا نبايد گفت كه اين طرح يك كار عجله اي است، بلكه كاملا دقيق و پخته است.
پس از اين اظهارات، يك فوريت طرح مذكور به رأي گذاشته شد كه فقط 79 نفر به آن راي مثبت دادند، 81 نفر راي منفي و 16 نماينده هم راي ممتنع دادند كه بر اين اساس يك فوريت طرح نظارت مجلس بر امور نمايندگان به تصويب نرسيد.
گفتني است اين طرح شامل 33 ماده بوده كه در آن تخلفات متعدد نمايندگان از جمله تاخيرها و غيبت هاي وكلاي ملت منظور شده و مجازات هايي نيز به تناسب تخلفات در نظر گرفته شده بود.
تقدير 195 نماينده مجلس از مواضع رئيس جمهور در سازمان ملل
195 نماينده مجلس شوراي اسلامي در بيانيه اي از اظهارات و مواضع اصولي رئيس جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل تقدير كردند.
در اين بيانيه كه در پايان جلسه علني ديروز قرائت شد، آمده است: بار ديگر رئيس جمهور كشورمان با حضور عزتمندانه و هوشمندانه در مجمع عمومي سازمان ملل و مصاحبه با رسانه هاي عمومي در آمريكا، گوشه هايي از عظمت و مظلوميت انقلاب اسلامي را به نمايش گذاشت و موجي از شادي و غرور را در ميان ملت بزرگوار ايران و بلكه امت اسلامي و ملت هاي آزاده سراسر جهان گستراند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در اين بيانيه اظهارات و موضع گيري هاي اصولي و كارشناسانه رئيس جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل و موفقيت هاي ناشي از آن را در پرتو عنايات الهي و تبعيت كامل از منويات رهبر معظم انقلاب و رهنمودهاي امام امت دانسته و ابراز اميدواري كردند كه اين توفيقات مستمرا تحقق و تداوم يابد.
امضاكنندگان بيانيه مذكور در اين بيانيه فرا رسيدن سالگرد دفاع مقدس را به ملت بزرگوار ايران اسلامي تبريك و تهنيت گفته و از درگاه خداوند متعال براي روح بلند شهدا آرزوي علو درجات و براي جانبازان و ايثارگران انقلاب اسلامي عافيت و سلامت مسئلت كرده اند.
مراسم تجليل از حماسه آفرينان دفاع مقدس
صبح ديروز قبل از شروع به كار جلسه علني، مراسم تجليل از حماسه آفرينان هشت سال دفاع مقدس در مجلس برگزار شد.
در اين مراسم حاج محمد كوثري نماينده مردم تهران و فرمانده لشگر 27 حضرت رسول(ص) در دوران جنگ طي سخناني گفت: با فرماندهي بي بديل امام خميني بعد از فرار بني صدر كه جز نفاق بين ارتش و سپاه كار ديگري انجام نمي داد، عمليات ها يكي پس از ديگري شروع شد و يك پيروزي جديدي براي كشورمان رقم مي زد.
در اين مراسم همچنين جانشينان فرماندهان ارتش و سپاه سخنراني كردند و در انتها، جمعي از امراي ارتش و سرداران سپاه در جايگاه هيئت رئيسه مجلس عكس يادگاري گرفتند و علي لاريجاني نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي هدايايي به رسم يادبود به آنان تقديم كرد.

 



خارج از دستور

خرسندي مسيحيان از احترام احمدي نژاد به انجيل
در سازمان ملل
نماينده ارامنه شمال در مجلس شوراي اسلامي با سنجيده دانستن اظهارات رئيس جمهور كشورمان در سازمان ملل گفت: احمدي نژاد معمولاً كارهاي زيبايي انجام مي دهد و به نظر من احترام ايشان به كتاب مقدس مسيحيان (انجيل) حركتي بود كه زيبايي خاصي داشت و براي هميشه در ذهن اقليت هاي ديني باقي خواهد ماند.
گئورك وارطان در گفت و گو با فارس با بيان اينكه احترام احمدي نژاد به انجيل حاكي از احترام مسلمانان به اديان الهي است، گفت: در حالي كه آمريكايي ها تلاش مي كردند آقاي احمدي نژاد را يك مذهبي افراطي معرفي كنند، او ثابت كرد كه همانگونه كه قرآن فرموده به اديان ابراهيمي احترام مي گذارد.
وارطان ضمن حمايت از نطق رئيس جمهور در نشست سالانه مجمع عمومي سازمان ملل تصريح كرد: احمدي نژاد در سازمان ملل از اينكه قرآن بر احترام اديان الهي تاكيد دارد سخن گفت و البته، اهانت به قرآن كريم را نيز هوشمندانه و با ادبياتي زيبا محكوم كرد.
وي خاطر نشان كرد كه مسيحيان جهان از احترام احمدي نژاد به كتب الهي استقبال كرده اند.

