(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 13 مهر 1389- شماره 19756

حديث دشت عشق
آيا تيم ملي به سر منزل مقصود مي رسد؟! نايب قهرماني با نمايش ضعيف و دور از انتظار
اخبار كوتاه از فوتبال
هندبال جام باشگاه هاي آسيا مصاف ذوب آهن- مضر عربستان در نيمه نهايي
دوستي: قدر موقعيت ها را ندانستيم شكست تيم جوانان مقابل كره جنوبي
شناگران ركوردهاي لازم را بدست نياوردند ابهام در اعزام تيم شنا به بازي هاي آسيايي
خواندني از ورزش ايران
قوي ترين وزنه بردار جهان در سازمان تربيت بدني
سعيدلو: سليمي وزنه برداري ايران را دوباره زنده كرد



حديث دشت عشق

به مناسبت سالگرد بسيجي شهيد «ناصر پيري»
جواني كه معلم همسالان خود بود

شهيد «ناصر پيري» متولد 1341 همان سالي كه رئيس رژيم پهلوي از پيرجماران سوال كرد؛ كه سيد سربازان تو كجايند؟! جواب شنيد در قنداق؛ طفلاني كه او را در پيروزي انقلابش و جنگ نابرابر، سرافرازش نمودند.ناصر همانند اسمش ياري رسان و مددكار مردم بود؛ كساني كه با خانواده او حشر و نشري دارند از او به نيكي ياد مي كنند آنجا كه تعريف كرده اند. از پول توجيبي خود با ترفندي كه در قبال آن پول كاري انجام شده باشد به دوستان نيازمندش پرداخت مي كرد.او در حالي كه نوجواني بيش نبود گروه سرود مسجد جامع شهرك مسعوديه و مساجد تابع را هدايت و معلم قرآن آن مساجد نيز بود؛ بيشتر سرودها در وصف انتظار و آمدن صاحب زمان (عج ا...) بود. ناصر آنقدر در علوم ديني متبحر بود كه از طرف معلمين دبيرستان در هنگام تحصيل خود به آموزش و پرورش منطقه 15 جهت تدريس درس ديني و قرآن كلاس چهارم و پنجم ابتدايي معرفي و مشغول به كار شد.او به وقت پرواز جهت خدايي شدن براي طي دوران آموزش تخصصي جنگ در پادگان امام حسين(ع) با آن شرايط سخت آموزشي كه در مرداد و شهريور بود روزه مي گرفت و خودسازي مي نمود تا اينگونه شيفتگي اش براي وصال را به رخ يار كشيده باشد.زماني از عزيمت ناصر و همرزمان او به منطقه سومار نگذشته بود كه عمليات (يا مسلم ابن عقيل) آغاز شد و چون شب هاي قبل، هم قطاران بي تابي او را ديدند و شنيدند كه مي گفت:
همچون همه شهيدان اين است آرزويم
اندر ره خميني(ره) پويم ره كمالم
يارب بده جوابم كي مي شود نصيبم
پاسخ بده سوالم
گويا جواب خود را در «ارجعي الي ربك راضيه مرضيه» دريافت كرد؛ و در 12/7/61 در قطعه 26 بهشت زهرا(س) آرام گرفت. خانواده شهيد پيري

 



