(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 18 مهر 1389- شماره 19760

رئيس كل دادگستري استان تهران: دست موقوفه خواران بايد با صدور اسناد ثبتي قطع شود
رئيس سازمان بازرسي كل كشور : نقايص قانوني علت بسياري از مفاسد اقتصادي اداري و تبهكاري ها است
با حضور وزير آموزش و پرورش زنگ پيش دبستاني در مدارس كشور طنين انداز شد
مانور دختران هلال احمر در صحراي طبس
استقرار افسران ارجاع زن در 50 كلانتري تهران
5 ساعت پس از چاقوكشي شرور سمنان در حال فرار دستگير شد
سردار ساجدي نيا: كساني كه قصد از بين بردن امنيت جامعه را دارند جمع آوري مي شوند
آسمان ايران از فردا باراني مي شود
درخواست وجه نقد براي استرداد اموال سرقتي
سارق طلاهاي زنان مطلقه در كيش به دام پليس افتاد
آغاز فعاليت كميته دختران جوان در سراسر كشور
رويدادهاي خارجي
قوانين جديد نظام وظيفه دانشجويان اعلام شد
دستگيري كلاهبردار يك ميليارد ريالي در يزد
دو باند قاچاق سلاح در چهارمحال و بختياري منهدم شد
بحران غذايي در 22 كشور دنيا



رئيس كل دادگستري استان تهران: دست موقوفه خواران بايد با صدور اسناد ثبتي قطع شود

رئيس كل دادگستري استان تهران گفت: با صدور اسناد ثبتي افرادي كه قصد دارند به موقوفات دست درازي كنند، با اسناد ثبتي قطعي مواجه و دستشان قطع مي شود.
سيدعليرضا آوايي افزود: خوشبختانه در حال حاضر صدور اسناد ثبتي املاك وقفي آغاز شده و به نسبت چند سال گذشته اين روند سرعت بيشتري به خود گرفته است.
وي ادامه داد: عمليات صدور اسناد ثبتي در مورد املاك موقوفه فاقد سند ثبتي كه مشكلات بسياري را به واسطه نداشتن اسناد با آن مواجه بوديم، آغاز شده و در استان هاي مختلف كشور نيز اين عمليات و صدور اسناد قطعي در حال انجام است.
به گزارش فارس رئيس كل دادگستري استان تهران با بيان اين كه نداشتن اسناد ثبتي در مورد املاك موقوفه براي دستگاه قضايي مشكلات بسياري را ايجاد كرده است، خاطرنشان كرد: به اين واسطه افراد معارضي در مورد بسياري از املاك وقفي ادعاهاي گوناگوني را دارند و به همين خاطر بنده اين پيشنهاد را مطرح كردم كه با همكاري سازمان اوقاف و سازمان ثبت اسناد هر چه سريعتر و براساس همكاري دوجانبه، عمليات صدور اسناد ثبتي موقوفات فاقد سند رسمي آغاز شود و موقوفات فاقد سند تعيين تكليف شوند.

 



رئيس سازمان بازرسي كل كشور: نقايص قانوني علت بسياري از مفاسد اقتصادي اداري و تبهكاري ها است

