(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 5 مهر 1389- شماره 19750

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ما را كه مي شناسي ! (يادداشت روز)
شخصيت ها و فعالان سياسي: احمدي نژاد نظام سلطه را سردرگم و لابي صهيونيستي را مات كرد
حسرت (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
اعلام آمادگي آمريكا براي از سرگيري مذاكرات وين
ديدار پنج عضو مجلس خبرگان با رئيس جمهور
راديو فردا: اوباما به احمدي نژاد باخت ... اما زنده باد تيمور شرقي! (خبر ويژه)
پيرزن اصلاحات بر سر قبر منافقين! (خبر ويژه)
ابعاد تازه كلاهبرداري در پوشش «خبرنگار تبعيدي» (خبر ويژه)
باني هجمه به فرهنگ شهادت ياد باكري و همت افتاد (خبر ويژه)
انتخاب آثار دور از انتظار درجشنواره فيلم دفاع مقدس (خبر ويژه)



ما را كه مي شناسي ! (يادداشت روز)

نگارنده آرزو مي كرد كه هرگز ناچار به نوشتن اين نوشته نباشد، اما، امام راحل ما- رضوان الله تعالي عليه- مي فرمود؛ مسئوليت اهل قلم، فقط در مقابل آنچه مي نويسند، نيست بلكه به خاطر آنچه بايد بنويسند و نمي نويسند نيز مسئولند و فرداي قيامت در محضر خدا بازخواست مي شوند. اين وجيزه لبيك به همان توصيه پيامبرانه حضرت امام(ره) است. نوشته اي با استناد به شواهد و دلايل غيرقابل ترديد، در دفاع از ساحت مقدس دو سردار شهيد. باشد خدا بپذيرد و همت و باكري نيز گره از ابرو بگشايند و شاهد باشند ياران از قافله جامانده، رسم وفا از ياد نبرده و در مقابل- با عرض پوزش- «خون فروشي» آگاهانه يا ناخودآگاه كساني كه با آن دو شهيد بزرگوار فقط «پيوند سببي» داشته اند، ساكت و بي تفاوت ننشسته اند.
نگارنده مي داند در پي اين نوشته، شماري اندك و كم شمار و به ناحق ميراث خوار! زبان به ناسزا مي گشايند و قلم به توهم مي دوانند كه چرا حرمت همسران دو سردار شهيد را پاس نداشته اي؟! پاسخ هر چند در متن اين نوشته خواهد آمد، اما به اختصار آن است كه همسران اين دو سردار شهيد اگر قرب و منزلتي دارند- كه داشتند و مي توانستند كماكان داشته باشند- به خاطر «پيوند سببي» با آن بزرگواران بوده است، بنابراين، در صورتي كه معلوم شود نه فقط سر همسويي با همسران شهيد خود ندارند بلكه خون پاك آنان را خواسته يا ناخواسته- و انشاءالله ناخواسته- براي دشمنان اسلام و انقلاب و قاتلان تابلودار همسران شهيد خويش «هديه» مي برند، ديگر همسر شهيد به معناي «همسو با شهيد» نيستند، هر چند كه نام شهيد را در شناسنامه خود داشته باشند! آيا غير از اين است؟! كاش اينگونه نبود، ولي متأسفانه هست!... بخوانيد؛
1- آيا سران فتنه 88 و عوامل ميداني آنها، به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسين(ع) اهانت نكردند؟ وجود مبارك حضرت بقيه الله الاعظم ارواحنا له الفداء را انكار نكردند؟ روز قدس به نفع اسرائيل شعار ندادند؟ روز 31 آبان به حمايت از آمريكا عربده نكشيدند؟ به ساحت ملكوتي امام راحل(ره) اهانت نكردند؟ و تصوير مبارك ايشان را پاره پاره و لگدمال نكردند؟ آشكارا از فرمول ديكته شده مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران پيروي نكردند؟ آيا با منافقين، بهايي ها، سلطنت طلب ها، گروهك هاي كومله، دموكرات، پژاك، عبدالمالك ريگي دست به ائتلاف آشكار و بي پرده نزدند؟! فلان خانم چادري را به جرم اين كه چادر بر سر دارد و حامي اسلام و انقلاب است، با اسلحه سرد و گرم مورد حمله قرار ندادند و پيكرش را با قمه و قداره و در حالي كه شعار مرگ بر ... سر داده بودند، از هم ندريدند؟ فرياد مرگ بر بسيجي! سر ندادند؟ مسجد را به آتش نكشيدند؟ فلان بسيجي موتورسوار را با قمه تكه پاره نكردند؟ فلان مرد داراي محاسن را وادار به سردادن شعار مرگ بر ... نكردند؟ و هنگامي كه از اين شعار خودداري كرد، آيا او را در مقابل چشمان نگران و اشكبار همسر و فرزند خردسالش به قتل نرساندند؟ آيا نتانياهو با افتخار! و آشكارا از فتنه گران به عنوان «بزرگترين سرمايه اسرائيل در ايران» ياد نكرد؟ آيا اوباما، حمايت مالي و سياسي از آشوبگران را يك هدف استراتژيك براي مقابله با ايران اسلامي معرفي نكرد؟ جرج بوش آنها را پياده نظام آمريكا در ايران معرفي نمي كرد؟ آيا تمامي دشمنان اسلام و انقلاب و امام و ايران در حمايت آشكار از سران فتنه به ميدان نيآمدند؟ و... و...
اكنون سؤال اين است و پرسش بسيار ساده اي نيز هست كه پاسخ آن كمترين نيازي به ذهن هاي پيچيده ندارد. آيا دو سردار شهيد ما - نستجيربالله و با پوزش از روح بلند و ملكوتي آنها- دشمنان امام حسين(ع) و امام زمان(عج) بودند؟! از اهانت به حضرت امام(ره) و پاره كردن و لگدمال كردن تصوير مبارك ايشان خشنود مي شدند؟! از منافقين و بهايي ها و سلطنت طلب ها و پژاك و كومله و ساير اراذل و اوباش حمايت مي كردند؟! به نفع اسرائيل و آمريكا شعار مي دادند؟! مسجد آتش مي زدند، به همراهي و پيروي از آمريكا و اسرائيل و انگليس افتخار مي كردند؟! و...
