(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 10 مهر 1389- شماره 19754

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فتنه گران اقتصادي در خدمت پروژه تحريم احمدي مقدم: برخورد مي كنيم
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
جامعه آمريكا سخنان دولتمردان اين كشور درباره 11 سپتامبر را نمي پذيرد
اعلام حمايت ايران از دولت اكوادور در پي كودتاي نافرجام اخير
توزيع يك ميليون كارت اعتباري فرهنگيان كشور
مبادلات تجاري ايران و لهستان به رغم تحريم افزايش يافت
معاون وزير آموزش و پرورش: ايران رتبه نخست سرعت توليد علم در جهان را كسب كرد
جايزه المصطفي به آيت الله موسوي لاري اهدا شد
آيت الله نوري همداني: انقلاب اسلامي تا زمان ظهور امام عصر(عج) پابرجا مي ماند
كيش نمونه آزمايشي طرح هاي بزرگ و ملي مي شود
اخبار ادبي و هنري



فرمانده نيروي انتظامي در سخنان پيش از خطبه هاي جمعه تهران تشريح كرد
فتنه گران اقتصادي در خدمت پروژه تحريم احمدي مقدم: برخورد مي كنيم

رئيس پليس كشور با بيان اينكه نيروي انتظامي بر كانون شكل دهي فتنه ها اشراف كامل دارد، تاكيد كرد: كساني كه مي خواهند با تكيه بر فشارهاي اقتصادي دشمن، حلقه مكمل آن در كشور باشند بايد بدانند كه با آنها برخورد خواهد شد.
به گزارش فارس، سردار اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي كشور ظهرديروز جمعه به عنوان سخنران پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران طي سخناني گفت: جمهوري اسلامي همچون جزيره اي امن در ميان امواج سهمگين تهديدات و آسيب ها زندگي مي كند، لذا شايد آستانه تحمل مردم براي تهديدات محدود و جزئي هم پايين باشد كه اين نشانه بالا بودن درجه امنيت در كشور است.
وي افزود: در مورد تهديد، اگرچه آنچه كه ابتدا به ذهن متبادر مي شود حمله يك مهاجم مسلح و ظالم است اما در عصر جديد مفهوم تهديد اساسا دچار تغيير و تحولات اساسي شده است؛ تهاجم فرهنگي و حمله به هويت ايماني جامعه، امروز شايد مهمترين آسيب هايي باشد كه نيروي انتظامي با آن برخورد مي كند. البته دشمن در جلوه هاي مختلفي براي به فساد كشاندن افراد جامعه و معتاد كردن جوانان به شدت مشغول كار است.
فرمانده ناجا تصريح كرد: تضعيف ايمان جامعه كه ركن اساسي امنيت است نيز جزو ديگر برنامه هاي دشمنان مي باشد، فشارهاي اقتصادي هم امروز صرفاً براي اخلال در كار دولت نيست بلكه فشارها هدف ديگري را هم دنبال مي كند.
احمدي مقدم ادامه داد: با فشارهاي اقتصادي قصد دارند، شرايط كشور را به نقطه اي بكشانند كه آشوب، اغتشاش، ناآرامي و نافرماني مدني را به دنبال داشته باشد.
وي افزود: تهديدات امنيتي در شكل نفوذهاي اطلاعاتي، فتنه و آشوب و همانند آنچه كه سال گذشته مشاهده كرديم، تفرقه افكني در جامعه، تخريب اموال، تروريسم و نفوذ در دستگاه هاي دولتي نيز جزو نمونه هايي هستند كه ما شاهد آن هستيم.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه دشمن امروز از همه اين تهديدات با تمام ظرفيت هاي خود استفاده مي كند، اظهار داشت: آنها جنگ رواني شديدي را عليه ما به راه انداخته اند به نحوي كه امروز نيت و هدف دشمنان اين است كه بتوانند توان افزايي بيشتري از همه اين تهديدات براي خود ايجاد كنند.
احمدي مقدم با اشاره به اينكه دشمنان در جريان فتنه سال گذشته چند ماه مشغول فراهم كردن مقدمات اين فتنه بودند، گفت: ايجاد ابهام در جامعه و تلقين تقلب و نهايتا تبديل شدن رسانه هاي بيگانه به اتاق جنگ و انجام حمله و هدايت جريانات اغتشاش گر در شب عمليات در دستور كار دشمنان قرار داشت. آنها با اين اقدام خود به يك ابهام و فتنه اجتماعي دامن زدند؛ اين اقدام عقبه طولاني اي پشت سر داشت به نحوي كه در ساعتي مشخص رمز عمليات صادر شد اما آنها خوشبختانه به نتايجي كه توقع داشتند، دست پيدا نكردند.
وي اظهار داشت: تهديد نظامي وقتي احتمال بيشتري پيدا مي كند كه دشمن احساس كند كه كاربرد سلاح و جنگ مستقيم او را به اهداف خودش مي رساند، نه اينكه همانند باتلاقي كه در عراق و افغانستان ايجاد شده، در باتلاق بزرگتري گرفتار شوند كه در آن دشمنان دفن خواهند شد.
فرمانده ناجا ادامه داد: فتنه سال گذشته 8 ماه نيروي انتظامي را درگير يك جريان اغتشاش و هدايت شده از خارج كرد و متأسفانه بخشي از مردم عزيز را نيز فريب داده و روياروي حاكميت يا بخش هايي از حاكميت قرار داده و منجر به افزايش جرايم در جامعه شد.
احمدي مقدم اضافه كرد: مشخص است كه كلانتري اي كه در خيابان از جامعه مراقبت مي كند، نمي تواند در اين شرايط پاسخگوي كسي باشد كه مورد تجاوز دزد و زورگو قرار گرفته است چراكه كه ما نمي توانيم در يك زمان همه مأموريت ها را با هم انجام دهيم.
وي يادآور شد: در جريان فتنه تا حدي مجرمان آزادي عمل پيدا كردند كه ما شاهد افزايش آمار جرائم در جامعه بوديم لذا مشخص است كه دشمن براي طراحي، هدايت و پشتيباني اين فتنه هاي براندازانه كار كرده و براي وقوع آن برنامه ريزي داشته است.