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: بسياري از مفاسد اقتصادي، اداري و تبهكاري ها به خاطر نقايص قانوني اتفاق مي افتد.
مصطفي پورمحمدي صبح ديروز در حاشيه اجلاس سراسري تنقيح قوانين كشور گفت: مشكل جدي در مديريت كشور پويايي و به روز بودن قوانين است و با وجود اين كه قوانين جدي تصويب مي شود ولي بعضاً به قوانين قبلي رجوع مي شود و براي رفع اين مشكل معاونت قوانين در مجلس ايجاد شده است.
وي گفت: در طول 105سال قانون گذاري كشور با حجم عظيمي از قوانين شكل گرفته روبرو هستيم و حدود 70 هزار صفحه قانون داريم.
وي افزود: برخي از اين قوانين توسط مجالس فرمايشي تصويب شده تا به پيروزي انقلاب رسيديم و با تغيير قانون اساسي رويكرد قوانين نيز تغيير پيدا كرده و در حال حاضر همه اين قوانين روي هم انباشته شده و مردم مي خواهند كه حقوق خود را تعقيب كنند.
پورمحمدي با بيان اينكه مشكل جدي در مديريت كشور پويايي و به روز بودن قوانين است، گفت: با وجود اينكه قوانين جدي تصويب مي شود ولي بعضاً به قوانين قبلي رجوع مي شود و براي رفع اين مشكل معاونت قوانين در مجلس ايجاد شده و به تعبير بنده تنقيح قوانين بزرگترين عمليات حقوقي كشور است كه اتفاق مي افتد.
وي با بيان اينكه تمام دستگاه ها موظفند ظرف 6 ماه اين كار را انجام دهند، اظهار داشت: ما در اين مراحل به دستگاه هاي اجرايي كمك مي كنيم تا بتوانيم مشكلات را از اين باب حل كنيم.
پورمحمدي اضافه كرد: دوستان در مجلس اميدوارند كه تا پايان مجلس هشتم بتوانند بخش اصلي نسخ صريح و بخشي از نسخ ضمني قوانين را انجام دهند.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور تأكيد كرد: ما در سازمان بازرسي به موضوعات سياسي و چالشي ورود پيدا نمي كنيم و فكر مي كنيم مباحث چالشي سبب فاصله گرفتن ما از تأثيرگذاري مي شود.
پورمحمدي همچنين در اجلاس سراسري تنقيح قوانين كشور با تأكيد بر اينكه تنها انقلابي كه در تاريخ معاصر توانست تحول و دگرگوني نهادمند و قانوني را در كمترين زمان در قوانين كشور اعمال كند انقلاب اسلامي بوده است گفت: انقلاب اسلامي در اولين سال پيروزي خود 5 انتخابات در كشور برگزار كرد كه اين موضوع در هيچ جاي دنيا سابقه ندارد.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با تأكيد بر اينكه آنچه مي تواند مجلس را در راس امور قرار دهد به خاطر حرمت قانون است افزود: در اين جهت مي توان گفت قانون در رأس امور است نه بنده و شخص ديگري كه با انتخاب مردم پشت ميز نشسته است.
وي اظهار داشت: كسان ديگري را هم كه مردم انتخاب مي كنند متأسفانه به اين تفسير توجه كمتري داشته اند كه در رأس امور بودن مجلس به علت قانون و قانون گذار بودنش است.
به گزارش فارس پورمحمدي با تأكيد بر اينكه مردم براي رسيدن به حق و منافع خود احتياج به قانون دارند و اساساً قانون در كشور براي همين موضوع وضع مي شود، گفت: اگر مشكلات قانوني سبب شود كه براي دستيابي مردم به حق مشكلي يا مانعي ايجاد شود و آن قانون خاصيت خود را از دست دهد نوعي نقض قرض مي شود از اين رو پالايش قوانين نياز جدي است كه براي رفع مشكلات لازم است.

 



با حضور وزير آموزش و پرورش زنگ پيش دبستاني در مدارس كشور طنين انداز شد

صبح ديروز و همزمان با روز جهاني كودك زنگ پيش دبستاني با حضور وزير آموزش و پرورش در دبستان هيئت امنايي شهيد مصطفي خميني به صدا درآمد.
حميدرضا حاجي بابايي با حضور در ميان نوآموزان پيش دبستاني دبستان هيئت امناي شهيد مصطفي خميني در منطقه 6 تهران، زنگ پيش دبستاني را با شعار «همه آماده آمادگي» به صدا درآورد.
در اين مراسم كه معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش، قائم مقام وزير در سازمان مركزي انجمن اولياء و مربيان، مدير كل دفتر آموزش پيش دبستاني وزارت آموزش و پرورش و رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران نيز حضور داشتند، پس از نواخته شدن زنگ پيش دبستاني از سوي وزير آموزش و پرورش، گروهي از نوآموزان به اجراي برنامه هاي ورزشي و سرود پرداختند.
به گزارش فارس وزير آموزش و پرورش با حضور در ميان نوآموزان پيش دبستاني هدايايي را به رسم يادبود به آنان اهدا كرد و پس از آن به همراه معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش و مدير كل آموزش و پرورش شهر تهران، مركز يادگيري الكترونيك دبستان شهيد مصطفي خميني را كه با هدف گسترش طرح هوشمندسازي مدارس ايجاد شده است، افتتاح و از بخش هاي مختلف آن بازديد كرد.

