(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 18 مهر 1389- شماره 19760

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تسليحات اقتصادي (يادداشت روز)
جوابيه رئيس اتحاديه طلا و جواهر وپاسخ كيهان
متكي : اواخر اكتبر تاريخ مناسبي براي گفت وگو با 1+5 است
لالايي (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
سخنگوي شوراي نگهبان: حركت در چارچوب اختيارات اهميت دارد ، در راس امور بودن مهم نيست
وقتي سانسورچي صهيونيست پهلوي و همسر موسوي به تفاهم سبز مي رسند (خبر ويژه)
بيرون آوردن خرگوش از كلاه با مساعدت موساد و پنتاگون (خبر ويژه)
اياد علاوي از خط قرمز آمريكا عبور نمي كند (خبر ويژه)
آنها را شما مديريت مي كنيد يا آنها شما را؟! (خبر ويژه)
آيت الله يزدي: با او ملاقات نمي كنيم پيش ما مردود است (خبر ويژه)



تسليحات اقتصادي (يادداشت روز)

بسياري از رسانه هاي بين المللي و منطقه اي خبر مربوط به قراردادهاي جديد فروش تسليحات آمريكايي به 4 كشور عرب حوزه خليج فارس را «بسيار مهم» ارزيابي كرده اند در اين ميان رسانه هاي متعلق به آمريكا و انگليس بيش از ديگران از اهميت ويژه اين قراردادها سخن گفته اند كه خود بيانگر آن است كه اهميت آن به اين نيست كه 4 كشور عربي به اين تجهيزات دست پيدا مي كنند بلكه اهميت آن به اين است كه كشور فروشنده توانسته است توفيق مهمي در فروش تسليحات داشته باشد. درخصوص اين موضوع گفتني هايي وجود دارد:
1- خبرهاي منتشر شده بيانگر آن است كه براساس قراردادهاي جديد، پنتاگون معادل 8/122ميليارد دلار تسليحات جديد شامل هواپيماهاي F15 و F18 و هلي كوپترهاي آپاچي، بلك هاوس و ليتل بيرد به كشورهاي عربستان، امارات، عمان و كويت براي تحويل طي يك دوره 10 ساله خواهد فروخت اين در حالي است كه آنان نيمي از اين مبلغ را بصورت نقد دريافت خواهند كرد در اين قراردادها قيد شده است كه آمريكا در يك دوره 10 تا 20 ساله خدمات پس از فروش شامل تعميرات، هدايت، نگهداري و بكارگيري اين تسليحات را در اختيار دارد اين به آن معناست كه علاوه بر مبلغ اصلي، اين 4 كشور حدود 500 ميليارد دلار را بعنوان هزينه هاي مكمل طي قراردادهاي متمم به شركت هاي آمريكايي مي پردازند پس مبلغي كه از جيب چهار همسايه عرب ما به جيب شركت هاي آمريكايي واريز خواهد شد حدود 620 ميليارد دلار خواهد بود. اين در حالي است كه روزنامه «واشنگتن پست» فاش كرد پنتاگون علاوه بر انعقاد معامله 60 ميليارد دلاري فروش تسليحات به عربستان سعودي، در حال انجام مذاكراتي با مقامات اين كشور بر سر مدرنيزه كردن نيروي دريايي عربستان و موشكهاي دفاعي اين كشور به ارزش دهها ميليارد دلار است.
2-در متن قراردادهاي ياد شده، قيد گرديده كه اين كشورها اولا حق بكارگيري اين سلاح ها عليه رژيم صهيونيستي را ندارند و ثانياً تنها مي توانند آن ها را بار ديگر به خود آمريكا بفروشند با اين وصف با توجه به آنكه ناوبري اين تسليحات نيز بعهده نظاميان آمريكايي است و مهندسان، تعميركاران و نيروهاي خدماتي آن نيز آمريكايي خواهند بود، مي توان گفت عربستان، عمان، امارات و كويت تنها انبار نگهداري اين هواپيماها براي آمريكا هستند. انبارداراني كه به جاي دريافت حق انبارداري، پول كالاي اماني را چند برابر پرداخته اند! از سوي ديگر قيد اينكه اين هواپيماها نبايد عليه اسرائيل استفاده شود هم يك قيد براي حكام كنوني به حساب نمي آيد چرا كه اين دولت ها در طول 60 سال گذشته همپالكي خود با صهيونيست ها را به اثبات رسانده اند كه همراهي مطلق دربار سعودي با رژيم جنايتكار تل آويو در جريان جنگهاي 33 و 22 روزه از جمله آن مي باشد. اين قيد از نگراني و پيش بيني آمريكايي ها نسبت به سرنوشت رژيم هاي ياد شده ناشي مي شود. اين دولت ها با يك موج مردمي در درون كشورهاي خود مواجه و سقوط آنان قابل مشاهده است. آمريكا مي داند كه بمب افكن ها نمي توانند به مصاف مخالفان داخلي رژيم هاي سعودي و... بروند و لذا تضميني براي بقاء اين رژيم ها وجود ندارد. آمريكا گمان مي كند با اين بند از قراردادها مي تواند اين هواپيماها را از مردم در اين كشور بازستاند در حاليكه چنين تضميني وجود خارجي ندارد.
3- آمريكايي ها تلاش كرده اند تا «تهديدات ايران»! را عامل اصلي فروش اين تسليحات معرفي نمايند. آنتوني كردزمن مدير آمريكايي موسسه تحقيقات استراتژيك گفته است كه واشنگتن با اين قراردادها درصدد است تا بزرگترين مانع و محدوديت را براي ايران به وجود آورد. روزنامه گاردين نيز مدعي شد هدف آمريكا از فروش تسليحات جديد تقويت قدرت نظامي متحدان خود در برابر خطرات احتمالي از جانب ايران است. اما اين ها مشتي دروغ بيشتر نيستند چرا كه اولا در طول 300 سال گذشته، ايران هيچگاه به كشوري در همسايگي خود تعرض نكرده است ثانياً ضعف كشورهاي وابسته به آمريكا در همسايگي ايران در مواجهه با جمهوري اسلامي به دليل ضعف در سيستم تسليحاتي آنان نيست. آنان از يك سو در برابر قدرت نرم جمهوري اسلامي- نفوذ معنوي- آسيب پذيرند كه تسليحاتي انبوه تر و مدرن تر از اين نيز نمي تواند از گستره و عمق آن بكاهد. از سوي ديگر غرب به دروغ تبليغ مي كند كه ايران درصدد دستيابي به بمب اتمي است. آيا F15 و حتي F35 قادر است به مقابله با تهديد ناشي از بمب اتمي برود پس كاملا واضح است كه آمريكايي ها كلاه گشادي سر همسايگان ما گذاشته اند.