 



صدر با اشاره به انفجار تروريستي مهاباد: مسئولان انتظامي با عاملان اين انفجار به اشد وجه برخورد كنند

نايب رئيس مجلس با اشاره به انفجار تروريستي مهاباد، خواستار برخورد جدي مسئولان انتظامي با عاملان اين انفجار شد.
سيد شهاب الدين صدر در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: در زمان نمايش اقتدار و توانمندي هاي جمهوري اسلامي دشمن تلاش مي كند تا نظر و ذهن مردم كشور و دنيا را با حركت هايي ايذايي و محدود منحرف كنند و اين چنين است كه در داخل كشور و در مراسم رژه به اقدامي جنايتكارانه دست زده، و باعث شهادت عده اي از مردم بي دفاع در آنجا و به زحمت افتادن آنان شده است.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب كه دشمن تلاش مي كند تا با انحراف اذهان عمومي حضور خود را اعلام كند، اظهار كرد: اين حركت ها نه تنها نتيجه اي ندارد، بلكه در هر زماني باعث مصمم تر و جدي تر شدن مردم ما مي شود و با حضور دشمن، عداوت و كينه توزي آنان براي آحاد جامعه بيشتر قابل لمس مي شود.
صدر گفت: در اين سي و چند ساله پس از انقلاب از اين گونه وقايع بسيار اتفاق افتاده است و مسئولان دستگاه هاي امنيتي و انتظامي قاعدتاً بايد با جديت در اين زمينه پيگيري كنند، تا اين اتفاقات دوباره تكرار نشود، و با عاملان آن نيز با اشد وجه برخورد كنند تا آنان به مجازات اعمال شان برسند.

 



لاوروف : روسيه مخالف تحريم ها عليه ايران است

وزير امور خارجه روسيه تأكيد كرد كه عليرغم ممنوعيت فروش سامانه موشكي پدافند هوايي
«اس-300 » به ايران، روسيه همچنان مخالف هرگونه تحريم هاي يكجانبه عليه ايران است.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، «سرگئي لاوروف» تأكيد كرد كه عليرغم آنكه روسيه ارائه سامانه هاي موشكي پدافند هوايي «اس -300 » به تهران را اوايل هفته ممنوع كرد اما اين كشور همچنان مخالف هرگونه اقدامات يكجانبه عليه ايران است.
وي به شبكه دولتي «روسيه 1» گفت كه تحريم هاي يكجانبه حتي بدون اشاره به جنبه قانوني اين موضوع يك نقض قانون است.
بر اساس اين گزارش، «دميتري مدودف » رئيس جمهوري روسيه در 22 سپتامبر (31 شهريورماه) حكمي را صادر كرد كه طبق آن فروش سامانه هاي «اس-300 » و ديگر تسليحات به ايران ممنوع شود.
لاوروف اعلام كرد كه تصميم روسيه براي ممنوعيت فروش تسليحات به ايران در جهت اجراي قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد بوده است.
وي ادامه داد: پس از تصويب اين قطعنامه جديد، ما در آنچه كه روسيه و كشورهاي ديگر در رابطه با ايران بايد انجام دهند از حكم رياست جمهوري استناد مي كنيم.
بر اساس اين گزارش، طبق اين حكم رئيس جمهوري روسيه، ارائه هرگونه تانك، جت هاي جنگنده، بالگردها، كشتي ها و سامانه هاي موشكي به ايران ممنوع است.
عليرغم همكاري هاي همه جانبه هسته اي ايران با آژانس و جامعه بين المللي، شوراي امنيت سازمان ملل متحد ماه ژوئن گذشته دور چهارم تحريم ها عليه ايران را به تصويب رساند كه بر اساس اين تحريم ها، محدوديت هايي در فروش برخي تجهيزات به ايران كه در زمينه هسته اي كاربرد دارد، صورت مي گيرد.
«نيكلاي ماكاروف » رئيس ستاد كل ارتش روسيه نيزاعلام كرد: تصميمي اتخاذ شده است مبني بر اينكه موشك هاي
اس-300 به دليل اينكه تحت تأثير تحريم هاي بين المللي عليه ايران قرار مي گيرند، در اختيار اين كشور قرار داده نشوند.
سامانه اس-300 قادر به رديابي و شليك به هواپيماها، موشك هاي كروز و موشك هاي بالستيك در فاصله اي حدود 144 كيلومتري و در ارتفاعي بالغ بر 90 هزارپايي (27 هزار متري) است.
وزير امور خارجه روسيه تأكيد كرد كه روسيه و چين موضوع ايران را در نشست هفته جاري وزراي 5 عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد بعلاوه آلمان در نيويورك مطرح كردند.
اينترفاكس به نقل از لاوروف گفت: اگر ما به طور مشترك همكاري كنيم و اگر شركاي غربي ما به طور مداوم اعلام كنند كه لازم است موضعي متحد در قبال ايران اتخاذ كنند، ما بايد ببينيم كه در همه زمينه ها موضعي متحد داريم يا خير اما اگر دستاوردي حاصل نشود، كشورها وراي توافقنامه شوراي امنيت سازمان ملل عمل خواهند كرد.

