(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 8 مهر 1389- شماره 19753

معرفي داستان نويسان بسيجي استان مركزي
فيلم مستند آب در تبريز ساخته شد
برپايي نخستين تور عكاسي گردشگري دراوز
معرفي نمايش هاي پذيرفته شده در دومين جشنواره استاني تئاتر جوان اصفهان
برگزاري نخستين نمايشگاه سراسري كتاب در استان البرز
تجليل از سينماگران برتر شهرستان اسفراين
برگزيدگان جشنواره تئاتر خياباني مريوان معرفي شدند
مدير اجرايي جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان: 18 گروه نمايشي در همدان با يكديگر رقابت مي كنند
رئيس شوراي شهر خوانسار خطاب به وبلاگ نويسان: نگرش مثبت داشته باشيد
طراحي نرم افزار «ياد ياران» در اصفهان
با معرفي نفرات برتر جشنواره بين المللي كاريكاتور تبريز به كار خود پايان داد
چهارمين نمايشگاه كتاب كردستان به پايان راه رسيد
حوزه هنري زنجان حضوري پربار در ششمين جشنواره رويش را تجربه مي كند
برگزاري هشتمين جشنواره سراسري شعر و داستان جوان
با حضور استاندار يزد كلنگ ساخت دانشكده بهداشت و خوابگاه دانشجويي به زمين زده شد
معرفي كتاب هاي مورد تاكيد رهبر انقلاب درحوزه دفاع مقدس



معرفي داستان نويسان بسيجي استان مركزي

اراك- خبرنگار كيهان:
در آستانه بزرگداشت سي امين سالگشت هفته دفاع مقدس، دومين جشنواره ادبيات داستاني بسيج استان مركزي در مجتمع شهيد حجت الاسلام مجتبي اكبرزاده سپاه روح الله اراك برگزار شد.
در اين جشنواره «منظر موسوي» «نيكو مرادي» و «ميلاد كيا» هر سه از اراك به ترتيب عنوان هاي اول تا سوم را كسب كردند. همچنين نيكي مرادي و عاليه نراقي به ترتيب از ساوه و اراك عنوان هاي چهارم و پنجم را به دست آوردند.
سرهنگ پاسدار عليرضا عبدي معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه روح الله استان مركزي در اين جشواره گفت: از 46 نويسنده بسيجي استان مركزي 57 اثر به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شد.
وي افزود: اين جشنواره با هدف شناسايي هنرمندان و نويسندگان بسيجي و استفاده از آثار اين عزيزان در ساخت فيلم، تئاتر و تقويت هنرمندان بسيجي برگزار شد.

 



فيلم مستند آب در تبريز ساخته شد

تبريز - خبرنگار كيهان:
روايت مستند «آب» در فرهنگ اساطير ايران باستان، در قالب فيلم «آب و آئينه» در حوزه هنري آذربايجان شرقي، توليد شد.
مستند فوق، به نقش آب در معماري و فرهنگ اسلامي در قالب فرم و شكل گرايي آن مي پردازد و برگرفته از روايات اسلامي و اعتقادات عامه از روزگاران گذشته تاكنون است.
«آب و آئينه»، مستندي با فرمت «اچ. دي. وي» و در 10 دقيقه است كه براي جشنواره سراسري «رويش» تهيه شده است.

 



برپايي نخستين تور عكاسي گردشگري دراوز

اوز-خبرنگاركيهان:
نخستين تور عكاسي گردشگري با شركت 9نفراز عكاسان حرفه اي و نيمه حرفه اي درشهر اوز برگزار شد.
مدير مسئول آژانس عكس خبري ايران با اعلام اين خبر افزود: به منظور ثبت آثار تاريخي و فرهنگي شهر اوز و توابع اين تور كه براي شركت در جشنواره كاغذ قيچي و عكس در لار حضور داشتند به شهر اوز آمده و به مدت يكروز نسبت به ثبت آثار اقدام كردند.
احسان رأفتي گفت: تور عكاسي متشكل از 5 زن و 4 مرد از روستاي بزرگ متروكه و دست نخورده «كهنه» اوز ديدن و عكسبرداري كردند.
همچنين اين گروه از آب انبار 750 ساله سلفي اوز مربوط به عهد تيموريان كه درشرف تخريب است و قديمترين آب انبار استان فارس محسوب مي شود و خانه قديمي سوداگر عكسبرداري كردند.