انجام اين جنايات و زشتي ها و پلشتي ها، از سوي سران فتنه و عوامل ميداني آنها كه قابل انكار نيست. تمامي اين اقدامات و مواضع ضد اسلامي و ضد انساني آنان به قلم و زبان خودشان و تصاويري كه خود از صحنه برداشته اند ثبت و ضبط است، اعتراف بازداشت شدگان كه جاي خود دارد. بنابراين بايد پرسيد آيا كودن ترين و ديرفهم ترين افراد نيز مي توانند در دورترين افق هاي ذهن خويش تصور كنند كه همت و باكري با اين جرثومه هاي فساد و پليدي و دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب و امام و ايران سر آشتي داشته اند؟! آن دو شهيد بزرگوار كه جان و جواني و هستي خويش را براي مقابله با اين زشتي ها و مبارزه با آمريكا و اسرائيل و دنباله هاي داخلي آنها نظير منافقين و بهايي ها و سلطنت طلب ها و تروريست هاي ماركسيست به ميدان آورده و خالصانه به خداي منان تقديم كرده بودند.
2- وقتي همسران شهيد همت و باكري به حمايت از فتنه برمي خيزند و براي ابراز ارادت، سر بر آستان سران فتنه مي سايند، بديهي است كه نه فقط پا بر خون به ناحق ريخته آن دو شهيد بزرگوار نهاده اند بلكه با تاسف بايد گفت خون پاك همسران شهيد خود را براي «فروش»! به دشمنان خدا و قاتلان همت و باكري عرضه كرده اند! و صد البته چه بدانند و چه فريب خورده باشند و ندانند، خيال باطلي در سر پروريده اند چرا كه خون آن دو شهيد، پيش از اين و در آوردگاه مقدس جنگ 8 ساله به خدا فروخته شده است. مگر نه اين كه در كلام خدا آمده است «ان الله اشتري من المؤمنين انفسهم و اموالهم بأن لهم الجنه... خدا، جان و مال مؤمنان را- در قتال و جهاد با دشمنان خدا- به بهاي بهشت خريداري كرده است... و چه كسي وفادارتر از خدا، بر عهدي كه بسته است؟» بنابراين، همسران آن دو شهيد بزرگوار با پشت كردن به بينش و منش آن سرداران شهيد، فقط «پيوند سببي» خود با آنها را شكسته اند، بي آن كه از اين گسست طرفي بسته باشند و يا بتوانند در ارادت مردم به سرداران سرافراز دفاع مقدس كمترين آسيب و خللي وارد كنند. مردم ايران و همه مسلمانان پاكباخته جهان باكري و همت را بخشي جدانشدني از هويت اسلامي و انقلابي خود مي دانند و ديگران را، در صورت ناهمخواني با راه و رسم آنان، نه فقط از خود نمي دانند كه به تلخي مي رانند. انتظار آن بود و هنوز هم دير نشده و راه بازگشت هست، كه همسران اين دو شهيد بزرگوار به خيل عظيم خانواده هاي شهدا بپيوندند و اگر در جريان فتنه 88 توفيق آن را نداشته اند كه در كنار مردم و همراه و همگام با روح مطهر همت و باكري و خانواده هاي معظم شهدا به مقابله با سران فتنه و دشمنان امام و انقلاب برخيزند، لااقل، از ميانه راه توبه كنند كه خداي مهربان توبه پذير است و همت و باكري هم بعد از رضايت خدا، از گناه آنها چشم پوشي خواهند كرد.
3- مردم اين مرز و بوم در دامان اسلام عزيز پرورش يافته و با هوشياري مثال زدني از ترفندهاي پيچيده دشمنان به سلامت عبور كرده اند، از اين روي دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها نبايد انتظار فريب آنان را داشته باشند و مثلا سران فتنه و رسانه هاي بيگانه نبايد و نمي توانند با استناد به همسويي همسران شهيد همت و شهيد باكري با سران فتنه، خيال سوءاستفاده از نام آن دو شهيد بزرگوار را در سر بپرورانند.
در اين بخش از يادداشت پيش روي، بي آن كه سخن از مقايسه مثل به مثل و جزء به جزء در ميان باشد، اشاره به رهنمودي جاودانه و حكيمانه از كلام خدا ضروري به نظر مي رسد. خداوند تبارك و تعالي در آيه نهم از سوره مباركه تحريم داستان همسران نوح(ع) و لوط(ع) را به عبرت آورده و مي فرمايد «... آن دو تن همسر بندگان صالح ما نوح و لوط بودند ولي از آنجا كه خيانت ورزيدند در آتش قهر خدا سوختند»... باز هم تاكيد مي شود كه خداي نخواسته، قصد مقايسه در ميان نيست ولي هشداردهنده و عبرت انگيز است و دستكم آن كه نشان مي دهد پرورش يافتگان مكتب اسلام، اگرچه با مشاهده خروج همسران دو شهيد بزرگوار خويش از حلقه بينش و منش آن شهيدان تاسف مي خورند و آرزو مي كنند كه به راه بازگردند، ولي هرگز جايگاه آنها را با جايگاه شهدا اشتباه نمي گيرند و شهداي خويش را با همسران راه گم كرده آنان به ارزيابي نمي نشينند، بلكه به قول حضرت امير عليه السلام، افراد را با معيار حق مي سنجند، نه حق را با افراد و... «حق» هميشه با شهداست.
4- و بالاخره اگر اين نوشته با برخي از «تلخي»ها همراه است اميد آن كه همسران گرامي آن دو شهيد بر اين برادر خويش خرده نگيرند و عذرش را بپذيرند كه آنچه در اين نوشته آمده است به خيرخواهي براي خود آنان بر كاغذ دويده و نگارنده اگرچه لياقت همراهي با آن دو شهيد بزرگوار را نداشته است ولي بر اين باور است كه آنان را بهتر از همسرانشان مي شناسد و با مشاهده برخي از «نبايد»ها ديدگان آن دو شهيد را مي بيند كه با نگراني و شايد ملامت به او مي نگرند و زبان حال به ملامت گشوده اند كه چرا زبان به كام و قلم به نيام كشيده اي؟! مگر ما را نمي شناسي؟ و يا، مگر همسران ما، خواهران تو نيستند؟
حسين شريعتمداري

 



شخصيت ها و فعالان سياسي: احمدي نژاد نظام سلطه را سردرگم و لابي صهيونيستي را مات كرد