 



وزير مسكن و شهرسازي: عزم دولت تبديل مسكن از كالاي سرمايه اي به كالاي مصرفي است

زنجان-خبرنگار كيهان:
با حضور معاون اول رئيس جمهور، وزير مسكن و شهرسازي، رئيس كل بانك مركزي و استاندار زنجان آيين بهره برداري از 3527 واحد مسكن مهر برگزار شد.
در اين مراسم محمدرضا رحيمي بهره برداري از واحدهاي مسكن مهر زنجان موضوع مسكن را يكي از دغدغه ها و برنامه هاي مهم و اساسي دولت برشمرد و گفت: دولت مصمم است تا زمان خانه دار شدن همه فاقدان مسكن تلاش كند و اعطاي زمين رايگان و تسهيلات مناسب و تلاش مسئولين اجرايي مويد اين خواسته قلبي است. وي اظهار اميدواري كرد: با تلاش و همدلي و تعامل مسئولان، در بهمن ماه سال آينده شاهد برگزاري جشن خانه دار شدن همه واجدان شرايط در استان زنجان و سراسر كشور باشيم.
علي نيكزاد وزير مسكن و شهرسازي نيز با اشاره به اراده دولت خدمتگزار مبني بر تبديل مسكن از كالاي سرمايه اي به كالاي مصرفي، واگذاري زمين رايگان، پرداخت تسهيلات تا ميزان 75درصد از هزينه ساخت يك واحد مسكوني، پرداخت 1200 ميليارد تومان آورده دولتي جهت تامين هزينه انشعابات آب، برق و گاز در اين واحدهاي مسكوني و نيز واگذاري زمين رايگان جهت ساخت فضاهاي آموزشي، بهداشتي، ورزشي و تاسيسات روبنايي و ارائه تخفيفات ارزشمند در بحث ماليات، بيمه صدور پروانه ساختماني را بخشي از اين اقدامات برشمرد.
محمد رئوفي نژاد استاندار زنجان نيز در اين مراسم ضمن گراميداشت ايام هفته دفاع مقدس و ياد و خاطره شهداي گرانقدر، اقدامات صورت گرفته در زمينه مسكن مهر در استان زنجان و از ابتداي آغاز به كار دولت دهم را انقلابي عظيم خواند و گفت: حمايت هاي شخص رئيس جمهور، همكاري خوب سيستم بانكي، پيگيري هاي عملياتي وزير مسكن و تعامل دستگاهاي اجرايي استان موجب حركت پرشتاب ساخت وساز مسكن مهر در استان گرديده است بگونه اي كه حداكثر زمان تعيين شده براي ساخت اين واحدها يكسال مي باشد.
وي افزود: بر همين اساس تلاش و همت براي خانه دار شدن كليه واجدين شرايط مسكن مهر در دستور كار مديريت استان قرار دارد و اميدواريم تا پايان سال 90 هيچ خانواده فاقد مسكن واجد شرايط مسكن مهر در استان وجود نداشته باشد.
همچنين مهندس حافظ باباپور رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان زنجان نيز در اين مراسم ميزان اعتبار هزينه شده در واحدهاي فوق، 920 ميليارد ريال و مجموع متراژ واحدهاي ساخته شده 306849 متر مربع اعلام و افزود در راستاي اجراي اين پروژه براي 6675 نفر فرصت شغلي ايجاد شده است.