 



معرفي نمايش هاي پذيرفته شده در دومين جشنواره استاني تئاتر جوان اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
فهرست اسامي نمايش هاي پذيرفته شده در دومين جشنواره استاني تئاتر جوان اصفهان اعلام شد.
خانه تئاتر حوزه هنري استان اصفهان پس از انجام مراحل بازبيني 7 نمايش صحنه اي و 3 نمايش خياباني را از ميان 20 تئاتر صحنه اي و 6 تئاتر خياباني انتخاب و معرفي كرد.
نمايش هاي «خط سرخ»، «روايتي از يك تكرار بي پايان»، «آقاي قاضي صدايم را مي شنويد؟»، «دلقك»، «بدون خداحافظي»، «فصل صبوري»، «افسانه هاي ناتمام» به ترتيب به كارگرداني پويان عطايي، محمد يزدان پرست، محمدرضا حسني، فريد الدين سليماني، ابوالفتح محمودي، امين خديبي، فرجام فلكي دربخش صحنه اي و نمايش «خواستگاري» به كارگرداني كوروش نيك پيام، «توقف ممنوع» به كارگرداني امين پناهي و نمايش «در جستجوي سيگنال» به كارگرداني پويان عطايي (مشروط به اصلاح موارد ذكر شده) در بخش خياباني جهت حضور در دومين جشنواره استاني تئاتر جوان اصفهان از سوي خانه تئاتر حوزه هنري معرفي شدند.

 



برگزاري نخستين نمايشگاه سراسري كتاب در استان البرز

كرج- خبرنگار كيهان:
مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز از عرضه كتاب با 40 درصد تخفيف در نخستين نمايشگاه كتاب استان البرز خبر داد.
«قادر آشنا» در نشست خبري در جمع خبرنگاران گفت: اين نمايشگاه در 18 غرفه در اختيار ناشران و فعالان فرهنگي قرار مي گيرد.
وي افزود: بالغ بر 120 ناشر مطرح كشور با ظرفيت قريب به 200 نمونه در اين نمايشگاه شركت مي كنند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز اظهار داشت: طبق پيش بيني هاي صورت گرفته ناشران حدود 50هزار عنوان كتاب را در فضايي به مساحت تقريبي 4هزار مترمربع در معرض ديد علاقمندان قرار مي دهند.
آشنا از تجهيز غرفه هاي نمايشگاه استاني كتاب به دستگاههاي كارت خوان خبر داد و تصريح كرد: بانك صادرات نيز براي سهولت در اختيار قرار دادن كارتهاي الكترونيكي خريد كتاب به متقاضيان در اين نمايشگاه صاحب غرفه مي شود. گفتني است نمايشگاه كتاب سراسر استان البرز به مدت يك هفته از سوم مهرماه آغاز به كار خواهد كرد.

 



تجليل از سينماگران برتر شهرستان اسفراين

اسفراين - خبرنگار كيهان:
به گزارش روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اسفراين از 10 نفر از هنرمندان فعال در عرصه سينماي اين شهرستان تجليل به عمل آمد.
سرپرست روابط عمومي اين اداره با اعلام اين خبر گفت: اين مراسم به مناسبت روز سينما در محل مجتمع فرهنگي هنري اين شهرستان با حضور رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اسفراين، فيلمسازان، بازيگران و اعضاي فعالان انجمن سينماي جوانان شهرستان اسفراين برگزار شد كه طي آن از 10 نفر از فعالان اين عرصه كه در مدت يك سال گذشته موفق به توليد فيلم شده بودند تجليل به عمل آمد، گفتني است از ابتداي سال 89 تاكنون 6 جلسه كارگاهي نمايش و نقد فيلم توسط انجمن سينماي جوانان اين شهرستان تشكيل و در آن 6 فيلم كوتاه توليد شده توسط هنرمندان اسفرايني اكران و نقد و بررسي شده است.