4- آمريكايي ها نه براي مقابله با ايران- كه توانايي آن را ندارند- بلكه براي حل مشكلات عظيم اقتصادي خود اين قراردادهاي سنگين را به همسايگان ما تحميل كرده اند برابر خبرهاي منتشر شده، آمريكايي ها به چند قرارداد (در مجموع) يك تريليون دلاري در خليج فارس فكر مي كنند و درصدد هستند تا از طريق دلارهاي اين منطقه بخش قابل توجهي از ركود اقتصادي خود را حل و فصل نمايند لذا ماهيت اين قراردادها بيش از هر چيز اقتصادي است براساس خبرهاي موجود، آمريكا از طريق قراردادهاي 123 ميليارددلاري با 4 كشور عربي در صدد برآمد تا شركت هاي لاكهيد مارتين، ريتئون ، بوئينگ و جنرال الكتريك را كه در آستانه ورشكستگي كامل هستند، نجات دهد. گاردين چاپ انگليس نوشت از طريق اين قراردادها بيش از 75هزار فرصت شغلي جديد در كارخانه هاي تسليحاتي آمريكا به وجود مي آيد و راديو فردا وابسته به سازمان سيا فاش كرد كه «بزرگترين معامله تسليحاتي تاريخ آمريكا» صنايع نظامي آمريكا را از ورشكستگي خارج مي كند. اين راديو گفت كارخانه هاي تسليحاتي آمريكا در سالهاي 2008 و 2009 با كاهش 12 و 20 درصدي فروش مواجه بوده اند. كمك دولت عربستان به آمريكا براي خروج از بن بست بسيار سخاوتمندانه است چرا كه گزارش ها بيانگر آن است كه فقط 38 درصد بازار كار عربستان در اختيار مردم اين كشور است و 62 درصد آن را آمريكايي ها و... به اشغال خود درآورده اند يك گزارش ديگر بيانگر آن است كه بيش از 30 درصد از جمعيت 19 ميليون نفره عربستان- كه به دروغ 26 ميليون نفر خوانده مي شوند- مطلقاً بيكار هستند كه 20 درصد از آن را جوانان فارغ التحصيل دانشگاهها تشكيل مي دهند با اين وصف بايد گفت فروش تسليحات جديد به رژيم هاي عربستان و... نه فقط پايه هاي قدرت آنان را استحكام نمي بخشد بلكه به يك عامل مهم در تشديد اعتراضات داخلي عليه اين دولت ها تبديل مي شود.
5- اين تسليحات ايران را تهديد نمي كند چرا كه اساساً دولت هاي ياد شده هيچگاه نمي توانند تهديدي عليه ايران باشند. دولت هاي عربستان، كويت و... همواره در انتظار بوده اند تا آمريكا به ايران ضربه اي بزند. بعضي از دولت هاي عربي روي اينكه چه زماني آمريكا به تاسيسات بوشهر حمله مي كند، شرط بندي كرده بودند و روزي كه ميله هاي سوخت در قلب نيروگاه هزار مگاواتي ايران قرار گرفت نوميدانه آن را نظاره كردند. اين تسليحات ملت هاي منطقه را نيز تهديد نمي كند. همين سال گذشته رژيم عربستان سعودي به دعوت دولت صنعا با جنگنده هاي F15 و... به مبارزان الحوثي در كوههاي مره يمن حمله كردند ولي نتوانستند بر آنان فايق آيند از اين رو عربستان حدود دو ماه پس از ورود به جنگ با مبارزان صعده عقب نشيني كرد بدون آنكه آسيبي به حوثي ها وارد كند. جالب اين است كه در آن شرايط مبارزان الحوثي نزديك به 35 پاسگاه و پادگان سعودي ها را در مرزهاي شمالي و غربي يمن در تصرف داشتند. خاندان آل سعود حتي نمي توانند به آمريكايي ها اجازه دهند كه از اين هواپيماها عليه ايران استفاده كنند چرا كه تاب واكنش حتمي ايران به خاك خود را ندارند. حدود 10 سال پيش شيخ زائد رئيس وقت امارات به مقامات آمريكايي كه احساس مي كرد قرار است با ادعاي حمايت از امارات به ايران حمله كنند گفته بود: «اگر شما در اين جنگ شكست خورديد و ناچار شديد مانند سومالي از جزاير خارج شويد ما چگونه با ايراني ها روبرو شويم.»
6- دولت آمريكا در گزارش رسمي به كنگره اين كشور اعلام كرده است كه هدفش از فروش اين تسليحات «تقويت محور اعتدال عربي» براي تضعيف محور مقاومت مي باشد. اين از يك سو باعث سرافكندگي دولت هاي ياد شده است، از سوي ديگر يك دروغ بزرگ است چرا كه مقاومت منطقه به رهبري ايران، «تسليحات محور» نيست كه با تسليحات برتر تضعيف شود از اول هم تسليحات برتر در اختيار جبهه آمريكا در منطقه- كه مقامات اين كشور به دروغ نام آن را محور اعتدال عربي نهاده اند- بوده است بنابراين با عقد اين قراردادها چيزي عوض نشده بلكه مقاومت در برابر آمريكا و پايگاههاي منطقه اي آن موجه تر هم شده است.
7- آمريكايي ها در منطقه اي اقدام به عقد قرارداد سنگين تسليحاتي كرده اند كه «گلوگاه انرژي جهان» مي باشد. اين مسئله اقتضا مي كند كه منطقه خليج فارس به سمت كاهش تنش و ستيز پيش برود و حال آنكه آمريكايي ها كه شعار پاسداري از امنيت انرژي در خليج فارس را مي دهند خود امنيت آن را به مخاطره انداخته اند. آمريكايي ها گمان مي كنند كه فروش تسليحات از يك سو مشكل مالي آمريكا را حل مي كند و از سوي ديگر به دولت عربستان در اين منطقه محوريت مي بخشد و ژاندارم شدن رژيم رياض مي تواند خيال آمريكا را از انتقال آسان، ارزان و مستمر انرژي به غرب راحت كند و حال آنكه از يك سو دوره ژاندارمي با وجود خيزش هاي اسلام گراها به سر آمده و از سوي ديگر اين سياست شكست خورده اي است كه پيش از اين روي رژيم پهلوي و رژيم صهيونيستي تجربه شده اند و همه مي دانند كه رژيم سعودي از رژيم پهلوي و رژيم صهيونيستي به مراتب ضعيف تر است.
8- بسياري از تحليلگران اروپايي و اسرائيلي در تجزيه و تحليل قرارداد 123 ميليارد دلاري آمريكا به4 كشور عرب حاشيه جنوبي خليج فارس گفته اند اين قراردادها نشانه روشني از پذيرش ايران هسته اي از سوي ايالات متحده است آمريكا با اين قراردادها درصدد است تا قدري از نگراني دولت هاي هم پيمان خود در منطقه بكاهد و بالاخره بايد گفت كه ملت هاي منطقه در يك اتحاد مثال زدني با هم قرار دارند اين اتحاد دو چهره دارد يك چهره آن مواسات برادرانه با يكديگر است و چهره ديگر آن مقاومت در برابر طرحهاي آمريكا و رژيم صهيونيستي در منطقه است پس تكليف چنين قراردادهايي را در نهايت ملت هاي منطقه رقم مي زنند.
سعدالله زارعي

 



