(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 5 مهر 1389- شماره 19750

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس كميسيون امنيت ملي: ايران تخلف روسيه از قرارداد اس-300را پيگيري حقوقي مي كند
دستيار ارشد رئيس جمهور:رسانه هاي كينه توز غربي در نوبت مصاحبه با احمدي نژاد منزوي شده بودند
ويرايش جديد رساله «اجوبه الاستفتائات» مقام معظم رهبري منتشر شد
گري سيك: حمله به ايران اقتصاد جهان را نابود مي كند
آغاز شكست تحريم هاي آمريكا عليه صنعت هواپيمايي ايران
رئيس مجلس: رئيس جمهور آمريكا يك شرور بين المللي است
صفارهرندي: تحريم ها تا 6 ماه آينده شكست مي خورد
توكلي با اشاره به بازنگري لايحه برنامه پنجم در كميسيون تلفيق:
تغييرات مدنظر دولت مورد به مورد بررسي شده است
تلاش ماموران شهرداري براي پلمب دفتر روزنامه وطن امروز
رئيس سازمان انرژي اتمي: آمانو نبايد با سياسي كاري مشروعيتش را از دست بدهد
افزايش حقوق سربازان در دستور كار نمايندگان قرار دارد
آيت الله مصباح يزدي: تحول حوزه در 30 ساله انقلاب مطابق با 300 سال قبل از آن است
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران: بايد با رد اختلافات جزئي عليه آمريكا متحد شويم
مديرگازرساني شركت ملي گاز: 21 ميليون متر مكعب گاز به پاكستان صادر مي شود
وزير رفاه: سنگ اندازان در اجراي هدفمند كردن يارانه ها از جريان فتنه اند
اخبار ادبي و هنري
 واريز يارانه نقدي به حساب مردم هر دو ماه يك بار
آغاز به كار ريل باس تهران- ورامين- پيشوا با حضور معاون اول رئيس جمهور



رئيس كميسيون امنيت ملي: ايران تخلف روسيه از قرارداد اس-300را پيگيري حقوقي مي كند

رئيس كميسيون امنيت ملي گفت اگر روسيه از تحويل اس-300 به ايران خودداري كند، اين موضوع قابل پيگيري حقوقي خواهد بود.
علاءالدين بروجردي، رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس كه در حاشيه جلسه علني روز گذشته با خبرنگاران سخن مي گفت، در پاسخ به سؤالي در خصوص احتمال عدم تحويل سامانه موشكي 300S از سوي روسيه به ايران گفت: اگر در نهايت روسيه از تحويل اس300 به ايران خودداري كند اين موضوع قابل پيگيري حقوقي خواهد بود، اما ما اميدواريم روسيه به اعتبار خود در سطح منطقه و جهان اهميت بدهد.
وي به پيشنهاد رئيس جمهور براي تغيير مديريت جهاني و ناعادلانه خواندن آن اشاره كرد و گفت: ما بايد از مديريت جهاني تعريف ويژه اي داشته باشيم اكنون كه آمريكا براي حل بحران عراق دست نياز به سوي ايران دراز كرده است بايد بگوييم كه ايران يك كشور مهم جهاني است و اين مسئله نه تنها در امور عراق بلكه در امور خاورميانه، افغانستان و فلسطين يك واقعيت است.
وي ساختار حاكم بر جهان را ناعادلانه دانست و گفت: در ساختار حاكم شوراي امنيت 5 كشور حق وتو دارند و اين ناعادلانه است. آمريكا از حق وتوي خود براي كشتار مردم سوءاستفاده مي كند.
رئيس كميسيون امنيت ملي با بيان اين كه بسياري از كشورهاي جهان از جمله 118 كشور عضو جنبش عدم تعهد و 58 كشور اسلامي به ناعادلانه بودن ساختار شوراي امنيت تاكيد دارند، گفت: ناعادلانه بودن ساختار مديريت جهاني براي بسياري از كشورها ثابت شده است اما متاسفانه برخي ها جرات گفتن آن را ندارند.
بروجردي از پيشنهاد رئيس جمهور براي تحقيق و تشكيل كميته حقيقت ياب در خصوص حادثه 11 سپتامبر استقبال كرد و گفت: قبل از حادثه 11 سپتامبر صهيونيست ها از اين ساختمان خارج شدند و به نظر ما بعيد است كه گروهي بخواهند از خاكريزهاي امنيتي و اطلاعاتي آمريكا عبور كنند و حادثه 11 سپتامبر را رقم بزنند.
وي ادامه داد: 150 تن از سياست مداران آمريكا به رئيس جمهور وقت آمريكا نامه نوشته و خواستار بررسي اين حادثه شدند اما دولت آمريكا هيچ گاه اجازه چنين كاري را نداد.
نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي حمله آمريكا به افغانستان و عراق را ناشي از بهانه اين كشور در خصوص حادثه 11 سپتامبر دانست و گفت: اين حادثه 11 سپتامبر بهانه اي براي كشتار آمريكايي ها شد و بر اين اساس بايد اين كميته تشكيل شود.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست مجلس شوراي اسلامي به سردمداران كاخ سفيد كه مانع از تشكيل كميته حقيقت ياب سازمان ملل نشود هشدار داد و گفت: به نفع آمريكا نيست كه مانع از تشكيل كميته حقيقت ياب سازمان ملل شود.
وحيدي: روسيه
آبروي خود را برد
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اظهار داشت: روسيه با ندادن موشك اس300 به ايران آبروي خود را در جهان برد و نشان داد كه از استقلال سياسي برخوردار نيست.
سردار احمد وحيدي خاطر نشان كرد بسياري از كارشناسان ما در شرايط حاضر اصلا موشك اس300 را قبول ندارند و بجاي اين موشك، سامانه پدافند هوايي دوربرد در كشور به دست متخصصان داخلي ساخته خواهد شد.

 



دستيار ارشد رئيس جمهور: رسانه هاي كينه توز غربي در نوبت مصاحبه با احمدي نژاد منزوي شده بودند