 



برگزيدگان جشنواره تئاتر خياباني مريوان معرفي شدند

سنندج- خبرنگاركيهان:
با انتخاب گروه هاي برتر پنجمين جشنواره تئاتر خياباني به خاطره ها پيوست.
مراسم پاياني پنجمين جشنواره تئاتر خياباني مريوان با حضور معاون هنري وزارت ارشاد، مديرمركز هنرهاي نمايشي كشور، معاون عمراني استانداري كردستان، مسئولان كشوري و استاني وجمع كثيري از مردم هنردوست مريوان، در كنار درياچه زيباي زريوار برگزارشد.
براساس رأي هيئت داوران دربخش طراحي صحنه لوح تقدير و مبلغ دوميليون ريال به «احمد مرداني بروجني» و «اميد مرداني بروجني» به خاطر نمايش «عبور ممنوع» از شهرستان بروجن اهدا شد.
جايزه اصلي اين بخش شامل ديپلم افتخار و مبلغ 400 ميليون ريال به مهدي حبيبي طراح صحنه نمايش يك قوري حرف دم نكشيده ازشهرستان ملاير تعلق گرفت.
بخش موسيقي: ديپلم افتخار و مبلغ 5 ميليون ريال به مرتضي سعيدي راد آهنگساز نمايش سرو و سوسن از شهرستان سياهكل اهدا شد.
بخش كارگرداني: جوايز اين بخش براساس آراي هيئت داوران اين گونه اهدا شد:
جايزه سوم شامل لوح تقدير، مبلغ 400 ميليون ريال به عليرضا دهقاني كارگردان نمايش آخرين گل دنيا از تهران
جايزه دوم: لوح تقدير، مبلغ6ميليون ريال به اميرحسين شفيعي كارگردان نمايش سلول من تروريست نيست از ورامين
جايزه اول: ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و مبلغ 8 ميليون ريال به نرگس خاك كار كارگردان نمايش يك قوري حرف دم نكشيده ازملاير.
بخش طرح و ايده:
جايزه سوم: لوح تقدير و مبلغ دو ميليون ريال به احمد و اميد مرداني بروجن طراحي صحنه نمايش عبور ممنوع از بروجن
جايزه دوم: لوح تقدير و مبلغ3 ميليون ريال به نرگس خاك كار نويسنده نمايش يك قوري حرف دم نكشيده از ملاير
جايزه اول: ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و مبلغ 4 ميليون ريال به فرامرز قليچ خاني نويسنده نمايش درشهر از كرج
بخش بازيگري زن:
جايزه سوم: لوح تقدير و مبلغ 4 ميليون ريال به آزاده حسيني فخرجي به خاطر بازي در نمايش تاكسي شهر از تهران
جايزه دوم: لوح تقدير و مبلغ 5 ميليون ريال به ليلا جنيدي به خاطر بازي در نمايش سلول من تروريست نيست از ورامين
جايزه اول: ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و مبلغ 6ميليون ريال به نرگس خاك كار به خاطر بازي در نمايش زندگي به شيريني ليموترش از ملاير.
