(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 18 مهر 1389- شماره 19760

حديث دشت عشق
دغدغه هاي استقلال و پيروزي قبل از دربي تقابل ستاره هاي «كم سو» در نصف جهان
اخبار كوتاه از فوتبال
نايب قهرماني تيم واليبال جوانان كشورمان در آسيا
هفته دهم رقابت هاي ليگ برتر آغاز شد پيروزي راه آهن و نفت ، شكست پيكان
قادر ميزباني و احد كاظمي حذف شدند معرفي دوچرخه سواران اعزامي به گوانگجو
فهرست دروازه بانان برتر جهان دربسته نگه داشتن دروازه اعلام شد حجازي در مكان 124، عابدزاده 148
دانشگاه آزاد فاتح ديدار بزرگ هفته شد غريبه اي در صدر جدول ليگ تكواندو
بررسي وضعيت تيم هاي اعزامي به گوانگجو در مجلس
توقف تيم فوتبال اميد مقابل لهستان



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «عزيز قنواتي زاده»
گلگونه شهيدان با خون گل بشوييد
شهيد «عزيز قنواتي زاده»، سال 1338 در اهواز در خانواده اي بزرگوار و متدين چشم به جمال هستي گشود. دوران كودكي و نوجواني را با گذراندن مقاطع مختلف تحصيلي به پايان رسانيد و با اهتمام وافري كه از خود نشان مي داد موفق به اخذ مدرك ديپلم شد. جواني متعهد و مهربان بود كه اين دوران پرخاطره را همزمان با كسب علم و دانش در پرتو لطف بي دريغ و حسن توجه خانواده مذهبي خود به معرفت اندوزي و ادب آموزي پرداخت. در روزهاي قبل از پيروزي انقلاب كه مقارن بود با تظاهرات و راهپيمايي هاي گسترده مردم عليه رژيم ملعون شاه در اين جريان قرار گرفت و فداكاري هاي بسيار نمود. پس از پيروزي انقلاب اسلامي با شور و عشق فراوان به استخدام رسمي كميته انقلاب اسلامي درآمد تا با تعهد و فعاليت بيشتري دين خود را به اسلام و انقلاب اداء كند و از دستاوردهاي باارزش اسلامي دفاع كند. هنوز چندماهي از استخدام و انجام وظيفه اش نمي گذشت كه در درگيري با عوامل منافقين از خدا بي خبر مورد اصابت تركش نارنجك قرار گرفت و در هجدهمين روز خردادماه سال 61 روحش به ملكوت اعلي پيوست.

 



