(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 10 مهر 1389- شماره 19754

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
معاون نيروگاهي سازمان انرژي اتمي: رآكتور اراك 80 درصد پيش رفته است
تفاهم ايران و 4 كشور منطقه براي مقابله با گردوغبار
دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي: راي نياوردن طرح نظارت بر نمايندگان در ميان مردم بازتاب منفي داشت
سفر قريب الوقوع رهبر معظم انقلاب به قم
رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا: گفت وگوهاي 1+5 با ايران در چند هفته آينده برگزار مي شود
ديلي تلگراف : اسرائيل پشت صحنه ويروس استاكس نت است
5 طرح ويژه استكبار و فتنه گران براي مقابله با انقلاب اسلامي و اصل ولايت فقيه
سفير ايران در مسكو: ايران آماده همكاري با روسيه در مسائل امنيتي منطقه است
زنگ عاطفه ها در سراسر كشور طنين انداز شد
يك نماينده مجلس: خواست ملت ايران محاكمه هرچه سريعتر سران فتنه است
وزيرخارجه بحرين: ايران در مسائل داخلي بحرين هيچ دخالتي نداشته است
 2 شهيد گمنام در دانشگاه شاهد تهران به خاك سپرده مي شوند
امير ميقاني در مراسم تجليل از پيشكسوتان پدافندهوايي:پدافند هوايي در خط مقدم دفاع از كشور است



معاون نيروگاهي سازمان انرژي اتمي: رآكتور اراك 80 درصد پيش رفته است

معاون نيروگاهي سازمان انرژي اتمي از پيشرفت 80 درصدي پروژه رآكتور 40 مگاواتي اراك خبر داد.
محمد احمديان، مديرعامل شركت توليد و توسعه انرژي اتمي و معاون نيروگاهي سازمان انرژي اتمي در گفت وگو با ايسنا در خصوص رآكتور 40 مگاواتي اراك گفت: خوشبختانه اين پروژه بيش از 80 درصد پيشرفت داشته است. طراحي راكتور به طور كامل توسط يك شركت ايراني انجام شده است. در تمامي مراحل طراحي و ساخت رآكتور، نظام ايمني هسته اي كشور نظارت دارد.
وي درباره تأثير تحريم ها بر ساخت نيروگاه هاي اتمي در آينده اظهار كرد: «ممكن است شدت تحريم ها به ساير حوزه ها زياد شده باشد، اما ما سال هاست كه در حوزه هسته اي به غير از تكميل نيروگاه بوشهر با تحريم مواجه بوده ايم.»
احمديان درباره رآكتور 360 مگاواتي دارخوين تأكيد كرد: «سياست سازمان اين است كه از هر همكاري بين المللي اگر امكان پذير بود، استفاده كنيم، اما اگر حتي هيچ كس حاضر به همكاري با ما نباشد آن پروژه را در مدت زماني بين 15 تا 20 سال مي توانيم به انجام برسانيم.»
وي درباره اتمام طراحي تفصيلي رآكتور 360 مگاواتي دارخوين گفت: «طراحي تفصيلي اين نيروگاه تازه شروع شده است. استفاده از تاييد طراحي توسط شركت سوييسي براي اطمينان بيش تر از طراحي هاست. آنچه در طراحي تفصيلي اهميت دارد همگرا بودن مشخصات تجهيزات اصلي با طراحي است. فرايند طراحي تفصيلي و تأمين و ساخت تجهيزات مستقل از هم نيست. در هر مقطعي از طراحي بايد ببينيم تجهيزات لازم را مي توانيم تهيه كنيم يا نه. اگر همكاري بين المللي را نداشته باشيم پيش بيني مي شود مرحله طراحي و تامين و ساخت تجهيزات 15 تا 20 سال به طول انجامد. البته اين زمان زيادي نيست؛ چيني ها اولين نيروگاه شان 23 سال با وجود اين كه از همكاري هاي نامحدود بين المللي برخوردار بودند به طول انجاميد.»
مديرعامل شركت توليد و توسعه انرژي اتمي در ادامه اين گفت وگو درباره توافق ايران و روسيه براي بهره برداري از نيروگاه بوشهر گفت: «ما علاقه منديم از تجربيات كشورهاي ديگر در زمينه نيروگاهي استفاده كنيم و از طرفي مايل نيستيم زمينه وابستگي ما به روس ها و يا ديگران در اين بخش به وجود آيد، از اين رو تنظيم چارچوب فعاليت شركت مشترك بهره بردار نيروگاه بوشهر كار سختي است و هنوز به جمع بندي قطعي نرسيده ايم.»
وي درباره امكان بهره برداري و اداره نيروگاه توسط نيروهاي ايراني با بيان اين كه در بهره برداري از نيروگاه مشكلي نداريم، اظهار كرد: «تا يك سال روس ها طبق قرارداد متعهد به بهره برداري نيروگاه بوشهر هستند و هزينه اين كار هم براساس قرارداد پرداخت شده است. بعد از يك سال و تحويل دائم نيروگاه به ايران، مشكلي در بهره برداري نداريم.»
احمديان ادامه داد: «به لحاظ فني براي اين كه تمام كار به دست همكاران ايراني انجام شود، مشكلي نداريم. اگر روس ها همراهي كنند براي ما مقرون به صرفه است كه درباره تعميرات برخي تجهيزات در آينده به آن ها مراجعه كنيم. سياست سازمان اين است كه هر جا بتوانيم با شرايط منطقي از همكاري روس ها استفاده كنيم.»
مديرعامل شركت توليد و توسعه انرژي اتمي در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به تأخير در اجراي مصوبه مجلس در تأمين 20 هزار مگاوات برق هسته اي در مدت 20 سال فكر نمي كنيد ضرورت برنامه ر يزي جديدي در اين زمينه احساس مي شود؟ تصريح كرد: «كشور امكان تأمين برق را از طرق مختلف دارد. مهم آن است كه چه تركيبي از نيروگاه ها با در نظر گرفتن تمام شرايط پاسخ مطلوب و بهينه را ايجاد مي كند. هدف ساخت تأسيسات براي توليد 20 هزار مگاوات پيگيري مي شود ولي اين آزادي عمل را داريم كه حركت مان به اين سمت تدريجي و كيفي باشد. سازمان انرژي اتمي ساخت نيروگاه هاي جديد به طور مرحله اي همراه با انتقال دانش فني به كشور و توانمندسازي و استفاده از ظرفيت هاي داخلي را مدنظر دارد و صرفاً دنبال آن نيست كه تحت هر شرايطي براي رسيدن فوري به آن هدف كمي، پروژه جديدي را طراحي و شروع كنيم.»
معاون رئيس سازمان انرژي اتمي در امور نيروگاهي افزود: «در اين رابطه سازمان انرژي اتمي سند «توسعه نيروگاه هاي هسته اي» را تنظيم كرده است كه هم هدف گذاري كمي و هم محورهاي كيفي براي رسيدن به آن اهداف در اين سند تبيين شده است. برنامه فعلي اين است كه ساخت نيروگاه هاي جديد به صورت تدريجي باشد تا هم امكان جذب فن آوري فراهم باشد و هم بتوانيم مقدمات لازم را به لحاظ مالي فراهم كنيم.»
مجري ايراني نيروگاه بوشهر افزود: «به طور قطع در ساختگاه بوشهر امكان توليد سه هزار مگاوات برق هسته اي داريم از اين رو براي پروژه مكان يابي واحدهاي جديد نيروگاهي فرصت زيادي داريم.»
وي تصريح كرد: «قبل و بعد از انقلاب اسلامي به لحاظ مكان يابي، بوشهر براي ساخت نيروگاه اتمي در اولويت تشخيص داده شد و مهم تر از آن اين است كه با توجه به ساخت واحد اول در بوشهر بسياري از مسايل براي واحدهاي بعدي در اين محل از پيش حل شده است.»

