(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 19 مهر 1389- شماره 19761

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ميشل عون: تاثير نتايج سفر احمدي نژاد به لبنان فراتر از خاورميانه خواهد بود
سيدحسن نصرالله: استقبال از احمدي نژاد قدرشناسي از ايران اسلامي است
جروزالم پست: تل آويو راهي جز پذيرفتن قدرت هسته اي ايران ندارد
رحيمي: رئيس جمهور انحصار آگهي هاي دولتي را لغو كرد
گردهمايي بزرگ دانش آموزان هميار پليس
چامسكي: خارج از اروپا كسي به تحريم هاي آمريكا عليه ايران توجهي ندارد
واشنگتن پست: 30 سال است كه ايران را تحريم كرده ايم مردم ايران فشارها را بي اثر كرده اند
مقاومت نيروگاه بوشهر در برابر زلزله 7 ريشتري
روحانيان برجسته اهل سنت كردستان: علماي اهل سنت نيز اهانت به برادران شيعه را حرام مي دانند
ايلامي ها با پيكر شهداي گمنام وداع كردند
رئيس سازمان ملي فرش ايران: تحريم بازار فرش ايران بي تأثير بوده است
آيت الله احمد جنتي: امروز نظام اسلامي و ولايت فقيه بزرگترين معروف هستند
با حضور معاون اول رئيس جمهور كارخانه سيمان جوين با ظرفيت توليد روزانه 4هزار تن افتتاح شد
نماينده مردم بوئين زهرا در مجلس:برخي جريان ها قصد به چالش كشيدن هدفمند كردن يارانه ها را دارند
اخبار ادبي و هنري



ميشل عون: تاثير نتايج سفر احمدي نژاد به لبنان فراتر از خاورميانه خواهد بود

رئيس حزب مسيحي آزاد ملي لبنان تاكيد كرد: تاثير نتايج مثبت سفر رئيس جمهوري ايران به لبنان فراتر از خاورميانه خواهد رفت.
ميشل عون در گفت وگو با ايرنا تصريح كرد: در برابر صف طولاني كشورهايي كه از اسرائيل حمايت مي كنند بدون شك ايران از لبنان در برابر تجاوزهاي رژيم صهيونيستي حمايت مي كند و اين دقيقا بخش حساس اين سفر خواهد بود.
وي تاكيد كرد: با توجه به فضاي مثبتي كه وجود دارد بدون شك سفر محمود احمدي نژاد به لبنان پربار خواهد بود.
وي گفت: مهمترين موضوعي كه در جريان سفر «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهور اسلامي ايران به لبنان بايد مطرح شود مسايل دفاعي و مسايل ديگر مانند همكاري هاي اقتصادي و توسعه است.
رئيس حزب آزاد ملي لبنان در مورد ارزيابي خود از ضرورت هماهنگي بين ايران و لبنان در سطح بين المللي افزود: با توجه به وضعيت حساس بين المللي قضاياي فراواني وجود دارد كه بايد توسط دو كشور مورد بررسي و هماهنگي قرار گيرد زيرا به هر حال تحولات جهاني در حال تغيير دائم است و نياز به ارزيابي مسايل بين المللي ضروري است و از اين رو بايد تحولاتي كه بر منافع دو كشور تاثيرگذار است مورد پيگيري جدي قرار گيرد.
وي افزود: علي رغم اختلاف نظرهايي كه در لبنان در مورد سفر احمدي نژاد به لبنان وجود دارد اما همه با شور و شوق از سفر رئيس جمهوري ايران استقبال خواهند كرد زيرا نبايد فراموش كرد كه ايران يك قدرت منطقه اي است كه بر همه مسايل منطقه تاثيرگذار است.
عون گفت: اميدوارم كه ديدار رئيس جمهوري اسلامي ايران موجب تقويت هر چه بيشتر روابط بين دو كشور و توسعه منافع بين لبنان و ايران شود به ويژه آن كه ايران از همه بخش هاي لبنان به لحاظ سياسي حمايت مي كند.
قنديل: سفر احمدي نژاد
در راستاي تعامل با تمامي گروه هاي حامي مقاومت است
رئيس مركز استراتژيك تحقيقات و پژوهش هاي عربي، سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان را در راستاي تحكيم روابط دو كشور و تعامل با تمام گروه هاي لبناني حافظ استقلال و حامي مقاومت دانست.
«غالب قنديل» در گفت وگو با فارس با اشاره به سفر رئيس جمهور ايران به لبنان گفت: بدون شك اين سفر فرصتي را به وجود مي آورد تا بر حقيقت مقاومت در سطح منطقه تاكيد شود، چرا كه گروه هاي مقاومت طي 30 ساله گذشته در برابر توطئه هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي ايستادگي كرده اند. در حقيقت جمهوري اسلامي ايران در اين مدت، تكيه گاه ملت فلسطين در برابر اقدامات خصمانه رژيم صهيونيستي بوده است.
بيانيه مشترك حزب الله
و امل
حزب الله لبنان و جنبش امل هم در بيانيه اي مشترك خواستار استقبال گسترده از رئيس جمهور كشورمان در مسير فرودگاه به مركز شهر شدند.
شبكه خبري المنار لبنان روز شنبه بيانيه اي را از سوي حزب الله و جنبش امل در اين كشور قرائت كرد كه در آن خواستار استقبال گسترده مردم اين كشور از «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهور ايران شده بودند.
اين بيانيه كه با عكس كوچكي از احمدي نژاد همراه بود، از مردم خواست تا در مراسم استقبال از وي كه ساعت هفت وسي دقيقه به وقت محلي در مسير فرودگاه بين المللي بيروت تا داخل اين شهر برگزار خواهد شد، حضور داشته باشند.
حزب الله و امل در اين بيانيه كه به امضاي دو طرف رسيده است، لبنان را سرزمين مقاومت خوانده و به احمدي نژاد براي ورود به اين كشور خوش آمد گفت.
تدابير شديد امنيتي در روستاهاي مسير حركت احمدي نژاد
به گزارش روزنامه الديار لبنان، در آستانه سفر «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهور ايران به لبنان نشست هاي رسمي در كاخ رياست جمهوري، نخست وزيري و رئيس مجلس لبنان براي بررسي اين موضوع افزايش يافته است.
براساس اين گزارش، تدابير امنيتي لازم در راستاي استقبال از احمدي نژاد در لبنان اتخاذ شده و محل هاي عبور هيئت وي در اين سفر در حال آماده سازي است.
اين روزنامه مي نويسد كه حزب الله لبنان و سفارت ايران در اين كشور نيز بر اين اقدامات نظارت دارند و اين موضوع تحت نظارت هيئت هاي ايراني با كمال دقت پيگيري مي شود.
روزنامه فرامنطقه اي القدس العربي هم نوشت: با وجود نگراني آمريكا و تهديدات رژيم صهيونيستي، اهالي جنوب لبنان آماده مي شوند تا از «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهور ايران استقبال كنند؛ اين بازديد در نوع خود نخستين ديداري است كه يك مسئول ايراني بلندپايه از زمان پايان جنگ 33 روزه ميان رژيم صهيونيستي و حزب الله و آرام شدن منطقه انجام مي دهد.
براساس اين گزارش، در 45 روستاي مسير، واقع در مناطق صور و بنت جبيل، پرچم هاي ايران و لبنان و پيام هاي خوش آمد گويي برافراشته شده است، اين در حالي است كه هواپيماهاي جنگنده رژيم صهيونيستي در آسمان مارون الرأس، كفركلا، بنت جبيل و قانا كه رئيس جمهور ايران از آنها بازديد خواهد كرد، پرواز مي كنند.