 



مانور دختران هلال احمر در صحراي طبس

رئيس سازمان جوانان هلال احمر كشور از اجراي مانور امداد و نجات در صحرا و كوير ويژه دختران هلال احمر خبر داد و افزود: دختران امدادگر فاصله 15كيلومتر در كوير را طي 9ساعت طي كردند.
محمدجواد جعفريان از اجراي مانور امداد و نجات در كوير و صحرا ويژه دختران عضو سازمان جوانان هلال احمر خبر داد و افزود: در آستانه ولادت حضرت فاطمه معصومه«س» و به مناسبت روز ملي دختر 500 دختر ورزيده از سراسر كشور در مانور امداد و نجات در كوير و صحرا شركت كردند.وي با بيان اينكه 25درصد مساحت كشور (11هزار كيلومتر) را كوير و صحرا تشكيل داده و 50 درصد مصدومان حوادث را زنان تشكيل مي دهند اظهار داشت: دختران عضو جمعيت هلال احمر بايد آموزشهاي امداد و نجات در كوهستان، صحرا، كوير، جاده و دريا را فرا بگيرند تا در صورت لزوم به نجات زنان حادثه ديده بشتابند.جعفريان گفت: اين مانور سخت و سنگين در حد فاصل شهرستان طبس تا مسجد شكر كه حدوداً 15كيلومتر صحرا را تشكيل مي دهد اجرا شد كه دختران امدادگر اين مسافت را در مدت 9 ساعت پيمودند.
به گزارش مهر، رئيس سازمان جوانان هلال احمر در مورد نحوه اجراي اين مانور گفت: دختران امدادگر هلال احمر در طول مسير راهپيمايي حادثه ديدگان صانحه تصادف اتوبوس در جاده طبس را نجات داده و به صورت عملي و تئوري نحوه تامين آب در صحرا، حفظ قواي جسماني در صحرا و همچنين انتقال مصدومين از صحرا را فرا گرفتند.

 



رئيس پليس پيشگيري تهران خبر داد
استقرار افسران ارجاع زن در 50 كلانتري تهران

رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ از استقرار افسران ارجاع زن در كلانتري هاي تهران خبر داد.
سرهنگ محسن خانچرلي افزود: اين طرح در مرحله اول در كلانتري هاي مهم كه مراجعه كنندگان زيادي نيز دارند اجرا شد و تا پايان شش ماهه دوم امسال افسران ارجاع زن در تمام كلانتري هاي تهران مستقر مي شوند.
وي اضافه كرد: تاكنون در 50 كلانتري تهران افسران ارجاع زن مستقر شده اند كه از ساعت 7 صبح تا ساعت 14 در كلانتري ها حضور دارند كه البته افزايش ساعات حضور اين افسران در دستور كار قرار دارد.
رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ، پرحوصلگي ماموران زن در برخورد و تكريم ارباب رجوع را از جمله علل اين تغييرات در كلانتري هاي پايتخت عنوان كرد و افزود: پليس تهران به منظور تكريم ارباب رجوع، سهولت بيشتر در رسيدگي به مشكلات مردم در كلانتري ها و مشاركت بيشتر ماموران زن از اين پليس ها كه درجه دار و افسر هستند و آموزش هاي مربوط به رايانه و مشاوره را گذرانده اند به عنوان افسران ارجاع پرونده بهره مي گيرد.
به گزارش ايسنا خانچرلي همچنين درباره تغيير مبلمان و دكوراسيون كلانتري هاي تهران گفت: تعدادي از كلانتري هاي تهران قدمتي بيش از 70 سال دارند و در اين راستا مبلمان چند كلانتري كه در مركزيت شهر تهران قرار دارند تغيير كرده و بناست تعدادي از ساختمان هاي كلانتري هم نوسازي شود.