دغدغه هاي استقلال و پيروزي قبل از دربي تقابل ستاره هاي «كم سو» در نصف جهان

آغاز دوباره ليگ برتر، حضور بازيكنان ملي پوش كه خستگي و مصدوميت را با خود از امان و ابوظبي به همراه آورده اند، دغدغه سرخابي ها قبل از شهرآورد تهران و رقابت نزديك در بالا و پايين جدول هفته دهم ليگ برتر را جذاب و تماشايي كرده است.
هفته دهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از عصر ديروز (شنبه) آغاز شد اما اوج رقابت هاي اين هفته در ديدارهاي امروز است، جائي كه استيل آذين با سپاهان روبه رو مي شود، استقلال به مصاف صباي قم مي رود، ذوب آهن مقابل شاهين بوشهر صف آرايي مي كند و پيروزي پذيراي ملوان بندرانزلي خواهد بود.
كهكشاني ها مقابل هم
بدون شك حساس ترين بازي هفته و احتمالا يكي از زيباترين بازي هاي ليگ، مصاف دو تيم كهكشاني ليگ آن قدر جذاب و پرحاشيه خواهد بود كه دراين هفته همه نگاه ها را به خود جلب كند. امير قلعه نويي كه پيش از آغاز فصل مهمترين گزينه ايراني هدايت استيل بود حال بايد با ستارگان نه چندان پرفروغ خود رودرروي ستاره هاي پرشمار اين تيم قرار بگيرد.
به علاوه رويارويي چند استقلالي سابق از جمله سياوش اكبرپور و حسين كاظمي نيز با قلعه نويي مي تواند جالب باشد. اما دراين ميان سرمربي سپاهان كه از آغاز ليگ همواره به اردوهاي تيم ملي اعتراض داشته، مسلما اين بار بيشتر اعتراض خواهد كرد. چرا كه براي اين بازي حساس به تازگي بازيكنان ملي پوش خود را در اختيار گرفته است و هادي عقيلي هم در اين مدت مصدوم شده است و حضورش در اين بازي بسيار بعيد است.
كار سخت استقلال در قم
نتايج هفته نهم بيشتر از همه به سود آبي پوشان تهران رقم خورد. چرا كه با توقف ذوب آهن و پيروزي و برتري استقلال مقابل سايپا آنها توانستند اختلاف خود را با صدر جدول كمتر كنند.
شاگردان پرويز مظلومي براي دور نشدن از صدر جدول بايد اين هفته تيمي را از پيش رو بردارند كه خيلي سخت درخانه امتياز مي دهد و تاكنون در بازي هاي خود در قم نباخته است. هر دو تيم با قواي كامل به مصاف هم مي روند اما مجتبي جباري بازهم در بازي آبي پوشان مصدوم شده است و به اين بازي نخواهد رسيد.
نياز پيروزي به سه امتياز
قرمزهاي پايتخت پس از آن كه در دو بازي آخر و در دقايق پاياني پيروزي را با تساوي عوض كرده اند، چند روزي را به كيش رفتند. پيروزي هنوز با مصدوميت هادي نوروزي و غلامرضا رضايي دست به گريبان است و هر طور شده مي خواهد از آنها در داربي استفاده كند. اين بازي به نوعي تقابل پرسپوليسي هاي شمالي با تيم هاي سابق خود نيز هست. مازيار زارع بار ديگر در برابر ملوان قرار مي گيرد. از آن سو پژمان نوري و مهرداد اولادي هم در مقابل پيروزي و تماشاگرانش قرار مي گيرند.
برنامه و اسامي داوران ديدارهاي هفته دهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
يكشنبه: 18/7/89
¤سپاهان اصفهان- استيل آذين (ساعت16)
¤تراكتورسازي تبريز- نفت تهران (ساعت16)
¤سايپا البرز- شهرداري تبريز (ساعت16)
¤صباي قم- استقلال (ساعت16)
¤شاهين بوشهر- ذوب آهن اصفهان (ساعت17)
¤پيروزي تهران- ملوان بندرانزلي (ساعت15:18)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