آيا تيم ملي به سر منزل مقصود مي رسد؟! نايب قهرماني با نمايش ضعيف و دور از انتظار

سرويس ورزشي -
تيم ملي فوتبال ايران با شكست برابر كويت در ديدار فينال ششمين دوره غرب آسيا موفق به كسب پنجمين جام قهرماني اين رقابتها نشد و شاگردان افشين قطبي با ارائه يك بازي كسل كننده راهي ديدار با برزيل شدند.
ديدار فينال ششمين دوره رقابتهاي فوتبال غرب آسيا از ساعت 30:21 دقيقه يكشنبه در ورزشگاه ملك عبدالله شهر امان بين تيم هاي ايران و كويت برگزار شد. در اين ديدار شاگردان افشين قطبي با ارائه يك بازي بسيار ضعيف و سردرگم و با نتيجه 2 بر 1 برابر تيم ملي كويت شكست خورده و به نايب قهرماني بسنده كردند.
تيم ايران در اين بازي با اين تركيب به ميدان رفت. سيدمهدي رحمتي، حنيف عمران زاده (مهرداد اولادي-60) محمد نصرتي، سيدجلال حسيني، ايمان مبعلي (ميلاد ميداودي-60)، احسان حاج صفي، پژمان نوري، آندرانيك تيموريان، خسرو حيدري، ميلاد زنيدپور و محمد غلامي
در بازي فينال ايران دو گل در نيمه اول دريافت كرد و تك گل خود را نيز در دقيقه 96 توسط ميداودي به ثمر رساند.
اما در خصوص نمايش ضعيف تيم ملي در ديدار برابر كويت گفتني ها بسيار است كه در زير اشاره اي مختصر به ضعف ها و نكات منفي تيم ملي خواهيم داشت.
اگرچه حضور در رقابت هاي غرب آسيا بيشتر به منزله تدارك براي جام ملت هاي آسيا ارزيابي مي شد و از اين نظر نبايد خيلي به شكست در آن توجه داشت اما اين تيم ملي واقعا ترس به جان علاقه مندانش مي اندازد.
تيمي كه در فينال مسابقات غرب آسيا به ميدان رفت چنان بي برنامه، بي انگيزه و ضعيف بود كه اگر از كنار آن بي تفاوت بگذريم حق مطلب را ادا نكرده ايم.
تيم ايران بعد از دو پيروزي ارزشمند برابر چين و كره جنوبي داراي روحيه خوبي شده بود و انتظار مي رفت تا روز به روز قوي تر هم ظاهر شود. با چنين روحيه اي شرايط خوبي فراهم آمده بود تا قطبي نيز خودي نشان دهد اما وقتي از آن تيم خوبي كه ليگ برتر تحويل قطبي داده بود امروز نشاني نيست، بايد كه به توانايي هاي قطبي شك كنيم. بايد باور كنيم سرمربي تيم ملي توانايي اداره يك تيم در حد و اندازه ايران را در مسابقات دوره اي ندارد. به عبارتي پيروزي در مقابل چين و كره جنوبي را بايد به حساب ليگ برتر نوشت و نه قطبي!
روند موجود در تيم ملي به روشني نشان مي دهد هرچقدر ما تيم ملي را بيشتر در اختيار قطبي قرار دهيم اين تيم ضعيف تر مي شود و اين مسئله كوچكي نيست كه متوليان امر از كنارش به سادگي عبور كنند. اشتباه قطبي و اعضاي ضعيف كميته تيم هاي ملي در اين است كه بي برنامه و باري به هر جهت كار مي كنند. آنها ظاهرا براي بازي هاي تداركاتي نگران هستند و به اين بابت تيم ملي را به مسلخ مي برند.
امروز بازيكنان تيم ملي از طروات لازم به دور هستند و دليل آن را مي توان در بازي هاي پي درپي و يا به نوعي بازي زدگي جستجو كرد. بازيكني كه در فاصله اي كوتاه 10 بازي باشگاهي و در كنارش بيش از 5 بازي ملي كرده رفته رفته به بازيكني خسته و فوتبالزده تبديل شده، بدون ترديد اين بازيكن در فاصله كوتاه باقيمانده تا جام ملت ها روز به روز شرايط بدتري پيش رو دارد و كادرفني تيم ملي و در كنار آن اعضاي كميته تيم هاي ملي نشان مي دهند كه در اين باره حرفي براي گفتن ندارند.
خلاصه اينكه تيم ملي شرايط خوبي ندارد و بايد نگران نتايج اين تيم در جام ملت هاي آسيا بود. افسوس كه در اين ميان فدراسيون نيز توجه اي به انتقادات اهالي فوتبال ندارد و تصور مي كند اصلح ترين مربي ايران روي نيمكت تيم ملي نشسته و فوتبال ملي با افشين قطبي به سر منزل مقصود مي رسد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ديدار با برزيل بازي خداحافظي باقري
كاپيتان پيشين تيم ملي فوتبال ايران و كاپيتان فعلي تيم فوتبال پيروزي در ديدار روز 15 مهر ايران و برزيل به ميدان خواهد رفت تا براي هميشه با دنياي بازي در تيم ملي خداحافظي كند. در تماس روز يكشنبه علي كفاشيان با حبيب كاشاني، قرار شد از فرصت بازي با بزرگ ترين تيم فوتبال جهان، براي برگزاري مراسم قدرداني از سال ها حضور و افتخار آفريني كريم باقري استفاده شود. بر اين اساس باقري با موافقت علي دايي، دو روز قبل از بازي ايران - برزيل به امارات سفر خواهد كرد تا با حضور در اين ديدار خاص نقطه پاياني بر دوران فوتبال ملي پرافتخار خود بگذارد.