رئيس پليس كشور در ادامه تأكيد كرد كه آنها حتي در شأن خود مي دانند كه رئيس جمهور آمريكا چند مقام امنيتي جمهوري اسلامي ايران را نام برده و بگويد كه ورود اين افراد به ايالات متحده ممنوع بوده و حساب هاي آنها هم بلوكه خواهد شد.
احمدي مقدم اضافه كرد: بنده خواهش مي كنم كه مقامات آمريكايي سندي ارائه كنند كه اين مقامات امنيتي اساسا در آمريكا حساب دارند يا اينكه سفري به اين كشور داشته اند، البته آنها بگويند كه اين مقامات اصلا تقاضاي ويزا هم كرده اند.
وي با بيان اينكه اين اقدام صرفا براي حمايت از جريانات ضد انقلاب است، گفت: آمريكا با انجام اين گونه اقدامات تصميم دارد كه به ضد انقلاب روحيه بدهد؛ آنها تا اين حد دستشان خالي شده كه به هر گياه سستي هم براي اينكه خود را نجات دهند چنگ مي زنند.
فرمانده نيروي انتظامي در ادامه اظهار داشت: نيروي انتظامي در مقابله با تهديدات جديد كه خصوصا در حوزه رسانه، افكار عمومي و فضاي مجازي به شدت در حال توسعه بوده و بروز جرايم جديد و سازمان يافته اي كه مجرمان آن پنهان بوده و شايد در داخل كشور هم نباشند، در ابتداي امر نياز به بصيرت و آگاهي به معناي دشمن شناسي و تهديد شناسي دارد.
احمدي مقدم گفت: سال گذشته در آن فتنه بزرگ هيچ كس راه را گم نكرده و حتي يك مأمور نيروي انتظامي هم به تماشاگر تبديل نشد، بلكه همه با اراده و عزم كامل در دفاع از امنيت جامعه وارد عمل شده و مظلومانه شدائد را تحمل كرده و حتي در اين راه آسيب ديدند.
وي افزود: ماموران ما در فتنه اخير با كاربرد حداقل زور و خشونت از موج فتنه عبور كرده و خوشبختانه در پايان سال با نظرسنجي هايي كه انجام شد، مشاهده كرديم كه محبوبيت كاركنان نيروي انتظامي افزايش پيدا كرده است و اين نتيجه عملكرد صحيح همكاران ما بود.
نيروي انتظامي بر كانون شكل دهي اين فتنه ها اشراف كامل دارد
رئيس پليس كشور در ادامه تصريح كرد: اگرچه بقاياي فتنه سياسي سال گذشته ادامه دارد و فتنه امروز در اشكال ديگري همچون فتنه اقتصادي كه ممكن است عده اي قصد داشته باشند كه هر روز جايي را به اعتصاب و تعطيلي بكشاند، ادامه دارد و البته امكان دارد كه فتنه به اشكال ديگري هم خود را نشان دهد اما نيروي انتظامي بر كانون شكل دهي اين فتنه ها اشراف كامل دارد.
احمدي مقدم ادامه داد: نيروي انتظامي قطعا در اجراي طرح هاي تحول اقتصادي در كنار دولت خدمتگزار و در جهت اجراي قانون خواهد بود، البته نيروي انتظامي از كانون هاي فتنه نيز مراقبت خواهد كرد و كساني كه مي خواهند با تكيه بر فشارهاي اقتصادي دشمن حلقه مكمل آن در كشور باشند، بايد بدانند كه با آنها برخورد خواهد شد.
با حلقه هاي مكمل فشارهاي اقتصادي دشمن
در كشور برخورد خواهد شد
وي خاطرنشان كرد: آمادگي عملياتي نيروي انتظامي بايد هميشگي باشد از اين رو خوشبختانه نيروي انتظامي امروز در اوج آمادگي قرار دارد و بنده به عنوان كسي كه مشرف بر نيروي انتظامي بوده، اعلام مي كنم كه در هيچ زماني نيروي انتظامي تا اين حد از آمادگي برخوردار نبوده است.
فرمانده نيروي انتظامي در ادامه گفت: در هيچ زماني همچون امروز نيروي انتظامي در اوج اقتدار نبوده است، البته لازم است كه مفهوم اقتدار تا حدي شرح داده شود؛ اقتدار بايد مبتني بر مشروعيت، قانون و در نزد عامه مردم مقبوليت باشد؛ مردم خود را بايد زير چتر آسايش و امنيت نيروي انتظامي ببينند اما در اين بين مجرمان ، تنها كساني هستند كه بايد از تيغ تيز قانون و نيروي انتظامي بترسند.
احمدي مقدم تأكيد كرد كه كاربرد قدرت و خشونت بايد به موقع و به اندازه و فقط در برابر متجاوزان به حقوق مردم باشد نه بيش از آن، حتي در مورد مجرم هم برخورد در حد قانوني بايد باشد.
وي افزود: قطعا سازماني به اين بزرگي هم دچار خطا و لغزش هم ممكن بشود اما مهم اين است كه ما نقد پذير بوده و اشكال خود را پذيرفته و در رفع آن مجدانه بكوشيم.
رئيس پليس كشور ادامه داد: به زودي طرح هاي امنيت اجتماعي ما كه با دستگاه قضايي و مقامات قضايي هماهنگي لازم و كامل در مورد آنها شده، آغاز خواهد شد تا مجرماني كه امروز متجري شده اند را سر جاي خود بنشاند؛ نيروي انتظامي در اين زمينه با قدرت عمل خواهد كرد و دستگاه قضايي نيز با سرعت و قاطعيت آنها را به مجازات خواهد رساند.
احمدي مقدم اضافه كرد: در موضوع امنيت اخلاقي هم بايد گفت كه، متأسفانه برخي افراد را وقتي در جامعه مشاهده مي كنيم آنها خود قرباني تهاجم فرهنگي هستند. البته برخي اظهار نظرات مسئولان نيز موجب تجري آنها در برابر ضابطان قانون و مأموران نيروي انتظامي مي شود.
وي خاطرنشان كرد: خوشبختانه ستادي كه قانون مشخص كرده در وزارت كشور تشكيل شده و وظايف پليس هم در اين رابطه مشخص است، اما قرار نيست كه با هياهو اين كار انجام شود. بلكه بنا بر اين است كه عمدتا ارشاد، تبليغ و هدايت در كار باشد البته به جز در مورد كساني كه تجري داشته و بر كج رفتاري خود اصرار دارند.
فرمانده ناجا با اشاره به اينكه نيروي انتظامي در حال تكميل طرح هاي خود با نوسازي روش هاي گذشته است تا ، تا حدي دغدغه هاي متدينين رفع شود، اظهار داشت: البته در اين بين مهمترين مسئله، عملكرد مراكز فرهنگي و روحانيت بزرگوار است.