سرويس سياسي-
شخصيت ها و فعالان سياسي در اظهارنظرهاي جداگانه اي مواضع رئيس جمهور در سفر به نيويورك را ستودند.
حسين فدايي نماينده مردم تهران در مجلس مواضع احمدي نژاد در مجمع عمومي سازمان ملل را خلاقانه، مبتكرانه و عزتمندانه توصيف كرد.
وي كه با فارس گفت وگو مي كرد افزود: رئيس جمهور در جريان سخنراني خود راهكار مناسب براي اداره جهان را مشاركت دادن همه ملت ها و دولت ها در عرصه شكل گيري قدرت در عرصه بين المللي عنوان كرد كه اين نكته بسيار مهمي است.
همچنين محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين درباره سخنان رئيس جمهور در سازمان ملل گفت: سخنان احمدي نژاد سياست هاي دوگانه بعضي كشورها را براي همه بيش از پيش آشكار كرد.
نقدي خاطرنشان كرد: رئيس جمهور ايران به بركت وجود ولايت فقيه و حمايت مردم در برابر ابرقدرت ها ايستاده است.
عليرضا خجسته پور معاون منابع انساني مشاوران جوان رئيس جمهور هم با اشاره به لابي صهيونيستي براي كاهش اثرگذاري سخنان احمدي نژاد گفت: قدرت رسانه اي امپرياليزم توان مقابله با روشنگري هاي احمدي نژاد را نداشته و افشاگري هاي وي در نيويورك لرزه بر اندام جهان كفر انداخته است.
محمدرضا كاشفي عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران نيز تأكيد كرد كه احمدي نژاد با ضربه به پاشنه آشيل آمريكا، نظام سلطه را منفعل، سردرگم و خشمگين كرد.
اين فعال دانشجويي به واكنش عجزآلود اوباما در مصاحبه با بي بي سي نسبت به سخنان احمدي نژاد اشاره كرد و گفت: واكنش خشم آلود و به دور از منطق باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در مصاحبه با تلويزيون بي بي سي فارسي نشانگر دقت رئيس جمهور كشورمان و دست گذاشتن وي بر نقاط كليدي و منفعل كردن استكبار به ويژه آمريكا بوده است.
همچنين حسين سبحاني نيا نماينده مردم نيشابور در مجلس سخنراني احمدي نژاد در سازمان ملل را در موضع عزت، حكمت و مصلحت دانست و افزود: خواسته اكثر مردم از رئيس جمهور اين بود كه اين سه اصل در سخنراني احمدي نژاد مورد ملاحظه و توجه قرار گيرد.
از سوي ديگر، سعدالله زارعي كارشناس مسايل سياسي، واكنش ها به سخنان رئيس جمهور را نشانه اهميت آن دانست و درباره اظهارات احمدي نژاد درباره 11 سپتامبر گفت: پژواك اين بخش از سخنان رئيس جمهور در سطح بين الملل واكنش هاي سريع و شتاب آلودي را بهمراه داشت چرا كه واكنش هاي سران كشورهاي آمريكا و اروپايي بيانگر اين است كه در فضاي افكار عمومي ظرفيت پذيرش اين نظريه كه آمريكايي ها خودشان مسبب حادثه 11 سپتامبر هستند، وجود داشت.
همچنين، محسن كوهكن نماينده مردم لنجان در مجلس در گفت وگو با ايرنا، تأكيد كرد: بحث 11 سپتامبر از سوي رئيس جمهوري، بحث نو و جديدي بود و آنان انتظار طرح اين موضوع را نداشتند و ادعاي آمريكا در اين زمينه كه القاعده اين كار را كرد، به زير سؤال رفت.
محمدرضا حسين نژاد نماينده مردم شيروان در مجلس هم پيشنهادهاي احمدي نژاد در سازمان ملل را در راستاي روشنگري ذهن جامعه جهاني خواند. همچنين غلامرضا كرمي عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: اينكه رئيس جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل با قدرت در برابر نظام سلطه ايستاد و آزادانه نقطه نظرات نظام اسلامي را بيان كرد ثمره دفاع مقدس است. وي افزود: به چالش كشيدن تشكيلات سازمان ملل نيز فقط در توان رئيس جمهوري اسلامي ايران است.
محمدرضا باهنر نماينده مردم تهران در مجلس هم سفر اخير رئيس جمهور به نيويورك را همانند سابق پركار و خوب ارزيابي كرد و گفت: ويژگي منحصر به فردي كه رئيس جمهور از آن برخوردار است، پركاري ايشان در سفرها و حضور ذهن كم نظيري است كه در مواجهه با خبرنگاران و رسانه ها دارد.
به گزارش ايسنا، وي كه در حاشيه نشست ماهانه جامعه اسلامي مهندسين در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، ضمن اين كه سفر رئيس جمهور به نيويورك را موفقيت آميز دانست، تصريح كرد: از زحمات ايشان در اين سفر تشكر داريم، اما با توجه به اين كه قبل از سفر مصاحبه اي كرده بودند و به موجب آن در كشور مباحثي مطرح شد، در رابطه با اين كه مجلس در رأس امور است و يا دولت، بايد صحبت شود و اين موضوع اصلاح شود.

 



حسرت (گفت و شنود)