 



سيدحسن نصرالله: استقبال از احمدي نژاد قدرشناسي از ايران اسلامي است

سيدحسن نصرالله استقبال گسترده كشورش از احمدي نژاد را اقدامي اخلاقي و تشكر از كشوري دانست كه در همه لحظات دشوار و سخت هميشه در كنار مردم لبنان بوده است.
به گزارش شبكه تلويزيوني المنار لبنان، سيد «حسن نصرالله» دبير كل حزب الله لبنان در سخنراني روز شنبه خود در مراسم اختتاميه كاشت يك ميليون نهال در لبنان، با اشاره به سفر اين هفته محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري ايران به لبنان و نقش اين كشور در حمايت از لبنان تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران از زمان به پيروزي رساندن انقلاب خود، همواره براي لبنان و فلسطين و سوريه و ملت عرب و دولت هاي عربي حامي و پشتيبان بوده است.
نصرالله افزود: جمهوري اسلامي ايران در مقابل رژيم صهيونيستي، در كنار ملت ها و دولت هاي منطقه ماند و موضعي قاطعانه و تعيين كننده اتخاذ كرد.
دبير كل حزب الله لبنان افزود: همين كفايت مي كند كه بگوييم جمهوري اسلامي ايران با رهبري امام خميني(ره)، رژيم شاه، قدرتمندترين متحد اسرائيل در منطقه را ساقط كرد؛ رژيمي كه دولت هاي عربي و ملت هاي آن را تهديد مي كرد و به اسرائيل نفت مي فروخت و گاهي اين نفت را رايگان يا با قيمتي نازل در اختيار آن قرار مي داد.
وي تاكيد كرد: تنها به دليل همين يك امر، بايد به امام خميني(ره) و مردم ايران و انقلاب اسلامي ايران بگوييم، هزاران بار متشكريم ولي آيا دولت هاي عربي اين تشكر را كرده اند يا خير، بحثي ديگر است.
بايد با ميهمان نوازي لبناني
از احمدي نژاد استقبال كنيم
دبير كل حزب الله لبنان با انتقاد از برخي لبناني ها كه در راستاي اهداف رژيم صهيونيستي و آمريكا معترض به اين سفر هستند گفت: بايد با احترام و ميهمان نوازي لبناني از احمدي نژاد استقبال كنيم.
سيدحسن نصرالله با اشاره به كمك هاي ايران در عمران و آباداني لبنان و جنوب اين كشور گفت: آيا بايد با كشوري كه كمك هاي بسياري را از طريق دولت لبنان ارسال كرده است و در مقابل بزرگ ترين تبعات جنگ در كنار لبنان ايستاده است مقابله كنيم؟
وي تاكيد كرد: احمدي نژاد ميهمان رسمي لبنان است به دعوت گروه يا جرياني خاص به لبنان نمي آيد و ما بايد با اخلاق و حسن ميهمان نوازي لبناني از وي استقبال كنيم.
دبير كل حزب الله لبنان با اشاره به ابراز آمادگي ايران براي تسليح ارتش كشور گفت: بايد در اينجا با تاسف بسيار اعلام كنم كه وقتي از ديگران مي خواهيم تا به ما اسلحه بدهند برايمان شرط مي گذارند اما وقتي كه ايران مي خواهد به ما اسلحه بدهد ما برايش شرط مي گذاريم.
وي افزود: اين امري عجيب است و نشان دهنده غلبه حاشيه سياسي بر متن موضوع است.
احمدي نژاد قرار نيست سنگي پرتاب كند
نصرالله در ادامه به جشن مردمي در ورزشگاه «الرايه» لبنان به افتخار حضور احمدي نژاد در اولين روز از سفرش اشاره كرد و گفت: از همه لبناني ها مي خواهم كه در اين مراسم از وي به صورت گسترده استقبال كنند.
وي افزود: احمدي نژاد قرار است به جنوب هم برود اما در برنامه چيزي به نام «پرتاب سنگ» وجود ندارد.
دبير كل حزب الله لبنان در عين حال گفت: اميدوار بوديم كه احمدي نژاد بازديدي هم از بقاع داشته باشد ولي وقت اندك است.
حضور احمدي نـژاد در قدرت توان مقاومت را بالا برد
دبير كل حزب الله لبنان، انقلاب اسلامي را متحد راهبردي جنبش هاي مقاومت دانست و گفت: حتي اگر خطوط سياسي مختلف و گردش قدرت در داخل ايران باشد اما همه درباره فلسطين و قدس و نگاه به مسئله فلسطين نقطه نظر مشترك و اجماع نظر دارند.
وي افزود: حضور احمدي نژاد در عرصه قدرت و رياست جمهوري ايران به افزايش سطح حمايت ايران از مقاومت منجر شد.

 