دستيار ارشد رئيس جمهور با تاكيد بر سردرگمي رسانه هاي مخالف نظام جمهوري اسلامي گفت: رسانه هاي كينه توز مجبور شدند براي مصاحبه با احمدي نژاد در صف انتظار بمانند و با كرايه اتاق در هتل محل اقامت، پي گير مصاحبه با رئيس جمهور باشند.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري سيدمجتبي ثمره هاشمي كه در سفر احمدي نژاد به آمريكا وي را همراهي مي كرد در برنامه گفت وگوي ويژه خبري شبكه دو سيما افزود: رسانه هايي كه كينه توزانه با جمهوري اسلامي ايران برخورد و ديگر رسانه ها را از انتشار مواضع رئيس جمهور ايران منع مي كردند، مجبور شدند در صف انتظار براي مصاحبه با احمدي نژاد بمانند و اتاقي در هتل محل اقامت كرايه كرده و پيگير مصاحبه با رئيس جمهور كشورمان بودند.
وي اظهار داشت: در سفر رئيس جمهور به نيويورك رقابت بسيار شديدي براي مصاحبه با احمدي نژاد به چشم مي خورد؛ به نحوي كه اگر يك آژانس خبري و خبرگزاري موفق به مصاحبه نمي شد، به طور بسيار واضحي منزوي مي شد، اما فقط 13 مصاحبه صورت گرفت و به عده زيادي از رسانه ها فرصت مصاحبه داده نشد.
21 ديدار مهم در 6 روز اقامت در نيويورك
دستيار ارشد رئيس جمهور افزود: احمدي نژاد در اين سفر 6 روزه 21 ديدار با شخصيت هاي برجسته جهان داشت كه حدود 11 مورد ديدار با روساي جمهور و تعدادي با نخست وزيران كشورها و ديداري هم با دبيران كل سازمان ملل و اتحاديه عرب داشت.
ثمره هاشمي گفت: تقريباً در بيشتر اين ملاقات ها روشن بود كه رهبران جهان، سخنان احمدي نژاد را دقيق رصد مي كنند و در اين سفر بسياري از صف بندي ها مشخص و شفاف شد.
وي ادامه داد: نشست با گروه هاي ضد جنگ و نخبگان آمريكا و ايرانيان مقيم آمريكا نيز از برنامه هاي مهم احمدي نژاد در سفر به نيويورك بود.
دستيار ارشد رئيس جمهور با اشاره به اينكه امروز ميليون ها نفر در جهان منتظر شنيدن پيام هاي جمهوري اسلامي ايران هستند، خاطر نشان كرد: در چنين شرايطي رسانه ها مجبورند به ميدان بيايند.
وزير دادگستري سابق آمريكا: ما مديون ملت ايران هستيم
ثمره هاشمي در ادامه به برخي محورهاي سخنان رئيس جمهور با شخصيت هايي همچون «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل اشاره كرد و گفت: در يكي از اين ديدارها وزير دادگستري اسبق آمريكا گفت «ما مديون ملت ايران هستيم و به مردم ايران براي برقراري صلح جهاني نياز داريم».
وي يادآور شد: در ديداري ديگر شخصي كه خود را نماينده 250 هزار نفر از قربانيان طوفان كاترينا معرفي كرده بود، مي گفت كه هيچ گونه كمكي به آوارگان اين حادثه نشده است و تاكيد داشت كه همه بايد براي تشريح اوضاع داخلي آمريكا به مردم جهان متحد شوند.
مردم آمريكا بايد از خداوند طلب آمرزش كنند
دستيار ارشد رئيس جمهور گفت: افرادي ديگر هم در ملاقات با رئيس جمهور از وضع بد زندان هاي آمريكا و نژادپرستي حاكم در اين كشور گلايه داشتند.
ثمره هاشمي تاكيد كرد: در يكي از اين ديدارها، كشيشي مي گفت كه مردم آمريكا بايد به سبب تحريم ها و مشكلاتي كه براي مردم دنيا به وجود آورده اند، از خداوند طلب آمرزش كنند.
وي در پاسخ به سوالي خاطر نشان كرد: در اين سفر متراكم ناگفته هاي بسيار زيادي وجود دارد و براي نمونه دو كشيش برجسته با ابراز نگراني از تبعيض هاي موجود در جهان با اذعان به اينكه تفسير احمدي نژاد درباره عدالت را قبول دارند، تاكيد داشتند كه نوعي همزباني در حال شكل گيري در جهان است.
ثمره هاشمي همچنين به ديدار رئيس جمهور با گروه هاي ضد جنگ و حامي صلح در آمريكا اشاره كرد و گفت: بسياري از افراد سرشناس آمريكا در نشست هاي خود با رئيس جمهور از مشكلات داخلي اين كشور گزارش هايي دادند و تاكيد داشتند كه به مردم ايران براي صلح جهاني نياز دارند.
در اين ميزگرد سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز گفت: رئيس جمهور از ظرفيت رسانه هاي بين المللي در اين سفر جهت انعكاس ديدگاه هاي جمهوري اسلامي ايران به خوبي استفاده كردند.
حسيني با اشاره به فضاسازي سنگيني كه رسانه هاي آمريكايي و غربي براي كاهش آثار مثبت سخنان رئيس جمهور در سفر به نيويورك ايجاد كرده بودند، افزود: آنها در دستيابي به اين هدف ناكام ماندند. آنها از زبده ترين نيروهاي حرفه اي خود براي ايجاد ذهنيت بد عليه ايران استفاده كردند، اما نتيجه سفر آن شد كه دشمن در خانه خود شكست خورد.
وي با اشاره به حضور رئيس جمهور در اجلاس مجمع عمومي و اين كه رئيس جمهور سخنان خود را از اين تريبون به جهانيان منتقل كرد، گفت: اين گونه سخنان دشمنان را مستاصل كرده است، اما ما بايد از اين فرصت به بهترين نحو استفاده كنيم.
وي تصريح كرد: در آمريكا ايرانيان زيادي هستند كه علاقمند به ايران و عاشق ايران هستند و نمي توانند از تعلقات خود دست بردارند و بايد از ظرفيتي كه آنها دارند استفاده كنيم. به خصوص در بحث فيلم و كتاب.

 



ويرايش جديد رساله «اجوبه الاستفتائات» مقام معظم رهبري منتشر شد

ويرايش جديد رساله «اجوبه الاستفتائات» مرجع عاليقدر جهان تشيع حضرت آيت الله خامنه اي منتشر شد.
پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي سيدعلي خامنه اي (مدظله العالي)، در آنچه تحت عنوان ويرايش جديد رساله «اجوبه الاستفتائات» مقام معظم رهبري منتشر كرده، آورده است:
اين كتاب شامل پاسخ هاي حضرت آيت الله خامنه اي به سؤالات شرعي مقلدين در موضوعات «احكام تقليد، احكام طهارت، احكام نماز، احكام روزه، احكام خمس، انفال، جهاد، امر به معروف و نهي از منكر، كسب هاي حرام، شطرنج و آلات قمار، موسيقي و غنا، رقص، دست زدن، فيلم و عكس نامحرم، آنتن هاي ماهواره اي، تئاتر و سينما، نقاشي و مجسمه سازي، سحر و شعبده و احضار ارواح و جن، بخت آزمايي، رشوه، مسائل پزشكي، تعليم وتعلم و آداب آن، حقوق چاپ تاليف و كارهاي هنري، تجارت با غيرمسلمان، كار كردن در دولت ظالم، لباس شهرت و احكام پوشش، تقليد از فرهنگ غربي، مصرف دخانيات و مواد مخدر، تراشيدن ريش، حضور در مجلس معصيت، دعانويسي و استخاره، احياء مناسبت هاي ديني، مسائل متفرقه تجارت، احكام ربا، حق شفعه، اجاره، ضمان، رهن، شركت، هبه، دين و قرض، صلح، وكالت، صدقه، عاريه و وديعه، وصيت، غصب، حجر و نشانه هاي بلوغ، مضاربه، احكام بانك ها، قوانين و مقررات دولتي، وقف و احكام قبرستان» است كه انتشارات پيام عدالت، آن را در 055 صفحه و قطع وزيري منتشر كرده است.