 



سلطانيه تشريح كرد
شكست تلاش آمريكا براي جلوگيري از طرح موضوع توانمندي هسته اي رژيم صهيونيستي در آژانس

نماينده ايران در آژانس گفت كه آمريكا براي جلوگيري از طرح موضوع تهديد توانمندي هسته اي رژيم صهيونيستي در كنفرانس عمومي آژانس يكسال تلاش كرد اما در نهايت با همكاري تنگاتنگ كشورهاي عضو عدم تعهد و حمايت از پيشنهاد كشورهاي عربي اين موضوع در دستور كار قرار گرفت.
«علي اصغر سلطانيه» نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در گفت وگو با فارس، با بيان اينكه كنفرانس سالانه آژانس به صحنه يك چالش جدي ميان كشورهاي عدم تعهد، آمريكا و چند كشور غربي تبديل شد، برنده اين چالش را كشورهاي گروه عدم تعهد خواند و گفت: در موارد متعددي در اين كنفرانس كه بالاترين مرجع تصميم گيري و سياست گذاري آژانس محسوب مي شود كشورهاي در حال توسعه جدي تر و مصمم تر از هميشه بر مواضع خود پافشاري كرده خواست ها و انتظارات خود را در جاي جاي قطعنامه هاي مختلف قرار دادند.
سلطانيه اظهار داشت: يكي از موارد بسيار مهم تلاش يك ساله آمريكا براي جلوگيري از طرح موضوع تهديد توانمندي هسته اي رژيم صهيونيستي در اين كنفرانس بود كه با همبستگي و همكاري تنگاتنگ كشورهاي عدم تعهد و حمايت از پيشنهاد كشورهاي عربي موضوع در دستور كار قرار گرفت و عدم تعهد در بيانيه اي بسيار مهم توانمندي هسته اي رژيم صهيونيستي را به عنوان يك تهديد جدي تلقي كرد و خواستار پيوستن سريع رژيم صهيونيستي به معاهده NPT و قرار گرفتن تاسيسات زير نظارت آژانس شد. تلاش ديگر آمريكا جلوگيري از ثبت و ارائه قطعنامه توسط كشورهاي عربي بود كه تا يك روز قبل از پايان اجلاس با فشارهاي سياسي و تهديد سعي داشت مانع انجام اين مهم شود.
سلطانيه اظهار داشت كه در واقع آمريكا و غرب باعث ايجاد يك جو تقابل بين اعضا در حمايت از رژيم صهيونيستي شدند، اين خود نشان شكست ديپلماسي آمريكا در عرصه بين الملل به خصوص آژانس است. ضمنا يادآوري مي كنم كه سالهاي گذشته قبل از راي گيري غربي ها با اقدام آيين نامه اي و درخواست راي مانع طرح قطعنامه مي شدند، كه امسال قادر به انجام اين عمل نشدند و اين خود يك شكست ديگر در ديپلماسي غرب بود.
نماينده ايران در آژانس گفت از سال گذشته كه پس از 20 سال قطعنامه در محكوميت توانمندي هسته اي رژيم صهيونيستي تصويب شد فصل جديدي گشوده شده است كه اين مسير ادامه خواهد يافت و آنچه امسال اتفاق افتاد اثبات كننده اين است كه اين حركت برگشت ناپذير است و كشورهاي صلح جوي جهان و عدم تعهد تا تحقق خواسته هاي خود فشار را بر رژيم صهيونيستي ادامه خواهند داد.

 



