(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 8 مهر 1389- شماره 19753

حديث دشت عشق
بهانه اي براي ناكامي نداريم سعيدلو: در بازي هاي آسيايي بيشتر از دوره هاي قبل مدال مي گيريم
اخبار كوتاه از فوتبال
كانتينرهايي كه در ورزشگاه آزادي خاك مي خورد
ضرر و زيان ميلياردي ورزش بابت خريد و فروش روغن نباتي!
مشحون براي حل مشكل حدادي و كاظمي به آمريكا مي رود
 جذب مربيان خارجي در تيم هاي ملي بسكتبال
اعزام تيم ملي دووميداني به گوانگجو با 20 ورزشكار
ركابزنان در حسرت ساخت پيست هاي تخصصي بازنشسته مي شوند
ايران- برزيل؛ در انتظار تأييد شوراي ورزش ابوظبي
تيم واليبال اميد ايران در تورنمنت امارات
خواندني از ورزش ايران
استقبال پرشور قائم شهري ها از بهداد سليمي
انتقاد از فدراسيون دووميداني
پايان هفته نخست ليگ واترپلو
كميته ملي المپيك در انتظار سعيدلو
سفر پينگ پنگ بازان به مجارستان
بازگشت تيم ملي تكواندو از انگليس
رقابت تيراندازان داخلي و خارجي
اردوي تركيه تيم ملي بسكتبال قطعي نيست
شنبه، آغاز تمرينات تيم ملي وزنه برداري
برگزاري ليگ كشتي به نام خليج فارس
مجددا در مسير موفقيت گام برداشتيم
افق هاي روشن در وزنه برداري پديدار شد
اخبار فوتبال جهان



حديث دشت عشق

به مناسبت هفتمين شب عروج سردار رشيد سپاه اسلام «مرتضي (ايرج) ري شهري»
پايان انتظار 30 ساله

انقلاب كه شد ايرج 16 سال داشت و كوروش 14 سال. از بركت انقلاب، ملت ايران «الهي» شده بود آن چنان كه امام عزيز(ره) به مسئولان نهيب زدند: «قدر اين جلوه الهي را بدانيد» و ايرج و كوروش دو نمونه نوراني از اين جلوه الهي بودند. جنگ كه شد ايرج به سپاه اهواز رفت و از آنجا پا به عرصه فداكاري و رشادت و شهادت در جبهه ها گذاشت و تا روز آخر يك پاي ثابت جبهه ها بود، و كوروش هم در پايگاه بسيج مسجد امام زين العابدين(ع) اهواز، مترصد فرصتي براي عزيمت به جبهه بود كه اين فرصت را از سال دوم جنگ به دست آورد و شد بسيجي پاكباز اسلام.ايرج در لباس پاسداري، و كوروش در كسوت بسيجي اسلام، نام هايشان را شايسته كسوتي كه به تن كرده بودند نمي دانستند. پيوند با ارزش هاي انقلاب و گره خوردن با فرهنگ متعالي جهاد و مقاومت و شهادت، هويتي به آنها داده بود كه «ايرج» و «كوروش» هرگز نمي توانست نماد آن هويت و معنويت باشد؛ «پاسداري اسلام» كجا و «ايرج» كجا!؟ لحظه شماري براي در آغوش كشيدن شاهد شهادت كجا و «كوروش» ناكجاآباد كجا!!؟
ايرج و كوروش كه حال شان عوض شده بود، نام شان را هم عوض كردند. ايرج نام «مرتضي» را برگزيد و كوروش هم شد «مصطفي»، و هر دو با همين نام ها در ميان هم رزمان پاسدار و بسيجي خود شهره شدند.
«مصطفي» اسفند 1363 (در عمليات بدر) به همراه جمع ديگري از بسيجي هاي پايگاه مسجد امام زين العابدين(ع) اهواز به شهادت رسيد و «مرتضي» تا روز آخر جنگ در جبهه ماند، بارها طعم جراحت را چشيد و تا مرز شهادت پيش رفت اما سعادت شهادت و پيوستن به «مصطفي» و ديگر ياران و هم رزمان شهيدش را نيافت تا... هفته گذشته، درست در آغاز سي امين سالگرد حماسه دفاع مقدس ملت ايران- كه «مرتضي» جزيي از حماسه همه آن دوران است- سردار رشيد سپاه اسلام «مرتضي ري شهري» پس از تحمل يك دوران دشوار و طاقت فرساي رنج و بيماري، سرانجام شاهد مقصود را به آغوش كشيد و به «مصطفي» و ديگر شهيدان سرفراز سپاه اسلام پيوست و جاودانه شد.
مراسم بزرگداشت شهادت سردار دلاور سپاه اسلام مرتضي (ايرج) ري شهري شنبه ساعت 4 بعدازظهر در شهرك شهيد محلاتي تهران برگزار خواهد شد و بازماندگان دوران طلايي دفاع مقدس، ياد و خاطره مصطفي (كوروش) و مرتضي (ايرج) ري شهري را گرامي خواهند داشت.

 



بهانه اي براي ناكامي نداريم سعيدلو: در بازي هاي آسيايي بيشتر از دوره هاي قبل مدال مي گيريم