 



گري سيك: حمله به ايران اقتصاد جهان را نابود مي كند

گري سيك حمله به ايران را موجب بالا رفتن قيمت نفت و ركود اقتصاد جهاني دانست.
به گزارش شبكه تلويزيوني بي بي سي فارسي، گري سيك يكي از تحليلگران سرشناس در مسائل ايران است، وي در دوران زمامداري دو رئيس جمهور آمريكا يعني جرالد فورد و جيمي كارتر عضو شوراي امنيت ملي اين كشور بود و مدتي هم مشاور كاخ سفيد در امور خليج فارس بوده است؛ و اكنون پژوهشگر در دانشگاه كلمبيا در نيويورك است.
گزارشگر بي بي سي كه با گري سيك گفت وگو مي كرد از وي پرسيد، شما به عنوان ناظر روابط ايران و آمريكا تا چه حد احتمال درگيري بين دو طرف را جدي مي بينيد؟ گري سيك گفت: تحليل من از موقعيت موجود اين است كه صحبت درباره جنگ شايد عصبانيت بعضي ها را نسبت به ايران در برخي محافل آرام كند، همين طور شايد روشي براي جلب توجه ايراني ها و برگرداندن آنها به ميز مذاكره باشد اما نتيجه حمله به ايران از هر جهت منفي خواهد بود. به هر شكل ممكن كه فكر كنيد چه در هدفش براي از بين بردن برنامه هسته اي ايران يا ساقط كردن حكومت فعلي ايران، اين حمله آثار مخربي دارد.
وي افزود: اگر به ايران حمله شود قيمت نفت به صورت چشمگيري بالا مي رود و احتمال ركود اقتصاد جهاني پيش مي آيد. تاثيرات حمله به ايران بسيار وسيع خواهد بود هرچند كه درباره جنگ با ايران صحبت مي شود.
اين كارشناس آمريكايي در نهايت تصريح كرد: اسرائيل و آمريكا به ايران حمله نمي كنند. گزارشگر بي بي سي پرسيد: شما در ماه ژانويه نوشتيد اوباما در سال اول رياست جمهوري، كارت هاي دستش را هم در مقابل ايران و هم در مقابل مخالفان مذاكره با ايران، خوب بازي كرد؛ الان پس از نه ماه، آيا هنوز معتقديد اوباما گام هاي درستي برمي دارد؟
گري سيك در پاسخ گفت: اوباما؛ با يك مشكل خاصي روبرو است. او مثل احمدي نژاد بايد به فكر سياست داخلي كشورش باشد.

 



با نخستين پرواز رسمي هواپيماي ارتقاء يافته سي130 صورت گرفت
آغاز شكست تحريم هاي آمريكا عليه صنعت هواپيمايي ايران

در پنجمين روز از هفته دفاع مقدس، با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نخستين پرواز رسمي هواپيماي ارتقاء يافته سي-130 با موفقيت كامل انجام شد.
به گزارش ايسنا سرتيپ پاسدار «احمد وحيدي» در مراسمي كه به همين مناسبت در صنايع هواپيمايي ايران وابسته به وزارت دفاع برگزار شد، طي سخناني در جمع خبرنگاران اظهار كرد: با تلاش متخصصان و كارشناسان توانمند و تحريم شكن سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع و در آستانه سالروز شكست حصر آبادان شاهد شكست يكي از مهمترين ابعاد تحريم آمريكا عليه ايران اسلامي در حوزه هوايي هستيم.
وي با بيان اين كه «هواپيماي سي-130 در دهه 1970 وارد ناوگان هوايي نظامي ايران شد و بايد پروژه ارتقاي آن صورت مي گرفت، به دليل قطع رابطه كارخانه سازنده و تحريم بين المللي اين امر متوقف و تاكنون صورت نگرفته بود» ادامه داد: در اين ارتباط مهندسين و متخصصين مجرب شركت هاي صنايع هواپيمايي ايران و صنايع اويونيك وابسته به وزارت دفاع در چارچوب پروژه شهيد ستاري عزم خود را جزم كردند تا با طراحي، ساخت و جايگزيني سيستم هاي پيشرفته و حساس اين پرنده تاكتيكي ضمن خنثي كردن تحريم ها نقايص مربوط به اين هواپيما را رفع كنند.
وحيدي تصريح كرد: متخصصان متعهد و كارآزموده صنايع هوايي وزارت دفاع نه تنها به توانمندي هاي ارتقاء اين هواپيما نايل شدند، بلكه با طراحي و توليد قطعات به مراتب پيشرفته تر با عمر طولاني تر به دستاوردهاي مهمي در اين حوزه دست يافتند.
وزير دفاع گفت: فعاليت هاي انجام گرفته در زمينه ارتقاي الكترواويونيك، بخش هاي سازه اي، بال و بدنه، موتور و متعلقات كه براي نخستين بار در سطح مطلوبي انجام گرفت، ضمن افزايش كارآيي در زمينه هاي مختلف ترابري و نظامي به مزيت هاي ارزنده اي همچون تعميرات آسان، ازدياد مقدار ساعات كاري قطعات، افزايش ضريب ايمني و امنيتي پرواز منجر شد.
وي جلوگيري از زمين گير شدن هواپيماها، تقليل چشمگير هزينه و سيستم هاي پروازي و تعميراتي، تقليل تعداد قطعات الكترواويونيكي و به روز نمودن آن، سازگاري با مديريت سيستم هاي ترافيكي غيرنظامي نوين، يكسان سازي در سيستم هاي الكترواويونيكي و چند منظوره شدن هواپيماهاي سي 130 در ماموريت هاي مختلف را بخشي از دستاوردهاي اين پروژه در ابعاد ملي برشمرد.
وي افزود: با اجراي اين پروژه بسيار پيچيده زيرساخت هاي لازم به منظور ايمن سازي، بهينه سازي و ارتقاء ناوگان هوائي كشور نيز فراهم شده است.

