(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 17 مهر 1389- شماره 19759

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تشديد شانتاژ تبليغاتي رسانه هاي وابسته به رژيم صهيونيستي عليه احمدي نژاد
آيت الله خاتمي در نمازجمعه تهران: قم بي صبرانه براي استقبال از رهبرمعظم انقلاب لحظه شماري مي كند
اسد: تهديدها عليه ايران تنها جنگ رواني است
تحليلگران در واكنش به ادعاي عدم پرداخت غرامت از سوي روسيه:
ايران موضوع لغو قرارداد اس-300 را پيگيري حقوقي مي كند
افتتاح 10 هزار مدرسه قرآن ، 8هزار مجتمع آموزشي و 1900 پروژه عمراني
ناطق نوري دليل عدم حضورش در جلسات جامعه روحانيت را اعلام كرد
تعامل اديان آسماني براي جلوگيري از اقدامات مخرب سكولاريسم و امانيسم غربي
چهارمين نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال برگزار شد
عصبانيت آمريكا از توافقات جديد بين مصر و ايران
نگراني آمريكا و اسرائيل از افزايش همكاري نظامي ايران، تركيه و چين
خطيب جمعه قم: حوزه علميه با تمام وجود منتظر قدوم رهبر انقلاب است
وزير مسكن و شهرسازي: هيچ افزايشي در قيمت زمين و مسكن صورت نگرفته است
بهره برداري از چند مصوبه سفر رهبري به نوشهر
حسين الله كرم: جريان وابسته به خاتمي جدا از فتنه گران نيست
قم شادمان ميلاد كريمه اهل بيت(ع) و سفر خورشيد انقلاب
عرضه برنج، روغن و شكر از طريق كالا برگ
اخبار ادبي و هنري
سخنگوي وزارت امور خارجه: آماده ايم براساس بيانيه تهران سوخت را مبادله كنيم



در آستانه سفر به لبنان صورت گرفت
تشديد شانتاژ تبليغاتي رسانه هاي وابسته به رژيم صهيونيستي عليه احمدي نژاد

در حالي كه فقط 5 روز به آغاز سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان باقي مانده است رسانه هاي وابسته به رژيم صهيونيستي و آمريكا همچنان به جوسازي هاي خود براي جلوگيري از اين سفر ادامه مي دهند.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص با اشاره به تصاويري از سرويس «گوگل ارث» در يك شانتاژ تبليغاتي ادعاي جديدي را عليه حزب الله لبنان مطرح كرده است.
در اين تصاوير كه از سرويس گوگل ارث استخراج شده نشان داده مي شود كه ارتش سوريه يك پايگاه موشك اسكاد نزديك دمشق تعبيه كرده است به نحوي كه فعالان حزب الله در آن پايگاه در حال دريافت آموزش هستند.
اين روزنامه در شرايطي چنين ادعايي را مطرح مي كند كه قرار است محمود احمدي نژاد در تاريخ 13 و 14ماه جاري ميلادي به لبنان سفر كند. روزنامه صهيونيستي «معاريو» نيز در ادامه تلاش هاي بي وقفه خود براي تاثير در سفر آتي احمدي نژاد به لبنان در مقاله اي توهين آميز درخواست ترور رئيس جمهور كشورمان را مطرح كرده و ادعا كرده است كه آمريكا نيز با سكوت در مقابل چنين درخواستي نظر مثبت خود را با اين اقدام ابراز كرده است. روزنامه الاخبار لبنان هم با اشاره به سفر قريب الوقوع احمدي نژاد نوشت برخي از سياستمداران جناح حاكم لبنان از جمله جريان 14 مارس همگام با رژيم صهيونيستي و آمريكا به سفر احمدي نژاد به لبنان اعتراض كرده و به شدت به آن حمله مي كند.
اين در حالي است كه سعد حريري نخست وزير لبنان از متحدان خود خواست كه از اعتراض و حمله به سفر رئيس جمهور ايران به اين كشور خودداري كنند.
پيش از اين نيز رسانه هاي غربي و صهيونيستي فضاسازي بسياري عليه احمدي نژاد به راه انداخته بودند كه برخي شخصيت هاي لبناني در جريان حاكم لبنان به اين فضاسازي پيوستند.
همچنين وزارت امور خارجه آمريكا و رژيم صهيونيستي از طريق فرانسه و بان كي مون دبيركل سازمان ملل از سعدالحريري و دولت وي خواسته بودند كه سفر احمدي نژاد را لغو كنند. كه البته با پاسخ محكم رئيس جمهور لبنان مواجه شدند كه گفت سفر رئيس جمهور ايران به بيروت به هيچ كشور ديگري ربطي ندارد.
از سوي ديگر خبرگزاري آلمان هم استقبال مردم جنوب لبنان را ناشي از ارتباط خوب حزب الله با ايران و سياست هاي حزب الله و سيطره اي كه بر جنوب لبنان دارد دانسته است.
اين خبرگزاري در عين حال نوشت: اهالي روستاهاي مارون الرأس و بنت جبيل كه در جنگ 33 روزه حزب الله و اسرائيل آسيب ديدند مشتاقانه منتظر ديدار احمدي نژاد هستند كه قرار است به مرز لبنان واسرائيل برود.
اين خبرگزاري به نقل از «حسين عيسي» يكي از ساكنان جنوب لبنان نوشت: براي ما اين سفر تاريخي است. احمدي نژاد مرد لحظات است و هيچ كسي تاكنون مانند وي در برابر اسرائيل و آمريكا اينقدر شجاع نبوده است.
بنابراين گزارش، قرار است احمدي نژاد در جشن بزرگي در بنت جبيل حاضر شود و از تفرجگاه اسلامي «باغ ايران» كه در مارون الرأس است بازديد كند.
اسرائيل جرات هدف قرار دادن احمدي نژاد را ندارد
يك روزنامه فرامنطقه اي چاپ لبنان هم در گزارشي ضمن مهم ارزيابي كردن اين سفر، شجاعت احمدي نژاد به خاطر حضورش در يك منطقه مرزي لبنان با سرزمين هاي اشغالي را به عنوان يكي از برنامه هاي سفر دو روزه اش به لبنان ستود.
روزنامه الشرق الاوسط در اين گزارش كه به قلم عبدالرحمن الراشد نوشته شده است همچنين پيش بيني كرد كه نيروهاي مقاومت در حزب الله لبنان امنيت اين سفر را برعهده داشته باشند، نه ارتش و نيروهاي امنيتي اين كشور.
روزنامه الاخبار هم نوشت: احمدي نژاد در اين سفر ديدارهاي بسياري با سران و شخصيت هاي مختلف لبناني انجام خواهد داد و در كنار آن توافقنامه هايي را امضا خواهد كرد كه وزراي دو كشور آن را آماده كرده اند.
در همين حال يك منبع نزديك به حزب الله لبنان حضور سيدحسن نصرالله در كنار احمدي نژاد در مراسم جشن مردمي در ورزشگاه الرايه و رضاحيه جنوبي بيروت را محتمل دانست.
در اين رابطه روزنامه كويتي السياسه هم در گزارشي از همراهي ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان با احمدي نژاد در اين سفر خبر داد.
اين روزنامه بازديد احمدي نژاد از مناطق صدمه ديده توسط رژيم صهيونيستي در جنوب بيروت از قبيل قانا، مارون الراس، بنت جبيل، ملتيا و كفر كلا را قطعي دانست و افزود: بازديد از بقيه مكان ها به علت ضيق وقت هنوز قطعي نشده است.
به نوشته اين روزنامه اين در حالي است كه هيئت هاي رسانه اي ايراني، لبناني، عربي و حتي بين المللي خود را براي پوشش مستقيم اين سفر بسيار مهم آماده كرده اند. آنها دستگاه هاي پخش مستقيم خود را در بخش هاي مختلفي از جنوب لبنان مستقر كرده اند و براي خبرنگاران خود در جنوب اين كشور از جمله صور و بنت جبيل هتل رزرو كرده اند.