جوابيه رئيس اتحاديه طلا و جواهر وپاسخ كيهان

آقاي احمد وفادار رئيس محترم اتحاديه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، نقره، سكه و صراف تهران در پاسخ به يادداشت روز كيهان مورخه 27/4/89 با عنوان «چه اتفاقي مي افتد؟! هيچ!» و نيز يادداشت روز چهارشنبه 14/7/89 تحت عنوان «ايست! از بازرسي خبري نيست» جوابيه اي ارسال كرده است كه متن كامل جوابيه ايشان و توضيحات كيهان در ادامه مي آيد:
برادر متعهد آقاي حاج حسين شريعتمداري
مديرمسئول محترم روزنامه وزين كيهان
با سلام و احترام
همزمان با امتنان از تلاش هاي متعهدانه و مسئولانه آن روزنامه محترم در راستاي اطلاع رساني و شفافيت بخشيدن به كسب و كار و صنعت و صنف طلا و جواهر و عطف به مطالب مندرج در روزنامه، علي الخصوص طي چند روز گذشته مراتب ذيل باستحضار مي رسد و مقتضي است دستور فرمائيد نسبت به درج آن اقدام لازم مبذول نمايند.
1- در خصوص مطلب مندرج در روزنامه در مورخ 27/4/89 در قسمت يادداشت روز به عرض مي رسد صنف طلا و جواهر همواره، چه قبل از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و چه بعد از آن و در سالهاي دفاع مقدس و ساير عرصه ها همواره حضور فعال داشته و پشتيبان و حامي آرمانهاي بلند امام راحل(ره) و مطيع اوامر مقام عظماي ولايت و يار و مددكار دولت علي الخصوص دولت نهم و دهم بوده و هست و شاهد اين امر شهدا و جانبازاني است كه اين صنف تقديم انقلاب نموده است. اكثر قريب به اتفاق اعضاي اين صنف كساني هستند كه به دليل تعلقات ديني و مذهبي كمك به مستمندان و امور خيريه را سرلوحه كارهاي خود قرار داده و در مناسبت هاي ديني اعم از مراسم سوگواري و عزاداري و جشن هاي مذهبي حضور فعال داشته و دارند و آن دسته اي كه شما نام برده ايد، تابستان ها در جزاير هاوايي لم مي دهند و زمستان ها در پيست هاي اسكي قيقاج مي روند، همان مافيايي هستند كه در نوشته هاي اخير جنابعالي به كرّات به آن اشاره شده است.
2- در چند روز گذشته و در زمان تعطيلي بازار تهران و طلافروشي هاي بعضي مناطق تهران، هيئت مديره اتحاديه طلا و جواهر تهران و اتحاديه كشوري طلا و جواهر در حال پيگيري نحوه اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده و رايزني با مسئولين محترم وزارت امور اقتصاد و دارايي و سازمان امور مالياتي بودند كه در اين راستا توافقات مفيد و مثمر ثمري نيز حاصل گرديد و حتي طي جلساتي كه مسئولين ذي ربط با هيئت مديره اتحاديه هاي طلا و جواهر سراسر كشور داشتند راهكارها و روشهاي اجراي اين قانون مورد بحث و بررسي قرار گرفت،
ليكن متأسفانه دست هاي پشت پرده باعث تعطيلي برخي مغازه هاي بازار تهران گرديد كه در اين راستا اين اتحاديه اقدام به انتشار 4 اطلاعيه (شماره هاي 15 تا 18) طبق تصاوير پيوست نمود و در روز شنبه مورخ
10/7/89 كليه اعضاء هيئت مديره اتحاديه به اتفاق رياست مجمع امور صنفي صنوف توليدي و خدمات فني تهران در بازار تهران حضور يافته و رياست اتحاديه با ايراد سخنراني از اعضاي صنف درخواست نمود تا حصول نتيجه مطلوب و بمنظور جلوگيري از هرگونه برداشت هاي سوء از اين مسئله، اعضاء صنف نسبت به بازگشايي واحدهاي خود اقدام نمايند كه متأسفانه عليرغم تلاشهاي صورت گرفته در آن روز اين امر محقق نگرديد. در ادامه تلاشهاي اتحاديه در روز يكشنبه مورخ 11/7/89 برخي از فعالان و معتمدين صنف علي الخصوص كسبه خيابان كريم خان زند با حضور در اتحاديه و تنظيم صورتجلسه اي (كپي پيوست) آمادگي خود را جهت بازگشايي واحدها در تاريخ 13/7/89 اعلام نمودند. همچنين در روز سه شنبه هيئت مديره اتحاديه با حضور در پاساژ طلا و جواهر سبزه ميدان طي سخناني كسبه اين پاساژ را به بازگشايي واحدهاي خود تشويق نمودند و در همين راستا هيئت مديره اتحاديه با همكاري نيروي محترم انتظامي اقدام به بازگشايي واحدهاي مستقر در بازار بزرگ تهران (بازار جواهرفروشان) نمودند. مع الوصف پاساژهاي محل استقرار واحدهاي بنكداري مصنوعات طلا و جواهر (فروردين، ارديبهشت، حكيم هاشمي و مكاره) در آن روز همچنان تعطيل بودند كه با دعوت از معتمدين و امناي اين پاساژها به اتحاديه مقررگرديد اين پاساژها نيز از روز چهارشنبه فعاليت خود را از سر بگيرند. لازم به ذكر است طي اين مدت هيئت مديره اتحاديه تهران و اتحاديه كشوري جلساتي با نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي و ساير ارگانهاي ذيربط در مورد بهتر اجرا شدن اين طرح و رفع بعضي ابهامات داشته اند.
3- در مورد مطلبي كه جنابعالي در مورد قاچاق طلا و وجود مافيا در اين صنف مرقوم نموده ايد ذكر اين مطلب ضروريست كه اتحاديه و هيئت مديره آن همواره و در همه حال پشتيبان و حامي كارگران زحمتكش صنف و توليدات داخلي بوده و هستند و همين جا آمادگي خود را جهت همكاري در جهت مقابله و برخورد با اين مافيا اعلام مي دارد.
جناب آقاي شريعتمداري جهت اطلاع جنابعالي به عرض مي رسد چند تن از اين مافيا در بين همين معتمديني هستند كه در روزنامه به آن اشاره نموده ايد و نام معتمد را يدك مي كشند تا گزندي نبينند. اين اتحاديه و هيئت مديره آن همانطور كه در اولين روزهاي انتخاب برادر متعهد، بسيجي و انقلابي جناب آقاي دكتر احمدي نژاد به سمت رياست جمهوري با چاپ آگهي تبريك در صفحه اول روزنامه كيهان، همراهي و همگامي خود را با دولت محترم اعلام نمودند (در آن زمان نيز همين مافيا مسئولين اتحاديه را به خاطر چاپ اين آگهي به سخره گرفتند) در اينجا نيز يكبار ديگر با آرمانهاي مقدس انقلاب، رهبر معظم انقلاب و دولت عدالت محور و مردمي در جهت مقابله با هرگونه فساد و تبعيض تجديد بيعت مي نمايند.
4- در مورد توزيع برگه هاي غيرمرتبط با مسئله ماليات در بين مغازه داران كه در روزنامه مورخ 15/7/89 به آن اشاره شده است، باطلاع مي رسد سازمان امور مالياتي دفترچه هايي را با عنوان راهنماي تكميل و تسليم اظهارنامه جهت توزيع در بين اعضاء در اختيار اتحاديه قرار داده است كه اين دفترچه راهنما توسط اتحاديه در بين كليه اعضاء و در تمام مناطق تهران در حال توزيع مي باشد و چيزي غير از اين دفترچه ها توسط اتحاديه توزيع نگرديده است.
5- با هماهنگي هاي صورت گرفته، مقرر گرديده كلاسهاي آموزشي اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده از هفته آينده با حضور كارشناسان و مسئولين سازمان امور مالياتي جهت آشنايي و آموزش اعضاي اين صنف در محل اتحاديه برگزار گردد تا آن دسته از اعضاي صنف كه تصور مي كنند در صنف ما چند 3 درصد بايد پرداخت شود توجيه شوند و مطلع شوند در اين صنف نيز 3درصد ماليات بر ارزش افزوده مانند ساير كالاها فقط از مصرف كننده اخذ مي گردد.
در پايان لازم به ذكر است در اين مدت واحدهاي صنفي كليه اعضا هيئت مديره اتحاديه عليرغم وجود برخي مشكلات امنيتي باز و فعال بوده است.
مجدداً از زحمات و همدلي جنابعالي با صنف طلا و جواهر تشكر و قدرداني مي گردد و هيئت مديره اين اتحاديه كما في السابق پشتيبان، فدايي و مطيع اوامر مقام عظماي ولايت و آماده هرگونه همكاري با رياست محترم جمهوري و دولت محترم مي باشد.
و من ا... التوفيق
اتحاديه صنف طلا، جواهر، نقره، سكه و صراف تهران
احمد وفادار
كيهان: با استقبال از جوابيه آقاي احمد وفادار، رئيس محترم اتحاديه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، نقره، سكه و صراف تهران و تشكر از حسن ظن ايشان نسبت به روزنامه كيهان، اشاره اي گذرا به چند نكته را در اين زمينه ضروري مي دانيم؛
1- رئيس محترم اتحاديه طلا و جواهر هيچيك از مطالب و مسائل مطرح شده در يادداشت هاي كيهان را نفي و يا تكذيب نكرده اند و «حق» نيز همين بود چرا كه آنچه در يادداشت هاي كيهان آمده است، واقعياتي مستند و غيرقابل انكار بوده و هست، از اين روي، نامه رئيس محترم اتحاديه طلا و جواهر را جوابيه تلقي نمي كنيم، بلكه آن را توضيحي بيشتر درباره مطالب مندرج در كيهان مي دانيم و از اين زاويه نيز نامه رئيس محترم اتحاديه را كه در پي نفي واقعيات نبوده است، قابل تقدير ارزيابي مي كنيم.
2- ايشان به ايمان و تعهد اصناف تحت پوشش اتحاديه اشاره كرده اند كه اين نكته نه فقط در يادداشت هاي كيهان مورد انكار نبوده بلكه بر آن تاكيد نيز شده است و اساساً يادداشت كيهان درباره تعدادي اندك از دانه درشت هاي اين صنف است كه اختاپوس وار بر بازار طلا و جواهر چنگ انداخته اند. اين عده اندك و كم شمار همانگونه كه در يادداشت روز چهارشنبه 14/7/89 كيهان آمده است، ساليانه دهها تن طلا و جواهر به ارزش نجومي 3672 ميليارد تومان را وارد كشور مي كنند و نه فقط از پرداخت ماليات كه كمترين حق ملت است طفره مي روند بلكه به هيچ حساب و كتاب و قانوني تن نمي دهند، چرا؟! براي آن كه اگر پاي قانون و محاسبه به ميان آيد، با جرأت مي توان گفت هيچيك از آنها مالك ثروت انبوه و بادآورده خود نيستند و به جرم غارت بيت المال، مستحق محاكمه و مجازات و مصادره اموال به غارت رفته نيز خواهند بود.
بديهي است كه حساب اين عده اندك از حساب قاطبه صنف ياد شده جداست و كيهان در يادداشت هاي خود به اين نكته اشاره داشته است.
3- در جوابيه رئيس محترم صنف طلا و جواهر خطاب به مديرمسئول كيهان آمده است «جهت اطلاع جنابعالي به عرض مي رسد چند تن از مافيا در بين همين معتمدين هستند كه در روزنامه به آن اشاره نموده ايد و نام معتمد را يدك مي كشند تا گزندي نبينند.»
درباره اين بخش از جوابيه بايد گفت كه نمي دانيم منظور آقاي وفادار از «مافيا»يي كه به قول ايشان نام «معتمد» را يدك مي كشد كيست؟ و اين فرد يا افراد مورد اعتماد چه كساني هستند اما تا آنجا كه مي دانيم و درباره آن اطلاعات دقيقي داريم هيچيك از آن عده اندك كه در كيهان به آن اشاره شده است مورد اعتماد ملت نيستند. ما، آنها را خوب مي شناسيم!
4- و بالاخره همانگونه كه اشاره شد و ملاحظه كرديد جناب آقاي احمد وفادار رئيس محترم اتحاديه طلا و جواهر، در جوابيه خود هيچيك از مطالب كيهان را نفي يا تكذيب نكرده اند- كه قابل تكذيب هم نبوده و نيست- بنابراين، انتظار آن است كه ايشان با همكاري و همراهي قاطبه اصناف مومن و متعهد در مقابل زياده خواهي ها و قانون شكني هاي مافياي ياد شده قد علم كنند و در بازپس گيري حق پايمال شده مردم پيشقدم باشند. چرا كه مردم در پي ماجراهاي اخير و با اطلاعاتي كه از پشت صحنه اعتصابات پيدا كرده اند به يقين، دست از احقاق حق خويش برنخواهند داشت... بنابراين پسنديده تر آن است كه، رئيس محترم اتحاديه و ساير اعضاي متعهد اين صنف نيز با آنها همگام باشند.