اسلامي شدن مراكز آموزشي ودانشگاهي درگرو اسلامي شدن « علوم » آنهاست

ما بايد از اوّل بدانيم كه آيامي خواهيم مسلمان تربيت كنيم، يا مي خواهيم علوم ما اسلامي باشد ! درهفته پژوهش، آموزش و پرورش بايد اين را در برنامه قرار بدهد كه من چه كار مي خواهم بكنم. من مي خواهم چند ميليون مسلمان تربيت كنم، يا چند ميليون كتاب اسلامي بدهم ! اين توضيح مي خواهد؛ تربيت كردن مسلمان، كار خوبي است، بايد هم باشد، وظيفه ما هم هست. يعني نمازخانه داشته باشيم، رعايت بكنيم كه پسر و دختر مخلوط هم نباشند، فرصت هاي مناسبي باشد براي دعا؛ دعاي توسل، دعاي كميل، اينها باشد؛ آداب عبادات شان را ارزيابي بكنيم. همه اينها خوب و لازم است، ولي كافي نيست؛ براي اينكه اينها براي پرورش نوجوان يا جوان مسلمان است، امّا كار وزارت آموزش و پرورش اينها نيست. كار وزارت آموزش و پرورش تدوين دروس اسلامي است؛ اين، مهم ترين كار است. آموزش و پرورش تا دروسش اسلامي نشود، آموزش و پرورش اسلامي نخواهد شد.
عدم وجود علم سكولار و اسلامي بودن تمامي دانشها
براي اينكه اين رياضي مي خواند، سخن از خدا و پيغمبر نيست؛ فيزيك و شيمي و ادبيات غير ] عربي [ مي خواند، سخن از خدا و پيغمبر نيست؛ تاريخ و جغرافيا مي خواند، سخن از خدا و پيغمبر نيست. در حالي كه ما اصلاً علم غير اسلامي نداريم ! اين مساله يك يا چند همايش مي خواهد تا روشن بشود كه ما اصلاً علم سكولار نداريم، علم غير اسلامي نداريم، فيزيك و شيمي غير اسلامي نداريم؛ لا و لابد فيزيك و شيمي و رياضي،اسلامي است و مانند آن. بعد از اينكه در همايش ها و پژوهش ها اين براي ما ثابت شد كه ممكن است عالم ما سكولار باشد، ولي علم سكولار نداريم؛ اين مي آيد به كتابهاي درسي.
وجود لاشه بسياري از علوم در سطح آموزش و پرورش
توضيح مطلب اينكه ما به چه دليل مي گوئيم كه تفسير،علم اسلامي است و در اين ترديد نداريم؟ براي اينكه اين كتاب را خدا نازل كرد، حرف خداست؛ حرف خدا را انسان وقتي تشريح مي كند، مي شود ( علم اسلامي ).حالا اين كتاب هستي را كي نوشت؟ آسمان را كي خلق كرد؟ دريا را كي خلق كرد؟ صحرا را كي خلق كرد؟ معادن را كي خلق كرد؟ راه شيري را كي خلق كرد؟ سياره و ستاره را كي خلق كرد؟ اين كتاب خداست ! يك مفسّر مي گويد: خدا چنين گفته است، يك فيزيكدان مي گويد: خدا چنين كرده است. اين لاشه علم در آموزش و پرورش است و قرآن همين فيزيك را طرح مي كند، همين شيمي و كوه شناسي را طرح مي كند.
استصحاب كه الآن جزء علوم رسمي حوزه است، به يك جمله وابسته است: لا تنقض اليقين ب الشّك(1). اين خلق السّماوات و الأرض ف ي س تّه ايام(2). ثمّ استوي لي السّماء و ه ي دخان (3)؛ اوّل مواد گازي بود، بعد چنين كرديم، بعد چنان كرديم؛ اين كه دهها برابر استصحاب است! آنوقت آيا استصحاب مي شود علم اسلامي، فيزيك مي شود غير اسلامي؟! آنها آمدند، اين كار را كردند. فرض كنيد يك هواپيمائي؛ بال نداشته باشد، قدرت پرواز ندارد! بالهاي آن را كندند، لاشه هواپيما را دادند و گفتند: شما روي اين هواپيمائي شناسي كنيد. امابا لاشه هواپيما كه كسي پرواز نمي كند!
لاشه فيزيك در آموزش و پرورش و دانشگاه هست؛ يعني بال هو الأوّل را كندند، بال هو الآخ ر را كندند؛ كي كرد، براي چه كرد را گرفتند؛ در زمين شناسي، در دريا شناسي، در نفت شناسي، در گاز شناسي همان سير افقي مطرح است. مي گويند: طبق تحقيقات علمي فلان زمين يا فلان معدن يا فلان مايع در چند ميليون يا چند ميليارد سال قبل چنين بوده است و الآن چنين است و پيش بيني مي شود در آينده نزديك يا دور چنين بشود. اين مرده علم و لاشه علم است؛ اين فيزيك اسلامي تربيت نمي كند.درچنين علمي، كي كرد، براي چه كرد؛ اصلاً مطرح نيست ! قرآن كريم وقتي بيان مي كند كه ذات أقدس له كوهها را خلق كرد،؛ معادن و راه شيري را خلق كرد، مي گويد: هو الّذ ي كذا و كذا و كذا،بعد مي فرمايد: لعلّكم تتفكّرون (4)، لعلّكم تتّقون (5)، لعلّكم تعق لون (6)، لعلّكم تفل حون(7)؛ يعني كي كرد، براي چه كرد؟ در آن صورت ما اصلاً فيزيك غير اسلامي نداريم ! آنگاه يك فيزيسين و معدن شناس مي آيد، بررسي مي كند كه خداي سبحان اين كوه را اينچنين كرد، در راه تدبيرش هم اينچنين است، براي فلان مقصد. اين مي شود كوه شناس، معدن شناس، باستان شناس ودريا شناس اسلامي !
نكته اصلي اسلامي شدن دانشگاهها و آموزش و پرورش