جروزالم پست: تل آويو راهي جز پذيرفتن قدرت هسته اي ايران ندارد

يك روزنامه صهيونيستي نوشت اسرائيلي ها بايد خود را براي زندگي در كنار ايران هسته اي آماده كنند.
روزنامه صهيونيستي جروزالم پست در شماره روز گذشته خود در مطلبي به قلم امير ميرزاچ نوشت: شكست اسرائيل و جهان در متوقف كردن ايران از تبديل شدن به قدرتي هسته اي، اكنون واقعيتي تلخ و انكارناپذير است و اگر به علت چند عمليات خرابكاري مخفي نبود، آنها دو سال قبل به آستانه بي بازگشت هسته اي مي رسيدند.
اين روزنامه اضافه كرد: ايراني ها اكنون همه اجزاي لازم براي تبديل شدن به قدرتي هسته اي را دارند، آنها هزاران دانشمند دارند كه سرگرم كار در مراكز مختلفي در سراسر ايران هستند، آنها همه سخت افزارهاي غني سازي مورد نياز را دارند؛ نرم افزار آنها هم اخيرا ضربه خورد اما زماني كه ويروس كشف و مهار شد، آنها شتابان به كار خود ادامه دادند. آنها موشكهاي پيشرفته اي با بردهاي مختلف ساخته اند و اكنون هرآنچه براي مجهز كردن اين تسليحات و نشاندن كلاهك هاي هسته اي بر روي آنها نياز است در اختيار دارند. اين روند ساده اي نيست اما ايراني ها مي توانند خودشان هر زمان كه بخواهند اين كار را انجام دهند. آنها هر سه عنصر لازم را دارند و حالا كل آنچه نياز دارند تصميم گيري سياسي براي تبديل شدن به قدرت هژمونيك منطقه است.
نويسنده اين مقاله در تشريح چگونگي دستيابي ايران به اين موفقيت عنوان كرد: آنها با گسترده ساختن برنامه هسته اي خود در مراكز هسته اي مختلف و از طريق روندي تدريجي و روشمند به اين نقطه رسيدند. ايراني ها از اقدام اسرائيل به تخريب راكتورهاي عراق و سوريه درس گرفتند، آنها تاسيسات خود را در عمق زمين بنا كردند و آنها را در سراسر كشور پراكنده ساختند و سيستم هاي دفاع هوايي مرگباري را براي محافظت از آنها به ميدان آوردند. آنها از اقدام كره شمالي به ايستادن در برابر فشار بين المللي جرات يافتند.
جروزالم پست ادامه داد: اكنون سال 2010 است و اسرائيل دو گزينه پيش رو دارد؛ يا ورود به جنگ براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران يا فراگرفتن زندگي در كنار ايران داراي قدرت هسته اي.
اين روزنامه صهيونيستي اضافه كرد: بعيد به نظر مي رسد كه اسرائيل تصميم بگيرد بدون تاييد يا كمك آمريكا به ايران حمله كند.
نويسنده اين مقاله در بخش ديگري از نوشته خود تصريح كرد: تحريم ها كارساز نبوده است و هرگونه بحث بيشتر درباره آنها، اكنون مانند پنهان كردن اين واقعيت است كه جهان، ايران هسته اي را پذيرفته است. البته هيچ كس رسما چنين چيزي را نمي گويد اما در حلقه هاي دولتي و اطلاعاتي، حس فزاينده پذيرش اين واقعيت جديد، وجود دارد.
در ادامه اين مقاله آمده است: رهبران ما همچنان علنا از گزينه نظامي سخن مي گويند و مي گويند اين گزينه از دستور كار خارج نيست، شايد چنين باشد و اسرائيل واقعا سرگرم آماده سازي خود براي گزينه نظامي باشد؛ حتي اگر چنين باشد اين واقعيت كه ايران به توانايي عبور از نقطه بي بازگشت هسته اي دست يافته است به اين معنا خواهد بود كه اين حمله فقط اين توانايي را براي مدتي به تاخير مي اندازد.
جروزالم پست نتيجه گرفت: بنابراين اگر آمريكا به ما در متوقف كردن ايران كمك نكند ما نمي توانيم اين كار را انجام دهيم. ما مجبور خواهيم شد زندگي در كنار اين واقعيت را بپذيريم كه ايران قدرتي هسته اي است و ما ديگر قدرت نظامي هژمونيك خاورميانه نيستيم اين شرايط براي ما اسرائيلي ها چه معنايي خواهد داشت؟ ما چه نوع تغيير شناختي را بايد ايجاد كنيم تا بتوانيم اين واقعيت جديد را هضم كنيم؟
اين روزنامه صهيونيستي در پايان نوشت: «افراييم سنه» معاون وزير دفاع اسرائيل زماني به اين روزنامه گفت ايراني ها مي توانند بي آنكه ماشه را بكشند روياي صهيونيست را بكشند زيرا اين شرايط موجب مي شود اسرائيلي ها به كشورهاي ديگري مهاجرت كنند كه زندگي شان در آنجا درخطر نباشد و مهاجران جديد نيز ديگر به اسرائيل نخواهند آمد؛ اسرائيلي ها همواره از آينده ابراز نگراني كرده اند.

 



رحيمي: رئيس جمهور انحصار آگهي هاي دولتي را لغو كرد

معاون اول رئيس جمهور گفت برخي رسانه ها در نامه اي خواستار لغو انحصار آگهي هاي دولتي به روزنامه ايران شدند و همان زمان رئيس جمهور اين مصوبه را لغو كرد.
محمدرضا رحيمي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: بحث آگهي هاي دولتي لغو شده و اميدواريم به زودي مشكل نشريات و رسانه ها در اين باره حل شود.
معاون اول رئيس جمهوري درباره اين سؤال كه چرا تاكنون اين قانون به ادارات و زيرمجموعه هاي ادارات دولتي ابلاغ نشده است، تصريح كرد: قول مي دهم امروز در جلسه هيئت دولت اين جريان را پيگيري و نتيجه آن را بعد از نشست امروز هيئت دولت اطلاع رساني كنم.
وي خاطرنشان كرد: شخص رئيس جمهور هم با اين جريان مخالف بود و اميدواريم بتوانيم اين مشكل را حل كنيم تا شاهد رونق و شكوفايي مطبوعات در كشور باشيم.
رحيمي تاكيد كرد: در چند ماهه گذشته دولت اعلام كرد كه تمام آگهي هاي دولتي و زيرمجموعه آن به صورت انحصاري در روزنامه ايران منتشر شود كه اين مهم سبب واكنش از سوي برخي از رسانه هاي خصوصي شد كه تنها منبع و محل درآمدشان جذب آگهي هاي دولتي بود از اين رو در نامه اي به رئيس جمهوري خواستار لغو اين موضوع شدند كه در همان زمان رئيس جمهور به صورت شفاهي اين مصوبه را لغو كرد.
معاون اول رئيس جمهور خاطرنشان كرد: اما برخي مديرمسئولان نشريات و روزنامه هاي كشوري معتقدند كه تاكنون اين مهم به صورت مصوبه در هيئت دولت به ادارات و نهادها ابلاغ نشده و همچنان آگهي هاي دولتي به صورت انحصاري در روزنامه ايران منتشر مي شود.

 



گردهمايي بزرگ دانش آموزان هميار پليس

رئيس جمهور با تشبيه جامعه به كشتي گفت: براي حفظ جامعه و حفظ جان افرادي كه در كشتي هستند، همه افراد جامعه و همه افرادي كه در كشتي هستند بايد قوانين و مقررات را رعايت كنند.
دكتر محمود احمدي نژاد صبح ديروز در اولين همايش همياران پليس كه با حضور تعدادي از دانش آموزان دبستاني و اول راهنمايي در سالن 12 هزار نفري آزادي برگزار شد افزود: تخلف از قانون منافع و امنيت جان همه افراد را به خطر مي اندازد و همه بايد قوانين را رعايت كنيم.
به گزارش ايسنا وي گفت: همياران پليس ابتكار جالبي است كه از سوي نيروي انتظامي، آقاي احمدي مقدم و پليس راهور، سردار مومني براي زمينه سازي همكاري همگاني براي حفظ امنيت جامعه طراحي شده است.
به گزارش فارس وزير آموزش و پرورش نيز در اين مراسم گفت: در صورت تذكر دانش آموزان هميار پليس به رانندگان متخلف و قانون شكن آنها قوانين را راحت تر پذيرفته و از آن تبعيت مي كنند.
حميدرضا حاجي بابايي با اشاره به نقش بي بديل آموزش و پرورش در موضوعات اجتماعي افزود: بين آموزش و پرورش و نيروي انتظامي تعامل خوبي ايجاد شده است و از اين طريق مي توان از ظرفيت مطلوب دانش آموزي براي تبيين نظم اجتماعي و ترافيك در كشور استفاده كرد.
گفتني است پيش از صحبت هاي احمدي نژاد در اين مراسم، سردار اسكندر مومني رئيس پليس راهور كشور و سردار احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي به سخنراني پرداختند.