سرويس ورزشي-
پيش بيني رئيس سازمان تربيت بدني اين است كه در بازي هاي آسيايي گوانگجو عملكرد كاروان ورزشي كشورمان موفقيت آميز خواهد بود و نتايجي بهتر از دوره هاي گذشته كسب خواهيم كرد.
علي سعيدلو كه به تازگي از كشور ايتاليا بازگشته است ظهر روز گذشته در حاشيه جلسه هيأت دولت در مورد پيش بيني اش در ارتباط با وضعيت تيم هاي ايراني در مسابقات گوانگجو گفت: پيش بيني مي كنم كه از دوره هاي قبل مدال هاي خوش رنگ تر و با تعداد بيشتري بگيريم.
سعيدلو در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص بازي هاي آسيايي و آمادگي تيم ها جهت حضور در اين رقابت ها گفت: در حقيقت با توجه به اقدامات و تصميمات اتخاذ شده بهانه اي نداريم كه در گوانگجو نتيجه اي غيرمتعارف بگيريم مگر اينكه شرايط خاصي پيش بيايد.
سعيدلو از موفقيت احتمالي در بازي هاي آسيايي مي گويد اما هنوز ليست تيم ها و نفراتي كه قرار است به چين سفر كنند نهايي نشده است. چندي قبل دبير كميته ملي المپيك اعلام كرد: تعيين اينكه كدام تيم ها به گوانگجو مي روند و يا اينكه چه ورزشكاراني حق شركت دارند واقعاً سخت است. قرار است در اين خصوص جلسه اي بارئيس سازمان تربيت بدني داشته باشيم تا ليست نفرات اعزامي را نهايي كنيم.
البته از حالا مشخص است كه ملاك اصلي براي انتخاب نفرات و تيم هاي اعزامي چيست. كميته ملي المپيك در اين خصوص صراحتاً اعلام داشته مدال آوري مهمترين ملاك براي اعزام ها هستند. با اين خصوص همه چيز پس از جلسه مسئولان ارشد كميته ملي المپيك و سازمان تربيت بدني مشخص مي شود.
تا پيش از اين حضور بسكتبال، بوكس، شمشيربازي، فوتبال مردان، جودو، ووشو، شطرنج، تكواندو، واليبال، كشتي (فرنگي و آزاد)، كاراته، دووميداني، قايقراني، تيراندازي، وزنه برداري، دوچرخه سواري و كبدي در بازي آسيايي قطعي شده بود.
شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي 21 آبان ماه در گوانگجو آغاز شده و تا 6 آذرماه ادامه خواهد داشت. كميته ملي المپيك در فهرست اوليه خود 33 رشته، 329 ورزشكار مرد و 96 ورزشكار زن را براي سفر به چين معرفي كرده است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

توقف ذوب آهن برابر راه آهن
تيم فوتبال ذوب آهن پس از نمايشي خوب در ليگ قهرمانان آسيا و صعود به مرحله نيمه نهايي، عصر روز گذشته (چهارشنبه) در ديدار عقب افتاده اش از هفته نهم ليگ برتر مقابل تيم فوتبال راه آهن قرار گرفت اما نتوانست نتيجه اي بهتر از تساوي بدون گل كسب كند. ذوب آهن پس از اين بازي 20 امتيازي شد تا همچنان با دو امتياز اختلاف نسبت به تيم دوم جدول يعني پيروزي صدر جدول را در اختيار داشته باشد.
برزيل دوست داشت با ايران در تهران بازي كند
مدير رسانه اي تيم ملي فوتبال برزيل گفت: مي دانيم مردم ايران علاقه زيادي به فوتبال دارند و ما نيز دوست داشتيم در تهران با تيم ملي ايران بازي مي كرديم. رودريگو پايوا مدعي شده مانو منسز سرمربي برزيل تلاش كرده ستاره هاي اين كشور را به تيم دعوت كند به جز باشگاه هاي برخي بازيكنان كه با حضور آنها در تيم ملي مخالفت كردند، مانند كاكا كه به علت مصدوميت جزئي با مخالفت باشگاه رئال مادريد مواجه شد.
دلايل تساوي ايران از زبان سرمربي تيم ملي
افشين قطبي سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان درتوجيه نتيجه تساوي ايران برابر عمان گفت: هر دو تيم خوب و دونده بازي كردند. در اين مسابقه به هفت بازيكن اصلي بازي با بحرين، استراحت دادم چرا كه مي ترسيدم برخي از آنها كارت زرد بگيرند و براي مراحل بالاتر با مشكل روبرو شويم.ما در حال ساختن يك تيم كامل براي جام ملت هاي آسيا هستم. جوانان مستعدي كه از آنها صحبت كرديد، آينده سازان تيم ملي هستند كه شاهد درخشش آنها در جام ملت ها خواهيد بود.گفته هاي قطبي در حالي مطرح مي شود كه منصوريان دستيار او دليل بازي ضعيف تيم ملي برابر عمان را غرور كاذب بازيكنان مي داند.
بازگشت قلعه نويي به تمرينات سپاهان
امير قلعه نويي سرمربي تيم فوتبال سپاهان روز گذشته در تمرين سپاهان حضور پيدا كرد. سرمربي سپاهان كه اوايل هفته جاري به علت عمل مينيسك پايش در بيمارستان بستري شده بود از روز گذشته بر سر تمرينات تيم خود حضور يافت تا آماده آغاز دوباره ليگ شود.
غيبت تمام مسئولان فدراسيون در مراسم گراميداشت روز داور
مراسم تقدير از داوران فوتبال تهران در حالي در ميان استقبال داوران و پيشكسوتان داوري برگزار شد كه حتي يكي از مسئولان فدراسيون فوتبال در اين مراسم شركت نكرد كه اين بي توجهي با انتقاد داوران و مسئولان هيئت تهران روبرو شد. اين مراسم سه شنبه شب به مناسبت گراميداشت روز داور و در ميان استقبال باشكوه جامعه داوري فوتبال كشور در سالن امام علي آموزش و پرورش منطقه 5 تهران برگزار شد.
تيم ملي فردا به ميدان مي رود
مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتبال غرب آسيا از روز جمعه هفته جاري با برگزاري دو ديدار در ورزشگاه ملك عبدالله شهر امان آغاز مي شود. در نخستين بازي اين روز تيم ملي فوتبال كشورمان به مصاف تيم نخست گروه سوم كه احتمالا عراق خواهد بود مي رود.
2013 پايان عمر حرفه اي استاديوم تختي انزلي
طبق اعلام كنفدراسيون فوتبال آسيا و تأكيد عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ استاديوم تختي انزلي از سال 2013 جهت ميزباني بازي هاي ليگ برتر قابل استفاده نمي باشد و اجازه بازي در آن داده نخواهد شد و در صورت عدم ساخت استاديوم جديد پروانه حرفه اي باشگاه ملوان از سوي اي اف سي صادر نخواهد شد.
جدايي محمدي از استقلال
دروازه بان استقلال تصميم گرفته تا پايان فصل از اين تيم جدا شود. محمد محمدي گفت: دوست دارم در سال هاي آخر فوتبالم جايي بازي كنم كه آرامش داشته باشم و حاشيه اي هم وجود نداشته باشد. به همين دليل اين احتمال وجود دارد در پايان فصل از استقلال بروم.
طالب لو اردوي آبي پوشان را ترك كرد
دروازه بان تيم فوتبال استقلال سه شنبه شب با اجازه كادرفني اردوي كردان را ترك كرد. وحيد طالب لو كه روز پنجشنبه مراسم ازدواج خود را برگزار مي كند، براي رسيدگي به امور شخصي خود با اجازه از كادرفني استقلال محل اردو را ترك مي كند تا در كنار آبي پوشان نباشد. اردوي استقلالي ها در كردان روز گذشته به پايان رسيد.
شمارش معكوس قطر براي آغاز جام ملت هاي آسيا
ساعت بزرگي روز گذشته در شهر دوحه با حضور نماينده رئيس فدراسيون فوتبال رونمايي شد كه شمارش معكوس براي افتتاحيه مسابقات در قطر را نشان خواهد داد. مسابقات جام ملت هاي آسيا از 99 روز ديگر به ميزباني قطر آغاز خواهد شد.
خوشحالي امارات از ميزباني ديدار ايران و برزيل
محمد خلفان الرميثي رئيس فدراسيون امارات در كنفرانس مطبوعاتي با اعلام خرسندي از برگزاري ديدار بين تيم هاي ايران و برزيل در ابوظبي اظهار كرد با توافقي كه بين فدراسيون ايران صورت گرفته شده ديدار دوستانه بين تيم هاي ايران و برزيل در روز هفتم اكتبر در باشگاه مدينه زايد در شهر ابوظبي برگزار خواهد شد.

