(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 18 مهر 1389- شماره 19760

وزير خارجه سوريه : هيچ كس نمي تواند حزب الله را ناديده بگيرد
11كشور در تونس رزمايش مقابله با سلاح هاي شيميايي برگزار مي كنند
كنگره آمريكا از كمك مالي واشنگتن به طالبان پرده برداشت
مردم فلسطين در مراسم تشييع شهداي الخليل اين جنايت بي پاسخ نخواهد ماند
ارتباط با «آدم هاي فضايي»!
حزب كارگر انگليس دولت سايه تشكيل داد
وحشيگري به سبك صهيونيست ها
سيدحسن نصرالله : درخت تنومند مقاومت ضامن ثبات در لبنان است
ضمن حمايت از نوري مالكي مردم عراق خواستارتشكيل فوري دولت جديد شدند
سناي فرانسه لايحه افزايش سن بازنشستگي را تصويب كرد
ابراز نگراني واشنگتن و تل آويو از رزمايش مشترك تركيه و چين
شبه نظاميان طالبان بازهم 30 تانكر سوخت ناتو را آتش زدند
آغاز به كار رسمي اجلاس سران عرب در ليبي
دبيركل ناتو: چين و هند را بايد وارد پيمان نظامي كنيم



وزير خارجه سوريه : هيچ كس نمي تواند حزب الله را ناديده بگيرد

وزير خارجه سوريه تأكيد كرد، دمشق در روابط خود با جنبش هاي مقاومت از جمله حزب الله با هيچ طرفي چانه زني نمي كند و از مواضع خود كوتاه نمي آيد.
وليد معلم در حاشيه نشست وزيران خارجه كشورهاي عربي در سرت ليبي خطاب به هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا اظهار داشت، به خانم كلينتون به طور دقيق مي گويم كه تا زماني كه اشغالگري وجود دارد آمريكا بايد مشروعيت مقاومت را به رسميت بشناسد و حزب الله جنبش مقاومت لبنان است و تا زماني كه اشغالگري در جنوب لبنان وجود دارد كسي نمي تواند حزب الله را ناديده بگيرد.
وي تصريح كرد، ثبات لبنان براي همه كشورها اهميت دارد اما لبنان خود به تنهايي مي تواند عوامل بي ثباتي را از ميان ببرد.

 



11كشور در تونس رزمايش مقابله با سلاح هاي شيميايي برگزار مي كنند

11كشور از اروپا، آفريقا و آسيا از فردا در تونس رزمايش مشتركي را با هدف تقويت مقابله با سلاح هاي شيميايي برگزار مي كنند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از روزنامه لبناني السفير، اين رزمايش كه پنج روز به طول خواهد انجاميد، درپي افزايش نگراني هاي دولت هاي غربي از امكان دستيابي سازمان هايي نظير القاعده به اين نوع سلاح صورت مي گيرد.
اين رزمايش بنا به درخواست كشورهايي برگزار مي شود كه مورد حمله شيميايي قرار گرفته اند.
در اين رزمايش تيم هاي ويژه اي از تونس و 10كشور ديگر از جمله ليبي، آفريقاي جنوبي، تركيه، دانمارك، اسپانيا، فرانسه، ايتاليا، انگليس، سوئيس و هند شركت خواهند داشت.

 