گفت: سايت بالاترين وابسته به منوشه امير از آدم هاي بي سواد و بيكاري كه قاچاقي از ايران فرار مي كنند و بعد خودشان را فعال حقوق بشر و اپوزيسيون نظام جا مي زنند و پناهندگي مي گيرند، به شدت انتقاد كرده است.
گفتم: مگر بقيه اپوزيسيون از همين قماش نيستند؟
گفت: بالاترين نوشته، اين افراد پاي بيانيه هاي ضد جمهوري اسلامي را با عنوان هاي جعلي روزنامه نگار و فعال حقوق بشر و اشخاص تحت تعقيب جمهوري اسلامي امضا مي كنند و آبروي بقيه اپوزيسيون را مي برند!
گفتم: مگر اپوزيسيون با آنهمه جنايت و جاسوسي و وطن فروشي و كاسه ليسي هنوز آبرويي برايش مانده كه بر زمين بريزد!
گفت: اين سايت مي گويد هركسي نبايد خودش را اپوزيسيون جا بزند بلكه ابتدا بايد در داخل ايران دست به اقداماتي عليه نظام زده باشد و بعد بيايد و پناهنده شود!
گفتم: الاغي چشمش به يك اسب افتاد كه زين چرمي داشت، با حسرت دستي به پالون خودش كشيد و گفت؛ كاش من هم به تحصيلاتم ادامه داده بودم!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ بي ترديد جنايت اخير در شهرستان مهاباد كه باعث به خاك و خون كشيده شدن تعدادي از هم وطنان عزيزمان شد نقشه و طراحي شده از سوي كساني است كه چندي پيش در آمريكا قرآن را آتش زدند. بدانند كه انتقام الهي حتمي است. ممكن است دير يا زود بشود ولي سوخت و سوز ندارد.
5790---0913
¤ آيا وقتي كه چند فتنه گر از ملت جدا مي شوند به ملت بايد توصيه كرد كه با آنها وحدت داشته باشيد؟ كساني كه به دست خود و با عملكرد خود، خود را از ملت جدا كردند با آنها چه وحدتي بايد كرد؟
2492---0919
¤ در سالي كه به نام سال كار مضاعف و همت مضاعف نامگذاري شده چرا بايد در برگزاري جلسات مجلس بي نظمي حاكم باشد و نمايندگان در تعطيلات پي درپي به سر ببرند.
محمودي
¤ چند روز پيش آقاي سعيدلو رياست سازمان تربيت بدني به ديدار بازيكنان دو تيم فوتبال پيروزي و استقلال رفت و به هر كدام مبلغ 3 ميليون تومان هديه داد. بنده به سهم خودم كه يك كارگر زحمتكش هستم راضي نيستم كه از بيت المال چنين حاتم بخش هايي مي كنند.
اسدي
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش كه مانع اجراي قانون بازنشستگي پيش از موعد فرهنگيان شده اند درخواست داريم در خصوص فرهنگيان با سابقه جانبازي و ايثارگري اجازه بدهند اين قانون اجرا بشود و بدين وسيله ميدان را براي اشتغال گروهي از جوانان فراهم سازند.
يك فرهنگي منتظر بازنشستگي پيش از موعد
¤ از كيهان تقاضا داريم مقاله ها و يادداشت هاي روز آقاي شريعتمداري مديرمسئول محترم روزنامه مربوط به مقطع زماني قبل، حين و بعد از فتنه سال 88 را در قالب كتاب در اختيار علاقمندان قرار دهد.
4730---0936
¤ شركت هاي توليدكننده مواد خوراكي طي دو هفته اخير قيمت توليدات و محصولات خود را افزايش داده اند. بنويسيد هنوز طرح هدفمند كردن يارانه ها اجرا نشده شاهد كارشكني كارخانجات مرتبط با ارزاق روزمره مردم هستيم.
5387---0912
¤ مديركل دفتر آموزشهاي آزاد وزارت علوم اعلام كرده اند كه براي حمايت از موسسات غيرانتفاعي شهريه را افزايش خواهند داد، اين در حالي است كه شهريه اين مؤسسات در حال حاضر هم سرسام آور است و بسياري از خانواده ها توان پرداخت آن را ندارند.
2492---0919
¤ از وزارت آموزش و پرورش درخواست مي شود به مشكلات مطرح شده در اين ستون توسط فرهنگيان پاسخ داده شود.
2891---0914
¤ دولت در اولين سفر خود به استان قم قول مساعد حل آب شرب قم را دادند ولي با گذشت سه سال اين مشكل همچنان باقي است و در برخي مناطق مثل پرديسان شوري آب به حدي رسيده كه لوازم آبي مثل كولر و شيرآلات به سرعت جرم مي گيرند و براي آشاميدن نيز نامناسب است.
7360---0919
¤ لطف كنيد اخبار ورزشي را بيشتر كنيد.
حسين يزدان دوست
¤ بهتر است هر روز و هر هفته صندوق كمك به مردم مظلوم سيل زده پاكستان در تمام شهرها داير باشد كه هم رأفت اسلامي را مي رساند و هم ديگر مسلمانان را به امر كمك رساني ترغيب مي نمايد.
3419---0935
¤ به رئيس تربيت بدني بفرماييد در حالي كه ورزشكاران جانباز و معلول حقوق اردوها و پاداش مسابقات جهاني و آسيايي خود را پس از گذشت سالها دريافت نكرده اند پرداخت پاداش سه ميليوني في المجلس به فوتباليست هايي كه هيچ دستاوردي براي كشور ندارند چگونه توجيه مي شود؟
2749---0936
¤ در شهرستان كاشان تا قبل از عيد فطر هزينه گازسوز كردن خودروها مبلغ 600 هزار تومان بود. ولي بعد از عيد فطر 180 هزار تومان افزايش داده اند. لطفاً مشخص شود اين افزايش قيمت براي چيست؟ ثانياً با چه مجوز قانوني دست به اين گراني زده اند؟
معتمدي نيا
¤ برگ سبز چاي در زمين هاي استان گيلان آماده برداشت و بهره برداري است ولي چه كنيم كه كارخانه هاي توليد چاي در استان تعطيل هستند. چه كسي بايد به داد چايكاران برسد كه حاصل و دسترنج يك ساله شان در توليد اين محصول از بين نرود.
آب پيكر
¤ با اينكه از طريق مطبوعات در مورد توزيع لوازم التحريرهاي با برچسب هاي عكس بازيگران هاليوود در داخل كشور به مسئولين امر تذكر داده شده ولي متاسقانه هيچ اقدام بازدارنده اي نكرده اند. واقعاً جاي تاسف دارد.
2188---0915
¤ در اخبار آمده بود كه 4 ساعت كار بدون دستمزد معلمان ابتدايي در هفته كاهش مي يابد. سؤال بنده اين است كه اين تقليل كار چگونه محاسبه مي شود؟
6950---0912
¤ آيا امكان دارد با حذف يارانه ها قيمت بعضي از كالاها و محصولات مثل خودرو كه بيش از قيمت تمام شده به مردم فروخته مي شد كاهش پيدا كند؟ اميدواريم اين اتفاق بيفتد.
5258---0918
¤ در رشته مديريت بازرگاني دانشگاه پيام نور واحد منجيل پذيرفته شده ام ولي سازمان سنجش مديريت جهانگردي را براي بنده معرفي كرده است. واقعاً بايد روشن شود كه مشكل چيست و چرا چنين خطاهاي فاحشي صورت گرفته است؟
0619---0936
¤ دولت بايد صرفه جويي بنزين و گازوئيل را از خودش شروع كند. براي نمونه در پايانه هاي مسافري و ايستگاه هاي اوليه تا قبل از سوار شدن مسافر چندين دقيقه خودرو بي جهت روشن است كه هم سوخت بي مورد مصرف مي كند، هم محيط را آلوده مي نمايد.
2749---0936
¤ چرا شهرداري اصفهان اصرار دارد ميداني را كه مردم به نام امام خميني(ره) مي شناسند در همه جا و در تابلوها و نقشه ها ميدان نقش جهان معرفي كند.
8397---0937
¤ از نيروي انتظامي گلستان، صالح آباد، واوان (يكشنبه بازار حسين آباد) اسلامشهر عاجزانه درخواست مي شود نسبت به توزيع سازمان يافته سي دي هاي مستهجن به صورت آشكار واكنش نشان دهند.
0057---0919
¤ به نمايندگي از طرف انگوركاران منطقه بكشلوي اروميه عرض مي كنم عده اي دلال از خدا بي خبر محصول انگور ما كشاورزان كه با زحمت هاي طاقت فرسا به بار آمده را به قيمت 140تومان خريده و با كمپرسي به شهرهاي ديگر منتقل مي كنند. سؤال مي كنم چرا اجازه داده مي شود كه دسترنج مردم كشاورز اينگونه پايمال شود و عده اي بدون هيچ زحمتي به سرمايه كلان برسند.
5013---0914
¤ از شهردار تهران بابت توسعه دادن فضاي سبز و زيباسازي شهر تهران تشكر مي كنيم اما بنويسيد چرا تره بار خيابان جمال زاده را تعطيل كرده اند. اكثر ساكنين اين منطقه مستمري بگير دولت هستند كه با بسته شدن تره بار اين محدوده براي تامين مايحتاج زندگي واقعاً مشكل پيدا كرده اند.
نوعين اصفهاني
¤ جاده قديم آمل - بابل به دليل كم عرض بودن و كمبود تابلو مخصوص علائم رانندگي حادثه خيز شده است. براي كاهش ميزان تصادفات در اين جاده از مسئولين امر درخواست تعريض جاده و نصب علائم رانندگي مورد نياز در طول مسير را داريم.
خاكي
¤ فاضلاب فاز 2 گروه ملي واقع در بهارستان اهواز چندين سال است كه به حال خود رها شده و اقدامي براي آن صورت نمي گيرد. مسئولين مربوطه بفرمايند گناه ساكنين اين منطقه چيست و چرا بايد با چنين مشكلي مواجه باشند.
2973---0916