 



متكي : اواخر اكتبر تاريخ مناسبي براي گفت وگو با 1+5 است

وزير امور خارجه كشورمان از دور جديد گفت وگوي نمايندگان ايران و 1+5 در اواخر اكتبر يا اوايل نوامبر خبر داد.
منوچهر متكي ديروز در نشست مشترك مطبوعاتي با همتاي كوبايي خود با اعلام اين خبر افزود: تاريخ اين مذاكره براي اواخر اكتبر و يا اوايل نوامبر تاريخ مناسبي است اما در هر حال دو طرف تاريخ دقيق را مورد بررسي و رايزني قرار خواهند داد و پس از مشخص شدن سطح و محل گفت وگوها خبرهاي لازم منتشر خواهد شد.
در ادامه اين نشست خبري خبرنگاري از رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان درباره تحركات اخير اسرائيلي ها و آمريكايي ها درباره سفر چند روز آينده احمدي نژاد به لبنان پرسيد و منوچهر متكي گفت: اين سفر در پي سفر ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان به تهران و دعوت رسمي وي از احمدي نژاد طراحي و برنامه ريزي شده است.
او ادامه داد: هدف از سفر بسيار روشن است. دو كشور ايران و لبنان داراي عقبه طولاني از روابط خوب مبتني بر همكاري و احترام و منافع متقابل هستند. ايران همانند بسياري از كشورهاي ديگر منطقه از لبنان در مقابل تجاوزات خارجي به ويژه سه سال گذشته از تهاجم رژيم صهيونيستي حمايت كرد و شكست سختي كه رژيم صهيونيستي در تجاوز به لبنان متحمل شد هنوز آثارش را در ساختار و سياست هاي اين رژيم شاهد هستيم.
متكي گفت: علت اين كه رژيم صهيونيستي و حامي عمده آن در جهان يعني آمريكا تحركات تبليغاتي خود را در زمينه هاي مختلف داشته باشند براي مردم اين منطقه روشن و آشكار است. اگر علاقه مند هستند تاثير اين گونه تبليغات شان را در خاورميانه ببينند به نظرسنجي هايي كه برخي از موسسات آمريكايي در خاورميانه انجام داده اند مراجعه كنند.
وزير امور خارجه كشورمان ادامه داد: سفر رئيس جمهور به لبنان در راستاي پي گيري همكاري هاي دو كشور است و وزير انرژي كشورمان به عنوان رئيس كميسيون مشترك در لبنان به سر مي برد.متكي در ابتداي اين نشست مطبوعاتي با همتاي كوبايي اش، تاكيد كرد: روابط ايران و كوبا روابطي ديرپا مبتني بر دركي مشترك از شرايط جهاني و با نگاه به منافع مشترك دو كشور و دو ملت از بيش از سه دهه پيش شكل گرفته و در مسيري راهبردي طي طريق كرده است.
وي ادامه داد: دو كشور در دو منطقه مهم جغرافيايي نقش تاثيرگذار در سه دهه گذشته داشته اند و امروز در حوزه هاي مختلف روابط دوجانبه و بين المللي در كنار هم از مواضع مشترك شان حمايت و دفاع مي كنند.
متكي با اشاره به سفر رئيس جمهور كشورمان به كوبا براي شركت در اجلاس سران غيرمتعهدها و هم چنين مذاكرات دوجانبه گفت: اين سفر راهكارهاي توسعه و همكاري هاي اقتصادي را تعريف و تبيين كرد و در سه سال گذشته گام هاي خوبي برداشته شد. در اين راستا تهران خود را براي برگزاري پانزدهمين كميسيون مشترك اقتصادي بين دو كشور آماده مي كند.
وي افزود: براساس دعوتي كه احمدي نژاد داشت، ميزبان رائول كاسترو -رئيس جمهور كوبا-در تهران خواهيم بود.
 