كنگره آمريكا از كمك مالي واشنگتن به طالبان پرده برداشت

كنگره آمريكا از كمك هاي مالي نهادهاي ويژه امنيتي به شبه نظاميان طالبان درافغانستان پرده برداشت.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، طبق گزارش كميته دفاعي كنگره آمريكا، نهادهاي ويژه امنيتي آمريكا تحت عنوان استخدام نيروهاي محلي، كمك هاي مالي فراواني به شبه نظاميان طالبان ارسال كرده اند. كميته دفاعي كنگره آمريكا، ضمن هشدار به نمايندگان از ادامه اعطاي كمك هاي مالي به شبه نظاميان طالبان، آن را خطر بزرگي براي حضور نيروهاي خود دانسته است. اين در حالي است كه پيش از اين، مركز امنيت ملي آمريكا دو راه حل جلوگيري از حملات به نيروهاي آمريكايي در افغانستان يا اختصاص كمك هاي مالي به طالبان را به مسئولان اين كشور پيشنهاد كرده بود.
در اين گزارش كه پس از بررسي بيش از 124 قرارداد امنيتي در طول سال هاي 2007 تا 2009 تهيه شده است و وضعيت شركت هاي امنيتي انگليسي را نيز در بر مي گيرد، خاطرنشان شده است كه بسياري از افراد مسلح طالبان به عنوان نيروهاي مورد نياز (سرباز) به كار گرفته شده اند.
«ريچارد فونتين» پژوهشگر مركز امنيت ملي آمريكا در واكنش به اين گزارش تصريح كرد: گزارش كنگره، هشدار جديدي به وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) به شمار مي رود و گمان مي كنم، آنها ناچار به پيدا كردن راه حلي براي اين مشكل شوند.
از سوي ديگر، «رابرت گيتس» وزير دفاع آمريكا با اذعان به اين موضوع، متذكر شد: پنتاگون، نظارت بيشتري را بر قراردادهاي جديد امنيتي در افغانستان از اين پس در نظر خواهد گرفت.
خبر ديگر اينكه، مردم افغانستان كه در طول 9 سال اشغالگري، بارها با برپايي تظاهرات و درگيري با آمريكايي ها، تنفر خود را از حضور آنها در كشورشان اعلام كردند، روز شنبه و به دنبال كشته شدن شش افغان توسط هلي كوپترهاي آمريكايي، با سردادن شعار «مرگ بر آمريكا» خشم خود را از اين اقدام اعلام كردند.
به گزارش فارس، ساكنان ولايت «خوست» با حمل اجساد اين كشته شدگان و سردادن شعارهاي ضد آمريكايي، خواهان مجازات عاملان اين حادثه شدند.
در همين حال وزارت دفاع ايتاليا از كشته شدن چهار نظامي اين كشور در غرب افغانستان خبر داد.
وزارت دفاع انگليس نيز اعلام كرد كه يك نظامي انگليسي در استان هلمند كشته شده است.

 