برگزاري ديدار ايران و شيلي در تهران
فدراسيون فوتبال كشورمان درخواست رسمي خود را براي برگزاري بازي دوستانه با شيلي به مقامات فدراسيون اين كشور ارائه داد. عباس ترابيان رئيس كميته روابط بين الملل فدراسيون با اعلام اين خبر اظهار داشت: در مدت زمان حضورمان در كشور امارات ديداري با مسئولان فدراسيون شيلي داشتيم و در همين جلسه درخواست رسمي خود براي برگزاري بازي تداركاتي با شيلي در تهران را به مسئولان فدراسيون فوتبال اين كشور ارائه داديم.
منفي بودن آزمايش دوپينگ فوتبالي ها
رئيس كميته پزشكي فدراسيون فوتبال از اعلام نتايج 28 نمونه از نمونه هاي ارسالي فدراسيون فوتبال به آزمايشگاه كلن خبر داد.احمد هاشميان گفت: اين نمونه ها كه نتايج تمام آنها منفي اعلام شده به طور عمده مربوط به هفته هاي هفتم، هشتم و نهم ليگ برتر فوتبال و هفته هاي ششم تا هشتم ليگ برتر فوتسال است. همچنان تعدادي از نمونه ها در آزمايشگاه كنترل دوپينگ كلن آلمان در حال بررسي است كه نتايج آن در آينده نزديك اعلام خواهد شد.
پيروزي تيم نوجوانان برابر كويت
تيم فوتبال زير 16 سال كشورمان كه خود را براي حضور در مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا آماده مي كند، جمعه شب در ديداري تداركاتي با نتيجه 2 بر يك از سد تيم كويت گذشت. در اين ديدار كه در ورزشگاه 60 هزار نفري كاظميه كويت برگزار شد، علي فتحيان(40) و سردار آزمون(82-پنالتي) گل هاي تيم نوجوانان ايران را به ثمر رساندند و تك گل تيم كويت در دقيقه 66 وارد دروازه تيم ايران شد.
دايي دستيار نمي خواهد
بعد از جدايي مهدي تارتار از كادر فني پيروزي بحث جذب يك دستيار جديد داغ بود و علي دايي فعلاً اين موضوع را مسكوت نگه داشته است. دايي قصد دارد در تعطيلات نيم فصل با يك مربي خارجي جهت حضور در كادر فني پيروزي گفتگو كند كه هنوز نام و مليت اين مربي اعلام نشده است.
تيم فوتسال اميد در ازبكستان
تيم اميد فوتسال ايران براي انجام سه بازي دوستانه امروز (يكشنبه) راهي ازبكستان مي شود. تيم فوتسال اميد در اين سفر، دو بازي دوستانه با تيم ملي ازبكستان خواهد داشت و همچنين برابر تيم فوتسال غيرت قزاقستان صف آرايي خواهد كرد.
قلعه نويي از هفته آينده در كميته فني
اميرقلعه نويي سرمربي تيم فوتبال سپاهان كه اخيرا به عضويت كميته فني فدراسيون فوتبال در آمده است، از هفته آينده در جلسات اين كميته حاضر مي شود. قلعه نويي به درخواست مهدي تاج، نايب رئيس فدراسيون فوتبال به عضويت كميته فني درآمد.
عنوان سومي براي تيم دانشجويان ايران
تيم دانشجويان ايران با شكست 3 بر صفر تيم دانشگاه بخارست روماني كه 4 ملي پوش دارد، به عنوان سومي بسنده كرد. ايران براي رسيدن به عنوان سومي دانشجويان جهان، با تيم دانشگاه بخارست روماني ديدار كرد. اين تيم موفق شد 3 بر صفر از سد حريف بگذرد و به عنوان سومي برسد.
استقبال رونالدينيو از حضور كاكا در ميلان
به دنبال مطرح شدن خبرهايي در خصوص احتمال حضور كاكا در ميلان رونالدينيو گفت: با آغوش باز پذيراي كاكا در تيم فوتبال ميلان است. كاكا يك قهرمان است و با اين باشگاه تاريخ ساز شده است. بر پايه گزارش رويترز، صحبت حضور بازيكن رئال مادريد در ميلان در شرايطي مطرح مي شود كه ماسيمو موراتي، با اين بازيكن وارد گفتگو شده تا او را به اينتر بياورد.
قطر ورزشگاه تمام خورشيدي مي سازد
قطر در ادامه تلاشهايش براي ميزباني جام جهاني فوتبال سال 2022 قصد دارد طرح شركت معماري بريتانيايي فوستر را براي ساخت ورزشگاهي كاملا خورشيدي اجرا كند. شانس اين كشور آسيايي براي گرفتن ميزباني جام جهاني زياد است.
معاوضه مايكون با بن زما
دو باشگاه اينترميلان و رئال مادريد بر سر معاوضه بي قيد و شرط مايكون و بن زما به توافقات اوليه دست پيدا كرده اند. موراتي، مالك و پرس،مديرعامل دو باشگاه مذاكره كننده روز گذشته در هتل 5 ستاره كاستيانا به مالكيت فلورنتينو پرس با يكديگر ديدار و گفتگو كردند.
پيروزي ژاپن مقابل آرژانتين
ژاپن موفق شد در خانه خود با نتيجه يك بر صفر آرژانتين را شكست دهد. ضربه شينجي اوكازاكي در نيمه اول پيروزي را براي ژاپن به ارمغان آورد. اين اولين باخت سرخيو باتيستا در سمت مربي گري آرژانتين بود و شايد بخت او براي مربي گري دائم آلبي سلسته را كاهش دهد. همچنين آلبرتو زاكروني، مربي ژاپن به اين ترتيب كارش را عالي آغاز كرد. او براي اولين بار بود كه روي نيمكت ژاپن مي نشست.

 



نايب قهرماني تيم واليبال جوانان كشورمان در آسيا

تيم واليبال جوانان كشورمان با شكست برابر ژاپن عنوان نايب قهرماني رقابت هاي قهرماني آسيا را به خود اختصاص داد.
ملي پوشان كشورمان كه جواز حضور در مسابقات جام جهاني را بدست آوردند در فينال براي دفاع از عنوان قهرماني سال گذشته خود با تمام قوا پا به زمين مسابقه گذاشتند. در اين ديدار جوانان ايران تمام تلاش خود را كردند اما در پايان نتوانستند مقابل حريف به پيروزي دست يابند. واليباليست هاي كشورمان در ديدار فينال با نتيجه 3 بر يك متحمل شكست شدند تا به مقام نايب قهرماني دست يابند. در ديدار رده بندي نيز دو تيم هند و چين مقابل يكديگر به ميدان رفتند و در پايان هندي ها كه دو بار در طول مسابقات قهرماني جوانان آسيا مغلوب ملي پوشان كشورمان شده بودند از سد حريف گذشتند.