 



اعلام آمادگي آمريكا براي از سرگيري مذاكرات وين

نماينده آمريكا در آژانس بين المللي انرژي اتمي از آمادگي كشورش براي از سرگيري مذاكرات مربوط به تبادل سوخت با ايران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، «گلين ديويس» با اعلام اين مطلب افزود: هرگونه گفت وگويي در آينده در زمينه تبادل سوخت بايد تنها بخشي از مذاكرات گسترده تر باشد.
وي در جمع خبرنگاران در مجمع عمومي سازمان ملل با اشاره به برنامه تبادل سوخت گفت: يك جا و يك نقش مي تواند براي آن (تبادل سوخت) وجود داشته باشد و در واقع راهي مي تواند براي اينكه اين مسئله در تعاملات كلي با ايران جاي گيرد وجود داشته باشد.
اين ديپلمات آمريكايي افزود: اما پس از يك نشستي كه در اكتبر سال گذشته در ژنو داشتيم و دعوت هايي كه از ايران براي بازگشت به مذاكرات (با 1+5) داشته ايم و پاسخي دريافت نكرديم، ما تصميم گرفته ايم كه تاكيدها را روي مذاكرات قرار داده و كاري كنيم كه اين روند دوباره آغاز شود.
به گزارش ايسنا طبق توافق نامه اي كه در ماه اكتبر انجام شد قرار شد ايران بخش اعظم اورانيوم با غناي پايين را براي غني سازي بيشتر به فرانسه و روسيه بفرستد و سوخت لازم براي راكتور تحقيقاتي تهران را دريافت كند.
هدف اين توافق اعتمادسازي در مدت زماني كه جامعه بين المللي ايران را براي عمل به درخواست آن ها براي توقف غني سازي اورانيوم تحت فشار قرار مي دهد عنوان شده بود.
هنگامي كه ايران درصدد تغيير برخي شروط اين توافق نامه برآمد اين توافق نامه به تعويق افتاد و پس از آن كه شوراي امنيت سازمان ملل در ماه ژوئن چهارمين دور تحريم ها عليه ايران را تصويب كرد تهران نيز اعلام كرد كه مذاكرات را تا ماه سپتامبر به تعويق خواهد انداخت.
از طرف ديگر گروه 1+5 تاكيد كرده است كه به دنبال راه حلي از طريق مذاكرات براي حل مسئله هسته اي ايران است.
هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا و همتايانش از كشورهاي عضو 1+5 (پنج عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متشكل از آمريكا، انگليس، فرانسه، روسيه و چين به علاوه آلمان) چهارشنبه گذشته در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل با يكديگر ديدار و درباره جديدترين اقدامات ديپلماتيك براي حل موضوع هسته اي ايران گفت وگو كردند.
ويليام هيگ، وزير امور خارجه انگليس در پايان اين ديدار در جمع خبرنگاران گفت كه «اكنون زمان آن فرا رسيده است كه ايران در مذاكرات حقيقي وگفت وگوهاي سازنده درباره كل برنامه هسته اي اش شركت كند.»
هيگ معتقد است: اتحاد اين شش كشور نشان مي دهد كه ايران نمي تواند به راحتي عقب نشيني كرده و از گفت وگو درباره اين مسئله خودداري كند. جهان اين موضوع را فراموش نخواهد كرد.
در بيانيه اي كه 1+5 در پايان اين ديدار منتشر كرد آمده است: ما بر عزم و تعهدمان به يافتن يك راه حل سريع از طريق مذاكرات براي موضوع هسته اي ايران تأكيد مي كنيم و مذاكرات مان را بر روي گام هاي عملي بيشتر براي تحقق اين امر در آينده نزديك متمركز كرديم.
در اين بيانيه كه توسط كاترين اشتون رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا قرائت شد، آمده است: اين شش قدرت جهاني، براي تعامل با ايران در چارچوب اجرايي كردن توافق نامه تبادل سوخت هسته اي كه در اكتبر سال گذشته در ژنو مورد توافق قرار گرفت آماده اند.

 



ديدار پنج عضو مجلس خبرگان با رئيس جمهور

پنج عضو مجلس خبرگان رهبري با رئيس جمهوري ديدار كردند.
اين ديدار صميمانه پس از ديدار نمايندگان مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب در حاشيه اجلاس هشتم دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري صورت گرفت و ديداري «خوب و رضايت بخش» توصيف شده است.
به گزارش فارس، در اين ديدار آيت الله سيداحمد خاتمي نايب رئيس مجلس خبرگان رهبري و آيت الله محسن مجتهد شبستري سخنگوي كميسيون تحقيق اين مجلس و حضرات آيات سيداحمد علم الهدي، عبدالنبي نمازي و اسدالله ايماني نمايندگان خراسان رضوي، كاشان و فارس در مجلس خبرگان رهبري حضور داشتند.
محور اين ديدار، اعلام نظرات خبرگان ملت درباره مهمترين مسائل روز و بحث و تبادل نظر درباره آخرين تحولات سياسي و فرهنگي كشور بود.

