(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 18 مهر 1389- شماره 19760

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تلاش غرب براي كارشكني در سفر احمدي نژاد به لبنان
ولي امر مسلمين در ديدار مسئولان و كارگزاران حج تبيين فرمودند
ملت هاي مسلمان هوشيار و متحد باشند امروز جنگ احزاب است
روزنامه الجزايري: تحريم هاي غرب عليه ايران نتيجه اي نداشته است
مدير كل سياسي وزارت كشور:تحريم ها عليه ايران كمتر از 10درصد گردش مالي كشور است
تشييع پيكر شهداي سنندج بر دوش مردم قدرشناس كردستان
آغاز پرواز بيست و چهارمين پروانه فيلم كودك و نوجوان بر فراز همدان
انتقاد ايران از نقض آشكار تعهدات بين المللي توسط آمريكا و روسيه
منافقين دست به دامان شركت هاي آمريكايي و اسرائيلي شدند
راه اندازي خط هوايي همدان- مشهد
ساده سازي تعرفه هاي برق در قبوض
رئيس سازمان دامپزشكي: سالانه بيش از 2 ميليون تن گوشت در كشور توليد مي شود
معاون استاندار اصفهان: فرد ربوده شده دانشمند هسته اي نيست
نصيحت حجت الاسلام والمسلمين رحيميان به بستگان برخي از شهدا
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: رسانه هاي ايران بايد اقتدار خود را نشان دهند
امام جمعه اهل سنت اوز: فتواي اخير رهبر معظم انقلاب جان تازه اي به وحدت مسلمانان داد
 تشرف 3 هزار زائر بالاي 80 سال به حج
اخبار ادبي و هنري



مطبوعات لبناني افشا كردند
تلاش غرب براي كارشكني در سفر احمدي نژاد به لبنان

در آستانه سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان، افزون بر شانتاژهاي تبليغاتي رسانه هاي غربي و صهيونيستي درباره اين سفر، برخي منابع خبري از كارشكني هاي آمريكا و انگليس در اين خصوص خبر مي دهند.
در همين زمينه، منابع ويژه، به روزنامه السفير لبنان اعلام كردند كه «جفري فلتمن» معاون وزير خارجه آمريكا در امور خاورميانه، براي بررسي سفر رئيس جمهور ايران به لبنان، رياض و قاهره خواهد رفت.
به گزارش فارس، علاوه بر تحولات لبنان فلتمن در اين سفر درباره موضوعات سازش بين تشكيلات خودگردان و رژيم صهيونيستي و روند تشكيل دولت عراق نيز با مقامات دو كشور بحث و تبادل نظر خواهد كرد.
اين فعاليت هاي گسترده ديپلماتيك در شرايطي صورت مي گيرد كه وزارت خارجه آمريكا در جديدترين فضاسازي خود عليه سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان در بيانيه اي نسبت به سفر شهروندان خود به لبنان هشدار داده و مدعي شد كه احتمال بروز خشونت ها به صورت فوري يا غافلگيركننده وجود دارد.
البته فضاي آرام اين روزها در لبنان به حدي ملموس است كه بيانيه آمريكا نيز نتوانست آن را ناديده بگيرد و تاكيد كرد كه با وجودي كه اين روزها آرامش در لبنان حكمفرما شده، اما مقامات لبنان قادر نخواهند بود در روزهاي آينده حمايت از شهروندان يا مسافران اين كشور را تضمين كنند.
بسياري از رسانه هاي محلي آرامش موجود در فضاي كنوني لبنان و كاهش تنش هاي ميان جريان هاي سياسي را ناشي از سفر احمدي نژاد به لبنان و آماده سازي لبنان براي اين سفر مي دانند.
همچنين روزنامه لبناني النهار نوشت كه آمريكا و انگليس با پيام هاي تهديدآميز از لبنان خواسته اند در جريان سفر رئيس جمهور ايران به بيروت با اين كشور قرارداد تسليحاتي امضا نكند.
اين روزنامه نوشت: سفراي كشورهاي غربي گفتند لبنان در جايگاه عضو غيردائم شوراي امنيت نبايد قطعنامه هاي مرتبط با تحريم ايران را نقض كرده و خواسته شش كشور عضو و آژانس بين المللي انرژي اتمي را ناديده بگيرد.
محافل امنيتي رژيم صهيونيستي نيز اخيرا نوشتند محمود احمدي نژاد قصد دارد از سفر اكتبر خود به لبنان استفاده كند تا توافقنامه دفاعي ايران و لبنان را جشن بگيرد.
دبكا نوشت: اين همزمان با عمليات بزرگ مجهز كردن ارتش لبنان با تسليحات جديدي است كه براي مقابله با اسرائيل نياز دارد.
اين سايت امنيتي صهيونيستي ادامه داد: اقدام ايران در مجهز كردن ارتش لبنان تلاش ها براي يكي شدن سيستم تسليحاتي ارتش و حزب الله را تقويت خواهد كرد.
به دنبال درخواست كمك «ميشل سليمان»، رئيس جمهور لبنان از كشورهاي دوست براي مجهز كردن ارتش لبنان ايران آمادگي خود را در اين زمينه اعلام كرد.
از سوي ديگر، كانال دو تلويزيون رژيم صهيونيستي در گزارشي درباره سفر احمدي نژاد به لبنان اعتراف كرد كه سفر رئيس جمهور ايران به بيروت قبل از انجام شدن آن موفقيت آميز بوده است چون همه توجهات را بسوي خود جلب كرده است.
در همين حال، برغم اين كارشكني ها درباره سفر احمدي نژاد، به گزارش پايگاه خبري النشره لبنان، علامه نابلسي رئيس هيئت علماي جبل عامل لبنان، سفر رئيس جمهور كشورمان به بيروت را نويدبخش خير و بركت و حمايت از اتحاد لبناني ها دانست.

 



ولي امر مسلمين در ديدار مسئولان و كارگزاران حج تبيين فرمودند
ملت هاي مسلمان هوشيار و متحد باشند امروز جنگ احزاب است