مردم فلسطين در مراسم تشييع شهداي الخليل اين جنايت بي پاسخ نخواهد ماند

هزاران فلسطيني با حضور در مراسم تشييع پيكر دو عضو جنبش حماس در الخليل خواستار انتقام از جنايتكاران صهيونيست شدند.
به گزارش خبرگزاري قدس از كرانه باختري، هزاران فلسطيني در مراسم تشييع دو عضو حماس كه توسط نظاميان صهيونيست به شهادت رسيده بودند در حالي كه شعار «انتقام، انتقام»، تا «آخرين قطره خون خود مقاومت مي كنيم» سر مي دادند از سران حماس و ديگر گروه هاي مبارز فلسطيني خواستند تا انتقام خون شهدا را از صهيونيست ها بگيرند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات مذاكرات تشكيلات خودگردان فلسطين با رژيم صهيونيستي را محكوم كردند و خواستار توقف هرگونه مذاكرات شدند.
مردم خشمگين فلسطين در رام الله و الخليل نيز تظاهرات گسترده اي به راه انداختند و عليه ساخت ديوار حائل و ترور فرزندان فلسطيني توسط رژيم صهيونيستي شعار دادند.
نظاميان صهيونيست با استفاده از گاز اشك آور و شليك گلوله به تظاهركنندگان در اين مناطق به ويژه در روستاي نعلين و بلعين يورش بردند كه باعث زخمي شدن ده ها نفر و دستگيري تعدادي ديگر از فلسطيني ها شد.
شاهدان عيني اظهار داشتند كه نظاميان صهيونيست به صورت مستقيم به سوي تظاهركنندگان تيراندازي مي كردند كه حال برخي از مجروحان كه مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند وخيم است.
رژيم صهيونيستي طي دو روز گذشته نوار غزه و كرانه باختري را هدف حملات هوايي و زميني خود قرار داده است.
در پي عمليات نظامي رژيم صهيونيستي در شهر الخليل و شهادت دو تن از فرماندهان گردان هاي عزالدين قسام شاخه نظامي حماس و چند تن ديگر از فلسطيني هاي ساكن اين منطقه، ابوعبيده سخنگوي قسام اعلام كرد كه مقاومت به جنايت اشغالگران با تمام ابزارهاي مناسب پاسخ خواهد داد.
وي تاكيد كرد كه اين عمليات تروريستي باعث توقف مسير مقاومت نخواهد شد و مقاومت تا سركوب نهايي صهيونيست ها به راه خود ادامه خواهد داد.
«احمد عساف» سخنگوي جنبش فتح نيز اين جنايت نيروهاي اشغالگر را محكوم كرده و آن را در راستاي طرح اشغالگران براي هدف قرار دادن فلسطينيان و سرزمينشان به ويژه شهر قدس اشغالي با هدف تكميل طرح هاي توسعه طلبانه اين رژيم دانست.
گردان الاقصي شاخه نظامي جنبش فتح نيز با محكوم كردن اين جنايت و گراميداشت ياد شهداي قسام خواستار ادامه راه مقاومت شد.اين گردان به ارتش رژيم اشغالگر وعده داد كه به جنايت مذكور به شدت و با تمام قدرت واكنش نشان دهد.
سلام فياض نخست وزير دولت موقت فلسطين نيز در بيانيه اي با محكوم كردن جنايت اشغالگران تاكيد كرد، كشتار فلسطينيان، شهرك سازي ها و تروريسم راه رسيدن به صلح نيست.
جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز تاكيد كرد اين جنايت يكي ازحلقه هاي زنجيره تجاوزات اسرائيل در سايه هماهنگي با تشكيلات خودگردان فلسطين است.
اين جنبش از سران عرب خواست تا در قبال مذاكرات موضعي قاطع اتخاذ كنند و از تكيه بر وعده هاي پوشالي آمريكا دست بردارند.
همچنين جنبش آزادگان فلسطين ضمن محكوم كردن جنايت اسرائيل در الخليل آن را نتيجه همكاري امنيتي تشكيلات رام الله با دشمن صهيونيستي خواند.
ابوعطايا سخنگوي اين تيپ هاي ناصر صلاح الدين با محكوم كردن شهادت دو تن از فرماندهان گردان هاي قسام تاكيد كرد كه خون اين شهيدان به هدر نخواهد رفت و اين جنايت بي پاسخ نخواهد ماند.
اين واكنش ها در حالي صورت مي گيرد كه بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي و ايهودباراك وزير جنگ اين رژيم با تقدير از نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي در ترور فرماندهان قسام آن را عملياتي موفق خواندند.
ساير رويدادها
¤ نايب رئيس شوراي قانون گذاري فلسطين گفت، تداوم همكاري تشكيلات خودگردان با اسرائيل يك جنايت تمام عيار است.
¤ وزير اوقاف و امور ديني دولت مردمي فلسطين اظهار داشت، بيت المقدس به دست حافظان قرآن كريم آزاد خواهد شد.
¤ دبيركل ابتكار ملي فلسطين گفت، تشكيلات خودگردان نماينده اسرائيل است نه فلسطين.
¤ آمريكا از اتحاديه عرب به دليل حمايت از مذاكرات سازش بين رژيم صهيونيستي و تشكيلات خودگردان فلسطين قدرداني كرد.
¤ تحصن نمايندگان بيت المقدس كه تهديد به اخراج از قدس شده اند وارد صدمين روز خود شد.
¤ خانواده هاي قربانيان كشتي مرمره كه در كاروان آزادي غزه توسط نظاميان صهيونيست به شهادت رسيده بودند خواستار محاكمه جنايتكاران صهيونيست در دادگاه بين المللي شدند.