 



راديو فردا: اوباما به احمدي نژاد باخت ... اما زنده باد تيمور شرقي! (خبر ويژه)

ارزيابي رسانه هاي رسمي اروپايي و آمريكايي از سخنان انتقادي دكتر احمدي نژاد در سازمان ملل، راز آشفتگي و خشم سران رژيم صهيونيستي و آمريكا از اين سخنان مستند را روشن مي كند.
شيمون پرز رئيس رژيم كودك كش صهيونيستي ضمن مصاحبه با فاكس نيوز و در حالي كه عصباني و آشفته به نظر مي رسيد، گفت: اين شرم آور است كه در سازمان ملل از احمدي نژاد همانند يك قهرمان فرهنگي استقبال مي شود.
وي اضافه كرد: كشورهاي ديگر بايد عليه ايران فعال شوند. متاسفانه احمدي نژاد دوستاني هم پيدا كرده و از جمله با تركيه روابط دوستانه برقرار كرده است.
اوباما نيز كه تحت فشار شديد انتقادها و پرسش هاي مستند احمدي نژاد قرار دارد، چند ساعت بعد از اظهارات رئيس جمهور كشورمان به مصاحبه شتابزده با بي بي سي فارسي پرداخت و سخنان دكتر احمدي نژاد را نفرت انگيز، موهن و غيرقابل توجيه خواند. اين كلمات اكنون به عباراتي كليشه اي در ميان مقامات آمريكا تبديل شده كه به هنگام ناتواني از پاسخ خبرنگاران و استدلال در برابر منطق ايران، به آن عبارتها متوسل مي شوند.
خشم پرز و اوباما از تاكيد رئيس جمهور اسلامي ايران بر لزوم تحقيق كامل درباره عاملان حادثه 11 سپتامبر در حالي است كه براساس نظرسنجي دويچه وله آلمان، بيش از 60درصد معتقدند دولت آمريكا مستقيما يا به صورت غيرمستقيم در انفجارهاي تروريستي 11سپتامبر 2001 نقش داشته است. براساس اين نظرسنجي، 9/37درصد معتقدند عمليات تروريستي 11سپتامبر توسط بخش هايي از دولت آمريكا انجام شده و 8/23درصد هم اعتقاد دارند اين عمليات توسط يك گروه تروريستي با حمايت دولت آمريكا صورت گرفته است. در اين ميان تنها 3/38 درصد باور دارند كه ماجراي 11سپتامبر توسط گروه القاعده انجام شده است.
در كنار نظرسنجي دويچه وله، راديو فردا- ارگان رسمي سازمان سيا- هم با وجود تلاش براي تخطئه دكتر احمدي نژاد اذعان كرد احمدي نژاد در جنگ تبليغاتي با اوباما برنده شده است. سايت راديو فردا با اشاره به مصاحبه منفعلانه اوباما با BBC نوشت: محمود احمدي نژاد در اجراي جنگ نامتقارن تبليغاتي خود، محل نبرد و زمان حمله را از پيش انتخاب و پس از حضور در قلب دشمن و ربودن اسلحه از صفوف حريف، حمله اخير را تدارك ديد. در نقطه مقابل وي، رئيس جمهور آمريكا، در اتخاذ رفتاري مشابه، خود را در همان موضعي قرار داد كه احمدي نژاد درنظر داشت. احمدي نژاد جنگ تبليغاتي نامتقارن خود را به كشور دشمن برده و در تدارك هجوم خبري تازه، روشهاي جنگ گرم چريكي را انتخاب كرده بود.
ارگان سازمان سيا اضافه مي كند: در جريان جنگهاي نامتقارن بهترين شيوه برخورد با حريف، شناسايي هدف و تشخيص مسير حركت او، و وارد ساختن ضربه از راه دور است. دولت آمريكا با اين وجود و علي رغم تجربه كردن اين شيوه شناخته شده در ساير جبهه ها، با اتخاذ سياستي بحث انگيز احمدي نژاد را نه تنها به كشور خود خواند و در طول هفت روز اقامت آزاد وي در شهر تسهيلات جنگ و گريز رسانه اي را براي او فراهم ساخت كه همچنين مرد شماره يك خود را در شرايطي برابر در مسير او قرار داد. هدف عمده احمدي نژاد در انتخاب سلاح تبليغاتي 11سپتامبر و استفاده از مجمع عمومي به عنوان ميدان نبرد، بي اعتبار ساختن آمريكا و متهم ساختن دولت آن بود.
راديو فردا با تاكيد بر اينكه «برخورد رسانه اي اوباما با احمدي نژاد در حكم ريختن آب در آسياب وي بود» نوشت: نمي توان انتظار داشت كه انتخاب آرايش دفاعي اوباما در تدارك مصاحبه اختصاصي با تلويزيون فارسي بي بي سي بتواند به بهبود موقعيت ضعيف شده رئيس جمهور آمريكا نزد افكار عمومي آن كشور بيانجامد.
نكته جالب درباره قضاوت راديو فردا اين است كه خود اين رسانه وابسته به سازمان سيا براي فرو نشاندن خشم خود از عمليات موفقيت آميز رئيس جمهور اسلامي ايران، به سخنان رئيس دولت «تيمور شرقي» استناد كرد و نوشت: «خوزه راموس در سخنان خود در مجمع عمومي، اظهارات احمدي نژاد را وقيحانه توصيف كرد و گفت احمدي نژاد قبلا هولوكاست را زير سؤال برده بود و حالا پا را فراتر گذشته و 11سپتامبر را زير سؤال مي برد.»
يادآور مي شود شبه جزيره ذره بيني تيمور شرقي سال 2002 با حمايت كشورهايي نظير آمريكا و استراليا از كشور اندونزي جدا شد. اين شبه جزيره مجموعا 14هزار كيلومترمربع مساحت و 975 هزار نفر جمعيت دارد كه 85درصد آنها كاتوليك هستند. واحد پول تيمور شرقي دلار آمريكاست.
دخيل بستن ارگان رسمي سازمان سيا به اظهارات رئيس دولت تيمور شرقي- به خيال جبران ناشي گري اوباما- در حالي است كه سعيد رضوي فقيه از همكاران دايمي راديو فردا، بلافاصله پس از مصاحبه اوباما با بي بي سي گفت: حرفهاي اوباما نشان داد كه او بسيار عصباني است. اين مصاحبه نشان داد كه نه تنها مخالفان داخلي آقاي احمدي نژاد بلكه مخالفان خارجي او هم هنوز بعد از 5سال كه از روي كار آمدن آقاي احمدي نژاد مي گذرد راه درست مناظره با او را نياموخته اند و فكر مي كنند شكست دادن او در مناظره و مجادله كار بسيار ساده اي است. برخورد اوباما عملا مشروعيت بخشيدن به سخنان احمدي نژاد و حكايت از عصبانيت رئيس جمهور آمريكا بود. احمدي نژاد اظهارات جنجالي و حساب شده اي را مطرح مي كند تا طرف مقابل را به واكنش هاي عصبي و مسائل حاشيه اي بكشاند. مخاطب او هم حاميانش در ايران و كشورهاي عربي و اسلامي است.