 



5 ساعت پس از چاقوكشي شرور سمنان در حال فرار دستگير شد

سمنان-خبرنگاركيهان:
شرور سمنان معروف به مرتضي ياغي پنج ساعت پس از چاقوكشي و جراحت چهار تن از شهروندان اين شهر به دام پليس افتاد.
فرمانده انتظامي سمنان با اعلام اين خبر گفت: چندي پيش در پي بروز يك درگيري در شهر سمنان، يكي از اراذل و اوباش اين شهر كه به گفته شاهدان عيني حالت طبيعي نيز نداشته است، با ضربات چاقو چهار نفر از شهروندان را مجروح كرد و سپس با همكاري همدستانش از صحنه متواري شد.
سرهنگ محسن غفاري افزود: متهم فراري كه شرور 24 ساله سابقه دار و معروف به مرتضي ياغي است در سال 86 نيز در راستاي برخورد با اراذل و اوباش در طرح ارتقاي امنيت اجتماعي اخلاقي از سوي ماموران انتظامي دستگير شده بود.
وي ادامه داد: در پرونده اين فرد سابقه ده ها فقره ارتكاب به جرايمي از قبيل اخلال در نظم عمومي، رابطه نامشروع، استعمال و نگهداري موادمخدر، تهديد به قتل، درگيري و توهين به مامور حين انجام وظيفه و... به چشم مي خورد.
وي اظهار داشت: تلاش ماموران پليس كمتر از 5 ساعت به ثمر نشست و اين متهم در حال فرار در جاده هاي فرعي شهر سمنان شناسايي و دستگير شد.

 



سردار ساجدي نيا: كساني كه قصد از بين بردن امنيت جامعه را دارند جمع آوري مي شوند

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اعلام اينكه سياست پليس در اجراي طرح امنيت اجتماعي و اخلاقي بر پايه كارهاي فرهنگي است افزود: عده كمي كه قصد از بين بردن امنيت جامعه را دارند جمع آوري مي شوند.
سردار حسين ساجدي نيا در ديدار با ائمه جماعات گفت: تمام سعي و تلاش نيروي انتظامي تهران بزرگ ارتقاي احساس امنيت در سطح شهر تهران است.
به گفته وي بنا بر خواست شهروندان با اجراي طرح هاي متعدد از قبيل: مزاحمت نواميس، برخورد با اراذل و اوباش، معتادان پر خطر و غيره خوشبختانه با گرفتن فرصت از اين افراد آمار وقوع جرايم كاهش يافته است.
ساجدي نيا افزود: روزانه با مركز فوريت هاي پليسي «110»، 34 هزار تماس مردمي برقرار مي شود كه تاكنون 2 درصد يعني حدود 700 تا 800 تماس از اين تعداد مربوط به مزاحمان نواميس بود، اما با اجراي طرح هاي متعدد در راستاي امنيت اخلاقي در حال حاضر تماس ها در اين مورد به 15 تا 16 مورد رسيده است.
همچنين به گزارش خبرگزاري فارس مهري سويزي مشاور وزير و مديركل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح ايراندخت نمونه به منظور تجليل از دانش آموزان دختر سراسر كشور در عرصه علم و اخلاق برگزار مي شود.
انتصاب در ناجا
رئيسان جديد پليس نظارت بر اماكن عمومي و پليس مهاجرت و اتباع خارجي تهران بزرگ منصوب شدند.
سردار ساجدي نيا فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اعلام خبر فوق افزود: سرهنگ محمد حمدالله به عنوان رئيس پليس نظارت بر اماكن عمومي تهران بزرگ و سرهنگ جعفري رئيس پليس گذرنامه تهران بزرگ با حفظ سمت به عنوان رئيس پليس جديد اتباع خارجه فرماندهي انتظامي تهران بزرگ منصوب شدند.

