(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 13 مهر 1389- شماره 19756

ضرورت دوبانده كردن محور كاشان بادرود
استانداري مازندران: يك ميليارد ريال براي احداث خانه وزنه برداري پهلوان سليمي اختصاص يافت
زندگي 9 ميليون ايراني در 65 هزار هكتار بافت فرسوده
ايران در كيهان
در اصفهان ساخت آثار هنري درهاي عتبات عاليات 3ماه آينده به پايان مي رسد
پيام آوران صلح و دوستي در گنبد كاووس
به گفته فرماندار بناب كارخانه كاوه سودا به دليل عدم انجام تعهدات دوباره تعطيل شد
استاندار: عدم همگرايي دستگاه هاي دولتي مشكل ايلام است
يك مخترع ايراني مقيم خارج از كشور:
آمريكاييها فناوريي را كه يك ايراني ايده پرداز آن بوده از ما دريغ مي كنند
مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان: رعايت قانون مطبوعات مبناي پرداخت يارانه است
مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان كرمانشاه: نصب تابلوي تبليغاتي در حريم راه ها ممنوع است
انتصابات جديد در شهرستانها



ضرورت دوبانده كردن محور كاشان بادرود

محور ترانزيتي كاشان- بادرود از ترافيك سنگيني برخوردار است و دوبانده كردن آن ضروري است.
اين محور كه با عرض 7متر و 30 سانتي متر و طول 65 كيلومتر بعد از پيروزي انقلاب احداث شده در حال حاضر به دليل افزايش ترافيك، پاسخگوي نياز مردم نيست.
وجود كارخانجات مهم در شهرك اميركبير، واحدهاي توليدي سايپا خودرو، گالوانيزه و نيروگاه گازي و تردد خودروهاي سنگين در مسير شمال به جنوب كشور و نيز افزايش حوادث رانندگي در اين محور، توجه به اين امر را دو چندان مي كند.
به گفته مسئولين اداره راه و ترابري كاشان، كار مطالعاتي اين محور از سوي وزارت راه انجام شده و با تامين اعتبار براي اين طرح، عمليات اجرايي دوبانده كردن محور كاشان- بادرود انجام و بخش وسيعي از مردم منطقه از اجراي اين طرح مواصلاتي بهره مند خواهند شد.
كاشان- خبرنگار كيهان

 



استانداري مازندران: يك ميليارد ريال براي احداث خانه وزنه برداري پهلوان سليمي اختصاص يافت