 



كانتينرهايي كه در ورزشگاه آزادي خاك مي خورد
ضرر و زيان ميلياردي ورزش بابت خريد و فروش روغن نباتي!

برخي حوزه هاي ورزش براي بدست آوردن بودجه چند ميليوني خود بايد مشقت هاي بسياري را متحمل شوند اما در بخش هاي ديگر براي يك معامله تجاري ضرر ميلياردي متوجه ورزش مي شود.
به گزارش ايسنا روز گذشته سيدرضا عاصمي مديرعامل صندوق حمايت از قهرمانان ورزش به پرونده اي اشاره داشت كه تا به امروز خبر يا مطلبي در خصوص آن به بيرون درز نكرده بود. وي گفت: صندوق حمايت از قهرمانان حدود 7ميليارد تومان مطالبات مالي وصول نشده دارد. به عنوان مثال از سال 86در معامله روغن نباتي حدود يك ميليارد و 400ميليون تومان پول از خريد و فروش روغن از دست داده است. اما ضرر و زيان ها تنها به اين بخش محدود نمي شود. عاصمي با اشاره به خريد 6ميلياردي ال اي دي براي بازي هاي كشورهاي اسلامي توسط صندوق تأكيد كرد: متأسفانه بازي هاي كشورهاي اسلامي انجام نشد. خريد ال اي دي به مبلغ 6ميليارد تومان رقم كلاني است. ما به زحمت تعهدات مان را انجام داديم. البته بخش عمده اي از قرارداد پرداخت شده بود. اكنون 12كانتينر با بار ال اي دي در مجموعه ورزشي هستند كه برخي از آن ها حتي به درد نمي خورد. تمام اين مطالب در شرايطي مطرح مي شود كه در گذشته انتقادات بسياري به نحوه عملكرد صندوق وارد بود اما گويا در دوره جديد رويه اين نهاد غير دولتي تغيير كرده و توجه بيشتر به قهرمانان در اولويت قرارگرفته تا جايي كه براي مدال داران المپيك مبلغ يك ميليون و چهارصد هزارتومان به عنوان حقوق ماهيانه درنظر گرفته شده است.

 



مشحون براي حل مشكل حدادي و كاظمي به آمريكا مي رود جذب مربيان خارجي در تيم هاي ملي بسكتبال

مدير تيم هاي ملي بسكتبال از به كارگيري چند مربي خارجي در تيم هاي ملي خبر داد.
رضا مشحون گفت: در جريان رقابت هاي جام جهاني در تركيه با دستيار تيم ملي كرواسي مذاكره اي داشتيم و قرار است اين مربي به زودي براي هدايت تيم هاي پايه، به ويژه استعداديابي در ايران حاضر شود. همچنين «وسلين ماتيچ» سرمربي تيم ملي بزرگسالان به دنبال يك مربي آناليزور و بدنساز از كشور صربستان است كه اميدواريم با حضور اين مربي بتوانيم ضعف تيم ملي بسكتبال در زمينه قدرت بدني را حل كنيم.مدير تيم هاي ملي بسكتبال ادامه داد: رئيس سازمان تربيت بدني پس از حضور در رقابت هاي جهاني در بسكتبال، اين اجازه را به ما داده و اين بودجه را فراهم كرده تا بتوانيم سه مربي خارجي خوب را براي بسكتبال كشورمان به كار بگيريم.
وي در مورد احتمال حضور نداشتن حامد حدادي و ارسلان كاظمي در قالب تيم ملي براي حضور در بازي هاي آسيايي گوانگجو گفت: طبق قوانين دانشگاه ها و باشگاه هاي آمريكا، اين دو بازيكن اجازه حضور در تيم ملي براي حضور در بازي هاي آسيايي ندارند، اما قرار است اگر نتوانيم در روزهاي آينده مذاكره اي مثبت را داشته باشيم، محمود مشحون به عنوان رئيس فدراسيون شخصا به آمريكا برود و با مسئولان حدادي و كاظمي براي اجازه مرخصي به آن ها مذاكره كند.