 



ارتباط با «آدم هاي فضايي»!

اگر روزي روزگاري بشقاب پرنده اي در حياط خانه تان نشست و آدمكي فضايي از آن پياده شد و آمرانه به شما گفت رئيس تان را به او نشان دهيد، آن وقت شما چه مي كنيد، و كدام مخاطب را نشانش مي دهيد؟
حالا، خوشبختانه «سازمان ملل» به اين موضوع مهم هم فكر كرده است! در واقع آن طور كه در روزنامه «ديلي ميل» مي خوانيم، اين سازمان «خيلي هم جدي» خود را آماده كرده تا همين روزها «سفيري» با مأموريت استقبال از «آدم هاي فضايي» به نام «زميني ها» منصوب كند! و آن طور كه «ديلي تلگراف» به ما توضيح مي دهد، اين فرد هم كسي نخواهد بود جز خانم «مزلان عثمان» مالزيايي كه فيزيكدان و ستاره شناس است و درصدر «دفتر امور فضايي سازمان ملل» قرار دارد. مي گويند، برنامه اي كه قرار است اين «دفتر» را به «نهاد تماس با آدم هاي فضايي» تبديل كند، به زودي در كميته هاي علمي سازمان ملل به بحث و گفت وگو گذاشته خواهدشد و به احتمال قوي در دستور جلسه مجمع عمومي اين سازمان قرار خواهدگرفت. خود «مزلان عثمان» كه شديدا به وجود آدم هاي فضايي اعتقاد دارد، مي گويد انسان ها بايد خودشان را آماده تماس با اين موجودات بكنند! و «جان زارنكي» استاد علوم فضايي انگليس هم تاكيد دارد كه احتمال تماس با «فوق زميني» ها خيلي زياد است، در حالي كه «ريچارد كراوثر» استاد ديگر انگليسي، معتقد است كه اولين تماس با يك تمدن هوشمند غيرزميني ازطريق امواج راديويي و يا سيگنال هاي نوري خواهدبود! او حتي معتقد است كه اگر روزي روزگاري «فضايي» ها را ببينيم، به احتمال بيشتر شكل ميكروب را خواهند داشت تا موجوداتي هوشمند!
¤ سرويس خارجي كيهان

 



حزب كارگر انگليس دولت سايه تشكيل داد

رهبر جديد حزب كارگر انگليس اعضاي كابينه سايه اين كشور را معرفي كرد.
به گزارش ايرنا، «اد ميليبند» كه ماه گذشته ميلادي به عنوان رهبر حزب كارگر انگليس برگزيده شد، عصر جمعه با ارائه ليستي به خبرگزاري ها، اعضاي دولت سايه اين كشور را معرفي كرد.
«دولت سايه» عنواني است كه حزب شكست خورده در انتخابات، براي يك كابينه فرضي انتخاب مي كند و اعضاي اين كابينه به طور مشخص كاركرد وزارتخانه ها و نهادهاي دولتي را ارزيابي مي كنند. معمولا در صورت پيروزي حزب در انتخابات آتي نيز همين اعضاي حاضر در كابينه سايه به عنوان وزيران دولت برگزيده مي شوند.
در كابينه سايه حزب كارگر، خانم «ايوت كوپر» به عنوان وزير خارجه و همسرش «ادبالز» به عنوان وزير كشور معرفي شدند. «صادق خان» نماينده مسلمان مجلس عوام انگليس نيز وزير سايه دادگستري شد.
تعدادي از افراد برجسته حزب كارگر كه در دولت قبلي انگليس پست هاي مهم وزارتي داشتند در كابينه سايه غايبند كه از جمله آنان مي توان به «ديويد ميليبند» وزير خارجه سابق، «جك استراو» وزير سابق دادگستري و «آليستر دارلينگ» وزير سابق دارايي اشاره كرد.