داوران اماراتي براي بازي ايران و برزيل
يك تيم داوري از فوتبال امارات ديدار دوستانه تيم ملي فوتبال كشورمان مقابل برزيل را قضاوت خواهد كرد. با توجه به همكاري فدراسيون فوتبال امارات با تيمهاي ايران و امارات در امر برگزاري اين مسابقه دوستانه، فدراسيون فوتبال دو كشور توافق كردند بازي آنها را داوراني از امارات قضاوت كنند.
100 هزار دلار براي تيم هاي برتر رقابت هاي فوتسال جايزه بزرگ
كميته برگزاركننده مسابقات فوتسال جايزه بزرگ برزيل به هركدام از سه تيم برتر اين رقابت ها جوايزي نقدي اهدا خواهد كرد. 16 تيم برتر فوتسال دنيا از روز 25 مهرماه در ششمين دوره مسابقات جايزه بزرگ برزيل به ميدان مي روند. در پايان رقابت هشت روزه اين تيم ها، سه تيمي كه عناوين اول تا سوم را كسب كنند، جوايزي را دريافت خواهند كرد. براين اساس به تيم قهرمان جايزه 50 هزار دلاري تعلق مي گيرد، تيم دوم جايزه 30 هزار دلاري دريافت مي كند و به تيم سوم نيز جايزه 20 هزار دلاري اهدا خواهد شد. تيم ملي فوتسال كشورمان با كسب دو عنوان نايب قهرماني دومين تيم پرافتخار اين مسابقات است.
احتمال ممنوع الفعاليت شدن مصطفوي
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال از احتمال ممنوع الفعاليت شدن دبير سابق اين فدراسيون خبر داد.دليل اين تصميم فدراسيون شكايت مصطفوي به مرجعي غير از فدراسيون فوتبال براي دريافت مطالباتش بوده است.به تازگي دادگاه فدراسيون فوتبال را محكوم به پرداخت 220 ميليون تومان به داريوش مصطفوي بابت مطالبات سال هاي گذشته محكوم كرده است.
روماريو و به به تو وارد مجلس برزيل شدند
روماريو و به به تو با احراز بيشترين آراي مردمي در ايالت ريو دو ژانيرو، راهي مجلس برزيل شدند. انتخابات پارلماني و ايالتي برزيل همزمان با انتخابات سراسري براي رياست جمهوري برگزار شد.
ابراهيمي: قطبي اصلا مربي نيست
ناصر ابراهيمي سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال كشورمان پس از شكست تيم ملي برابر كويت با انتقاد از افشين قطبي گفت: بازي تيم ملي برابر كويت ضعيف ترين نمايش ما در تاريخ فوتبال كشورمان بود. خودم من به عنوان مربي اي كه سالهاست در فوتبال حضور دارد تا به حال چنين عملكرد ضعيفي را از تيم ملي نديده بودم. ابراهيمي در ادامه مصاحبه خود با برنا خاطرنشان كرد: صراحتا مي گويم نمي دانم چه كسي پشت قطبي است كه او توانسته به تيم ملي برسد. به خدا قسم او مربي نيست و به راحتي آب خوردن به با ارزش ترين نيمكت فوتبال ايران رسيده است.
ايران با بارسلونا بازي نمي كند
كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال گفت: برگزاري ديدار مقابل بارسلونا در برنامه فدراسيون قرار ندارد و برگزاري اين بازي ساخته ذهن رسانه ها است. فدراسيون قصد دارد تيم هاي بزرگ را براي برگزاري ديدار تداركاتي در تهران دعوت كند و سعي خواهيم كرد تا 15 روز آينده يك بازي بزرگ را در ورزشگاه آزادي تهران برگزار كنيم.
حضور سوال برانگيز در اردوي تيم ملي
در خبرها آمده كه تيم ملي فوتبال ايران در شهر امان سه ميهمان ويژه داشته است. اين سه نفر جان لنگدون متخصص كايروپراكتيك، سيامك آزادي از كادر پزشكي و نيز احمد درزي مربي تيم زير 14 سال اردن بودند؛ كه با برگزاري جلسه اي توسط مسئولان تيم ايران، مورد تقدير قرار گرفتند. لنگدون و آزادي پس از بازي با كويت به هلند باز گشتند و در سفر امارات همراه تيم ايران نخواهند بود؛ اما قرار است در اردوي پيش از جام ملت ها و نيز درطول رقابت هاي جام ملتهاي آسيا دركنار تيم كشورمان باشند. حال پرسشي كه مطرح مي شود اين است كه آقايان چه نقشي دارند و از كجا مي آيند و به كجا مي روند؟آيا فدراسيون فوتبال و مهمتر از آن سازمان تربيت بدني نظارتي روي اردوي تيم ملي دارد؟!
تداوم غيبت ايراني هاي اوساسونا
در ديدارهاي عصر يكشنبه ليگ اسپانيا اوساسونا بدون بازيكنان ايراني اش در خانه برابر لوانته با تساوي يك - يك متوقف شد. جواد نكونام در اين بازي نيمكت نشين بود و نام مسعود شجاعي در فهرست 18 نفره خوزه آنتونيو كاماچو، سرمربي اوساسونا ديده نمي شد.