ولي امر مسلمين جهان با اشاره به اهميت والاي حج تأكيد كردند تجلي وحدت و عظمت امت اسلامي در حج، مي تواند روحيه دشمنان اسلام را در هم بشكند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي در ديدار مسئولان و كارگزاران حج تأكيد كردند: رفتار حجاج ايراني بايد مظهر همه ابعاد و تكاليف فردي- معنوي- عبادي- اجتماعي و سياسي «فريضه عظيم و افتخارانگيز حج» باشد. رهبر انقلاب در اين ديدار كه صبح ديروز انجام شد حج سالم و كامل را چشمه جوشاني براي بهره مندي امت اسلام و جامعه بشري خواندند و افزودند: با توجه به مشكلات و دردهاي دروني امت اسلام و واقعيات جامعه بين المللي، برگزاري كامل و صحيح حج، از هر زمان ديگري مهمتر و ضروري تر است.
ايشان با يادآوري تلاش مستمر دشمنان اسلام براي ايجاد احساس حقارت، انفعال و نااميدي دروني ملتهاي مسلمان، افزودند: حركت عظيم، دستجمعي، صحيح و مسئولانه امت اسلامي در حج، مي تواند احساس عزت، اقتدار و اميد را به دنياي اسلامي بازگرداند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، با اشاره به صف آرايي فرقه هاي مختلف «ضداسلامي و ضد حقيقت» در مقابل دين مبين اسلام افزودند: شرايط كنوني مانند جنگ احزاب است و تجلي وحدت و عظمت امت اسلامي در حج، مي تواند روحيه جبهه دشمنان اسلام را درهم بشكند.
رهبر انقلاب اسلامي، تلاش بي وقفه و برنامه ريزي شده سلطه گران را براي پيدا كردن نقاط ضعف و نفوذ در دنياي اسلام، خاطرنشان كردند و افزودند: آنها، به دقت به دنبال برجسته كردن نقاط اختلاف امت اسلامي هستند و «حج وحدت بخش مسلمانان»، اين تلاشها را ناكام خواهد گذاشت.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، وحدت را نياز بسيار جدي دنياي اسلام برشمردند و افزودند: عوامل صهيونيستي و آمريكايي، در كمين نشسته اند تا هرگاه مسلمانان به يكديگر نزديك شدند آنها را به بهانه هاي مختلف «مذهبي، قومي، تعصبات فرقه اي و بهانه هاي ديگر»، به جان يكديگر بياندازند.
رهبر انقلاب اسلامي، علني شدن دشمني دستگاه استكبار با اسلام را عاملي براي هوشياري دنياي اسلام خواندند و هشدار دادند: ملتها و دولتهاي اسلامي متوجه و مراقب شيطنت ها و توطئه هاي تفرقه افكنانه دشمنان باشند چرا كه در غير اين صورت، اسلام از دشمنان مستكبر ضربه خواهد خورد.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، تقويت گرايشهاي انحرافي و افراطي نظير قرامطه گري و ناصبي گري را در ميان شيعه و سني، از جمله روشهاي دشمنان امت اسلامي براي ايجاد تفرقه و اختلاف دانستند و تأكيد كردند: ملتها و دولتهاي اسلامي با هوشياري، نياز عميق دنياي اسلام را به تفاهم، همدردي و همكاري دريابند و به لوازم «وحدت» پايبند و وفادار باشند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در تشريح ظرفيت عميق حج براي گفتگو و تفاهم درباره مسائل مهم دنياي اسلام از جمله مسئله فلسطين افزودند: صهيونيزم به عنوان يك حزب سياسي كه حتي مورد تبري و نفرت يهوديان است، بيش از 60 سال است سرزمين اسلامي فلسطين و قبله اول مسلمانان را غصب كرده و هر روز جنايت مي آفريند اما اكثر دولتهاي اسلامي در قبال فرياد دادخواهي و كمك مسلمانان فلسطين ساكتند كه حركت عظيم حج مي تواند در ريشه يابي اين انفعال و اختلاف، و ايجاد حمايت يكپارچه مسلمانان از ملت فلسطين، كاملا مؤثر باشد.
رهبر انقلاب اسلامي با انتقاد از فشارها و تضييقاتي كه عده اي براي زيارت و عبادات زائران ايراني در مكه و مدينه ايجاد مي كنند افزودند: از اين طرف هم عده اي به صورت عكس العملي، كارهايي ناصحيح انجام مي دهند اما اين فشارها و اين عكس العملها، مخالف فلسفه و مصلحت حج است.
ايشان، حج زائران ايراني را در مقايسه با 30 سال قبل، بسيار غني و پربارتر خواندند و در عين حال افزودند: اين تحولات كافي نيست و بايد به گونه اي عمل كرد كه رفتار هر حاجي ايراني، نشان دهنده رفتار صحيح «فردي- عبادي، اجتماعي و سياسي» حج و مظهر همدلي و وحدت امت اسلامي باشد.
رهبر انقلاب اسلامي به عنوان يكي از ابعاد اجتماعي- سياسي حج، به ضرورت كمك مسلمانان جهان به سيل زدگان پاكستان پرداختند و افزودند: مردم و دولت ايران به همسايگان پاكستاني كمكهايي كرده اند كه خداوند پاداش خير خواهد داد اما اين كمكها كافي نيست و زائران ايراني مي توانند با كاهش هزينه هاي غيرلازم حج، از برادران و خواهران سيل زده پاكستاني، غمگساري كنند و با حرف و عمل، حجاج ديگر كشورها را نيز به ياري اين مردم رنجديده دعوت كنند.
ايشان در بخش ديگري از سخنانشان برنامه ها و تدابير مسئولان بعثه و سازمان حج و زيارت را براي برگزاري صحيح و كامل حج، مفيد و بسيار ضروري دانستند و مسئولان و دست اندركاران حج را به اهتمام كامل براي اجراي اين برنامه ها، جمع بندي دقيق نقاط قوت و ضعف و تقويت بيشتر برنامه ها و طرحها توصيه كردند.
در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني ضمن بيان گزارشي از طرحها و اقدامات انجام شده گفت: توجه جدي به آموزش زائران و كارگزاران، گسترش آموزش مجازي حج، تصويب رشته كارشناسي تبليغ حج، توسعه همكاريهاي بين المللي با ديگر كشورها، توجه جدي به امر پژوهش و تلاش براي تأليف دائره المعارف جامع حج از جمله طرحها و اقدامات صورت گرفته در بعثه است.
آقاي حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هم اعلام كرد: خدمات برگزاري مراسم باشكوه حج به خوبي آماده شد، و دستگاههاي مسئول با هماهنگي و همكاري، آماده برپايي حج ابراهيمي هستند.
همچنين آقاي ليالي رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به هماهنگي كامل بعثه و سازمان حج و زيارت براي برگزاري كنگره عظيم حج گفت: تعامل با دستگاههاي مختلف، جلوگيري از اسراف، استفاده از محصولات داخلي براي تأمين تداركات حجاج و استفاده از نظام پيشنهادات و ارزيابي مستمر عملكرد كارگزاران در دستور كار سازمان حج و زيارت قرار دارد.

 