 



آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
جامعه آمريكا سخنان دولتمردان اين كشور درباره 11 سپتامبر را نمي پذيرد

امام جمعه موقت تهران گفت: جوامع بشري و حتي خود كشور آمريكا سخنان دولتمردان آمريكايي را در خصوص حادثه 11 سپتامبر نمي پذيرند.
به گزارش فارس، آيت الله محمد امامي كاشاني امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نمازجمعه ديروز تهران، گفت: شرايطي را در دنياي امروز مشاهده مي كنيم كه برخي جريان ها در مقابل اسلام و نظام اسلامي موضع گيري مي كنند.
وي افزود: در اينجا بايد توجه داشته باشيم كه اين جريان ها چگونه در برابر اسلام و نظام اسلامي موضع گيري مي كنند؟ و چه بايد كرد؟
آيت الله امامي كاشاني خاطرنشان كرد: بايد توجه داشت كه 30 سال است كه نظام جمهوري اسلامي ايران با اين گونه موضع گيري ها مواجه است.
عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه تصريح كرد: آنچه دشمن با آن مقابله مي كند، تفكر اسلامي است و مقابله كنندگان مردم دنيا نيستند.
وي با اشاره به اينكه تهمت هايي كه دشمنان به اسلام وارد مي كنند وارد نيست، تأكيد كرد: همانطور كه دشمنان لقب ديوانه به پيامبراكرم(ص) مي دادند، قرآن كريم در سوره قلم تهمت ها و توطئه هاي اين دشمنان را برملا مي كند و به صراحت اعلام مي كند كه آبروي اين دشمنان را مي برد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه اظهار داشت: در احاديث آمده است كه قيام حضرت مهدي(عج) با شمشير خواهد بود اما آن حضرت چنان امنيت را برپا خواهد كرد كه خوني ريخته نخواهد شد، چون قيام حضرت مهدي(عج) تنها عليه دشمنان و مستكبران خواهد بود و ملت هاي دنيا همراه اين حضرت هستند.
آيت الله امامي كاشاني خاطرنشان كرد: در كتاب انجيل به صراحت عنوان مي شود كه كتاب و پيامبري خواهد آمد كه قابل ستايش است اما فردي در يك جامعه مسيحي كه يك خودفروخته صهيونيستي است به قرآن اهانت مي كند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه تصريح كرد: نتيجه اين گونه اهانت ها مشخص است و جامعه بشري با اين گونه اقدامات نسبت به قرآن كريم بيدار مي شود.
وي افزود: در يكي از سفرهاي خارجي، يكي از اساتيد برجسته غربي به من اعلام كرد انقلاب اسلامي دنيا را فرا خواهد گرفت چون هيچ خبري در انجيل و تورات نيست و تمامي خبرها در قرآن كريم است.
آيت الله امامي كاشاني با اشاره به اينكه يهوديان، مسيحيان و پيروان ساير اديان بايد قرآن را بخوانند تا ببينند اين كتاب آسماني سراسر رحمت و بركت است، خاطرنشان كرد: دشمنان اسلام با اهانت به كتاب قرآن و مسلمانان راه به جايي نخواهند برد.
عضو مجلس خبرگان رهبري درخصوص سفر رئيس جمهور كشورمان به نيويورك و سخنانش در مجمع عمومي سازمان ملل، تأكيد كرد: سخنان مهم رئيس جمهور كشورمان در مجمع عمومي سازمان ملل اين بود كه كشورهاي غربي بايد براي روشن شدن حادثه 11 سپتامبر گروه حقيقت يابي را انتخاب كنند تا اين موضوع بررسي شود.
وي افزود: بايد پرسيد پس از سخنان رئيس جمهور كشورمان چرا آمريكا و كشورهاي غربي عكس العمل هاي شديدي را از خود بروز دادند؟ كه در جواب بايد گفت جوامع بشري و حتي خود كشور آمريكا سخنان دولتمردان آمريكايي را در خصوص حادثه 11 سپتامبر نمي پذيرند.
آيت الله امامي كاشاني در ادامه تصريح كرد: دشمنان نظام اسلامي به گونه اي عمل كرده اند كه ديگر نمي توان به سخنان آنها اعتماد كرد، چون آنان به كشورهاي مظلوم حمله مي كنند، زندان هايي همچون ابوغريب دارند، به كاروان آزادي مردم مظلوم غزه حمله مي كنند و شكنجه گاه هاي مخوف دارند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اينكه آمريكا ادعاي حمايت از حقوق بشر را دارد اما در عمل به روشني آن را نقض مي كند، خاطرنشان كرد: جوامع بشري به خوبي اين نقض حقوق بشر را متوجه مي شوند و در نتيجه هر روز دنيا به سوي بيداري گام بر مي دارد.
خطيب موقت نماز جمعه تهران خطاب به جوانان و دانشگاهيان كشور گفت: دانشگاه ها، حوزه هاي علميه، دبيرستان ها و تمامي جوانان كشور بايد بدانند در جامعه اي چون ايران زندگي مي كنند كه اين جامعه مهد اسلام است.
وي در ادامه اظهار داشت: ما در جامعه اي زندگي مي كنيم كه تحريم هايي از سوي سردمداران غربي بر ما وارد است اما بايد توجه داشت كه اين تحريم ها به كجا رسيده است؟ ما به فناوري هاي متعددي دست يافتيم و فناوري ها به ما كمك كرده است تا بنزين را به مرحله صدور به كشورهاي ديگر برسانيم.