ساري- خبرنگار كيهان:
استانداري مازندران از اختصاص يك ميليارد ريال براي احداث خانه وزنه برداري پهلوان سليمي خبر داد.
به گزارش روابط عمومي استانداري، سيدعلي اكبر طاهايي، به همراه آيت الله سليماني، نماينده مقام معظم رهبري در استان سيستان و بلوچستان و جمعي از مديران استان با حضور در منزل قوي ترين مرد جهان، پهلوان بهداد سليمي، ضمن تبريك كسب مقام قهرماني به او و خانواده اش، از ساخت خانه وزنه برداري قائم شهر به نام اين قهرمان و با كمك يك ميليارد ريالي استانداري و با مشاركت ورزش دوستان اين شهرستان خبر داد.
وي با اشاره به تشكيل ستاد استاني تجليل از اين قهرمان ارزنده به رياست معاون سياسي امنيتي استاندار، افزود: همه تلاش خود را براي تجليل و تقدير درخور شأن پهلوان سليمي انجام خواهيم داد.
طاهايي ضمن يادآوري هم زماني موفقيت بهداد با هفته دفاع مقدس، خاطرنشان كرد: اين جوان سرافراز مازندراني نيز به شايستگي از شهدا ياد كرد كه موجب خوشحالي و مسرت رهبر معظم انقلاب، خانواده هاي معزز شهدا و همه مردم كشور شد.
وي با بيان اينكه دوران قهرماني روزي به پايان خواهد رسيد، افزود: آن چيزي كه اين قهرماني ها را در ذهن مردم ثبت نموده و ماندگار مي كند، پيوند ناگسستني با ارزش هاي انساني و اسلامي است.
استاندار مازندران با اشاره به جاودانگي جهان پهلوان تختي، گفت: منش پهلواني و انساني تختي موجب آن شد كه امروز مزار او تبديل به ميعادگاه پهلوانان و جوانمردان شود.
طاهايي ادامه داد: اميدوارم همت و شخصيت بهداد از او چهره اي ماندگار در تاريخ كشورو الگوي مناسبي براي جوانان بسازد.
آيت الله سليماني، نماينده مقام معظم رهبري در استان سيستان و بلوچستان نيز بر توكل به خدا و ائمه معصومين(ع) براي ادامه مسير موفقيت سليمي تاكيد كرد و گفت: اين منش پهلواني و شخصيت والاي شما به بركت تربيت صحيح و ديني خانواده است.
وي خطاب به بهداد سليمي خاطرنشان كرد: اكنون كه اين موفقيت بزرگ نصيب شما شد، بيش از پيش نيازمند مراقبت از خود هستيد.
در ادامه اين ديدار بهداد سليمي، قهرمان فوق سنگين مسابقات جهاني وزنه برداري، با قدرداني از زحمات پدر و مادر خود در راه دستيابي به اين افتخار، گفت: بازوبند و دعاي تبرك امام رضا(ع) كه مادرم به من داده در همه حال همراه من و مهم ترين دليل موفقيتم است.
وي افزود: بزرگترين آرزوي من اين است كه هر چه زودتر به ديدار با مقام معظم رهبري نائل شوم.

 



زندگي 9 ميليون ايراني در 65 هزار هكتار بافت فرسوده

تبريز- خبرنگار كيهان:
هم اكنون حدود 9 ميليون ايراني در 65 هزار هكتار بافت فرسوده شهري كشور، زندگي مي كنند.
معاون شهرسازي و معماي شهرداري تبريز، در دوازدهمين همايش مديران نوسازي- بهسازي و احياي بافت هاي فرسوده كلان شهرهاي كشور در تبريز با اعلام مطلب فوق افزود: بافت هاي فرسوده شهرها، يك تهديد اجتماعي در مديريت شهري است و ما در اين حوزه به سياست گذاريها و نگرش هاي صحيح و كلان نياز داريم.
محمدرضا عزتي ادامه داد: در نشست تبريز چگونگي مديريت روند احياي 65 هزار هكتار بافت فرسوده كشور بررسي مي شود.
وي حمايت هاي دولت در سال هاي اخير از احياي بافت هاي فرسوده را، خوب توصيف كرد.
در اين نشست كه راههاي دستيابي به وحدت رويه در احياي بافت هاي فرسوده شهرها بررسي شد «علي رضا نوين» شهردار تبريز، احيا و نوسازي بافت هاي فوق را به منظور كاستن از آسيب هاي ناشي از حوادث طبيعي مانند زلزله، لازم و اجتناب ناپذير توصيف كرد و در عين حال گفت: در هزار و 50 هكتار بافت فرسوده تبريز 400 هزار نفر زندگي مي كنند.

 