 



رئيس مجلس: رئيس جمهور آمريكا يك شرور بين المللي است

رئيس مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از رئيس جمهوري آمريكا كه خود را مدافع حقوق ملت ايران معرفي كرده است گفت: اوباما بايد بداند كه يك شرور بين المللي است و هيچ وقت دوست ملت ايران نبوده و نخواهد بود.
به گزارش ايرنا، علي لاريجاني عصر شنبه در يادواره شهداي شهرستان مرودشت فارس افزود: دولتمردان آمريكا چه قبل از جنگ تحميلي و چه در طول جنگ تحميلي و چه امروز همواره عليه مردم ايران بوده اند.
وي خطاب به دولتمردان آمريكا اظهار داشت: از شما پيغام نمي خواهيم ما از شما يك جو غيرت مي خواهيم كه سر حر ف ها و شعارهايتان بايستيد.
لاريجاني ادامه داد: اگر ملت ايران عوامل پيروزي را بشناسند آمريكايي ها نمي توانند مانع اراده ملت شوند.
وي افزود: همه بايد تابع ولايت فقيه باشيم و مسائلي كه ايجاد تفرقه مي كند نبايد مطرح شود. رئيس مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: روحيه وحدت ميان ملت باعث نااميدي دشمن مي شود و همه دوستداران انقلاب بايد تلاش كنند كه مساله سازي در كشور نشود.
لاريجاني ادامه داد: آن ويژگي كه غيرت ملي را در جامعه ايجاد مي كند خصوصيت جهاد و شهادت است و يكي از دلايلي كه آمريكايي ها بعد از 11 سپتامبر تلاش كردند عنصر جهاد و شهادت را از بين ببرند، اين بود كه تا زماني كه اين عناصر باشد نمي توانند در برابر ملت هاي آزاده زورگويي كنند.
وي افزود: آنهايي كه از اين دو عنصر روي برگردانند جامه ذلت مي پوشند.
لاريجاني گفت: خيلي از كشورها ثروت و منافع دارند اما با يك تشر آمريكا همه چيز را زمين مي گذارند و عقب نشيني مي كنند.
لاريجاني ادامه داد: در سال 59 آمريكا هر كاري كرد تا انقلاب را زمين گير كند نتوانست، چون مردم ايران با قدرت و با رهبري امام خميني جلو آنها ايستادند.

 



صفارهرندي: تحريم ها تا 6 ماه آينده شكست مي خورد

مشاور فرهنگي فرمانده كل سپاه گفت بخش اعظم دارايي هاي كشور از محل هاي آسيب پذير بيرون آمده و دولت راههاي جايگزين خوبي را ايجاد كرده است، لذا تحريم ها تا 6 ماه آينده شكست مي خورد.
به گزارش فارس محمدحسين صفارهرندي در جمع دبيران استانها و شهرستانهاي حزب موتلفه اسلامي، با اشاره به طرح هاي دشمن عليه ايران، تصريح كرد: نظام سلطه و در راس آن آمريكا به دنبال تغيير طيفي از حالات از تغيير كل نظام جمهوري اسلامي تا تغيير رفتار حاكمان است، هدف آمريكايي ها براي براندازي انقلاب اسلامي اين است كه با فشارها و راهكارهاي خود در مواضع كنوني مسئولان نظام تغيير ايجاد كنند.
وي افزود: متاسفانه برخي تندروهاي اصلاح طلب نظرشان اين بود كه ما بايد قبل از فشار دشمن، اصلاح و تغيير را انجام دهيم.
صفارهرندي اولين راهكار دشمن جهت مقابله با ايران را ديپلماسي و مذاكره دانست و گفت: آمريكا از گذشته تا به امروز مذاكره را در دستور كار خود دارد اما مذاكره با آمريكا منوط به مذاكره مستقيم با بالاترين جايگاه مديريت كشور يعني رهبر معظم انقلاب است كه در حال حاضر فرصت را مناسب ندانسته و آن را منع كرده اند.
مشاور فرهنگي فرمانده كل سپاه پاسداران ادامه داد: دامن زدن به بحرانها و شورش هاي منطقه اي امروز در نقاط چالش خيز كه از شكاف هاي اجتماعي، قومي، زباني و منطقه اي است از ديگر اهداف دشمنان انقلاب اسلامي بوده كه در سالهاي اخير و هيجانات متاثر از اتفاقات سال گذشته تمركز دشمن را در اين زمينه حساس تر كرده است.
وي افزود: ما بايد محاسبات جدي تري روي اين موضوع داشته باشيم زيرا نظام سلطه به دنبال ايجاد شكاف هاي قوميتي است.
صفارهرندي ادامه داد: در كشور ما مانند ديگر كشورها انقلاب رنگي نمي تواند اثرگذار باشد، اما انقلاب رنگي ايجاد شده توسط خارجي ها و پيوند آن با جنبش فتنه داخلي، حاصلي دردسرآفرين بر نظام جمهوري اسلامي دارد.
وي خاطرنشان كرد: اميد داشتن و دل بستن به اتفاقات مشابه سال گذشته يكي از راهكارهاي تغييري است كه در دستور كار آمريكايي ها قرار دارد.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي تحريم را از ديگر راهكارهاي آمريكايي ها دانست و خاطرنشان كرد: در حال حاضر با تحريم هايي مواجه شده ايم كه ابعادش از همه تحريم هاي گذشته گسترده تر است اما به لطف خداي متعال كشور از قبل خود را براي اين تحريم ها مهيا كرده و تلاش شده با شناسايي بزنگاههاي محيط داخلي و تجارت با كشورهاي ديگر اثر تحريم ها كاهش يابد.
وي ادامه داد: بخش اعظم دارايي هاي كشور از محل هاي آسيب پذير بيرون آمده و دولت راههاي جايگزين خوبي را ايجاد كرده است؛بنابراين اگر تحريم ها را تا 6 ماه آينده تحمل كنيم، طراحي دشمن شكست خواهد خورد.

 



توكلي با اشاره به بازنگري لايحه برنامه پنجم در كميسيون تلفيق:
تغييرات مدنظر دولت مورد به مورد بررسي شده است