روزنامه الجزايري: تحريم هاي غرب عليه ايران نتيجه اي نداشته است

يك روزنامه الجزايري، طي گزارشي بر ناكارآمدي تحريم هاي غرب بر ضد ايران تأكيد كرد.
پـايگاه اطلاع رساني روزنامه الجزايري «ليبرته الژري» با اشاره به اينكه ايران با مقاومت در برابر فشارها براي بي اثر كردن تحريم هاي غرب تلاش مي كند، نوشت: به نظر مي رسد تحريم هاي اعمال شده غرب عليه ايران تاكنون نتيجه پيش بيني شده را به همراه نداشته است.
به گزارش ايرنا، اين روزنامه الجزايري نوشت: ايران برغم تحريم ها به توسعه برنامه هسته اي خود كه همواره آن را صلح آميز معرفي مي كند ادامه مي دهد. اين درحالي است كه كشورهاي غربي و در رأس آن آمريكا، بدون هيچ دليل قانع كننده اي هدف برنامه هسته اي ايران را نظامي خوانده و با آن مخالفت مي كنند.
اين گزارش مي افزايد: برغم اعمال شش مرحله تحريم مصوب شوراي امنيت سازمان ملل بر ايران از سال 2006ميلادي تاكنون و نيز تحريم هايي كه به صورت يك جانبه توسط برخي از اتحاديه ها و كشورها همچون آمريكا، اتحاديه اروپا، استراليا، كانادا، ژاپن و كره جنوبي بر اين كشور اعمال شد، ايران همچنان بر اين مسئله كه اين تحريم ها تأثيري نداشته اند، تأكيد كرده و همواره از توليد يك محصول كه در جريان اعمال تحريم از آن محروم شده است و يا خودكفايي در توليد محصول ديگري، خبر مي دهد. اين روزنامه در ادامه گزارش خود آورد: هر بار، ممنوع شدن صادرات يك محصول به ايران موجب توليد و يا ساخت همان محصول در ايران مي شود، حتي در مورد سامانه ضد موشكي «اس-300» روسي نيز وضع به همين منوال بود و با انتشار خبر ممنوعيت تحويل آن به ايران، اين كشور ساخت جايگزين آن را وعده داد. همچنان كه با متوقف شدن پخش برنامه هاي شبكه «العالم» بر روي ماهواره «نيل ست»، ايران اعلام كرد كه در آينده اي نزديك با راه اندازي ماهواره اي، پخش برنامه هاي اين شبكه از سر گرفته مي شود.
انرژي هسته اي حق ايران است
در همين ارتباط، نماينده كويت در سازمان ملل با انتقاد از برنامه اتمي رژيم صهيونيستي تأكيد كرد كه انرژي هسته اي حق همه كشورها از جمله ايران است.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه كويتي القبس «محمد المطيري» با بيان اينكه حتي پژوهش هاي علمي در اين خصوص نيز حق همه است، به همكاري ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي اشاره و تأكيد كرد كه مشكلات بايد از راه گفت وگو و مذاكره حل شود.
المطيري به موضوع نگراني هايي كه درباره برنامه اتمي رژيم صهيونيستي وجود دارد نيز اشاره و تأكيد كرد كه اين رژيم بايد به معاهده منع گسترش سلاح هاي اتمي بپيوندد.
اين مسئول كويتي تصريح كرد كه تنها رژيم صهيونيستي است كه در منطقه به اين معاهده نپيوسته و تنها رژيمي است كه سلاح اتمي در اختيار دارد و اين برخلاف قوانين بين المللي است.
وي همچنين تأكيد كرد كه رژيم صهيونيستي هر چه زودتر بايد تأسيسات اتمي خود را تحت نظارت آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار بدهد.

 



مدير كل سياسي وزارت كشور:تحريم ها عليه ايران كمتر از 10درصد گردش مالي كشور است

مدير كل سياسي وزارت كشور تحريم ها عليه كشورمان را شامل كمتر از 10درصد گردش مالي كشور دانست.
محمود عباس زاده مشگيني كه در كنگره سراسري كانون دانشگاهيان ايران اسلامي سخن مي گفت تصريح كرد: كشور ما به لحاظ عيني در بهترين شرايط اقتصادي و سياسي ممكن قرار دارد و بعد از انقلاب براي اولين بار است كه در حوزه اقتصاد نرخ تورم به رقم 89. مي رسد.
وي نمونه ديگر موفقيت اقتصادي را در عرصه بنزين دانست كه كشور توانست در عرض چند ماه از يك واردكننده به كشور صادركننده تبديل شود.
عباس زاده مشگيني، واقعيت تحريم ها را برخلاف تصوير ايجاد شده در غرب عنوان كرد و گفت: گردش مالي اقتصاد ايران 700 الي 800 ميليارد دلار است در حالي كه كل كالاهاي مورد نياز داخلي كه به نوعي با بحث تحريم ها مرتبط است بين 30 الي 40 ميليارد دلار است كه اين ميزان كمتر از 10درصد گردش مالي كشور است.
وي تاكيد كرد: در خاورميانه هيچ ثباتي و تعادلي بدون محاسبه قدرت و تدبير ملت ايران ايجاد نمي شود.
مشگيني در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به آخرين راهبرد ملي آمريكا گفت: به طور قطع، آمريكا به هيچ وجه راهبردهاي اصلي خود را منتشر نمي كند ولي سندي كه به عنوان راهبرد امنيت ملي ايالات متحده آمريكا منتشر كرده به نوعي گفت وگو و ادبيات اين كشور با جامعه جهاني است.
مدير كل سياسي وزارت كشور درخصوص اين راهبرد، گفت: در اين راهبرد 60 صفحه اي در حدود 50 مورد عبارت رهبري آمريكا مورد تاكيد قرار گرفته است.
وي با اشاره به اينكه در اين سند آمريكا داراي مولفه هايي است، اظهار داشت: اولين شاخص از مولفه هاي رهبري آمريكا، منافع آمريكا است و در آن از تنها مجموعه اي كه با عنوان دوست ياد شده رژيم صهيونيستي است و در اين سند، كاخ سفيد هم پيمانان اروپايي خود را نيز فراموش كرده است.
مشگيني با اشاره به اينكه در اين سند آن كشورهايي كه با آمريكا هستند حق مطلق و كشورهايي كه با آمريكا نيستند باطل اند، ادامه داد: اين تعريف، فاشيستي ترين تعريف ازسياست است كه به شكلي بي شرمانه به همه ملت هاي دنيا توهين شده است.

 



تشييع پيكر شهداي سنندج بر دوش مردم قدرشناس كردستان

سنندج - خبرنگار كيهان:
پيكر مطهر پنج شهيد عمليات تروريستي عصر پنجشنبه سنندج در ميان حزن و اندوه مردم انقلابي و ولايتمدار اين شهر تشييع شد.
پيكر مطهر اين پنج شهيد عزيز بر روي دستان مردم شريف و شهيد پرور كردستان از مقابل مسجد جامعه سنندج تا ميدان انقلاب تشييع شد.
در اين مراسم امام جمعه موقت سنندج طي سخناني گفت: استكبار جهاني بداند هر قطره خوني كه از شهيد بر روي زمين ريخته شود در راه تثبيت قرآن، اسلام و انقلاب است.
ماموستا محمدامين راستي افزود: دست جنايتكار استكبار و صهيونيسم اين بار از آستين مزدورانش بيرون آمد و با به رگبار بستن مردم كردستان كه در ميدان آزادي سنندج در حال تردد بودند، مردم را به خاك و خون كشيدند.
وي تصريح كرد: ايادي استكبار با اين حركت ناجوانمردانه خود مي خواهند كه مابين كرد و فارس و شيعه و سني اختلاف ايجاد كنند اما كور خوانده اند زيرا مردم متدين و انقلابي كردستان و بلكه تمام مسلمانان جهان به دين خود ايمان و باور دارند و استكبار جهاني و منافقين بدانند كه در همه جهان و بويژه در جهان اسلام سيلي محكمي از مسلمانان خورده و رو به شكست و اضمحلال هستند.
امام جمعه موقت سنندج گفت: من به عنوان يك برادر كرد از تمام مسلمانان و بويژه هموطنان مي خواهم اتحاد و يكپارچگي خود را حفظ كنند زيرا استكبار جهاني و صهيونيسم مي خواهند با ايجاد تفرقه در ميان مسلمانان به اهداف شوم خود برسند.
ماموستا راستي اظهار داشت تا زماني كه ما اتحاد و يكپارچگي خود را حفظ كرده و در پشت سر رهبر عزيزمان كه پاسدار قرآن و شريعت اسلام هستند بايستيم شكست به ما روي نخواهد آورد.
در پايان پيكر مطهر شهيد علي محمدي به روستاي حسن آباد سنندج و پيكر مطهر شهيدان مصطفي كرامتي، احمد جعفري هاشمي به نهاوند، فرزاد غمخوار حلقه سري به رشت و شهرام نصراللهي به قروه جهت خاكسپاري انتقال داده شد.
هلاكت 2 تروريست
دو عامل اصلي عمليات تروريستي سنندج در درگيري با ماموران امنيتي و انتظامي به هلاكت رسيدند.
رئيس شوراي اطلاع رساني استان كردستان جمعه شب به خبرنگار ايرنا گفت: اين دو نفر پس از ارتكاب جنايت از محل گريخته بودند كه با پيگيري هاي امنيتي و انتظامي به دام افتادند كه در درگيري به هلاكت رسيدند.
«ايرج حسن زاده» از تحت تعقيب بودن ديگر عوامل اين عمليات تروريستي خبر داد و اظهار داشت: با سرعت و انسجام لازم انتظار مردم را كه همان دستگيري و مجازات عاملان پنهان و آشكار اين جنايت است، پاسخ خواهيم داد.
ساعت 17و10 دقيقه پنجشنبه دو فرد مسلح به سلاح كلاشينكف با تيراندازي به سمت ايستگاه راهنمايي و رانندگي مستقر درميدان آزادي سنندج و خودروي نيروي انتظامي متوقف در كنار آن، پنج تن را به شهادت رسانده و 10 تن ديگر را زخمي كردند.