ايران در كيهان

كمبود نيروي آتش نشان
همدان- خبرنگاركيهان: مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني همدان، گفت: سازمان آتش نشاني همدان با كمبود نيروي عملياتي مواجه است. رضا عسگري افزود: در حال حاضر 100نفر نيروي عملياتي و 20 نفر نيروي اداري در سازمان ما فعاليت دارند. وي ادامه داد: با توجه به استانداردهاي جهاني مبني بر وجود يك آتش نشان براي هر 2 هزار نفر، حدود 150نفر كمبود نيروي عملياتي در آتش نشاني همدان داريم.
تجليل از سربازان نمونه
هفتكل- خبرنگاركيهان: همزمان با هفته گراميداشت دفاع مقدس از 6 سرباز نمونه ناحيه مقاومت بسيج شهرستان هفتكل تقدير شد. در اين آيين كه سرهنگ دوم پاسدار طالب سنجري فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان هفتكل نيز حضور داشت سجاد احمدي، عبدالله آذرگون، ابراهيم درويش پور، عادل زبيدي، پدرام سلكي و يحيي همتيان لركي به عنوان سربازان نمونه ناحيه مقاومت بسيج شهرستان هفتكل معرفي و بااهداي جوائزي از آنان تقدير شد.
پياده روي خانوادگي
¤ با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس همايش پياده روي خانوادگي ويژه خانواده هاي معظم شاهد و ايثارگر در هفتكل برگزار شد. عزت الله مكوندي سرپرست بنياد شهيد و امور ايثارگران هفتكل با اعلام اين خبر گفت: اين همايش كه با استقبال پرشور و خوبي روبرو شد از ميدان آزادگان آغاز و شركت كنندگان پس از طي مسير پياده روي بر مزار هفت شهيد گمنام هفتكل حضور يافتند و به مقام شامخ آنان اداي احترام كردند. در پايان به 5 نفر از شركت كنندگان به قيد قرعه جوايزي اهدا شد.
اجراي 3طرح عمراني
گرگان- خبرنگاركيهان: رئيس اداره راه و ترابري گرگان از خاتمه سه پروژه عمراني در راه و ترابري اين شهرستان خبرداد. مهندس عبدالهادي كاويان گفت: براي اجراي اين پروژه ها 4ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
اجراي طرح فاضلاب
بندرعباس- خبرنگاركيهان: مديرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: عمليات اجرايي يكي از مهم ترين خطوط اصلي جمع آوري فاضلاب شهر بندرعباس قبل از زمان تعيين شده به پايان رسيد. حسين خادمي تصريح كرد: عمليات اجرايي خط اصلي جمع آوري فاضلاب شهر بندرعباس واقع در بلوار طالقاني كه از سال83 تاكنون ناتمام باقي مانده بود از خردادماه سال جاري شروع شد و در كمترين زمان ممكن قبل از زمان تعيين شده به پايان رسيد.
افت توليد گوجه فرنگي
نيشابور- خبرنگاركيهان: گرماي شديد تابستان، سبب افت توليد بعضي از محصولات كشاورزي از جمله گوجه فرنگي در اين شهرستان شد. مهندس علي دهباشيان مدير جهاد كشاورزي نيشابور اظهار داشت: ميانگين توليد گوجه فرنگي در نيشابور از 40تن در هر هكتار به 35تن كاهش يافته است. وي تصريح كرد: ارزش ناخالص گوجه فرنگي قابل ملاحظه بوده و پيش بيني مي شود در سال جاري از محل فروش گوجه فرنگي درآمدي افزون بر 30ميليارد ريال عايد كشاورزان شهرستان شود.
برگزاري نشست سياسي بسيج