اما اينها اين علوم را تكه تكه كردند، مي گويند: علم كه اسلامي و غير اسلامي ندارد !! خير؛ اصلاً علم غير اسلامي ما نداريم ! نكته اصلي آموزش و پرورش اين است، مشكل اصلي دانشگاهها اين است. اينها خيال كردند وقتي امام يا مقام معظّم رهبري (حفظه الله) فرمودند: دانشگاه بايد اسلامي باشد، يعني كه دخترها و پسرها از هم بايد جدا باشند؛ بله، جدا بشوند، كار خوبي هم هست؛ بايد نمازخانه داشته باشند وكار خوبي است؛ امّا اين اسلامي شدن دانشگاه نيست، اين مسلمان تربيت كردن است. بله، البتّه آدم نمازخانه داشته باشد، نماز جماعت داشته باشد؛ چه بهتر ! امّا صبح تا غروب، شب و روز اين با خدا و پيغمبر سر و كار دارد، اين خودش از همه اينها جلو مي زند ! الآن مرده علوم در آموزش و پرورش هست.
در كنار اين علومي كه حرف روز را مي زند اماهيچ سخن از خدا و پيغمبردر آن نيست؛ شما اگر4 تا آيه يا 4 تا معارف اسلامي به دانش آموزان درس بدهيد، اين كم اثر خواهد بود. شما به لطف الهي همه تان احساس مي كنيد نظام، رهبر وغالب مسئولين الحمد لله ربّ العالمين در چه مسيري هستند،حالا 4 نفر ممكن است در كلّ نظام جور ديگر فكر بكنند، اين در زمان انبياء (عليهم السّلام) هم بود، در زمان معصومين هم بود. اينطور نيست كه شما دلتان بخواهد مثل بهشت بشود و صد در صد هيچ كس خلاف نكند؛ آنجائي كه همه صالح باشند، فقط بهشت است!
تدريس « كرامت » از سوي خداي سبحان براي بندگان
امّا وقتي نظام، نظام باشد؛ آنوقت قهراً چون سخن از خدا و پيغمبر است، در همه موارد اينها ( كريم ) بار مي آيند. خداي سبحان ما را به كرامت تربيت كرده. مثلاً اگر گفتند: فلان جا مهندس دارد درس مي گويد، يعني چه؟ يعني درس هندسه مي گويد. بگويند: فلان جا فلان طبيب دارد درس مي گويد، يعني چه؟ يعني دارد طب درس مي گويد.در فلان كلاس اديب دارد درس مي گويد، يعني ادبيات. درفلان كلاس مورّخ دارد درس مي گويد،يعني درس تاريخ. اگر گفتند: ا قرأ و ربّك الأكرم، اكرم دارد درس مي گويد؛ يعني مي خواهد درس كرامت بدهد. اوّلين سوره اي كه بر وجود مبارك پيغمبر (ص) نازل شد، سوره علق است:ا قرأ و ربّك الأكرم. الّذ ي علّم ب القلم(8)، خداي اكرم دارد درس مي گويد؛ يعني دارد درس كرامت مي دهد. وقتي گفتند: اكرم درس مي گويد، يعني چه؟ يعني كرامت است! آموزش و پرورش بايد ا قرأ و ربّك الأكرم باشد، درس كرامت بدهد. بعد اين آقا كه آمد بالا، كارمند شد؛ اصلاً بدش بيايد كه دستش به رانت خواري باز بشود.
واقعيّت متعفّن، مسموم و آبروبر » گناه »
وجود مبارك پيغمبر (ص) فرمود: بوي بد گناه رسوايتان مي كند. گناه، بد بوست واين تشبيه و مجاز شعري هم نيست. يك زماني آدم را رسوا مي كند و بويش در مي آيد.
اگر اين نوجوان باورش شد كه گناه سمّ است و آدم را بي آبرو مي كند، از خود مواظبت خواهد كرد. شما ديديد در همين دوره كه دوره الهي و اسلامي است - دوره غير اسلامي را خدا گذاشته براي آخرت - دوره اسلامي اگر كسي خداي ناكرده بازي بكند؛ چه آنهائي كه در اين لباس ] لباس روحانيّت [ بودند، چه آنهائي كه در لباس ديگر بودند، ديديد طشتشان از بام ها افتاد !نمي شود با خون شهداء بازي كرد، با دين بازي كرد، با مردم مسلمان بازي كرد؛ اين بويش در مي آيد ! وقتي بخواهد بويش در بيايد، هيچ كس ديگر نمي تواند درمان بكند !! وقتي كه خداي سبحان فرمود: خ زي ف ي الحياه الدّنيا (9)؛ تجربه هم كرديم وديديم كساني كه در اوج شخصيّت بودند، چه جور مفتضح شدند ! اينها را نوجوان هايمان بايد بدانند، هر كسي آبروي خودش را مي خواهد! خلاف طوري نيست كه مثلاً آدم،بتواند لجن را نگه دارد؛ بالأخره آدم دو بار خودش را بپيچد، بار سوّم باد مي زند وبويش در ميايد! وجود مبارك حضرت فرمود: تعطّروا ب الستغفار لا تفضحنّكم روائ ح الذّنوب (10). فرمود: خودتان را با استغفار معطّر كنيد، مبادا بوي بد گناه، آبرويتان را ببرد ! آنوقت اين امور كه وارد آموزش و پرورش بشود، آموزش و پرورش همان مي شودكه شما مي خواهيد.
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) در ديدار با وزير و مسئولان وقت آموزش و پرورش ـ قم ؛ 27/ 10/ 1385
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) وسائل الشيعه/ 4/ 312 (2) اعراف/ 54 (3) فصّلت/ 11 (4) بقره/ 219 (5) بقره/ 21
(6) بقره/ 73 (7) بقره/ 189 (8) علق/ 3 و 4 (9) بقره/ 85
(10) الأمالي طوسي/ 372 ـ ( رو ي عن اميرالمؤمنين (ع) )
خوان حكمت روزهاي دوشنبه و پنج شنبه منتشر مي شود.