لالايي (گفت و شنود)

گفت: يك سايت ضدانقلاب و حامي سران فتنه به موسوي اعتراض كرده است كه چرا با دخالت هاي همسرش در فتنه سبز و خودنمايي هاي او مقابله نمي كند؟
گفتم: رطب خورده منع رطب چون كند؟ خود موسوي هم عاشق خودنمايي است.
گفت: اين سايت ضدانقلابي نوشته است؛ اپوزيسيون از اين كه خانم زهرا رهنورد خودش را يكي از رهبران حركت اعتراضي جا مي زند احساس شرمندگي مي كند.
گفتم: ديگ به ديگ ميگه روت سياه!
گفت: همين سايت كه قبلا به موسوي پيشنهاد كرده بود، خانم رهنورد را به خانه سالمندان بفرستد در مقاله اخير خود نوشته است بزرگترين خدمت اين پيرزن آن است كه درباره اپوزيسيون اظهارنظر نكند.
گفتم: مادربزرگي براي نوه اش لالايي مي گفت. بعد از چند دقيقه، نوه كوچولو گفت؛ خب! مادر بزرگ، حالا ديگه ساكت شو بذار بخوابم!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ هنوز كه طرح هدفمندسازي يارانه ها اجرا نشده است، قيمت بسياري از كالاها و خدمات به شدت افزايش يافته. با اين وضعيت، فشار بر قشر مستضعف جامعه روز به روز بيشتر مي شود. از آنجا كه دولت همواره در پي حمايت از اقشار كم درآمد بوده است، خواهشمند است نظارت براي كنترل قيمت ها بيشتر از گذشته شود.
بيژن بيژني
¤ به عنوان يك كارشناس مالياتي از مدير مسئول كيهان به خاطر مقاله «ايست، از بازرسي خبري نيست» كه در آن انصافاً از حقوق مردم و بيت المال دفاع شده است تقدير و تشكر مي كنم.
سروش
¤ لطفاً درباره احتمال سودجويي برخي افراد و گروهها در هنگام اجراي هدفمند كردن يارانه ها و راههاي مقابله با آن گزارشهايي چاپ كنيد.
6406---0912
¤ از دولت تقاضا مي شود با هدفمندي يارانه ها سهميه بنزين قطع نشود.
1644---0912
¤ به رغم اين كه دولت آمريكا، جنگ افروز است، متاسفانه در اكثر رسانه ها يكي از وزراي آن به عنوان وزير دفاع خوانده مي شود. اين در حالي است كه تعبير درست تر وزير جنگ است كه جا دارد از همين اصطلاح استفاده شود.
سيدعباس ديبا از كرمان
¤ اظهارات اخير آقاي احمدي مقدم در خصوص برخورد با موتورسوارهاي متخلف اميدواركننده است اما همچنان مشاهده مي شود كه عبور و مرور موتورسوارها از خطوط ويژه و پياده روها باعث زحمت و اذيت عابرين مي شود.
پيكر
¤ ما تعدادي از كاركنان شهرداري دهگلان كردستان هنوز سهام عدالت را دريافت نكرده ايم در حالي كه همه كاركنان با هم ثبت نام كرده ايم. لطفاً رسيدگي شود.
6830---0937
¤ خواهش مي كنم از مسئولان دانشگاه پيام نور علت افزايش شهريه و چند برابر شدن قيمت كتابها را سوال كنيد.
0734---0935
¤ برخلاف معلم هاي راهنمايي و دبيرستان، معلمان ابتدايي امكان استفاده از تقليل كار ندارند و به جاي آن به آن ها اضافه كاري پرداخت مي شود. اين باعث مشكل تدريس در مدارس ابتدايي شده است. لطفاً رسيدگي شود. از روزنامه كيهان هم خواهشمند است درباره تقليل كار معلمان ابتدايي و مضرات آن گزارش تهيه نمايد.
مدير يكي از مدارس ابتدايي
¤ سهام عدالت جانبازان در كرمان هنوز پرداخت نشده است.
يك جانباز از كرمان
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود علت حذف بن غيرنقدي فرهنگيان را بيان كنند.
9320---0935
¤ شهرداري منطقه 15 تهران منازلي كه در طرح ساخت اتوبان قرار دارند را زير قيمت خريداري و پول آن را در چند مرحله پرداخت مي كند كه اين وضع براي مردم چيزي جز ضرر و مستأجري درپي ندارد.
9551---0919
¤ ساكنين خيابان ايثارگران شمالي در منطقه فرحزاد بعلت اينكه بين تپه ها واقع شده نمي توانند از شبكه هاي صدا و سيما استفاده نمايند و تاكنون چندين بار با روابط عمومي هاي شبكه ها تماس گرفته شده ولي نتيجه اي حاصل نشده است از مسئولين محترم تقاضا دارم به اين مشكل رسيدگي نمايند.
نوري
¤ چرا شهرداري اسلامشهر با 7 سال سابقه شركتي ،كارگران خدماتي را به پيمانكار واگذار كرد؟ از مسئولين شهرداري اسلامشهر درخواست مي شود مشكل كارگران را حل نمايند.
8995---0935
¤ مگر شغل رانندگي آنهم با ماشين سنگين جزء مشاغل سخت نيست پس چرا بيمه ما را افزايش دادند؟ چند سال بايد بيمه پرداخت كنيم تا بازنشست شويم. مسئولين به وضعيت ما رسيدگي نمايند.
8571---0918
¤ تو را به خدا به داد درخت هايي كه شبانه در خيابان خليج فارس توسط شهرداري با بولدوزر در حال كنده شدن است برسيد.
كاوش
¤ از شهرداري كاشان خواهش مي شود فكري براي محل ساعت زدن اتوبوس هاي خط تهران- كاشان نمايد. زيرا در حال حاضر اتوبوس هاي اين خط در هنگام بازگشت از تهران، مسافت بسيار زيادي را براي ساعت زدن طي مي كنند كه هم موجب اتلاف وقت مسافران، صرف سوخت و استهلاك خودرو مي شود. پيشنهاد مي شود اين كار در عوارضي كاشان كه پليس راه نيز آنجا حضور دارد انجام شود.
معتمدالرعايا
¤ در اتوبوس هاي آزادي- تهرانسر كارت اعتباري كارايي ندارد. لطفاً رسيدگي شود.
يك شهروند
¤ از مسئولين شهر اهواز درخواست مي شود نسبت به حل مشكل كرايه كوت عبدالله مساعدت نمايند تا به قشر ضعيف اينقدر فشار وارد نشود.
والي از اهواز
¤ از وزارت رفاه و سازمان بازنشستگي درخواست مي شود نسبت به پرداخت مطالبات بازنشستگان بعد از سال 80 اقدام عاجل را معمول داشته و بيش از اين ما را در انتظار نگذارند.
7935---0912
¤ پايين آمدن حق بيمه كارگران ساختماني به بهانه سهولت در ساخت و ساز مسكن، باعث افزايش فشار به اين قشر زحمتكش مي شود. از دولت محترم خواهشمند است تجديدنظر شود.
يك كارگر از شيراز
¤ چند ماه است كه در بزرگراه يادگار امام(ره) يك پروژه در حال اجراست كه در اين بزرگراه گره ترافيكي ايجاد كرده است. از مسئولان مربوطه خواهشمند است با سرعت بيشتري اين پروژه را به پايان برسانند تا مشكلات ترافيكي تهران كمتر شود.
يك شهروند
¤ از شركت واحد اتوبوسراني مشيريه درخواست مي شود نسبت به جداسازي خانم ها و آقايان در سرويس هاي بخش خصوصي اقدام نمايند متاسفانه رانندگان هيچ عكس العملي نسبت به اين موضوع از خود نشان نمي دهند و خانم ها و آقايان به صورت مختلط سوار اتوبوس مي شوند.
شاه علي
پاسخ روابط عمومي وزارت راه و ترابري
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 17/6/89 با عنوان «جاده روستاي ده كچه را آسفالت كنيد» به آگاهي مي رساند: براساس اعلام نظر اداره كل راه و ترابري استان مركزي اختصاص اعتبارات پروژه هاي شهرستان شازند با اولويت از طريق فرمانداري آن شهرستان صورت مي پذيرد. اولويت طرح بهسازي و آسفالت راه هاي روستايي با روستاهاي بالاي 50 خانوار مي باشد، روستاي ده كچه علي آباد با بررسي هاي به عمل آمده داراي 2 خانوار سكنه مي باشد. علي ايحال در صورت تخصيص اعتبار جهت آسفالت روستاي مذكور عمليات اجرايي از سوي اداره كل راه و ترابري استان مركزي آغاز خواهد شد.
پاسخ روابط عمومي وزارت راه و ترابري
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 31/6/98 در خصوص «عدم وجود جاده مناسب در روستاي ناران از توابع بخش ساردونيه كرمان» به آگاهي مي رساند: اولويت بهسازي و آسفالت راه هاي روستايي با روستاهاي بالاي 50 خانوار مي باشد. لذا براساس بررسي هاي به عمل آمده روستاي ناران داراي 33 خانوار سكنه بوده و در سال جاري از اولويت بهسازي و آسفالت برخوردار نمي باشد، لازم به يادآوري است در صورت تكميل زيرسازي روستاي ناران تحت پروژه جوزئيه- خافكوئيه و تبديل به راه اصلي، آسفالت روستاي مذكور در سال آينده از محل اعتبارات ملي از طريق اداره كل راه و ترابري آن استان انجام خواهد شد.
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره مورخ 27/6/89 آن رسانه با عنوان «قطع برق» محدوده شهرك والفجر كوچه 1/1 كه در ستون ارتباطات مردمي درج شده است به آگاهي مي رساند:مشكل قطعي برق در محدوده مذكور بدليل بهينه سازي شبكه هوايي و جايگزين كردن كابل خود نگهدار بوده است كه در حال حاضر مشكل مرتفع و محل از جريان برق پايداري برخوردار مي باشد.»