 



چامسكي:خارج از اروپا كسي به تحريم هاي آمريكا عليه ايران توجهي ندارد

نوام چامسكي انديشمند آمريكايي تاكيد كرد كه اكثر كشورهاي جهان به سياست تحريمي آمريكا بر ضد ايران توجهي ندارند.
به گزارش واحد مركزي خبر، اين زبان شناس و روشنفكر آمريكايي با بيان اينكه آمريكا براي حفظ ثبات خود تحريم هاي سختي را بر ضد ايران وضع كرده است نوشت: اما خارج از اروپا كمتر كسي به اين تحريم ها توجه دارد.
چامسكي تصريح كرد: كشورهاي غيرمتعهد يعني بيشتر كشورهاي جهان با سياست آمريكا در مورد ايران به شدت مخالف هستند.
وي افزود: تركيه و پاكستان نيز در مجاورت ايران سرگرم كشيدن خطوط لوله جديد به ايران هستند و مبادلات تجاري آنها با تهران رو به افزايش است.
چامسكي اضافه كرد كه حتي اكثر كشورهاي عربي از دستيابي ايران به سلاح هسته اي حمايت مي كنند.
اين انديشمند آمريكايي با به ميان كشيدن بحث نظم نوين جهاني در مقابل خود نوشت: پايدارترين خطري كه نظم جهاني را تهديد مي كند دموكراسي و بطور كلي تر مطالبه استقلال است.
وي تصريح كرد: تصور مي شود كه تهديد ايران بزرگترين خطر براي نظم جهاني است و تمركز اوليه سياست خارجي آمريكا نيز بر روي تهران است و اروپايي ها نيز طبق معمول در پشت سر آمريكا حركت مي كنند اما رسما تصديق شده است كه اين تهديد جنبه نظامي ندارد بلكه تهديد استقلال است.
وي همچنين به استقلال روز افزون چين اشاره مي كند و افزود: چين اينك بزرگترين وارد كننده نفت از خاورميانه و بزرگترين صادر كننده كالا به اين منطقه است و جاي آمريكا را گرفته است.
چامسكي با اشاره به مقاله اي در روزنامه كريستين ساينس مانيتور به نقل از «كليتون جونز» نويسنده آن مقاله نوشت: در حالي كه كشورهاي اروپايي در حال خروج از ايران اند سرمايه گذاران و تجار چيني اينك سرگرم پر كردن اين خلأ در ايران هستند همچنانكه چين بويژه سرگرم گسترش نقش غالب خود در صنايع انرژي ايران است.

 



واشنگتن پست: 30 سال است كه ايران را تحريم كرده ايم مردم ايران فشارها را بي اثر كرده اند

واشنگتن پست ضمن بررسي اصول سياست خارجي تهران، راهبرد تحريم و تهديد اين كشور را بي نتيجه دانست.
روزنامه واشنگتن پست در شماره روز گذشته خود، در مطلبي به قلم «استيون لونيگستون» با عنوان «چرا ايران در برابر فشار خارجي تسليم نمي شود» نوشت: امروز بايد اين پرسش مطرح شود كه آيا تحريم ها به هدف منظور شده خود، دست خواهند يافت يا خير؟
نويسنده اين مقاله اضافه كرد: اساساً تحريم هايي كه هم سازمان ملل و هم برخي كشورها وضع كرده اند، به دنبال واداشتن ايران به تعليق غني سازي اورانيوم و تسليم شدن در برابر خواسته هاي غرب است؛ اما هيچ دليلي وجود ندارد كه باور كنيم اين تحريم ها، يا هر نوع فشار ديگري بر ايران، مثمرثمر خواهد بود.
اين روزنامه آمريكايي دليل اين موضوع استقلال جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد و با اشاره به شعار «نه شرقي، نه غربي...» ادامه داد: سياست خارجي جمهوري اسلامي در اصولي كه بر سردر ورودي وزارت خارجه اين كشور نقش بسته و از اين مسئله حكايت دارد- كه ايران كشوري مستقل است- كاملاً مشخص است.
لونيگستون افزود: اين شعار در زماني مطرح شده است كه بيشتر كشورهاي جهان در اردوي يكي از دو ابر قدرت وقت يعني آمريكا و اتحاد جماهير شوروي قرار داشتند، انقلاب ايران كه حمايت اكثر مردم اين كشور را با خود داشت بخشي از موفقيت خود را از معناي همين شعار دارد؛ شعاري كه متأثر از بيش از صد سال سلطه خارجي و دخالت در امور داخلي شان و ناتواني در تنظيم كردن مسير خود، مستقل از رضايت غرب بود.
واشنگتن پست در ادامه اين مقاله اضافه كرد: حتي كساني كه با محمود احمدي نژاد مخالفند بر اين موضوع اتفاق نظر دارند كه غرب و مشخصاً آمريكا و انگليس، همچنان درصدد برقراري روابط «ارباب - نوكري» با ايران هستند.
اين روزنامه آمريكايي ادامه داد: حساسيت ايراني ها به اين قضيه مي تواند روشن كند كه آنها فشارها يا خواسته هاي خارجي را چطور درك مي كنند، اين خواسته ها كه گاهي از آنها به ساز و كار چماق و هويج ياد مي شود، نوعي ديناميك ارباب- نوكري دارد و از همين رو تهديد به جنگ يا هر گزينه ديگري كه در دستور كار قرار دارد، تهديدهايي بي اثر است.
نويسنده اين مقاله افزود: ايران سي سال است با اين سياست خارجي، تحت فشار قرار دارد؛ اما همچنان حمايت گسترده اي از برنامه هسته اي اين كشور در ميان مردم، وجود دارد. چنين پديده اي به اين علت است كه اين برنامه، نمادي از استقلال ايران از غرب و شرق و نمادي از مقاومت اين كشور در برابر خواسته هاي نامعقول خارجي است. واشنگتن پست نوشت: جمهوري اسلامي تقريباً از همان آغاز و زماني كه هنوز هيچ نوع برنامه هسته اي وجود نداشت، تحت مشكلي از فشار و تحريم بوده است و بسياري از ايراني ها بر اين باورند كه اين فشار فقط به اين علت است كه غرب استقلال آنها را نمي پذيرد.