 



وحشيگري به سبك صهيونيست ها

يك شهرك نشين صهيونيست با خودروي خود عمداً دو كودك فلسطيني را زير گرفت و فرار كرد.
شهرك نشين اسرائيلي در سيلوان روز جمعه دو كودك فلسطيني را در كمال خونسردي زير گرفت و آنها را زخمي كرد.
اين دو كودك به همراه ديگر جوانان فلسطيني پس از اداي فريضه نماز از مسجدي در منطقه سيلوان در اطراف شهر قدس خارج شده بودند كه هدف وحشيگري اين شهرك نشين صهيونيست قرار گرفتند.
شبكه خبري الجزيره با درج اين خبر نوشت، اين حادثه بخش جديدي از سلسله اقدامات و حملات صهيونيست ها عليه مردم كرانه باختري است. الجزيره تصريح كرد كه راننده اين خودرو پس از حادثه از صحنه تصادف گريخت و تاكنون بازداشت نشده است.
اين صهيونيست وحشي با زيرگرفتن آنها بازي كودكانه اين فلسطيني هاي كم سن و سال را به هم زد.
چهره خونين اين مظلومان نفرت را در دل جوانان حاضر زنده كرد به طوري كه برخي از خبرنگاران حاضر هم به خودرو او سنگ زدند.
اين صهيونيست از صحنه حادثه گريخت ولي يكي از جوانان فلسطيني زيرلب اين چنين زمزمه كرد: جاي يك آرپي جي خالي است.

 



سيدحسن نصرالله : درخت تنومند مقاومت ضامن ثبات در لبنان است

سرويس خارجي -
دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد، مقاومت همچون درخت تنومندي است كه در مقابل هرگونه تهديد اسرائيل ايستادگي و از كشور دفاع خواهد كرد.
سيدحسن نصرالله در سخنراني خود به مناسبت كاشت يك ميليون نهال در منطقه ضاحيه جنوبي اظهار داشت، همانگونه كه هر درختي ضامن سلامت و بقاي طبيعت و رشد و بالندگي است درخت مقاومت نيز ضامن ثبات و امنيت كشور است و از لبنان در مقابل هرگونه تهديدات دفاع خواهد كرد.
وي افزود، نيروهاي مقاومت و رزمندگان سرافراز حزب الله همچون درختان تنومند از امنيت و ثبات كشور دفاع خواهند كرد و نخواهند گذاشت تهديدات اسرائيل بر اين كشور تاثير گذارد.
دبيركل حزب الله لبنان از دولت سوريه به دليل شناسايي و احضار شاهدان دروغين قدرداني و ابراز اميدواري كرد كه با پيگيري شهادت شاهدان دروغين به زودي مسير واقعي تحقيقات ترور رفيق حريري روشن شود.
سيدحسن نصرالله بار ديگر تاكيد كرد در شرايط كنوني بزرگترين تهديد براي لبناني ها رژيم صهيونيستي است كه تلاش مي كند با فتنه انگيزي و ايجاد اختلاف ميان لبناني ها به نفع خود بهره برداري كند.
وي تصريح كرد، مقاومت قبل از اينكه دشمن صهيونيستي به فكر توطئه و تجاوز بيفتد جلو آن را خواهد گرفت.

 