 



سخنگوي شوراي نگهبان: حركت در چارچوب اختيارات اهميت دارد ، در راس امور بودن مهم نيست

سخنگوي شوراي نگهبان گفت: حركت در چارچوب اختيارات اهميت دارد در راس امور بودن مهم نيست.
به گزارش خبرگزاري ها، عباسعلي كدخدايي در نشست خبري خود با خبرنگاران و در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا مجلس در راس امور هست يا نه؟ گفت: در چارچوب قانون اساسي همه قواي سه گانه و ساير نهادها وظايف و اختيارات مشخصي دارند لذا اينكه بگوييم كداميك در راس امور است، فكر مي كنم مشكلي را حل نمي كند مهم اين است كه در چارچوب وظايف و اختياراتي كه قانون اساسي مشخص كرده حركت كنيم و اگر اينگونه باشد همه قوا در راس امور هستند.
وي در ادامه با اشاره به تشكيل كارگروهي براي حل اختلافات دولت و مجلس، اظهار داشت: كارگروهي كه پس از دستور رهبر انقلاب براي بررسي اختلافات دولت و مجلس تشكيل شد، تاكنون بيش از 17 جلسه داشته كه اين جلسات نيز با حضور نمايندگان دولت و مجلس و كارشناسان برگزار شده است.
كدخدايي افزود: اميدواريم كه گزارش جلسات اين كارگروه نيز هرچه زودتر آماده تا در آينده اي نزديك به محضر رهبر انقلاب ارائه شود.
سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به اينكه براي همه قوا در قانون اساسي اختياراتي لحاظ شده است، گفت: اينكه بگوييم كدام يك از قوا برتر است كه مشكلي را حل نمي كند؛ اختيارات قوا در بخش هاي مختلف مشخص است و آنها بايد با هماهنگي در جهت رشد و توسعه كشور حركت كنند.
آراء صادره در محاكم را
در بررسي صلاحيت ها
لحاظ مي كنيم
كدخدايي با اشاره به انحلال دو حزب دوم خردادي توسط دادگاه و نحوه بررسي صلاحيت اعضاي اين احزاب براي حضور در انتخابات آتي تاكيد كرد: يكي از مراجع 4 گانه اي كه مدارك آن از جهت قانوني براي شوراي نگهبان معتبر است، آراي محاكم دادگستري مي باشد لذا اگر براي كسي رايي صادر شده باشد، ما آن راي را در بررسي صلاحيت ها لحاظ خواهيم كرد.
وي در پاسخ به سوال ديگري درباره بررسي صلاحيت كانديداها گفت: آنچه كه ملاك بررسي صلاحيت ها براي شوراي نگهبان است، موارد ذكر شده در قوانين انتخابات بوده و تا آنجايي كه قوانين اجازه دهد شوراي نگهبان بررسي هاي خود را انجام خواهد داد لذا قطعا كساني كه فاقد صلاحيت باشند، شوراي نگهبان نمي تواند اجازه ورود آنها به مجلس را صادر كند البته ما تابع ملاك هاي قانوني هستيم.
سخنگوي شوراي نگهبان در ادامه با اشاره به مصوبات شورا اظهار داشت: بررسي اوليه قانون مجازات اسلامي در شوراي نگهبان به اتمام رسيده و ما مشغول بررسي پاسخ ها در اين باره هستيم البته بخشي از پاسخ ها به مجلس ارسال شده ولي در نهايت همه پاسخ ها را يكجا به مجلس ارسال خواهيم كرد.