 



آغاز پرواز بيست و چهارمين پروانه فيلم كودك و نوجوان بر فراز همدان

همدان-خبرنگاركيهان
با برگزاري مراسم باشكوهي، بيست و چهارمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان در همدان آغاز شد.
در اين مراسم كه با حضور گسترده و شادمانه كودكان و نوجوانان و خانواده هاي همداني و مهمانان در ورزشگاه شهداي قدس همدان برگزار شد، سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: ظرافت هاي كودكانه بايد در آثار مخصوص كودكان و نوجوانان مورد توجه قرار بگيرد چرا كه كودكان توان نقد را ندارند و با روحيه پاك و حسن ظن خود از اين فيلم ها تاثير مي پذيرند.
وي افزود: براي رشد كمي و كيفي سينماي كودك، معاونت سينمايي بايد حمايت لازم را از آثار كودكان و نوجوانان اعم از فيلم هاي در حال ساخت و يا در دست اكران، انجام بدهد.
وي ادامه داد: از ديگر مسئولان انتظار كمك براي اكران فيلم هاي كودك و نوجوان را داريم كه به ويژه وزارت آموزش و پرورش مي تواند در اين زمينه ياري رسان باشد.
دكتر حسيني ضمن تشكر از همه هنرمندان و فيلمسازاني كه براي كودكان و نوجوانان تلاش مي كنند يادآور شد: كار اين افراد در عرصه كودك و نوجوان بسيار تاثيرگذار است و بايد توجه خاصي به آن شود.
جواد شمقدري معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز با اشاره به برگزاري بسيار خوب مراسم افتتاحيه جشنواره فيلم كودك و نوجوان در همدان، گفت: برخي كه معتقدند سينماي ايران مرده است، كافي است تا اين استقبال با شكوه از افتتاح جشنواره كودك را در همدان ببينند چرا كه پيام اين استقبال اين است كه سينماي ايران زنده است.
وي برپايي اين جشنواره را اتفاق خوبي دانست كه بايد نهايت استفاده در عرصه فرهنگ و هنر از آن بشود، يادآور شد: تمام فرزندان ايران مشتاق ديدن فيلم هاي زيبا و پرنشاط كودك و نوجوان هستند و لذا فيلمسازان ما كافي است به قشر كودك و نوجوان توجه كنند و مطمئن باشند كه اين نسل پرنشاط و جوان ايراني هرگز سالن هاي سينما را خالي نمي گذارند.
شمقدري خاطر نشان ساخت: البته اين گونه فيلم ها بايد متناسب با دنياي كودكان و براي بچه ها و خانواده ها قابل درك باشد.
وي با بيان اينكه امسال توليد فيلم هاي كودك و نوجوان را در مراحل ساخت و دريافت پروانه افزايش مي دهيم، اعلام كرد: در سال هاي آينده معاونت سينمايي با همكاري همه فيلمسازان، سينماي كودك و نوجوان را گسترش مي دهد تا سينماي مخصوص اين قشر داشته باشيم.
كرم رضا پيريايي استاندار همدان نيز در اين مراسم، برنامه هايي مانند جشنواره فيلم كودك را به مثابه فرصتي براي توليد فكر، هنر و انديشه و ايجاد خلاقيت برشمرد و گفت: همدان امروز با برگزاري جشنواره هاي فرهنگي به يك نمونه در سطح كشور تبديل شده است.
وي افزود: جشنواره هاي ما مردمي هستند و حضور مردم باعث مي شود كه مسئولان نيز با تلاش بيشتر در اين عرصه ها گام بردارند.
در ادامه پيام سيدمسعود احمديان دبير بيست و چهارمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان توسط ترلان پروانه بازيگر نوجوان سينما قرائت شد. در اين پيام آمده بود: «خيلي از بچه ها مي گويند كه ما بزرگترها معمولا فراموشكاريم. به فرض كه درست بگويند. اما هرچه را فراموش كنيم، ذوق و شوق خالصانه شما را در مورد برگزاري جشنواره فيلم فراموش نمي كنيم. آن هم در همدان عزيز در ميان همداني هاي نازنين.... نداي حقانيت همدان در برپايي بيست و چهارمين جشنواره، الوند كهن را نيز تسخير كرده است».
در اين مراسم از چهار پيشكسوت عرصه سينما، مرحوم محمدباقر آشتياني (تهيه كننده سينما)، اكبر عبدي(بازيگر)، عليرضا خمسه(بازيگر) و مرتضي احمدي( پيشكسوت بازيگري) با لحاظ منشأ اثر بودن در شكل گيري آثار ارزشمند در حوزه كودك و نوجوان تجليل شد.
همچنين برگزيدگان بخش مسابقه فيلم نامه نويسي در مراسم افتتاحيه شامل ميثم صابري براي فيلم نامه پويانمايي «حسني و گاوش»، رحيم الله عليزاده براي فيلم نامه كوتاه «خالد»، مهتاب صداقت براي فيلم نامه بلند «يك بعدازظهر تابستاني» معرفي شده و ديپلم افتخار دريافت كردند و پروانه زرين اين بخش به فريدون دانشمند براي فيلم نامه بلند «شيراش ونداك» تعلق گرفت.
يادآوري مي شود بيست و چهارمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان 16 مهرماه در همدان آغاز شده و تا 20 مهر ادامه دارد.
در حاشيه مراسم افتتاحيه
¤ دكوربندي باشكوه و زيباي مراسم افتتاحيه جشنواره فيلم كودك و نوجوان همدان جلوه خاصي به آن داده بود و تمايز آشكاري با دوره هاي قبلي داشت.
¤ اجراي مراسم را آزاده نامداري مجري خوب تلويزيون برعهده داشت اما ناآشنايي وي با فضاي اجراهاي كودكانه، در برخي مواقع مشهود بود.
¤ باز هم ناهماهنگي و ازدحام در جلوي درب هاي ورودي محل برگزاري مراسم افتتاحيه جشنواره مشكل ساز شد كه از جمله اختلاط آقايان و خانم ها، گير كردن بچه ها در ميان ازدحام بزرگسالان، درگيريهاي لفظي برخي عوامل انتظامات با مردم و يا حاضران با يكديگر از پيامدهاي اين ناهماهنگي بود.
¤ كارتهاي دعوت مراسم افتتاحيه به وفور در دست بعضي از حاضران ديده مي شد كه پارتي بازي حتي در توزيع كارت را در ذهن تداعي مي كرد.
¤بازهم خبرنگاران براي حضور بموقع و نگارش خبر با مشكل مواجه شدند و علي رغم صدور كارت مخصوص خبرنگاري، اين كارتها هيچ كاربردي نداشت و ضمناً از صدور كارت دعوت ويژه براي آنها نيز خودداري شده بود.
¤ حضور عموپورنگ و اميرمحمد از اواسط برنامه افتتاحيه، فضاي شاد و كودكانه اي به مراسم داد و خاتمه برنامه هاي جدي از جمله سخنراني ها و تجليل ها و تقدير و تشكرها را اعلام كرد.
¤ آتش بازي در دو نوبت و هوا كردن انبوهي از بادكنك توسط كودكان بر شادماني كودكان و خانواده هاي حاضر در مراسم افزود.