 



اولين رئيس سازمان انرژي اتمي خبر داد
مقاومت نيروگاه بوشهر در برابر زلزله 7 ريشتري

اولين رئيس سازمان انرژي اتمي ايران، امنيت نيروگاه بوشهر را خدشه ناپذير خواند به گونه اي كه اگر زلزله اي 7 ريشتري در مركز آن رخ دهد نيروگاه آسيب نمي بيند.
دكتر اكبر اعتماد درباره دستاوردهاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران گفت: هدف از پيگيري برنامه هسته اي در جهان تنها توليد برق نيست بلكه در بيشتر كشورها از جمله فرانسه سطح دانش و علوم در جهات مختلف با فناوري هسته اي ارتقا پيدا مي كند.
وي ادامه داد: فرانسه با انرژي هسته اي بعد از جنگ جهاني توانست توسعه چند منظوره پيدا كند و امروز نيز ايران به وسيله انرژي هسته اي قدرتمند شده و دانشگاه هاي ايران ارتقا يافته اند و اين بزرگترين قدرت ماست كه از هر سلاحي مهمتر است.
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در زمان رژيم گذشته در پاسخ به سؤالي در خصوص مذاكرات هسته اي ايران با كشورهاي غربي بيان داشت: مذاكرات جنبه سياسي دارد و وقتي مذاكره صورت مي گيرد بايد هدف داشته باشد. من الان استفاده سياسي كه ايران بتواند از اين مذاكرات ببرد، نمي بينم.
وي خاطرنشان كرد: ايران هرگاه وارد مذاكره شده هر چه نيز امتياز داده باز طرفين گفته اند مذاكره فايده ندارد و بايد ايران را تحريم كرد. نمونه آن بيانيه تهران است كه در جريان آن عين خواسته هاي اوباما از لولا رئيس جمهور برزيل در بيانيه گنجانده شد اما باز آمريكا به سراغ قطعنامه رفت.
اعتماد كه با شبكه خبر گفت گو مي كرد سياست آمريكا را دشمن تراشي دانست و گفت: آمريكايي ها به بهانه دشمن همه جا پايگاه ايجاد كرده اند و در كشورهاي مختلف دخالت كرده و به نقاط مورد نظرشان حمله مي كنند، منافع آنها در تنش دروغين تامين مي شود و هم اكنون به همين بهانه ميلياردها دلار اسلحه فروخته و مي فروشند.
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در زمان رژيم پهلوي افزود: اينكه آمريكايي ها هم اكنون به سراغ ايران آمدند علتش اين است ايران تنها كشوري است كه جلوي آمريكا ايستاده است.
آژانس به يك سازمان سياسي تبديل شده
وي در رابطه با تعامل ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: زماني كه آژانس تشكيل شد هدفش اين بود كه ارگاني باشد تا به كشورهايي كه به انرژي هسته اي نياز دارند كمك كند و راهگشاي آنان باشد اما از همان زمان آمريكايي ها دنبال اين بودند كه از طريق اين سازمان برنامه هسته اي ديگران را تحت كنترل درآورند.
اعتماد تأكيد كرد: در نهايت آمريكايي ها جنبه كنترلي آژانس را مورد تاكيد قرار دادند و الان كار را به جايي رسانده اند كه طبيعت سازمان انرژي اتمي عوض شده و مي بينيد با ايران چه مي كنند و اين سازمان به جاي اينكه سازمان فني باشد به يك سازمان سياسي تبديل شده است.
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران پيش از انقلاب اسلامي در خصوص راه اندازي نيروگاه بوشهر گفت: ما به برق اين نيروگاه نياز داريم و نيروگاه بوشهر براي انرژي بسيار مهم است اما اهميت ديگر راه اندازي اين نيروگاه اين است كه راه اندازي آن براي مردم ايران به يك عقده تبديل شده بود و راه اندازي نيروگاه بوشهر نويدي براي آينده است.
وي درباره اظهارات غربي ها مبني بر اينكه ايران نفت و گاز دارد و به انرژي هسته اي نيازي ندارد، خاطرنشان كرد: بحث سر اين نيست كه ايران گاز و نفت دارد يا نه بلكه كارشناسان دنيا به اين نتيجه رسيده اند با توجه به تحولات انرژي در جهان كشورها بايد تركيبي از انواع انرژي را در اختيار داشته باشند تا اگر يكي با مشكل مواجه شد اين تركيب نوع بتواند باعث جايگزيني شود و اگر كشورها مخلوطي از انرژي را داشته باشند آسيب پذير نخواهند بود البته بايد اشاره كرد نفت و گاز دائمي نيست و تمام مي شود و ما حق نداريم نفت و گاز را كه حق آيندگان است براي نسل فعلي مصرف كنيم.
اعتماد در خصوص امنيت نيروگاه بوشهر با توجه به القاء ترس نزد همسايگان ايران بيان داشت: پيش از آغاز احداث نيروگاه بوشهر طي دو سه سال به لحاظ فني با دقت تمام امنيت نيروگاه بوشهر مورد مطالعه قرارگرفت و با بهترين كارشناسان دنيا مشورت شد حتي از لحاظ مقاومت در برابر زلزله اين نيروگاه طوري طراحي شده كه اگر زلزله اي با قدرت 7 ريشتر در مركز راكتور رخ دهد نيروگاه مقاومت مي كند همچنين ساختمان بتوني نيروگاه نيز به شكلي در نظر گرفته شده بود كه اگر يك جمبوجت روي آن اصابت كند آسيبي نمي بيند.
امنيت نيروگاه بوشهر خدشه ناپذير است
رئيس اسبق سازمان انرژي اتمي ايران اضافه كرد: ايران بيش از كشورهاي ديگر امنيت نيروگاه بوشهر را مورد بررسي قرار داد و همان طرحي كه آلمان ها قرار بود اجرا كنند بعدها روس ها آن را تكميل كردند و من اطمينان دارم رؤساي سازمان انرژي اتمي ايران كه افراد دقيقي هستند امنيت نيروگاه را بررسي كردند و اگر كوچكترين شكي وجود داشت با روس ها قرارداد نمي بستند.
وي در خصوص ادعاي احتمال فعاليت نظامي از طريق نيروگاه بوشهر گفت: غربي ها خودشان مي دانند كه نيروگاه بوشهر قابليت فعاليت نظامي ندارد چون سلاح هسته اي يا از طريق اورانيوم 90درصد يا از طريق پلوتونيوم ساخته مي شود و اگر پلوتونيوم مدتي در نيروگاه هسته اي بماند آلوده مي شود و ديگر كاربردي در ساخت سلاح هسته اي نخواهد داشت اين در حالي است كه سوخت نيروگاه بايد سه يا چهار سال در اين نيروگاه بماند به همين دليل به درد سلاح هسته اي نمي خورد هيچ كشوري نيز سابقه نداشته از طريق نيروگاه هسته اي سلاح هسته اي بسازد.
اعتماد در رابطه با مكان يابي نيروگاه بوشهر نيز تصريح كرد: نيروگاه بوشهر مي بايست در كنار آب ساخته مي شد علاوه بر اين براي انتقال تجهيزات نيز ضروري بود از دريا استفاده شود بر اين اساس ما سواحل را بررسي كرديم بهترين نقطه به لحاظ خاك، هوا، باد و زلزله خيزي و نزديكي به دريا، بوشهر بود و اين را آلمان ها نيز بررسي كردند و گزارش دادند.
وي افزود: در رابطه با زلزله خيزي بوشهر حدود دو سال ما بررسي و تحقيق كرديم و در نهايت حدود 10 روز نيز 10 تا 15 متخصص جهاني در حوزه زلزله را به ايران دعوت كرديم و آنان نيز موقعيت بوشهر را براي ساخت نيروگاه هسته اي تاييد كردند.
اعتماد در پايان گفت: كساني كه به امنيت نيروگاه بوشهر ايراد مي گيرند سوء نيت دارند و گزارشات فني و كارشناسي آن را نديده اند.