 



وقتي سانسورچي صهيونيست پهلوي و همسر موسوي به تفاهم سبز مي رسند (خبر ويژه)

داماد سرلشكر زاهدي عامل كودتاي 28مرداد و وزير اطلاعات و جهانگردي رژيم پهلوي از مواضع منافقانه و التقاطي همسر ميرحسين موسوي تمجيد و ستايش كرد.
داريوش همايون كه به عنوان سانسورچي ارشد رژيم طاغوت و مهره مورد اعتماد شاه و دربار معروف بود، درباره اظهارات زهرا رهنورد كه تصريح كرده بود جنبش سبز مجموعه جريان هاي مذهبي(؟!) و لائيك است گفت: گفتار خانم رهنورد درست همان است كه درنظر داشتم. ايشان در يك جمله بلوغ و بالندگي جنبش سبز را گفته اند. همان راه يافتن توسعه به شعارهاي مبارزه، نشانه پيشرفت مهمي در انديشه سياسي ماست كه مي بايد سران بيروني ]اپوزيسيون[ را اندكي شرمسار كند. در گفتار خانم رهنورد جسارت موج مي زند، جسارت به معناي بيرون زدن از معمول و از عادت شده.
وي درباره نسبت اپوزيسيون خارج و جريان نفاق در داخل گفت: جريان بيروني هرچه هم درگير كار، به هر حال در بيرونند، آنها را بيش از اندازه نبايد جدي گرفت. گروهها و سازمان هاي قديمي مانند هميشه در پي يافتن نقشي براي خود هستند.
گفتني است همسر موسوي اخيرا در مصاحبه اي ضمن دفاع از گروهك تروريستي منافقين، اعدام عناصر وابسته به اين گروهك در زمان حضرت امام(ره) را مورد هجمه قرار داد.
داريوش همايون كه يكي از غارتگران ثروت هاي ملي به شمار مي رود، چندي پيش از انقلاب اسلامي به عنوان بزرگترين كابوس زندگي 85 ساله خود ياد كرد. اكنون خانم رهنورد و موسوي بايد توضيح دهند كه چه تفاهم سبزي ميان آنها با داماد صهيونيست عامل كودتاي انگليسي- آمريكايي 28 مرداد برقرار شده است.




 



بيرون آوردن خرگوش از كلاه با مساعدت موساد و پنتاگون (خبر ويژه)

محافل رسانه اي در غرب تلاش اوباما براي امنيتي كردن فضا در آمريكا و اروپا را به چالش كشيدند.
روزنامه گاردين اوباما را متهم كرد كه با مقاصد سياسي و جنگ طلبانه اقدام به بزرگ نمايي تهديدهاي امنيتي مي كند.
به نوشته روزنامه گاردين، ديپلمات هاي عالي رتبه پاكستاني و مقامات اطلاعاتي اروپا به گاردين گفته اند، هشدار تروريستي آمريكا كه اين هفته درباره توطئه هاي القاعده براي حمله به اهدافي در اروپاي غربي صادر شد، مبتني بر انگيزه سياسي بود نه اطلاعات موثق.
واجد شمس الحسن سفير پاكستان در انگليس گفت: اين هشدار نامشخص آمريكا كه با وجود مبهم بودنش ديگر كشورها از جمله انگليس و فرانسه را بر آن داشت سطح هشدار تروريستي شان را بالا ببرند، تلاشي براي توجيه روند اخير تشديد حملات آمريكا با هواپيماهاي بدون سرنشين و بالگرد به داخل پاكستان بود كه «اين كشور را به آتش كشيده است.»
وي به عنوان يك ديپلمات كهنه كار كه رابطه نزديكي با رئيس جمهور پاكستان دارد، گفت: دولت اوباما قبل از انتخابات ميان دوره اي كنگره در اين ماه كه انتظار مي رود جمهوري خواهان نتيجه خوبي كسب كنند، مسئله ترور را دستاويز سياسي كرده است.
وي همچنين معتقد است كه اين اقدام اوباما واكنش به فشارهايي است كه براي اثبات ضروري بودن راهبرد جنگي اش در افغانستان و افزايش نيروهاي آمريكايي در آن كشور كه عموم آمريكاييان از آن ناراضي اند، متحمل مي شود.
يك تحليلگر مسائل سياسي آمريكايي هم هشدار واشنگتن به اتباع خود درباره سفر به اروپا را تلاش كاخ سفيد براي بي ثبات جلوه دادن پاكستان دانسته است.
واين مدسون، تحليلگر آمريكايي در گفت وگو با پرس تي وي تصريح كرد: دولت باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا تلاش آگاهانه اي را در جهت هر چه بيشتر بي ثبات جلوه دادن پاكستان آغاز كرده است.
اين روزنامه نگار ارشد مقيم واشنگتن مي گويد، به اعتقاد من دولت اوباما و پنتاگون در اين اقدامات از مساعدت سازمان جاسوسي رژيم اسرائيل (موساد) نيز برخوردار است و آنان تلاش مي كنند تا پاكستان را يك كشور ناتوان جلوه دهند.
مدسون مي افزايد، اين بازي سياسي بسيار خطرناكي است كه دولت كاخ سفيد آغاز كرده است، اما بايد تاكيد كرد كه گردانندگان اصلي اين بازي، پنتاگون و سازمان اطلاعات و جاسوسي آمريكا، سيا هستند.
وي مي گويد: آمريكا تنها هنگامي شبه نظاميان القاعده را همچون خرگوش شعبده بازي از درون كلاه بيرون مي آورد كه بخواهد از آن براي دستيابي به مقاصد خود بهره جويي كند.
در همين حال ژنرال جيمز جي استاوريديس فرمانده نيروهاي ائتلاف ناتو در اروپا با استناد به هشدار امنيتي آمريكا گفت: اين تهديد تروريستي به خوبي مي تواند ادامه جنگ در افغانستان را توجيه كند(!)
«آنتي وار» با اشاره به سخنان اين ژنرال ارشد ناتو نوشت: اينكه تازه پس از 9 سال جنگ، استاوريديس در مقام توجيه آن برآمده است، جاي بسي تعجب دارد. واقعيت آن است كه جنگ افغانستان بدون هيچ توجيهي در حال ادامه است، بنابراين چنين شايعاتي براي مقامات ناتو غنيمت محسوب مي شوند.

 



اياد علاوي از خط قرمز آمريكا عبور نمي كند (خبر ويژه)

سخنگوي ائتلاف سكولار «العراقيه» (به رياست اياد علاوي) ضمن اذعان به هماهنگي اين جريان با آمريكا گفت: كانديداتوري نوري مالكي براي نخست وزيري عراق، مطمئناً عبور از خط قرمزهاي مورد نظر جو بايدن معاون رئيس جمهور آمريكاست.
حيدر الملا در گفت وگو با تلويزيون الشرقيه اظهار داشت: ما امروز مي گوييم اقدام مالكي، در نامزدي نخست وزيري مطمئناً عبور از خط قرمز ترسيم شده از سوي جو بايدن است و اين يعني قرار گرفتن ما در تقاطعي كه يك سوي آن آمريكا و سوي ديگر آن ايران است. اين چهره سكولار بي آن كه به وابستگي جريان متبوعش به رژيم سعودي و آمريكا اشاره كند، مدعي شد: ما طي 7 سال گذشته از ايران رنج كشيده ايم. البته طرف آمريكايي به ما گفته كه مي خواهد نقطه پاياني بر جايگاه ايران باشد.
وي در حالي كه تلويحاً از وابستگي خود به آمريكا و سعودي خبر مي داد، اضافه كرد: موضع ما در ائتلاف العراقيه، مخالفت با شركت در دولتي است كه رئيس آن نوري مالكي باشد. نوري مالكي خط قرمز اعلام شده از سوي جوبايدن را رد كرده است.