 



آيت الله خاتمي در نمازجمعه تهران: قم بي صبرانه براي استقبال از رهبرمعظم انقلاب لحظه شماري مي كند

امام جمعه موقت تهران عزت، حيات و سربلندي امروز ايران اسلامي را از ولايت فقيه دانست و تأكيد كرد: ولايت فقيه خار در چشم و استخوان در گلوي دشمنان است و به همين دليل دشمنان يك لحظه از تضعيف ولايت فقيه و شخص ولي فقيه دست برنمي دارند.
به گزارش فارس وي با بيان اينكه هم اكنون حوزه علميه و مردم قم در خط مقدم پشتيباني از نظام اسلامي قرار دارند، ادامه داد: حوزه علميه قم و قاطبه حوزويان به فضل خدا حامي نظام اسلامي هستند و يك قدم عقب نخواهند نشست.
امام جمعه موقت تهران خطاب به بدخواهان نظام اسلامي كه طي هفته هاي اخير شديدترين دروغ پردازي ها را در رابطه با حوزه علميه داشتند، تأكيد كرد: دشمنان آرزوي جدايي حوزه علميه از نظام اسلامي و ولايت فقيه را به گور خواهند برد.
خاتمي به سفر قريب الوقوع رهبر معظم انقلاب اسلامي به شهر قم اشاره و تصريح كرد: ان شاءالله مقام معظم رهبري با رهنمودهاي الهي و كارگشاي خود بهترين هديه را به جهان اسلام و امت اسلامي و مردم قم عنايت خواهند كرد.
وي رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي را در يك ماه اخير يادآور شد و با اشاره به بيانات ايشان در ديدار با امامان جمعه سراسر كشور و تأكيد معظم له بر موضوع دشمن شناسي، گفت: تعجب مي كنم كه اين موضوع به اين مهمي مغفول واقع شده است. رهبر معظم انقلاب فرمودند كه دشمنان تلاش دارند كه دشمن شناسي را از ذهن مردم و جامعه خارج كنند به طوري كه به كيد و مكر دشمنان توجه نداشته باشند.
عضو مجلس خبرگان رهبري يك ششم آيات قرآن كريم را مختص موضوع دشمن شناسي دانست و در اين زمينه اضافه كرد: 10 طايفه آيه در رابطه با دشمن شناسي در قرآن وجود دارد و 560 بار واژه كفر، كفار و كافرين، 87 بار واژه شيطان و شياطين، 11 بار واژه ابليس و 66 بار واژه عدو و عدوان در قرآن كريم به كار رفته و 350 آيه قرآن درباره منافقين است و در مجموع بيش از هزار و 160 آيه قرآن مربوط به دشمن شناسي است، بنابراين مسئله به اين مهمي نبايد مورد غفلت واقع شود.
خاتمي با تأكيد بر ضرورت باوركردن وجود دشمن و غافل نشدن از آن، اظهار داشت: دشمن با يك نظام سياسي طرف نيست، بلكه با يك نظام ديني طرف است و دعواي ما با دشمن بر سر دين است، چرا كه دنياي استكبار و دشمن نمي تواند يك نظام مقتدر اسلامي را در منطقه تحمل كند.
وي افزود: اگر دشمن با ما درگير است، با ايران اسلامي درگير است نه ايران، چرا كه ايران قبل از انقلاب نيز بود و با دشمن همراهي مي كرد. بنابراين تا ما اسلامي هستيم، دشمن داشتيم، داريم و خواهيم داشت.
خطيب جمعه ايجاد تفرقه در جامعه، تفرقه مسئولين با يكديگر به ويژه در دعواهاي تريبوني، تفرقه مردم با مسئولين و دميدن در اختلاف را به عنوان يكي از شيوه هاي دشمن براي مقابله با نظام اسلامي ذكر كرد و با اشاره به مسئله وحدت افزود: مقام معظم رهبري كه هميشه علمدار وحدت بودند، در جريانات اخير نيز علمدار وحدت شدند، در حالي كه برخي به اسم عالمان در برخي كشورهاي اسلامي فتواي تكفيري صادر مي كنند و حكم به قتل بخش اعظمي به مسلمانان مي دهند، رهبري موضع وحدت مدارانه گرفتند كه حتي كساني كه نمي خواستند، مجبور به ستايش شدند.
امام جمعه موقت تهران محور وحدت را رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي ذكر كرد و با اشاره به شيوه دوم دشمنان براي مقابله با نظام اسلامي يعني ضربه زدن به شالوده انقلاب، زنده شدن جريان سكولاريسم در كشور در 10 سال اخير، دم زدن برخي افراد از حكومت منهاي دين و جدايي دين از سياست، بدحجابي ها و بي حجابي ها، ترويج خرافات و عرفان هاي بدلي و تقلبي و دميدن بي تفاوتي در بين بعضي مذهبي ها و هيئات مذهبي را در اين راستا ارزيابي كرد.
خاتمي شيوه ديگر دشمن براي مقابله با نظام اسلامي را كم رنگ نشان دادن موفقيت ها و بزرگ نشان دادن كاستي ها ذكر كرد و گفت: منكر دشمن و برخي كاستي ها نيستيم اما موفقيت ها را بايد در كنار كاستي ها ديد و اگر امت ما بخواهد امت نمونه باشد، بايد مسئولين تمام دغدغه خود را به معيشت مردم و حل موضوع تورم و بيكاري جوانان اختصاص بدهند.
وي با اشاره به اظهارات برخي افراد مبني بر از بين رفتن جمهوريت نظام، تأكيد كرد: جمهوريت يعني تأثيرگذار بودن راي مردم و ديديم كه 85 درصد مردم سال گذشته در پاي صندوق هاي رأي حاضر شدند و اگر اين جمهوريت نبود پس جمهوريت چيست؟
امام جمعه موقت تهران در اين زمينه خاطرنشان كرد: برخي جمهوريت را به اين معنا مي دانند كه خودشان از صندوق هاي رأي بيرون بيايند و آزادي انتخاب را نيز آن وقت قبول دارند كه نام آنها از صندوق هاي رأي بيرون بيايد و اگر در 10 انتخابات آنها رأي نياورند، اين انتخابات ها را آزادانه نمي دانند.

 



اسد: تهديدها عليه ايران تنها جنگ رواني است

رئيس جمهور سوريه، تهديدها عليه ايران را تنها ارعاب و جنگ رواني دانست و تاكيد كرد كه هيچ حمله اي در كار نيست.
بشار اسد، رئيس جمهور سوريه در گفت وگو با شبكه تلويزيوني تي آرتي تركيه گفت: ما انتظار نداريم كه به ايران حمله شود، زيرا پيامد اقدام نظامي عليه ايران به فجايع بيشتري منجر خواهد شد كه نه تنها منطقه، بلكه كل جهان بايد هزينه آن را بپردازد.
وي ادامه داد: هيچ حمله اي در كار نيست، بلكه تنها ارعاب و جنگ رواني است. اين كار عليه سوريه هم انجام شد.
رئيس جمهور سوريه با اشاره به بن بست مذاكرات سازش ميان تشكيلات خودگردان و رژيم صهيونيستي و ادامه شهرك سازي و يهودي سازي قدس و همچنين ادامه محاصره نوار غزه تاكيد كرد كه به علت اين حوادث صحبت از ميانجيگري در مذاكرات زود است.
اسد درباره مذاكرات با رژيم صهيونيستي نيز گفت كه هنوز صحبتي از ميانجيگري در اين زمينه انجام نشده است، آنچه كه الان وجود دارد، جست وجو درباره زمينه مشتركي است كه مذاكرات براساس آن آغاز شود.

 



تحليلگران در واكنش به ادعاي عدم پرداخت غرامت از سوي روسيه:
ايران موضوع لغو قرارداد اس-300 را پيگيري حقوقي مي كند