 



آسمان ايران از فردا باراني مي شود

كارشناس سازمان هواشناسي اعلام كرد: از دوشنبه سيستم بارش زا هواي بيشتر نقاط كشور را تحت تاثير قرار مي دهد.
پروين مرادمند در گفت وگو با فارس پيش بيني كرد بر شدت بارندگي ها در سواحل درياي خزر افزوده مي شود.
وي با بيان اينكه فصل پاييز از دوشنبه در كشور آغاز مي شود، گفت: از فردا سيسم بارش زايي شمال غرب كشور را تحت تاثير خود قرار مي دهد.كارشناس سازمان هواشناسي با اشاره به پيامدهاي اين سيستم بارش زا تصريح كرد: هوا در شمال غرب، سواحل درياي خزر و شمال شرق همچنين در استان هاي كردستان، كرمانشاه، زنجان، قزوين، تهران، قم و استان مركزي تحت تاثير اين جريان بارش زا قرار مي گيرد.مرادمند همچنين وزش باد را در جنوب غرب ايلام و خوزستان پيش بيني كرد.وي گفت: هواي پايتخت از فردا كمي خنك تر خواهد شد.

 



درخواست وجه نقد براي استرداد اموال سرقتي

سارقاني كه پس از سرقت در تماس تلفني از مالباختگان براي استرداد اموال سرقت شده درخواست وجه نقد مي كردند دستگير شدند.
با شكايت يك پيرمرد 68 ساله در 22 تيرماه مبني بر سرقت سانتافه پرونده اين سرقت در دستور كار كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
تحقيقات براي دستگيري سارق آغاز شده بود كه مالباخته با مراجعه به پليس اعلام كرد فرد ناشناسي طي تماس تلفني در قبال استرداد خودروي سرقتي درخواست 3 ميليون تومان كرده است.
تلاش كارآگاهان براي شناسايي سارق يا سارقان ادامه داشت تا اينكه سارقان در تماسي با مالباخته در محدوده پارك جمشيديه قرار گذاشتند كه اين بار مأموران پليس، به سرنشينان يك دستگاه خودرو پرايد نقره اي رنگ مظنون شدند كه با دستگيري راننده پرايد و فردي به نام «مهدي» در بازرسي از داخل خودرو تعدادي كارت معافيت نظام وظيفه عمومي متعلق به افراد غيركشف و ضبط شد.
با انتقال متهم به پايگاه دوم و پيگيري كارآگاهان، 3 تن از صاحبان كارت هاي كشف شده، شناسايي و به پايگاه دعوت شدند، اين سه نفر در تحقيقات افسر پرونده بيان كردند كه كارت آنان روزهاي قبل مورد سرقت قرار گرفته و پس از اين واقعه، متهم دستگير شده از هر كدام از آنان مبلغ 3 ميليون تومان براي تحويل كارت معافيت اخذ كرده اما كارت را تحويل نداده است.
به گزارش ايسنا سرهنگ مهرداد يگانه رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: از مالباختگاني كه اخيراً خودرو آنان سرقت شده و سارقان با آنان تماس گرفته و وجهي را طلب كرده اند دعوت مي شود تا براي شناسايي اين افراد و پيگيري پرونده خود به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان آزادي- زنجان شمالي يا شعبه سوم دادسراي جنائي تهران مراجعه كنند.