بخش بازيگري مرد:
هيئت داوران با تقدير از سياوش وفايي نژاد به خاطر ايفاي نقش در نمايش يك قوري حرف دم نكشيده
جايزه سوم اين بخش را شامل لوح تقدير و مبلغ 4 ميليون ريال است به روح الله سينايي به خاطر بازي در نمايش سلول من تروريست نيست از ورامين و بهنام شرفي نمايش يك قوري حرف دم نكشيده از ملاير بصورت مشترك اعطا كرد.
جايزه دوم: لوح تقدير و مبلغ 5 ميليون ريال به مختارمحمدي به خاطر نقش آفريني در نمايش زندگي يك بار مصرف از مريوان و كمال نوجوان به جهت بازي در نمايش مجسمه از سقز بصورت مشترك اعطا شد.
جايزه اول: ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و مبلغ 6ميليون ريال به فرامرز قليچ خاني به خاطر بازي در نمايش هاي در شهر و لحظه آخر ازكرج اهدا شد.
همچنين هيئت داوران سه نمايش «گلدي مي مانم» نوشته و كار حميدرضا ميرزايي از گنبدكاووس «سرو و سوسن» كار محمود فرضي نژاد از سياهكل «تاكسي شهر» نوشته و كار ژاله كاظمي از تهران را به شكل مشروط و با رعايت موارد پيشنهادي جهت شركت به جشنواره فجر معرفي كرد.
بخش نمايش برگزيده از ديد مردم:
ستاد برگزاري جشنواره با توزيع فرم نظرخواهي درميان تماشاگران و ارزيابي اين نظرخواهي ها از دو نمايش منتخب مردم «نمايش پوتين» نوشته و كار علي نوريان از نظرآباد «نمايش زندگي يك بار مصرف» نوشته و كار كژال راست بين از مريوان با اهداي لوح تقدير و اهداي مبلغ 5 ميليون ريال تقدير به عمل آورد.
درحاشيه:
ستاد برگزاركننده جشنواره از گروه نمايش ايومل از كشور آلمان وبه سرپرستي ميشل مكس تقدير به عمل آورد.
ازسوي شهرداري مريوان كودك خردسال كيانا حيدري خردسال ترين نقال ايران به عنوان شهروند افتخاري برگزيده و هدايايي به وي تعلق گرفت.
حميد شاه آبادي معاون هنري وزارت ارشاد در جمع خبرنگاران با تقدير از برگزاركنندگان جشنواره با اشاره به توانمندي هاي اين شهر مرزي و ظرفيت هاي بالاي هنري و از همه مهمتر علاقه مندي مردم هنردوست مريوان، اين شهر را پايتخت تئاتر خياباني ايران ناميد.
هيئت داوران اين دوره جشنواره را آقايان داود رشيدي، امير دژاكام و شهرام كرمي برعهده داشتند، قطب الدين صادقي مدرس كارگاه هاي آموزشي جشنواره بود.
به گفته مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي بيش از 35 هزار نفر از مردم هنردوست مريوان از جشنواره و گروه هاي نمايش بازديد كردند.