در واكنش به ادعاي روسيه مبني بر عدم پرداخت غرامت در صورت لغو قرارداد اس-300، جمعي از كارشناسان اين تصميم را به ضرر روسيه دانسته و پيگيري حقوقي و قانوني آن را حق ايران اعلام كردند.
به گزارش خبرگزاري ريانووستي، سرگي چمزوف رئيس «روس تكنولوژي» روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: «ما 8/166 ميليون دلار بابت اين قرارداد پيش پرداخت دريافت كرده بوديم و براساس بند «فورس ماژور» اين قرارداد موظفيم كه اين پيش پرداخت را بازگردانيم. ما ذره اي بيش از آن پرداخت نخواهيم كرد.»
آن طور كه چمزوف تاكيد كرد، فورس ماژور در اين قرارداد، قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد محسوب مي شود كه براساس آن ديميتري مدودف- رئيس جمهوري روسيه- حكمي صادر كرد.
وي تأكيد كرد: «به همين خاطر ما قرارداد مذكور را فسخ كرده و كل مبلغ پيش پرداختي را كه دريافت كرده بوديم، پس خواهيم داد.»
او در پاسخ به سؤالي درباره اين كه آيا اين مبلغ تا پايان سال جاري مسترد خواهد شد؟ گفت: «در حال حاضر بايد با آن ها (ايراني ها) اسناد ذي ربط را امضا كنيم. مذاكرات در اين زمينه انجام مي شوند.»
وي در پايان مدعي شد: «هيچ بحثي درباره پرداخت غرامت در ميان نيست.»
اظهارات رئيس روس تكنولوژي البته در حالي است كه يك شبكه خبري اين كشور از پرداخت غرامت يك ميليارد دلاري مسكو به ايران به دليل لغو قرارداد فروش اس-300 خبر داد. شبكه خبري «راشا تودي» در گزارشي اعلام كرد: روسيه و ايران مذاكرات، درباره پرداخت غرامت به دليل اجرايي نشدن قرارداد انتقال سامانه موشكي اس-300 را آغاز كرده اند.
براساس گفته «كنستانتين كوزاچف» رئيس كميته روابط بين الملل دوما، مبلغ غرامت پرداختي روسيه به ايران به دليل لغو قرارداد اس-300، حدود يك ميليارد دلار خواهد بود.
ايران از طريق مراجع حقوقي پيگيري مي كند
در همين ارتباط اسماعيل كوثري، نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: با وجود ادعاي يكي از مقامات روسيه در مورد فسخ قراراد تحويل «اس-300» به ايران و پرداخت مبلغ پيش پرداختي آن، بايد گفت كه هيچ مشكلي در اين رابطه وجود ندارد چرا كه ايران مي تواند اين موضوع را از طريق مراجع حقوقي و قانوني پيگيري كند.
وي با تأكيد بر اين كه «روسيه مدتي است در دام سياست هاي آمريكا افتاده است» گفت: روسيه با وجود ضربه هايي كه در طول چند سال گذشته از آمريكايي ها خورده است بازهم در دام آن ها افتاده و اقدامات اين كشور عليه ايران به ضرر خودش است.
وي، تابعيت از سياست هاي آمريكا را به ضرر روسيه دانست و گفت: روسيه بايد هوشيار باشد تا مجدداً تابع سياست هاي آمريكا نشود كه بخواهد به گونه اي با ايران برخورد كند كه به نفع استكبار باشد.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در مورد ادعاي نپرداختن غرامت به ايران در صورت عدم تحويل سامانه موشكي «اس-300» گفت: اين ادعا در حالي مطرح مي شود كه چند روز پيش يكي ديگر از مقامات روسيه خلاف اين ادعا را مطرح كرد و بر موضوع پرداخت خسارت تأكيد نمود و بيان چنين ادعاهايي نشان دهنده وجود اظهارنظرهاي متناقض در بين مسئولان روسيه است.
وي با تأكيد بر اين كه «ايران از مواضعش در اين موضوع كوتاه نمي آيد» خاطرنشان كرد: ما در اين رابطه با كسي وارد معامله نمي شويم، بلكه حق خود را دنبال كرده و حتماً به نتيجه مي رسيم.
علاء الدين بروجردي نيز در واكنش به ادعاي يكي از مقامات روسيه مبني بر فسخ قرارداد تحويل اس-300 به ايران و پرداخت مبلغ پيش پرداختي آن، گفت: طبيعي است در چنين شرايطي جمهوري اسلامي ايران براساس منافع ملي اش تصميم گيري كرده و از همه روش هاي قانونمند به لحاظ مقررات بين المللي براي حفظ حقوق خود استفاده مي كند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، با تأكيد بر اينكه روس ها به لحاظ تعهدشان همچنان موظف به تحويل «اس-300» به ايران هستند، اظهار كرد: با توجه به اين كه معمولاً اعتبار كشورها به ميزان اجراي تعهدات شان گره خورده است، مي توان گفت كه اين يك آزمون تاريخي براي روسيه است تا ميزان اعتبار و قابل اعتماد بودنش را در منطقه به نمايش بگذارد.
بروجردي با بيان اين كه «فشار آمريكا و رژيم صهيونيستي در ايجاد ترديد در روسيه نقش اساسي دارد»، گفت: «اين موضوع از اعتبار روسيه به عنوان كشوري توانمند در مقابل فشارهاي آمريكا خواهد كاست. زيرا امروز آمريكا در شرايطي قرار دارد كه آمريكاي قدرتمند گذشته نيست كه روسيه نتواند در مقابل، اين فشارها را تحمل كند.»
لغو قرارداد اس-300
به اعتبار روسيه لطمه مي زند
سردبير مجله «دفاع ملي» روسيه هم گفت ضررهايي كه روسيه به دليل لغو قرارداد اس-300 با ايران متحمل مي شود فقط به پرداخت غرامت محدود نمي شود و به اعتبار روسيه نيز لطمه وارد مي كند.
به گزارش شبكه خبري «راشاتودي»، «ايگور كوروتچنكو» سردبير مجله «دفاع ملي» روسيه گفت كه ضرر و زيان هايي كه روسيه از لغو قرارداد اس-300 با ايران متحمل مي شود فقط به پرداخت غرامت محدود نمي شود.
وي افزود: با توجه به برنامه تسليحاتي 25ميليارد دلاري دولت ايران براي 25 سال آينده، روسيه 11 تا 13ميليارد دلاري كه مي توانست در برنامه تسليحاتي ايران مشاركت داشته باشد، از دست مي دهد.
كوروتچنكو به آسيبي كه لغو قرارداد اس-300 با ايران به شهرت و اعتبار روسيه وارد مي كند نيز اشاره كرد.
ايران اواخر سال 2007 قراردادي با روس ها براي خريد 5 سامانه دفاع موشكي اس-300 امضا كرد اما روس ها چندين بار و به بهانه مشكلات فني از انتقال اين سامانه ها ممانعت كردند.
سرانجام و پس از تصويب دور چهارم تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل عليه ايران در ژوئن 2010، «ديميتري مدودف» به طور يكجانبه اقدام به لغو اين قرارداد كرد.

 



با حضور رئيس جمهور صورت گرفت
افتتاح 10 هزار مدرسه قرآن ، 8هزار مجتمع آموزشي و 1900 پروژه عمراني

10 هزار مدرسه قرآن، 1900 پروژه عمراني و 8000 مجتمع آموزشي افتتاح شد.
در مراسم افتتاح 10 هزار مدرسه قرآن كه با حضور رئيس جمهور در مدرسه شهيد هدايت منطقه 8 تهران برگزار شد، حميدرضا حاجي بابايي گفت: فاز اول مدرسه قرآني 7 ماه پيش كليد خورد و امروز شاهد افتتاح 10هزار مدرسه با استفاده از فضاي آموزش و پرورش هستيم.
وي با اشاره به تاسيس مدرسه قرآن با امكانات آموزش و پرورش در نوبت بعدازظهر تصريح كرد: آموزش قرآن در هفت مرحله از روخواني تا تفسير براي دانش آموزان صورت مي گيرد و هر مدرسه سه مرحله روخواني، روانخواني و تجويد را آموزش خواهند داد، سپس مراحل ديگر آموزش قرآن در مدارس اجرايي خواهد شد.
حاجي بابايي با اشاره به افتتاح 10 هزار مدرسه قرآن خاطرنشان كرد: به ازاي يك هزارو200 دانش آموز يك مدرسه قرآني در كشور تاسيس مي شود البته اين آمار در مراكز استانها و شهرها براساس جمعيت متفاوت است.
وزير آموزش و پرورش همچنين در اين مراسم با اشاره به افتتاح مجتمع هاي آموزشي روستايي گفت: 59 هزار روستا زير پوشش 8 هزار مجتمع آموزشي قرار گرفته است.
حاجي بابايي با بيان اينكه مجتمع هاي آموزشي مشكلات آموزشي روستاها را برطرف مي كند ادامه داد: در آينده با وجود اين مجتمع ها هيچ دانش آموزي از تحصيل محروم نخواهد شد.
وي گفت: 8 هزار مجتمع آموزشي موجود بيش از 59 هزار روستا را تحت پوشش قرار مي دهد و 8 هزار كارگاه، آزمايشگاه، كتابخانه، نمازخانه و 8 هزار بسته هاي آموزشي معاونت پژوهشي در اختيار اين مجتمع ها قرار مي گيرد. وزير آموزش و پرورش با اشاره به محروم بودن روستاها از معلمان پرورشي در گذشته خاطرنشان كرد: امروز روستاها هم معلمان پرورشي در اختيار خواهند داشت و همه اين روستاها به فناوري اطلاعات متصل و از اينترنت ملي استفاده خواهند كرد. وي تصريح كرد: طرح مجتمع هاي آموزشي فوايد فراوان دارد كه يكي از مهم ترين آنها جدا نشدن دانش آموزان از پدران و مادرانشان است و در اين طرح معلم در اختيار دانش آموزان خواهد بود.
حاجي بابايي گفت: در اين طرح هر هفت روستا يك مجتمع آموزشي خواهند داشت و اگر يك روستا به معلم نياز داشته باشد با هماهنگي مجتمع از معلمين آموزش ديده به شكل اضافه كار استفاده خواهند كرد و ديگر هيچ روستايي بدون معلم نخواهد بود.
وي بيان كرد: با تصويب لايحه مجلس شوراي اسلامي تحت عنوان مقاوم سازي 4 ميليارد ريال در اختيار امر مدرسه سازي قرار گرفت كه امروز ما ثمره اين كار عظيم را مي بينيم.
وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه 11 هزار و518 كلاس مورد بهره برداري قرار گرفت خاطرنشان كرد: امروز از يك هزارو 875 مدرسه، 11 هزار 518 كلاس و يك ميليون و 729 هزارمترمربع فضاي آموزشي با 650 ميليارد تومان اعتبار افتتاح شده است.
به گزارش ايسنا، وي ادامه داد: در يك سال گذشته 3 هزار و559 مدرسه با اعتباري بالغ بر 110 ميليارد تومان به بهره برداري رسيده است يعني هر روز 10 پروژه تحويل مردم شده است.