ضمن حمايت از نوري مالكي مردم عراق خواستارتشكيل فوري دولت جديد شدند

هزاران نفر از مردم عراق در حمايت از نوري مالكي و عليه مداخلات خارجي در امور داخلي اين كشور دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاري ها اين تظاهرات در شهرهاي بغداد، كربلا، ذي قار و كركوك برگزار شد و در جريان آن تظاهركنندگان ضمن حمايت از نوري مالكي خواستار تشكيل فوري دولت جديد عراق شدند.
آنها همچنين خواستار آن شدند كه جلسات پارلمان عراق از سرگرفته شود. آنها احزاب سياسي را به خويشتنداري دعوت كردند و اوضاع حساس كنوني را به آنها گوشزد كردند.
تظاهركنندگان معتقدند كه تشكيل دولت نقطه آغازين براي پاسخ بيشتر به درخواست هاي مردم عراق است كه تأخير در تشكيل آن ديگر جايز نيست.
به عقيده تحليلگران، تأخير هفت ماهه در تشكيل دولت، اكثر جناح هاي سياسي را نگران كرده است.
انتخابات پارلماني عراق در تاريخ 16 اسفند سال گذشته برگزار شد اما هيچ يك از فراكسيون هاي پيروز اين انتخابات به پيروزي قاطع براي تشكيل دولت دست نيافتند و فهرست العراقيه به رهبري «اياد علاوي» با 91 كرسي و تنها با دو كرسي از ائتلاف دولت قانون به رهبري «نوري مالكي» جلو افتاد.
اخيرا ائتلاف شيعيان عراق نوري مالكي را به عنوان نامزد خود براي احراز پست نخست وزيري اعلام كرد و مالكي از آن تاريخ رايزني ها را براي تشكيل دولت جديد خود و تقسيم وزارتخانه ها ميان احزاب سياسي آغاز كرده است.
هنوز تاريخ دقيق تشكيل دولت اعلام نشده، ولي يك منبع عراقي روز گذشته اعلام كرد كه دولت جديد ظرف يك ماه آينده تشكيل مي شود.

 



با وجود اعتراض هاي گسترده
سناي فرانسه لايحه افزايش سن بازنشستگي را تصويب كرد

سرويس خارجي-
سناي فرانسه بدون توجه به تظاهرات و اعتصابات ميليوني مردم، لايحه جنجالي افزايش سن بازنشستگي را تصويب كرد.
به گزارش شين هوا، لايحه مذكور با 186 راي موافق در برابر 153 راي مخالف به تصويب رسيد تا اتحاديه هاي صنفي فرانسه در عزم خود براي برگزاري تظاهرات سراسري نامحدود از روز سه شنبه هفته جاري راسخ تر شوند.
براساس اين مصوبه، سن بازنشستگي در فرانسه از 60 به 62 سال افزايش خواهد يافت و اين در حالي است كه اتحاديه هاي صنفي 60 سال را نيز زياد مي دانند.
فرانسه مدت هاست صحنه ناآرامي و درگيري هاي خياباني است تنها در ماه اخير سه تظاهرات عظيم سراسري عليه دولت ساركوزي برگزار شده است.روز گذشته نيز صدها معترض با تجمع در مقابل يك نمايشگاه خودرو و ورود به داخل اين نمايشگاه، جلوه ديگري از نارضايتي خود را از دولت پاريس را به نمايش گذاشتند. نيروهاي امنيتي به سرعت وارد صحنه شده و طي زد و خوردهاي شديد، تلاش كردند نمايشگاه را از معترضان خالي كنند.

 