 



حجت الاسلام رسايي: تبديل 150 امضا به 79 راي به طرح نظارت بر نمايندگان مغاير شأن مجلس بود

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با سؤال انگيز دانستن كاهش آراي موافقان طرح نظارت بر امور نمايندگان هنگام بررسي اين طرح، گفت: اگر مي خواهيم مجلس در راس امور باشد، بايد به جاي تكثير سخنان امام در جهت تحقق نظر ايشان حركت كنيم.
حجت الاسلام حميد رسايي نماينده تهران و از طراحان طرح نظارت مجلس بر امور نمايندگان در واكنش به مخالفت مجلس با فوريت اين طرح به خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس گفت: متأسفانه امروز در مجلس بعد از دو هفته تعطيلات تابستاني شاهد بوديم كه طرحي كه از اهميت و فوريت برخوردار بود، عليرغم كار كارشناسي زياد براي تهيه و تدوين آن، رأي نياورد.
وي افزود: بر خلاف اينكه فوريت طرح مذكور را 150 نفر امضاء كرده بودند، ولي در صحن علني امروز مجلس تنها 79 رأي مثبت را كسب كرد و اين جاي سؤال دارد.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس خاطر نشان كرد: بر خلاف انتظار مردم كه مي خواستند مجلس نظارت بر خود را اعمال كند و بر خلاف مطالبه مقام معظم رهبري از مجلس براي ارائه و تهيه اين طرح و تكبير نمايندگان در ديدار ايشان مبني بر تأييد آن طرح مذكور رأي نياورد.
وي يادآور شد: مجلس بر همه دستگاه ها نظارت مي كند و در حقيقت مي خواهد همه جا را شفاف كند ولي بايد بدانيم تا عملكرد خود را شفاف نكنيم، نمي توانيم ديگران را شفاف كنيم؛ لذا اين شفاف سازي ابتدا بايد در مجلس صورت گيرد.
حجت الاسلام رسايي در ادامه مصاحبه خود به خبرنگار فارس گفت: متأسفانه اين اقدام مجلس هشتم نشان داد كه عليرغم اينكه مجلس در رأس امور است ولي دوستان ما نمي خواهند كه قوه مقننه در رأس امور باشد.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس همچنين يادآور شد: پيش از اين نيز در خصوص قانون كاهش تعرفه خودرو كه در قانون بودجه مطرح شده بود مقام معظم رهبري بر ديدار صنعتگران، آن را غلط دانستند لذا بعد از تعطيلات عيد نمايندگان طرحي را با 169 امضا براي لغو آن ارائه دادند كه اين طرح نيز رأي نياورد.
حجت الاسلام رسايي تأكيد كرد كه اين آرا بزرگ ترين لطمه را به شأن و جايگاه مجلس مي زند.
وي افزود: ما نمي توانيم با تكثير سخنان امام خميني (ره) ثابت كنيم كه مجلس در رأس امور است بلكه با آراي خود براي طرح هايي در راستاي شفاف سازي امور مي توانيم اين اقدام را انجام دهيم.
اين نماينده ملت همچنين تصريح كرد: وقتي اينگونه قوانين وارد صحن علني مجلس مي شوند بايد در مورد بندبند آن رأي علني صورت گيرد تا مثل اين مورد نشود كه از 150 نفر امضا كننده يك طرح تنها 79 نفر به آن رأي مثبت دهند.