 



ناطق نوري دليل عدم حضورش در جلسات جامعه روحانيت را اعلام كرد

علي اكبر ناطق نوري به تشريح مواضع خود پيرامون عدم حضورش در جلسات جامعه روحانيت مبارز و كناره گيري از صحنه سياسي كشور پرداخت.
ناطق نوري در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به عدم حضور خود در جلسات جامعه روحانيت مبارز مدعي شد: به دليل رعايت نشدن قواعد و ضوابط تشكيلاتي در جامعه روحانيت مبارز و افشاي مواضع و راي هاي مخفي در اين تشكل به نشانه اعتراض در جلسات آن شركت نمي كنم.
وي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا از صحنه سياسي كشور فاصله گرفته است، افزود: از صحنه سياسي جدا نشده ام سياست ما عين ديانت و ديانت ما عين سياست ماست و اين روشي كه اتخاذ كرده ام نيز يك روش سياسي و اعتقادي است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام دشمن شناسي را رمز نجات خواص دانست و گفت: مرزبندي شفاف و روشن با دشمنان و هوشياري در مقابل فريب دشمن و اطاعت از ولي فقيه بايد ملاك عمل خواص و نيروهاي انقلابي باشد.
ناطق نوري با بيان اينكه در دوران فتنه شيوه اي اتخاذ كردم تا مورد سوءاستفاده دشمنان قرار نگيرد، افزود: با دشمن شناسي به موقع در دوران فتنه زمينه سوءاستفاده دشمنان را از بين بردم.
ناطق نوري با بيان اينكه رياست شوراي هماهنگي بين نيروهاي انقلابي را نپذيرفتم گفت: ريش سفيدي و پا در مياني در شرايط فعلي كارساز نيست.

 



در نامه احمدي نژاد به رهبر كاتوليك هاي جهان مطرح شد
تعامل اديان آسماني براي جلوگيري از اقدامات مخرب سكولاريسم و امانيسم غربي

رئيس جمهور كشورمان در نامه به رهبر كاتوليك هاي جهان بر تعامل اديان آسماني به منظور جلوگيري از اقدامات مخرب سكولاريسم و امانيسم افراطي غربي تاكيد كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد در پيامي به رهبر كاتوليك هاي جهان، از مواضع وي و شوراي پاپي اديان واتيكان در محكوميت اهانت به ساحت مقدس قرآن مجيد قدرداني كرد.
در اين نامه آمده است: شرايط خاص حاكم بر جهان امروز و كم توجهي نوع بشر به آموزه هاي اديان توحيدي كه متاسفانه متاثر از اشاعه جرياناتي چون سكولاريسم و امانيسم افراطي غربي و گرايش بيش از پيش انسان به زندگي مادي، سودجويي و هواهاي نفساني است، روند فزاينده اي به خود گرفته و زمينه انحطاط جوامع بشري به خصوص بنيان خانواده و نسل جوان را فراهم نموده است. براين اساس لزوم همكاري تنگاتنگ و تعامل اديان آسماني به منظور مهار اين حركت هاي مخرب، ضرورتي غيرقابل انكار مي باشد.
احمدي نژاد در نامه خود به رهبر كاتوليك هاي جهان تصريح كرده است: عالي ترين رسالت پيامبران الهي، دعوت به توحيد و در سايه آن، ظلم ستيزي و برقراري عدالت بوده است. براين اساس، پيروان اديان ابراهيمي بايد جهت تحكيم عدالت و رفع ظلم و ستم و جلوگيري از برخوردهاي دوگانه و تبعيض آميز كه نتيجه اي جز توليد و انباشت نفرت و به تبع آن، ايجاد مناقشات و مشكلات در معادلات بين ا لمللي ندارد، پيشگام باشند.
در بخش ديگري از اين نامه تاكيد شده است: جمهوري اسلامي ايران به عنوان نظامي ديني و مردم سالار، همكاري نزديك و توسعه روابط دوجانبه با واتيكان را همواره به عنوان يكي از اولويت هاي سياست خارجي خود مدنظر داشته و حل معضلات مبتلابه جوامع بشري همچون هتك حرمت اديان و پيامبران الهي، اشاعه دين گريزي و اسلام هراسي و تزلزل نهاد مقدس خانواده را از جمله موضوعات مهمي براي رايزني و تعامل سازنده با اين مقر مقدس مي داند.

 



چهارمين نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال برگزار شد

گروه ادب و هنر-
چهارمين جشنواره و نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال طي مراسمي روز پنجشنبه با حضور معاون اول رئيس جمهور و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مصلي بزرگ امام خميني(ره) افتتاح شد.
در اين مراسم، معاون اول رئيس جمهور طي سخناني گفت: بستر مناسبي براي امنيت سرمايه گذاري و حمايت از حقوق مالكيت معنوي پديد آورندگان و ناشران نرم افزارهاي رايانه اي فراهم مي كنيم.
محمدرضا رحيمي افزود: امروزه با توسعه فناوري ارتباطات و اطلاعات نقش و اهميت رسانه ها بيش از پيش افزايش يافته است و پديد آمدن رسانه هاي نوين، قالب ها و بسترهاي متنوع از سامانه هاي تلفن همراه گرفته تا شبكه اينترنت و الواح فشرده جزء لاينفك از زندگي بشر هستند.
وي اضافه كرد: اگر در گذشته انتشار محتواي ديداري شنيداري تنها با در اختيار داشتن امكانات و هزينه قابل توجه ميسر مي شد اما امروز با شتاب فزاينده توسعه ابزارهاي نوين ارتباطات، پديد آوردن انتشار و بهره مندي از آثار فرهنگي فراگير شده و كودكان خردسال نيز امروزه از رسانه هاي ديجيتال استفاده مي كنند.
رحيمي گفت: امروزه موقعيت انقلاب اسلامي در عرصه فرهنگ در گرو بهره گيري مناسب از فناوري هاي نوين ارتباطات و اطلاعات رسانه اي است.
وي يادآور شد: سياست كلي نظام از سوي مقام معظم رهبري به صورت تكليفي قانوني و شرعي ساماندهي و توسعه فرهنگ ديجيتالي است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در اين مراسم با شاخص دانستن محتوا در محصولات ديجيتال ايراني افزود: ايران در توليد محتوا در بخش رسانه هاي ديجيتال تفاوت اساسي با كشورهاي ديگر دارد. چرا كه ما معتقديم در بخش هاي مختلف مثل نرم افزارها، پايگاه ها، بازي ها و... محتوا بايد بر مبناي فرهنگ اصيل اسلامي باشد.
سيدمحمد حسيني با تأكيد بر اينكه برگزاري نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال در تهران و هشت استان ديگر عاملي است تا همگان و بخصوص خانواده ها با چالش ها و فرصت هاي رسانه هاي ديجيتال آشنا شوند خاطرنشان كرد: با احاطه كامل بر موضوع و ارتباط با انديشمندان و بهره گرفتن از آنها مي توان مضامين را مطابق با ارزش ها ايجاد كرد.
عيسي زارع پور، رئيس نمايشگاه و رئيس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال وزارت ارشاد نيز در اين مراسم گفت: نمايشگاه امسال در مساحتي نزديك به 70 هزار متر مربع با بيش از 850 غرفه و معرفي نزديك به 15 هزار اثر با حضور نمايندگاني از 30 كشور جهان برگزار مي شود.
نمايشگاه چهارم با رشد كمي و كيفي در حوزه هاي گوناگون در 16 بخش افتتاح و بيش از 50 درصد در بخش آثار و نزديك به 30 درصد در بخش غرفه ها رشد كمي داشته است و رشد كيفي محصولات ارائه شده نيز به وضوح قابل مشاهده است.
زارع پور با اشاره به بخش هاي مختلف نمايشگاه امسال در ارائه آمار كمي و كيفي در بخش ها گفت: در بخش نرم افزارهاي رسانه اي علاوه بر عرضه بيش از هشت هزار عنوان نرم افزار رايانه اي 220 غرفه نيز توسط شركت ها و موسسات حاضر در نمايشگاه برپا شده است.
چهارمين نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال از 15 تا 24 مهر از ساعت 10 تا 21 ميزبان بازديدكنندگان و علاقه مندان است.