وي با اشاره به اينكه دانشمندان، جوانان و دانشگاهيان كشورمان به مرحله بالايي از پيشرفت و توسعه علمي رسيده اند، تأكيد كرد: تحريم ها عليه ايران كشورمان را حركت داده است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه گفت: در كشور ما جوانان با ارزشي حضور دارند كه مي توانند آثار پرخير و بركتي را براي جامعه ما داشته باشند و در نتيجه جوانان كشور ما بايد به كلاس، درس و دانشگاه خود اهميت دهند.
وي با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري به ائمه جمعه سراسر كشور مبني بر اينكه «بايد شبهه هاي جوانان برطرف شود »، خاطرنشان كرد: در جامعه اي كه علم و عقل برقرار باشد آن جامعه پيروز خواهد بود و دل ها و انديشه ها بيدار و آگاه خواهند ماند كه در نتيجه اين اقدامات تحريم هاي دشمنان نيز نتيجه نخواهد داد.
آيت الله امامي كاشاني در خطبه اول نماز جمعه پايتخت، ضمن تسليت شهادت امام جعفرصادق (ع) به بيان سخني از اين امام همام در لحظات پاياني شهادت ايشان پرداخت و اظهار داشت: ابوبصير از ياران خاص امام صادق(ع) است كه مي گويد همسر امام صادق(ع) به من چنين گفت: اگر تو امام صادق (ع) را در لحظات مرگ مي ديدي، چيز عجيبي تماشا مي كردي، گفتم آن چيست؟ گفت: من و حضرت موسي بن جعفر و بعضي ديگر از فرزندان دور بستر ايشان جمع بوديم و به ما خطاب كرد و فرمود هر كس با من قرابت دارد و از نزديكان من هستند، همه را پيش من حاضر كنيد؛ ما گفتيم مطلب چيست و چه مسئله اي است كه امام صادق (ع) تمام قوم و بستگان را در اين ساعات شهادت احضار مي كنند؟ امام صادق (ع) كه در بستر افتاده بود، چشمان مباركش روي هم بود و لحظات وفات و رحلت بود، ما دست بر شانه مباركش گذاشتيم و حركت داديم و گفتيم كه تمام بستگان اينك حاضرند ، حضرت دو چشمان مباركش را باز كرد و به همه نگاه كرد و اين سخنان را فرمود «شفاعت ما شامل كساني كه نماز را كوچك بشمارند، نخواهد شد » ، اين را گفت و چشمان مباركش روي هم رفت ، براي همه ما عجيب بود.
آيت الله امامي كاشاني با بيان اينكه در زمان امام، زندان ها پر از ناله سادات بود، گفت: يكي از نوادگان امام مجتبي (ع) به امام صادق (ع) گفته بود كه آيا شما اين ناله ها را نمي شنويد؟ چرا قيام نمي كنيد؟
وي همچنين يادآور شد: در زمان امامت امام صادق (ع) از يك طرف انحرافات فرهنگي و از سوي ديگر، اختلافات عجيب و فشار به بني هاشم و قتل، شكنجه و خونريزي ها بود و زماني كه امام صادق(ع) همه را حاضر مي كند و مي گويد، جمله اي مي خواهم به شما بگويم و آنها فكر مي كنند كه حضرت نسخه اي براي پايان دادن به اين همه گرفتاري ها مي خواهد بيان كند؛ به همين دليل ام حمده همسر حضرت نيز با تعجب اين خاطره را تعريف مي كند و ابوبصير كه خود از خواص امام بود هم با تعجب به ذكر اين خاطره مي پردازد.
امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: امام صادق(ع) مشكل را در دو چيز مي بيند و حل مشكلات را در رعايت اين دو موضوع مشاهده مي كند.
وي تصريح كرد: يك ملت مسلمان بايد متعهد و بيدار باشند، اگر بخواهند بيدار باشند،بايد نماز را با تمام حال، توجه و به دور از غفلت و بي اعتنايي بخوانند، چون نماز اگر بزرگ شمرده شود و غفلت از نماز نشود، آن زمان است كه مخصوصاً در جماعت و مخصوصاً اول وقت و بالاخص در مسجد خانه خدا، اقامه شود، اين جامعه پيروز خواهد بود.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آنان كه بر نمازشان حافظ هستند، يعني حافظ عدالت، حافظ امنيت، حافظ تقوا و صداقت، حافظ ناموس و عزت جامعه و عزت امت اسلام هستند، به همين دليل خداوند نتيجه مي گيرد كه اينان وارثان زمين و وارثان آفرينش خواهند بود.
وي گفت: مسئله اول و مشكل اول امام صادق(ع) در عصر خودش، مردم هستند، مردمي كه از يك سو مي ترسند نفس بكشند و حرفي بزنند؛ امام صادق(ع) در پايان عمرش روي اينكه انسان ها بايد خود را بسازند و امت اسلام بايد پاكدامن باشد تا بزرگ و عزيز باشد، تكيه مي كردند.
امامي كاشاني در ادامه با بيان اينكه تمام سال هاي امامت حضرت همه اش سازندگي بود اما اين جمله آخر ايشان، سازندگي فوق العاده اي بود، تصريح كرد: آن حضرت به بنده و شما درس دادند و تا قيامت براي ما درس است كه بايد انسان باشيم و روح الهي در ما باشد و براي رسيدن به اين هدف، بايد نماز بخوانيم و اين نكته مهمي است كه در بيان ايشان مشاهده مي كنيم.
وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران نيز با اين ساختن ها بود كه پيروز شد، به ذكر سخني از استاد شهيد مطهري پرداخت و گفت: ايشان به بنده مي گفت در سال 42 كه انقلابمان پيروز نشد، مسئله عجيبي بود، چون جوانان ما اگر پيروز مي شدند به دامن ماركسيست مي رفتند، ما بايد جوانان را بسازيم و با ساختن جوانان بود كه امام خميني (ره) توانست صداي خود را به تمام دنيا برساند.