 



مدير اجرايي جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان: 18 گروه نمايشي در همدان با يكديگر رقابت مي كنند

همدان- خبرنگار كيهان:
18گروه نمايشي در بخش هاي مسابقه جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان حضور دارند.
مدير اجرايي هفدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان با اعلام اين خبر در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: در بخش مسابقه بين الملل جشنواره، 10نمايش شركت مي كنند كه 9 گروه نمايشي هر يك 20 اجرا طي 4 روز دارند و يك گروه با نمايشي خاص، 80 اجرا خواهد داشت و در هر نوبت تنها 2 نفر بيننده آن خواهند بود.
محمدعلي فرجي ادامه داد: نمايشنامه هاي بخش مسابقه بين الملل، از كشورهاي آلمان، روسيه، ايرلند، استراليا، مالزي، يك كار مشترك ايران و آلمان و نيز چهار اثر از ايران پذيرفته شده اند.
وي اضافه كرد: در بخش مسابقه ايران نيز 8 گروه نمايشي از شهرهاي تهران، قم، لاهيجان، اراك، اصفهان، قائمشهر و همدان شركت دارند.
فرجي از راديو تئاتر به عنوان بخش جديد و غيررقابتي جشنواره تئاتر كودك و نوجوان نام برد و اظهار داشت: در اين بخش، 8 نمايش با تلفيقي از تئاتر راديويي و صحنه اي با حضور مجموعاً 60 بازيگر و براي اولين بار در كشور به اجرا درمي آيد.
وي همچنين از بخش ميهمان با حضور چهار نفر از اساتيد و پيشكسوتان تئاتر كشور، نام برد و گفت: در اين بخش نيز چهار نمايش به كارگرداني مريم معترف، رضا فياضي، مسلم قاسمي و محمود فرهنگ از پيشكسوتان تئاتر كشور به اجرا درمي آيد كه يكي از آنها اجراي خياباني نيز دارد.
فرجي راه افتادن كارناوال هاي شادي در سطح شهر، اجراي تئاتر خياباني، كارگاه آموزشي توسط سالواتوره تراماتره كارگردان ايتاليايي، نشست تخصصي روان شناسي كودك با موضوع تئاتر، مسابقه نقاشي دانش آموزان، انتشار نشريه روزانه اميد و بولتن جشنواره، رونمايي از 11 جلد كتاب با موضوعات مرتبط با كودك و نوجوان، اجراي 13 نوبت تئاتر در شهرستان هاي استان و شهر همدان توسط دو گروه نمايشي شهرستان هاي را به عنوان برنامه هاي جنبي جشنواره تئاتر كودك و نوجوان همدان اعلام كرد.
گفتني است هفدهمين دوره جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان كشور از 7 تا 11 مهر ماه در همدان برگزار مي شود.

 



رئيس شوراي شهر خوانسار خطاب به وبلاگ نويسان: نگرش مثبت داشته باشيد

خوانسار- خبرنگار كيهان:
نوشتن مطالب انتقادي از عملكرد مسئولان بدون انجام تحقيقات، قضاوت يكطرفه و عدم ارائه راهكاري مناسب موجب بي اعتمادي به آن نويسنده خواهد شد.
رئيس شوراي اسلامي شهر خوانسار در نشستي با وبلاگ نويسان و خبرنگارن شهرستان خوانسار كه با حضور كليه اعضاي شوراي شهر برگزار شد، اظهار داشت: خوانسار يكي از جمله شهرهاي استان اصفهان است كه بيشترين وبلاگ نويس مقيم و غيرمقيم را در اين عرصه به خود اختصاص داده است.
هوشنگ صانعي با بيان اينكه وبلاگ نويسان بايستي حد و مرز وبلاگ نويسي را رعايت كنند، افزود: از وبلاگ نويسان مي خواهيم با تخصصي كردن وبلاگ يا سايت خود و استفاده از مطالب مفيد و پيشنهادات ارزنده با مسئولان شهرستان همكاري و تعامل داشته و موجبات پيشرفت روز افزون محل زندگي خود را فراهم آورند.
وي از بررسي كليه مطالب انتقادي و غيرانتقادي درخصوص مديريت شهري و عملكرد ادارات متبوعه كه در وبلاگ هاي خوانسار مطرح مي شود، خبر داد و افزود: نگرش مثبت به شهر و برآورد ظرفيت هاي آن و پرداختن به موضوع كجا بوديم كجا هستيم و كجا خواهيم بود از ركود شهر، ايجاد جو بدبيني و نااميدي و دلسردي از اقدامات انجام شده و پشيماني سرمايه گذار جهت سرمايه گذاري در شهرستان خواهد كاست و اين امر جز با تلاش مردم و مسئولان و بخصوص قشر جوان و روشنفكري كه در بيشتر وبلاگها و سايت ها قلم مي زنند ميسر نخواهد بود.