 



عصبانيت آمريكا از توافقات جديد بين مصر و ايران

آمريكا از توافق بين مصر و ايران براي از سرگيري پروازهاي مستقيم بين دو كشور انتقاد كرد.
هارك تونر سخنگوي وزارت خارجه آمريكا روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: ما از گزارشاتي آگاه شده ايم حاكي از اين كه ايران و مصر يك يادداشت تفاهم را براي از سرگيري پروازهاي مستقيم امضا كرده اند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، تونر افزود: ما همچنان از همه كشورها از جمله مصر مي خواهيم كه به دنبال هيچگونه قرارداد تجاري جديد با تهران تا زماني كه ايران به وظايف بين المللي خود عمل نكرده است نباشند.
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا افزود: با توجه به فضاي فعلي ما در تلاشيم تا زماني كه ايران به وظايف بين المللي خود عمل نكرده است كشورها را از هرگونه تعاملات با تهران بازداريم.
گفتني است حميد غوابش، معاون سازمان هواپيمايي كشوري اخيراً گفت كه طبق موافقت انجام شده با كشور مصر در طول هفته مي توان 28 پرواز بين دو كشور ايران و مصر برقرار كرد.
غوابش گفت: براساس توافق انجام شده طي هفته اخير با كشور مصر، هر يك از كشورها مي توانند در طول هفته 14 پرواز برقرار كنند. زمان آغاز اين پروازها به درخواست ايرلاين ها بستگي دارد و هر زمان كه شركت هاي هواپيمايي درخواست انجام اين پرواز را داشته باشند پرواز به مقصد مصر برقرار مي شود.
قاهره به روابط با ايران
نياز دارد
يك هفته نامه سرشناس جهان عرب هم نوشت كه قاهره نيازمند از سرگيري روابط با ايران است.
هفته نامه الاهرام در مقاله اي نوشت: مصر و ايران دلايل مناسبي براي از سرگيري روابط سياسي دارند. از يك سو قاهره بايد تمامي قدرت هاي منطقه اي را در كنار خود داشته باشد و از سوي ديگر تهران نيز برايش رابطه با قدرت هاي منطقه اي مناسب به نظر مي رسد.
الاهرام به نقل از يك عضو دفتر حافظ منافع ايران در مصر نوشت: از سرگيري پرواز مستقيم بين قاهره و تهران و همكاري هاي پزشكي گام مهمي براي روابط گرمتر مي باشد.
چندي قبل نيز حسني مبارك، رئيس جمهور مصر در گفتگو با روزنامه «نيروي هوايي» چاپ قاهره راجع به ايران گفت: ايران نقش مهمي را در منطقه ايفا مي كند و قادر به حل مشكلات خاورميانه مي باشد.
احمد ابوالغيط، وزير خارجه مصر نيز در برنامه «وراء الأحداث» كه از تلويزيون مصر پخش مي شد، گفت كه تركيه و ايران دو قدرت تأثيرگذار در جهان عرب هستند و مصر به حفظ بهترين روابط با اين دو طرف اهتمام دارد.
وي در خصوص تماس مستقيم مصر با ايران هم تصريح كرد: مصر هيئت ديپلماتيك در ايران دارد كه شامل حدود 15مسئول است و تماس ها قطع نشده است.

 



هاآرتص مطرح كرد
نگراني آمريكا و اسرائيل از افزايش همكاري نظامي ايران، تركيه و چين

يك روزنامه صهيونيستي نوشت كه آمريكا و اسرائيل به شدت نگران همكاري هاي چهارجانبه نظامي ميان ايران، تركيه، چين و پاكستان هستند.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص در مقاله اي، برگزاري مانور مشترك تركيه و چين را مورد توجه قرار داده و آن را غافلگيري بزرگي براي آمريكا و رژيم صهيونيستي دانسته است، چرا كه اين مانورها در تركيه تا دو سال قبل همواره با حضور رژيم صهيونيستي انجام مي شده است.
اين روزنامه نوشت كه محافل نظامي و سياسي در آمريكا و اسرائيل هم اين تغيير در سياست تركيه را باعث نگراني خود مي دانند و معتقدند كه حضور هواپيماهاي چيني در اين مانور و در آسمان منطقه براي آنها نگران كننده است، بويژه اگر ايران و پاكستان نيز بخواهند در اين رزمايش شركت كنند، اوضاع براي آنها بدتر مي شود.
پايگاه خبري اين روزنامه صهيونيستي مي افزايد كه از سال 2001 تا 2008 اين مانورها همواره در آسمان تركيه و با مشاركت رژيم صهيونيستي صورت مي گرفت، علاوه بر اين رژيم، آمريكا و نيروهايي از ناتو نيز در اين رزمايش شركت داشتند، اما تركيه مشاركت دادن اسرائيل در اين مانور را بعد از حمله اين رژيم به غزه متوقف كرد و آمريكا و ناتو نيز بعد از اين موضوع خود را از اين مانور كنار كشيدند.
براساس اين گزارش، تركيه در قبال اين اقدامات تسليم نشد و چاره كار را در مشاركت دادن چين در اين رزمايش ديد، در پي اين تصميم بود كه جنگنده هاي سوخوي چيني به همراه اف16 تركيه اي در آسمان اين كشور مشغول پرواز شدند.
هاآرتص مي افزايد كه آمريكا و اسرائيل اين مانور را به دقت پيگيري مي كنند و انگيزه هاي چين را از اين مانور مي دانند، آنها معتقدند كه پكن مي خواهد تجهيز ارتش چين براي جنگ در خارج از خاك خود را آغاز كند، علاوه بر اينكه حضور ايران و پاكستان در اين خط نگراني رژيم صهيونيستي را بيش از پيش افزايش داده است.
هاآرتص در ادامه مدعي مي شود كه ارزيابي هاي امنيتي اسرائيل نشان مي دهد كه چين، ايران را با سلاح هاي پيشرفته تجهيز مي كند و بخشي از اين موشك ها مانند موشك (سي802) به دست حزب الله لبنان نيز مي رسد.

 