 



با حضور وزراي محيط زيست عراق، تركيه، سوريه، قطر و كشورمان صورت گرفت
تفاهم ايران و 4 كشور منطقه براي مقابله با گردوغبار

پنج كشور ايران، سوريه، عراق، تركيه و قطر در اجلاس محيط زيست در تهران براي مقابله با پديده گردوغبار تفاهم نامه همكاري امضا كردند.
در اجلاس سه روزه همكاري هاي محيط زيستي كه از چهارم تا هفتم مهرماه (26 تا 29 سپتامبر) در تهران برگزار شد، وزراي محيط زيست كشورهاي سوريه، عراق، تركيه و نماينده كشور قطر و رئيس سازمان محيط زيست ايران مشكلات زيست محيطي منطقه را بررسي كردند.
محمد جواد محمدي زاده، رئيس سازمان محيط زيست ايران درباره تفاهم نامه همكاري كه در پايان اين اجلاس امضا شد، به ايسنا گفت: «استفاده از فناوري هاي سازگار با محيط زيست و تجهيزات روز براي ثبت و شناسايي پديده هاي مرتبط با گرد و غبار و تبادل آن ميان كشورهاي درگير اين پديده از موارد مهم اين تفاهم نامه بوده است.»
بنابراين گزارش تأسيس شبكه ايستگاه هاي كنترل كيفي هوا، استفاده از تصاوير و اطلاعات ماهواره اي و شناخت مناطق توليد گرد و غبار در كشورهاي منطقه و تبادل كارشناسان از ديگر موارد مورد پذيرش اين پنج كشور بوده است.
وي افزود: در سال هاي اخير پديده افزايش گرد و غبار معلق در هوا، به شكل مقطعي در برخي مناطق ايران به ويژه شهرهاي جنوبي و غربي سبب آلودگي شديد هوا و كاهش ديد در اين شهرها شده بود، اما در دو سال گذشته اين پديده شديدتر و وسيع تر بوده است.
تابستان امسال افزايش گرد و غبار معلق در هوا بارها زندگي ساكنان شهرهاي مختلف ايران را مختل كرد و حتي برخي شهرهاي اين كشور را به تعطيلي كشاند.
نرمين حسن عثمان، وزير محيط زيست عراق هم به ايرنا گفت كه 17 ميليون اصله درخت براي مقابله با گرد و غبار و توفان شن كاشته شده است.
وي گفت: «اما توفان هاي شن همچنان ادامه دارد و اگر بخواهيم از اين اجلاس نتيجه خوبي بگيريم بايد قوي عمل كنيم.»
پيشتر علي محمد نوريان، قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست ايران از تماس هاي زياد مسئولان دولت ايران با دولت عراق، در رابطه با مسئله گردوغبار خبر داده بود و گفته بود كه قرار است در شهريور ماه اجلاسي در تهران با حضور وزراي محيط زيست كشورهاي منطقه برگزار شود.
به گفته كارشناسان، گسترش بيابان ها و بي توجهي به طرح هاي بيابان زدايي در كشورهاي عراق، عربستان، اردن و سوريه يكي از دلايل اين آلودگي ها است اما بيشتر اين گردوغبار از بيابان هاي همسايه غربي ايران، يعني عراق وارد ايران مي شود.
احمدي نژاد: بخشي از مشكلات محيط زيستي مربوط به
نظام سلطه است
رئيس جمهور در ديدار وزراي محيط زيست كشورهاي تركيه، عراق و سوريه پديده گردوغبار و آلودگي محيط زيست را پديده اي چند وجهي دانست و تأكيد كرد: بخش عمده اي از مشكلات محيط زيستي مربوط به نظام سلطه است.
وي گفت: هر موضوعي كه در زمينه محيط زيست در جهان اتفاق مي افتد، همه عالم را تحت تأثير قرار مي دهد، بنابراين بايد در اين زمينه مديريت مشترك شكل بگيرد زيرا بدون همكاري هاي گسترده و مشترك امكان بهبود شرايط و رفع مشكلات محيط زيست وجود ندارد.
رئيس جمهور با اشاره به شكل گيري همكاري هاي مناسب در زمينه جلوگيري از فرسايش خاك، جنگل و آلودگي آب و هوا، اظهار داشت: مطمئناً در آينده اي نزديك بسياري از كشورها به اين همكاري ها خواهند پيوست و به واسطه اقدامات عملي و گسترده براي حل مشكلات محيط زيست شاهد آثار و بركات فراواني براي ملت هاي منطقه خواهيم بود.
رئيس جمهور با بيان اينكه بخش عمده اي از مشكلات محيط زيستي ناشي از اقدامات نظام سرمايه داري و دنياي سلطه است، تصريح كرد: نظام سلطه بي مهابا در عرصه محيط زيست دست به تخريب و ايجاد آلودگي مي زند و در اين زمينه احساس مسئوليتي هم نمي كند.
احمدي نژاد با اشاره به انتقال مشكلات نظام سلطه به كشورهاي منطقه، گفت: آنها در عرصه سياسي 60 سال در منطقه مشكل ايجاد كردند و در موضوع اقتصادي نيز هميشه مشكلات خود را به كشورهاي منطقه منتقل كرده اند.
وزير محيط زيست عراق در اين ديدار با اشاره به اقدامات مناسب ايران در زمينه محيط زيست، خاطرنشان كرد: با اراده قوي كشورهاي منطقه مي توان از پديده گرد و غبار رهايي يافته و دست در دست هم مشكلات خود را در زمينه محيط زيست حل كرد.
وزير محيط زيست سوريه نيز با اشاره به برنامه هاي پيش روي كشورهاي منطقه براي همكاري هاي چندجانبه در زمينه محيط زيست، اظهار داشت: اميدوارم با آموزش هاي متقابل استفاده از تجربيات يكديگر همكاري هاي گسترده اي را در موضوع محيط زيست شكل دهيم.
وزير محيط زيست تركيه نيز، گفت: تركيه در زمينه توليد نهال و مبارزه با فرسايش خاك و همچنين كاشت درخت هاي جنگلي تجربيات خوبي دارد كه مي تواند آن را در اختيار كشورهاي همسايه قرار دهد.