 



اعزام تيم ملي دووميداني به گوانگجو با 20 ورزشكار

فدراسيون دووميداني اسامي 20 دووميداني كار را براي حضور در بازي هاي آسيايي گوانگجو اعلام كرد.
فدراسيون دووميداني تصميمي گرفت با 16 دووميداني كار مرد و 4 زن در شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي در گوانگجو شركت كند. براساس اعلام فدراسيون دووميداني اسامي نفرات اعزامي به شرح زير است:
1- احسان حدادي، 2-محمد صميمي، 3-محمود صميمي (البته بنا بر قوانين، دو تن از اين سه مي توانند در بازي هاي آسيايي شركت كنند)، 4-سجاد مرادي، 5-امير مرادي، 6-روح اله عسگري، 7-امين نيكفر، 8-هادي سپهرزاد، 9-سجاد هاشمي، 10-رضا بوعذار، 11-ادوارد مانگاسار، 12-محمدمحسن رباني، 13-مهدي روايي، 14-كاوه موسوي، 15-محمد ارزنده يا بهروز سيستاني (مشروط)، 16-كيوان قنبرزاده، 17-مريم طوسي، 18-ليلا رجبي، 19-سپيده توكلي و ليلا ابراهيمي
همچنين قرار است سيد مصطفي كريمي به عنوان رئيس فدراسيون و سرپرست كل تيم، عيدي عليجاني به عنوان مدير تيم هاي ملي و سرمربي و عليرضا رضايي به عنوان سرپرست در اين رقابت ها حاضر باشند.
عبدالصادق گرگاني نيز به عنوان مربي دوها و كيم بوخانسف به عنوان مربي پرتابها در كنار آذردخت نياززاده به عنوان سرپرست بانوان و نصرت كردبچه به عنوان مربي بانوان، تيم ايران را در اين بازي ها همراهي مي كنند.

 



ركابزنان در حسرت ساخت پيست هاي تخصصي بازنشسته مي شوند

رئيس فدراسيون دوچرخه سواري با انتقاد از روند كند و تا حدي متوقف شده ساخت پيست هاي تخصصي اين رشته در كشور گفت: ركابزنان ما بعد از 14سال در حسرت ساخت اين پيست ها بازنشسته مي شوند.
علي زنگي آبادي با اشاره به تكميل نشدن 5پيست تخصصي دوچرخه سواري در كشور گفت: سازمان تجهيز به ما قول داده بود تا اسفندماه حداقل يك تا دو پيست بتني را به ما تحويل دهد اما تا به امروز اين مهم تحقق نيافته است.
وي تصريح كرد: استارت ساخت برخي از اين پيست ها 14سال پيش زده شده است يعني زمانيكه ورزشكاري مانند قادر ميزباني كار حرفه اي خود را شروع كرده است. الان يك نسل از دوچرخه سواري ما در حال خروج از اين رشته است و به عبارتي برخي ركابزنان ما بعد از 14سال در حسرت ساخت پيست هاي چوبي در حال بازنشسته شدن هستند!

 



ايران- برزيل؛ در انتظار تأييد شوراي ورزش ابوظبي

فدراسيون فوتبال امارات تأييد كرد كه تيم هاي ايران و برزيل 15 مهر در ابوظبي به مصاف هم مي روند.
يك روزنامه اماراتي نوشت: سه ماه تا آغاز رقابت هاي جام جهاني باشگاه ها وقت باقي است اما هواداران اماراتي مي توانند شاهد ديدار برزيل- قهرمان 5 دوره جام جهاني و ايران باشند.
فدراسيون فوتبال امارات تأييد كرده كه از سوي ايران نامه اي آمده كه به موجب آن درخواست شده ديدار تيم ايران برابر برزيل در ابوظبي برگزار شود. اين بازي 7 اكتبر (15 مهر) و در ورزشگاه 50 هزارنفري بن زايد برگزار مي شود. دبيركل فدراسيون فوتبال امارات در اين باره گفت: ما از سوي فدراسيون فوتبال ايران نامه اي دريافت كرديم كه در اين نامه آنها از ما خواسته بودند كه ديدار دوستانه اي را برابر برزيل در ابوظبي برگزار كنند. با اين حال ما هنوز جزييات برنامه اين بازي را دريافت نكرده ايم و بايد ما آن را (جزييات) تاييد كنيم.عبدالله افزود: «چيزهاي زيادي نظير مسائل لجستيكي و امنيتي وجود دارد كه بايد در زماني كوتاه براي آنها برنامه ريزي كنيم اما قبل از آن به تأييديه شوراي ورزش شهر ابوظبي نياز است.»
دبيركل فدراسيون فوتبال امارات با بيان اينكه پاسخ امارات به برزيل براي انجام بازي دوستانه بين دو تيم منفي بوده است، گفت: «ما قادر به انجام اين بازي نخواهيم بود چرا كه برنامه مان از قبل پر شده و بايد با آنگولا و شيلي بازي كنيم.»

 



تيم واليبال اميد ايران در تورنمنت امارات

تيم واليبال اميد ايران به نمايندگي از ايران در مسابقات جام شيخ راشد امارات كه از 16 تا 21 مهرماه برگزار مي شود شركت مي كند.
دوازدهمين دوره مسابقات رقابت هاي جام شيخ راشد امارات از 16 تا 21 مهرماه با شركت تيم هاي ايران، تونس، هند، پاكستان، لبنان و امارات در سالن باشگاه الشباب امارات در دوبي برگزار مي شود. تيم واليبال اميد به نمايندگي از ايران در اين رقابت ها شركت مي كند. اين مسابقات به صورت دوره اي برگزار مي شود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ با تصميم كميته فني آرش ميراسماعيلي به عنوان جودوكار وزن 66- كيلوگرم اعزامي ايران به بازي هاي آسيايي گوانگجو انتخاب شد.
¤ علي مجدآرا با راي اعضاي مجمع به عنوان رئيس جديد فدراسيون ورزش هاي همگاني براي چهار سال آينده انتخاب شد.
¤ اميرحسين آيت اللهي در حاشيه اجلاس جهاني شنا با رئيس فدراسيون جهاني شنا- فينا -ديدار كرد.
¤ باقرزاده رئيس فدراسيون شمشيربازي در حكمي انوش جهاني را به عنوان مشاور و سرپرست كل تيم هاي ملي منصوب كرد.
¤ علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك ايران روز گذشته نشستي را با رئيس ونايب رئيس فدراسيون تيراندازي بلغارستان برگزار كرد.