 



هندبال جام باشگاه هاي آسيا مصاف ذوب آهن- مضر عربستان در نيمه نهايي

آخرين روز از مرحله گروهي رقابتهاي هندبال جام باشگاههاي آسيا با شكست تيم ذوب آهن برابر نماينده قطر پيگيري شد تا اين تيم در مرحله نيمه نهايي حريف تيم مضر عربستان شود.
هشتمين روز از مرحله گروهي رقابتهاي هندبال جام باشگاههاي آسيا در لبنان با برگزاري دو ديدار از گروه B بين تيم هاي ذوب آهن اصفهان و السد قطر و دو تيم الجزيره امارات و الصداقات لبنان در سالن «الساداكا» بيروت پيگيري شد.
در اين ديدار كه مشخص كننده تيم اول و دوم اين گروه بود، شاگردان كيوان صادقي در نيمه اول با نتيجه 15بر14 از حريف خود عقب افتادند و در نهايت با نتيجه 34 بر 24 شكست را قبول كردند. در ديگر بازي اين مرحله هم الصداقات لبنان با نتيجه 37 بر 27 تيم الجزيره امارات را مغلوب كرد.
در گروه A دو تيم مضر عربستان و السد لبنان به عنوان صدرنشين و تيم دوم راهي مرحله نيمه نهايي شدند. جدول رده بندي گروه B اين رقابتها نيز به ترتيب زير درآمد:
1-السد قطر 8 امتياز، 2-ذوب آهن اصفهان 6 امتياز، 3-الصداقات لبنان 4امتياز، 4-الجزيره امارات 4 امتياز، 5-الجيش عراق بدون امتياز
مرحله نيمه نهايي مسابقات هندبال جام باشگاههاي آسيا امشب با برگزاري دو ديدار طبق برنامه زير پيگيري خواهد شد:
سه شنبه: 13/7/89
¤ السد لبنان- السد قطر
¤ مضر عربستان- ذوب آهن اصفهان
- همچنين تيم سپاهان كه از صعود به جمع چهار تيم بازمانده فردا (چهارشنبه) براي مشخص شدن تيم هاي پنجم تا هشتم به مصاف تيم الصداقات لبنان خواهد رفت.