ابراز نگراني واشنگتن و تل آويو از رزمايش مشترك تركيه و چين

آمريكا و اسرائيل از همكاري نظامي تركيه و چين براي برگزاري رزمايش هوايي در آينده نزديك، ابراز نگراني كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، در پي افزايش تنش هاي سياسي بين تركيه و رژيم صهيونيستي و كنار گذاشتن اسرائيل از همكاري هاي نظامي و امنيتي، آنكارا اقدام به دعوت از همتاي چيني خود براي شركت در رزمايش هوايي سالانه در آسمان اين كشور كرد.
منابع امنيتي و ديپلماسي واشنگتن و اسرائيل در روزهاي اخير، با ابراز نگراني شديد از گسترش همكاري بين آنكارا و پكن خواستار الغاي آن از سوي مسئولان تركيه شدند.
به گفته منابع مطلع نيروي هوايي چين و تركيه هفته گذشته با استفاده از هواپيماهاي پيشرفته جنگنده اقدام به برگزاري مانور گسترده هوايي در منطقه كردند.
اين در حالي است كه رسانه هاي صهيونيستي با اشاره به اينكه تا دو سال گذشته، اسرائيل، شريك اصلي آنكارا در رزمايش هاي هوايي در منطقه بوده است، همكاري نظامي آنكارا با چين و ايران را بسيار خطرناك ارزيابي كردند.
اقدام دولت تركيه در همكاري نظامي با چين در پي آن صورت گرفت كه آمريكا و كشورهاي همپيمان اسرائيل در ناتو، خود را از مانورهاي هوايي سالانه در اين كشور كنار كشيده و آن را منوط به بهبودي مناسبات با رژيم صهيونيستي كردند.
البته اين موضوع از ديد صهيونيست ها پنهان نمانده است كه اين رزمايش در هفته گذشته به صورت بسيار سري برگزار شده است، در حالي كه هنوز چين و تركيه در اين مورد اظهارنظري نكرده اند.

 



شبه نظاميان طالبان بازهم 30 تانكر سوخت ناتو را آتش زدند

شبه نظاميان طالبان 30 كاميون حامل مواد سوختي ناتو را در منطقه كويته پاكستان هدف حمله قرار داده و آن را به آتش كشيدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، اين حمله كه در منطقه «ميتري» در 180 كيلومتري جنوب شرقي كويته در مركز استان بلوچستان پاكستان روي داد، باعث شد كه كاميون هاي سوخت رساني ناتو به طور كامل در آتش بسوزد.
برپايه اين گزارش، حمله اخير شبه نظاميان طالبان، ششمين حمله به تانكرهاي سوخت ناتو در طي يك هفته اخير محسوب مي شود و اشغالگران غربي تاكنون از مقابله با آن عاجز مانده اند.
يك افسر پليس محلي پاكستان به فرانس پرس گفت: 10 فرد مسلح سحرگاه روز شنبه با تانكرهاي سوخت در منطقه ميتري حمله كردند و 30 تانكر سوخت را به طور كامل به خاكستر تبديل كردند.
براساس گزارش خبرگزاري رويتر، «نعيم شرواني» از مقام هاي محلي كويته پاكستان نيز متذكر شد: افراد مهاجم، نخست اقدام به تيراندازي كردند و سپس به سوي تانكرها، راكت شليك كردند كه موجب انفجار و آتش سوزي مهيبي در منطقه شد.
به گفته منابع نزديك به شبه نظاميان طالبان، حمله به كاروان هاي ناتو از زمان بسته شدن مرز كليدي «تورخام» در پاكستان در اعتراض به حمله هلي كوپترهاي آمريكايي به پست مرزي پاكستان در مرز افغانستان صورت گرفته است.
در همين حال يك شبكه تلويزيوني پاكستان اعلام كرد: هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي روز شنبه، با شليك چند فروند راكت به منطقه «ميرانشاه» در مركز وزيرستان شمالي، ده ها نفر غير نظامي را به خاك و خون كشيدند.
اين در حالي است كه آمار رسمي حكايت از كشته شدن 715 غيرنظامي و صدها زخمي در اثر حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي به مناطق مرزي پاكستان از ابتداي سال 2010 تاكنون دارد.
دولت پاكستان نيز با اينكه در جلسه اخير خود، تصميم گرفته است تا به طور كامل مسير تأمين تداركات ناتو را در اختيار اين سازمان قرار دهد، اما در واكنش به خشم و اعتراضات عمومي، اعلام كرد، يك هيئت تحقيق را به منظور بررسي نحوه كشته شدن شهروندان پاكستاني به دست نيروهاي ارتش تشكيل داده است.
اين دستور كه از سوي ژنرال «اشفق پرويزكياني» رئيس ستاد مشترك ارتش صادر شد، پس از انتشار تصاويري از كشتار بي رحمانه شهروندان پاكستاني به دست نيروهاي نظامي صورت گرفت.