 



انتقاد ايران از نقض آشكار تعهدات بين المللي توسط آمريكا و روسيه

نماينده كشورمان در سازمان منع سلاح هاي شيميايي از آمريكا و روسيه به دليل نقض آشكار تعهدات بين المللي و عدم انهدام سلاح هاي شيميايي خود در مدت مشخص شده انتقاد كرد.
كاظم غريب آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در هلند و نماينده كشورمان نزد سازمان منع سلاح هاي شيميايي، در شصت و دومين نشست شوراي اجرايي اين سازمان، با انتقاد شديد از آمريكا و روسيه به دليل اعلام رسمي اين دو كشور مبني بر اين كه نخواهند توانست تمام سلاح هاي شيميايي خود را ظرف ضرب الاجل نهايي امحاء سلاح هاي شيميايي كه طبق كنوانسيون سلاح هاي شيميايي در تاريخ 29 آوريل 2012 به پايان مي رسد نابود سازند، عدم رعايت اين ضرب الاجل را نقض آشكار تعهدات بين المللي اين كشورها برشمرد.
سفير كشورمان گفت: در حالي كه هدف اصلي كنوانسيون منع سلاح هاي شيميايي خلع سلاح است چگونه مي توان انتظار داشت كه با عدم انهدام تمامي ذخاير سلاح هاي شيميايي كه ماهيت وجودي چنين كنوانسيوني را شكل مي بخشد، تماميت و اعتبار كنوانسيون حفظ شود و اجراي ساير مفاد معاهده با ابهام مواجه نشود؟ آن چيزي كه مايه نگراني بيشتر است، اين است كه تلاش هايي در حال انجام است كه بحث امحاء و ضرب الاجل نهايي را كه همان خلع سلاح شيميايي است به حاشيه برده و در عوض، بر موضوعات ديگري مانند عدم اشاعه تمركز كنند كه هر چند به نوع خود از اهميت برخوردار است، اما تا زماني كه الزامات آن يعني ايجاد شرايطي كه تمامي محدوديت هاي غيرقانوني بر سر راه تجارت مواد و فناوري و تجهيزات شيميايي براي مقاصد صلح آميز برداشته شود و همچنين ارائه تضمين هاي لازم كه چنين ابتكاراتي موانع بيشتري در اين خصوص ايجاد نخواهد كرد فراهم نشود، يك انحراف اساسي از اهداف اصولي كنوانسيون خواهد بود.
وي با اشاره به اين كه فلسفه وجودي كنوانسيون سلاح هاي شيميايي و تشكيل سازمان منع سلاح هاي شيميايي وجود كساني است كه قرباني اين گونه سلاح ها شده اند، از اين كه نگاه كنوانسيون به قربانيان آينده سلاح هاي شيميايي است انتقاد و بار ديگر درخواست كرد براي گراميداشت قربانيان سلاح هاي شيميايي كشورمان از جمله مردم بي دفاع سردشت، اقدام ملموسي از سوي سازمان انجام شود.
در اين راستا، سفير كشورمان در هلند همچنين رسما از دبيرخانه سازمان منع سلاح هاي شيميايي درخواست كرد كه نام 15 كشوري را كه به تسليح شيميايي عراق كمك كردند، افشا كند.

 



براي ممانعت از فرار ناراضيان
منافقين دست به دامان شركت هاي آمريكايي و اسرائيلي شدند

فرارهاي سريالي نيروهاي ناراضي گروهك منافقين از پادگان اشرف موجب شده تا سران منافقين دست به دامان شركت هاي امنيتي آمريكايي و اسرائيلي شوند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان در آخرين مورد از سريال فرارهاي افراد ناراضي از پادگان اشرف، بامداد دهم مهر دو تن از نيروهاي ناراضي از اين اردوگاه فرار كرده و خود را به خانواده هاي ناراضي نيروهاي حاضر در پادگان اشرف واقع در پشت درب هاي اردوگاه اشرف رساندند.
بنابر همين گزارش چندي پيش و پس از عدم توانايي نگهبانان مرد براي جلوگيري از فرار نيروهاي ناراضي، گشت هاي شبانه و كنترل مسيرهاي منتهي به خارج از پادگان به زنان سپرده شده بود كه با عدم توانايي آنها در جلوگيري از فرار نيروهاي ناراضي، قرار است اين مسئوليت به شركت هاي آمريكايي و اسرائيلي سپرده شود.
خبرهاي رسيده از داخل پادگان اشرف حاكي است كه سران گروهك منافقين عقد قرارداد با شركت آمريكايي «بلك واتر» براي جلوگيري از فرار افراد و برقراري اقدامات شديد كنترلي در سطح پادگان را در دستور كار قرار داده اند. آخرين نفراتي كه تا به حال از پادگان اشرف گريخته اند اعلام كردند كه سران منافقين در داخل اين پادگان شرايطي براي افراد ايجاد كرده اند كه فرار را چه به لحاظ ذهني و چه به لحاظ عيني فوق العاده مشكل كرده و حتي زنان را از تجاوز و خيلي چيزهاي ديگر ترسانده اند و به همين دليل فرار به لحاظ ذهني براي زنان اين فرقه بسيار مشكل تر است.
گفته مي شود برخي اوقات افراد يادداشت هايي حاوي شعارهايي عليه مسعود رجوي در گوشه و كنار پادگان مي گذارند كه هر كس مي خواند در همانجا براي ديدن ديگران باقي مي گذارد ضمن اينكه براي عدم فرار نيروها، هر روز براي افراد نشست مي گذارند و تعهد مي گيرند و مدام نفرات را تحت شديدترين فشارهاي رواني قرار مي دهند تا مطمئن شوند كسي فرار نمي كند و حتي موقع دستشويي رفتن هم براي افراد مراقب مي گذارند.