 



روحانيان برجسته اهل سنت كردستان: علماي اهل سنت نيز اهانت به برادران شيعه را حرام مي دانند

سنندج-خبرنگار كيهان:
اعضاي جامعه روحانيت اهل سنت كردستان با انتشار بيانيه اي حمايت و تقدير خود را از فتواي رهبر معظم انقلاب درخصوص احترام به اصحاب پيامبر(ص) و نمادهاي اهل سنت اعلام و آن را وحدت آفرين خواندند.
در اين بيانيه آمده است: استكبار جهاني و صهيونيسم بين الملل هرگاه در عرصه هاي نظامي و سياسي با شكست مواجه شده و يا به بن بست رسيده اند، بهترين راه برون رفت از شكست و ناكامي را در رويارويي فرق اسلامي به ويژه شيعه وسني و به راه انداختن جنگ مذهبي ميان مسلمانان جسته و با اجير كردن افراد خود فروخته از طرفين به مقاصد شوم خود پرداخته اند و وارد كردن تهمت ها و اهانت به مقدسات مذاهب اسلامي از مهم ترين ترفندهاي دشمنان براي دست يافتن به اهداف پليدشان است.
در بخش ديگري از اين بيانيه با اشاره به «توطئه هايي چون نشر كاريكاتورهاي موهن عليه پيامبر اسلام(ص) در برخي كشورهاي اروپايي و توطئه پليد قرآن سوزي به بهانه آزادي بيان و نيز توهين برخي افراد بي هويت به همسران پيامبر» آمده است: خوشبختانه هوشياري و بيداري مسلمانان به ويژه موضع گيري مدبرانه رهبر معظم انقلاب در صدور فتواي حرام بودن تهمت و افترا به همسران پيامبران و نيز پيامبر اكرم(ص)، مشت محكمي بر دهان ياوه سرايان و اربابانشان زد.
در بيانيه جامعه روحانيت اهل سنت كردستان با اشاره به فتواي حكيمانه رهبر انقلاب و نيز واكنش به حق جامعه مدرسين حوزه علميه قم آمده است: علماي اهل سنت نيز هرگونه اهانت مذهبي به برادران شيعه و ساير فرق اسلامي را حرام مي دانند و ضمن محكوم كردن حركات ضداسلامي و تفرقه انگيز، مراتب تقدير و تشكر خالصانه خود را از فتواي رهبر معظم انقلاب و موضع گيري شايسته جامعه مدرسين حوزه علميه قم اعلام داشته و به كليه روزنامه نگاران، سخنرانان، فيلمسازان، اصحاب رسانه به ويژه سازمان صدا و سيما و گردانندگان سايت ها و وبلاگ ها در داخل كشور توصيه مي كنند كه فتواي رهبر معظم انقلاب را مشعل فروزاني براي حركت هاي فرهنگي و تبليغي خود قرار داده و از هرگونه سخن و عملي كه بوي تفرقه داشته باشد، پرهيز كنند.

 



ايلامي ها با پيكر شهداي گمنام وداع كردند

مردم ايلام با پيكر سه شهيد گمنام دوران دفاع مقدس وداع كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از ايلام، در اين آيين معنوي كه شمار زيادي از اقشار مختلف شهر ايلام حضور داشتند پيكر شهداي گمنام تشييع شد.
شركت كنندگان در اين مراسم با قرائت فاتحه و نثار شاخه هاي گل از مقام شامخ اين سه شهيد گلگون كفن تجليل كردند.
پيكر پاك و مطهر اين سه شهيد گمنام پس از تشييع مردم ايلام در شهرستان دره شهر در جنوب شرقي ايلام به خاك سپرده شد.
يكي از شركت كنندگان در مراسم تشييع پيكر اين شهداي گمنام گفت: تا زماني كه فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه ما نهادينه شده باشد هيچ قدرتي جرأت چشم دوزي به ايران اسلامي را نخواهد داشت. پيكر مطهر اين سه شهيد گمنام دوران دفاع مقدس به تازگي در حين تفحص در مناطق جنگي كشف شده است.
پيكر پاك دو شهيد در نهاوند تشييع شد
همدان-خبرنگار كيهان:
پيكر پاك دو نفر از شهداي جنايت تروريستي ميدان آزادي سنندج، در نهاوند تشييع شد.
بنابر گزارش رسيده، «شهيد احمد جعفر هاشمي» و شهيد «مصطفي كرامتي» از پرسنل نيروي انتظامي در سنندج، هر دو اهل نهاوند بودند كه بر اثر تيراندازي به پاسگاه اين نيرو واقع در ميدان آزادي شهر سنندج توسط تروريست هاي جنايتكار، به شهادت رسيدند.
پيكر اين دو شهيد بزرگوار با حضور مسئولان و نيروهاي نظامي و انتظامي، بر دوش مردم قدرشناس شهر نهاوند از ستاد نيروي انتظامي اين شهرستان به سمت گلزار شهدا تشييع و به خاك سپرده شد.

 



رئيس سازمان ملي فرش ايران: تحريم بازار فرش ايران بي تأثير بوده است

رئيس سازمان ملي فرش ايران اعلام كرد: تحريم فرش دستباف ايران توسط آمريكا، تأثيري در فروش اين صنعت دستي كشور در خارج نداشته است.
به گزارش ايرنا، «فيصل مرداسي» عصر شنبه در نشست كارگروه فرش دستباف خراسان شمالي در بجنورد اظهار داشت: در نيمه نخست امسال ارزش صادرات فرش دستباف ايران به خارج از كشور به 500 ميليون دلار رسيده كه اين رقم نسبت به سال قبل از آن 49 درصد رشد داشته است.
وي اضافه كرد: در نيمه نخست امسال كل ارزش صادرات فرش در جهان يك ميليارد و 300 ميليون دلار بوده كه سهم ايران بيش از يك سوم اين ارزش صادراتي بوده است.
رئيس سازمان ملي فرش ايران گفت: اين ثابت مي كند كه تحريم ها بخصوص در بخش صادرات فرش دستباف ايران به خارج از كشور، به دليل اقبال خريداران وتجار خارجي از محصولات ايراني، بي اثر است.
وي مهمترين مشكل ايران در صادرات فرش را بي كيفيتي مواد اوليه، عدم توجه بافندگان به سلايق خريداران و بازاريابي اعلام و بيان كرد: سازمان ملي فرش براي رفع معضلات مزبور برنامه هاي آموزشي را براي ارتقاي كيفيت توليد و تغيير طرحهاي فرشها متناسب با سلايق خريداران در دست اجرا دارد.
مرداسي گفت: اين سازمان براي كمك به فرشبافان و صادركنندگان تفاهم نامه اي براي پرداخت 500 ميليارد ريال تسهيلات با صندوق مهر امام رضا و 400 ميليارد ريال با بانك كشاورزي منعقد كرده است.
وي افزود: براي تشويق صادركنندگان به صدور فرش ايران به خارج از كشور جوايز صادراتي نيز بين سه تا پنج درصد ارزش صادراتي پرداخت مي شود.