 



دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي: راي نياوردن طرح نظارت بر نمايندگان در ميان مردم بازتاب منفي داشت

دبيركل حزب مؤتلفه، اقدام مجلس در عدم راي به يك فوريت طرح نظارت بر نمايندگان را داراي بازخوردي منفي در ميان مردم ارزيابي كرد.
محمدنبي حبيبي در گفت وگو با فارس با اشاره به عدم راي نمايندگان ملت به طرح نظارت بر خودشان اظهار داشت: تلقي حزب موتلفه اسلامي از اقدام مجلس مبني بر عدم راي بر يك فوريت طرح نظارت بر نمايندگان مجلس مثبت نيست؛ چرا كه در خارج از جلسه 150 نماينده اين طرح را تاييد مي كنند و هنگامي كه در صحن به راي گذاشته مي شود آمار راي دهندگان به دوسوم تقليل پيدا مي كند و به فوريت آن راي داده نمي شود.
وي تصريح كرد: اگر مقاومتي براي نظارت بر نمايندگان از سوي برخي نمايندگان وجود داشته باشد، ما اين را نقطه منفي براي مجلس هشتم محسوب مي كنيم.
حبيبي ادامه داد: بهتر بود يك فوريت اين طرح هم راي مي آورد، تا نظارت بر نمايندگان مجلس با تصويب خود نمايندگان قانونمندتر و منظم تر از گذشته انجام شود.
وي در خاتمه گفت: بازخورد اين اقدام مجلس در عدم راي به يك فوريت اين طرح اثر منفي بر ذهن مردم گذاشت.

 



حجت الاسلام والمسلمين سعيدي در نمازجمعه اين هفته قم خبر داد
سفر قريب الوقوع رهبر معظم انقلاب به قم

امام جمعه قم گفت: در آينده اي نزديك طلاب و فضلاي حوزه علميه قم، پيشاپيش مردم غيور و متدين قم به استقبال از نايب ولي عصر(عج) و ولي امر مسلمين مي روند.
به گزارش فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين محمد سعيدي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهر مقدس قم با اشاره به فرا رسيدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در سخناني اظهار داشت: تشيع در واقع امتداد رسالت نبي مكرم اسلام است و خود ايشان فرمودند كه براي گمراه نشدن بايد به قرآن و عترت رجوع كنيم.
وي خاطرنشان كرد: حوزه هاي علميه همواره ولايي بوده و هستند و در آينده اي نزديك طلاب و فضلاي حوزه علميه قم پيشاپيش مردم غيور و متدين قمي به استقبال عظيم از نايب ولي عصر(عج) و ولي امر مسلمين جهان مي روند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در بخش ديگري از سخنان خود رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع ائمه جمعه سراسر كشور را مورد توجه قرار داد و گفت: ايشان بصيرت و دشمن شناسي ائمه جمعه را بسيار مهم دانسته اند زيرا امام جمعه مي تواند بصيرت خود را به جامعه انتقال داده و اين مهم حماسه هاي 9 دي و 22 بهمن سال گذشته را آفريد.
وي به سفر اخير رئيس جمهور به نيويورك و سخنراني ها و مصاحبه هاي ايشان اشاره كرد و گفت: مواضع احمدي نژاد در اين سفر مايه مباهات و افتخار بود و ايشان توانست در خانه دشمنان پيام منطقي اسلام و انقلاب را به همه جهانيان برساند و در كمال ادب و شجاعت از جايگاه و حقانيت قرآن كريم دفاع كند.
حجت الاسلام سعيدي خاطرنشان كرد: اميدواريم رئيس جمهور با همان قاطعيت كه در برابر مستكبران جهاني قرار گرفته است در جبهه نرم دشمنان و در عرصه هاي سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي به ميدان آمده و تلاش كند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در خطبه اول نماز جمعه نيز با بيان اينكه مسلمانان بايد براي خارج ساختن قرآن از مهجوريت اهتمام ويژه اي داشته باشند، اظهار داشت: قرآن كريم بهترين راه براي ارتباط با حضرت ولي عصر(عج) بوده و بالاترين روش زندگي را به ما مي آموزد.
وي افزود: بايد همواره رفتار و گفتار خود را با آيات بلند و نوراني قرآن كريم بسنجيم و هر چه ارتباط خود را با كلام وحي بيشتر كنيم با اهل بيت عصمت و طهارت(ع) ارتباط بهتري داريم.