¤ نشست سياسي همزمان با هفته دفاع مقدس در نمازخانه ساختمان سيدالشهدا با حضور خواهران بسيجي حوزه فاطمه الزهرا(س) ناحيه مقاومت بسيج نيشابور برگزار شد. علي معدني فرمانده اسبق ناحيه مقاومت بسيج نيشابور در اين نشست گفت: رئيس جمهور ايران به عنوان يك قطره از درياي مواج ملت ايران لرزه بر اندام مستكبران انداخت.
عدم قطع آب در يزد
يزد- خبرنگاركيهان: مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان يزد گفت: در تابستان سال جاري با ياري خداوند و تلاش و همياري كاركنان شركت آبفا هيچگونه قطع آبي در اكثر شهرهاي استان يزد نداشتيم كه اين امر مبين وظيفه شناسي همكاران عزيز است. علي اسلامي افزود: شركت آبفاي استان يزد در بين شركت هاي آبفا از رتبه نسبتا خوبي برخوردار است و بايستي اين جايگاه هر سال ارتقاء يابد.
بازديد از غار عليصدر
همدان- خبرنگاركيهان: مديرعامل شركت سياحتي عليصدر گفت: بازديد از غار عليصدر در هفته دفاع مقدس و از سوم مهرماه تا يك هفته با 35درصد تخفيف همراه بود. حسن اسلاميان هدف از اين خدمات رساني را تجليل از همه مردم ايران به ويژه خانواده هاي معظم شهدا، ايثارگران و رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحميلي و به مناسبت 30 سال پايداري و رشادت و ايثارگري آنان اعلام كرد.
تجليل از رزمندگان دفاع مقدس
چناران- خبرنگاركيهان: به منظور تجليل از دلاورمرديهاي رزمندگان 8سال دفاع مقدس همايش رزمندگان دفاع مقدس در محل مجتمع فرهنگي ورزشي ناحيه مقاومت بسيج چناران برگزار شد در اين همايش يك روزه كه بيش از 300 تن از رزمندگان دوران دفاع مقدس حضور داشتند فرمانده ناحيه مقاومت بسيج چناران به تشريح توطئه هاي استكبار جهاني در قالب جنگ نرم و فتنه هاي پس از انتخابات پرداخت.
برگزاري شب شعر و خاطره
فولادشهر- خبرنگاركيهان: به اهتمام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان لنجان و به منظور پاسداشت رشادت ها و ارزشهاي والاي دفاع مقدس همايشي بنام شب شعر و خاطره و خاطره «حماسه سرنوشت ساز» در سالن فرهنگ سراي بهمن زرين شهر برگزار شد. اين همايش با حضور فرماندار و رئيس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان لنجان و جمعي از شاعران و اصحاب قلم و رسانه برگزار شد.
عدم اختصاص اعتبار
كاشان- خبرنگاركيهان: مدير مركز توانبخشي جانبازان كاشان گفت: بعد از گذشت 2سال از زمان افتتاح اين مركز، هنوز مجوز آن صادر نشده و به همين علت هيچ اعتباري به آن اختصاص نمي يابد. غلامرضا حيدري در جمع خبرنگاران افزود: مراكز توانبخشي طرح جديدي براي رسيدگي به مشكلات جانبازان است كه براي رفع نيازهاي آنان بايد بيشتر به اين مراكز توجه شود.
وي اظهار داشت: در اين مركز 32جانباز ضايعات نخاعي و قطع عضو تحت پوشش هستند كه به توانبخشي اين جانبازان رسيدگي مي شود.
تجليل از پيشكسوتان دفاع مقدس
زنجان- خبرنگاركيهان: همايش تجليل از پيشكسوتان هفته دفاع مقدس در سپاه انصارالمهدي زنجان برگزار شد. در اين همايش دكتر محمد رئوفي نژاد استاندار زنجان ضمن تبريك هفته دفاع مقدس و سي امين سالگرد دفاع مقدس به بسيجيان و رزمندگان و پيشكسوتان دفاع مقدس، آزادگان و خانواده هاي معظم شهداء، از آنان تجليل و قدرداني كرد.