 



آيت الله احمد جنتي: امروز نظام اسلامي و ولايت فقيه بزرگترين معروف هستند

اصفهان-خبرنگاركيهان:
دبير شوراي نگهبان به نقل قولي از يكي از بزرگان در مورد رهبر انقلاب اشاره كرد و گفت: اين عالم بزرگ درباره رهبرمعظم انقلاب گفت: «آيت الله خامنه اي سپهسالار لشكر مولايمان صاحب الزمان(عج) هستند.»
آيت الله احمد جنتي شنبه شب در جمع اعضاي شوراهاي آمربه معروف و ناهي از منكر استان اصفهان بزرگترين معروف امروز را اسلام و ولايت فقيه دانست و افزود: امر به معروف مي خواهد جلوي بدحجابي، حيف و ميل، فساد، اسراف، اختلاس، وطن فروشي، اختلاف، فتنه و فتنه گري و تضعيف نظام اسلامي را بگيرد.
وي به نقش رهبر انقلاب در كنترل آشوب ها و فتنه هاي پس از انتخابات اشاره كرد و گفت: يكي از بزرگاني كه داراي كرامت هاي فراوان بودند مي گفتند كه رهبر انقلاب سپهسالار لشكر امام زمان(عج) هستند.
آيت الله جنتي افزود: رهبرمعظم انقلاب در جايي كه دشمن گمان مي كرد فاتحه نظام اسلامي خوانده شده و كار را تمام كرده است، با تدبير، لحظه شناسي، روشنگري، بصيرت بخشي و موضع گيري هاي به موقع حوادث را به گونه اي كنترل كردند كه اگر در كشور ديگري اين مسائل بود به حكومت نظامي كشيده مي شد.
دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر تذكر لساني را عامل فراگيري امر به معروف و نهي از منكر در جامعه دانست و افزود: برخي از خدا نمي ترسند ولي از افكارعمومي مي ترسند و از همين رو بايد با تذكر لساني و مطالبه به آنها فهماند كه خواست عمومي جامعه حجاب و سلامت اجتماعي است.
وي با اشاره به اينكه فتنه گران با فتنه به دنبال ايجاد تفرقه در كشور بودند، اظهار داشت: در زمان فتنه بسياري از بي بصيرتان و آناني كه عقلشان در چشمشان بود مانند جنگ احزاب عمل كردند و فضا مانند آن جنگ شد و آنها همه از مشاركت تا مجاهدين با يكديگر براي اين فتنه و اختلاف افكني ها ائتلاف كردند.
آيت الله جنتي با تاكيد بر اينكه سران فتنه در آن زمان هر كسي با آنها در برابر نظام مي ايستاد را از خود مي دانستند، تصريح كرد: آنها بسياري از مسائل را نتوانستند بفهمند و نتيجه اين نفهميدنشان فتنه اي بود كه برپا كردند.
دبير شوراي نگهبان آگاهي بخشي درخصوص فتنه سال گذشته را از مصاديق امر به معروف و نهي از منكر دانست و گفت: ما از جريان فتنه عبور كرده ايم ولي اين به معناي خاموش شدن آتش فتنه و بيكار بودن دشمن نيست.
آيت الله جنتي افزود: برخي از همين الان به فكر 2 تا 3 سال آينده هستند و اشغال پست هايي را در سر مي پرورانند.
وي با تاكيد بر اينكه امروز با مديريت هاي رهبر معظم انقلاب شعله فتنه فروكش كرده است، تصريح كرد: البته بايد اين را مدنظر داشته باشيم كه دشمن بيكار ننشسته و اين در حالي است كه نفس هاي الهي اين مرد بزرگ وجانفشاني هاي بچه هاي بسيج و حزب اللهي ها همه دست به دست هم داد تا مبادا خدشه اي به انقلاب وارد شود.
وي تصريح كرد: يكي از معضلات امروز ما وقت كشي در قوه قضائيه و خدمت رساني به مردم است.

 



با حضور معاون اول رئيس جمهور كارخانه سيمان جوين با ظرفيت توليد روزانه 4هزار تن افتتاح شد

با حضور معاون اول رئيس جمهور كارخانه سيمان جوين با ظرفيت توليد روزانه 4هزار تن واقع در استان خراسان رضوي افتتاح شد.
به گزارش ايرنا، محمدرضا رحيمي روز يك شنبه در آيين افتتاح اين كارخانه از تحول گسترده در بخش راه هاي كشور خبر داد و تصريح كرد دولت دهم در آستانه انعقاد قراردادهايي به مبلغ بيست و پنج هزار ميلياردتومان براي تحقق اين تحول بزرگ است.
وي تاكيد كرد: دولت قصد دارد جاده بزرگ ابريشم را احيا كند.
رحيمي همچنين از تحولي ديگر در دوره دولت احمدي نژاد خبر داد و يادآور شد توليد سيمان در اين دوره از 34 به 74 ميليون تن رسيده است.
معاون اول رئيس جمهور خاطر نشان كرد دولت دهم تصميم دارد توليد سيمان در كشور را به مرز 110 ميليون تن برساند.
وي با اشاره به بي اثر بودن تحريم ها عليه ايران طي سال هاي گذشته اظهار داشت: همان طور كه رهبرمعظم انقلاب تاكيد كرده اند بنا داريم تحريم ها و تهديدها را به فرصت ها تبديل كنيم و بخش صنعت يكي از اين عرصه هاست و عملكرد وزارت صنايع و معادن در اين زمينه درخشان است. كارخانه سيمان جوين كه امروز توسط معاون اول رئيس جمهوري افتتاح شد در 24 كيلومتري شهرستان جغتاي و در استان خراسان رضوي واقع شده است.
كارخانه سيمان جوين با توليد روزانه 4 هزار تن سيمان خاكستري به طور مستقيم براي 400 نفر شغل ايجاد كرده است.