 



اعلام حمايت ايران از دولت اكوادور در پي كودتاي نافرجام اخير

در پي كودتاي اخير، رئيسان جمهور ايران و اكوادور در گفت وگوي تلفني بر روابط عميق و برادرانه دو كشور تاكيد كردند.
در اين گفت وگو كه مسايل مهم دو جانبه و چند جانبه مورد بررسي قرار گرفت، دكتر محمود احمدي نژاد تاكيد كرد: امروز دل ها و انديشه هاي دو ملت به هم پيوند خورده است و كسي نمي تواند آن ها را از هم جدا كند.
«رافائل كورا» رئيس جمهور اكوادور هم در اين گفت وگو تصريح كرد: اگرچه عده اي در تلاش هستند تا روابط دو كشور را كمرنگ جلوه دهند ولي اطمينان مي دهم كه هيچ كسي نمي تواند در رابطه صميمي و برادرانه دو كشور خللي ايجاد كند.
در همين حال رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امورخارجه ضمن ابراز نگراني نسبت به حوادث اخير در اين كشور حمايت قاطع جمهوري اسلامي را از دولت اعلام و خواستار احترام همه طرف ها به حاكميت قانون و روند دموكراتيك در اين كشور شد.
بهروز كمال وندي معاون آمريكاي وزارت امورخارجه در تشريح حوادث و كودتاي نافرجام اخير در اكوادور عوامل اصلي پشت پرده آن را سازمان سيا و رژيم صهيونيستي دانست و گفت: رئيس جمهور اكوادور عاملين اين حادثه را مخالفين وي از جمله «لوسيوگوتيرز» رئيس جمهور اسبق اين كشور كه وي ارتباط نزديكي با صهيونيست ها داشته و دوره هاي آموزشي گوناگوني را از جمله ايران هراسي زير نظر صهيونيست ها به پايان رسانده است.

 



وزير آموزش و پرورش خبر داد
توزيع يك ميليون كارت اعتباري فرهنگيان كشور

وزير آموزش و پرورش گفت: يك ميليون كارت اعتباري فرهنگيان تهيه و آماده شده كه در استان ها توزيع مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از انزلي، «حميدرضا حاجي بابايي» پنج شنبه شب در جمع معلمان جديدالاستخدام آموزش و پرورش گيلان در زيباكنار با بيان اينكه حدود 10 ماه است به عنوان وزير در اين وزارتخانه حضور دارد، گفت: در اين مدت 40 موضوع و پروژه مطرح شده كه مطالعه برخي كارها در قبل و نيز در اين زمان انجام و عملياتي شده است.
وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه پس از پايان اين 40 موضوع، 40 موضوع جديد آغاز مي شود، تصريح كرد: يكي از اين پروژه ها سند ملي آموزش و پرورش است كه مراحل نهايي را طي مي كند.
وي با بيان اينكه در سال 1367 سند ملي آموزش و پرورش در شورايعالي فرهنگي مصوب شده است، گفت: آماده شدن اين سند، موجب تصويب قانون آموزش و پرورش مي شود و تمام وزيران بايد طبق اين قانون گام بردارند.
حاجي بابايي با بيان اينكه برنامه درسي ملي در حال آماده شدن است، تصريح كرد: در اين سند برنامه درس ملي با شيوه تدريس اول ابتدايي تا متوسطه گنجانده شده است.
وي نقشه راه كتاب را برنامه درسي ملي عنوان كردو افزود: تمام كتاب هاي درسي دانش آموزان بايد براساس اين نقشه راه چاپ شود.
وزير آموزش و پرورش از آماده شدن يك ميليون كارت اعتباري فرهنگيان در كشور خبر داد و گفت: يك ميليون كارت اعتباري از بانك ملي براي تمام فرهنگيان كه يك ميليون و 500 هزار ميليون تومان اعتبار دارد، با چهار درصد سود تهيه شده است.
از سوي ديگر همين خبرگزاري از ساري گزارش دادحميدرضا حاجي بابايي در جمع معلمان جديد الاستخدام استان مازندران گفت: اگر 6 ماه ديگر به اين جمع بندي برسم كه كسي به ناحق وارد مجموعه آموزش و پرورش شده است عذرش را مي خواهم.
وي افزود: اگر 6 ماه بعد هم ثابت شود كه حق كسي در امر استخدام ضايع شده است حقش را خواهم داد چنانچه مديري هم در امر استخدام معلمان جديد تخلفي را مرتكب شده باشد ابلاغ آن مدير را لغو و در روزنامه ها چاپ مي كنم.

 



در جلسه بررسي توانمندي هاي كشورهاي گروه ويسهارد و استان چهارمحال و بختياري مطرح شد
مبادلات تجاري ايران و لهستان به رغم تحريم افزايش يافت