 



رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا: گفت وگوهاي 1+5 با ايران در چند هفته آينده برگزار مي شود

رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا از برگزاري گفت وگوهاي گروه 1+5 با ايران در آينده اي نزديك و ظرف چند هفته آينده خبر داد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، «كاترين اشتون» اعلام كرد: گفت وگوهاي ايران و كشورهاي گروه 1+5 مي تواند در چند هفته آينده برگزار شود.
رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا در ادامه گفت: ايران به ابراز تمايل خود براي انجام اين گفت وگوها ادامه داده است.
وي در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري رويترز در واشنگتن تاكيد كرد: نشانه هايي كه همچنان در حال دريافت آن هستيم اين است كه اين امكان وجود دارد كه ايران بخواهد با ما وارد گفت وگو شود.
رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا در ادامه اظهارات خود در گفت وگو با خبرگزاري رويترز اعلام كرد كه در حال انجام آمادگي هاي لازم براي آغاز گفت وگوها با ايران است؛ گفت وگوهايي كه ممكن است در وين و يا مكان ديگري برگزار شود.
وي تصريح كرد: ما در حال بررسي اين موضوع هستيم كه ببينيم آيا اين گفت وگوها در چند هفته آينده مي تواند برگزار شود. ما در حال برنامه ريزي براي برگزاري اين گفت وگوها در چند هفته آينده هستيم.
اشتون ادامه داد: اما اوضاع تغيير مي كند بنابراين بسيار دشوار است قبل از اينكه حقيقتاً پاي ميز مذاكرات بنشينيم، با اطمينان موضوعي را در اين زمينه مطرح كنيم.
رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا گفت: اينكه مقامات ايران را پاي ميز مذاكرات آوريم مهم است اما اين نكته كه چگونه و به چه شيوه اي آنها را پاي ميز مذاكرات آوريم كه احساس كنند ما براي انجام مذاكرات به شيوه مناسب تمايل و جديت داريم، نيز از اهميت ويژه اي برخوردار است.
وي در ادامه درخصوص احتمال مطرح بودن گزينه هاي ديگر همچون تحريم هاي شديدتر و غيره در مذاكرات آتي با ايران ابراز ترديد كرد.
اشتون در پايان تاكيد كرد: ما در تلاش هستيم تا اين موضوع را به مقامات ايران منتقل كنيم كه واقعاً خواهان گفت وگوهاي مستقيم با آنها هستيم... ما به آنها نامه مي نويسيم و نهايت تلاش خود را به كار مي گيريم تا با ايران وارد مذاكره شويم.
به گزارش خبرگزاري ايتارتاس از مسكو، سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه هم گفت: اقدامات مشخص ايران نشان مي دهد كه اين كشور آماده گفت وگو با گروه 1+5 است. وي افزود: ما مدت هاست كه آماده گفت وگو هستيم و اين موضع را در نشستي كه وزراي گروه 1+5 در مجمع عمومي سازمان ملل برگزار كرد، اعلام نموده بود.
لاوروف اضافه كرد: نماينده اتحاديه اروپا و نيز مديران سياسي وزارت خارجه كشورهاي عضو 1+5 آماده اند در كوتاهترين زمان ممكن با مسئولان ايراني ديدار و درباره اقداماتي كه بايد براي حل مسئله هسته اي اين كشور برداشته شود، گفت وگو كنند.

 



ديلي تلگراف : اسرائيل پشت صحنه ويروس استاكس نت است

سرويس سياسي-
روزنامه انگليسي ديلي تلگراف طي گزارشي از نقش اسرائيل در پشت صحنه ويروس استاكس نت پرده برداشت.
ديلي تلگراف با بيان اينكه يك واحد نظامي اسرائيل كه مسئول جنگ در فضاي مجازي است مسئول انتشار ويروس استاكس نت است نوشت: كارشناسان رايانه اي اشار ه اي به تورات را در رمز اين ويروس رايانه اي كشف كرده اند كه به اسرائيل به عنوان منشاء حمله اخير در فضاي مجازي اشاره دارد.
اين رمز شامل واژه لاتيني درخت مورد در تورات است.
واژه عبري براي درخت مورد نام اوليه استر ملكه يهودي فارس بود.
در همين حال، ديلي تلگراف به نقل از رالف لانگر محقق آلماني افزود: واحد هشت هزار و دويست به عنوان يك واحد اطلاعاتي ارتش اسرائيل، با وارد كردن آن نرم افزار به داخل نيروگاه هسته اي بوشهر مرتكب حمله اخير با ويروس رايانه اي شده است.
لانگر مي گويد با خواندن تورات مي توان چنين حدسي زد.
كارشناسان رايانه اي ماهها است سعي در رديابي منشاء ويروس استاكس نت دارند كه يك نرم افزار پيچيده مخرب است و سيستم هاي عامل صنعتي ساخته شده بوسيله شركت زيمنس آلمان را در سراسر جهان آلوده كرده است.
برنامه ريزاني كه استاكس نت را رديابي مي كنند معتقدند به احتمال زياد اين نرم افزار بر روي يك كارت حافظه و احتمالا بوسيله يكي از شركت هاي روسي دخيل در ساخت نيروگاه بوشهر وارد ايران شده است.
همان شركت پروژه هايي در آسيا از جمله هند و اندونزي دارد اين دو كشور نيز مورد اين حمله رايانه اي قرار گرفته اند.
بنابراين گزارش، گفته مي شود شصت درصد اين حمله متوجه دولت ايران شده است.
كارشناسان امنيت فضاي مجازي مي گويند اسرائيل محتمل ترين عامل ارتكاب اين حمله است و ايران را هدف قرار داده اما به اين امر اذعان نكرده است.
همچنين يك كارشناس دولت انگليس گفت هيچ كسي مايل نيست مسئوليت اين نرم افزار مخرب خاص را كه يك سلاح باهوش پيچيده و قوي است برعهده گيرد.
بنابراين گزارش، اليزابت كاتينا محقق موسسه خدمات سلطنتي انگليس نيز گفت با انتشار ويروس استاكس نت امكان يك حمله مشابه به شبكه هاي برق انگليس يا آمريكا يا ذخاير آب افزايش يافته است.
در همين ارتباط، الشرق الاوسط نيز نوشت، ويروس استاكس نت نشان يهودي دارد.
به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه الشرق الاوسط متخصصان معتقدند يك علامت توراتي در اعماق ويروس كامپيوتري استاكس نت موسوم به كرم وجود دارد كه برنامه هسته اي ايران را هدف قرار داده است.
از نتايج بدست آمده فهميده مي شود به احتمال فراوان منشاء اين حمله اسرائيل باشد.
اين علامت كلمه مرنوس است كه مي توان آن را به عنوان علامت استر يا داستان سفر استر در تورات قرائت كرد. براساس اين داستان يهوديان دست به حمله پيشگيرانه به فارس ها مي زنند تا آنها را نابود كنند.
گفتني است؛ علي اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان چهارشنبه گذشته تاكيد كرد كه علي رغم تمامي اقدامات و خباثت هاي دشمنان براي وارد كردن ويروس به سيستم هاي هسته اي ما، تا امروز موفق به اين امر نشده اند و خوشبختانه هدفي كه دشمن دنبال مي كرد را با اقدامات لازم ابتر كرديم.