 



سارق طلاهاي زنان مطلقه در كيش به دام پليس افتاد

كيش-خبرنگار كيهان:
زني كه با خوراندن قرص خوب آور و مواد مخدر به زنان مطلقه، وجوه نقد و طلاهاي آنان را به سرقت مي برد توسط ماموران آگاهي كيش دستگير شد.
5 زن و يك مرد به همراه يك كودك 6 ساله كه در اثر خوراندن قرص خواب آور و مواد مخدر توسط يك زن سارق بشدت مسموم شده بودند با مراجعه به پليس آگاهي كيش از خانم «ش-الف» شكايت كردند آنان در شكايت خود مطرح كردند متهم با طرح دوستي با زنان بيوه و مطلقه وارد خانه آنها شده و در فرصتي مناسب قرص خواب آور يا مواد مخدر در مواد غذايي و نوشيدني آنها مي ريزد و پول ها و طلاهايشان را به سرقت مي برد.
فرمانده آگاهي كيش گفت: ماموران، رسيدگي به اين پرونده را در دستور كار خود قرار دادند و با تحقيقاتي كه انجام دادند، خانه متهم را شناسايي كردند.
سرهنگ حسين ثقفي افزود: در بازرسي از خانه متهم يكصد بسته انواع قرص خواب آور قوي، كپسول هاي دست ساز حاوي مواد مخدر، بيش از 70 دست كيف و كفش و انواع پوشاك و آب ميوه هاي مسموم كشف شد.براساس اين گزارش متهم با قرار وثيقه 4 ميليون توماني آزاد شده كه اين حكم با اعتراض شاكيان مواجه شده است.

 



آغاز فعاليت كميته دختران جوان در سراسر كشور

اولين كميته دختران جوان همزمان با ولادت حضرت معصومه«س» كه با عنوان «روز دختر» نامگذاري شده است، در سراسر كشور فعاليت خود را آغاز كرد.
«مريم مجتهدزاده»، رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري، گفت: يكي از موضوعات مورد تاكيد در دولت دهم، نشاط معنوي در بين دختران جوان است.
وي افزود: با استناد به قانون اساسي، دولت موظف است زمينه هاي مساعد براي رشد شخصيت دختران، زنان و احياي حقوق مادي و معنوي آنان را فراهم كند.
مشاور رئيس جمهوري اظهار داشت: بر اين اساس، مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري با رويكرد استفاده همه جانبه از ظرفيت هاي موجود در كشور، اين موضوع را در قالب تشكيل كميته دختران جوان در دست اجرا دارد.
رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري گفت: براي داشتن جامعه اي سالم، پويا و متعهد با محوريت خانواده بايد براي دختران جوان، سياست ها و برنامه ريزي هاي عميقي داشته باشيم تا به راهكارهاي مناسب دست يابيم.

 



رويدادهاي خارجي

خاموشي ماهواره اي كه تاريخ جهان را ثبت كرد
كاوشگر ناهمسانگرد ريز موج ويلكينسون يا WMAP به مدت 9 سال به جمع آوري اطلاعاتي در رابطه با انفجار بزرگ، ماده تاريك، و طبيعت جهان پرداخته است و اكنون زمان آن فرا رسيده تا براي هميشه به مدار خورشيد رفته و بازنشسته شود.
به گزارش مهر، اين كاوشگر پروژه اي مشترك ميان ناسا و دانشگاه پرينستون بوده ودر سال 2001 با هدف مطالعه بر روي پس زمينه هاي ريز موجهاي كيهاني به ويژه اتمهاي به جا مانده اي كه از زمان انفجار بزرگ تا به حال پرتوهايي را از خود در جهان منتشر مي كنند به فضا پرتاب شد.اين اطلاعات ديدگاهي بسيار ارزشمند را از جهان اوليه در اختيار كيهان شناسان قرار داده و به آنها در يافتن پاسخهايي نسبتاً قاطع درباره حقايقي از قبيل سن دقيق جهان هستي كمك كرده است.
در حقيقت نام كاوشگر WMAP به خاطر موفقيتش در تعيين دقيق سن جهان نسبت به ديگر ابزارهايي كه تاكنون در جهان مورد استفاده قرار گرفته اند، در كتاب ركوردهاي گينس به ثبت رسيده است.
براساس محاسبات اين كاوشگر، جهان با
11/0 ميليارد سال كمتر يا بيشتر، 75/13 ميليارد سال سن دارد.