 



مدير فرودگاه همدان خبر داد
راه اندازي خط هوايي همدان- مشهد

همدان- خبرنگار كيهان:
مدير فرودگاه همدان از پروازهاي مسير همدان- مشهد و بالعكس از اين فرودگاه خبر داد.
«علي كيخايي» در اين زمينه گفت، در آستانه ولادت با سعادت حضرت علي بن موسي الرضا(ع) پروازهاي مشهد- همدان- مشهد برقرار شده و از 25 مهرماه جاري اين پروازها شروع مي شود.
وي افزود: اين پروازها روزهاي يكشنبه و چهارشنبه هر هفته از همدان به مقصد مشهد و نيز مسير برگشت انجام خواهد شد.
وي ادامه داد: علاوه بر پروازهاي مسير تهران و مشهد، فرودگاه همدان، براي برقراري پروازهاي حج تمتع در سال جاري نيز آمادگي دارد و اطلاعيه پذيرش پروازها را برابر با رويه مقررات بين المللي به همه نقاط جهان مخابره كرده است.
كيخايي گفت: در صورت برنامه ريزي لازم از سوي سازمان حج و زيارت كشور، امسال براي نخستين بار فرودگاه همدان، ميزبان زائران بيت الله الحرام براي حج تمتع خواهد بود.

 



وزير نيرو خبر داد
ساده سازي تعرفه هاي برق در قبوض

صنعت برق بعد از دستور رئيس جمهوري، مشغول بازنگري در تعرفه هاي برق و تغيير در پلكان مصرف است تا به نوعي بتواند تعرفه هاي برق را براي اجرا بعد از آغاز هدفمند كردن يارانه ها، ساده سازي كند.
وزير نيرو افزود: ساده سازي تعرفه هاي برق در دستور كار وزارت نيرو قرار گرفته است تا مردم به راحتي تشخيص دهند كه با توجه به نوع مصرفي كه انجام داده اند، قيمت برق آنها چگونه محاسبه شده است.
وي ابراز اميدواري كرد با توجه به اقدامات وزارت نيرو كه در ستاد تحول اقتصادي نيز مورد بررسي و تصويب قرار خواهد گرفت، شفاف سازي قبوض آب و برق صورت گيرد و مردم به راحتي بتوانند قبض برق خود را محاسبه كنند.
به گفته نامجو، در زمان اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها، مردم مي توانند با مديريت كردن مصرف برق و كشاندن مصارف خود به پله هاي پايين تر، از صندوق هدفمندي يارانه ها بهره مندي بيشتري داشته باشند و به اقتصاد خانواده خود كمك كنند.
وزير نيرو گفت: طرحي در برنامه پنجم توسعه در حال تدوين است كه بعد از آماده سازي به وزارت نيرو ابلاغ مي شود و در آنجا پيش بيني شده تا پايان برنامه راندمان نيروگاههاي كشور به 45 درصد برسد.
نامجو ادامه داد: در حال حاضر راندمان نيروگاه ها حدود 38 درصد است كه براساس برنامه پنجم توسعه بايد به 45 درصد برسد و رسيدن به اين 45 درصد حجم زيادي ازكار و برنامه را به وزارت نيرو تحميل مي كند كه بايد براي آن برنامه ريزي كنيم.

 



رئيس سازمان دامپزشكي: سالانه بيش از 2 ميليون تن گوشت در كشور توليد مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان دامپزشكي كشور گفت: سالانه بيش از
5/2 ميليون تن گوشت در كشور توليد مي شود.
محسن دستور در تبريز افزود: سالانه يك ميليون و 600 هزار تن گوشت سفيد و يك ميليون تن گوشت قرمز در كشور توليد مي شود.
وي از توليد سالانه 10 ميليون تن شير نيز خبر داد و گفت: بخش خصوصي بيش از 200 آزمايشگاه در سطح كشور تاسيس و راه اندازي كرده و هم اكنون 220 كشتارگاه صنعتي طيور و 50 كشتارگاه صنعتي دام، وجود دارد.
وي خواستار تغييراتي در قانون جامع دامپزشكي كشور شد و در توضيح بيشتر اظهار داشت: در اجراي پاره اي از برنامه ها گاه خلأهاي قانوني بوجود مي آيد كه احساس مي شود برخي تغييرات در اين قانون لازم است.

 



معاون استاندار اصفهان: فرد ربوده شده دانشمند هسته اي نيست

معاون سياسي امنيتي استاندار اصفهان گفت: فردي كه در اصفهان ربوده شده دانشمند هسته اي نيست بلكه يك كارگر نيروگاه هسته اي بوده كه چهار سال پيش ارتباطش را با سازمان انرژي هسته اي قطع كرده است.
محمد مهدي اسماعيلي در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با ربوده شدن يك فرد در اصفهان توسط گروهك جندالشيطان اظهار داشت: اين فرد كه نامش اميرحسين شيراني است پيش از اين يكي از كارگران سازمان انرژي هسته اي بوده و از حدود چهار سال قبل نيز ارتباطش را با سازمان انرژي هسته اي قطع كرده است.
وي افزود: اين فرد با ارتباطاتي كه در مورد بحث قاچاق در مرزها داشته با اين گروه مشكل پيدا كرده و ربايش وي ارتباطي با مسئله هسته اي ايران ندارد.
وي افزود: اقدام اين گروهك در ربايش يك فرد كه در سال هاي گذشته كارگر سازمان انرژي هسته اي بوده تنها براي ابراز وجود صورت گرفته چرا كه اين گروه بر اثر ضربات سنگيني كه از نيروهاي امنيتي دريافت كرده همانند يك گروه رو به موت است كه آخرين تلاش هاي خود را براي زنده ماندن انجام مي دهد.
معاون سياسي امنيتي استاندار افزود: اينگونه اقدامات توسط گروهك هاي تروريستي تنها براي اين صورت مي گيرد كه خوراك تبليغاتي غربي ها تامين شود و براي همين است كه به سراغ موضوعاتي مي روند كه براي غرب جذاب باشد.
به گزارش ايسنا، رئيس كل دادگستري استان اصفهان نيز با تاييد خبر ربوده شدن «امير حسين شيراني»، ارتباط اين گروگانگيري با گروهك جندالله و اشتغال اين فرد را در سازمان انرژي اتمي تكذيب كرد.
غلامرضا انصاري با تكذيب ربوده شدن يكي ا ز كارمندان هسته اي كشورمان توسط گروهك تروريستي جندالله اظهار كرد: به نظر مي رسد ربوده شدن امير حسين شيراني مربوط به اختلاف حسابي شخصي در زمينه مسائل مالي با گروهي از قاچاقچيان مواد مخدر ساكن در سيستان و بلوچستان باشد و هيچ ارتباطي با گروهك جند الله ندارد.
وي همچنين با تكذيب اينكه وي كارمند هسته اي ايران است، افزود: اميرحسين شيراني چند سال قبل به عنوان راننده يكي از شركت هاي وابسته به انرژي اتمي مشغول به كار بوده و اين طور نيست كه كارمند انرژي هسته اي باشد.
به گزارش يك روزنامه اردني، گروهك تروريستي جندالله در بيانيه اي مدعي شد كه عناصري از اين گروهك با انجام يك عمليات «اطلاعاتي» در شهر اصفهان يكي از كارمنداني را كه در تاسيسات هسته اي ايران كار مي كرده، ربوده اند و به كوه هاي بلوچستان منتقل كرده اند.
هنوز هيچ مقام رسمي در ايران اين خبر را تاييد نكرده است.