 



در اصفهان ساخت آثار هنري درهاي عتبات عاليات 3ماه آينده به پايان مي رسد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
ساخت آثار هنري درهاي مطهر حرم امام حسين(ع)، حضرت اميرالمومنين(ع) و حرم امامين كاظمين و جوادين در مجموع 25 پروژه است كه طي سه ماه آينده به پايان مي رسد.
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات با اعلام اين خبر افزود: از ديگر پروژه هاي بزرگ ستاد عتبات عاليات، ساخت ضريح مطهر حرم حبيب ابن مظاهر(ع) است.
حيدري با تشريح مشخصات فيزيكي اين حرم افزود: ارتفاع اين ضريح 3متر، طول آن 2متر و 55 سانتيمتر و عرض آن يك متر و 80 سانتيمتر است و طرح آن توسط واحد طراحي شوراي هنري ستاد و با هنرمندي اسكندر پورخرمي انجام مي گيرد.
وي درباره محتواي بكار رفته در اين ضريح گفت: محتوايي كه در اين ضريح در قسمت خطوط استفاده مي شود توسط واحد محتويات ستاد و حجت الاسلام احمدي قمي تهيه شده است.
حيدري اضافه كرد: اين اثر كه تلفيقي از هنرهاي قلمزني برجسته، ميناكاري، زرگري، نجاري، خوشنويسي، طراحي، منبت كاري، معرق، خاتم كاري و كارهاي گرافيكي است سعي شده كه از بهترين متخصصان و استادان دانشگاه هنر استفاده شود.
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات درباره فلزهاي بكار رفته در اين ضريح گفت: اين ضريح از جنس نقره با عيار 999 است كه البته در آن از مس و برنج هم استفاده شده كه بودجه پيش بيني شده براي ساخت اين ضريح يك ميليارد و 400 ميليون تومان است.

 



پيام آوران صلح و دوستي در گنبد كاووس

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
مسافران عشق و پيام آوران صلح و دوستي در ادامه سفر خود در استان گلستان با فرماندار گنبد كاووس ديدار كردند.
داوود نصيري كه از سال 86 همراه همسر و فرزندان خود با پاي پياده كشورهاي تركيه و آذربايجان را طي كرده است و اكنون نيز ايرانگردي را آغاز كرده، قصد دارد در آينده با خانواده چهارنفره اش تمام نقاط دنيا را سفر كند و پيام عشق، دوستي و همدلي را به تمام ملل جهان برساند.
فرماندار گنبد كاووس در ديدار با خانواده نصيري، اين حركت را ستود و سفر آنها را اقدامي مهم در خصوص رساندن پيام ملت ايران به گوش جهانيان به شمار آورد.
سوسرايي در اين ديدار خواستار تنظيم برنامه هايي براي حضور اين خانواده صلح دوست در دانشگاه ها، مدارس و ديدار با مردم گنبد كاووس و همچنين ديدار در اماكن فرهنگي و تاريخي اين شهرستان شد.
نصيري با بيان اينكه حضور در اين شهرستان براي وي جالب بوده است، افزود: 93 كشور از خانواده اش براي رساندن پيام صلح و دوستي دعوت كرده اند.

 



به گفته فرماندار بناب كارخانه كاوه سودا به دليل عدم انجام تعهدات دوباره تعطيل شد

بناب- خبرنگار كيهان:
به گفته فرماندار بناب به دنبال عدم انجام تعهدات از سوي مسئولين كارخانه كاوه سودا در پرداخت خسارات كشاورزان اين كارخانه مجدداً تعطيل شد.
سعيد برقي افزود: به دنبال مصوبه كار گروه مديريت پسماندهاي استان مبني بر پرداخت خسارات كشاورزان خسارت ديده از سيل پساب كارخانه كاوه سودا با نظر كارشناسي از طرف دادستان، متأسفانه عليرغم گذشت بيش از دو ماه از اين مصوبه كار گروه، كشاورزان نتوانستند مطالبات خود را دريافت كنند و همچنان در بلاتكليفي به سر مي برند.
فرماندار بناب گفت: به دنبال اعتراضات مكرر كشاورزان منطقه مبني بر عدم توجه مسئولين كارخانه كاوه سودا به خواسته هاي قانوني آن ها مديريت پسماندهاي استان با حضور اعضا تشكيل جلسه داد و مجدداً دستور تعطيلي كارخانه را صادر كرد.