 



قوانين جديد نظام وظيفه دانشجويان اعلام شد

براساس مصوبات جلسه فوق العاده كميته بررسي مشكلات دانشجويان مشمول، قوانين جديد نظام وظيفه و شرايط خروج از كشور به صورت موقت براي دانشجويان مشمول اعلام شد.
براساس مصوبات اين كميته مقرر شد با توجه به لزوم اتمام تحصيل در سقف سنوات تعيين شده، شركت دانشجويان در آزمون مجدد در مقاطع كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد ناپيوسته حداكثر طي 2 نيم سال و در مقاطع تحصيلي كارشناسي، كارشناسي ارشد، دكتراي پيوسته و دكتراي تخصصي حداكثر 4 نيم سال باشد.
در قوانين جديد مقرر شده است: تغيير رشته يا آزمون مجدد در هر مقطع تحصيلي حداكثر يك نوبت مجاز خواهد بود.
براساس مصوبات جديد مدت تحصيل مشمولاني كه در سال احضار و حداكثر تا مهر سال اعزام در دانشگاه شروع به تحصيل كرده اند جزو سنوات تحصيلي محسوب نخواهد شد.
همچنين براساس مصوبات اين جلسه دانشجويان مجاز به تحصيل در مقاطع پايين تر از مقطعي كه داراي معافيت تحصيلي هستند نخواهد بود.
همچنين در صورت قبولي در آزمون مجدد فاصله بين انصراف از دانشگاه اوليه و اشتغال در دانشگاه ثانويه بيش از 4 ماه نبايد باشد و در صورت قبولي در مقطع بالاتر معافيت تحصيلي به دانشگاه جديد ارسال و واحد آموزشي جديد ضمن اعاده معافيت تحصيلي به وظيفه عمومي درخواست معافيت براي مقطع جديد نمايد كه در اين صورت مدت تحصيل سپري شده در سنوات مقطع جديد لحاظ خواهد شد.
براساس مصوبه، در صورت انتقال معافيت تحصيلي به موسسه آموزشي جديد مراتب بايد توسط دانشگاه اوليه به اطلاع وظيفه عمومي صادر كننده معافيت تحصيلي برسد.
همچنين دانشجوياني كه پس از سال اعزام از دانشگاه اخراج مي شوند مجاز به شركت در آزمون مجدد نيستند.
شرايط خروج موقت
از كشور براي دانشجويان
سفرهاي علمي صرفاً شامل ارايه مقاله در كنفرانس هاي بين المللي و فرصت مطالعاتي براي مقاطع كارشناسي ارشد و دكترا است كه مبلغ وديعه آن 50 ميليون ريال به صورت نقد خواهد بود.
سفرهاي نيمه علمي شامل شركت در آزمون هاي زبان، شركت يا بازديد از نمايشگاه ها، شركت در كارگاه هاي آموزشي حداكثر يك ماهه، ثبت يا نمايش اختراعات و سفرهايي كه مرتبط با رشته تحصيلي (مانند دانشجويان رشته هنر براي بازديد از آثار معماري و هنري) است مبلغ وديعه اين گونه سفرها 50 ميليون ريال نقد و 10 ميليون ريال به صورت چك خواهد بود.
به گزارش مهر در خصوص ساير سفرها مرجع تأييد واحد دانشگاهي دانشجو خواهد بود كه برابر فرمت پيوست درخواست دانشجو را منعكس مي كند.

 