 



آنها را شما مديريت مي كنيد يا آنها شما را؟! (خبر ويژه)

روزنامه تازه تاسيس «ملت ما» (نزديك به محسن رضايي) شماري از روزنامه نگاران زنجيره اي را دعوت به همكاري كرده است.
در اين روزنامه كه با صاحب امتيازي عبدالحسين روح الاميني و مديرمسئولي اميرحسين مردي منتشر مي شود برخي همكاران نشريات و سايت هاي زنجيره اي كه در جريان فتنه سال گذشته، از فتنه گران در قالب مقاله و امضا حمايت كردند (از جمله «عليرضا-خ، سجاد-س، فروزان-الف، محمد-ب، مهناز-ش، نعمت-الف و...) همكاري دارند.
اين روزنامه اگرچه مدعي «موج» سوم است اما گارد اصلي خود را تخطئه دولت قرار داده و اين در حالي است كه كوچكترين مرزبندي با افراطيون مدعي اصلاح طلبي كه پاي فتنه و آشوب سال گذشته بودند، از خود بروز نداده است و با اين حساب معلوم نيست اين چه جريان سوئي است كه از افراطيون براي تخطئه يكجانبه دولت اصولگرا بهره مي گيرد و هيچ موضعي عليه همان افراطيون ندارد.
برخي گزارش ها حاكي از صبغه انتخاباتي روزنامه مورد اشاره است. در كنار اين روزنامه ظاهرا اصولگرا، روزنامه هاي ديگري نيز با همين پوشش فعاليت مي كنند كه از شماري از عناصر زنجيره اي دعوت به همكاري كرده اند و در اين ميان معلوم نيست مديران اين روزنامه هاي شبه اصولگرا، عناصر زنجيره اي را مديريت مي كنند يا خود توسط آنها مديريت مي شوند.
برخي از همكاران چنين نشريات و رسانه هايي پس از ارتكاب انواع خيانت ها، از كشور گريختند كه آخرين آنها احمد جلالي فراهاني همكار نشريات ايران (دوره اصلاحات)، همشهري، تهران امروز، اعتماد و خبرگزاري مهر بود.

 



آيت الله يزدي: با او ملاقات نمي كنيم پيش ما مردود است (خبر ويژه)

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: ما اصلا آقاي مشايي را قبول نداريم كه بخواهيم با او ملاقات بكنيم.
آيت الله محمد يزدي درباره اين سؤال كه آيا آقاي مشايي درخواست ملاقاتي با شما داشته، گفت: ما اصلا آقاي مشايي را قبول نداريم كه درخواست ملاقات بكند و در اين جهت آقاي احمدي نژاد درخواست كرده اند كه بگذاريد آقاي مشايي بيايد و حرف هايش را شما بشنويد و آقاي جنتي همان جا گفت يعني به ما تهمت ملاقات با فلاني بخورد؟ آقاي مشايي اين قدر پيش ما مردود است كه حاضر نيستيم با وي ملاقات كنيم و در اين جهت، خودش براي ملاقات درخواستي نداشته. معلوم است كه خود وي نيز مي فهمد؛ بالاخره يك آدمي است كه خود را رييس و همه كاره دفتر احمدي نژاد مي داند. البته مشايي آدمي است كه از پول و موقعيت استفاده مي كند و بر اين تصور است كه با اين كارها مي تواند رييس جمهوري آينده شود؛ بنده همين جا به شما مي گويم، در آينده اگر آقاي مشايي به عنوان رييس جمهوري مطرح شود، اولين تشكلي كه رسماً و صريحاً مخالفت خواهد كرد، جامعه مدرسين است و اگر بنده در قيد حيات باشم، قطعاً با اين موضوع مخالفت خواهم كرد و به هر قيمتي كه باشد موافقت نخواهيم كرد كه آقاي مشايي رييس جمهوري مملكت شود.
وي در گفت وگو با پنجره و درباره اين سؤال كه «در دوران آقاي احمدي نژاد چه نصايحي به ايشان داشته ايد؟» گفت: در حال حاضر جامعه مدرسين مؤثرترين عامل در جهت رياست جمهوري احمدي نژاد بوده و حمايت زيادي از ايشان كرده است، ولي در عين حال روي برخي از كارهاي او دست گذاشته و مي گويد كه خلاف است؛ مثلا اظهارات آقاي مشايي و پول هايي را كه آقاي مشايي دارد خرج مي كند، بارها اعضاي جامعه مدرسين ايراد گرفته اند. تأثيرهم داشته زيرا خودش را كنترل كرده است، اگر تأثير هم نداشته، اشكالي ندارد؛ ما انجام وظيفه كرده ايم.
آيت الله يزدي در اين مصاحبه همچنين درباره رابطه اش با آقاي هاشمي رفسنجاني گفت: ما رابطه مان هميشه خوب بوده، البته اختلاف هم داشتيم. در حال حاضر هم رابطه مان خوب است و اختلاف نظر هم داريم. در مجلس هم كه ايشان رئيس بود و بنده نايب رئيس، هميشه اختلاف كه داشتيم به ايشان مي گفتم اين روشنفكربازي ها اسمش اجتهاد نيست و آقاي هاشمي مي گفت مجتهدين گفته اند اجتهاد مبناي خاصي دارد.
وي درباره نقش هاشمي در انتخابات سال گذشته گفت: در جريان فتنه، سران فتنه به پشتيباني آقاي هاشمي خيلي كارها كردند و آقاي هاشمي اساساً يك نوع تفكر داشته و دارد كه هيچ ربطي به جامعه مدرسين ندارد. ايشان هيچ وقت عضو جامعه مدرسين نبوده و هميشه عضو جامعه روحانيت مبارز بوده و در آن جا نيز هميشه اين بحث ها با ايشان وجود داشته است.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم همچنين گفت: خوشبختانه مقام معظم رهبري تدبيرهاي بسيار خوبي داشتند و تبيين كردند كه حساب ايشان از سران فتنه جداست و در نهايت اين اواخر دوستان گفتند كه شما حساب تان را از فرزندان تان جدا كنيد، زيرا شما يك موقعيت و فرزندان تان موقعيت ديگري دارند.
آيت الله يزدي درباره ناطق نوري هم گفت: آقاي ناطق امروز، غير از آقاي ناطق پنج سال پيش است، مثل آقاي هاشمي كه غير از آقاي هاشمي 10 سال پيش است. الان روش آقاي ناطق را تأييد نمي كنم. زيرا بدون علت از دوستانش كناره گيري كرده، به خاطر يك سري مسائلي كه جزيي است. در نظام سياسي و زندگي نبايد به جزييات به اين اندازه توجه كرد و آن جمله معروف كه مي گويند فروعات را با اصول از هم جدا كنيد، بيشتر به همين مسئله تأكيد دارد و آن ها كه در متن جريان هستند، متوجه مي شوند كه معناي اصول و فروعات با هم چيست.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14