 



آغاز به كار رسمي اجلاس سران عرب در ليبي

سرويس خارجي-
سران اتحاديه عرب روز گذشته در شهر سرت ليبي گرد هم آمدند و درباره استراتژي مشترك آفريقا، اعراب، بحران فلسطين و پاره اي از مسائل منطقه اي و بين المللي به تبادل نظر پرداختند.
نشست دو روزه سران اتحاديه عرب در شهر سرت ليبي در شرايطي تشكيل شد كه بسياري از رهبران گروههاي فلسطيني از سران اين اتحاديه خواستند از موضع ملت فلسطين در رويارويي با اشغالگران حمايت كنند.
اسماعيل هنيه نخست وزير منتخب حماس در آستانه برگزاري نشست سران اتحاديه عرب ابراز اميدواري كرد كه سران عرب در راستاي تقويت پايداري ملت فلسطين تصميم بگيرند.ديگر گروههاي فلسطيني نيز از سران اتحاديه عرب خواستند بر رژيم صهيونيستي براي توقف شهرك سازي ها فشار وارد كنند و از اعطاي فرصت و امتيازات بيشتر به اين رژيم خودداري كنند.
عمروموسي دبيركل اتحاديه عرب نيز اظهار داشت در نشست دو روزه سران اتحاديه عرب بر افزايش همكاري ها در زمينه صلح و امنيت بين المللي، حل بحران ها، مبارزه با نژادپرستي و اشغالگري، موضوع فلسطين و همبستگي عربي و آفريقايي تاكيد خواهد شد.موسي كوسا وزير خارجه ليبي نيز گفت، در پيش نويس بيانيه سرت كه توسط وزيران خارجه اتحاديه عرب روز جمعه تنظيم شد و در دستور كار سران اتحاديه عرب قرار مي گيرد بر حمايت كشورهاي عربي و آفريقايي از مبارزه ملت فلسطين عليه اشغالگران و احياي حقوق آنان در تعيين سرنوشتشان و همچنين تشكيل كشور مستقل فلسطين به پايتختي بيت المقدس شرقي تاكيد شده است.
در اين پيش نويس همچنين از تلاش هاي جامعه جهاني براي از سرگيري روند صلح اعلام حمايت شده و از گروههاي مربوطه خواسته شده تا تلاش لازم را براي حمايت از روند مذاكرات مبني بر رعايت اصول و قوانين بين المللي به كار گيرند.
در اين نشست لبنان حضور نداشت و منابع ديپلماتيك علت حضور نداشتن لبنان را مربوط به ربوده شدن امام موسي صدر در جريان سفرش به ليبي در دهه 70 عنوان كردند.

 



دبيركل ناتو: چين و هند را بايد وارد پيمان نظامي كنيم

سرويس خارجي-
دبيركل ناتو گفت، در مقابل تهديدات جديد بايد با قدرت هاي نوظهور مانند چين و هند ارتباط برقرار كنيم.
«آندرس فوگ راسموسن» خواستار تعميق روابط با بازيگران مهم و نوظهور در منطقه از جمله چين و هند شد.
وي خاطرنشان كرد، ناتو بايد نظام مشاوره اي سياسي و نظامي خود را با كشورهايي همچون چين و هند گسترش دهد و با آنان ارتباط برقرار كند.
راسموسن در سخنراني خود در پژوهشكده نظامي آلمان گفت، ناتو بايد تبديل به نيرويي براي مقابله با تهديدات جديد مانند حملات اينترنتي، حملات موشك هاي بالستيك و تروريسم جهاني شود. وي افزود: زمان آن فرا رسيده كه ناتو تبديل به نيرويي شود كه توانايي دفاع از 900 ميليون شهروند كشورهاي عضو ناتو در مقابل تهديدات را داشته باشد.راسموسن تاكيد كرد، افغانستان به ما درس هاي روشني آموخته، درس هايي كه با هزينه بسيار آموختيم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14