خطيب جمعه قم: حوزه علميه با تمام وجود منتظر قدوم رهبر انقلاب است

امام جمعه قم گفت: مردم قم براي ورود رهبري لحظه شماري و حوزه علميه و روحانيت با تمام وجود منتظر قدوم ولي فقيه هستند.
به گزارش ايرنا آيت الله صسيدهاشم حسيني بوشهري در خطبه هاي نمازجمعه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) خاطرنشان كرد: همه خواهند ديد مردم قم و حوزه علميه به نمايندگي از ملت رشيد ايران، چه استقبال گرم و پرشوري از ولي امر مسلمين خواهد داشت.
وي اظهارداشت: رهبر انقلاب هركجا قدم گذاشته اند همراه با خير و بركت بوده و اميد است با سفر معظم له به شهر مقدس قم، اين شهر نيز آباد شود.
حسيني بوشهري افزود: زندگي مردم و شرايط ظاهري شهر قم بايد بهبود پيدا كند و اين سفر در روند توسعه استان بسيار موثر خواهد بود و حوزه هاي علميه نيز مانند سفرهاي قبلي، از بركات معنوي و انديشه هاي تابناك رهبر فرزانه انقلاب بهره مند خواهند شد.
امام جمعه موقت قم درادامه خطبه ها با اشاره به بيانات رهبري در ديدارهاي چند روز گذشته خاطرنشان كرد: چند روز پيش رييس جمهوري اسبق آمريكا تعبيري به كار برد كه رهبر انقلاب در ماه رمضان به آن اشاره كرده اند و آن اين است امريكا خود را براي از دست دادن ابرقدرتي آماده كند.
حسيني بوشهري اظهارداشت: چيزي كه در سالهاي اخير رهبر انقلاب و ملت ايران روي آن تاكيد كرده اند اين است كه جبهه استكبار رو به افول و قدرت انقلاب اسلامي در حال فراگير شدن است، امروز شكست در منطقه، افزايش قدرت مقاومت به رغم همه محدوديتها و بي تاثيربودن مذاكرات صلح براي جبهه استكبار ذلت است.
وي ادامه داد: امروز رييس جمهور آمريكا شعار صلح ودوستي سر مي دهد ولي كسي به او گوش نمي دهد، آمريكاي لاتين كه روزي حيات خلوت آمريكا بود براي آنها به محيط ناامن تبديل شده است.
خطيب جمعه قم با اشاره به بيانات رهبر انقلاب در ديدار با ائمه جمعه در مورد ارتباط با جوانان گفت: از جايگاه نمازجمعه اعلام مي كنم كه ما از پيشنهادات نسل جوان استقبال مي كنيم، جوانان ما بايد در همه عرصه ها زير پرچم اسلام و انقلاب بدرخشند.
حسيني بوشهري با اشاره به سفر رييس جمهور اسلامي ايران به نيويورك گفت: در اين سفر، عزت ايران و شكست استكبار جهاني را ديديم، دكتر احمدي نژاد هوشمندانه بساط استكبار جهاني را به هم ريخت و پيام انقلاب اسلامي را به جهانيان رساند.

 



وزير مسكن و شهرسازي: هيچ افزايشي در قيمت زمين و مسكن صورت نگرفته است

وزير مسكن و شهرسازي گفت: در حال حاضر تصميمي براي افزايش تسهيلات بانكي مسكن مهر و مقاوم سازي مسكن روستايي نداريم.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، علي نيكزاد در بازديد از مسكن مهر اردبيل اظهار داشت: دولت در شرايط كنوني با توافق بانك مركزي پرداخت تسهيلات 10 ميليون توماني براي مسكن روستايي 20 و 22 و 25 ميليون توماني را براي مسكن مهر نيمه صنعتي و صنعتي در نظر گرفته است و قصد افزايش اين تسهيلات را در شرايط حاضر نداريم.
وي بيان داشت: قرار است مسكن مهر در 75 متر مربع با مشاع حداكثري 95 متري احداث شود اما اگر ديديم پايان كار نياز به افزايش اعتبارات و تسهيلات است با ديد كارشناسي در اعطاي تسهيلات و يا افزايش آن تجديدنظر خواهيم كرد.
وي همچنين در جريان بازديد از مسكن مهر وليعصر نمين اظهار داشت: همه مسكن هاي مهرشهري تا شهريور 90 در تمام نقاط كشور به بهره برداري مي رسد.
وزير مسكن و شهرسازي در شوراي مسكن استان اردبيل نيز گفت: با رشد 44 درصدي صدور پروانه هاي ساخت و ساز در كشور هيچ افزايش قيمتي را در زمين و مسكن شاهد نيستيم.
وي با بيان اين كه اين افزايش صدور پروانه براي اولين بار در تاريخ اين كشور اتفاق مي افتد، خاطرنشان كرد: در تهران اين افزايش 66 درصدي است.
وي گفت: اين آمارها نشان مي دهد با وجود استقبال مردم از ساخت وسازها به ويژه در حوزه مسكن مهر با تدبير درست دولتمردان و سياست اصولي دولت دهم قيمت زمين و مسكن افزايش نيافته است.
نيكزاد در جريان كلنگ زني مسجد پروژه مسكن مهر مشكين شهر نيز گفت: مقرر شده در تمام مجتمع هاي مهر در سراسر كشور مسجدي متبرك به نام ائمه اطهار احداث و راه اندازي شود.
وي اظهار داشت: با دستور رئيس جمهور و همكاري دستگاه هاي فرهنگي با هزينه وزارت مسكن و شهرسازي قرار است اين مساجد احداث و همزمان با افتتاح پروژه هاي مسكن مهر به بهره برداري برسد.
وي بيان داشت: در كنار ساخت مسجد قرار است با همكاري شهرداري ها و فرمانداري ها فضاي سبز كافي و مورد نياز ايجاد و در كنار آن مجتمع هاي فرهنگي و آموزشگاه ها براي تحصيل دانش آموزان بسترسازي و احداث شود.

 



به مناسبت سالروز حضور رهبر معظم انقلاب در نوشهر انجام شد
بهره برداري از چند مصوبه سفر رهبري به نوشهر

چند مصوبه از مصوبات سفر رهبري همزمان با سالروز حضور رهبر معظم انقلاب در نوشهر به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از نوشهر، بهره برداري از پنج واحد مسكوني بنياد مسكن، سه واحد مسكوني مددجويان بهزيستي و كلنگ زني مدرسه اي با 12 كلاس درس در نوشهر از اين مصوبات بودند.
يزدان كرد مدير بنياد مسكن شهرستان نوشهر در مراسم بهره برداري از واحد مسكوني در روستاي شريعت آباد نوشهر بيان داشت: از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به شهرستان احداث 20 واحد مسكن روستايي بوده است كه تاكنون پنج واحد آن احداث و 15 واحد ديگر تا پايان سال آماده تحويل خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: اين مصوبات 300 ميليون تومان اعتبار دارند.
در ادامه ابراهيم تقي پور رئيس بهزيستي نوشهر در مراسم بهره برداري از يك واحد مسكوني در روستاي موسي آباد نوشهر بيان داشت: 5 ميليارد و 640 ميليون و 500 هزار تومان در مجموع از سفر پرخير و بركت رهبر معظم انقلاب در بخش بهزيستي به نوشهر اختصاص داده شده است.
وي بيان داشت: احداث 29 واحد مسكوني مددجويان با اعتبار 348 ميليون تومان و خريد 330 قلم از لوازم ضروري زندگي براي نيازمندان از جمله اين مصوبات بوده است.
تقي پور تصريح كرد: 70 درصد واحدهاي مسكوني بين 70 تا 90 درصد پيشرفت فيزيكي دارند و پيش بيني مي شود بيش از 20 واحد آن تا 22 بهمن سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد.
در مراسم كلنگ زني مدرسه 12 كلاسه شهيد غريبعلي اسلامي نوشهر مدير آموزش و پرورش نوشهر گفت: از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به شهرستان نوشهر احداث سه آموزشگاه با اعتبار 2 ميليارد و 300 ميليون تومان بوده است.
احمد بيژني ادامه داد: با احداث اين مصوبات، 28 كلاس درس به تعداد كلاس هاي آموزشي شهرستان افزوده خواهد شد.
فرماندار نوشهر نيز گفت: سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به شهرستان نوشهر خير و بركت بسياري براي شهرستان به همراه داشته است.
سيدهاشم فاطمي خاطرنشان كرد: بيش از 24 ميليارد تومان اعتبار از اين سفر به شهرستان نوشهر در بخش هاي مختلف تخصيص داده شده است كه بايد ظرف مدت سه سال به بهره برداري برسد.

 



حسين الله كرم: جريان وابسته به خاتمي جدا از فتنه گران نيست

حسين الله كرم گفت: بعضي از افراد، جريان وابسته به خاتمي را جدا از فتنه گران مي دانند، اما اين افراد بايد بدانند كه خاتمي از سران فتنه سبز بوده و بايد پاسخگوي عملكرد خود باشد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، حسين الله كرم در حاشيه مراسم شب خاطره سردار سرلشگر پاسدار شهيد نورعلي شوشتري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ميرحسين موسوي و كروبي به دليل نداشتن ساختارهاي گروهي و حزبي تنها به دادن بيانيه اكتفا مي كنند.
وي افزود: حزب مشاركت و مجاهدين انقلاب اسلامي توانسته اند با سازماندهي خانواده هاي زندانيان اغتشاشات بعد از انتخابات سال 88 به نزد آقاي هاشمي رفته و جمله معروف وي را با عنوان اقدام جائرانه از وي دريافت كرده و به شكايت از نيروهاي امنيتي بپردازند.
حسين الله كرم در ادامه خطاب به حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي گفت: حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي بايد بدانند كه نه تنها از ساختار سياسي و حزبي كشور حذف شده اند، بلكه در نظر مردم اين احزاب وابسته و منزوي هستند.
عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي خاطرنشان كرد: بعضي از افراد، جريان وابسته به خاتمي را جدا از فتنه گران مي دانند و دليل ادعاي خود را موضع گيري خاتمي عليه فتنه سبز برمي شمارند اما اين افراد بايد بدانند كه خاتمي از سران فتنه سبز بوده و بايد پاسخگوي عملكرد خود باشد.
الله كرم در ادامه خواستار محاكمه سران فتنه سبز سال 88 شد و در پايان تاكيد كرد: به نظر مي رسد قوه قضائيه در ارتباط با محاكمه سران فتنه مي توانست بهتر عمل كند گرچه بايد گفت ما اخيرا شاهد موضع گيري هاي لازم از سوي دادستان كل كشور در اين ارتباط بوده ايم و اين موضع گيري ها نويد برخورد با سران فتنه را از طريق قانوني به ملت عزيز ما داده است.