 



يك عضو مجلس خبرگان رهبري هشدار داد
5 طرح ويژه استكبار و فتنه گران براي مقابله با انقلاب اسلامي و اصل ولايت فقيه

يك عضو مجلس خبرگان رهبري، بحران سازي، تفرقه افكني ميان ملت هاي مسلمان، ترويج اسلام التقاطي، دامن زدن به اختلافات مذهبي و قومي و هجوم به جايگاه ولايت فقيه 5طرح مهم در دستور كار دشمن براي مقابله با انقلاب اسلامي دانست.
حجت الاسلام والمسلمين عباس كعبي در گفت وگو با فارس با يادآوري تاكيدهاي رهبر معظم انقلاب بر موضوع دشمن شناسي و غافل نشدن از طراحي هاي دشمن عليه نظام و مردم گفت: دشمنان اسلام و انقلاب در مقابل قدرت رو به رشد جمهوري اسلامي ايران بيكار ننشسته اند چرا كه انقلاب اسلامي بعد از گذشت سه دهه، پيشتاز تحقق مطالبات ملت هاي جهان و ايجاد صلح و امنيت بر مدار عدالت و نيز تحقق زندگي سرشار از فضيلت و معنويت و كرامت و عزت انساني شده است.
وي در ادامه گفت: انقلاب اسلامي به بركت معارف اهل بيت عليه السلام به رهبري الهي ولايت فقيه، امروز دوران شكوفايي را طي مي كند و معادلات منطقه اي و بين المللي به نفع جبهه اسلام و اهداف و آرمانهاي حضرت امام خميني رحمت الله و شهداي اسلام به سرعت در حال دگرگوني است.
عضو سابق حقوقدان شوراي نگهبان قانون اساسي، طرح اول دشمنان را «ايجاد بحران يا بحران سازي» براي نظام جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد و گفت: ناكارآمد جلوه نشان دادن نظام مقدس جمهوري اسلامي به خاطر وجود برخي مشكلات و كاستي ها كه اين هم در مقايسه با پيشرفت ها و فرصتهاي فراوان پيشروي ملت ايران چيز قابل توجهي به حساب نمي آيد مصداق اين طرح است.
وي يكي ديگر از هدف هايي كه استكبار جهاني آن را نشانه گرفته است را وحدت امت اسلامي و روح برادري در ميان آنها دانست و گفت: عوامل استكبار در تلاش هستند تا با نفوذ در ميان امت هاي اسلامي اين روحيه برادري را تبديل به تفرقه كنند.
كعبي پروژه ديگر استكبار را ترويج ايران هراسي و اسلام هراسي دانست و تاكيد كرد: آنها قصد دارند شرايط را به گونه اي القا كنند كه كسي قدرت مواجهه با استكبار را نداشته باشد و حال آنكه جبهه نظام سلطه مانند يك برگ كاغذ ميان تهي است و به سمت فروپاشي حركت مي كند.
نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري پروژه و طرح سوم دشمن را ترويج اسلام آمريكايي و اسلام التقاطي عنوان كرد و گفت: نظام سلطه با پي بردن به قدرت اسلام ناب محمدي سعي دارد با طرحي خبيثانه، اسلام سكولار، اسلام ليبرال و به تعبير حضرت امام خميني(ره) اسلام آمريكايي و اسلام التقاطي را ترويج كند.
حجت الاسلام والمسلمين كعبي طراحي پروژه چهارم دشمن را دامن زدن به اختلافات مذهبي و قومي و اختلافات ملتها و كم كردن روحيه استقامت و مسئوليت پذيري امت اسلام در مقابل مسائل محوري آن از جمله مسئله قدس، فلسطين عنوان كرد.
هجوم فتنه گران
به اصل ولايت فقيه
عضو مجلس خبرگان رهبري طرح پنجم و مهمترين پروژه دشمنان خبيث نظام اسلام را هجوم به كانون اقتدار و عزت مسلمانان يعني رهبري الهي ولايت فقيه دانست و اظهار داشت: ولايت فقيه كانون اقتدار اسلام و عزت مسلمانان است؛ هويت اسلامي، وحدت اسلامي، عزت و اقتدار اسلام در گرو رهبري مقتدر ولايت فقيه است كه پرچم آن در دست مقام عظماي ولايت حضرت آيت الله العظمي خامنه اي جلوه گر شده است.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، ادامه داد: تضعيف اين كانون و هجوم به جايگاه رهبري ولايت فقيه كه عمود خيمه و ستون نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است، در دستور كار دشمن قرار دارد كه اين مسئله خود را به خصوص در فتنه سال 88 نشان داد.
حجت الاسلام والمسلمين كعبي در همين زمينه گفت: فتنه گران همسو با پروژه جبهه استكبار از اين طرح خطرناك تبعيت كردند و به آن دامن زدند و برخي در داخل نظام و كشور پژواك صداي استكبار را تكرار كردند.
عضو هيات علمي و استاد برجسته موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)، در خاتمه خاطرنشان كرد: تلاش براي پيشرفت و عدالت، تلاش براي تقويت روح برادري و اخوت و مسئوليت پذيري در قبال مسائل و سرنوشت امت اسلامي، توجه به عمق معارف الهي مبتني بر كتاب و سنت و عترت رسول اعظم(ص) و توجه به نقش مقتدرانه و عزتمدارانه ولايت فقيه و رهبري و هوشمندي آحاد ملت به ويژه نخبگان، طراحي ها و توطئه هاي دشمنان را خنثي مي كند.