 



استقبال پرشور قائم شهري ها از بهداد سليمي

قائم شهر- خبرنگاركيهان:
بهداد سليمي، قوي ترين مرد سال 2010 جهان وارد زادگاهش قائم شهر شد.
بهداد سليمي وزنه بردار جوان قائم شهري كه در مسابقات قهرماني وزنه برداري بزرگسالان جهان در سال 2010 به عنوان قوي ترين مرد جهان لقب گرفت، در ميان استقبال گرم و پرشور مسئولان و مردم قهرمان پرور و قدرشناس مازندران وارد زادگاهش قائم شهر شد.
در مراسم استقبال از اين قهرمان پرافتخار جهان كه معاون سياسي امنيتي استانداري مازندران، فرماندار و شهردار قائم شهر و جمعي از مسئولان ورزشي استان و خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران و آحاد مردم ورزش دوست استان و قائم شهر حضور داشتند، از بهداد سليمي قهرمان نامي جهان به شايستگي تجليل شد.
گفتني است خانواده هاي محترم شهدا از جمله مادر سه شهيد طبري، مادر دو شهيد موسوي و برادر سه شهيد سادات نيا با اهداي دسته گل از بصيرت بالا، اهتمام و تكريم اين قهرمان به مقام شامخ شهيدان در تبعيت از رهبر معظم انقلاب تجليل كردند.

 



انتقاد از فدراسيون دووميداني

پرنده پرش سه گام ايران با انتقاد از رويه فدراسيون دووميداني گفت: مگر چه امكاناتي به ما داده اند كه مي خواهند به ركوردهاي مورد نظر هم دست يابيم. عليرضا حبيبي ضمن بيان اين مطلب گفت: رقابت هاي انتخابي گوانگجو هم مانند مسابقات انتخابي و ركوردهاي بازي هاي داخل سالن آسيا شده است. سال گذشته در تمام مراحل ليگ بالاي 16 متر و 10 سانتيمتر ركورد زدم و مطمئنا اين حق مسلم من بود كه به مسابقات داخل سالن آسيا بروم اما مثل اينكه مسئولان فدراسيون دووميداني منتظر بودند تا در يك مرحله از رقابت ها عملكرد خوبي نداشته باشم و به اين بهانه نام مرا از تركيب تيم خارج كنند. وي افزود: من به غير از پرش سه گام در پرش طول و ارتفاع و دوهاي امدادي هم فعاليت مي كنم اما تمام هدفم شكستن ركورد پرش سه گام ايران است و تا اين كار را انجام ندهم از اين ماده خداحافظي نخواهم كرد.

 



پايان هفته نخست ليگ واترپلو

هفته نخست بيستمين دوره رقابت هاي واترپلوي ليگ برتر باشگاه هاي كشور با انجام سه ديدار در شهرهاي مختلف به پايان رسيد. هفته اول دور رفت بيستمين دوره مسابقات واترپلوي ليگ برتر باشگاه هاي كشور با برگزاري يك ديدار بين تيم هاي فولاد ماهان اصفهان و نفت و گاز گچساران آغاز شد كه در اين بازي نماينده اصفهان با نتيجه 10 بر 4 به پيروزي رسيد.
تيم هيئت واترپلوي مشهد در ديگر ديدار هفته نخست موفق شد با نتيجه 9 بر 8 تيم واترپلوي هيئت زنجان را از پيش رو بردارد و در آخرين ديدار نيز تيم واترپلوي تربيت بدني فارس با نتيجه 8 بر 4 تيم واترپلوي هيئت خوزستان را شكست داد.

 



كميته ملي المپيك در انتظار سعيدلو

بررسي هاي كارشناسي نهايي روي رشته هاي اعزامي به گوانگجو هم در كميته المپيك و هم در سازمان تربيت بدني انجام شده و براي معرفي ليست نهايي منتظر برپايي نشست با سعيدلو هستيم. افشارزاده با اعلام اين مطلب اظهارداشت: كميته هاي مختلف ستاد تداركاتي كميته ملي المپيك با بررسي هاي كارشناسي روي تمامي رشته هاي اعزامي به گوانگجو نتايج لازم را به هيات اجرايي كميته گزارش داده اند كه اين گزارش در كنار تحقيقات و بررسي هاي سازمان تربيت بدني ملاك و معيار اعزام تيم ها به گوانگجو خواهد بود . در اولين فرصت اين نشست با حضور مسوولين كميته و نفرات سازمان برگزار خواهد شد ضمن اينكه بايد اعلام كنم با تمهيدات در نظر گرفته شده خوشبختانه ليست اوليه و كاملي را به گوانگجو ارائه داده ايم و قطعا مشكلي بابت تاخير اعلام به ستاد برگزاري نخواهيم داشت.

 



سفر پينگ پنگ بازان به مجارستان

اعضاي تيم ملي پينگ پنگ ايران به منظور شركت در يك دوره مسابقه،هفته آينده راهي مجارستان خواهند شد. تيم ملي پينگ پنگ ايران كه هم اكنون براي برگزاري يك اردو در كشور اتريش بسر مي برد،هفته آينده راهي مجارستان مي شود تا در مسابقات پروتور حرفه اي اين كشور حضور يابد.
ملي پوشان پس از اين رقابت ها به اتريش بازمي گردند و اردوي خود را ادامه بدهند.اعضاي تيم اواخر ماه جاري به ايران بازخواهند گشت.

 



بازگشت تيم ملي تكواندو از انگليس

تيم ملي تكواندو كشورمان كه براي شركت در تورنمنت بين المللي منچستر راهي انگليس شده بود، امروز به ميهن باز مي گردد. تيم ملي تكواندو مردان و زنان كشورمان كه در تورنمنت بين المللي انگليس موفق شد عنوان قهرماني را كسب كند پنجشنبه ساعت 21 از طريق فرودگاه امام خميني (ره) وارد ميهن اسلامي مي شود. تيم كشورمان با كسب دو مدال طلا، چهار نقره و يك برنز در بخش مردان و سه مدال طلا و يك برنز در بخش بانوان به عنوان قهرماني اين مسابقات دست يافت.

 



رقابت تيراندازان داخلي و خارجي

با آغاز رسمي رقابت هاي تيراندازي بين المللي آزاد تهران، 70 تيرانداز خارجي به مصاف 189 تيرانداز ايراني مي روند. تيراندازان 5 كشور قطر، كويت، آذربايجان، امارات و ايتاليا همراه با تيراندازان ايران براي برگزاري رقابت هاي تيراندازي بين المللي آزاد تهران وارد كشورمان شدند تا رقابت خود را در 7 ماده مردان و 6 ماده زنان آغاز كنند.در مجموع 259 تيرانداز در اين رقابت ها با يكديگر پيكار مي كنند.