 



نصيحت حجت الاسلام والمسلمين رحيميان به بستگان برخي از شهدا

نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران با بيان اينكه دلخوري از هر فرد و گروهي دليل بر پشت كردن به راه شهدا نمي شود، گفت: مطمئن هستم خانواده شهداي حامي جريان فتنه روزي متنبه شده و به صراط مستقيم ولايت و خط امام خميني(ره) بازمي گردند.
حجت الاسلام محمدحسن رحيميان در گفت وگو با فارس با ابراز تأسف از حمايت هاي برخي خانواده شهدا از جريان فتنه اظهار داشت: اگر اين خانواده ها از هر فردي و گروهي دلخور باشند، بازهم دليل نمي شود كه به راه شهدا پشت كنند و رو به جرياني بياورند كه تعارض آنها با آرمان شهدا و ميراث گرانبهاي آنها؛ يعني اركان انقلاب اسلامي محرز شده است.
وي ادامه داد: امروز كاملاً مشخص است كه جريان فتنه در تقابل با نظام و ولايت و قوانين جاري نظام جمهوري اسلامي ايران قرار گرفته اند و غرب؛ يعني همان افرادي كه قرآن ها و مساجد را به آتش كشيدند و اساس نظام اسلامي و فرهنگ شهادت و ايثار را مورد تهاجم قرار دادند، پشتيبان اين آقايان شده اند.
نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران بيان داشت: اگر هيچ دليل ديگري بر انحراف جريان فتنه وجود نداشته باشد، جز حمايت دشمنان اسلام از آنها، همين مسئله براي برداشتن حمايت و دست ياري ندادن به آنها كفايت مي كند.
حجت الاسلام رحيميان با بيان اينكه خانواده شهدا همواره حامي و پشتيبان آرمان هاي امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي بوده اند، افزود: يقيناً اين خانواده ها نيز روزي متنبه خواهند شد چرا كه شهدا به آنها كمك خواهند كرد و دست آنها را خواهند گرفت.
وي خاطر نشان كرد: ما همواره عنايات و كرامات شهدا را در جاي جاي زندگي خانواده شهدا شاهد بوديم و اطمينان داريم كه شهدا دست اين خانواده ها را مي گيرند و در صراط مستقيم ولايت و خط امام خميني(ره) كه متجلي در خط ولايت فقيه است، قرار مي دهند.

 



معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: رسانه هاي ايران بايد اقتدار خود را نشان دهند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: امروز بسياري از ملت ها در انتظار رسانه هاي فراملي ايران هستند كه با بازگشت به گفتمان توحيدي، اقتدار رسانه اي خود را نشان دهد.
«محمدعلي رامين» در آيين اختتاميه پنجمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري هاي داخلي استان اصفهان با اشاره به اينكه رسانه هاي داخلي بايد بتوانند با رسانه هاي خارجي رقابت كنند افزود: اصفهان به عنوان پايتخت فرهنگي ايران اسلامي خواستگاه واقعي اين رسانه هاي فراملي است كه بايد گستره فعاليت خود را حداقل در حوزه ايران تعريف كند.
وي با بيان اينكه بايد تنگناهايي كه در رسيدن به اهداف متعالي مسيرمان را سد كرده اند، برطرف كنيم، افزود: با تأمين ابزار و زمينه هاي مالي تلاش مي كنيم تا اقتدار رسانه در نظام جمهوري اسلامي را بوجود آوريم.
وي با اعلام اينكه رسانه مرز نژادي، زباني، سياسي نمي شناسد بلكه تنها مرز پيش روي آن مرز عقيدتي و فكري انديشه اي است، اظهار داشت: بايد بتوانيم عرصه جهاني را با كمك نيروهاي فرهيخته در پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي كه خواستگاه اصلي است تعريف كنيم و رسانه هاي فراملي از همين اصفهان گسترده خود را به نمايش بگذارند چرا كه امروز بسياري از ملت ها منتظر رسانه هاي ما هستند.
وي اظهار داشت: اگر رسانه ها از قيد برخي جريانات سياسي كه نگاه آنها را محدود كرده، آزاد شوند، چشم انداز عظيم جهاني پيش روي آنهاست.
رامين گفت: وقتي جرياناتي از رسانه هاي ما استفاده ابزاري مي كنند و به جاي نگاه بلند اسلامي، به رسانه نگاه تنگ نظرانه، جناحي، گروهي و باندي تحميل مي كنند، ما نمي توانيم پيش رويم.
رامين خاطرنشان كرد: رسانه ها بايد به عنوان ركن چهارم مردم سالاري ديني شناخته و پذيرفته شوند و براي تحقق آرمانهاي بزرگ و اهداف بلند ملي همانند قانون هدفمند كردن يارانه ها دولت دهم را همراهي كنند.
وي گفت: اگر رسانه ها گفتمان توحيدي امام را رها كنند حتي اگر همه امكانات عالم را در اختيار داشته باشند باز هم حرف تازه اي نخواهند داشت.

 



امام جمعه اهل سنت اوز: فتواي اخير رهبر معظم انقلاب جان تازه اي به وحدت مسلمانان داد

اوز- خبرنگاركيهان:
امام جمعه اهل سنت اوز گفت: فتواي اخير رهبر معظم انقلاب جان تازه اي به وحدت مسلمين دنيا داد.
حاج شيخ عبدالعزيز قاضي زاده در جمع طلاب و روحانيان مدارس عالي احمديه و امام شافعي شهر اوز گفت: حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي رهبر عظيم الشأن انقلاب اسلامي با صدور فتواي اخير مبني بر حرام بودن توهين به همسر گرامي حضرت رسول«ص» كه مورد احترام تمامي برادران و خواهران اهل سنت و جماعت است، جان تازه اي به روند وحدت مسلمين دنيا داد. قاضي زاده افزود: انعكاس اين خبر با استقبال فراوان مسلمانان جهان روبه رو شده است و در اين برهه از زمان كه دشمنان قسم خورده اسلام و كشورمان در كمين هستند تا از كوچكترين مشكلات و تفرقه هاي بي مورد، بزرگترين خبر و موضوع را بيارايند، اين فتواي بزرگ مشت محكمي بر دهان ياوه گويان و تفرقه افكنان داخلي و خارجي بود.
وي بار ديگر اطاعت خود و اهل تسنن جنوب استان فارس از مقام عظماي ولايت را اعلام كرد.
وي در پايان ولادت حضرت معصومه«س» را تبريك گفت.