رئيس مركز پژوهش هاي مجلس اعلام كرد كه سعي شد همه موارد مورد اعتراض دولت بازبيني شود و در كميسيون تلفيق تقاضاي تجديد رأي داده شود.
احمد توكلي در نشست ماهانه جامعه اسلامي مهندسين كه در دفتر مركزي اين تشكل برگزار شد در رابطه با اظهارات دولت در مورد تغييرات ايجاد شده از سوي مجلس در لايحه برنامه پنجم توضيح داد: عمده گله اي كه دولت در رابطه با تغييرات ايجاد شده از سوي مجلس در برنامه پنجم داشت، اين بود كه برنامه منسجم است و تغييرات مجلس ماهيت آن را عوض كرده است و دوم آن كه با تغييرات مجلس، تكاليف سختي بر دولت بار شده است.
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس اضافه كرد: ادعاي انسجام يك برنامه بايد زماني مطرح شود كه لايحه برنامه تقديم مجلس شود و وقتي صحبت از برنامه ريزي مي كنيم، مفهومي وجود دارد كه زودتر از دومي به وجود مي آيد و آن محدوديت است يعني وقتي از نظر اقتصادي مي خواهيم برنامه ريزي كنيم، بايد اولويت هاي كشور را معلوم كنيم و ببينيم چقدر منابع مالي، فيزيكي، ساختاري و نيروي انساني داريم و تا كجا مي توانيم اولويت هايي را كه ليست كرده ايم انجام دهيم.
وي افزود: در لايحه ارائه شده همه موضوعاتي كه مطرح شده است، كارهاي خوبي است و تك تك مطلوب است، اما معلوم نيست چه تناسبي با منابع وجود دارد پس ديگر اسمش برنامه نيست و من مدعي ام كه لايحه ارائه شده برنامه نبوده است، بلكه مجموعه اي از اهداف خوبي بود كه اگر اجرايي شود خيلي خوب مي شود.
توكلي با بيان اين كه لايحه برنامه مجموعه هدف هاي خوبي بود كه نسبت وثيقي با هم نداشت، خاطرنشان كرد: لايحه ارائه شده با منابع نسبت مستقيم نداشت و طبق برآورد اسناد پيوست پشتيبان لايحه، براي رسيدن به اهداف محتاج 1300 ميليارد دلار تجهيز منابع هستيم كه به عبارتي 260 ميليارد دلار به طور ساليانه منبع جديد براي اجراي برنامه احتياج است كه منبع قابل تجهيز بايد از سرمايه گذاري بخش خصوصي و خارجي، منابع بانكي و دولتي تأمين شود.
وي با اشاره به اين كه ساليانه 50 تا 70 ميليارد دلار درآمد نفتي در اختيار دولت است و سرمايه گذاران خارجي به دلايل مختلف بانشاط نيستند و محدودتر از گذشته حضور دارند، گفت: هر كس به اوضاع اقتصادي ايران واقف باشد به صراحت مي پذيرد منبعي كه براي اجراي لايحه لازم است، قابل تجهيز نيست پس اين حرف هاي خوب محقق نمي شود.
توكلي افزود: ارقام پشتيبان اطلاعات آماري حاصل از مدل اقتصادسنجي رايجي است كه اين مدل نسبتي با اين برنامه ندارد.
وي افزود: وقتي محدوديت ها در نظر گرفته شود و با توجه به آن اولويت ها را معين كنيم، در نتيجه مي توانيم از كارهاي خوبي كه ليست كرديم چندتايي كه در اولويت بالاتري قرار دارند انجام دهيم و سياست هايمان در راستاي تأمين آن اهداف مشخص مي شود بنابراين دولتي واقع بين داريم كه هدفي را مشخص كرده و در راستاي رسيدن به آن اهداف از مجلس امتياز مي گيرد.
توكلي با بيان اين كه برخي از تغييرات مجلس در لايحه خوب بود و برخي از آن ها بد بود، توضيح داد: در جواب برخي ها كه تصور مي كنند تغييرات مجلس باعث تغيير ماهيت برنامه شده است، بايد بگويم كه اين طور نيست و اگر مجلس به غايت بد عمل كرده باشد، اما در جهت كسب توافق با دولت تمام تلاش خود را انجام داده است كه دولت را راضي كند كه كار را با هم پيش ببرند.
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس با اشاره به اين كه سياست كميسيون تلفيق معطوف بر اين بود كه پيشنهاداتي را مطرح كند تا دولت با آن ها رفاقت و موافقت داشته باشد، گفت: بخشي از تغييراتي كه مجلس داد نيز قابل دفاع نيست، يعني مصوبات تكاليف را اضافه كرد و جوازهاي دولت را تكليف كرد پس در نتيجه جوازها تكليف شد و تكليف جديد نيز به وجود آمد.
توكلي گفت: از جمله تغييراتي كه مجلس در لايحه برنامه داد، اين بود كه از دادن اختيارات غيرقابل محاسبه اجتناب كرد و احكامي كه دست دولت را به طور غيرقابل محاسبه بازمي گذاشت را حذف كرد كه مورد اعتراض دولت بود و سعي كرد سياست هاي كلي را به عنوان خط مشي در احكام حفظ كند تا احكام موجود همگن تر شود كه دولت در اين زمينه اعتراضي نداشت.
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس با بيان اين كه از آن چه كميسيون تلفيق انجام داده است دفاع نمي كنم ولي ارزيابي ام در مورد ادعاهاي دولت را مطرح كرده ام، افزود: در راستاي برنامه پنجم نامه اي به لاريجاني و احمدي نژاد نوشتم و از هر دو خواهش كردم كه بهتر است برنامه را در همان ابتدا پس بگيرند، چرا كه قابل دفاع نيست و منطبق با برنامه هاي قابل دفاع اقتصاد توسعه، برنامه بنويسند و اگر دولت بر اساس مدل هاي اجرايي موجود كه چهار، پنج نوع هستند برنامه مي داد بسيار كارآتر مي شد و قابل دفاع تر بود.
توكلي با تشكر از آقايان عبداللهي، باهنر و عزيزي، تصريح كرد: اين سه تن سعي كردند موارد مورد اعتراض دولت را بازبيني كنند و در كميسيون تلفيق براي تجديد رأي تقاضا دهند و تا آنجا كه مي شود اصلاحات انجام گيرد، اما به طور كل ما معتقديم قانون اساسي براي كساني است كه مي خواهند كار كنند و نه كساني كه مي خواهند پيكار كنند چرا كه كشورداري با جنگ و دعوا امكان پذير نيست و اميدواريم اقدامات مجلس باعث رفاقت بيشتر دولت و مجلس شود.

 



تلاش ماموران شهرداري براي پلمب دفتر روزنامه وطن امروز

شهرداري تهران به منظور تخليه ساختمان محل استقرار روزنامه وطن امروز در تلاش براي پلمب اين روزنامه برآمده است.
به گزارش مشرق، روز يكشنبه ماموران شهرداري تهران براي پلمب دفتر روزنامه وطن امروز به محل اين روزنامه مراجعه كردند.
گفته مي شود علت مراجعه شهرداري براي پلمب دفتر اين روزنامه، مسكوني بودن كاربري آن بوده است. در حالي كه به نظر مي رسد دفتر يك روزنامه نبايد براي ادامه فعاليت با موانع اينچنيني مواجه شود، ظاهرا ماموران شهرداري قصد تخليه ساختمان اين روزنامه را دارند و براي رسيدن به مقصود خود، از ماموران نيروي انتظامي نيز خواسته اند كه در محل حضور يابند.

 



رئيس سازمان انرژي اتمي: آمانو نبايد با سياسي كاري مشروعيتش را از دست بدهد

دكتر علي اكبر صالحي به مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي هشدار داد تا با جانبداري از برخي سياست ها مشروعيتش را از دست ندهد.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، علي اكبر صالحي- رئيس سازمان انرژي اتمي ايران- در مصاحبه اي با هفته نامه اشپيگل كه قرار است روز دوشنبه منتشر شود اظهار كرد: آقاي (يوكيا) آمانو (مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي) بايد مراقب باشد كه مشروعيتش را به دليل جانبداري به نفع برخي سياست ها از دست ندهد.
وي با ذكر اين كه «ما اين لحن را نخواهيم پذيرفت»، اظهاراتش را دوستانه اما هشدار داد كه ايران اجازه نخواهد داد، از آن استفاده ابزاري شود.
صالحي با طرح اين گمان كه آيا مديركل آژانس به دنبال بهانه اي عليه ايران است تا به ايران حمله شود؟ افزود: آيا آقاي آمانو مي خواهد نامش با يك جنگ همراه شود؟ آيا آقاي آمانو خواستار يك فاجعه است؟
بنابراين گزارش، او خاطر نشان كرد كه محمد البرادعي- مديركل پيشين آژانس- به دليل رويكرد «بي طرفانه» جايزه صلح نوبل را دريافت كرد.