 



استاندار: عدم همگرايي دستگاه هاي دولتي مشكل ايلام است

ايلام-خبرنگار كيهان:
استاندار ايلام گفت: عدم همگرايي دستگاه هاي دولتي مهم ترين مشكل اين استان است.
مهندس اعلايي در هجدهمين نشست ستاد تسهيل و امور پشتيباني واحدهاي توليدي و شهرك هاي صنعتي وزارت صنايع و معادن كه در سازمان صنايع و معادن ايلام برگزار شد با اشاره به مشكلات واحدهاي توليدي در استان ايلام گفت: برنامه هاي خوبي توسط سازمان صنايع و معادن براي رفع مشكلات اين واحدها اجرا شده است اما براي رسيدن به اهداف مطلوب بايستي اقدامات مناسب تري نيز پيگيري شود.
وي تشكيل ستاد تسهيل در استان را يك گام اساسي در راستاي رفع نگراني هاي بخش توليد دانست و اظهار داشت: مديران دستگاه هاي دولتي با كمك مديران بانك هاي عامل در گذشته يك قدم دراين راستا برداشته اند به طوري كه بيش از 117 واحد صنعتي مشكلاتشان بررسي و تصميمات مناسبي براي رفع آنها اتخاذ شده است.
استاندار ايلام با اشاره به ابتكار عمل خوب دولت در حوزه صنعت و معدن و همچنين تشكيل اين ستاد و كارگروه هاي مختلف اضافه كرد: اعضاي كارگروه ها بايستي خود را در جاي مخاطبين قرار داده و از منظر دولتي بودن به درخواست هاي آنان نگاه نكنند و تلاش كنند علاوه بر درك مخاطب به مشكلات آنان توجه جدي شود تا علاوه بر اتخاذ راهكارهاي مناسب، شاهد گشايش گره هاي كاري به صورت زيربنايي باشيم.
مهندس اعلايي تصريح كرد: يكي از مشكلات ما پيچيدگي هاي اداري است كه موجب ناراحتي و ايجاد دست انداز در كار مردم و نهايتا فراهم كننده مسائل ناخوشايند ديگري است و انتظار ما اين است كه اين موانع به صورت كلي حل شوند.
وي با اشاره به تركيب كارگروه ها گفت: همه ما بايستي تلاش كنيم در اين كارگروه ها از ادبياتي استفاده كنيم كه همگرايي ايجاد كند و با وجود برخي مشكلات تلاش كنيم از هرگونه واگرايي پرهيز شود زيرا از اين طريق تاكنون خسارت هاي فراواني به بخش هاي مختلف استان وارد شده و ديگر لازم نيست در اين وادي حركت كنيم.
مهندس اعلايي در پايان مهمترين مشكل اين استان را عدم همگرايي دستگاه هاي دولتي دانسته و تاكيد كرد: اگر از اين فرصت هاي پيش آمده به نحو مطلوب استفاده نشود ممكن است در آينده هرگز چنين شرايطي براي استان فراهم نشود.

 



يك مخترع ايراني مقيم خارج از كشور:
آمريكاييها فناوريي را كه يك ايراني ايده پرداز آن بوده از ما دريغ مي كنند