 



سردار پاكپور خبر داد
هلاكت عوامل اصلي جنايت تروريستي مهاباد به دست نيروي زميني سپاه

فرمانده نيروي زميني سپاه از هلاكت عوامل اصلي جنايت تروريستي مهاباد توسط قرارگاه حمزه سيدالشهداء (ع) اين نيرو خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سپاه، سردار محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه با اشاره به عمليات سپاه پاسداران در مقابله با عاملان حادثه تروريستي اخير مهاباد گفت: رزمندگان قرارگاه حمزه سيدالشهداء (ع) نيروي زميني سپاه، در يك عمليات موفق عوامل اصلي و محوري جنايت اخير تروريستي در شهرستان مهاباد را به هلاكت رساندند.
پاكپور در ادامه اظهار داشت: در پي وقوع اقدام تروريستي اخير در شهرستان مهاباد و شهادت تعداد 12 زن و كودك مظلوم و مجروح شدن بيش از 80 تن از هموطنان عزيز كرد در مراسم رژه يگانهاي نيروهاي مسلح در اين شهر، نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي قرارگاه حمزه سيدالشهداء(ع) عمليات شناسايي عوامل جنايتكار اين حادثه غم انگيز را آغاز كردند.
پاكپور افزود: پس از چند روز رصد و بررسي برخي تحركات و شواهد، عناصر تروريست مورد شناسايي و تعقيب قرار گرفتند.
فرمانده نيروي زميني سپاه در ادامه با اشاره به تلاش تروريست هاي جنايتكار براي خروج از مرز و كنترل حركت آنها گفت: به محض ورود تروريست ها به محل قرار و تجمع با ساير عناصر ضد انقلاب در منطقه اي حوالي مرز، عمليات محاصره و برخورد با آنها در دستور كار رزمندگان قرارگاه حمزه سيدالشهداء(ع) قرار گرفت و در روز شنبه سوم مهر ماه با اجراي عمليات تهاجمي ويژه تعداد زيادي از مزدوران و جيره خواران استكبار جهاني، از جمله عوامل اصلي و محوري جنايت تروريستي مهاباد به هلاكت رسيدند.
پاكپور خاطر نشان كرد: بررسي ها نشان مي دهد موتور محركه اقدام تروريستي مهاباد سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) بوده كه با همكاري آمريكا يي ها و برخي عناصر حزب بعث در عراق، مبادرت به اعزام اين تيم تروريستي به داخل كشور و اجراي اين جنايت فجيع نموده است.
وي تصريح كرد: دشمنان بدانند با اجراي سناريوهاي تجربه شده عليه انقلاب اسلامي، از جمله خط ترور و وحشت هرگز نخواهند توانست در عزم و اراده ملت ايران براي دفاع از نظام و ميهن اسلامي خللي وارد سازند.
فرمانده نيروي زميني سپاه با ابراز همدردي مجدد با خانواده شهدا و بازماندگان فاجعه اخير در مهاباد اظهار داشت: جزئيات بيشتر اين عمليات موفقيت آميز متعاقباً به آگاهي مردم شهيد پرور و انقلابي ايران رسانده خواهد شد.

 



محمد كوثري: تحليل عمليات والفجر 8 در دانشگاه هاي نظامي دنيا سال ها طول مي كشد

مراسم گراميداشت سي امين سالگرد آغاز جنگ تحميلي با حضور محمد كوثري نماينده تهران در مجلس در محل سازمان فاوا (فناوري و اطلاعات و ارتباطات) سپاه برگزار شد.
به گزارش فارس، مراسم گراميداشت سي امين سالگرد آغاز جنگ تحميلي و بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور محمد كوثري از فرماندهان دوران جنگ و نماينده تهران در مجلس در محل سازمان فاوا (فناوري و اطلاعات و ارتباطات) سپاه برگزار شد.
در اين همايش ضمن تقدير از 112رزمنده دفاع مقدس كه بالغ بر 5 سال در عرصه جبهه هاي نبرد حق عليه باطل حضور داشتند، محمد كوثري در سخناني با گراميداشت هفته دفاع مقدس به بيان خاطراتي ناگفته از جنگ تحميلي و دلاورمردي هاي رزمندگان سپاه اسلام و شهيد همت پرداخت.
وي در سخنان خود خاطر نشان كرد: سال ها طول مي كشد كه بزرگ ترين دانشكده هاي نظامي دنيا رشادت رزمندگان اسلام در عبور از رودخانه اروند در عمليات والفجر 8 را تحليل و بررسي كنند.
به گفته اين فرمانده دوران دفاع مقدس، در روزهاي ابتدايي جنگ تحميلي به غير از چند دستگاه مخابراتي كه داشتيم اكثر تجهيزات مخابراتي از غنائم جنگ تأمين مي شد و امروز كه جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي انرژي هسته اي و موشك هاي دور برد و ... موفقيت هايي دارد همه از ثمره و بركات دستاوردهاي حماسه دفاع مقدس است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14