 



به گفته رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي
افزايش حقوق سربازان در دستور كار نمايندگان قرار دارد

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: افزايش حقوق سربازان در دستور كار مجلس قرار دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از خداآفرين، ارسلان فتحي پور شنبه شب در مراسمي كه به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس از سوي نيروي انتظامي در مسجد علي بن ابي طالب(ع) شهر «خمارلو» برگزار شد، گفت: ما بايد تلاش كنيم اين عزيزان از نظر افزايش حقوق طوري تامين شوند كه در امرار معاش خود دست نياز به سوي كسي دراز نكنند و بدين طريق آبروي نظام را حفظ كنيم.
وي با اشاره به ضرورت بهره گيري ا زنقطه نظرات كارشناسان كشور در زمينه كاهش و جلوگيري از كالاهاي قاچاق خاطرنشان كرد: با بررسي راهكارها و نقطه نظرات كارشناسان و افراد مبتكر مي توان از ورودكالاي قاچاق به كشور جلوگيري كرد و فرهنگ مصرف كالاي ايراني را اشاعه داد.
نماينده كليبر و هوراند در مجلس شوراي اسلامي گفت: بايد با تبليغات گسترده اين باور در مردم ايجاد شود كه اثرات سوء خريد كالاي قاچاق همه جامعه و اركان آن را تحت تاثير قرار مي دهد.

 



آيت الله مصباح يزدي: تحول حوزه در 30 ساله انقلاب مطابق با 300 سال قبل از آن است

آيت الله مصباح يزدي اظهار داشت: در سال هاي اخير گام هاي بلندي براي تحول در حوزه هاي علميه برداشته شده و تحول در حوزه در 30 ساله انقلاب مطابق با 300 سال قبل از آن است.
به گزارش فارس از قم، رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني در مراسم آغاز سال جديد تحصيلي اين مؤسسه، گفت: تقارن سال تحصيلي جديد با هفته دفاع مقدس را گرامي مي داريم و از اين تقارن الهام مي گيريم كه عزيزان در دوران دفاع مقدس براي حراست از اسلام و ارزش هاي اسلامي جان خود را فدا كردند.
وي افزود: اين رزمندگان براي اداي دين خود وارد عرصه جهاد شدند كه خداوند نيز بالاترين پاداش را به آنها داده است.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني تأكيد كرد: آنها اگر جان خودشان را در راه اسلام دادند ما نيز حاضر شويم مقداري از وقت خود را براي حراست از ارزش هاي اسلامي بدهيم و در اين راستا بكوشيم.
مصباح يزدي در ادامه بيان داشت: وظيفه روحانيون اين است كه در مقام اجتماعي وظايف خود را دانسته و بر صبر و تقوا تاكيد داشته باشند.
وي اظهار داشت: علوم ديني مايه سعادت دنيا و آخرت است كه بايد مورد توجه قرار گرفته و طلاب به آن پرداخته و اهتمام داشته باشند.
مصباح يزدي با بيان اينكه ابهاماتي كه در حوزه دين وجود دارد بايد پاسخ داده شود و نمي توان از كنار آنها به سادگي عبور كرد، افزود: شايد بتوان برخي از موضوعات و شبهات را به صورت جزيي جواب داد اما نكته اساسي اين است كه شبهه رفع نمي شود.
وي با اشاره به اينكه يك سري وظايف جديد براي روحانيت است كه بايد به آن پرداخته تا از اسلام دفاع كنند، گفت: علي رغم اينكه كتاب قانون بوعلي كتاب ارزشمندي است و هنوز هم در دانشگاه هاي طب تدريس مي شود، اما پزشكان به عنوان حافظان سلامت انسان ها براي نوشتن نسخه و تشخيص بيماري تنها به كتاب قانون بوعلي اكتفا نمي كنند.
مصباح يزدي اظهار داشت: طلاب نيز بايد مسائل مختلف را پژوهش كنند تا با آگاهي بتوانند به شبهاتي كه براي مردم و به ويژه جوانان به وجود مي آيد پاسخ دهند.
وي افزود: طلاب بايد نگاه عميق تر به برنامه هاي خود داشته باشند تا بتوانند موفق شوند.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني با اشاره به تحول در حوزه اذعان داشت: در سال هاي اخير گام هاي بلندي در مورد تحول در حوزه هاي علميه برداشته شده و مي تواند گفت تحول در حوزه در 30 ساله انقلاب مطابق با 300 سال قبل از عمر آن بوده است.
مصباح يزدي ادامه داد: البته اين حركت در همه شئون وجود داشته كه به بركت نظام اسلامي ايران است.
وي در ادامه با اشاره به اهميت اخلاص در طلاب گفت: طلاب بايد به اين موضوع توجه خاص داشته باشند و بكوشند تا همه كارهاي آنها براي خداوند باشد.

 



فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران: بايد با رد اختلافات جزئي عليه آمريكا متحد شويم

همدان- خبرنگار كيهان
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: بايد عليه آمريكا و استكبار با يكديگر متحد شويم.
سرتيپ حسين همداني در مراسم يادواره شهداي پايگاه مقاومت شهيد يوسفي مسجد مهديه همدان، اظهار داشت: براي تحكيم بخشيدن به وحدت در كشور، بايد اختلافات جزيي را كنار بگذاريم و عليه استكبار و آمريكا با يكديگر متحد شويم.
وي افزود: همچنين ضروري است كه فرهنگ شهادت و ايثارگري را براي جوانان اين مرز و بوم تبيين كنيم.
وي با اشاره به هشت سال دفاع مقدس ملت ايران، گفت: از تمام اقشار ملت و همه سنين جامعه در جبهه هاي جنگ حضور فعال داشتند.
سرتيپ همداني يادآور شد: بيش از 27 درصد از شهداي ما جوانان 15 تا 25 سال هستند.
وي خاطرنشان ساخت: همچنين 1280 شهيد خردسال و 800 شهيد بالاي 80 سال در دفاع مقدس جان خود را فداي انقلاب كرده اند.