قم-خبرنگار كيهان:
يك مخترع ايراني مقيم خارج از كشور گفت: آمريكاييها مي خواهند فناوريي را كه يك ايراني طراح و ايده پرداز آن بوده است با طرح واژه تحريم از ايران دريغ كنند.
مهندس حسن حسيني الست مخترع ايراني مقيم خارج از كشور با اشاره به ثبت ايده خود در ايران در سال 66 به شماره ثبت 24860 سازمان ثبت اختراعات و ابتكارات، اظهار داشت: در اختراع خود كه شبكه يكپارچه انواع سرويس هاي اطلاعاتي ISDN نام دارد در نظر داشتم كه با بهره گيري از خطوط مخابراتي بتوان ديتا، صدا و تصوير را همزمان با سرعت انتقال داد كه اين خود تحولي بزرگ در ارتباطات را در پي داشت.
اين كارشناس ارشد مخابرات ادامه داد: امروز پس از قريب 23 سال شاهد بكارگيري تلفن اينترنتي، جراحي از راه دور، آموزش الكترونيكي، بانكداري الكترونيكي، تلويزيون اينترنتي و در سطح دنيا مي باشيم كه همگي به نوعي از اين ايده سرچشمه گرفته اند.
وي با بيان اينكه در طول ساليان اخير در خارج از كشور با ارايه ايده هاي خود مشغول فعاليت هاي پژوهشي و تحقيقاتي بوده گفت: در سال گذشته شاهد بوديم كه شركت اپل آمريكا اينترنت فون يا تلفن اينترنتي را روانه بازار نمود كه با استقبال گسترده عمومي مواجه شد و حتي براي خريد آن صف هاي طويل تشكيل شد.
وي افزود: هنگامي كه خواستار ارايه اين فناوري به ايران شديم اين شركت آمريكايي مدعي شد كه عرصه چنين فناوري هايي كه از آنها به عنوان فناوري هاي تك يا فناوري برتر ياد مي شود به ايران بدليل تحريم ممنوع است.
حسيني الست گفت: استفاده از فناوري كه يك ايراني درابتدا ايده پرداز آن بوده از نظر غرب براي ايرانيان ممنوع است.
وي افزود: من آمادگي دارم كه هم اكنون نيز طرح اصلي و ايده خود را با شركت هاي ايراني ادامه دهم زيرا چنين طرح هايي نيازمند يك حركت ملي و تيمي است.
حسيني الست گفت: بايد باور كنيم كه توانايي پيشرفت در دنياي امروز را داريم، مهم ايده هاست و تا ايده نباشد هيچ پيشرفتي صورت نمي گيرد، غرب بدنبال ايده هاي نو است تا آنها را به نفع خود عملياتي كند.
حسيني الست با انتقاد از برخي شركت هاي داخلي افزود: در حمايت از ايده ها برخي از ما فقط بدنبال منافع شخصي هستيم.
وي به دو ايده جديد خود درخصوص بكارگيري انرژي خورشيدي و طرح كنترل ترافيك اشاره كرد و گفت: اين دو ايده به دولت كانادا ارايه شده است و آنها نيز از اين ايده ها استقبال كرده اند.

 



مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان: رعايت قانون مطبوعات مبناي پرداخت يارانه است

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان هرمزگان اظهار داشت: مبناي پرداخت يارانه ها رعايت كامل قانون مطبوعات توسط نشريات استان است.
همايون اميرزاده افزود: هم اكنون مهم ترين چالش كشور جنگ نرم است و دشمن از اين طريق برنامه ريزي هاي گسترده اي انجام داده و حمله گسترده اي به راه انداخته است و نشرياتي كه بتوانند در راستاي مهندسي فرهنگي گام بردارند سهم بيشتري از يارانه ها را نصيب خود خواهند كرد.
وي در جلسه توجيهي نحوه پرداخت يارانه ها كه با حضور مسئولان نشريات و جمعي از خبرنگاران برگزار شد گفت: شيوه جديدي در پرداخت يارانه ها اعمال مي شود. اين شيوه كاملا متفاوت با دستورالعمل هاي قبلي است و در فرم پيوست شيوه نامه كه بايد توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي تكميل و نمره دهي شود به مواردي همانند رعايت كامل و دقيق قانون مطبوعات، تهيه دفتر پلمب حسابرسي و مخارج نشريات، تيراژ چاپ، كيفيت چاپ، توزيع مناسب، توجه به مسائل مهم كشوري، اهميت دادن به جنگ نرم، ارتقاي فرهنگ نماز، ايثار و شهادت و توجه ويژه به رشد و تعالي كودكان و نوجوانان و... تاكيد شده است.
وي با بيان اينكه شيوه نامه ابلاغ شده در بسياري از موارد با اهداف و راهبردهاي مطبوعات استان همخوان و نزديك است، افزود: اين فرآيند به دليل آنكه كاملا منطبق و احصا شده از قانون مطبوعات است منجر به شفاف سازي عملكرد و نحوه تعامل مطبوعات با راهبردها و چشم اندازهاي نظام مي شود.