 



رئيس سازمان حج و زيارت خبر داد
 تشرف 3 هزار زائر بالاي 80 سال به حج

رئيس سازمان حج و زيارت گفت: امسال 3 هزار زائري كه بيش از 80 سال سن دارند به حج مشرف مي شوند.
به گزارش فارس علي ليالي در حاشيه نمازجمعه ساري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال با اجراي طرحي مبني بر افزايش دو خط هواپيمايي ديگر تاخير در پرواز زائران حج تمتع را به عربستان سعودي كاهش داديم.
وي افزود: دو شركت هواپيمايي ماهان از ايران و يك شركت از عربستان سعودي به دو پرواز سال گذشته اضافه شدند و با تاخير در ساعات پرواز مواجه نخواهيم شد.
ليالي با بيان اينكه برخي تغييرات در شيوه حمل ونقل داخلي حج امسال در عربستان سعودي پيش آمده است، افزود: با شيوه جديدي كه در نقل و تردد زائران براي اماكن متبركه و داراي اعمال واجب حج انجام مي شود به نحوي شده است كه توقف زائران در كوتاه ترين زمان ممكن خواهد بود.
رئيس سازمان حج و زيارت كشور با اشاره به اينكه تاكنون يك ميليون و 700 هزار زائر ايراني براي حج ثبت نام شده هستند، تصريح كرد: پيش بيني مي شود سالانه 100 هزار نفر سهم ايراني ها در حج تمتع باشد كه بر اساس اين آمار 17 تا 20 سال طول مي كشد تا تمام زائراني كه در صف هستند به مكه مشرف شوند.
وي در رابطه با ثبت نام حج عمره مفرده گفت: آخرين سال ثبت نام حج عمره در سال 86 بود كه همه مسافران در اين قسمت از حج تا سال 92 بايد به حج مشرف شوند.
ليالي افزود: از نيمه دوم سال 90 تشرف به حج عمره شروع مي شود و آغاز پذيرش متقاضيان به حج عمره مفرده در نيمه دوم سال 90 است كه از سال 93 اعزام شروع مي شود.
وي ادامه داد: مدت زمان در صف بودن زائران ايراني در حج عمره از شش به سه سال كاهش يافت.
رئيس سازمان حج و زيارت كشور با بيان اينكه فراخوان تشرف حج زائراني كه سند ثبت نام سال 84 را دارند و سن آنها بيش از 80 است و نيز سند ثبت نام 86 را دارند و سن شان 90 سال است خارج از نوبت امسال به حج اعزام مي شوند.
وي عنوان داشت: امسال 3 هزار زائري كه بيش از 80 سال سن دارند به حج مشرف مي شوند.
ليالي خاطرنشان كرد: كمترين زائر حج تمتع امسال شش سال سن دارد و مسن ترين زائر 103 ساله از استان كردستان است كه توفيق حج نصيبشان شده است.
وي افزود: هم اكنون در حج و زيارت برنامه عملياتي عمره مفرده سال 90 را تدارك ديده ايم و برنامه اجرايي اين امر در كشور شروع شده است.
ليالي افزود: اگر بر اساس برنامه پيش بيني شده همراه شويم نيمه دوم بهمن ماه سال جاري آغاز اعزام زائران عمره سال آتي را خواهيم داشت.

 



اخبار ادبي و هنري

ابوالقاسم طالبي:اردوكشي امضايي هم
مثل اردوكشي خياباني جواب نخواهد داد
ابوالقاسم طالبي در واكنش به اقدام سياسي اخير خانه سينما در جمع آوري امضا، گفت كه اردوكشي خياباني نتوانست آنها را به مقصدشان برساند و اردوكشي ليستي و امضايي هم جواب نخواهد داد.
اين نويسنده و كارگردان سينما و تلويزيون، به رجانيوز افزود: مردم ايران در طول تاريخ از آخوند انگليسي، هنرمند انگليسي و سياستمدار انگليسي ضربه خورده اند و خيانتهاي آنها در كام ملت به عنوان تلخ ترين خاطره است. لذا ديدار برخي هنرمندان با پترائوس سفير انگليس هم ناجي آنها نخواهد بود. مردم بيدارند، بهتر است بيش از اين خودتان را و صحنه هنر جامعه را مضحكه نكنيد.
استقبال مسلمانان عربستان از «مختارنامه»
جمعي از مسلمانان عربستان با ارسال پيامك آغاز پخش سريال مختارنامه را به يكديگر تبريك مي گويند.
به گزارش جهان از امارات متحده عربي، با پخش سريال مختارنامه از شبكه هاي ملي و قرآني سيماي جمهوري اسلامي ايران، مسلمانان و شيعيان شرق عربستان و ديگر نواحي اين كشور، ضمن ابراز شادماني از پخش اين سريال، آن را توفيقي ديگر براي جمهوري اسلامي ايران در مسير پرده برداري از رازهاي سر به مهر تاريخ واقعي اسلام برشمرده و بر اين نكته تاكيد دارند كه سريال مختارنامه، بيداركننده اذهان جوانان مسلمان در برابر تاريخ ستيزان سلفي و وهابي خواهد بود.
اين گزارش مي افزايد مساجد و حسينيه هاي مناطق مختلف عربستان شاهد گفتگوهاي مسلمانان و شيعيان اين كشور درخصوص پخش اين سريال و روشنگري درخصوص قيام مختار ثقفي و مظلوميت اهل بيت عصمت و طهارت است.
از سوي ديگر گروه هايي از جوانان عربستاني با ضبط اين سريال، آغاز ترجمه زيرنويس را آغاز كرده و از جمهوري اسلامي ايران خواستار پخش همزمان اين سريال به زبان عربي شده اند.
صفار هرندي: برخي فيلم سازان به جاي كسب تكنيك
افكار غربي ها را فرا گرفتند
وزير فرهنگ و ارشاد دولت نهم گفت: برخي فيلم سازان كشور به جاي كسب تكنيك ها افكار غربي ها را فرا گرفتند.
به گزارش فارس، حسين صفار هرندي در جمع اعضاي جامعه اسلامي دانشجويان ملاير تصريح كرد: در طول دهه هاي گذشته، فيلم سازان ما را براي كسب تجربه به نزد فيلم سازان قديمي دوران پهلوي فرستادند اما به جاي كسب تكنيك ها، افكار و عقايد آنها را نيز گرفتند كه از آن قبيل مي توان به مخملباف اشاره كرد كه قبل از اين آشنايي فيلم «توبه نصوح» را مي سازد و بعد از آن فيلم «نوبت عاشقي» را.
دانشجويان بسيجي استان اصفهان:
ارشاد به جريان انحرافي سينما خاتمه دهد
دانشجويان بسيجي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي اصفهان با صدور بيانيه اي شديد اللحن، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خواستند تا به جريان انحرافي سينما خاتمه دهد.
در اين بيانيه، با اشاره به سخنان سخيف يكي از كارگردانان و تظاهرات ضدانقلابي يك فيلم ساز زن و دخترش در جشن خانه سينما، آمده است:
متاسفانه گذشت بيش از 30 سال از پيروزي انقلاب اسلامي نتوانسته است خواب خرگوشي برخي از سينماگران هم وطن را برهم زند.
دانشجويان تاكيد كردند: امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي موظف است در سايه حاكميت گفتمان امام، انقلاب و ارزش ها به جريان انحرافي سينما خاتمه دهد و به سكوت مسامحه آميز خود در مقابل برخي هنرمندنماها پايان بخشد.
گفتني است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در قبال حواشي تلخ جشن خانه سينما، موضعي قاطعانه اتخاذ كرد. معاونت سينمايي نيز هفته گذشته تاكيد كرد كه در برابر شاه نشينان سينما، خواهد ايستاد. بي ترديد برخورد ريشه اي با جريان بسيار خزيده در پيكره خانه سينما، نيازمند ياري تمامي دستگاههاي دولتي و بويژه خود اهالي فرهيخته و متعهد سينماست.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14