 



مديرگازرساني شركت ملي گاز: 21 ميليون متر مكعب گاز به پاكستان صادر مي شود

مدير گازرساني شركت ملي گاز ايران گفت: تا 5/2 سال آينده با انعقاد قراردادي، بالغ بر 21 ميليون متر مكعب گاز از كشورمان به پاكستان صادر مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، مجتبي شيخ بهايي شامگاه شنبه در آئين معارفه مديرعامل شركت گاز استان اردبيل با اشاره به برنامه هاي توسعه اي اين شركت در امر صادرات و توسعه پالايشگاههاي گاز در كشور اظهار داشت: امسال هم در پالايشگاه بيدبلند و هم پالايشگاه ايلام شاهد يك رشد توليد به ميزان 7 و 5/10 ميليون متر مكعب هستيم كه اين توسعه در راستاي توسعه خط ششم و هفتم گاز كشور اتفاق مي افتد.
وي گفت: خط شمال شرق گازرساني تا شاهرود به ظرفيت 48 اينچ به زودي افتتاح مي شود و ما اين خط را به طول 900 كيلومتر تا مشهد ادامه خواهيم داد.
مديرگازرساني شركت ملي گاز از افتتاح خط گازرساني ميامه تا پشتك به طول 400 كيلومتر نيز خبر داد و گفت: 150 كيلومتر از اين خط 140 اينچ زمينه انتقال و افزايش واردات ما را نيز از كشور تركمنستان فراهم خواهد كرد.
شيخ بهايي افزايش واردات گاز از تركمنستان، گسترش پالايشگاه فجر تا 10 ميليون متر مكعب، اضافه توليد پالايشگاه بيدبلند و برخي از پروژه هاي توسعه اي پالايشگاه خان گيران را از جمله طرح هاي توسعه اي شركت ملي گاز عنوان كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به جابجايي مديران در اين شركت اشاره كرد و گفت: ما براي بهره گيري از تجارب مديران و انتقال آنها به مديران جديد و تازه نفس سعي در جابجايي مديريت هاي مستمر داريم به طوري كه فرجه زماني خاصي را نيز با نظم معين براي اين كار در نظر گرفتيم.

 



وزير رفاه: سنگ اندازان در اجراي هدفمند كردن يارانه ها از جريان فتنه اند

وزير رفاه گفت: كساني كه به جاي كمك در اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها، دل مرم را خالي كرده و سنگ اندازي مي كنند از جريان فتنه هستند.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، صادق محصولي در همايش تجليل از كارگران، كارفرمايان بسيجي و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس در اين شهر با گراميداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: اگر كسي در اين راستا كمك نمي كند لااقل سنگ اندازي هم نكند و امروز براي اينكه متوجه فريب دشمن شويم بايد بصيرت داشته باشيم و اگر كاري كرديم كه موجب شادماني دشمن بود، كارمان داراي مشكل است.
وي بصيرت را به معناي تبعيت از فرامين رهبر معظم انقلاب معنا كرد و بيان داشت: تبعيت از فرامين رهبري بايد شعار كارمان باشد.
وي افزود: مباحث حاشيه اي كه بخواهد ما را از كار باز دارد فتنه دشمن است.
محصولي بيان داشت: امروز انقلاب اسلامي اوج گيري بيشتري نسبت به گذشته دارد و حضور شجاعانه رئيس جمهور در سازمان ملل نمونه اي از اين حضور است.
وي با اشاره به اينكه رئيس جمهور با استواري بيشتر راه شهدا را ادامه مي دهد، بيان داشت: دولت احمدي نژاد نزديك ترين دولت به فرهنگ جبهه ها، ايثار، مقاومت و شهادت است و هر روز كه مي گذرد دولت محكم تر در مواضع انقلابي خود مي ايستد.

 



اخبار ادبي و هنري

استقبال گروه هاي نمايشي از شركت در جشنواره تئاتر بسيج
همزمان با هفته دفاع مقدس، رقابت هاي استاني جشنواره تئاتر بسيج با حضور بي نظير گروه هاي نمايشي آغاز شده است.
حسين مسافر آستانه دبير نهمين جشنواره سراسري تئاتر بسيج با اعلام اين مطلب گفت: نهمين جشنواره تئاتر بسيج با استقبال فوق العاده اي مواجه شده و گروه هاي نمايشي سراسر كشور با ارايه آثار نمايشي خود، اين جشنواره را به يكي از پرتعدادترين جشنواره هاي نمايشي كشور تبديل كرده اند. وي افزود: گروه هاي نمايشي شركت كننده در نهمين جشنواره بسيج، همزمان با هفته دفاع مقدس، رقابت مرحله استاني خود را آغاز كرده اند كه در نهايت پس از انجام رقابت استاني، از هر استان يك گروه براي جشنواره كشوري معرفي و پس از بازبيني مجدد، از جمع 31 استان، بين 12 تا 15 گروه به بخش رقابت ملي جشنواره سراسري بسيج راه مي يابند. دبير نهمين جشنواره تئاتر بسيج با اعلام اين مطلب كه در رقابت مرحله استاني اين جشنواره 711 گروه نمايش حاضر و رقابت مي كنند بيان داشت: همزمان با برگزاري فراخوان و آغاز دور استاني اين جشنواره، بانك اطلاعات هنرمندان رشته نمايش در سراسر كشور با استفاده از حضور گروه هاي نمايشي تدوين شده است كه در نوع خود يكي از بهترين و كامل ترين بانك هاي اطلاعات هنرمندان كشور مي باشد. مسافر آستانه در پايان افزود: حضور فعال جوانان هنرمند و باانگيزه در اين جشنواره، نويد روزهايي را مي دهد كه هنرمندان جوان و جوانان هنرمند بسيجي، آثار حرفه اي، ارزشمندمدار و اثرگذاري را توليد و رونق بيش از پيش فرهنگ و هنر كشور را رقم بزنند.
مجيد انتظامي و اداي دين به دفاع مقدس
مجيد انتظامي، خالق سمفوني مقاومت گفت كه دنبال آنم دينم را به دفاع مقدس ادا كنم.
به گزارش شبكه ايران، اين موسيقيدان اظهار داشت: من هميشه براي فيلم هايي موسيقي مي نوشتم كه ارتباط بيشتري با دفاع مقدس و جنگ و جبهه داشت؛ چرا كه معتقدم كساني كه جانشان را در كف دستشان گذاشتند و جنگيدند و امنيت كنوني را براي ما به وجود آوردند، ديني به گردن من و همه ما دارند و احساسم هميشه بر اين بوده كه بتوانم با ساخت كارهايي در اين ژانر به نوعي دينم را ادا كنم.
لاله باران خانه موزه شهيد چمران
همزمان با سي امين يادمان دفاع مقدس، از خانواده معظم شهدا تجليل مي شود.
مهندس مهدي چمران دوشنبه پنجم آبان به همراه همرزمان شهيد چمران شبي را با خاطرات جبهه در كنار هم خواهند بود.
آيين غبارروبي مزار شهدا نيز با راه اندازي كاروان عود و گلاب از ساعت: 10 تا 12 از محل خانه موزه آن شهيد بزرگوار در همين روز برگزار خواهد شد.
براساس اين گزارش؛ روز سه شنبه شش آبان بعد از نمازمغرب و عشاء طي مراسمي از خانواده 30 شهيد بزرگوار در همين منزل تجليل خواهد شد.
خانه موزه شهيد چمران، منزل پدري و محل تولد دكتر مصطفي چمران است كه در خيابان مصطفي خميني(ره) واقع شده است.
معرفي فيلم هاي دفاع مقدس توسط سازمان ها و نهادها
برگزيدگان 18 سازمان و نهاد عصر امروز در مراسم اختتاميه بخش پرتو حضور ملي جشنواره بين المللي فيلم دفاع مقدس كه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار مي شود، معرفي مي شوند.
انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي، مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، نمايندگي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در تهران، حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي، ناجي هنر، مركز امور مناطق آزاد تجاري صنعتي و ويژه اقتصادي، بسيج جامعه زنان كشور، وزارت نفت، شركت ملي نفت ايران، شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران، شركت ملي گاز، شوراي هماهنگي و نظارت بر ترويج فرهنگ و ايثار و شهادت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، دفتر تامين رسانه هاي آموزشي سازمان پژوهش و برنامه ريزي وزارت آموزش و پرورش، قوه قضائيه، سازمان توسعه تجارت ايران از جمله مراكز و سازمان هايي هستند كه امروز برگزيدگان خود را اعلام خواهند كرد. اين سازمان ها با معرفي گروه هاي داوري جداگانه، فيلم هاي برگزيده خود را از ميان 25 فيلم سينماي دفاع مقدس انتخاب مي كنند. بخش «پرتو حضور ملي» با هدف همراهي و همدلي دستگاه هاي مختلف كشور، بسترسازي براي مشاركت سازمان ها و نهادها به منظور تقدير و تجليل از برترين آثار سينمايي و توليدات شاخص سينماي دفاع مقدس و غني سازي فضاي جشنواره طراحي و پيش بيني شده و با استقبال مناسب سازمان ها و نهادهاي مختلف روبرو شده است.