 



هفته دهم رقابت هاي ليگ برتر آغاز شد پيروزي راه آهن و نفت ، شكست پيكان

هفته دهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با پيروزي راه آهن شهرري ، شكست خانگي پيكان قزوين و پيروزي نفت آغاز شد.
هفته دهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از ساعت 16 روز گذشته با برگزاري دو بازي در شهرهاي تهران و قزوين آغاز شد. در يكي از ديدارهاي جذاب تيم راه آهن شكست يك برصفر را به تيم فولاد خوزستان تحميل كرد و با 11 امتياز به رتبه چهاردهم جدول صعود كرد. اين دومين پيروزي مهدي تارتار با تيم راه آهن بود. او از هفته هشتم و ديدار با ملوان بندرانزلي هدايت زردپوشان شهرري را برعهده گرفته است.
تيم هاي پيكان قزوين و مس كرمان برگزاركننده ديگر ديدار روز گذشته در ورزشگاه شهيدرجايي قزوين بودند. در اين بازي شاگردان صمد مرفاوي با نتيجه 2 بر يك ميزبان خود را از پيش رو برداشتند و با 13 امتياز به رتبه ششم جدول صعود كردند. اين هفتمين شكست تيم احمدزاده بود كه مي تواند زمينه ساز سقوط دوباره فيروزه اي پوشان به انتهاي جدول شود.
اما از ساعت 30/18 در آبادان تيم هاي نفت و پاس به مصاف هم رفتند كه در پايان ميزبان موفق شد با دو گل حريف خود را شكست دهد.
نتايج ديدارهاي آغازين هفته دهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤ راه آهن شهرري يك - فولاد خوزستان صفر
گل: امين متوسل زاده ( 9)
¤ پيكان قزوين يك- مس كرمان 2
گل ها: مجيد خدابنده لو (20) براي پيكان و احمد حسن زاده (13) و ادينهو (28 - پنالتي) براي مس
¤نفت آبادان 2 - پاس همدان صفر
گل : طالب باريكاني ( 23 ) و رسول نويدكيا ( 93 )

 



قادر ميزباني و احد كاظمي حذف شدند معرفي دوچرخه سواران اعزامي به گوانگجو

دوچرخه سواران اعزامي به بازي هاي آسيايي گوانگجو مشخص شدند.
از سوي كادر فني تيم هاي ملي دوچرخه سواري و تاييد فدراسيون دوچرخه سواري 14 ركابزن به بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو اعزام خواهند شد.
در بخش استقامت حسين عسگري، مهدي سهرابي، امير زرگري، عباس سعيدي تنها، حسين ناطقي، آروين معظمي گودرزي، عليرضا حقي، حسن ملكي، محمد رجبلو و سيد مصطفي سيدرضايي نفرات اعزامي هستند. از ميان اين ركابزنان يك نفر خط مي خورد.
در بخش سرعت هم محمود پراش، محمد پراش، حسن علي ورپشتي، فرزين عرب، فرشيد فارس نژاديان، محمد پراش و عليرضا احمدي انتخاب شدند. از ميان اين ملي پوشان هم يك نفر خط خواهد خورد.نكته جالب در اعلام اسامي اعزامي حضور نداشتن قادر ميزباني و احد كاظمي است. البته مسئولان فدراسيون بارها اعلام كرده اند كه مسيرهاي برگزاري بازي هاي گوانگجو براي ميزباني مناسب نيست و به همين جهت او اعزام نمي شود.

 



فهرست دروازه بانان برتر جهان دربسته نگه داشتن دروازه اعلام شد حجازي در مكان 124، عابدزاده 148

فدراسيون تاريخ و آمار فوتبال در گزارشي فهرست دروازه بانان برتر و ركورد بسته نگه داشتن دروازه را منتشر كرد.
در اين فهرست ركورد دروازه بانان برتر و آمار بيشترين دقايقي كه دروازه شان را بسته نگه داشتند، ثبت شده است كه جرالدو پريرا از برزيل با 1816 دقيقه در صدر قرار گرفته است. در اين رده بندي ناصر حجازي با 837 دقيقه در تيم استقلال در سال 1353 در مكان 124 ايستاده است. احمدرضا عابدزاده هم با 802 دقيقه در پرسپوليس در سال 1374 جايگاه 149 را به خود اختصاص داده است. از ميان دروازه بان هاي نامدار سال هاي اخير ادوين فان درسار با 1311 دقيقه در مكان ششم ايستاده و پيتر چك با 1025 دقيقه در جايگاه 41 قرار گرفته است. نكته قابل توجه حضور اليور كان در جايگاه 148 است كه تنها يك دقيقه بيشتر از احمدرضا عابدزاده دروازه اش را بسته نگاه داشته است.