 



پيرزن اصلاحات بر سر قبر منافقين! (خبر ويژه)

همسر يكي از فتنه گران ضمن حمايت از كاريكاتور اهانت آميز يكي از نشريات زنجيره اي عليه آيت الله مصباح يزدي، عليه اعدام اعضاي گروهك تروريستي منافقين در سال 67 و به دستور حضرت امام خميني موضع گرفت.
اين عجوزه سياسي كه با «ن.ك» (همكار فراري روزنامه هاي زنجيره اي و تصويركننده كاريكاتور موهن عليه آيت الله مصباح يزدي گفت وگو مي كرد، گفت: منتقدان شما ] در محافل ضدانقلاب[ شما را با كاريكاتور تمساح در سطح بالايي از حق طلبي و نقادي مي بينند كه از شما انتظار دارند همچنان دوستدار رفيقان و معترض به قدرت خودكار باشيد.
«ز.ر» سپس درباره دوران امام مدعي شد: آن دوران همراه با خطاها و اشتباهات و تندروي هاست و ما چهار معصوم بيشتر نداريم. اين همكار فتنه گران همچنين ادعا كرد سركوب گروهك تروريستي منافقين و اعدام اعضاي آن كه به دستور قاطع حضرت امام صورت گرفت خطايي بزرگ و كج روي غيرقابل اغماض و «لكه هاي سياه كه با آب زمزم و كوثر نمي توان سفيد كرد» بوده است!اين گزافه گويي در حالي است كه همسر «ز.ر» ادعاي همراهي با خط امام را دارد و سال گذشته با همين نقاب به عرصه سياسي بازگشته بود.
«ز.ر» در گفت وگو با كاريكاتوريست فراري همچنين گفت «من فكر مي كنم اگر موسوي يا كروبي در انتخابات رئيس جمهور مي شدند قطعاً رئيس جمهور موفقي نبودند چرا كه ساختار انقلاب خيلي زود از مسير خود خارج شده بود». وي در عين حال با وجود برخي گزافه گويي ها وقتي با پرسش «ن-ك» مواجه شد كه چرا سر قبر اعضاي اعدام شده منافقين نمي رود، كنترل خود را از دست داد و گفت: آقاي ]ك...[ شما چه فكر مي كنيد؟ كاش ايران بوديد و در جريان محيط پليسي و خفقان قرار مي گرفتيد! فكر مي كنيد من روي صندلي تابدار با ليوان آب ميوه اي در دست، پا روي پا انداخته ام و دارم كتاب هاي هري پاتر مي خوانم يا حسين كرد شبستري را حفظ مي كنم؟ فكر مي كنيد شما در سپهر آزادي خواهان و ما هم پالكي بي خيالان و يا در كنار جنايتكاران هستيم؟ حاشا و كلا كه چنين نيست. شما هم سري به ايران بزنيد و با ما باشيد و در جريان قرار بگيريد.
شايان ذكر است برخلاف تقلاي اين عجوزه سياسي براي گرفتن ژست مبارزه و انقلابي گري، نامبرده در ديدارهاي خصوصي مورد اعتراض شديد خانواده هاي برخي بازداشت شدگان قرار دارد مبني بر اينكه هزينه و بي آبرويي اش را ما داديم و شما داريد پزش را مي دهيد، شايعات منتشره درباره گرفتن دلار از عربستان و آمريكا و... هم كه جاي خود دارد.

 



ابعاد تازه كلاهبرداري در پوشش «خبرنگار تبعيدي» (خبر ويژه)

به دنبال اقدام سايت «بالاترين» در انتشار سوابق شيادانه و فرصت طلبانه برخي از امضاكنندگان بيانيه با 67 امضا به رئيس جمهور (تحت عنوان روزنامه نگاران تبعيدي) يكي از روزنامه نگاران زنجيره اي همكار بي بي سي هم نمونه اي از اين فرصت طلبي ها را منتشر كرد.
سايت ضدانقلابي بالاترين با عنايت به شور شدن آش «مبارزه در تبعيد»! و كلاهبرداري گسترده در اين زمينه، اقدام به انتشار ماهيت شيادانه شماري از امضاكنندگان بيانيه كذايي كرده بود كه در كيهان ديروز منتشر شد. به دنبال اقدام «بالاترين»، مهرداد فرهمند (همكار سابق روزنامه زنجيره اي جامعه و همكار فعلي شبكه بي بي سي انگليس) هم معترض ماجرا شد و توضيح داد؛ چند نفر از امضاكنندگان نامه را از نزديك مي شناسم و با اطمينان صددرصد مي گويم كه هيچگاه روزنامه نگار نبوده اند. چند نفر ديگر از امضاكنندگان را هم هر چند هيچگاه از نزديك نديده ام اما نام و گزارشها و مطالبشان را در نشريات يا سايتها ديده ام اما به عنوان كسي كه هم به ضرورت كاري و هم به سبب علاقه شخصي سالهاست كه هر روزه به سايت ها مراجعه مي كنم، خيلي از امضاها هيچ وقت جايي به چشمم نخورده.
9 نفر از اين نامهاي ناآشنا را در گوگل جستجو كردم و غير از همين نامه هيچ اشاره اي به عنوان روزنامه نگار و هيچ مطلبي به نام آنها نديدم. در وقت و حوصله من نيست كه بقيه نامهاي ناآشنا را جستجو كنم و علاقه اي هم به اين كار ندارم. اگر در روزنامه نگاري خداي نكرده آب و ناني هم پيدا شود، مثل همه حرفه هاي ديگر، روزنامه نگارهاي قلابي هميشه از روزنامه نگارهاي واقعي جلوترند. الان هم كه اين عنوان، راه مهاجرت و پناهندگي را هموار مي كند، خدا مي داند چه تعداد به دفاتر سازمان ملل مراجعه و خودشان را روزنامه نگاران تراز اول معرفي كرده اند.
وي اضافه مي كند: «يادم هست يكي از كاركنان بخش آگهي هاي روزنامه جامعه را مست در خيابان دستگير كرده بودند و او خودش را خبرنگار معرفي كرده بود، روزنامه كيهان از آن به بعد صد هزار بار نوشت كه خبرنگار جامعه را در حالي كه مست كرده و در خيابان شعار مي داده گرفته اند، همين آدم را بعدها به صورت خيلي اتفاقي ديدم كه به عنوان خبرنگار پناهنده شده بود. افراد متعددي را هم خودم ديده ام و هم از دوستان و همكاران شنيده ام كه در حد انشاي سوم دبستان هم توانايي دست به قلم بردن ندارند و در تمام زندگي شان شايد يك بار هم روزنامه نخوانده اند اما به عنوان روزنامه نگار از كشورهاي اروپايي پناهندگي گرفته اند. هم خودم چنين اشخاصي ديده ام و هم از دوستان روزنامه نگار موارد متعددي از اين قبيل افراد را شنيده ام. يك بار در جمعي به يكي از اين پناهنده ها برخوردم كه خودش را از خبرنگاران روزنامه جامعه معرفي كرد، وقتي پرسيدم كه چطور من او را نمي شناسم و هيچوقت نديده ام، با كمال پررويي تلاش كرد ثابت كند كه اين من هستم كه دروغ مي گويم و اوست كه هيچوقت مرا در روزنامه جامعه نديده است.»
يادآور مي شود نويسنده سايت بالاترين در افشاگري خود تأكيد كرده بود: «شكي نيست آن شيادان با ادعاهايي از اين قبيل كه «اين نوشته ها خيلي شبيه نوشته هاي كيهان است» و «شما با اين مطالب چه فرقي با حسين شريعتمداري داريد» از زير بار سؤالات بي پاسخ بگريزند يا لااقل مخاطب را وادار به سكوت و در پيش گرفتن خريت مصلحتي كنند.»