 



سفير ايران در مسكو: ايران آماده همكاري با روسيه در مسائل امنيتي منطقه است

سفير كشورمان در روسيه اعلام كرد كه ايران آماده است با روسيه در تنظيم درگيري هاي افغانستان و ديگر مسائل خاورميانه همكاري كند.
به گزارش سايت راديو صداي روسيه، محمدرضا سجادي، سفير جمهوري اسلامي ايران در مسكو عنوان كرد كه تهران آماده تعامل با مسكو در امور امنيت منطقه اي است.
وي تأكيد كرد: «اگر مسئله از اين نقطه نظر بررسي شود كه ايران طبق مقررات غرب و جهان بيني غربي به ايجاد صلح بپردازد، ايران براي اين نوع همكاري آمادگي ندارد. ما معتقديم نفس حضور نيروهاي خارجي در كشورهاي منطقه باعث بروز تشنج مي شود و كشورهاي غربي قصد دارند به اين وسيله منافع خودشان را تأمين كنند.
سجادي خاطرنشان كرد: قرباني شدن افراد در چنين مواردي بار سنگين عاطفي براي مردم ما است و البته ما در اين رابطه احساس همدردي مي كنيم اما آماده ايم با روسيه در تنظيم درگيري هاي منطقه اي همكاري كنيم.
ديپلمات ايراني خاطرنشان كرد: ملت هاي خاورميانه، به كنترل بيگانگان نياز ندارند و ثبات منطقه در وهله اول به اراده خود ملت هاي ساكن آن بستگي دارد.
سجادي ضمناً از نقش روسيه در خاورميانه ستايش و اعلام كرد: «روسيه در حال حاضر از لحاظ انساني و سياسي در منطقه موضع خوبي دارد.»
سفير ايران در مسكو در تفسير موافقتنامه همكاري نظامي- فني روسيه و اسرائيل كه اوايل سپتامبر امضا شد، اعلام كرد: «ملاقات اخير دميتري مدودف رئيس جمهور روسيه با خالد مشعل رهبر جنبش «حماس» قدم مثبتي از طرف مسكو بود» ولي اين مناسبات نبايد با تحويل اسلحه به «رژيم اشغالگر صهيونيستي» لكه دار شود.
اين سايت خبري نوشته است: سياستمداران روس به طور فزاينده به ضرورت دعوت از ايران براي شركت در تنظيم مسائل منطقه اي اشاره مي كنند.
مسكو معتقد است اين قدم مي تواند تهران را از قدم هاي نادرست در رابطه با برنامه اتمي آن منصرف كند. واشنگتن هم از كاربرد امكانات ايران استقبال كرده و بطور اخص نفوذ جمهوري اسلامي بر اوضاع خليج فارس را مورد تاكيد قرار مي دهد.
براساس اين گزارش جاي ترديد نيست كه ايران درحال حاضر بازيگر مهم منطقه اي است كه نظر آن علاوه بر مورد مسئله اتمي در ديگر موارد هم اهميت فراواني دارد. براي مثال نفوذ ايران بر اوضاع افغانستان به حدي بزرگ است كه برخي كارشناسان امكان خارج كردن نيروهاي آمريكايي از خاك افغانستان بدون كمك جمهوري اسلامي براي ايجاد ثبات را زير سؤال مي برند.
ويتالي ناومكين مدير انستيتوي شرق شناسي روسيه معتقد است ايران براي برقراري ثبات در عراق مخصوصاً بعد از خارج كردن نيروهاي آمريكايي از كشور هم نقش كليدي ايفا مي كند.

 



زنگ عاطفه ها در سراسر كشور طنين انداز شد

با گذشت نزديك به يك هفته از آغاز سال تحصيلي مردم نوعدوست كشورمان به كمك دانش آموزان كم بضاعت شتافتند تا شادي هاي خود را با آنان تقسيم كنند.
گزارش خبرگزاري ها از اقصي نقاط كشور حاكي است هزاران پايگاه جشن عاطفه ها در مراكز استانها و ساير شهرهاي كشور هداياي نقدي و غيرنقدي مردم نوعدوست را جمع آوري مي كنند.
زنگ عاطفه ها
در مدرسه امام خميني
روز پنج شنبه در هشتمين روز مهرماه، زنگ عاطفه ها با حضور معلمان پرورشي و تربيت بدني وزير آموزش و پرورش و قائم مقام كميته امداد در مدرسه راهنمايي پسرانه شاهد امام خميني در منطقه يافت آباد تهران طنين انداز شد.
دراين مراسم علي اصغر يزداني معاون پرورشي و تربيت بدني وزير آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه طي سال هاي اخير با همكاري كميته امداد، كمك هاي قابل توجهي به دانش آموزان نيازمند شده است.
سيدمحمد علي هاشمي، قائم مقام كميته امداد امام خميني نيز در اين مراسم گفت: امسال يكصد هزار پايگاه در سراسر كشور آماده دريافت كمك هاي مردمي براي دانش آموزان نيازمند است.
وي با بيان اينكه 85 هزار پايگاه در مدارس و 15 هزار پايگاه در امداد آماده دريافت كمك هاي مردمي هستند، اضافه كرد: پيش بيني مي شود امسال كمك هاي جمع آوري شده نسبت به سال هاي گذشته قابل توجه باشد؛ ضمن اينكه علاوه بر اين پايگاه ها، پنج پايگاه اصلي در تهران از جمله «مهديه»، «امامزاده صالح»، «حسينيه ارشاد»، «حرم حضرت عبدالعظيم حسني» و «مسجد النبي» در ميدان هفت حوض آماده دريافت كمك هاي مردمي هستند.
به گزارش فارس بعد از نواخته شدن زنگ عاطفه ها در مدرسه امام خميني يافت آباد معاون پرورشي و تربيت بدني وزير آموزش و پرورش مبلغ 5 ميليون تومان به جشن عاطفه ها كمك كرد.