 



دانشگاه آزاد فاتح ديدار بزرگ هفته شد غريبه اي در صدر جدول ليگ تكواندو

برتري دانشگاه آزاد مقابل گاز فجر جم، شكست حسين تاجيك عضو تيم ملي در بازيهاي آسيايي و صدرنشيني راه و ترابري زنجان مهمترين حوادث هفته نخست ليگ برتر تكواندو بود.
فصل جديد رقابتهاي ليگ برتر تكواندو باشگاه هاي ايران روز جمعه در خانه تكواندو آغاز شد. در مهمترين بازي اين هفته دو تيم گاز فجر جم و دانشگاه آزاد مقابل هم صف آرايي كردند. فجريها كه سال گذشته در همين مقطع دانشگاه را شكست داده بودند در اين بازي آمادگي لازم را نداشته و بازنده ميدان را ترك كردند. عليرضا نصر، يوسف كرمي و حسين تاجيك سه ملي پوش دانشگاه در اين ديدار رقباي خود را با اختلاف شكست دادند.
مقاومت بسيج بعد از سالها با توپ پر وارد ليگ برتر شده، اين تيم با استفاده از نادر خدامرادي سرمربي اسبق تيم ملي، فريبرز عسگري سرگروه سابق تيم ملي و مهدي صادقي عضو سابق تيم ملي در كادرفني خود تلاش مي كند با استفاده از تجربيات آنها و تركيبي جوان جاي خود را در ميان تيم هاي مدعي باز كند. البته اين تيم در هفته نخست به راه و ترابري زنجان باخت و سپس با قوامين مساوي كرد.

 



بررسي وضعيت تيم هاي اعزامي به گوانگجو در مجلس

كميته تربيت بدني و جوانان مجلس امروز در نشست با دبيركل كميته ملي المپيك به بررسي آخرين وضعيت تيم هاي اعزامي به بازيهاي آسيايي خواهد پرداخت.
اعضاي كميته تربيت بدني مجلس در اين نشست آخرين وضعيت آمادگي تيم هاي اعزامي به شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي و احتمال مدال آوري در هر رشته ورزشي را مورد بحث و بررسي قرار خواهند داد.
در اين نشست كه به رياست سيدجلال يحيي زاده رئيس كميته تربيت بدني و جوانان مجلس برگزار خواهد شد، بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك گزارشي از روند آماده سازي 31 تيم اعزامي به بازيهاي آسيايي، برگزاري اردوهاي آمادگي، مشكلات مالي كميته ملي المپيك براي بازيهاي آسيايي و مشكلات و تنگناهاي موجود براي اعزام تيم هاي ملي را به اعضاي كميسيون تربيت بدني و جوانان مجلس ارائه خواهد كرد.
شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي از 21 آبان تا 6 آذرماه جاري در شهر گوانگجو چين برگزار خواهد شد و كاروان ورزشي ايران تا حدود 400 ورزشكار در 31 رشته در اين مسابقات شركت خواهد كرد.

 



توقف تيم فوتبال اميد مقابل لهستان

ديدار تداركاتي تيم هاي فوتبال اميد ايران و لهستان با تساوي دو تيم در ديدار برگشت به پايان رسيد.
در اين ديدار كه عصر ديروز به قضاوت مسعود مرادي در ورزشگاه تختي تهران برگزار شد دو تيم در ديداري پر افت و خيز و جذاب به تساوي يك - يك دست يافتند. نيمه اول اين ديدار با گل دقيقه 36 سزاري براي تيم اميد لهستان به پايان رسيد ولي در نيمه دوم كريم انصاريفرد در دقيقه 53 گل تساوي بخش تيم اميد كشورمان را وارد دروازه ميهمان خود كرد. در نيمه دوم تيم لهستان 6 تغيير در تركيب خود داشت و تيم كشورمان ايمان موسوي، ابراهيم زاده و آرش افشين را به ميدان فرستاد. تيم اميد كشورمان روز دوشنبه از ساعت 15 نيز در ديداري تداركاتي به مصاف تيم فوتبال اميد آفريقاي جنوبي خواهد رفت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14