شهركرد- خبرنگار كيهان:
كنسول هاي بازرگاني كشورهاي گروه «ويسهارد» از بي تاثير بودن تحريم هاي اقتصادي عليه جمهوري اسلامي خبر دادند.
در جلسه بررسي توانمندي هاي كشورهاي گروه ويسهارد و استان چهارمحال و بختياري كه در اتاق بازرگاني و صنايع و معادن اين استان برگزار شد، كنسول هاي بازرگاني سفارت مجارستان، لهستان و اسلواكي در نشست با طرف چهارمحال و بختياري به گفت وگو پرداختند.
كنسول سفارت لهستان با اشاره به اينكه مبادلات تجاري بين ايران و لهستان نه تنها كاهش نداشته بلكه افزايش نيز داشته است، افزود: در سال 2009 بيش از 100 ميليون يورو كالا از لهستان به ايران صادر شد كه شامل ماشين آلات، آهن آلات و محصولات شيميايي مي باشد. خانم «آنا گاوليك» گفت: در اين مدت نيز ايران 25 ميليون يورو كه شامل فرش، خشكبار و محصولات شيميايي مي باشد به لهستان صادر كرده است.
اسماعيل كاوياني افزود: در اين نشست با تشكيل دبيرخانه مشترك بين كشورهاي ياد شده و اتاق بازرگاني و صنايع و معادن استان چهارمحال و بختياري موافقت و مقرر شد هر 3 ماه يك بار نشست بررسي افزايش راهكارهاي همكاري بيشتر تجاري و اقتصادي بين طرفين تشكيل شود.
در اين جلسه هم سيدمحمدرضا سيدنبوي رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن استان چهار محال و بختياري اعلام كرد: در استان چهارمحال و بختياري مشتركات زيادي با اقتصاد كشورهاي اسلواكي، مجارستان و لهستان كه در سال هاي گذشته از اقتصاد دولتي به اقتصاد آزاد روي آورده اند وجود دارد.
گفتني است كشورهاي ويسهارد شامل چك، لهستان، مجارستان و اسلواكي است.
«زابولك» كنسول بازرگاني سفارت مجارستان نيز در اين ديدار، با اشاره به رشد 60 درصدي ميزان صادرات كالا از مجارستان به ايران، گفت: اين ميزان صادرات نشان دهنده بي تاثير بودن تحريم هاي اقتصادي عليه ايران است.
در ادامه جلسه «راستيلاو كريزان» كنسول بازرگاني سفارت اسلواكي هم اعلام كرد: با توجه به چشمگير نبودن صادرات و واردات بين اسلواكي ايران تحريم هاي اقتصادي بر تجارت دو كشور تاثير چنداني ندارد.
در اين جلسه مديركل سازمان بازرگاني استان چهارمحال و بختياري اظهار داشت: هدف از برگزاري نشست بررسي توانمندي هاي گروه كشورهاي ويسهارد و چهارمحال و بختياري براي جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي كشورهاي لهستان، مجارستان و اسلواكي است.

 



معاون وزير آموزش و پرورش: ايران رتبه نخست سرعت توليد علم در جهان را كسب كرد

معاون مشاركت هاي مردمي وزارت آموزش و پرورش گفت: ايران در سرعت توليد علم رتبه نخست را در جهان كسب كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، «علي باقرزاده» شامگاه پنج شنبه در شوراي آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: در مدت دو سال گذشته تاكنون سرعت توليد علم در ايران 11 برابر شده و نسبت به كشور دوم اين سرعت سه برابر بوده است.
وي تصريح كرد: ايران در المپياد علمي در ميان 54 كشور، رتبه نخست در جهان اسلام و در منطقه دوم و در جهان رتبه پنجم را كسب كرده است.
باقرزاده با اشاره به اين كه هسته هاي اصلي توليد و شكوفايي علم در مدرسه ها و كلاس ها گذاشته مي شود، گفت: معلمان بايد با روش هاي نوين اقثدام به تدريس و توليد علم و دانش كنند تا پشتوانه علمي و نيروي انساني كشور به بهترين شكل تامين شود.
وي تصريح كرد: براي تحقق اهداف وزارت آموزش و پرورش در سال جاري 40 هزار نيروي متخصص و 15 هزار مربي پرورشي و 10 هزار مشاور براي رفع ابهام دانش آموزان استخدام شد.
باقرزاده با تاكيد بر اين كه از سال آينده تغيير دوره هاي آموزشي دبستان و راهنمايي انجام مي شود، تاكيد كرد: از سال تحصيلي آينده دوره هاي آموزشي به شش سال ابتدايي و 6 سال متوسطه تغيير مي يابد.
معاون مشاركت هاي مردمي وزارت آموزش و پرورش گفت: همزمان با شروع سال تحصيلي در كشور، 2 هزار مدرسه به صورت هيئت امنايي آغاز به كار كردند.
باقرزاده هدف از هيئت امنايي شدن مدارس را مشاركت علمي، فكري، عاطفي و فرهنگي اوليا در اداره مدرسه و در مرتبه بعدي مشاركت اقتصادي آنان عنوان كرد.

 



در نخستين نكوداشت چهره هاي ماندگار حوزوي در عرصه بين الملل
جايزه المصطفي به آيت الله موسوي لاري اهدا شد

جايزه جهاني المصطفي به پاس خدمات و فعاليت هاي پژوهشي و علمي آيت الله موسوي لاري در عرصه بين الملل به وي اهدا شد.
به گزارش فارس از قم، در نخستين نكوداشت چهره هاي ماندگار حوزوي در عرصه بين الملل كه در مجتمع آموزش عالي امام خميني(ره) برگزار شد، جايزه جهاني المصطفي به آيت الله «سيدمجتبي موسوي لاري» به پاس خدمات و فعاليت هاي گسترده وي در زمينه نشر و گسترش معارف اسلامي درعرصه بين الملل و به منظور ارائه الگو به طلاب نسل جوان و جريان سازي فرهنگي در حوزه هاي علميه اهدا شد.
آيت الله مكارم شيرازي در پيامي به اين نكوداشت، اعلام كرد: انديشه حاكم بر نوشته هاي اين عالم روحاني وي را زيبنده نام هايي چون «مرزباني توحيد» و «مردي فراتر از مرزها» كرده است.
آيت الله محمدتقي مصباح يزدي نيز طي سخناني در اين نكوداشت، اظهار داشت: آيت الله موسوي لاري الگويي براي جوانان حوزوي محسوب مي شود و بايد با اقتباس ويژگي هاي اين عالم فرهيخته، شرايط را براي الگوگيري از شخصيت ايشان فراهم كنيم.
همچنين آيت الله موسوي لاري در پيامي به اين همايش ضمن تشكر از برگزاركنندگان اين نكوداشت تاكيد كرد: خاشعانه به درگاه ربوبيت الهي عرض مي كنم آنچه تو خود كرده اي به حساب من گذاردي.
گفتني است در اين مراسم كه با حضور آيت الله مصباح يزدي و رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزار شد از خدمات و اقدامات شايسته اين محقق و استاد فرهيخته در حوزه پژوهش و تحقيق در علوم و معارف ديني با اهداي لوح تقدير شد.
همچنين در اين مراسم كه با عنوان نخستين نكوداشت چهره هاي ماندگار حوزوي در عرصه بين الملل و اعطاي جايزه جهاني المصطفي برگزار شد، از تمبر يادبود اين عالم فرهيخته با حضور اساتيد و پژوهشگران داخل و خارج از كشور رونمايي شد.
دو جلد كتاب آيت الله موسوي لاري و ويژه نامه «خلوص كامياب» كه در برگيرنده مجموع مقالات ارسال شده به دبيرخانه مراسم با محوريت شخصيت ايشان است نيز در اين مراسم رونمايي شد.
همچنين در پايان مراسم شناسنامه جديد جمهوري اسلامي ايران از سوي سازمان ثبت احوال كشور در حضور مفاخر و اساتيد برجسته به اين عالم و محقق حوزه دين و علوم اسلامي اهدا شد.