 



اردوي تركيه تيم ملي بسكتبال قطعي نيست

رضا مشحون زمان دور جديد تمرينات تيم ملي بسكتبال بزرگسالان را از شنبه در سالن بسكتبال ورزشگاه آزادي اعلام كرد و گفت: البته هنوز سفر به تركيه قطعي نيست. ملي پوشان بزرگسال كشورمان هم اكنون در استراحت هستند و دور جديد تمريناتشان را از شنبه دهم مهر ماه در سالن بسكتبال ورزشگاه آزادي از سر مي گيرند. وي افزود: به دنبال تدارك يك اردوي برون مرزي براي بچه ها هستيم ولي هنوز تصميم قطعي در اين مورد اتخاذ نشده است ممكن است اين اردو در تركيه باشد يا جاي ديگر ولي هنوز زمان و مكان آن قطعي نشده است.

 



شنبه، آغاز تمرينات تيم ملي وزنه برداري

دور جديد تمرينات تيم ملي وزنه برداري پس از استراحت 4 روزه ملي پوشان اعزامي به مسابقات جهاني آنتاليا، از روز شنبه هفته اينده در محل كمپ تيم هاي ملي وزنه برداري اغاز مي شود. باقري سرمربي تيم ملي با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اينكه زمان زيادي تا آغاز بازيهاي آسيايي گوانگجو نمانده، فرصتي هم براي استراحت نيست و طبق برنامه ريزي قبلي از شنبه تمرينات را با تمامي نفرات آغاز مي كنيم. البته بهداد سليمي دو روز ديرتر از سايرين به اردو ملحق مي شود. ضمن اينكه من قصد دارم از نفرات جديدي كه پتانسيل رقابت با ملي پوشان را دارند دعوت كنم تا تيم ملي وزنه برداري با آمادگي بيشتري در مسابقات اسيايي شركت كند.

 



برگزاري ليگ كشتي به نام خليج فارس

رقابت هاي ليگ دسته اول كشتي آزاد و فرنگي باشگاه هاي كشور با نام خليج هميشگي فارس برگزار مي شود. رقابت هاي ليگ دسته اول كشتي آزاد و فرنگي باشگاه هاي ايران در حالي با حضور 14 تيم از روز سيزدهم مهرماه آغاز مي شود كه با تصميم مسئولان فدراسيون كشتي، اين رقابت ها با نام خليج هميشگي فارس برگزار خواهد شد.
رقابت هاي ليگ دسته اول كشتي باشگا ه هاي كشور با حضور 9 تيم در رشته كشتي آزاد و 5 تيم در رشته كشتي فرنگي پس از 2 سال وقفه از سر گرفته مي شود.

 