 



دوستي: قدر موقعيت ها را ندانستيم شكست تيم جوانان مقابل كره جنوبي

تيم فوتبال جوانان ايران در نخستين ديدار خود در رقابت هاي قهرماني آسيا در مقابل كره جنوبي قرار گرفت و در پايان با نتيجه 2 بر صفر بازي را به حريف خود واگذار كرد.
گل هاي كره را در اين بازي جي دونگ وون در دقيقه 33 و چونگ سونگ يونگ در دقيقه 54 به ثمر رساندند.
تيم جوانان در نيمه دوم حملات زيادي را به روي دروازه كره اي ها صورت داد، اما به دليل بي دقتي مهاجمان نتوانست از اين موقعيت ها استفاده كند.
دوستي: ما مرد روزهاي سخت هستيم
سرمربي تيم ملي فوتبال جوانان ايران گفت: مقابل كره جنوبي قدر موقعيت هايمان را ندانستيم و بازي بهتر آنها باعث شكست ما شد.
علي دوستي مهر، سرمربي تيم جوانان درباره شكست دو بر صفر مقابل كره جنوبي قهرمان آسيا گفت: فوتبال بازي لحظه هاست، تيم ما به خصوص تا اواسط نيمه دوم صاحب موقعيت هاي گلزني زيادي شد كه آنها را از دست داديم. ما با تيم پرقدرتي مواجه بوديم. كره جنوبي سال گذشته در رده نوجوانان به فينال مسابقات راه يافته بود. دوستي مهر درباره بازي بعدي تيم ايران مقابل استراليا، گفت: استراليا تيم فيزيكي و قدرتمندي است، ما بازي اين تيم مقابل يمن را به دقت آناليز خواهيم كرد. همچنين سعي مي كنيم تا بازي بعدي نقاط ضعف تيم را برطرف كنيم. مردم ايران مرد روزهاي سخت هستند. يك ناخداي خوب در زماني كه شكافي در كشتي اش ايجاد شده و مسافران زيادي هم دارد، سعي خواهد كرد بتواند كشتي را نجات دهد. وظيفه ما مربيان همين است كه در شرايط سخت تيم را از وضعيت پس از شكست به سمت پيروزي سوق دهيم، اگر غير از اين بود هر كسي مي توانست مربي شود.

 