 



طراحي نرم افزار «ياد ياران» در اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
نرم افزار «ياد ياران» كارنامه هشت سال دفاع مقدس در قالب مقاله صوت و تصوير و كتابخانه طراحي شد.
از جمله بخش هاي اين نرم افزار مي توان به كتابخانه اي با بيش از 70جلد كتاب و مقاله پيرامون 8سال دفاع مقدس، كارنامه هشت سال دفاع مقدس، معرفي عمليات ها به صورت گويا با استفاده از نقشه و اطلاعات آماري در زمينه هاي مختلف اشاره كرد.
جهاد و دفاع در آموزه هاي ديني شامل بررسي فرهنگ جهاد، ايثار و شهادت در قرآن، نهج البلاغه، صحيفه سجاديه و روايات معصومين(ع)، جلوه هاي فرهنگ عاشورا در 8سال دفاع مقدس، ادبيات و هنر دفاع مقدس به صورت گلچيني از داستان، خاطره، شعر و وصيت نامه از حماسه هشت سال دفاع مقدس از ديگر بخش هاي اين نرم افزار است.
از ديگر قسمت هاي اين نرم افزار مي توان از 313 قطعه گلچين وصيت نامه هاي شهدا، سخنراني خاطرات و صداهاي ماندگار، بيش از 1200 قطعه عكس در موضوعات رهبري، روحانيت، آزادگان، عبادت، جوانان و جهاد نام برد.
اين نرم افزار به همت مركز تحقيقات رايانه اي حوزه علميه اصفهان طراحي شده است. اين مركز بيش از اين نيز نرم افزارهايي همچون ستارگان بقيع، باب العلم سقاي معرفت، كريمانه، ريحانه و فيض تمام ارائه كرده بود.

 



با معرفي نفرات برتر جشنواره بين المللي كاريكاتور تبريز به كار خود پايان داد

تبريز -خبرنگاركيهان:
دهمين جشنواره بين المللي كاريكاتور درشهرستان تبريز با معرفي نفرات برتر به كار خود پايان داد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي در بخش ويژه «كار» «شهرام رضايي» از ايران، «حوكايخيائو» از چين و «ناتاسا راسويك» از كرواسي به عنوان نفرات برتر شناخته شدند.
«جي تت كوئستانا» از اندونزي، «ران تنگلي» از چين، «ناصر مقدم» از ايران، «محمد قهرمان» از تركيه و «لوس ورنيمن» از بلژيك نيز به عنوان نفرات برتر شناخته شدند.
دربخش آزاد نيز مجيد صالحي از ايران به عنوان نفر اول انتخاب شد و هيئت داوران هيچ يك از آثار را شايسته مقام دوم و سوم ندانستند.
«اندره برساني» از ايتاليا، «جواد تكجو»، «عباس فلاح»، و «عليرضا پاكدل» از ايران «راعد خليل» از سوريه به عنوان نفرات برگزيده بخش آزاد انتخاب شدند.
شايان ذكر است دهمين جشنواره كاريكاتور تبريز با شركت هزارو 51 اثر از 273 كاريكاتوريست خارجي و 251 كاريكاتوريست داخلي و حضور 42كشور جهان به كار خود پايان داد.

 



چهارمين نمايشگاه كتاب كردستان به پايان راه رسيد

سنندج- خبرنگاركيهان:
سرانجام پس از يك هفته فعاليت پرجنب وجوش و پرخاطره وحضور بيش از 120هزارنفر بازديدكننده چهارمين نمايشگاه بزرگ كتاب كردستان نيز به پايان راه رسيد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان درمراسم اختتاميه اين نمايشگاه گفت: استقبال بسيار گرم و خوب مردم علاقه مند به كتاب و كتابخواني از سراسراستان و حتي استان هاي همجوار ما را بر آن داشت تا با همكاري معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و موسسه نمايشگاه هاي فرهنگي كشور و استانداري كردستان و ديگر سازمان ها در تدارك برپايي نمايشگاه كتاب درسال آينده باشيم.
«قباد ميمنت آبادي» گفت: فضاي فعلي نمايشگاه هرچند با استقبال گرم و بياد ماندني مردم همخواني نداشت ولي دستاورد مناسبي براي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان بود تا محل وفضاي مناسب تري براي نمايشگاه درسال هاي آينده ايجاد نمايد.
وي افزود: ترويج، توسعه، بسط و گسترش كتاب وكتابخواني دراستان و تبادل تجربه ناشران استان با ساير ناشران سراسر كشور از اهداف برگزاري اين نمايشگاه بود.
ميمنت آبادي ابراز اميدواري كرد اين حركت بزرگ فرهنگي زمينه ساز شكل گيري ديگر فعاليت هاي فرهنگي در استان باشد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان از حضور بيش از 120هزار نفر بازديدكننده از نمايشگاه خبر داد وگفت: 25هزار عنوان كتاب درمعرض نمايش قرارگرفت كه 500 عنوان از اين تعداد حاصل زحمات ناشرين استان كردستان بود.
وي افزود: دوميلياردو 500 ميليون ريال بن كتاب و بيش از يك ميليارد و 300 ميليون ريال فروش نقدي و در نهايت نزديك به چهارميليارد ريال كتاب درنمايشگاه به فروش رفته است.