 



مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان كرمانشاه: نصب تابلوي تبليغاتي در حريم راه ها ممنوع است

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
نصب هرگونه تابلوي تبليغاتي و اختصاصي در حريم راهها بدون مجوز از سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي ممنوع است.
مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان كرمانشاه با بيان اين مطلب افزود: به دليل عدم آشنايي اشخاص حقيقي و حقوقي با قوانين و مقررات نصب تابلوهاي تبليغاتي در حاشيه راه ها، برخي از اين افراد به صورت خودسر اقدام به نصب تابلوهاي مذكور به صورت غيرمجاز مي كنند كه اين امر موجب بروز مشكلاتي در جاده ها از جمله سوانح رانندگي مي شود.
محمدرضا بني عامريان تصريح كرد: نصب تابلوها در حاشيه راهها داراي ضوابط از قبيل ابعاد تابلو، اندازه حروف، مكان نصب، فاصله از تقاطع هاي اصلي، فاصله از علائم راهنمايي و رانندگي است و مطابق تبصره 2 ماده 7 قانون ايمني راه ها و راه آهن مصوب سال 79 و بند ح ماده 2 آيين نامه اجرايي تبصره 1 ماده 17 اصلاحي قانون ياد شده نصب هرگونه تابلوي تبليغاتي و اختصاصي در حريم راه هاي قانوني كشور صرفاً با مجوز صادره از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي مجاز است و در صورت عدم رعايت اين ضوابط با متخلفين برخورد قانوني خواهد شد.

 



انتصابات جديد در شهرستانها

بخش گلستان- خبرنگاركيهان:
طي مراسمي با حضور مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران و جمعي از مديران شهرستان رباط كريم، حجت الاسلام والمسلمين شيخ «پرويز قلي زاده» به عنوان رئيس جديد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي رباط كريم معرفي و از خدمات مسئول قبلي اين اداره تجليل بعمل آمد.
تبريز- خبرنگاركيهان: طي مراسمي «احمد فرشبافيان» به عنوان سرپرست جديد جهاد دانشگاهي استان آذربايجان شرقي معرفي شد.
هفتكل- خبرنگاركيهان: در مراسمي با حضور خواهران بسيجي و جمعي از مسئولين محلي سرهنگ دوم پاسدار «طالب سنجري» فرمانده ناحيه مقاومت هفتكل خواهر «صديقه اصلاني» را به عنوان سرپرست بسيج جامعه زنان شهرستان هفتكل معرفي كرد.
گرگان- خبرنگاركيهان: طي حكمي ازسوي مهندس سنگدويني مديرعامل شركت گاز استان گلستان منوچهريان به عنوان سرپرست ادارات گاز ناحيه كردكوي منصوب شد.
ساري- خبرنگاركيهان: طي مراسمي كه با حضور مقامات استان مازندران برگزار شد «محمدرضا البرزي» به عنوان فرماندار جديد بهشهر منصوب و محمدتقي باقري فرماندار سابق اين شهر به عنوان مشاور عالي استانداري مازندران معرفي شد.
زنجان- خبرنگاركيهان: طي مراسمي كه با حضور معاون اول قوه قضاييه و نماينده ولي فقيه و امام جمعه زنجان برگزارشد، «جعفر گل محمدي» به عنوان مديركل دادگستري استان زنجان معرفي شد.
خرمدره- خبرنگاركيهان: طي احكام جداگانه اي «سعيد آقاجاني» به عنوان رئيس جديد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي «احمد ابراهيم خليل پور» به عنوان رئيس اداره تربيت بدني و «سيدحميد شرفي» به عنوان رئيس جديد اداره آبفاي شهرستان خرمدره منصوب شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14