 



معاون رئيس جمهوري خبر داد
 واريز يارانه نقدي به حساب مردم هر دو ماه يك بار

اصفهان-خبرنگار كيهان
معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: حساب هاي مردم براي واريز يارانه نقدي هر دو ماه يك بار شارژ مي شود.
حجت الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج الديني شنبه شب در جلسه شوراي اداري اين استان گفت: هدفمندسازي يارانه ها يك ضرورت بوده كه بايد در سال هاي گذشته انجام مي شده اما اين دولت با جديت در حال اجراي آن است.
وي ادامه داد: از زماني كه قانون هدفمند كردن يارانه ها به دست دولت رسيده، تمام زمينه هاي اجرايي آن آماده شده و جلسات كارگروه تحول اقتصادي فعال تر دنبال مي شود.
وي با اشاره به تصويب اساسنامه صندوق توسعه اضافه كرد: تمام بخش ها از جمله صنعت، كشاورزي، بازرگاني و حمل و نقل آماده اجراي قانون شده اند و شماره حساب هاي مردم براي واريز يارانه نقدي نيز دريافت شده است.
معاون پارلماني رئيس جمهور با بيان اينكه اجراي اين قانون به سه قسمت مختلف تقسيم مي شود، بيان داشت: واريز يارانه نقدي به حساب مردم كه هر دو ماه يك بار شارژ مي شود، اصلاح قيمت حامل هاي انرژي و آغاز حمايت از واحدهاي توليدي، صنعتي، كشاورزي و واحدهاي ديگر، سه مرحله اجرايي قانون هدفمند كردن يارانه هاست.
وي با اشاره به اينكه در سال هاي 86 و 85 ميزان مصرف بنزين در كشور به 90 ميليون ليتر رسيد، افزود: در حال حاضر كه توليد بنزين در كشور افزايش يافته، مي توان گفت كه ديگر نيازي به واردات آن وجود ندارد و توليد داخلي برطرف كننده نيازهاي كشور است.
ميرتاج الديني با بيان اينكه يارانه ها حذف نمي شود بلكه به طور مستقيم به مردم پرداخت مي شود، اظهار داشت: هدفمند بودن، عادلانه بودن و عمومي بودن از شاخصه هاي اخذ ماليات به صورت مستقيم است.

 



آغاز به كار ريل باس تهران- ورامين- پيشوا با حضور معاون اول رئيس جمهور

ريل باس «ارم» تهران- ورامين- پيشوا صبح ديروز با حضور معاون اول رئيس جمهور آغاز به كار كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران، در راستاي تداوم سياست هاي توسعه اي و توزيع عادلانه خدمات، ريل باس «ارم» تهران- ورامين- پيشوا به همراه ديگر پروژه هاي ايستگاه راه آهن تهران با حضور محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور، حميدرضا بهبهاني وزير راه و ترابري، رئيس هيئت مديره و مديرعامل راه آهن تهران، محسن منصوري فرماندار شهرستان ورامين و جمعي از مديران استاني، رأس ساعت 9 صبح ديروز در محل ايستگاه راه آهن تهران (سالنvip) افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
«عبدالعلي صاحب محمدي» مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي در مراسم راه اندازي ريل باس ارم، تهران، ورامين و پيشوا تصريح كرد: در سال همت مضاعف و كار مضاعف همت را به كار بستيم تا بتوانيم بخش مسافري را در كشور فعال كنيم.
به گزارش موج، وي گفت: در تلاش هستيم كه طي نيمه دوم سال جاري در بخش مسافري روند افتتاح پروژه ها را به كمتر از يك ماه كاهش دهيم. وي با بيان اين كه ريل باس مورد بهره برداري در كشور حاصل كار ايريلكو محسوب مي شود، يادآور شد: در حال حاضر ارزش ريالي پروژه با اعتباري بالغ بر 12 ميليارد ريال و ظرفيت 336 نفر مسافر محاسبه شده است.
وي در ادامه ميزان سوخت مصرفي را در هر 100 كيلومترمربع 80 ليتر عنوان كرد و اظهار داشت: ميزان سوخت مصرفي در مقايسه با اتوبوس كمتر از دو برابر محاسبه شده بيش از 10 برابر مسافر جابه جا مي كند.
مديرعامل راه آهن با تأكيد بر لزوم اجراي سياست هاي اصل 44 قانون اساسي در بخش ريلي خاطرنشان ساخت: در حال حاضر از مجموع 14 شركت وابسته به راه آهن ظرف يك سال 9 شركت به بخش خصوصي واگذار شد و پيش بيني مي شود كه تا پايان سال جاري كليه شركت هاي وابسته به راه آهن به بخش خصوصي واگذار شود.
وي با اشاره به اجراي سياست هاي بومي سازي در بخش ريلي تصريح كرد: به منظور اجراي سياست هاي بومي سازي در صنعت ريلي از كليه ظرفيت هاي ساخت داخل استفاده خواهيم كرد و به دنبال ظرفيت ساخت خارج از كشور نخواهيم رفت.
وي در ادامه با بيان اين كه راه آهن كارياب واحدهاي صنعتي در بخش ريلي شده است، اذعان داشت: رويكرد اصلي اتصال استان هاي همجوار است كه با راه اندازي ريل باس ها استان هاي همجوار به يكديگر متصل مي شوند.
گفتني است، قرارداد تأمين 120 دستگاه واگن ريل باس در سال 84 با شركت صنايع ريلي ايريكو و همكاري خارجي آن شركت هيواندي روتم كره جنوبي منعقد شد كه در ادامه با افزايش 25 درصدي قرارداد، اين تعداد هم اكنون به 150 دستگاه افزايش يافته است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14