 



در آستانه چهارمين سفر رهبر انقلاب به قم
قم شادمان ميلاد كريمه اهل بيت(ع) و سفر خورشيد انقلاب

قم- خبرنگار كيهان:
سفر رهبر معظم انقلاب در آستانه دهه كرامت و ميلاد كريمه اهل بيت(ع) به قم، باعث شادماني مضاعف در اين استان شده است.
همزمان با اول ذيقعده، سالروز ميلادكريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه كرامت، با حضور زائران و شهروندان قمي، مراسم جشن و سرور در نقاط مختلف اين شهر در حال برگزاري است.
تقارن سفر رهبر معظم انقلاب به استان قم همزمان با آغاز دهه كرامت به عنوان دو رويداد تاريخي و پر خير و بركت جشن و شادي را براي هموطنان قمي مضاعف كرده است.
بنا بر همين گزارش حجت الاسلام علي مولايي، مدير ارتباطات مركز مديريت حوزه هاي علميه خواهران از آمادگي اين مركز براي استقبال از رهبر انقلاب در سفر به قم خبر داد.
گفتني است حجت الاسلام والمسلمين محسن غرويان، استاد برجسته حوزه علميه قم در گفت وگو با ايرنا خاطرنشان كرد: طلاب، روحانيون، اساتيد و مراجع عظام تقليد با تمام وجود براي استقبال از رهبر انقلاب در قم لحظه شماري مي كنند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه در آستانه سفر رهبر انقلاب به قم گفت: رهبر معظم انقلاب علاقه فراواني به قم دارند و حضور ايشان در قم بركات مادي و معنوي بسياري را همراه دارد چرا كه «هرجا قدمش نهد خير مقدم است».
حجت الاسلام والمسلمين حسن ممدوحي در گفت وگو با فارس در قم، با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان قم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بوستان علمي قم پرورش يافته اند و به همين دليل حضور ايشان به قم مايه خير و بركت است.
بنا بر همين گزارش رئيس مركز تخصصي شيعه شناسي حوزه علميه قم، حضور رهبر معظم انقلاب در قم را موجب وحدت بيشتر روحانيت و شتاب بخشي به بحث تحول در حوزه دانست.
حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي داعي نژاد با اشاره به دستاوردهاي سفر رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم اظهار داشت: فرمايشات رهبري و روشنگري هاي ايشان در زمينه وحدت و اتحاد در حقيقت از مسائلي است كه هميشه در جامعه راهگشا بوده است و سفر قريب الوقوع معظم له نيز مايه وحدت بيشتر بين روحانيت خواهد بود.
در همين راستا دانشجويان پرديس قم دانشگاه تهران در راستاي استقبال از رهبر معظم انقلاب ستادي را براي آماده كردن شرايط حضور ايشان در اين دانشگاه تشكيل داده اند.
فرشاد رزاقي دبير انجمن اسلامي دانشجويان پرديس قم دانشگاه تهران در گفت وگو با فارس گفت: اين ستاد متشكل از نمايندگان انجمن اسلامي دانشجويان پرديس قم دانشگاه تهران، بسيج دانشجويي دانشگاه و نهاد مقام معظم رهبري است.

 



معاون وزير بازرگاني خبر داد
عرضه برنج، روغن و شكر از طريق كالا برگ

معاون وزير بازرگاني گفت: در بسته پيشنهادي طرح هدفمندي يارانه ها، 4 هزار ميليارد تومان براي حمايت از توليد و مصرف كنندگان اختصاص يافت.
به گزارش فارس از گلستان، حميد عليخاني اظهار داشت: وزارت بازرگاني 70درصد سرمايه گذاري را در توليد انبوه نان صنعتي تقبل مي كند و تنها 30درصد سهم آورده بر عهده متقاضي خواهد بود.
مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران گفت: توسعه توليد نان صنعتي از راهبردهاي اساسي اين شركت است و طبق برنامه پنج ساله بايد 40درصد از توليد نان كشور، صنعتي شود كه هم اينك ظرفيت توليد چهار كارخانه در اين گروه صنعتي، روزانه 160 تن است كه بايد به 170 تن در روز برسد.
«حميد عليخاني» در آيين بهره برداري متمركز از 158هزار تن ظرفيت سيلوسازي گلستان همزمان با دور سوم سفر رئيس جمهوري به اين استان اظهار داشت: هدف ما رسيدن به مرز 5/10ميليون تن ظرفيت ذخيره سازي گندم در كشور تا پايان سال 91 است.
وي همچنين در بازديد از مركز خريد تضميني برنج در نكا با اشاره به خريد بيش از 31 هزار تن برنج پرمحصول از كشاورزان شمالي گفت: 29 هزار و 800 تن از اين مقدار برنج از كشاورزان مازندراني و بقيه از برنج كاران گلستاني خريداري شد.
معاون وزير بازرگاني خاطرنشان كرد: براي خريد اين مقدار برنج از كشاورزان تاكنون بيش از 40ميليارد تومان پرداخت شده است.
عليخاني با اشاره به افزايش خريد برنج پرمحصول از كشاورزان مازندراني در سال جاري گفت: در مدت مشابه سال گذشته 14 هزار تن برنج پرمحصول از كشاورزان مازندراني خريداري شده بود كه امسال بيش از دو برابر دوره گذشته است.
وي با بيان اينكه دولت حمايت هاي مناسبي از كشاورزان و برنج كاران شمالي داشته است، يادآور شد: با ممنوع كردن تبليغات برنج خارجي در صدا و سيما، ممنوعيت خريد برنج خارجي براي سازمان ها و همچنين منع واردات برنج در زمان برداشت و خريد آن، در واقع مهمترين كمك را به كشاورزان برنج كار كرده ايم.عليخاني درباره اعلام كالابرگ خانوارها نيز گفت: عرضه برنج، روغن و شكر با تعرفه دولتي و از طريق كالابرگ در دستور كار ما قرار دارد و براساس زمان بندي مناسب اعلام خواهد شد.

 