 



يك نماينده مجلس: خواست ملت ايران محاكمه هرچه سريعتر سران فتنه است

نماينده مردم محلات و دليجان بر خواست ملت ايران مبني بر محاكمه هرچه سريع تر سران فتنه تأكيد كرد.
حجت الاسلام عليرضا سليمي، در گفت وگو با باشگاه خبري فارس «توانا»، اظهار داشت: وقتي كه عالي ترين مقام قضايي كه رياست قوه قضائيه است در سخنان خود به صراحت اعلام مي كند كه سران فتنه جرم انجام داده و نظام را متهم و به آن ظلم كرده اند، انتظار اين است كه هرچه سريع تر مجرمان طعم عدالت را بچشند. وي با بيان اينكه نبايد تنها افرادي كه جرم آنها كمتر بوده و در ميدان به عنوان ابزار سران فتنه عمل مي كردند محاكمه شوند اما آنها خود مجازات نشوند، تصريح كرد: وزير اطلاعات آمار عجيبي داده است مبني بر اينكه دشمن بيش از 17 ميليارد دلار به اين جريان فتنه كمك كرده و آنها نيز دقيقاً خط مشي دشمن را دنبال كردند از اين رو بايد هرچه سريع تر محاكمه آنها آغاز شود.
عضو شوراي مركزي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي بر همين اساس به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اينكه «اينها نظام را متهم كردند و خودشان هم نشان دادند كه رفتار آنها در مسيري بوده كه دشمن از آنها انتظار داشته است» اشاره كرد و افزود: خواست ملت ايران محاكمه هرچه سريع تر سران فتنه است.
وي با تأكيد بر اينكه مردم انتظار دارند كه شاهد محاكمه سران فتنه باشند، يادآور شد: اكنون كه رياست قوه قضائيه و سخنگوي اين قوه با صراحت و شفافيت اعلام كرده اند بايد ملت ايران شاهد محاكمه آنها نيز باشند.
حجت الاسلام سليمي در عين حال سران فتنه را داراي عقبه دانست و گفت: آنها بايد در دادگاه عادلان حاضر و در مقابل بازجويي ها و قاضي آنچه را كه تاكنون پنهان كرده اند را بيان كنند تا با ترفندهاي پيچيده دشمن بيشتر آشنا شويم.
وي بر همين اساس بزرگ ترين جنايت سران فتنه به انقلاب را ايجاد دو دستگي در ميان مردم خواند و افزود: البته ملت با بصيرت ايران متوجه اين جنايت آنها شدند و به محض اينكه بازي كردن سران فتنه در زمين دشمن را ديدند و اينكه آنها دقيقاً سناريوي دشمن را پياده مي كنند به سرعت از سران فتنه اعلام برائت و بيزاري كرده و مسير خود را از فتنه گران و عروسك هاي خيمه شب بازي دشمن جدا كردند.

 



وزيرخارجه بحرين: ايران در مسائل داخلي بحرين هيچ دخالتي نداشته است

وزيرخارجه بحرين با بيان اينكه كشورش داراي روابط خوبي با ايران است گفت ايران هيچ گونه دخالتي در مسائل داخلي بحرين نداشته است.
شيخ خالدبن احمد آل خليفه وزير خارجه بحرين در مصاحبه اي با روزنامه الحيات چاپ لندن، تاكيد كرد كه خرابكاري هايي كه در بحرين اتفاق افتاد، آزموني جهت آمادگي گروههاي مشابه براي اجراي آن در ديگر كشورهاي حوزه خليج فارس بود.
وي گفت: 23 نفر بازداشت شده كه محاكمه خواهند شد، سران شبكه اي هستند كه در خارج امتداد دارد و 200 عضو ديگر را شامل مي شود كه شهرونداني از كشورهاي خليج فارس و اتباع عرب در ميان آنها هستند و در خرابكاري در بحرين شركت داشته و قصد دارند در كشورهاي خود به نحوي به همين اقدامات دست بزنند.
وزيرخارجه بحرين همچنين با بيان اينكه افراد بازداشت شده به سرنگوني نظام حاكم تحريك شده اند گفت كه اين افراد مرتكب اقدامات خشونت آميز در خيابانها شدند و هم اكنون اين مسئله در دادگاههاي بحرين در حال رسيدگي است.
وي اضافه كرد: آنها در يكي از كشورهاي منطقه دستور گرفته و پول دريافت كردند و نسبت به حمايت طرفهاي متعددي از آنها اعتراف شده كه مشخص كردن اين طرفها را به دادگاه موكول مي كنيم.
وي با متهم كردن ايران به تحريك اختلافات مذهبي مخالفت كرد و گفت: من در مورد نقش ايران در اين منطقه صحبت نمي كنم، من در مورد هويت صحبت مي كنم و متاسفانه ما براساس هويت هاي مذهبي پراكنده شده ايم... اين مسئله اي است كه از آن رنج مي بريم و با آن مبارزه مي كنيم و تلاش مي كنيم آن را پشت سر بگذاريم.
شيخ خالد در ادامه گفت: ما در اين مسئله ايران را متهم نمي كنيم. وي اضافه كرد: ما هم اكنون داراي روابط خوبي با ايران هستيم و مشكلاتي بين ما وجود ندارد. وزير خارجه بحرين از صحبت در مورد احتمال انتقام گيري ايران از كشورهاي خليج فارس به علت اجراي تحريم ها مخالفت كرده و گفت: چرا نسبت به انتقام گيري ايران از ما نگران شويم؟از ايران هيچگونه تهديدي به ما نرسيده است.
شيخ خالد همچنين به راهكاري براي تعامل فوري با هرگونه اختلافي كه ممكن است بين دو كشور ايران و بحرين بوجود آيد، تاكيد كرد.