 



با ارائه پانزده اثر؛
حوزه هنري زنجان حضوري پربار در ششمين جشنواره رويش را تجربه مي كند

زنجان - خبرنگار كيهان:
حوزه هنري استان زنجان با ارائه پانزده اثر در ششمين دوره جشنواره فيلم هاي كوتاه ديني رويش حضوري پربار را تجربه مي كند.
به گزارش روابط عمومي حوزه هنري استان زنجان، يازده فيلم داستاني، يك مستند به همراه سه اثر پويانمايي، حاصل تلاش كارگردانان زنجاني است كه در قالب داستاني و با موضوعات مذهبي، اجتماعي و اعتقادي در اين دوره از جشنواره ارائه مي شود.
فيلم هاي «بازي آخر» و «آواي خوشبختي» به كارگرداني ابوالفضل گلفام، «نامه ام را خدا مي خواند» به كارگرداني داود فلاح زاده، «هياهو براي هيچ» به كارگرداني حسن بيات، «فرشته ها نااميد نخواهند شد» به كارگرداني علي سعيدي، «پيداي پنهان» به كارگرداني سحر جعفري زاد، «شكوفه هاي انار» به كارگرداني مهدي شعاعيون، «ايستگاه» به كارگرداني حاتم معصومي، «و اما بعد» به كارگرداني حسين خان بابايي، «ليلاج» به كارگرداني پرويز حسيني، «طواف موعود» و مستند «اسرار عشق و مستي» به كارگرداني حميد بيگلي به همراه سه اثر پويانمايي «لحظه موعود» ساخته رضا نصيري و «مسجد محله» و «توهم» به كارگرداني خسرو ناجي، جهت حضور در اين دوره به دبيرخانه جشنواره رويش ارسال شد.
اين آثار با تلاش هنرمندان حوزه هنري توليد و آماده حضور در اين جشنواره شده است.
گفتني است ششمين دوره جشنواره فيلم هاي كوتاه ديني رويش با حضور حوزه هنري مراكز استان ها آذرماه سال جاري در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

 



در ساري برپا شد؛
برگزاري هشتمين جشنواره سراسري شعر و داستان جوان

ساري- خبرنگار كيهان:
مراسم افتتاحيه هشتمين جشنواره سراسري شعر و داستان جوان با عنوان «از آسمان سبز» به همت حوزه هنري استان مازندران صبح چهارشنبه 24 شهريورماه با حضور يكصد و سي شاعر برگزيده كشور در شهر ساري با پيام استاندار مازندران برگزار شد.
سيدعلي اكبر طاهايي ضمن اشاره به تاثيرات ادبيات در شكل گيري فرهنگ و تمدن هركشور گفت: ادبيات درهر كشور نمايان گر آرمان ها، خواسته ها و فرهنگ و تمدن مردمان آن است.
وي در ادامه با اشاره به جايگاه استثنايي ايران در ادبيات جهان افزود: شعر و ادب پارس آنگاه در سپهر ادبيات جهان درخشيد كه نياكان هوشمند و با درايت ما به استقبال دين اسلام شتافتند و از اقيانوس معرفت آن جرعه ها نوشيدند، لذا در پرتو اين معرفت آثاري آفريدند ماندگار، آن گونه كه امروزه همه ملت ها مشتاقانه از فيض آن بهره مندند.
در ادامه محمدپور مدير حوزه هنري مازندران ضمن خيرمقدم به حاضرين از مازندران به عنوان مهد علويان ولايت مدار، عارفان عاشق و هنرمندان دل سوخته نام برده و افزود: مازندران به خود مي بالد كه خواستگاه بزرگاني همچون علامه حسن زاده آملي، جوادي آملي، طالب آملي، نيما يوشيج و سلمان هراتي بوده و امروز افتخار آن را دارد تا ميزبان جوانان فرهيخته اي باشد كه از نام آوران عرصه شعر و داستان كشور هستند.