اخبار ادبي و هنري

شمقدري: تا هستم مقابل شاه نشينان سينما خواهم ايستاد
تا زماني كه در اين مسئوليت هستم شخصاً با بي عدالتي هاي حوزه سينما مبارزه خواهم كرد و در مقابل شاه نشينان سينماي ايران خواهم ايستاد.
جواد شمقدري معاون سينمايي وزير ارشاد اين مطلب را در شرايطي بر زبان آورد كه اين روزها مديريت او از سوي عده اي كه در سال هاي گذشته مديريت و بودجه سينما را برعهده داشتند، هدف تندترين انتقادهاست.
شمقدري روز پنج شنبه و در مراسم تشييع پيكر منوچهر حقاني پرست؛ كارگردان و فيلم بردار سينما، اين فيلمساز را نيز از جمله قرباني هاي بي عدالتي در سينما دانست و گفت: به حق بايد حقاني پرست را بنيانگذار سينماي انقلاب ناميد و من تصور مي كنم وي نمونه بارز وجود برخي بي عدالتي ها در حوزه سينما بود و علي رغم پتانسيل بالاي حقاني پرست در فيلم سازي، در دو دهه پاياني عمر خود فعاليت خاصي را در اين زمينه انجام نداد.
در اين مراسم محسن مومني رئيس حوزه هنري، محمدرضا سرشار رئيس انجمن قلم، سيداحمد ميرعلايي مديرعامل بنياد سينمايي فارابي و جمعي ديگر از هنرمندان حاضر بودند.
مرحوم حقاني پرست، همسر راضيه تجار، نويسنده و عضو انجمن قلم ايران بود.
يك مستندساز:مديرعامل خانه سينما
دستاويز آدم هاي سياست زده است
«سهيل كريمي» با بيان اينكه هميشه مديرعامل خانه سينما به نوعي دستاويز قرار مي گرفته و از او استفاده مي كردند، گفت: خانه سينما از ابتدا يك طورهايي آلت دست يك عده آدم سياست زده بوده كه هميشه به نوعي با نگاه انقلابي و ارزشي و آرماني مشكل داشتند و در مقابل آن موضع مي گرفتند.
اين مستندساز كشور در گفت وگو با فارس تصريح كرد: متاسفانه در اين زمينه هم باز همين اتفاق افتاد و بهانه هاي مختلفي براي اين موضوع وجود داشت؛ يا دولت آقاي احمدي نژاد يا معاونت سينمايي و يا وزارت ارشاد را بهانه مي كردند ولي در هر صورت هدف اصلي، انقلاب و ارزش هاي انقلابي است كه اين آقايان به اين شكل خودشان را درگير مي كنند.
آمار مخاطبان «بي بي سي» از زبان بي بي سي
يك وبلاگ نويس، پيام ايميل شده از سوي بي بي سي درباره تعداد بينندگان شبكه تلويزيوني بي بي سي فارسي را افشا كرد. اين رقم كه از سوي خود بي بي سي اعلام شده در سه كشور ايران، افغانستان و تاجيكستان بيش از سه ميليون نفر است.
محمدحسين ساعي در تازه ترين دست نوشته خود با عنوان «چند نفر در ايران بي بي سي فارسي تماشا مي كنند؟»، نوشته است:
«متني كه مشاهده مي كنيد به نقل از اخبار روزانه بي بي سي فارسي از طريق ايميل به تاريخ دوشنبه 29 شهريور 1389 براي من كه سال هاست مشترك اين خبرنامه هستم ارسال گرديده است و به روشني نشان مي دهد كه ارزيابي خود اين رسانه از عمق نفوذ خود در بين مخاطبان ايراني تا چه حد است.
براساس اين گزارش در حال حاضر بخش عربي بي بي سي به عنوان بزرگ ترين بخش سرويس جهاني به حدود 22 ميليون نفر دسترسي دارد و برآورد مي شود كه بينندگان تلويزيون بخش فارسي بي بي سي در سه كشور ايران، افغانستان و تاجيكستان بيش از سه ميليون نفر هستند.»
گفتني است پيش از اين نيز مراكز افكارسنجي معتبر جهاني از بي اعتبار بودن اخبار شبكه هايي چون بي بي سي فارسي و صداي آمريكا نزد بيش از 80 درصد ايرانيان خبر داده بودند.
حضور موفق سريال هاي ايراني در شبكه هاي لبناني
مجموعه هاي تلويزيوني اصحاب كهف، ابن سينا، مريم مقدس و يوسف پيامبر گوي سبقت را از رقباي خارجي خود در شبكه هاي تلويزيوني لبنان ربودند. سريال اصحاب كهف از تلويزيون OTV وابسته به جريان ملي آزاد مسيحي لبنان پخش شد و مسئولين شبكه ميزان جذب مخاطب را بسيار عالي ارزيابي كردند. هم اكنون سريال ابن سينا نيز از اين شبكه در حال پخش مي باشد.
پيش از اين، سريال هاي مريم مقدس(س) و يوسف پيامبر(ع) از شبكه مسيحي OTV پخش شد كه يوسف پيامبر با استقبال بسيار مخاطبان مواجه و تقاضاي پخش مجدد و درخواست نسخه هاي DVD اين مجموعه از سوي بينندگان چشمگير بود.
در حال حاضر شبكه تلويزيوني «العهد» لبنان نيز اقدام به پخش سريال يوسف پيامبر(ع) نموده و پيش بيني مي شود اين سريال در جذب مخاطب براي شبكه ياد شده موثر است.

 



سخنگوي وزارت امور خارجه: آماده ايم براساس بيانيه تهران سوخت را مبادله كنيم

سخنگوي وزير امور خارجه گفت: ايران حاضر است براساس بيانيه تهران سوخت را مبادله كند.
به گزارش ايسنا، رامين مهمان پرست در حاشيه پنجمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها در اصفهان افزود: فعاليت هاي هسته اي در حال طي كردن مسير خودش است و ايران حتي بيشتر از تعهداتش با آژانس همكاري كرده است.
همچنين به گزارش فارس سخنگوي وزارت امور خارجه با تأكيد بر اينكه درخواست هاي بسياري از متخصصان جهاني براي فعاليت هاي هسته اي و پزشكي به جمهوري اسلامي ايران و وزارت امور خارجه ارسال شده است، خاطرنشان كرد: برخلاف تمام فشارهاي موجود، ايران مورد نظر اكثر افراد دنيا قرار دارد و وجود 2 هزار دانشمند هسته اي زير 30سال در ايران ثابت مي كند كه دانش هسته اي را به عنوان يك علم كارآمد كه در حوزه هاي پزشكي كارايي بسيار دارد در دنيا به منصه ظهور رسانده ايم.
وي با تأكيد بر اينكه پزشكان دنيا از پيشرفت هاي عرصه پزشكي ايران شگفت زده شده اند، ادامه داد: در حال حاضر پزشكان خارجي در همايش هاي مختلف كه در سطح بين المللي و كشوري برگزار مي شود، حضور پررنگي دارند و تحريم ها تأثيري بر تبادل اطلاعات علمي و پزشكي ايران با ديگر كشورها نگذاشته است.
مهمان پرست همچنين در كنفرانس مطبوعاتي در حاشيه اين نمايشگاه با تأكيد بر اينكه آمريكا بايد در سياست خارجي خود تجديدنظر كند، گفت: كساني كه با شعار تغيير راي آوردند بايد اين را در عمل نشان دهند و به وعده هاي انتخاباتي خود عمل كنند در غير اين صورت سرنوشت آنها با سرنوشت دولت هاي گذشته شان تفاوتي نخواهد داشت.
وي اظهار داشت: در دولت هاي پيش از دولت هاي نهم و دهم شرايط هسته اي ما به گونه اي پيش رفت كه تمام فعاليت ها متوقف شد.
وي با اشاره به اينكه براي نشان دادن حسن نيت خود تعهداتي فراتر از وظايف آژانس را نيز پذيرفتيم، افزود: به دليل عقب نشيني كه داشتيم مشخص بود كه طرف مقابل خواسته هايش را افزايش مي دهد.
سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اينكه شرايط امروز با ظهور دولت هاي نهم و دهم تغيير كرده است، تصريح كرد: دولت هاي نهم و دهم نه تنها فعاليت ها را متوقف نكردند، بلكه چرخه سوخت كامل فعاليت هسته اي را ادامه دادند، جوانان كشور اين دانش را بومي كردند و به نقطه اي رسيديم كه كشورهاي مقابل چاره اي جز پذيرفتن ايران هسته اي نداشتند.
وي ادامه داد: موضوع مذاكرات ما با كشورهاي غربي مربوط به فعاليت هسته اي نيست، چرا كه از نظر ايران اين علم به مرحله نهايي در كشور ما رسيده است.
مهمان پرست خاطر نشان كرد: از هر فرصتي براي بيان ديدگاه ها و راه حل ها استفاده كرده و آمادگي داريم مذاكرات را دنبال كنيم.
وي با اشاره به بحث تبادل سوخت و اينكه موضوع بحث، فعاليت هاي هسته اي ايران نيست، بيان داشت: فعاليت هاي هسته اي ما براساس حقوقمان در آژانس دنبال مي شود و جوانان كشور ما در تمام فعاليت هاي هسته اي پيشتاز هستند.

 



درخواست يك و نيم ميليون نيروي داوطلب براي گوانگجو

بيش از يك و نيم ميليون نفر براي حضور افتخاري و فعاليت در بازي هاي آسيايي گوانگجو ثبت نام كردند كه درميان آن ها يك كودك 5 ساله و يك فرد 80 ساله نيز به چشم مي خورد.
ستاد برگزاري شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي در گوانگ جو چين اعلام كرد، يك ميليون و 512 هزار و 331 نفر از مردم سراسر دنيا براي خدمات داوطلبانه (والنتيري) اين دوره از بازي ها ثبت نام كرده اند. اين در حالي است كه براي برگزاري بازي هاي آسيايي و پارالمپيك آسيايي به 590 هزار والنتير نياز است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14