 



باني هجمه به فرهنگ شهادت ياد باكري و همت افتاد (خبر ويژه)

محمد خاتمي از همرزمان همت و باكري خواست براي دفاع از واقعيت بسيج و سپاه موضع بگيرند.
رئيس دولت اصلاحات در ديدار شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات ضمن استفاده ابزاري از چند عضو خانواده شهيدان همت و باكري - كه مورد سوءاستفاده فتنه گران هستند و به تازگي به خانه كروبي و موسوي انتقال داده شده بودند- گفت: تعجب مي كنم چرا وقتي خانواده دو شهيد بزرگوار همت و باكري مورد تعرض قرار مي گيرند سرداران و رزمندگان بزرگي كه همكار و همراه اين دو شهيد بوده اند فرياد نمي زنند. اين انتظار را از آنان داريم كه براي دفاع از واقعيت بسيج و سپاه آشكار موضع بگيرند.
خاتمي سپس گفت: جرياني وجود دارد كه سعي مي كند در همه اركان و امكانات نظام دست بياندازد و همه نيروها را از رده خارج كند. خيال نكنيد تنها اصلاح طلبان در معرض حملات و فشارهاي اين جريان هستند. درست است كه آشكارا بيش از همه فشار روي اصلاح طلبان است ولي همه نيروهاي استخوان دار، معتدل و نيروهايي كه واقعا خوبند، آنها هم مورد فشار هستند.
وي مدعي شد: برخلاف سياست اعلام شده جذب حداكثري و دفع حداقلي، آنچه در عمل جريان دارد سياست دفع حداكثري و عدم جذب است.
خاتمي اشاره اي به اين حقيقت نكرد كه شهيدان والامقامي چون همت و باكري جان گرامي خويش را در راه دفاع از انقلاب اسلامي و ولايت فقيه- عمود خيمه خط امام- و برائت علني از استكبار و قدرت هاي زورگو گذاشتند و اين درست در نقطه مقابل جريان منافق مدعي اصلاح طلبي كه به نيابت از جبهه استكبار پنجه بر ارزش هاي انقلاب انداخت و بستر هتاكي علني عليه فرهنگ جهاد و شهادت در احزاب و مطبوعات مدعي اصلاح طلبي را فراهم كرد تا آنجا كه نوچه ها و تربيت شده ها همانان، با وقاحت تمام مانع از تشييع و تدفين پيكر همرزمان گمنام باكري و همت در دانشگاه شدند و پس از آن نيز با لباس مبدل زنانه تلاش كردند از معركه آشوب بگريزند.
اما درباره سياست جذب حداكثري و دفع حداقلي نيز كه از سوي رهبر معظم انقلاب مورد تاكيد قرار گرفته بايد يادآور شد كه به تصريح حضرت آيت الله خامنه اي وحدت و همدلي صرفا با افراد و جريان هايي امكان پذير است كه اصول و مباني انقلاب و خط امام را پذيرفته باشند و فتنه گراني كه همچنان خط خيانت را پي مي گيرند نه تنها از وحدت مستثني بلكه در زمره متهماني كه بايد عقوبت شوند قرار دارند.
هفته نامه پنجره اخيرا خبر داده كه خاتمي درصدد است ضمن ارسال نامه مخفيانه ديگري به محضر رهبر انقلاب، راه استمرار نفاق را هموار كند. وي دي ماه سال گذشته نيز نامه اي متضمن تخطئه برخي تندروي ها در جريان اصلاحات ارسال كرده بود اما آنچه جالب توجه است «خيانت علني» و «ابراز ندامت و تخطئه پنهاني هم قطاران» است و اين سؤال را پيش مي كشد كه رئيس بنياد باران كي مي خواهد با عناصر معاند و جبهه انقلاب روراست شود؟

 



انتخاب آثار دور از انتظار درجشنواره فيلم دفاع مقدس (خبر ويژه)

يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس، درحالي به كار خود پايان داد كه درمراسم اختتاميه اين جشنواره برخي آثاري دور از انتظار كه درشان ارزش هاي انقلاب و دفاع مقدس نيستند برگزيده شد.
با اين كه عنوان اين جشنواره دربرگيرنده عباراتي چون انقلاب و مقاومت است، اما بخشي از جوايز آن به فيلم هايي اختصاص يافت كه در تضاد با اين حقايق و مفاهيم ارزشي هستند. به طوري كه جايزه بهترين كارگرداني، بهترين بازيگر نقش اول زن و برترين فيلمنامه به اثري اهدا شد كه با سرمايه بيت المال ساخته شده اما درتقابل با واقعيت هاي انقلاب و دفاع مقدس قرار دارد. نام يك فيلم ماوراء الطبيعي كه سعي در تقدس زدايي از شهادت و ايجاد شبهه درباره ايثارگران هشت سال دفاع مقدس را دارد نيز درميان برگزيدگان جشنواره فيلم مقاومت ديده مي شود.
البته درميان برگزيدگان اين جشنواره برخي آثار درخور اعتناء نيز وجود دارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14