شناگران ركوردهاي لازم را بدست نياوردند ابهام در اعزام تيم شنا به بازي هاي آسيايي

ركوردگيري از شناگران ايران براي شناخت نفرات اعزامي به بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو در 5 ماده انجام شد كه شناگران حد نصاب لازم را كسب نكردند.
مسابقات ركوردگيري در 5 ماده 4 در 100 متر آزاد تيمي، 50 متر كرال پشت، 50 متر پروانه، 50 متر قورباغه و 100 متر آزاد انجام شد كه ملي پوشان حد نصاب مدنظر كميته المپيك را كسب نكردند.
غلامحسين كريمي، مدير تيمهاي ملي شنا گفت: طبق برنامه هاي تمرين كه مربيان طراحي كرده اند ملي پوشان در شرايط تمرينات سنگين و سخت هستند و از هفته آينده حجم تمرينات كاهش يافته و به افزايش قدرت بدني و سرعتي مي رسند. براساس برنامه زمان بندي شده از هفته آينده بخش تيپر (كاهش حجم تمرينات) آغاز مي شود.
كريمي يادآور شد: ايران از سال 1974 بازي هاي آسيايي تهران در مواد انفرادي هيچ فيناليستي نداشته است.افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك نيز در اين باره گفت: جلسه اي چهارشنبه (چهاردهم مهر) با حضور علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني و اعضاي هيئت اجرايي برگزار خواهد شد كه در آن جلسه مشخص خواهد شد كه شناگران اعزام مي شوند يا نه.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ مجمع انتخاباتي فدراسيون انجمن هاي ورزشي برگزار و طي آن محمد عليپور با كسب اكثريت آرا به عنوان رئيس اين فدراسيون انتخاب شد.
¤ سازمان تربيت بدني اعلام كرد ورزشكاراني كه مدال طلاي بازي هاي آسيايي را كسب كنند معادل 150 سكه تمام بهار آزادي جايزه نقدي دريافت خواهند كرد.
¤ رقابتهاي تيراندازي بين المللي تهران با كسب 32 مدال براي نمايندگان كشورمان در دو بخش تيمي و انفرادي اهداف ثابت و پروازي به پايان رسيد.
¤ صنعتكاران نايب رئيس فدراسيون كشتي گفت: پس از پايان بازي هاي آسيايي گوانگجو در مورد وضعيت كادر فني تيم هاي كشتي در تمامي رده هاي سني تصميم گيري خواهيم كرد.
¤ محمدرضا مشحون مدير سازمان تيم هاي ملي بسكتبال از عملكرد تيم زير 18 سال كشورمان در مسابقات قهرماني آسيا و انتخابي جهان انتقاد كرد و گفت: از كنار ناكامي آنها و انتظاراتي كه برآورده نشد، به راحتي نمي گذريم.
¤ اتومبيلرانان رالي پكن تا پاريس روز گذشته (دوشنبه) از مرز باج گيران وارد ايران شدند.
¤ دبير كل كميته ملي المپيك ايران براي حضور در مراسم قرعه كشي شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي چهارشنبه 14 مهرماه راهي گوانگجو خواهد شد.
¤ ابراهيمي دبير كل كميته ملي پارالمپيك گفت: با توجه به هماهنگي هاي صورت گرفته كاروان جانبازان و معلولين با بهترين شرايط به مسابقات گوانگجو مي رود.
¤ تيم ملي كاراته اعزامي به مسابقات جهاني صربستان از چهارشنبه هفته جاري تمريناتش را در تهران از سر مي گيرد.
¤ رئيس فدراسيون دوچرخه سواري از واگذاري تيم پتروشيمي تبريز به شركت نفت خبر داد.
¤ تيم ملي نجات غريق و غواصي ايران با شش ورزشكار عازم مسابقه هاي قهرماني جهان در مصر شد.
¤ مسابقه هاي سنگ نوردي قهرماني نوجوانان و جوانان آسيا در ايران لغو شد.
¤ اردوي مشترك شمشيربازان اسلحه سابر كشورمان با شمشيربازان اكرايني از امروز (سه شنبه) در شهر كيف اوكراين آغاز مي شود.
¤ تيم واترپلوي جوانان كشورمان بامداد ديروز عازم كشور اندونزي شد.

 



قوي ترين وزنه بردار جهان در سازمان تربيت بدني
سعيدلو: سليمي وزنه برداري ايران را دوباره زنده كرد

رئيس سازمان تربيت بدني كسب عنوان قهرماني بهداد سليمي در مسابقات جهاني آنتاليا را احياكننده دوباره وزنه برداري ايران خواند.
بهداد سليمي قهرمان رقابتهاي وزنه بردار سنگين وزن جهان به همراه حسين رضازاده، سرپرست فدراسيون وزنه برداري، داراب رياحي، نايب رئيس و كوروش باقري سرمربي تيم ملي صبح يكشنبه با حضور در سازمان تربيت بدني با علي سعيدلو، رئيس سازمان تربيت بدني ديدار كرده و به گفتگو پرداخت.
سعيدلو با تبريك قهرماني سليمي در رقابتهاي جهاني آنتاليا، اين عنوان را افتخاري ديگر در تاريخ ورزش كشور و مايه خوشحالي همه ملت ايران دانست و گفت: اين مدال پرارزش يك بار ديگر زمينه شكوفايي و احياي اين رشته را فراهم آورد و اميدوارم كسب اينگونه مدالها در نهايت زمينه ساز موفقيت كاروان ورزش و علي الخصوص وزنه برداري ايران در بازيهاي آسيايي باشد.
وي خطاب به بهداد سليمي خاطرنشان كرد: شما با اين حركت بزرگ دل رهبر معظم انقلاب و ملت ايران را شاد كرديد كه اين براي ما و كل جامعه ورزش افتخار بزرگي محسوب مي شود. اميدوارم از اين پس با همت و تلاش مضاعف در اين مسير قدم برداشته و در آينده شاهد افتخارآفريني بيشتر شما باشيم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14