اخبار فوتبال جهان

تاثير آقاي خاص روي بنزما
مهاجم فرانسوي رئال مادريد گفت: مورينيو مدبرانه ذهنيت مرا در فوتبال تغيير داده است. كريم بن زما عنوان كرد: مورينيو مربي بسيار بزرگي است. از اين كه افتخار شاگردي او را دارم، بر خود مي بالم. وي افزود: پيش از آمدن مورينيو، حتي در زماني كه عضو رئال بودم، نگاهي محدود به فوتبال داشتم؛ اما به من آموخت تا هنرمندانه فوتبال را وارد زندگي خود كنم و بدانم كه زندگي هم مثل فوتبال تا آخرين دقيقه ارزشمند است. هميشه زير ذره بين مردم هستيم؛ حتي در زندگي شخصي خود. بن زما اظهار داشت: ماجرايي كه روزنامه هاي فرانسوي براي من درست كردند، از لحاظ روحي به شدت آزارم مي داد؛ اما امروز با اعصابي راحت و افكاري متمركز به كارم ادامه مي دهم. مورينيو دو بار در هفته و گاهي به صورت خصوصي با برخي بازيكنان جلسات روانشناسي دارد. هيچ خبرنگار يا حتي اعضاي كادر فني هم حق حضور در اين كلاس ها را ندارند.
ايوانكف بهترين پنالتي گير اروپا
يك روزنامه چاپ تركيه، سنگربان تيم بورسا اسپور را به عنوان بهترين دروازه بان پنالتي گير و گلزن اروپا برگزيد. ديميتار ايوانكف در دوراني كه براي بورسا بازي كرد، قابليت مهار ضربات پنالتي و گلزني از روي اين نقطه را به خوبي نمايان ساخته است. سنگربان 34 ساله بلغاري در ليگ تركيه اين خصوصيات را نشان داده و باعث هيجان مضاعف نزد هواداران تيم شده است. اين عنوان در حاليست كه اين دروازه بان اظهار داشت، سعي مي كند اين ويژگي را در ليگ قهرمانان اروپا و براي علاقمندان به معرض ديد بگذارد. بورسا اسپور كه از سال 2008 وي را در اختيار دارد، در گروه سوم ليگ قهرمانان حاضر است و فردا شب با گلاسكو رنجرز روبرو خواهد شد. محافظ دروازه تيم ملي بلغارستان در يك دهه اخير در دوران ورزشي خود 43 گل از روي نقطه پنالتي به ثمر رسانده است.
سرمربي سويا: من جادوگر نيستم
سرمربي جديد تيم فوتبال سويا گفت: هواداران بايد بدانند كه من جادوگر شهر اوز نيستم. گريگوريو مانسانو از روز گذشته جانشين آلوارس شده تا شايد سريال ناكامي هاي سويا را پايان ببخشد. وي خطاب به مردم آندلوس گفت: مي دانم سويا براي مردم آندلوس تنها يك تيم فوتبال نيست و نتايج كسب شده توسط اين تيم در زندگي مردم تاثير مي گذارد. همين وضعيت در مادريد و بارسلونا هم وجود دارد. كار كردن در چنين تيم هايي خيلي سخت است. وي ادامه داد: نمي توانم دست به جادوگري بزنم. مشكلات عديده اي در تيم وجود دارد كه من در همان روز اول متوجه آنها شدم و حل اين مشكلات به زمان نياز دارد.
اسكولز: من تمام نشده ام
هافبك باسابقه تيم فوتبال منچستريونايتد انگليس گفت: مردم در مورد من اشتباه كردند كه مي گفتند بازيكني تمام شده هستم. پل اسكولز اظهار داشت: هميشه براي مردم احترام ويژه اي قائل بوده و هستم اما برخي از آنها در مورد من قضاوت اشتباهي داشتند و فكر مي كردند بازيكني تمام شده هستم. در حالي كه برعكس اين مسئله اثبات شد.
وي ادامه داد: پنج سال قبل، يعني اواخر سال 2005 گروهي از مردم نامه هايي برايم ارسال كردند كه حكايت از اين نكته داشت چون مشكل بينايي پيدا كردم، كارم در بازي تمام شده و بايد بالاجبار، كفش ها را بياويزم. در مقابل چنين نظريه اي مقاومت كردم. الان از آن قضيه پنج سال گذشته، به طوري كه همه مي بينند هيچ خللي در بازي من ايجاد نشده است.
اين هافبك بازي ساز و 35 ساله در مدت ياد شده كه از تيم ملي كشورش نيز كناره گيري كرد، چندين بار با دعوت مجدد مربيان انگليس جهت بازگشت روبرو شد كه آخرين آن قبل از جام جهاني 2010 توسط فابيو كاپلو بود كه آن را نيز رد كرد. اسكولز تاكيد كرد: شايد درگذشته برخي از منچستري ها دچار مشكلات پزشكي شدند و شرايط خوب پيشين را از دست دادند اما من از مسير اصلي منحرف نشدم. من با ادامه تمرينات، آن قدر خوب بودم كه همواره دعوت تيم ملي را در اختيار داشتم. وي افزود: باز هم مي گويم براي مردم احترام قائلم و به نظرات شان توجه مي كنم اما خدا را شكر مي كنم كه در اين مورد خاص، به حرف هايشان توجه نكردم تا اشتباه شان در مورد من مشخص شود.
مسي راهي مسكو شد
مهاجم آرژانتيني تيم فوتبال بارسلونا با وجود مصدوميت و تاكيد پزشك تيم براي بازي نكردن، به روسيه سفر كرد. ليونل مسي بازيكن مصدوم بارسلونا به استناد گزارش منتشر شده در سايت رسمي باشگاه بارسلونا در تركيب اصلي تيمش بازي نخواهد كرد اما دليل سفر او به روسيه هنوز مشخص نشده است. ديدار بارسلونا و روبين كازان روسيه شب گذشته در چارچوب ليگ قهرمانان اروپا برگزار شد.
بازگشت مهاجم آرژانتيني به تمرينات رئال
مهاجم اهل آرژانتين تيم فوتبال رئال مادريد اسپانيا پس از يك ماه استراحت به تمرينات بازگشت. فرناندو گاگو مهاجم جوان و توانمند رئال مادريد از روز گذشته پا به توپ شد و در تمرينات گروهي شركت كرد. گاگو پيش از اين به هواداران رئال مادريد قول گلزني در ال كلاسيكو دربي را داده بود و بازگشت او به تمرينات گروهي خبر خوبي براي مردم پايتخت اسپانيا محسوب مي شود. گاگو در جام برنابئو كه در فصل تابستان برگزار شده بود آسيب ديد و پس از آن زير نظر پزشكان رئال مادريد، مراحل آب درماني و فيزيوتراپي را تجربه كرد.
كاكا، خاراي و كانالس تنها نام هاي حاضر در فهرست مصدومين رئال مادريد هستند.
مورينيو: لئون نه زيدان است، نه مارادونا
سرمربي تيم فوتبال رئال مادريد گفت: بايد بدانيد كه لئون، نه زيدان است نه مارادونا. خوزه مورينيو عنوان كرد: پدرو لئون يكي از بازيكناني است كه روزنامه ها تلاش مشكوكي براي بزرگ جلوه دادنش دارند. او بزرگ است اما نه به آن دلايلي كه روزنامه ها مي نويسند، لئون نه مارادونا است و نه زيدان بلكه بازيكن رئال مادريد است و همين براي او كافي است. بازيكنان من بالاترين افتخارشان اين است كه بازيكن رئال مادريد هستند. وي افزود: هيچ بازيكني در هيچ جاي دنيا بزرگتر از تيمش نيست و اساسا با اهداي القاب عجيب و غريب به بازيكن مخالفم. نبايد به بازيكني كه هنوز به اندازه تعداد قهرماني هاي زيدان بازي نكرده لقب زيدان دوم را داد.

 