دستگيري كلاهبردار يك ميليارد ريالي در يزد

يزد-خبرنگار كيهان:
ماموران مبارزه با جرائم خاص و رايانه آگاهي يزد، فردي را كه با فروش سكه هاي تقلبي مبلغ يك ميليارد و 200 ميليون ريال كلاهبرداري كرده بود دستگير كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس به دنبال چندين مورد كلاهبرداري در يزد از طريق فروش سكه هاي تقلبي و در پي كسب خبري مبني بر اينكه شخصي از استان لرستان (شهرستان ازنا) با يكي از كسبه بازار يزد تماس و قصد فروش سكه هاي طلا به نامبرده را دارد؛ ماموران آگاهي يزد بلافاصله با توجه به حساسيت موضوع با مقام قضائي هماهنگ كردند.
ماموران با انجام اقدامات پليسي به همراه كسبه فوق (خريدار سكه) به شهرستان ازنا مراجعه كردند و ضمن هماهنگي با پليس آگاهي ازنا با يكسري كار پليسي طي عمليات غافلگيرانه يكي از كلاهبرداران به نام مسعود 21 ساله را دستگير كردند.
متهم توسط كارآگاهان آگاهي به يزد منتقل شد و در شهر يزد تعدادي از مالباختگان كه توسط نامبرده از آنها كلاهبرداري شده بود به اداره آگاهي دعوت شدند.
مواجهه حضوري مالباختگان با متهم صورت گرفت و مالباختگان اظهار داشتند: متهم به بهانه فروش سكه ما را به لرستان مي كشاند و با موتورسيكلت به داخل كوه مي برد و پس از نشان دادن تعدادي سكه واقعي ما را فريب مي داد و سپس تعداد زيادي سكه تقلبي به ما مي فروخت.
با تحقيقات پليس محرز شد تاكنون از مالباختگان مبلغي بالغ بر يك ميليارد و 200 ميليون ريال توسط متهم دستگير شده و همدستانش كلاهبرداري شده است.
با تشكيل پرونده و حكم قضايي نامبرده با قرار قضايي روانه زندان شد، تحقيقات بيشتر جهت دستگيري همدستانش ادامه دارد.

 



دو باند قاچاق سلاح در چهارمحال و بختياري منهدم شد

سربازان گمنام امام زمان(عج) در چهارمحال و بختياري موفق به انهدام دو باند قاچاق سلاح شدند.
به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي اداره كل اطلاعات چهارمحال و بختياري، در عمليات ياد شده علاوه بر كشف 98 قبضه سلاح غيرمجاز، پنج قاچاقچي دستگير شدند.
اين متهمان سلاح هاي قاچاق از نوع شكاري و جنگي را به طرز ماهرانه اي در خودروهاي وانت نيسان و سواري جاسازي كرده بودند و قصد توزيع اين سلاح ها را در سطح استان داشتند.
براساس اين گزارش، با هوشياري ماموران اطلاعاتي و سربازان گمنام امام زمان«عج» و همكاري نيروي انتظامي استان، در دو عمليات جداگانه اين دو باند قاچاق سلاح انهدام و قاچاقچيان پس از دستگيري تحويل مراجع قضايي شدند.

 



بحران غذايي در 22 كشور دنيا

فائو در تازه ترين گزارش خود ليست 22 كشوري كه بطور فزاينده اي در معرض بحران ادامه دار مواد غذايي قرار دارند را منتشر كرد.
فائو در تازه ترين گزارش خود تأكيد كرده است، بايد براي حمايت از كشورهايي كه از صدمات دو برابري يا سه برابري بحران مواد غذايي رنج مي برند متمركز شد.
اين گزارش افزوده است: در اين كشورها وقوع مجموعه اي از حوادث طبيعي و توزيع نامناسب غذا به مسئله گرسنگي بيشتر دامن زده است.فائو آورده است: بيش از 166 ميليون نفر مردمي كه داراي سوء تغذيه هستند در كشورهايي كه با بحران ادامه دار مواجه هستند، زندگي مي كنند كه 20 درصد افراد داراي سوء تغذيه دنيا را شامل مي شود و اين رقم معادل يك سوم تمام افراد داراي سوء تغذيه دنيا را بدون احتساب كشورهاي پرجمعيتي مانند چين و هندوستان شامل مي شود.در جديدترين گزارش فائو ليست 22 كشوري كه با بحران ادامه دار مواجه هستند منتشر شده كه كشور جمهوري اسلامي ايران در اين ليست وجود ندارد.
در اين گزارش كشورهايي مانند افغانستان، انگلا، برونئي، آفريقا، عراق، اتيوپي، سومالي، سودان، تاجيكستان، زيمبابوه به چشم مي خورد كه با بحران ادامه دار مواد غذايي مواجه هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14