 



نماينده مردم بوئين زهرا در مجلس: برخي جريان ها قصد به چالش كشيدن هدفمند كردن يارانه ها را دارند

قزوين- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم بوئين زهرا در مجلس شوراي اسلامي گفت: برخي جريان هاي داخلي كه در تعامل با بيگانه هستند سعي در به چالش كشيدن مسئله هدفمند كردن يارانه ها و ايجاد نااميدي در ميان مردم را دارند.
روح الله جاني عباسپور در نخستين همايش مديران كارخانجات و شركت هاي استان قزوين بيان داشت: امروز صنعت كشور، نقش 20 درصدي در اقتصاد و اشتغال كشور را ايفا مي كند.
وي ادامه داد: يكي از مولفه هاي سرمايه گذاري در كشور امنيت است كه فرزندان اين ميهن اسلامي با رشادت ها و جانفشاني خويش در هشت سال دفاع مقدس آن را تقديم اين انقلاب كردند تا زمينه سرمايه گذاري و اشتغال در كشور فراهم شود.
نماينده مردم بوئين زهرا در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: توفيقاتي كه در جامعه وجود دارد مرهون ايثارگري هاي بسيجي هاست. وي با بيان اين كه در زمان حاضر دهك هاي برخوردار و بالاي جامعه بخش قابل توجهي از يارانه ها را استفاده مي كنند افزود: اين در حاليست كه اساس پرداخت يارانه ها حمايت از دهك هاي پايين و افراد ضعيف جامعه به منظور افزايش قدرت خريد و توان اقتصادي آنها بوده است.
نماينده مردم بوئين زهرا در مجلس شوراي اسلامي برقراري عدالت اجتماعي، اصلاح الگوي مصرف در جامعه، مناسب سازي مصرف انرژي و اصلاح ساختار اقتصادي را از جمله آثار مثبت اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها دانست. وي گفت: برخي جريان هاي داخلي كه در تعامل با بيگانه هستند سعي در به چالش كشيدن مسئله هدفمند كردن يارانه ها و ايجاد نااميدي در ميان مردم را دارند كه با هوشياري و بصيرت ملت راه به جايي نمي برند.
در پايان اين مراسم 20 واحد توليدي و صنعتي كه در زمينه فعاليت هاي فرهنگي، توسعه و ترويج بسيج در شركت ها و فعاليت هاي قابل توجه در مناسبت هاي ملي و مذهبي تلاش كرده اند به رسم يادبود با هدايا و لوح مورد تجليل قرار گرفتند.

 



اخبار ادبي و هنري

پرسش هاي يك كارگردان از مديرعامل خانه سينما
يك كارگردان سينما با انتشار نامه اي سرگشاده خطاب به مديرعامل خانه سينما خواستار پاسخگويي به برخي شبهات اين مديريت شد.
داود توحيدپرست در بخش هايي از اين نامه كه توسط خبرگزاري فارس منتشر شده آورده است: آقاي عسگرپور يادتان هست زماني كه مديرعامل فارابي بوديد، چقدر رفتم و آمدم و چقدر سختي كشيدم تا به فيلمنامه پروانه ساخت گرفته «شيرين» حداقل وام را بدهيد. اما نداديد و باعث شديد كه عليرغم ثبت فيلمنامه و گرفتن پروانه ساخت كه در آن سالها شبيه معجزه بود من نتوانم فيلم فوق را بسازم. يادتان هست چگونه آقاي جعفر پناهي بدون ثبت فيلمنامه و بدون گرفتن پروانه ساخت همان موضوع و محتوا را ساخت و اعتراض هاي من در خانه سينما و بنياد فارابي و ارشاد به جايي نرسيد؟ سكوت مرگبارتان در آن زمان را به ياد مي آوريد؟!
اين كارگردان در بخش ديگري از نامه خود خطاب به مديرعامل خانه سينما نوشته است: آقاي عسگرپور، من و امثال من در خانه سينما و لشكر عظيمي از دانشجويان هنر در اين كشور با اميد به كار كردن شرافتمندانه زنده هستيم، اما وجود مديران تبعيض گرايي مثل حضرتعالي كه منابع عمومي كشور را در اختيار فقط 10درصد از فيلمسازان بيت المالي مي گذارند، باعث مي شود كه از طبيعي ترين حق حياتمان كه كار كردن شرافتمندانه و كسب رزق و روزي حلال است باز بمانيم و زندگي خانوادگي مان احتمالا متلاشي بشود.
رئيس بسيج هنرمندان دعواي خانه سينما را
تلاش براي احياي جريان مرده فتنه دانست
رئيس سازمان بسيج هنرمندان با اشاره به اختلافات پيش آمده ميان معاونت سينمايي و خانه سينما از مسئولين خانه سينما خواست با صداقت و صراحت، موضع خود را مشخص كرده و كاري نكنند كه به سود بدخواهان نظام تمام شود.
دكتر حسين قناديان تصريح كرد: نبايد روي واقعيت ها، هرچند تلخ و دردناك، چشم بپوشيم و اگر خطايي در حوزه مسئوليت ما رخ داده است، بايد با صداقت و شهامت آن را بپذيريم و براي جبران آن به نحو شايسته تلاش كنيم. به عنوان مثال زنده كردن موج مرده فتنه سال گذشته توسط برخي هنرمندنماها و فعالان جنبش و بيان برخي مطالب كه مخدوش كردن ارزشهاي نظام تلقي مي شود، اقدام ناشايستي است كه انتظار مي رود مسئولين خانه سينما با صداقت و صراحت، موضع خود را با آن مشخص و اقدام لازم را به انجام رساند زيرا آنچه كه نبايد از آن غفلت كنيم رعايت مرز بين خودي و غيرخودي است كه رعايت اين مرزبندي، جز با بصيرت داشتن و جمع بندي مسايل براساس اصول، ميسر نمي شود.
قناديان افزود: سازمان بسيج هنرمندان به عنوان يك سازمان تخصصي در حوزه هنر، اين آمادگي را دارد تا در يك فضاي برادرانه، ميزبان جلسات مشترك مسئولين معاونت سينمايي و خانه سينما باشد تا در فضايي فارغ از هياهو، بحث هاي تخصصي مطرح و نقاط مبهم، شفاف گردد.
افتتاح بخش بين الملل نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال
بخش بين الملل نمايشگاه ديجيتال با رونمايي از سه نرم افزار جهاني آغاز به كار كرد.
گشايش بخش بين الملل نمايشگاه با حضور معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس راديو تلويزيون اكوادور و نمايندگان شركتهاي صاحب فناوري دنيا برگزار شد.
در اين آيين، رئيس راديو تلويزيون اكوادور گفت: من بعد از 33 ساعت پرواز به ايران رسيده ام و تنها هدفم بازديد از توانايي هاي يك كشور انقلابي است. زيرا كشور من يك استقلال نوپا را تجربه مي كند كه بايد در تمام زمينه ها با الگوبرداري از كشورهاي آزاد به سرعت به سمت قله هاي پيشرفت حركت كند.
محمدعلي رامين معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت ارشاد نيز كه ميزبان ميهمانان خارجي بود در اين مراسم گفت: برخي از كشورها و سياسيون دنيا راه را بر اطلاعات آزاد و رسانه هاي خصوصي بسته اند و دروازه هايي را براي اخبار تعريف كرده اند كه فقط اخباري به مردم دنيا برسد كه در جهت اهداف خودشان باشد. برخي از رسانه هاي مونوپول غربي همواره به دنبال اختلاف افكني در ميان جوامع انساني هستند و از ابزار رسانه براي بالابردن اعتبار خود در راستاي استعمارهاي نوين استفاده مي كنند. خوشحاليم رسانه هاي آزاد كه اغلب با استفاده از توانايي هاي رسانه هاي ديجيتالي در دنيا فعال شده اند اين فرصت را در اختيار دارند كه بدون هيچ مرز جغرافيايي و ملاحظات سياسي به پيوند ميان مرزها، فرهنگ ها و نژادها كمك كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14