 



آيت الله نوري همداني: انقلاب اسلامي تا زمان ظهور امام عصر(عج) پابرجا مي مان

يك مرجع تقليد در قم گفت: اين نظام و انقلاب اسلامي تا زمان ظهور امام عصر(عج)
پا برجا مي ماند.
به گزارش فارس از قم، آيت الله حسين نوري همداني در ديدار با جمعي از فرماندهان سپاه ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس، رهبر معظم انقلاب را انساني شجاع، باتقوا و مدبر توصيف و تاكيد كرد: در نبود امام زمان(عج) ايشان به عنوان نايب ايشان و ولي فقيه ما محسوب مي شوند.
اين مرجع تقليد با تصريح بر اينكه حكومت در جامعه از اهميت بالايي برخوردار بوده باشد و در زندگي فردي، اجتماعي، اقتصادي، ديني و مذهبي جامعه اثرگذار است، ابراز داشت: مسئله حكومت در دين اسلام مسئله با اهميتي به شمار مي آيد، چرا كه پيامبران الهي در گام اول تبليغ دين الهي با حكومت هاي فاسد مواجه مي شدند.
اين مرجع تقليد خطاب به جوانان گفت: تاريخ سلطنتي ايران را حتما مطالعه كنند و از آن عبرت بگيرند.
وي در ادامه به جنگ مهمي كه بين ايران و روسيه رخ داده بود اشاره كرد و اظهار داشت: در اين جنگ روسيه به تنهايي 16 شهر از شهرهاي ما را به تصرف خود درآورد، چرا كه در راس جامعه فتحعلي شاه قرار داشت و او از نظر اسلام و دين صلاحيت لازم را براي اداره حكومت نداشت.
نوري همداني با بيان اينكه حكومت بعد از ائمه بايد توسط فقيه عادل اداره شود، ابراز داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس 35 كشور به صدام كمك كردند كه ايران را از پاي در بياورند، ولي از آنجايي كه حكومت توسط يك فقيه اداره مي شد مستكبرين به خواسته هايشان نرسيدند.
وي اظهار داشت: مردم ما مسلمان هستند و جان خود را به همين راحتي به كسي تقديم نمي كنند و مسلما انتظار اين نمي رفت كه به خاطر فتحعلي شاه در جبهه هاي نبرد حضور يابند، ولي وقتي حكم جهاد توسط امام صادر شد مردم صداي پيامبر را در جنگ بدر و حنين از حلقوم ايشان شنيدند و فوج فوج در جبهه ها حاضر شدند.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه بي شك اين نظام و انقلاب اسلامي تا ظهور امام زمان پا برجا خواهد بود، اظهار داشت: اين جمله تاكيد امام خميني است كه ايشان با يقين مي گفتند كه اين انقلاب مقدمه ساز ظهور امام زمان(عج) است و تا زمان ظهور حضرت اين انقلاب پابرجا مي ماند.

 



براساس تصميمات همايش ملي توسعه تجارت خارجي
كيش نمونه آزمايشي طرح هاي بزرگ و ملي مي شود

كيش- خبرنگار كيهان:
در همايش ملي توسعه تجارت خارجي مناطق آزاد كشور، منطقه آزاد كيش به عنوان پايلوت طرح هاي بزرگ و ملي در حوزه هاي تجارت سرمايه گذاري خارجي، بانكداري، بيمه، گردشگري و بورس هاي بين المللي مطرح شد.
اين همايش كه با حضور مقامات بلندپايه وزارت بازرگاني، بانكداري، بيمه، گمرك و جمع كثيري از بازرگانان و تجار داخلي و خارجي در جزيره كيش برگزار شد، قائم مقام وزارت بازرگاني كشور با اعلام اين خبر افزود: وزارت بازرگاني بر نقش مثبت مناطق آزاد در رشد و توسعه اقتصادي كشور و همچنين تعويض اختيار تمام وزارتخانه ها و دستگاه هاي دولتي به سازمان هاي مناطق آزاد تاكيد دارد كه در همين راستا وزارت بازرگاني نخستين اتاق مستقل بازرگاني را در سال جاري در جزيره كيش تاسيس خواهد كرد.
موحدي مزاياي منطقه آزاد كيش را برشمرد و گفت: معافيت 20ساله مالياتي، ورود اتباع خارجي بدون رواديد، ثبت شركتها با تابعيت سهامداران، تضمين و حمايت قانوني از سرمايه گذاري خارجي و مشوق هاي صادراتي از جمله اين مزيت هاست.
وي خاطر نشان ساخت: پيوند سرمايه گذاران و بازرگانان مناطق آزاد با فعالان عرصه تجارت خارجي نشانه اي از افق روشن در اقتصاد ملي خواهد بود.
بنابراين گزارش، قائم مقام بانك مركزي نيز در اين همايش اظهار داشت: از نيازهاي اصلي و مهم در مناطق آزاد تاسيس شعب بانك هاي برون مرزي است كه امروز نهادهاي مالي به ويژه بانك ها به عنوان موتور محركه مناطق آزاد كشور هستند.
سيدحميد پورمحمدي گفت: بانك مركزي تسهيلات ويژه اي براي سرمايه گذاري فراهم كرده است به طوري كه تاسيس بانك هاي برون مرزي نيازمند 400 ميليون دلار است در حالي كه در مناطق آزاد با 10ميليون دلار مي توان اين بانك ها را تاسيس كرد و هم اكنون بانك مركزي آمادگي خود را براي ارائه خدمات و تسهيلات ويژه براي ايجاد موسسات مالي و بانكي اعلام مي كند. همچنين مؤسسات اعتباري نيز مي توانند با مبلغ 5 ميليون دلار نسبت به اخذ مجوز از بانك مركزي در مناطق آزاد كشور اقدام كنند.
در همايش ملي توسعه تجارت خارجي مناطق آزاد كشور كه هفتم و هشتم مهر ماه در كيش برگزار شد چند تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و استانداران نظرات خود را درباره عملكرد و جايگاه مناطق آزاد بيان كردند.
در حاشيه
¤ وزيران آموزش و پرورش و بازرگاني كه قرار بود در اين همايش حضور پيدا كنند اما با عنوان كردن حجم زياد كار، نيامدند.
¤ رئيس كل بانك مركزي كه قرار بود از دبي به كيش بيايد و در همايش توسعه تجارت خارجي مناطق آزاد سخنراني كند معاون خود را به اين همايش فرستاد.
¤ سفير ايران در امارات طي سخناني گفت: بنادر و جزاير زيباي ايران در خليج فارس مي توانند 10ميليون ايراني را در خود جاي بدهند.
¤ ميهمانان ويژه خارجي از كشورهاي اروپايي و امارات نسبت به خلوتي و سوت و كور بودن منطقه آزاد كيش بسيار متعجب شدند! آنان ضعف مديريت را از جمله دلائل كسادي بازارها، هتل ها و رستوران هاي جزيره كيش دانستند.