اخبار فوتبال جهان

تاثير آقاي خاص روي بنزما
مهاجم فرانسوي رئال مادريد گفت: مورينيو مدبرانه ذهنيت مرا در فوتبال تغيير داده است. كريم بن زما عنوان كرد: مورينيو مربي بسيار بزرگي است. از اين كه افتخار شاگردي او را دارم، بر خود مي بالم. وي افزود: پيش از آمدن مورينيو، حتي در زماني كه عضو رئال بودم، نگاهي محدود به فوتبال داشتم؛ اما به من آموخت تا هنرمندانه فوتبال را وارد زندگي خود كنم و بدانم كه زندگي هم مثل فوتبال تا آخرين دقيقه ارزشمند است. هميشه زير ذره بين مردم هستيم؛ حتي در زندگي شخصي خود. بن زما اظهار داشت: ماجرايي كه روزنامه هاي فرانسوي براي من درست كردند، از لحاظ روحي به شدت آزارم مي داد؛ اما امروز با اعصابي راحت و افكاري متمركز به كارم ادامه مي دهم. مورينيو دو بار در هفته و گاهي به صورت خصوصي با برخي بازيكنان جلسات روانشناسي دارد. هيچ خبرنگار يا حتي اعضاي كادر فني هم حق حضور در اين كلاس ها را ندارند.
ايوانكف بهترين پنالتي گير اروپا
يك روزنامه چاپ تركيه، سنگربان تيم بورسا اسپور را به عنوان بهترين دروازه بان پنالتي گير و گلزن اروپا برگزيد. ديميتار ايوانكف در دوراني كه براي بورسا بازي كرد، قابليت مهار ضربات پنالتي و گلزني از روي اين نقطه را به خوبي نمايان ساخته است. سنگربان 34 ساله بلغاري در ليگ تركيه اين خصوصيات را نشان داده و باعث هيجان مضاعف نزد هواداران تيم شده است. اين عنوان در حاليست كه اين دروازه بان اظهار داشت، سعي مي كند اين ويژگي را در ليگ قهرمانان اروپا و براي علاقمندان به معرض ديد بگذارد. بورسا اسپور كه از سال 2008 وي را در اختيار دارد، در گروه سوم ليگ قهرمانان حاضر است و فردا شب با گلاسكو رنجرز روبرو خواهد شد. محافظ دروازه تيم ملي بلغارستان در يك دهه اخير در دوران ورزشي خود 43 گل از روي نقطه پنالتي به ثمر رسانده است.
سرمربي سويا: من جادوگر نيستم
سرمربي جديد تيم فوتبال سويا گفت: هواداران بايد بدانند كه من جادوگر شهر اوز نيستم. گريگوريو مانسانو از روز گذشته جانشين آلوارس شده تا شايد سريال ناكامي هاي سويا را پايان ببخشد. وي خطاب به مردم آندلوس گفت: مي دانم سويا براي مردم آندلوس تنها يك تيم فوتبال نيست و نتايج كسب شده توسط اين تيم در زندگي مردم تاثير مي گذارد. همين وضعيت در مادريد و بارسلونا هم وجود دارد. كار كردن در چنين تيم هايي خيلي سخت است. وي ادامه داد: نمي توانم دست به جادوگري بزنم. مشكلات عديده اي در تيم وجود دارد كه من در همان روز اول متوجه آنها شدم و حل اين مشكلات به زمان نياز دارد.
اسكولز: من تمام نشده ام
هافبك باسابقه تيم فوتبال منچستريونايتد انگليس گفت: مردم در مورد من اشتباه كردند كه مي گفتند بازيكني تمام شده هستم. پل اسكولز اظهار داشت: هميشه براي مردم احترام ويژه اي قائل بوده و هستم اما برخي از آنها در مورد من قضاوت اشتباهي داشتند و فكر مي كردند بازيكني تمام شده هستم. در حالي كه برعكس اين مسئله اثبات شد.
وي ادامه داد: پنج سال قبل، يعني اواخر سال 2005 گروهي از مردم نامه هايي برايم ارسال كردند كه حكايت از اين نكته داشت چون مشكل بينايي پيدا كردم، كارم در بازي تمام شده و بايد بالاجبار، كفش ها را بياويزم. در مقابل چنين نظريه اي مقاومت كردم. الان از آن قضيه پنج سال گذشته، به طوري كه همه مي بينند هيچ خللي در بازي من ايجاد نشده است.
اين هافبك بازي ساز و 35 ساله در مدت ياد شده كه از تيم ملي كشورش نيز كناره گيري كرد، چندين بار با دعوت مجدد مربيان انگليس جهت بازگشت روبرو شد كه آخرين آن قبل از جام جهاني 2010 توسط فابيو كاپلو بود كه آن را نيز رد كرد. اسكولز تاكيد كرد: شايد درگذشته برخي از منچستري ها دچار مشكلات پزشكي شدند و شرايط خوب پيشين را از دست دادند اما من از مسير اصلي منحرف نشدم. من با ادامه تمرينات، آن قدر خوب بودم كه همواره دعوت تيم ملي را در اختيار داشتم. وي افزود: باز هم مي گويم براي مردم احترام قائلم و به نظرات شان توجه مي كنم اما خدا را شكر مي كنم كه در اين مورد خاص، به حرف هايشان توجه نكردم تا اشتباه شان در مورد من مشخص شود.
مسي راهي مسكو شد
مهاجم آرژانتيني تيم فوتبال بارسلونا با وجود مصدوميت و تاكيد پزشك تيم براي بازي نكردن، به روسيه سفر كرد. ليونل مسي بازيكن مصدوم بارسلونا به استناد گزارش منتشر شده در سايت رسمي باشگاه بارسلونا در تركيب اصلي تيمش بازي نخواهد كرد اما دليل سفر او به روسيه هنوز مشخص نشده است. ديدار بارسلونا و روبين كازان روسيه شب گذشته در چارچوب ليگ قهرمانان اروپا برگزار شد.
بازگشت مهاجم آرژانتيني به تمرينات رئال
مهاجم اهل آرژانتين تيم فوتبال رئال مادريد اسپانيا پس از يك ماه استراحت به تمرينات بازگشت. فرناندو گاگو مهاجم جوان و توانمند رئال مادريد از روز گذشته پا به توپ شد و در تمرينات گروهي شركت كرد. گاگو پيش از اين به هواداران رئال مادريد قول گلزني در ال كلاسيكو دربي را داده بود و بازگشت او به تمرينات گروهي خبر خوبي براي مردم پايتخت اسپانيا محسوب مي شود. گاگو در جام برنابئو كه در فصل تابستان برگزار شده بود آسيب ديد و پس از آن زير نظر پزشكان رئال مادريد، مراحل آب درماني و فيزيوتراپي را تجربه كرد.
كاكا، خاراي و كانالس تنها نام هاي حاضر در فهرست مصدومين رئال مادريد هستند.
مورينيو: لئون نه زيدان است، نه مارادونا
سرمربي تيم فوتبال رئال مادريد گفت: بايد بدانيد كه لئون، نه زيدان است نه مارادونا. خوزه مورينيو عنوان كرد: پدرو لئون يكي از بازيكناني است كه روزنامه ها تلاش مشكوكي براي بزرگ جلوه دادنش دارند. او بزرگ است اما نه به آن دلايلي كه روزنامه ها مي نويسند، لئون نه مارادونا است و نه زيدان بلكه بازيكن رئال مادريد است و همين براي او كافي است. بازيكنان من بالاترين افتخارشان اين است كه بازيكن رئال مادريد هستند. وي افزود: هيچ بازيكني در هيچ جاي دنيا بزرگتر از تيمش نيست و اساسا با اهداي القاب عجيب و غريب به بازيكن مخالفم. نبايد به بازيكني كه هنوز به اندازه تعداد قهرماني هاي زيدان بازي نكرده لقب زيدان دوم را داد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14