 



همزمان با سالروز شهادت امام هفتم (ع)
 2 شهيد گمنام در دانشگاه شاهد تهران به خاك سپرده مي شوند

پيكر پاك و مطهر 2 شهيد گمنام دوشنبه 12 مهر همزمان با سالروز شهادت امام هفتم(ع) در دانشگاه شاهد تهران به خاك سپرده مي شوند.
پيكر پاك دو شهيد گمنام دفاع مقدس دوازدهم مهرماه همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع) مهمان دانشجويان دانشگاه شاهد خواهند بود تا پس از تشييع در دانشگاه به خاك سپرده شوند به همين مناسبت اين روزها دانشگاه شاهد خود را براي بزرگترين استقبال از آن دو مهمان گرامي آماده مي كند.
اخيرا مسئول امور شهداي گمنام بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس در جلسه با رئيس دانشگاه اين خبر را اعلام كرد و پس از آن جلسه ويژه اي با حضور مسئولين تشكل ها و كانون هاي دانشگاه شاهد برگزار شد.
ستاد ويژه استقبال از شهدا با حضور دانشجويان تشكل هاي اين دانشگاه كه قرار است مسئوليت برگزاري مراسم تدفين اين 2 شهيد دفاع مقدس را بر عهده داشته باشد تشكيل شده است.
از سال 74 تاكنون در 550 نقطه كشور تدفين شهداي گمنام انجام شده واين امر از سال 80 در دانشگاهها آغاز شده و در حال حاضر بيش از 260 درخواست تدفين شهدا در مناطق مختلف از بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس شده است كه در اين بين تاكنون تدفين شهداي گمنام در بيش از 60 نقطه دانشگاهي كشور انجام شده است.
نزديك به هفتاد دانشگاه از تمام استان هاي كشور خواستار تدفين شهداي گمنام در محيط دانشگاه هستند و در اين ميان دانشگاه علوم پزشكي ايران، تهران، شريف، علم و صنعت، اميركبير و دانشگاه امام صادق(ع) ميزبان شهداي گمنام بوده اند و سالهاست كه دانشجويان انتظار اين را داشتند تا دانشگاه شاهد نيز كه هر چند به بركت نام شهدا مقدس و مبارك است به وجود و پيكر پاك اين عزيزان نيز متبرك شود.

 



امير ميقاني در مراسم تجليل از پيشكسوتان پدافندهوايي: پدافند هوايي در خط مقدم دفاع از كشور است

فرمانده قرارگاه پدافندخاتم الانبيا(ص) گفت: پدافند هوايي بايد به عنوان خط مقدم دفاع از كشور، بازدارندگي ايجاد كند.
امير احمد ميقاني فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبياء(ص) در مراسم گراميداشت هفته دفاع مقدس و تجليل از پيشكسوتان اين قرارگاه كه صبح پنج شنبه برگزار شد، اظهار داشت: با پيروزي انقلاب اسلامي دشمني مستكبرين با ملت ما تشديد شد. آنها برخوردهايي با ما داشتند كه ترورها و تلاش براي كودتا و تجزيه استان ها از اين گونه كارها بود ولي موفق نشدند و به همين دليل جنگ را آغاز كردند.
فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبياء(ص) با بيان اينكه دفاع مقدس چيزي جز خفت و رسوايي نصيب دشمنان نكرد، اظهار داشت: الان نيز بايد تلاش كنيم و خودمان را قدرتمند سازيم زيرا دشمنان اگر عدم آمادگي را در ما ببينند تحريك به تعرض به ما مي شود. مخصوصاً در موقعيتي كه الان در منطقه و جهان وجود دارد.
وي با اشاره نظم نوين جهاني كه غربي ها به دنبال آن هستند، گفت: نظم نوين جهاني به اين معني است كه پس از فروپاشي بلوك شرق آمريكا در راس قدرت جهاني قرار بگيرد و ملت ها و دولت ها بدون اجازه او نفس نكشند و تحت سلطه او باشند. نظم نوين جهاني يعني ضديت با نظام توحيدي و دين و ارزش ها و غربي ها مي دانند جمهوري اسلامي ايران بزرگترين چالش در برابر نظم آنها است و به همين خاطر از ته دل با اسلام و قرآن دشمني دارند.
وي در ادامه با اشاره به نقش پدافند هوايي در 8 سال دفاع مقدس گفت: يگان هاي پدافند هوايي در كليه عمليات هاي دفاع مقدس حضوري تاثيرگذار و مقتدرانه داشته اند، پدافندهوايي با يك كارنامه افتخارآميز جنگ را به پايان برد و امروز هم بايد همين راه را ادامه دهيم.
ميقاني افزود: امروز ارتش و پدافند هوايي تمام نيازهاي خود را در داخل تهيه مي كنندو پدافند هوايي خاتم الانبياءء نيازمندي هايش اعم از آتشبارها، رادارها، جنگ الكترونيك و غيره را با فناوري روز تامين مي كند زيرا بايد به عنوان خط مقدم دفاع از كشور بازدارندگي ايجاد كند.
فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبياء ادامه داد: مقام معظم رهبري از ما توقع دارند با ارتقاء توان رزمي و دفاعي، آمادگي شب حمله را داشته باشيم و دشمن جرات فكر تجاوز را نداشته باشد. البته 8 سال دفاع مقدس اين جرأت را از آنان گرفته است.
ميقاني در پايان خاطر نشان كرد: بر همه ما لازم است تا توان رزمي و آمادگي ملي خود را ارتقاء دهيم و بازدارندگي ايجاد كنيم و جواب تهديدات دشمن را به صورت قاطع بدهيم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14