 



اخبار ادبي و هنري

وزير ارشاد حواشي سياسي جشن خانه سينما را محكوم كرد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: آنهايي كه تحت عنوان برنامه هاي صنفي به كارهاي سياسي مي پردازند و مي خواهند ارزش هاي نظام را به استهزا بكشند، محكوم اند.
سيدمحمد حسيني در حاشيه نشست خبري چهارمين جشنواره و نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال درباره اتفاقات چهاردهمين جشن خانه سينما و بيانيه اخير معاونت سينمايي درباره آن اظهار داشت: پيش از اين مي گفتيم هنرمندان به خاطر روح لطيفي كه دارند حرف مي زنند، اما الان با گذشت زمان اگر كسي بخواهد جنبش مرده رازنده كند و فردي ضدانقلاب (مخملباف و خانواده اش) را برگرداند و ما براي او فرش قرمز بيندازيم غيرقابل قبول است. فردي كه خواهان برگرداندن او هستند، از نظر اخلاقي و حرفه اي نزول كرده است و اگر كسي خواهان بازگشت او باشد، موضوعي صنفي و سينمايي را مطرح نكرده است.
حسيني گفت: اينكه عده اي هم بيايند در آن فضا براي اين حرف ها سوت و كف بزنند از نظر ما محكوم است و قابل قبول نيست و به جد انتظار داريم كه اين روند را اصلاح كنند.
حسيني ادامه داد: در شرايطي كه ما روياروي آمريكا ايستاده ايم اگر كسي در داخل بخواهد سنگ آنها را به سينه بزند اين پذيرفتني نيست. مي بينيم نشريه اي كه قبلا لغو مجوز شده بود و الان دوباره انتشار پيدا كرده باز هم دارد همان كارهاي قبلي را تكرار مي كند و بيانيه ها و اطلاعيه هاي سران فتنه را منتشر مي كند. خب اين چه معني دارد؟! يا خواننده اي كه در خارج از كشور هر چيزي عليه نظام خواسته گفته است الان آمده مي خواهد از تلويزيون مجوز بگيرد كه برنامه اش پخش شود!
انتقاد نمايندگان از بدحجابي در جشنواره دفاع مقدس
نمايندگان مجلس از پوشش نامناسب برخي مهمانان خارجي مراسم اختتاميه يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس، انتقاد كردند و خواستار پي گيري اين موضوع از سوي وزارت ارشاد شدند.
يكي از نمايندگان مجلس در همين رابطه به جهان گفت: ما نسبت به بدحجابي در جشنواره اي كه به نام «مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس» است معترض و منتقديم و خواستار پيگيري اين مسئله مسئولين به خصوص وزارت ارشاد هستيم.
ايران جزو 10 كشور برتر توليد برنامه نمايشي در دنيا
رئيس صدا و سيما گفت كه امروز در دنيا چند كشور بيشتر نيستند كه مي توانند برنامه هاي نمايشي را در حوزه وسيعي توليد كنند و ما در اين ميان حتما جزو 10 كشور اول دنيا هستيم.
براساس گزارش فارس سيدعزت الله ضرغامي در بيست ويكمين گردهمايي ائمه جمعه كشور بيان كرد: مقام معظم رهبري تاكيد بسياري درباره ورود معارف اسلامي به توليدات نمايشي صدا و سيما داشته اند و در همين راستا ما تاكنون شش تا هفت سريال توليد كرديم.
وي افزود: همچنين در ميان سه سريال سيما در ماه مبارك رمضان كه شامل «در مسير زاينده رود»، «ملكوت» و «جراحت» مي شود، سريال ملكوت با كسب حد نصاب نمره 5/17 نسبت به نمره 2/16 و 3/16 دو سريال ديگر، در رتبه اول قرار گرفته است كه من علت موفقيت سريال «ملكوت» را پرداختن به معارف ديني مي دانم.
رئيس سازمان صدا و سيما با بيان اين كه سريال «قهوه تلخ» را ما نساخته ايم و مجوزش را از وزارت ارشاد گرفته است، گفت: اين سريال هدف تاييد ما نيست.
اهداي جايزه جشنواره فيلم دفاع مقدس به سيل زدگان پاكستان
يكي از برگزيدگان خارجي جشنواره فيلم دفاع مقدس جايزه اش را به سيل زدگان پاكستان اهدا كرد.
بنجامين گيلمور كه در يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم دفاع مقدس به خاطر فيلم «فرزند شير» موفق به كسب جايزه شد، اين جايزه را به سيل زدگان پاكستان اهدا كرد.
اين فيلم محصول سال 2007 استراليا است كه در بخش بين الملل جشنواره دفاع مقدس حضور داشته است.
جشنواره بين المللي فيلم دفاع مقدس از 29 شهريور تا دوم مهر در تهران و هشت استان برگزار شد و برپايي آن در هفت كشور ادامه دارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14