 



با حضور استاندار يزد كلنگ ساخت دانشكده بهداشت و خوابگاه دانشجويي به زمين زده شد

يزد- خبرنگار كيهان:
با حضور استاندار يزد كلنگ ساخت دانشكده بهداشت و خوابگاه دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي استان به زمين زده شد.
مراسم كلنگ زني دانشكده بهداشت و خوابگاه دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي آيت الله شهيد صدوقي استان يزد با حضور استاندار، معاونين و جمعي از مسئولان استان در مجموعه پرديس اين دانشگاه برگزار شد.
محمدرضا فلاح زاده در مراسم افتتاح اين طرح ها با اشاره به اجراي پروژه هاي مختلف در زمينه هاي راه و ترابري، كشاورزي، صنعتي، حمل و نقل و بهداشتي در استان اظهار اميدواري كرد: با توسعه و تجهيز امكانات آموزشي گامي موثر در راستاي پيشرفت و توسعه دانشگاه علوم پزشكي آيت الله شهيد صدوقي برداشته شود.

 



از سوي نهاد كتابخانه هاي عمومي استان يزد؛
معرفي كتاب هاي مورد تاكيد رهبر انقلاب درحوزه دفاع مقدس

يزد-خبرنگاركيهان:
مديركل نهاد كتابخانه هاي عمومي استان يزد از معرفي كتاب هاي مورد عنايت و تاكيد رهبر معظم انقلاب درحوزه دفاع مقدس خبر داد.
سيدمحمد حسن علايي گفت: درحوزه دفاع مقدس آثار بسياري توسط نويسندگان مختلف خلق شده اما برخي از آثار آن گونه كه شايسته است به اصل دفاع مقدس نپرداخته اند از اين رو ممكن است مطالعه آنها نتواند مطالب مورد نياز به مخاطبان علاقه مندان به آگاهي از آن دوران طلايي را ارائه دهد.
وي افزود: تعدادي از كتاب هاي حوزه دفاع مقدس از سوي رهبر معظم انقلاب مورد تاكيد و عنايت قرارگرفته است و ايشان درمورد هريك از آنها نظراتي ارائه كرده اند و معتقد بودند كه اين كتاب ها بايد درهمه خانه ها موجود باشد.
علايي درمورد عناوين كتاب ها اظهار داشت: دا، خط فكه، خاك هاي نرم كوشك، زنده باد كميل، پا به پاي ياران، فرمانده من، همپاي صاعقه، جشن حنابندان، مدال و مرخصي، فرهنگ جبهه، نجيب، دشت شقايق ها، عبور از آخرين خاكريز، خداحافظ كرخه، جنگ پابرهنه و نوني صفر از كتاب هاي مورد عنايت و تاكيد رهبر انقلاب هستند.
مديركل نهاد كتابخانه هاي عمومي استان يزد بيان داشت: اين كتاب ها درتمام كتابخانه هاي عمومي استان يزد موجود است و علاقمندان به داستان هاي دوران دفاع مقدس مي توانند اين كتاب را از تمام كتابخانه هاي عمومي سطح استان يزد تهيه كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14